Most boldog vagy?
2009. november 30. írta: nénike

Most boldog vagy?

  Elég pejoratívan csengő kérdés. Frankó kis veszekedések zárómondata, a lelki „gazdagság esszenciája”. Pedig voltunk Görögbe is, a polcon ott a Full HD videó, a Nokiánk meg már okosabb, mint Balanyi Bibiána. Birtoklunk, gazdagok vagyunk, az országok sorában a 46-ik leggazdagabban lakunk, kurvaéletezésben ott vagyunk az első tízben.

  Valami nagyon nem stimmel, ha nincs előttünk perspektíva. Ha már Sas József sem mond orbánviktoros viccet padlószintre ért a depresszió. Rettegésben vagy vonalba rendezett vonulásban keressük az összetartozás boldogságát, ha egyáltalán...
Sokak örömének tárgya a Tesco reklámújság combosabb álleértékelése. Olyan országot csináltunk magunknak, ahol:

  Automatákba pénzt dobálnak a pénz miatt
Meg válófélben ordibálnak a pénz miatt
Börtönbe meg bankba járnak a pénz miatt
Ki köcsögnek, ki csicskának a pénz miatt.
Zsidóznak meg angoloznak
Emelt óraszámban. Mondjad: - A pénz miatt a pénz miatt


   Valahol úgy félrecsúsztunk, mint Juhász Gyula nyakkendője. Ebben nyilván az is benne van, hogy Mohács óta - kisebb szusszanásoktól eltekintve - közösségileg szopóágon vagyunk, de – mint azt a World Values Surveys című világérték-kutatás kimutatta, nálunk sokkal meggyötörtebb népek is simán vernek bennünket boldogságindex tekintetében. A gazdagság nem feltétele, de nem is fékezője a harmóniának. A bruttó nemzeti boldogság még nem általánosan elfogadott mérőszám, de ha van a sok kis magyarnak valami célja ebben a büdös életben, az biztos nem egy jól csengő besorolás az országok fejlettségi rangsorában. Esetleg egy jó kirándulás a Lajos forráshoz, csak hogy a haverokat meg a bulit ne a Fanta jelentse. Egy telefon és máris arcunkban kapjuk: Az „osztálykirándulások” kora lejárt. Nem ér rá a régi barát, épp „egyénileg boldogul”. Még jó, hogy legalább volt kit felhívnunk. 1,5 millió magyarnak egyetlen barátja sincs. Egy másik felmérés szerint a lakosság 70 százaléka nem bízik senkiben. Ilyen individuális kis köcsögök lettünk a Nobel díjasok országában. Vajon miért?

  Hol vannak ebben a kis tyúkszaros szisztémában a célok, amiért tényleg érdemes élni? Mit nevezünk nyugalomnak, hová tűntek a gyerekek? Van-e látható arca a Teremtőnek, mi a boldogság?

  Erről beszélget majd Laár András (KFT), zeneszerző, író, Konkoly Thege Barna, pszichológus, Dr. Olofsson Placid, bencés tanár és Takács Dávid, közgazdász december 3-án csütörtökön, 17 órától a Tranzit Art Café-ban. Rájuk még érdemes figyelni!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr471553706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.30. 08:21:59

nem mondom, hogy nem igyekeztél mondani valamit, hangulatos kis felvezetőt írni, na nem mondom az igyekezet dicséretes, az eredmény olyan, mint ha lolának eggyel jobb napja lenne.
de lehet, hogy elég lett volna csak a reklámját berakni ennek az ostoba nyúédzses szófosásnak. majd laár andrás megmondja! :))))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 08:30:15

A témában egy nagyon okos blogger már 2008. februárjában megmondta a frankót:

"Olvasom az újságban, hogy „ideges” Kopp Mária professzorasszony és a Szemmelversz Egyetem magatartáskutatói beletúrtak a nagy magyar bizalmi tőkébe és azt kotorták elő, hogy: a magyarok 70%-a szerint senkiben sem szabad/lehet megbízni. Lehet, hogy túl sokat éltem vidéken és nem tudott kifejlődni az agyam, de ez a „hír” nálam kishíján levágta a villanyórát. Micsoda iszonyatos ****** ez?!"

Majd:

"A bizalom hiányáról panaszkodni és a bizalom valós hiányában élni persze két meglehetősen különböző káposzta. A magyarok (mi, magyarok!), mint, megintcsak, a vizsgálatok mutatják, többségünkben máig családközpontú emberek (vagyunk!). Aki pedig „családban gondolkozik” az nyilvánvalóan nem bizalmatlan. S ha mégis ilyen „senkiben nem lehet/szabad bízni"-válaszokat kapnak a magatartáskutatók, annak csak a végletes elbizonytalanodás, szorongás, kétségbeesés, nemritkán pedig a mélyfélelem lehet az oka. Aki bizalmatlan, az nem feltétlenül kiszolgáltatott (sőt: egzisztenciák épülhetnek, mint ahogyan épülnek is, a paradigmatikus bizalmatlanságra), aki bizonytalan, az azonban mindenképp."

Ebből kéne kiindulni. Nem önmarcangolni és h*lyemagyarozni, nem a "farhátba kapaszkodó" közmagyart fikázni, hanem bizonyosságot és önbizalmat adni a nemzetnek!!!

Keresztény kurzust! Még ma!

A svájciak már ébredeznek!

ü
bbjnick

Pelso.. 2009.11.30. 08:30:45

Talán, valami antidepresszáns segítene.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.30. 08:32:50

@bbjnick:
baj lesz ha maga itten, kopp máriát ekézi! nagy istenasszony az ám errefele! :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.30. 08:33:26

@bbjnick:
egyébként meg jobboldali diktatúrát, még ma!
:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 08:45:41

@Grift:

"Keresztény kurzust! Még ma!" (bbjnick)

"jobboldali diktatúrát, még ma!" (Grift)

valahogy csak össze tudnánk hozni a kellemeset a hasznossal. Nemde?:-D

ü
bbjnick

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.11.30. 08:46:47

"az országok sorában a 46-ik leggazdagabban lakunk"

És belinkleli a wikis egy főre jutó gpd adatokat...

görögbe járásról ,full hádéről ne is beszéljünk....

Meg mindenkinek x5-öse van nem?

Jézusereje...

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.30. 09:03:07

@bbjnick: @Grift:

Az biztos hogy össze tudnátok kötni a kellemest a hasznossal!
Szerintem csomózzátok össze a fanszőrzeteteket is! Keresztény-nemzeti diktatúrális alapon!

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.11.30. 09:06:25

Az "A hülyemagyarok túl individualisták és anyagiasak, ezért nem tudnak évente elég Bruttosozialglücköt kibocsátani" mondanivalójú cikkek csupán egyszerű fordítottjai az "A hülyemagyarok nem elég individualisták és gazdaságilagracionálisak, ezért nincs meg nálunk a fájdalmasreformok kritikus tömege" üzenetű megmondásoknak, de cseppet sem színvonalasabb gondolatmenetek.

