Gyurcsány látja: Orbán a hibás
2009. február 03. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Gyurcsány látja: Orbán a hibás

  Akár tetszik, akár nem - persze nem tetszik -, Gyurcsány Ferenc Magyarország miniszterelnöke. S mint ilyen, érdemel némi figyelmet. El kell ismerni, a kormányfő az iránta érdeklődőket alaposan elkényezteti: amikor éppen nem gyereket vagy nőt ment, akkor bizony beszél, beszél, beszél, mint a sarki szalonban a fodrász luvnyák, csak persze náluk is elviselhetetlenebbül. Legutóbb a Mozgó Világ januári számában jelent meg vele mélyinterjú, amely olyan jól sikerült, hogy nagy részét a blogjára is feltette. (Az interjút az a Rádai Eszter készítette decemberben, a költségvetés elfogadása után, aki már korábban is számos szellemi párviadalt vívott Gyurcsánnyal.) Mivel feltételezésünk szerint olvasóink egyik orgánumnak sem rendszeres olvasói, engedjék meg, hogy átnyújtsunk önöknek egy csokorra valót miniszterelnökünk legutóbbi gondolataiból.

 Akinek nincs kedve végigolvasni az idézeteket, azok számára néhány mondatban összefoglaljuk a lényeget: Gyurcsány Ferenc a mélyszegénységből tört ki, ezért is olyan fasza gyerek. A költségvetési szavazás előtt nem vett meg senkit, csak bölcsen összehangolta az érdekeket. A kormány óriási sikereket ért el csaknem minden területen, bár a bamba és értetlen nép ott próbált neki keresztbe tenni, ahol csak tudott. Ráadásul a szegény kormányt még a reformértelmiség is folyton cseszteti. A 2009-es költségvetés a világ legkirályabb költségvetése. Magyarország problémáinak fő oka az, hogy 1998-ban Orbán Viktor jutott hatalomra. 2006-ban, hogy Orbán visszatérését megakadályozzák, a szocialistáknak is kellett néhány kompromisszumot kötniük, de ez volt az egyetlen módja a haza megmentésének. Azért, hogy a világgazdasági válság ilyen érzékenyen érinti Magyarországot, felelős többek között Orbán Viktor, a bankok, a hülyemagyarok, a globális felmelegés, a barna medve, az Idi Amin és egy icipicit a kormány is, de ez utóbbi csak azért, mert Orbán Viktor belehajszolta néhány nem tökéletes döntésbe. Ráadásul Orbán Viktor folyton csak azt hajtogatja, hogy adót kéne csökkenteni, ami hülyeség. A munkanélküli vidéki tanárnő működtessen nyugdíjasklubot, a fizetés legyen több mint a segély, és elképzelhető, hogy talán legitim az a gondolat, hogy a cigányoknak dolgozniuk kéne. A kormány azért nem tud rendet tartani, mert a köcsög liberálisok, a köcsög Sólyom meg a köcsög jobboldal mindenféle emberi jogokról papol, sőt egyesek közülük még a 2006 őszi rendőri fellépést is elítélik. Az igazi polgári párt az MSZP, míg a Fidesz igyekszik nyomorban és kiszolgáltatottságban tartani az embereket. Ha az MSZP elbukik, akkor vége a demokráciának, polgárosodásnak, modernizációnak.

 

***

 Akinek ennyi nem elég, az az alábbiakban olvashatja a szemelvényeket e sajátos személyiség- és kordokumentumból.

 A sanyarú gyerekkor predesztinálja a legkisebb fiút, hogy addig küzdjön, amíg el nem nyeri a minisztertanács első elnökhelyettese unokájának kezét, s még utána is csak menjen előre, mint a gép: 

Gyerekként mélyszegénységben éltem, egy fantasztikus anyával, és erős belülről jövő vággyal, hogy kitörjek a nélkülözés és az önmagáért való élet világából. Ha úgy tetszik, jól leírt és elemzett „első generációs értelmiségi” karakterrel, személyiséggel rendelkezve, harcosabb és küzdőbb vagyok, mint az átlag. Nem vagyok feladós fajta. Ebben valóban nem sokat változtam.

 S ha a legkisebb fiú felért a csúcsra, még ott is ügyel arra, hogy kisebbségi kormánya a világtörténelem legtisztességesebb kisebbségi kormánya legyen; attól pedig egyenesen irtózik, hogy holmi trükközésre vetemedjék:

A rendszerváltozás óta először van „de jure” is kisebbségi kormány. Antall és Orbán is kormányzott kisebbségben, csak rejtegették, takarták a kisebbséget. Antallt a kisgazda 33-ak, Orbánt a MIÉP segítette ki. Trükköztek, mondanánk ma. Mi nem tesszük, nem tehetjük.

 Persze néhány képviselőtársat - például Lengyel Zoltánt, Császár Antalt, Gyenesei Istvánt és az MDF-frakciót - meg kellett nyerni, de ehhez csak bölcs érdek-összeegyeztetésre volt szükség, amelynek során a törvényesség és az erkölcs végig vezérfonalként szolgált:

Csupaszítsuk le ezt a történetet. Akik szeretik a politikában az összeesküvés-elméleteket, azok most azt mondják, hogy ez a Gyurcsány tényleg egy nagy franc, szépen, lassan összekalapálta a többséget, aminek persze megvolt a maga ára, nyilván ki is fizette. Így vagy úgy. Akik meg ismerik a valóságot, azok azt mondják, hogy a Gyurcsány legfeljebb annyiban nagy franc, hogy megmondta a legelején: a politika legjobb rendezője nem a politikusi akarat, hanem a politikai érdek. Kérem szépen, ebben a történetben, a mai parlamenti felállásban, nagyjából az első perctől világos volt, hogy a parlament többsége abban érdekelt, hogy ez a kormány tegye a dolgát, fejezze be, amit elkezdett. Innentől kezdve nekünk – és nekem személy szerint – viszonylag könnyű dolgunk volt. Engedni kellett, hogy ez az érdek utat találjon magának, és alakítsa a politikát.

Akkor van nagyon nehéz helyzetben a politika vagy a politikai rendező, amikor arra kell valakit rávennie, hogy az érdekeivel szemben cselekedjen. Nekünk ez nem volt dolgunk, ezért vásárolnunk sem kellett, sem szavazatokat, sem mást. (...) Nem hiszem, hogy a szememre lehetne vetni, ha parlamenten belül koalíciót építek. Sokfajta, de tisztességes eszközzel. Nem átláthatatlanul, mindig törvényesen, a nyilvánosság előtt vállalható módon. Nekem az a dolgom, hogy a politikámhoz törvényesen támogatást szerezzek parlamenten kívül és belül. Mért gondolja, hogy ez vállalhatatlanabb, tisztességtelenebb, mint koalíciót kötni, illetve koalícióban megállapodni egy párttal? Miért? Hiszen ugyanarról szól a történet. Gondolja, hogy megállapodtunk volna, koalícióra léptünk volna az SZDSZ-szel, ha magunkban is többséget szerzünk 2006-ban? Nem, nem állapodtunk volna meg! És nem szégyellem magam azért, hogy a szabad demokratákkal megállapodtunk, ahogyan azért sem kell szégyellnem magam, hogy megállapodtam Gyenesei Istvánnal. Ha lett volna még tíz független képviselő, akkor mind a tízzel megállapodtam volna, ha tudok, mert koalíciót kell kötnöm. Ez a kötelességem. Biztosítanom kell a politikánk végrehajtásához szükséges többséget erkölcsös és törvényes eszközökkel. Ezt tettem.

 És az sem tartható többet titokban, hogy a második Gyurcsány-kormány igenis sikert sikerre halmozott:

Három pillére volt a kormányprogramnak, ebből kettő és fél megvalósult. Egy: elhatároztuk, hogy az első két évben egyensúlyt teremtünk: végrehajtjuk a konvergenciaprogramot, rendet teszünk a közpénzügyekben, vállalva ennek összes szociális és politikai terhét, és végigcsináljuk Európa utóbbi évtizedének legnagyobb kiigazítását. Megcsináltuk? Megcsináltuk. (...) Elhatároztuk, hogy – Európában az elsők között – előkészítjük és elindítjuk az elmúlt évtizedek legátfogóbb fejlesztési programját, az Új Magyarország fejlesztési tervet. Iskolák százait újítjuk fel, utakat, vasutat építünk, városközpontok épülnek ujjá, százmilliárdokkal támogatjuk a hazai vállalkozásokat, segítjük, hogy Magyarország biotechnológiai ipara, turizmusa, autóipara, logisztikai szektora formálja át egész gazdaságunk arculatát. A legutóbb EU-taggá vált országok között a legjobb eredményt hozzuk. Megcsináltuk? Megcsináltuk. És végül nézzük a közepét a kormányprogramnak, a második elemét: elhatároztuk, hogy elindítunk egy-két szerkezeti változtatást (...) A felsőoktatási reform nagyon sok vita mellett, azon a pályán, amelyet először Magyar Bálint, majd ő és Hiller István közösen kijelölt számára, folyamatosan megy előre. Abból nem rendeződött vissza semmi. A központi közigazgatás átalakítása – nagyjából Sárközy professzor 2005 végén lerakott programja szerint – befejeződött: az intézmények száma kevesebb mint a felére csökkent, a minisztériumok száma csökkent, bizonyos vezetői szintek megszűntek. Három: befejeztük a teljes kistérségesítést. Mostanra „járások” fedik le az egész országot, az önkormányzatok közös intézmények sokaságát tartják fenn, jelentős átalakulás ment végbe az önkormányzati igazgatás és a közszolgáltatások szervezésének területén. Ez is megtörtént tehát… . Ön azt mondja, hogy két év alatt semmi nem történt, én meg azt válaszolom, hogy nagyon sok minden történt.

 E siker sportértékét még inkább növeli, hogy a magyar lakosság alapvetően primitív bunkó balfaszokból áll, akik nem tudják, mi a jó nekik, így minden apróság miatt kekeckedni kezdenek. Kurva nehéz ám ezeknek a fejükbe verni a polgári ideákat!

A népszavazás azt mutatja, hogy bizonyos tekintetben még mindig tart a rendszerváltozás. (...) A polgárrá válás folyamata lassabb és ellentmondásosabb, mint gondoltuk. Polgári demokráciát szeretnénk, miközben csak töredezett és gyenge polgári erények állnak a háttérben. Mi gyorsítanánk a polgárosodást, de nem kétséges, erősebb az ellenállás a civil önállóság, függetlenség, felelősség és számonkérhetőség feltételeinek megteremtésében, mint hittük, hittem. Polgári ideákat kergető jozefinistákká váltunk egy a szabadság felemelő élményét és terhes felelősségét még alig tapasztalt társadalomban.

 A decemberben elfogadott, történelmi jelentőségű költségvetés - amely szervesen épül a korábbi pénzügypolitikai sikerekre - újabb lépés megtételét jelenti az ostoba parasztok felemelésének nagy útján. Persze az ostoba parasztoknak ez nem fog tetszeni, de hát Magyarországnak felelős kormánya van, amely sosem hajszolta az olcsó népszerűséget:

Ami a költségvetést illeti: az valóban történelmi abban az értelemben, hogy az első, amely teljesíti a maastrichti költségvetési kritériumokat. Sokan most a szájukat húzogatják. Én meg tudja, mit mondok nekik? 2005–2006-ban mást sem mondtak, mint azt, hogy a kormány legfontosabb gazdaságpolitikai feladata, a legtöbb, amivel az ország versenyképességét szolgálhatja, hogy megszünteti az állam túlköltekezését, és csinál egy egyensúlyban lévő költségvetést. Ilyent csináltunk. Ez volt a kormányzás első két-két és fél évének legfontosabb gazdaságpolitikai feladata. Megcsináltuk? Meg. (...) Nyugodt szívvel mondom, régen nem volt ennek az országnak olyan kormánya, amelyik ennyire nem saját hatalmi, politikai érdekei alapján politizált. Soha ennyi népszerűtlen döntést nem vállalt kormány.

 Na de persze a fő problémát nem ezek a bajszos prolik jelentik - velük még csak-csak elbírna a kormány -, hanem az, hogy tíz éve a Fidesz elhintette a viszály és a hanyatlás magvait, s az azóta kikelt konkolyt hiába tépkedik a szocialisták, az egy picit még őket is megfertőzte: 

Hogy valójában miért jutottunk ide? Azért, mert az ezredforduló környékén megborult a demokratikus konszenzus, amely szerint az egymással vetélkedő demokratikus erők elfogadják egymást riválisnak, és elfogadják egymás létezésének legitimitását. A magyar politikában – és ebben nem egyenlők és nem szimmetrikusak a felelősségek, mert ez a megborulás a 98-ban hatalomra került Fidesz világértelmezéséből következik – a politikai ellenfelek élethalálharcot vívnak. És ahol élethalálharc zajlik, ott megszűnnek, de legalábbis felpuhulnak, feloldódnak a szabályok, és olyan eszközöket is bevetnek egymás ellen az ellenfelek, amilyenek békeidőben nem megengedhetők. És ma már ez a harc – hogy a jobb- és a baloldal kölcsönösen sakkban tartja egymást – nem korlátozódik a politikai elitre, ez mára már egészen mélyre hatolt, és ennek következtében az ország egyik fele mindig vesztesnek érzi magát. Ezért a jobboldal hazátlan bitangnak tartja a baloldal jelentős részét, és bármit megtesz, hogy kormányon maradjon vagy kormányra kerüljön, a baloldal pedig, ha nem is bármit, de 2006-ig sok mindent, a lehetségesnél és a felelősséggel vállalhatónál lényegesen többet tett meg ugyanezért.

2001-ben 70 százalékos minimálbér-emelésről döntött az Orbán-kormány a választásokra készülve. Mi ez, ha nem maga a szociális populizmus? Mi ez? 2001–2002-ben olyan lakástámogatási programot, otthonteremtési támogatási programot fogadott el a Fidesz, amelyet mind a mai napig nyögünk, mind a mai napig. A két választási forduló között hirtelen még négy-öt százalékos nyugdíjemelést jelentett be. 2000 és 2002 között, de inkább 2001–2002-ben olyan egymásra licitálás zajlott, ami egészen elképesztő.

És ne kerülgessük tovább a forró kását, nevezzük végre néven a fő felelőst, a silányság és a gyávaság prófétáját! Na ki az? Vajon ki? Ki miatt fröccsent egy-két aprócska cseppnyi piszok arra a makulátlan fehér ruhára?

