Új hullámok a Duna hullámain
2009. február 01. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Új hullámok a Duna hullámain

 Ex-szovjet teherhajón lépnek fel a legbájosabb tolvajok ma este Budapesten. Az A38 imbolygó deszkáin néhány szerény faszi és néhány cserfes énekeslány varázsol párizsi hangulatot a nagyérdeműnek. A Nouvelle Vague ismert, kevéss ismerté vagy teljesen elfeledett, nyolcvanas évekbeli new wave-dalokat ad elő minimalista chanson vagy bossa stílusban. Mondjuk ki: szimpla tribute-zenekarról van szó, de a Nouvelle Vague körül kisebb kultusz alakult ki, még az itthoni frankofon / zenefaló értelmesség körében is.

 Minek köszönhető mindez? A zenéjüket belengő gall hangulatnak, a kiváló ízléssel rendelkező zenészeknek és az erősen francia akcentussal éneklő hölgyeknek. A Nouvelle Vague olyan, mint egy aláfestő zene egy soha meg nem valósuló lamúrhoz, amiben mondjuk svájcisapkás, lakkcipős párizsi festőlánynak vallanánk szerelmet a Jardin du Luxembourgban, egy májusi alkonyon. Hogy ez giccs? Az hát. Pont annyira, mint a Nouvelle Vague zenéje, amiben andalító zsongássá válnak a jó öreg punk, szintipop és alternatív zenei tételek, a Depeche Mode-tól a Clash-en át az utánozhatatlan Billy Idolig.

 Esti koncertjükön minden mértéket meghaladó jónő-felhozatalra számíthatnak férfiolvasóink. Az oda elmerészkedő női olvasóinkat szerelemre gyúló férfiakra figyelmeztetjük. Akik pedig foglaltak, azok a színpadra figyelhetnek, ahol a következő dalok biztosan elhangoznak majd.

 Dance With Me

 Love Will Tear Us Apart

 Too Drunk To Fuck

 Don't Go

 Dancing With Myself

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr88915011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teddy Bagwell (törölt) 2009.02.01. 09:06:46

Mi az, hogy "frankofon / zenefaló értelmesség körében is"?
Ebből a zenefaló értelmesség vagy értelmiség(?) érdekelne.
Pákót hallgatok már rögtön büdös proli vagyok?

devadel 2009.02.01. 09:36:05

igen, ha pákót hallgatsz már büdös proli is vagy. pákónak az a célcsoportja. nyilvánvalóan.
aki nem hiszi, kérdezze meg tőle :-)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2009.02.01. 09:39:56

Ha ez a reakciósság akkor elég vérszegény. Ez langymeleg, vaníliás-fahéjas pörköltmogyorós fos sztaniolpapírban 278 forintért 10 dekás kiszerelésben.

BK 2009.02.01. 10:12:06

Nagy respekt a cikkért! Én is imádom ezt a zenekart. Viszont szerintem amit csinálnak, abban semmi giccs nincsen, akik feldolgozzák a Too drunk to fuck-ot vagy a This is not a love song-ot, vagy akármelyik Joy Division-számot, azok pont a giccs ellentétjét valósítjk meg. Azért, mert nagyon jó az arányérzékük. Első pillantsra egy bossa nova feldolgozászenekar giccsnek tűnne, de amit megvalósítanak, abban semmi gicc nincsen. :) De amúgy nagy respekt a videókért é a cikkért.

Ja és előre várom az AC/DC- és IronMaiden-szökevényeket, hogy teleszpemmeljenek itt mindent "ez egy langyos semmilyen sz*r"-kommentekkel. :-)

BK 2009.02.01. 10:31:52

@ergé: az AC/DC-t én is bírom, csak arra akartam utalni, hogy nap mint nap újra és újra meglepődöm azon, hogy felnőtt emberek képesek lesz*rozni minden zenei produkciót, amiben nincsen egyetlen mellényes faszi, vagy bőrgatya sem. :-)

nénike · http://mandiner.hu 2009.02.01. 11:04:42

Pákóság = büdös proliság. Diplomás büdös proli az, aki az értelmiségi kifejezés magára húzásával lejáratja az értelem szó jelentését.

klingon 2009.02.01. 11:14:35

A too drunk to fuck videon látható szinpadi produkció egészen magávalragadó.

a_tom 2009.02.01. 11:23:30

Volt pár dal ami tetszett kicsit, de nem vagyok elragadtatva.
Egy fokkal azért jobb mint ezek:
www.youtube.com/watch?v=UlCWo1qdTdE
Én azért maradok az eredetinél.

irrelevant 2009.02.01. 11:25:50

Végre valami (legalább mérsékelten) érdekes ajánló, ergé!
Ez az, így tovább! Le is töltök ezektől valamit, az tuti.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.01. 11:30:58

Otvospeter, milyen zenesznob vagy te, hogy még nem ismerted az NV-t, he? ;-)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.01. 11:31:22

Szerte a világon zongoristák ezrei játszanak Chopint, Lisztet, Rachmanyinovot, kamarazenekarok tömege Mozartot és Beethoven darabokat, szimfonikus zenekarok hadosztályai muzsikálják Brahms és Bartók halhatatlan műveit. Miért is lenne szégyen más zenéit játszani? Különösen, ha ezt valakik egyéni hangvételben teszik.

