Nemzeti fordulat az SZDSZ-ben?
2009. július 16. írta: AgentUngur

Nemzeti fordulat az SZDSZ-ben?

 Sok furcsa dolog történt az SZDSZ háza táján az elmúlt napokban, de a legtöbb magyarázható pusztán hatalmi harcokkal, egy sebzett párt talán végső vergődésével. De a legfurcsább mind közül, hogy a két acsarkodó ellenfél, Kóka János frakcióvezető és Retkes Attila pártelnök is elkezdte a „nemzet” szót használni. Kóka szdsz-radikal szempontból „vállalhatóbban”, a remekbe szabott szlovák nyelvtörvény kapcsán szólalt meg , Retkes viszont a „nemzetiesítést” a pártprogram részeként vázolta fel.

 Előtérbe került az a Szent-Iványi István is, aki a párton belül a határon túli magyar közösségek ügyének szinte egyetlen aktív képviselője volt az utóbbi időben. Erős kérdés persze, hogy valóban nemzeti liberális párttá tehető-e az SZDSZ, sőt, hogy Retkes meddig lesz pártelnök, de a jelenség akkor is figyelmet érdemel. Méghozzá azért, mert egy olyan párt két vezetője indulgatott el egy irányba, legalábbis retorikai szinten, amely a magyar értelmiséget kettészakító „nemzeti” – „nem-nemzeti” (aki akarja, hívhatja népi-urbánusnak is) Grand Canyon mélységű törésvonal egyik legszélsőbb pontját foglalta el, pontosan a MIÉP-el és a Jobbikkal szemben.

 

***

 

 A tragikus történet, amelyre érdemes hosszabban is kitérni, mert annyi évet mérgezett meg a magyar közéletben, még a rendszerváltozás előtt kezdődött. Eleinte nem tűnt túl drámainak. A nyolcvanas években, hogy az értelmiségi holdudvarok emblematikus alakjait említsük, Konrád György és Eörsi István vállalható viszonyban volt Csoóri Sándorral és Csurka Istvánnal. Az urbánus oldalhoz köthető Beszélő tájékoztatást adott Duray Miklós és Tőkés László meghurcolásáról, rajta keresztül a magyar értelmiség végre átfogó képet kaphatott a román elnyomás méreteiről, vagy a csángók sorsáról.

 

 A Beszélőben ugyanakkor jól kirajzolódtak az urbánus és népi ellenzék közötti különbségek is. Az urbánus hagyományhoz kötődő értelmiség már ekkor határozottan antinacionalista vonalat képviselt, és ebben a hatalomhoz állt közel, nem a népi írókhoz. Ahogy gyengült az MSZMP szorítása, úgy lett egyre feltűnőbb ez a törés, hogy aztán az MDF és SZDSZ közötti ideológiai háborúban csúcsosodjon ki. Csurka és Eörsi két egymástól fényévnyi távolságra lévő pólussá vált, az egyik oldal a másik számára kis túlzással szimplán „hazaáruló”, vagy „magyarkodó”, esetleg antiszemita lett. Nemzedékek ebben a szellemi háborúban nőttek fel, és tanulták meg nagyon nem szeretni az SZDSZ-t vagy éppen az MDF-et, majd a Fideszt. Jobboldali szemszögből így nézett ki az egyenlet: valamire lehet, korrekt és európai emlékezni, valamire pedig nem. Annak ellenére, hogy a magyar zsidósággal szemben elkövetett 1944-es deportálás és tömeggyilkosság, vagy az ország 1920-as és 1947-es szétszabdalása (és a hozzá kapcsolódó méretében kisebb, de létező deportálások és tömeggyilkosságok) ugyanúgy magyar, és egymással sok mindenben összefüggő tragédiák. Az előbbit az elmúlt húsz évben „politikailag korrekt” volt artikulálni, az utóbbit nem. A Trianonra, Párizsra és következményeikre emlékezőkre ráhúzták a nemzeti bohócsipkát.

 

 Nem kétlem, sok liberális értelmiségi őszintén azt hitte, hogy tényleg lejárt a nemzetek kora, vagy azt, hogy ha mindent lenyelünk, és mindent elfelejtünk, akkor majd szeretni fognak minket a Kárpát-medencében, de ez a végeredményen nem változtat. Különösen élessé tette a jobboldali sérelmet, hogy a balliberális oldal 1990 óta szinte végig erősebb véleményformáló hatalommal bírt, és döbbenetes erővel képviselte a legdurvább csúsztatásokat is, a 23 millió román munkavállaló eljövetelétől kezdve a kettős állampolgárság megadása miatt éhen-haló nyugdíjasokig. Sértettségében a jobboldali értelmiség „cserébe” sokszor elmulasztotta felemelni a hangját a szélsőjobbon egyre erősödő radikális és végtelenül ostoba antiszemitizmussal és antikapitalizmussal, sőt maga is erőteljesen radikalizálódott.

 

***

 

 A SZDSZ jelenlegi bimbózó fordulata azt jelezheti, hogy rájöttek, a balliberális dogma a „nemzeti kérdésben” történelmi tévedés volt. Ezt Spiró György mondja, nem én: „a ballib elmélet a nemzetállam bukásáról nagyon súlyos tévtan”.

 

 A nemzetállam, akármiről is álmodozott az SZDSZ, köszöni szépen és jól van, mindenhol elfogadottá vált, hogy nem a múlt maradványa, hanem a XXI. század alapvető rendező tényezője. Spiró egyébként néhány hete a TV 2-ben a leesett állú Bárdos András előtt egy másik balliberális dogmát is ledöntött, amikor kimondta, hogy az alapvető probléma nem a magyar nacionalizmus a térségben, hanem az utódállamok magyargyűlölete, az összeállásra kész Kisantant.

 

 Az SZDSZ (volt) értelmiségi holdudvara persze döbbenten és ellenségesen figyeli a folyamatokat, Retkes Attilát már kiátkozták, de az megkérdőjelezhetetlen, hogy az általuk képviselt szélsőségesen liberális ideológia Magyarországon és globális szinten is totális vereséget szenvedett.

