Madách Imre főművét, az Ember Tragédiáját idézi és használja érvkészletként a The Economist év végi, ünnepi címlapos esszéje, amely a progresszió válságát elemzi, a nemzetközi lapból is kimagasló színvonalon. Madách megérdemli a hirtelen jött hírverést, örüljünk együtt a magyar kultúra egyik remekművének felfedezése miatt.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr761606393
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
incipinci 2009.12.20. 17:23:56
A tömegkultúrálatlanságban a sznob jelentése nem is kell, hogy mindig negatív legyen. A prosztó tömeg számára az előkelősködés, műveltnek látszani akarás nem az.Sőt!
A tömegkultúráltságban viszont bizonyára negatívan viszonyulnak a sznobizmushoz! ,,Hogy jön már ahhoz egy butuska embertársunk,hogy minket valamiben is túlszárnyaljon!?"
(Az angol morzsalékszórásról nem is beszélve) :)
A tömegkultúráltságban viszont bizonyára negatívan viszonyulnak a sznobizmushoz! ,,Hogy jön már ahhoz egy butuska embertársunk,hogy minket valamiben is túlszárnyaljon!?"
(Az angol morzsalékszórásról nem is beszélve) :)
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.20. 18:03:19
@tevevanegypupu:
hát, nem tudom, nekem a sznob nem egészen ez. valami olyasmi a sznob, aki előbb kezdi a tudás/léthelyzet attribútumait használni, még mielőtt tényleg bírna vele. de törekvése van a tudás birtoklására. többnyire. persze aztán vannak ennek tahó és parvenü változatai is. összességében a sznobéria, bár mosolyogtató, de igazából nem negatív dolog.
hát, nem tudom, nekem a sznob nem egészen ez. valami olyasmi a sznob, aki előbb kezdi a tudás/léthelyzet attribútumait használni, még mielőtt tényleg bírna vele. de törekvése van a tudás birtoklására. többnyire. persze aztán vannak ennek tahó és parvenü változatai is. összességében a sznobéria, bár mosolyogtató, de igazából nem negatív dolog.
Alfőmérnök 2009.12.20. 18:42:24
@Grift: Szerintem valami ilyesmire gondolhatott tölgy. Egyrészt van törekvés, másrészt (a művészeti sznobok esetében) azért mégiscsak elolvassák a könyvet, megnézik az előadást, a kiállítást stb., és akkor valami mégiscsak „átjön”, ha nem is „értik meg”(eleve: mi az, hogy megérteni). Még mindig jobb, mintha szappanoperát néznének, vagy májkrémdzsekszont hallgatnának. :) Mondjuk szerintem olyan nincs is nagyon, hogy valaki vegytiszta sznob. Az operában lehet ilyeneket látni néha, de ott már rég nem voltam. És különben is: a sznobok tartják el a kultúrát. :) (Magyarországon a felső tízezerrel talán az a baj inkább, hogy nem eléggé sznob.)
Az én szóhasználatomban a „pesti sznob” egy kicsit mást jelent, az sem egy túlzottan veszélyes fajta, inkább unalmas.
Az én szóhasználatomban a „pesti sznob” egy kicsit mást jelent, az sem egy túlzottan veszélyes fajta, inkább unalmas.
Oblomov 2009.12.20. 19:03:42
@tölgy: "a sznob a mai tömegkultúrálatlanságban miért negatív jelentésű?"
... mert saját vakokközöttfélszemű tudását adja el naprakészként, és ebből önérzetes középosztálybeliként akar/tud megélni, így önmagát is becsapja. Rosszabb ersetben illető az elit tagja. Hasonlóság viszont, h. sznobék poziciójukat nem tudásuk kondicionálásával betonozzák.
... mert saját vakokközöttfélszemű tudását adja el naprakészként, és ebből önérzetes középosztálybeliként akar/tud megélni, így önmagát is becsapja. Rosszabb ersetben illető az elit tagja. Hasonlóság viszont, h. sznobék poziciójukat nem tudásuk kondicionálásával betonozzák.
tevevanegypupu 2009.12.20. 19:48:32
@Grift:
Sokfele sznobizmus van, az is az, ha valaki lenezi azokat, akik nem abban a tarsadalmi helyzetben vannak, szulettek mint o maga, avagy valamilyen formaban felkapaszkodtak a szamarletra azon fokara, ahol az illeto eppen all. Eleg gyakori.
Az 1989-es rendszervaltasnal emlekszem, volt olyan targyalas is - nagy valoszinuleg az mdf kezdemenyezesere - hogy vissza kellene allitani a regi cimeket es megszolitasokat. Nagyszeru otlet volt, eppen ez lett volna akkor a legegetobb, megoldasra varo problema.
Sokfele sznobizmus van, az is az, ha valaki lenezi azokat, akik nem abban a tarsadalmi helyzetben vannak, szulettek mint o maga, avagy valamilyen formaban felkapaszkodtak a szamarletra azon fokara, ahol az illeto eppen all. Eleg gyakori.
Az 1989-es rendszervaltasnal emlekszem, volt olyan targyalas is - nagy valoszinuleg az mdf kezdemenyezesere - hogy vissza kellene allitani a regi cimeket es megszolitasokat. Nagyszeru otlet volt, eppen ez lett volna akkor a legegetobb, megoldasra varo problema.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.20. 19:55:41
@tevevanegypupu:
mi lett volna a baj a címek visszaállításával? talán több hozadéka lett volna, mint a reprivatizáció helyett kárpótlásijegy abszurdumnak. megtanította volna az aljanépet a címek tiszteletére. egy egészséges társadalomban bizony vannak előkelőek, a születés, vagy a szellem előkelői. ez a természetes.
az, hogy valaki lenéz valakit, természetes. hogy egy erdély szerte ismert bonmot-mat idézzem, a csángó azért van, hogy a székely is lenézhessen valakit. :))))
mi lett volna a baj a címek visszaállításával? talán több hozadéka lett volna, mint a reprivatizáció helyett kárpótlásijegy abszurdumnak. megtanította volna az aljanépet a címek tiszteletére. egy egészséges társadalomban bizony vannak előkelőek, a születés, vagy a szellem előkelői. ez a természetes.
az, hogy valaki lenéz valakit, természetes. hogy egy erdély szerte ismert bonmot-mat idézzem, a csángó azért van, hogy a székely is lenézhessen valakit. :))))
Tündér_Lala 2009.12.20. 19:56:42
A sznob pedig igenis negatív fogalom. A sznob ugyanis nem annak mutatja magát, ami valójában, önnálló véleménye nincs vagy alárendeli az éppen divatos állásfoglalásoknak.
Példának okáért én olvasó vagyok nem irodalmár. Azt gondolom (mint ilyen), hogy a fanyalgások ellenére a gyerekek kezébe olyan regényeket kell adni, ahol megtanulja, megtapasztalja, milyen az, amikor egy könyvet olvasva megszűnik körülötte a világ és az adott regényben él. Ez a kulcsa, hogy megszeresse az olvasást és ehhez nem feltétlen az irodalmárok által preferált könyvek kellenek. Később majd elolvassa azt is, ha egyáltalában élvezhető számára. Be vallom, bármilyen ajánlása van egy könyvnek, ha az első 50-100 oldalon nem találok benne élvezetet, úgy bevágom a sarokba, hogy csak nyekken. Fiatal korban is előfordult, az is hogy később elolvastam és élveztem és az is, hogy később sem tudtam elolvasni. Még valami, sokszor nem túl magas röptű könyvekből (sőt minő borzalom) szappan operákból is tanulhat az ember vagy találkozhat olyan emberi dilemmákkal, amely egyébként nem kerül az útjába.