A Stones is sok másdalát játszott kezdetben. Az a 70-es években vált szokássá, hogy mindenki saját zenét játszott, még akkor is, ha nem volt jó. Mindent meg lehet tölteni egyéni hanggal, különösen egy olyan műfajban, aminek formai korlátai nem nagyon szorosak.

Jó ez a zenekar. A csajok különösen, mert helyesek és valósak. Üdítő ezt látni egy olyan világban, ahol mindenki átalakított vagy renovált. Az a típus mind, aki mellett jólesik egy olcsó hotelszobában felébredni és instantkávét főzni, hogy aztán a 10-es géppel elröpüljön a világ másik végébe és évente egyszer válaszoljon az e-mailemre. Az élet szívfájdító gyönyörűségei ezek, kedves ergé, a lakkcipős párizsi festőlány képéért külön köszönet :)

BK, én is nagy médenes vagyok, nálam nagyobb médenes itt talán csak Őrnagy Őrnagy, de nem biztos. És mégis tetszik ez. Mondjuk az is biztos, hogy kamaszkorom legszebb éveiben a 80-as évek Új Hullámának emlőin nevelkedtem, a Don`t Go különösen szép emlék. Most youtube-on ráakadtam a Nouvelle Vague-tól a Tainted Love című Soft Cell feldolgozásra, ez egy másik nagy kultuszdalunk volt akkoriban...

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.01. 11:38:39

Elpet, látom, benne vagy a hangulatba'! Jó ebédhez szóljon a nóta! ;-)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.01. 11:45:11

Szintén francia anyanyelv, szintén tribute, és szintén egy olyan nő, akiért rendszeresen meg kell halni:

www.youtube.com/watch?v=sxkoVPuL-R4

burt lancaster 2009.02.01. 11:57:22

1. A "This is not a love song" szerintem a legjobb daluk

2. nagyon kellemes zenekar, 2 éve hallottam őket élőben is Zamárdiban (Balaton Sound)

3. mind a 2 énekes csajt blokkolnám (lehetőleg egyszerre, de lehet egymás után is)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.01. 12:03:04

@ergé:

Hadd folytatom még ebéd előtt a történetet. Tehát térden állva szerelmet vallottam a Jardin du Luxembourgban, mire ő fölnevetett és lakkcipős talpával hanyattlökve elsietett... Majd egész nyáron jártam utána, sírva, fenyegetőzve, részegen és másnaposan, józanul és fölényesen; lerongyolódva, kócosan és borostásan, kiöltözve, frissen borotválva és csinosan, a hódítás minden eszközét felhasználva, mígnem egy este engedelmesen karjaimba simult manzardszobámban, és enyém lett úgy, ahogyan soha nem is álmodtam... Majd másnap eltűnt úgy, hogy nyomára nem akadtam... Egy hónapig, mint az őrült jártam a várost, abszintba fojtva bánatom, mindenemet elveszítettem, állást, lakást, barátokat. Mivel nem akartam meghalni, elszegődtem Marseiile-ben egy Jávára induló hajóra hajósinasnak. Jávában aztán hosszú évek alatt dúsgazdag ültetvényes lettem. Visszatérve Párizsban megpillantottam Őt. Egy luxusautó hátsó ülésén ült sötét szemüvegben, nercstólában, ízlésesen dekoltált ruhában. A szálló előtt vártam taxira... Fejét felém fordította, mélyet szívott vékony, szipkába illesztett cigarettájából, kopogott a sofőrnek, felhúzta az ablakot, és elhajtatott.