 

 Mint ahogy az első sorokban írtam, rengeteg a kérdés. Mégis megnyílt egy történelmi lehetőség. Az az SZDSZ, amely a piros-fehér-zöld minden előfordulására szívrohamot kapott, vállalhatatlan volt a magyar jobboldal számára, vállalhatatlanabb a kérdésben ellenséges, de kevésbé ideologikus MSZP-nél is. A párt felelőssége iszonyú abban, hogy ide jutott a magyar közélet. De ha születik egy új SZDSZ, egy olyan SZDSZ, ami végre érzékennyé válik a nemzet legnagyobb problémájára, arra, hogy egyharmadát naponta pofozzák fel szimbolikusan és gyakorlatilag is a szomszédos országokban, akkor születhet egy új magyar liberalizmus. Egy olyan magyar nemzeti liberalizmus, ami már nem feltétlenül gyűlölendő ellenpólus a magyar jobboldal számára. Ha pedig véget ér a szellemi polgárháború a rendszerváltó pártok között, a kommunista diktatúra utódpártjának még jobban csökken az esélye, hogy belátható időn belül visszatérjen a hatalomba.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr851249792

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Spiró György; Ady; Gróf Balázs; Eörsi 2009.07.27. 21:38:05

Kossuth-díjas magyar író, költő, irodalomtörténész és műfordító. Kornissal tán nem kedvelik egymást. Aki többet akar tudni, az majd megnézni a wikipédián. A már unalomig ismételt Spiró-vers (és aztán annak erősen "szubjektív" elemzése): &nbs...

Trackback: Liberális párt wanted 2009.07.22. 16:42:36

Mondjuk ha geci kókáék meg a többi szarrágó nem baszta volna szét a magyar népet, lenne pénz moziba járni a kurva isten megbassza hozzászólás egy szinkronhaglopásokról szóló cikkhez  Hát körülbelül ilyen ma a közhangulat Magyarországon. Az á...

Trackback: A jordán gyarmat 2009.07.18. 12:15:30

Ezt a bejegyzést most azért kell megírnom, mert most tudtam meg, hogy azon a helyen ahol élek felvásárolják a többezer főt foglakoztató multinacionális nagyvállalatot. A felvásárló is az, ugyanazok mindig. Izraeliek. A cikk   Az itt sokszor...

Trackback: Gyorshírek 2009.07.17. 10:22:49

STORY.HU - Kamilla: "Mondj le, János!"Már kedvese szerint is le kellene mondania a frakcióvezetői posztról Kóka Jánosnak - osztotta meg lapunkkal aggodalmait Kamilla (28). "Egyre idegesebb, frusztráltabb a rá nehezedő nyomás miatt. Miutá...

Trackback: Nincs esély 2009.07.16. 20:46:29

Tegnaptól új elnöke van az SZDSZ-nek. Többször írtam már erről a pártról, azonban végül sosem publikáltam. Azért, mert liberálisként jóval több és összetettebb bajom van az SZDSZ-szel, mint a többi párttal, hiszen elméletileg nekik kellene az én értékr...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sorokinV 2009.07.16. 20:17:00

Kezdődik a New Hope a Film+ -on. Ott lehet szeretni a liberálisokat, nem itt a valóságban! :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 20:21:08

@sorokinV: & @Grift:

Bizonyára én vagyok a gumicsizmás mucsai, de ez az egész SZDSZ-mizéria engem teljesen hidegen hagy:-( Ha nem olvasnék róluk a Reakción, soha eszembe sem jutnának:-D Az ő esetükben az elhallgatás sokkal inkább logikus, mint diszkriminatív eljárás:-D

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.16. 20:22:59

@bbjnick:
természetesen igazad van, hálaistennek már csak halottlátás folyik, de nem is az az érdekes a dologban, hanem az, hogy a még meleg kadáverre azonnal rászívja magát valaki és reményt posztol. liberális reményt. itt.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.07.16. 20:26:59

Persze ez azért van, mert: - Mindig gyengébbek voltunk náluk! Ez kiderült már trianon előtt egy évvel. (nem pontosidézet, valahogy így mondja).

Ha valamiért gyengébbek voltunk náluk, az pont az ilyen esztementek regnálása, és sunyi aljassága miatt volt.

Azt mondja: - a horvátok most hallgatnak..(sic!)
Ja, majd ők is ellenünk fordulnak előbb-utóbb mi? A szerbek is három vesztes háború után majd összeállnak pont a horvátokkal. Biztos így lesz. Arra nem térnek ki, hogy a szlovák stb. nacionalisták szövegei valyon miért nem számítanak a magyarok felidegesítésének.

sorokinV 2009.07.16. 20:27:16

@Grift: @bbjnick:

Majd ha az utolsó SZDSZ-es is polgári foglalkozást választ, akkor fogok megnyugodni. De egyelőre csak szavakban temetik a szadit, még nem Gusztos hozza ki a pizzát!

Amíg döntéshozó (esetükben károkozó) pozícióban vannak senki ne írja le őket! Sőt, az utolsó perceket is ki fogják használni MagyarBálinték, hogy valami visszafordíthatatlan kárt okozzanak!

states 2009.07.16. 20:29:02

@ubi904:
Azt nem tudom, mi lesz szegény Fidesszel, ha netán már nem rettegnek tőlük annyira a választók, mint most, hogy félelmükben 56 százaléknyian szavaztak rá...

betyár (törölt) 2009.07.16. 20:30:42

@sorokinV:
Elmúlt húsz év? 91 az! 1918 őszétől gyakorolják is. Az eredmény ismert. Spiró semmi újat nem mond erről: ne húzgáljuk az oroszlán bajszát, mert kicsik vagyunk.
Ha Spiró ilyen nagynak tartja a kisantanttal való háború veszélyét, akkor legutolsó regényében mért egy jövőben lezajló cigány-magyar háborúról vizionál, mért nem erről?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.07.16. 20:31:22

Az egész történet a széljobbról szól. Teljes a beszarás a holdudvarban és a pártban is. Megoldásként a nemzetféltő gúnyát dobják magukra, és megpróbálnak egy kicsit abban forgolódni.

