ProgramMan
2009. február 17. írta: Francois Pignon

ProgramMan

 Aki azt várja, hogy most zsigerből jól lehúzom Gyurcsány Ferenc hétfői tévés beszédét, csalódni fog. Nem volt azzal nagyobb gond, pontosabban a formai részével nem. A beszédhez elég jól ért a miniszterelnök; ehhez és új programok meghirdetéséhez. A teljesség igénye nélkül: 100 lépés, Új Egyensúly, Új Magyarország, a Megegyezés, és a feledhetetlen ötéves adócsökkentési program áll már mögötte.

 Ha egy miniszterelnöki szónoklatot, egy új programot egyszerűen költségvetési tétellé lehetne konvertálni, mára tényleg minket irigyelne Európa. A következetesség azonban eddig mindig hiányzott. Gyurcsány Ferenc miniszterelnöki életműve csupa befejezetlen alkotásból áll. Öt év alatt öt befejezetlen szimfóniára futotta csak, most mégis egy újabbhoz kér több éves bizalmat. A Rendszerváltás blog jóvoltából tudhatjuk, hogy Gyurcsány már 20 éve a tisztességes, világos programok híve volt, s akkor még a maga szempontjából egész jól is sikerült a KISZ rendszerének lebontása és újjáépítése:

 Nem új gondolat, de annál inkább illik ide: új műsorhoz új férfi kell. Alkalmas tervhez alkalmas végrehajtó. Olyan, aki tovább jut a meghirdetésnél. A tapasztalatok alapján Gyurcsány eddig csak ennyire volt képes. Vagy bazírozzunk arra, hogy a nagy számok törvénye alapján egyszer neki is sikerülhet? Ennél nagyobb a tét, ami nem megy, azt nem muszáj a végtelenségig erőltetni.

 És ez szomorított el a gyurcsányi beszédet hallgatva: még mindig csak magával képes elképzelni az ország jövőjét. Nem tudja, vagy nem akarja észrevenni, hogy régen elfogyott mögüle a bizalom. A tapasztalatokból pedig tudni kell tanulni - ha nem a miniszterelnöknek, akkor legalább a választóknak.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr16947181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

osborne 2009.02.17. 19:54:26

@Peter252: szerintem is elhiszi Feri 2010-et (is), egyszerűen elképesztően magazbiztosnak tűnik, egyrészt a hatalom miatt ill, számít arra nagyon, hogy akár 1-2 hónap alatt meg lehet fordítani a választást mindenféle náci kártyával és titkos felvételekkel (van nekik ebben biztos vagyok).

wendriner úr 2009.02.17. 20:00:57

Feri még gondolhatja is, hogy győzni fog, de a talpasok mögötte már nem hisznek neki. nyáron EP választás, ősszel 3.0-ás csomag,
óriási veszekedés kezdődik a szociknál a befutó helyekért, vagy szomorú letargia. osztogatni nem lesz miből, kampányolni pedig a -5%-os GDP-vel nehéz lesz. a trükkökre pedig már az IMF fog figyelni, nem a töketlen EU.

ilyen előnyből a Fidesz sem tud elb@szni egy klasszikus "change" kampányt.

"Igen. Megcsinálták... Mindent, amit mondtunk."
"Sokkal rosszabbul élünk, mint 8 (4) éve"

wendriner úr 2009.02.17. 20:05:43

náci kártyával már nem tud mit csinálni, ott a Jobbik az 5% közelében. bepróbálkoztak vele mostanában is, el is halt pillanatok alatt. ilyen szempontból ideális a Fidesz számára a Jobbik megerősödése.

titkos felvétel? kompromittálhatna egyes politikusokat, dehát ott is max döntetlenre lehet kihozni a meccset Cusi, Hunvald, meg addigra remélhetőleg Verók mellett.

Peter252 2009.02.17. 20:11:06

Az Obama-kampányt Gyurcsány fogja nyomni, ezt már hetekkel ezelőtt látni lehetett, hogy a balliberális tábor és értelmiségiek Gyurcsányt "magyar Obama" ként mutatják...

És már látszik a trenden, hogy ez lesz a cél, Gyurcsányt megújulva mutatni, mintegy magyar Obama, aki felrázza az egész országot,...szóval ez az obamázás már gyurcsányék által foglalt...

Egyébként én is attól tartok, hogy 3-4 hónap alatt sajnos meg lehet fordítani a népszerűséget és itt akkora PR és költséges Gyurcsány kampány lesz, hogy olyat még nem láttunk, persze szinte le lesz másolva az Obama kampány...

Már előre látom a 20 emeletes háznyi Gyurcsány -fejeket, meg a tegezős , táncoló, ingújjas kampányt, meg persze gulyás-zónapörkölt-virsli-sör bűvöletben...

tevevanegypupu 2009.02.17. 20:20:56

Atyaeg 1998-2008-ig tarto idoszakrol elemez Gyurcsany a televizioban? Az 1998-2002-ig tarto ciklusrol fog a legtobbet beszelni. Pedig az lenne a legerdekesebb, hogy utana miert valtottak le Medgyessit, mik voltak azok a korrupcios ugyek amikkel az szdsz tele van, mit tudott Zuschlag ugyeirol sportminiszter koraban, miert nem csinaltak semmit, de semmit masfel eves elso miniszterelnoksege alatt, es ezt a semmit reszletezhetne is..Ennyirol elso felvonasban beszelni eleg lenne, ami utana kovetkezett esetleg talan egy birosagi targyalas keretein belul folytatodhatna..

Peter252 2009.02.17. 20:23:23

Szóval aggódom, nincs egyáltalán lefutva 2010,..mondom ezt úgy megint, hogy az EP választást zakóra, gatyára elveszítik a szocik, de tudja Gyurcsány, hogy az nem lényeges, a Fidesz meg megint nagyot fog örülni és elbizakodik...

