192 +1 igaz demokrata Gyurcsányért, a Köztársaságért
2009. március 25. írta: TuRuL_2k2

192 +1 igaz demokrata Gyurcsányért, a Köztársaságért

 Glatz Ferenc, Surányi György, Vértes András - a Hármak, Akikre A Szocialisták Rábíznák Az Ország Szekerét. A Gyurcsány politikai hibernálását szolgáló konstruktív bizalmatlansági indítvány sikeréhez nem is kell túl sok: mindössze 192 + 1 szavazat a parlamentben (aztán persze szükség lenne majd ezekre a szavazatokra a bábkormányzás alatt is), amihez többé-kevésbé eleve adott egy 188 szavazattal rendelkező szocialista frakció.

 A szocialisták tehát most az MSZP-, az SZDSZ-, illetve a néhai MDF-frakcióból szeretnék összevadászni a 193 támogató szavazatot. A magunk szerény módján, némi grafikai & kreatív segédmunkával szeretnénk hozzájárulni a nagy bűvésztrükk sikeréhez:

Glatz Ferenc - Van-e 192+1 igaz demokrata, aki úgy gondolja, hogy az utolsó MSZMP-kormány kitűnő referencia? Gyurcsánynak szüksége van rájuk.

Surányi György - Van-e 192+1 igaz demokrata, aki úgy gondolja, hogy a válságban nem kell tudni, mi az az adójóváírás? Gyurcsánynak szüksége van rájuk.

Vértes András - Van-e 192+1 igaz demokrata, aki úgy gondolja, hogy nagyszerű ötlet volt az áfa-csökkentés? Gyurcsánynak szüksége van rájuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr631024122

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: e-Cafe light 2009.03.25. 11:35:34

Az új pénzügyminiszterrőlMostanában mindenki (én is) az új miniszterelnök személyét találgatja: közgazdász legyen-e vagy jogász, pártonkívüli vagy nem? Holott legalább ilyen fontos az új pénzügyminiszter személye. Ugyanis hiú ábránd, hogy a jelenlegi garn…

Trackback: Sárdobáló 2009.03.25. 10:32:52

Miniszterelnökök az autópályánVálasztások lesznek és a Fidesz fog nyerni. Hogy mikor, az még kérdés, de minél előbb, annál jobb. Nem értek egyet Duffman-nal: a választás és kormányalakítás ugyan időt igényel, de egyrészt már többször ennyi időt eltökölt a…

Trackback: Tudtad? 2009.03.25. 09:43:25

Mi a baj a jelöltekkel? Van itt ez a három férfi. Surányi, Glatz és Vértes. Mindhárman nagyszerű emberek. A saját szakterületükön elismert tekintélynek számítanak. Ez azonban közel sem azt jelenti , hogy miniszterelnököt lehet/kell belőlük csinálni.…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoli29 2009.03.26. 16:35:56

Felcsuti nem vállalná. Patai Mihály az új jelölt.
Az online fogadóirodák lassan felvehetnék a kínálatukba a miniszterelnök-jelölt választást.

Karcolt lendület 2009.03.26. 16:36:22

@Zoli28:
Fogadni mertem volna rá, hogy nem vállalja és tényleg.

Ma felsorolják az összes bankvezért, ha senki nem vállalja, hétfőn már jó lesz egy szimpla pénztáros is. Csak szakértőnek tűnjön a pénzügyekben...

kamasuka 2009.03.26. 16:44:36

@goaista:
Csak nem te is benne vagy a "családban"? :)

goaista 2009.03.26. 17:04:35

@kamasuka: De, bolsevik vagyok, 1919-ben Csukotkán harcoltam a cári erők ellen. Most lebuktam.

medve2 2009.03.26. 17:44:15

@Elpet: Majd még Demján is szóba jön, hogy tágítsuk a kört.

medve2 2009.03.26. 17:49:52

@Zoli28: Ez egy kis komcsi provokáció.

Karcolt lendület 2009.03.26. 17:57:21

nol.hu:
--
"Minden csak etetés, szálljanak a nevek" jelentette ki a kormányfőhöz közel álló egyik politikus, aki állítja: egy komoly jelölt van, vele nem hivatalosan ugyan, de már egyeztettek. Most mindenkinek az az érdeke, hogy ez a név idő előtt ne kerüljön nyilvánosságra, hogy ne cincálhassa szét a sajtó, a politika. Egyébként közgazdász és szakember, vezetői tapasztalattal.
--

Petsching Mária Zita?

medve2 2009.03.26. 18:00:32

@Karcolt lendület: Egy miniszterelnök-jelöltnél az a lényeg, hogy ne tud meg ki az, mert különben kiderülhetne róla ez meg az. Demokráciafelfogás.