A legjobb persze az, amikor valaki mind a két érvelést rendszeresen alkalmazza.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.30. 09:09:08

@El Topo (Sgt. Elias):
mindig érdekes számomra a proletariátus hangja! köszönöm, hogy időnként részeltet minket ebben! :)

Zetek 2009.11.30. 09:12:18

Gyerekek, ha ennyire hülyék vagytok a történelemhez, akkor miért erőlködtök? Akinek csak szopóág a történelem, azon tényleg nem lehet segíteni. Meg azon a barmon se, aki görögbe volt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 09:12:59

@El Topo (Sgt. Elias):

Felétek úgy szokás?! Így már érthető ez a nagy ballib összetartás: fájdalmas lenne a szakítás:-)

ü
bbjnick

vivax 2009.11.30. 09:13:23

Sas inkább ne mondjon semmit. Jobb lesz az úgy mindenkinek.

cingár feltaláló 2009.11.30. 09:15:39

a boldogság megfoghatatlan giccs. viszont egyre butábbak vagyunk, ami viszont tényleg baj.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.30. 09:33:57

Én már boldog vagyok, ha még akad a hűtőben egy sör - akkor most alkesz vagyok, vagy szimplán primitív? :D

Az a baj az ilyen cikkekkel, hogy inkább csak gerjesztik az általuk vélelmezett - negatív - közhangulatot, mi több, félrevezetnek. Ha mindenki ilyen boldogtalan, miért van az, hogy az én ismerőseim körében a túlnyomó többség úgy tűnik, - a természetes problémák ellenére - kiegyensúlyozott és nem depizik lépten-nyomon?

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.30. 09:47:13

@bbjnick:

Nem felénk szokás, csicskavári. Ti csomózgatjátok mások szeme láttára. Nem kínos?

tevevanegypupu 2009.11.30. 09:48:44

Hat..nem is tudom. Az hulyeseg mondjuk, hogy a penz nem boldogit, mert boldogit, a gazdagsag - ha nem ugy loptuk es nem kell rettegni az adohivataltol meg hogy a Magyar Nemzet vagy a Heti Valasz leleplez - szinten jo dolog lehet. Csak az a baj a legtobb gazdag embernel, hogy a gazdasaggal egyenes aranyban tunik el beloluk empatia, gatlas, szolidaritas.
Elkezdenek fukarra valni, gyujtenek, merlegelnek, fillereskednek.
Az adakozas - ha mar muszaj - akkor nem szivbol, szanalombol jon - hanem tarsadalmi esemennye valik. (Prima primissima(:). Vannak akik elfogadjak..
Nem adnak egy forintot sem a koldusnak, lekezeloen bannak a haztartasi alkalmazottal, sot a regi baratokkal is. Szilard meggyozodesukke valik, hogy mindenki irigyli oket.
Es akarjak is, hogy irigyeljek oket
olyan targyakert vagy olyan hazert, ami joval meghaladja azt a "szuksegletet" ahogy elkepzelunk egy otthont ahol jol erezzuk magunkat, szeretunk lenni es ha tavol vagyunk tole visszavagyunk.
De jo, hogy csak lelkiekben vagyok gazdag!((:

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.30. 09:53:48

@El Topo (Sgt. Elias):
állj csak továbbra is az úri kaszinó előtt, szorítsad fehéredő körmökkel a salakoló kalapácsot és mondjad magadban, és úgy is sziszegve, hogy bemegyek én egyszer oda.
nem, nem engednek be. legfeljebb úgy mint a téli palotába. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 09:56:58

@El Topo (Sgt. Elias):

Barátom, te valószínűleg eltévedtél:-) Próbálkozz a témával valahol máshol, hasonló identitású sorstársaid között:-) Talán ruszkibaka blogján?!:-D

ü
bbjnick

Rikki Harcos 2009.11.30. 09:57:35

ez a cikk olyan Női Lapozó meg Nők Lapja Café színvonalú volt, odavaló közhelyekkel, ott szánakoznak a vagyonokon

én magam el bírnám viselni, ha a polcon vagy a falon ott lapulna a fullhádé, vagy el tudnék utazni "görögbe", de sajnos az is gondot okoz, hogy havonta egynél többször tank benzint használjak el a nem X5-ösbe

ma Magyarországon a lelki értékek háttérbe szorulnak, de senki köldöknéző ne gondolja, hogy ez a mi magyarok hibája, így vagyunk összerakva

MASLOW-i értékhierarchia-piramis, azaz, amíg üres a hasunk, addig a lelki értékek és egyéb fasságok háttérbe szorulnak

sergei 2009.11.30. 09:58:35

Ha nem látom az előadók nevét, még akár el is mentem volna :/.
New age == BULLSHIT

tevevanegypupu 2009.11.30. 10:02:39

Muller es Popper Peter meg hianyoznak. Oket is hivjak meg!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 10:05:17

@sergei:

Dr. Olofsson Placid, bencés tanár! Placid atya mióta nyúédzses? Majd ő helyreteszi a "lebegőket":-)

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.30. 10:08:20

@bbjnick:
mert még nem láttunk hülye papokat nyúédzs végkicsengésű társalgásokban a hülye szerepében. most placsídó atya hitelesíti feleslegesen ezt a bandát, meg a hülyeségeiket. ilyenkor nagyon mellényúlnak az urak. olyan mint a jezsuita kávéház.

nénike · http://mandiner.hu 2009.11.30. 10:09:09

@Rikki Harcos:

Ugyan már! Dehogy üres a hasunk, épp ellenkezőleg. A szépen zsírosodó has a legfőbb örömforrása a népnek.

Rikki Harcos 2009.11.30. 10:12:42

"Nagy a jólét" by Netuddki

meg a 46. leggazdagabb országban élünk, ja persze, magunk mögé utasítva olyan hatalmas országokat, mint Etiópia

Rikki Harcos 2009.11.30. 10:19:14

@nénike:
értem, mit mondasz, csak nem akarom :-)

amúgy semmi bajom nem lenne pl. a saját jólétemmel, ha nem tudnám, hogy ez a szerény jólétem (napi egyszeri jóllakás, havi egyszeri tankolás és évente egyszeri nyaralás) is veszélybe került

svájci rokonaim a fizetésük felét félrerakják, sehogy nem bírják elkölteni, így nem félnek a kirúgástól sem, annyi a megtakarításuk, ezért persze nem is rúgják ki őket

itt nálunk a többség hónapról-hónapra él, egy állás elvesztésekor minden elvész, nincs megtakarítás, ezért a munkáltatók ezt tudva mindent megtehetnek

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.11.30. 10:25:13

A tévé miatt van minden! Alattomos furmány!

Zero_Toleransz 2009.11.30. 10:26:26

idézet alá illene beírni, hogy kitől származik.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.30. 10:31:11

@Grift:

Milyen úrikaszinó, szoporc?:) Hol látsz te itt olyasmit?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 10:33:17

@Grift:

No, látod, erre volna jó a kurzus:-) Az iskolákat, állami médiumokat egyházi kezelésbe adnánk. Hejjj, de sokan megtanulnák már másnapra a Hiszekegyet:-) És a papoknak sem kellene ilyen h*lye vitákon ilyen h*lye szerepekben égniük:-)

ü
bbjnick

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.11.30. 10:37:32

A depi is, a cigi is egyformán öl. Pálinkázni kell mindezek mellé, oszt'jónapot!
:()

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 10:45:28

@Tehetetlen Dodó:

Isten hozott! Köztünk a helyed!:-)

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.30. 10:50:20

@Tehetetlen Dodó: @bbjnick:
ha már így együtt! mi lenne ha radikalizálódnánk egy kicsit? :))

postabelyeg 2009.11.30. 10:55:16

Laár András-nak imádkoztak vagy meditáltak(?) a "pajtásai" :P azért, hogy meggyógyuljon a gerincsérve. Hisz benne, hogy segített.
Akinek ahhoz, hogy élni tudjon az kell, hogy ilyen előadásokon megmondják a frankót, annak sok sikert. Szüksége lesz rá, ha már nincs meg a józan esze.

váév építők (törölt) 2009.11.30. 10:56:21

egy lényeges különbség sas és orbán között, hogy az előbbi képes elmondani egy mondatot papír nélkül :)

tevevanegypupu 2009.11.30. 10:57:10

@Grift:
fekete melleny, feher ing, piros-feher csikos zokni, es
Magyar Garda..ott tobzodhatnak. (:

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.30. 11:03:03

Há nem 'tom... nálam egész jól bevált a heti egy meghitt korcsma (2-3 sör, fröccs) czimborákkal plusz szokásos szabadidő slágerek mint mozi, koncert, kirándulás és időnként egy jó könyv. Közéleti frusztrációk levezetésére blog/comment...

