Öt százalék alatt az MSZP
2009. november 22. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Öt százalék alatt az MSZP

  A Fidesz minimálprogrammal tarolta le a teljes politikai mezőnyt a két mai választáson. A pártarányoknak örülhetnek a narancsosok, a részvételnek nagyon nem. 

  Csornán 25,19 százalékos részvétel mellett a fideszes Gyopáros Alpár nyerte az időközi választást, és lett parlamenti képviselő. Gyopáros 79,71 százalékot szerzett. Csornán a Jobbik 10,53, az MSZP 4,64, a Seres Mária-féle Civil Mozgalom 3,87 százalékot kapott.

  Józsefvárosban a fideszes Kocsis Máté a szavazatok 67 százalékát kapta, az MSZP-s Komássy Ákosra a szavazók 17, az SZDSZ-es Takács Gáborra és és az LMP-s Kispál Gergelyre 8-8 százalék szavazott. A részvételi arány 23,6 százalék volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr981544745

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 80 százalék, bazmeg! 2009.11.26. 10:59:45

Sartori szerint van az úgynevezett domináns pártrendszer, hogyaszongya: „ha egy politikai rendszerben van egy olyan párt, amely az összes többit megelőzi, dominánsnak nevezzük. Feltételezve, hogy az erősebb és a többi párt közti 10 százalékpont k...

Trackback: A kék mumus 2009.11.23. 19:03:01

Az SZDSZ lett a magyar politikai élet mumusa, ami - tekintve, hogy a nevezett párt gyakorlatilag már csak névleg létezik - az egykori liberális párt részéről nem kis teljesítmény. Úgy látszik mostanában ha valaki nagyon be akar égetni egy másik pártot,...

Trackback: Józsefváros polgármestere: Don Flack 2009.11.23. 09:54:08

Nagy öröm számomra, hogy Don Flack nyomozó végre révbe ért.     Mint egyszer már írtam, én bizony rá szavaznék, ha nyolcadik kerületi lakos lennék. Nem vagyok az, de úgy látszik, az én támogatásom nélkül is révbe ért. Remélem, hogy ez az ol...

Trackback: Csorna 2009.11.22. 23:25:10

     Igen.Tudom, hogy a Fidesz a győzelemre játszott, és mozgósított mint állat, az MSZP pedig az érvénytelenségre játszott, és inkább nem mentek el, hogy ne legyen meg a 25 %.De ami vicces, az vicces.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.23. 16:52:43

@Jobb híján MDF-es:
na, már a királysággal is gondja van, hülyeúr? :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.23. 16:55:47

@Grift:

Ezt meg honnan veszed?
Ide királyság kellene, az a legitim - és a magyar népléleknek legjobban megfelelő - államformánk.

Ez itt nem Svájc, vagy USA. :-)

suski 2009.11.23. 17:59:30

@Herr SturmLiberator: remek ötlet, nem elég nagylétszámú még az élôsködô, semmitevô csürhe, az udvaribolondi állások is jól passzolnának a kivénhedt elvtársaknak...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.23. 18:50:10

Remélem tavasszal nagyon sokáig részeg leszek. Sok-sok after party-re lesz szükség.

2009.11.23. 19:09:19

@picur3ka: A gond az veled, hogy mint a viccben, csak ezeket a szavakat olvasod ki a mondanivalóból. Köze sincs a valósághoz, amit itt összegeztél. Pl. Hitlert nem én vezettem elő, hanem Grift kollega.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.23. 19:11:22

@iii:

így igaz! iii csak maót istenítette és az ő bölcs mondásait! :)

picur3ka 2009.11.23. 19:20:07

@iii:

Oh, azt a rezfanfutyulos......

Grift 1000 evvel kesobb kapcsolodott be, mint amire en reagaltam, nem pontosan, de ideztem is.

