Közösségi putriépítés 30 millióért
2010. február 11. írta: Novák Tamás (spanyol)

Közösségi putriépítés 30 millióért

  Néhány éve Gilvánfán forgattunk egy filmet, az Elsodort falvak című dokumentumfilm sorozatunk egyik része szólt a faluról. Gilvánfa 100%-ban romák lakta település valahol Baranyában, az Isten és az emberek háta mögött. A munkanélküliség 97%, a szegénység 100%. A polgármesterei évente rotálják egymást különböző piti konspirációk kíséretében, kocsma, bolt nincs. Ha van, feltörik, vagy kibontják a falát. Igazából ott nem mélyszegénység van. Az maga a mélység legalja.

  Néhány hete egy társaságban vitatkoztam a liberális kormányzat romák felemelkedését segítő hathatós intézkedéseiről. Akkor jutott eszembe ez a film és ez a település. Itt Derdák Tibor korábbi SZDSZ-es képviselő, Derdák András, a Párizsi Magyar Intézet vezetőjének testvére üzemeltet egy iskolát Kis Tigris néven, a helyiek erről is mondtak hideget, meleget. De mindegy, most nem ezzel szeretnék foglalkozni. Sokkal inkább azzal, hogy ez a Derdákhoz szorosan kapcsolódó kör pályázott és nyert 30 millió forintot egy közösségi ház megépítésére. A közösségi házat megnéztük, lefilmeztük. Kb. 5X4 méteres putri. Olyan, mint a körülötte álló többi házikó. Belül néhány IKEA papírdoboz-bútor és egy kb. 5000 Ft értékű számítógép, monitorral. Összesen 30.000.000 Ft-ért. Mondjuk, akár kilátónak is lehet használni és akkor bőven megéri az árát. Néhány hete felhívtam az Oktatási Minisztériumot - egyáltalán van ott még valaki? -, hogy küldjék el ennek a pályázatnak az anyagát. A mai napig nem érkezett válasz. A közösségi ház viszont áll, mint az alábbi filmben is látható:

  Korábban beindítottak egy ún. kecske programot is, aminek ugyancsak bukás lett a vége. Hosszabb részlet a filmből - itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr771747219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 19:01:37

@teknős: én nem vagyok állampolgár? vagy én nem tévedhetek? vagy nem állampolgári jogom tévedni? izgulok

hapcika 2010.02.11. 19:49:30

@teknős: Hát így alakul ki a személyi kultusz! A sokadik megélhetési gyerekedet is Orbán Viktorér szülöd meg. Inkább a gyerekneveléssel foglalkozzál az hasznosabb és kevéssé égeted magad.

teknős 2010.02.11. 20:11:06

@hapcika: Sajnos nem tehetem. Azon kell gondolkodnom, hogy csaljak adót.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 20:41:48

Igazából még mindig szeretném látni a Derdákék ellen szóló bizonyítékokat. És hogy ennek az egész építésnek mi köze van a Kis Tigrishez?

tewton 2010.02.11. 20:56:07

@calam: a válasz:
"De mindegy, most nem ezzel szeretnék foglalkozni." :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 21:01:45

@tewton: nyilván te is tudod, hogy ez nem válasz

tewton 2010.02.11. 21:13:06

@calam:

kérdés: "És hogy ennek az egész építésnek mi köze van a Kis Tigrishez?"

válasz: "Akkor jutott eszembe ez a film és ez a település. Itt Derdák Tibor... üzemeltet egy iskolát Kis Tigris néven ... De mindegy, most nem ezzel szeretnék foglalkozni."

vagyis ugyanaz a falu. asszociált a szerző, némi alappal.

Bell & Sebastian 2010.02.11. 21:15:59

A Kádári bon-mot törzsfejlődése, I.-II. fázis

1., Loptak? Loptak. Kivitték az országból? Nem. Na látjátok, itt van az valahol!

2., Loptak? Igen, de kivitték az országból. Egy biztos, cigány az nem lehetett!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 21:16:49

@tewton: ez így nem teljesen pontos

kistigrisgimi.extra.hu/

a kérdés továbbra is áll

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.02.11. 21:37:13

@calam:

Könnyen lehet, hogy kénytelenek lesztek megbarátkozni a gondolattal: az a pénz, amelyet családtámogatásra tudunk fordítani, nem azért van, hogy a segélyből-élünk-életformát generációról generációra újratermeljük, bármennyi tanulmánytémát is ad ez a szociológusoknak és bármilyen biztos szavazatokat hoz a baloldalnak. A családtámogatásra adott pénz társadalmi szinten bizony arra van, hogy az adófizető humánerőforrás újratermelésében segítsük az arra hajlandó családokat. Kőkemény szükségszerűség ez. A családtámogatás nem szegénypolitika. Szegénypolitika az ingyen rántottleves és használtruha. Zsebpénz nem jár ezek mellé.

tewton 2010.02.11. 21:44:20

@Elpet: szociológustól hallottam (nem hallgatótól, hanem végzettől és dolgozótól), hogy az elmúlt években 64 milliárd ment el cigánytámogatásra. ellenőrizhető mutatók és visszacsatolás nélkül. Az egyetlen eredménye az, hogy keresztülerőltették a "deszegregációt". Hatalmas vívmány.