Garantált siker életviteli tanácsadás és szociológiai stratégiázás nélkül nélkül is. Biztos bennem a hiba.

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2009.11.30. 11:06:14

A rossz hangulatot éppen az ilyen rossz-hangulat cikkek gerjesztik. Én például remekül szórakozom a politikát olvasgatva.

Bobkó Csaba 2009.11.30. 11:07:18

"Bizonyos körökben" szokás a szidandó népekről valami hülye sztereotípiát kialakítani. Nekünk pl. ezt osztották ki, hogy mi vagyunk a búskomor, alig várja, hogy megölhesse magát-népség. Jellegzetes példája egy állengyel író Turulpörkölt c. műve.
Nem lehet, hogy a himnuszunkat is titkos cionisták írták? Akkor a lengyelek résen voltak, az övék vidám. Akárki akármit gondol a hazafiatlan szentségtörésről, én bizony a miénket is lecserélném egy olyanra, amit van kedve az embernek becsípve vígan fütyörészni! Ezt nektek, méghogy én készülök nemzethalálra!

Várkonyi 2009.11.30. 11:10:41

Tényleg, ha már szóba került: szerintetek hogy lehet egy szétrohadó, egymásban nem bízó társadalmat a kollektív(abb) gondolkodás ösvényére visszaterelni, illetve boldogabbá tenni?

Oktatás (belenevelni a gyerekbe a közösségi szellemet) útján? A fiataloknál biztos, de engem a lecsúszott, legrosszabb helyzetben lévő magyar érdekel, akinek egy barátja sincs, depressziós, és nem bízik senkiben.

Hogy lehet az ilyet megszólítani? Mivel?

Várkonyi 2009.11.30. 11:17:18

@Bobkó Csaba:

Kövezzetek meg, de én is lecserélném a himnuszt!

Egy olyan énekre, ami hitet, erőt, tartást ad, egy olyan helyett, ami Istennek kuncsorog, alázatoskodva.

Bár azt is hallottam, hogy eredetileg a himnuszt nem nyújtva-húzva énekelték, mint a rétestésztát, hanem pattogós, katonás zenére énekelték!

Erről tudtok valamit?

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2009.11.30. 11:20:58

Kezdjük el mondogatni mostantól fogva, hogy a magyar különösen optimista és bizakodó fajta, és az úristen se tudja rávenni, hogy szomorkodjon.
Ez a helyes taktika.

Pelso.. 2009.11.30. 11:21:19

@Herr SturmLiberator: Ilyen vészterhes időkben te mersz sírva vigadni?
Méghogy kocsma, meg mozi, mikor lehet, hogy holnaptól már a nap sem süt.
Cimborák, amikor másfél milliónak meg nincs, -nocsak, kik is azok? Könyvet olvasol, amikor a bruttó nemzeti depresszió az egekben. Gyanús, gyanús.

Tündér_Lala 2009.11.30. 11:26:45

Megmagyarázták az embereknek, hogy a család, a nemzet, a vallási közösségek rossz és avitt dolgok, amelyek csupán a szabadságot korlátozzák.
A jó dolgok a fogyasztás erőn felül is, az önmegvalósítás a szabadosságig mindent szabad ami a perc örömét szolgálja, a pénz az isten és a siker stb.
A válság nyomán a fogyasztásra nincs pénz, a védő közösségek meggyengültek, az egyén munkanélküli vagy ha dolgozik akkor napi 12 órát és retteg, hogy azt is elveszíti.
A libsi agymosás megtette hatását, mitől ne lenne depressziós ez a nép ?

is 2009.11.30. 11:31:54

@Várkonyi: "Bár azt is hallottam, hogy eredetileg a himnuszt nem nyújtva-húzva énekelték, mint a rétestésztát, hanem pattogós, katonás zenére énekelték!

Erről tudtok valamit?"

Igen, vannak himnusz-felvételek már egy évszázada előttről, akkor sokkal gyorsabb volt. De elég csak azt megnézni, hogy a 70-es 80-as évek Ferencsik-himnusza (szilveszter éjjel, fekete-fehér), és Kocsis Zoli mostanija között is hatalmas tempóbeli lassulás van. Hogy a Kocsis Zoli jó édes anyukáját, se levegővel nem lehet bírni, se élvezni nem lehet, egy nyávogós, nyúlos rétestésztt csinált belőle.

indítsunk mozgalmat! eredeti himnuszt, eredeti, lelkesítő tempóban, énekelhetően!

@poszt: ja, Mária Terézia, meg a Kiegyezés utáni időszak is szopóág, ugye? beszélgess el a történelemtanároddal.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.11.30. 11:35:08

A témáról régebben:

fedor.blog.hu/2009/06/09/pesszimista_orszag

Egyébként szerintetek hányan tudják, hogy kicsoda Balanyi Bibiána? Én speciel igen, de...

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 11:35:51

@is: Amire vágysz, már megvan:
Szajuz nyerusimnij reszpublik szvabódu...

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 11:36:30

@Fedor: Ki az?
Én összetéveszettem Bulányi páterrel.

is 2009.11.30. 11:39:37

@Tündér_Lala: "A libsi agymosás megtette hatását, mitől ne lenne depressziós ez a nép ? "

Nem is tudtam, hogy Orbán Viktor libsi. Tőle legalábbis az utolsó években csak és kizárólag depressziós dumát hallottam nyomni. És a mutatókból láthatóan hallgatnak rá is az emberek. Mondjuk lehet, hogy ha reaálisabb, és nem ilyen depressziós dumát nyomna, akkor nem hallgatnának rá, mert sokan direkt keresik a 'jaj de szarul vagyunk' hangulatot, mert az olyan jó, arról lehet beszélni. Hát mi a fenét lehet arról beszélni, hogy ha nincs is kolbászból a kerítés, de alapjában rendben elvagyunk, ugye?

is 2009.11.30. 11:40:46

@Fedor: már elmúlt, már nem az.

is 2009.11.30. 11:41:56

@Tehetetlen Dodó: gratulálok, láthatóan az összes IQ-pontodat beleerőltetted ebbe a válaszba. most töröld le az izzadságot, és mélyen lélegezz, akkor gyorsan rendbejössz a nagy erőlködés után.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.11.30. 11:42:17

@Tehetetlen Dodó: A Mensa Hungarica vezetője, bár mintha mostanában kinevezték volna valami nemzetközi pozícióba is. De a hasonlat gondolom a az IQ-jának szól, aminek az előző posztját köszönhette...

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 11:43:24

@is: Te nem nagyon értetted, amit Lala írt, igaz?
Annak viszont örülök, hogy legalább te rendben elvagy.

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 11:44:22

@is: Haver, nekem nem kell erőlködnöm, magától dől belőlem a hülyeség.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 12:00:23

@Fedor:

Ezek az "IQ-sok" is már valami szekta vagy mi? Hogy fényképeztetheti magát így egy "értelmes" ember??? :-(

ü
bbjnick

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 12:02:07

@Fedor: Látom, frissen mosták neki, szép fényes.

Jokerpofa 2009.11.30. 12:03:21

Hm, Takács Dávid tanitott az egyetemen, tenyleg csak a boldogsag korul porog az agya, abbol irja a doktorijat is
hajra Takács Dávid:D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 12:09:26

@Grift:

"mi lenne ha radikalizálódnánk egy kicsit?"