Végső konklúzóként azt gondolom, vigyázzunk azzal, hogy mit kell helyből lenézni vagy elutasítani.
Példának okáért én olvasó vagyok nem irodalmár. Azt gondolom (mint ilyen), hogy a fanyalgások ellenére a gyerekek kezébe olyan regényeket kell adni, ahol megtanulja, megtapasztalja, milyen az, amikor egy könyvet olvasva megszűnik körülötte a világ és az adott regényben él. Ez a kulcsa, hogy megszeresse az olvasást és ehhez nem feltétlen az irodalmárok által preferált könyvek kellenek. Később majd elolvassa azt is, ha egyáltalában élvezhető számára. Be vallom, bármilyen ajánlása van egy könyvnek, ha az első 50-100 oldalon nem találok benne élvezetet, úgy bevágom a sarokba, hogy csak nyekken. Fiatal korban is előfordult, az is hogy később elolvastam és élveztem és az is, hogy később sem tudtam elolvasni. Még valami, sokszor nem túl magas röptű könyvekből (sőt minő borzalom) szappan operákból is tanulhat az ember vagy találkozhat olyan emberi dilemmákkal, amely egyébként nem kerül az útjába.
Végső konklúzóként azt gondolom, vigyázzunk azzal, hogy mit kell helyből lenézni vagy elutasítani.
osborne 2009.12.20. 20:09:15
@Tündér_Lala: "A sznob pedig igenis negatív fogalom. A sznob ugyanis nem annak mutatja magát, ami valójában, önnálló véleménye nincs vagy alárendeli az éppen divatos állásfoglalásoknak."
ez a dilettáns sznob ;]
ez a dilettáns sznob ;]
incipinci 2009.12.20. 20:13:24
Mi a helyzet akkor, amikor egy elit válik sznobbá?
Tisztában van tudása szintjével,pozíciójával, de mindez nem elég ahhoz, hogy "mindenen" felülkerekedjen. Szinte mindenkit lenéz, csak adott státusza megtartása érdekében hajlandó némi konformitásra.
A sznobizmus kapcsán nincs kis zavar az erőben, úgy általában?
Tisztában van tudása szintjével,pozíciójával, de mindez nem elég ahhoz, hogy "mindenen" felülkerekedjen. Szinte mindenkit lenéz, csak adott státusza megtartása érdekében hajlandó némi konformitásra.
A sznobizmus kapcsán nincs kis zavar az erőben, úgy általában?
Tehetetlen Dodó 2009.12.20. 20:14:45
@Tündér_Lala: Haha, az ember ahogy öregszik, annál hamarabb vágja a sarokba a rossz könyvet. Én most ott tartok, hogy a 28. oldal táján már repül az érdektelen kötet. Lesz ez még rosszabb is...
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.20. 20:17:35
@Tehetetlen Dodó:
igazi úriembert már a siker is taszítja. én a jadvigát, csak a példa kedvéért mondom, a zajos siker után 5 évvel olvastam el. és nem bántam az eltelt időt. :))
igazi úriembert már a siker is taszítja. én a jadvigát, csak a példa kedvéért mondom, a zajos siker után 5 évvel olvastam el. és nem bántam az eltelt időt. :))
Alfőmérnök 2009.12.20. 20:23:32
@incipinci: "Mi a helyzet akkor, amikor egy elit válik sznobbá?"
Bizonyos értelemben minden elit sznob.
Bizonyos értelemben minden elit sznob.
Oblomov 2009.12.20. 20:24:09
@Grift: címek visszaállításával, vagy a reprivatizációval jól helyzetbe hozhattunk volna érdemesek mellett kontraszelektált elemeket is. Ennél már a fidesz is ötletesebb volt, h. kapjon mindenki 20 ezret, aztán, passz, letudtuk a múlt sérelmeit.
tevevanegypupu 2009.12.20. 20:25:02
@Grift:
Kerem szepen polgartars a szellem elokeloi nem neznek le senkit. Legfeljebb tenykent elfogadjak, hogy valaki buta mint a tok.((: Ugyan mit kezdene valaki a cimevel ha visszakapna? Uj nevjegyet nyomtatna, ravesetne a reztablara a kapu alatt, kiszogezne a cimert a szalon falara? Mert mast nem nagyon tudok elkepzelni. Esetleg meg olyasmit, ha megy fogadasra, a lakaj bekiabalja, hogy:
"Nagymeltosagu Vitez de genere kerekfalvi Kerekgyarto Kuzmer Weiss Gedeon vasgyaros!"
Kerem szepen polgartars a szellem elokeloi nem neznek le senkit. Legfeljebb tenykent elfogadjak, hogy valaki buta mint a tok.((: Ugyan mit kezdene valaki a cimevel ha visszakapna? Uj nevjegyet nyomtatna, ravesetne a reztablara a kapu alatt, kiszogezne a cimert a szalon falara? Mert mast nem nagyon tudok elkepzelni. Esetleg meg olyasmit, ha megy fogadasra, a lakaj bekiabalja, hogy:
"Nagymeltosagu Vitez de genere kerekfalvi Kerekgyarto Kuzmer Weiss Gedeon vasgyaros!"
Tehetetlen Dodó 2009.12.20. 20:26:42
@Grift: És érdemes volt?
(Én még nem jutottam el Z.P. magasságáig. Lehet, hogy sok nagyszerű dologról maradok le, de a maiakat egyre kevésbé bírom olvasni. Valószínűleg bennem van a hiba, de már nincs olyan sok időm hátra, hogy végigrágjam magam olyanokon, akik nem érdekelnek).
(Én még nem jutottam el Z.P. magasságáig. Lehet, hogy sok nagyszerű dologról maradok le, de a maiakat egyre kevésbé bírom olvasni. Valószínűleg bennem van a hiba, de már nincs olyan sok időm hátra, hogy végigrágjam magam olyanokon, akik nem érdekelnek).
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.20. 20:31:28
@Oblomov:
az a húszezres ötlet a szadié volt, már elnézést. a reprivatizáció nem praktikum kérdése lett volna. egyébként az érdemtelenek megszabadultak volna a nyakukba szakadt tehertől. romániában is működött.
és nem kevés öröm lett volna abban, ha fajkasházi-fischer visszakapja herendet. talán nem láttuk volna a közéletben+ :))
az a húszezres ötlet a szadié volt, már elnézést. a reprivatizáció nem praktikum kérdése lett volna. egyébként az érdemtelenek megszabadultak volna a nyakukba szakadt tehertől. romániában is működött.
és nem kevés öröm lett volna abban, ha fajkasházi-fischer visszakapja herendet. talán nem láttuk volna a közéletben+ :))
Tehetetlen Dodó 2009.12.20. 20:37:33
@Grift: Torgyán Józsinak két jó ötlete volt életében: az egyik a 47-es állapot szerinti tulajdoni viszonyok helyreálltása, ezt persze megtorpedózták azok, akik meglátták az elfuserát kárpótlási jegyes szisztémában rejlő mérhetetlen harácsolás lehetőségét. És lőn: az eredeti tulajdonosok kisemmizve, a spekulánsok tobzódnak nagybirtokaikon.