Hol a pénz? - kérdezhetnénk.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.02.11. 21:52:13

@tewton:

Képzelje el, ha ezt a pénzt szegénykonyhára költjük, hány embernek adhattunk volna munkahelyet, mennyi megrendelést a magyar élelmiszeriparnak, mezőgazdaságnak.

Orbán Viktor úr szíves figyelmébe, mint konkrétum.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 22:02:26

@Elpet: de azt ugye tudod, hogy ez nem válasz az általam felvetett problémára.
Érdekes elképzelésed van a szegénypolitikát illetően. Tulajdonképpen Seres László sem vállalt föl ilyen véleményt.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.02.11. 22:06:55

@calam:

Nem akartam válaszolni, csak ez jutott eszembe.

A szegényeknek munka kell. Ha nincs, akkor étel és ruházat. De ha gondolod, indíts mozgalmat a zsebpénz, mint alkotmányos alapjog elfogadtatása érdekében.

Zsebpénzt én is kérek.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.11. 22:09:21

@tewton: miné nagyobb a szar, annál jobban meg lehet élni belőle. Ezt régóta tudják a szociológusok.
Majd április után elő lehet keresni a pályázati anyagot mire is kaptak 30 misit, ki írta alá.

Bár az elmúlt 8 évben százszámra lehettek ilyenek. Etetni kellett a világpogárokat.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 22:13:14

@Elpet: jó, nem akarok off topik lenni, várom a választ a kérdésemre, hogy miért is kell a dolgokat mindenféle bizonyíték nélkül összemosni?

Neked pedig azt, hogy volt nálunk írás erről, olvasd el, ott kb. le van írva, hogy mit gondolok. Úgy tudom, hogy Mo. azzal, hogy nincs semmilyen alapjövedelem, Európában kivételnek számít. Talán 2-3 ország van még ilyen, de most erre nem emlékszem pontosan.

tewton 2010.02.11. 22:24:26

@calam: mszp-szdsz kor, 4 vagy 8 év. beszélgetés közben, mellékesen merült fel a téma, azért nem is kérdeztem meg pontosabban, csak a szám maradt meg bennem. Budaörsön 3 milliárdból csináltak a múlkor egy komplett iskolát.

A jogvédők idáig mit tudnak maradandót felmutatni, az egyetlen Gandhi gimin túl?

úgy, hogy nem ellenzékben voltak, hanem kormányon ráadásul?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.02.11. 22:28:01

@tewton:

Ja, jut is eszembe. A Gandhi Gimnázium miért nem szegregáció.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 22:28:36

@tewton: ugye nem a jogvédők, hanem a képviselők politizálnak. Ez fontos különbség. A politikától függetlenül a jogvédők az egy szem Gandhin kívül, ami önmagában is hatalmas teljesítmény, ott van a Kis Tigris, a sajókazai iskola, most nyílik asszem Szolnokon, és talán még van 1-2.

Azért kérdeztem, hogy mikor ugyanis itt van egy probléma. Én nem 64 mrd.ról, hanem 120 mrd-ról és 10 évről tudok. Ráadásul ez úgy történt, hogy ezeknek jelentős része amúgy is folyó kiadás volt, tehát normál tételeket címkéztek fel romapénznek. Ennek tehát jelentős része nem többletkiadás, csupán szépítés. Ezt én is egy végzett szociológus-szociálpolitikustól tudom.

tanarseged ur 2010.02.11. 22:30:10

@calam:
A l a p j ö v e d e l e m ?
Úgy érted, hogy pénz a semmiért, alanyi jogon? Úgy érted, hogy nálunk is kellene ilyen?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 22:32:23

@tanarseged ur: nem. úgy értem, hogy Mo. ilyen szempontból kivétel. Nem mondtam, hogy kell, ahogy azt sem, hogy nem kell. Nem foglaltam állást.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.02.11. 22:32:42

@tanarseged ur:

Én már jelentkeztem, hogy én is kérek. Vagy aki dolgozik, annak nem jár?

tewton 2010.02.11. 22:35:17

@calam: "nem a jogvédők, hanem a képviselők politizálnak"

Borovszky, Horváth Ali, Kolompár... hol a határ a jogvédő-fajvédő és a politikus közt? amúgy meg ott voltak a tanácsadók a minisztériumokban...

