Hősök tere is visszatére
2009. április 06. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Hősök tere is visszatére

 Ahogy ígértük, elmentünk tegnap a Hősök terén rendezett tüntetésre. Bár nagy várakozásaink nem voltak, az összkép így is igen kiábrándító volt. Azt hittük, valami lájtos fideszes dzsembori lesz, de súlyosan tévedtünk: megint csak a bolond népi szocialisták uralták a placcot a szokásos marhaságaikkak. A szokásosnál azonban jóval többen voltak, mi százezresnél nagyobbra becsültük a tömeget. Szöveges összefoglalóért olvassák el dszg kollega posztját, mi videóval később jelentkezünk, addig is nézegessenek képeket (köztük egy kakukktojással)! 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr991049168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.06. 14:02:45

:D:D:D:D ezeken még jót lehetett derülni :D:DD:D:

Téglagyári Megálló 2009.04.06. 14:10:04

Lendvai Ildikó a nemzet anyósa... hát igen...

a néhai papp jános 2009.04.06. 14:13:34

soha nem értettem, miért hozzák magukkal a helységnévtáblát a parasztok amikor feljönnek tüntetni

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.04.06. 14:17:37

Régebben reggelente munkába menet sokszor láttam azt a HohesC-pólós zámbóárpy-imitátort (utolsó kép).
Ő akkor sem úgy tűnt, mintha munkába ment volna....

gyz 2009.04.06. 14:24:48

@a néhai papp jános: nehogy elfelejtsék, hova kell visszafelé vonatjegyet venni

Nekem a szolidáris kisnyugdíjasok tetszenek. Kivel szolidárisak? A nagynyugdíjasokkal?

smalladam 2009.04.06. 14:26:24

a kizárólag egymás basztatására gyártott táblákba, pólókba mindenféle bizbaszokba ölt pénzből, időből és energiából már kijött volna párszáz kilométer autópálya, két metró, meg három új duna-híd:D

hcrules 2009.04.06. 14:26:46

@a néhai papp jános: Mint például Újpalota? Egyáltalán nem csak kis vidéki települések csinálják ezt, és egyáltalán nem csak Magyarországon jellemző.

Nyilván azért, mert büszkék a településükre - és persze a csoportot is könnyebb összetartani, ha valaki eltéved a tömegben csak a táblát kell megkeresnie és nem kell a telefnba üvöltözve várakozni mindenkinek a busznál ;)

veiszi 2009.04.06. 14:27:59

@a néhai papp jános: gratulálok az intelligens hozzászóláshoz... bár ha a veszprémi ex-pártfőatyaúristen a névadód, akkor nem kéne meglepődnöm. de tudod ha az általad kigúnyolt paraszt nem dolgozik, akkor hiába mész te be a hűdenagyon kultúrával teli városodban a teszkóba, ott nem kapsz kenyeret

zoli29 2009.04.06. 14:34:23

@Úlfhéðinn:

"HohesC-pólós zámbóárpy-imitátor"
LOL :DDDD

KK&TT,

Így ismeretlenül is szeretlek titeket, de szerintem gáz, hogy ilyen Naplós stílusban tudósítotok az egészről; csak a debileket, a fogatlanokat meg az árpádsávoskokat mutatjátok meg.
Én a Műcsarnok lépcsőjéről néztem a tömeget, és azt láttam, hogy ott van egy csomó ember, akik egy dologban egyetértenek. És ez jó volt.

zoli29 2009.04.06. 14:39:25

Számomra a nap momentuma:
index.hu/video (a gyerek 1:17-1:49-nél)

Kopiás Attila Steve 2009.04.06. 15:16:48

@Zoli28: Jah, ezt osztom, a tömeg kreténsűrűsége jóval a sokéves átlag alatt volt, többségében teljesen hétköznapi nyugdíjasok és teljesen hétköznapi családok voltak amerre én kóboroltam. Meg persze a lököttek és a jobbikosok, de azok azért annyian nem voltak...

