Ahol 33 éve Gyurcsány van hatalmon
2008. november 12. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Ahol 33 éve Gyurcsány van hatalmon

 Van egy ország. Jelenleg csak egy országrész, egy sziget, ahol Krisztus előtt 750-ben alapították a görögök az első városokat. Szinte nincs olyan négyzetméter ezen a szigeten, amelyen ne találnánk műemléket. A tenger még most is meleg, a fák roskadoznak a ciromtól és a narancstól, sőt még gesztenye is terem arra. A boruk pedig világhírű.

 Mégis olyan egykedvűek az emberek, mint Magyarországon. Olyanok az utcák, mint Budapest VIII. kerületének körúton kívüli részein: egy kis kutyaszar, keverve cigarettacsikkel, amibe belekapaszkodik a kartonpapír. Sőt, kicsit rosszabb, mint Magyarország. Olyan, mintha itt már 33 éve lenne Gyurcsány Ferenc hatalmon. Van völgyhídjuk is, olyan értelmetlen, mint a miénk, csak 100 kilométer hosszú. Az állapota pedig a régi M7-esé, az a tatam-tatam típusú autópálya, ami pár négyzetméteres darabokból van összeillesztve. A pálya felett pedig befejezetlen átjárók árválkodnak.

 A bosszantó ugyanaz, mint Magyarországon, hogy van egy gyönyörű táj, amiben ott nyugszik a történelem minden kincse és mégis fájóan esik szét az egész, lassan rohad. Ez a hely: Szicília.

 Végül rájöttem, hogy miért ez a gyurcsányos hangulat, hiszen csak a maffia által lehet tönkretenni ilyen értékes kincseket. 1975 óta a maffia uralkodik Szicíliában. Nyílt erőszakot alakalmaztak államügyészekkel, rendőrökkel, politikusokkal és szakszervezeti vezetőkkel szemben. 1985-ben indult az első maffia-ellenes mozgalom, de csak 1993-ban tartóztatták le a legfőbb keresztapát: Totó Riinát. Kicsit csökkent ugyan a maffia hatalma, de még mindig jelentős a befolyásuk. Állítólag azért nem épült még meg a messinai tengerszorost átívelő híd sem (aminek már 1998-ban zöld utat adtak), mert Róma attól fél, hogy az építkezésen ismét csak a maffia gazdagodhatna.

A romláson túl azonban ott a gyönyör. Beleszagoltam az Etna tetején a Föld kénes füstjébe:

 

 Az Etna egyébként tavaly is kitört. 2006-ban pedig elöntött több utat és ezt a házat is itt:

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr16761759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 09:14:53

szép fotók, izgalmas téma, csak Gyurcsány nevét ne látnám leírva...

phaidros 2008.11.12. 09:34:56

Én úgy mentem oda, hogy előtte olvastam ki Mario Puzo-tól A szicíliait. Megvolt a hangulat. :)

Lola, Agrigento-ban voltatok? Lenn van délen, 3 város - egy ókori, egy középkori, és egy újkori, de egymás mellett, nem egymás alatt...

phaidros 2008.11.12. 09:36:41

Azért Szicíliáról tudni kell azt is, hogy állandó megszállás alatt volt, szinte sosem létezett függetlenül. Így a Cosa Nostra (A mi ügyünk) a mindenkori megszálló hatalom ellen alakult ki. A szicíliaiak nem tartják magukat olasznak, s kvázi továbbra is megszállás alatt vannak.

kispufi 2008.11.12. 09:39:23

ergé, pedig le kellett írni, mert nagyon klappol a párhuzam...

jozicsenko 2008.11.12. 09:42:22

minálunk nincs mafia

meg korrupció

meg csalás

minálunk semmi sincs

még adófizető se...

vagy mégis: van

nyugdíjas, roma, fiatal, öreg, anya, apa, fiu, család

és mégis azokkal találkozok, akik "őket védik" meg a jogaikat
(annélkül hogy bárki megkérte volna őket erre)

és a végén csak a védelmi pénz marad...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.12. 10:17:34

gratulálok

megint sikerült lemenni a blikk segge alá

libsi vagyok, szabadíts ki innen...

Tintahal Kombájn 2008.11.12. 10:33:13

Húúúúú, gyönyörűűűűű ez a hassssonlat!!! :/

Francois Pignon 2008.11.12. 10:37:52

A Cosa Nostra kicsit régebbi, régebbóta is küzdenek ellene. Először átfogó maffiaellenes harcot Mussolini indított. De talán jobb is hogy nem került bele a bejegyzésbe, ha már ennyin is sikerült kiakadni. ;) Bár Gyurcsány emlegetése nekem sem hiányzott innen.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.11.12. 10:44:36

A Cosa Nostra és Ferkó összehasonlítása megáll. Mindkettő pénzt vesz el csak az erőszakmonopóliumára hivatkozva, nem kívánva a polgárok egyetértését.

(Vö. Szt. Ágston, Isten városáról, IV. könyv)

Francois Pignon 2008.11.12. 10:51:30

A Vasprefektus kifejezés Gergényire eleve nagyon erőltetett volt, nem is tudom ki kezdte el annak nevezni, de valahonnan az ő környezetéből jött.
Hányingere az embernek meg az ilyesfajta személyeskedéstől lehet.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 11:06:24

Jo Tunder,

Tudod mi az az ad hominem.

en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

Nézd meg. Azt birom, hogy egyetlen egy "érvet" nem láttam itt leírva, hogy miért nem jó a párhuzam Gyurcsány és a maffia között, ami amúgy szerintem is erős túlzás. Ennek ellenére idekerül a szerző valakijének a önéletrajza, és egy kis "kiemelés" hogy azt állítja magáról...