Pelso.. 2009.03.26. 18:04:52

Karcolt Lendület,

Semmiféle közösségre, felelősségvállalásra nem gondoltam, csak némi legalább átmeneti konszenzusra, a piac, befektetők, némi bizalmának érdekében, illetve a politikai helyzet stabilizációjára a választásokig.

Medve,
Mi nincs?? Ide írom: pillanatnyilag előrehozott választás nincs, mert jelenleg a parlamenti többség pillanatnyilag nem támogatja.

Másik variáns: a rendelkezésre állók közül a lehető legkevésbé hülyével kihúzni a választásokig, hogy ne omoljunk be politikailag, gazdaságilag. Gondolom, senkinek nem áll érdekében ennek az ellenkezője. Bár, lehet, tévedek.

medve2 2009.03.26. 18:05:44

Patai sem vállalja! Szegény, az egész arra volt jó, hogy most már mindenki tudja, Biszku Béla veje.

medve2 2009.03.26. 18:06:55

@Pelso..: Ne Pelso. Egy párt legyen konzekvens. Ne asszisztáljon egy mszp-s kormányhoz. Mert az lesz. Politikai öngyilkosságot javasolsz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.26. 18:35:09

@medve2: Obama international money market advisor-a Donald (Don) Chermaneck a FED penzugyi szakertoje. 1999-tol magyar allampolgarsaga is van. Nagyanyja 1956-ban menekult el Magyarorszagrol. Tanarno volt Angyalfoldon ahol viszonyt folytatott egy kommunista vezetovel, akit kesobb koncepcios perben iteltek el eletfogytiglani bortonre. Szerintem o lesz a miniszterelnok-jelolt. Az amerikai nagykovetasszony
sokat mondo nyilatkozata itt :
www.metropol.hu/itthon/cikk/381721
Mar tudjak, hogy tamogatni fogjak a miniszterelnokot.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.26. 18:53:55

@Pelso..:
Október eleje óta tart a válság. Eltelt egy félév semmittevéssel. A válság mélyült. Az nem zavar, te makimajom? Ja, és persze, a koalíció szakadása óta se sokat tettek. Mármint hasznosat. Miből gondolod, te szerencsétlen, hogy egy marionett figura majd hiteles és tetterős lesz?

ÁrPi 2009.03.26. 19:01:46

@jotunder:

Ez a Donald Chermaneck ugye a Johannes mellékági kisunokája, tán nem? :-)

snakekiller23 2009.03.26. 19:28:11

inforadio.hu/hir/belfold/hir-266410

Ezt tudja valaki értelmezni? Kacsa? Blöff? Mindenestre bíztató.

reality 2009.03.26. 19:31:51

@jotunder: Ki ez az ember azon kívül, amit leírtál, mert semmit nem találtam róla a neten. Vagy annyira titkos a személye. hogy a szocik töröltették a világhálótól? :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.26. 19:34:11

mert nem kerested. Don Chermaneck az egy szurke eminencias.

Pelso.. 2009.03.26. 19:48:09

Medve,

Ez esetben nem asszisztálás. Ezt kellett volna látni, bár Surányi vonatkozásában immár mindegy.
Abszurd lenne, ha S GY támogatása önmagában negatívan befolyásolta volna a Fidesz jelenlegi megítélését. Kicsit ki kellene már tekinteni a közvetlen saját táboron kívülre is.