[A 2006-os választási ígérgetésbe] persze, nem kötelező beszállni. Hagyhatjuk, hogy Orbán Fideszének világértelmezése vágjon rendet a fiatal magyar demokráciában. Miért ne? Az elektromos áram a kisebb ellenállás irányába halad. Ez fizikai törvény. Orbán ha nem is ismeri a fizikát, de érti a fiatal demokrácia fáradtságát, vágyát a könnyű útra, és a hatalomra kacsingatva a legkisebb ellenállást igénylő utat ajánlja. Demokratáknak ez igazi csapda. Tisztességes liberális demokraták egy része el is bukott. Amit tenni kellene, az nem népszerű, ami népszerű, az tönkretehet téged és az országot egyaránt. Ha viszont tönkremész, elveszted az utolsó lehetőséget is, hogy alakítsd, formáld nemzeted.

Orbán a minőség versenye helyett a silányság és gyávaság kultúráját hozta. Kár. 89-ben mást ígért. Egyetlen igazi baj van vele. Fontosabbnak tartja önmagát, mint országát. Igazi veszély, ha a tehetség gátlástalansággal párosul. A kiválasztottság mítosza bármire önigazolást teremthet. Ezért gondolom azt, hogy demokrata nem hiheti, hogy kiválasztott. Elég, ha megválasztott. A baloldal legnagyobb gondja és az én legnehezebben megválaszolható személyes dilemmám is, hogy meddig mehetünk el ebben a versenyben anélkül, hogy magunk is bepiszkolódnánk. Ha tiszta maradok, elbukok – gondolják sokan. Ha nem kötök kompromisszumot, ha nem vagyok rugalmas, akkor végem van, akkor akár fel is adhatok mindent, amit hiszek. Sokat áldoztunk magunkból, hogy útját álljuk az orbáni populizmusnak, radikalizmusnak. Nincs kétségem, hogy sokaknak már túl nagy az ár, amit megfizettünk.

És az még hagyján, hogy a plebs meg a Fidesz gizdázik; itt van még a saját reformértelmiségünk is, amelyet hiába látunk el MEH-es megrendelésekkel, csak nem fér a bőrébe:

Három éve mást sem teszek, mint hol a reformokért küzdök, hol a kiigazításért küzdök, hol a populizmussal szemben küzdök. (...) A szocialista párt végigcsinálta az összes reformot, igaz, kompromisszumokkal. De a reformok kompromisszumok is. Ez a szocialista párt hajlandó egy nagyon világos, racionális, reformorientált modernizációs programot végigcsinálni. (...) Ránk nem lehet azt mondani 2006 óta, hogy az a mi bajunk, hogy gyávák vagyunk, és nem csináltunk meg kemény dolgokat. Ellenkezőleg, ahhoz képest, amit az ország elbírt, amit a politikai elit elbír, amit az igazgatás elbír, nagy tempót diktáltunk. (...) Én a Fidesszel szívesen megküzdök, de azt őszintén szólva nem tartom méltányosnak, hogy – a helyenként dühöngő populizmus és agyament radikalizmus közepette – a saját reformértelmiségünkkel még azt is meg kell értetnem, hogy nem csak szándék kérdése, hogy milyen tempót diktálunk. Ebben az országban egyedül a szocialista párt volt képes úgy megőrizni reformorientáltságát, hogy közben milliós nagyságú támogatója maradt, és nyilvánvalóan hosszú távon is az övé a baloldali váltópárt szerepe.

 Na de térjünk át a világgazdasági válságra, illetve annak magyarországi hatásaira! Nem halaszthatjuk tovább, hogy rámutassunk mindazokra a tényezőkre, amelyek a jelenlegi kellemetlen helyzethez vezettek:

[Annak, hogy Magyarországot olyan érzékenyen érintette a válság] több oka volt. Egy: Magyarország a régió legnyitottabb gazdasága. Ez a későbbiekre nézve lesz majd borzasztóan fontos. Kettő: Magyarország eközben nem az euróövezet tagja, és – bár van nála nem egy eladósodottabb ország az euróövezetben – ez egy kis ország kis valutával és 65–67 százalék körüli eladósodottsággal. Három: mivel sem a magyar bankszektor, sem a magyar lakosság, sem a magyar vállalatok nem alkalmazkodtak az utolsó évben a megváltozott hitelkínálathoz, ezért – szemben a jegybank mindössze 17 milliárdos valutatartalékával – Magyarország összes, jövőre lejáró kötelezettsége 30 milliárd euró körül volt, és ebből a szempontból közömbös, hogy ebből csak 3 milliárd a kormányé. Ez a valutatartalék egy ilyen helyzetben valószínűleg nem elegendő. Közben olyan kockázatos termékek jöttek be tömegesen a piacra, mint a jenhitelezés, közben a magyar bankok a hiteleiket csak részben tudták fedezni betétekkel. Aztán persze az okok közé tartozik az is, hogy a reformok egy ponton lelassultak, mások leálltak. Tehát a helyzet kialakulásában volt kormányzati felelősség, volt jegybanki felelősség, volt bankfelügyeleti felelősség – ma épp a bankfelügyeletről szóló törvényt módosítjuk –, volt ellenzéki felelősség, volt a bankoknak felelőssége, és szerepet játszott benne egyfajta bennünket, magyarokat jellemző fogyasztói magatartás, szóval nagyon sok minden együtt van ebben.

  Az mindenesetre biztos, hogy az ellenzék javaslata, az adócsökkentés, marhaság. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy mindig ezt hajtogatják, ráadásul a forintárfolyammal is folyton bajuk van, ha az euró 200 forint, az a baj, ha meg 300, akkor az.

Ha ellenzékben lennék, tudja, mennyi ötletem lenne a válság kezelésére? Ezzel szemben a Fidesz egyetlen mondatot hajtogat imamalomszerűen, akár esik, akár fúj, akár jól megy a gazdaságnak, akár rosszul: hogy adót kell csökkenteni. Bocsánat, egy dologban jelentősen megváltoztatta az álláspontját: amikor kormányon volt, azt mondta, hogy „erős forint, erős Magyarország˝, most meg, úgy látom, az ellenkezőjét mondja: hogy gyenge forint kell a magyar gazdaságnak. Lássuk be, ennél bonyolultabb a világ.

 Még szerencse, hogy ellenzék ide, ellenzék oda, a dolgok alapvetően rendben mennek, még vidéken is. Persze mindenki rinyál, hogy nincs pénz, nincs munka, pedig csak egy kis találékonyság kell:

Azt hiszi, ha egy pedagógus egy kis faluban munkanélkülivé válik, akkor nem talál a képzettségének és a hajlamainak megfelelő munkát? Azt gondolja, hogy az, amit ajánlani tudnak neki, nem értékes munka? Én nagyon el tudom képzelni, hogy azt mondja neki a polgármester: Ide figyeljen, Marika, azt kérem magától, segítsen létrehozni egy klubot hétfőn délutánonként, négytől hétig idős asszonyoknak. Vagy: Van a faluban öt nehéz sorsú gyerekünk, aki sehogyan sem tud megbirkózni a tananyaggal, korrepetálja őket, legyen olyan kedves, mert a szülők későn érkeznek haza. De még akkor sem esik le a gyűrű az ujjáról szerintem a pedagógusnak, ha a falu játszóterén, amit a többi közmunkás rendbe tesz, délután négytől hétig felügyeli az ott játszó gyerekeket, „és ha kérdeznek valamit, akkor maga ott van, és nevelgeti, terelgeti őket”. 

 Egyedül a cigányok jelentenek némi gondot, de hát a kormány éppen azért hozta létre már hat éve a jelenlegi zseniális segélyezési rendszert, hogy a bérek és a segélyek összege között elég nagy legyen a különbség ahhoz, hogy az munkára ösztönözzön:

Nem igaz, hogy lehetetlen erőfeszítést tenni a közösségnek, hogy értelmet adjon az életnek, nem igaz. Persze, belátom, sokkal könnyebb kiutalni a pénzt... Csak utána azzal a konfliktussal kell szembenéznünk, hogy az egyik ember fölkel reggel öt órakor, és dolgozni megy, és kap hetvenezer forint fizetést, a szomszédja meg munka nélkül, bár tudna dolgozni, és lenne is mit elvégeznie, kap, mondjuk, ötvenezret. Érdemes neki azért a húszezer többletért dolgoznia? Ez nem legitim érvelés? Ezt el kell engedjük a fülünk mellett? (...) Én az ország bizonyos részein nagyon nagy számban találkoztam felkavart helyi közösségekkel, jóformán csak ilyenekkel találkoztam, ahol iszonyatosan rombolja a közösséget annak megélése, hogy egy alapvetően munkaközpontú kultúra mellett létezik egy olyan – hol gyengébb, hol meghatározó erővel jelenlévő – kultúra is, amely egyoldalú személyes előnyt akar kovácsolni a közösség állam által kikényszerített szolidaritásából, nem pedig a helyi közösség organikusan szervezett szolidaritásából.

 A gazdaság és a cigánykérdés kipipálva, már csak az emberi jogokról és Sólyom Lászlóról kell szólni néhány szót. Mind a kettővel az a baj, hogy idegesítőek, és nem lehet miattuk rendet csinálni.  Igazából be kéne tiltani őket.

Mert az alapító atyák, Kis Jánostól Sólyom Lászlóig úgy értelmezik az alapjogvédelmet – ha jól értem Sólyom László utolsó érvelését –, hogy ha valaki azt ordítja felém, hogy „rohadj meg, te büdös zsidó”, vagy „pusztulj el, te koszos cigány”, akkor én csak abban az esetben fordulhatok bírósághoz, ha bebizonyítom magamról, hogy zsidó vagyok és cigány vagyok. Már csak azt nem tudom, hogyan kéne ezt bebizonyítanom magamról, és mit gondol erről a köztársasági elnök úr. Sólyom véleménye a konzervatív oldalt befolyásolja, és ez összeér azzal a jobboldallal, amelynek nincs erről véleménye, de úgy gondolja, hogy politikailag hasznos számára, ha az ország dezintegrálódik és destabilizálódik. Ha az ellenkezőjét gondolná, akkor azt képviselné. Kis János véleménye pedig továbbra is tartósan befolyásolja az SZDSZ és a liberális értelmiség álláspontját. És így magára marad a szocialista párt, amelyet pedig azzal támadnak két éve, 2006 októbere óta rendületlenül, hogy a hatalmát törvényellenesen használja fel arra, hogy a radikálisokat féken tartsa, és amikor kell, az utcán rendet teremtsen. És ezek után még vannak, nem is kevesen, akik azt vetik a szemünkre, hogy „a kormány nem képes rendet tartani”. De micsoda farizeus magatartás ez?! Miért nem néz szembe az ország azzal a ténynyel, hogy a politikai elit jelentős része nem hajlandó felhatalmazást adni a hatékonyabb fellépésre, ki ilyen, ki meg olyan oknál fogva, ki elvi, alkotmányos megfontolásból, ki meg önző, politikai, hatalmi megfontolásból.

 És végül, íme a vízió, amelyben nincsenek korrupt politikusok, ingyenélők és Fidesz, van viszont demokrácia, polgárosodás, modernizáció és Magyar Szocialista Párt és Gyurcsány Ferenc:

Utálnám magam, ha koncként engednék dobni bárkit, aki gyenge, csak azért, hogy támogatást nyerhessek. Nem ilyen vagyok, nem ilyenek vagyunk. Felbomlott a szocializmus fülledt nyugalma. Szeretnénk rávenni Magyarországot, hogy nézzen szembe a lehetőségeivel. Nem őrizhetik meg kiváltságaikat, zavaros előnyeiket sem a politikusok – röstellem a költségtérítés iszonyatos hazugságát –, sem a megalázó hálapénzre rászoruló orvosok, sem a nyugdíjba menekülő, de nyugdíj mellett dolgozó közszolgák, sem a szociális járadékban menedéket kereső felelősséghárítók. Polgári Magyarországról álmodunk régóta, de az nem csak az alkotmányban lakozik. Az már rendben van. Alattvalók voltunk évszázadokig, most nehezen viseljük a szabadság terhét. De világos a választóvonal a magyar politikában. Mi a polgári szabadságra és felelősségre építünk, a jobboldal legnagyobb pártja, a Fidesz meg hazug állami gyámolításra, vagy ha úgy tetszik, az „aligpolgárok” szociális, egzisztenciális gyámoltalanságára. Minden ember lelkében, természetében ott van a bátorság és a félelem egyszerre. A magyar jobboldal a félelemre épít, azt mondja: ne változz. A politika formállogikai szabályai szerint ez a nyerő helyzet. Valóban, nagyobb az esélye annak, hogy a változatlanság politikája választási győzelmet arathat.

Én mást szeretnék. Ötödik évét töltő miniszterelnökként kevésbé érdekel, hogy ez mennyire népszerű, bár tudom, hogy megsemmisülni sem szabad ebben a küzdelemben, mert ez az egész balliberális oldalról, ha úgy tetszik, a demokratikus Magyarország jövőjéről is szól. Hiszen ma az MSZP-nek a legnagyobb az esélye arra, hogy sikerrel képviselje a rendszerváltozás eredeti, demokratikus, polgári, modernizációs programját.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr73918645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aldwyn 2009.02.03. 10:13:36

uhh. Hát ez így nekem egy kicsit sok volt...
első?:D

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.03. 10:22:23

A vérfarkasok szövetségének vezére ismét kimutatta a foga fehérjét

“Political competition should be real and tough.”

www.ft.com/cms/s/0/58c46586-f149-11dd-8790-0000779fd2ac.html?nclick_check=1

kill004 2009.02.03. 10:23:51

A paint ütött: :)))

Ombudsmanyus 2009.02.03. 10:26:14

Ez nem tudja hol él. Vajon hiszi is, amit mond, vagy csak mondja?

Szúrófény 2009.02.03. 10:27:00

Kádár azt tanulta 56-ból hogy mindenáron emelni kell az életszínvonalat, ezért a kölcsönök. A nagy fomátumú Antall Józsinak annyi esze nem volt mint az afrikai néger törzsfőnek, aki nem ismerte el az előző rendszer adósságait. De hát Antall arisztokrata gőggel vállalta az adósságot és kötött kétes értékű paktumot, hogy végre az Ő kezébe kerüljön a költségvetési merőkanál. Ezért az előző tolvajokat is futni hagyta
Szúrófény

kill004 2009.02.03. 10:27:46

Feri: "Három pillére volt a kormányprogramnak, ebből kettő és fél megvalósult."

