Második napom volt az egyetemen. Délután egy haveromhoz mentünk lakásavatóra, sörözés közben kapcsolgattuk a tévét, Tom és Jerry ment a Cartoon Networkon, egy ideig röhögtünk rajta, ahogy Jerry odacsap, majd átkapcsoltunk pár adón, ahol ködös new yorki látképet mutogattak. Aztán fél perc múlva visszakapcsoltunk. Nem köd volt. Először az a hír terjedt el, hogy „az arabok lebombázták New Yorkot”, jöttek az sms-ek. Este a belvárosban osztogatták a Népszabi különkiadását, mi pedig elmentünk tiszteletünket tenni az amerikai nagykövetség elé, ahol már mécseseket gyújtottak az emberek. Másnap az első egyetemi előadásra, a római jogra a két tornyot ábrázoló óriási fotóval ellátott Magyar Nemzetekkel jöttek be sokan. Novus ordo seclorum, de nem úgy, ahogy elképzelték. Nem úgy, ahogy elképzeltük. A történelem mégsem ért véget.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr961375420
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Gazdasági bérgyilkos 2009.09.12. 16:13:36
Ahogy korábban már a zsebforradalomban is posztoltam róla, elgondolkodtatónak tartom a Zeitgeist által felhozott borzalmakat és az arra válaszolni próbáló idealisztikus Vénusz Projektet is. Nézzétek meg ezt a szeletet és gondolkodjatok el a minket érin...
Trackback: 8 év után 2009.09.11. 17:35:21
A suliből jöttem haza. Utána elrohantam szolfézsra, majd hazajöttem és elkezdtem tanulni, másnap a kémiatanár röpdogát iratott. Muszáj volt tanulni, a tanár elég kemény kérdező hírében állt, én meg kisgyerek voltam, hát elkezdtem tanulni. Mi...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
érdektelen 2009.09.11. 16:37:23
Én is az egyetemen voltam és hazafelé menet a boltban szólt oda valaki egy ismerősének, hogy ég New York. Otthon a tévében még álltak, és élőben adták, hogy leomlanak.
A következő héten arról szólt az előadás, hogy milyen szilárdságtani okok vezettek az összedőléshez.
A következő héten arról szólt az előadás, hogy milyen szilárdságtani okok vezettek az összedőléshez.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.09.11. 16:38:01
mi 3017? de komolyan, ha vmi nagyon egyértelmű, és tökhülye vagyok, majd a borfesztre fogom
engem egy haver hívott aznap du. telón, h azonnal kapcsoljak cnn-t
engem egy haver hívott aznap du. telón, h azonnal kapcsoljak cnn-t
zoli29 2009.09.11. 16:47:13
Én iskolából hazaérkezve láttam meg a tévében, ahogy égnek a tornyok. Percekig fel sem fogtam, mi van.
Amikor meghallottam, hogy az egyik gép Pittsburgh-nél zuhant le, azonnal felhívtam a barátomat, aki pittsburgh-i, hogy jól van-e.
Amikor meghallottam, hogy az egyik gép Pittsburgh-nél zuhant le, azonnal felhívtam a barátomat, aki pittsburgh-i, hogy jól van-e.
bz249 2009.09.11. 16:47:19
@szamárfül: mondjuk a zseniális magyar tv-k valóban lemaradtak az eseményekről. A második gépet már élőben mutatta a világ összes tv-je. Nálunk nem.
ÁrPi 2009.09.11. 16:53:28
@szamárfül: 3016 az már véralgebra?
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.09.11. 16:56:22
@ÁrPi: ezen töprengek éppen. Náci vagyok. De a metekhez mindenképp hülye.
Mixer 2009.09.11. 17:05:11
gimiből érkeztem haza. kapcsolgattam a Tv-t. A CNN mutatta a lángoló tornyot. Repülőgép csapódott a toronyba. Hú, bakker, ez sem mindennapi. Amikor a második érkezett,amit már mindannyian élőben néztünk, nem értettem semmit. Mi ez? hogy történhet?
Akkor asszem már azt írták ki,h megtámadták Amerikát.
DE KIK? Hihetetlen volt az egész.
Akkor asszem már azt írták ki,h megtámadták Amerikát.
DE KIK? Hihetetlen volt az egész.
-d(-_-)b- 2009.09.11. 17:25:48
Én épp dolgoztam, és az volt az első gondolatom, hogy így jár az, aki addig pofázik bele mások dolgába, míg egyszer csak valaki visszapofázik.
OftF 2009.09.11. 17:31:20
Meló közben (helyett) nyomogattuk a frissítés gombot a böngészőkben.
Másnap a szomszéd egy mázsa liszttel jött haza a teszkóból, mert "ezek ledobják az atomot nézd csak meg".
Másnap a szomszéd egy mázsa liszttel jött haza a teszkóból, mert "ezek ledobják az atomot nézd csak meg".
tewton 2009.09.11. 17:45:25
kollégiumi büfébe valamiért beszaladva, tévé a magasban, repülők, meg két jellegtelen vízparti toronyház füstöl a sokból, és kiírják, hogy NY.
Az első reakcióm az volt, hogy a worldwide aggresszor kapott egyet a pofájába, biztos nem ok nélkül (utólag kiderült, hogy már ezzel Csurkával kerültem egy platformra). Szegény lúzereket persze sajnálja az ember, de így jártak, mint marha sokan mások is a világtörténelemben.
A hírek érdekesebbek voltak. Először huszon-harmincezer halottról volt szó. Aztán amikor az ország főpolgármestere bejelenti, hogy ezzel Budapestet is támadás érte.
A második gondolatom az volt, hogy milyen huszárosan elegáns, pofonegyszerű és anyagtakarékos módon csinálták a terroristák.
A harmadik meg az, hogy ez lesz a kortárs amerikaiaknak az a közös élmény, ami a Kennedy-gyilkosság volt annakidején. Kiváló téma a fátyolosszemű érzelmi-politikai szocializációhoz. "Te mit csináltál, amikor meghallottad ...?"
Az első reakcióm az volt, hogy a worldwide aggresszor kapott egyet a pofájába, biztos nem ok nélkül (utólag kiderült, hogy már ezzel Csurkával kerültem egy platformra). Szegény lúzereket persze sajnálja az ember, de így jártak, mint marha sokan mások is a világtörténelemben.
A hírek érdekesebbek voltak. Először huszon-harmincezer halottról volt szó. Aztán amikor az ország főpolgármestere bejelenti, hogy ezzel Budapestet is támadás érte.
A második gondolatom az volt, hogy milyen huszárosan elegáns, pofonegyszerű és anyagtakarékos módon csinálták a terroristák.
A harmadik meg az, hogy ez lesz a kortárs amerikaiaknak az a közös élmény, ami a Kennedy-gyilkosság volt annakidején. Kiváló téma a fátyolosszemű érzelmi-politikai szocializációhoz. "Te mit csináltál, amikor meghallottad ...?"
Téglagyári Megálló 2009.09.11. 17:48:53
A villamoson mondta a koliból egy ismerős, hogy "az arabok megtámadták New Yorkot". Hihetetlen volt az egész, mintha egy hollywoodi filmet láttunk volna.
tevevanegypupu 2009.09.11. 17:53:40
Ferihegyen mindenesetre tokeletesen megbolondultak, szeptember 12-en mintha orultek hazaba erkezett volna az ember, olyan volt a repter. Azt hihette volna az ember, hogy oket erte tamadas.
Gabe2 2009.09.11. 17:55:05
Csak véletlenül néztem a CNN-t otthon, amikor láttam, de nem hittem el, mi történik. Aztán anyámat elvittem bevásárolni, és végig a rádiót hallgattam, mint egy amerikás világvége-filmben... Ismerőseim mind én hívtam, hogy mi van.
GeeDawg2 2009.09.11. 17:58:10
@rajcsányi.gellért (ergé): csak pár szám a pontosság kedvéért: New Yorkban, a WTC-nél 2.604 ember halt meg, 24 eltűntnek nyilvánítva. Ebből 411 a mentőalakulatokból (341 tűzoltó, 2 mentő, 23 rendőr, 37 rendőr a Port Authoritytől, és 8 más mentő.) A kimentettek száma mintegy 12-15.000 közé tehető. Miközben a tűzoltók ennyi embert még sosem vesztettek egyszerre, óriási erőfeszítésük eredménye példás!