Az EP választáson kicsi általában a részvétel és az időköziken is, tehát egyáltalán nem lehet következtetni arra, mikor a 2010 es választáson 67-70% ékos részvételnél mennek szavazni a szocialista tömegek,...és bizony a szocik és főleg Gyurcsány nagyon jól mozgósít, sokkal jobban, mint a Fidesz,pl...a 9.kerben pár hete a Fidesz hiába mond nagy győzelmet, elképesztően kevesen mentek el és nem volt jó a mozgósításuk.

wendriner úr 2009.02.17. 20:25:09

hát @Peter252 ne haragudj, de ez blődség. Gyurcsány minden héten megújul, ezzel nem lehet jövőre kampányolni, pontosan erre játszik rá (jól) a Fidesz pár hónapja. ráadásul Obama 8 év elb@szott kormányzására futott rá, amit Feri nem tud a saját szemszögéből elintézni egy mondattal. lehet róla 20 emeletes posztereket csinálni, de az könnyen kontraproduktív a hitelesség-deficitje miatt. ráadásul jól eltalált üzenettel a Fidesz elé tud menni ennek azzal, hogy válság idején ne költséges kampányokat folytasson, miközben a zemberek éheznek.

nehéz feldolgoztatni az emberekkel a következő logikát:
másfél évig semmit sem csináltam, csak hazudtam. utána négy évig sem csináltam gyakorlatilag semmit, viszont az ország csődbe ment miközben én elsősorban össze-vissza beszéltem. de majd most!

elfelejtette 2009.02.17. 20:26:30

@Peter252:

"Szerintem meg egyáltalán nem gondolja Gyurcsány, hogy veszíteni fog, hanem igenis győzelemre készül 2010 ben, ..látszik a nyilatkozatokból, hogy már 2014-sőt még 18 ban gondolkodik, és hiszi is, hogy győz..."

Szerintem nem feltétlenül a mostani győzelemre való készülés látszik rajta, ennyi realitásérzéke csak van, viszont a szeme előtt lebeghet Orbán Viktor példája, aki ugye mióta van a Fidesz élén van, kormányon - ellenzékben, sok-sok éve.

Gyurcsány pártpozíciókban is sokat machinált, hogy bebiztosítsa magát, elképzelhető, hogy csak a mostani helyzetét akarta stabilizálni a saját embereivel a kormányban és az MSZP kulcspozícióiban, de az is benne van a pakliban, hogy az ellenzék vezéreként akar túlélni, és készülni 2014-re.

Persze nyilván nem ugyanaz az eset, hisz Orbán egyben Fidesz alapító vezető is, a Fidesz az ő és kollégiumi szobatársai saját "biznisze", ellenben Gyurcsány nem MSZP founder.

Remélem, nem jön össze neki, egyetlen egy hónap nem hiányzik az ő uralkodásából, nemhogy újabb 4 év. Reményt adhat az, hogy az MSZP azért jóval könnyebben cserélgette a miniszterelnök jelöltjeit, mint mondjuk az MDF vagy pláne a Fidesz.

wendriner úr 2009.02.17. 20:37:46

Feri 2014-re készül, ez nem vitás.

én Viktor helyében nem vállalnám be jövőre a miniszterelnöki posztot a tuti bukó első két év miatt. lebegtetni, lebegtetni, aztán a miniszterelnökjelölti vitára meg Navra megy.

zsögödbenő 2009.02.17. 20:38:14

@wendriner úr: "nehéz feldolgoztatni az emberekkel a következő logikát:
másfél évig semmit sem csináltam, csak hazudtam. utána négy évig sem csináltam gyakorlatilag semmit, viszont az ország csődbe ment miközben én elsősorban össze-vissza beszéltem. de majd most! "

Sajnos a magyar választók egy jelentős része gyorsan felejt és szívesen hall olyat, ami ugyan nem igaz, de szép álomnak tűnik. Főleg ha majd előkerül egy kis plusz 2010 elején a nyugdíjasoknak, segélyeseknek...akkor máris lehet nyomni, hogy lám, a megszorítás eredményes volt, hiszen már adni is tud derék Fletó....
A Fidesz meg sajnos még mindig ezeknek a rétegknek keresi (feleslegesen) a kegyét ahelyett, hogy eldöntené, kiket és milyen programmal akar képviselni. Jelenleg ugyanis ezt nehéz lenne megmondani, a Fidesz ma nem az okos elkézelései és helyes programja (mert leginkább semmilyen nincs neki), hanem azon szerencsés helyzet miatt nyerne simán, melyben a maszop elbaszott mindent, amit csak lehet...
Az elvakult kommentelőknek mondanám előre, hogy nem, még véletlen sem vagyok maszop, szadesz etc. támogató.

wendriner úr 2009.02.17. 20:44:32

álljunk meg emberek egy pillanatra, legalább itt!

miért kell elhinni, hogy a Fidesznek nincsen programja? van.
ld. Kéri beszéd. drasztikus inaktív megszorítás az első két évben, amiből a vállalkozói szektor felé terelik a lóvét, és megpróbálják az aktivitást növelni.

nem lesz plusz a nyugdíjasoknak és a segélyeseknek.

elfelejtette 2009.02.17. 20:45:13

@zsögödbenő:

"A Fidesz meg sajnos még mindig ezeknek a rétegnek keresi (feleslegesen) a kegyét ahelyett, hogy eldöntené, kiket és milyen programmal akar képviselni."

Szerintem is kár hajtani erre a rétegre. 1998 óta szinte mindig ugyanannyian szavaznak a jobboldalra, ami növekedés történik, az betudható a demográfiai folyamatoknak. Itt igazából azon múlik, legalábbis azon múlt a végeredmény, hogy a baloldal mennyire tudja mozgósítani a saját bázisát, akár ígéretekkel, akár úgy, hogy pénzt dugdos a zsebükbe az utolsó hónapokban, akár a náciveszéllyel való ijesztgetéssel.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.17. 20:48:56

@wendriner úr:
@elfelejtette:

Van egy kollégám, aki pontosan közvetíti az MSZP belső propagandáját, rajta keresztül mindig tudom, hogy mi a vonal. Szóval most folyamatosan a válság miatt siránkoznak, tehát a recept kész, és a belső vonalon már működik: mindenért a válság a hibás, éppen elindultunk volna felfelé, csak jött ez a fakingos válság. El is hiszik, simán. És a következő gondolat az, hogy itt a válság közepén aztán semmiképp nem szabad váltani, különösen nem Orbánra. Ha már bejáratták belső körökben, felugrasztják az ékszíjat, pörgetik a lendkereket, és már megy is át a társadalomra az aktuális irányvonal. Ne becsüljük le őket, működni szokott ez nekik. Mi pedig nem találtuk még meg az ellenszerét. És lássuk be, 4 millió inaktív szavazó nekik bőven elég, csak el kell hitetni velük, hogy Orbán majd megfingatja őket, ami persze igaz is. És még akkor Kende Péter Viktor 3 című könyvéről nem is tettem említést, és Lendvai Ildikó ki sem állt sipákolni. Kibaszott sok tartalékuk van még nekik, nem szabad őket lebecsülni. Nagy hibája a jobboldalnak, hogy egy rossz MSZP széria vagy Fidesznek kedvező közvélemény-kutatás után úgy gondolja, már meg is nyerte a következő 3 választást. Iszonyú sokat kell gürizni egy választás megnyeréséhez, és vereség esetén nem elég az ármányt és a balsorsot okolni.