Tündér_Lala 2009.12.20. 20:38:58
@incipinci: Mi történik akkor, ha az elit nem is elit. Vagyis az emberek egy csoportja egymást idézi, a csoport másik tagját megfellebezhetetlen szaktekintélyként állítják be és egyfajta izlés terrort alkalmazva ők határozzák meg, hogy mi az éték és mi nem. Miután tőlük karrierek és egzisztenciák függenek aki nem gazsulál az senki marad.
Tehetetlen Dodó 2009.12.20. 20:39:06
@Grift: Akkor besorololom Coelho mester művei elé. Esedékesség: sohanapján, vagy az azt megelőző héten.
Tehetetlen Dodó 2009.12.20. 20:40:08
@Tündér_Lala: Miért használsz feltételes módot?
tevevanegypupu 2009.12.20. 20:41:57
@Tehetetlen Dodó:
Nem erdemes, de nem am! De csak olvassa el es majd meglatja, hogy nem erdemes. Igy Karacsony tajan meg foleg nem. Olvasson ujra inkabb Jane Austint, Dickenst
vagy Dumast, Mark Twaint, Jokait..az valo ilyenkorra, igyon forralt bort mellette es ne is torodjon azzal, ha a sznobok gyerekesnek mondjak! ((:
Nem erdemes, de nem am! De csak olvassa el es majd meglatja, hogy nem erdemes. Igy Karacsony tajan meg foleg nem. Olvasson ujra inkabb Jane Austint, Dickenst
vagy Dumast, Mark Twaint, Jokait..az valo ilyenkorra, igyon forralt bort mellette es ne is torodjon azzal, ha a sznobok gyerekesnek mondjak! ((:
Oblomov 2009.12.20. 20:43:51
@Tehetetlen Dodó: "És lőn: az eredeti tulajdonosok kisemmizve".
Gift válasza borítékolva: "az érdemtelenek megszabadultak volna a nyakukba szakadt tehertől." Ahogy a kárpótlási jegyeikkel is ezt tették.
Gift válasza borítékolva: "az érdemtelenek megszabadultak volna a nyakukba szakadt tehertől." Ahogy a kárpótlási jegyeikkel is ezt tették.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.20. 20:43:55
@tevevanegypupu:
én nem is olvasok semmit az ünnepek alatt. csak szidolozom a feliratot, "azt" a feliratot. és nézegetem. :)
én nem is olvasok semmit az ünnepek alatt. csak szidolozom a feliratot, "azt" a feliratot. és nézegetem. :)
incipinci 2009.12.20. 20:44:06
@Alfőmérnök:
Bizonyos értelemben.
@tevevanegypupu: "Ugyan mit kezdene valaki a cimevel ha visszakapna?"
Valószínűleg semmi különöset. Esetleg pszichikailag megnyugodna, kisimulnának ráncai, s a visszakapott címének birtoklása tudatában boldogan hajtaná örök nyugalomra fejét. (persze, csak ha itt lenne az ideje:)
Bizonyos értelemben.
@tevevanegypupu: "Ugyan mit kezdene valaki a cimevel ha visszakapna?"
Valószínűleg semmi különöset. Esetleg pszichikailag megnyugodna, kisimulnának ráncai, s a visszakapott címének birtoklása tudatában boldogan hajtaná örök nyugalomra fejét. (persze, csak ha itt lenne az ideje:)
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.20. 20:46:44
@Oblomov:
a kárpótlási jegy intézménye eleve úgy volt kitalálva, hogy a kevesek kivételével arra ösztönözze az embereket, hogy elpasszolják.
de mint mondtam, ez nem praktikum kérdése. az egész rendszerváltáshazugság legjellemzőbb eleme volt. tulajdon szentsége, mi? meg a kurva anyátok az! :)
a kárpótlási jegy intézménye eleve úgy volt kitalálva, hogy a kevesek kivételével arra ösztönözze az embereket, hogy elpasszolják.
de mint mondtam, ez nem praktikum kérdése. az egész rendszerváltáshazugság legjellemzőbb eleme volt. tulajdon szentsége, mi? meg a kurva anyátok az! :)
Tehetetlen Dodó 2009.12.20. 20:49:28
@tevevanegypupu: Vagy Madáchot...
(Bár a Tragédiát ritkán olvasom, csak akkor veszem elő, ha nem vagyok benne biztos, hogy jól emlékszem-e valamelyik sorára, hehe).
Jane néni meg hölgyeknek való, igaz?
(Bár a Tragédiát ritkán olvasom, csak akkor veszem elő, ha nem vagyok benne biztos, hogy jól emlékszem-e valamelyik sorára, hehe).
Jane néni meg hölgyeknek való, igaz?
Oblomov 2009.12.20. 20:54:46
@Grift: viszonylag lassan rakom össze. Szóval Fajkasházy, Eszterházy nem írnának, viszont erkölcsileg helyükön lennének mára. Ravasz érvelés.
Tehetetlen Dodó 2009.12.20. 20:56:16
@Oblomov: És Mesterházy hol lenne?
(Ez a sok - házy...)
(Ez a sok - házy...)
tevevanegypupu 2009.12.20. 20:59:04
@Grift:
Ugy hallom keresik a tettest, jo lesz ha lehuzza a redonyoket mielott munkahoz lat.(:
@incipinci:
Igy van. Akik igazan orulhettek volna a cimek visszallitasanak, mar valoszinuleg mar nem is elnek.
@Tehetetlen Dodó:
Nincs is olyan, hogy noknek es ferfiaknak irodalom. Viszont volt Fiuk es Lanyok Evkonyve, annak idejen mindkettot megvettek nekem mindig, nagyon jo volt mindegyik.(:
Ugy hallom keresik a tettest, jo lesz ha lehuzza a redonyoket mielott munkahoz lat.(:
@incipinci:
Igy van. Akik igazan orulhettek volna a cimek visszallitasanak, mar valoszinuleg mar nem is elnek.
@Tehetetlen Dodó:
Nincs is olyan, hogy noknek es ferfiaknak irodalom. Viszont volt Fiuk es Lanyok Evkonyve, annak idejen mindkettot megvettek nekem mindig, nagyon jo volt mindegyik.(:
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.20. 21:11:43
@tevevanegypupu:
már mindegy, a moszad emberei a tetőről kötélen lekommandózva magukat berúgták a redőnyöket és visznek. most elveszik a netbúkomat...viszlát...vagy nem...gondoljon rám...
:)
már mindegy, a moszad emberei a tetőről kötélen lekommandózva magukat berúgták a redőnyöket és visznek. most elveszik a netbúkomat...viszlát...vagy nem...gondoljon rám...
:)
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.12.20. 21:55:12
@Grift:
Ezt elég kevesen értik sajnos. Reprivatizáció azért kellett volna, mert állítólag az európai civilizációhoz akarunk tartozni, melynek alappillére, hogy a társadalom polgárainak személyi és vagyonbiztonságát szavatolja. A tulajdon az tulajdon. Ezt másképp nem lehet értelmezni, csak úgy, hogy amit elvettek, azt adják vissza.
A spontán privatizáció elmélete arra hivatkozott, hogy a hasznosság elvét kell érvényesíteni, ebből kifolyólag tehát ne a régi tulajdonos, hanem a szocialista vállalatvezető kapja a tulajdonjogot, mert ő ért legjobban az üzemeltetéshez. Túl azon, hogy ez a tulajdonjog tűrhetetlen sérelme, ez a gyakorlat még csak a hasznosság elve szerint sem bizonyult helyesnek, alig-alig látunk olyan üzemet, amit a volt vállalatvezetőből lett tulajdonos sikerre vitt volna. Hiába, ami morálisan nem áll meg, az nem áll meg sehogyan sem.
