ORTT-s arcok jogérzéke
2009. október 28. írta: nénike

ORTT-s arcok jogérzéke

  Korrupcióellenes csomagot nyújt be a parlament elé a kormány. Helyes. Csak nem hiteles. Ezt mutatja az ORTT mai döntése. A Sláger Rádió meg a Danubius borosbocskorostul, jáksólászszlóstul egy számomra teljesen érdektelen, megengedem ostoba műsorfolyamot produkált, azonban kár lenne vitatni, hogy a klasszikus üzleti vállalkozások jeleit mutatta mindkettő.

  A lejáró koncessziós szerződések nyomán megüresedő helyekre ugyancsak piaci szereplők ajánlatait várták, a győztesekről azonban kiérdemesült politikusok döntöttek. Itt az első hiba. A Sláger és Danubius hitelt érdemlően nem adhatott lényegesen magasabb ajánlatot, mint az előző években. A pártközeli Advenio Zrt., illetve az FM1 konzorcium azonban a messziről jött nagybácsi impozáns üzleti tervével (500 millió körüli műsorszolgáltatási díjjal, valamint 200 millió plusz a nettó árbevétel 55 ill. 50%-át kitevő díjjal) tarolt, miközben a Corvinus Egyetem kutatása szerint 20%-nál magasabb ilyen irányú költség tönkreteszi a céget.

  A kb. 14 milliárdos rádiós piac fele volt a Sláger, Danubius pályája. Ebből nagyjából kalkulálható, mennyi is a reális koncessziós díj. A Fidesz és az MSZP ORTT-kurátorai kötelékben repültek, és három dolgot pottyantottak elénk: 1. e két erőközpont szarik a tisztességes versenyre, 2. Sólyom László elvárása (szakmai döntés szülessen) csak akkor releváns, ha ezzel nekünk zenél, 3. nagypályán a mutyizás ideológiamentes.

  A pályázaton összesen öt ajánlattevő állt még: Danubius, Juventus, Sláger, Advenio, FM1, szóval adódott volna még pár kombináció. A Zene Rádió Zrt. pályázatát épp a szakmai megalapozatlansága miatt kizárták. Ennyit az egyenlő esélyekről.

  Nem állítjuk, hogy a fenti ajánlattevők direkt pártrádiókat működtetnének, vélhetően inkább politikai érdekeket testesítenek meg. Természetesen szükség lenne a kereskedelmi rádiózás kaki-pisi irányultságának megváltoztatására, a kérdés csak az, hogy vajon a cél szentesíti-e az eszközt? Úgy látszik, szentesítette.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr191481270

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nehéz a boldogságtól búcsút venni 2009.10.30. 08:16:03

Van itt volt bőven hörgés, és szerintem lesz is amíg a pártok döntenek olyan kérdésekről is, mint a rádiófrekvenciák kiosztása. Mi is megmondtuk a magunkét, de szerintem nem szabad sokat foglalkozni ezzel. Ebben országban nincs akarat és szándék, hogy ...

Trackback: Búcsú a Slágertől és a Danubiustól 2009.10.28. 16:47:33

Mit mondjak? Bejött a jóslat. Hihetetlen. Vorg a Hallhatatlan Báró törzskommentelőnk ezt írta: "Gondolod, hogy a Slágernek és Danubiusnak annyi? Nehezen tudom elképzelni, hogy két népszerű adót megszüntetnek, hiszen már évek óta sugároznak. Vagy?&...

Trackback: Mocskos nagykoalíció az ORTT-ben 2009.10.28. 15:55:04

Tényleg szomorú nap ez ... A Fidesz-MSZP nagykoalíció diadala, szereztek maguknak 1-1 rádiót. Hát gratulálok, bmeg! Jobb lesz nekik? Szereznek még pár ezer szavazatot, mert az egyik választó balos műsort hallgathat reggel, a másik meg jobbost? Én...

Trackback: A politika polipcsápjai 2009.10.28. 15:41:57

Nagyon felbaszott ma ez az ORTT-s sztori, isszonyatosan elgem van a politika polipcsápjaiból, de úgye tenni nagyon nem tudok, egyenlöre anyit tudok csinálni, hogy létrehoztam egy facebook csoportott. ha elég sokan csatlakoztotk talán lehet valamit kezd...

Trackback: Megegyeztek 2009.10.28. 15:07:27

Megoldották a médiatörvény anomáliáit, hibáit és tévedéseit. Sikerült felszámolni a működésképtelen és csak kádertemetőnek használt megyéket. Hatékonnyá tették az önkormányzati rendszert. Most már nem lesz 39 fős településnek önkormányzata.   Si...

Trackback: Slágertelenül 2009.10.28. 15:07:00

Mivel már foglalkoztam korábban a témával, a véleményem ismert. Így a mai döntés kapcsán most csak annyit teszek, hogy kommentár nélkül közreadom a Sláger rádió vezetőjének sajtóközleményét, még úgy is, ha néhol egy kicsit hatásvadász módon van megfoga...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szori 2009.10.28. 14:12:13

nekem nemcsak ezért nem hiteles a kormány bármilyen programja :)
annyiban jó a döntés, hogy remélhetőleg nem Borosokat és Bochkorokat, Jáksókat kell hallgatni ezután, valamint felkavarták az állóvizet (ami most máshogyan fog állni legalább 7 évig, mert nem hiszem, hogy az esetleges digitális átállás egetrengető változásokat hozna a rádió világában)

X Y kronosz óra 2009.10.28. 14:12:51

Úgy tudom az Advenio nem is pályázhatott volna, hiszen jelenleg is működő rádióban (Lánchíd Rádió) érdekelt.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.10.28. 14:17:02

az ortt egymagában egy bkv és egy máv nagyságrendű "suskus"

(a nép hangján)

Guild 2009.10.28. 14:20:33

Témában tájékozatlan olvasóként baromira nem sikerült követnem a post gondolatmenetét.

digger 2009.10.28. 14:22:26

úgy látom a sales house, mint olyan, ebben a cikkben sem szerepel, úgy talán más értelmet nyerne az írásodban az 50-55%, vö: SZigetfesztivál veszteséges vagy épp hogy nyereséges.
Másrészt, ugyanez az ORTT hosszabbított 7 éve a jelenlegi freki tulajokkal úgy, hogy a sláger pl egyáltalán nem teljesítette a vállaltakat, és azzal magyarázták, hogy bocs fiúk elszámoltuk magunkat. Hol volt akkor az ORTT?
Gondolom akkor IS politikai döntés született, meg most is.
Hozzáteszem, Majtényi vajon saját önszántából vagy a két jelenlegi frekvenciahasználó megbízásából lobbizott a Köztársasági Elnöknél, majd később a miniszterelnöknél?
Szóval azért nagyon ne sajnáljuk a sláger / danubius párost. Eddig is többet kaptak, mint amit megillettek volna.
Ja és még hogy politikai döntés született? Kérdés akkor az, hogy ha ők marasdtak volna, akkor milyen döhntés született volna? Mert akkor meg azzal jöttél volna, hogy a kevesebbet ígérők nyertek, mi ez má'. Mellesleg itt ez a cikk, hogy a sláger / danubius páros mennyire szűzkislány:
www.origo.hu/itthon/20090113-tagadja-a-meh-hogy-egyeztetett-a-radiok-musorszolgaltatasi-joganak-megujitasarol.html

idézet: Kemény lobbi ment a Sláger és a Danubius Rádió több százmillió forintot érő műsorszolgáltatási jogáért, amibe még az amerikai diplomácia is belefolyt - állította az [origo]-nak több politikus, médiajogász és a rádiókhoz közel álló források. A két rádió engedélye idén lejár, és bár a médiatörvény szerint pályázniuk kellett volna, a Miniszterelnöki Hivatal olyan törvényjavaslattal állt elő, ami segített volna nekik pályázat nélkül a frekvenciához jutni. A jogszabály elakadt, de előfordulhat, hogy az időhúzás is a rádióknak kedvez.