Hát, igen. Megnézném, hogy áll az a szék amelyiknek a 3 lábából 2 és fél valósul meg.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.02.03. 10:27:57

ajánlom pl. bdk költő blogját - aki hisz, annak hiteles lap a mózgó... ja meg mindenkinek, akinek elfogadják az írásait! :P

2009.02.03. 10:39:20

Amiket összehord, az olyan szempontból érdekes, hogy ezeket fogjuk visszahallani a kampányban is.

"Hatalmas orbánozás kezdődik, valaki nyer, valaki veszít,
Feri teli pénztárcával távozik."


Aztán még annyit, hogy az első generációs értelmiségi hallatlanul agresszív tud lenni. Ez igaz.

kill004 2009.02.03. 10:39:52

Ezt is Orbán kúrta el......

"Szabadság híd felújítása elkúrva, pipa.

A 4,5 milliárdos felújítás olyan jól sikerül, hogy a Fővám téri megálló és a híd között kis szakaszon összeérnek a villamosok. De egy csak picit, nem kell aggódni. És csak a hátsó tükrök. De az szerencsésen behajtható. Így a villamosvezető, mielőtt elindul a végállomásról, szépen hátraballag, behajtja a tükröt, visszaballag és elindul ..."

vastagbor.blog.hu/2009/02/03/a_hid_a_hibas

_astronaut 2009.02.03. 10:40:00

Azt az elmebeteg photoshoppost, aki ennyi időt szánt a gyurcsány portrék készítésére....Hát nem is tudom... Ez kicsit olyan alsótagoztos volt:)

Bummer 2009.02.03. 10:40:38

Ezt hogy bírtátok végigolvasni?

Rwindx 2009.02.03. 10:44:20

Ezek ketten amikor választhattak a kék és a piros kapszula között, hát biztosan nem a valóságot választották.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.03. 10:50:57

Ez nagyon tömény volt, szét kellett volna szedni az idézeteket egy sorozatba ....

tevevanegypupu 2009.02.03. 10:57:55

Miert, az interju nem volt tomeny? Csak az ertekes reszek lettek kiemelve belole.((:

is 2009.02.03. 11:04:22

csak egyet emelnék ki (a sok közül): 1998-ban a választási kampányban a FIDESZ sokszor elmondta, hogy nem köt koalíciót a kisgazdákkal. aztán megkötötte, mert úgy lett többsége. ez pont ugyanaz a helyzet, mint az idei költségvetés az MDF-fel, SZDSZ-szel. lehetne egyforma mércét alkalmazni? lesz ugyanez a poszt Orbán teljesen ugyanilyen, és szerintem mindkét részről teljesen rendben lévő ilyesfajta tevékenységéről úgy bemutatva, mintha az az ördögtől való lenne, hitlerbajszos Orbán-képpel illusztrációna?

már megint előre volt az ítélet, hogy mire Gyurcsány szavai jönnek, már mindenkinek fenn legyen a szemüveg, és el se gondolkodjon, hogy az, ami le van írva, azt kb. mindenki ugyanígy csinálja az életében, tényleg nincs benne semmi.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 11:04:25

Na most eleg legyen a kopkodesbol.
Az interju ota volt egy ujabb blogbejegyzes, abban Feri megbekelest hirdetett, mert az orszagnak draga a haboruskodas.
kapcsolat.hu/blog/display/73359
"Szerintem ma legalább három teendőnk van. Egy: be kell fejezni a politikai háborúskodást. Nem az az érdekes, hogy ki kezdte – világos, hogy be kell fejezni. Az országnak ez túl sokba kerül, ezért nem folytatható tovább."

Mindig az utolso parancs az ervenyes. Most eppen beke van.

KK&TT beketlenseget szit!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.02.03. 11:06:02

Igazán pompás rajzok. Színesebbek, mint a modell szóvirágai. Szebbek, mint a magyar valóság. Pompázatos, káprázatos. De be lehetett volna rakni Bernadett kisasszonyt is, mint a kormányzati kommunikáció egyetlen vonzó aspektusát :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.02.03. 11:06:38

azért a kurvaannyát már az összes ekkora aszbesztarúcnak - a teljes mozgós stábnak is

osborne 2009.02.03. 11:08:03

de vajon mit csinálhat Ferenc jobbkeze Grécyz Zsolt?

stop.hu/blog/entries.php?lstresults=1&blog_topics_id=374

lol

Bummer 2009.02.03. 11:09:07

@is:
Te, is, te nem először hazudsz ezen a blogon.
"FIDESZ sokszor elmondta, hogy nem köt koalíciót a kisgazdákkal"
Nem mondta. Azt mondta, hogy "a Fidesz önálló kormányzásra készül, nem kíván kisgazdákkal koalíciót kötni".
És valóban, a hátuk közepére sem kívánták Torgyánékat.

G.Szabolcs 2009.02.03. 11:10:19

Az nyugtat meg, akkor amikor újra kezdődik a Gyurcsány fikázás, hogy a Jobboldal újra FÉL, s tudja, hogy veszthet 2010. ben

G.Szabolcs 2009.02.03. 11:11:00

@Bummer: Ez nagyon erős torzitása a tényeknek

tevevanegypupu 2009.02.03. 11:11:32



"Az orszagnak ez tul sokba kerult (haboruskodas) ezert nem folytathato tovabb."

Ez a harc lesz a vegso.
Csahak osszefogni mahhaaar..

Bummer 2009.02.03. 11:12:56

@G.Szabolcs:
Mármint, hogy a hátuk közepére se kívánták Torgyánékat? Akkor talán el kellett volna beszélgetned néhány Fideszes képviselővel 1998-ban. Nekem volt rá módom.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.03. 11:13:13

@szamárfül: Válság van, a kutak kiszáradtak, a csapok már csak nem is csöpögnek.
De a lízingdíjat ki kell csengetni, a számlákat be kell fizetni.
Realizmus, kérem, realizmus!

@Doomhammer:
Legalább maga figyel. Igen, ne azt nézd öcsém ki honnan jön, hanem hogy hová tart! Béke, építkezés, ezt pofázzuk 1945 óta, csak néha belezavarnak.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.02.03. 11:14:10

az idézeteket nem bírtam végigolvasni, bocsánat.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.03. 11:14:35

@G.Szabolcs:
Naná, hogy Ferkó nyer és a Haladás vele.
Maga eddig hol élt?

gg 2009.02.03. 11:15:20

A miniszterelnök rosszul tudja a fizikát, olyan fizikai törvény nincs, hogy az elektromos áram a kisebb ellenállás irányába halad.

Az elektromos áram a kisebb ellenállás és a nagyobb ellenállás felé is halad, csak a kisebb ellenállás felé erősebben, a nagyobb felé meg gyengébben.

Muad\\\'Dib 2009.02.03. 11:15:32

G.Szabolcs 2009.02.03. 11:10:19
Jajj, bocsánat, hogy kritika fogalmazódott meg őfelségéről. Persze, mit várhatunk egy olyan párt vezetőjétől és szavazótáborától, akik 2004-ben a következőt mondták:
Tóbiás József:"Ne legyünk szemérmesek abban, hogyan jutassuk el az üzeneteket a polgárokhoz. Ezen a meccsen fair play díjat nem osztanak. Nem érdekelnek az etikai és a választási kódexek...Mindegy, hogy egy körzetben milyen a szokásjog a pártok és az önkormányzat között, a végén majd megbeszéljük, hogy mennyi a bírság..."

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 11:16:06

@tölgy:
KK&TT lemaradt egy brossuraval. Most az a legfontosabb feladat, hogy a beke elott allo akadalyokat elharitsuk.

Egy ilyen akadaly Orban Viktor.
www.fn.hu/belfold/20090203/fodor_orbant_kerleli/
"Kössünk megállapodást a jövőnkért, Magyarország közös jövőjéért - kérte a Fidesz elnökét [Fodor Gabor, dh]. Állapodjunk meg arról, hogy múltbeli sérelmeink boncolgatása helyett az előttünk álló időre teszünk vállalást. Mi, ellenzéki pártok fogadjuk el, hogy feladatunk a kormány számonkérése és kritikája, nem pedig idő előtti megbuktatása. Legyen ellenzéki magatartásunk kiindulópontja az, hogy a pártok megmérettetésének helye a 2010-es rendes országgyűlési választások, ennek fél évvel való előrehozása nagyobb felfordulást okozna, mint amit Magyarország ma elbír."

Necoure Yamaki 2009.02.03. 11:20:40

Bevallom, én jókat röhörésztem a feri mélyinterjúján, irodalmi műnek csodás, talán paródiaként a leginkább figyelemreméltó. Hatalmas adag fantáziával áldotta meg a sors, valóságtól idegen helyzetelemzései fantasztikusak. Jókora adag gyűlölködése a gyűlöletelleni fellépésében szívmelengető. Szerintem épeszű ember nem tud ennyire elmerülni elképzelt saját torz világában. Amennyiben jár a Reakcióra elmeorvos olyan jó lenne olvasni egy néhány mondatot ezen tünetegyüttesekről.

bz249 2009.02.03. 11:21:05

@tölgy: a szombathelyi labdarúgócsapat hogy jött a képbe? :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.02.03. 11:21:19

b é k e h a r c
régi bevált szómágia.


(és fenti magam jav.: azbeszt)

vasziljevics 2009.02.03. 11:22:16

demagóg írás

a fentiek közül minden elmondható az összes többi mindenkire is - ti még komolyan hiszitek, hogy vannak "becsületes" politikusok? akik nem ferdítenek, nem maszatolnak, nem hazudnak a szemedbe, ha úgy tartja az érdekük? nem, ti csak ássátok tovább a lövészárkokat, ők meg röhögnek rajtatok... bamba nép.

egyik se jobb a deákné vásznánál.

tevevanegypupu 2009.02.03. 11:23:29

Fodor Gabor Orbannak: "..mi ellenzeki partok.." ha Orbannak lennek itt abba is hagynam az olvasast.

Muad\\\'Dib 2009.02.03. 11:24:15

@vasziljevics (a.k.a. brainstorm):
Nem, azt hisszük, hogy 6 éve van ez a kormány. Elbaszta. Váltani kéne. Aztán, ha az is elbassza akkor őt is ki kell rugni. De ,ha te így gondolod, akkor neked teljesen jó lenne egy diktatúra is, nem? Végülis minek váltogatni, ha mind hülye? Irány Észak-Kórea, ott nincs ilyenekkel gond...

G.Szabolcs 2009.02.03. 11:24:24

Attol még még, hogy nem szerették, hogy velük vannak
AZT ÁLLITOTTAK? HOGY NEM LÉPNEK VELÜK KOALICZÍÓRA

Ezt támasztja alaz rendkivűl sunyi és gerinctelen lépés, hogy a kampánycsend idelyán kötötek szerződést.
Mert akkor máér csak utólag derül ki, hogy hazudnak

Volt alkalmam beszélgetni Fideszes képviselővel...
Biztosan emlkészel Várhegyi Attilára, szolnok polgérmesterére

Vagy a Mostani polgármesterre?
Aki csak azért az mert ő volt akkor a torna torna tanár a piros iskolában amikor Viktor oda járt focizni... Met a felesége (akkr még csak udvarol) szolnoki...

Bummer 2009.02.03. 11:25:49

@G.Szabolcs:
Én úgy tudom, hogy a polgármestert a helyi lakók választják.
Hány éves vagy?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.03. 11:28:01

@bz249: Maga itten ne viccelődjön kérem a haladás erőivel!
Békeharc van.
Fodor Gabi, Ferkó, mindenki békét akar, csak a nácik nem.

"Ez a harc lesz a végső,
Csaak összefogni hááát..."

G.Szabolcs 2009.02.03. 11:29:47

@Bummer: 35

Igen ahlyi lakok Választják a Narancssárga vagy a Piros közül...
De nem mindegy Ki van oda irva valamelyik lista elejére.

Azt ki kell érdemelni. Mint jelen esetben ez sikerült is :)

Mégis te hány éves vagy?

sprenczl 2009.02.03. 11:32:02

ápolni való bolond

Google 2009.02.03. 11:34:56

"Ha ellenzékbe lennék, tudja, mennyi ötletem lenne a válságkezelésre?"

Könyörgöm, küldjük már ellenzékbe, próbálja meg onnan is kezelni a kezelnivalót!

G.Szabolcs 2009.02.03. 11:35:42

Megjegyzem, az aki a saját hatalmi vágya miatt akadályozza az éppen kormányon lévőt csak azért, hogy később elmondhassa, hogy "még rosszabb a helyzet", na az szerintem a hazaárulás egy formáját valósítja meg...
rövidebben HAZAÁRÚLÓ

Bummer 2009.02.03. 11:37:15

@G.Szabolcs:
Komolyan hiszel abban, hogy elég az az OGY-képviselőséghez és a polgármesterséghez, hogy valaki egy adott párthoz tartozik? És a jelöltség elnyeréséhez elég az, hogy ismeri a pártelnököt?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.03. 11:37:47

@G.Szabolcs:
A hazaárulókkal meg tudjuk mit kell tenni.
Keményen, elvtárs!

Bummer 2009.02.03. 11:37:59

@G.Szabolcs:
Drága Szabolcs, az éppen kormányon levőt semmi nem akadályozza. Tudniiliik ÉPPEN Ő VAN KORMÁNYOM, basszameg.

G.Szabolcs 2009.02.03. 11:45:03

@Bummer: Nem kell ebben hinnem, a tények önmagukért beszélnek...
@tölgy: nem vagyok elvtárs
Elkötelezett kapitalista vagyok, ha éppen azt nézzük.

Ja, tényleg nem akadályozza... Hiszen megszavaz minden olyan intézkedést amire évtizedek óta szüksége lenne az országnak.
Mint pl.
- egészségügyi reform.
- megye rendszer átalakítása régiókra

Na ne már... Ne tettesd mér magad hülyének pontosan látod te is mi a hleyzet... A Fidesznek jelenleg az a jó ha az embereknek szar. És igyekszik is hogy minél szarabb legyen, hogy nekik mimnél jobb legyen

kutyahűség 2009.02.03. 11:46:08

Izléstelen, hazug, hiteltelen, tiszteletlen. Röviden ennyi!

Bummer 2009.02.03. 11:47:25

@G.Szabolcs:
Mint pl.
- egészségügyi reform.

Kétharmados? Nem is tudtam.

- megye rendszer átalakítása régiókra
Hát ez aztán tényleg az alfája és ómegája az ország előrelépésének.