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2009.04.06. 15:38:31

@Zoli28: Alapvetően igazad van, tudósításainkban tényleg többnyire torz képet adunk. Ez részben a kép- és videóriport műfajábaól is adódik: az ember nyilván azt akarja megörökíteni, ami legalább egy picit érdekes. Egy átlagos, konszolidált polgár nem túl fotogén. Mi alapvetően azt feltételezzük, hogy olvasóink elég intelligensek ahhoz, hogy tudják, hogy az ilyesféle riportok ferdítenek, és a hülyék mellé odaképzelik a kevésbé bolondok tömegeit.

OftF 2009.04.06. 15:49:18

A szolidáris kisnyugdíjasnál én elakadtam, valaki talán elmagyarázhatná. Lemondanak a nyugdíjuk 100e feletti részéről a nemtudomki javára?

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.04.06. 16:20:41

Ja, meg azt sem hiszem el, hogy a zászlórudas kiscsajnak nem lenne jobb programja hétvégére, mint hogy két vén mongúztól közrefogva hülye szónoklatokat hallgasson. Szegény. :(

states 2009.04.06. 16:51:28

Ennél azért én is többet néztem ki Fritzékből, már azt sem értem, hogy lehetett odaadni a mikrofont boldog-boldogtalannak. És akkor még a csonthülyékről szó sem esett, ha jól hallottam még Hegedüs Lóránt is szóhoz jutott, az idősebb...

Karcolt lendület 2009.04.06. 17:07:49

@Zoli28:
"ott van egy csomó ember, akik egy dologban egyetértenek"

Egész pontosan egy dologban értettek egyet - előrehozott választásokban -, de a szónokok általában nem erről beszéltek, hanem mindenféle agyhalasztó hülyeséget mondtak. Ahogy KK&TT is utalt rá, már megint sok volt a féleszű, ami a tömegben nem lett volna gond, de a mikrofont is odaadták nekik.

Különben Fricz mit mondott? Már nem bírtam kivárni...

zoli29 2009.04.06. 17:20:27

@Karcolt lendület:

"Különben Fricz mit mondott? Már nem bírtam kivárni..."

Én sem. :)

gyz 2009.04.06. 17:45:54

@Zoli28: nem basztatásból, de értsd meg, hogy ez nem (lehet) elég. Látatlanban mondom, hogy még a világ legalávalóbb, legfertelmesebb szörnyetegével is biztosan vagy egy olyan dolog, amiben egyetértek.

Meg kell húzni a határt. Igenis, ki kell előre mondani: mi a Jobbikkal és a többi vadbarommal NEM vagyunk egy nézeten, nem akarunk velük mutatkozni, még ha történetesen van is egy dolog, amiben egyetértünk.

Nem kell ötpercenként elhatárolódni a szélsőségtől, ahogy a szocik követelik: egyszer kell - és nem maszatolva, hanem konkrét személyeket, pártokat, szervezeteket megnevezve - kijelenteni, kikkel nem képzelhető el semmiféle együttműködés, az általuk vallott antidemokratikus eszmék vállalhatatlansága miatt.

ezt olvastam ma, és egyetértek vele:

republikon.blog.hu/2009/04/06/igy_soha_nem_szavazok_ratok

Pelso.. 2009.04.06. 18:00:24

Gyz,

A tömeg heterogén mivoltának mértéke immár végtelen, határ a csillagos ég..Ebből lesznek ám a szavazatok..

józan' 2009.04.06. 18:14:03

Én azt nem értem, hogyha ez egy civil rendezvény volt, akkor mi a fenét keresett ott a Jobbik és az ő gárdája??
Valószínűleg senki sem hívta őket, úgyhogy ez alapvetően a saját faragatlanságukat mutatja, hogy egy "civil összefogáskor" ők feltételnül úgy érzik, hogy egy párt színeit kell képviselniük.

Bőven elég lett volna, ha magánemberként, "egyenruha" nélkül jelentek volna meg, ahogy tette azt egyébként sok más politikus is pl.