X Y kronosz óra 2009.10.28. 14:29:38

Mind a két nyertest élből ki kellett volna zárni.
Az pedig nem válasz, hogy a Sláger, Danubius páros egy nagy tetű társaság.

nénike · http://mandiner.hu 2009.10.28. 14:47:35

digger

A sales house trükkről annyit, hogy korábban épp e megoldás miatt zárták ki a Zene Rádió Zrt.-t.

___________________________ (törölt) 2009.10.28. 15:00:17

"annyiban jó a döntés, hogy remélhetőleg nem Borosokat és Bochkorokat, Jáksókat kell hallgatni ezután"

De. Simán fel fogják venni őket az új rádiók. Ha a jelenleginél sokkal több lovettát kell kitermelniük, hogy ezt fizetni tudják, akkor nyilván nem lehet kevésbé populáris, mint eddig.

digger 2009.10.28. 15:01:51

index.hu/kultur/media/2009/10/07/kizartak_maris_egy_ceget_a_radios_palyazatbol/

"A most kizárt Zene Rádió Márton Dávid tulajdonában van, aki a pályázat beadása előtt pár nappal még a Rádió1 ügyvezető igazgatója volt. Információink szerint a cég mögött ugyanaz a francia Legardere-csoport áll, amely a Rádió1-ben is jelentős tulajdonrésszel rendelkezik. A médiavállalkozások mellett fegyver- és rakétagyártással is foglalkozó cég azért maradt ki hivatalosan a pályázatból, mert az ORTT kikötötte, hogy a nyerteseknek le kell mondaniuk nem országos frekvenciájukról."

ettől függetlenül, a cikkedben csak azt írod, hogy 55% lehetetlen, ezért ki kellett volna őket zárni. Ez kb olyan, mintha azt írtad volna, hogy víz alatt lenni 3 óráig lehetetlen, az alatt az idő alatt az ember meghal. csak azt hagytad ki, hogy van léhzőkészüléke. Szóval nem akarok itt köntörfalazni, a reakció nívójához méltatlan a cikk, nem szoktatok ti csúsztatni

X Y kronosz óra 2009.10.28. 15:02:33

Fejlemény - a Sláger bíróságon támadja meg az ORTT döntését. Nem lefutott még ez a meccs.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.10.28. 15:09:51

@Gorgiasz: Bocs, önreklám lesz, de itt a háttér, hogy tudd, miről van szó:

fedor.blog.hu/2009/10/21/slager_frekvencia

orsi00 (törölt) 2009.10.28. 15:10:39

Én is ugyanazt látom, amit a posztban leírtak sugallnak. Hiába jön kormányváltás, az csak szereplőcsere lesz, de a mutyizás ugyanúgy fog majd tovább folyni. Tiszta, átlátható döntéseket nem fogunk látni, csak azt, hogy a „mi kutyánk kölyke” kapta a falatot.
Most épp verik a nyálukat a pártfinanszírozáson; de a kapásból néhány téma, amelyről szó sincs sehol, pedig ugyanakkora, ha nem nagyobb fekete üzelmek:
1. Az építéshatósági jogkört el kell venni az önkormányzatoktól; ma építési engedélyhez csak úgy lehet jutni, ha kitömik a helyi potentátok zsebét, és mindez pártfüggetlenül zajlik mindenhol.
2. A szabványokat és műszaki előírásokat az építőanyag-gyártók írják, vagy az ő szájuk íze szerint írják a minisztériumok; csak a legeklatánsabb példa: így sikerült azt elérni, hogy téglából falazott kémény, ami évszázadokon át jó volt, már nem kémény, vegyes tüzeléshez (fa, szén) sem lehet építeni.
3. Olyan szabványokat, előírásokat hoznak (lásd OTSZ = Országos Tűzvédelmi Szabályzat), amelyeket nem lehet betartani, állandóan egyedi felmentést kell kérni, ehhez egy hozzáértő „szakértőt” kell jól megfizetni, és jobb nem tudni, hogy aztán mi a pénz további útja.
És nyílván mindenki tud még egy rakás témát, amelyekről szó sincs.

nénike · http://mandiner.hu 2009.10.28. 15:17:17

digger

Az 50%-os nettó árbevételre válasz lehet a rendszerben bent hagyott sales house kiskapu, de alakilag az általad említett Zene Rádió pályázata rendben volt (ha csak néhány napon is múlott). Ha valóban a törvény szellemére tekintettel zárták ki őket, akkor viszont hogy maradhatott bent az Infocenter érdekeltségében lévő Advenio? (Infocenter csoporthoz tartozik a Lánchíd Rádió.)

zoli29 2009.10.28. 15:20:09

Szerintem annyiban van szó pártmutyiról, hogy egyik párt sem mert visszalépni a "saját" országos rádiójának létrehozásától, mivel attól féltek, hogy a másik át fogja őt verni, és valami kiskapun át mégis saját befolyási övezetévé teszi az országos rádiós frekvenciákat.
Teljes a bizalmatlanság a politikai felek között, ezért az volt a legegyszerűbb megoldás, hogy felosztották egymás közt a piacot.

a katona fehérben 2009.10.28. 15:22:24

@X Y kronosz óra: Ezzel már mások is próbálkoztak máskor, például anno a Tilos is - semmit nem fognak elérni vele, az ORTT állam az államban, gyakorlatilag azt csinál, amit akar. És akkor még a *független* ügyészségről-bíróságról nem is beszéltünk, ugye, nem teszünk feljelentést, csak ha majd mi kormányzunk, és mi nevezzük ki a legfőbb ügyészt...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.28. 15:27:20

az ortt lényegénél fogva mindig is politikai, vagy politikai érdekeket szolgáló döntéseket hozott.
abban sincs csoda, hogy gazdasági érdekek mentén a kétszemélyes kft-ktől a vállalatokig, a tulajdonosi kör szintjén is nagyon jól megfér egymással sok esetben a szoci és a fidesz érdek. hány olyan cég van amiben fidesz és szoc közeli tulajdonosok vannak a mindenkori túlélés reményében! politikai hozamú döntéseknél, ha egyformán jól jönnek ki belőle, mint most is, szintén megszokott az együttműködés. és ez a világon mindenhol így megyen a függönyök mögött.
szóval semmi különös nem történt.

zoli29 2009.10.28. 15:28:50

@a katona fehérben:

"nem teszünk feljelentést, csak ha majd mi kormányzunk, és mi nevezzük ki a legfőbb ügyészt..."

Ez egyrészt nem igaz, mert fideszes politikusok feljelentései most is szinte hetente érkeznek az ügyészségekre, másrészt a kormányváltásnak azért van jelentősége a büntetőügyekkel kapcsolatban, mert lehetnek olyan információk, amelyek egy most még ellenzéki politikusnak csak az átadás-átvételkor juthatnak a tudomására, miután házon belülre került.

orsi00 (törölt) 2009.10.28. 15:35:21

@Zoli28: Számomra érdektelen, hogy mi miatt döntöttek így, de már herótom van, hogy minden döntésből az bűzlik, hogy azért az nyert, aki, mert ő fizet vissza a zsebünkbe, vagy ő biztosítja, hogy a szócsövünk lesz.

egyaz 2009.10.28. 15:38:05

A két legnagyobb, szeretett vagy nem szeretett, de mindenképpen sikeres országos csatorna frekvenciája pártalapon került kiosztásra.
A kurzusváltásra készülő harcos ballib médiamunkások hónapok óta próbálják megtalálni a helyüket az egyre inkább pártalapon osztott médiapiacon.
Óriási a tolongás a Heti Válasz/ Hír Tv / Lánchíd rádió holdudvarában, főleg most,hogy a FIDESZ Klassz rádiója országosan szórhat majd.
Nem kisebb a hangyatábor a budapesti illetőségű radiocafé körül.
A komoly SZDSZ hátszéllel indított és támogatott rádió tulajdonosa, Kádár Tamás a Wallis Csoporttal és Lendvai Ildikó pártkasszással a háta mögött lobbizta ki magának az Fm 1-nek hívott pénzmosodát.
Ennek fényében Bajnai exwallis Gordon miniszterelnök felhívása a korrupció ellen és a frekvenciapályázat tisztaságáért nevetséges.
Mint ahogy az is, hogy egy liberális értékeket képviselő rádió pont a liberalizmus és a demokrácia alapértékeivel szemben álló pártmutyi alapon jut frekvenciához.