Nekem ettől az érveléstechnikától van hányingerem. Ha most itt lennél, akkor biztos jól arcba is hányálak.

Na most a lényegre: miért túl erős (nem jogos) szerintem ez a párhuzam? Mert Ferit "mi" választottuk meg, akár hogy is fáj, és bizony le is válthatjuk a következő választáson.

Ez a jelenség, ami a felesleges völgyhidakat, meg lepukkanást eredményezi, nem más, mint a kapitalizmus hiánya. Ezt önmagában Fletó távozása sem oldja meg. Sajnos.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.12. 11:06:50

tölgy, neked is gratulálok

szépen felmutatod a konzervatív értékeket:)

Francois Pignon 2008.11.12. 11:09:31

(Ha valaki elvesztette volna a fonalat, Cesare Mori szicíliai prefektusról volt szó korábban.)

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 11:12:58

Jó Tündér bejegyzése moderálva. Személyesen bármilyen sértésnek, vitának állok elébe. Bárkinek a családtagját kéretik kihagyni. Köszönöm.
phaidros, Agrigentoba nem jutottunk el. Nagy az a sziget.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.11.12. 11:15:51

Hanni,
köszönöm a gratulációt. Igyekszem-igyekszem!

Cusi most mondta
"ez egy pénzből és erőből működtetett rendszer"
Ferkó pedig valamikor 2005-ben, elő lehet keresni, mondta, hogy azért veszi ez az állam a pénzt az emberektől, mert megteheti, ereje van hozzá.
Tedd mindezek mellé a honi ballerek jó 10 éves érvelését, miszerint a közjó nincs, az csak vakítás, mindenki csak az érdekit követi, stb.

Ezt vesd össze a jó Ágostonnal, aki azt kérdezte, mi a különbség a kalózok és Nagy Sándor közt. Mindkettő puszta erővel vesz el.
Érzed a problémát?

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 11:15:58

Az első képen egyébként az a vicces, hogy a Szicilia bank kirakatát kipofozták, felette, meg mellette döl össze az épület. Nem vagyok egy nagy fotós, azért magyarázom el :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.12. 11:19:21

Érv? Erre?

Bulvárstílben nyomatott giccses-érzelgős fikázásra milyen érveket kellene elősorolni?

Tényszerűleg ostoba általánosításokra milyen érvekkel kellene válaszolni?

Arányérzék nélküli ostobaságokkal hogy lehetne érvekkel vitatkozni?


"...iróniával szemléljük magunkat és a hozzánk közel álló politikai tábort is. Hiszünk a vélemények sokszínűségében, a szabadságban, a hagyományban..."

nc

illetve mégis: juj

_astronaut 2008.11.12. 11:22:01

Már hallom is a kórust háttérben, látom a matricákat a buszon és a kezembe nyomják a szórólapot: "A gyurcsány a hibás". Nagyon unalmas már, lerágott csont. Külön "jópont" egybe mosni az mszp-t a Cosa-Nostra-val...
Én nem tudom mi van veletek, de a szlovákiai barbárságok óta ti is kezdtek elhülyülni! Érveket, idézeteket, komoly összeszedett írásokat várok tőletek, erre jön ez a nyavajgós-fletó-a-hibás szarság. Már bocs.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.12. 11:24:07


A gonosz állam, amint elveszi a pénzt a zemberektől ...na ne már

Ezt a szintet nem lehetne meghagyni a beszédíróknak....?

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.11.12. 11:25:44

..a sziciliaiak nem tartják magukat olasznak.." Egykori olasz olasztanárom szerint ott az olaszintézetben, valóban nem is olaszok, mert az ott lenn nem olaszország. Afrika!

heima (törölt) 2008.11.12. 11:32:00

engem a felcímkézhetetlenek kezdenek kicsit zavarni, szülessen itt akármilyen írás, egy horda midig összegyűl, ami annyit bír mondani, hogy ez "szar".

Idézném e témában Miniszterelnököt Urat: "El lehet innen menni, tessék!"

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.11.12. 11:35:39

Hann,
ezt Feri mondta és most Cusi.
Velük vitatkoznál?
Gondolod, hogy részegek voltak vagy éppen szívtak valamit, amikor ezt mondták.
Általában a marxista gondolkodást csak nem vonod kétségbe?

Asztronauta,
Ferkó tényleg hibás. (Vagy valakik a Szíriuszról?)

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 11:36:56

Hannibál:

...a na ne már, meg a "beszédírók" szintén nem érv, nincs benne hozzáadott érték. Írjatok már le valamit, aminek értelme is van, könyörgöm.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 11:39:12

Hanni, astronaut - nekem olyan érzésem volt Sziciliában, mintha Magyarországon lennék. Lehet, hogy ennek nem a maffia az oka, de van azért néhány párhuzam.
- Ha bejössz a Ferihegyről a városba, gyönyörű házak vannak az út mentén, mégis esik le róluk a vakolat és még a golyónyomok is benne vannak. Fenn a vár közepén is ott rohad szét a volt Hadügyminisztérium épülete. Sziciliában ugyanezt látod.
- A völgyhíd is. Biztos van máshol is, de nekem eddig csak Sziciliában tűnt fel, meg Magyarországon.
- Kosz bárhol lehet.
- Az emberek hangulata pedig furcsa. Ilyen egykedvű embereket csak a budapesti metróban és Sziciliában láttam. Nem rossz indulatú, hanem kedves, szomorú, megtört embereket.