No, ahhoz igazán nem kell sok:-) Én legalább húsz éve egyhelyben állok (politikai értelemben) és körülöttem az okosok mégis egyre szélsőségesebbnek és szélsőségesebbnek bélyegeznek:-(

Azt figyeltem meg, hogy ahogy fogy a kultúra a társadalomban, úgy válik minden író-olvasó ember egyre "szélsőséges"-gyanúsabbá.

ü
bbjnck

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 12:13:30

@bbjnick: "Én legalább húsz éve egyhelyben állok (politikai értelemben) és körülöttem az okosok mégis egyre szélsőségesebbnek és szélsőségesebbnek bélyegeznek:-("
Ez nagyon pontos!
Ilyen kvázi-stacionárius pályán könnyen el lehet jutni a Szabad Kezdeményezések Hálózatától a Jobbikig, csak némi türelem kell hozzá...:)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.30. 12:14:28

@Theodoro: b+ , ebből dr-álni lehet?! :)

amúgy meg: "Létezik-e boldogság? Ha igen, megjön-e az étvágyunk tőle?" (csernaszabó)

Bobkó Csaba 2009.11.30. 12:15:19

A komplett cseréhez most nemigen lenne konszenzus még a hazafias táborban sem, elsőre jó kompromisszum, hogy énekeljük pattogósan, vidáman a himnuszt. Mint a lengyelek.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.30. 12:21:52

@Pelso..: óóóó hát kérem a sör az a legjobb kollektívaépítő eszközök egyike. Nem véletlenül a sör az alapja az összes germán nép legendás összetartásának. Megtartja az ember a régi ösmerősöket és rajtuk keresztül más emberek is kerülnek az asztalhoz. A sör társas ital.

Kulturált árpafogyasztás közben szerintem a jelen lévő commenterek közt is jóval könnyebb lenne közös nevezőt, kiáltványt, világmegváltást gründolni, mint az éterben pötyögve.

A déli népek borozása a vidámságnak és fehérnépek kergetésének kedvez.

A tömény italokat fogyasztó népek már inkább hajlamosak agresszívkodni, álkoholistává fajulni. Minél inkább tömény központú a nép, annál inkább.

Bízva állítom, az ivási szokások döntően járulnak hozzá egy nép karakteréhez.

Ahogy mondani szokás: Man trinke mäßig aber regelmäßig!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 12:27:59

@Bobkó Csaba: & @Várkonyi: & @is:

Rákosi Mátyás is meg akarta változtatni a Himnuszt. Be is rendelte magához Kodályt és Illyést, hogy:

- Kedves elvtársak, a kedves elvtársaké a megtiszteltetés, hogy a kedves elvársak írjanak egy új himnuszt a népi demokráciának.

Ránézett a két "öreg", mintha nem értenék miről is beszél a "kopasz", majd Kodály így szólt:

-Nagyon jól van az úgy, ahogy van.

És otthagyták a döbbent Rákosit, mint a sz*rt.

Erről ennyit. A himnuszt nem piszkáljuk:-)

ü
bbjnick

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 12:29:35

@Herr SturmLiberator: Sőt:
Die Liebe ist vergänglich,
der Durst bleibt lebenslänglich!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 12:30:14

@Tehetetlen Dodó:

"Ilyen kvázi-stacionárius pályán könnyen el lehet jutni a Szabad Kezdeményezések Hálózatától a Jobbikig, csak némi türelem kell hozzá"

Mondjuk, ez rám nem áll, mert én már kilencvenben is Magyar Néppártos voltam:-), de jónéhány cimborát ismerek, aki nagyon hasonló pályát "járt" be.:-)

ü
bbjnick

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.30. 12:30:35

@Bobkó Csaba: na a tempós változattal egyetértek, bár a legjobb a Petőfi féle Nemzeti Dal ütős megzenésítése lenne, ez eddig senkinek sem sikerült.

A jelenlegi himnusz kiszerelés valóban egyre inkább elakadt magnószalagos nyúzás, zeneileg szép, de elsöprő rohamozás helyett kardba dőlésre ihlet inkább.

Vö angolok:

"Rule, Britannia! rule the waves:
"Britons never will be slaves."

Naná, hogy ez müxik... egy angol ismerősöm azt mondta, hogy utálta gyerekként a történelmet, mert nem volt kedve megjegyezni, hogy mikor épp hol győztek megint.

Ui: czinikusként megjegyezném, a világvége elméletek propagálása mennyiben segíti a pozitív életfelfogást? :)

Bobkó Csaba 2009.11.30. 12:30:36

@bbjnick:

Méltatlan hasonlat. Rákosi nyilván a szovjet himnuszra hajazó újat akart. Mi meg olyat, amitől nem szomorodik el a magyar.

Bobkó Csaba 2009.11.30. 12:31:59

@Herr SturmLiberator:

Eccerű. A világvége a mai rohadt, züllött világ végét jelenti... Aki poziívan fogja fel, az a túlélők között akar lenni.

Dezsőjóska 2009.11.30. 12:36:41

Látom itt mindenki még a tagadás fázisában van :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 12:38:46

@Bobkó Csaba: & @Herr SturmLiberator:

Attól szomorodna csak el a magyar, ha valami önjelölt modernizátor, még a Himnuszt is kiizélné alóla:-(

ü
bbjnick

Tündér_Lala 2009.11.30. 12:40:17

@Herr SturmLiberator: Apropo, a volt cégemnél a csapatépítő tréningektől sikerült odáig jutni a vezetésnek, hogy kirugással fenyegetik azt aki munkán felül szóba áll a munkatársával.
A fejlődés fantasztikus....

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 12:40:18

@Herr SturmLiberator:

Szakirodalom:-) Borivó, sörivó és pálinkaivó népek...

Hamvas Béla: A bor filozófiája

www.terebess.hu/keletkultinfo/bor.html

ü
bbjnick

Oblomov 2009.11.30. 12:44:11

@bbjnick: "És a papoknak sem kellene ilyen h*lye vitákon ilyen h*lye szerepekben égniük:-)"

Attó tartok, viták se lennének. Bár a mai "hitvitáknak" sincs túl sok értelmük.
Most akkor boldog vagyok/leszek?

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 12:45:22

@Tündér_Lala: Pedig biztos csak azzal kezdődött, hogy házinyúlra nem lövünk...
(Csak ha támad).

Oblomov 2009.11.30. 12:50:59

@Bobkó Csaba: alázatosabban fohászkodjon, és jőni fog a jókedv, bőség.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.30. 12:52:33

@bbjnick: a meglévő eredeti tempójának visszaállítása inkább konzervatív fordulat lenne :)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.30. 12:53:28

@Tündér_Lala: a volt cég vezetése irigyli a magát jól érző beosztottakat?

Pelso.. 2009.11.30. 13:00:40

@Herr SturmLiberator: Az utóirathoz: hát annyiban, hogy kellő idejű érlelődés (mérhető kollektív agóniás szint megléte) esetén majd be lehet dobni az M+M-t, mint Megoldás és Messiás, amit majd mi megmondunk nektek, s onnantól fogva boldog, kacagó közösségekből áll az ország. Gondold el, egy nagy kommuna leszünk, csak valaki végre mutassa már az utat.
Ezt a kis apróságot annyira hiányoltam a cikk végéről.

Tündér_Lala 2009.11.30. 13:02:44

@Herr SturmLiberator: Nem, azt gondolják, hogy a cég attól megy jobban, ha mindenki szügybe vágott fejjel dolgozik. Tévednek, mert az megöli a kreativitást és azt, hogy az ügyfelekkel azok személyiségének megfelelően foglalkozzanak.
Emellett lassan mindenki rosszul érzi magát az ott töltött idő alatt.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.30. 13:24:07

@Tehetetlen Dodó: genau!