osborne 2009.02.17. 20:49:27

@zsögödbenő: a magyar választók jelentős részét inkább nem jellemezném mert ronda lenne. A Fidesz Szijártó tempója sajna tetőzi a bajokat ez igaz, ahelyett, hogy érezhetően friss és az összeesőfélben lévő baloldalt szellemileg verő politikusokkal álltak volna elő az elmúlt években, sok változás nem történt. Navra ok, de ez azért édeskevés. Másik ügy sem oldódott meg nagyon, az olvasható-nézhető jobboldali média még mindig jóval kevesebbekhez jut el mint a bejáratott balos médiumok.

wendriner úr 2009.02.17. 20:53:30

@elfelejtette:
Maslow szükséglet-piramisát ajánlanám mindenki figyelmébe. a 2010-es választás a második, személyes és családi biztonságról fog szólni sokaknak sajnos, illetve annak elvesztéséről. a náciveszély ezeknek az embereknek nem üti meg az ingerküszöbét, szimplán azért, mert nincs energiájuk gondolkodni rajta. azt is figyelembe kell venni, hogy Fodor az SZDSZ elnöke manapság.

Pelso.. 2009.02.17. 20:56:34

Igen, meg azon is múlik majd, ki tudja a másikat jobban démonizálni..
Csak ezzel azonban most már nem lehet nyerni.

Már várom az ostoba, döbbent arcokat, amikor nyilvánvalóvá válik, hogy mértéktől függetlenül, önmagában adó s járulékcsökkentéssel nem lehet munkahelyeket megtartani, meg világot váltani.. Lesz majd hallgatás, meg hogy 2+2 az valójában 5...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.17. 20:58:54

@wendriner úr: Mindenki azt az Orbán-beszédet hallja meg, amelyik a szívéhez legközelebb áll. :) Hidd el nekem, ha a választási matematika szempontjából jobban megéri nyugdíjat emelni, mint családi pótlékot, akkor nyugdíjat fog emelni. Ez nála elvi kérdés.

@osborne: Szerinted Navra oké? Csak mert feltett a parlamentben egy színpadias kérdést : Maguk tényleg elhiszik, hogy adócsökkenést jelent a személyi jövedelemadó kulcsainak emelése?

Szerintem Navra nem oké fejben. Amúgy oké. De fejben, ott speciel nem annyira oké.

elfelejtette 2009.02.17. 20:59:26

@Elpet:

Az MSZP-nek nincs más választása, minthogy mindent a válságra kenjen. Kérdés, hogy egy ilyen bázis lesz-e elég megértő, illetve lehet-e ezzel a jelszóval mozgósítani vagy sem. Szerintem képtelenség.

Mindegyik fél követhet el még nagyon nagy hibákat, ami árnyalhatja a képet, de egy ilyen siralmas ciklus, illetve ilyen siralmas két! kormányzati ciklus után nem létezik, hogy nyerjenek.

Egyszer eljátszották az ígérethullámot: Bejött 2002-ben és akkor még a náciveszély is eladhatóbb volt.

Másodszor eljátszották azt, hogy ami pénzhez csak hozzájutottak, kiszórták a népnek: Bejött 2006-ban. Ehhez a jött Gyurcsány fiatalosnak tűnő lendülete, és a személyébe vetett hit, miszerint ő az az ember, aki képes modernizálni a baloldalt. Vegyük hozzá a Fidesz bénázását is természetesen.

A fiatalos lendület már a múlté, a náciveszély ma már egyre kevesebb embert mozgat meg, és pénzt sem nagyon lehet osztani. Nem maradt semmi, csak a nagy ígéretek, az meg, úgy gondolom, ezzel az emberrel a vezetői székben, kevés lesz.

wendriner úr 2009.02.17. 21:01:37

@Kettes: Viktornál ilyen alapon a bosszú is elvi kérdés, tehát nem emel nyugdíjat. csak szóban.

zsögödbenő 2009.02.17. 21:02:56

@wendriner úr: "miért kell elhinni, hogy a Fidesznek nincsen programja? van.
ld. Kéri beszéd. drasztikus inaktív megszorítás az első két évben, amiből a vállalkozói szektor felé terelik a lóvét, és megpróbálják az aktivitást növelni.
nem lesz plusz a nyugdíjasoknak és a segélyeseknek."

Ebben nem lennék ilyne biztos. Másrészt hogy gondoszkodjak kicsit: ez program? Példának okálért valahonnan elő is kéne teremteni azokat a forrásokat, amelyekből aktivitást növelhetnének. És sajnos a forrás bizony a pontosan a vállalkozói szektor kéne, hogy legyen: szigorúbb adópolitika és hasonlók. Mert az szép (és helyes) dolog, hogy lefaragunk a központi szervek kiadásaiból, nem veszünk új audit stb, csalókhogy ebből még nem lesz meg többszázmilliárd forint sem, nemhogy ezermilliárdok. És akkor a katasztrofális helyzetben lévő oktatás és egészségügy problémáiról, az ott hiányzó hasonló nagyságrendű összegekről nem is beszéltünk....

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.17. 21:04:14

@wendriner úr: Nem a nyugdíjasokon akar ő bosszút állni, hanem Gyurcsányon.

Egyébként Maslow szükséglet-piramisa egy szamárság. Mindig megdöbbenek, hogy ezt még tanítják valahol. Elképesztő.

medve2 2009.02.17. 21:05:37

@osborne: Igen, láttam. Kampány van. Egyébkánt nagyon sokan elkapcsolatak tegnap Fletóról, de még így is 2.5 millióan látták. Ez nem olyan kevés.

wendriner úr 2009.02.17. 21:08:35

@zsögödbenő:
pont az a forrás, amiről beszélek. jófej vagyok, csak évi 500mrd az inaktívaktól. ez az OTP profitjának a duplája. még 1x évi 500mrd a költségvetési intézmények megkúrtításából.

ez így négy év alatt 4000mrd. ebből mondjuk 300-400e munkahely összehozható, ha csak mondjuk a felét forgatja vissza a vállalkozó.