Kérlek menj már vissza a kapcsolatra.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.02.03. 11:49:00

klassz:)

(...de tessen mondani kedves KKundTT, Orbánról mikor lesz - már ugye a pártatlanság meg a az elfogulatlanság l á t s z a t á n a k jegyében - hasonló vicceskedés a reakción?:)

Muad\\\'Dib 2009.02.03. 11:49:12

@G.Szabolcs:
Akkor most nézzük:
A benyújtott képviselői és bizottsági módosító és kapcsolódó módosító javaslatok száma
2008.01.01 – 2008.12.31.
Fidesz 1014
KDNP 126
Akkor most milyen alapon jön a pofázás, hogy nem csinálnak semmit, csak fikázzák a kormányt? Ja, hogy ennek a 99%-a nem lett elfogadva. De erröl is a mocskosorbán tehet.

Egyébként érdekes lehet neked meggyőződéses kapitalistának megemészteni, hogy a piac mindenhatósága mekkorát bukott a mostani válságban...

Maximio 2009.02.03. 11:49:31

Nagyon jók a képek!:)))

Meg kell jegyezzem, Feri gondolatait nem olvastam el, csak a magyarázó részeket. Mea culpa, Feri.

Rwindx 2009.02.03. 11:50:11

@G.Szabolcs: Már megint oda lyukadtunk ki, hogy a patás orbán (kvázi parlamenti kisebbségben) miatt nem tudnak és tudtak dolgozni a kormányban. És ezért orbán a hazaáruló. Te szedsz valamit?

De ha a logikáddal az aki akadályozza azt akinek lehetősége lenne tenni valamit az hazaáruló, akkor mi az akinek lehetősége lenne, de nem tesz semmit a pofázáson kívül?
Te fogod fellógatni?

trewq 2009.02.03. 11:50:44

"hogy egy alapvetően munkaközpontú kultúra mellett létezik egy olyan – hol gyengébb, hol meghatározó erővel jelenlévő – kultúra is, amely egyoldalú személyes előnyt akar kovácsolni a közösség állam által kikényszerített szolidaritásából,"

A nácifasiszta Gyurcsány gyalázni meri egy embercsoport kultúráját!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.03. 11:52:21

@G.Szabolcs: Az elvtársak ma mind elkötelezett kapitalisták. Mit változtat?
A békéért és haladásért vívott harc marad.
Ja, meg az Emberiség felemelkedéséért.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 11:52:40

@trewq:
"A nácifasiszta Gyurcsány gyalázni meri egy embercsoport kultúráját! "

Nem ertem, hol van itt a fasizmus.
Orbanrol beszelt.

G.Szabolcs 2009.02.03. 11:53:09

Nem kétharmados, de ezt nem is mondtam.
De népszavazást kezdeményezett populista módon a reformok ellen
Mi ez ha nem a hazaárulás?

Nem az alfája, nem is ezt állítottam
Ez csak egy példa volt a sok közül

Megjegyzem az, önkörmányzati törvény 2/3-os

De nem fogják soha megszavazni, hogy legyenek kisebbek és kevesebben az önkormányzatok
mert az most mindenhol narancssárga

Szóval az csak az ország érdeke de nem a fideszé
Ergó nem szavazzák meg

rockjano 2009.02.03. 11:54:12

Nem unalmas ez a Gyurcsány kifestegetés, ráadásul ilyen szarul elôadva. (mint grafikus mondom)

Majd a másik oldal csinál egy bloggot ahol minden Orbán portréra helyes kis Hitler bajusz lessz festve.

Fel kéne már nôni...nagyon nehezen megy.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 11:55:55

@G.Szabolcs:
"De népszavazást kezdeményezett populista módon a reformok ellen
Mi ez ha nem a hazaárulás? "

www.origo.hu/itthon/20010731ujra.html
2001. 07. 31., 6:45
"Mint korábban beszámoltunk róla, az OVB május 21-én hat-öt arányban hitelesítette az íveket, majd az Alkotmánybíróság határozata után, július 16-án megtagadta azt. A hitelesítés feltétele annak, hogy az aláírásgyűjtés megkezdődhessen. Az Alkotmánybíróság július 9-én úgy döntött: nem szerepelhet a négy kérdés egy lapon. Az MSZP népszavazással akarja eldöntetni a sorkötelezettség eltörlésének, a nyugdíjemelések módszerének, a munkaidő megszervezésének és a közoktatásban megszerezhető nyelvvizsga kérdésének ügyét."

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.02.03. 11:56:35

ze miért került index címlapra?
minden index olvasó számára világos, hogy orbán a hibás
gyurcsány a hibátlan

ha véletlenül 2010-ben a didesz nyerne, akkor visszatérne a terror és az elnyomás, amiben 98-02 között részünk volt

ezért aki nem a szocikra szavaz, az ne menjen el szavazni, mert minden politikus "egyforma"
persze az mszp azért különb

phaidros 2009.02.03. 11:57:23

Nem bírtam végigolvasni.

Werwolf 2009.02.03. 11:58:04

ez az egesz mar csak vihar a biliben.
ez a hatalmi tebolyban szenvedo hazug koztorvenyes bunozo nehany ev alatt sulyos valsagba rantotta a 2002-ben meg sikeres Magyarorszagot. Erre jott most a vilagvalsag, ami mar ketvallon talalta Magyarorszagot.

Erre a maradek gyurcsanyista idiotak is hamar rajonnek majd, mikor mar nem lesz nekik mit enni, bar mindegy is, hogy az ilyen selejttel mi tortenik. Hamar eljon ez, de nekik nyilvan akkor is Orban Viktor lesz a hibas, AKI 2002 OTA NEM KORMANYOZ...

Addig minden csak szocseples, amihez gyurcsany mindig fog talalni olyan mediamunkast, aki barmit leir a kedveert, mert remeg a terde a felelemtol, hogy mit eszik majd a judaspenz utani idoszakban.

De ez az idoszak hamar eljon, addig meg irogassanak csak. Gyurcsany helyeben pedig sokat tartozkodnek a pinceben, hogy szokjam a nyirkos huvoset.

Rwindx 2009.02.03. 11:58:51

@G.Szabolcs: "De népszavazást kezdeményezett populista módon a reformok ellen "
Milyen reformok?
Hogy pénzt szedjenek a felsőoktatásban résztvevőktől?
Hogy extra pénzt szedjenek a betegektől a TB befizetéseken felül?

Komoly reformok. Mennyit gondolkodhattak rajta? Te mint kapitalista, neked ezek reformoknak tűnnek?

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:01:03

@Doomhammer: E mellé a Fidesz is mellé állt...(OK csak a kampány időszakban amikor a kormányon voltak akkor már nem).
De nem a népszavazással van bajom mint olyannal.
Hanem azzal, hogy az ország érdekeivel ellentétesen cselekszik

Hidd ha esetleg a Fidesz kerül hatalomra (kétlem)
Akkor Az MSZP nem fog népszavazást kezdeményezni azért, hogy legyen ingyen mondjuk a benzin
Mert hidd el megszavaznák az emberek

jozicsenko 2009.02.03. 12:04:01

gszabolcs: te fizetett hülye vagy, vagy mszp-s zsebpénz nélkül lettél ennyire hülye?

-a költségvetés mióta 2/3os törvény?

meglett? meglett! akkor lehet csöndben maradni

- a megyék helyett lehetne regionális a rendszer, de nem szabták át, mert a Korábbi Kirugott Mszp vezetőket tették át oda
(Gyurcsány Árvák, ahogy a HVG 2006 őszén hivta őket)

Tegnap este az M1en volt beszélgetés szijjártó meg valami mszp-s főguru között (érdemes megnézni, főleg ahogy a végén szijjártó mosolyog, huhh, a hideg rázott ki tőle)

az mszmp megbizott elmondta, miket ajánlottak korábban, de ténylegesen a 320 fős parlament volt az övék, amikor az szdsz (szerinte ők) 240-250 főst akart, a fidesz meg végig 200 fő alatt

a minnél rosszabb, annál jobb meg régi szoci trükk, de az lenne a legszebb, ha Dolgoznának!

osborne 2009.02.03. 12:04:22

@G.Szabolcs: ország érdekeivel ellentétesen LOL

Bummer 2009.02.03. 12:05:15

@G.Szabolcs:
Igen, az emberek hülyék. LEVÁLTANI ŐKET!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 12:05:20

@G.Szabolcs:
"E mellé a Fidesz is mellé állt...(OK csak a kampány időszakban amikor a kormányon voltak akkor már nem)."

Nem allt melle, se a Fidesz, se mas parlamenti part.

"Hanem azzal, hogy az ország érdekeivel ellentétesen cselekszik"

Az MSZP kerdesei szerinted az orszag erdekeinek megfelelok voltak?

Tessek, itt vannak ujra.
www.origo.hu/itthon/20010703formai.html
"1. Akarja-e Ön, hogy a Munka törvénykönyve a munkavállalóknak ismét heti két teljes pihenőnapot biztosítson, ezek egyike vasárnap legyen és a pihenőnapon végzett munkáért kiemelt díjazás járjon?

2. Akarja-e Ön, hogy az évenkénti nyugdíjemelést úgy határozzák meg, hogy a keresetnövekedés mellett a nyugdíjasok fogyasztása (fogyasztói kosara) alapján számított áremelkedést vegyék figyelembe?

3. Akarja-e Ön, hogy a sorkatonai szolgálat megszűnjön, és azt önkéntes hivatásos haderő váltsa fel?

4. Akarja-e Ön, hogy a közoktatás az érettségi megszerzéséig minden tanuló számára térítésmentesen biztosítsa legalább egy idegen nyelvből a középfokú nyelvtudás megszerzésének és államilag elismert nyelvvizsga letételének feltételeit?"

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:05:49

@Rwindx:
Nem léátod át az egészet.
A felsőoktatás nem ingyenes!!!!
Csak nem nem az fizeti aki hasznot húz belőlle...

Megjegyzem a törvényjavaslatban számtalan módón korrigálva volt a szociális helyzet. Illteve tanulmény eredmény...

Mert miért a szaros melos fizesse a ügyvéd gyerek 8 évig tartó egyetemi oktatását???


Vizit dij...
Tudod amikor rendelő öregek otthona, es mariska néni minden héten kétszer ott talakozik a baratnőivel
ás melle még keér egy nagy labort (alkalmanként 12ö ezerbe kerül ez nekünk) akkor igen is ezt korlátozni kell

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:08:23

Munka törvénykönyve
Alkotmanyos jog a piheneés, csak modositotta fidesz a munkatorvenykonyvet, hogy ezt figyelem kivül lehessen hagyni...

nyugdíjemelés
Vitatható ez talan populista

sorkatonai szolgálat megszűnjön
Ez az amit mindenki akart, a fidesz is csak kihatralt

nyelvvizsga
Abszulut szükseges, most es akkor is az volt
Kar hogy aFidesz nem igy gondolta

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 12:09:22

@G.Szabolcs:
"Mert miért a szaros melos fizesse a ügyvéd gyerek 8 évig tartó egyetemi oktatását???"

Nyugodj meg, az ugyved apuka fizeti. Mivel sokkal tobbet keres a melosnal, igy tobb adot is fizet.

Vagy teged a keves adot fizeto melos gyerekenek jogi tanulmanyai zavarnak? Mert azt valoban masok adojabol fizetik.

Csak szoljal, ha igy van. Mert eddig azt hittem, hogy baloldali politikat helyeselsz.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.03. 12:09:38

GyF annyira nem érdekel, hogy ennyit elolvassak tőle, viszont a képek viccesek, nagyon. Paint?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 12:11:51

@G.Szabolcs:
"nyelvvizsga
Abszulut szükseges, most es akkor is az volt"

Nehogy mar a melos fizesse az ugyved apuka gyerekenek kozepfoku nyelvvizsgajat!

bldo 2009.02.03. 12:12:12

Ez elhiszi ezt a sok bullshitet, amit elmond?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.03. 12:12:59

@Rwindx:
Ezek kapitalista reformok. Ezt nevezik "politikai kapitalizmusnak": Több pénzt a költségvetésnek, több pénzt az emberinknek!!

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.02.03. 12:13:20

Herényi-gra f i k á k mikor jönnek?:))

"Az MDF-program középpontjába állított középosztály fogalmát túl általánosnak érzi, ezért a választói célcsoport szűkítésével tenné hatékonyabbá az érdekképviseletet Herényi Károly. A frakcióvezető úgy véli, ha jövőre Orbán Viktor győz, néhány hónap múltán mélyebb ellenszenv fogja övezni, mint most Gyurcsány Ferencet."

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.03. 12:14:29

A sorkatonai szolgálat megszüntetése mi, ha nem populizmus?

Darvászó Koppány · http://prolikonyha.blog.hu/ 2009.02.03. 12:14:32

G.Szabolcs, Te súlyosan szellemi árvízkárosult vagy...
De lehet, hogy csak egy robot, mint TGM:
www.youtube.com/watch?v=X7gw4flOQuA

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:15:00

@Doomhammer: nagyon is nyugodt vagyok...
amugy te hol élsz?
Léttél mér olyan ügyvédet aki bejelentette a teljes jövedelmét és mindenről számlát adott?
Nem láthattál mert ilyen nincs....

Vagy olyan orvost aki feltüntette az adóbevallásában a hálapénzt?
Nem láthattál mert ilyen sincs nincs....

Akkor ha komolyan gondolod amit mondasz akkor a következökkel is egyetértesz?

"Aki gazddagabba annak több jár ki a közösből mert többet is ad bele"

Mike36 2009.02.03. 12:17:10

na majd kiváncsi leszek a Viktorkás rajzokra is, no meg arra mit kapsz majd a híveitől emiatt

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:18:55

"Vagy teged a keves adot fizeto melos gyerekenek jogi tanulmanyai zavarnak? Mert azt valoban masok adojabol fizetik."
Csak szoljal, ha igy van. Mert eddig azt hittem, hogy baloldali politikat helyeselsz."

Pont hogy enm az zavar, hanem az hogy olyanoknak is tamogatja az allama a tovabb tanulast akinek nincs szüksége ra...
Mivel a penz nem korlatlan igy nyilvanvaló, hogy kevesebb ember jut el a felsőpoktatásba...
Mert nem marad az o támogatasukra penz, vagy legalabbis nem annyi... ÉS akinek erre tenyleg szuksegelenn azok kiesnek onnan...

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:19:47

@Darvászó Koppány: Nem sertettem senkit szemelyesen...
Ez téged minosit....