ami a számokat illeti, lehet, hogy mindkettőnknek igaza van. én egy nem kimondottan jobboldali szociológustól hallottam. aki kimondottan a reprezentativ roma értelmiség és és liberálisok történelmi bűnéről beszélt az évtizednyi elsikkasztott lehetőség (és pénzek) kapcsán.

bz249 2010.02.11. 22:41:39

@tanarseged ur: @Elpet: Mit szólnának a Hartz IV-hez? Egy lakás fenntartási költségei (albérlet+rezsi) valamint 350€ költőpénz. Plusz a családi pótlék (jelenleg 150€/gyerek). Azt hiszem ennyivel le is rendeztük az alapjövedelmet. Jut belőle a művelődésre, az egyéb kikapcsolódásra és a változatos étkezésre.

en.wikipedia.org/wiki/Hartz_concept

Egyébként a komcsik támadják, hogy ebből a pénzből nem lehet emberhez méltó életet élni.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 22:44:11

@tewton: hát, Horváth, Kolompár ők nem volta minisztériumi emberek nem? Meg amúgy is: felsoroltál három nevet, de azért ök együttesen sem rendelkeznek 10 év alatt 120 mrd forint fölött. Amúgy én a képviselőkre, illetve a döntéshozókra gondoltam.

Nem azért, de mondtam én, hogy jól csinálták? Szerintem sokkal több mindent lehetett volna csinálni.
A másik dolog pedig, hogy amivel ugyan nem fogsz - szerintem - egyetérteni, de az iskolai integrációs program nem rossz, ráadásul Sió László is támogatja, aki a fidesz 2. számú oktatáspolitikusa.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 22:45:57

@calam: nem voltam elég pontos. És úgy tudom, hogy most az oktatási törvényben HH és HHH kategóriák vannak, és ezekhez társulnak pénzek. Ezt én fontos, és jó különbségnek tartom.

tewton 2010.02.11. 22:48:04

@bz249:
el vannak kapatva. válság és a mo-ra jellemző forráshiány idején a 20as- 30as évek gazdasági depressziójának meg a zsellérek és agrárproletárok túlélési stratégiáit kéne adaptálni.

tanarseged ur 2010.02.11. 22:50:17

@bz249:
Javíts ki, ha tévedek, de ott nem alapjövedelemről, hanem segélyről van szó, ami csak bizonyos ideig és bizonyos feltételekkel jár. Pl. a munkanélkülinek el kell fogadnia bármilyen állásajánlatot. Pár éve ha jól emlékszem, volt is ebből botrány, amikor egy nő nem akarta elvállalni a felkínált erotikus munkát, mire megvonták a segélyét.

bz249 2010.02.11. 22:57:34

@tanarseged ur: jó vannak ilyen mellékkörülmények, de azért nem egy nem kettő ember elvan ebből a pénzből... viszont amennyire tudom a 350€ az már a legalsó határ, és nincs időhöz kötve

tewton 2010.02.11. 22:59:57

@calam:
3 név... lehetne több is, ha utána aKarnék járni.

az oktatásügy tipikusan liberális műfaj. De ugyanaz a csoport hol azt akarta, hogy a cigányok tiszta cigány iskolába járjanak (identitás, roma kultúra... blabla), hol 180 fokos fordulattal azt, hogy ugyanez bűnös szegregáció.

az integrációról nincs kész véleményem. az a szdsz-es modell, hogy adminisztrativan röghöz kötik a fehéreket, hogy ne tudják a gettósodó iskolákból kimenteni a gyerekeiket, engem nem győz meg. az se, hogy kezelhetetlen, túlkoros és szellemileg gyenge gyerekekkel kelljen normális átlagos gyerekeknek egy osztályba járniuk, mert ez a deszegregáció.

digitális tábla helyett talán nevelőkbe meg iskolapszichológusokba kellett volna invesztálni. Lehetett volna jól csinálni az ntegrációt, időt is kaptak rá. Elbukták.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 23:05:43

@tewton: erről nem hallottam, hogy volt olyan, hogy tiszta cigányiskolát akartak volna liberális oktatási arcok.

A második bekezdésedre annyit, hogy úgy tudom, lesz rosszabb a nem hhh gyerekek teljesítménye attól, hogy járnak hhh-s gyerekek is az iskolába, de ez még mindig offtopik, hiszen várok válaszra a szerzőtől, hogy mivan?

Az utolsóra pedig annyit, hogy egyrészt ma itt a harmadik hozzászólásomban azt írtam, hogy nem jó, amit csináltak, másrészt az integráció sem volt elég sikeres. De ennek ugye vannak társadalmi vonzatai is, nem csak adminisztratív.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.11. 23:17:07

@tewton: a 80-as években a "felzárkóztató" osztályok voltak a divat.
90 után ezt nevezték bűnös szegregációnak - ugyanaz a kör.