Szerintetek mi lehet ennek az oka?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.12. 11:45:12

nyilván csak Gyurcsány Ferenc lehet az oka, tudod, ő a hibás mindenért!

Dzsungellakó (törölt) · http://dzsungelvilag.blog.hu 2008.11.12. 11:46:28

Gyurcsány demokratikus választásokon jutott hatalomra. Na jó, hazugsághegyek segítségével. Szicíliában a mafia nem rendez választásokat. Ezért nem jó a hasonlat.

Ha valami olyasmit lehetne kigombolyítani, hogy egy maffiózó áll a törvényes hatalom élén Szicíliában, az már kezdene hasonlítani. Trükkök százai, Zuschlag included...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.12. 11:49:55

az a különbség kettőnk között, hogy én nem állítottam ilyet, nem is gondoltam

Francois Pignon 2008.11.12. 11:50:52

Megérkeztünk. ;) A maffia árnyékállamot működtet, azért nem működnek rendesen a hivatalos állami intézmények.
Na ki működtet még árnyákállamot?

heima (törölt) 2008.11.12. 11:51:03

calam, kettőtök között a különbséget Minőségnek hívják.

_astronaut 2008.11.12. 11:55:27

Értem a párhuzamot, hogy úgy érezted ott magad, mint nálunk, hogy talán lehetne szebb is ez a hely, ha nem ilyen vezetői lennének. Én ezt Nagyváradon éreztem, meg Pozsonyban a sétálló utcában, ahol akkor még folyton az járt a fejemben, hogy ez hogy nézne ki magyar közigazgatás alatt.
Azóta rájöttem, hogy a magyar közigazgatás se külömb mint a többi, de ez most mindegy.
Azzal van bajom, hogy ha az ember belelép egy szarba akkor gyurcsány a hibás. Ha csődbe megy akkor a Gyurcsány a hibás. Ha valahol a világban kosz van, akkor ez olyan mint amit nálunk a Gyurcsány csinál.Ha a kutya odaszarik a 6.-dik kerületben a járdára, akkor meg Demszky a hibás. Ha a BKV ellenőr megbasz mert nincs jegyed akkor meg a BKV és Gyurcsány a hibás, mert miatta nem tudok jegyet venni, hiszen ellopta a pénzem...
DE MIKOR KEZDNEK EL AZ EMBEREK VÉGRE GONDOLKODNI IS?

Majd ha Gyurcsány nincs? Akkor kire fogjuk majd ezeket a dolgokat?

heima (törölt) 2008.11.12. 11:56:44

A századelőn a belső, falusias vidékeken sokkal erősebben volt a maffia hatalma - annyira, hogy a közrend jobb volt, mint bárhol Olaszországban. Igaz, hogy mindenki leadta az ajándékot a donnak, de cserébe nem volt piti bűnözés

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.11.12. 11:57:56

FP,
fején találta Sir Bedevere!
Kemény, metsző logika, na.

wendriner úr 2008.11.12. 11:59:14

a boruk messze nem vilaghiru, a marsala az aminek neve van valamennyire. de tenyleg nyockeres hangulata van az egesz szigetnek. koszos, kopott hazak, felbehagyott epuletek, szemet mindenutt.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 11:59:42

astronaut, akkor kezdjünk el gondolkodni :) Ki lehet a hibás?
Biztos gond a 40 év kommunizmus is, a lemaradásunk. De azért a felelősség mégiscsak azé, aki éppen hatalmon van, vagy rosszul gondolom?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 12:00:05

a nagyváradi és a pozsonyi sétálóutca SZARABBUL nézne ki magyar közigazgatás alatt...

_astronaut 2008.11.12. 12:01:05

Szóval szerintem ennek a "fura hangulatnak" az oka, magunkban keresendő és nem a mélyentisztelt komenista vagy éppen fasiszta vagy neoliberális vezéreinkben. Ha végre az emberek nem ordibálnának egymással a buszon,de rögtön, amikor valaki rálép a másik lábára, vagy a kopasz nem dudál le a zebráról, mert ő siet, akkor talán majd észrevesszük, hogy a hangulatunk változott.
Nézd meg Izlandot.És most ne gyere azzal, hogy ott leváltották a "bűnösöket"! Az a politikai kúltúra más mint a miénk. De az egyszerű emberek is jobban viselik a válságot, és nem kezdenek el rögtön zsidózni, meg cigányozni, orbánozni,gyurcsányozni, amint 1000 Forinttal kevesebb van a tárcájukban...

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 12:03:08

Az emberek a hibásak. Hülye nép. Izlandi bevándorlókat akarunk!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.12. 12:03:54

lelkylola, a piszokért a házak állapotáért mind gyurcsány tehet? Azon kívül Mo. nagyon hosszú ideje vezet(ett) a különböző devianciákat mutató skálákban. (alkoholizmus, öngyilkosság).

heima (törölt) 2008.11.12. 12:05:42

"Ki a hibás? 2008":

-a magyar nép
-tanárok, orvosok, közalkalmazottak
-vállalkozók
-parasztok
-egyházak
-fehér heteró férfiak
-fideszesek
-radikálisok, szélsőségesek
-világgazdasági válság
-hátéemek
-MSZP nem progresszív platform
-minden antiértelmiségi, aki szerint gyurcsányahibás

Megoldás: "Rossz emberek vannak! A rosszakat el kell ítélni!"