GeeDawg2 2009.09.11. 18:02:36
@tewton: ez azért faszság, már bocsánat. Egy tízmilliós nagyváros középpontját érő terrortámadás nem vicc, mint ahogy az Aranykéz utcai robbantás sem volt az. Nekem van olyan amerikai barátom, aki sokkot kapott. Valaki épp a WTC-be tartott kocsival, a Battery Tunnelben, amikor hirtelen elsötétült aza alagút. Ha valaki látta a terminátor 2-t, nem kell paranoiásnak lenni, hogy kurvára beszarjon. Mint ahogy egy másik posztban beszéltünk arról, hogy valószínűleg a nagyszüleink is halálra dermedtek, amikor megszólalt a légiriadó...
hcrules 2009.09.11. 18:06:56
@tewton: Először én is így gondoltam, de aztán nagyon elszégyelltem magam. Akárcsak ergének, nekem is második nap az egyetemen, utána laza sörözgetés délután, aztán mikor hazamentem húgom jött elém, hogy "belement egy repülő a toronyba". Fogalmam sem volt miről beszél...
tewton 2009.09.11. 18:23:32
@GeeDaw2,
én nem 20 voltam akkor, bocs. És nem mondtam, hogy vicc. Azt mondtam, hogy ilyen az élet, így jártak, kész. Nekik ennyi volt, ha akarnék, se tudtam volna semmit se tenni. Együttérzésem, maximum.
Az élet ilyen eseményeit lehet szentimentálisan is tudomásul venni, meg nem szentimentálisan is. A nyugati média egyértelműen az érzelmi azonosulásra hajtott.
Engem ez, mint egy ex-szocialista, közepesen jelentéktelen K-európai ország nagykorú lakosát nem hatott meg. Kb. annyi közöm volt hozzá _személyesen_, mint a (médiában nem dokumentált) Titanic vagy a Lusitania elsüllyesztéséhez.
A dolog szentimentális része nekem ott lezárult, hogy sajnálhatom őket, de az annyit ér, mint halottnak a napszemüveg, segíteni nem tudok. Továbbá megerősítette a meggyőződésem, hogy a halál előtt jobb bűnbánatot tartani, mint nem.
Marha sok ember halt meg így és hasonló körülmények közt, akár a jugó háborúban. Azért nem dobom el magam, mert ezt éppen lehetett full media coveragban látni. Adott esetben akárki (én is meg te is) ott lehettünk volna a romok közt, ha nem ott, akkor máshol.
"valószínűleg a nagyszüleink is halálra dermedtek, amikor megszólalt a légiriadó."
"Lószart, mama." Akiket ismertem, azok nem szentimentálisan álltak a dologhoz. Barátaim Dubrovnikban a pincében hallgatták, amint szétlőtték fölöttük a várost. Áldott emlékű öreganyám elmesélte, milyen volt, amikor a szovjet vadászgép követte a vonatjukat. Szerencsére nem sorozta meg géppuskával. Ha úgy lett volna, most nem írnék. Az élet már csak ilyen.
én nem 20 voltam akkor, bocs. És nem mondtam, hogy vicc. Azt mondtam, hogy ilyen az élet, így jártak, kész. Nekik ennyi volt, ha akarnék, se tudtam volna semmit se tenni. Együttérzésem, maximum.
Az élet ilyen eseményeit lehet szentimentálisan is tudomásul venni, meg nem szentimentálisan is. A nyugati média egyértelműen az érzelmi azonosulásra hajtott.
Engem ez, mint egy ex-szocialista, közepesen jelentéktelen K-európai ország nagykorú lakosát nem hatott meg. Kb. annyi közöm volt hozzá _személyesen_, mint a (médiában nem dokumentált) Titanic vagy a Lusitania elsüllyesztéséhez.
A dolog szentimentális része nekem ott lezárult, hogy sajnálhatom őket, de az annyit ér, mint halottnak a napszemüveg, segíteni nem tudok. Továbbá megerősítette a meggyőződésem, hogy a halál előtt jobb bűnbánatot tartani, mint nem.
Marha sok ember halt meg így és hasonló körülmények közt, akár a jugó háborúban. Azért nem dobom el magam, mert ezt éppen lehetett full media coveragban látni. Adott esetben akárki (én is meg te is) ott lehettünk volna a romok közt, ha nem ott, akkor máshol.
"valószínűleg a nagyszüleink is halálra dermedtek, amikor megszólalt a légiriadó."
"Lószart, mama." Akiket ismertem, azok nem szentimentálisan álltak a dologhoz. Barátaim Dubrovnikban a pincében hallgatták, amint szétlőtték fölöttük a várost. Áldott emlékű öreganyám elmesélte, milyen volt, amikor a szovjet vadászgép követte a vonatjukat. Szerencsére nem sorozta meg géppuskával. Ha úgy lett volna, most nem írnék. Az élet már csak ilyen.
GeeDawg2 2009.09.11. 18:34:48
@tewton: értem. Vagy nem tudom. Nekem elég személyes az emlék, mert előző nap voltam bent az utazási irodában, hogy New York-ba vegyek repjegyet, és aznap kellett volna visszamenni - természetesen még napokig káosz volt, hogy egyáltalán lesz e vízum. Illetve pár hónappal azelőtt keresett meg a honvédség, hogy ugyen nem akarom e a sorkatonai szolgálatot teljesíteni, mire én mondtam, hogy nemsokára, az egyetem vége után... Szóval, amikor néztem a CNN-t, befostam, hogy akkor most mégiscsak behívnak. No, meg hívtam az amerikai ismerősöket, hogy akkor most mi van velük.
Szóval, lehet, hogy Szarajevó közelebb volt, de nekem személyesen közelebb volt valamiért. (és azóta is, teljesen más okokból kifolyólag)
Szóval, lehet, hogy Szarajevó közelebb volt, de nekem személyesen közelebb volt valamiért. (és azóta is, teljesen más okokból kifolyólag)
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.09.11. 18:35:07
Emlékszem. Kedd délután volt, első gimis voltam. Mikor bekapcsoltam a tv-t, a cnn-ben éppen bemondták, hogy a Sears-tornyot is kiürítették. A magyar tv-k elég lassan kapcsoltak, csak átvették az adást, persze akkor még nem volt hírtv...
Taktikai Atompingvin 2009.09.11. 18:37:53
Én azon a napon épp igazoltan lógtam az általános iskola 5. osztályából. Én telefonáltam a szüleimnek, hogy megtámadták New Yorkot. Azt hitték szórakozom.
plastik02 2009.09.11. 19:10:15
érdemes megnézni a videókat főleg a "namostvégremegkapták" emberkéknek. bár lehet úgyis mindegy...
Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.09.11. 19:16:03
Emléxem, lakásfelújítás volt, barátom jött lelkendezve/elhűlve: világháború! Megtámadták amerikát, a WTC ég! Jaj.
Tehetetlen Dodó 2009.09.11. 19:32:44
@tewton: Igen, az embert nem rázza meg úgy a távoli katasztrófa, egy távoli háború vagy repülőgép-szerencsétlenség,legyen akármennyi áldozata. Béke poraikra, ezzel l van intézve.
Kivétel a közelebbi érintettség (mint a múltkor a magyar konduktor a párizsi járaton) vagy a média által élőben közvetített tragédia, ezzel jobban lehet azonosulni.
Bennem, ahogy visszaemlékszem, a legmélyebb nyomot az épület sokadik emeletéről aláhulló élő emberek hagyták, ez volt a legrettenetesebb epizód. Egy filmben az ilyesmin meg sem rezzen az ember, de ez nem film volt.
Kivétel a közelebbi érintettség (mint a múltkor a magyar konduktor a párizsi járaton) vagy a média által élőben közvetített tragédia, ezzel jobban lehet azonosulni.
Bennem, ahogy visszaemlékszem, a legmélyebb nyomot az épület sokadik emeletéről aláhulló élő emberek hagyták, ez volt a legrettenetesebb epizód. Egy filmben az ilyesmin meg sem rezzen az ember, de ez nem film volt.
Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.09.11. 19:35:20
@Tehetetlen Dodó: Számomra a legszörnyűbb ebben az, hogy emberek tervezték ezt is meg. És, ki tudja, milyen és melyik emberek.
tewton 2009.09.11. 19:45:34
@hcrules,
az USA világhatalom, és ez az akció ennek a léptéknek felelt meg. A fehér házba nyilván nem hintőporos borítékokat küldenek. Az eseménynek közvetlen oka alighanem az USA közel-keleti politikája volt.
Mi itt egy megrázó, együttérzést keltő és drámai eseményt láttunk a tévéken át, majd azonnal kijelölték a harag és indulat leendő célpontjait. Ezt az eseményt az USA rituális közösségi megemlékezéssé stilizálja.