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.04.06. 18:40:18

@józan': "mi a fenét keresett ott..."
egyszerű: nem volt civil rendezvény.

zoli29 2009.04.06. 19:18:06

@gyz:

Valamit nagyon félreértesz. Ez nem egy Fidesz-rendezvény volt, hanem civil megmozdulás.
Egyébként meg amit mondasz, teljesen kivitelezhetetlen. A következő egy évben, bármikor is lesz tüntetés az előrehozott választásokért, biztosra vehetjük, hogy jobbikosok, miép-esek és gárdisták is lesznek ott. Ha meg akarnék felelni az elvárásaidnak, akkor nem mehetnék el egyetlen tüntetésre sem, vagy ha elmegyek, akkor a nyakamba kellene akasztani egy táblát, hogy "nem vagyok se jobbikos, se gárdista". Ezt nem gondolhatod komolyan.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.04.06. 20:20:03

@gyz:
Kibaszott szar elitista dumád van. Ráadásul idevetett fossantásod alapján nem lehetünk biztosak benne, hogy tényleg az elithez tartozol. Vagy csak szereted eljátszani a kis buzi úri fiút?

luucy 2009.04.06. 20:29:56

Civil rendezvény volt, igaz sok civil szervezet egyértelműen jobboldali, de ez sokat nem jelent. Volt ott baloldali civil szervezet is, én az antifasiszta ligával találkoztam például. Ők meg tuti nem jobbosok :D

Ami a Jobbikot illeti, egyszerűen feltünési viszketegségben szenvednek. Nemértek velük egyet, de úgy bajom nincs velük. Viszont a szervezők direkt megkérték, hogy NE hozzanak magukkal párt-zászlót. Miért van az, hogy ezt csak a Jobbikosok nem tudták felfogni ép ésszel?????

Ami a táblát illeti, miért van ezzel baj? Mellesleg ez nrm is egy nagy összeg, tudjátok kedves pestiek, vidéken nem tolnak mindent az ember segge alá, van még az emberekben olyan kreativitás, hogy öszedobja egy múanyag lapból, meg ragadós papírból fél óra alatt. Mellesleg mivel ez egy országos tüntetés volt, amelett hogy büszkék a településükre, ki akarták fejezni, hogy nem csak pestről voltak. És pont a táblák mutatták meg, hogy igen sok vidáki volt, ami meg a pestiekre nézve szégyen.

Mellesleg, tényleg nem értem ezt a fajta fellengzős stílust a pestiektől. Mi az hogy paraszt? Ha az a "paraszt" nem dolgozna, akkor a sok okos pestinek nem lenne mit tümnie a pofájába....

Pont erről szólt egy szónok: egymás ellen úszítanak, fiatalt az öreg ellen, vidékit a pestie ellen, munkanélküli a dolgozó ellen, csak azért, hogy ne legyünk egységesek, mert akkor az nekik csak jó. Pedig itt most az a kulcskérdés, hogy tudunk-e egységesek lenni, vagy sem? Ha nem, akkor már elvesztünk. Nézzünk már rá a baloldalra! Ők egységesek. Még most is. Oké, látszik, hogy mik munkálkodnak a felszín alatt, de kifelé akkor is egységesek!!!!! A jobboldal erre képtelen? Tényleg a Jobbik legnagyobb ellenfele a Fidesz, hogy ha elmennek tüntetni, akkor a Fideszt ócsárolják, már szinte jobban, mint a kormányt?

A lényeg, lehet ócsárolni a Hősök terés tüntetést, de egyrészről tényleg letagadták, hogy mennyi ember volt ott, másodsorban pedig örüljünk már egy kicsit annak, hogy történt valami. És nem azt kell reklámozni, hogy akkor legközelebb nem megyünk ki, hanem igenis ki kell menni, civil embereknek (pártcókmókok nélkül, kedves Jobbikosok!) mert ha nem, akkor megint Gyurcsánynak lesz igaza.... És akkor tényleg azt kell mondani, hogy a NÉP mondjon le!!!!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.04.06. 20:47:29

Azért ez a flaszterf*kkancs-bajnokság egy kicsit cziki. Figyu, kisg*cik, akinek büdös a saját fajtája, akinek nem tetszik a magyar paraszt, az húzzon nagyszeretettel a p*csába, nem muszáj bennünket szagolgatni, szagolgasson másokat máshol...