Francois Pignon 2009.02.17. 21:10:05

@medve2: Mindhárom földi sugárzású adón az ment, sok helyen nem volt választás. Már ha ki nem lehet kapcsolni ;)

medve2 2009.02.17. 21:12:45

@elfelejtette: Azért a Fidesz esetleges bénázása még itt van.

zsögödbenő 2009.02.17. 21:13:26

@wendriner úr: én benne vagyok, hogy vegyünk el az inaktívaktól, főleg a segélyesek, álrokkantak, egyéb szocális alapon pénzt húzók körétől. Csak szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy tényleg meglépik-e majd.

medve2 2009.02.17. 21:14:22

@Kettes: Most megmondom, hogy családi pótlék fog emelni. Mint 98-ban.

wendriner úr 2009.02.17. 21:15:39

@Kettes: ezt majd meglátjuk. Maslow-t szamársággal elintézni enyhén felüleletes, kritizálni persze lehet. viszont tökéletesen illett a gondolatmenetembe.

medve2 2009.02.17. 21:16:09

@osborne: Na, ami a médiát illeti, sajnos ez tényleg nagy baj.

Pelso.. 2009.02.17. 21:17:58

Zsögödbenőnél a pont: "szigorúbb adópolitika".

Csakhogy, ahány vagyonvizsgálat, ahány elmaradt járulék inkasszó, annyiszor annyi tucat szavazatvesztés. A zemberek még sokáig rövid távon zsebre politizálnak, a holnaputánig már nem látnak el.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.17. 21:18:12

@wendriner úr: Nulla növekedés mellett a nyugdíjasoktól csak úgy vehetsz el, ha csökkented a nyugdíjat vagy ha megtizedeled őket. A költségvetési intézményektől max. 2-300 milliárdot lehet elvenni, a nagyját az önkormányzatoktól - a sajátjaitól. Na erre még Orbán sem fog politikai felhatalmazást kapni.

elfelejtette 2009.02.17. 21:18:35

Gyurcsány személye kerékkötő lehet az MSZP számára. Kissé megkopott már, idő meg nem nagyon maradt felfuttatni egy másikat.

Ami az értelmiséget illeti, aki meg Gyurcsány mellett fog kampányolni, az meglehetősen szuicid lehet. Nézd csak meg az értelmiség reakcióját a rasszizmus ügyre a Cosma gyilkosság fényében. Azok, akik egy-két éve még a rasszismusban látták a legnagyobb problémát, ma már más húrokat pengetnek, vagy mélyen hallgatnak. Kihátráltak az ügyből.

Én arra is számítok, hogy látva a Fidesz igen komoly nyerési esélyét, ez az értelmiségi réteg opportunista módon beáll mögéjük.

Van még egy csomó érvem arra, miért fog veszíteni az MSZP. :D

medve2 2009.02.17. 21:18:52

@Elpet: Ebben igazad van, Elpet. De azért a hitelességgel nagyon küszködnek. És ez a rossz szériája is az MSZP-nek 2002 nyara óta tart. Rakódnak egymásra az élmények.

wendriner úr 2009.02.17. 21:19:37

@zsögödbenő: nem lesz választása. igazából már ma sincs. csak a jobboldal ezt meg is tudja tenni, nem függ a léte ezektől a szavazóktól.

elfelejtette 2009.02.17. 21:22:39

Bocsánat : Cozma, elírtam

wendriner úr 2009.02.17. 21:24:47

@Kettes: két év alatt lazán elinflálom neked nulla növekedés mellett a 13. havi nyugdíjat. Bokrostól tanultam a trükköt.

a költségvetésben ugyanez már maga 250-300 mrd. kétlem, hogy ne lehetne ugyanekkora összeget találni a központi intézményeknél.

osborne 2009.02.17. 21:24:52

@Kettes: sztem Navra aki persze tud hibázni de összességében rendben van, sztem az nincs rendben, hogy ő válaszolgat Ferinek. Elhiszem, hogy nem akarják legitimiálni meg ilyenek de ez sztem hiba. A viták alól kitérni ugyanis kontraproduktív csak úgy mint a kivonulás.

@medve2: nem akkora mint volt 2002-ben, de nagy ugrás nem történt. mtv-rtl-tv2 vel (túlzok persze de) választásokat lehet eldönteni.

osborne 2009.02.17. 21:29:41

@Kettes: folyt, szóval az, hogy Orbán nem áll oda vitázni, reagálni hétfőnként - úgy mint mondjuk a Nemzeti Csúcson az sztem szarvashiba. Persze sokan azt mondják, jobb ha Orbán hallgat mert akkor meg szétszednék utána, de még mindig jobb mint egy alelnököt unalommá koptatni sztem. Meg persze önzőség is ez: árnyalatnival jobb lenne a közvetítés ;]

wendriner úr 2009.02.17. 21:33:26

@elfelejtette: az egyik első átálló Mészáros Tamás, a Közgáz rektora lesz. ősbolsi, '98-ban is aláírta a Polgári Magyarországért röpiratot, négy év múlva visszatáncolt, 2006-ban Fletó legnagyobb barátja. apám szerint az ország politikai lakmuszpapírja. ha ő velünk, tuti nyerünk!

elfelejtette 2009.02.17. 21:36:49

@osborne:

Az is lehet, hogy talán Navracsicsot akarják miniszterelnöknek, Orbán meg maradna a pártelnök. Én mindenesetre örülnék neki, és már csak azért is jobb lenne ő erre a posztra, mert kisebb arcvesztés lenne, ha Navracsics jelentené be a reformokat a változtatások ellen sokszor fellépő Orbán helyett, illetve, ő lenne az, akihez a népszerűtlen intézkedések kapcsolódnának, nem Orbánhoz. Menet közben aztán akár helyet is cserélhetnek.

Kicsit hasonló lenne ez a megoldás a Bokros féléhez, a mai napig is a fejekben a "csomag" az Bokrosé, nem Horn Gyuláé, pedig ugye Horn a kormányfő a teljes ciklusban.

elfelejtette 2009.02.17. 21:39:58

@wendriner úr:

Oké, figyelni fogom Mészáros úr nyilatkozatait. :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.17. 21:42:35

@denever:
Szóval akkor most.

Tudom én, hogy az agyonterhelés, agyonadóztatás hogy megfojtja a vállalatokat. Csak épp bosszant az a leegyszerűsítő felfogás, amely a terhek csökkenésével párhuzamosan automatikus módon a gazdasági növekedést gondolja megindulni. Ennek még az ellenkezője sem igaz, annyi igaz csak, hogy a csökkenő adók és járulékok ösztönzőleg hathatnak a növekedésre. Sok minden kell még hozzá, amiből most aligha van meg bármi is. Az előző években kellett volna növekedni.