_astronaut 2008.11.12. 12:07:27

A felelősség azé aki hatalmon van, ebben egyetértek. Fletóbá eltakarodhatna már az Altus-t vezetni, és kereshenének egy másik arcot, aki még nem devalválódott...Többek között ezért örülnék, hogyha a választott képviselők visszahívható mandátummal rendelkeznének. Meg nem "godemode" költségtérítéssel..Sok mindent szeretnék. De a változást elkezdeni csak magadon és a szűk környezeteden lehet. Avagy lehet zsidózni-cigányozni-gyurcsányozni-orbánozni-fasisztázni, stb. Hárítani könnyű, de mielőtt hárítasz, tedd fel a kérdést: És én vajon miről tehetek?

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 12:07:31

Ez az ország egy nagy bolondokháza, tele kiabáló őrültekkel, alkoholistákkal, depressziósokkal, öngyilkosokkal. Kérem, ilyen humán erőforrással nem lehet mit kezdeni. Még Gyurcsánynak se sikerült, pedig, ha valaki, akkor ő mindent megtett. Még a bolondokházát is bezáratta, hogy felszabaduljunk végre.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 12:09:50

Torkig vagyok Gyurcsánnyal, és torkig vagyok azzal is, hogy "Gyurcsány a hibás"!

Tegnap kapartam az arcomat, hogy négy fideszes VÉLETLENÜL a kisebbségi kormány javaslata mellett szavazott a parlamentben.

Bakker, kisebbségi kormány van, és minden úgy megy, mint kés a vajban. Mi a csöcsöt csinál akkor a Fidesz-frakció? Sorra lépnek ki belőle, a bentmaradók elfelejtenek szavazni, vagy rosszul nyomják meg a gombot stb.

Ennyire mindegy lenne?

Akkor mi is a cél, kedves fideszes vezetés?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.12. 12:09:58

lelkylola, arra próbáltam finoman utalni, hogy az emberek bonyolultabbak annál, mint hogy éppen ki van hatalmon.Van olyan, hogy valaki nem szeret valakit, esetleg gyűlöl, de hogy ezt kritika nélkül teszi?

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 12:10:24

Miről tehetek? Befizetem az adót, vásárolok a szomszédnéninek, dolgozom, megpróbálok kedves lenni. Ha zöld lennék, akkor még azt is hozzátenném, hogy biciklivel közlekedem.

_astronaut 2008.11.12. 12:12:14

"Ki a hibás 2008?"

Az aki választásokon...

- ígérget
- az aki ezt még be is tartja
- az aki ezekután még hisz is nekik

Volt tüntetés azért, mert a kormány nem hozta nyilvánosságra a válosztások előtt az ország gazdasági állapotára vonatkozó adatokat? NEM.
Kit érdekel ameddig van Sulinet meg olcsó lakáshitel? Rengeteg cinkosa van ennek a rendszernek, és nincs fekete meg fehér, nincs nem hazudó Orbán és nincs igazságos Gyurcsány.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 12:12:34

calam, én nem gyűlölöm Gyurcsány Ferencet. Szeretem Gyurcsány Ferencet! És ezután?

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 12:15:36

A hülye emberek örülnek, ha kapnak egy számítógépet, vagy lemegy a benzin ára. Nem fogják fel, hogy közben csődbe megy a gazdaság!
Ha mi, mindannyian azt mondanánk: felelősen gondolkodunk, nem fogadunk el ajándékokat az államtól, akkor felállhatnánk emelt fővel, de addig marad a piszok.

states 2008.11.12. 12:15:36

Jó a párhuzam, maffia ott is, itt is, ami mégis Szicília mellett szól, hogy a mi Totó Riináink szabadon garázdálkodnak, sőt ők kormányoznak. De meg is érdemeljük, hiszen itt is van akinek szúrja a szemét Gyurcsány emlegetése, pedig szegény Totót valószínűleg eszi a sárga irigység a sitten a magyar kolléga pályafutását illetően...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.11.12. 12:16:59

heima,
A klasszikus, Rákosi et. mondása, aki 9 millió fasisztával építette a kommunizmust!
Ferkónak is nagyon nehéz a helyzete.

_astronaut 2008.11.12. 12:18:26

lelkylola, akkor menj el Gödön egy kocsmába. Én tőzsgyökeres Kőbányai vagyok és most költöztem Gödre. Az még csak nem is vidék. Két vélemény van a pultnál:

1. A zsidó bankárok tehetnek mindenről + gyurcsány
2. A cigányok tehetnek erről, mert nem dolgoznak + gyurcsány

DE AKKOR MÉR TETSZETTEK AZ MSZP-re és a jóléti rendszerváltásra szavazni? És miért teszettek a 14.-dik havi nyugdíjra és a FIDSZre szavazni? Hát ezek az emberek tehetnek róla, hogy itt tartunk. Mindenki várja a sültgalambot, meg az ingyenkaját...Szerintem ez gázos.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 12:20:22

astronaut, voltam a müncheni sörfesztiválon, nem tudom mit üvöltöztek, de nagyon hasonlítottak a kőbányaiakra.

_astronaut 2008.11.12. 12:22:45

Ja és nem sittelni akartam a posztot, és nem azért járok ide minden nap cikket olvasni, hogy beírjam, hogy "ez nagyon szar volt". Egyszerűen csak 1 hete azt érzem a reakció cikkeiből, hogy megy lefelé a színvonal, a szlovák konfliktus értelmezése óta. De lehet, hogy csak én változom, és nekem kéne lassan más olvasnivaló után nézzek... Sajnálnám, nyáron nagyon jókat röhögtem a jobbnál-jobb cikkeken!

_astronaut 2008.11.12. 12:23:27

:) kőbányán csak mosolygni tudok:) jó hely:P

heima (törölt) 2008.11.12. 12:29:27

Alábecsülitek a "kormányzati coolsági" faktort.