A hazugozas is nagy ereny.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.23. 19:27:55

@picur3ka:
ne dobálózzon itten az évekkel! az lmp meg vagy ötezerhétszáz évvel előbb. :)

2009.11.23. 19:30:54

@Grift: Ugyé a Maót is te hoztad elő... ennyit az istenítésről. Speciel az a mondás a kínai ötvenes évek egyetlen pozitív időszakából származik és nincs benne semmi rossz. És mint mondtam, teljesen elterjedt, Maotól függetlenül. Dehát így lehet valaki kabátlopási ügybe keverni, igaz?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.23. 19:33:11

@iii:

hehe, maga maót idéz, én megnevezem az idézet forrását, és maga kabátlopási ügyben van, mi?
és most tetézi! a maoizmus apologétája! mondhatom szép kis társaság az a maguk lmp-je.
tényleg! és hol az a kabát?
:)

2009.11.23. 19:36:41

@TaTa86.: beírtam egy qrva hosszú választ, de sajna lenyelte a szisztéma. Egy mondatban: a demokrácia nem bukott meg és nem igaz, hogy nem értünk el semmit 20 év alatt.

Még pár mondat: a nemzetben gondolkodás bullshit, üres szólam, és nem is értem, hogy jön ide. Én is nemzetben gondolkozom, mert a nemzet tagja vagyok. Csak éppen mást gondolok arról, mi a fontos a nemzetnek.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.23. 19:38:45

@iii:

"nemzetben gondolkodás bullshit, ... Én is nemzetben gondolkozom"

köszönjük szépen! :))

2009.11.23. 19:43:15

@Grift: ismét kiemelted a lényeget. Ügyes vagy.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.23. 19:44:31

@iii:

magából nem nagy nehézség kiemelni a lényeget! :)

ÁrPi 2009.11.23. 19:49:11

@iii:
""Pl. Hitlert nem én vezettem elő, hanem Grift kollega."

Oh igen, Te csak Mao-tól idéztél ("Virágozzék száz virág") ,aki majdnem ekvivalens Hitlerrel;

Grift nem hobbiból vezette az arcodba Hitlert, hanem mert Te azt kérdézted
hogy mi a te idézetedben a károsanyag -- a Szentkorona Tannal kapcsolatban.

Így történt három-i!

2009.11.23. 19:53:08

@Grift: direkt fárasztasz, ugye?

picur3ka 2009.11.23. 19:53:32

@Grift:

Bolond! Sajnos, mint minden jo viccnek...

ÁrPi 2009.11.23. 19:55:18

@Grift:

Én is megmondhatom mi van tehát: A felkent királyt margarinkrémmel kenik fel és micisapkában gondolkodik (Ódivatú de amúgy nyilas havában öööizé november végén hüvöskés az idő). :)

elfelejtette 2009.11.23. 19:59:20

"Öt százalék alatt az MSZP"

A választók túl szigorúak voltak az MSZP-vel. Megérdemelnének akár 6-7%-ot is! :)

2009.11.23. 19:59:35

@picur3ka: Akkor idézek tőled: "Reductio ad Hitlerum, allandoan, akarmirol legyen szo." Erre írtam, amit írtam. A hozzászólásaim egyáltalán nem a Jobbikról és mucsáról szólnak. Azok is szerepelnek benne és te csak ezt olvasod ki belőle, a lényeget negligálod. A hazug szót nem használtam egyébként.

Hogy miért pont a Jobbik kerül elő állandóan? Mert az ő "megoldásuk" áll szöges ellentétben mindennel, amit én gondolok. És a tisztelt posztoló urak is állandóan erre kíváncsiak.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.23. 20:02:49

@iii:
és mit szeretne a kicsi hölgy mire legyünk kíváncsiak? :)

elfelejtette 2009.11.23. 20:03:23

@iii: Az LMP gyakorlatilag eltűnt, mióta az EP választás lezajlott. Már az is csoda lenne, ha mérhető párt lenne belőle jövő tavaszra, nem hogy olyan, amelyik megugorja az 5%-ot.

ÁrPi 2009.11.23. 20:07:30

@Grift: Én csak egy lehetséges kiegészítő értelmezését adom a lehetmásos iii lazán humoros érvelésének /szavainak, amiszerint triviálisan nemzetben gondolkozik.

Ez még nagyon nem lmp- tagkönyvaláírás! :)

Thulsa Doom (törölt) 2009.11.23. 20:14:24

Mi lesz így a szeretett demokráciával?? Demokraták ébresztőőőő!..- nyöhehe-muhaha!

De most komolyan! Ki az az akasztanivaló baromállat, aki még mindig az Mszp-re ikszel? Százból öt? Há' nooormális, kérem?
Ezeknek valami új államformát kéne kitalálni, ahol csak nekik, életük végéig Veres, Gyurcsány, Hiller, Lendvai és a többiek kormányoznak. Mi meg figyelnénk őket kívülről, mit a majomházat az állatkertben. Bárcsak sikerülne valahogy megoldani...