Falafel, te szegény, szegény.....

reality 2009.03.26. 19:56:17

@jotunder: Mi az hogy nem kerestem? És hogy hogy egyetlen helyen sem tudom megtalálni a nevét még ha szürke eminenciás is?

medve2 2009.03.26. 20:04:02

@jotunder: Hát, Foley állítólag Fidesz-szimpatizáns.

medve2 2009.03.26. 20:05:16

@snakekiller23: Nem mindegy, mit mondanak. Aztán váltanak.

medve2 2009.03.26. 20:06:50

@Pelso..: Igen, ki kell tekinteni. Éppen ezért világosan nelmagyarázni: egy nem mszp-s által vezetett mszp kormány semmiben sem más, mint ami eddig folyt. Semmivel sem lesz hatékonyabb Fletóéknál, akik a válság kezdete óta még törvényt sem hozattak, leszámítva a bankokat.

medve2 2009.03.26. 20:14:59

Nem baj. Állítólag megvan a tuti új jelölt, holnap megtudjuk.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.03.26. 20:29:48

Na, fog még valami értelmes történni, vagy a politikusok elmentek estimesét nézni és fellőtték a pizsamarakétát? Folyik bármiféle egyeztetés ezekben a pillanatokban, vagy vlami érdekes?

medve2 2009.03.26. 20:31:22

@Pelso..: csakhogy lásd, mi vár a független miniszterelnökre Veres szerint: inforadio.hu/hir/belfold/hir-266473

medve2 2009.03.26. 20:32:47

@꒐ʃʈʊᓈᘣ: Állítólag megvan a tuti jelölt. Holnap megtudod. Ne türelmetlenkedj.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.03.26. 20:35:30

@medve2: Én nem türelmetlenkedem, de ha ma már nem lesz semmi, akkor beülök egy kád forró vízbe kúrálgatni az influenzámat...

medve2 2009.03.26. 20:39:43

@꒐ʃʈʊᓈᘣ: Valami azt súgja, hogy azt még jó sokáig kúrálhatod, még ha lesz is név, mert akkor sem lesz semmi.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.26. 22:14:12

@medve2:
"Despite the crisis, a sense of unreality prevails. Nationalist intellectuals use the language of the 1930s to rail against foreign capital and “cosmopolitan” influences. Viktor Orban, leader of the opposition Fidesz party, laments that more than 80% of the financial system is “in foreigners’ hands”. "

Ez is mai.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.26. 22:15:12

@goaista:

Komcsizás, hm. Patai A BÉT-en ugyanazért dolgozik, amiért én is, persze én sokkal kisebb jelentőségű pozícióban: hogy működjön a gazdaság. Ebből a szempontból szarmindegy, hogy valaki baloldali vagy jobboldali, vagy milyen MSZMP-s kötődése van vagy volt. Ez olyan világ, hogy mindenkinek teljesítményt kell nyújtani, nem stafíroznak bennünket állami megrendülésekkel. Viszont az, hogy az MSZP-nek szinte senki nem jut eszébe, aki ne az igazolt magyar balodalhoz lenne köthető, alkalmasint valamiféle MSZMP-s őskapcsolat révén, na az már szánalom és nevetség tágya, kérném.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.26. 22:25:53

Nagyon ostobán játszik az MSZP. Most sokkal kisebbet buknának, mint jövőre fognak. De mindent fognak inkább választani, mint az előrehozott választást. Azt úgy értékelnék: meghátráltak Zorbán elől, és abban aztán az egész MSZP egységes, hogy azt nem lehet. De a valóság majd bekopog egy szép napon. Nem tudom sajnálni őket.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.26. 22:30:01

sztem még játszhat Klára asszony is! :D

(aztán majd holnap lehervad a vigyorom? kituggya)

ja, és még Pásztor T. , T. kommentelőnk is a talonban ám! És ő még a krém!


DE komolyra véve: sztem lesz vmi oylan "jegye" a tuti befutónak, ami eltereli a szót a tkp.-ni bajokról: pl. nő lesz. (hú, de csemcsegne ezen a sajtó! és hetekre nem lenne téma a gazdaság) Ez leginkább.
Vagy: csak nemrég költözött haza több évtized külf. tartózkodás után.
Tipp, ebből kiindulva, valaki?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.26. 22:31:14

@Elpet: Szerinted Navracsics apukája ellenzéki volt a Kádár rendszerben ? Káder volt Veszprémben. Nem is olyan nagyon kicsi káder. A Sólyom apósa meg az első ember volt Baranya megyében, nem beszélve a Stumpf apósáról Horváth elvtársról. Járai Zsigmond pénzügyminiszterhelyettes volt egy igazi kommunista kormányban, tudtad ? Mik vannak. Ki nem köthető itten az igazolt baloldalhoz. Eszembe jut tudod Rákosi Mátyás házi jogásza egy derék szovjet politikai tiszt, ő igazolt baloldali ??? Van pici köze a Reakcióhoz, de nem mondom meg, hogy mi.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.26. 22:35:25

@jotunder: félbehagyott esti mese?! ejnye. Rossztündér.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.26. 22:53:59

@szamárfül/murci: Szerinted nem volt ilyen szovjet politikai tiszt, aki Rákosi Mátyás házi jogásza volt ??? Na mindegy, én ebbe most sajnos nem fogok belemenni.