Sokan hivatkoznak arra, hogy nem érdekli őket a politika, visszavonulnak a magánszférába és nem foglalkoznak a köcsög politikusokkal. A negatív hangulat mégis átterjed az egész országra, ennek pedig oka van.

Érdemes először szétbontani a politikát pártpolitikára és közpolitikára. Előbbiből bőven ki lehet maradni, kb arról szól, hogy mindenki elmondja a véleményét. Nincs itt a világvége, ha vlaki ezt a világot kerüli. Viszont utóbbit kikerülni lehetetlen: hiába nem érdekel a gyurcsány vagy a parlament, akkor is le esel a székről, ha megnézed a bérpapírod és az látom hogy a 300ezer forintos keretedből lett a nettó 120-as fizetésed, szívsz az sztkban, a szakadt buszokon nem férsz el az ingyen nyuggerektől, és következmények nélkül anyázza a nemzetedet egy szomszéd ország vezető politikusa.

A hibás szerintem nem a hazugság, a hitelesség, vagy gyurcsány személye, hanem a rettentően gyenge közpolitikai kormányzati teljesítmény. Hogy napról napra nonszenszek sokasága esik meg, hogy minden pusztul, rohad, hogy nincs semmi olyan nemzeti tényező, ami büszkeséggel töltené fel a lelkeket, amiért érdemes küzdeni.

Ellenpélda: Szlovákia. Ott látszik igazán, hogy a dolog nem pártpolitika függő. A reformkormányzatot leváltották, de a közpolitikai irány maradt, és egyben a szlovák gazdasági és társadalmi fejlődés is. Nem a Ficohoz vagy a Slotához ragaszkodnak a népek, hanem ahhoz az erőhöz, hogy akár felül kerekedjenek a magyarságon, hogy leléphetik a környéket, hogy euroval fizethetnek jövőre, hogy lehetőségek állnak előttük, nem akadályok, napi nonszensz hegyek és (ál)értelmiségi kioktatások, hogy szar nép vagytok mert szemeteltek és nem mosolyogtok a buszon.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 12:49:22

Bummer :)
astronaut, értem, amit írsz. Biztos, hogy népnek, egyszerű embereknek vannak hülyeségei. Pl. mindig külső okra vezetik vissza a saját szerencsétlenségüket. De szerintem a világon mindenhol vannak ilyen emberek és nem ettől működik jól vagy rosszul egy ország.
Én inkább a tudatosságot hiányolom. Vannak barátaim, akik Németországban, Belgiumban élnek.
Az egyik nem értette, hogy miért fasisztázzák valamelyik újságban Orbánt, írt a Külügyminisztériumnak. Azt hittem, ez hülyeség - eszembe nem jutna írni a Külügynek, mert nem értem, hogy a Magyar Nemzet mit írt Grúziáról. Szóval írt nekik és válaszoltak is. Csodálkozott, hogy ezt én furcsálom. Neki ez a természetes, mármint, hogy a hivatalokban mindenféle tájékoztatást megkaphat.
A másiknak pedig nem fizetett rendesen a biztosító. Írt a biztosítótársaság igazgatójának, hogy ezennel felmondja a szerződését és fel van háborodva. Könyörögtek neki, hogy maradjon náluk, elnézést kértek, kárpótolták, de ő elment tőlük.
Ha Magyarországon valakit átvernek, nem az állam, hanem egy szolgáltató. Akkor szomorkodunk csak, eszünkbe se jut, megfelelően képviselni a jogainkat. Ezért tehetetlenek vagyunk. Ez nem jó. De ez nem a hülye nép miatt van, hanem azért, mert még mindig nem fogtuk fel, hogy számon kérhetőek a szolgáltatók, a politikusok stb.

_astronaut 2008.11.12. 12:52:45

Oké a felvetés, álértelmiség vagyok. Nincs diplomám és nem értek a közgazdasághoz-szociológiához sem. Nem tartozom sehova, "csak" a magyar nemzethez, a pártok, személyek számomra nem fontosak, csak az eredményeik és programjaik. Nem akarok kioktatni senkit, csak ideges leszek ha valaki el kezd Orbánozni, vagy Gyurcsányozni, mert ez engem zavar. Szlovákia vagy Franciaország annyiból tényleg pozitív példa, hogy ott megvan az az egészséges minimum összetartó nacionalizmus (szlovákiában kicsit több is) ami az összefogást keresi és nem a széthúzást.
Azzal is egyetértek, hogy "rettentően gyenge közpolitikai kormányzati teljesítmény".
Ja és nem azt mondtam, hogy szar nép vagyunk, mert nem szedünk elég vigyorexet, hanem azt, hogy általában hiányzik mindenkiből az empatikus kézség, és a hosszas gondolkodás képessége, amire szerintem törekedni kéne, már az összefogás végett is.

_astronaut 2008.11.12. 12:56:16

Sajnos mutyiországban nem számonkérhetőek a dolgok, és ez nem fog megváltozni amíg ebbe belenyugszunk, szerintem is így van!

heima (törölt) 2008.11.12. 13:00:10

"DE AKKOR MÉR TETSZETTEK AZ MSZP-re és a jóléti rendszerváltásra szavazni? És miért teszettek a 14.-dik havi nyugdíjra és a FIDSZre szavazni? Hát ezek az emberek tehetnek róla, hogy itt tartunk. Mindenki várja a sültgalambot, meg az ingyenkaját...Szerintem ez gázos."

A közpolitikai intézkedésekért soha nem az a felelős, aki a másik végén van a történetnek, hanem az aki hozza. senki nem saját zsebe ellensége, és a közhiedelemmel szemben senki nem szeret dolgozni.