Nekem (mint pl. itt és nem ma szocializálódott magyarnak) kevés közöm van az ő nemzeti "ünnepükhöz". Kb. annyira érzem magam érintettnek, mintha egy eszkimó látna egy tudósítást a legfrissebb palesztin-izraeli vérfürdőről. Ilyenkor azért felmerül a kérdés, hogy az ártatlanok halála miatti együttérzésen túl mi közünk is két olyan ország konfliktusához, amelyekkel nem hogy közös határunk nincs, de egyikkel se vagyunk egy kontinensen.
A történet onnan érdekes, hogy engem, mint eszkimót (vagy az épp-hogy-"független" magyar államot) hogyan és mennyire lehet beleforgatni a konfliktusba valamelyik oldal mellett.
(A mindent vivő érv nekem az volt, hogy majd jól megrakétázzák Magyarországot:) )
az USA világhatalom, és ez az akció ennek a léptéknek felelt meg. A fehér házba nyilván nem hintőporos borítékokat küldenek. Az eseménynek közvetlen oka alighanem az USA közel-keleti politikája volt.
Mi itt egy megrázó, együttérzést keltő és drámai eseményt láttunk a tévéken át, majd azonnal kijelölték a harag és indulat leendő célpontjait. Ezt az eseményt az USA rituális közösségi megemlékezéssé stilizálja.
Nekem (mint pl. itt és nem ma szocializálódott magyarnak) kevés közöm van az ő nemzeti "ünnepükhöz". Kb. annyira érzem magam érintettnek, mintha egy eszkimó látna egy tudósítást a legfrissebb palesztin-izraeli vérfürdőről. Ilyenkor azért felmerül a kérdés, hogy az ártatlanok halála miatti együttérzésen túl mi közünk is két olyan ország konfliktusához, amelyekkel nem hogy közös határunk nincs, de egyikkel se vagyunk egy kontinensen.
A történet onnan érdekes, hogy engem, mint eszkimót (vagy az épp-hogy-"független" magyar államot) hogyan és mennyire lehet beleforgatni a konfliktusba valamelyik oldal mellett.
(A mindent vivő érv nekem az volt, hogy majd jól megrakétázzák Magyarországot:) )
A Tigris 2009.09.11. 19:59:53
Számomra különösen (!, tehát nem csak) megrázó a tűzoltók, mentők, rendőrök halála volt...
Ámerikán ez a nagy tragédiája.
Miközben a második vh-ban sok-sok európai város naponta élt át ilyen veszteségeket.
Ámerikán ez a nagy tragédiája.
Miközben a második vh-ban sok-sok európai város naponta élt át ilyen veszteségeket.
A Tigris 2009.09.11. 20:00:46
tehát: Ámerikának
tevevanegypupu 2009.09.11. 20:05:16
Nagyon sajnaltam oket, borzaszto halal volt es nagyon sokan maradtak ott. Csak eppen hasonloan szornyu korulmenyek kozott halnak meg naponta tobben a vilagban es roluk nem beszel senki. Fel mondat a televizioban es egy-ket sor az ujsagban. Pedig lebombaztak, felrobbantottak, kivegeztek artatlanul..Ugyanugy aldozatokka valtak mint az a 3017 ember ott a ket toronyban.
Ezeknek az embereknek a halala miatt szazezrek haltak meg artatlanul Irakban. Viszonyitsunk es probaljunk meg jozanok maradni meg akkor is, ha minden ember halala tragedia volt.
Es akkor meg - talan kegyeletserto eppen most emlekezni? - de ott van Moore filmje is, ami olyan kerdeseket vet fel amire egyelore nem kaptunk valaszt.
Ezeknek az embereknek a halala miatt szazezrek haltak meg artatlanul Irakban. Viszonyitsunk es probaljunk meg jozanok maradni meg akkor is, ha minden ember halala tragedia volt.
Es akkor meg - talan kegyeletserto eppen most emlekezni? - de ott van Moore filmje is, ami olyan kerdeseket vet fel amire egyelore nem kaptunk valaszt.
reality 2009.09.11. 20:14:26
Bennem is vegyes érzelmeket keltett és kelt azóta is az esemény. Hitetlenkedve és szörnyülködve néztem a híradásokat.
Azóta is állandóan felmerül bennem a kérdés, hogy lehet, hogy egy ilyen szuperhatalom (technikai katonai stb.) nem tudta megakadályozni a szörnyű eseményeket, vagy legalább a második becsapódást, harmadik gép eltérítését stb.? ennyire fejetlenség volt, nem tudta a jobb kéz, mit csinál a bal? És még sok-sok kérdés és kétely.
Aztán ott vannak azok az "áldozatok", akik a mentésben segítettek, emiatt megbetegedtek egy életre, és az amerikai állam szinte magukra hagyta őket, elfelejtkezett róluk.
Azóta is állandóan felmerül bennem a kérdés, hogy lehet, hogy egy ilyen szuperhatalom (technikai katonai stb.) nem tudta megakadályozni a szörnyű eseményeket, vagy legalább a második becsapódást, harmadik gép eltérítését stb.? ennyire fejetlenség volt, nem tudta a jobb kéz, mit csinál a bal? És még sok-sok kérdés és kétely.
Aztán ott vannak azok az "áldozatok", akik a mentésben segítettek, emiatt megbetegedtek egy életre, és az amerikai állam szinte magukra hagyta őket, elfelejtkezett róluk.
Bajkon úr 2009.09.11. 20:20:15
@tewton: Ha ezt egy terrorista írja, az normális az ő esetében. Nincs is azzal semmi gond, mert ő nem konzervatívkodik. Te se tegyed és akkor nem maradsz nevetséges. :-) Az is szót érdemel, hogy lúzereknek nevezed egy aljas terrotámadás több ezer ártatlan áldozatát. Ez persze lehet, hogy valójában csak modortalanság, a gyerekszoba kínos hiánya.
Bajkon úr 2009.09.11. 20:33:36
@tewton: Olyan közünk van hozzá, te konzervatív (muhaha) hogy az Egyesült Államokkal egyazon civilizációhoz, érték-, és politikai közösséghez tartozunk, plusz egy katonai-védelmi szervezetnek vagyunk a tagjai.
Ez az öngyilkos merénylőkről és az őket finanszírozó, eszeveszett tálibokról nem igazán mondható el.
Ha te konzervatív vagy, én a római pápa vagyok.
tevevanegypupu: Tudod, hogy Michael Moore kommunista? Az nem baj, ha Amerikát kell bírálni, igaz? Akkor mindegy, sőt.
Ez az öngyilkos merénylőkről és az őket finanszírozó, eszeveszett tálibokról nem igazán mondható el.
Ha te konzervatív vagy, én a római pápa vagyok.
tevevanegypupu: Tudod, hogy Michael Moore kommunista? Az nem baj, ha Amerikát kell bírálni, igaz? Akkor mindegy, sőt.
Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.11. 20:44:32
@tevevanegypupu: egyet kell értenem veled.
Az 1994-es ruandai népirtás közel száz napja alatt alsó hangon is közel egymillió embert gyilkoltak le állati módon. Aztán említhetjük a délszláv háborúban a bosnyákok, majd késöbb a koszovói albánok ellen elkövetett szisztematikus népirtást is, melyet ha akar, még idő elött megakadályoz a Nyugat. De ott van Drezda 1945-ös bombázása is, amikor éppen Hamvazószerdán vált hamuvá a város, mely zsúfolásig volt a keletről menekülő civilekkel (kb 1 millió ember). Irgalmatlan számú ártatlan ember halt meg akkor egy stratégiailag jelentéktelen, de lélektanilag annál jelentősebb szőnyegbombázás során egy olyan városban, ahonnan ráadásul már kivonult a Wehrmacht.
És akkor az Irakban és Afganisztánban napjainkban elkövetett, civilek elleni "sajnálatos" akciókról még nem is beszéltünk.
Természetesen nem 3017 áldozat tragédiáját akarom bagatellizálni. Éppen ellenkezőleg: azokról az áldozatokról beszélek, akiknek a tragédiája sokkal könnybbnek tűnik a mérleg másik serpenyőjéban. Merthogy létezik egy mérleg, aminek két serpenyőjébe más-más elbírálás alá kerülnek bele nem csak az áldozatok, hanem az élő emberek is.