elfelejtette 2009.10.28. 15:39:25

@orsi00: Nekem az az erzesem, hogy pontosan ez tortent anno akkor is, mikor a slager es a danubius nyerte ezeket a frekiket, meg aztan a meghosszabbitast. most mas mediaerdekeltsegek kezebe kerul az ertekes frekvencia, ettol meg a hallgatok igenye nem valtozik, nem hinnem, hogy politikai beszelgetos vackok lesznek helyette. en a helyukben atvennem pl. a slagertol a sikeresebb musorokat es musorvezetoiket, elvegre ezeknek van hirdetesi piaca, nem a deli harangszonak.

orsi00 (törölt) 2009.10.28. 15:45:27

@elfelejtette: Akkor sem tetszett. Csak akkor még nem volt Reakció, hogy dühöngjek rajta.
Viszont azt látom, hogy semmi sem fog változni, mert az általam feldobott néhány példáról sehol sem esik egy szó sem, pl. egyik oldal sem javasolja az építésügyi jogkör elvételét az önkormányzatoktól, pedig a szakma állandóan ezt mondja. Úgy félnek ettől, mint ördög a szentelt víztől. És nyílván mindenki tudna a saját munkája területéről ilyeneket felhozni.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.10.28. 16:07:53

Ács Feri! Végre itt az általad annyira óhajtott Kiegyezés :DDDD

Diocles 2009.10.28. 16:16:27

bocs, de ez már tényleg nevetséges, amit csináltok.
beteges túlkompenzáció.

Miért, ha a Sláger nyert volna, az nem lenne ugyanúgy tömény pártpolitika?
Ami itt történt, az csupán annyi, hogy nem két egy irányban húzó pártrádió nyert, hanem két, KÜLÖNBÖZŐ irányba húzó, ugyanis az MSZP már nem volt olyan erős, hogy kihagyja a buliból a jobboldalt. Persze ez csúnya játék, de még mindig jobb, ha a Sláger mellé az MSZP még berakta volna egy még vonalasabb rádiót.

És erre mi történik egy ellenzéki portálon?
Krokodilkönnyeket hullatnak Boros-Bocskorért...

A Napkeltéért nem akartok petíciózni, fiúk?

Viktus 2009.10.28. 16:24:40

Nu Vona Gabi csak álmodozik Tesco helyett Turul boltokról az MSZP-Fidesz pedig megcsinálta kipicsázta a jó adófizetőket, és megkapták a frekiket a jó elvtársak.

Viktus 2009.10.28. 16:27:11

@Diocles:

Elég más szitu. A Sláger fél milliárd körüli összeget betermelt a kasszába politikai szar a tizedét sem fogja így mindenkinek bukta biza. A Sláger rádióra nem költött az állambácsi a cimb-cim cimbora adók meg , majd a jó kis politikai megrendelésekből élnek most jön el még csak a napkeltésesdi.

halfi 2009.10.28. 16:27:46

Túl van egy kicsit lihegve ez a frekvencia pályázat körüli herce-hurca.
1. Az összes többi pályázónak pont annyi kötődése volt a pártokhoz, mint a nyerteseknek (pl: ha jól emlékszem a 2004-es EP választáson a Sláger vezérigazgatója a mszp listáján volt.)
2. A Sláger és a Danubius annyiszor sértette meg a korábbi szerződéseit, hogy emiatt önmagában ki kellett volna zárni (pl: az akkor "jól tervezett" pályázatban kialkudott koncessziós díjat 7 év helyett 12 év alatt fizetik ki - én is megyek megbeszélem a főbérlővel, hogy a novemberi lakbért majd törlesztem márciusig.) Persze ugyanígy a Tv2 és az RTL sem indulhatna Magyarországon soha új frekvenciáért.
3. Nem értem a csodálkozást/megdöbbenést/felháborodást, hogy politikai döntés született egy olyan testületben, ahová politikai pártok delegálnak tagokat = a pártok érdekeit képviselik. Persze lehet mondani, hogy ez nem azt jelenti, hogy a pártok meghosszabbított kezei legyenek, de a gyakorlat mégis csak ez az ORTT-ben, az MTV-ben és a legutolsó önkormányzati kft felügyelő-bizottságában is.

medve2 2009.10.28. 16:34:08

Még egy adalék: az, hogy Sláger vagy FM1 tegnap este dőlt el az MSZP elnökségen.

Viktus 2009.10.28. 16:35:26

@medve2:

Te voltál Lendvai Ildi botoxkrémébe csempészve, és jól kihallgattad?

halfi 2009.10.28. 16:36:02

@Viktus:
Mivel kereskedelmi rádióról van szó, biztos, hogy nem egy újabb Lánchíd/Klubrádióról van szó. A szerződésben benne van, hogy pontosan hány perc zenét, hírt, reklámot lehet sugározniuk. Ezek alapján profilját tekintve ugyanolyan műsor szerkezetű adók lesznek azok is, mint a mostaniak. Szerintem tudják jól, hogy nem bír el a piac több betelefonálós adót, ezért a tingli-tangli zenét adó, de nyereségessé tehető rádió bevételéből fogják finanszírozni a beszélgetős adókat.

a katona fehérben 2009.10.28. 17:27:46

@Zoli28: A "lehetnek" számomra nem tűnik valami erős érvnek. Szimpla gyanúi mindenkinek vannak sok emberrel szemben, például számos hozzászólónak a posztban tárgyalt ORTT-döntés hátterével kapcsolatban is, de ha kézzelfogható bizonyíték nélkül megírná egy újság, szarrá perelnék rágalmazásért. Kell tolni a konkrét bizonyítékokat, ha vannak, ha pedig nincsenek, csak "lehetnek", akkor nem ildomos kézzelfogható alap nélkül fenyegetőzni, sőt teljes joggal kelti a fenti sejtelmet ez a viselkedés. Amivel az a baj, hogy a bíróságok és a jogállam iránti, Kulcsár-, Zuschlag-, gárda-, Szabadi- és ki tudja, hány más ügy által már amúgy is rendesen megtépázott bizalom maradványait is erodálja, ha azt a képzetet keltjük, hogy egy-egy per kimenetele nem a törvényekben meghatározott módon lezajló eljárás során dől el, hanem az üggyel foglalkozó, illetve az adott pillanatban épp kinevezett vagy megválasztott közhivatalnokok személye(s döntése) alapján. De amúgy nem is ez volt a hozzászólásom lényege, hanem hogy momentán nincsenek pártfüggetlen intézmények és hatóságok az országban, az ORTT pedig ezen belül is kezdettől fogva egy nagy rakás sza..lmabábu.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.10.28. 18:08:42

@Grift: Ilyen hangnemet nem tűrök meg magától. Viselkedjen.

nénike · http://mandiner.hu 2009.10.28. 18:11:07

@Diocles:

És erre mi történik egy ellenzéki portálon? Krokodilkönnyeket hullatnak Boros-Bocskorért...

Remek, ebből következtettél erre?:

A Sláger Rádió meg a Danubius borosbocskorostul, jáksólászszlóstul egy számomra teljesen érdektelen, megengedem ostoba műsorfolyamot produkált...

Tehetetlen Dodó 2009.10.28. 18:40:36

Mi ez a nagy hisztéria az adók körül?
Csak nem az a baj, hogy a két stabilan posztbolsi frekvencia közül az egyik átcsúszott a túlsó térfélre?
Ah, de záporoznak a könnyeim a Sláger meg a Danubius szomorú elmúlása miatt!!

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.10.28. 18:41:39

Sosem hallgattam egyik most szopóágra került rádiót sem. (Nem mintha nem szeretném a zenét. Nagyon is szeretem. Pont azért. ;D)

Ettől függetlenül, az ORTT-nél csak egy haszontalanabb "intézményről" tudok.
Ki az?
Hát a Zsolti. Tudjátok melyik. ;)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.28. 18:41:52

@ÁrPi:
tudom, de magának nem tudom ki osztott lapot.

steinmann 2009.10.28. 18:44:57

Azon túl, h felháborító ez a brutális beavatkozás a piacra, csak azt nem értem, hogy létezhet az, h egy alapvetően hirdetésekre épülő piac működésébe egy nem szakmai, hanem politikai testület, tehát az ORTT szól bele.