Az a jó, hogy a Konzervatóriumon most olvastam arról a nagyon fontos konzervatív ideológusról aki még 88 végén keménykedett velem mert én mint fidesz által megrontott ifjonc viccelődtem az Állam és Forradalmon by V.I.Uljanov.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.26. 22:57:31

LOL...! SÜN...! LOL...!

maguk még tényleg nem jöttek rá, hogy a zufók fognak dönteni a min.el személyének ki- és bemenetele felől... :))
kis najivak Önök, de leg'ább jószívűek... :))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.26. 22:57:54

Kedvenc Navracsicsod úgy tagadja le az 1988-89-es időszakot mint annak a rendje. Én elég sok mindenre emlékszem abból az időszakból, én akkor voltam ugyanis fiatal, én abból az országból el akartam menekülni. És baromira elegem van abból, hogy mostmár a téglákat hazudják ki a falakból, hogy az egységes és visszamenőlegesen is csudaegyenes jobboldali történet rózsaszínű legyen.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.26. 22:59:41

@jotunder:

Pontosan tudod te, hogy miről beszélek, nem kell csavarni a szót. Van egy szűk kör, amelyen túl az MSZP-SZDSZ vezetése személyi kérdésekben soha nem lép kívül, mert azt nem éreznék már biztonságosnak, ők tudják, miért.

Amúgy pedig: a mi MSZMP-seink a jó MSZMP-sek. Ennyit erről.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.26. 23:02:40

@jotunder:

Egyenes és rózsaszínű? Mi lehet az?
És a vége milyen színű?

goaista 2009.03.26. 23:05:21

Az a bajom a komcsizással, hogy sehova nem vezet. Még ha sokszor lehet is valami alapja. Mit lehet kezdeni vele? Állítsunk föl egy független vizsgálóbizottságot, aki egyenként megvizsgál mindenkit, hogy kommunista volt-e? Meg, hogy tényleg az volt-e a szíve mélyén is, vagy ő csak belülről bomlasztotta a rendszert?

Nem vezet sehova, ez csak arra jó, hogy az egyszerű embereket az orruknál fogva vezessék. Nem kell gondolkodni, csak címkézni. Ő komcsi, ő gonosz. Mi nem vagyunk komcsik, mi jók vagyunk. Nem kell gondolkodni, megvan a bűnös. Nem azért nem jutottam sehova, mert tehetségtelen vagyok, meg lusta, hanem azért mert a gonosz komcsik...

Lépjünk már tovább ezen. Elcseszett sok dolgot kéne rendberakni ebben az országban, ne a hülyeségre pazaroljuk az energiánkat. Azt kell nézni, hogy ki mit mond, mit tett le az asztalra, és hogyan teljesít. Nem azért kell menjen ez a kormány sem, mert komcsik, hanem azért mert átkozottul gyengén teljesítettek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.26. 23:22:38

Szóval akkor egy kis értelmezés.

Volt valamikor egy MSZMP ideológiával, támogató nagytetvér SZKP-val, szervezettel, kapcsolatrendszerrel. A nagytestvér nincs már, az ideológia a francnak se kell többé, megmaradt a szervezet és a kapcsolatrendszer, amiből a mai napig jól lehet élni, viszont a társadalom többi részének semmi haszna belőle, sőt. Vagyunk páran, akik úgy gondoljuk, hogy ez a network nyugodtan működjön nosztalgiaklubként, de az ország vezetéséből ki kell őket hajtani, mert rendkívüli kártételt okoznak. Ezért, semmi másért. Mivel ezt a bonyolult körülírást nincs kedvünk mindig elmondani, azt mondjuk: kommunista, mert nincs jobb szó. Ráadásul a marxista-leninista eszméken való közös szocializáció finoman szólva nem javítja a táradalmi hasznosságot. Az, hogy valaki egykor odatartozott, kutyát nem érdekli, ha most már nem része a szervezetnek.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.26. 23:27:15

@kamasuka: LOL..! SÜN...!


