Valasztottam a nyelvedet - interjú Ausztrál Tommal
2010. január 15. írta: Szelli

Valasztottam a nyelvedet - interjú Ausztrál Tommal

  Először a Mandinernek adott bloginterjút Ausztrál Tom, a mulatságos videói miatt itthon egyre népszerűbb, magyarul önszorgalomból tanuló ausztrál egyetemista, aki talán a legtávolabbi Magyarország-rajongók egyike a Földön. A Romhányit kedvelő Tom szerint uberlogikus a nyelvünk és ausztrál kolbászt hozna magával Magyarországra. Tom bájos válaszait szöveghűen közöljük.

  Mikor kezdtél el magyarul tanulni és miért pont ezt a nyelvet választottad?

  Eddig kb 1 eve tanulok. Valasztottam a nyelvedet, mert mar voltam Magyarorszagon es annyira tetszett, hogy elkeztem dolgozni ott, Ericsonnal nehany honapot. Amikor visszajottem Ausztraliaba, tudtam kapcsalotban maradni magyarokkal, ezert keszitettem egy video YouTube-on. Kiraly reakcio volt, es a magyar emberek mindig annyira kedvesek velem, azert kivancsi vagyok jobban ismerni a magyar kulturat.

  Mi tetszik neked a magyar nyelvben?

  Hmmm... szeretem, hogy a nyleved uberlogikus. Erzem magam, hogy csinalom egy 'puzzle' amikor egy mondatot probalkozom osszetenni. De a kifejezeseket kulonlegesen szepek magyarul, szerintem. Nagyon szines, es ugyes a magyar nyelv. Biztos, ez egy oriasi kihivast nekem, hogy ausztralkent tanuljak a magyart, de ugyonakkor ez erdekes jobban erteni mit a magyarok tapaszkodnak az angol tanulasaiban. Azert van egy uj... respect a magyaroknak, mert az elmenyeimben, a magyarok beszelnek tenyleg nagyon szepen angolul.

  Honnan jött az ötlet, hogy megoszd a neten a tudásodat?

  Azt hittem, hogy lenne egy jo modszer tanulni magyarul es kapacsalotban maradni Magyarorszaggal. Soha sem gondoltam volna, hogy anniyra oriasi lennek a visszajelzesek.

  Ki a kedvenc magyar íród?

  Romhanyi Jozsef

  Mit szólnak a barátok a hobbidhoz?

  Hahaha az ausztral barataim nem ertenek, mit csinalom. Neznek a videomat, es tetszik a 'cinematography', de tenyleg nem ertitek, miert embernek tetszenek a videoim. De orulnek neki.

  Mit tanulsz? Vannak terveid a magyar tudásoddal?

  Mediat. De vasarnap megyek dolgozni New York-ban egy multi cegnel ket honapot. Irtam buszkeseggek a CV-ben, hogy dolgoztam Magyarorszagon, es beszelek egy kicsit magyarul. Szerintem ez volt kulonleges ami 'set me apart'.

  Szerinted az ausztrál fiatalok mennyire vannak tisztában Európával úgy általában?

  Igen, mert majdnem minden ausztral jott egy masik orszagbol 100 eve. Nekem is, sved, ir, angol, skot es nemet vagyok. Ezert, sokat hallotunk a nagyszuleinktol Europarol, es tanulunk gyakron az europai tortenetet iskolaban. De biztos, hogy a tavolsag miatt, van nehany ausztral aki semmit tudja a vilagrol, de szerintem ez ugyanoz mindenhol.

  Ki az operatőröd?

  A Colombo felesege.


  Milyen sztereotípiákat hallottál a magyar emberekről?

  Azsia a szomszedunk, ezert sokkal tobbet hallotunk rola, mint Europarol. Ezert ez nincs oriasi stereotip a magyarokrol itt. De ha kell valaszonom, lesz mint masik kozes europai orszagok, hogy kemenyen dolgoztok, egy kicsit 'serious', es fantasztikus kaja. Budapest egy nagyon nepszeru desztinacio az fiatal ausztral turistak, amikor utaznak Europaba.

  Hol lennél és mit csinálnál legszivesebben 10 év múlva?

  2020ben? Jaj...nem is tudom mit fogom csinalni holnap hahaha.

  Honnan veszed a mondásokat/szlengeket/szójátékokat?

  Mindenhonnan. De alatalaban, amikor beszeleget valakivel, es o mond valami erdekes, megallit, es azt kerdezem, hogy 'mi volt? mi volt? nagyon jol hangzott'. Szeretek szavakat. Minden nap sok magyar ember irt nekem szep kifejezesekkel. Nagyon tetszik.