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 12:19:50

@G.Szabolcs:
"Léttél mér olyan ügyvédet aki bejelentette a teljes jövedelmét és mindenről számlát adott?"

Ja, ertem. Tehat az adocsalok gyerekeinek nem jar ingyenes felsooktatas. Ebben azt hiszem, megallapodhatunk. Szolsz Ferinek, hogy nyujtsa be?

"Akkor ha komolyan gondolod amit mondasz akkor a következökkel is egyetértesz?"

Nem ertek egyet. Es most, hogy ezt tisztaztuk, mondd meg nekem, a 250 ezer brutto jovedelem felettiek jovedelmenek hany szazalekat tartod igazsagosnak elvonni.

50? 60? 70?

borpancsoló 2009.02.03. 12:21:07

"a mai parlamenti felállásban, nagyjából az első perctől világos volt, hogy a parlament többsége abban érdekelt, hogy ez a kormány tegye a dolgát, fejezze be, amit elkezdett."

Na most életében először igazat mondott. Az első prctől látható volt, hogy a két kispártnak esélyük sincs újra a parlamentbe kerülni, így nekik addig van csak zsíros fizetés, amíg képviselők, vagyis amíg ez a parlament ülésezik.

Mivel a lelkiismerte soha nem is játszott ezért három pártnak is közös érdeke és szent célja a kormány megtrtása.

Arra lettem volna kiváncsi, ha az MDF kamuszavazásán, amikor a parlamentfeloszlatásról szavaztak, véletlenül a többség igennel szavaz, mekkorát nézett volna a herényi.

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:23:16

"Tehat az adocsalok gyerekeinek nem jar ingyenes felsooktatas. "
egy ugy demegog es sarkitott ahogy van, vagy megérted amit mondani akarok vele, vagy feleslegesen vitatkozunk....

Nem tudom mennyi lenn az igazsagos, nem nekem kell ezt eldonteni
Miert szerinted mennyi lenn az?

borboja 2009.02.03. 12:23:38

Remélem, hogy egyszer majd börtönben köt ki ez az ember. Kár, hogy már nem lehet fölakasztani.

Naumov 2009.02.03. 12:23:49

Jól van gyerekek. Megvolt már a "zorbánról is lehetne ilyet csinálni", a "demagóg a poszt" meg a "birkanép" komment, de még hiányzik az "egyre hanyatlik a reakció színvonala", meg a "kibulizottország dot net", úgyhogy lesztek szívesek belehúzni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 12:24:29

@G.Szabolcs:
"Pont hogy enm az zavar, hanem az hogy olyanoknak is tamogatja az allama a tovabb tanulast akinek nincs szüksége ra..."

Ne beszelj felre.
Azzal erveltel, hogy a szegeny fizeti a gazdag gyerekenek a tovabbtanulasat. Mint ramutattam, ez nincs igy, leven, hogy a gazdag tobb adot is fizet.

Pontosan mivel van bajod? Hogy a gyerek tanulasat mas fizeti? Mert akkor baj van a szegeny gyerekenek a tovabbtanulasaval. Vagy pedig azt szeretned, hogy a gazdag fizesse a szegeny gyerekenek a tovabbtanulasat is? Ez ma is igy van. Vagy azt szeretned, hogy a gazdag meg tobb szegeny gyerek tanulmanyait finanszirozza? Miert?

borpancsoló 2009.02.03. 12:24:54

Orbánból a baloldal fog történelmi személyiséget csinálni. Ezzel a sok orbánozással csak annyit érnek el, hogy megteremtik azt az egyedülálló figurát, aki úgy a legfontosabb eleme az ország irányításának, hogy nem is ő irányít. Olyan lesz mint Deák és a passzív ellenállás.

Vicc az egész.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.02.03. 12:25:36

"Ha úgy tetszik, jól leírt és elemzett „első generációs értelmiségi” karakterrel, személyiséggel rendelkezve, harcosabb és küzdőbb vagyok, mint az átlag." Na ez a karakter a másik oldalon is megtalálható. Sőt, ott szinte csak ez található meg a vezetőségben.

Egyébként meg vessetek a mókusok elé: sok mindenben igaza van.

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:27:00

Azal ervelek hogy MINDENKI fizeti a gazdag gyerek tovább tanulását... Engem ez zavar
és minden jóérzásó embertársamat is.

Komolyan nem tudod miért lenne jó ha több tanult ember lenne?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 12:29:02

@G.Szabolcs:
"egy ugy demegog es sarkitott ahogy van, vagy megérted amit mondani akarok vele, vagy feleslegesen vitatkozunk...."

Miert? Neked volt azzal bajod, hogy az ugyved apuka nem fizet adot. Ezt te irtad:

"Léttél mér olyan ügyvédet aki bejelentette a teljes jövedelmét és mindenről számlát adott?
Nem láthattál mert ilyen nincs....

Vagy olyan orvost aki feltüntette az adóbevallásában a hálapénzt?
Nem láthattál mert ilyen sincs nincs...."

Akkor ki volt a demagog?

"vagy megérted amit mondani akarok vele, vagy feleslegesen vitatkozunk....
"

En tokeletesen megertettem. Az adocsalo orvosokra es ugyvedekre hivatkoztal, mire en konstruktiv javaslatot tettem, amit te lesoportel az asztalrol. Most szomoru vagyok, azt gondoltam, a beszelgetesunknek konkret politikai akciora valthato eredmenyei lesznek, de te akadalyozod az orszag felemelkedeset, a reformokat.

"Nem tudom mennyi lenn az igazsagos, "

Kar, mert mint baloldalinak, a tarsadalmi igazsagossag neveben kell javaslatokat tenned. Ehhez kepest bevallod, hogy nem tudod, mi a tarsadalmi igazsagossag? Ejnye ...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.02.03. 12:29:19

@A Hannibal Lektűr-attitűd: szamárfül nem jár ilyen alakoknak - de én kértem a szopóálarcos verziót :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.03. 12:31:32

@Doomhammer: "mondd meg nekem, a 250 ezer brutto jovedelem felettiek jovedelmenek hany szazalekat tartod igazsagosnak elvonni.

50? 60? 70? "

A "Mindet" lehetőséget kihagyta :(

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.02.03. 12:31:51

Ja, és ha legközelebb politikai tárgyú photoshop kell, szóljatok nyugodtan, segítek :-)

fedor.blog.hu/2008/12/23/unnepek_unnepe

gagauzz kalauzz 2009.02.03. 12:32:38

Ettől a Fletótól nagyon nehéz lesz megszabadulni:))))

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.03. 12:33:49

@Naumov:
Nekem is feltűnt, hogy a Reakció nem kiegyensúlyozott. Mintha elment volna kicsit jobbra.

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:34:17

1 azert nem tudom mennyi lenn az igazasos mert nem vagyok közgazdasz... Sajnos Programozo matematikus vagyok.
Ezért szertetnék töled elnézest kérni...
De ha ez számodra azt jelenti, hogy nem tudom ami a társadalmi igazságosság (ezzel szerintem egyedül vagy) akkor tessék mondok egy számot:
250 bruttöbol illenne megkapni 150-et

2 Milyen konstruktiv javaslatot tettel?


A bal es a jobboldal definiciója a magyar viszonyokra nem értelmezhatő...
Nem vagyok se klasszikus balos se kalasszikus jobbos se...

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 12:35:31

Miben van igaza Te hülye? Akkor is hazudik ha kérdez...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 12:36:15

@tölgy:
Tolgy, engem az zavar, hogy ilyen a'lbaloldaliak kompromittaljak az igazi baloldali politikat, mint ez a G. Szabolcs.

Demagog, szegeny- es reformellenes ervelest adott elo. A vak is lathatja, hogy egy orbanista provokator probalta a baloldali eszmeket, a reformokat lejaratni.

Hihetelen, hogy mikozben a Fidesz tobb milliardos adossagot gorget, ilyen berkommentelok megfizetesere van penz.

Fizetjuk ezt mindannyian, az egesz orszag. :-(

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 12:36:40

Ti vagytok kicsit kurvára "balon" nem?

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:38:05

@Doomhammer: Komolyan azt hiszed, fideszes bérkommentelő vagyok:))))
Na bakker...

"Demagog, szegeny- es reformellenes ervelest adott elo"
Ebből egy szó sem igaz, de te ezt te is tudod

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 12:38:31

@G.Szabolcs:
"2 Milyen konstruktiv javaslatot tettel?"

De hat valaszoltal is ra. Ezt en irtam.

"Ja, ertem. Tehat az adocsalok gyerekeinek nem jar ingyenes felsooktatas. Ebben azt hiszem, megallapodhatunk. Szolsz Ferinek, hogy nyujtsa be?"

Nagyon elszomorit, hogy mikozben az orszag ekkora valsagban van, te a reformokon valo fontolkodas kozben ennyire nem figyelsz az erdemi felvetesekre.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2009.02.03. 12:39:59

Mindenben egyet értek a tisztelt Miniszterelnök Úrral.

Hajrá Feri!

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.02.03. 12:40:10

@szamárfül: Ákosról és Viktorról hiányoltam (ergé posztjában) a szamárfület..:)

szopóálarc...?!? ..nade... :))

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 12:40:43

@G.Szabolcs:
"Ebből egy szó sem igaz, de te ezt te is tudod"

Akkor miert akartad elvonni a szegenyektol azt a tamogatast, amit most az ingyenes felsooktatas formajaban a gazdagok fizetnek nekik? A tarsadalmi mobilitas, az eselyegyenloseg, a felemelkedes lehetosege neked smafu?

Igen, tudom, neked smafu. Mert teged nem erdekelnek az alul levok problemai, teged csak az erdekel, hogy a haverok teletomjek a zsebedet. Tipikus fideszes vagy. :-(

Paranoid Android2 2009.02.03. 12:40:51

Minden tiszteletem azoké az elvtársaké, akik még ezt a fletó szöveget is meg akarják védeni.
Vegyük őket komolyan, mert sose fogják feladni.

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 12:42:42

Tróger költözz hozzá Te... szopoálarcba hancurozhatnátok online.
Mindenki megelégedésére.

Werwolf 2009.02.03. 12:43:42

antiszmeitazas meg nem volt.

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 12:44:50

Mit számít hogyfeladják-e. A hülyék kihalnak,csak ki kell várni.

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:44:55

"Ja, ertem. Tehat az adocsalok gyerekeinek nem jar ingyenes felsooktatas. Ebben azt hiszem, megallapodhatunk. Szolsz Ferinek, hogy nyujtsa be?"

Bocs igazad van akonstruktiv távesztett meg... mert ennek ahhoz semmi köze

Akkor miert akartad elvonni a szegenyektol azt a tamogatast, amit most az ingyenes felsooktatas formajaban a gazdagok fizetnek nekik?

Na akkor te olyanról kommentelsz itt amit nem is ismersz.
A beadott törvenyjavaslatban csak a tarsadamilag raszultaknak lett volna ingyenes az okatatas, de ott sokkal szelesebb retegben...
Ez a balodali politika, illetve hozzállás....


"Igen, tudom, neked smafu. Mert teged nem erdekelnek az alul levok problemai, teged csak az erdekel, hogy a haverok teletomjek a zsebedet. Tipikus fideszes vagy. :-("

Igen abban egyetertunk hogy szerintem is ilyen egy tipikus fideszes, de en nem ilyen vagyok

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2009.02.03. 12:45:11

@G.Szabolcs: Hiába is magyarázod a sok ostoba orbanistának, mert amíg ezzel nem orbán érvel, addig a mondandód csak magától az "ördögtööl" származhat.

Werwolf 2009.02.03. 12:46:28

nehez szo...
antiszemitazas.

kafferbivalybalamber 2009.02.03. 12:47:59

@G.Szabolcs:
"De népszavazást kezdeményezett populista módon a reformok ellen
Mi ez ha nem a hazaárulás? "

Ez egyszerűen zseniális. Az agymosott kreténségnek ezt a fokát elérni, ez egy nagyszerű teljesítmény az elvtársak részéről.

Zine 2009.02.03. 12:47:59

Vicces az a hasonlat a kisebb elektromos ellenállással... :) Valami azt súgja, hogy Fletó sem konyíthat túl sokat a fizikához. Talán épp ez a baj: egzakt tudományok ismerete nélkül mit várunk pár demagóg szónoktól, bármi is legyen a pártjuk emblémája?

sorokinV 2009.02.03. 12:49:46

@Zine:

Technikatanár. Annyiból áll a tudása, hogy gumitalpú cipót vegyen fel, ha flexezik otthon :)

prometheus_X 2009.02.03. 12:49:51

Jó lenne szerintem, ha a Reakció lefáradna a Kuruc.info-hoz vezető útról, még most amíg lehet. Egyre nehezebb eldöntenem, hogy a politika vagy a Reakció irritálóbb-e, és hajlok arrafelé, hogy az utóbbi inkább. Pedig a politika se piskóta.

Kérlek Reakció, unjátok meg a szardobálást, abból jó még sosem sült ki. Mert a szar büdös, és ha dobálod, fröcsköl, és a szar, az sütve is szar marad.

Köszi.

Werwolf 2009.02.03. 12:49:51

most olvasom csak, hogy az okos mszmp-sek hiaba magyaraznak a sok "ostoba orbanistanak".
Hat igen elvtarsak, az eredmenyeitek magukert beszelnek...:)) Ti megis, meg mindig mindent jobban tudtok, igaz? Remelem, hogy a tevekenyek majd a birosag elott is ilyen okosak lesznek, mikor ki kell bogozni majd, hogy ki uljon 25 evet es ki csak tizet.
Erdekes kiserlet volt, de akar el is takarodhatnatok vegre, mielott mindenki mas elmenekul kinjaban.
Jon meg kutyara der.

G.Szabolcs 2009.02.03. 12:52:28

Na en is léptem mert más dolgom is van...
Meggyözödésem, hogy Orbán Viktor nem lesz mégegyszer miniszterelnök...
A magyar ember nem hülye, még ha sokan szeretnék is azt
Viszlát

Rwindx 2009.02.03. 12:55:19

@G.Szabolcs:
Nos ez ugyanaz a szöveg amit az mszp nyomott akkoriban. Nem többre, mint szűk látókörűségre vall.