Ezt elég kevesen értik sajnos. Reprivatizáció azért kellett volna, mert állítólag az európai civilizációhoz akarunk tartozni, melynek alappillére, hogy a társadalom polgárainak személyi és vagyonbiztonságát szavatolja. A tulajdon az tulajdon. Ezt másképp nem lehet értelmezni, csak úgy, hogy amit elvettek, azt adják vissza.
A spontán privatizáció elmélete arra hivatkozott, hogy a hasznosság elvét kell érvényesíteni, ebből kifolyólag tehát ne a régi tulajdonos, hanem a szocialista vállalatvezető kapja a tulajdonjogot, mert ő ért legjobban az üzemeltetéshez. Túl azon, hogy ez a tulajdonjog tűrhetetlen sérelme, ez a gyakorlat még csak a hasznosság elve szerint sem bizonyult helyesnek, alig-alig látunk olyan üzemet, amit a volt vállalatvezetőből lett tulajdonos sikerre vitt volna. Hiába, ami morálisan nem áll meg, az nem áll meg sehogyan sem.
Bell & Sebastian 2009.12.21. 01:45:51
A sznob az, akinek van rá pénze, de hiányzik az ízlése, ellenben fityiszt mutathat az értelmiséginek, akinek nincs arra pénze, ami ízlése szerint való lenne.
Ekkor arra gondol, ezzel jól le is igázta.
Mikor rájön a tévedésére, eladja a SUV -ot, öko-Toyotát vesz, hogy abból integethessen ki a bicikliutakért tüntetőknek. A világ rendje ezzel kis időre bár, de újra helyreállt.
Ekkor arra gondol, ezzel jól le is igázta.
Mikor rájön a tévedésére, eladja a SUV -ot, öko-Toyotát vesz, hogy abból integethessen ki a bicikliutakért tüntetőknek. A világ rendje ezzel kis időre bár, de újra helyreállt.
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.12.21. 08:30:07
@Elpet: Említsünk mindjárt két sikertörténetet: Videoton, Ikarusz. Ó, amikor az a sötét gazember megszólal és a nemzetet mentené éppen, mindig az jut eszembe, hogy egy adott pillanatban egy nehezebb csavarkulccsal mennyit lendíthetett volna a kétkezi ember a világ folyásán. :/
betyár (törölt) 2009.12.21. 08:46:44
@Elpet:
Igaz!:))
Igaz!:))
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.12.21. 08:52:23
Így rontották el grift karácsonyát: nol.hu/kulfold/megtalaltak_auschwitz_feliratat
Hát nincs ezekben emberség? Ejj.
Hát nincs ezekben emberség? Ejj.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 08:52:38
@Elpet:
megint igaza van.
ezt még nyögni fogjuk egy ideig, ez is a kádári örökség része. az emberek nem értik, nem tisztelik, inkább elvágyják a magántulajdont.
/a rendszerváltás azért is lett olyan amilyen, mert nem tették meg azt a szimbolikusnak is nevezhető lépést, hogy a kapitalizmus legfontosabb fundamentumát visszahelyezzék szinte szentségi állapotába./
és a jobboldalon is nagyjából ez a helyzet. a jobboldali szurkolók nagy része kádár és komcsi nélküli kádárrendszert szeretne. legyen istenes, komcsimentes, de nagyon gazdagok se legyenek, meg nagyon szegények se, és legyen munkabiztonság, és miért van annak a szemétnek merdzsója....satöbbi.
megint igaza van.
ezt még nyögni fogjuk egy ideig, ez is a kádári örökség része. az emberek nem értik, nem tisztelik, inkább elvágyják a magántulajdont.
/a rendszerváltás azért is lett olyan amilyen, mert nem tették meg azt a szimbolikusnak is nevezhető lépést, hogy a kapitalizmus legfontosabb fundamentumát visszahelyezzék szinte szentségi állapotába./
és a jobboldalon is nagyjából ez a helyzet. a jobboldali szurkolók nagy része kádár és komcsi nélküli kádárrendszert szeretne. legyen istenes, komcsimentes, de nagyon gazdagok se legyenek, meg nagyon szegények se, és legyen munkabiztonság, és miért van annak a szemétnek merdzsója....satöbbi.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 08:56:27
@tevevanegypupu:
na, jól széjjel karatéjjoztam a moszadosokat aztán leléptem!
@elGabor: persze előtte feldobtam a bamba polyákokat!
:)
na, jól széjjel karatéjjoztam a moszadosokat aztán leléptem!
@elGabor: persze előtte feldobtam a bamba polyákokat!
:)
tevevanegypupu 2009.12.21. 09:34:55
@Grift:
Na tudtam en, hogy mar meg megjelenik.(:
Azt lenne erdekes megtudni egyebkent, hogy mi vitte ra azokat az embereket, hogy elvigyek azt a feliratot.
Mas: nem gondolhatjak komolyan, hogy az embereket baloldalon az irigyseg mozgatna, hiszen koldusszegenyek rajonganak a baloldal milliardosaiert, es az ehhalal szelen is rajuk szavaznak. Nezzenek meg egy mszp gyulest, ahova elmehetnek a szavazok is. Csupa rosszul oltozott ember, es nem(csak) azert, mert rossz az izlesuk, hanem mert valoban szukolkodnek. Kulonben ugyanez ervenyes szinte minden part tamogatojara.
Elszegenyedtunk es kopottak lettunk. Indulatainkban nem balkaniak, csak elkeseredettek. A kopaszmercist pedig egyik oldalon sem azert vetik meg, mert rengeteg a penze, hanem mert a legtobb brutalis, masokat levegonek tekinto, ostoba ember.
Na tudtam en, hogy mar meg megjelenik.(:
Azt lenne erdekes megtudni egyebkent, hogy mi vitte ra azokat az embereket, hogy elvigyek azt a feliratot.
Mas: nem gondolhatjak komolyan, hogy az embereket baloldalon az irigyseg mozgatna, hiszen koldusszegenyek rajonganak a baloldal milliardosaiert, es az ehhalal szelen is rajuk szavaznak. Nezzenek meg egy mszp gyulest, ahova elmehetnek a szavazok is. Csupa rosszul oltozott ember, es nem(csak) azert, mert rossz az izlesuk, hanem mert valoban szukolkodnek. Kulonben ugyanez ervenyes szinte minden part tamogatojara.
Elszegenyedtunk es kopottak lettunk. Indulatainkban nem balkaniak, csak elkeseredettek. A kopaszmercist pedig egyik oldalon sem azert vetik meg, mert rengeteg a penze, hanem mert a legtobb brutalis, masokat levegonek tekinto, ostoba ember.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 09:39:07
@tevevanegypupu:
az mszp szavazót az orbángyűlölet, a vallásgyűlölet, az emberség gyűlölete mozgatja. sokkal hevesebb érzelmek ezek, mint a más javának elkívánása.
ismétlésként, mensáros örökérvényűje:
A proli - Mensáros László naplójának 1982-es bejegyzéséből:
"A proli ravasz. Nem hisz neked, bizalmatlan.