@Tündér_Lala: hát vazzeg ez egy hapcientológia gyanús hozzáállás... kill that HR bastard.

@Pelso..: őőő... a Lehetmás az nem ugyanúgy utat akar mutatni? Abszurdisztánban maga módján minden párt össznépi messiást játszik, na ebben különbözünk a nyugisan prosperáló népektől. A politika amott szakfeladat, emitt mindent átitató kvázi vallás ami az orrot is tisztíccsa.

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 13:29:00

@Tündér_Lala: Lehet, hogy ez csak egy humánus elő-kondicionálási gyakorlat: mire kirúgnak, már egyáltalán nem fog fájni, sőt, örülsz neki:

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.11.30. 13:33:37

@bbjnick: A Mensa Hungarica egy olyan szervezet, ahova a jelek szerint neked még esélyed sincs bejutni... Nem szekta amúgy, teljesen nyilvános a működése.

Loop · http://www.autostat.hu/ujdonsagok 2009.11.30. 13:50:55

kiváncsi vagyok, hogy ténylegesen mennyi haszna lehet annak, hogy erről beszélünk folyamatosan. szerintem inkább árt, és méginkább beleszövi a mindennapjainkba és az identitásunkba a "magyar vagyok, szar az életem, depressziós vagyok, de nem baj, mert mindenki az. ez egy ilyen hely" ahelyett, hogy inkább azt próbálnánk magunkba sulykolni, hogy pozitívak vagyunk, győztesek vagyunk, harcolunk mindenáron és keresnénk a célokat, kihívásokat és valóban tennénk is azért, hogy jobb legyen a rinyálás helyett.

Téglagyári Megálló 2009.11.30. 13:56:31

nénike írja a cikkben:

"Egy telefon és máris arcunkban kapjuk: Az „osztálykirándulások” kora lejárt. Nem ér rá a régi barát, épp „egyénileg boldogul”. Még jó, hogy legalább volt kit felhívnunk."

Ezzel kapcsolatos friss élményem: próbálom hívni a régi osztálytársat, kétszer is, nem veszi fel, nem hív vissza. Írok e-mailt, mire azt a választ kapom, hogy ne haragudjak, de nem veszi fel, most "olyan életszakaszban van". Ez amúgy másfél éve tart.

Nénike, attól tartok hogy mi megyünk szembe az autópályán...

nénike · http://mandiner.hu 2009.11.30. 14:18:34

@Téglagyári Megálló:
Volt szerencsém olyan iskolába járni, ahol az osztály "életvitelszerű közösség" volt négy évig. Erős csapat volt,így még tizennyolc év múltán is felveszik a telefont.

Elég jó indikátor, hogy van-e közös levlistátok a haverokkal.

Téglagyári Megálló 2009.11.30. 14:23:21

@nénike:

Levlistánk éppen nincs - csak én vagyok a geek a csapatban - de szokásunk találkozni, nem csak ötévente. Igaz, a legutóbbin ez az illető éppen kimentette magát valami ürüggyel.

Thulsa Doom (törölt) 2009.11.30. 14:30:19

Az biztos, hogy a faszom is kivan már a régentépő balsorssal meg a bűnhődéssel.
Addig-addig nyavajogtunk, amíg tényleg szar lett a helyzet. Hatott a lassan ölő méreg.
Mondjuk pl. Petőfitől a Nemzeti dalt (Talpra magyar...) el bírnám képzelni himnuszként is.

Szt. Ahanov 2009.11.30. 14:38:39

@Tehetetlen Dodó: :) Én már jártam így munkahellyel. Mindent megtettek, hogy szarul érezzem magam, erre elkezdtem törni a fejem, hogy lássuk csak, mi is ennek a jó oldala! (Témába vágó életfilozófiai közhelylavina: keresd mindennek a jó oldalát, mert aki, keres az talál stb., stb.) És épp erre jutottam: Kurvára fogok örülni, ha kirúgnak. :D (De végül még ezt az örömet sem voltak képesek megszerezni nekem, mert hál' Istennek elébb tudtam váltani.)

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 14:57:42

@nénike: Így van ez. Én is szerencsés osztályba jártam, vagy tucatnyian járunk össze immár 36 éve, legutóbb a múlt héten...

Oblomov 2009.11.30. 15:05:41

@Thulsa Doom: ha egy versben emlegetik a magyarok istenét, az műfajilag még nem feltétlen "himnusz". Lehet persze úgy szavalni, h. "kalapot le" (1:05), és még aranyszájú Mészöly Kálmán is csettintsen. :)))

www.youtube.com/watch?v=A00Of9AaYNc&feature=related

Art Mooney 2009.11.30. 16:14:04

zipp.hu/kulfold/2009/11/29/megnyilt_az_adventi_idoszak , id.

Szentbeszédében a katolikus egyházfő arra kérte a híveket: a karrieren vagy a társadalmi pozíción túl másban is reménykedjenek, nehogy egy értelemtől megfosztott jelennel találják szembe magukat.

"Amikor az ember még gyermek, nőni akar, amikor felnőtt lesz, önmegvalósításra és sikerre vágyik (...). Azután eljön az idő, amikor felfedezi, hogy túl keveset remélt, főként ha a szakmán vagy a társadalmi pozíción túl nem marad más remélnivalója " - figyelmeztetett XVI. Benedek.

"Ha az időt nem tölti be értelemben gazdag jelen, a várakozás elviselhetetlen lehet" - mondta.

Szt. Ahanov 2009.11.30. 16:29:14

@Art Mooney: Megkockáztatom, hogy ez az első értelmes és hasznos hozzászólás, mely ehhez a poszthoz érkezett. :)

szesztű_hányni 2009.11.30. 16:52:18

@Fedor:

Önfegyelmet gyakorolok és nem válaszolok. Köszönd meg:-)

ü
bbjnick

Oblomov 2009.11.30. 16:53:14

@Szt. Ahanov: leszámítva @Art Mooney kiegészítéseit, tényleg.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 16:54:32

@Fedor:

No, megegyszer!

Önfegyelmet gyakorolok és nem válaszolok. Köszönd meg:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 16:58:28

@Oblomov:

"Attó tartok, viták se lennének."

Már miért ne lennének? A vita az csak vita:-)

ü
bbjnick

Várkonyi 2009.11.30. 17:11:18

Köszönöm a himnuszos válaszokat, de az alap-probléma fennáll: hogy lehet a peremre sodródott individualistákat megszólítani?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.30. 17:27:30

@Várkonyi: tutira nem a fellengzős lehülyézésükkel :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 17:41:51

@Oblomov:

Nohát, látom, megint formában vagy:-)

ü
bbjnick

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.30. 18:05:53

@nénike:

"Elég jó indikátor, hogy van-e közös levlistátok a haverokkal."

Mármint arra, hogy menthetetlen geekek vagytok? XD
Legalább a látszatra adhatnál, és írhattad volna, hogy "elmentek néha sörözni"...

Oblomov 2009.11.30. 18:06:14

@bbjnick: egy "formás" mediterrán a "dolce-t" is hozzátette volna. :D

nénike · http://mandiner.hu 2009.11.30. 18:09:01

@Úlfhéðinn:

Hogy egyeztessük a sörözést :)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.11.30. 18:28:49

@Várkonyi:
"hogy lehet a peremre sodródott individualistákat megszólítani?"

Így:
Baszod, ez egy annyira, de annyira jó közösség, ahol minden egyéniség csodálatosan kivirul, és mindenki kibontakoztathatja saját tehetségét a saját boldogulásának örömére.