Alfőmérnök 2010.02.11. 23:20:40

@calam: "erről nem hallottam, hogy volt olyan, hogy tiszta cigányiskolát akartak volna liberális oktatási arcok"

Ugyan nem liberális, de az elmeroggyant Popper Péter ötlete volt ez Horn tanácsadójaként. És ez spec tulképp nem is volt teljesen agyament ötlet.

tewton 2010.02.11. 23:23:50

@calam: nem vagyok szakértő a témában (vannak, tőlük hallottam a dologról). de a Gandhi alighanem a korábbi koncepció gyümölcse.

a 2.ra: a ballib kormányok adminisztrativ eszközökkel, minimális tőkebefektetéssel akartak integrációt. kapzsik voltak, saját zsebre dolgoztak, és lejáratták az integráció gondolatát.

társadalmi vonzat ... a szdsz által sulykolttal szemben nem az a baj Pamelával, hogy cigány, hanem az, hogy ellopja a gyerek ceruzáját, a bátyja meg a mobilját. [fiktiv példa]

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 23:24:55

@Alfőmérnök: hát most mindenkit nem lehet a liberálisok nyakába varrni. Amúgy Popper Péterről mit kell tudni azon kívül, hogy hetente jelenik meg új könyve?

Alfőmérnök 2010.02.11. 23:29:25

@calam: Hogy egy beteg ember. Amúgy a javaslatot, ha jól emlékszem, a Tigris és a majom c. könyvében olvastam, egész véletlenül (riporter: Mihancsik Zsófia).

tewton 2010.02.11. 23:34:02

@Alfőmérnök: ehhhehe, a csodajógi ötlete volt?

nem teljesen agyament.
de hiába volt 20 támogatott évük a cigány értelmiség kinevelésére. én csak a lábszagú közszolgálati roma nacionalizmust látom-hallom belőle, meg a vinnyogást, hogy a képzett cigányok nem vállalják fel cigány mivoltukat. és hát nekem egy Szalókiági vagy egy Győzike vagy egy Karamel nem az a tipikus cigány értelmiségi. Choli papa éppen határeset.

de ez már régóta offtopic.
a kérdés: hogyan épül 9-10 millából egy max. 3 millába kerülő tyúkól?

tewton 2010.02.11. 23:35:13

@Alfőmérnök: remélem, azóta Maga is mindenkit be tud sorolni a majmok vagy a tigrisek közé :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.02.11. 23:37:35

@bz249:

Nálunk azért finoman az is árnyalja a dolgot, hogy minimálbérből is élnek egy csomóan. Egész nap dolgoznak azért a pénzért, amit más segélyből szed össze, mert nem dolgozik, és van ideje utánajárni.

A minimálbér összegéről gyorsan megállapítja bármely szociológus, hogy nem lehet belőle emberhez méltó életet élni, ha valaki azt segélyként kapja. Mivel azonban a dolgozó emberek köre nem tartozik a szociológusok által monitorozott társadalmi csoportok közé, erről kevés szó esik. Mert hát segélyezéssel lehet az adófizetők pénzéből szavazatokat venni a baloldali pártok számára, meg kell figyelni a célcsoportokat, hogy jól hasznosul-e az invesztíció. Nem ám csak úgy adni a pénzt, potyára.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.02.11. 23:42:30

@tewton:

Mit szólna egy öntudatos, összetartó cigány értelmiséghez? Akik egyengetnék egymás útját az ellenséges magyar társadalomban?

Ne erőltessük ezt inkább, azt javaslom.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.11. 23:53:06

@Elpet: szerinted csak szegénységgel foglalkozik a szociológia? Nem tudnék arányt mondani, de érdemes lenne megnézni, hogy a Szociológiai Szemlében mi-milyen arányt képvisel.

tewton 2010.02.11. 23:53:53

@Elpet: ezen dolgozik Áládár és kompániája. Átjön nyomokban. Tudja, a narratíva már megvan: a magyarok elnyomták a cigány kultúra kibontakozását a történelem során. Aztán meg is holokausztolták őket. Pedig őstehetségek zenében és festészetben. A vérükben van. És mindenképpen a többségi társadalom a bűnös. Hallgassa a MR1 jelenlét c. műsorát. Ott alakul a szemünk előtt a magyar nyelvű cigány nacionalizmus és felsőbbségtudat. Nyomastóbb, mint amennyire publikus.