mindenkinek: ha lendvai ildikó ki merészeli ejteni a csofffadt cenzoros száján azt, hogy demokrácija meg alkotmány..., akkor miről fojjjik a diskurzus...?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.26. 23:28:03

@Elpet: A balliberálisoknak is vannak embereik és a konzerveknek is vannak embereik. Szépen meg vannak címkézve. Van egy balliberális elit (akiket te nem szeretsz, én viszont szintén nem :)) és van egy jobbkonzerv elit (akiket te szeretsz, mármint ezt nem is tudom biztosan, hagyjuk függőben, én őket sem szeretem) és ezek nem nagyon vegyülnek az ilyen listákon. Nyugaton értelmezhetetlen keleties figurák vannak többségben mindkét listán, és kétségkivül több az MSZMP-hez kapcsolódó káder a ballib listán. Amúgy Stumpf Istvánnal nem az az igazi baj, hogy Horváth István az apósa, hanem, hogy egy középszerű karrierista kérilászló. Sólyom László viszont komoly ember, a maga méregzölden idegesítő módján.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.26. 23:38:09

@Elpet: Az az alapállás, hogy "dehát a szocikák között van egy csomó rosszarcú kommer" teljesen érthető és nincs azzal semmi baj. Én is úgy gondolom, hogy van köztük egy csomó rosszarcú kommer, az SZDSZ-ben van egy csomó tehetségtelen doktríner f.szkalap, a FIDESZ-ben pedig egy csomó gusztustalan bayerzsolt. Ez van.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.26. 23:40:19

@jotunder:

Nem szeretetről van itt szó. Mindenki volt, ami volt, azzal nem lehet mit tenni már. A ballibbel az a baj, hogy az MSZMP-nek nemcsak az embereit, hanem teljes struktúráját áthozta az új világba, ami a benne szereplőknek mindeddig viszonylag kényelmes életet adott, nekünk viszont kurvára nincs szükségünk rá. Ráadásul a ballib nagyon szektás, képtelen a saját körein kívülre tekinteni. A jobbkonzerv, mint szervezet heterogénebb, soványabb, kevésbé katonás, úgy általában alkalmasabbnak tűnik egy polgári társadalomban való működésre, mint amaz. De szeretetről nincs szó, ezt a ritka érzést nem ezekre a viszonylatokra tartogatom.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.26. 23:46:23

@jotunder: sztem más volt érdekes - és a köv. mondatban. Ehh, ma megint nehéztüzérséget játszol.

goaista 2009.03.26. 23:54:58

@Elpet: Heterogén, kevésbé katonás szervezet? Huhh, ez azért nem állja meg a helyét. Elég szigorúnak tűnik nekem az a jobbos hierarchia, egy 15 éve elmozdíthatatlan vezetővel az élen.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.26. 23:57:43

@Elpet: erre még Lola is csettintene és megnyalná a szájacskája szélit! :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.26. 23:59:14

@goaista: Elpet uram tán a konzi Fijjukra utal, nem a fideszes droidokra

goaista 2009.03.26. 23:59:50

De jó lenne, ha igaz lenne, amiben hiszel, mert hamarosan ez a párt fogja a saját képére formálni az országot.

Sajnos én nagyon szkeptikus vagyok.

zoli29 2009.03.27. 00:04:54

A NOL-on 23:05-kor jelent meg ez a cikk:

bagolyfeszek.nolblog.hu/archives/2009/03/26/Miniszterelnok/

Lehet, hogy őt fogja Gyurcsány holnap megnevezni?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.27. 00:06:04

@goaista:

Olcsó szöveg. Aki kicsit ismeri, mindenki tudja, hogy a Párt nem csak ad, hanem a Párt el is vár dolgokat, méghozzá szigorúan. A Fidesz ehhez képest semmi, és a felső vezetés kérdése egészen más. Ez valóban módfelett autokratikus és központosított, emiatt sem tudták kívülről irányított emberekkel halítani, idomítani, szétverni a Fideszt. Többek közt ezért is utálják Zorbánt ennyire. Más a központosított egyszemélyi hatalom és más a szigorú, katonás hierarchia. Ne mosd össze a kettőt.

zoli29 2009.03.27. 00:12:32

@Zoli28:

Nem, mégsem 23:05-kor jelent meg először... már korábban.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.27. 00:12:43

@szamárfül/murci:

Valóban, bár a Fidesz pártként is jóval szervezetlenebb, amatőrebb szervezet, és kevésbé tartja kézben a tagjait. A fideszesek meg olyanok, amilyenek. Szegedi vagyok, és mi itt láttunk egyet-mást.

goaista 2009.03.27. 00:14:38

@Elpet: Lehet, hogy késő van, de nem értem mire akarsz kilyukadni? Szerinted a központosított, egyszemélyi hatalom az fasza? Nem tudom, én fázom tőle...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.27. 00:25:56

@goaista:

Majd, ha kihozza a szó, egyszer vitázunk róla egy jót. Most már én is álmos vagyok. Menjünk aludni.

medve2 2009.03.27. 08:08:06

@Elpet: Azért a Fidesz ottani története egyedi.

medve2 2009.03.27. 08:13:44

@jotunder: Összességeben egy objektív összeállítás, szerintem. Vannak féleszű értelmiségiek, akik baromságokat beszélnek, elég csak Bogár Lászlóra gondolni.

medve2 2009.03.27. 09:23:21

Csúszik az mszp elnökségi ülése. fergeteges izgalmak várnak ránk.

medve2 2009.03.27. 09:45:23

@Doomhammer: Ne röhögj, ez még vaskosan benne van a kalapban.

tevevanegypupu 2009.03.27. 09:47:30

Medgyessy Peter..utlegz..ateglez..utlagaz..UTELAGAZASHOZ ertunk segiiiiiiiiiiiics most!

medve2 2009.03.27. 09:58:44

Úgy látom, mi is kezdünk kínlódni:-) De nemsokára beindulunk, várjuk ki Feri bejelentéseit. Türelem, polgártársak.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.27. 10:16:29

@medve2:

Az hogy a társadalmi szolidaritás és összefogás pártja az elit szuperértelmiséggel karöltve nem tud valami használható megoldást gyorsabban kikínlódni magából, az nem volt benne az előrejelzésekben, ezt vélelmezni nem volt komilfó. Az már önmagában óriási égés, hogy ilyen előkészítetlenül vágtak bele egy ekkora horderejű dologba. Itt most nem mi kínlódunk elsősorban, hanem ők. Pontosabban ezek.

devuscka 2009.03.27. 10:17:41

Új jelölt: a Kulcsár-ügyben szereplő titokzatos 'gyurcsány-i'.
Ő mindent meg tud oldani!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.27. 10:20:08

@Elpet: ha fletó csak meg akarta mutatni, h ő az egyetlen megváltó, és ő marad, akkor remekül csinálták...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.27. 10:25:58

@szamárfül/murci:

Nem kell itt semmiféle ravasz és jól átgondolt tervet mögé képzelni a dolgoknak. Kapkodnak, mint Bernát a ménkűhöz. Attó függetlenül lehet, hogy ez lesz a vége. Feri nemcsak tudja csinálni, de szereti is. Ezzel nem mindenki van így.

Pelso.. 2009.03.27. 10:26:48

Medve,

Némi túlzással: vér, verejték, könnyek, ezek várnak a legközelebbi miniszterelnökre, s bizonyos szempontból mindnyájunkra.
Nyári szünet, EP választás ide v oda, az idő nem annyira rövid, hogy ne tudna érdemi lépéseket tenni, konkrétan: válságkezelni. Ehhez, és csak ehhez kellett volna ha nem is támogatás, legalább akkor egy semleges álláspont, ami hozta volna a lehetséges társadalmi elfogadottságot is. Nem pedig, a Morvai K nevű ápolt akciója...


A cimkézéshez csak annyit, hogy mind a komcsizás, mind a fasisztázás primitív, és sajnálatos módon ugyancsak hatékony érvelési taktika a közéletben, még hosszú ideig. Ja, s néha itt is.
(nemrég, ismételten kinyilvánítottam semleges, ill választási szempontból bizonytalan státuszomat, -erre rögtön mocskos libsikomcsi lettem..:)

goaista 2009.03.27. 10:37:11

@Pelso..: Az a gond, hogy nincsen realiátása, hogy az szocialista párt, ami gyakorlatilag 7 év alatt ide juttatta a gazdaságot (ok, egy kis népszavazás segítségével), most támogatni fog egy válságkezelő programot.

Akárki, akármit mond, közgazdaságtani (és más) szempontból nehezen vitatható, hogy Bokros programja lenne most a legjobb közép és hosszú távon ennek az országnak (bár fájna), viszont jelen körülmények között ennek megvalósulásának nincsen semmi realitása.