Én is vettem anno winyót és memóriakártyát sulinettel, pedig csúnyán nem értettem vele egyet, de mégsem én vagyok a felelős, hogy igénybe vettem, hanem az aki kitalálta. A kellően igénytelen népek se felelősek azért, hogy gyerekgyártásból élnek, az a felelős aki arra ösztönzi őket, hogy ha megelégszel egy igénytelen élettel, akkor sok gyerek mellett nem kell dolgoznod.

Anno az oriens interjún mondta jól Zsoldos István: ha ledobnak ide egy szingapúrit vagy egy csehet, vagy akár egy izlandit, egy idő után ő is így fog viselkedni. Csalni fogja az adót, keresi a kiskapukat, sőt valószínűleg a ballib szemében rasszista is lesz.

A közpolitikai ösztönzők működnek akkor is, ha rossz irányba terelik a népet...

heima (törölt) 2008.11.12. 13:01:50

"hosszas gondolkodás képessége, amire szerintem törekedni kéne, már az összefogás végett is. "

A hosszas gondolkodás már az, amikor a Fidesz=14 havi nyugdíj?

heima (törölt) 2008.11.12. 13:05:15

Szlovákiában ki fogott össze kivel?

states 2008.11.12. 13:13:56

Én azért mégiscsak irigylem ezt a Szicíliát, ott a maffiafőnök sitten ül, nálunk a miniszterelnöki székben. Micsoda különbség...

_astronaut 2008.11.12. 13:26:12

Ehh...Szét is szedtél darabokra. Tehát:

1.A hosszas gondolkodás nem az erősségem, de törekedni kell rá. Eredménye pedig akármi lehet.

2.Lehet, hogy igazad van, ösztönzők kellenek és példás viselkedés a kormányrúd közelében és az ellenzék soraiban is. Ezek szerint már csak a példás viselkedésről vitázhatunk:)

3.Szlovákiában voltak reformok (Dzurinda kormány). Az ellenzék a reform eltörlésével kampányolt, de amikor hatalomra kerültek (Fico kormány) nem törölték el az előző kormány összes intézkedését, hanem nagyrészt érintetlenül hagyták azokat és élvezték a reformból befolyó pénzbőséget.

Ilyesmi történt nálunk a Bokros kormány után, amikor kiderült, hogy "a választási program nem kormányprogram", és a fidesz nem vezetett be kollektív kánaánt, hanem sok dolgot érintetlenül hagyott és a befolyt összegeket próbálták jól/rosszul felhasználni. Sajnálom, hogy később elvetették az egészségügyi reformot a választások miatt, de ez már csak személyes vélemény. És ha valaki ebből, azt olvassa ki, hogy a fidesz tehet az mindenről, azzal még vitázni sem vagyok hajlandó, mert annyira buta.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.11.12. 13:31:34

"a választási program nem kormányprogram" -ilyet fideszes kormánytag nem mondott, csak baloldali.

heima,
természetesen Szlovákiában van összefogás: a szocik összefogtak a sovinisztákkal. Ezt még Feri itthon nem lépte meg.

Invictus 2008.11.12. 13:43:31

tölgy: Urbán László pénzügyminiszter-jelölt mondta, igaz utána egyszer csak már nem volt az, és összeveszett OV-vel, szakított a Fidesszel és visszament bankárnak.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.11.12. 13:46:50

invictus,
így van.
Egy _jelölt_mondta, aki ezért sem lett miniszter.
Viszont egy pénzügyminiszter, bizonyos Peti, ezt mondta hivatala alatt és nem csapták el miatta.
Igazat mondott csak :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.12. 13:48:38

re: lelkylola · reakcio.blog.hu/ 2008.11.12. 11:39:12

hát ezeknek biztos nem Gyurcsány:)

amiket felsoroltál, évtizedes (évszázados!) dolgok....

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.12. 13:51:02

tölgy, most kezdjek el számolgatni, hogy feriék vagy vikiék emlegetik-e többször a népet, a zembereket...?

meg mindegy is, épp azt mondtam, hogy ne beszédíró szinten menjen már itt a vita (oldal, pártot nem véletlenül nem említve)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.12. 13:54:03

szfül: kikérem magamnak!

ponyva rulez
na de a pornó?:)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.11.12. 13:59:20

Hanna,

a népes megjegyzést nem értem. Stop.

Cusi nem beszédben, hanem telefonba mondta. Feri beszédeit ne vegyük komolyan?
(Itt is és máshol is sok ballerrel hozott már össze a rossz sorsom, akik szerint csak anyagi-hatalmi érdekek vannak, és nincs közjó, mindenféle erkölcsi elvárásra hivatkozás vagy moralizálás - pfhhhh, tudománytalan! - vagy porhintés, ideológia.bpolitikai társulás ilyen, "realista" szemléletét bíráltad volna.)

heima (törölt) 2008.11.12. 14:05:33

"És ha valaki ebből, azt olvassa ki, hogy a fidesz tehet az mindenről, azzal még vitázni sem vagyok hajlandó, mert annyira buta."

Nem is mond, én az olyan arcokkal is így vagyok, akik képesek előadni a legsötétebb gyurcsányi paneleket előadni, persze csak miután tisztázták h ők vérfüggetlenek. Lásd például bokrosi reformok, összefogás, ellenzék felelőssége és tsai

--

az Ároksás mintájára lehetne csinálni lassan egy blogot a kitermelt anyagról is, ezekről a zsolti boszorkánykonyhájában létrejött panelekről, amit aztán előad a társadalom független része.

heima (törölt) 2008.11.12. 14:14:52

"Ehh...Szét is szedtél darabokra."