2009.11.23. 20:17:25

@ÁrPi: Akkor megismétlem: ez a mondat immár nem kapcsolódik Maohoz, rengetegen használják. A mondatban nem szerepel Mao és nincs a mondatban semmi kártékony. E szerint a logika szerint ha Mao azt mondta, "ma szép idő van", akkor ez se lehet soha többé használni.

Továbbá ez a mondás a kínai ötvenes évek egyetlen pozitív időszakából származik.

Megint csak ott tartunk, hogy a lényegi vita helyett személyeskedünk, a másik maoizmussal vádoljuk. lehülyézzük, stb.

Nem fogok belemenni, hiába szeretnéd, Hitler és Mao differenciálanalízisébe. Mindkettő brutális diktátor volt, egyetértünk.

2009.11.23. 20:17:55

@elfelejtette: Hmm. Ezt jó tudni. Bizonyára egy szellempárt ért el 8%-ot Józsefvárosban. Az igaz, hogy a Jobbik szavazók is minket támogattak. Már az 2, aki elment szavazni. :))

picur3ka 2009.11.23. 20:18:28

@iii:

Ez jon ki abbol, amit mondasz.

"Ha ütős-velős retorika alatt emberellenes, mélymagyarkodó baromságok fröcsögését érted, ilyet valóban nem szeretném, ha az LMP csinálna."

Szovegertelmezes: tudna beszelni az LMP politikai programjarol anelkul, hogy rogton ellensegkeppel szemben definicialja magat?

Na, itten rejlik a problema: mi a kulonbseg a Jobbik es a Szadesz/LMP kozott? Masik vegleten radikalisok, nem? Bizonysagkeppen megteremtettek tukorkepuket, egyik sem teljesen demokratikus part.

Az a politikai part, aminek ertelme van, valaszt tud adni a tomegek problemaira, gazdasagi, szocialis, kozbiztonsagi, kulpolitikai, stb szempontbol, az osszes tobbi: szavazat pocsekolo, futottak meg kategoria.

elfelejtette 2009.11.23. 20:20:19

@iii: Bizonyára én tévedek, és az LMP előtt fényes jövő áll.

elfelejtette 2009.11.23. 20:22:28

@picur3ka: "Bizonysagkeppen megteremtettek tukorkepuket, egyik sem teljesen demokratikus part. "

Mi nem demokratikus az LMP-ben? Nincs is semmi karaktere. Megpróbálták meglovagolni a jelenlegi elit népszerűtlenségét, de ennyi. A Jobbikban legalább az következetes, hogy a rendszertagadó. :D

picur3ka 2009.11.23. 20:28:06

O, baszna meg, annyi fajdalom van a rendszerrel mama, hogy sajnalom ra az idot, jobban, mint valaha, szoval, roviden:

Sikerult kiszedni belole az igazi PC-t, meg a bikak toke is. Ez mind program es lenyege neki.

@elfelejtette: A szadeszre gondoltam elsosorban.

2009.11.23. 20:30:14

@picur3ka: Köszönöm a korrekt választ Én nem vagyok az LMP, ismétlem. Az LMP kommunikációjában szinte soha nem szerepel a Jobbik és természetesen én is tudok beszélni ellenségkép nélkül. (Hozzáteszem, nem tartom őket ellenségnek.) A probléma ott van, hogy a mai közbeszédben (hallgass bármely politológust 3 percig) az ütős-velős retorika a Jobbik sajátja, ők a menők ebben. Ezért reagáltam erre így.

Az utolsó bekezdéssel teljesen egyetértek. Csak épp szerintem bizonyos válasznak tűnő dolgok nem válaszok, csak tüneti kezelések és még nagyobb problémákat fognak okozni.

elfelejtette 2009.11.23. 20:34:35

@picur3ka: "A szadeszre gondoltam elsosorban. "

A szadeszt sem tekintem szélsőségesnek. Ostobák voltak, tény.