Alfőmérnök 2010.02.11. 23:57:11

@tewton: "hogyan épül 9-10 millából egy max. 3 millába kerülő tyúkól? "

És amúgy ez még csak egy piti ügy. Itt ennél nagyságrendekkel nagyobb lenyúlásokról van szó. Meg hozzánemérésről, elbaszásról. :(

tewton 2010.02.12. 00:01:03

@Alfőmérnök: gondolkodnak globálisan, cselekednek lokálisan

Alfőmérnök 2010.02.12. 00:01:27

@Alfőmérnök: "hozzánemérésről" hozzánemértésről.
Pl. az MTA szociológiai intézetében. Akik meg megpróbálnak szembeszállni a hivatalos doktriknákkal, azokat szépen lassan ellehetetlenítik. :(

teknős 2010.02.12. 00:03:02

@calam: Ezt én is alátámasztom. Az integrációs program tényleg nem rossz, pedig eleinte én is elleneztem.

tanarseged ur 2010.02.12. 01:03:34

@bz249:
Nehéz elhinni (biztos nem értettél félre valamit?), de ha ez tényleg igaz, akkor lehet, hogy kommunistázni fogok egy kicsit. De csak magamban, mert udvarias, higgadt ember vagyok ám. Még.

heima (törölt) 2010.02.12. 06:02:53

@hapcika: ember, percenként teszel valami kamu tényállítást a szakcollegetól nem létező miniszterekig vizionálsz minden baromságot, és akkor vitázni akarsz, meg büszke vagy az ellenvéleményedre?

heima (törölt) 2010.02.12. 06:07:07

@Elpet: ne viccelj, a modern szocpolitikusoknál már a nyári hideg sör az alapvető emberi jog!

heima (törölt) 2010.02.12. 06:12:10

@calam: óriási gigalol, alapjövedelem, ez fantasztikus. egyrészt az info kamu, másrészről meg jó látni a jólfejlett problémamegoldási képességet, nincs más hátra, mint mindekinek megszavazni a havi millió fixet, majd fedezzük a bankok meg a köcsögmultik adójából, és minden szép lesz és minden jó! max calamnak nem lesz munkája, de nem baj, ő is megkapja a szerény millert! :D:D

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.12. 07:38:21

@tanarseged ur:

Mennyi pénz lenne elég, hogy kitartson a gyümisgépbe dobálva?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 08:28:43

@heima: asszem nem egészen olvastad el, amit írtam, se baj, nem erősséged. linkelnél valamit, hogy miért kamu?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 08:40:52

@heima: amúgy pedig a bankokat és a multikat nem én akarom megrendszabályozni, hanem a főnököd.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 09:32:25

@calam: persze inkább csak azt mond meg, hogy hol mondtam, hogy alapjövedelem kell. amúgy ez európában sem egységes, de valamilyen formában alapjövedelem - úgy tudom - sok helyen, az országok többségében van.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.12. 10:28:46

@calam: nem találni nyomát, hogy létező intézmény lenne, inkább egy jogigény, sok baller támogatóval.
en.wikipedia.org/wiki/Basic_income

De szívesen tanulunk, ha említ országokat.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.02.12. 10:38:34

@tölgy:

Alapjövedelemről ott lenne értelme beszélni, ahol a társadalom olyan alapbevétellel rendelkezik, amely tagjainak munkájától lényegileg független. Például olyan országok esetében, amelyek nyersanyagexportból nyerik jövedelmük valamely részét. Az európai országokra finoman szólva nem jellemző ez.

Érdekes alapjövedelem az, amelyet mások munkájából fedeznek, és amelynek az a feltétele, hogy ne dolgozzon valaki.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.12. 10:57:17

@Elpet: maga el van maradva. A munkát már régen nem erénynek, hanem kiváltságnak, szerencsének tekinti a baloldal.
Így most is csak a kiváltságosoktól venne el, ami 250 éves projektje.

bz249 2010.02.12. 11:01:33

@tölgy: akkor meghaladtak a marxizmust, mert ott meg a munkassag volt az elnyomott osztaly. Viszont akkor at kellene nevezni a partot szocialistabol valami ujja, mert a szocialistak a kizsakmanyolo munkasosztalyt kepviselik.

heima (törölt) 2010.02.12. 11:09:38

@calam: majd ha linkelsz egy élő példát Európából, akkor elgondolkodom rajta, hogy pazarolja rá időt, addig pedig a Főnököm iránymutatásai alapján a józan észt követném. (ami úgy látom hiánycikk az ELTEn)

"amúgy pedig a bankokat és a multikat nem én akarom megrendszabályozni, hanem a főnököd." hát igen, a rendszabályozás fogalom baloldali feloldása a más zsebében turkálás.

heima (törölt) 2010.02.12. 11:13:30

@bz249: ezek csak címkék, a szoci lényeg soha nem változni, elvenni valakitől kényszerrel (közben erősen savazni) és leosztani másoknak a casht (lehetőleg a potenciális szavazóbázisnak), persze közben maradjon az elvtársaknak meg a bürokráciának is. Minden más másodlagos.

heima (törölt) 2010.02.12. 11:16:50

@calam: ja hogy már jön a ködösítés, maszatolás, megszoktuk már.