Ezért bízom benne, hogy előrehozott választások lesznek minél előbb, és a Fidesz majd nagyon messzire dobja a Matolcsy György féle vitairatot (amit korábban belinkeltek itt nekem, tanulámányozásra), mert az számomra elég ijesztő, mint gazdasági program teljesen komolytalan.

Bummer 2009.03.27. 10:50:51

@goaista:
közgazdaságtani (és más) szempontból nehezen vitatható, hogy Bokros programja lenne most a legjobb közép és hosszú távon ennek az országnak

Hol van Bokros programja??? Írt 6 oldalt, hogy például a posta rosszul működik és állami segítségre. Ami még csak tény szerint sem igaz, hiszen minden évben tízmilliárdos nagyságrendű osztalékokt hoz az államkasszába.
Bokros társadalompolitikai koncepciója teljesen homályban marad, annyit lehet sejteni, hogy a középosztályra terhelne rá minden szociális következményt, hogy még véletlenül se bántsa a szocialista hatalmi struktúrákat és további forrásokat szabadítson fel az éppen megbukott neoliberális struktúráknak.

Érdekelne egyébként, hogy mi az ijesztő a Matolcsy-féle vitairatban.

medve2 2009.03.27. 11:35:02

@Pelso..: Kedves pelso! Azt nem tudod megérteni, hogy az ország nem engedhet meg magának egy elvesztegetett 1 évet egy kvázi illegitim, választásokon meg nem erősített, bankár által vezetett mszp-s kormány bénázásait. Az általam nem szeretett Békesi Lászléót idézném: komoly ember nem vállalja.

medve2 2009.03.27. 11:37:46

Takács János az új név. Na, erről mit kell ezeken túl: mno.hu/portal/625714

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.27. 11:43:21

Takács János, az MSZP miniszterelnök-jelöltje román-magyar kettős állampolgár.

Egy a 23 millióból.

Nabazmeg. Enyhén szólva is stílustalan.

Bummer 2009.03.27. 11:48:41

@medve2:
Azt, hogy a Vállalkozók Pártjának az alelnöke (volt?), ami pedig a Fidesznek volt szövetségese (ha ez ugyanaz a Takács János)
Fontosnak tartja a kis- és középvállalkozások erősítését, és elismeri, hogy a nagyvállalatok adókedvezményei nem feltételei a befektetésnek.

reality 2009.03.27. 11:51:15

Figyeljetek. Aki Romániában 88 és 90 között magyarként valami főbb posztot tudott a magáénak, arról semmilyen jó véleményem nincs!

medve2 2009.03.27. 11:51:59

@Bummer: Kösz! És akkor majd Takács János, illegitim és bizonytalan pártháttérrel kivezei az országot a társadalmi és gazdasági bajokból. Fantasztikus.

medve2 2009.03.27. 11:54:18

@reality: Lehet, de legalább mi ne bélyegezzünk meg információ nélkül valakit csak azért, mert erdélyi magyar. Ezzel nem járunk messze attól, amikor az idióta radikálisok elkezdték Surányit zsidózni. Takács János önmagában is szánalmas dolog, enélkül a vonal nélkül is.

reality 2009.03.27. 12:00:39

@medve2: Ok, én értem, és még egyet is tudok vele érteni, de én ott éltem, és tudom minden kis részletét az ottani életnek, lehetőségeknek. Hidd el.

medve2 2009.03.27. 12:04:43

@reality: Elhiszem. De abból kell kindulni, tök mindegy ki erdélyi, zsidó vagy hottentotta, ettől függetlenül lehet jó és hülye is. Az erdélyi származás abból a szempontból lesz érdekes, hogy egy ilyen szerep, amire készül, csak növelni fogja rendkívül intelligens társadalmunkban az erdélyiekkel szembeni sztereotípiákat és ellenszenvet.

medve2 2009.03.27. 12:15:39

@Bummer: Szerintem másról lehet szó, mert ezt sehol sem említik.

medve2 2009.03.27. 12:27:52

@reality: Egyre jobban megrémít, amit mondtál. Tudod mit jelent ez a kinvezés az erdélyi közösségnek? Tudod mennyire fel fogja erősíteni azt a sztereotípiát, hogy erdélyi csak secus lehet?