Bocs, ha túl offenzív voltam, kérlek ne vedd ezt személyes támadásnak, messze intelligensebben közelítesz a témához, mint az idejáró "felcímkézhetetlenek". Bocs még1x, és minden amit írtam a véleményednek szólt, nem a személyednek:)

_astronaut 2008.11.12. 14:31:49

nem vettem személyeskedésnek, csak nehéz objektívnek maradni egy SMS hosszúságú hozzászólásban és nem biztos, hogy nekem sikerült:) Az ember utána meg mindig magyarázkodhat:)

Bummer 2008.11.12. 14:41:23

>Ilyesmi történt nálunk a Bokros kormány után, amikor kiderült, hogy "a választási program nem kormányprogram"

A pontosság kedvéért: ezt Horn mondta éppen a Bokros csomag védelmében.

Bummer 2008.11.12. 14:43:13

Bocsánat, én is pontatlan voltam. Medgyessy mondta 1996-ban, amikor nem volt hajlandó válaszolni arra, hogy milyen viszonyban van a kormányprogram és a választási ígéretek.

A mindenkori címzett joga és felelőssége annak eldöntése, hogy az adott interpelláció, kérdés a feladatkörébe tartozik-e.
Az interpelláció és kérdés a kormányzat ellenőrzésének fontos eszköze, de a fenti állásfoglalás értelmében a kormánytól csak a kormányprogramot lehet számonkérni.
Mivel Képviselő Úr hozzám intézett kérdésében párt választási program végrehajtását kéri számon, így legnagyobb sajnálatomra erre nem áll módomban válaszolni.

Google 2008.11.12. 15:22:24

A reakciós cikkek nem jók, mert nem arról írnak, amiről kellene. Aktuálisan: a Gyurcsány-Fico féle összeborulási , és az azt megelőző kísérletekről.

Akik most annyira kényesek a Gyurcsány jó hírére (nem ő a hibás, a világ rossz) vajon akkor is így gondolták, amikor nem ő, hanem például Orbán kormányozott?
Valakik azért szidták Orbánt is, könyveket is írtak róla, pedig akkor is a kutyák tették a dolgukat a kővön, minden politikus hazudott és lopott is stb. Miért is akartak amazok akkor kormányváltást? Hát nem mindegy, ki kormányoz?

_astronaut 2008.11.12. 16:25:23

Google, a reakciós cikkek témájukban jók (polgárjog, társadalmi feszültségek, visszaélések, korrupció) és valamiféle középutas objektív tálalás a jellemző rájuk. Ebből a cikkből ezt hiányolom.
Utálom amikor megveszem a Magyar Nemzetet és mindig ugyan az van benne, nagyon egy oldalról közelítik ugyanazokat a témákat. Áll ez a népszabira is, amit szintén megszoktam venni és sokszor csalódom benne, mert nem mindig objektívek az írások. A reakció nem ilyen, pont ez tetszik benne.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.12. 16:52:59

_astromaut: ugyanezt írhatnám én is a reakcióról

csak sajnos egyre gyakrabban feltételes módban:(

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.12. 17:04:00

_astronaut:
Ok, törekedni fogunk Több Színvonal előállítására. ;)

PeDro 2008.11.12. 17:29:44

erdekes, hogy az Orbean Vikit senki sem hasonlitgatja a Cosa Nostra-hoz, pedig o kozelebb all hozzajuk, mint a Gyurcsany...

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.11.12. 18:29:32

Lola

- a messinai híd anyagilag és földtanilag is necces, a szoros több száz méter mély, és 5 kilómétert kábelesen áthidalni mérnökileg és anyagilag is húzós mulatság, ráadásul Szicília évente csúszik valami 2 centit felfelé, ami hosszútávon problémás.

- a közkeletű vélekedésekkel ellentétben a délolaszok bár magyar fogalmak szerint lazák, olasz fogalmak szerint igencsak zárkózott népség, a szicíliaiak a leginkább.

- a cosa nostra hatalma még ma is óriási, de már sokkal közvetettebb,mint húsz éve, az üzleti lehetőségeket még mindíg ők szabják, meg de nem feltétlenül puskával és semtexel.

- a nhdragetat, a calabriai maffiát ma már erősebbnek tartják a cosa nostranál, mivel őket kevésbé voltak a figyelem központjában.

- a hazai és a olasz maffia közt elképesztő különbségek vannak stílusban. Engem és még egy tucat magyar diákot pl az egyik nhdrageta klán vezér simán meghívott a luxusvillájába bulizni, mert az egyik haverja barátnője magyar volt. Ahhoz képest, hogy taknyos senkik voltunk, ugyanolyan kedves és személyes figyelemmel bánt velünk, mint a fontos üzleti partnereivel. Azóta lelőtték szegényt.