Nézzük üzleti szempontból: van egy 14 milliárdos piac, ennek a felét elviszi a két legnagyobb reach-csel rendelkező cég. Majd jön egy "láthatatlan kéz" ami elkezd tombolni és ezt a két céget kiüti a nyeregből, s ad helyette két másikat. Ki fogja ezeket hallgatni? Vélhetően sokkal több politikai beszélgetős fos lesz a zenés műsorok helyett. Oké. Kíváncsi erre vki? Biztosan, de annyian biztos nem, mint a zenés műsorokra. (nem beszélve az említett, nagy hallgatottságú és értékes műsoridővel rendelkező reggeli showkról).

Miért nem? Ki fogja ezeket ismerni? Vmi vadidegen hang, vadidegen brand alatt fog szólni ugyanazon a frekvencián. Oké. Mi az első reakció a hallgatónak? Elkapcsol. Hova? A többi, általa ismert adókra (másodlagos preferenciák mentén).

Mi ennek a következménye? Mesterségesen növeljük a többi szereplő hallgatottságát (és persze biztos lesz, aki az újakat hallgatja). Hogy hívják ezt? Beleszarás a szabad piaci elvekbe.

Persze valszeg hamar rájönnek az új fecskék, h ezt az árbevételcélt csak akkor érhetik el, ha megveszik ezeknek a műsoroknak a licencét és a műsorvezetőket (mondjuk ez a jogi lépések lezárulta előtt nem lesz egyszerű). Hallgatók nélkül hirdetésük sem lesz.

statez 2009.10.28. 18:51:32

A két totálgagyi rádióval kevesebb, ha Boros-Bocskor-Jáksó csak egy hónapig nem lesz hallható, már megérte...

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.10.28. 18:53:24

Hát ezt az ORTT-t sóval behinteni valóban értelmes és hasznos időtöltés volna. Hanem ettől még nem lesz rendes rádiózás...

Az mindenképpen übermókás, hogy ez a Majtényi nevű fasz nyit egy gromek kiskaput, majd óbégat, ha azon betámolyog két deli pártrádió. Mégis, mi a tökömet várt?! Van ennek működő agysejtje?

Egyébként újabb szép példáját kapjuk a "mögötted lép be a forgóajtón, de előtted lép ki" nemzetkarakterológiai csoda termékenységének. Sales house, baszd meg, sales hause...

ÁrPi 2009.10.28. 18:55:07

@Őrnagy Őrnagy: Az előbbit hogy "ez nem vicces" feléd reagálom.

Senkise számított egy ilyen kiegyezésre!

" - Biggles! Fetch...THE CUSHIONS! "

-az inkvizítoros Monty Python szkeccsből.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.10.28. 18:58:01

@halfi: Emlékeim szerint amikor a Sláger és a Danubius koncessziós díját kiszámolták, még nem volt róla szó, hogy egy nem országos rádió megszerezheti az összes helyi frekvenciát és az országos koncessziós díj töredékéért belép az országos rádiók piacára. Azért ez sem volt egy finom lépés.

Egyébként ami engem illet, örülök, hogy ez a két retek adó megszűnik. Annak nem, hogy két másik retek adó jön helyettük és béragymosást végeznek egy Charlie és egy Bon Jovi szarság között.

ÁrPi 2009.10.28. 18:58:36

@Úlfhéðinn: Gréczi Zsolt, ja...nem, hanem Bayer ugye?

Bell & Sebastian 2009.10.28. 19:00:17

Agyzsibbasztás rádión proletároknak?
Az mp3 -as CD játszók korában?

Kék Duna Rádió Győr, na az kéne mindenhová!
Vagy Kronehit, de nem ezek a szarok.

reality 2009.10.28. 19:09:31

@Dr. Zerge: Amúgy mi ez a sales hause, ha már ketten is megjegyeztétek? Akarom mondani, hárman.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.10.28. 19:16:39

@ÁrPi:

Bayer valóban egy faszkalap, ez tény, de nem rá gondoltam. ;)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.10.28. 19:19:21

@reality: Mutyi modernül. Kiszervezés. Vagyis a reklámidő javát egy külön cég megveszi és továbbértékesíti. Így a rádió bevétele szabályozott mélységben* tartható, ennek a nem túl számottevő bevételnek a magas százalékát ígérte oda a pályázó az államnak, a valódi bevétel meg huss... aztán persze valamennyi visszatér, hogy legyen műsor is. A többi meg megy a pártkasszákba.

*Van valami minimálisan elvárt befizetés, ahhoz fogják kalibrálni a bevételeiket.

Bell & Sebastian 2009.10.28. 19:34:45

@Dr. Zerge:

Jaja, a satelite divat manapság.
Máshol is, mert az semmisül meg általában. :)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.10.28. 19:49:40

ne tudjátok meg, de most láttam a szalai annamáriát és a lendvai ildikót egy kávézóban, amint smároltak...

Oblomov 2009.10.28. 19:59:08

@Dr. Zerge: erről szólt a poszt. Majtényi is megaszondta, hogy a nyereség 15 vs. 50-55%-a esetében a kevesebb lenne a több. Dehát az ORTT-tagság h. államtitkári pénz és cafeteria, amiért nyilván nyújtani kell vmit. No nem a költségvetésnek, hanem a pártkasszának. Kétpártrendszer, a Jobbiknak sincs esélye a kartellező nagyok mellett. (Persze nem Vonáéknak szurkolok.) A pártfinanszírozási tv. se lesz korrekt. Ezek után ez egyértelmű.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.10.28. 20:13:33

@Oblomov: Igen ám, csakhogy ez a Majtényi majom a kiírásnak, mármint az eképpeni kiírásnak még keresztbefeküdhetett volna. Ehelyett óbégat itt pár napja, mintha nem tudta volna eleve, miféle kiskaput építettek be. Nem szoktam lottózni, de lenne egy zsák apróm arra, hogy az a kizárt versenyző éppen a Majtényi (mögött is álló társaság) kedvence lett volna, és éppen neki készült ez a kiskapu. (Valszeg itt egy koalíciós marakodást szemlélünk, az volt az eredeti deal, hogy lesz egy szoci és egy szdsz-es pézszivattyú. Csak időközben valahogy a szociknak lett egy-két nyomós érvük amellett, hogy az szdsz essen pofára, ellenben a fidesznek legyen miért némi hálával lenni a szocik iránt.) Oszt' néz ez a muki, hogy kigolyózták és benyomultak az ő kedvence helyett a dinoszauruszok, hát kapja be az apjafaszát! Ahogyan természetesen a komplett ORTT is kapja be, és a két nagy maffia is. Akarom mondani a két nagy párt...

És plánefaszkivan, hogy ezzel a baromsággal is csak a Jobbikba tolnak át újabb pártízezer szavazót. Orbán meg a többi seggfej is bakaphatja az apjafaszát.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.10.28. 20:19:25

@Dr. Zerge: húhúúú, köszike
yó tett helyébe hadd adjam neked ajándékba a szalai-lendvai szerzőpáros "Hogyan legyek ütős czenzor?" c. művét... :)))

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.10.28. 20:22:15

@ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget:

Kösz, de ezt csak akkor fogadhatom el, ha a szerzőpáros meg is zenésíti, és maga adja elő, kombinében.

Még egy apró kis feltétel, hogy mindezt egy lőtéren, és nálam lenne az AK47d...

Bell & Sebastian 2009.10.28. 20:28:33

@Dr. Zerge:

Movogva vagy kikötve pavancsovja a Gróf Úv a vadat?

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.10.28. 20:30:43

@Bell & Sebastian: Hadd futkározzanak, nem vagyok én Causescu... persze a lőtér legyen azért lezárva...