Az 1994-es ruandai népirtás közel száz napja alatt alsó hangon is közel egymillió embert gyilkoltak le állati módon. Aztán említhetjük a délszláv háborúban a bosnyákok, majd késöbb a koszovói albánok ellen elkövetett szisztematikus népirtást is, melyet ha akar, még idő elött megakadályoz a Nyugat. De ott van Drezda 1945-ös bombázása is, amikor éppen Hamvazószerdán vált hamuvá a város, mely zsúfolásig volt a keletről menekülő civilekkel (kb 1 millió ember). Irgalmatlan számú ártatlan ember halt meg akkor egy stratégiailag jelentéktelen, de lélektanilag annál jelentősebb szőnyegbombázás során egy olyan városban, ahonnan ráadásul már kivonult a Wehrmacht.
És akkor az Irakban és Afganisztánban napjainkban elkövetett, civilek elleni "sajnálatos" akciókról még nem is beszéltünk.
Természetesen nem 3017 áldozat tragédiáját akarom bagatellizálni. Éppen ellenkezőleg: azokról az áldozatokról beszélek, akiknek a tragédiája sokkal könnybbnek tűnik a mérleg másik serpenyőjéban. Merthogy létezik egy mérleg, aminek két serpenyőjébe más-más elbírálás alá kerülnek bele nem csak az áldozatok, hanem az élő emberek is.
Szentgáli 2009.09.11. 20:45:17
@Bajkon úr:
Mi a bajod? Az USA rossz, ezt már Kádárék is megmondták. Ők csak updatelik magukban mindezt ál-nemzeti mázzal. Különben is mmegérdemelték, ezt már Csurkapista is megmondta.
Mi a bajod? Az USA rossz, ezt már Kádárék is megmondták. Ők csak updatelik magukban mindezt ál-nemzeti mázzal. Különben is mmegérdemelték, ezt már Csurkapista is megmondta.
tewton 2009.09.11. 20:46:38
@Bajkon úr,
mutass fel érvényes konzervatívellenőr-igazolványt, mert nem értem, miről beszélsz. Maradok nevetséges? Komoly tétek forognak itt fenn!
Lúzerek? Nem voltam PC? Muhaha. Ez volt: "Szegény lúzereket persze sajnálja az ember, de így jártak, mint marha sokan mások is a világtörténelemben."
A lúzerség része az emberi állapotnak, mint a pech is. Ártatlan áldozatnak lenni maga a legnagyobb lúzerség, mert még csak nem is tehetnek arról, amibe belekerültek. Mindenkiből lehet lúzer, belőlem is, de belőled is. És jogosan is tartanál/tartanék számot a többiek együttérzésére.
mutass fel érvényes konzervatívellenőr-igazolványt, mert nem értem, miről beszélsz. Maradok nevetséges? Komoly tétek forognak itt fenn!
Lúzerek? Nem voltam PC? Muhaha. Ez volt: "Szegény lúzereket persze sajnálja az ember, de így jártak, mint marha sokan mások is a világtörténelemben."
A lúzerség része az emberi állapotnak, mint a pech is. Ártatlan áldozatnak lenni maga a legnagyobb lúzerség, mert még csak nem is tehetnek arról, amibe belekerültek. Mindenkiből lehet lúzer, belőlem is, de belőled is. És jogosan is tartanál/tartanék számot a többiek együttérzésére.
Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.11. 20:55:51
A postot elolvastam, nem különösebben látom értelmét, sajnos ez is inkább a Twitterre illik. :(
A kommentekbe bele sem olvastam, biztos vagyok benne, hogy tele vannak cinikus tahók kárörvendő suttyóságaival. Utóítélet, ez van.
A kommentekbe bele sem olvastam, biztos vagyok benne, hogy tele vannak cinikus tahók kárörvendő suttyóságaival. Utóítélet, ez van.
Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.11. 20:58:47
@Úlfhéðinn: na meg ócska előítélet a részedről :)
tewton 2009.09.11. 21:07:17
@Bajkon úr,
"Olyan közünk van hozzá, te konzervatív (muhaha) hogy az Egyesült Államokkal egyazon civilizációhoz, érték-, és politikai közösséghez tartozunk, plusz egy katonai-védelmi szervezetnek vagyunk a tagjai."
Aha. Értem. Van két pólus és az USA a jó (SzU rossz, vagy már frissítettél?). Ez így nekem sekélyeske.
Ezen az alapon Svájcnak is tkp. csapatokat kellene küldenie a Közel-Keletre, ha jól értelek. Mert ugye ők is ehhez a civilizációba, értékközösségbe satöbbibe tartoznak. Nem is kell, hogy NATO tagok legyenek. A kultúra féltése miatt küldjék azokat a katonákat, de tüstént!
"Olyan közünk van hozzá, te konzervatív (muhaha) hogy az Egyesült Államokkal egyazon civilizációhoz, érték-, és politikai közösséghez tartozunk, plusz egy katonai-védelmi szervezetnek vagyunk a tagjai."
Aha. Értem. Van két pólus és az USA a jó (SzU rossz, vagy már frissítettél?). Ez így nekem sekélyeske.
Ezen az alapon Svájcnak is tkp. csapatokat kellene küldenie a Közel-Keletre, ha jól értelek. Mert ugye ők is ehhez a civilizációba, értékközösségbe satöbbibe tartoznak. Nem is kell, hogy NATO tagok legyenek. A kultúra féltése miatt küldjék azokat a katonákat, de tüstént!
Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.11. 21:08:27
@Gasper:
"na meg ócska előítélet a részedről :)"
UTÓítélet a részemről, mint mondtam. Szerinted nincs rá alapom? LOL.
"na meg ócska előítélet a részedről :)"
UTÓítélet a részemről, mint mondtam. Szerinted nincs rá alapom? LOL.
Gabe2 2009.09.11. 21:12:00
@Úlfhéðinn: Van. Amennyire a Jobbiknak a cigánybűnözés használatára.
Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.09.11. 21:22:13
@Gabe2:
Naugye. Akkor most hogy is van ez?
(Segítek: szerintem is faszság az általánosítás, csak szeretem ezzel szembesíteni az emberkéket, akik maguk is előszeretettel élnek vele.)
Az "utóítéletezés" részemről nem komoly.
Remélem már érthető. :/
A kommentemnek csak az első része volt komoly, ami a posttal kapcsolatos. Azt ugyanis el is olvastam...
Naugye. Akkor most hogy is van ez?
(Segítek: szerintem is faszság az általánosítás, csak szeretem ezzel szembesíteni az emberkéket, akik maguk is előszeretettel élnek vele.)
Az "utóítéletezés" részemről nem komoly.
Remélem már érthető. :/
A kommentemnek csak az első része volt komoly, ami a posttal kapcsolatos. Azt ugyanis el is olvastam...
ubi904 (törölt) 2009.09.11. 21:36:58
@Téglagyári Megálló:
"Hihetetlen volt az egész, mintha egy hollywoodi filmet láttunk volna. "
hmm, közelebb vagy a valósághoz, mnt gondolnád ....
"Hihetetlen volt az egész, mintha egy hollywoodi filmet láttunk volna. "
hmm, közelebb vagy a valósághoz, mnt gondolnád ....
ubi904 (törölt) 2009.09.11. 21:39:42
hallgatói gyakorlatot vezetettem aznap, márvisszaértem a bent néztem a dolgot. mint némi sttika, szilárdságtan, vasbeton szigorlatok letudójaként megkellett állaptanom, hogy kiválóak voltak a robbantómesterek, ritka mód tiszta és prezz épületbontás volt. Mérnöki ráérésemet, véleményemet azóta se revideáltam.
Tudom, náci vagyok. "Na és?"
Tudom, náci vagyok. "Na és?"
Bell & Sebastian 2009.09.11. 21:45:46
@tevevanegypupu:
Kösz, hogy elmondta.
@Bajkon úr:
Üdvözlöm azon jeles alkalomból, hogy belépett az új vallás követői közé.
A Bush-idol törvények működtette Antiterrorista Világegyházba. A Nagy Testvér figyelő szemeinek rám eső részét ezúton is megköszönném.
"Mert bizony mondom néktek, terrorizmus ott vagyon, ahol én mondom!" - mondta Anti, a krisztus.
Kösz, hogy elmondta.
@Bajkon úr:
Üdvözlöm azon jeles alkalomból, hogy belépett az új vallás követői közé.
A Bush-idol törvények működtette Antiterrorista Világegyházba. A Nagy Testvér figyelő szemeinek rám eső részét ezúton is megköszönném.
"Mert bizony mondom néktek, terrorizmus ott vagyon, ahol én mondom!" - mondta Anti, a krisztus.
schnee 2009.09.11. 22:05:55
@tewton: majdnem mindenben egyetértek veled. Ami nekem nagyon érdekes, hogy mennyire jól jött ez az USA vezetésének. Így könnyen be lehetett vezetni egy-két egyébként necces dolgot (pl. ujjlenyomat vétel a határon) és meg lehetett kezdeni egy jó drága háborút.