üdv.

Várkonyi 2009.11.30. 20:38:45

@malac69 gerinckutató blogkalandor: Rendben, ezt az első utamba kerülő alkoholistával megjátszom.
:)

Egyébként igazad van, valahol ebbe az irányba kell elindulni.

___________________________ (törölt) 2009.11.30. 21:30:31

Alapvetően ezért vagyunk boldogtalan nemzet:

en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_hedonism

Alapvetően a következőről van szó. A boldogságot képtelenség közvetlenül elérni, ehelyett úgy lehet elérni, ha az ember valami másra fókuszál és mintegy véletlenül éri azt el. A valami más általában azt jelenti, hogy nem személyes vágy, hanem valami, amit önmagunknál fontosabbnak érzünk: amit küldetésnek, hivatásnak, szolgálatnak, az életben adott feladatnak tekintünk.

Van két véglet, az egyik véglet az életet teljes mértékben szolgálatnak tekintő hős és szent típusa, amelyik századokkal ezelőtt kiment a divatból (valószínűleg: sajnos - de ez ma már mindegy), a másik a csak és kizárólag a személyes és rövid távú élvezetre ill. szerzésre összpontosítani képes ember életmódja, ami tökéletes recept a legteljesebb fokú boldogtalansághoz.

A kettő között terülne el elvileg az a valamit, amit körülbelül egészséges polgári kapitalizmusnak nevezhetünk. Amelyben jelen van az önérdek, de az az önérdek hosszabb távú és nem teljesen csak személyes, hanem azért dolgozunk, hogy az unokáinknak is jó legyen. És emellett a munkánk része olyan, az önérdekkel kapcsolatban egyáltalán nem álló felfogás is, hogy egyfajta hivatásnak tekintjük.

Hasonlóak mondhatóak el a partnerkapcsolatokra is. Igen, minden partnerkapcsolat része a személyes, önző vágy is, ez normális, de módosítja, tágítja és nemesíti-e ezt egy olyan gondolkodásmód is, hogy saját rövid távú vágyainkon kívül a partnerkapcsolatunkat egy közös feladatnak, küldetésnek is tekintjük-e?

És ugyanez mondható el a közösségről is. Igen, alapvetően olyan emberekkel szeretünk együtt lenni, akik a mi ízlésünk szerint érdekesek és szórakoztatóak. De ezt az önző elemet tágítja és nemesíti-e egy elem is, hogy a közösség nem csak arra van, hogy a mi szórakozásunkat szolgálja, hanem arra is, hogy mi szolgáljunk neki?

Hát ezért vagyunk boldogtalan nemzet - mert végtelenül önző, atomizált és ráadásul rövid távon, tehát bután önző nem hosszú távon, tehát okosan önző nemzetté sikerült válnunk.

Mi ennek az oka? Hát, sokféle oka van, de a legfontosabb az, hogy 1956 után a komcsi rendszer karaktere és célja megváltozott, de ezt hosszú és bonyolult lenne itt kifejteni, hogy ez miért is hogyan vezetett oda.

Josef (K.) 2009.11.30. 21:43:46

@Shenpen:

"Mi ennek az oka? Hát, sokféle oka van, de a legfontosabb az, hogy 1956 után a komcsi rendszer karaktere és célja megváltozott, de ezt hosszú és bonyolult lenne itt kifejteni, hogy ez miért is hogyan vezetett oda."

Csak nem az "urbánus" Kornissal ért egyet?
(Lásd: Poggyászunk, Kádár János)

Szt. Ahanov 2009.12.01. 08:36:12

Hadd osszam meg mindenféle komentár nélkül, milyen épületes beszélgetésnek voltam épp ma reggel fültanúja, mikor beficcentem a lottózóba rendes kispolgárként befizetni a hülyeadóm eheti 200 forintos részletét:

"- Mindjárt itt a karácsony is...
- Jaj, ne is mondja, én úgy utálom!
- Én is épp így vagyok ezzel. Csak a nyűgnek van!
- Úgy, ahogy mondja. Egyesek meg hogy odavannak érte! Én nem is értem!
- Hát, igen. De higgye el, én állítom magának, mi vagyunk többen! Mármint akik nem szeretjük.
- De mennyire hogy így van."

És ebben megnyugodtak.

Tehetetlen Dodó 2009.12.01. 09:10:27

@Szt. Ahanov:
Bezzeg annak idején a szakszervezet által szervezett Gyed Maróz ünnepség tetszett nekik, ingyen Mikulás-csomaggal.

Bobkó Csaba 2009.12.01. 09:18:25

@Szt. Ahanov:

Többféleképpen is értelmezhető.

1. nem keresztény eredetű illetők (fuck xmas -csapat)

2. korunk lezüllesztett tömegembere

3. csak normális emberi érzéseik vannak az agyonkommercializált álkarácsony hajcihőjével szemben. Nem az igazit szidták, mert azt nem is ismerik.

X Y kronosz óra 2009.12.01. 09:34:06

Mi már tavaly is vettük ahhoz a bátorságot, hogy a családi karácsonyból kiiktattuk az ajándékozást. Senki senkinek semmit, ill. csak a gyerekek kapnak ajándékot és a házastársak adnak valami apróságot egymásnak.

Felszabadító érzés a decemberi tülekedés opponálása. Próbáljátok ki!

Szt. Ahanov 2009.12.01. 09:43:51

@X Y kronosz óra: Én meg egyre inkább ráállok a saját készítésű apróságokra. Gyerekekkel ez külön szórakoztató elfoglaltság lehet.

Téglagyári Megálló 2009.12.01. 10:28:58

@Szt. Ahanov:

Én a plázák elkerülését javaslom. Budapesten nagyon jó kis boltokat lehet találni, és nincs tömeg, sőt, kedves eladókkal lehet találkozni!

Bobkó Csaba 2009.12.01. 10:37:27

@Téglagyári Megálló:
fúj, növekedésellenes felforgatók!

Szt. Ahanov 2009.12.01. 10:45:00

@Téglagyári Megálló: Plázák elkerülése alap. :) Hülyét kapok a közönségtől, a bömbölő "zenétől", gyakorlatilag mindentől, ami egy plázát jellemez. A legjobban az borít ki, ha mégis betérek, hogy mi a kerengős nyavalyának kell "fölfűtteni" 30 fokra ezeket a hodályokat, még így válság idején is? Ezen már annyit törtem a fejem. Lehet, hogy csak azért, hogy az eladópuncik spagettipántosban rengethessék a csöcseiket, ezzel növelve a vásárlási kedvet? Inkább tanítanák meg őket köszönni meg magázódni... Közben rám meg rámolvad a kabát, tíz perc alatt csatakosra izzadom magam, aztán kilépek a kapun és meg is fáztam. De még estig tudnám sorolni az okokat, hogy miért kerülöm a plázákat, ha csak egy mód van rá.

Téglagyári Megálló 2009.12.01. 10:51:39

@Szt. Ahanov:

Arról nem is beszélve, hogy elég szűk a választék. Egyszer elkövettem azt a hibát, hogy a Westendbe mentem plédet venni. Mint kiderült, nincs olyan bolt, ahol ilyen nagy terjedelmű és ehhez képest olcsó tárgyat árulnának...

Bobkó Csaba 2009.12.01. 11:50:31

@Szt. Ahanov: @Téglagyári Megálló:

Elvesztetek. A felszínen még küzd a tudat, de a lelketek mélyén már "jobbikosok" vagytok! A párt szervezeti kereteitől függetlenül, az irányultságra értem, bár Vona cikksorozatában a Barikádon korábban meghirdette a Fenntartható Csökkenés programját.