2009.11.23. 20:36:26

@elfelejtette: olyannyira nincs karaktere, hogy nem hasonlít egyetlen eddigi pártra sem. 3 kulcsszavából az egyik: fenntarthatóság, ebből vezet le egy csomó mindent. Hol szerepel ez bármely eddigi párt vezérmotívumai között? Nem az ún. programban, abba nyilván valahova beleírják, hanem a lényegében.

De köszi a kritikát, igyekszem hasznosítani.

elfelejtette 2009.11.23. 20:38:42

@iii: "Hol szerepel ez bármely eddigi párt vezérmotívumai között?"

Ugyanolyan városi értelmiségi réteget megcélzó párttá akar válni, mint az SZDSZ volt az utóbbi időkben. Jelenleg nincs rá igény.

picur3ka 2009.11.23. 20:42:31

@elfelejtette:

Man meg Tolgyess is szelsoseges liberaliskent hatarozza oket meg.

Szerintem, nagyon radikalis artalmas hulyekke lettek.

elfelejtette 2009.11.23. 20:49:33

@picur3ka: Klasszikus liberális ideológiát képviselt, nyakonöntve értelmiségi felsőbbrendűségi tudattal, meg valószínűleg usa üzleti köröktől függött erősen anyagilag, azért passzoltak át nekik több privatizálandó dolgot is (pl. frekvenciák, amiről most megy a sírás ugye).

2009.11.23. 21:03:27

@elfelejtette: határozottan nem. Ez csak a válasz volt a "karakter nélküli" jelzőre. A fenntarthatóság nemcsak a városiakat érinti, ahogy az igazságosság és a nyilvánosság sem, másrészt sok minden beletartozik a vidékfejlesztéstől a vasútig. De mindenki tisztában van azzal, hogy nem lehetünk "értelmiségi" párt.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2009.11.23. 21:31:48

@elfelejtette: Az LMP mint városi értelmiségi párt, meg szadesz utánzat?
Vízfejkipukasztás, vidékfejlesztés, kistelepüléseknek külön figyelem, határon túli magyarok kérdése.
Az LMP éppen perben áll a Centrumal és az MVM-el.
khm, khm elöbb informálodj aztán írj.

altervoter 2009.11.23. 21:34:52

Egy dolognak örülök nagyon. Annak, hogy az LMP megmutatta, hogy van demokratikus alternatívája a jelenlegi pártoknak. Olyan olcsó kampányból, amit csináltak, ekkora eredményt kihozni, ez egyértelműen jelzi, hogy jelentős támogatottság áll mögöttük.

Amikor a TV2 beszámolt a józsefvárosi választásról, a felsorolásból kihagyta az LMP-t, meg sem említette. Szerintem iszonyatosan félnek baloldalon és jobboldalon egyaránt, hogy tőlük vesz el szavazatot az LMP. Az ATV-be sem hívták meg a józsefvárosi jelöltjüket, a nol.hu-n kifejezetten ócsárolták a választás előtti napon. Szóval érdekes kis média-ellenszél látszik kibontakozni az LMP ellen. Kíváncsi vagyok mi sül ki belőle.

picur3ka 2009.11.23. 21:37:09

@altervoter:

'Kíváncsi vagyok mi sül ki belőle.'

Szopas?

altervoter 2009.11.23. 21:42:22

@picur3ka: Szerintem bőven bejut az LMP a parlamentbe még a média-ellenszél mellett is, ez nem kérdés. Gondolom, hogy a kampányra meglesz minden EVK-ban az a 3-400 ezer forint, ami minimálisan elég lehet. Persze ettől még szopás, ha a médiában nincs elég felülete, de eddig az LMP nagyon jól csinálja a választókkal való közvetlen kontaktusba lépést.

picur3ka 2009.11.23. 22:07:05

@altervoter:

Na nem erre a reszere gondoltam, hanem a hulye szavazokra.

Gerencsér 2009.11.24. 00:14:19

1. iii-nek most vagy rengeteg ideje van, vagy az lmp beindította a kampányt...
2. jobb ma két kis populista párt 3 körül, mint tavasszal egy 5 felett. csak maradjon is így. Emlékszem, hogy 2002 környékén a centrumos ismerőseimtől hallottam vissza ugyanezeket a faszságokat

2009.11.24. 08:21:10

@Sebastian Knight: Oszt miből gondolod?