Nem csodálom, hogy szétbasz az ideg, engem is. Kilátástalan a helyzet. Pénz nincs, piac szűkül, termelés csökken, piac tovább szűkül. Semmi nem segíthet, csak valami hallatlanul okos takarékosság. Amit persze megint a az aktív családosok sanyargatásával fognak kezdeni, mert mi aktív családosok maradunk akkor is, ha a belünk csüng. Mi nem tehetjük meg, hogy odabasszuk a szerszámot, hogy szarunk az egészbe, mi húzzuk az igát tovább.
Pedig lehetne takarékoskodni. Rohadt négyes metró. És Pécsre kurvára nem kell autópályán menni. A cigány integrációra kiadott 120 milliárd eredményessége látható. Cusi vallomásából pedig az fogott meg legjobban, hogy miféle pénzeket utalgattak itt ifjúsági szervezeteknek? Miről van itt szó? Hát norömális? Miért kell egy ifjúsági szervezet akár bármennyi pénzt kapjon? Volna itt forrás, úgy gondolom. Csak épp ezekhez nem fog nyúlni senki.
Félek, hogy egyetlen dolog marad: az államcsőd. Nekünk meg az, hogy újjáépítsük az országot. Mert egy nagyszerű folyománya lesz: az összes gazember eltűnik innen, kiveszi a pénzét valamelyik svájci bankból, és elhúz jó messzire. És onnantól a mi országunk lesz végre Magyarország.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.17. 21:47:59

@wendriner úr: Először tisztázni kéne, hogy mit akarsz igazolni mivel: a gondolatmenetedet Maslow-val vagy Maslow elméletének helyességét azzal, hogy beleillik a gondolatmenetedbe? :-)

És hogy szeretnél inflálni? Vámpótlékkal? Hatósági áras energiahordozókkal? Kamatot emelsz? Áfát?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.02.17. 21:48:26

Szeretnék nagyon intelligensen és kulturáltan hozzászólni:

A feri geci.

Nem sikerült:-(

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.02.17. 21:51:17

Nekem az a kedvencem, ahogy patrióta kötelességnek állítja be az adófizetést....

....az az ember, aki a fittelinával még a lakása csillárjának áfáját is visszaigényelte az államtól...

Még egy ekkora fasz nincs a világon.... és mégis hányan szopják... beszopják...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.17. 21:57:40

@wendriner úr: A központi költségvetés aggregált dologi kiadásainak 2008-as előirányzata 650 milliárd, a személyi 900 milliárd (most szedtem le a kincstár honlapjáról).

1550 milliárdból 500-at elvenni az nem megkurtítás, hanem komplett államigazgatási reform, melynek eredményeképp az EU egyik legkarcsúbb állama állna előttünk, ha jól értem egyetlen év leforgása alatt, már 2010-re.

Ez már döfi. ;-)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.17. 21:59:31

@malacka69 az édentől keletre...:

Malac, tudod mit látok én ezen a gecin már a régi felvétel alapján is? Azt, hogy ennek a rohadéknak már akkor nem volt egy őszinte szava sem, hogy az egész pali egy nagy szerepjátszás volt már 20 éve is, és hogy megvert vele az Isten bennünket, hogy nem tudott megelégedni a cégeivel és markolni belőlük a lóvéságot, ennek még miniszterelnöknek is kellett lenni, mert ennek még ez is kellett, hogy mindenkit szopathasson, mert azért csinálja az utolsó aljadék és röhög közben mindenkin, talán a saját választóin a legjobban, amit nem nagyon sajnálok, de magunkat igen.

Pelso.. 2009.02.17. 22:00:45

Malacka,

a csillár áfája....

Ide a törvény linkjét, amely tiltja, kösz.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.17. 22:04:46

@osborne: Szerintem valójában az a baj, hogy aki 2,5 millió szavazót akar egybeterelni, annak szükségképpen a hülyékhez kell szólnia, a hülyék nyelvén. Dzsucseharcos szerint mindez csak a buta baloldali szavazók megtévesztésére szolgál, akik jól át lesznek verve az első kormányülés után (nyilván), de az okos jobboldali szavazók átlátnak a szitán.

Ha ez igaz, akkor a Fidesz tizenöt éve permanensen a baloldalhoz beszél.

wendriner úr 2009.02.17. 22:11:25

@Kettes:

re Maslow: nem mindegy neked az? :-)

erősen kétlem, hogy a kb 800e közalkalmazott személyi juttatása 900mrd lenne.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.17. 22:15:19

@wendriner úr: A központi költségvetési szervekről beszéltél...

osborne 2009.02.17. 22:16:41

@Kettes: a múltba nem akarok belemenni hosszú lenne ;] a jövőre nézve - igen sok a baj sztem is csak nagy feszes munkával tudják legyőzni a mostani kormányt ami mindent meg fog tenni a triplázásért. Sztem is jobb lenne egy új miniszterelnökjelölt Fidesztől de tudom ez igen irreális kérés (ez szól elfeljettettének is) amúgy tényleg honnan lesz pénzük az OGY kampányra? .

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.02.17. 22:23:02

@Elpet:

Fullos a te erőst nagy igazságod!

@Pelso..:

Ez most komoly? Te télleg nem érted, mi a baj azzal, ha az ember a saját lakásába vesz egy csillárt, és úgy számolja el, mintha az a cég tulajdonába került volna, és ezért visszaigényli a cége nevében az áfát?

Baszki, eszem-telefaxom megáll.

Hé, figyu! ERKÖLCS. Ez a szó neked ismerős?

De ez még nem is lenne baj, sokan keresnek és találnak kiskaput, de hogy utána ugyanez az ember hozza összefüggésbe a becsületes adófizetést és a patriotizmust, az leginkább a lehányt fos kategória.

Kösz

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.17. 22:25:39

@osborne: Az önkormányzatok adósságállománya 2006 óta közel megduplázódott. Sok oka van ennek, de az egyik válasz a kérdésedre.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.02.17. 22:26:27

@Pelso..:

Olvass utána, milyen vagyont vallott be faszfejferi, és milyen a patásördög.