szerinted mondjuk Gilvánfa meddig maradna életben, ha a falun túli világ megszüntetné a finanszírozását? mégis elvannak most, szóval alapjövedelem "valamilyen" formában ennyi erővel Magyarországon is van, ha mér nagylelkűen kezeljük a definíciókat.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 12:38:20

@heima: ne beszélj mellé, ne maszatolj. azt mondtad, hogy én azt szeretném, hogy bevezessék Mo-on. Arról szónokolj, hogy ezt hol olvastad tőlem.

heima (törölt) 2010.02.12. 12:54:08

@calam: "azt mondtad, hogy én azt szeretném, hogy bevezessék Mo-on." hm, ennyi erővel rámutatnál arra, hogy ezt mikor állítottam? ha már.

itt egy elég jó összefoglalás a svéd szociális modellről: www.swedenabroad.com/SelectImage/21035/Sved_tarsadalombiztositasi_rendszer.pdf ott van benne szépen hogy statisztikai egységnek használják az ellátások megállapításában, nem pofira utalják a jónépnek. Ilyen alap meg több is van Magyarországon, van minimálbér, minimál nyugdíj, létminimum stb.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.12. 12:55:35

@calam: tőlem kérdezi? Hiszen maga állította, hogy az európai országok többségében van ilyen.

Nekem úgy tűnik, hogy a svédeknél pont nincs ilyen:
www.politiquessociales.net/IMG/pdf/2002AnderssonKangas.pdf
www.widerquist.com/usbig/discussionpapers/010-bergmann.pdf

Barátilag kérdem, nem lehet hogy aki erre tanította magát az eltén, az vagy hazudik, vagy bután a wishful thinking áldozata lett?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 12:56:41

@heima: "másrészről meg jó látni a jólfejlett problémamegoldási képességet, nincs más hátra, mint mindekinek megszavazni a havi millió fixet"

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.12. 13:01:12

Nem az lenne inkább az alap, hogy minden állampolgárhoz jusson el a megfelelő nevelés (szükség esetén idomítás)?

Lehet, hogy hasznos lenne tanfolyamokat szervezni és a teljesítésért fizetni, de pofára, csak állampolgári jogon pénzt csengetni, elég meredek baromság!

heima (törölt) 2010.02.12. 13:01:31

@calam: nana, csak szépen egészben, folytatásban együtt: "majd fedezzük a bankok meg a köcsögmultik adójából, és minden szép lesz és minden jó! max calamnak nem lesz munkája, de nem baj, ő is megkapja a szerény millert!"

alighanem ez többes szám első személy, szó sincs benne arról hogy calam mit szeretne vagy mit nem.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 13:05:18

@heima: nézd, próbálkozhatsz. nekem címezted, az én hozzászólásomhoz csatlakozott.
Csak ne maszatolj, ennyi elég.

@tölgy: ezeket majd elolvasom, magyar nyelvű helyen olvastam erről, amit nem tudok linkelni, mert a gépemen van meg.
Amúgy kicsit uncsi az eltézés, de ha ettől neked jobb, csinálhatod.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 13:08:19

@heima: "A munkajövedelemmel nem vagy csak csekély
mértékben rendelkezők számára garantált
nyugdíjat folyósítanak egy minimáljövedelem
biztosítása érdekében."

A minimálnyugdíjhoz is kell munkajövedelem Magyarországon, úgy tudom, javíts ki ha tévedek.

heima (törölt) 2010.02.12. 13:08:28

@calam: szopó ha a fagyi visszanyal, ez van. senki nem kért rá hogy menj bele a "ki mit nem olvasott el játékba", te vitted magad az erdőbe.

Magar nyelvű anyag még1x: www.swedenabroad.com/SelectImage/21035/Sved_tarsadalombiztositasi_rendszer.pdf

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 13:10:55

@heima: nézd, nem nyal vissza, elolvastam. kicsit vegyél vissza magadból, mert uncsi vagy. Ha lenne honlapom, feltölteném, de nem tudom, mert nincsen.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.12. 13:16:13

@calam: a mi szempontunkból a lényeg:

A basic income (BI), which would be automatically distributed to each
individual, is the clearest example of a universal benefit. It could be seen as an
extension of the unconditional child benefits and people's pensions, which have
been central components of the Scandinavian welfare regimes. However, only in
two of the Scandinavian countries - Denmark and Finland - the idea of a basic
income has received serious attention. The discussions in Sweden and Norway
have been relatively sporadic and utopian (Andersson, 2000).