@Gerencsér: kevés az időm, de az LMP valóban beindította a kampányát. Két nagy populista párt van, nem két kicsi. De milyen faszságról beszélsz?

bz249 2009.11.24. 09:13:28

@iii: igaz kicsibol sokkal tobb van

ÁrPi 2009.11.24. 10:09:10

@picur3ka:

"Man meg Tolgyess is szelsoseges liberaliskent hatarozza oket meg.
Szerintem, nagyon radikalis artalmas hulyekke lettek."

Én nem követem naprakészen Tölgyessy Péter gondolatait, de talán érdemes tisztáznom magam számára:

A szadeszt vagy immár az LMP-t határozta meg mán szélsőséges liberálisként; (szvsz a szadeszt amelynek az idők kezdetén még önmaga is vala elnöklöje. És ilyenfomán tőlük az lmp vagy legalábbis iii elhatárolódása is érthetőbb.)

ÁrPi 2009.11.24. 10:10:40

Öööö izé a kérdőjel lemaradt. :)

Szóval kiket szélsőliberálisozott Tölgyessy Péter?

2009.11.24. 10:21:07

@bz249: Sok kis populista párt is van, de az LMP nem tartozik közéjük, sőt a Jobbik se, velük más probléma van. Ha netán populista dolgot találsz az LMP-nél, figyelmeztess lécci.

2009.11.24. 10:21:41

@ÁrPi: Állítólag az Szdsz-t.

bz249 2009.11.24. 10:31:04

@iii: kezdetnek mondjuk az politikaellenes populizmus, amire az egeszet felfuztek...

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.24. 10:34:23

@iii:

A populizmus sem szitokszó már, minden néppárt populista.
Az LMP "rétegpopulista" (fából vaskarika, de minden normális párt egy bizonyos rétegnél, egy választói szegmensben próbál népszerű lenni.)

A jobbik a nacionalista, rasszista prolikat, lumpenértelmiségieket célozza meg, az lmp meg a városi okostojásokat. Nincs ezzel semmi baj.

2009.11.24. 10:37:09

@bz249: Te valamit nagyon félreértesz. Az LMP pontosan az ellenkezője: a politikát akarja visszaadni az embereknek. A nevében is benne van, könyörgöm. Picivel több objektivást. A legnagyobb kihívás, amivel meg kell küzdenünk, az emberek csömöre a poltikától és ezt a két nagy párt egymás elleni mocskos küzdelme okozta.

bz249 2009.11.24. 10:38:03

@iii: igen, ezt hivjak politikaellenes populizmusnak

2009.11.24. 10:40:17

@Jobb híján MDF-es: már többször felhívtam a figyelmet, de akkor ismét: a populista =/= populáris (azaz népszerű). A populista a siker érdekében bármilyen ígéretet megtesz, akkor is, ha azok teljesíthetetlenek. A népszerűséggel semmi baj, az a pártok célja.

2009.11.24. 10:40:53

@bz249: Te valamit nagyon félreértesz. Az LMP pontosan az ellenkezője: a politikát akarja visszaadni az embereknek. A nevében is benne van, könyörgöm. Picivel több objektivást. A legnagyobb kihívás, amivel meg kell küzdenünk, az emberek csömöre a poltikától és ezt a két nagy párt egymás elleni mocskos küzdelme okozta.

2009.11.24. 10:42:34

@bz249: Csak ismétled önmagad, meg se hallod, mit mondanak neked. A politika visszaadása politikaellenes? A politikacsömör elleni küzdelem politikaellenes? A "más" politika nem lehet politikaellenes, mert az fából vaskarika.

bz249 2009.11.24. 10:47:25

@iii: most ugy csinalsz mintha en alkotnam meg az ilyen fogalmakat... ez a neve, nem en tehetek rola, pereld be aki kitalalta. Egyebkent szvsz nagyon talaloan irja le az ilyen mozgalmak azon torekveset, hogy a gonosz regnalo elit (politikusok) elleneben (anti) vissza kellene adni a hatalmat a nepnek (populus).

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.24. 10:52:06

@bz249:

A nyelv folyamatosan változik, a szavak inflálódnak. Más-más jelentés árnyalatok kerülnek előtérbe.

Lehetetlen egymás megértése.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.24. 10:53:52

@iii:

A populista szerintem népszerűség hajhászt jelent. Van aki ezt kifejezetten szereti.
Tudod a kenyér és cirkusz, cirkusz része is fontos.