reality 2009.03.27. 12:29:51

@Bummer: Hátkéremszépen, beleolvastam és azt kell mondjam, hogy ez tipikus multi-eljárás. Mind dolgozóként, mind beszállítóként ezt megerősíthetem (nem az Electrolux-nál).

reality 2009.03.27. 12:33:22

@medve2: Ja, és ezen nem csodálkozom, mert annyira tipikus lett, hogy azok az erdélyiek rúghattak itt is labdába, akik "jól helyezkedtek" odaát is.
Mint mondtam már, hidd el eléggé ismerem a helyzetet, mert rendszerváltás előtt is és után is ott éltem, és már akkor is eléggé ismertem a politikai-gazdasági helyzetet. Sajnos ez a helyzet.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.27. 14:38:37

@gloire:

Igen, ugyanarra gondoltunk. Bár úgy tűnik, az események gyorsan átléptek rajtunk.

goaista 2009.03.27. 15:25:52

@Bummer: Nem tudom, hogy hány oldalt, meg milyen betűmérettel írt Bokros, de a benne foglalt állítások megalapozottak, a következtetések pedig tiszták. Ja igen, és kíméletlenül őszínte, és konkrétumokat ír, azt, hogy mit kellene csinálni. Nem csúsztat, nem ideologizál. Ja igen,és el lehet olvasni a tanulmányát, de én nem látom, hogy a Postáról bármit is írna benne.

www.es.hu/?view=doc;21945

Ami Matolcsy vitairatával a gondom, nagyon erősen ideologizált. Ennek megfelelően amikor a helyzetet vázolja fel, akkor több ponton nagyon erőset csúsztat, simán semmibe veszi a tényeket. Ezeket a tényeket pedig gyakran ideológiákkal helyettesíti.

És ami megbocsáthatatlan az az, hogy a fejlődés fő letéteményesének a kis és középvállalati szektor meglendülését tartja, de arról nem ír, hogy ezek a vállatok is képtelenek lesznek fejlődni addig, amig fojtogatja őket a magas adószint, a túl terebélyes állam. Nem derül ki, hogy milyen forrásokból lehetne ezeket az adókat drasztikusan csökkenteni, honnan kéne elvonni mindehez. Enélkül pedig számomra hiteltelen az egész.

Ami Bokros társadalomi programját illeti, nyilván van mit rajta csiszolni (ez nem is vitás), de az alapüzenet világos: Szakítsunk végre a Kádár-rendszer vívmányaival. Nézzünk szembe azzal, hgy nem az állambácsi fog gondoskodni rólunk, hanem magunkért vagyunk felelősek. Nincs ingyenes egészségügy, nincs ingyenes oktatás, nincsenek alanyi jogon járó juttatások, de ha dolgozol, akkor az állam nem fog az utadba állni.

Bummer 2009.03.27. 15:34:50

@goaista:
Köszönöm a részletes válaszodat.
Nos, Bokros "programjával" van egy alapprobléma, ami számomra hitelteleníti. Arra épít, hogy mekkora siker volt a magánnyugdíjpénztári reform. Nos, az én magánnyugdíjpénztáram az elmúlt 10 évben nem tudta elérni az inflációt! Igen, 10 év alatt sem! Ha nem nekik adom a pénzemet, hanem egyszerűen államkötvényt veszek, akkor legalább az értékét tartotta volna a pénzem.
A valóság ezzel szemben az, hogy az adósságspirál egyik legfontosabb oka az volt, hogy a nyugdíjbefizetések magáncégekhez kerültek, a kifizetések viszont továbbra is az államot terhelték.

Matolcsyék könyvéről. Ma jelent meg az új változat: www.jovokep.hu
Nos, az adókról ezt írják: a foglalkoztatásra rakódó adó- és járulékterhek, valamint a jövedelemtípusú adók csökkentése, ezzel párhuzamosan viszont a vagyoni és forgalmi típusú adók emelése.

Ez a forrás: ÁFA-emelés, ingatlanadó.

tevevanegypupu 2009.03.27. 15:49:30

www.fn.hu/belfold/20090327/bokros_lajost_jeloli_szdsz/

Nahat ujra a Lajos. Ezuttal az szdsz-tol. Most eleg nagy pacban lesz az mszp..Viszont ugy latszik, hogy Ibolya es Gabor egyutt keszulnek festeni a husveti tojasokat.(:
süti beállítások módosítása