@ubi904: Egyébként érdekes a Zeitgeist ezzel foglalkozó rész is. Ferdén átrobantott vas tartók. Hiányzó maradványok a pentagonnál (állítólag elégtek a hajtómű titán alkatrészei a kerozinban - LOL - azok mindig kerozinban égnek és annak a kibírására vannak tervezve, stb.)
Egyébként fene tudja pontosan mi az igazság. Egyszer majd - nem a mi életünkben - talán ki fog derülni.
@ubi904: Egyébként érdekes a Zeitgeist ezzel foglalkozó rész is. Ferdén átrobantott vas tartók. Hiányzó maradványok a pentagonnál (állítólag elégtek a hajtómű titán alkatrészei a kerozinban - LOL - azok mindig kerozinban égnek és annak a kibírására vannak tervezve, stb.)
Egyébként fene tudja pontosan mi az igazság. Egyszer majd - nem a mi életünkben - talán ki fog derülni.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.11. 22:23:52
Természetesen dolgoztam aznap, kollégák mondták, hogy mi történt.
Én ezt a dolgot úgy látom, hogy benne élek egy világban, ami Californiától Székelyföldig és Alaszkától Krétáig húzódik. Ebben a világban nem nagyon muszáj éhenhalni, nem nagyon ugatnak bele az életembe. Beutazhatom Európát, a kutya nem szól hozzám, hogy mit akarok. Én ezt a világot szeretem, jó benne élni. Ezt a világot megtámadták olyan emberek, akiknek a világában nem szeretnék élni, és akik az én világomat szeretnék lerombolva látni. Ezek az emberek nekem nem barátaim, hanem ellenségeim. Nekem azok a barátaim, akik megvédik a világot, amelyben én és a családom élünk. Ez így elég világos álláspont szerintem. És nem érdekel Guantanamo.
Akkoriban megint volt egy jóslat a nyugati világ közelgő végpusztulásáról, mivelhogy az arabok állítólag megtalálták a nyugati világ védelmi rendszerén a rést, amit a nyugati individualizmus miatti dekadens szabadságeszmény nyit meg. Aztán még sikerült egy robbantás Madridban, és aztán semmi. Mégsem találták meg a rést, a világvége megint elmaradt.
Na de megyek is, van még némi dolgom, aztán meg Jack Bauer lesz az m1-en.
Én ezt a dolgot úgy látom, hogy benne élek egy világban, ami Californiától Székelyföldig és Alaszkától Krétáig húzódik. Ebben a világban nem nagyon muszáj éhenhalni, nem nagyon ugatnak bele az életembe. Beutazhatom Európát, a kutya nem szól hozzám, hogy mit akarok. Én ezt a világot szeretem, jó benne élni. Ezt a világot megtámadták olyan emberek, akiknek a világában nem szeretnék élni, és akik az én világomat szeretnék lerombolva látni. Ezek az emberek nekem nem barátaim, hanem ellenségeim. Nekem azok a barátaim, akik megvédik a világot, amelyben én és a családom élünk. Ez így elég világos álláspont szerintem. És nem érdekel Guantanamo.
Akkoriban megint volt egy jóslat a nyugati világ közelgő végpusztulásáról, mivelhogy az arabok állítólag megtalálták a nyugati világ védelmi rendszerén a rést, amit a nyugati individualizmus miatti dekadens szabadságeszmény nyit meg. Aztán még sikerült egy robbantás Madridban, és aztán semmi. Mégsem találták meg a rést, a világvége megint elmaradt.
Na de megyek is, van még némi dolgom, aztán meg Jack Bauer lesz az m1-en.
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.09.11. 22:32:59
@Elpet: remélem sikerül eljuttatni a Audreynak a bizonyítékot az apjának:D
-d(-_-)b- 2009.09.11. 22:53:02
@Elpet:
"Én ezt a világot szeretem, jó benne élni. Ezt a világot megtámadták olyan emberek, ..."
Bocs, de nem ezt a világot támadták meg, hanem az usát. A későbbi londoni és madridi támadások: na, azokkal ezt a világot támadták meg, mert Európa nem tanult 9/11-ből, hanem nekik is oda kellett menni belepofázni a más dolgába.
A 9/11, a 3/11 és a 7/7 áldozatait ugynannyira sajnálom, mint azt többmilliót, aki máshol halt már meg ártatlanul. Magukat az országokat (usa, spanyolo. és nbr.) egyáltalán nem sajnálom. A külpolitikájuknak ez lett az eredménye, ezt látni lehetett előre.
"Én ezt a világot szeretem, jó benne élni. Ezt a világot megtámadták olyan emberek, ..."
Bocs, de nem ezt a világot támadták meg, hanem az usát. A későbbi londoni és madridi támadások: na, azokkal ezt a világot támadták meg, mert Európa nem tanult 9/11-ből, hanem nekik is oda kellett menni belepofázni a más dolgába.
A 9/11, a 3/11 és a 7/7 áldozatait ugynannyira sajnálom, mint azt többmilliót, aki máshol halt már meg ártatlanul. Magukat az országokat (usa, spanyolo. és nbr.) egyáltalán nem sajnálom. A külpolitikájuknak ez lett az eredménye, ezt látni lehetett előre.
kispufi 2009.09.11. 22:53:36
A rádió elkezdte mondani a hírekben, dolgoztam, munkaidő vége volt, siettem, mert a család várt, fiam féléves se volt még, két nappal voltunk a keresztelője után, aztán mentünk nagynénémnek az 50. születésnapját, asszony is kapkodott, csak konstatáltuk, hogy valami történt a világban, nem is igen tudtuk, hogy mi, bevallom, addig a WTC létezéséről se tudtam, aztán a nagynéni köszöntésekor már szólt a tévé, azt néztük, ő pedig mondta, hogy ez már a második születésnapja, ami nagyon emlékezetsre sikerül, a huszonkettediken Allende menekülését és Pinochet bevonulását nézte...
tewton 2009.09.11. 23:07:04
@Elpet:
az én világomban látok sivatagos foltokat is, alattuk olajjal, meg tevés bennszülötteket is, akik feje fölött át lehet nyúlni, ha elég nagy és elég demokratikus állam vagy. Ezt én nem tudom közvetlenül a "szabadság" eszméjéhez kapcsolni.
OFF
Kicsit sajnálom is, hogy 1956-ban a zalai olajmezők meg az alföldi gázmezők nem bizonyultak elégségesnek egy demokratikus közbelépéshez.
az én világomban látok sivatagos foltokat is, alattuk olajjal, meg tevés bennszülötteket is, akik feje fölött át lehet nyúlni, ha elég nagy és elég demokratikus állam vagy. Ezt én nem tudom közvetlenül a "szabadság" eszméjéhez kapcsolni.
OFF
Kicsit sajnálom is, hogy 1956-ban a zalai olajmezők meg az alföldi gázmezők nem bizonyultak elégségesnek egy demokratikus közbelépéshez.
Alfőmérnök 2009.09.11. 23:17:30
@Elpet:
Ez egy konzekvens álláspont, sokan gondolják így értelmes emberek. Csak az a baj, hogy a másik világ emberei úgy látják, hogy a mi világunk az ő világukat akarja tönkretenni. És lehet, hogy igazuk van.
Ez egy konzekvens álláspont, sokan gondolják így értelmes emberek. Csak az a baj, hogy a másik világ emberei úgy látják, hogy a mi világunk az ő világukat akarja tönkretenni. És lehet, hogy igazuk van.
valójábannemberci 2009.09.11. 23:54:03
Hosszas kommentek helyett: bercixcore2.wordpress.com/2009/09/11/911/
tevevanegypupu 2009.09.11. 23:56:11
@Gasper:
Persze egy vilaghatalom tragediaja mindig elobbrevalo es "fontosabb". Kerdes kinek? Iszonyu bosszut alltak, es meg azt sem tudni biztosan, hogy az igazi bunoson-e?
Amit az iraki haboruval elinditottak, es amivel kenyszeritettek szovetsegeseiket hazugsagra, aldozatokra, van olyan nagy bun - ha a halottak szamat vesszuk "csak" - mint a ket torony..
Ami pedig Afrikaban tortenik az csak annyiban fontos, hogy legyenek meg teruletek amiket el lehet foglalni, nepek, akik meg bedolnek a szines uveggyongyoknek es a tuzes viznek.
Es annal jobb ha ok is pusztitjak egymast..