2009.11.24. 10:54:14

@bz249: Valóban vannak ilyen mozgalmak, legeklatánsabb példája a Seres-féle népfelkelés meg a Magyarok Szövetsége, azokra pontosan illik, amit mondasz. Szó sincs arról, hogy az LMP bármiképpen meg akarná változtatni a politikai rendszert, csökkenti akarná a pártok szerepét, vissza akarná adni a hatalmat a népnek. Több beleszólást és nyilvánosságot akarunk, de ez éppen nem politikaellenességet, hanem a politika befogadását jelenti. Ismétlem, a legnagyobb teher nekünk (ezt személyesen is megtapasztaltam kopicetli gyűjtés közben) az emberek politikaundora.

2009.11.24. 10:58:15

@Jobb híján MDF-es: A népszerűséghajhász nagyon jó megfelelő, de ehhez ebből kifolyólag megvalósíthatatlan ígéretek is kapcsolódnak. Legjobb példái ennek a 2002-es 13. havi és a 2006-os 14. havi nyugdíj.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.24. 11:01:05

@Jobb híján MDF-es: mi a különbség akkor a demokrata és populista között?

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.24. 11:04:41

@tölgy:

Egy demokrata is lehet populista, Orbánt populista demokratának tartom, a demokrácia nem tökéletességet jelent, csak a jelenlegi legkevésbé rossz rendszert. A demokrácia lehet többféle árnyalatú, attól még demokrácia marad.

bz249 2009.11.24. 11:08:21

@iii: vagyis azt mondod, hogy egy demokraciban lehetetlen egy 8%-os nyugdijemelest adni?

picur3ka 2009.11.24. 11:28:40

@ÁrPi:

Azt, azt, amelyiknek elnoke vala.

2009.11.24. 11:30:42

@bz249: Nem. Az adott körülményektől függ. Már 2002-ben se tudták megcsinálni, csak 4 évre elhúzva és már az első év után látszott, hogy gáz lesz. 2006-ban pedig már viccnek is rossz.

Egyébként meg mire föl adnának külön a nyugdíjasoknak emelést? A nyugdíjasok a megállapított módszer szerint részesednek a gazdsági növekedésből. Az adomány oka a politikai korrupció - lefelé: a nyugdíjasok relatíve aktív, biztos szavazóréteg.

elfelejtette 2009.11.24. 12:41:05

@weisz manfréd huba: "Vízfejkipukasztás, vidékfejlesztés, kistelepüléseknek külön figyelem, határon túli magyarok kérdése."

Lassuk csak, aszongya, hogy egy blabla, egy blabla meg egy blabla. Teljes a politikai ars poetica, az LMP mindenki partja, es mindent kepvisel!

"khm, khm elöbb informálodj aztán írj. "

dugd fel magadnak, de jo melyen!

elfelejtette 2009.11.24. 12:43:20

@tölgy: Tudja igy megy ez lazado korokben, kispartokra szavazunk, mer' azok nem populistak, hanem nempopulistak (ugye erzi a kontrasztot?), es kozben meg feltalaljuk a meleg vizet is.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.24. 12:59:59

@Jobb híján MDF-es: tehát akkor a demokrácia nem a nép uralma? A demokratikus kormányzatnak nem kell elfogadottnak lennie a nép által?
Vagy van jó és rossz népszerűség, ami mércéje kívül áll a nép helyeslésén?

@elfelejtette: "lázadó körök" a népet akkor "szeretik", ha épp népszerűek. Arrafelé a hülyemagyar verzió megy már vagy 3 éve.

bz249 2009.11.24. 13:08:28

@tölgy: nofene demokrata-legitimista vita bontakozik itten ki? Kozel 800 eves koztarsasagi hagyomanyunk okan, On melle allok. :D

elfelejtette 2009.11.24. 13:12:49

@tölgy: Nezze el nekik, friss demokracia vagyunk, alig 20 eves, meg most tanuljak sokan, hogyan mi is ez. Mar az eredmeny, ha nem a Debreczeni fele definiciot mondjak vissza szorol-szora.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.24. 13:15:29

@bz249:
én csak kérdezem MDF-es kollégát.