Nézzük, mit is jelent mindez.
Egyrészt én seholsem állítottam hogy az oktatás nem kerül pénzbe. Természetesen pénzbe kerül. Viszont én úgy gondolom hogy a "kiművelt emberfő" az ország hosszútávú befektetése. A szellemi tőkének megvan a maga GDP növelő hatása, az innovációk és a vállalkozások által. Ha már ennyire kapitalista vagy ezt tudhatnád. De mondok egy nagyon egyszerű példát is. Ha én anno nem megyek a felsőoktatás közelébe, akkor megspórol az állam rajtam kb 6 millát, mint oktatási költséget, viszont az adóm és járulékaim kb évi 600.000Ft körül lenne kb havi 80khuf-os fizetéssel. Viszont most mérnök vagyok a saját vállalkozásomban. Évente kb 4mhuf adót fizetek. Ha vesszük a 2 különbözetét, ami 3.4mhuf akkor a 6 milliós oktatási költség mennyi idő alatt jött vissza? durván két év. Az elmúlt 10 évben vélhetőleg már sokszorosan visszafizettem az oktatásom árát. A következő 30-35 évben mire nyugdíjba megyek hányszorosan fogom visszafizetni az árát?
Számolni tudni kellene, de ez a "megrögzött kapitalistáknak" gyakran nehezen megy...
Mi lett volna a valódi reform a felsőoktatásban? Jelenleg sok főt képeznek a felsőoktatásban, de ami órási probléma hogy nagyon rossz eloszlásban, azaz a természettudományos, műszaki képzésben túl kevesen vesznek részt holott pl mérnökhiány van Magyarországon. Viszont vannak slágerszakmák, amelyekből Dunát lehetne rekeszteni, és rosszak az elhelyezkedési lehetőségei a végzetteknek, egyszerűen azokból hogy a piacnak nincs szüksége annyi adott végzettségű emberre. A változtatásnak ott lehettt volna értelme, hogy a képzésekre limiteket állítanak fel, annak a függvényében hogy mire is van szüksége a gazdaságnak (rövid és hosszútávon).

Vizitdíj:
"rendelő öregek othona". Igen valóban. De ez amit csináltak nem több mint pénzbeszedés. Hivatkoztok gyakran "kapitalisták" hogy nincs ingyenebéd. És az egészségügy nem lehet ingyenes. Valóban. Csak éppen nem is ingyenes, nem kevés TB-t, EHO-t, stb-t fizetünk. Na erre az amúgy sem kicsi terhelésre fizettettek volna még többet, mert blabla. Hülyeség. Ha így és emiatt akartak volna változtatni akkor párhuzamosan pár %-al azonnal csökkenteni kellett volna TB-t (és esetleg bevezetni hogy a nyugdíjasok is fizessenek egészségügyi biztosítást)
Senkinek egy szava nem lett volna, mert akkor valóban egyfajta reform lett volna, de ez nem volt több pénzbehajtásnál, hogy a államháztartás lyukait foltozgassák.

osborne 2009.02.03. 12:59:30

Így nem fog menni, se Gyurcsánynak, se másnak. De hogy neki már semmiképp sem sikerüljön semmi, a politikai logika azt diktálja, most már maradjon minden így 2010-ig. Maradjon a korrupciómeghajtású demokrácia. Hátha még egy választásra elég lesz annyi presztízs, amennyit egy tolvaj elvárhat.

w.blog.hu/2009/02/03/lopott_lop_lopni_fog

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2009.02.03. 13:00:46

@Doomhammer: Azaz érdekes, hogy 1998-tól 2002-ig orbán leszarta az alul "lévöök problémáit". Orbánt legfeljebb a "polgárság" érdekelte, ami az öö olvasatában annyit jelentett, hogy közép-, és e-feletti réteg. Lásd barátom, a mindenkori támogatottsága Vas-, Zala-, Gyöör-megye. Esetleg Buda.

Tehát barátom ne papolj a az "alul lévöök" problémáiról, mert ez csak egy újabb szemfényvesztöö trükk, mint a Csurkákkal, Pozsgaikkal, Torgyánokkal, Dávid ibolykákkal, Keresztény-csuhásokkal, Szélsööjobboldaliakkal, Széles Gáborokkal ápolt kapcsolatai. Ès ha nem tudnak többet orbánnak adni, a süllyesztööbe dobja ööket. Kivéve Szélest, mert öö mindíg pénzelni fogja. Mindenkit nagyívben leszar orbán. Még az "alul lévööket is". Fööleg csak ööket, mert hiszen öök csak prolik.

Rwindx 2009.02.03. 13:02:09

@G.Szabolcs: Ja és akkor még kifelejtettem a munkaadó által befizetett a bruttó bér utáni 1.5%-os szakképzési hozzájárulást, amit kb 40 évig fizetnek egy ember után. Ami már az átlagbér után is millió felett van élete végéig mai értéken.

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 13:06:31

Orbánista nem vagyok.
Ti viszont nagyon gázos politikai zárvány vagytok.
Egy kellemetlen aranyér az ország seggén.
Egy irritáló afta a szájon... de najd elmúllik.
Biztos ilyen lelkesen verték a nyilasok is az embereket mielött ávósok lettek. A Ti fajtátokból mindig lesz... sajnos.
Csak legalább kérdeznétek meg otthon a családot aki ilyen félresikerülten nevelt titket, hogy hogy is volt ez fater?
Meddig kell majd sunnyognotok míg elfelejtik ki melyik oldalon ált mostanság?

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 13:08:52

Ez az a tota aki kilora megvett a MTV valami gázos propaganda szrhoz?

egyatlagosfelhasznalo 2009.02.03. 13:09:23

Rwindx annyira okos, hogy talán nem is élő ember, hanem valami csodalény. :-))
Persze valószínűleg ő is a többszörösét dugdossa az orvosok zsebébe, mint a többi idióta, aki leszavazta azt, hogy inkább az egészségügybe kerüljün némi pénz, ne ezeknek nagyobb villára, karibi nyaralásra, ilyesmi.
Annyira jó, hogy ilyen sok bölcs ember van ebben az országban. :-))

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 13:10:38

@tróger.gyerek:
"Tehát barátom ne papolj a az "alul lévöök" problémáiról,"

Tudom, zavar ez a tema teged. Az, hogy vannak alul levok es oket meg kell segiteni, az neked kinos. Ulsz a nagy autodban, draga nyaralasokra jarsz, az alul levok pedig csak szivjanak.

Hat nem, kis baratom. Nem fogod tudni a szonyeg ala soporni a melyszegenyseg problemajat.

Itt, ezen a blogon is szembe fognak a halado ertelmisegiek szegulni az altalad kepviselt szelsojobbos nezetekkel. Ez nem szemelyes ugy, ezt koveteli az orszag erdeke, a reformok!

Elore, halado ertelmisegiek! Sepruzzuk ki a blogrol a G. Szabolcs es troger.gyerek szelsojobboldali, reakcios nezeteit!

osborne 2009.02.03. 13:11:01

@OmegA404: ő az aki most kompenzálni szeretne

akakukk 2009.02.03. 13:13:04

felsőoktatás
Általában három társadalmi csoportnak van haszna egz diplomás fő kineveléséből: az egész társadalomnak (több adó, műveltebb, innovatívabb emberek), az üzleti életnek (képzett munkaerő) és magának a munkavállalónak (magasabb kereset). Ezért elképzelhető hogz az oktatás költségeit a három csoport fizesse. A probléma ott van hogy az utolsó pont nagyon billeg. Egy tanár nem keres jól, egy mérnök, vagy bróker (általában) igen. Ezért nem állja meg a helyét az általános tandíj. Utólagos tandíjnak pedig nincs értelme,

Vizitdíj

G.Szabolcs kommentje nagyon ül szvsz!

sorokinV 2009.02.03. 13:13:36

Nothingspecial!

Vegyél vissza a primitív osztályharcos szövegből, kérlek! Azért, mert valakinek több észt ész szorgalmat adott az Úristen (behelyettesíthető bármivel - ateistáknak nyugi van), azt inkább becsüld meg! Legalább valaki értelmes munkát is végez ebben az országban és fizeti a sok ostoba, léhűtő takony szociális plazmatévéjét!

Rwindx 2009.02.03. 13:14:56

@Nothingspecial: És ezt miből vetted le észlény? Abból hogy egy kritizálok egy ostoba rendszert, aminek te tapsikolnál?
Attól hogy neked és az "elv" barátaidnak a korrupció természetes, attól még nembiztos hogy másnak is az.

sorokinV 2009.02.03. 13:15:16

akakukk!

És pontosan mely csoportok azok, mely az általad említetteken túl adót és járulékot fizetnek???????????
Ja, hogy inkább adjuk a pínzt a nyuggernek, hogy ránk szavazzon? Ez is egy lehetőség!

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2009.02.03. 13:17:02

@Doomhammer: Ugye nem gondolod, hogy valamilyen szélsööjobbikos géza vagyok

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 13:18:28

@tróger.gyerek:
"Ugye nem gondolod, hogy valamilyen szélsööjobbikos géza vagyok"

De, azt gondolom.
A megnyilvanulasaid alapjan ez egyertelmu.
Remelem, gardazni nem szoktal? Vagy igen?

egyatlagosfelhasznalo 2009.02.03. 13:19:28

Jelenleg a társadalomnak semmi haszna nincs a sok diplomásból, mert az aránytalanul sok felsőoktatási intézményben ezrével képzik a leendő munkanélkülieket, miközben lassan senki nem dolgozik, mivelhogy a szakemberek, szakmunkások jószerivel kihalóban lévő állatfajnak tekinthetők. Ez aztán az átgondolt oktatáspolitika, grat!
Mellesleg kérdezd meg Mari nénit, akarja-e finanszírozni bárkinek az egyetemi tanulmányait. A plusz oktatás plusz lehetőség magasabb beosztásra, jobb fizetésre, ergo befektetés, tehát fizessen érte. Ez ilyen egyszerű.

HgGina 2009.02.03. 13:20:18

Mivel magamtól ilyet nem tudok kitalálni, hadd idézzek egy klasszikust:

"Akasszuk fel! Könyörgök, akasszuk fel!"

Némi kiegészítéssel:
"Ide akasszuk!... Vagy bárhova."

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.03. 13:25:46

@Nothingspecial: Ha a "társadalomnak" nincs haszna a diplomásokból, akkor miért "jutalmazza" őket a nemdiplomásokénál 2,5-szer nagyobb fizetéssel?

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 13:26:06

Igazából a 40évnyi selejt újratermelte a selejtet, mindegy hány diplomát seggelnek ki, a tartás, a tetrekészség, a jövőbe vetett bízalmat emlegetve Ti is csak mosolyogtok.
Egy rendes kőművest meg max a szabadkőműveseknél lehet találni, de azok meg nem malteroznak.

sorokinV 2009.02.03. 13:26:23

@Nothingspecial:

1, Hülye általánosítás! Amiből nincs haszna a társadalomnak, az elsősorban a szart sem érő felnőttképzés, amit 100%-ban az eftársak felügyelnek és lófaszt sem érő papírokat adogatnak mindenkinek. Másodsorban valóban elhibázott a felsőoktatás szerkezet, de ezt egyrészt senki nem tagadja, másrészt akár miniszteri rendeletben is lehetne szabályozni. Csak akkor a sok MunkVeronikának nem lenne katedrája!

2, A szakmunkásképzés leépítése szintén az elftársaknak köszönhető.

3, Mari néni kurvára nem fizet adót, neki csak minden JÁR.

4, Ha képes lennél felfogni, amit Rwindx írt, akkor láthatod, hogy már többszörösen visszafizette az ő oktatásának a költségeit!

HgGina 2009.02.03. 13:27:07

@Nothingspecial:
de bizony van haszna a sok diplomásból a társadalomnak. Csak nem mindegyikből: Filozófus minek? Szociológus minek? Statisztikus minek? Közgazdász minek? Jogász minek? Politológus minek?
Na ezeknek a túlmnyomó részét el lehetne zavarni dolgozni.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.03. 13:28:02

@Doomhammer: Ezek a szociálisan érzéketlen alakok azok, akik összetévesztik a szegénység elleni küzdelmet a szegények ellenivel.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.03. 13:30:04

@HgGina: A sok "minek?" kérdést az illetők munkáltatójának tegye fel, ő ugyanis fizet ezeknek valamilyen okból.

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 13:30:35

Radikális lenne, ha megkérnénk a nyuggereket romákat közalakalmazottakat, politikusokat, hogy ne szavazzanak? Mert aki nem rak be szotyit a szatyorba az ne is akaja elosztani?

sorokinV 2009.02.03. 13:30:40

@HgGina:

Túlzásba sem kell esni. Szükség van a felsoroltak mindegyikére. Bár némely szakma esettében nem ártana megreformálni a tananyagot!
(Most roppant tréfásan az összevissza jogtárunk rendezésére gondoltam, ami egyúttal tananyag a jogászoknál)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.03. 13:31:09

@dzsucseharcos:
Kibujik a szog a zsakbol. :-( Akarhogy probaljak felvenni a baloldali kontost, alola kivillan az orbanista lolab! Mikozben szegenyek fagynak halalra a sajat lakasukban, Orban az ilyen berkommentelokre kolti a sibolt adoforintokat!

egyatlagosfelhasznalo 2009.02.03. 13:31:12

Rwindx
Nekem nincsenek elvbarátaim, megjegyzem, azon kevesek közé tartozom, aki életében egy vasat se adott orvosnak. Viszont számlára igenis befizetnék nem 300, de akár ezer forintot is alkalmanként, ha ezzel hozzájárulhatok egy esetleges magasabb szinvonalú egészségügyhoz, mert az a pénz úgymond felkerül az asztalra. Persze te valószínűleg a remélt előnyökért lelkesen dugdosod a drága jó dokik zsebébe az ötezreseket, 300 forintot bezzeg sajnálnál az egészségügytől. Pont az ilyen antiszociális, egoista alakok miatt tart ott ez az ország, ahol. "Nekem jó legyen, a többit majd Állam Bácsi megoldja, hajrá ingyenes oktatás, ingyenes orvosi ellátás, ingyenes minden." Tipikus Fideszes propagandaduma. Nem fizetek adót, mert nem szeretem Gyurcsányt. Nem veszek BKV bérletet, mert vesszen Gyurcsány. Ezeknek semmit!!! Akkor meg miből bammeg?

akakukk 2009.02.03. 13:32:26

@HgGina:

Igazad van, csak szerintem mahogy, mint ahogy gondolod. Miert ne lehetne valaki filozofusi diplomaval vizvezetekszerelo? Ja mert mindenki ugy gondolja, karbaveszett az oktatasa? Tudod nyugaton is eleg alacsony a korrelacio a diploma targya es a munkavegzes kozott. De ha tudnad hogy egy nemet vizvezetekszerelo milyen EU-s palyazatot ir!

sorokinV 2009.02.03. 13:33:15

@OmegA404:

Ez elméletben úgy működik, hogy azért szavaz mindenki (egyúttal minden társadalmi réteg), hogy az ő érdekeik is képviselve legyenek. Csak két dolog hibádzik:
1, Nem képviselik az érdekeiket
2, Az alsó kvintilisek nem kikeveredni akarnak a szegénységből, hanem hogy eltartsák őket

egyatlagosfelhasznalo 2009.02.03. 13:34:30

HgGina
Elnézést az általánosító és pontatlan fogalmazásért, maximálisan egyetértek. Megjegyzem, szerintem nevezett intézmények 2/3-át be lehetne csukni. Kevesebb lenne a munkanélküli diplomás, és a respektje is nagyobb lenne a diplomának. Különösen az ilyen léhűtő-képző szakokat zárnám be statáriális jelleggel. :-))

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 13:35:27

Még fiatal vagy... kerülsz Te is műtőasztalra. Bár a párt biztos intéz neked érdemeid elismeréséül....