Oblomov 2009.10.28. 20:36:21

@Dr. Zerge: milyen, melyik szdsz? Kapjon má' a fejéhez! :)

Bell & Sebastian 2009.10.28. 20:46:02

@Dr. Zerge:

Valaki csinálhatna skineket velük a Q3 -ba, nagyon fogyna.
Pirosjankó, kovilaca, kordon, ilyenek...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.28. 20:46:22

Nem tudnám órák hosszat sorolni, amit jobban útáltam volna az agyzsibbasztó, saját poénokon bugyborékolva röhögő borosbocskorizmusnál, amit mindenféle munkával kapcsolatos okokból kifolyólag egy időben kénytelen voltam reggelente hallgatni. Hadd ne kelljen most a Slágerrádió vesztén könnyeket hullatnom. Hát én bizony most elégtételt érzek inkább, nem felháborodást. Mindamellett csodálkoznék, ha a két fúrópajzs nem folytatná egy nap kihagyás nélkül népművelő tevékenységét egy másik adón, de hát annak kell örülni, aminek lehet.

Bell & Sebastian 2009.10.28. 20:53:03

@Elpet:

Mondok még egy-két népművelőt az Al-földről: Albert & Róbert Gida.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.10.28. 21:01:16

@Elpet: Értem, ezek szerint - hogy plasztikussá tegyem a dolgot - szaros gatyát lehet hígfossal mosni. Gratulálok! Nem vagyok büszke az eszedre.

Oblomov 2009.10.28. 21:04:27

@Dr. Zerge: Elpet lehet akár szőkenő is, nem?

statez 2009.10.28. 21:10:43

Fel van tupírozva ez az ügy. Csak nem gondolja bárki is, hogy egy frekvencia pályáztatásnál létezik olyan pályázó, ami mögött nincs párt. Azért a Fidesz és az MSZP nyert, mert jelenleg nincs más párt, ami egyáltalán létezőnek nevezhető.

Tehetetlen Dodó 2009.10.28. 21:10:43

@Elpet: Érdekes, én azért el tudtam kerülni eme nemes veretű adók hallgatását...
(Mindig nagyon ügyeltem arra, hogy Bocskorékból, hetihetesből, győzikéből, mónikából és társaiból lehetőleg semmi se szivárogjon szikkadt agytekervényeim felé. Egyszerű önvédelmi okokból).

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.10.28. 21:12:20

@Oblomov: Mindenki lehet szőkenő, alapvető emberi jog, vagy mi a franc.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.28. 21:14:54

@Bell & Sebastian:

Ezt - fájdalom - nem értem.

@Dr. Zerge:

Jószántamból soha nem hallgattam kereskedelmi rádiót, jó ideje kényszerből sem kell tennem, így nem tudom mélyen átérezni a probléma rettenetes súlyát. A kereskedelmi rádióműsoroknak sem készítését, sem hallgatását nem tartom oly értékes emberi tevékenységnek, hogy fontosnak tartsam a frekvenciák körüli, bizonyára sohasem gusztusos harc szereplői bármelyike melletti állásfoglalást. Egykori gyötrelmeim oka most kimúlt - sok reggelen át voltam kénytelen az igénytelenség dáridóját hallgatni - én bizony örvendezem rajta.

Tehetetlen Dodó 2009.10.28. 21:15:16

@statez: Meg egyébként is: az ORTT is pártdelegáltakból áll. Úgyhogy én sem értem a nagy csodálkozást.
Hogy csökken a ballib befolyás és nő a jobboldalé? Simán leképezi a közéletet.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.28. 21:19:46

@Tehetetlen Dodó:

Én sajnos nem tudtam. Főnökömmel ültem egy irodában, ő azt hallgatta. Azóta lecseréltem a főnökömet és valamivel nagyobb fáraó vagyok - megtehetem, hogy egyedül és csendben iszom az első munkahelyi kávémat.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.10.28. 21:25:49

@Elpet: Attól, hogy ismételgeted magad, még nem lesz értelme a mondókádnak. Asszem senki nem a lágerrádiót siratja itt... Mind1, tudomásul vettem, hogy neked kényelmes ez a szemétdomb, amit régebben országnak híttak, és elvagy ezekkel a poltitikusokkal, oertétékkel, és egyéb csirkefogók folytonos csirkefogdosásaival. Apám, akinek az öröm, hogy most kigolyózták azokat, akik nem egészen egy éve kibulizták a versenymentes meghosszabbíztásukat, hát, biztos velem van a baj, hogy nem sikerül detektálnom a minőségi ugrást ebben a sztoriban...

Oblomov 2009.10.28. 21:30:01

@statez: franc se képzeli, h. bármilyen pályáztatás, pláne közbeszerzés mögött nem áll valami. Hisz vagyunk ahol vagyunk a korrupciós listán. És maradunk.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.28. 21:42:42

@Dr. Zerge:

Szó sincs minőségi ugrásról, a kereskedelmi médiával kapcsolatosan a minőség szó amúgy is értelmezhetetlen. Ez egy olyan világ, amivel kapcsolatosan nekem állásfoglalásom sincs, egyszerűen csak szemlélem a történteket, némi kaján örömmel persze. A GE gyárak bezárását nagyobb bajnak tartom ennél.

zoli29 2009.10.28. 21:49:39

@a katona fehérben:

Ami az ún. elszámoltatást illeti: amely ügyekben ellenzéki politikusok már most elegendő bizonyítékkal rendelkeznek (legalábbis szerintük), már megtették a feljelentéseket.
Amit pedig te fenyegetésnek hívsz, az azt jelenti, hogy miután az átadás-átvétel során betekintést kapnak olyan dokumentációkba is, amik addig rejtve voltak, és további gyanús ügyeket találnak, azokat is jogi útra fogják terelni.
Miután megtörtént a feljelentés, a kormánynak már nincs több dolga, és ezt természetesen a Fidesz is így gondolja, hiszen el is mondják mindig.
Ezzel a rettegők is tisztában vannak, még ha tagadják is.

Oblomov 2009.10.28. 21:56:54

@Elpet: gondolom nem is lottózik. Pedig van belőle bevétele az államnak. Azt szétosztani: hatalom. Lehetőség a minőséget támogatni. Meg a haverokat. A kereskedelmi frekvencia más. Ott a haverok csorgatnak, minőségi ugrás tényleg nem kritérium. Csak a lé.

bz249 2009.10.28. 22:20:30

@Elpet: pedig a GE gyárat sem kellene, legalábbis nem jobban, mint a Debreceni István gőzmalmot vagy a DAM-ot. Egy zsákutcás technológia vége.

Az, hogy nincs helyette másik, az tényleg baj.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.10.28. 22:33:54

@Elpet: Az a baj, hogy a minőségi ugrást én véletlenül sem a kermédiákok tartalmával kapcsolatosan emlegettem (ami nem= azzal, hogy azzal bármilyen szegmensében is elégedett volnék). Persze nem nagy baj, nem kötelező olvasnitudni sem.

Érdeklődők kedvéért vázlatosan: a ferekvencia közjószág, amit normális helyen, normális elvek mentén normális gazdasági és kulturális közhaszonnal kezelnek. Ebben - és a hasonló ügyekben - kellene minőségi ugrás, ami a mellékelt ábra szerint nem várható a minden bizonnyal bekövetkezendő kormányváltástól. Ami azon túl, hogy kibebaszott nagy baj, még igen szomorú dolog is.

Értelemszerűen ennek minőségnek a forszírozása az eddigi garnitúrának sem volt sajátja és nyilvánvalóan a Jobbik sem - lenne - képes változtatni, sőt, attól tartok nem is szeretne, sőt... Meglehetősen kilátástalan ez a kupac szar, amit egyesek még mindig tévedésből országnak, társadalomnak, mindenféle alrendszereknek vélnek.

Halkan jegyzem meg, előbb-utóbb el is telik az a kegyelmi időszak, amíg az efféle köztársaságosdi-játszást el szokta bírni az itt éldegélő, amúgy igen birka sokaság. És persze ilyen türelemfogyáskor rendre sikerül nekik mégszarabb opciókat lehívni, most sem lesz ez másként. Boldog huszonegyedikszázadot mindenkinek!