@elfelejtette: csak 20 éves? Én már Rákosi et.-nál is azt olvastam, hogy demokrácia vagyunk. Most akkor hogy?

elfelejtette 2009.11.24. 13:18:16

@tölgy: "csak 20 éves? Én már Rákosi et.-nál is azt olvastam, hogy demokrácia vagyunk. Most akkor hogy? "

Egyebkent mond valamit, akkoriban is a baloldal epp az aktualis jobboldali ellenfeletol rettegett, at is jatszottak a hatalmat a komcsiknak.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.11.24. 13:36:14

@Jobb híján MDF-es:

"A populista szerintem népszerűség hajhászt jelent."

Nem. A demokráciában a politikusnak népszerűséghajhásznak kell lennie, különben nem sokáig politikus.

A populizmus egy attitűd. Ellentéte az elitizmus. A populizmus a "felül lévőkkel" szembeni bizalmatlanság, mindenféle kiválósággal, beavatottsággal, exkluzivitással szembeni szkepszis, az "egyszerű ember" érdekének hangsúlyozása mindennel/mindenkivel szemben, aki/ami nem egyszerű vagy nem ember. Ebbe az attitűdbe sok minden tartozik, pl. a "szakértők" kultuszának elutasítása, a nagy szervezetekkel szembeni bizalmatlanság, amibe az állammal szembeni is beletartozik. A populizmus módszer is, azaz a politikában érvelési stílus. Végül, a populizmus program is lehet, pl. populista javaslat az esküdtbíráskodás bevezetése, a halálbüntetés bevezetése, a kisvállalkozók támogatása, meg még ezer más dolog, mindenekelőtt az adócsökkentés.

Ugyanakkor azt, hogy a populizmus elősorban attitűd és módszer, mutatja, hogy pl. egy adócsökkentést elitista és populista módon is lehet javasolni. Pl. "Ne vegye el az állam a pénzünket, majd mi eldöntjük, mire költjük" versus "Az állam ne gondoskodjon, verseny kell, hulljon a férgese".

(Sosem értettem, mi a baj a populizmussal. Sok kérdésben elitista vagyok, sok másikban pedig populista. Egyébként Orbánra tényleg jellemző bizonyos mértékű populizmus, miközben a ballib értelmiségiekre elitizmus. Az utóbbiak azt hiszik, hogy ennek a különbségnek egyértelmű a megítélése és büszkének kell lenni rá.)

Azt, ha valaki szándékosan hamis vagy teljesíthetetlen ígéreteket tesz, vagy hazudik a hatalom megszerzése érdekében, demagógiának nevezik.

A politikusok eltérő és változó mértékben populisták és demagógok, de mind népszerűséghajhászok.

Várkonyi 2009.11.24. 14:57:51

Mielőtt a szemétláda mszp lelép, ezt még bejátszotta, a zsidók segítségével:

kuruc.info/r/34/50952/

Eladják a földünket, a mocskos férgek felvásárolják a védett erdőket, ősgyepeket is.

Egyszerűen NEM HISZEM EL.

abandi 2009.11.24. 15:07:46

@Várkonyi:
És a rendkívüli állapot bevezetésének lehetőségével foglalkoztál-e már...?!

Várkonyi 2009.11.24. 15:20:17

@abandi: Olvastam róla, igen, hogy a cigányveszély -mesterséges feszültségek mentén be lehetne vezetni, de nem tartom valószerűnek, mivel a kormány ehhez -szerintem- túl népszerűtlen.

Ez viszont itt van a pofánkba belebaszva, nem került semmibe ennek a mocskos hivatalnak, csak írt egy sajtpapírt, és rendelet lett belőle.

Egy tollvonás: nem kerül semmibe, és a legértékesebb földjeinket mégis zsidó kézre játssza.
Azt a bürokratát, aki ezt a rendeletet kitalálta, elnézést, végrehajtotta a megbízói parancsát, azonnal föl kell akasztani, hogy intő jel legyen a fajtájának.
Utána jönnek a megbízók is.

Semmi tárgyalás az ilyenekkel.

Lehet hogy ezen hozzászólásomat idézni fogják szerteszét, hogy mekkora fasiszta állat vagyok, hát NÉZZETEK UTÁNA, aztán ha tévedek, akkor nevezzetek nyugodtan hülyének, ostobának, könnyen megvezethetőnek, stb.

Mert hogy igazam van, az 100% biztos.