Meg van győződve arról, hogy be akarod csapni. Pláne, ha tudja, hogy tanultál és szellemi munkából élsz. Tanulni csak azt lehet, hogy őt hogy kell becsapni. A gondolkodás funkcióját tulajdonképpen ebben látja. Ezért ab ovo védekező állásba helyezkedik, s inkább ő üt először, mielőtt te ütnél, és hiába magyarázod utána, hogy te nem is akartál ütni. Ezért nem lehet prolival barátkozni! Vagy ha barátkozol, eljön a pillanat, amikor fellázad tehetetlen butaságában, meg van győződve arról, hogy meg akartad alázni, fitogtatni akartad a tudásodat és ezzel valami őt kihasználni akaró célt elérni, tehát valamilyen módon a kultúrával "kivenni a fegyvert a kezéből", amivel neki örökké védekezni kell az "okos" világ ellen, és mindezekért végül elárul.
Elárul mindent: téged, a világot, a saját életét. A proli örökké érzékeny. Bosszút kell állnia. A proli a legszörnyűbb állat a világon. Bár nem akarom az állatokat bántani. A proli nemcsak a fölötte állóval szemben kegyetlen: a hasonló proli szomszédja épp úgy ellensége. Lesi, figyeli, hogy mije van. Ha egy hamutartóval többje van, már följelenti, álmában megöli (ez a rosszabb).
Tehát maguk között sem tudnak békességben élni. Nem véletlen, hogy régen nem hagyták őket szabadjára. Ma azt mondják, hogy azért nem, mert féltek, hogy az urakat fölfalják. Nem! Az urak féltek, hogy ők egymást fölfalják!"
az mszp szavazót az orbángyűlölet, a vallásgyűlölet, az emberség gyűlölete mozgatja. sokkal hevesebb érzelmek ezek, mint a más javának elkívánása.
ismétlésként, mensáros örökérvényűje:
A proli - Mensáros László naplójának 1982-es bejegyzéséből:
"A proli ravasz. Nem hisz neked, bizalmatlan.
Meg van győződve arról, hogy be akarod csapni. Pláne, ha tudja, hogy tanultál és szellemi munkából élsz. Tanulni csak azt lehet, hogy őt hogy kell becsapni. A gondolkodás funkcióját tulajdonképpen ebben látja. Ezért ab ovo védekező állásba helyezkedik, s inkább ő üt először, mielőtt te ütnél, és hiába magyarázod utána, hogy te nem is akartál ütni. Ezért nem lehet prolival barátkozni! Vagy ha barátkozol, eljön a pillanat, amikor fellázad tehetetlen butaságában, meg van győződve arról, hogy meg akartad alázni, fitogtatni akartad a tudásodat és ezzel valami őt kihasználni akaró célt elérni, tehát valamilyen módon a kultúrával "kivenni a fegyvert a kezéből", amivel neki örökké védekezni kell az "okos" világ ellen, és mindezekért végül elárul.
Elárul mindent: téged, a világot, a saját életét. A proli örökké érzékeny. Bosszút kell állnia. A proli a legszörnyűbb állat a világon. Bár nem akarom az állatokat bántani. A proli nemcsak a fölötte állóval szemben kegyetlen: a hasonló proli szomszédja épp úgy ellensége. Lesi, figyeli, hogy mije van. Ha egy hamutartóval többje van, már följelenti, álmában megöli (ez a rosszabb).
Tehát maguk között sem tudnak békességben élni. Nem véletlen, hogy régen nem hagyták őket szabadjára. Ma azt mondják, hogy azért nem, mert féltek, hogy az urakat fölfalják. Nem! Az urak féltek, hogy ők egymást fölfalják!"
Oblomov 2009.12.21. 09:59:54
@Grift: "/a rendszerváltás azért is lett olyan amilyen, mert nem tették meg azt a szimbolikusnak is nevezhető lépést, hogy a kapitalizmus legfontosabb fundamentumát visszahelyezzék szinte szentségi állapotába./"
Pont ezt a szimbolikus lépést tették meg a rendszerváltók. Amit Elpet mond, azt a spontán priviről mondja, ami egy álrendszerváltóhoz volt csupán köthető. Kicsit összecsúsztat tehát.
Mensáros viszont zseni volt. Ezért sem értem maga miért van a jobbikakkal.
Pont ezt a szimbolikus lépést tették meg a rendszerváltók. Amit Elpet mond, azt a spontán priviről mondja, ami egy álrendszerváltóhoz volt csupán köthető. Kicsit összecsúsztat tehát.
Mensáros viszont zseni volt. Ezért sem értem maga miért van a jobbikakkal.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.12.21. 10:02:30
@Grift:
A proli legjobban a középosztályt gyűlöli. Azt az emberi kategóriát, amelyik tőle igazából egy karnyújtásnyira van, és ahová nem lehetőségei, hanem igénytelensége és ambícióhiánya miatt nem jut be. A gazdagokat nem gyűlöli annyira, mert az már egy tőle távol eső világ, közvetlenül nem látja. De azt nem szereti, ha arra emlékeztetik, hogy a régi cipőt is ki lehet fényesíteni és a kopott nadrágot is ki lehet vasalni, ha vasárnap délután sétálni megy valaki a családjával.
A proli legjobban a középosztályt gyűlöli. Azt az emberi kategóriát, amelyik tőle igazából egy karnyújtásnyira van, és ahová nem lehetőségei, hanem igénytelensége és ambícióhiánya miatt nem jut be. A gazdagokat nem gyűlöli annyira, mert az már egy tőle távol eső világ, közvetlenül nem látja. De azt nem szereti, ha arra emlékeztetik, hogy a régi cipőt is ki lehet fényesíteni és a kopott nadrágot is ki lehet vasalni, ha vasárnap délután sétálni megy valaki a családjával.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 10:03:58
@Oblomov: én a jobbikkal? maga meg van veszve.
nem, elpet pont azt mondja amit én, de majd ő elmondja. nehogy már azt higgye, hogy elpet a kárpótlási jegy híve. a kárpótlási jeggyel szerintem, és gondolom elpet szerint is, meggyalázták a magántulajdon eszméjének szentségét. ha maga ezt nem látja, sajnos nincs miről beszélnünk.
nem, elpet pont azt mondja amit én, de majd ő elmondja. nehogy már azt higgye, hogy elpet a kárpótlási jegy híve. a kárpótlási jeggyel szerintem, és gondolom elpet szerint is, meggyalázták a magántulajdon eszméjének szentségét. ha maga ezt nem látja, sajnos nincs miről beszélnünk.
Tehetetlen Dodó 2009.12.21. 10:05:35
@Elpet: Sőt, a kádári rendszerben a proli anyagilag könnyedén verte a maradék, szétrombolt középosztályt.
Így még inkább feltűnő, mennyire nem sikerült ezt a piciny lépést megtennie a szellem és a tiszta cipő út-ján.
Így még inkább feltűnő, mennyire nem sikerült ezt a piciny lépést megtennie a szellem és a tiszta cipő út-ján.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.12.21. 10:05:36
@Oblomov:
Nem csúsztatok össze semmit. Reprivatizáció leginkább azért nem lett, hogy a szocialista vállalatvezetőkből létrehozni kívánt új tulajdonosi réteg pozícióit ne fenyegesse mindenféle régi tulajdonos. Az Antall-kormány gyengesége, nem kárhoztatom őket érte, csak megjegyzem.