Szt. Ahanov 2009.12.01. 12:23:27

@Bobkó Csaba: Így is van! Vagy konzumidióta az ember gyermeke, vagy jobbikos idióta. Harmadik út nincs ;)

Bobkó Csaba 2009.12.01. 12:38:44

@Szt. Ahanov:

A konzumidióta a modern gazdaság motorja...
Ha nemet mondasz a vásárlásra, eladósodásra, szabotálod a gazdasági növekedést, felforgató radikális rendszerellenes elem vagy.
Valóban nincs harmadik út, csak azért gúnyolódsz ezen, mert nem vagy hajlandó szembenézni a tényekkel. Igen, ezért mondtam, hogy a lelketek mélyén. Vagy ahogy Vona szokta mondani , az ország kétharmada "még nem tudja magáról". (viszont kétharmadnyi fogyasztáscsömörös lakos még nemigen van...)

Vagy te hogy képzeled a harmadik utat?

Google 2009.12.01. 12:54:30

@Szt. Ahanov:

Ezen már én is régóta rágódom, hogy vajon fizet nekünk az orosz Gázmű, hogy többet fogyasszunk, vagy mi az a szauna a bevásárló akármikben?
Lehet, ezzel csalogatják be a palimadarakat, nyáron hűvös, télen meleg, csak aztán vásároljanak is, ha van miből.
Rákérdeztem, azt mondták, a fénycsövek is melegítenek, igen.
(Vajon ott is jönnek a térítők, azzal, hogy: Jobbik?)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.12.01. 13:14:34

@Bobkó Csaba:

"Vona szokta mondani , az ország kétharmada "még nem tudja magáról"."

Ilyen jobbikosból két féle van:

Az egyik egyenes rasszista fasiszta, ebből van a kevesebb,
a másik meg tagadja, hogy fasiszta lenne, de a normális embereket fasisztázza, hungarofóbozza le, ilyen zavarosból van rengeteg.
Aztán vannak a szerepzavarosok ezek néha fasiszták, néha meg nem. :-)

Szt. Ahanov 2009.12.01. 13:56:21

@Bobkó Csaba: Ja, tényleg a hitelből fogyasztás a modern gazdaság motorja, és ennek a jó kis gazdaságnak olyan távlatos kifutási lehetőségei vannak, mint amit tavaly ősz óta szopunk. :)

Egyébként én nem a nemzetgazdaságról beszéltem fentebb, hanem kizárólag saját viszonyulásomról a világhoz. Engedtessék meg nekem, hogy magánemberként egyaránt tartsam távol magam a mértéket nem ismerő, esztelen, lélektelen fogyasztás-vallástól és a mértéket nem ismerő, esztelen, lélektelen politikai szélsőségektől.

Az, hogy véletlenül osztom a Jobbik véleményét abban, hogy hosszútávon nem látom fenntarthatónak a jelenlegi fogyasztáscentrikus globális gazdasági modellt, az még nem jelenti, hogy látens jobbikos lennék, mert ahhoz egyéb "sérülések" is kellenek.

Tehetetlen Dodó 2009.12.01. 14:05:54

@Szt. Ahanov: "Az, hogy véletlenül osztom a Jobbik véleményét abban, hogy hosszútávon nem látom fenntarthatónak a jelenlegi fogyasztáscentrikus globális gazdasági modellt, az még nem jelenti, hogy látens jobbikos lennék"

Jól mondod. Ennek a felfogásnak nincs napi politikai vetülete.
(Csabával már másfél éve boncolgatjuk ezt a kérdést, én fideszközeli alapon, ő meg jobbik-irányba távolodik. Nyilván onnan látja reménytelibbnek az esetleges megoldást).

Bobkó Csaba 2009.12.01. 14:12:04

@Szt. Ahanov:

Hozzáállásod teljesen felelőtlen. A 9/11 utáni sokkban mire buzdította Bush elvtárs az usákokat? Vásáéroljatok, vásároljatok, vásároljatok! Vásárolni kötelesség, hitelkártyával vásárolni dicsőség!
Persze, hogy te egy ilyen arisztokratikus elefántcsonttoronyban élő izé vagy, azt hiszed, hogy neked szabad viszolyogni a habzsolástól, az a plebs dolga? Szó sincs róla, rossz példád ragadós lehet, az ilyen antiszociális magatartást nem tűrhetjük! A Növekedés nevében máglyára vele!

"Engedtessék meg nekem, hogy magánemberként egyaránt tartsam távol magam a mértéket nem ismerő, esztelen, lélektelen fogyasztás-vallástól és a mértéket nem ismerő, esztelen, lélektelen politikai szélsőségektől."

Utóbbi meg van engedve, magam is jóváhagyom. De ha konkrétan a Jobbikról esett szó, az hogy jön ide? Komolyan, érvelj, mitől lenne a Jobbik:
-mértéket nem ismerő
-esztelen
-lélektelen

Szt. Ahanov 2009.12.01. 14:25:26

Jól van, te most sz*patsz engem. :D

Ami a komment harmadik részét illeti, az meg már lerágott csont. Nézz végig a jobbik szavazótáborán: Nagyrészt ugyanaz a gyökértelen, értékválságba taszított butuska kisembergárda, mint a plázajáró hordák, csak míg az egyik zsidózással és keménykedéssel vezeti le a fusztrációit, addig a másik a birtoklásban keresi az örömet. Egyik sem az én világom.

Ja és mielőtt sorolni kezded, hogy a jobbik milyen hű de keresztény meg nemzeti alapokon áll, szólok, hogy nem. A jobbik a keresztény és nemzeti értékeket kilúgozza, talizmánná silányítja, ha tetszik, fogyasztási cikket, vásári bóvlit csinál belőle. Köszönöm, nem! Erre sem vagyok vevő.

Bobkó Csaba 2009.12.01. 14:38:13

@Szt. Ahanov:

Tehát semmi konkrétum, hogy a Jobbik miért
-mértéket nem ismerő
-esztelen
-lélektelen

Nehéz csak úgy végignézni a Jobbik szavazótáborán, de a kevés felmérés azt jelzi, hogy az heterogén. Nagyon jól szerepelnek az egyetemi ifjúság és a fiatal diplomások körében. Nem kevés jogász akad körülöttük.

Ha azt mondod, hogy láttál zűrös alakot köztük, akkor nézz szét pl. a két nagy párt háza táján, akad-e azoknál is ilyen. Nem lehet az egyik párt szélsőséges emberét egy másiknak a derékhadához hasonljtani. Illetve lehet, csak nem korrekt.
A Fideszt pl. Meggyes Tamás jól reprezentálja? Pedig a hírek szerint újraindítják...

A kisember lenézése lehet egyéni hozzáállás, de akkor ne beszélj politikáról egy népképviseleti rendszerben. (legalább papíron az)
A fogyasztói habzsolás végrehajtói közt ott vannak a kisemberek, irányítói mind menő MBA-birtokosok, elitstátuszú egyének.

Szt. Ahanov 2009.12.01. 14:59:49

@Bobkó Csaba: Ott vannak a konkrétumok: Esztelen pl. amiatt, hogy az etnikai feszkóra rátesz egy lapáttal. Lélektelen, mert vásári bóvlit csinál pl. a keresztény értékekből és valami egészen másra használja fel, aminek a felebaráti szeretet helyett az ellenségkép felmutatása van a gyújtópontjában. Mértéket nem ismerő, mert olyanokat mond pl. Szegedi képviselő úr, hogy ha nem veszel fehér inget, fekete mellényt, akkor gyáva vagy stb., lehetne estig sorolni a konkrétumokat. Maradjunk abban, hogy nekem ez a párt sem intellektuálisan, erkölcsileg messze nem üti meg a mércét és nem csak a szavazótábora miatt.