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.10.28. 22:52:49

az írek döntenek
www.youtube.com/watch?v=H7SO67RydKc
a jenkik kérdeznek
www.youtube.com/watch?v=Wtxz4yV_-3g
a KISS pedig Ramones számokat dolgoz fel
www.youtube.com/watch?v=3bgUAIboFhE

az ortt tagjai hallották mán arról, hogy internet?

Bell & Sebastian 2009.10.28. 23:06:58

@ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget:

Mint azt már említettem vala, a célközönségnek ilyesmire egyszerűen nincs igénye, emberi nyelven nem tud megszólalni és kizárólag szappanoperával táplálkozik, a kultúra bármely szentélyében akkor járt utoljára, amikor 6.b -s korában az osztályfőnöke elvitte a pécsi állatkertbe, ott meg a majom annyira megsajnálta, hogy adott neki egy banánt az M-zárolt készletéből.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.10.28. 23:20:45

@Bell & Sebastian:
így van, ésch még az a mák,
hogy nem köpte le a lám
a
no no no more youtube link
shoot me when i take again it

eszméletlen ez az ország különben, de ezt Té is yól tudod, és a legdurvább szállóige, amit kezdetben csak hallottam, de most már bizonyítottnak is látok: "a magyarok soha nem tudták, hogy hol a határ*"
*határ-a szó összes ischmert és ismeretlen értelmében
szebb rádijót mindenkinek! :)))

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.10.28. 23:20:56

"1. melléklet a 2008. évi LXXXIII. törvényhez

Az Országos Rádió és Televízió Testület 2009. évi költségvetésének kiadási oldala

Személyi juttatások: 932.422.000,- Forint" + járulékok

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.10.28. 23:54:09

Ez a két rádió mindennapi, zsigeri indulatokat korbácsolt fel. Áldom a szerencsém és a jósorsom hogy sosem kényszerített rá az élet hogy olyan helyen kelljen dolgoznom ahol bármelyik szólhatott volna, ugyanis ezeket hallgatni Guantanamo szintű emberiség ellenes bűn, és méltányolható az elvisi indulat ha valaki válaszul shotgunnal széjjelküldi a készüléket.

(sajnos boltokban nem úszom meg, és sosem értettem hogy nincs egy tökös hentes munkatárs az üzletben aki mindenkit elküld a halál faszára és azt mondja "-mától a Petőfi szól, mert tinektek ostoba szerencsétlenek mindegy mi megy, de én belepusztulok ebbe a zenei dögkútba"

Hanem sokkal érdekesebb a politikai öngól tartalma ennek a döntésnek: Nyilvánvaló hogy a lakosság konzummédiát hallgató konzumidióta derékhadát nem a kötöttpulcsis okostojás politikai elemzők éjszakai adásokban elmotyogott szakpolitikai elemzései befolyásolják pártpreferenciájukban.

Sokkal inkább a mindennapi öntudatlanságukban végighallgatott 55 percnyi zenei hígfos és reklám (e kettő sokszor ugyanaz) közötti 5 percnyi hírblokk szerkesztése és összeállítása.

Hiszen Goebbels és Berija óta jól tudjuk hogy megfogalmazás kérdése csupán: hogy valaki a két indulós versenyen utolsóként végez vagy az előkelő második helyet szerzi meg. Ezért nem mindegy ki szerkeszti azt a nyomorult 5 percet.

Ugyanakkor ha az erős kétharmados polgári jobboldal iránti aggodalmam félreteszem, és azt nézem, mióta a félkegyelmű lemondott, a szadesz lehúzta a rolót, a Napkeltének bealkonyult, ez a két kulturális Hiroshima és Nagaszaki pedig leoltja a villanyt, "nincsen nekem vágyam semmi".

Akkor én most már tényleg csak egy jó kávét kérek

elfelejtette 2009.10.29. 00:01:41

@Karmadealer: Kissé lenézi a pórnépet, ahogy látom, pedig hát... pedig hát mindig is ilyen volt, igazán megszokhatta már. Kenyér és cirkusz, ez m,ost az utóbbi elvételéről szól. Engem inkább az zavar, hogy nem értem, miért döntött így az ORTT. Azt értem, hogy a vád szerint politikai döntés született, de miféle politikai érdek volt itt, ami ilyen nagyon nyomott a latba?

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.10.29. 00:08:27

@elfelejtette: Ez teljesen nyilvénvaló kölcsönös politikai gesztus volt a két oldal részéről a kis senkik rovására.
Segítek: a képlet a következő. Többet ér 1 % befolyás egy 50 %-os hallgatottságú adó hírblokkjának szerkesztési elvein keresztül, mint 50 % befolyás egy 1 %-os hallgatottságú adó végigszájtépős háttérbeszélgetései felett.

elfelejtette 2009.10.29. 00:38:41

@Karmadealer: A mai nap sokféle magyarázatot olvastam, az egész magyar net ettől az esettől zeng, de valahogy minden magyarázat sántít többé-kevésbé.

A koncessziók ugye most jártak le, így az időzítés érthető. Ami nem érthető, az az MSZP része a dologban.

Véleményem szerint a baloldal 97-től kezdve dolgozott azon, hogy a mostani helyzet kialakuljon. Ezért is szavaztak 2004-ben az ötéves hosszabbítás mellett a pályáztatás helyett, hisz nekik az jó volt, ahogy volt, a médiatörvény meg ugye erre lehetőséget adott. Aztán 2009 elején megpróbáltak még 5 év hosszabbítást kieszközölni törvénymódosítással, de azt Sólyom elküldte az AB-nek, az pedig megsemmisítette az egészet.

A kérdés az, hogy akkor minek váltotta le a saját adóját is az MSZP?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.29. 06:49:50

@Dr. Zerge:

Én értem, amit mondasz, csak másról beszélek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.29. 07:01:56

@bz249:

Nézd, hogy ez a technológia elavul, azt látni lehetett előre. Egy kormányzatnak dolga, hogy az ilyesmit figyelemmel kísérje, és a tulajdonossal közösen megoldásokat keressen. Abban az esetben persze, ha a kormányzat tagjai értenek máshoz is, mint a szarér`-húgyér` kiprivatizált ingatlanok állami visszabéreltetése, ami számukra a piacgazdaságot jelenti.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.10.29. 07:06:45

@elfelejtette:

Valóban, a Slágerrádió mitől is volt politikailag független? Én a borosbocskorból soha semmi mást nem hallottam politikával összefüggésben, mint a jobboldal alázását. Persze sokak szerint ez a függetlenség. Hát igen, ennek a szemléletnek egyre inkább vége, és ezt bizonyára sokan sajnálják, én nem.

nyg 2009.10.29. 07:51:46

A Sláger korábban ugyanezt tette, akkor most mi a baja?
kreativ.hu/cikk.php?id=25029

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.29. 08:37:19

egy reményem van azért. azt az idióta filipet visszarakják a fideszrádióba zenejópofizni. ennyit megérne a köztársaság és a jog és a demokrácia eme példátlan sárbatiprása. :)

hiba 2009.10.29. 08:54:57

Vona Gábor beszédírói már körmölik is: A megszállás első lépéseként a Likud testvérpártja és a kommunista gyilkosok szétosztották maguk között a tömegtájékoztatást.
Az viszont érdekes feladat lesz, hogy hogyan élnek a lehetőséggel és teszik Jobbik szavazóvá a sláger és danubius hallgatókat. Ígérnek majd nemzeti barátok köztöt a turul plaza mellé?