Fél év, és a sikertelenséget látva úgy fognak csaholni, ahogy még sose tették.

heima (törölt) 2009.07.16. 20:48:49

ebben a postban mi az szdszes fel nem foghatom. úgy látszik a népek már csak a vastagbőrös összetettségű gondolatokra vevők.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 20:57:37

@Grift: & @sorokinV: & @gloire:

Ha a Fidesz hatalomra jut, remélem, hogy lesz annyi esze és képessége, hogy erős és minőségi anyagból elkezdi a kultúrát újjáépíteni. Nem jókáderekből, mikutyánkkölykeiből és kormoránegyüttesekből, hanem valódi izzóvasforróságú igazi kultúrából. Másként nem fog menni, mint hogy mi domináljuk a kultúrát, mi tematizáljuk a közbeszédet, mi kötjük le a figyelmet, mi hozzuk tűzbe az agyakat és a lelkeket. Muszáj lesz, mert ha nem és nem rögtön, akkor újra jön a ballibber dezinform és a sz*ros ablakon megint nem lehet majd átlátni:-(

ü
bbjnick

sorokinV 2009.07.16. 21:00:58

@bbjnick:

Remélem, ha a Fidesz hatalomra jut lesz annyi ereje, hogy nem a kulturkampf-al őrli fel az erejét és a támogatottságát. Az ilyesmit a második ciklusra illik hagyni :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.16. 21:04:15

@bbjnick:

egyszerű leszek. nem lesz. semmi affinitásuk hozzá. maximum a nemzeti giccsig képesek eljutni. vagy, mint várhegyi minisztersége idején /sic!/, tövig szopni az egész ballib bandát. íróstól, színházastól, képzőművészestől, mindenestől.
most gondolj bele: balázs péterek kellenek igazgatónak bármelyik színházba?
jó, tudom, nem elsősorban a "magas" kultúrára gondolsz, de a mélyben már nem sok minden van. csipsz és fornetti.

davkedav 2009.07.16. 21:13:26

@dzsucseharcos: "Felőlem végrehajthat az SZDSZ akár soviniszta vagy irredenta fordulatot is, feltéve, hogy előbb 0,7%-ot ért el a 2010-es választáson és szétesett legalább 3-4 darabra."

De hiszen ez már meg is történt.

Az van, ugye, hogy vagy a Kóka reprezentálta liberál-dínók (Kuncze et al.) nyernek a szkanderben vagy a Retkes féle Új undokak.

Azért azt bátran ki lehet jelenteni, hogy Kóka János ma Magyarország legtenyérbemászóbb politikusa. (Gyurcsányt csak a jobboldalon khm. 'népszerűtlen', a kapcsolat.hu-n pl. nem, míg Kókát mindenki utálja - lássuk be, ez azért nem akármilyen teljesítmény.)

Ő tehát választópolgárok megszólítására személyiségénél fogva alkalmatlan. Maradnának tehát a témái, de azokat meg elvette az MDF.
Ha ő nyer, akkor tehát vége mindennek.

Ellenben, ha a Retkes-platform nyer, akkor viszont vége mindennek, hiszen nemzeti liberális szavazókat elcsábítani a Fidesztől képtelenség; a honi kisebbségek mellet a határon túli magyarság problémáit is szívükön viselők (és balos gazdaságpolitikát meg zöld ügyeket kedvelők) pedig már rég az LMP-ben csücsülnek.

Akik az MSZP és az SZDSZ között ingadoztak, azok pedig 2010-ben majd szépen visszatalálnak az MSZP-hez, esetleg otthon maradnak.

Ja és van egy-két elvetemült, aki a Fideszre szavaz. ;)

Az SZDSZ-nek tehát szétszéledtek a szavazói. Azok nélkül meg nehéz bármit is kezdeni.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.07.16. 21:16:55

@bbjnick: @Grift: hát megvan a veszélye, hogy a Makovecz-Melocco-Jókai-Pitti-féle vonal újra erőre kap. Főleg az utóbbi két tiszteletreméltó hölgyeménnyel nehéz lesz versenyképesnek lenni. Arról nem is beszélve, ha Szervátiusz újra hivatalos emlékmű megrendeléseket fog kapni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 21:18:18

@sorokinV: & @Grift:

Nem kultúrharc, hanem nagyon határozott, egyértelmű, világos kommunikáció és az ehhez szükséges személyek, módszerek és eszközök. Ha nem tudja elhitetni, hogy tudja koordinálni az átalakulást, akkor kisnyúl. Tudom én hogy a Fidesznek ehhez semmi affinitása nincs, de létérdeke, hogy megkeresse azokat, akik képesek erre. Ha nem teszi, rövid úton belefullad a ballib által felkavart mocsokba és zűrzavarba.:-( Szerintem:-)

ü
bbjnick

sorokinV 2009.07.16. 21:24:21

@bbjnick:

Mindenesetre ezért nem nekem kell izgulnom. Ezt ráhagyom a Fideszre... :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 21:25:54

@Gasper:

Nekem a Fidesz nem fizet, de ezt hazaszeretetből megsúgom neki:

egy ilyen kommunikációt néhány vivőnévre fel lehet építeni: történelmi alakokra, a kultúránk elvitathatatlan nagyjaira.

Csak meg kell nézni a naptárat!