  Tervezed, hogy ellátogatsz Magyarországra?

  Nagyon szeretnek! Csak kell egy munkat ott, valoszinulegg a mediaban. De amugy hogyha szerencsem van, megyek oda. Csak eleg messze van... tudtad?

  Ha Magyarországra jönnél, és csak 5 dolgot hozhatnál magaddal, hogy túléld, mik lennének azok?

  2 konyvtar... BKV berletem... Ausztral kolbasz (to compare)...  es Colombo felesege is.

  Mit üzensz az olvasóknak és a rajongóknak?

  Imadom a leveleidet! Soha sem gondoltam volna, hogy olyan sok ember szeretne a videokat, azert koszonom szepen! A segitsegeddel, fogok beszeleni tokeletesen (egy nap!!!)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr731672078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.01.15. 08:07:02

"sved, ir, angol, skot es nemet vagyok"

Kb. mi is! :-)

Azért olyan ismerős az arcod! :-)

2010.01.15. 08:07:11

Hajrá! Személy szerint nagyra becsülöm az ilyen hozzáállást.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.01.15. 08:37:21

Szamárfül külön üdvözli a Romhányi felekezet újabb hívő tagját!

winston01 2010.01.15. 09:06:24

A szókincs már megvan, még az angol szintaxiszt kéne magyarra cserélni. Harjá!

tevevanegypupu 2010.01.15. 09:08:34

Nahat Romhanyi! Nagyon jol valasztottal. Gratulalok, igy tovabb!(:

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.15. 09:11:51

Inkább úgy hangzik, mintha egy magyar próbálna meg külföldit utánozni, ahogy az magyarul beszél.

dzsobacsi 2010.01.15. 09:52:06

A BKV bérletet nyugodtan otthon hagyhatod :-D

negeev 2010.01.15. 10:01:57

Szerintem, eléggé ügyes. Főleg, ha nem is él itt. Úgy kifejezetten nehéz megtanulni jól beszélni.
Feliratkoztam rá. ;)

Verbalis Inkontinencia 2010.01.15. 10:10:45

@szamárfül: Csatlakozhatnék a Romhányi rajongói klubhoz?
Ausztrál Tom meg remélem, nem fake, ugye nem?? Egy világ omlana össze bennem, ha igen.

johevi 2010.01.15. 10:13:45

1 év alatt eljutni erre a szintre nem semmi....respect. Hozdd el a Midnight Oilt is ha jössz!!!!

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.01.15. 10:14:23

Szóljon már be valaki neki, hogy "minek tánusz má' mágyárul köccccssssöööög???"
(gyengébbek kedvéért: csak vicceltem)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.01.15. 10:22:05

@Verbalis Inkontinencia: csak bátran, még nem alakult meg :)

Tom amúgy lehet h a mi Kínai Trógerünk 14-15 évesen, csak most találta meg a videjókat a gépében...

kackia 2010.01.15. 10:35:15

Gyanús ez nekem, nyírségi szőke romák magyarul tanulnak?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.15. 11:01:43

köszönjük szépen, hogy ez a kis fiatalember egzotikus érdekességként felfigyelt ránk. egy honfitársa pedig a szökdelő masszáj harcosokkal fraternizál.
még egyszer köszönjük szépen, hogy tetszünk ennek a kiváló külföldi fiatalembernek.

banyanyanya 2010.01.15. 11:13:14

BOGLÁÁÁÁÁÁRKAAAAAAAAAAAAA
vombat FTW!!!!!!!!!

zerushunter 2010.01.15. 11:43:25

mit sütsz kis szűcs...

theveryguest 2010.01.15. 12:02:01

@Jobb híján MDF-es: Na, az baszna be. Nálunk sokkal valószínűbb a tót, román, muszka, kraut, cigány vér.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.01.15. 12:21:04

@theveryguest:

Azért írtam a kb-t! :-)
Csak a német a közös! :-)
Meg az, hogy sokféle ősünk van!

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.01.15. 12:23:10

@theveryguest:

Azért írtam a KB-t.