Persze egy vilaghatalom tragediaja mindig elobbrevalo es "fontosabb". Kerdes kinek? Iszonyu bosszut alltak, es meg azt sem tudni biztosan, hogy az igazi bunoson-e?
Amit az iraki haboruval elinditottak, es amivel kenyszeritettek szovetsegeseiket hazugsagra, aldozatokra, van olyan nagy bun - ha a halottak szamat vesszuk "csak" - mint a ket torony..
Ami pedig Afrikaban tortenik az csak annyiban fontos, hogy legyenek meg teruletek amiket el lehet foglalni, nepek, akik meg bedolnek a szines uveggyongyoknek es a tuzes viznek.
Es annal jobb ha ok is pusztitjak egymast..
min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.09.12. 00:14:20
Amikor hirtelen belegondoltam, azt hittem, az amik nemcsak aládolgoztak, de még tán jól is jönnek ki belőle. Aztán belegondoltam, és megláttam. Lószart. Mindnyájunknak rossz volt.
Szaúdiék milliárdjaiból ilyen geciket finanszíroznak, ez ugyanaz a szarevő fajta társulat, mint a mi Ferkónké, csak vallásos fundamentalista köntösben.
Az a geci Kuncze meg dörmögné, minek mentek oda a toronyba, ugyi.
Szaúdiék milliárdjaiból ilyen geciket finanszíroznak, ez ugyanaz a szarevő fajta társulat, mint a mi Ferkónké, csak vallásos fundamentalista köntösben.
Az a geci Kuncze meg dörmögné, minek mentek oda a toronyba, ugyi.
tevevanegypupu 2009.09.12. 00:20:57
@Alfőmérnök:
tudja draga Alfomernok, az arab vilagban neha egeszen maskeppen latjak a dolgokat, talan hihetetlen de igy van. Es sokan vannak am ok is, nagyon sokan. Es ha az ember evtizedekig el itt, akkor megtanulja, hogy a vilag kerek es egesz, es bizonyos szemszogbol nezve nem Europa es nem az USA a kozepe. Hogy aztan kinek van igaza?(:
tudja draga Alfomernok, az arab vilagban neha egeszen maskeppen latjak a dolgokat, talan hihetetlen de igy van. Es sokan vannak am ok is, nagyon sokan. Es ha az ember evtizedekig el itt, akkor megtanulja, hogy a vilag kerek es egesz, es bizonyos szemszogbol nezve nem Europa es nem az USA a kozepe. Hogy aztan kinek van igaza?(:
negeev 2009.09.12. 00:32:04
Én máig úgy látom, hogy sok ártatlan ember halt meg. Erre meg nem lehet nagyképűen azt mondani, hogy am bloc az USA megérdemelte. Ártatlan embereket ölni egyszerűen aljasság. Ha egy politikust vagy katonai vezetőt gyilkolnak meg még mindig elfogadhatóbb, hiszen a hatalom, a veszélyek felvállalásával is jár. A terrorizmus semmiképpen sem akceptálható eszköz, hogy egy ügyért harcoljanak. Az pedig külön felháborító, hogy civilek ellen támadnak. Ezért is kell üldözni minden terroristát.
tewton 2009.09.12. 00:36:25
@teve,
sok igaza van. Mo-n élve, mucsai és nem euroatlanti szempontból én speciel nem értem, miért is kell Mo-nak, mint se arab-iszlám kisebbséggel, se efféle terroristákkal nem rendelkező országnak belépnie egy ilyen játszmába. 1968, csak most Prága helyett a sivatagban. Jobban érezném a terrorfenyegetettséget, ha nyugatnémet és boszniai moszlimok Madzsarisztánt konkrétan vissza akarnák csatolni valamelyik kalifátushoz.
sok igaza van. Mo-n élve, mucsai és nem euroatlanti szempontból én speciel nem értem, miért is kell Mo-nak, mint se arab-iszlám kisebbséggel, se efféle terroristákkal nem rendelkező országnak belépnie egy ilyen játszmába. 1968, csak most Prága helyett a sivatagban. Jobban érezném a terrorfenyegetettséget, ha nyugatnémet és boszniai moszlimok Madzsarisztánt konkrétan vissza akarnák csatolni valamelyik kalifátushoz.
vomit 2009.09.12. 01:04:11
gugliba beir:
FEMA videographer hiding
a fotos hivatalbol ott volt a hermetikusan elzart romoknal, es furcsakat mesel.
ez meg a pentagonnal volt idoben (a tudositasat soha tobbet nem adtak le):
thewebfairy.com/911/pentagon/
az osszes veletlenek gyujtemenye:
www.sharaagustina.com/Criminal-Defense-Attorney/2009/08/19/do-you-believe-in-coincidences-2/
FEMA videographer hiding
a fotos hivatalbol ott volt a hermetikusan elzart romoknal, es furcsakat mesel.
ez meg a pentagonnal volt idoben (a tudositasat soha tobbet nem adtak le):
thewebfairy.com/911/pentagon/
az osszes veletlenek gyujtemenye:
www.sharaagustina.com/Criminal-Defense-Attorney/2009/08/19/do-you-believe-in-coincidences-2/
tevevanegypupu 2009.09.12. 01:09:52
@tewton:
Megdicsertek bennunket. De az is szorakoztato vagy inkabb tragikomikus, hogy nalunk is nagyon mervado, hogy melyik miniszterelnok foghat kezet ket pillanatra az amerikai elnokkel.
Ugy tunik, hogy ezekert a pillanatokert hajlamosak vagyunk sok aldozatra. Hogy aztan ezert mi a jutalom, azt nem lehet tudni, de ez az egyuttmukodes kicsit hasonlit a Varsoi Szerzodeshez. Bar 1956-ban mikor hiaba vartuk az amerikaiak segitseget hogy orultunk volna neki, ha felajanljak. De akkor meg nem volt itt az ideje, es lam, most meg mi segitunk nekik!(:
Megdicsertek bennunket. De az is szorakoztato vagy inkabb tragikomikus, hogy nalunk is nagyon mervado, hogy melyik miniszterelnok foghat kezet ket pillanatra az amerikai elnokkel.
Ugy tunik, hogy ezekert a pillanatokert hajlamosak vagyunk sok aldozatra. Hogy aztan ezert mi a jutalom, azt nem lehet tudni, de ez az egyuttmukodes kicsit hasonlit a Varsoi Szerzodeshez. Bar 1956-ban mikor hiaba vartuk az amerikaiak segitseget hogy orultunk volna neki, ha felajanljak. De akkor meg nem volt itt az ideje, es lam, most meg mi segitunk nekik!(:
Prophet 2009.09.12. 02:27:30
Mennyire egyszerűbb lenne meggyőzni a kétkedőket, ha Mohamed Attának van annyi esze, hogy az ingzsebe helyett mondjuk abba a tűzálló Koránba csúsztatja a búcsúlevelet, amit állítólag a romok között találtak meg! Nem lennének ilyen összeesküvés elmélet-hívők se!
Nem mintha az áldozatok sírját, meg emlékét akarnám sárba húzni. Csak.
Nem mintha az áldozatok sírját, meg emlékét akarnám sárba húzni. Csak.
Kopiás Attila Steve 2009.09.12. 04:26:53
Én is éppen dolgoztam annó, munkatársak említették, hogy valami gép beleszállt a WTC-be. Elsőre azt hittem vicc, másodszorra meg, hogy a Kálvin térnél lévő épületről beszélnek és baromira nem tudtam vizualizálni.
Aztán persze aznap már senki nem dolgozott, ment a böngészőfrissítés ezerrel egész nap. Asszem ott és akkor az volt a hihetetlen számunkra, hogy ez itt, élőben, a szemünk előtt történik, konkrét emberek halnak meg, ezt mi látjuk a világ másik felén és se tenni nem tudunk semmit, se kattintani, hogy hagyják abba, se a világunk nem fog megállni.
Persze, nekem a 3000 halottal járó tragédia eltúlzása régóta böki a csőrömet, hiszen mit mondunk akkor a többi durvábbra. De akkor is meghalt 3000 ember, ártatlanul, egy kormány külpolitikája miatt, amihez releváns közük nem volt. És élőben láthattuk, mit jelent egyetlen ember halála is, amikor 200 métert zuhan a talajig, ebből volt 3000. Valahol felfoghatatlan. Azóta - magamban - valahol ez az egyik mérce, amit tragédiák mérésére használok. Pl 5 WTC-nyi gyerek hal éhen - naponta. Ez szerintem nem a WTC súlyát csökkenti, nem az áldozatok helyzetét bagatellizálja - hogy tehetné - hanem a világunk állapotára mutat rá. Egyszerűen ennyi évi 5M halott gyerek.