drkovax 2009.10.29. 08:58:09

1. A koncesszió most járt le, most kellett dönteni.
2. A Sláger/Danubius duó politikai elkötelezettsége az szdsz/mszp felé adott (így, ebben a sorrendben).
3. A pályázati kiírás és a pályázatok alapján ez volt a törvényes döntés. (Majtényi a saját támogatóinak építette be a kiskaput a kiírásba, de más ment be rajta - a gazdasági élet szereplői nem hülyék, számolni tudnak, elég ha információt kapnak).
4. A Sláger/Danubius duó is bemehetett volna a "kiskapun" (saleshouse), de nem akart kockáztatni, inkább a politikai támogatásban bízott.
5. Az MSZP nem akart a hátában két SZDSZ által dominált rádiót a hátába, inkább két sajátot a kezébe. Tehát Szdsz/Mszp perpatvar van, mint anno a KE választásnál. Azonos következménnyel: az egyik frekvenciát elbukják, mert a maguknak készített kiskaput más is felismeri.
6. Honnan veszi bárki is, hogy a hallgatók túl sokat fognak érzékelni az egészből ? A két hülye helyett majd akad másik kettő, akik a Sláger helyén (most már egyetlen helyről irányítva) az mszp-t támogatja, ugyanazzal nihil műsorral. "3 nap" és senki nem emlékszik az előzőre. A Danubius helyén sem Fidesz-székház fog megszólalni, csak a paradicsomlé helyett narancs dzsúzzal lesz leöntve, de ugyanannak a plázás rétegnek a szintjén.
7. Totálisan nem értelmes, hogy mi lenne a "demokrácia sárbatiprása" az eljárásban (azon kívül, hogy nem Vona Gábor/Lendvai Ildikó/Magyar Bálint dönthetett). Az országos frekvencia korlátosan rendelkezésre álló állami tulajdon. Természetesen koncessziós díjat kell érte fizetni. Természetesen annak kell kapnia, aki a legtöbbet fizeti (a ebből a kiírásből nem az jön ki, azt Majtényin kell leverni !!). Ez alaján döntött a törvények által erre létrehozott köztestület.

drkovax 2009.10.29. 09:01:24

@drkovax:
az utolsó bekezdés főbb kihagyásai helyesen:

Természetesen koncessziós díjat kell érte fizetni. Természetesen annak kell kapnia, aki a legtöbbet fizeti (HA ebből a kiírásból nem az jön ki, azt Majtényin kell leverni !!). Ez alapján döntött a törvények által erre létrehozott köztestület.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.10.29. 09:29:12

@drkovax: Majdnem, majdnem. A probléma mindössze az, hogy

1 egészen biztosan a két nyertes a lehető legkevesebbet fogja fizetni,
2 ez persze Majtényi felelőssége, de ugye nem gondoljuk komolyan, hogy ő egy önálló entitás volna,
3 a sok-sok ezentúl be nem fizetett frekvenciahasználati százmilliók mennek egyenesen a pártfinanszírozásba.

Ez így összességében mégiscsak nagyobb probléma, mint hogy most akkor borosbocskor vagy filipp.

Ja, mint a kedves olvtárs volt szíves kibányászni:

4 mindez, mármint az ortt, mint ennek a pénzszivattyúzásnak a fő organizátora csekély 1Mrd-ba fáj mindannyiunknak évente.

Na most ez az egész, egy elképesztően pitiáner kis szeletkéje a magyar állam nevű förmedvény működésének. És már megint - mint a BKV-s, MÁV-os tételek esetében is volt - csak azért tudunk egyáltalán a dologról, mert a szokásos ügymenetben némi fennakadás támadt, egy kis konconmarakodás, kigolyózás, jövőbeni jóindulatért cserébe előrehozott közös lopás, stb formájában.

És persze már megint, mint eddig mindig, az égvilágon semmi következmény, legfőképpen azért, mert senki nem gondolja ezt az aktuális pármilliárdot akkora tételnek, hogy komolyan elrugózzon rajta. Csakhogy ezekből a pármilliárdokból nem kérdéses, hogy évi párszáz- ha nem párezermilliárdok adódnak össze. Mennyiért is vágják haza éppen a vasúti szárnyvonalakat? Mennyiért is akarták harmadára vágni a gyermekétkeztetést? Mennyit is akartak beszedni vizitdíjból? Valszeg az itt a gond, hogy matekból ez az ország segghülye. És persze az, hogy az ún. értelmiség - oldalfüggetlenül - kilóra kapható. Olcsón...

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2009.10.29. 10:47:34

Nos, egyik adó sem volt a kedvencem. Sőt, ha a bumerángos szellemi toprongyok eltűnnek a reggelekből, már megérte. Nem lenne hátrány, ha eltűnne Jáksó, Boros, Bochkor, az idióta Groovehouse-szintű szarok, az óránként leadott Queen: Radio GaGa és a cukrozott takonyhoz hasonló kívánságműsorok.
Egyelőre bizonytalan, hogy milyen lesz a két új adó. Mindenesetre ha a Radiocafé-jelleg meg fog jelenni, az nem hátrány.

Még az is lehet, hogy az utóbbi néhány év legjobb ORTT-s döntése volt ez.

A Slágeres arcok felhívásáról pedig: bíztak abban, hogy ugyanúgy, ahogyan a nagy kereskedelmi tévék megkapták mindenféle teljesítmény nélkül a frekvenciát, ők is meg fogják kapni.
Utólag visszás emlegetni a piaci viszonyokat, ha először mi sem azok szerint akartunk játszani.

Tehetetlen Dodó 2009.10.29. 11:07:54

@Elpet: Ja, az más. A kényszer nagy úr, de annál nagyobb öröm a szabadulás!

X Y kronosz óra 2009.10.29. 11:26:43

Van már arra vonatkozóan valamilyen elképzelés, hogy a Klassz rádió (Advenio) honnan meríti a szerkesztőséget? Hogy visszaveszi-e pl. a búgó hangú Vass Maját a szerelem hullámhosszán?
Egyszóval, hogy miben lesz más, mint az eddigi förmedvények?

Az FM1 esetében reménykeltő a Radio Café, mint referencia.

drkovax 2009.10.29. 11:27:46

@Dr. Zerge: "de ugye nem gondoljuk komolyan, hogy ő egy önálló entitás volna," - Valóban nem, ő az szdsz embere. Nekik akarta megtartani a befolyást (sőt kiterjeszteni - ld. a kizárt pályázót), amit az MSZP nagyon ne akart. De nem volt elég erős ahhoz, hogy mindkettőt elvigye.

hiba 2009.10.29. 11:45:12

U.P. azért jól látja a csavarokat:
"Az egész ügyben az a legviccesebb, hogy maga az ORTT elnöke játssza el a legnaivabb szerencsétlent, az egyszeri hülyegyereket, aki most döbben rá, hogy kuplerájban nem a belső értékeit kedvelték meg az igazán szűziesnek tűnő alkalmazottak, és felhorgad benne a löttyös puritán erkölcsi indíttatás. Majtényi Don Quijote hősieskedik a mutyizó pártok ellen, miközben egy eleve pártmutyizásra kitalált testület elnöke."
index.hu/velemeny/jegyzet/2009/10/29/kabbe/

teknős 2009.10.29. 12:55:38

Mit mondjak, egy belső kis csengő elkezd bennem csilingelni, de akkor is Uj Péternek nagyon igaza van és ezen nincs mit ragozni.

X Y kronosz óra 2009.10.29. 14:48:47

Boros Lajos a Velvetnek nyilatkozva szomorúnak nevezte a hírt, de elmondása szerint továbbra sem adják fel a küzdelmet. „Szomorú hír, szomorkodunk. Persze, hogy vannak egyéb tervek, van már azóta Z és Zs terv is. Bochkor sokkos állapotban van, ő még nem bukott ilyen nagyot az életben, én már igen” – nyilatkozta a Velvetnek szűkszavúan Boros műsorvezetőtársáról, aki korábban szintén kijelentette, van vészforgatókönyv.