Csak a NÉMET a közös, meg az, hogy nekünk is sokféle ősünk van! :-)

kackia 2010.01.15. 12:37:42

Én meg 40% néger, 20% cigány, 40% zsidó vagyok. Ez a tuti turmix :))))

theveryguest 2010.01.15. 12:54:27

Egyszer egy reptéri minibuszban jöttem haza egy faszival. Először nem is vágtam le milyen nyelven ugat nekem, bár voltak benne időnként angol szavak. Na, ő igazi aussie volt. Szerintem, aki azt az "angol"-t, amit ők ott beszélnek megérti, annak a magyar nyelv már gyerekjáték. Kb ahhoz hasonlított, amit Johnny Depp produkált, mint Jack Sparrow, amikor részeg volt. :-)

mopanko 2010.01.15. 13:12:17

Ki az a Colombo, és főleg a felesége?:)

yenoee 2010.01.15. 13:30:47

Van itt már egy ausztrálból lett magyarunk, úgy hívják, Anthony Gall.
Különösebbet nem csinált, csak idejött, építész lett és írt egy Kós Károly monográfiát. Na jó, meg tervezett pár épületet Erdélyben, a budapesti állatkertben is ténykedett egy keveset és jelenleg a Clark Ádám téri foghíjtelekre tervez szállodát.
Jaigen, mondjam-e még, hogy tökéletesen beszél magyarul?

tevevanegypupu 2010.01.15. 13:42:09

@Grift:
Nem hinnem, hogy a fiatalember igazan ausztral lenne, valoszinuleg csak puszta szorakozas az egesz. Mi egyaltalan nem tetszunk kulfoldon es azt sem tudjak, hol van Magyarorszag es kik a magyarok. Egy dolgot tudnak talan, esetleg, azt hogy "Puszkasz.." de ot is inkabb a Real Madriddal hozzak osszefuggesbe.((:

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.01.15. 13:45:22

@tevevanegypupu:

Ez egy teljesen normális srác, normális magyarokkal találkozott (Hála Istennek) és nem a nemzetiromantikus posványba, a jajminketsenkinemszeretbe ragadt meg, hanem a szerethető magyarságba.
Példát vehetnének róla a turbómagyarok!

tevevanegypupu 2010.01.15. 14:02:18

@Jobb híján MDF-es:
Persze hogy helyes es normalis srac, csak ugy gondolom, hogy az egesz mediatrukk, a fiu magyar, csak eljatssza az ausztralt, vagyis csak jatek.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.15. 14:06:37

@Jobb híján MDF-es:
a nemzetiromantikusmagyar nem szerethető? maga árkot ás! :)

negeev 2010.01.15. 14:26:11

@tevevanegypupu: Nem hinném, hogy ennyire pesszimistán és gyanakvón kéne hozzá állni. Mi a gond Teve?

thetriggerhappy 2010.01.15. 15:05:00

@theveryguest:

éltem egy ideig ausztráliában és soha semmilyen gondot nem okozott megérteni őket. lehet, hogy az angol tudásoddal volt a gond?

tevevanegypupu 2010.01.15. 15:09:07

@negeev:
Gyanakvo es pesszimista vagyok, eleg nagy gond.(:

Styxx 2010.01.15. 16:31:25

nagyon jó arc a srác, riszpekt. remélem nem kamu, de ha mégis az, akkor is jópofa.

A BKV bérlet meg non plus ultra poén.

Colombo felesége a láthatatlan, félszemű operatőr.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.01.15. 16:33:51

Tom üzente chaten, hogy nem kamu, ő tényleg ausztrál!

acidszarka · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.15. 16:37:41

@kackia: én 62% zsidó, 57% német, 31% magyar vagyok. ebből is látszik, hogy többet érek mindenkinél.
szerencsére cigány nincs bennem.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.15. 17:44:42

@acidszarka (trolibusz):
látja, az a fránya 62%, és máris kavar a számokkal! :))

Auris 2010.01.15. 19:11:55

És még a lányokat nem is láttad Tom.
Tuti ittragadnál...:)
(Már ha a lányokat szereted. Bocs...)

theveryguest 2010.01.15. 19:14:54

@thetriggerhappy: Lehet. A cockney angol ausztrál szlenggel keverve nekem már kicsit sok. Persze lehet hogy csak simán szefós volt a csávó, vagy túl volt már egy agyvérzésen. De rosszabb volt még a legdurvább bangalore-i telekonferenciámnál is. Pedig már az is olyan volt, hogy a körülöttem kérdezték, hogy mi ez a szar zene, amit hallgatok?

Várkonyi 2010.01.15. 20:02:58

@Jobb híján MDF-es: ki az a turbómagyar?

Olyan mint a turbónémet meg turbósvéd?

Tényleg, magyarkodni lehet, németkedni, svédkedni nem? az említett nyelvekben van ilyen szó egyáltalán?

Erős a gyanúm, hogy ezt a "magyarkodást" a "parasztozással" együtt a fővárosi gettók évszázados beltenyészetében nemesedett navajonkik találták ki, egyébként nekik is csak a "magyarkodás" fáj, a zsidóskodás már soha. Ki érti ezt...