Mit mondjak, segít átértékelni a problémáim nagyságát, amikor rossz pizzát hoznak ki vagy hasonló...
Aztán persze aznap már senki nem dolgozott, ment a böngészőfrissítés ezerrel egész nap. Asszem ott és akkor az volt a hihetetlen számunkra, hogy ez itt, élőben, a szemünk előtt történik, konkrét emberek halnak meg, ezt mi látjuk a világ másik felén és se tenni nem tudunk semmit, se kattintani, hogy hagyják abba, se a világunk nem fog megállni.
Persze, nekem a 3000 halottal járó tragédia eltúlzása régóta böki a csőrömet, hiszen mit mondunk akkor a többi durvábbra. De akkor is meghalt 3000 ember, ártatlanul, egy kormány külpolitikája miatt, amihez releváns közük nem volt. És élőben láthattuk, mit jelent egyetlen ember halála is, amikor 200 métert zuhan a talajig, ebből volt 3000. Valahol felfoghatatlan. Azóta - magamban - valahol ez az egyik mérce, amit tragédiák mérésére használok. Pl 5 WTC-nyi gyerek hal éhen - naponta. Ez szerintem nem a WTC súlyát csökkenti, nem az áldozatok helyzetét bagatellizálja - hogy tehetné - hanem a világunk állapotára mutat rá. Egyszerűen ennyi évi 5M halott gyerek.
Mit mondjak, segít átértékelni a problémáim nagyságát, amikor rossz pizzát hoznak ki vagy hasonló...
Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.12. 06:39:12
a második becsapódást egyenesben láttam a szíenenen, és már akkor azt gondoltam, hogy ejnye, ez a moszad és talán egy szűk usási politikai kör, ejnye, ejnye.
aztán még azt is, hogy érdekes módon, a megszokottnál majd kevesebben lesznek, mint matuska vonatánál.
aztán telt-múlt az idő és még most is ezt gondolom.
aztán még azt is, hogy érdekes módon, a megszokottnál majd kevesebben lesznek, mint matuska vonatánál.
aztán telt-múlt az idő és még most is ezt gondolom.
f.m.j. 2009.09.12. 07:48:49
Én vasaltam a 8 hónapos gyerekem cuccait... Estfm-et hallgattam, és beszartam, hogy háború lesz, a Galamb (műsorvezetővel) együtt, aki azon tanakodott, hogy ki támadta meg Amerikát?
azóta erről az egészről teljesen mást gondolok, de az igaz, hogy az emberiség nagy része a nyugati világban valóban emlékszik hogy aznap épp mit csinált...
azóta erről az egészről teljesen mást gondolok, de az igaz, hogy az emberiség nagy része a nyugati világban valóban emlékszik hogy aznap épp mit csinált...
f.m.j. 2009.09.12. 07:49:54
Ja, és a mérnőkember párom szerint furcsa volt az összeomlás... de ezt biztos tudjátok
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.09.12. 08:13:17
Jópofa, hogy mennyien értenek Magyarországon a felhőkarcolók statikájához, bár nálunk még egy sem épült.
Meg azt nem értettem soha, amikor a Nagy Világbirodalom ellenzőit hallgattam régebben, hogy lehet 5 percen belül először azzal előállni, hogy végre megkapta Amerika, geci, utána meg leleplezni a sötét cselszövevényt, hogy Amerika rendezte meg saját magának a támadásokat. Vagy az egyik, vagy a másik. Én David Palmerrel és Jack Bauerrel vagyok.
Meg azt nem értettem soha, amikor a Nagy Világbirodalom ellenzőit hallgattam régebben, hogy lehet 5 percen belül először azzal előállni, hogy végre megkapta Amerika, geci, utána meg leleplezni a sötét cselszövevényt, hogy Amerika rendezte meg saját magának a támadásokat. Vagy az egyik, vagy a másik. Én David Palmerrel és Jack Bauerrel vagyok.
GeeDawg2 2009.09.12. 10:15:47
@Elpet: hát ja. ez nekem is feltűnt, ez a nagy szakértelem. Bár nén nem vagyok mérnök, de történetesen, véletlenül ismerek New York-i tűzoltókat, olyanokat is, akik ott voltak a helyszínen. A WTC pont olyan technikával épült, ami teljesen felelt meg a tűzvédelmi szabványoknak... Tehát egy sima szemetestűz is komoly pusztitásokat vitt volna végbe, itt azonban meg volt komoly lendület tényező is.
...és egyébként egy terrorista /katonai támadás, ami civileket öl meg, sosem hősies. Akár Ruandában, akár Londonban, amikor az IRA robbantott, akár Izraelben az öngyilkosmerénylők. Ugyanis se én, se a Mezei Géza nem vagyunk egyénileg felelősek azért, hogy az államom milyen politikákat folytat.
...és egyébként egy terrorista /katonai támadás, ami civileket öl meg, sosem hősies. Akár Ruandában, akár Londonban, amikor az IRA robbantott, akár Izraelben az öngyilkosmerénylők. Ugyanis se én, se a Mezei Géza nem vagyunk egyénileg felelősek azért, hogy az államom milyen politikákat folytat.
GeeDawg2 2009.09.12. 10:17:06
@GeeDawg2: na, csak sikerült elgépelnem: szóval a WTC nem felelt meg a tűzvédelmi szabványoknak, kifejezetten gyúlékony volt.
tevevanegypupu 2009.09.12. 10:25:59
@Elpet:
Az 1956-ban jol atvagtak minket. Persze aztan konnyezve fogadtak be a menekulteket..es kuldtek tejkonzeret, ragogumit es csokoladet.A kesobbiek soran pedig nem kell elfelejteni azt sem, hogy Bush elnokot hogy befolyasolta peldaul nehai Tom Lantos Magyarorszag, Gyurcsany es Orban Viktor megitelesevel kapcsolatban. Sok apro reszlet van amit a nagy baratkozasok kozepette elfelejteni latszunk.
Szoval ovakodjunk a gorogoktol, meg ha latszolag ajandekot hoznak is..
Az 1956-ban jol atvagtak minket. Persze aztan konnyezve fogadtak be a menekulteket..es kuldtek tejkonzeret, ragogumit es csokoladet.A kesobbiek soran pedig nem kell elfelejteni azt sem, hogy Bush elnokot hogy befolyasolta peldaul nehai Tom Lantos Magyarorszag, Gyurcsany es Orban Viktor megitelesevel kapcsolatban. Sok apro reszlet van amit a nagy baratkozasok kozepette elfelejteni latszunk.
Szoval ovakodjunk a gorogoktol, meg ha latszolag ajandekot hoznak is..
Aradebil 2009.09.12. 10:27:20
@leila iron: ill. pontosan hova helyezték a robbanó tölteteket...konspiráció off
kholiq 2009.09.12. 11:59:26
En egy tanacsado cegnel dolgoztam Nemetorszagban, minden nap reggeltol ejfelig az irodaban guriztem, TV-m meg nem volt, igy, ha hiszitek, ha nem, en az afgan tamadasig nem is lattam filmen, hogy mi tortent (fotokat lattam persze). A tamadast is csak radion hallgattam. Fura volt aztan videorol megnezni az egeszet anyameknal otthon.
Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t 2009.09.13. 07:05:56
Azokban a tornyokban
3000 katona halt meg.
3000 fehérgalléros, akik nem fegyverrel rabolnak, fenyegetnek, ölnek
hanem magával a háború esszenciájával:
pénz, pénz, pénz.
(Ugye ugye Montecuccoli.)
NEM SAJNÁLOM JOBBAN ŐKET, MIJT BÁRMELYIK HARCMEZŐN ELESETT KATONÁT.
NEM SAJNÁLOM JOBBAN ŐKET, MINT EGY DIKTATÚRÁT SZOLGÁLÓ HIVATALNOKOT VAGY BESÚGÓT. NEM SAJNÁLOM AMERIKÁT SEM.*
*ettől még nem szívelem az iszlám nevében fanatizáltakat sem (és direkt nem iszlám fanatikusoknak nevezem őket)
Egyedül az életet menteni akaró meghalt segítségnyújtókat sajnálom.
Az ő haláluk az egyedüli targédia ebben a történetben.
3000 katona halt meg.
3000 fehérgalléros, akik nem fegyverrel rabolnak, fenyegetnek, ölnek
hanem magával a háború esszenciájával:
pénz, pénz, pénz.
(Ugye ugye Montecuccoli.)