Tovább nem tudom.

a_tom 2009.02.01. 12:04:27

Meghalgattam még pár számot és már sajnos siralmasabb a kép. Az említett Tainted Love feldolgozás borzalom, a másik nagy kedvencem a Blue Monday valami iszonyú, A Forest hasonló.
Ezekhez a számokhoz számomra hozzátartozik a hangszerelés, az effektek, az előadó stílusa, a vizuális hatások, stb. Van persze néha jó feldolgozás de ezek nem olyanok.
A lányok tényleg csinosak, de én nem látok festőlányokat, hotelszobákat. Inkább nézem a fekete kócos pasast vagy a fura meleg vékony srácot, ha amit előadnak az elvarázsol. Lehet ha egy klubban nézném részegen jobban tetszene, vagy ha értelmiségi lennék :)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.01. 12:11:07

a_tom, nézd meg őket ma este egy klubban, részegen :)

Elpet, igazából nincs is tovább. Már a viszontlátás sem része a történetnek, mert nincs visszaút az eltűnt időbe. ;-)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.01. 12:17:40

Most esik le, hogy a posztban összegyűjtött dalcímek egymás után kiadnak egy félresikerült randit :-) Akivel ma este, koncert után ez történik, holnap jelentkezzen ;-)

Téglagyári Megálló 2009.02.01. 12:23:36

ergé,

jó mulatást, majd írjál az előzenekarról is, kíváncsi vagyok a véleményedre

Teddy Bagwell (törölt) 2009.02.01. 12:34:07

eh nem tudjátok hogy mi jaz a jó zene, a didikirály


nemtom lehet é linkelni de itt e
www.zenradio.fm

ja amúgy nem halggatunk mi pákót itthon, mert jobb környék ez anál:)

azt viszont továbbra sem értem, hogy az NV miért értelmiségieknek játszik zenét.

én szeretem Prodigyt is, Pink Floydot it, de a Drum and Bass zenét is.
Komolyan nem tudom, hogy hova soroljam magam..proli, értelmiségi, übermenschen vagy mi?

irrelevant 2009.02.01. 12:37:06

@ergé: Újabban kicsit lelassult, lemaradt zenesznob vagyok... :D

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.01. 12:39:14

TM, azabaj, nem biztos hogy én tudok menni, de ez egyéni problem.

Francois Pignon 2009.02.01. 12:43:01

OFF is, és tudom hogy nem szép ilyen hibákba belekötni, de azért ez elég vicces, amit most látok az Indexen:
"Szcientológusok tüntettek Debrecenben
Pszichiáterkongresszus előtt tiltakoztak Xenu hívei."
Xenu éppen a főgonosz a szcientológusok szerint. Ezek szerint Debrecenben megjelentek sátánista szcik? ;)

irrelevant 2009.02.01. 13:36:33

Nemtom, hogy Xenu milyen szerepet tölt be a szci mitológiában, de miért nem értesültem én erről korábban??????? Megnézhettem volna, ááááá....

budai zöld 2009.02.01. 15:34:44

@nemvagyokkocsog:
szerintem itten arról van szó, hogy mivel Magyarországon a rádió/tévé csak a legigénytelenebb alja zenét nyomja, nálunk már az is durvának számít, ami máshol korrekt popzene. Nálunk a Bon Jovi már heavy metal, a Blur meg alternatív, az Arctic Monkeys meg annyira de annyira durva, hogy nem is adják le. Így aztán, Magyarországon, egy ilyen kellemes kis popzene meghallgatásához (mint az NV) is a tömegmédiától függetlenített zenei ízlés kell, amit csak egy szűk réteg tud felmutatni.
Nálunk ez már igényességnek, sőt értelmességnek számít. Hiába, operettország vagyunk.

Grrr 2009.02.01. 15:47:32

Van benne néhány jó ötlet, de alapvetően rossz a hanszerelés a legtöbb számban. Megbontották az eredeti harmóniákat, ami rendben van, de akkor vagy fel kellene hívni erre a figyelmet (egy kis fals hangzás nagyon izgalmas tud lenni! :)), vagy teljesen kicserélni az egészet újakra. Így csak a háttérben van valami elig hallható, inkább zavaró disszonancia. A fiúkat le kellene cserélni! :)

Grrr 2009.02.01. 15:51:13

Egy picit hasonló irány - egy '80-as ismert popsláger minimál-jazz-swing feldolgozása:
www.youtube.com/watch?v=07lyiovWZGo

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.01. 16:08:46

Huhh. itt a Dance With Me eredetije:

www.youtube.com/watch?v=4ysnkkrhlK4

Nagyon nyolcvanas évek, valami Cure-másoló bandától :)

Teddy Bagwell (törölt) 2009.02.01. 18:24:46

budai zöld 2009.02.01. 15:34:44


Valószínűleg igazad van, erre egy megoldás van jelenleg. Internetrádió.Mióta szélessávú netem van, nem hallgatok se danubiust se slágert, semmi szart.

a gond az, hogy 100 viva tv nézőből meg danubius rádió hallgatóból 1 akad, aki elolvas egy ilyen blogot:), ő meg jól lesznobozzoaaa (ezt elírtam) a tisztelt budai úri ifjakat.

Téglagyári Megálló 2009.02.01. 22:07:26

@ergé:

azabaj, hogy a nők a szemedbe hazudnak...