Szerintem:-)

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.16. 21:29:36

@bbjnick:

sorokinnak ebben igaza van, talán marginális kérdés lesz a kutúra. nincs már létjogosultsága. nem érdekel senkit, azt sem aki műveli. tulajdonképpen már nincs is, csak remeg még, mint a kaszáspók kitépett lába. meghaladta a kor. az idiotizmus korát éljük.
és már nincs is hova nyúlni, minden eltűnt.

sorokinV 2009.07.16. 21:33:50

@Grift:

A nagyvárosokra ez igaz is. De a kisebb települések kulturális élete virágzik (ok, nem Ormánságban). Azokat meg jó lenne békén hagyni és nem központilag meghatározni, hogy idén kit kell ünnepelni, illetve ki esik ki a hivatalos kánonból. A központi büdzsé meg automatice támogassa ezeket, ha már minden forrást magához vont a hülye központosítási mániája miatt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 21:34:06

@Grift:

Nem agyaskodni szeretnék, de egyben biztos lehetsz: ha mi nem csináljuk meg, az "ellenérdekelt oldal", a maga nem éppen finom eszközeivel, néhány hónap alatt újjáépíti-újjászervezi a maga monopóliumát és úgy fog játszani velünk, mint macska az egérrel:-(

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 21:38:17

@sorokinV:

Mondok egy hívónevet: Bartók Béla.
E köré bármiféle támogatási és koordinációs struktúra felépíthető, amely a vidék kultúrális életét életbentartja, élénkíti. Ha kell van segítség, ha nem kell segítég, akkor van háttér.

ü
bbjnick

sorokinV 2009.07.16. 21:44:33

@bbjnick:

Jajj, én sikoltófrászt kapok Bartóktól. Amúgy meg nem is ez a lényeg. Anno a sokat bírált, illetve köznevetség tárgyává vált (tett) országzászlós projekt is elképesztően hasznos volt funkcionális szempontból vidéken. A kisebb településeket mindig nagy hájp fogadta az aktuálisan odavezényelt arcot, akinek a kedvéért kicsinosították a falut, templomot, etc. Kiöltöztek, kijózanították a 20 éve merevrészeg Józsibácsit, rendberakták a temetőt, a helyi apró kis történelmi helyeket és így tovább. Ár/érték arányban a legkomolyabb projekt volt azt mégis a mai napig nem lehet érdemben beszélni erről, mert a ballibbancsok és a hülyeséget eltanult jobberek csak kacarásznak, hogy milyen ciki volt a zászlósprojekt.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.16. 21:49:27

@bbjnick:
mondok még egyet! el kell dönteni, hogy az iskolákban lükő gábor legyen a menő, vagy endivarhol.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.16. 21:51:24

@bbjnick:

["ellenérdekelt oldal", a maga nem éppen finom eszközeivel, néhány hónap alatt újjáépíti-újjászervezi a maga monopóliumát]

ezt az oldalt el kell tüntetni.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.07.16. 21:51:43

@bbjnick: hát én ezt a Bartók dolgot nem egészen értem. Bartók zenéjét gyakran még a zeneszerető emberek sem értik igazán (ami persze nem Bartókot minősíti).
Ennél jóval közérthetőbb, ha úgy tetszik funkcionális dolgokban kéne gondolkozni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 21:53:46

@sorokinV:

No, tessék, csak egyről beszélümk mi. Ezt kellene megvalósítani, folyamatosan frissítve, aktualizálva és kétirányúvá téve. Persze, ez már "intézményrendszer". Nem lehetetlen. Szerintem:-)

ü
bbjnick

sorokinV 2009.07.16. 21:54:56

@Grift:

"ezt az oldalt el kell tüntetni. "

A bennem élő PetőIván szerint ez antiszemita toposz volt :DDD

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 21:56:40

@Grift:

Lükőből levezethető Andy Warhol. Ezért Lükővel kell kezdeni és mire eljutnak az ormánsági gyerekek Warholáig, addigra már őt is a helyén tudják majd kezelni:-D

ü
bbjnick

sorokinV 2009.07.16. 21:58:21

@bbjnick:

Hát ja, csak akkor annak volt aktualitása, 2010-ben meg max a második Zorbán kormányt lehetne ünnepelni, de azt mégsem kellene annyira, mint egy zállamalapítást :D

Sebastian Knight 2009.07.16. 21:59:21

@gloire:
A mondandójának az a lényege, hogy mi magyarok kicsi gyengék vagyunk, legyünk jóban a kisantanttal, mert ha jobbra tolódunk, akkor Mo.-t "szétcincálják".
Hát izé. "Egyik szemem sír, a másik üveg."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 22:03:00

@Gasper:

Bartók, mint "label" vagy mint egy struktúra, egy metódus, egy kultúraszervezési mód, egy "intézmény" beazonosítására szolgáló név. :-)

Akik Széchenyi hitelt vettek fel, azok közül hányan olvasták a bolond gróftól az Üdveldét? Mégis a Széchenyi hitel máig Széchenyi hitel (mint "fogalom"):-)

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.16. 22:04:02

@bbjnick:
terített asztaltól a székletig? :)

sorokinV 2009.07.16. 22:04:52

@Sebastian Knight:

Jabazz'! Ez az értelem csúcsa, az ultima ratio, mikor eljutunk odáig, hogy azért nem szavazhatunk a jobboldalra, meg esetleg néhány apróbb dologban ezért nem szabad a nemzeti érdekeket is figyelembe venni, mert az ellenkezik a történelmi szükségszerűséggel, meg a kisantant formájában minket körülölelő objektív külpolitikai valósággal, ami determinálja a belpolitikai alternatívákat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.16. 22:04:58

Én már értem. Amikor a világ háromezerkilencszáznegyvenhetedik legfontosabb felsőoktatási intézménye a világ háromezerkilencszáznegyvenhatodik legfontosabb felsőoktatási intézményével hirigel, egyik fontos egyetemi docens lenácikommunistazsidóantiszemitázza a másikat az a nemzeti-nemnemzeti-nemnemnemzeti kultúrharc, amit egyenesbe közvetít a CNN. Retkes versus Kóka versus Reakció versus Magyar Hírlap. I just love this country so fucking much.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 22:09:02

@Grift:

Átjött!

:-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

heima (törölt) 2009.07.16. 22:12:18

@jotunder: vlami olyat amiben benne van a fidesz meg orbánviktor, ennyitől nem leng ki a kikúrtfrappáns-o-meter!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.07.16. 22:14:04

@bbjnick: világos.
Én kábé olyan szimbolikus dolgokra utaltam, ami itt fentebb elhangzott az egykori milleniumi zászló kapcsán is.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.07.16. 22:15:47

@bbjnick: annak a kulturkampfnak ami következik a jobbikkal is számolnia kell majd. Ez némileg bezavar a képbe. Mindenesetre kiváncsian várom, jövő ilyenkor mi lesz. Részemről abban bízok, hogy önszerveződés útján is megjelenik pár nekem is tetsző alakulat, ez-az.