ü
bbjnick

gyz 2009.04.06. 20:53:35

@Mr Falafel: nem tartozom én sehova, pláne nem valamiféle elithez. Ebben biztos lehetsz.
Nem vagyok buzi.
Hát még úri fiú.
Eljátszani sem akarok semmit. Leírtam, amit gondolok.

Te meg oda mész, ahova akarsz. Akár tüntetni is. Ezzel a stílussal viszont leginkább a faszba. Csak hogy érts is valamit abból, amit írtam


@Zoli28: nem akkor kellene szólni, amikor már ott vannak, hanem előtte. És nem neked, hanem akik szervezik.
Ha nem lenne fontos az egy tábor, akkor meg is tették volna.
Nem a szociknak árt, ha ott vannak, ezt kéne már belátni.

Polgárlány 2009.04.06. 20:56:30

@luucy:
Abban egyetértek, hogy a baloldal látszólag egységes, és ez egy jó stratégia. De hogy a Jobbik miért a Fideszt támadja, ahhoz nem kell nagy fantázia: tőlük akarnak szavazatokat elhalászni - a jelek szerint jó eséllyel. Morvai Krisztina egy politikai haszonleső lett: liberálisból a konzervatívon keresztül eljutott a széljobbra, mindegy már neki, csak legyen belőle pénzes pozíció. Amit ma Szájer József elmondott az FN-ben fellelhető interjúban, az minden iránymutatást tartalmazott arra vonatkozólag, hogy a Fidesz unblock hogyan áll a Jobbikhoz. www.fn.hu/belfold/20090402/szajer_naivak_voltunk_rendszervaltaskor/

De ha még ez sem lenne elég egyértelmű: a gz által ajánlott blogbejegyzésben van egy rész a Fidesz-KNDP uniós kampányra vonatkozó érveléséből, és jó lenne, ha ezt minél többen látnák-olvasnák, mert én úgy látom, hogy sokan még akár az LMP-t is támogatnák a Jobbik mellett, akik egyébként Fidesz-szavazók, csupán jóindulatból, mert azt hiszik, ezzel a jobboldal sikerét vagy valamiféle morális megújulást segítenek elő.

m.blog.hu/re/republikon/image/fideszervelo.JPG

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.04.06. 21:12:09

@Polgárlány:

"Morvai Krisztina egy politikai haszonleső lett: liberálisból a konzervatívon keresztül eljutott a széljobbra, mindegy már neki, csak legyen belőle pénzes pozíció."

Ugye ezt csak mondod, de valójában te sem hiszed el? Ki az, aki ezt pozíciókért bevállalná? Morvai Krisztina egy (tisztességre, koherenciára törekvő) mára sértett, sérült értelmiségi egzisztencia, akinek a pályája és sorsa nagyon tanulságos lehet mindenki számára, aki hajlandó gondolkozni.

ü
bbjnick

tevevanegypupu 2009.04.06. 21:14:55

A tomeg az ilyen nalunk, nem tudom miert kell csodalkozni, ezt latjuk az utcan es mindenhol. Mivel tuntetesre mentek, vittek magukkal tablakat is, rairtak ki mit ohajt. NEM lehet elkergetni senkit aki csatlakozni akar egy demonstraciohoz, joguk van hozza, de meg lehet kulonboztetni a csoportokat, nagyjabol ki lehet talalni ki hova tartozik. Nem is titkoltak egyebkent. Kormanyvaltast akar a nepnemzeti, a jobbikos, a paraszt, a polgar, a munkas es sok felfujt holyag is. Ebben kozosek, hogy mas kormanyt szeretnenek a jelenleginel. Civil szervezodes volt, hogy megjelent a Garda es voltak szonoklatok, az sem baj..ok is kormanyvaltast akarnak slussz.
Az egesz tarsasag egyutt es kulon-kulon sem volt olyan ciki - igy a kepek es meg a szonoklatok utan sem - mint ahogy a Bajnai-Lendvai-Gyurcsany trio olelgette es dicsergette egymast. Miattuk lett az emberek egy resze szelsoseges, vagy kezdett gyulolkodni. Sokkal inkabb nevetseges es felhaborito, hogy meg mindig itt vannak es meg mindig toluk fugg minden. A legszelsosegesebb es leghulyebb tuntetonek is igaza volt, aki ezeket el akarta kuldeni a fenebe. Jol tettek.