Egyébként jófej a gyerek. Egyszer találkoznék vele, onnan jó barátok lennénk, az tuti.

gnu 2010.01.15. 20:07:24

He, he, hogy ha nem kamu, akkor csak annyi, hogy Király vagy Tom! :)

fabaszorult 2010.01.15. 20:25:09

Gyimóthy Gábor: Nyelvlecke

Egyik olaszóra sodrán,
Ím a kérdés felmerült:
Hogy milyen nyelv ez a magyar,
Európába hogy került?

Elmeséltem, ahogy tudtam,
Mire képes a magyar.
Elmondtam, hogy sok, sok rag van,
S hogy némelyik mit takar,

És a szókincsben mi rejlik,
A rengeteg árnyalat,
Példaként vegyük csak itt:
Ember, állat hogy halad?

Elmondtam, hogy mikor járunk,
Mikor mondom, hogy megyek.
Részeg, hogy dülöngél nálunk,
S milyen, ha csak lépdelek.

Miért mondom, hogy botorkál
Gyalogol, vagy kódorog,
S a sétáló szerelmes pár,
Miért éppen andalog?

A vaddisznó, hogy ha rohan,
Nem üget, de csörtet - és
Bár alakra majdnem olyan
Miért más a törtetés?

Mondtam volna még azt is hát,
Aki fut, miért nem lohol?
Miért nem vág, ki mezőn átvág,
De tán vágtat valahol.

Aki tipeg, miért nem libeg,
S ez épp úgy nem lebegés, --
Minthogy nem csak sánta biceg,
S hebegés nem rebegés!

Mit tesz a ló, ha poroszkál,
Vagy pedig, ha vágtázik?
És a kuvasz, ha somfordál,
Avagy akár bóklászik.

Lábát szedi, aki kitér,
A riadt őz elszökell.
Nem ront be az, aki betér . .
Más nyelven, hogy mondjam el?

Jó lett volna szemléltetni,
Botladozó, mint halad,
Avagy milyen őgyelegni?
Egy szó - egy kép - egy zamat!

Aki "slattyog", miért nem "lófrál"?
Száguldó hová szalad?
Ki vánszorog, miért nem kószál?
S aki kullog, hol marad?

Bandukoló miért nem baktat?
És ha motyog, mit kotyog,
Aki koslat, avagy kaptat,
Avagy császkál és totyog?

Nem csak árnyék, aki suhan,
S nem csak a jármű robog,
Nem csak az áradat rohan,
S nem csak a kocsi kocog.

Aki cselleng, nem csatangol,
Ki "beslisszol", elinal,
Nem "battyog" az, ki bitangol,
Ha mégis: a mese csal!

Hogy a kutya lopakodik,
Sompolyog, majd meglapul,
S ha ráförmedsz, elkotródik.
Hogy mondjam ezt olaszul?

Másik, erre settenkedik,
Sündörög, majd elterül.
Ráripakodsz, elódalog,
Hogy mondjam ezt németül?

Egy csavargó itt kóborol,
Lézeng, ődöng, csavarog,
Lődörög, majd elvándorol,
S többé már nem zavarog.

Ám egy másik itt tekereg,
-- Elárulja kósza nesz -
Itt kóvályog, itt ténfereg. . .
Franciául, hogy van ez?

S hogy a tömeg miért özönlik,
Mikor tódul, vagy vonul,
Vagy hömpölyög, s mégsem ömlik,
Hogy mondjam ezt angolul?

Aki surran, miért nem oson,
Vagy miért nem lépeget?
Mindezt csak magyarul tudom,
S tán csak magyarul lehet. . !

fuad 2010.01.15. 22:30:19

nem kicsit büzette, de jó a humora, az tény,...meg azok a kis állatok úgy a háttérben!

kackia 2010.01.16. 00:04:07

@acidszarka (trolibusz): Ember akkor te 150% os vagy. Azért kúrjál cigóval is, jó érzés ám az, ha az ember látja, hogy a gyerekei lazák.:)

fogd a pénz és kuss 2010.01.18. 15:20:57

ede de bedezodoroztad magad!

hubaz ezt még leírni is...

Tuareg 2010.02.16. 00:30:50

Tom Champion :)
Király srác élőben is!

miszisz 2010.04.25. 03:17:46

Én most hallottam Tomról elöször, és tetszik a video.
Nekem is van egy ilyen amerikai ismerősöm, aki ugyan még nem is járt Mo-on, de Svédországban egy svéd nyelvórán magyarok voltak vele, és megtetszett a nyelv neki is. Azóta könyvekből, és levelezésen keresztül megtanult ugy magyarul hogy amikor elöször találkoztam vele akkor alig kellett rákérdezni vagy javitani amit mondott.
Szóval szép a magyar nyelv! :-)
Hajrá!
süti beállítások módosítása