Nem csúsztatok össze semmit. Reprivatizáció leginkább azért nem lett, hogy a szocialista vállalatvezetőkből létrehozni kívánt új tulajdonosi réteg pozícióit ne fenyegesse mindenféle régi tulajdonos. Az Antall-kormány gyengesége, nem kárhoztatom őket érte, csak megjegyzem.
Tehetetlen Dodó 2009.12.21. 10:06:41
@Oblomov: A jobbikakkal?
Érdekes, én nem vetten észre. Biztos figyelmetlen voltam. De majd éber leszek.
Érdekes, én nem vetten észre. Biztos figyelmetlen voltam. De majd éber leszek.
tevevanegypupu 2009.12.21. 10:13:01
@Grift:
Mensaros, ot hogy felejthettem el, mikor a tokeletes versmondokrol es a tiszteletre melto emberekrol beszeltunk. Nem nagyon emlegetik mostanaban..
Valoszinuleg igaza van abban amit ir, ezt szerencsere nem nagyon tudom megitelni. Igazi prolival a szo rossz ertelmeben veve nem talalkoztam.
A munkasok kozul kevesen voltak azok Akkor sem valtak azza, ha muveletlenek voltak vagy keveset tudtak a vilagrol. Szellemi proletarok viszont - doktori diplomaval is - annal inkabb gonoszak es butak voltak, tobbet artottak.
Abban azert teved is Mensaros, hogy a gyanakvas egyoldalu lenne. Tanult, magasabb osztalyba tartozo ugyanugy bizalmatlan azok fele, akik az o merceje szerint butak, vagy ugy hiszi primitiv indulatok vezerlik.
A bortonben lehettek keseru tapasztalatai, es utana azokkal, akik buta prolikkent kerultek be a szinhazak vilagaba iranyitani. Sokszor meguthettek csak ugy jelkepesen is.
Ezek a prolik azok, akik igazan artottak es artanak most is.
Mensaros, ot hogy felejthettem el, mikor a tokeletes versmondokrol es a tiszteletre melto emberekrol beszeltunk. Nem nagyon emlegetik mostanaban..
Valoszinuleg igaza van abban amit ir, ezt szerencsere nem nagyon tudom megitelni. Igazi prolival a szo rossz ertelmeben veve nem talalkoztam.
A munkasok kozul kevesen voltak azok Akkor sem valtak azza, ha muveletlenek voltak vagy keveset tudtak a vilagrol. Szellemi proletarok viszont - doktori diplomaval is - annal inkabb gonoszak es butak voltak, tobbet artottak.
Abban azert teved is Mensaros, hogy a gyanakvas egyoldalu lenne. Tanult, magasabb osztalyba tartozo ugyanugy bizalmatlan azok fele, akik az o merceje szerint butak, vagy ugy hiszi primitiv indulatok vezerlik.
A bortonben lehettek keseru tapasztalatai, es utana azokkal, akik buta prolikkent kerultek be a szinhazak vilagaba iranyitani. Sokszor meguthettek csak ugy jelkepesen is.
Ezek a prolik azok, akik igazan artottak es artanak most is.
Oblomov 2009.12.21. 10:14:02
@Grift: najójó, ne emberkedjen, szimbolikusnak mondott lépésen akkor maga nem szimbolikus lépést ért, vagy viccelt.
@Elpet: spontánul a Németh, nem az Antall.
@Tehetetlen Dodó: ébernek itt vagyok én. :)
@Elpet: spontánul a Németh, nem az Antall.
@Tehetetlen Dodó: ébernek itt vagyok én. :)
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 10:15:24
@tevevanegypupu:
ó, én nem hiszem, hogy mensáros ne az igazi prolira gondolt volna. én éltem munkásvárosban, ponfix ilyenek. :)
ó, én nem hiszem, hogy mensáros ne az igazi prolira gondolt volna. én éltem munkásvárosban, ponfix ilyenek. :)
Téglagyári Megálló 2009.12.21. 10:17:16
Nem vagyok sznob, csak szeretem a jobb társaságot.
Még ha nem is érek hozzá fel mindig, mint pl. ehhez.
Még ha nem is érek hozzá fel mindig, mint pl. ehhez.
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.12.21. 10:19:57
@Tehetetlen Dodó: Hát persze hogy nem sikerült, mert a proli per definitionem az, aki bármire jut, senki marad. Aki ezen túllép, már nem proli, hanem valami más, még akkor is, ha ugyanazt a munkát végzi és ugyanannyi fizetést kap érte. Más szellemi kategória a kalapos-disznóbőr táskás fémesztergályos és a cigis-svejcisapkás fémesztergályos.
Egyszer elgondolkodtam rajta, hogy mi lehet a legprolibb szófordulat. Arra jutottam, hogy a mások kényszeres lekicsinyítése: művészkém, dokikám, pubikám (egyáltalán: pubi) és társai. Az ember mindjárt odaképzeli hozzá a légkalapácsot és a palack cserkót. :) Ezek a konkrét szavak persze lassan kiveszőben vannak, de más formában még élnek és virulnak. A mentalitás köszöni, jól van.
Egyszer elgondolkodtam rajta, hogy mi lehet a legprolibb szófordulat. Arra jutottam, hogy a mások kényszeres lekicsinyítése: művészkém, dokikám, pubikám (egyáltalán: pubi) és társai. Az ember mindjárt odaképzeli hozzá a légkalapácsot és a palack cserkót. :) Ezek a konkrét szavak persze lassan kiveszőben vannak, de más formában még élnek és virulnak. A mentalitás köszöni, jól van.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.12.21. 10:21:04
@Oblomov:
Az Antall-kormány gyengesége volt, hogy nem lépte meg a reprivatizációt, ezt a Németh-kormánytól nem várta volna senki.
Az Antall-kormány gyengesége volt, hogy nem lépte meg a reprivatizációt, ezt a Németh-kormánytól nem várta volna senki.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 10:28:09
@tevevanegypupu:
egy kis vázlat a proliról:
gozdom.blogspot.com/2009/09/almodni-romain-beke-csonakhaz.html
egy kis vázlat a proliról:
gozdom.blogspot.com/2009/09/almodni-romain-beke-csonakhaz.html
Oblomov 2009.12.21. 10:46:27
@Elpet: ezt mondja akkor, ne mást. Pl. ne azt, hogy Antall nem a magántulajdont tisztelte, hanem azt, h. az eredeti tulajoknak szimbolikusan adott vissza, de adott, egyébként viszont igyekezett magántulajdonba adni azt, ami nem való közpénzzel szanálható államiba, ha kapitalizmust akarunk. (Az akkori váltópártnak tűnő formáció pedig semmilyen kárpótlást nem kívánt.) És előtte Némethék voltak azok, akik alatt tényleg csak átmentés volt a pol-i szándék.
@Téglagyári Megálló: már piszkoskodni sem szabad? :)
@Téglagyári Megálló: már piszkoskodni sem szabad? :)
tevevanegypupu 2009.12.21. 10:47:53
@Grift:
Tokeletesen, ironikusan kegyetlenul lat vagy kepzelodik..Lehet, hogy magatol is felni kell?(: A tipus akit megirt letezhet az biztos, de azert remelem leggyakrabban csak sajat almaiban ilyen. Ebren csak pillanatokra. Borzaszto elgondolni, hogy ilyen szenvedessel sokan elhetnek kozottunk, es arra haragszanak aki legkevesbe tehet az egeszrol.