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.11.12. 18:35:17

Nehez ezt mar kovetni lola, mert az addig rendben, hogy szerinted Gyurcsany kommenista, a kommenistak meg rosszak, gonoszak, butak, meg egyaltalan minden jot es szepet elrontanak (Gabrilo, tolgy nem szukseges a verbalis bologatas, tudom, hogy ti is igy gondoljatok). De Sziciliaban mikor voltak kommenistak hatalmon? A haboru ota, kis megszakitasokkal vegig a keresztenydemokratak uraltak a terepet.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.11.12. 18:41:21

dolphin

Ez nem ilyen egyszerű. Calabriában, Pugliában és Szicíliában is a városi és a tartományi vezetésben nagyon erősek a kommunisták(és ők aztán tényleg komolyan gondolják a proletárdiktatúra szépségét), van ahol ők vezetik. Hogy tovább árnyaljam, bár a helyi maffiák és a kommancsok nagyon utálják egymást, de természetesen együttműködnek, ha az érdek úgy kívánja. Láttam én kismaffiózót és párttitkárt teljes békében egymás melettt röhögni meg csajozni a spiaggian.

tanarseged ur 2008.11.12. 19:26:19

Aki jobban ert hozza, az nyugodtan javitson ki, de tudtommal Szicilia (es vele egyutt Del-Italia) mar legalabb 7-800 eve ilyen szerencsetlen, szegeny, elmaradott es jelentektelen resze Europanak, ahol semmi sem ugy mukodik, mint pl. Eszak-Italiaban. Sziciliaban utoljara kb. a normannok idejen volt "normalis orszag", persze a kor szinvonalahoz kepest. (Vagy legfeljebb II. Frigyes idejen 1250 korul, de o bele is bukott, ha jol emlekszem.) Szoval joval regebbi dologrol van szo, mint hogy a kommunistakat emlegessuk.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.12. 20:09:06

azt honnan lehet tudni, hogy egykedvűek a Zemberek?

Pelso.. 2008.11.12. 20:29:24

Örömteli, hogy vannak, akiknek immár bármiről, bármi kapcsán, bármikor, sőt, immár mindörökké csakis és kizárólag GyF jut eszébe.

heima (törölt) 2008.11.12. 22:04:36

_astronaut, nem feltétlenül az objektivitás a probléma, nem lehet mindig objektívnek lenni*, nem gépek, robotok vagyunk, hanem emberek. Éppen ezért gáz h megjelent itt a csürhe lefikázva Lolát, (amikor ő csak egy érzését írta le) csak azért, mert egy párt ifjúsági szervezte ennek az érzésnek a kiforgatásából akar politikai tőkét kovácsolni.

Így lassan eljutunk oda (ha már nem ott vagyunk), hogy ha bármi minimális köze van egy írásnak a fideszhez/annak véleményéhez, akkor rögtön vlami mucsai, selejtes, negatív dolog lehet csak...

* az elvárás csak annyi, hogy ne népszerűsítsd a gréczy zsolt és társai panelgyár termékeit.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.11.12. 22:32:32

Természetesen nem mindenről Ferkó jut az ember eszébe, csak a hazai szarról.
De ha Ferkó nm felelős, akkor a balliba itteni védelmezői szerint mi franckarikát jelent a "felelős kormányzás"?

CrL 2008.11.12. 22:51:14

jóestét, kissé hibás a fennti analógia. a maffia mint szervezet nem ismeri és élvezi azt az állapotot, hogy következmények nélküliség. magyarországon a hatalmon lévők felső körei igen. épp ezzel élnek vissza.

PeZe 2008.11.12. 23:26:58

Együtt lakott velem egy szicíliai diáklány, aki az egyetemi ösztöndíja miatt élt itt, Magyarországon 10 hónapig. Amikor az első napokban megmutattam neki Budapestet, és ecseteltem a helyi közállapotokat, folyton vigyorgott, és mondta, hogy ez tök jó, ezt ismeri, otthon is ez van. Kutyaszar és szemét az utcán, vicces közlekedéskultúra, füstösképű utcagyerekek, akik lehúznak lóvéval, és ha megpróbálnád elhajtani őket, visszajönnek a tesókkal, mocskos politikusok, stb, stb. Nagyon hamar feltalálta magát, és megszerette az országot :) Csak egy dolog tűnt fel neki, hogy valamiben nagyon különbözünk: az emberek itt sokkal kedvtelenebbek, sokkal szomorúbbak, kevés a vidám arc. Ja meg az, hogy ők büszkén vállalják (vállalhatják) nemzetüket. Ott a baloldali is büszke szicíliai és olasz hazafi.

Samott 2008.11.13. 13:29:07

Latom nagyon varjatok mar az ujabb gengsztervaltast... ;) hiszen mindannyian emlekszunk arra, hogy Don Vittorio alatt nem volt kutyaszar az utcakon es a boldog, elegedett emberek gondtalanul mosolyogtak egymasra... ;) (most komolyan: ugyanezt a bejegyzest 8 eve is megirhattad volna, ilyenteren akkor se, azota se valtozott semmi - ez az orszag ilyen miota az eszemet tudom)

Ferdinand Navarra 2008.11.17. 11:22:19

Ahol nincs a tulajdonnak szentsége, ott nincsenek polgárok, ellenben vannak polgári roncsok, meg tescofejű állatok. Ezt látod Lola a magyar metróban, meg odakünn.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.17. 22:23:44

úbazmeg azt hittem, lolácska nem süllyed iksz színonal alá.


Kezd nekem ez gyanús lenni. Lolácska lassan a madárinfluenza mögé is a Klónt fogja vízionálni, ergo az egyszeri olvasó ösztönösen a Klón mellé áll, mint minden bugyután basztatott ember mellé, ergo Lolácska igazából a Klónnak akar híveket szerezni.

Ez a Lolácska nem a Klón szeretője, wazz?

csenerezi 2015.05.31. 14:21:06

@Samott:
Egyetértek.

Szicília érdekel, magánemberek beszámolóira vagyok kíváncsi az utazási irodák helyett. Így találtam ide.
Nem éppen Szicíliáról szól.

És igen, egyetértek. Nem mintha Gyurcsány uralkodna, hanem mintha a mindenkori magyar kormány.
Szerintem is ilyen, amióta az eszemet tudom.
süti beállítások módosítása