NEM SAJNÁLOM JOBBAN ŐKET, MIJT BÁRMELYIK HARCMEZŐN ELESETT KATONÁT.
NEM SAJNÁLOM JOBBAN ŐKET, MINT EGY DIKTATÚRÁT SZOLGÁLÓ HIVATALNOKOT VAGY BESÚGÓT. NEM SAJNÁLOM AMERIKÁT SEM.*
*ettől még nem szívelem az iszlám nevében fanatizáltakat sem (és direkt nem iszlám fanatikusoknak nevezem őket)
Egyedül az életet menteni akaró meghalt segítségnyújtókat sajnálom.
Az ő haláluk az egyedüli targédia ebben a történetben.
f.m.j. 2009.09.13. 09:20:38
amúgy ez is tragédia, de ettől sokkal nagyobb szörnyűségek történnek óráról-órára a nagy világban, és itthon is...
Nem baj, ha nem vagyok elájulva?
Nem baj, ha nem vagyok elájulva?
gekibo 2009.09.13. 13:42:41
Amikor egy városban lévő toronyházat bontásra ítélnek, nagy tudású és tapasztalatú robbantómérnökök, statikusok csapata, hosszú vizsgálódás és felmérés után mm pontosan elhelyezett és grammra kimért robbanóanyagot hoz működésbe - és ha minden jól megy, nem jön közbe semmi hiba, az épület pontosan önmagába roskad.
Itt meg jön két repülőgép teli kerozinnal, belemegy a toronyba, az nemsokára összedől, és pontosan úgy dől össze, hogy azt a szakértők sem tudták volna jobban megvalósítani.
Micsoda véletlen!
Itt meg jön két repülőgép teli kerozinnal, belemegy a toronyba, az nemsokára összedől, és pontosan úgy dől össze, hogy azt a szakértők sem tudták volna jobban megvalósítani.
Micsoda véletlen!
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.09.14. 07:56:29
a 14. utcánál voltam, amikor történt. kiküldtek az épületből, mert elmondásuk szerint ez lehet a következő célpont - de hála istennek ez nem lett igaz. délután akartuk megnézni a tervek szerint a wtc-t, de ebből érthető okokból nem lett semmi.
nem olyan volt, mint amilyennek a média bemutatta ideát. mindenki fegyelmezett maradt, és szépen ballagtak az utcán a lezárástól el, közben a töküres taxik nyitott ajtóval bömböltették a híreket a rádióból, és az emberek fürtökben gyülekeztek köréjük, hogy hallják, mi is történt tképpen.
akárkivel telefonáltam idehaza, mind ki volt borulva, hogy mi történt, és hogy még mi fog történni. és aztán másnap lett, meg harmadnap, és így tovább.
pedig láttam fotókat, amik ott készültek, helyben. az félelmetes volt.
igazi szemétláda volt, aki ezt kitervelte és végrehajottta. remélem előkerül és meglakol érte. mindenki, aki benne volt.
valahogy Mohamed Atta útlevele nekem nem tűnik túl meggyőzőnek, na.
ajánlott filmek:
- 24 Season 5
- The Lone Gunmen (pilot episode)
- V for vendetta
nem olyan volt, mint amilyennek a média bemutatta ideát. mindenki fegyelmezett maradt, és szépen ballagtak az utcán a lezárástól el, közben a töküres taxik nyitott ajtóval bömböltették a híreket a rádióból, és az emberek fürtökben gyülekeztek köréjük, hogy hallják, mi is történt tképpen.
akárkivel telefonáltam idehaza, mind ki volt borulva, hogy mi történt, és hogy még mi fog történni. és aztán másnap lett, meg harmadnap, és így tovább.
pedig láttam fotókat, amik ott készültek, helyben. az félelmetes volt.
igazi szemétláda volt, aki ezt kitervelte és végrehajottta. remélem előkerül és meglakol érte. mindenki, aki benne volt.
valahogy Mohamed Atta útlevele nekem nem tűnik túl meggyőzőnek, na.
ajánlott filmek:
- 24 Season 5
- The Lone Gunmen (pilot episode)
- V for vendetta
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.09.14. 08:14:04
@gekibo: és érdemes megfigyelni az összeomló toronyról készült tvfelvételeken az apró kis oldalirányú kifúvásokat - a controlled demol group munkájának eredménye szokott így végződni.
Maestro 2009.09.14. 09:43:45
éppen hazaértem suliból (általános) aztán egész nap a tv-t néztem, hogy mi van.
biztosra veszem, hogy túl a keleti hegyekben üldögélő, svarcban terrorista kecskepásztorok "basszunk oda a jenkiknek" ötletén túl volt még némi nyugati biztatás is.
biztosra veszem, hogy túl a keleti hegyekben üldögélő, svarcban terrorista kecskepásztorok "basszunk oda a jenkiknek" ötletén túl volt még némi nyugati biztatás is.
eN 2009.09.14. 12:01:56
@gekibo: azért arról hallottál hogy nemcsak a WTC dőlt össze, hanem a környező épületek is, ugye? "Both buildings collapsed within two hours, destroying nearby buildings and damaging others." en.wikipedia.org/wiki/September_11_attacks
Vagy ez már nem fér bele az összeesküvés-elméletbe?
Vagy ez már nem fér bele az összeesküvés-elméletbe?
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.09.14. 12:32:57
@eN:
bizony, a 3 epulet minden lathato ertelem nelkul omlott le, mintha bontanak.
a hivatalos magyarazat szerint az volt, hogy a leomlo tornyokbol kirelpulo ego darabok gyujtottak meg valamit ott, es az epulet alatti uzemanyagtankok robbantak fel.
ettol meg Benedek Elek is podorne egyet a bajuszan
bizony, a 3 epulet minden lathato ertelem nelkul omlott le, mintha bontanak.
a hivatalos magyarazat szerint az volt, hogy a leomlo tornyokbol kirelpulo ego darabok gyujtottak meg valamit ott, es az epulet alatti uzemanyagtankok robbantak fel.
ettol meg Benedek Elek is podorne egyet a bajuszan
Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t 2009.09.14. 20:19:33
Nem tudom sajnálni az USA a világon többi részén való élősködésének 3000 kis fogaskerekét.
Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t 2009.09.14. 21:09:35
jav.:
Nem tudom sajnálni az USA a világ többi részén való élősködésének 3000 kis fogaskerekét.
Nem tudom sajnálni az USA a világ többi részén való élősködésének 3000 kis fogaskerekét.
eN 2009.09.15. 11:41:16
@denever: a belinkelt cikk a WTC-n kívül 7 összedőlt épületről beszél: 6 kisebb felhőkarcoló és egy templom, további 2 annyira megsérült hogy le kellett bontani, és további 6 épület sérült kisebb-nagyobb mértékben, amit kijavítottak. Nos, ha egy irányított bontás ekkora járulékos kárral jár, akkor akár le is bombázhatnák az épületeket, minek vacakolni a robbanóanyag elhelyezéssel.
GeeDawg2 2009.09.15. 17:12:36
@eN: ez még egy jobb összeesküvés elméletbe belefér...
@Az MSzP...: mondjuk, tételezzük fel, hogy egy szlovák szélsőséges csoport bossszút akarnak állni Magyarországon az ezeréves elnyomásért. Úgy gondolják, a támadás legjobb célpontja a Szabadság tér mellett élő Bankcenter lenne. És mondjuk történetesen neked is dolgozna ott családtagod, ismerősöd, és nem éppen "élősködne", hanem csak a napi munkáját végezné - valaki takarítana, valaki ügyfeleket szolgálna ki, valaki könyvelne, stb... Akkor is ilyen rezzenéstelen lennél?
@Az MSzP...: mondjuk, tételezzük fel, hogy egy szlovák szélsőséges csoport bossszút akarnak állni Magyarországon az ezeréves elnyomásért. Úgy gondolják, a támadás legjobb célpontja a Szabadság tér mellett élő Bankcenter lenne. És mondjuk történetesen neked is dolgozna ott családtagod, ismerősöd, és nem éppen "élősködne", hanem csak a napi munkáját végezné - valaki takarítana, valaki ügyfeleket szolgálna ki, valaki könyvelne, stb... Akkor is ilyen rezzenéstelen lennél?
Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.09.16. 08:29:17
Ha csak 50 évnyi magyarosításért akarnának így bosszút állni?
A lényeg a vélt, vagy valós sérelmek erőszakos megtorlása.
Amúgy az IRA is robbangatott londoni áruházakban.
A lényeg a vélt, vagy valós sérelmek erőszakos megtorlása.
Amúgy az IRA is robbangatott londoni áruházakban.