Tokeletesen, ironikusan kegyetlenul lat vagy kepzelodik..Lehet, hogy magatol is felni kell?(: A tipus akit megirt letezhet az biztos, de azert remelem leggyakrabban csak sajat almaiban ilyen. Ebren csak pillanatokra. Borzaszto elgondolni, hogy ilyen szenvedessel sokan elhetnek kozottunk, es arra haragszanak aki legkevesbe tehet az egeszrol.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 10:54:26
@tevevanegypupu:
hát, ez a tökéletes képzelődés az ami megteremtette a hazai falangista kisprózát! LOL
hát, ez a tökéletes képzelődés az ami megteremtette a hazai falangista kisprózát! LOL
Oblomov 2009.12.21. 11:01:14
@Téglagyári Megálló: az a gond, h. elGabor kommentjein nem tudok fogást találni. :D
Téglagyári Megálló 2009.12.21. 11:09:44
@Grift:
2030 könyvhét: Az Európa kiadó megjelenteti "Kik azok a prolik?" c. kötetet a Falangista Kispróza sorozatban. Mivel már nincsenek prolik, a könyv zúzdába kerül.
2030 könyvhét: Az Európa kiadó megjelenteti "Kik azok a prolik?" c. kötetet a Falangista Kispróza sorozatban. Mivel már nincsenek prolik, a könyv zúzdába kerül.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.12.21. 11:23:01
@Oblomov:
Ezt nem értettem pontosan. Én egészen egyszerűen látom. A Németh-kormány egy részben kotraszelektált vezetőréteg pozícióit akarta minél hosszabb időre konzerválni, az Antall-kormánynak pedig nem volt ereje ezzel szemben egy reprivatizációt véghezvinni. Ez a küzdelem folyik a mai napig, hogy a kádárvilágban szerzett kiváltságok rendszere eltöröltessék, és az akkor kialakult kapcsolati háló ne legyen meghatározója mindennek, ami az országban történik.
Lehet ezt szakmai kérdéssé konvertálni, miszerint a szocialista gyárigazgató hozzáértése nagyobb, mint az eredeti tulajdonosé, aki mitfárer lehetett csak a szocializmusban. Csakhogy a történetnek ez nem a színe, hanem a fonákja. Ráadásul nem is biztos, hogy okvetlenül igaz.
Ezt nem értettem pontosan. Én egészen egyszerűen látom. A Németh-kormány egy részben kotraszelektált vezetőréteg pozícióit akarta minél hosszabb időre konzerválni, az Antall-kormánynak pedig nem volt ereje ezzel szemben egy reprivatizációt véghezvinni. Ez a küzdelem folyik a mai napig, hogy a kádárvilágban szerzett kiváltságok rendszere eltöröltessék, és az akkor kialakult kapcsolati háló ne legyen meghatározója mindennek, ami az országban történik.
Lehet ezt szakmai kérdéssé konvertálni, miszerint a szocialista gyárigazgató hozzáértése nagyobb, mint az eredeti tulajdonosé, aki mitfárer lehetett csak a szocializmusban. Csakhogy a történetnek ez nem a színe, hanem a fonákja. Ráadásul nem is biztos, hogy okvetlenül igaz.
Oblomov 2009.12.21. 11:31:58
@Elpet: az én szüleim már teljesen elszakadtak pl. a földtől, de attól az üzemtől is, amit egykor a nagyiéktól államosítottak, és ami már megsincs. K.jegyen földet vettünk, amit a TSZ kezel azóta is. Ez van. És nem látom, mi lett volna ehelyett hasznosabb a mi lehetőségeink között.
Téglagyári Megálló 2009.12.21. 11:37:54
@Oblomov:
Hm, ha visszakaptuk volna a földeket, akkor minden nap ötkor kellene kelljek, hogy eligazítsam a cselédeket, mint a nagyapám :-)
Hm, ha visszakaptuk volna a földeket, akkor minden nap ötkor kellene kelljek, hogy eligazítsam a cselédeket, mint a nagyapám :-)
Oblomov 2009.12.21. 11:43:54
@Téglagyári Megálló: négykor, mert a városból le is kell utazni, és feltéve, h. értek az agráriumhoz, a tőzsdei árakhoz, effélékhez.
tevevanegypupu 2009.12.21. 11:45:53
@Grift:
Na csak vigyazat! Ide jottek Spanyolorszagbol kommunistak es falangistak is, szoval mindket fel kepviselve van.Es meghallgattuk mindkettot.
Volt olyan jo ismerosunk , ahol a csalad egyik fele kommunista, masik fele falangista volt, a ket legifjabb hazasodott ossze es el mar negyven eve boldog szerelemben. De hallani kellett volna mikor Karacsonykor, a szeretet unnepen kenytelen-kelletlen volt a ket familia egyutt orulni a Megvalto szuletesenek. Raadasul az asszony nagybatyjanak a nyelvet Franco katonai kivagtak (nagyon jol szonokolt), tehat szegeny csak az asztalt tudta verni..
Aztan egyutt mentek az ejfeli misere a spanyol templomba, ami zsufolasig megtelt, bar harangozni nem lehet.
Az emberek tobbsege arnyalatokban es arnyalatoknak el, ritka az igazan szivvel-lelekkel vagy gyulolettel elkotelezett.
Na csak vigyazat! Ide jottek Spanyolorszagbol kommunistak es falangistak is, szoval mindket fel kepviselve van.Es meghallgattuk mindkettot.
Volt olyan jo ismerosunk , ahol a csalad egyik fele kommunista, masik fele falangista volt, a ket legifjabb hazasodott ossze es el mar negyven eve boldog szerelemben. De hallani kellett volna mikor Karacsonykor, a szeretet unnepen kenytelen-kelletlen volt a ket familia egyutt orulni a Megvalto szuletesenek. Raadasul az asszony nagybatyjanak a nyelvet Franco katonai kivagtak (nagyon jol szonokolt), tehat szegeny csak az asztalt tudta verni..
Aztan egyutt mentek az ejfeli misere a spanyol templomba, ami zsufolasig megtelt, bar harangozni nem lehet.
Az emberek tobbsege arnyalatokban es arnyalatoknak el, ritka az igazan szivvel-lelekkel vagy gyulolettel elkotelezett.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 11:46:16
@Oblomov:
lehetett volna vegyes a rendszer. akinek kell az eredeti tulajdona, az vigye, aki elprolisodott és nem tud a magántulajdonnal mit kezdeni, az kapjon jegyeket.
lehetett volna vegyes a rendszer. akinek kell az eredeti tulajdona, az vigye, aki elprolisodott és nem tud a magántulajdonnal mit kezdeni, az kapjon jegyeket.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 11:48:13
@tevevanegypupu:
persze. csak nem tudom mire írta eztet. :)azt a kivágott nyelvet nagyon sajnálom. vagy a komonista úr feleségét. :)))
persze. csak nem tudom mire írta eztet. :)azt a kivágott nyelvet nagyon sajnálom. vagy a komonista úr feleségét. :)))
Oblomov 2009.12.21. 11:51:40
@Grift: aki "elprolisodott"? Maga nem tud semmit rólunk. De pl. az egyházakról se sokat.
Tehetetlen Dodó 2009.12.21. 11:52:01
@Grift: Anyám annyi kárpótlási jegyet kapott a dédmama által épített háromemeletes, 40 lakásos sarokház résztulajdonáért, hogy meg bírta venni belőle a tanácstól a saját lakását.
Ez az igazi reprivatizácó, hehe.
Ez az igazi reprivatizácó, hehe.