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.01. 23:11:23

TM, c'est la vie...

nemvagyokkocsog, nem vagyok budai úri ifjú

:)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.01. 23:23:29

@ergé:
Azt írtad, hánysz a honi belpolitikától.
De hiszen az A38 állami pénzen lett felfuttatva a Fecó által!
Ez honi "kultúrpolitika".

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.01. 23:30:35

Tölgy, ez a bejegyzés egy kellemes francia dzsesszpop zenekarról és budapesti koncertjéről szól, nem az A38 hátteréről.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.03. 20:56:34

@ergé: ma egész nap NV-t hallgattam munka közben, hát, megvan a maga hangulata, a kutyafáját. Estére aztán pedig megérett bennem az olcsó szállodában ébredéses jelenet utóélete. Télzeneszerelem.

"Mon Chere, Elpet, látom, megint írtál.

Nem írok levelet csak azért, mert megint írtál. Azért írok, mert van mondanivalóm, és ez eztán sem megy majd másképp. Kicsit fölöslegesnek érzem buzgó levélírói munkásságod, különösen azért, mert semmi igazi tartalma a leveleidnek. Tudom, hogy tudod, hogy tudom: miért írsz nekem ennyit. De nem fogod kizsarolni, hogy keljünk át a fél világon, és találkozzunk megint, És azt is tudom, képzeld el: férfiúi hiúságodnak imponál, ha megszerzel egy nőt, és ennél csak az imponál jobban, ha még egyszer megkapod. De nyugalom.
Lehet, nem volt szép dolog, hogy csak reggel mondtam: délelőtt indul a repülőgépem. Igazából nem is kérdezted, de legalább volt okod fájdalmas arcot vágni. Nem mintha neked is ne lett volna ezer dolgod, és legalább este már nyugodtan olvasgathattál. Láttam viszont, hogy jólesett eljátszanod az elválástól gyötrődő szerelmest, igazán kedves volt tőled.
Nem az a baj, hogy bármiben is csalódtam veled kapcsolatosan, igazán szép volt az együtt töltött idő. Attól kezdve, hogy az étteremben az asztalomhoz kérezkedtél, (volt máshol is hely, láttam, és kíváncsi is voltam, oda mersz-e ülni hozzám), nagyon jól játszottad a félénk kisfiú figuráját, persze nem is áll ez messze a természetedtől. Aztán persze ahogyan oldódtál, úgy bontakozott ki egész narcisztikus önvalód, remélem, kellőképpen megcsodáltalak. Én nagyon élveztem az egész estét, az éjszakát is, különösen, hogy aludni is hagytál. Szóval, ne legyen kisebbségi érzésed, szép volt minden perc, örülök, hogy neked is.
Az a baj, amit te is tudsz nagyon jól. Mi ezen az estén nem egymást kerestük és találtuk meg. Én nem akarok veled élni, te sem velem, és ez így jó. Mi az álmainkat kerestük és találtuk meg akkor együtt egy estére, éjszakára, és ez ettől volt gyönyörű. Örülök, hogy a továbbiakban sem felejtettük el egymást, de ne akarj ismételni, mert nem lesz olyan, mint először. Ha találkozunk, ha lesz időnk, ha lesz kedvünk egymáshoz, majd meglátjuk. Ne erőszakoskodj, kérlek, jó?

Azt írtad, hogy a Nouvelle Vague énekesnőiről én jutottam eszedbe. Mindről? Jellemző rád egyébként, hogy még nem ismerted őket. Igen, hasonló stílusban öltöztem a múltkor, mint a lányok azokon a képeken, amit küldtél, és a találkozásunk hangulatához is illik a zenéjük. És ha legközelebb egész más leszek? Tüskehaj, melles térdnadrág, póló, bakancs? Akkor is tetszeni fogok? Az egy más hangulat lesz már, kedvesem. Csak vigyázz, nehogy az első találkozás emlékét elrontsa az újabb... Majd meglátjuk.

Írok majd, ha lesz mit, és nem haragszom, ha te is csak akkor írsz.

Szeretlek. Őrizd az álmaid, kisfiú!

Sophie"

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.02.03. 21:51:02

ismeritek a Subliminalt??
zsidó repperbanda... :P
a judapestblog rádióján találtam

genial!

en.wikipedia.org/wiki/Subliminal_(rapper)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.18. 23:20:19

Nouvelle Vague-koncert ma éjféltől az M1-en!

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.19. 09:40:08

@Elpet: Elpet, sok mindenről, premier plánról lemaradtál :) nézd meg az m1 honlapját, hátha megvan valahol a felvétel. Ha nincs, marad a Youtube, illetve júliusban az NV jön Zamárdiba a Balaton Soundra, ott lehet rajongani :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.19. 10:50:53

@ergé:

Milyen premier plán, ember? Tán közelről mutatták a csajok feketeharisnyás combjait?
süti beállítások módosítása