Plusz az utca hangja. Nagyon kemény.
velvet.hu/celeb/2009/10/29/radio/

Gabe2 2009.10.29. 15:26:26

@X Y kronosz óra: És azok a zenészek mit mondjanak, akik Boros miatt buktak a sokat dicsért Kádár-rezsimben?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.10.29. 16:10:45

Nem emlékszem pontosan, de nagyjából soha nem hallgattam rádiót. Ja, de egyszer vagy 2-3 hónapig a Jazzy-t, amíg rá nem jöttem, hogy egy kb. 10 napos loopban mennek körbe-körbe a számok. De azok legalább jók voltak.

zoli29 2009.10.29. 16:25:26

OFF:

Azért van annak egy diszkrét bája (még ha valószínűleg véletlen is az egybeesés), hogy Bajnai ugyanazon a napon jelenti be, hogy leváltja a KSH vezetőjét, amikor a Statisztikai Hivatal közzéteszi, hogy a munkanélküliségi ráta átlépte a 10%-ot.

www.hirtv.hu/gazdasag/?article_hid=294071
www.fn.hu/allas/20091029/atlepte_10_szazalekot/

Bell & Sebastian 2009.10.29. 16:41:53

@X Y kronosz óra:

Mitől kemény?
Egyként szidják a félnótásokat és karcolgatják a felszínt?
Itt meg pár beírás után tisztázódott a helyzet szigmatúrája: genyó SZDSZ, két szék közt a pad alatt, megint!
Kezdetnek ez se' rossz.

Bell & Sebastian 2009.10.29. 16:46:41

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

Akkor tessék ugyanezt elképzelni 0,25 napos loopban. Megvan?
+ idétlen baromságok, nyerítés, álszívatás, önfényezés, komplex élettani funkciók részleteivel teletűzdelve.

Erre van igény! :)))

zoli29 2009.10.29. 17:42:35

B..meg, ez a MÚOSZ egy vicc! Amikor meg kellene szólalniuk, kussolnak, amihez meg semmi közük nincs, abba belepofáznak.
www.fn.hu/belfold/20091029/muosz_nak_sem_tetszik/

plastik02 2009.10.29. 20:35:21

oké a poszt meg minden, de hogy jön ide a Bajnai?

plastik02 2009.10.29. 20:37:33

közben beleolvasgattam a kommentekbe és már látom hogy Bajnai Kádár Tamás nagybátyjának az unokaöccsének a régi szobatársa.
mindent értek...

nyg 2009.10.30. 06:36:27

@Zoli28: Nekem is ez tünt fel. Amikor újságírókat vernek, hallgatnak, úgymond tájékozódnak. Nem foglalkoznak a kizsigerelt, feketén foglalkoztatott, csalásra kényszerített újságírókkal sem. Támogatást nyújtanak viszont a hatalom embereinek, gazdasági szereplőknek, akikhez kötődésük van.

ÁrPi 2009.10.30. 12:00:49

Közjószágok, közjószágok, ehh!

"" Az országos frekvencia korlátosan rendelkezésre álló állami tulajdon. Természetesen koncessziós díjat kell érte fizetni. ""

Korlátosan, de azért az a korlát tecnikai megközelítés szerint már régóta omladozik/omladozhatna.

Az a bizonyos "Horror Metaphysicae" (ami egy következö Reakciós topikcim:) abban is

felfedezhető hogy amiként van már technológiailag (sőt konkrétan a próbaadásokon is túlvan már) digitális földfelszíni televizóadás, ugyanúgy egy-egy országos rádiócsatorna egyetlen frekvenciaszélességébe simán belefér digitális rádióadásokból több darab is (azaz 4-5-6 darab).

Lehetne tehát technológiailag Neo Klaszz (-icista:) Danuvius Sláger meg egyéb országosrádió egy azaz egyetlen fentemlített "hagyományos"(analóg) frekvenciasávban (is).

És? Öö..khm..aligha ezen van a hangsúly. Inkább hatalmi kérdés lehet.

Egyébiránt persze atomizálodna a magyar társadalom ha tízmillótizenkilencezernegyvenhárom darab adó szolgálná ki a magyar társadalom szórakoztatórádió iránti igényeit.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.10.30. 12:54:28

@ÁrPi: Persze, persze, de a 2-vel szemben a mondjuk 8 mindössze többet jelent, de nem korlátlanságot. Innentől minden ugyanúgy igaz, hogy közjószág, korlátos, stb.

Az egy kedves kis külön fricska, hogy a (még) létező két kereskedelmi nem ügyködött túl nagy buzgalommal a digitális átállás előmozdításán, pedig akkor most feltételezhetően nem löknék le a pályáról, csak melléjük tennék az újakat.

Persze most majd a két új nem igyekszik digitalizálódni, rá is faragnának, mert ha belépne melléjük még 6 versenytárs, óhatatlanul kisebb szelet jutna a reklámtortából, és így nem volnának képesek még a minimális teljesítésre sem.

A tv-knél ugye annyival egyszerűbb az élet, hogy ott van értelme a kábeles műsorszórásnak, lehet is kvázi országosnak lenni kábelen, vagy műholdon, így a digitalizáció nem új szereplőket kíván/hoz, hanem csak a régieket más helyzetbe.

Rádió viszont csak mint mobil, egyszerű készülék értelmezhető ma már, ezért ekkora a feszkó az országos frekik körül. Félreértés ne essék, vannak ma is más, kvázi országos kereskedelmi adók. Csak éppen 8-10 regionális hullámhosszon, sok lefedetlenséggel, vételi zavarral, stb. (képzeljünk el egy országos reklámkampányt, ahol 8-10 frekvenciát kell sulykolni különböző országrészekben), ez hallgatottsági, és így reklámhordozási szempontból sokkal nagyobb versenyhátrány, mint a kábel/műhold továbbítású tévének lenni.

És persze még sok más apróság miatt nem egészen párhuzamos a tv-k és rádiók dolga...

Huhogó 2009.11.02. 12:23:58

Nem értem mi ebben az egész folyamatban a meglepő. "Természetesen szükség lenne a kereskedelmi rádiózás kaki-pisi irányultságának megváltoztatására" szerintetek ettől az egész fű alatti biznictől most mi változna meg, mert ez semmi másról nem szól megint. A kapcsolatok meg az összefonódó érdekek, no meg a pénz, ami itt dominál, már már közhelyszerűen.

elfelejtette 2009.11.03. 15:29:00

@Zoli28: "A közgazdász emlékeztetett: a médiatörvény azt feltételezi, hogy az intézményeket alkotók demokraták, és tiszteletben tartják a hatalmi ágak megkülönböztetését és a hatalom megosztását, és vannak olyan intézmények, melyekre nem teheti rá a kezét a politika."

Lofaszt feltetelezi Tomikam, partok delegaljak a tagokat, leszamitva az elnokot, a mediatorveny arra kondicional, hogy a partok kiegyezzenek, pont ez tortent most is.

X Y kronosz óra 2010.01.05. 13:35:26

Kezdődik a második felvonás. A bíróság első fokon helyt adott a Danubius kifogásának. Az Adveniot ki kellett volna zárni a verdikt szerint.
Ha jól emlékszem (VII. kerületi ügy) volt valami olyan fideszes javaslat, hogy anyagi felelősséggel is tartozzanak a képviselők döntéseikért. Most akkor mi van?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.01.05. 19:06:31

@halfi:

"ha jól emlékszem a 2004-es EP választáson a Sláger vezérigazgatója a mszp listáján volt."

igen, _miután_ otthagyta a slágert

Tehetetlen Dodó 2010.01.06. 09:42:52

@mavo: Ja persze.
És előtte, slágeres korában szívből utálta a maszopot.

zoli29 2010.01.06. 10:29:14

@X Y kronosz óra:

Ugye tudod, hogy itt nem képviselők hozták a döntést?

X Y kronosz óra 2010.01.06. 13:17:05

@zoli29:

Tudom. Az ORTT-ben teljesen független delegáltak szavaznak, akiket véletlenül sem neveznék politikai pártokat képviselő komiszároknak.

zoli29 2010.01.06. 13:19:08

@X Y kronosz óra:

Továbbra sem érted a különbséget a Parlament és egy hatóság között, ugye?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.01.06. 17:03:12

@zoli29:

az ortt nem éppen hatóság. egy "független", támadhatatlan sóhivatal, gyulusék legszemetebb öröksége, amit már rég be kellett volna szántani

ha azt hiszed, erről az ügy óta ez a véleményem, hát nagyon tévedsz. amióta van ortt, én azóta utálom. és amikor a sláger elcsaklizta 97 környékén a frekit, akkor is kurva pipa voltam, csak hát akkor még nem volt hol leírnom
süti beállítások módosítása