Az alapján ferkónak cuzammen egy 50 nm-es kecója van, Orbán 100-szorosan veri gazdagságban.
Ez lenne a valóság, a patrióta vagyonbevallás?

kb. ennyit arról, h patrióta ingatlanadó, meg patrióta vagyonadó, b+... hú de felkúródott az agyam.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.02.17. 22:29:37

@Pelso..:

www.mno.hu/portal/308884?searchtext=Fittelina

Olvass b+, és ha végeztél, vagy kérj bocsánatot, vagy cáfold a leírtakat, de kérem ám a linket!

Jobbulást!

zsögödbenő 2009.02.17. 22:29:48

Feri menjen a véresbe, a patrióta szót meg nem kéne szájára vennie ennek a nyomorultnak. Az se semmi, amit most épp az Estében mond, bár persze ez is koraesti felvétel, sosem megy élőben, hátha valami hülyeséget ki kell vágni (?)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.17. 22:35:38

@Francois Pignon:
Az anyátok plakát mindent visz, mint ultiban a durchmarsch

@malacka69 az édentől keletre...:

Eszembe jut, amit Kósáné Magdika mondott annak idején: "Nem elég tisztességesnek lenni, annak is kell látszani."

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.17. 22:44:11

@Pelso..:

Tudod, a Bastille-t is ilyesféle húzások miatt rombolták le annak idején. Ollyan ez, mint a rágógumi. Húzhatod, nyújthatod, de a végtelenségig nem lehet.
Ja, és nehogy azt hidd, hogy valami nagyon kúl szellemességet írtál. Amikor Horn azt mondta, hogy na és, abban volt valami felháborító egyenesség, amit ha utálok is, de elismerek. De ez fölösleges volt, senki nem kért rá.

wendriner úr 2009.02.17. 22:45:24

az Este sommásan: Feri lost it. completely. minden, ill az ellenkezője is igaz. irigylem a logikáját.

wendriner úr 2009.02.17. 22:51:32

@Kettes: valamit félreértesz. 200-250 a közalkalmazottaktól, ugyennyi az intézményektől totál.

wendriner úr 2009.02.17. 23:02:53

személyes kedvencem az a rész volt, amikor az EU-s nagykövetekkel megerősíttette magát, hogy mi vagyunk a legjobbak, mert strukturális reformokat hajtunk végre, majd egy percen belül közli a csaj közbevetésére, hogy a struktúrákhoz nem nyúlunk, mert annak nem most van az ideje.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.02.17. 23:06:48

Engem a miniszterelnök a fateromra emlékeztet, amikor az öreg a tökutolsót fix kettesre vette a listavezető otthonában játszott meccsen, az alábbi indokkal: mostmár nyerniük kell, különben kiesnek.

Az öreg rendre 3-4 ilyesfajta "meglepetést" épített a totójába, általában 9-10 találatot ért el.

Szóval egyszerűen képtelenség, hogy mostmár az egyik program ne jöjjön be - gondolhatná bárki. Pedig ugye az egymástól független események valószínűségei... sajnos megint kilences néz ki a totón.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.17. 23:12:02

@wendriner úr: A közalkalmazottak egy részét a központi költségvetés tartalmazza: rendőrség, honvédség, felsőoktatási dolgozók, mentők, tűzoltók stb. Egy másik részét az önkormányzati alrendszer. Ez utóbbiból 200-250 milliárd levágása pedagógusok, egészségügyi dolgozók, önkormányzati dolgozók tömeges elbocsátását jelentené. A megtakarításból új munkahelyeket teremteni igazi fiskális ámokfutás lenne.

Ács Ferenc 2009.02.17. 23:16:38

OFF
Kettes: üdv megint. Múltkor mintha megsértődtél volna. Nem számháborúzok, csak köszöntem. És örülök, hogy itt vagy. Jókat vítatkoztunk anno.

wendriner úr 2009.02.17. 23:19:11

@Kettes: kösz, eddig eljutottam. még egyszer: 250 a közalkalmazottak prémiumából, ugyanennyi intézményi reformból. amiben benne van a MÁV+BKV évi 60-80 mrd-s kistafírungolása is, ne feledd. Orbán szerint csak a bürokrácia csökkentésével a GDP 1%-a megspórolható, ekkor ellátórendszereket még nem érintünk.

zsögödbenő 2009.02.17. 23:37:18

@wendriner úr: szerintem valamit homályosan látsz. A közalkalmazottaknak nem igen szokott lenni prémiumuk, olyan a köztisztviselőknél akad, kp-i állig szerveknél. ne keverjük a szezont egyebekkel.
MÁV meg BKV "kistafírungolása": az nyilvánvaló, hogy eme cégek irdatlanul szarul gazdálkodnak, de a nyers pénzmegvonás ezen nem segít, a szolgáltatás amúgy is fos szintjét lecsökkenti,amely kevesebb bevételhez vezet etc.
Kérdés, mit ért OV bürokrácián.

wendriner úr 2009.02.17. 23:52:25

a közalkalmazotti 13.havi-t minek hívjam, ha nem prémiumnak?

zsögödbenő 2009.02.17. 23:58:26

@wendriner úr: hát ilyen azért minden kultúrországban van ám. Továbbá jelenleg már ebben a formájában Fletó megszüntette. Harmadrészt ha netán elvonnád a bérből, ahova "beépült", az további reálbércsökkenést jelentene a közszférában, ami enyhén szólva is feszültséget eredményezne. Nem tudom, van-e fogalmad róla, hogy felsőfokú végzettsgű közalkalmazottak (nem köztisztviselők!) úgy hozzávetőlegesen mennyit keresnek jelenleg?!

medve2 2009.02.18. 00:10:09

@osborne: Egyelőre tegnap az RTL volt a legkeményebb Fletó csomagjával.

wendriner úr 2009.02.18. 00:17:05

lássuk azokat a kultúrországokat! kétlem, hogy bármilyen képviseleti demokráciában a törvényhozó hatalom le tudja nyeletni az adózó tömegekkel, hogy bármiféle teljesítménykényszer nélkül egyhavi extra bért jutattnak a közalkalmazottaknak.

természetesen van fogalmam arról, hogy mennyi a diplomás közalkalmazottak fizetése. senki sem ellenségem onnét, de lehet választani: vagy ez, vagy általános 1/13 létszámcsökkentés.

zsögödbenő 2009.02.18. 00:31:27

Mondjuk kezdetnek ezt olvasgasd:
www.dbb.de/dbb-beamtenbund-2006/3150_2990.php

Egyébként ilyen alapon az adókedvezmények tömkelegét felszippantó multik is végsősorban az adózó tömegek pénzén biztosítanak prémiumot alkalmazottaiknak, vezetőiknek, nemde???
És hol csökkentenéd azt az 1/13-ot létszámban? És akiket leépítesz, azokkal mi lesz? Mert ha részben mennek a szociális alapokhoz, másrészt meg szürke-/feketegazdaságot erősítik majd, akkor kb. adtál a szarnak egy nagy pofont. vajon miért akar mindenki közalkalmazottakat leépíteni? Melyik szférát? Az nem szúr szemet, hogy egy átlag fodrász évi bevallott jövedelme 6-700e Ft? Ott nem lehet valami bibi? Nem találhatnánk pluszbevételt az ilyeneknél, ha valósághoz közelítő adózásra szorítanák őket?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.18. 07:01:29

@Ács Feri: Szervusz. Nem egészen értem, amit mondasz, én speciel szeretek számháborúzni.