It is argued that the establishment and funding of a Swedish-style welfare state, with state
provision of a long list of “merit goods”plus targeted cash payments to those in special circumstances,
has a higher priority than large cash payments to all citizens, as called for in the Stakeholding and Basic
Income proposals. An analysis of the Swedish budget shows that advanced countries cannot do both at
once, given current levels of per capita income. Other problems with a near-term rapid introduction of
large universal cash payments include the disincentive to work for pay, which would reduce per capita
income and make the problem of financing such payments through taxation even more acute, the
probable retrograde effects on gender equality, and a reduction in the power of parents vis-a-vis their
teenage children. After the achievement of a well-established welfare state, rises over time in
productivity may gradually open up room in the national budget for universal cash payments. Such
payments, if the country then wishes to make them, could be phased in slowly as the room appears.

Tehát, most ott nincs alapjövedelem.

ps rosszul értettem, hogy az eltén tanul? Akkor elnézést az eltétől.

heima (törölt) 2010.02.12. 13:16:19

@calam: egyrészről meg kavarod a szart, mert a minimálnyugdíj (önmagában kétértelmű fogalom, lehet a legkisebb megállapítható nyugdíj és a garantált időskori nyugdíj) és alapjövedelem nem ugyanaz.

Szívesen kijavítalak, mert tévedsz: Magyarországon az időskorúak garantált jövedelmét az időskorúak járadéka hivatott szolgálni, ami kizárólag jövedelmi helyzethez van kötve, szociális törvény 32/E-B §.

A minimálnyugdíj, mint egység azt jelenti, hogy ez a minimum megállapítható nyugdíjösszeg, és igen, ez is nyugdíj, az kell hozzá, ami a nyugdíjhoz általában.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 13:20:50

@heima: igen, de a járadék nem alanyi jogú. Azt minden évben meg kell pályázni az önkormányzatnál. Ez ugye nem az alapjövedelem biztonsága.
Másrészt pedig az alapnyugdíjat kizárod a vitából, mert kizárod?

heima (törölt) 2010.02.12. 13:29:09

@calam: egyrészről alapjövedelemről volt szó, nem alapnyugdíjról (ahhoz már feltételt kell teljesíteni, minimum öregnek lenni), te láttad meg a PDFben, és hoztad ide. De ha idekeverjük az idősek garantált ellátását, akkor ezzel csak saját magadnak mondasz ellent, mert mint fentebb leírtam, létezik Magyarországon az időskorúak garantált ellátása, te meg azt állítottad, hogy Magyarországon nincs ilyen.

A járadék meg nagyon is alanyi jogú, ha megfelelsz a feltételeknek, minden évben kapod. Vagy várjunk, ez a vizionált alapjövedelem azt jelenti, hogy mindenki kapja, ha van jövedelem, ha nincs? az lenne már az igazi megvalósult kommunizmus :D

heima (törölt) 2010.02.12. 13:30:58

@calam: mellesleg talán a KDNPnek volt olyan törvényjavaslata, hogy 75 kor felett járjon minden nyugdíjellátás nélküli idősnek fix pénz. Ebből sikerült az MSZPnek kihoznia azt, hogy a Fidesz 75 évre akarja emelni a korhatárt.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 13:31:58

@heima: de nem mondok magamnak ellent, nem tudom érted-e. A járadékot minden évben kérvényezni kell. Aztán majd dönt az ügyintéző, hogy mi lesz.

Amúgy meg az alapjövedelemhez meg felnőttnek kell lenni, én nyertem:)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 13:32:47

@heima: most mit csináljak azzal, hogy hülyék a szocik? Én amúgy 70-re emlékszem, de ez lényegtelen.

heima (törölt) 2010.02.12. 13:34:13

@calam: igen, és ha a jövedelmi feltételeknek megfelel, akkor minden évben meg is kapja. Nem vizsgálhat mást az ügyintéző, nem az izgalmakról szól a dolog.

heima (törölt) 2010.02.12. 13:37:11

@calam: a cselekvőképteleneket jóléti államokban mindenhol eltartja az állam, ideértve a kiskorúakat is. Ha a szülőnek nem megy (családi pótlékkal sem), akkor állami gondozásba veszi.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 13:58:29

@heima: igen, a szabályok szerint így van. ezzel együtt ugye világos, hogyha egy ügyintézőnek döntenie kell, ott van bizonytalanság is?

heima (törölt) 2010.02.12. 14:07:07

@calam: nem látom a döntési kockázatot, ha az ügyintézőnek (jegyzőnek) nincs egyéni mérlegelési jogköre, csak törvény szerint dönthet. nem lenyúlható cigánypályázat ez, ahol megy az izgalom, hogy vajon más ajánlott e nagyobb százalékot :D

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 14:17:17

miután van egy kis offtopik, megint szeretném az alapkérdést feltenni:

Mi van? Mi van a Kis Tigrissel, Derdákkal és egy pályázattal? Van egy-két tisztázandó dolog.

tewton 2010.02.12. 14:50:04

@calam: a legtopicabb topic még mindig:

hol

a

pénz
?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.02.12. 14:51:03

@tewton: a poszt sugall valamit. de akkor ezt valahogy alá kellene támasztani, szerintem.