Polgárlány 2009.04.06. 21:33:00

@bbjnick:
Ne haragudj, nem találom az állítmányt. "Morvai Krisztina egy ... egzisztencia"?

Látom, Morvai milyen populista módon írja meg a beszédeit, hogy azok szíven találják azokat, akik azt hiszik, hogy felháborodás, a hevület fog bármilyen nemes célt megvalósítani, pedig a politika a tiszta racionalitás világa. Nehéz nem észrevenni, hogy Morvai szándékosan csúsztat, tudatosan félreértelmezi az Alkotmány - ha valakinek, hát neki ismernie kellene, v.ö. törvényt megerősítő népszavazás -, és látom, hogyan uszít, látom, hogyan próbálja (sikerrel egyébként) felhasználni a jobbmédiát csakis az egyéni politikai karrierje érdekében, eszköznek használva ezeket a hiszterizálható embereket, akik valószínűleg sokkal jobban járnának, ha Morvai inkább tárgyilagos, ismeretbővítő előadásokat tartana nekik a jogállamról, törvényről, alkotmányról, parlamenti matematikáról, ahelyett, hogy hülyíti őket önző céllal.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.04.06. 22:26:59

@Polgárlány:

"Ne haragudj, nem találom az állítmányt."

Pedig ott van:-)

"a politika a tiszta racionalitás világa"

???

"Nehéz nem észrevenni, hogy Morvai szándékosan csúsztat, tudatosan félreértelmezi az Alkotmány - ha valakinek, hát neki ismernie kellene, v.ö. törvényt megerősítő népszavazás -, és látom, hogyan uszít, látom, hogyan próbálja (sikerrel egyébként) felhasználni a jobbmédiát csakis az egyéni politikai karrierje érdekében, eszköznek használva ezeket a hiszterizálható embereket..."

Ismét megkérdezem: ki az, aki ezt pozíciókért bevállalná?

ü
bbjnick

Polgárlány 2009.04.07. 00:27:04

@bbjnick:
Nézd, két eset van: vagy nem ért a szakmájához, vagy tudatosan félrevezet embereket. Felőlem választhatsz a kettőből te is magadnak.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.04.07. 06:13:33

@Polgárlány:

Talán több eset is van. Mondjuk például: úgy érzi, nincs veszítenivalója...

ü
bbjnick

devuscka 2009.04.07. 08:45:19

@tevevanegypupu:

Ez nagyon jól lett megfogalmazva!!
Ez a 'CIVIL' szerveződés lényege:!
Egy kicsi észrevétel: ha a rendezők felkérik a részvevőket,hogy 'pártjelvényeket, egyéb ismertetőket NE hozzanak, (ez nem párt nagygyűlés) akkor kutyakötelessége lenne mindenkinek BETARTANI!
Ez minősíti sajnos a Jobbikot és a Gárdát. ( bár a MG nem párt, de nehezen tudom 'civil' szerveződésnek mondani - nem is tudom mi? 'mozgalom'? hm..?)

"Az egesz tarsasag egyutt es kulon-kulon sem volt olyan ciki - igy a kepek es meg a szonoklatok utan sem - mint ahogy a Bajnai-Lendvai-Gyurcsany trio olelgette es dicsergette egymast." Így igaz! :)

süti beállítások módosítása