Vagy ki kell menni terepre és meglincselni az ősgyepek és TVT-k boldog tulajdonosait, ha nem takarodnak el azon de nyomban a jó büdös picsába.

Mert máshogy nem lehet. Ezekkel nem.

abandi 2009.11.24. 15:33:16

@Várkonyi:
"...a kormány ehhez -szerintem- túl népszerűtlen."

Bruhaha!

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2009.11.24. 15:39:26

@elfelejtette: Én akkár még fel is dugnám, de nem tudom mit kell, kérlek informálj.

Várkonyi 2009.11.24. 15:48:26

@abandi: Figyelj, ha itt rendkívüli állapot lesz, akkor sok minden borulhat.
A szükségállapot egy egyértelmű "piros jelzés" és a nép nem szereti, ha megtiltanak neki dolgokat.

Egy egyszerű rendelet miatt viszont miért kapná fel a nép a vizet? Közvetlenül ez nem érinti a módszeresen az állati szintre lezüllesztett magyart, aki azon aggódik, hogy legyen még egy kis vaj a kenyerén.
Meg amúgy is: nem arról szól ez az ország, hogy a galíciai jöttmentek azt csinálnak, amit akarnak?
És ezt még visszacsinálni sem lehet, mivel teljesen "törvényes" folyamat.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.24. 16:08:02

@Várkonyi:

Vigyázz, lelepleződött egy újabb rettenetes ciánista csapás a haza ellen:

www.mazsike.hu/masodik+zsido+gasztronomiai+fesztival+budapest+sziveben.html

Bojzacctó, bojzacctó... főznek a galicánerek, a pörköltünkre törnek, jahahahaaaajjjj... világvége!

abandi 2009.11.24. 16:08:55

@Várkonyi:
Eltévedtél.
Mi ajrópaji-júniós szerves-rész vagyunk máma már.
Se számottevő:
népességünk
pénzünk
hadseregünk
iparunk/mezőgazdaságunk
belügyünk/külügyünk
satöbbink nincs.
Jó lenne beilleszkedni már az új világrenbe...rendbe'?!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.24. 16:18:26

@abandi:

amúgy tényleg... ha mindent kipumpáltak belőlünk, akkor pont emiatt pont most nem kell dobni a dicső Ajrópát. Tessenek csak nyugatról tolni a támogatási tallérokat, most rajtunk a sor, hogy le (avagy vissza) szívjunk amennyit csak lehet a brüsszeli kasszából. Na meg ha a görögök is az EU mindkét szeme behunyásával megkapták az € fizetőeszkőzt, sírjuk ki mi is. Legalább a pííízecskénk nem a saját Kúrmány "teljesítményétől" függ akkor és a szittyaezoteriások is meggondolják, hogy érdemes-e Boratisztánhoz csatlakozni :)

abandi 2009.11.24. 16:41:39

@Herr SturmLiberator:

"Legalább a pííízecskénk nem a saját Kúrmány "teljesítményétől" függ akkor és a szittyaezoteriások is meggondolják, hogy érdemes-e Boratisztánhoz csatlakozni :)"

További sémita szépnapot kívánok!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.24. 16:50:14

@abandi: szóval már a közös európai valuta is a ciánista összeesküvés része? Juhuhuuuuj, zséveszély mindenütt...

abandi 2009.11.24. 17:14:10

@Herr SturmLiberator:
Miért mondod ezt?
A mára fedezet nélküli értékmérő átadása egy másik központi hatalomnak célszerű és kívánatos?
Jó, ezt a partit elvesztették a tisztességesek.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.24. 17:25:16

@abandi: erre most válaszoljak? Kérdezd a szlovákokat...

abandi 2009.11.24. 17:40:32

Tót sas...
Magyarul: veréb.
Még a sátorhelyüket is a szocionisták jelölték ki...

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2009.11.25. 02:09:05

@elfelejtette: Fene nagy tájékozotságom nincsen, de nem írok hülyeségekett olyan témában, amihez nincsenek háttér infoim.
Vagy ha igen nem hiszem azt, hogy én tudom, te meg nem :D
Így megy ez ennyi.

elfelejtette 2009.11.25. 03:17:08

@weisz manfréd huba: Ertem, evvan, nem tudok versenyre kelni a maga tajekozottsgagaval. Ha benne van hogy videkfejlesztes, akkor biztos az is, meggyozott.
süti beállítások módosítása