Amúgy akkor lett volna hiteles, ha úgy kérdezed:
De HOL A LÓVÉ?

tewton 2010.02.12. 15:09:57

@calam: reality check:
szerinted mit sugall pontosabban?

szerintem semmit. elmondja, hogy 30 misiből hogyan lett tyúkól a kultúrház helyett, egy korábbi szdsz-es fickó érdekeltségi köre közreműködésével.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.12. 16:00:51

@tewton: egyetemista lelkesek esetében az hihetnénk, átverték őket, elfolyt a lé.
50 év körüli szadeszesek esetében a tapasztalataink alapján nem az elkúrás, hanem a lenyúlás a valószínűbb.

tewton 2010.02.12. 16:30:21

@tölgy: ex-egyetemista lelkes vagyok, de.

Pl. vásároltam már bontott építőanyagot, építkeztem ilyen anyagokból, alkudtam ilyen alapanyagra. baranyában tipikusan cigány biznisz az épületbontás és bontottanyag-árusítás.

Pl. szeretném látni az építőanyagokról az áfásszámlát.

heima (törölt) 2010.02.12. 17:31:54

fantasztikus egyébként a faszi CVje, alighanem a "Oktatási Minisztérium Hátrányos Helyzetű és Roma Gyerekek Integrációs Hivatala" a legnagyobb kamu hivatal lehetett a magyar közigazgatás történetében, pedig volt/van választék bőven. De a legcukibb hogy az Alkotmányt jegyzi szakmai publikációnak:d zseniális

heima (törölt) 2010.02.12. 18:00:08

vannak itt még érdekes linkek:

cskportal.extra.hu/print.php?news.358

"Az október 3-án, a Magyar Nemzetben a tomori tanoda működéséről megjelent cikk (Botrányszagú iskolai pályázatot talált a Nemzet) súlyos szakmai hibákat tartalmaz - küldte szét gyorsan közleményét az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) Sajtóirodája. Ezzel rontja a tanoda-program hitelességét, amely egy pártfüggetlen, mindenki által támogatott, a hátrányos helyzetű és cigány gyerekek iskolai eredményességét növelő program - állt a megküldött közleményben. A probléma az, hogy a hitelességét már rég elvesztette akkor, amikor szemet hunytak egyes szervezetek és személyek civilszervezeti "üzletpolitikája" felett. Már az OKM-ben sem látják a fától az erdőt. Nem akarják (vagy nem tehetik) észrevenni a tanoda biznisz terjedését. Elvégre mind üzletemberek vagyunk."

Érdemes a postban, vagy ebben a PDFben www.szmm.gov.hu/download.php?ctag=download&docID=11087 lévő listát böngészni. Mindegyik tételről üvölt, hogy kamu. Ezért nem szabad a ballibre meg a szociomókusokra pénzt bízni, lopás és/vagy pazarlás a vége. Ennyi pénzből már el lehet indítani egy építőipari kkvt, vagy egy agrár/könnyűipari üzemet. De neeem, mert akkor a végén még dolgozni kéne a cigánybübükéknek, és a végén még nekik is jó lenne, meg a társadalomnak is, inkább építsünk kéttucat 20nm2es putrit (vagy éppen áldozzuk be a nappalit) ahol majd el tudják olvasni jól a zinterneten hogy mennyi segíly jár.

heima (törölt) 2010.02.12. 18:11:10

"Néhány hete felhívtam az Oktatási Minisztériumot - egyáltalán van ott még valaki? -, hogy küldjék el ennek a pályázatnak az anyagát. A mai napig nem érkezett válasz."

Fentiek alapján inkább a Szociális és Munkaügyi Minisztériumot érdemes megkérdezni.

Syr Wullam 2010.02.13. 16:37:45

@heima: A pdf-ben (köszönet érte!) van egy fantasztikus tétel, mégpedig a 6-os:

Amrita OBK Egyesület - Pécs: Kászá Nasztra (A mi házunk) - Pécs

... és az összeg: 15 000 000 HUF

No, ez mindent visz. Csak az a baj, hogy tőlünk, adófizetőktől. :-/

tewton 2010.02.13. 16:51:40

@Syr Wullam:
kászá násztrá?

hát igen, tájszólásban így mondják azt, hogy cosa nostra :)

Syr Wullam 2010.02.13. 16:55:56

@tewton: Hogyne, de szerintem ők a "kassza nosztrára" gondoltak. :-))

picur3ka 2010.02.14. 14:38:46

@calam:

Mirol van szo? Basic pay, az a fizetesed, erre jon a tulora es miegyebb.

Hogy a bevandorlok, etc. hogy csaljak a segelyt, az egy masik kerdes.

Minimal ber, az van.
süti beállítások módosítása