Az állami reprezentáció más kérdés. A szobrok helyett bábukat, a film helyett reklámszpotokat, az építészet helyett díszleteket készítőket nem tudom, hogy lehet majd megállítani.

Thulsa Doom (törölt) 2009.07.16. 22:18:33

Én teljesen egyetértek Retkessel!
Azért azt már ideje volt felismerniük, hogy a kamionos, rózsaszín tangás buziparádé nem menő! Most a fekete bakancsok a menők meg az oroszlános mellények. Márpedig egy trendi pártnak ehhez alkalmazkodnia kell!

Biztos forrásból tudom, hogy a bocsánatkérés után Retkes nyilvános átkot fog mondani Izraelre és a nemzetközi zsidó összeesküvőkre. Petőt, meg a többi gyanús, megbízhatatlanná vált Szdszest pedig az Ország azonnali elhagyására fogja felszólítani.
Hiába, a korral haladni kell! Progresszió, ahogy azt valami Gyurcsány nevű mondta egykor!
Hajrá retkes, én drukkolok neked!)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 22:20:06

@Gasper:

Én nem vagyok ellene, mindegy a neve, csak legyen:-)

ü
bbjnick

sorokinV 2009.07.16. 22:23:45

@gloire:

Na, ettől a Jobbik részvételtől tartok. Náluk ostobább, műanyagnacionalista társaságot nehéz találni. Kb egy hónapja a rendszerint Zebegényben töltött hétvégéim során megnéztem a Trianontagadó Imerős Arok bulit a Kálvária dombon. Hát... volt ott minden.
Magyargárda, könnyes szemmel fenyegetjük Szlovákiát, huszadrangú költők siratóverseinek felolvasása, közös "megfogadjuk, hogy megfogadjuk", Trianontagadó bizsuk csak most 20% kedvezménnyel.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.16. 22:33:37

@gloire:

Az a poén, hogy kulturális értelemben a Fidesz és a Jobbik szavazói sok ponton közösséget mutatnak:-D Gyanítom, hogy ez a közösség (bárhogyan is ódzkodik ettől most) még nagyon jól fog jönni a Fidesznek:-D

Nem szükségszerű, hogy a kulturális miniszter feltétlenül olyan figura legyen, akivel Orbán, Deutsch és Bayer grinicsvilidzsbe együtt harapták a dzsointot. Biztos található arra érett, hívatott figura is, aki meg tudja különböztetni a szerzői filmet a szerzői reklámkliptől:-D

ü
bbjnick

sorokinV 2009.07.16. 22:37:06

@bbjnick:

Mindenki, aki dugott ideig ELTE-s bölcsészlányt, tudhatja: a szerzői film kitétel nem minőséget jelent, hanem hogy egyik kategóriába sem sorolható ;)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.16. 22:44:02

szdsz. nem csak nevét. a tagságát és a mítoszát is a süllyesztőbe!
ne higgye senki, hogy mnegszűnnek/tek!

másképp végünk.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.16. 22:55:27

@bbjnick: fidesz. nincsenek megszervezve. még most sem. qrva nagy munka volna + kilökni a sleppet.
semmi esély.
a következő évek: LUTRI.

valami ellen küzdeni. patent. valamiÉRT. feladat.

Készülhetünk a káoszra. A Haider választás után Ausztriát sarokba szorították. Hozzájuk képest fing vagyunk.

Szibarita 2009.07.16. 23:13:02

Aki szerint az SZDSZ annyira tavol volt a nemzetiessegtol mint a MIEP vagy a Jobbik az kerem egy idiota, aki beszopta mindazt az ostoba lozungot, amivel a Fidesz es a tobbi melldongeto tomi, tovabba megkerem az ilyen idiotat, hogy nezzen korul Nyugat-Europaban es szamolja ossze mondjuk Nemetorszagban mennyi a zaszlolengeto neptribunus es mennyi a Fideszben, aztan rakja ossze a sajat fejeben, hogy mennyi lenne az idealis.

Mar megint azt hiszik a porbafingo magyarkak, hogy diktalhatjak a vilagtrendet, tenyleg tiszta kozrohej.

Téglagyári Megálló 2009.07.16. 23:35:56

@Szibarita:

Már éppen hiányoltam, hogy megmondja valaki a frankót.

sorokinV 2009.07.16. 23:43:12

@Téglagyári Megálló:

És lehetőleg ékezet nélküli klaviatúrából monnya' a frankót, nehogy véletlen soviniszta pecsétet üssön magára. :D
Amúgy volt értelme annak, amit @Szibarita: írt?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.07.16. 23:49:05

@bbjnick: no, még egyszer: "kulturális értelemben a Fidesz és a Jobbik szavazói sok ponton közösséget mutatnak:-D"

Tudom, ezért írtam, amit. Sőt én ráteszek még egy lapáttal: szerintem ennek a mára elsőprő tömegnek, ha nem is a többsége, de cirka fele _kulturális értelemben_ inkább jobbikos karakterű.

vizipipa 2009.07.16. 23:49:37

Ez a szadesz az ország nagy része felé teljesen elvesztette már a hitelességét. Forduljon bármerre, képviseljen bármit, elkésett.
Nem tudom Retkes, Pető vagy Kóka mennyire realizálta ezt.
A 45 év kommunista kurzus majd az azt követő 20 év nagy részét átívelő ballib kurzus a normál politikai bal-jobb középvonalat erősen balra tolta. Az inga kilendült balra. Az emberek besokalltak. Az inga most visszafelé jön. A fidesz érez ebből valamit, de határozatlan. Nem tudja mit tegyen. A szocik szokás szerint struccot játszanak, nem tudják megemészteni, hogy nem csak a gazdaságot qrták el, a baloldali eszmevilágot is. Nem értik miért utálják egyre többen a milliárdosok és off-shore huszárok által vezetett pártjukat.
Pedig ez okozza a jobboldal elleni fellépésben a bumeránghatást: nálatok még azok is jobbak.
Függetlenül attól, hogy ez egyébként mennyire igaz. A választók jelentős része nem logikai (zsebérzékenység), hanem emocionális szempontok szerint szavaz.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.17. 00:53:13

@vizipipa: hová lendült az inga?

Mo. legnagyobb bányászsztrájkját l940ben a nyilasok szervezték.

Mondom, hogy tenyésztett fogalomvilágban létezünk! Hála a jud-kommancs garnitúrának.

Szibarita 2009.07.17. 07:43:14

Barmit is kepzeljenek a diszmagyarok, az SZDSZ retorikajaban es abban, amit a nyilvanossag fele kepviselt, semmiben sem kulonbozott egy ny.eu.-i liberalis parttol. En a korrupt mivoltuk miatt (es mert ebben a fasisztakkal megtomott orszagban semmit sem birnak elerni, eleg csak vegignezni a homofobok, a rasszistak vagy a "kabitoszer rossz" hulyek aranyan a lakossagban) mar nagyon regen nem szavaztam rajuk, de ennek ellenere a teny teny.

Azok, akik azt magyarazzak, hogy az SZDSZ nem a valodi liberalis allaspontot tukrozte, vagy tudatosan nemzettelen vagy mas hasonlo maflasagokat, azok egyszeruen nem ismerik a liberalis partok viselkedeset (ami nem csoda, tekintve hogy az orszag elsopro tobbsege igy van ezzel), arrol mar nem is beszelve, hogy a legtobb boldogabb orszagban mondjuk a melegjogok kepviselete mar a konzervativ partok sajatja is, otthon meg politikai ongyilkossag.

Kb otthon meg meg mindig az a tema a Fideszben, hogy verhetjuk-e a felesegunket tovabb vagy sem (kis tulzassal). Brusszelben tudnak mar viselkedni, a magyar bazisuknak lathatoan azt adjak, ami nekik kell.

Bevallom, minel tobbet latok nyugati partokat, annal kevesbe van kedvem finomkodni a Fidesszel es ugy altalaban a magyar tarsadalommal.

A mucsai mostanaban mar kedveskedes lehetne.

VanessaHudgens · http://www.youtube.com/watch?v=F5VvvVxuKko 2009.07.17. 08:09:55

@Szibarita: verhetjuk-e a felesegunkre? :)

szibi, a nyeu is mucsai. hungarofob-e vagy? felsz a magyar lanyoktol? csak a kulfoldi fiuk jonnek be?

@bbjnick: izzadsagszagu. na en nem hallgatok bartokot.

Tehetetlen Dodó 2009.07.17. 08:27:13

@vero: "Készülhetünk a káoszra. A Haider választás után Ausztriát sarokba szorították"

Nem emlékszem, hogy bármire is mentek vele. Néhány heti hiszti után megnyugodtak a kedélyek és Ausztria elég jól elvan azóta is.
Sőt, miután a Szabadságpárt osztódással szaporodott, ma már 30% fölött van a rettenetes "szélsőjobb" odaát...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.17. 09:00:43

@Tehetetlen Dodó:

istenem, milyen bájos volt, mikor minden nap indult a mazsihisz huligáncsapata bécsbe ordítani: widerstand, widerstand: haider, schüssel an die wand!
és meg sem vízágyúzták azt a csőcseléket.
és a jó európa, szarakodott egy demokratikus választás eredményével.
európa...na persze...

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.07.17. 09:01:37

én hagyomány tiszteletből maradnék a népbiztosok dícsérésénél, de ha messzebb gondolok a rangot pénzért idealizmusára vagy arra hogy valakik miért nem veszik észre magukat és utána meg csodálkoznak, vagyis aki nálamnál hangosabb akar lenni az tutira hazudik.

askeladden (törölt) 2009.07.17. 09:22:09

"a nemzet legnagyobb problémájára, arra, hogy egyharmadát naponta pofozzák fel szimbolikusan és gyakorlatilag is a szomszédos országokban,"

Nagyon nagy szavak ezek! Ez a ló "B" oldala lenne! (mert ez így egy ordas nagy hazugság)

Kellene egy új "nacionalizmus", de annak tök újnak kellene lennie, mert a régi, az vesztes.
Ahhoz visszanyúlni öngyilkosság, az maradjon meg nektek, reakciósoknak.
A magyar nemzeti érzést megtisztítani a rárakodott rengeteg szennytől, az embert próbáló feladat, főleg, hogy a rárakodott szennyt is tagadják sokan. Ez nem nemzettagadás, vagy nemzetgyalázás, egyszerűkéim, ez egy hatalmas feladat lenne.
Bokros Lajos szavaival:
"Kakaskodás helyett a különbözőségek tárgyalásos megoldására, kölcsönös tiszteletre van szükség."

AgentUngur 2009.07.17. 09:34:28

@ubi904: Szívesen "mosdatnám" a Jobbikot is, ha végre némi normalitás és realitás is megjelenne a programjában, retorikájában. A felesleges és taszító antiszemita salak rengeteget árt a magyar nemzeti ügynek, a hagymázas gazdaságpolitikai elképzelések pedig Albánia felé rugdosnák az országot A magam részéről nem vagyok ellensége a nemzeti radikalizmusnak, vannak témák, amikről beszélni kell, de amit egy fővonalbeli jobboldali párt nem mondhat ki. De ésszel. Amit ma a Jobbik csinál, nem az.

Ugyanígy vannak olyan témák, amit egy liberó párt tud a legjobban képviselni: én spec. sohasem fogok a melegjogok további kiterjesztéséért (házasság) vagy az eutanázia jogáért küzdeni, de a demokrácia lényege az, hogy elfogadom, ha van rá választói igény, más ezt teszi. Ezért nem lenne bajom egy "nemzetibb" liberó párttal.

Xor (törölt) 2009.07.17. 09:39:52

@askeladden: Aha. Vagyis nyaljunk be rendesen, mint a ballib szokta. Ettől csak rosszabb lesz, mert nem csak utálnak, hanem puhánynak is tartanak. Bazzeg, ha bokros találja fel az új nacionalizmust, akkor inkább én is emigrálok.

Amúgy a nemzeti érzést tényleg külön kéne választani a szennytől. De valószínű, hogy nem ugyanazokat a dolgokat tartjuk szennynek :)

AgentUngur 2009.07.17. 09:42:45

@askeladden: ordas nagy hazugság azt állítani, hogy nincsen elnyomás - Szlovánia, Ausztria és Horv kivételével, de ott a magyarok nem tényezők. A többi szomszédnál nemzetépítés folyik, Szlovákiában a legdurvábban, és napi szintűek az atrocitások. Egyszerűen fogalmad sincs arról, miről beszélsz

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.17. 10:02:11

@Tehetetlen Dodó: semmit? Hm ... Haider nem kerülhetett a kormányba + gazdasági szankciókkal és teljes izolálással, Euból való kiléptetéssel fenyegették meg őket.
3 bölcs néven vizsgálóbizottságot küldtek rájuk, gyak. szőnyeg szélére állították a vidéki Ausztriát egy tiszta, demokratikus választás után.

askeladden (törölt) 2009.07.17. 10:04:58

@Xor:

"mert nem csak utálnak, hanem puhánynak is tartanak."

1. Szerethetőnek, jófejnek kell lenni. Nem jófejség az elődeink hülyesége miatt minket utálni. Ezt ők is belátják. (aki nem az, azzal nincs dolgunk) Ez nem benyalás, csak egy mércével kell mérni, az összes nemzeti mítoszt. Irodalmi értéküket értékelni, valóság alapjukat megkérdőjelezni.
2. Lehet kedvesen, mosolyogva is azt mondani, hogy "NEM!". Elég nehéz, de lehetséges. Keménynek kell lenni, de a keménységet nem a múlt, mesebeli nagyságából kell meríteni, hanem abból, hogy tényleg kemények, jófejek, szerethetők vagyunk. És nem a Turulmadártól, hanem a közös sorsunktól.Nem sorscsapásnak kell megélni a szomszédságot, hanem ajándéknak.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.07.17. 10:19:38

Vissza az eredeti poszthoz:
"De ha születik egy új SZDSZ, egy olyan SZDSZ, ami végre érzékennyé válik a nemzet legnagyobb problémájára, arra, hogy egyharmadát naponta pofozzák fel szimbolikusan és gyakorlatilag is a szomszédos országokban, akkor születhet egy új magyar liberalizmus."

Szerintem ebben az irányban leginkább egy SZDSZ-MDF pártfúzió születhetett volna "haza, haladás, Bokros" alapon. A tervben az a bibi, hogy ezt két befolyásos társaság nagyon nem akarja - a nemzeti retorikára és kérdésekre zsigerből fújó SZDSZ-keménymag, valamint a háttérből hosszútávú visszatérését tervezgető, a saját ideológiájával rivális alternatívák kialakulására érzékeny Feri. Az MDF alól aránylag könnyű volt kipöckölni a tagságot, mert a kisvárosi magyar- és történelemtanárok, nyugdíjas állatorvosok és hasonlók hangja elég gyenge, de ez az újságokba-kultúrába-pályázatosdiba mélyen belekövül médiageci-esztéta-közíró réteggel nem lesz olyan könnyű elbánni. Nekik kemény hálózati kapcsolataik vannak idebent és odakint.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.17. 10:20:48

@askeladden:
ez így nem elég. ha erőlteted a kis eszed, még biztos előugrik valami fasza kis közhely a komintern kisokosodból!

Tehetetlen Dodó 2009.07.17. 10:28:34

@vero: No és mit értek el vele?
Legfeljebb annyit, hogy most már 30% fölött van a "szélsőjobb" aránya, és Ausztriának meg amúgy is tehetnek egy szívességet...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.17. 10:30:12

@vero:

a három bölcs, alig leplezhetően utal cion bölcseire.
tessen a tükörhöz menni és megnézni a lemeztelenített hátát! szerintem magára, valaki, antiszemita tapaszt rakott! lol

Tehetetlen Dodó 2009.07.17. 10:30:50

@Grift: Tudod, a demokratikus választás csak akkor demokratikus, ha megbízható ballib elvtársak kerülnek ki győztesen.

Tehetetlen Dodó 2009.07.17. 10:33:35

@askeladden: Na, Bokros Lali aztán tényleg kompetens a témában. Most már tudom legalább, hogyan orientálódjam.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.17. 10:37:37

@Tehetetlen Dodó: ott is mindenki szélsőjobb a vörös bécsen kívül. mert csak ők tudják a frankót.

nézzük a fordítottját: ha nem lépnek mi történik 99ben? H. kormánytag lesz, jelentősen korlátozzák a külföldiek munkavállalását és a bevándorlását, aki nem kell AT-nak, kinyomják mint szél. Ez tuti. Hogy ezen kívül mi lett volna még ...?
Az viszont, hogy külső erők döntik el, hogy egy kormányban ki legyen benne és mi nem 99ben, az EUben. Hát ez azért nem semmi.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.17. 10:39:54

@Tehetetlen Dodó: Jelzem, vlsz. máskor, máshol is, csak ritkán mutatkozik meg. A 99es AT választás egy ilyen áldott pillanat volt, mikor beláthattunk a kulisszák mögé.

Cypriánus 2009.07.17. 12:44:09

tök mindegy mit csinál az SZDSZ, mert politikailag megsemmisült.
vehet "nemzeti fordulatot", konzervatív fordulatot, szocialista fordulatot, zöld fordulatot, vállhat trockistává, elkötelezheti magát a dzsucse-eszme mellett, vállhat a vahhabita iszlám egyetlen magyar képviselőjévé hogy a saría bevezetését követelje, az sem számít már .Mer mán ez a hajó elment.
Nincs már a "nagy" Szadi, csak egy felbomló egymást maró banda.
Istennek hála! :)

heima (törölt) 2009.07.17. 12:51:26

@Szibarita: végre egy korrekt ember, aki megmondja, hogy az egész mai liberalizmus a szemétdombra való, nem csak az szdsz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.17. 13:56:47

@elGabor: Alig használt György Péterem nullkilóméteres Lánczi Andrásra cserélném. Új szelek jeligére a kiadóba. Értem én.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.17. 14:19:08

@Cypriánus: Ebből is látszik, hogy a "szadeszes értelmiség" kifejezés tévedés volt. Az így jelölt hálózat számára a szadesz is csak eszköz volt, gazdaállat, ami most hogy kimúlt, használhatatlan, és el is dobták mint a rongyot.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.17. 14:33:34

@tölgy:

"Az (...) hálózat számára a szadesz is csak eszköz volt, gazdaállat, ami most hogy kimúlt, használhatatlan, és el is dobták mint a rongyot"

Nyilván. De ki/mi lesz az új gazdaállat??? Csurkának lesz igaza és a csiszlik-vonalat erősítik vagy a cél maga a Fidesz lesz?

(Hol is hallottam én már ezt a "gazdaállat"-hasonlatot?! :-D (...) :-D (...) :-D ...)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2009.07.17. 15:27:34

@bbjnick:
Tölgy antiszemita toposzokat ad elő.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.17. 15:39:06

@Alfőmérnök: Hát mi mást?

Eztet ismeri?

Rose: Revolutionary Antisemitism in Germany from Kant to Wagner

De tudok még ilyeneket :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.07.17. 16:08:07

@Alfőmérnök: & @tölgy:

Nagyapám erre csak annyit mondana:

Há'sz'n!

(A magyarul gyengébben beszélők kedvéért ez körülbelül annyit tesz, hogy: No, hiszen!)

ü
bbjnick

Wahari 2009.07.17. 16:14:59

@heima:
Ostoba klerikálfasiszta, neked mindenki szemétdombra való, ha nem imádkozik együtt Orbánccal. Ha nem lenne liberalizmus, te szerencsétlen flótás, nem írhatnál ilyen ökörségeket, mint itt is.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.07.17. 16:18:11

na, de jó kis poszt.

a Spiró-gyűlölök remélem elmaradnak.

(még nem olvastam végig az okosságokat :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.07.17. 16:25:57

@Grift: maguk csak a szokásosat hozzák... valami új elem a gyűlöletben?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.17. 16:27:17

@murci/szamárfül:
milyen gyűlölet, te butus, milyen gyűlölet. érted amit olvasol? :)))

Alfőmérnök 2009.07.17. 16:54:08

@tölgy:
Nem ismertem, kösz. A tartalomjegyzék alapján érdekes lehet. Amúgy a fószer tudománytörténeti kutatásai jobban felkeltették az érdeklődésemet. Bár látom, van ahol összeér a két kutatási terület. :)

www.amazon.com/Heisenberg-Nazi-Atomic-Project-1939-1945/dp/0520229266/ref=ntt_at_ep_dpi_1

Syr Wullam 2009.07.18. 13:34:27

Bármilyen furcsán hangzik, Spiró nem szdszes ... óh, megint visszaköszönnek a nyolcvanas évek. ;-)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.07.19. 12:25:07

A poszt afféle állatorvosi ló. Pontosan ez a célja a megmaradt SZDSZ-nek: mivel rájöttek arra, hogy a szélsőséges (mondhatni, magyargyűlölő) liberalizmus nem tartható meg tovább, már a médiahátszél sem segít, most "kormányt jobbra!" felkiáltással próbálják UGYANAZT A HAJÓT másfelé vezetni, hátha onnan máshogy esik rá a fény, és nem látszik, hogy a patkényok nemhogy elhagyták volna, de mind benne üldögélnek.

Úgy szeretem ezeket a demonstratív kilépéseket, lemondásokat, vallomásokat! Egy probléma azért akad: a most kilépő Prominentek vajon a szadesz holdudvari támogatását is elvesztik vajon? Netán a szadesz politikai pozíciói segedelmével kapott pénzes megmondópozíciókat is otthagyják? Alig hinném...

Retkes Attila: nomen est omen. Csakhogy az egész pártra ez igaz, és kár azt hinni, hogy a kutyából szalonna lehet.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.19. 13:45:51

"A milleniumi ünnepségek felhevült légkörében Kohn Sámuel rabbi állította fel a kazár-magyar sógorság hipotézisét és ebből következtetve a zsidó-magyar rokonság-testvériség tézisét. A zsidó középosztály nem a Vereckei-szorosnál árulta a buzogányt és kacagányt, hanem Vajdahunyad vára előtt így öltözve ünnepelte az asszimiláció diadalát."
M.L.

na, valami ilyen szdsz készül! LOL LOL

plastik02 2009.07.19. 15:41:52

korrekt poszt.
bár nekem semmi különösebb illúzióm nincs az SZDSZ-el kapcsolatban, de az itt vázolt új-SZDSZ imidzs kifejezetten tetszetős volna.

ÁrPi 2009.07.20. 12:25:09

@tölgy:

" Ha a Szadi visszaállítja az ezeréves határokat - az kellően multikulti világ volt -, én rájuk szavazok."

Teccik :)
Én a Szentkorona országának Szadi általi visszaállítása után, a rákövetkező választáson szavazok a szabaddemokratákra, és életemre esküszöm vállalom hogy pl. Griftet is meggyőzöm adja rájuk a voksát!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.07.20. 12:33:00

@ÁrPi:
LOL no, abban az esetben még rábeszélni sem kell.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.27. 21:36:50

@bbjnick: a fidesz nem akar kulturális értelemben rendszerváltást.
nekem ez az érzésem, és kevéske tapasztalatom.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.07.28. 08:27:14

@tesz-vesz: "inkább Kodály, ő nemzetibb "

Vissza-visszatérek itten erre a nyomorult és alpári szövegedre és bizony csak meg kell állapítanom, hogy igen nagy a Jóisten állatkertje.
süti beállítások módosítása