Az európai uniós támogatáshoz kötődő többletfeladatai miatt 80 millió forinttal megnövelnék a 4-es metró építésének kommunikációjával foglalkozó PR cég megbízási keretösszegét, szól a hír.
A Demszky Gábor kampányait bonyolító Sawyer-Miller Group kapott megbízást a 4-es metró kommunikációs feladataira 2005 szeptembere és 2010 decembere között, 214 millió forintos díjazásért. Most azért akarják ezt további 80 millióval növelni, mert az uniós támogatásból történő finanszírozás többletköltségeket okoz: amikor a Sawyer-Miller Grouppal szerződést kötöttek, még szó sem volt EU-pénzekről, a kormány és a főváros állta volna Demszky Gábor álmának beteljesedését.
A 80 millió egy részéből tájékoztató kiadványokat juttattak el uniós tisztviselőkhöz (8 millió Ft), illetve szakmai rendezvényekkel lobbiztak a sikeres pályázatért (további 9 millió Ft) - a kiadványok és az események közelebbi ismerete nélkül nehéz lenne megmondani, hogy vastagon fogott-e a SMG ceruzája, így ezeket hagyjuk is.
Viszont 48 milliós keretet szánnak egy brüsszeli vándorkiállításra, amiből 22 milliót már el is költöttek (Ikvai-Szabó Imre és Hagyó Miklós megnyugtatnak mindenkit, hogy a keret többi része sem vész kárba). De mi értelme egy 4-es metró-kiállításnak Brüsszelben? Az eurokrata megáll az Európai Parlament vagy az Európai Bizottság irodaháza előtt, hogy budapesti látványterveket nézegessen? Így nyugodtabb szívvel áll majd a közel másfélmilliárd eurós uniós támogatási igény mellé? Kevésbé fogja zavarni, hogy jó eséllyel sosem térül meg az 500 milliárd forintos beruházás? A célzott információs kiadványoknak lehet értelme, a kiállításnak viszont nem sok. Különösen, ha a Városháza Parkban néhány hétig látható, vérszegény anyaggal turnézik a SMG Brüsszelben.