Ez ésszerűség és nem propagada, a propagandát Te tolod.
Ha ellopják a maciból a tollat akkor nem tömjük meg macit tollal.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.03. 13:36:25

@Doomhammer: Miközben régi kérdésekre nem kapunk választ. Talán 3500 napja is megvan már, hogy nem tudjuk, kicsoda "Josip Tot".

egyatlagosfelhasznalo 2009.02.03. 13:38:01

akakukk
Te kis csacsi. Csak nem képzeled, hogy egy diplomás dolgozik? :-))
Sajnos nálunk az a baj, hogy nagyon sokan azért tanulnak tovább, hogy ne kelljen dolgozniuk.

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 13:39:05

Meg azt se tudjuk hogy lehet egy elévülés miatt nem leülttet csávó miniszterelnök.

akakukk 2009.02.03. 13:39:13

@OmegA404:

Miért gondolod hogy a közalkalmazott nem rak be semmit a szatyorba? Tanár, rendőr tűzoltó, mind zavarjuk el?

És ezt az orszagot a háború után a szüleim korosztálya építette újá, Talán ez is ér valamit, nem gondolod?

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.03. 13:40:31

@Nothingspecial: Azért tanulnak tovább, hogy kevesebb munkaidő-ráfordítással többet keressenek. Hogyan? Úgy, hogy a diplomások valamiért átlagosan sokkal több pénzt kapnak a munkáltatójuktól. Akkor mi az értelme társadalmi hasznosságról beszélni?

sorokinV 2009.02.03. 13:41:22

akakukk

Akkor te minimum 50 éves vagy. De lehet csak ostoba. Habár metszheti egymást a két halmaz :)

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 13:41:59

A diplomások többségének azt mondták otthon tanulj és lesz jó életed... hát ha volt is valamikorilyen ma nincs.
Persze, hogy csalodottak... főleg, hogy egy rakásértelmetlen használhatatlan szarral mosták fel velük a padlót....
Majd elmúllik, ha túl éhesek lesznek.

sorokinV 2009.02.03. 13:43:36

@dzsucseharcos:

Nyilván, mint 10 millió kukásember országa roppant versenyképesek lennénk. Csak a sok vérszívó diplomás pénzt kap azért, mert az eszét is használja. Felháborító. Le az értelmiséggel, meg a szemüvegesekkel, meg azokkal, akiknek nem kérges a tenyere és nem melósruhában issza a kőbányait!

egyatlagosfelhasznalo 2009.02.03. 13:43:46

OmegA404
Amennyiben rám céloztál, 43 vagyok, és voltam már műtőasztalon. Az a baj a hozzád hasonlókkal, hogy még ideológiát is gyártanak a korrupcióhoz, és a tetejébe őszintén el is hiszik, hogy igazuk van. Gondolom, nemcsak orvosnak dugdosol a zsebébe, hanem mindenhol, ahol előnyöket remélsz. Ezt - a gyengébb felfogásúak kedvéért - korrupciónak hívják. :-))

akakukk 2009.02.03. 13:45:20

@sorokinV:

Te pedig udvarias, világot nem látott, véleményében nem megfontolt.

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 13:45:54

Tisztázzunk valamit, akit a köz alkalmaz az nem fizet adót, mert a közösség fizet mindent. Ezt a kifizettem befizettem dologot meg érted nem?
Szóval aki termel és értéket teremt azt lehet megadóztatni és megkérdezni, hogy mit szeretne belőle. szerintem.

A háború utáni korosztály meg úgy emlékszem felépítette, de kurvára el is adósította az országot szóval, ha építesz egy házat bankölcsölcsönből... megdicsérnek, de a ház attól még a banké lesz.

molaris 2009.02.03. 13:47:44

Nézzük reálisan és teljesen kivülállóként a dolgokat-, ha tudjuk.

1,- az ország xrban van, amióta az eszünk tudjuk. Az idősebbek sem enlékeznek "jólétre". Ezek a "jók" kívül esnek a közös emlékezeten. Igaz- e?

2,- a közös emlékezeten belül, volt e olyan paradigma váltás, amikor egyesek, nem kaptak felmentést, a nyilvánvaló bűneik alól? Igaz- e?

A válasz mind a két estben igaz. Akkor meg mit csodálkozunk?

Történelmünk ténye, hogy bárki, bármikor, bármilyen ármánnyal is nyert hatalmat, azt később, a történelmünk kodifikálta. Ennek eredete I. Istvánnal indul. Mert az ősiség jogán bizony Koppány volt az örökös. Mi meg? Mert ez európai!- a fenét, pillanatnyi érdek. Sarolt érdeke.

Azóta valamennyi "Sarolt érgeket" megmagyaráztuk. A következőket is meg fogjuk. Ki így, ki úgy. Nálunk ez rutinból megy. Ha nem lenne igazam, akkor bizony nem került volna trónra Orseolo , és nem lenne az összes királyunk idegen Géza ágyékának.

Semmit sem változtunk, csak a módszerek és az ideológiák. Mindig volt valami, ami elválasztott minket az igazság kimondásától. Le kellene húzni a redőnyt. Kint a fény, benn a sötétség. Amíg ezt nem tesszük, maradunk ebben a nagy semmiben, amit ma Magyarországnak nevezünk.

Ne higgyétek, hogy csak itt fogalmazok sarkosan. Ismerhettek, mindig. Most azért ennyire kisarkítva, mert Muhi és Mohács , Trianon és Jalta nem rombolt annyit, mint amit mi, magunknak. Mikor értjük meg végre, hogy a szemetet ki kell vetni, mert a nélkül nem lesz tiszta az ország.

Tudom, hogy ez fájdalmas, de egyszer már végre rendbe kéne tenni a dolgainkat. Csak annyi a kérdésem, ki lát itt olyan HITELES erőt, aki képes erre?

Addig, addig meg marad, a kics-i és nagymocsok politizálás.
Vegyétek, egyétek.

elfelejtette 2009.02.03. 13:48:30

Haha, Ferenc testvér, ez már a "Der Untergang".

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.03. 13:49:10

@OmegA404: A közalkalmazottak is fizetnek adót: jövedelemadót is, áfát is. Maga még nem találkozott közalkalmazottal? Javaslom, keressen egyet és beszélgessen vele, rendkívüli dolgokra fog rájönni.

Rwindx 2009.02.03. 13:49:41

@Nothingspecial: Azt hiszem a te oktatási, elsősorban olvasás tanítására fordított pénz tényleg pénzkidobás volt.

"Persze te valószínűleg a remélt előnyökért lelkesen dugdosod a drága jó dokik zsebébe az ötezreseket, 300 forintot bezzeg sajnálnál az egészségügytől."

Mióta dolgozok (kb 10 éve), egyszer voltam orvosnál, meghosszabítani a jogosítványomat. Akkor kemény 5000Ft-t fizettem. Igaz számlát is kaptam. Azóta a háziorvosom sajnos nyugdíjba ment, így aki átvette a praxisát annak még a nevét sem tudom. :) A lényeg hogy az én 300 forintjaimból biztosan nem lett volna több az egészségügy bevétele :)

"Nekem jó legyen, a többit majd Állam Bácsi megoldja," - kész vagy. Már antiszociális is lettem. Lehet hogy antiszocialistát akartál mondani?
"hajrá ingyenes oktatás" - kifizettem az enyémet, a gyermekemét, és az unokáimét is. Egyéb kérdés?
"ingyenes orvosi ellátás" - Ha a tied ingyenes, akkor tuti valami főmufti idétlen gyereke vagy. Az én "orvosi ellátásom" rohadt sokba kerül. Tudom, mivel én utalom az államkincstárnak minden hónap elején. Azt már írtam mennyit használok belőle.
"ingyenes minden" - Pl? Remélem kitalálod hogy gázártámogatást veszek igénybe, vagy államilag támogatott lakáshitelem van, vagy szocpol vagy akármi, vagy államilag dotált sörcsap van bevezetve hozzám :) Előre szólok hogy nem.
Ja és bliccelni sem szoktam, ha BKV-t kell használnom. Van még valami amivel esetleg meg tudnál gyanúsítani? Azért te még nem vagy Gyurcsók doktor...

tevevanegypupu 2009.02.03. 13:49:48

Ez a "Mari neni kurvara nem fizet adot neki csak minden jar.." ez egy kicsit ellensegesnek tunik. Tokmindegy kire szavaznak, de a nyugijasok idosebbjei rettentoen elhasznalodtak, betegek, faradtak es nagyon nehezen elnek. Az ertelmiseg is, csak maskepp mint a fizikai vagy mezogazdasi munkasok. Nagyon-nagyon lehangolo latvany egy orvosi rendelo azzal egyutt is, hogy talan a negyede az oregeknek csak beszelgetni jar oda.

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 13:49:53

Jártál Te mostanság kórházban? Aki bekerül meghal.
Az életemért csak fizetek, igen korrupció. Nem én találtam ki, nem én fogom megszüntetni.

Nem tetszik, de ez van... kár lenne álmodozni.

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 13:50:59

Nem vitatkozom ezen. Fizet adót, de miből bazmeg?
Az én adómból.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.03. 13:54:26

@OmegA404: Érdekes, az előbb még nem fizetett. Most meg már fizet. Na de mi is a baj a közalkalmazottakkal?

tevevanegypupu 2009.02.03. 13:54:55

Ez az" ingyen ebed" es "ingyenes ellatas" vadaskodas nagyon duhito. Nem tudom ki talalta ki, de annak valoszinuleg tenyleg ingyen jar minden. A multkoriban Laszlo Csaba mondta eppen..ezt egy volt penzugyminisztertol hallani erdekes.

sorokinV 2009.02.03. 13:55:19

@tevevanegypupu:

Marhára nem mindegy, hogy kire szavaznak, mert annyian vannak, mint a rosseb. Francért nem lehet felemelni a nyuggerkorhatárt és akkor talán nem csak a "postáshozzaacsekkethaferireszavazok" kérdés írna felül minden józan megfontolást!

Paranoid Android2 2009.02.03. 13:59:13

Na a fletó szövegétől, mintha betéptetek volna, ennyi baromságot.
Szimplán mérgező.

sorokinV 2009.02.03. 14:00:38

@tevevanegypupu:

Az ingyen ebed" es "ingyenes ellatas" szövegtől én is a falra mászom, de nem az a megoldás, hogy még egyszer kivetjük ugyanarra a szolgáltatásra az adót. Mert az kábé olyan, mintha a Tescoban a parkolóban mégeccer' ki kellene csengetnek a kifli árát. És mindezt azért, mert nem busszal jöttél, hanem kocsival, tehát fizess köcsög burzsoá!
Szal' családi számlára minden ellátást és akkor legalább egy embernek dolgoznia kellene családonként a megélhetésért.

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 14:02:26

Az, hogy kurva sokan vannak és többnyire csak vegzálják a verseny szektort.

Soroljam?
A rendőr elver az utcán, faszom gyorshajtással baszogat.Ha eltünik valamit lebeszél a feljeletésről...
A orvos hoz munkaidőn kivül eljutni.... cashelni kell.
A tanár kioktat megszopat az iskolában.
A szemetesnek jattolni kell.
A postas soha nem talál otthon...pedig.
A polituksokról most ne is....
A bírokról....ügyészeről... (princz gabimi?)
Apeh TB más herékről...

Faszomért vannak ennyien, ha semmiben nem segítik az életed?
Még egyszer elmondom, ha mi nem fizetünk adót a közalkalmazottak nem kapnak bért és akkor ők nem fizetnek semmit.
Még egyszerűbben, ha adsz egy málnát és visszaadok 6kilot, akkor Te nem 6 kilot fizetsz nekem, hanem logsz 4kiloval.

Paranoid Android2 2009.02.03. 14:03:59

Na a fletó szövegétől, mintha betéptetek volna, ennyi baromságot.
Szimplán mérgező.

akakukk 2009.02.03. 14:04:24

@OmegA404:

Igazad is van meg nem is. Lehetne úgy is, hogy az iskola magán, és a tanár (iskola) vállalkozó. Aki odaviszi a gyermekét, az fizet. Akkor a tanár nem lenne közalkalmazott és nem az adódból fizetnék. De ezt a világ nem találta jó megoldásnak, mert elmélyíti a különbségeket, és nem enged utat a tehetségnek, és ez hosszú távon káros a társadalomnak. Ezért egységesítették az iskolát, és adót szednek tandíj helyett. Innentől a te véleményed szerint a tanár élősködő ingyenélő, aki ne szóljon bele mi lesz az országgal. Nem lennék tanár, semmi pénzér.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.03. 14:07:37

@OmegA404:

>Faszomért vannak ennyien, ha semmiben nem segítik az életed?

Ön szerint mennyivel vannak többen, mint amennyien lenniük kellene?

tevevanegypupu 2009.02.03. 14:11:58

sorokinV
azert remes nem, hogy az embereket mar csak ugy nezzuk, hogy kire szavaznak? A nyugdijkorhatart kulonben tenyleg fel lehetne emelni - bar itt is esete is valogatja - de azt hiszem, hogy a hatvanasok tapasztalatai, rutinjuk, ismeretsegeik hasznara valnak minden vallalatnak, es ugy altalaban mindenhol. Es azt hiszem sokan vannak akik szivesebben dolgoznanak tovabb a munkahelyukon, mint hogy nyugdijkiegeszito allasok utan rohangaljanak.