Oblomov 2009.12.21. 11:55:56
@Grift: na jó, megbocsátok. Hisz követi az esendőségeimet, ami viszonos. :)
Téglagyári Megálló 2009.12.21. 12:03:50
@Oblomov:
Fatornyos szülővárosom attól sokkal kisebb, és hát gépesített cselédekre gondoltam :-)
Ugye jól értem hogy egy kálvinista fővárosból származik?
Fatornyos szülővárosom attól sokkal kisebb, és hát gépesített cselédekre gondoltam :-)
Ugye jól értem hogy egy kálvinista fővárosból származik?
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 12:11:08
@Oblomov:
jesszusom, maga debibő? ha meglátja a kácsort vágja pofán helyettem is! :)
jesszusom, maga debibő? ha meglátja a kácsort vágja pofán helyettem is! :)
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.12.21. 12:18:32
@Oblomov:
Elvekben nem értünk egyet.
Maga hasznossági szempontból néz és szubjektíven ítél meg egy elvi jelentőségű kérdést. Ha a maga céljaival nem ütközik, akkor már nincs is vele baj?
Ha emberektől el lehet venni a tulajdont, és ez később mindenféle fordulat után is az erősebb kutya baszik elvén fenntartható, akkor valójában nincs tulajdon, csak erőszak. És akkor nincs eerópaunió se, meg civilizáció se. De ezt többször nem fejtem ki.
Az pedig, hogy magának nem kell föld, nem jelenti azt, hogy másnak sem kell. Én sem hordok neccharisnyát, mégsem ellenzem a gyártását.
Elvekben nem értünk egyet.
Maga hasznossági szempontból néz és szubjektíven ítél meg egy elvi jelentőségű kérdést. Ha a maga céljaival nem ütközik, akkor már nincs is vele baj?
Ha emberektől el lehet venni a tulajdont, és ez később mindenféle fordulat után is az erősebb kutya baszik elvén fenntartható, akkor valójában nincs tulajdon, csak erőszak. És akkor nincs eerópaunió se, meg civilizáció se. De ezt többször nem fejtem ki.
Az pedig, hogy magának nem kell föld, nem jelenti azt, hogy másnak sem kell. Én sem hordok neccharisnyát, mégsem ellenzem a gyártását.
Oblomov 2009.12.21. 12:19:39
@Grift: kácsor basahalom haverja, aki szintén nem komám, akire felelősen rábízhatnám megtisztelő felkérését. :)
Oblomov 2009.12.21. 12:22:38
@Elpet: eltelt negyven év, ami leányzónál is változtat a fekvésen. Ez a realitás.
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 12:23:16
@Oblomov:
hát, a másik zsoltról inkább nem mondok semmit :)
hát, a másik zsoltról inkább nem mondok semmit :)
Oblomov 2009.12.21. 12:31:13
@Téglagyári Megálló: meg vok keresztelve, szolidaritásom is élő, de valahogy lassú nekem akármelyik istentisztelet, így nem is látogatom azokat. A vonalat azért igyekszem követni.
tevevanegypupu 2009.12.21. 12:41:42
@Grift:
Hat nekem falangistarol Franco jut eszembe es semmi mas. Valoszinuleg valamit nagyon nem tudok, es buta sznob modjara ugy tettem mintha ertenem amit ir..Mi az a falangista irodalom??
Hat nekem falangistarol Franco jut eszembe es semmi mas. Valoszinuleg valamit nagyon nem tudok, es buta sznob modjara ugy tettem mintha ertenem amit ir..Mi az a falangista irodalom??
Oblomov 2009.12.21. 12:42:40
@Grift: nalátja. Az adrenalinomhoz viszont nem felesleges egyik sem, így nekem élettanilag muszáj figyelnem rájuk. Egyszerű szimbiózis.
Oblomov 2009.12.21. 12:46:13
@Téglagyári Megálló: nyárspolgári dumákat is mehallgatok, nincs azzal gond. :)
tevevanegypupu 2009.12.21. 12:51:13
@Grift:
Hat ugy latszik ma nem vagyok formaban, mert egyszer veletlenul komolyan vettem amit mondott. Megyek is a konyhaba, ott a helyem, nem am az okosok kozott!(:
Hat ugy latszik ma nem vagyok formaban, mert egyszer veletlenul komolyan vettem amit mondott. Megyek is a konyhaba, ott a helyem, nem am az okosok kozott!(:
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.21. 12:52:50
@tevevanegypupu:
ez a beszéd! magát megnevelték, látom. és ismerkedjen tovább a falangista kisprózával! :)
ez a beszéd! magát megnevelték, látom. és ismerkedjen tovább a falangista kisprózával! :)
Oblomov 2009.12.21. 13:09:13
@Grift: "magát megnevelték".
Próbálkoztunk már sokan, de öntörvényű. :(
Próbálkoztunk már sokan, de öntörvényű. :(
Leskelődő 2009.12.21. 13:16:20
@Elpet:
"Ha emberektől el lehet venni a tulajdont, és ez később mindenféle fordulat után is az erősebb kutya baszik elvén fenntartható, akkor valójában nincs tulajdon, csak erőszak."
Pont ez jutott eszembe az új magánnyugdíj-pénztári törvény kapcsán.
"Ha emberektől el lehet venni a tulajdont, és ez később mindenféle fordulat után is az erősebb kutya baszik elvén fenntartható, akkor valójában nincs tulajdon, csak erőszak."
Pont ez jutott eszembe az új magánnyugdíj-pénztári törvény kapcsán.
Téglagyári Megálló 2009.12.21. 14:18:34
@Leskelődő:
És az emberek nem mennek ki tüntetni, ez a baj.
Amúgy az idézhető parancsolatot más vonatkozásban sem ismerik az emberek manapság.
És az emberek nem mennek ki tüntetni, ez a baj.
Amúgy az idézhető parancsolatot más vonatkozásban sem ismerik az emberek manapság.
Leskelődő 2009.12.21. 15:27:34
@Téglagyári Megálló:
Én azt remélem, az emberek többsége ismeri. A kutyákat pedig meg kell tanítani rá :)
Tüntetni pedig alighanem ezért nem megyünk:
"Iván László hangsúlyozta: felhívják minden olyan cég figyelmét, amely részt akar venni a "magánnyugdíjpénztárak privatizációjában", hogy a következő kormány meg fogja szüntetni azt a tarthatatlan helyzetet, hogy a magyar embereket kizárják a saját, nyugdíjcélú megtakarításaik feletti rendelkezésből."
mandiner.hu/cikk/fidesz_veszelyben_a_nyugdijak
Megpróbálom optimistán guggolva kivárni, miközben élvezem a Madách posztot és a hozzászólásokat :)
Én azt remélem, az emberek többsége ismeri. A kutyákat pedig meg kell tanítani rá :)
Tüntetni pedig alighanem ezért nem megyünk:
"Iván László hangsúlyozta: felhívják minden olyan cég figyelmét, amely részt akar venni a "magánnyugdíjpénztárak privatizációjában", hogy a következő kormány meg fogja szüntetni azt a tarthatatlan helyzetet, hogy a magyar embereket kizárják a saját, nyugdíjcélú megtakarításaik feletti rendelkezésből."
mandiner.hu/cikk/fidesz_veszelyben_a_nyugdijak
Megpróbálom optimistán guggolva kivárni, miközben élvezem a Madách posztot és a hozzászólásokat :)
Az utolsó 100 komment: