Mit tett az MSZP és az SZDSZ a cigányság helyzetének javításáért?
2009. május 25. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Mit tett az MSZP és az SZDSZ a cigányság helyzetének javításáért?

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr161139249

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csucsu - REFLUX 2009.05.26. 11:57:20

M. Péter György nyílt levele a magyarországi rasszizmusról Los Angelesből "-Ez egy könyv? -Nem, ez a plafon." (egy életcentrikus orosz nyelvkönyvből) Kedves honfitársaim! Roma barátaim! Szomorú vagyok, szomorú, mint a fa…

Trackback: MALAC NEWS 2009.05.25. 12:57:44

Vasárnapi áldás Szentmise előtt Vasárnap nagyon bizarr élményben volt részem, ha egyáltalán a megtörtént eseményre passzol az élmény szó. Édesanyámhoz kellett mennem, velem volt a két gyermekem. Autóval (pici eufemizmus) mentünk a szokott, praktikus

Trackback: Kifordított ország 2009.05.25. 08:16:09

Már elnézést, de hol élünk??Ez a kérdés jutott legelőször eszembe ma reggel, amikor elolvastam a Blikk mai cikkét. Ugyanis több száz afgán és roma bűnöző ugrott egymásnak Csepelen szombat este. Az ok persze a pénz, nem is kevés, a harc ugyanis a csepeli é…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szénhidra 2009.05.25. 08:10:38

A legjobb poszt eddig :)

Ombudsmanyus 2009.05.25. 08:14:35

Rövid, velős poszt.
Nem is kell ezt bővebben tárgyalni, a választ mindenki tudja.

Pelso.. 2009.05.25. 08:17:23

Pontosan annyit, mint a többi: semmit.
Most kezd majd érdekessé válni a dolog: jövőre a szavazatuk ugyanannyit ér, mint bárki másé...

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.05.25. 08:18:22

Hát egy-két kisebbségi vezető helyzete ezért sokkal jobb lett.

martonx 2009.05.25. 08:21:01

A Kolompár és a Mohácsi klán határozottan jól járt az elmúlt években.

Ezenkívül az MSZP-SZDSZ kormány vitathatatlan érdeme, hogy megtanította dolgozni a cigányokat. Évek óta szorgosan bodzáznak, és vasaznak.

Machiavelli 2009.05.25. 08:33:41

@Pelso..: ez nem igaz!
2002-ig a Fidesz alatt, itt a környéken volt egy üzem a gyertya. Az ott dolgozó cigányok csak az alatt a pár év alatt elkezdtek büszkék lenni arra, hogy ők nem segélyből élnek és az adókedvezményekkel jóval többfre vitték, mint a segélyből élők.
Csak ugye ez nem volt érdek, mert a balliberálisék jobban szeretik a 2000 Ft-ért megvásárolható szavazókat.
(Nálam be van kattanva a 2000 Ft. Életem nagy baklövéseként tartom számon, mert 2002 tavaszán egy cigányasszony hozzám, mint nagycsaládoshoz odajött és jóindulatúan szólt, hogy ő tud egy jó helyet, ahol pénzt lehet kapni az ajánlóért. De én akkor még nem voltam résen, működött bennem a demokrata öntudat és kapásból kikértem magamnak. ma már nem tenném...Az szavazólapért pedig, az üresért 4000 Ft-ot fizettek akkor...)

Tűzvillám (törölt) 2009.05.25. 08:41:01

Attól függ, mit tekintünk helyzetjavításnak.
Mert ha arról van szó, hogy a cigányoknak ma nem kell dolgozniuk, a nagy semmiért felvehetik a pénzeket, szabad rablás van, ingyen lakás, ingyen tankönyv, ők bármit megtehetnek, de hozzájuk senki nem érhet se szóval, se tettel, akkor az MSZP - SZDSZ nagyon sokat tett azért, hogy a cigányok jobban érezzék magukat, és kényelmesen éljenek.
És nem szép dolog, kedves posztírók, hogy ezt elhallgatjátok :)

Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.05.25. 08:53:12

"Mit tett az MSZP és az SZDSZ a cigányság helyzetének javításáért?"
semmit, sőt, rosszabb lett!

atomvillanas 2009.05.25. 09:27:56

sztem az elozo rendszer epp eleget tett ertuk, az akkor megkapott juttatasokat meg most is kicsit soknak erzem. szal a kerdesre a valasz, semmit nem tett, de nem is kellett volna, h tegyen

Ombudsmanyus 2009.05.25. 09:32:33

Mit tett a cigányság saját helyzetének javításáért?

Steve the Great 2009.05.25. 09:33:22

Szép minimálposzt lett... :)

tevevanegypupu 2009.05.25. 09:41:17

Gyurcsany megalapitotta a Magyar Demokratikus Chartat. Fodor Gabor minden egyes felszolalasaban kuzd a kisebbseg jogaiert, Demszky Gabor pedig modositani akarja az Alkotmanyt reszben miattuk. Vagy ketszaz ertelmisegi kihuzott tollal varja az ujabb alairandokat. Vilaghiru napilapokban, dragan fizetett ujsagcikkekben hivjak fel a kontinensek figyelmet a fasiszta veszelyre, amely egyre jobban fenyegeti es lassan eluralkodik Magyarorszagon. Mi mast kellene meg tenniuk?

zoli29 2009.05.25. 09:45:38

@tevevanegypupu:

Köszönöm, hogy helyettem mondtad el! Kíváncsi vagyok, erre mit fognak reagálni a mocskos fidesznácikok! ;)

devuscka 2009.05.25. 09:58:09

@lanyi:
ez így nem igaz!

Szóval a semmi=mínusz!!
Nem tettek semmit? Miazhogy,nagyon is!

( Nem tudom, hogyan kell pp-s adatokat belinkelni: ezért így próbálom:)
[PPT]
A cigányok/romák helyzete Magyarországon
- 23:34
Fájlformátum: Microsoft Powerpoint - HTML-változat
A rendszerváltozás utáni helyzet, helyi társadalompolitika. 1997-ben középtávú terv készült a cigányság helyzetének javítására ...
www.eselyfk.hu/download/szocfp/rend/magocs080409/ciganyok_mon.ppt -

pl: munkanélküliség: 2004-es térkép (ksh adatok)
vagy: a teljesnépességben és a cigányság körében:
ffi: 12.9% -61,7%
nő: 8,8 %- 61,6% (1994)

2003-as felmérés szerint:
"a cigányság 6 %-a él cigánytelepeken,
22 % a település belsejében él ugyan, cigány szomszédokkal,
a lakások 42 % a település szélén áll,
2 % a településtől távol,
azaz 72 % él szegregációban."

"A kedvezőtlen egészségi állapotú romák a jelenlegi egészségügyi ellátó rendszerben nem minden esetben jutnak el a magasabb színvonalú, szakellátást biztosító rendelésekre.
Anyagi megterhelést jelent a családok felének a gyógyszervásárlás, a gyógyszertárak elérhetősége sem problémamentes."

vagy:
http://www.zegtv.hu/cgi-bin/zegtv/index.cgi?view=ck&tID=202&nID=63485&nyelv=
"Az "egyensúlyteremtési" program végképp kibillenti amúgy sem biztos helyzetéből a cigányságot - mondta mai tájékoztatóján Vajda László. A Zala megyei önkormányzat kisebbségi tanácsnoka szerint az eddiginél is rosszabba fordul a romák helyzete - miközben országos érdekképviseleteik alig tesznek értük valamit."

vagy: http://www.lanchidradio.hu/moldova_etnikai_osszetuzeshez_vezet_a_ciganysag_helyzete_20080913

- egy autentikus embertől:
http://www.nol.hu/archivum/archiv-499930

www.vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=224564 ..stb..stb..

még hogy semmi? :(

Salvia Divinorum (törölt) 2009.05.25. 10:03:59

Bakker, 3-szor befrissítettem, azt hittem a Firefox megint nem tölti be a flash videókat :D
Kávéééééééét

Stoney Hill Billy 2009.05.25. 10:05:11

- oktatás: most már minden cigány fiatal elvégzi a 8 általánost, 40% a középiskolát, 15 % pedig főiskolára egyetemre jár a jól működő ösztöndíjprogramok segítségével

- munka: elérték a cigány attitűd megváltozását, a munkanélüléiség köreikben már csak 20 %-os, ez közmunkaprogramokkal, új munkahelyek támogatásával, adókedvezményekkel, képzések indításával érte el

- kultúra: ösztöndíjprogramokkal, és bemutatkozási lehetőségekkel segítik a tehetséges cigányoknak a magyar kultúrához való szoros csatolását

- közbiztonság: következetes büntetőpolitikával felére csökkent 7 év alatt a cigány elkövetők száma, ma már a nyócker is biztonságosnak mondható

-társadalomba való beilleszkedés: hosszútávú stratégia kialakításával és megvalósítsával mindenki megelégedésére a roma integráció minden képzeletet felülmúlt az utóbbi három évben, már külföldre is hívják az SZDSZ szakértőket, hogy a magyar példát átültessék a francia, német, szlovák stb. gyakorlatba

mi kell még nektek, ennyi nem elég, telhetetlen dögök vagytok!

freehckr 2009.05.25. 10:16:59

Mit tett a cigányság az MSZP és az SZDSZ helyzetének javításáért?

http://www.youtube.com/watch?v=gcxUM7EEdKc
http://mno.hu/portal/632049
mno.hu/portal/632295

Tűzvillám (törölt) 2009.05.25. 10:20:07

Programjaikkal (segíly, segíly, segíly) támogatják a gyermekvállalási kedvet a cigány családokban, és mivel egy gyermek születése örvendetes, boldog esemény, az MSZP-SZDSZ sokat tett a cigányság boldogságáért.

lanyi 2009.05.25. 10:22:25

@devuscka:

Igazad van.

Sajnos sokkal elkeserítőbb a helyzet mint a kormányra kerülésük előtt, de ez a társadalom minden rétegére elmondható.
Kivételt képeznek az állam pénzén ügyeskedők.

@Stoney Hill Billy:

Ezt most remélem nem viccből mondtad!
Mert viccnek azért elég durva lenne:)

martonx 2009.05.25. 10:23:26

@Stoney Hill Billy: ez komoly? Vagy inkább irónia volt? Sehol nem látok egy szmájlit, úgyhogy lehet mégis komolyan gondoltad. Elbizonytalanodtam.

Stoney Hill Billy 2009.05.25. 10:25:59

@lanyi: @martonx:
miért, ti máshogy látjátok? ;)

tevevanegypupu 2009.05.25. 10:28:02

@Zoli28:
megnyerik az EP es a 2010-es valasztasokat. S ezzel Magyarorszag egyelore elveszik a vilag halado ertelmisege, az europai modon demokratikus erok szamara.((:

Tehetetlen Dodó 2009.05.25. 10:29:55

@Stoney Hill Billy: Óh, dehogy. Csak a rasszista-fasiszta-nácista-fideszista elégedetlenek látják máshogy.

Én például most határoztam el, hogy beköltözöm a Mátyás térre.

zoli29 2009.05.25. 10:31:01

@tevevanegypupu:

Kizárnak minket az EU-ból meg a NATO-ból. Fel kell nyitni az emberek szemét, hogy milyen világ vár ránk!

devuscka 2009.05.25. 10:38:04

@Stoney Hill Billy:

Olvastam. Hiába:nagyajólét a cigányoknál! ;) hurrá!
Akar valaki cigány lenni?

nénike · http://mandiner.hu 2009.05.25. 10:38:18

Mit tett?

Rendezett nekik több szimpátia tüntetést. A helyzetük ugyan nem javult tőle, de sokkal szimpatikusabbak lettek... eh.

devuscka 2009.05.25. 10:40:52

@devuscka:
lemaradt a kérdéshez: már aki nem annak született...
(a macskám táncot jár a billentyüzeten, szerinte nem foglalkozok vele eleget )
:)
de tényleg: JÓ ma cigánynak lenni?

Bummer 2009.05.25. 10:43:42

A romák sem egységesek. Biztos van, aki szerint rengetegetttettek.
László Bencsik Judit például minden megszólalásában Nyakóra emlékeztet.

Viktus 2009.05.25. 10:45:19

http://vastagbor.blog.hu/2009/05/25/250_szamurajkardos_roma_csepelen_ilyen_orszag_nincs_is

Szemtanú:
"Merciket, Audikat BMW-ket képzeljetek el. Én láttam őket az Erdősori lakótelepen (159 vá.) Kiszálltak vmiért a kocsiból, és láttam náluk kardokat golfütőt, vascsöveket. És voltak vagy 100 150-en szerintem."

Viktus 2009.05.25. 10:46:50

@Tűzvillám:

Ez jogos ... integrációért nem tettek semmit ... sőt minden kísérletet elszabotált pl. a Mohácsi féle szarkeverő csapat, nehogy már nevelni-oktatni lehessen. -

martonx 2009.05.25. 11:00:28

@devuscka: ÉN! És még mondja rám valaki, hogy rasszista, fidesznáci vagyok.

Komolyan már sokszor gondolkoztam rajta, hogy bemegyek az okmányirodába, nyilatkozni arról hogy cigány vagyok.

sorokinV 2009.05.25. 11:09:30

1, Megvédték őket a fidesznácikoktól.
2, Visszaadták a dologtalanság becsületét.
3, Bemutathatják kultúrájuk sokszínűségét a hatos villamoson (mobiltelefonzene).
4, Megteremtették a kékgalléros cigány bűnözői kör mellett a fehér galléros bűnözői kört.
5, Megteremtették a feltételeit, hogy a fidesznácikok alatt elüldözött honfitársaink hazatérhessenek külhoni száműzetésükből, ahova mindenféle köztörvényes vádakkal kergették ki a fasiszták orbán jóváhagyásával.
6, Növelték az egyenlőséget, kiterjesztették az ország 80%-ra a mélyszegénységet.
7, A cigánytelepekhez az központilag hátráltatott fejlesztésekkel és elmaradt felújításokkal nivellálták a környéket is.
8, A közterületi rendőrség felszámolásával lehetőséget adtak a cigány vállalkozóknak, hogy kibontakoztathassák a tehetségüket.

jozicsenko 2009.05.25. 11:09:39

@Stoney Hill Billy:

- elvégzik, mert hála Ungár Valentinnek (magyarbálint) nem buktathatják meg őket
- szintén nekik hála, a sulik a legjobb hely rajoskodni: megtorlás nincs, a nácimagyarok f@snak
- nincs megtorlás, szabad a rablás: aki szól ellenük náci
- ha nincs pénz, máris náci mindenki
-Ösztöndíjak? a Daróczi-Mohácsi családra gondolsz ugye? ők azok, akiknél 15-20 családtag közel a ballib tűzhöz hülyére kereste magát, de melletük a víz is rasszista (ala mohácsi öregasszony)
- pénz? dögivel van, majd TE adózól bőven!
- mennyit szórtak el c. programokra az ÁSz szerint? 100-120 MRD Ft-ot? és mi a hatása? Kolor szerint még ennyi kell, mert ennek nincs látszatja: dehonnem, kun7esen (Q7-es Audi)
járnak a c. vezetők

-"társadalomba való beilleszkedés"

azt hiszem, itt jöttem rá, hogy viccelsz, mert ha az ez komoly, tényleg menj orvoshoz

heeeeeeeeeeeee?

beilleszkedés? mivan, mivan, mivan?

öcsi, tényleg hülye vagy

ui: ha beiileszkedés alatt a MohácsiViktóriáék rózsadombi beilleszkedését értetted, ahogy a ballib. szociomokusok közé bejutottak, akkor ok, minden megbocsájtva, értelek

tevevanegypupu 2009.05.25. 11:11:40

@Zoli28:
az Mszp es az Szdsz lassan tizenket eve mast sem csinal mint azon erolkodik, hogy Europaba vezessen bennunket.
Ha ezen idoszak alatt nem sikerult felnyitni a magyarsag szemet, akkor a magyarsag menthetetlen. A fidesz elarasztja az europai es a magyar parlamentet. Lekapcsolhatjuk a villanyt..jon a sotetseg reggel, delben es este.
A halado erok pedig nem tehetnek ertunk semmit..Addigra mar kulonben is ismeretlen helyre tavozva magukkal menekitenek mindent ami mozdithato. Igy valamit talan sikerul megorizniuk azokbol az idokbol, amikor meg Magyarorszag szabad es fuggetlen volt, nem szolohegyekrol es kobanyak melyerol iranyitottak megtevesztett polgarainkat.

tripanek (törölt) 2009.05.25. 11:19:45

"Mit tett az MSZP és az SZDSZ a cigányság helyzetének javításáért?"

Csak a cím már annyira rasszista és antiszemita, hogy magát a postot el sem olvastam.

Pelso.. 2009.05.25. 11:36:59

@Machiavelli:


Maradjunk annyiban, hogy általában senki semmit. Néhány apró próbálkozás lehet dicséretes, de az összképen (s főleg a társadalmi megítélésen!) nem változtatott.
Már előre látom néhány hónap múlva a nagy pártok átlátszó magyarázkodását; mi ezt meg azt tettünk, stb. Ami teljesen felesleges, átlátszó.
Néhány dolgot tudomásul kell venni a társadalomnak: egyetlen politikai erő kezében sincs még csak részmegoldás sem, továbbá, a mostani helyzet (ami nem jó) legalábbi fenntartása, -nem rosszabbodása-, is jelentős pénzbe fog kerülni. Akár bármilyen segélyrendszerről, akár munkahely teremtési akciókról stb. van szó. Leírhatjuk százszor, hogy nem. Dehogynem.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.05.25. 11:38:10

1. Nem uszít a cígányok ellen. Ezzel máris többet tett mint a Jobbik...
2. Nem szövetkezik a szélsőjobbal semmilyen módon, semmilyen területen.
És nem bagatelizálja el a szélsőjobbos veszélyt.
Ezzel máris többet tett, mint a Reakció, a Fidesz vagy a teljes jobboldali értelmiség.
3. Ők legalább szavakban, rendezvényeken kiállnak a cigányok mellett az uszítás ellen.
A gyűlölt, kirekesztett kisebbségek ellen az élet minden területén nagy dolog kiállni és felvállalni a támadásokat.
Ha pl. egy iskolai osztályban valaki kiáll a cigány, a meleg vagy általában a kiközösített mellett, igenis hatalmasat tesz!
4. 1-4 osztályban nincs buktatás. És ha egy cigány le tud érettségizne. (El tud addig jutni!!!) az könnyebben bejut a felsőoktatásba. (Ezzel sem voltak népszerűek de felvállalták!)

Lehet vitatkozni rajta, hogy ez most sok vagy kevés. Ha a cigányok élethelyzetére nézünk, elképesztően kevés.
Ha a jobboldal cselekedeteivel vetjük össze nagyon is sok.

Pötyy 2009.05.25. 11:42:17

@Spirál:

Nem uszítani nem tett. Érteed? Nem csinálni valamit pontosan egyenlő azzal, hogy semmit nem csináltak. Talán el kéne ezen gondolkodni....

Pötyy 2009.05.25. 11:48:08

Az meg a másik logikai bukfenc, hogy pont azzal, hogy nem mondják ki a problémákat az "integrációs stratégiájukkal" :), és hogy nem látható, hogy milyen célokat szeretnének elérni, és ehhez milyen eszközöket alkalmaznának, elősegítik a "szélsőjobb" előretörését. Így ugyanis mindenki "szélsőjobboldali" lesz, aki látja, hogy nem mennek rendben a dolgok - mert ugye szerinted sem - és esetleg tenne valamit ez ellen.

A felsőoktatási pluszpontrendszer ezen aspektusa pedig a világ szégyene. Hatása mérhetetlen - vö. roma jelentkezők száma, és mennyit segít nekik - a pozitív diszkrimináció viszont joggal ébreszt ellenérzéseket a többségi társadalom tagjaiban. Ösztöndíj jobb választás lenne, de arról nem tudni, hogy van-e.

Tehetetlen Dodó 2009.05.25. 11:50:25

@Pötyy: Uszítani a cigányokat a magyarok ellen meg egyenesen dícséretes cselekedet.

Pötyy 2009.05.25. 11:58:33

@Tehetetlen Dodó:

Sajnos igazat kell adjak Spirálnak abban, hogy az ilyen fröcsögés sem javít a helyzeten, sőt. Ha tényleg komolyan gondolod, hogy tenni szeretnél valamit, az egyre inkább fenyegető nagyon ronda kimenet ellen, akkor - még ha olykor igaz is, vagy teljesen jogos - el kéne felejteni az ilyen mondatokat.

martonx 2009.05.25. 12:10:04

@Spirál: A 4-es pont az egyetlen felvetésed, ami konkrét. :-)

Ez viszont nem cigányspecifikus. Egyik gyerek se tud megbukni. MAximum év végén kiérdemel egy ejnye-bejnyét :-)

Tehetetlen Dodó 2009.05.25. 12:14:41

@Pötyy: Ja, neked ez fröcsögés?
Hol éltél az utóbbi 7 évben? Netán kérdezz meg egy pedagógust, vagy egy önkormányzati alkalmazottat (ne a Rózsadombon), aztán csodálkozz egy keveset.
Az úgynevezett liberális jogvédők több rosszat tettek szegény cigányok ellen, mint az összes úgynevezett szélsőjobbos együttvéve, azzal, hogy beléjük sulykolják, hogy ők a társadalmon felül állnak, csak jogaik vannak, kötelességeik nincsenek, és ha bármi disznóságot csinálnak, csak el kell kiáltaniuk magukat: kisebbségi vagyok azért üldöznek.

Az új kormánynak villámgyorsan ki kell söpörnie a köztudatból ezeket a torz ideákat, felzárkóztatásra, kötelező oktatásra van szükség, nem pedig a deviancia tüzelésére.

Akik meg ellopták a cigányok felzárkóztatására szánt százmilliárdokat - leginkább saját "szolidáris" testvéreik - meg üljenek mind a saját cellájukban.

A 7 éves szándékos pusztítás után hihetetlenül nehéz lesz, de nincs más út.

cutcopy 2009.05.25. 12:22:03

Hogy hogy mit tettek?
Hát fáradságot nem kímélve napi nyolc órában szidják a rasszista nácikat..!

Pötyy 2009.05.25. 12:27:38

@Tehetetlen Dodó:

Mint írtam, sokszor jogos, például a hosszabban kifejtett hozzászólásod 90%-ban igaz.

Ettől még ez SEM jó semmire, csak a feszültséget növeli. Az egyetlen út a szükséges rendelkezések - támogatások átrendezése, pozitív diszkrimináció megszüntetése, nagyobb szigor a jelenleg nem Btk-ba ütköző, de az európai értékrend szerint nem elfogadható viselkedés elbírálásakor stb. - meghozatala és következetes végigvitele, ÉS egy az uszítást ellenző kommunikáció, persze a PC-t mint olyat messzire űzve aközéletből.

Taktikai Atompingvin 2009.05.25. 12:33:10

@cutcopy: még ennyit se. Csak akkor óbégatják, hogy rasszizmus, amikor elfogy pénzük vagy kamera van a közelben. Amúgy ezeknek tökjó a mostani helyzet. Képzeljük el az ideális helyzetet, hogy megszűnik a rasszizmus: miből élnének azután??
Senki emberfia nem jelentené ki soha hogy most már nyugodtan éhenhalhatok mert nincs rám szükség...

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.05.25. 12:36:40

@Spirál: Az, hogy 1-4. általánosban nincs buktatás, nem tudom, hol elég az érettségihez.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.05.25. 12:44:42

@Spirál: A 3. pontodhoz meg annyit, hogy azért állnak ki a kisebbségek mellett, mert ettől politikai hasznot remélnek. Ha tudnád, hány mszp-s (sőt szdsz-es) ismerősöm van, aki "privátban" éppúgy cigányozik, sőt zsidózik, mint egy vérjobbos...
A felelős magatartás viszont, amit 7 éve (de az egész elmúlt 20 évben) hiába várok tőlük, az a probléma feltárása (a szőnyeg alá söprése helyett), a véghezvihető programok megalkotása, a szükséges mértékű szankció alkalmazása a programokat hanyagolókkal szemben (pl. ha nem járatja a gyerekét iskolába), és a pozitív diszkrimináció elfelejtése a bűnözők esetén.

Taktikai Atompingvin 2009.05.25. 12:47:10

@Spirál: Ráadásul az 1.-4. általános törzsanyaga (írás olvasás,számolás) nélkül elképzelhetetlen hogy labdába rúgjon később. Akiit mankóval tanítanak járni az később se áll a saját lábára

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.05.25. 12:59:42

"Mit tett az MSZP és az SZDSZ a cigányság helyzetének javításáért?"

Dikk, há' mija rákér kérdezitek, more? Há nem leírtátok a posztban, bászki!?

Tehetetlen Dodó 2009.05.25. 13:08:29

@Pötyy: De könyörgöm, amíg ezt a gaz bandát nem tudjuk elzavarni, folyik tovább az uszítás, és nem lehet elkezdeni a károk helyrehozását, az összeugrasztott társadalom pacifikálását.
Te nem nézel tévét, hallgatsz Iványit meg Kolompárt meg Mohácsit?
Még a végén én vagyok az uszító?!

tanarseged ur 2009.05.25. 13:21:57

Aki szolidáris az ártatlanul szenvedőkkel, az igenis dicséretet érdemel. Ha felemeli értük a szavát, az is valami. Ha tesz is értük, az még jobb.

Hogy ne lehessen valakit azért elutasítani munkahelyi felvételnél, mert cigány - oké! Hogy ne lehessen gyereket azért kiebrudalni az iskolából, vagy azért kisegítőbe küldeni, mert cigány - az is oké.

Csak egyet nem értek:
A balliberális közbeszédben miért nem számít ártatlanul szenvedőnek és miért nem érdemes a társadalom szolidaritására (no meg az állami szervek védelmére) az, aki történetesen fehér, és éppen cigány származású bűnözők teszik pokollá az életét, miközben az állam (a rendőrség, az igazságszolgáltatás) gyakorlatilag magára hagyja? Miért van az, hogy amikor ballibék az ártatlanok szenvedéséről és a társadalmi szolidaritás szükségességéről szólnak, akkor ezeket az embereket valahogy kifelejtik? (Tisztelet a kivételnek.)

A balliberális médiumok és közszereplők (pl. a 168 óra, a Magyar Narancs, a rasszizmus ellen felszólalók) gyakran úgy tesznek, mintha
1) _csak_ cigányok lehetnének ártatlan áldozatok, mások soha;
2) és mintha cigányok _csak_ ártatlan áldozatok lehetnének, bűnösök soha.
Aki nem érti, miről beszélek: KK&TT egy korábbi posztja kapcsán elemeire szedtünk egy Magyar Narancs-cikket, nézze meg ott.

A 168 órában a minap volt egy még rosszabb, amelyiknek kb. a 80%-a arról szólt, hogy Galgagyörkre betette a lábát a Gárda, és hogy az ottani cigányok mennyire félnek. Hogy előtte egy magyar házaspárt éppen a cigány szomszédai túrtak ki a saját házából (és hogy a Gárda kellett a meneküléshez, mert a rendőrség magától szeretkezett odamenni), arról a cikk csak egy kötelességszerűen betoldott rövid beszámoló erejéig szól, s abban is igen sűrűn ott van az "állítólag" szó...

Rendre listák jelennek meg "a romák ellen elkövetett támadásokról". És ha valaki az ellenkezőjéről próbálna listát készíteni, mert elege van abból, hogy bizonyos emberek szenvedése nem számít, az milyen minősítést kapna? "Egyszerűen tökfej" lenne?

Nem veszik észre, hogy sok embert éppen ez a hozzáállás valósággal taszít a Jobbikhoz?

Pötyy 2009.05.25. 13:24:06

@Tehetetlen Dodó:

Tényleg kihagytam a lépések közül: első és legfontosabb a gaz banda elzavarása.

De - és itt még mindig csak az első nekem szóló kommentedről beszélek, nem a véleményedről, amit nem is ismerhetek 100%-osan, pláne nem a személyedről - ezzel csak az ő retorikájukat veszed át, és csak azokat tudod magad mellé állítani, akik képtelenek az észérvek felfogására, csak az uszításra vevők.

Ezt a kérdést csak hideg fejjel lehet rendezni, nincs szükség a felháborodott tömegre.

Teljesen jogos az indulatod, ezeket a neveket látva nekem is ökölbe szorul a kezem, de csak úgy győzhetjük le őket, ha ezen túllépünk.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.05.25. 13:29:08

@tanarseged ur:

És azt még ki is hagytad, ami a vesszőlovam: a többbiztosítós-modell.

Elképzeled a cigányságot ebben a modellben? Ki kötne velük biztosítást, miközben 80-85%-os a cigányok közötti munkanélkülisegg.

Vegyétek sorra az öngondoskodós dumákat. Azok minde cigányellenesek, mert sajna nem képesek gondoskodni magukról.

Sztem teljesen rendben, h bizonyos családoknak jegyzői döntés alapján a cspótlékot természetben adják oda, ne a kocsmába kössön ki, aztán meg a vizeldében.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.05.25. 13:31:57

@Tehetetlen Dodó:

Dodókám, a cigánmyelit legnagyobb bűne, h elhitette az övéivel, h ők nem tehetnek semmiről, nem tudnak semmit sem tenni a saját sorsuk jobbításáért, hanem a többségi társadalomról kell lehúzni azt a bőrt, amit magukra kéne ölteniük. Ezért aztán most háborog mind a cigány, ha nem kapja sültgalambként a megélhetést. K...a elb...k az elvtársak, és a maszopnyik cigányelit.

Pötyy 2009.05.25. 13:39:57

@sün!malac69-nek már csak 13-et kell aludni:

Ha jól emlékszem a több-biztosítós modellben van egy területi illetékes, akinek kötelező szerződést kötni, csak választhat mást is az állampolgár, szóval ez is csak uszítás :)

Viszont a felvetésed az öngondoskodás képtelenségéről igaz. De akkor azt is tegyük hozzá - hogy hű legyek az álláspontomhoz - hogy ez nem speciálisan cigányprobléma, akkor sem, ha az érintett rétegben felülreprezentáltak. A cigányprobléma az, hogy miért nagyobb a számarányuk a lecsúszott rétegekben. Ezt azért mindenkinek tudatosítania kellene magában.

Ja és az nem érv, hogy a felülreprezentáltság 100%-ot jelent, mert ez nem igaz. Ha csak nem az öngondoskodásra képtelen attitűddel definiálod az emberek cigány voltát. Amit meg lehet tenni, a közbeszéd is így jár el, csak eléggé hiteltelenné tesz egy vitában.

wladyslawsky (törölt) 2009.05.25. 13:49:37

@Stoney Hill Billy: @Spirál:
bazz, mehetnétek a náczivadász.blogra szerzőnek! ilyen humorérzékkel simán! :))

Tehetetlen Dodó 2009.05.25. 14:02:50

@sün!malac69-nek már csak 13-et kell aludni:
Kedves Malacom, így van ez, a ballib jogvédők kartellbe tömörültek a cigányelittel, az állami pénzek lehúzására, természetesen szegény saját testvéreik nyomora árán. A "parasztok" elleni folyamatos uszítás az ő érdekük, hiszen egzisztenciájuk alapja a cigányok nyomora és a társadalmi feszültségek fenntartása, sőt szítása.
(Azt hiszem, saját praxisodból is látod, miként torzult el az utóbbi 7 évben a jogok és kötelességek értelmezésének hajdan egészséges viszonya...)

devuscka 2009.05.25. 14:42:40

@Tehetetlen Dodó:
minden szavaddal egyetértek!
Mégis csak tettek valamit! ;)

@martonx:
arról hallottam, hogy tényleg felvetette valaki magát cigány kisebbséghez, mert egy pályázathoz be kellett írni, hogy hány roma származású embert fognak alkalmazni a megpályázandó munkán.
(most tanulmányozok épp egy pályázatot, ott is van ilyen rublika..)
Mindettől sok 'jócselekedettől' és öntudatra ébredéstől függetlenül, azt gondolom: ma rosszabb a helyzete egy cigány munkavállalónak, mint egy nem cigánynak.
Ebben a nagy 'jóakarásnak' erősen okozata van.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.05.25. 14:50:52

Én nem tudom, a ballib oldal mit tett a cigókért, de a jobboldal biztosan többet. Ők már adtak egy cigány miniszterelnököt, és újra erre készülnek. :-))))

states 2009.05.25. 15:35:04

Nagyon jó, hogy ilyen "részletekbe menően" fejtegetik Kálmánék a témát. Mert körülbelül ez a realitás. A cigánykérdésre, vagy ha úgy tetszik, a cigányság problémáira ugyanis a társdalomnak semmilyen válasza nincs. Valószínűleg azért, mert nincsenek is válaszok, vagy ha igen, azok a mai társadalmi, politikai körülmények között nem kivitelezhetők...

sergei 2009.05.25. 16:10:43

Váá ugye nem fognak holnaptól nikkelszamovárok röpködni?

PanelCaesar (törölt) 2009.05.25. 16:14:21

Tanársegéd úr már lényegében leírta a lényeget. A jelenlegi vezetés nem hogy nem tett semmit, de folyamatosan megakadályozza a kérdésről folytatott párbeszédet. Ma már halkan kell kimondani hogy cigány, mert az már szitokszó. Aztán jönnek a TGM kategóriájú marxista zsenik és közlik hogy mindenki náci, majd ezt megismétli a szadi nagyobb szócsővel. Köszönöm szépen, máris megkedveltem a cigányságot! A probléma viszont nem csak őket érinti, mert bizony nehéz lerombolni a "mert az jár" alapú társadalmat, ahol nem csak a cigányok, de mindenki elvárja hogy bizonyos szolgáltatások alanyi jogon legyenek elérhetőek. Ezzel szemben ott a másik modell, az öngondoskodás, de az valamiért nem olyan népszerű. Ahhoz FELELŐSSÉGGEL kéne gondolkodni, mert egy ilyen rendszerben nem jön állambácsi és mossa fel a metlakit, ha kiborítottuk a fikuszt alátétestől. Amíg a cigányok nincsenek ösztönözve, addig nem lesz itt semmi. Nekik van igazuk, minek dolgozzanak, ha anélkül is megélnek? Márpedig a feltétel nélkül adott támogatás csak arra ösztönöz, hogy ne csinálj semmit. Az oktatási program, már elnézést, de csak mutogatni jó. A kedvező ponthatárok ellenére a cigányok nem árasztották el az egyetemeket. Kezdjük ott, hogy az egyetemi felvételin a tudás, és ne a szociális háttér érvényesüljön. Ők eléldegélnek, mert nincsenek motiválva, az istenadta nép meg hőbörög, hogy kopasztják és közbe le is hülyézik. Aztán meg megy a nagy meglepődés, hogy kidugta a fejét a csalitosból egy radikális párt. De legalább van kivel foglalkoznia a szadinak. Azon kívül hogy őket baszogassák másra nem jó az a párt, bármennyire is nyafogják hogy rájuk szükség van. Voilá, az elkúrás eredménye!

teknős 2009.05.25. 16:16:50

@Pelso..: Ez egyszerűen nem igaz. Az a baj, hogy az oktatásban a szegregáció-integráció peremén ki lett oltva az a pici eredmény is, amit elértek.
Ha arra vártok, hogy egyik napról a másikra látványos eredmények érkeznek, akkor soha sem fogjátok észrevenni a változást.
A rendszerváltás 20 éve alatt felnőtt egy-két olyan nemzedék (a magyarok között is) , akik nem is láttak kövthető példákat.
@Mr Falafel: Ezt a terminológiát az emeszpések használják. Hiába tagadod, egy jobbikossá átvedlett emeszpés vagy!

Francois Pignon 2009.05.25. 16:48:24

@Spirál: Nekem nem volt meleg osztálytársam, vagy legalábbis ez nem volt téma amikor iskolába jártam.
Ez már az oktatási reform hozadéka? :D
Volt viszont hatodikban 16 éves osztálytársam. Jóba voltam vele, de ajánlatos is volt ;))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.25. 16:52:26

@Francois Pignon:
ilyen nekem is volt, a pálfilali reggel moziba ment és úgy a harmadik óra tájékán jött be óra közben persze, és mindig a lédííímadonnát énekelte közben. :))

tanarseged ur 2009.05.25. 17:12:59

Félig OFF, de félig ide kapcsolódik:

Érdekes cikk a Telegraph-ban Morvairól, a Jobbikról és egyebekről:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/5372983/Feminine-face-of-Hungarys-far-Right-Jobbik-movement-seeks-MEPs-seat.html

Kicsit más, mint amihez az utóbbi hetekben hozzászokhattunk. A HVG-n találtam utalást rá - aki nem tud angolul, de érdekli, az ott elolvashatja a magyar összefoglalót.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.05.25. 17:43:32

@tanarseged ur:
Elolvastam a cikket. Már korábban is megpróbálta a judeobolsevista sajtó ezt a történetet így tálalni. Könnyen tetten érhető hazugság. Morvait nem tették ki sehonnan, hanem Gyurcsány hatalomra kerülésével nem hosszabbították meg lejárt mandátumát. Helyette egy radikális zsidó mozgalmár csajt, egy esztertáskát delegált a kormány. Aminek az lett a következménye, hogy az ENSZ nem kérte a magyar delegált közreműködését a misszióban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.25. 18:33:18

KK&TT-nél kitört az AZABAJ. :-)

Ha teszel értük, szaporodnak, AZABAJ,
Ha le se szarod, lopni fognak, AZABAJ,
Ha segélyezel, ellustulnak AZABAJ,
Ha közmunkázol, miért pont nekik, AZABAJ,

Ha lecsukatod, etetheted, AZABAJ
Ha kiengeded, visszaesik AZABAJ
Ha rád szavaznak, sose tűnsz el AZABAJ
Ha ránk szavaznak, letagadjuk AZABAJ

civilkontrol 2009.05.25. 18:57:20

"Jól van, de eltekintve a csatornától, öntözéstől, bortól, gyógyászattól ... mit tettek a rómaiak értünk?
:o)))

Most mér mondjátok, hogy a ballibsik nem tettek semmit? Pompásan ráhergelték a nem cigányokat a cigányokra a cigányokat a nem cigányokra és ezen szánalmas színjátékkal még az értelmesebbjét is megetetve felvarázsoltak egy ifjú titán pártot a politikai palettára.
Ezt az egész cselekménysort jobb helyeken szerintem hazaárulásnak hívják

civilkontrol 2009.05.25. 19:09:42

Mr Falafel, már korábban is akartam kérdezni, hogy miért ezek a kirohanások? Túl azon, hogy (szerintem) ocsmány, de hogy óvatosan fogalmazzak nem kimondottan "célorientált"
Miért kell ezt itt így, ilyen ocsmány módon?

Pelso.. 2009.05.25. 19:32:16

Teknős,

Mi nem igaz? Az hogy a legkisebb jövőbeni integrációs kísérlet is sok pénzbe fog kerülni, s eredménye erősen kétséges, valamint a legcsekélyebb konszolidációhoz sem fűződik nagypolitikai érdek?

Civilkontroll,

Azért, nem is jön olyan rosszul az "ifjú titán" pártnak, hogy jövőre szépen becigányozza magát a parlamentbe, (ballib kreatúraként persze), ahol aztán néhány államtitkári koncért a csillagokat is leszavazzák az égről, ha OV úgy csettint.

tanarseged ur 2009.05.25. 20:27:32

@Mr Falafel:
1) Megtaláltad a cikkben az egyik leglényegtelenebb részletkérdést. A cikk azért érdekes, mert másképp tálalja a Jobbik-jelenséget a nyugati olvasónak, mint azok, amiket mostanában láttunk. Ld. pl. az utolsó néhány bekezdést.
2) A Telegraph mint judeobolsevista sajtó?? :-D

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.05.25. 20:46:39

@civilkontrol:
Nme hiszem, hogy értenéd, ha elmondanám.

@tanarseged ur:
Számodra lényegtelen. A Telegraph forrásai judeobolsevisták.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.25. 20:56:50

@Pelso..: Mindenki szoclib kreatúra. Szabó Albert, Budaházy, Rohác, a Jobbik, Morvai, az LMP, a Reakció, csak kis-Moszkvában nem tudnak megnyerni egy bányásztelepet. Te biztos érted, miért. :)

jakab a buga 2009.05.26. 09:27:15

itt a kérdés az, hogy értünk tett-e egyáltalán valaki bármit is? értem semmit, és érted? paalcili.blog.hu/

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.05.26. 13:22:48

Tömör, időtakarékos összefoglalás! :D:D

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.05.27. 14:59:29

Sikeresen lett belőlük érintheetlen, nebáncsvirág, s bátran énekelhetik: "szeress úgy is ha rossz vagyok" Na ez se semmi!

ÁrPi 2009.05.29. 11:36:32

:-) Elkészült a hazai sorozat:

Szi Esz Áj Tatárszentgyörgy

CSI TatárSzentgyörgy
süti beállítások módosítása