@wendriner úr: A közalkalmazottak prémiumában nincs 250 milliárd. A MÁV-BKV (+ más tömegközlekedési vállalatok) támogatásának csökkentése, a közösségi közlekedés árainak emelése helyes gondolat - nem is szerepel sem a Fidesz, sem az MSZP céljai között.

Az, hogy Orbán szerint mennyi takarítható meg a bürokrácia csökkentésével, nem számít. Majd akkor hiszem el, hogy komolyan beszélnek, ha az önkormányzati cégeiknél elkezdik kiszórni az általuk kinevezett vezető tisztviselőket.

A 13. havi fizetés és nyugdíj kompenzáció nélküli eltörlésével egyetértek. Nem úgy, ahogy Gyurcsányék csinálták, hanem igazi, "embertelen megszorításként". Ma még van, holnap meg már nincs, köszönjük a részvételt.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.18. 09:34:50

@Kettes: Ezzel az eltörléssel meg a népek nem értenek egyet, ezért inkább Ferkót vagy a "Kettes" nicket törölnék el.

@wendriner úr: Pl. Ausztria. Ott van 13. és 14. havi bér is az oktatásban. Alanyi jogon.
Ja, Ausztria nem kultúrország, mindig elfelejtem.

vizipipa 2009.02.18. 10:27:50

Volt ugye a falusi gazda, akinek megbetegedtek a disznai. Elment hát a falu bölcséhez, Feri bácsihoz, tanácsért. Kapott. Ám a disznók nem gyógyultak, hullottak. Újra felkereste hát Feri bácsit, aki megint adott tanácsot. A disznók azonban csak hullottak. Újabb tanács. Elhullott már az összes, mikor megint találkozott Feri bácsival, aki roppantul sajnálkozott, mert annyi ötlete lett még volna.

Szóval fontosak az újabb és újabb programok. Mert még van mire.

medve2 2009.02.18. 10:37:57

Hát, tegnap mind az RTL. mind a TV2 nagyon ütötte a kormányt.

Pelso.. 2009.02.18. 11:54:54

Elpet,

Nem én vagyok az első, s utolsó, aki egy állitás megerősítését kérte, ennyi s nem több.
Ennek semmi köze szellemességhez, nem is annak szántam.

Nem emiatt kellene a mai Bastille-t rombolni, bár, ha ez a legfontosabb, ám legyen.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.18. 12:11:39

Malac nem állított olyat, hogy az említett akció törvénytelen lenne, csak azt hogy finoman szólva aggályos az ilyen konstrukció. Ez innentől kezdve persze etikai normákat érintő vita, ne menjünk bele, mert valószínűleg annyira más elveink vannak, hogy csak elbeszélnénk egymás mellett.
A Bastille-rombolást jobb lenne elkerülni, nem óhajtok ilyesmit. Csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy a francia királyság és arisztokrácia mutatis mutandis hasonló magatartása hová vezetett. Tehát széles tömegek nehéz élete mellett egy szűk réteg fényűző életmódja és a teherviselés alóli kibúvása. Erre gondoltam. És hogy nem lehet a húrt minden határon túl feszíteni

Pelso.. 2009.02.18. 12:26:38

Malacka,

A törvényesség s erkölcs között óriási a különbség. A kettőt egy lapon emliteni nem lehet.Köszönhető ez a jogalkotóknak, akik nem véletlenül hagynak kiskapukat, amiket csak az nem vesz igénybe, aki nem tudja azokat.

A a "baj", nos, az nem a jog kifejezése.
GYF kijelentései a patrióta adózás kapcsán természetesen álságosak, de nem elsősorban a fentiek miatt.

Az MN akkor lenne hitelesebb, (a rá való hivatkozás szintén), ha megjelentette volna az eseménnyel kapcsolatos törvényi hátteret. Megtette?? A cikkben nem. Jéé..

Bocsánatot nincs miért kérnem, cserébe nem bazdmegezek.

Pelso.. 2009.02.18. 12:40:04

Elpet,

Persze, hogy aggályos, mondhatni elítélendő. Csakhogy eltörpül a sok "egyéb" mellett, nem megfelelő érv.

Az etikai norma, mérce felállítása pedig nagyon relatív, tényleg ne menjünk bele.
Azzal a tudattal meg együtt kell élnünk, hogy a honi vadkapitalizmusban a teljes gazdasági és politikai elit minden lehetőséget megragad önnön gyarapítására és hatalmának megtartására. Mindezt, a többi népréteg kárára, ugye.
Mondhatni; tetszenénk forradalmat csinálni, -aztán, rövid idő alatt az új felső tíz ugyanazt tenné.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.18. 18:51:27

@tölgy: Felőlem úgy is jó, aztán majd a népek túrhatják a földet gyökerek és bogyók után húsz-harminc év múlva.

osborne 2009.02.18. 21:23:52

a tegnap témához visszatérve, Gyurcsány és 2010:

Blikk: Azt mondta a beszéd végén, hogy nem ilyen programmal szoktak választást nyerni... Ez azt jelenti, hogy az MSZP letett róla, hogy megnyeri a 2010-es választást?