X Y kronosz óra 2009.02.03. 14:13:51

@OmegA404:

egy málnát és visszaadok 6kilot, akkor Te nem 6 kilot fizetsz nekem, hanem logsz 4kiloval.

Kérdés: hány kilós egy málna?

akakukk 2009.02.03. 14:14:05

@OmegA404:
Vicces vagy de igaz amit mondasz. Létük célja, hogy életed nehezebbé tegyék:

Ne lépd túl a sebességet, és ne érj oda ahová sietsz
Ne tudj szart eladni a boltban, pedig mekkora haszon lenne!
Ne tudj csalni az ingatlannal
Megvágnak ha adót csalsz
Kioktassank, megtanitsanak, megneveljenek
stb Te is tudsz biztos hozzáadni!

Naumov 2009.02.03. 14:15:27

Doom: ezek a köcsög orbánista bérkommentelők mindenhol. Borzasztó még nézni is.

Paranoid Android2 2009.02.03. 14:17:33

Na a fletó szövegétől, mintha betéptetek volna, ennyi baromságot.
Szimplán mérgező.

osborne 2009.02.03. 14:19:17

mondjuk a közszolgák adózása tényleg nem sokat ér, inkább adómozgatás: visszafizetik azt amit mások befizettek nekik. bár lehet tévedek.

sorokinV 2009.02.03. 14:19:31

@tevevanegypupu:

Félreértettél, bár igaz, kicsit leegyszerűsítettem, dühből írtam...
Szal' az a baj, hogy az inaktívak és az aktívak aránya annyira torz és egészségtelen, hogy a pártok szavazókért való versengése miatt lehetetlen hosszabb távon is működő, hasznos döntéseket hozni. Illetve nem lehetetlen, de a politikus oldaltól függetlenül úgy gondolja, hogy az újraválasztása a legfontosabb dolog (mer az ellenfél sokkal rosszabb) és ezért megéri neki is, leszarva a komparatív hátrányokat, kiegyezni az inaktívakkal, sőt folyton bővíteni az inaktívak komfortérzetét növelő szolgáltatásokat.

Szal' ez volt a bajom, csak előbb nem tettem bele ennyi értelmet :)

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 14:20:38

Én úgy gondolom, hogy 10m emberből legalább 4-5m dolgoznia kéne. Ebből max 15-20% lehetne közalakalmazott.
Jelen álapotban pedig a parlamentet is felezik.
Önkorira sincs ennyire szükség. Minek 10m emberre 7000 önkori?
Valjon NYC hány van? Pestre se kéne ennyi kerület.


Nehéz megondani. Ennyi tényleg minek?
Jó én megértem világagazdasági válság van, ezért az állam foglakoztat mindenkit.

Okmányírodák minden kerületben.

Vannak olyan cégek a világon aminek több dolgozója van mint Mo.nak aktív lakossága, nehogy az gondoljuk olyan nagy dolgo megszervezni 10m embert.

Mondjuk, ha van benne 1m roma is,meg 3m posztkom nyugger, meg 1,5 ingeynélő segdugasz és 2millió köz csecsszopó... akkor bonyorultabb a matek. De mivel magyarok vagyunk megoldjuk ezt is.

states 2009.02.03. 14:21:22

Jó hagyjuk már Gyurcsányt, úgyse tudunk róla újat mondani, bár kétségtelen, mióta válságot kezel, kénytelen vagyok minden híradó elejét kihagyni, mert az még a legedzettebb hírfogyasztók idegeinek sem való. Viszont Orbán már megint kétpárti parlamentet jósol, ez megnyugtató lehet a két kispártnak, és Gyurcsány eltávolításában is biztos, ami nagyon jó Gyurcsánynak. Orbán jóslatai megbízhatóak, az ellenkezőjére ugyanis mérget lehet venni. Különösen, ami Gyurcsány eltávolítását illeti...

OmegA404 (törölt) 2009.02.03. 14:22:59

Na figyeljé. A lét önmagában is nehéz, minek fizessek egy rakás lovét ingyenélőknek, hogy tovább nehezítsék?
Érdekes Luxemburgban nem útálják az adófizetőt a közalkalmazottak.

akakukk 2009.02.03. 14:37:35

@OmegA404:

Én úgy gondolom, hogy 10m emberből legalább 4-5m dolgoznia kéne. Ebből max 15-20% lehetne közalakalmazott.

Szerintem kb annyi is számszerűleg. A probléma hogy van egy csomó ember aki így vagy úgy papíron nem dolgozik. Aki dolgozik, az nem vall be, és céges autón furikázza a családot nyaralni, céges benzinből. Ezzel csak a nem adózott jövedelemre mondok példát. Így aztán az állam növeli az adót, mert ez a legegyszerúbb megoldás, és azok akik legalább félig becsületesek szentségelnek. Találj nekik egy ellenséget, pl. a Zorbán, a nyugger, a közalkalmazott, aztán már meg is vannak osztva, lehet tovább lopni. Moszkvai recept SZVSZ.

tevevanegypupu 2009.02.03. 14:49:50

@sorokinV:

na latod igy mar en is felfogtam.(:

molaris 2009.02.03. 14:58:42

Tiiíí!! Jisszerű kesergők!!
13:47:44.- nél van egy hsz.- em. Majd, azután, ha felmértétek, no akkor lehet verni a habot. Mert addig, amíg az én "zsidóm" nem is az, míg az én niggerem "fehír", míg az én cigóm "ejrópéer"; az én komcsim "jófejbeépített", addig nem megyünk semmire.

"Hiába minden, önkínzás, ének, szeretném, ha szeretnének"- jaaa, majd ha tudom ki vagy.

"S lennék valakié, lennék valakié, lennék valakié."
Persze, leszel az enyén (is), ha tudom ki voltál, honnan jössz és mit akarsz.

Addig? Simogassátok egymás nedvedző sebeit, de míg ki nem vágjátok, jön a genny. Ha tetszik, ha nem.

molaris 2009.02.03. 15:00:11

Bocs!- van egy plusz "lennék valakié".

norblog (törölt) 2009.02.03. 16:02:17

Ugyan már.. komolyan nem értem ezt a sok buta embert, aki még képes támogatni a gyurcsányi politikát. Az ilyen embernek fáj bevallani, hogy amiért eddig élt... a Párt... leszerepelt (!!!)... gondolom igen, szar lehet, ha az embernek az egész eszmeiségbe vetett hite össze kell hogy omoljon.
De sajnos rá kell jönni, kedves megrögzött szocialista honfitársaim, hogy amiért eddig tűzbe mentetek, az már Titeket is éget. Csak az embernek rossz beismerni, hogy ekkorát hibázott azzal, hogy az elveit követte.

Én is ilyen rosszul érezném magam mint Ti, csak lehet, hogy én lehajtott fővel megbánnám, hogy eddig kitartottam ilyen emberek mellett és ezzel azt vállaltam, hogy jómagam is ilyen vagyok. Szégyen.

Ma voltam bent a Miniszterelnöki Hivatalban és beszéltem egy hosszú ideje ott dolgozó igazi baloldali emberrel, aki szomorúan mesélte nekem, hogy ez a baloldal nem baloldal, ez nem az amiben ő hisz. "Ez egy szar." (szó szerint idézve). Sajnállak Titeket!

molaris 2009.02.03. 17:14:56

@norblog:
Oldaltól és politikától függetlenül, midig és mindenkor nehéz szembesülni azzal, hogy rossz oldalra álltunk. Sok e,beri tragédia származott már ebből.

Talán emlékezetes, ha nem pontos elnézést, mert csak így fejből:
Kormányzó Úr!
Becstelenek lettünk.
Egy ember, egy miniszter, egy magyar szembenézése.
És nem "maszatolt"! Hol a szobra??

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.02.03. 17:32:35

@states:
Hagyjuk a FT-t! Nem ez lenne az első ostoba csúsztatása a magyar jobboldallal kapcsolatban. Nem beszélve arról, hogy az állítólagos FT interjút éppen a ZSé kategóriás Index kommentálja.

cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2009.02.03. 17:41:59

Kicsit off, de muszáj:D. Eszembe jutott a népszerűséghajhászásnál, amikor John Cleese az egyik Flying Circus epizódban fekete keménykalapos broker és azt mondja:

Well I think they should attack the lower classes, er, first with bombs, and rockets destroying their homes, and then when they run helpless into the streets, er, mowing them down with machine guns. Er, and then of course releasing the vultures. I know these views aren't popular, but I have never courted popularity.

:DDDDDDDD

yda 2009.02.03. 19:19:47

Kínai Kálmán,TrágárTóni.
Elnézést,hogy nem a témához szól a hsz.-em,de van egy kérésem.
Legyetek szívesek és nézzetek utána a következő esetnek(lehet,hogy pletyka,kérem ilyen színten érdeklődni):A Betonút RT
versenytárgyaláson vett részt a Székely földön ahol vesztesként
hagyta el a tárgyalást.Errefel beperelte a székelyeket,hogy a tárgyalás magyar nyelven folyt és azért nem sikerült nekik.Ha ez igy volt akkor elmehettek volna példáúl közelkeletre tárgyalni ott biztos általuk érthető nyelven tárgyalhattak volna.

yda 2009.02.03. 19:37:57

SZÉKELYFÖLD sajnálom.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.02.03. 19:58:03

Ez a Ferkó egy nagyon rendes gyerek már!

kulalak 2009.02.04. 04:47:30

Egyreszt polarizalo, sajatjai nem ertik es nem demokrata. Elkepeszto hsz-eket irtak ide egynehanyan, kezdek hinni az internet bertollnokaiban.
Masreszt sajnalom de elmekortani eset. Ez nem normalis ez bipolaris a manias szakban. Azt hiszi ha eleg hosszan mondja igaza lesz. Pedig a rovidseg Horn Gabor klasszisaban az igazi: Menj a picsaba feri.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.04. 11:21:51

Nem is tudom, ki sző összeesküvéselméleteket, miniszterelnök úr... úgy tűnik, maguk hasonlítanak ahhoz a kocsihoz, aki ugye hallja a rádióhírt, hogy egy őrült szembe megy a forgalommal, majd fölkiált: egy? száz!

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2009.02.04. 15:31:08

@yda: Megkérdeztük az udvarhelyi kínai boltos ismerőseinket, s ők megerősítették a hírt. Az eset némileg bonyolultabb, de a Betonút fellebbezési indokai között valóban szerepel a magyar nyelv használata. A helyi sajtó sokat írt az ügyről (de azt mondják, volt róla szó a Magyar Nemzetben és a Duna TV-ben is):

borbolycsaba.ro/content/view/1449/88/
www.kronika.ro/index.php?action=open&res=25769
pluszportal.ro/web/index.php?option=com_content&task=view&id=9494&Itemid=1

stb.

osborne 2009.02.04. 15:32:05

itt a barnaveszedelmező válaszcikk a tegnapi Orbán FT interjúra, az FT-ben:

www.ft.com/cms/s/0/f149112c-f152-11dd-8790-0000779fd2ac.html

caralho voador 2009.02.04. 15:36:49

Ott az elején, ne haragudjatok, teljesen hülyék vagytok, hogy ezzel a gszabolccsal leálltok vitázni. Tipikus szemellenzős fletóista, egy az egyben azt böfögi vissza, amit a baráti médiában a Párt nagyszerű prominenseitől hall. Ha tényleg 35 éves, vsz apuci és nagyapuci is munkásőrként dologzott a szocializmus kiteljesítéséért, ő pedig most elkötelezett kapitlaista (ahogy valószínűleg ezen felmenői is ugyanezt ismételgetik, majmolva a polgári demokráciáról pampogó exkiszes népvezért).
Arról meg végképp fingja sincs, hogy ezt a blogot nagyrészt nem szemellenzős orbánisták írják és olvassák.
Fletóról meg inkább egy nagylélegzetű összeállítást kéne közölni, ahol egymás mellé szednétek az elmúlt öt évben egyes témákban általa elmondottakat. Abból jobban lejönne, hogy mindig az aktuális helyzetnek megfelelően hazudik valamit, minden koherencia nélkül. Lásd adócsökkentés.

Invictus 2009.02.04. 18:22:46

@kulalak: Csak irigykedsz, hogy milyen lendületes a Feri :)

Invictus 2009.02.04. 18:26:59

@caralho voador: Ha nem állnak le vele vitázni, akkor még inkább elhiszi, hogy ő tudja a tutit... Így sem fog "megtérni", de a hozzá hasonlók beesnek az index címlapról, hogy kiosszák a "hülye orbánista idiótákat", aztán mikor darabokra cincálták és körberöhögték őket, szépen elkussolnak és nem térnek vissza:)
Gyakorolni sem árt, hogy kell reagálni, ha IRL hasonló nézeteket valló nagyhangúak akarnak leoltogatni mindenkit, aki nem Fleto-fan:) Persze csak ha nem baj, hogy anyázás lesz a vége:)

Invictus 2009.02.04. 18:28:30

"Magyarország problémáinak fő oka az, hogy 1998-ban Orbán Viktor jutott hatalomra. 2006-ban, hogy Orbán visszatérését megakadályozzák, a szocialistáknak is kellett néhány kompromisszumot kötniük, de ez volt az egyetlen módja a haza megmentésének. Azért, hogy a világgazdasági válság ilyen érzékenyen érinti Magyarországot, felelős többek között Orbán Viktor"

Ebben a pár mondatban szerintem összefoglaltatok mindent a szoclib szavazó világnézetéből a MEH-milliókat zsebbe kapó "értelmiségitől" a panelproliig.

Invictus 2009.02.04. 18:31:03

Fletó pedig nagyon jól tudja hogy milyen szövegeket kell nyomnia a híveinek, pl. a Mozgó Világ olvasóinak. Ugyanolyan simogató "magunkfajta" érzéssel olvassák ezt a végeláthatatlan locsogást, mint a szemellenzős orbánista egy Viktor-interjút. Saját (a más megmondóemberek által már elültetett) gondolataikat olvashatják vissza.

Rwindx 2009.02.05. 12:34:28

@Nothingspecial:
bár valószínűleg már nem jössz vissza, de ajánlanám a figyelmedbe, talán kiderül számodra is kik dugdossák az orvos zsebébe az ötezerforintosokat.
index.hu/politika/belfold/hala2326/

Végkövetkeztetés: Budapesten a legnagyobb arányban, és leggyakrabban a 65 év feletti korosztály. Tipikusan azok akik itt hozzászólnak, és a jobboldal törzsét képezik...
Marha.
süti beállítások módosítása