"A Fideszt pl. Meggyes Tamás jól reprezentálja?"
Nem, nem hinném, hogy jól reprezentálja, de hogy jön ez ide? Említettem én egy szóval is, hogy Fidesz-szimpatizáns lennék? :)

"A kisember lenézése lehet egyéni hozzáállás, de akkor ne beszélj politikáról egy népképviseleti rendszerben."

Ha nem tetszik a népképviseleti rendszer, akkor ne beszéljek politikáról?! WTF? És ha nem tetszik a Skoda 120L, akkor ne beszéljek az autókról se?! Nem szoktam ezt a betőszót hsználni de: LOL, sőt MegaLOL! :D

Bobkó Csaba 2009.12.01. 15:24:35

@Szt. Ahanov:

Az etnikai feszkóra szerintem nem rátesz egy lapáttal, hanem megpróbálja kezelni, egyedüliként, Ehhez a kezdet a nyjlt beszéd a bajokról, ezt egyedül teszi. Megoldásként a többség jogos önvédelmét hirdeti, ez is jár nekünk, De a cigányoknak se valami gázkamrát ígér, hanem a beilleszkedés lehetőségét. Aki nem illeszkedik, azoknak meg kemény rendfenntartást.

Szerintd hagyni kéne, hogy a feszkó menjen a maga útján?

Kereszteket tőlem nem kéne párt létére állítania, de ez egy állásfoglalás egy értékrend mellett, amit az EU mostanában tilt. A ballib ideológiák elleni kiállás jelképe.
Ezt a gyávázást nem dramatizálnám, szerintem eleve nem gyávázta le direktben azokat, akik nem vesznek fel mellényt, de tény, hogy szerintem egy ilyen felhívásnak nincs sok értelme. Bármilyen párt szimpatizánsa vagy, tudunk mondani abból is egy-két fejkete bárányt. Bár ha nem vagy Jobbikos és fideszes, akkor a fennmaradókból én csak olyanokat tudok...

Bobkó Csaba 2009.12.01. 15:25:08

A kisembereket lenézni éretlenség.

Szt. Ahanov 2009.12.01. 15:42:44

@Bobkó Csaba: Bajokról beszélni kell, de csak értelmesen érdemes. Ha cigány lennék nem kapnék kedvet a beilleszkedésre a magyar gárdától.

"Kereszteket tőlem nem kéne párt létére állítania, de ez egy állásfoglalás egy értékrend mellett, amit az EU mostanában tilt."

Látod, ez is a mértéket nem ismerés, amikor ekkorát csúsztatsz, hogy az EU tiltja a keresztény értékrendet. Persze, mielőtt meggyanúsítál, hogy az EU-t védem: nem ingem, nem gatyám az EU sem.

"Bármilyen párt szimpatizánsa vagy, tudunk mondani abból is egy-két fejkete bárányt. Bár ha nem vagy Jobbikos és fideszes, akkor a fennmaradókból én csak olyanokat tudok... "

Énekeljük együtt: "Nem csak a pártszimpatizánsoké a világ!" Belátom, kicsit döcög a ritmus. :) Ez is egy ilyen jobbikos rögeszme, hogy mindenkit föl kell cimkézni? Nem vagyok én ételhordó, vazze! :)

"A kisembereket lenézni éretlenség."

Egy szóval nem mondtam, hogy lenézem a kisembereket. Úgy érzem, vannak nálam ostobább és erkölcstelenebb emberek. Ez egy tekintélyes halmaz, vannak benne nyilván jobbikosok is, meg lehetnek jobbik-szavazók azon kívül is. Ugyanígy állítom, hogy vannak nálam jóval bölcsebb és jobb emberek is. Vagy tán baj, ha nem osztom a liberális téveszmét, miszerint mindenki egyenlő?

Bobkó Csaba 2009.12.01. 15:50:37

@Szt. Ahanov:

Az nem a gárda dolga, hogy tőle kapjon egy cigány beilleszkedési kedvet.

A cigánynak kétféle dolgot kell látnia a többségi társadalom részéről:
1. beilleszkedhet, elkezdhet dolgozni magára és családjára, meg kiveheti részét a közterhekből
2. ha nem él a fenti lehetőséggel, akkor a rendfenntartás, a társadalmi önvédelem, a börtön és nemsokára talán a bitó vár rá. (másra is főbenjáró bűn esetén, nemcsak cigányra)

Ma ez nincs, a Jobbik javasolja, hogy legyen. A bitót ők nem, azt én javaslom.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.12.01. 16:10:42

A gárda a rendőrség szégyene.
A rendőrség komolytalan, a bűnözők nem félnek tőle, kiröhögik. Ez a "jogvédők" érdeme: elbizonytalanították a rendőrséget, ezért a rendőrség kivonult.
A gárdától legalább tartanak a romák, ez nem jó szerintem, mert az erőszak legyen állami monopolium, de azért az sem szép, hogy a gárda megjelenése előtt voltak olyanok akik azt hitték, hogy nekik mindent szabad, senkitől, semmitől nem kell tartaniuk.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.12.01. 16:23:36

Kíváncsi lennék rá, hogy ők mit gondolnak erről! Az biztos, hogy mi magyarok aztán tényleg nem tudunk örülni semminek, és mindenben csak a rosszat látjuk!

Google 2009.12.01. 16:24:09

@Bobkó Csaba:

Hogyan "próbálja kezelni" az etnikai gondokat a Jobbik?
Úgy, hogy sóval hinti be a sebeket?
Nem lesz ez így jól.
Kereszt állítás. Bármit is tilt a Tanács, a Jobbik nem az idén kezdte ezirányú akcióit.
Keresztet karácsonyra? Miféle módi ez? A Megváltó születését ünnepeljük ilyenkor, de kereszttel?
Már a születésekor a halálára emlékeztetünk?
Betlehemeket szoktak ilyenkor állítani, ha már, nem pedig kereszteket.

Szt. Ahanov 2009.12.01. 16:32:33

@Jobb híján MDF-es: Egyetértek.
Jó lenne a gárda, amíg csupén ártatlan embereket védene, csak sajnos ezt a tevékenységét lehetetlen szétválasztani attól, hogy más ártatlan emberekre meg akarva-akaratlanul a frászt hozza rá.
Egyébként én már régóta mondogatom a gárda meg a jobbik miatt sipákolóknak, hogy a gárda és a jobbik nem a kórokozó, hanem a tünet. Teljesen természetesnek tarom, hogy létezik, mint ahogy természetes, hogy felmegy a lázam, ha elkapom a hini-vírust. :) A kórokozót itt úgy hívják: 8 év maszop-szadesz rémuralom 2006 őszével megspékelve.

Szt. Ahanov 2009.12.01. 16:34:35

@Google: "Betlehemeket szoktak ilyenkor állítani, ha már, nem pedig kereszteket"
Jó a megglátás. Ez is alátámasztja, amit erről mondtam fentebb: tartalom nélküli talizmánhasználat.

Szt. Ahanov 2009.12.01. 16:35:22

@Szt. Ahanov: A meglátást egy g-vel írják, te paraszt!!! :D

Téglagyári Megálló 2009.12.01. 16:46:45

@Google:

Az a baj, hogy a kereszt nem mond semmit sokaknak. Mondom ezt ketolikusként. Hit kontra illúziók, ahogy már ma egy másik posztban is mondtam.

Oblomov 2009.12.01. 16:47:56

@Szt. Ahanov: minden szentnek maga felé hajlik ... :)
süti beállítások módosítása