Gyurcsány: Nem jelenti azt, Isten ments! A múltban nem lehetett nyerni ilyen programmal. Nem volt még ilyen helyzet sem a világon, mint amilyen most van. A választók nem fogják elhinni, ha valaki megint 14. havi nyugdíjat fog nekik ígérni meg ingyenes autópálya-matricát. Azt fogják mondani a választók: maga rá akar szedni bennünket. Én azt látom, hogy a választók olyan kormányt akarnak, ami kemény, és nehéz helyzetben is mer cselekedni, és akár nehéz döntéseket hozni. 2002-ben vagy 2006-ban egy ilyen program minden bizonnyal öngyilkosság lett volna. Szerintem ma az az öngyilkos politikus, akinek nincsen bátorsága, ereje, képessége ilyen programmal előállni és azt megvalósítani. Most nem udvarolni kell a választónak, hanem vezetni kell az országot, határozottan és keményen. Ki a válságból! Ahhoz pedig ilyen program kell. Ezt meg fogják hálálni a választók.

Francois Pignon 2009.02.18. 21:38:36

@osborne:
Nem bánja a választó a megszorítást, sőt... amíg a szomszédot érinti.
Megfelelően kell kiválasztani az érintetlenül hagyott társadalmi csoportokat, és hozni lehet velük a választást. Matek ez, nem is bonyolult.

osborne 2009.02.18. 21:52:52

@Francois Pignon: arra utalsz, hogy Ferit megint az inaktívok hátán repül be a MEH-be?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.18. 23:42:28

@osborne: Arra utal, hogy bárki nyer, az inaktívok hátán fog berepülni a MEH-be, mert máshogy nem lehet. Ahogy F. P. mondta: matek.

Francois Pignon 2009.02.18. 23:57:26

Nem egészen. Mindkét nagy pártnak megvan a maga állandó bázisa (a szociké inkább inaktív, a fideszé inkább aktív), nem is velük kell foglalkozni, a bizonytalanok között kell megtalálni a megfelelő csoportokat, akiket meg lehet nyerni. Most nehezebb lesz mind legutóbb, de én nem írok le a szocikat.

A kép ahogy Feri valakinek a hátán repül, bennem boszorkányos érzetet kelt. Egyébként az a hát nem azoké, akik rá szavaztak. A dolog boszorkányos része épp az, hogy azok fizetik a számlát, akik a másik oldalra szavaznak.

wendriner úr 2009.02.19. 00:47:59

bár a kultúrországok tizennegyedikhaviját úgy tűnik alaposan benyaltam, lelkesedésem nem csökken, ezért még egy fontos dolgot felvázolok, ami alapos meglepetést okozhat a későbbiekben.

valaki itt feljebb közölte, hogy az RTL és a TV2 gyepálta Ferit tegnap. ez nem is lesz olyan egyedi eset, mégpedig a következők miatt:

a kereskedelmi tévék az utóbbi tíz évben folyamatosan emelték a hirdetési tarifák árait. mondjuk átlag 10-15% körül. a pontos értéket nem tudom, de valahol a kettő között van. ez még akkor is így volt, amikor 2006-ban gyakorlatilag megállt a növekedés, mivel a napi reklámozásban leginkább érintett iparágak (FMCG, telefóniák, autógyártók, elektronikai termékek előállítói) ha szerényen is, de tudtak volument, illetve árat emelni (nem mindegyik persze, és azóta tudja már mindenki, hogy sok esetben a vevő hitelre vásárolt). a tévék ebből persze baromi jól éltek. emlékezzünk a 2006-os, 2007-es tv2 és RTL rekordnyereségekre. [ez nem magyar sajátosság, az oroszoknák nem volt ritka az évi 50% áremelkedés. románoknál stabil 20-30% jópár éve]. mindkét csatorna tulajdonosai a keleti régióból várják az árbevétel és profitnövekedés jó részét, mint majd' minden multi. here comes 2008 november-december, amikor egyik pillanatról a másikra meghal a magyar médiapiac. a legtöbb cég az adekvát kirúgások után marketinget is vág, nem is kicsit (autó, egyéb tartós fogyasztási cikkek, bankok). a remlámidő iránti kereslet drasztikusan csökken. akinek van pénze (mondjuk FMCGk: Coca Cola és társai), az meg kivár, amíg a piac magától árat csökkent. mondjuk 15-20%-ot, mert ma kb így néz ki. ez ugye egyből megjelenik a tévék idei árbevételében, de ez lesz a jövő évi díjazás alapja is. összességében jobban érintve őket, mint a gazdaság egészét. az RTL klub mint piacvezető talán könnyebben átvészeli ezt az időszakot (több Bud Spencer filmet vizionálok), de a tv2, mint állandó kihívó, valószínűleg nem annyira boldog, ott a vezetőség akár bele is bukhat az idei évbe. aztán amikor a Bárdos family nem kap bónuszt, ezért a Tina Turner koncertre már nem tudják elkísérni Ferit, akkor ők is elkezdenek gondolkodni egy kicsit, a Naplóban vasárnap pedig már más lesz a kérdés.

osborne 2009.02.19. 01:28:40

@Kettes és @Francois Pignon: mateknek matek (bár a gazdpolhoz használták volna a matekot nemcsak a választások megnyeréséhez) de úgy érzem mostmár a királycsináló nyugdíjascsoportot sem lesz olyan könnyű pókermutatvánnyal átvernie Ferinek. Persze meg lesz próbálva rendesen.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.19. 07:02:16

@osborne: Never underestimate the power of wishful thinking. :) Valamiben muszáj hinni és a végén fognak is, akármekkora képtelenséget is ígérnek.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.19. 07:42:20

@Kettes: Ez a gyökér-bokor projekt most elég jól megy a biopiacon.
De, hogy mind azt együnk 20-30 é múlva annak így is, úgy is van esélye.
Akiket meg kéne győnie, azok nagy része 2-3 hétre képes előre és visszafelé gondolkodni, ezért is szoci szavazó (akármelyik párt is valósítja meg a szocializmust).

osborne 2009.02.19. 13:02:46

@Kettes és @tölgy: és persze ne felejtsük a protest gyűlöletet amit a Vérfarkas ellen éreznek majd amikor kikerül róla egy kövér (birodalmi, antinyugdíjas, jobbikkal cimbiző) felvétel.

tiktik 2009.02.20. 15:23:50

"Gyurcsány Ferenc miniszterelnöki életműve csupa befejezetlen alkotásból áll."

Szerintem meg egy rakás sz@rból, amit újra és újra feltol az országnak.

CrL 2009.02.20. 15:40:39

a lett kormány lemondott. hogy merik feladni amikor az árviz mindent elönt?

hvg.hu/vilag/20090220_lett_kormany_lemondott.aspx

zoli29 2009.02.20. 16:24:51

@CrL:
"hogy merik feladni amikor az árviz mindent elönt?"

Nem akkora hazafiak, mint Gyurcsány.
süti beállítások módosítása