U2: a tornyokat ledöntik, ugye?
2008. november 04. írta: robin masters

U2: a tornyokat ledöntik, ugye?

 Néhány éve masszív elhivatottságot érzek, hogy a szupergejl, mindenkikedvence U2 zenekar ellen evangelizáljak. Nem szeretem a U2-t. És erre sokkal több okom van, mint azoknak, akik kedvelik őket, mondjuk a jó zenéjük miatt. (Nyilván ide sorolható az olvasók többsége is, ráadásul leginkább a szép és okos, fiatal nők, ez irritál az egészben a legjobban, nem is tagadom.)

 A U2 a legképmutatóbb zenekar a Földön. És Bono a legképmutatóbb, legellenszenvesebb jófiú. Ha van náluk rosszabb, az valószínűleg semmire sem vitte, mert nem ismerjük őket, és emiatt aztán nem is bűnösök ennyire. A U2 képmutatásával pont az a probléma, hogy nem akasztott be saját, ragyogóan fizető mítoszuknak. A „nekik van mondanivalójuk” imázsnak.

 Először is, önmagában semmi probléma nincs azzal, ha egy énekesről kora előrehaladtával egyre kevésbé zenei teljesítménye, sokkal inkább (ezúttal háromszoros idézőjelben) „politikai szerepvállalása” miatt hallunk. Bár az igazán nagy formátumú figurák (Dylan, Eddie Vedder stb.) még nyugdíjasként is együtt oldják meg a kettőt, és mondjuk hiteles, mély számokat írnak, nem pedig koncert helyett mennek Davosba egy kerekasztalon bohóckodni. A baj tehát nem ezzel van, hanem amit Bono (His Majesty) mond a kerekasztalon, és amit előtte-utána való életében tesz.

 Miről beszél Bono a kerekasztalon? Hát az „egyesült világ elméletéről”. Hogy afrikában milyen nagyszerű a forráselosztás, a leadhership. (khm, khm, khm.) Hogy milyen remek, ha egy ország a GDP-je minél nagyobb százalékát költi segélyezési célokra. Hogy a siker „a hitelességen múlik”.

 Hilyen Bono az életben? Egy olcsó adóelkerülő. Nem egy magyar mikrovállalkozóról beszélünk, aki családja eltartása végett előbb kényszerűen rejtegeti jövedelmeit az APEH-revizorok elől, majd lelkifurdalásában inkább ezzel is felhagy, és Szlovákiába telepíti át egész vállalkozását, hogy azután emiatt eméssze a fene. Nem. Bono milliárdos. Hazája kis ország, mely az elmúlt harminc évben az oktatási rendszerbe ömlesztett pénznek, és persze a keményen dolgozó írek munkájának az eredményeként, alagutat ásott az Isten háta mögül, hogy kisvártatva a legirígyeltebb államok klubjában bukkanjon elő. (Kurva sok meló van az ír vakondtúrás mögött.) Ez a zenekar pedig, ahelyett, hogy hazáját támogatná egy számukra tökéletesen nélkülözhető adótöbblettel, inkább Hollandiába telepítette menedzsmentjét, mert ott alacsonyabb a közteher. Ja, hogy így értettük azt az „egyesült világot”, distinguished panelspeaker úr! Minden világos.

 Hősünk az afrikai szegénységről igen, az adópolitikájáról persze inkább nem nyilatkozik. Közben azért valamelyest mégis ragaszkodik a fukar, egykor az ő zsebében turkáló Írországhoz, hiszen Dublin központjában kívánja látni a kétszázmillió eurós, a zenekarról elnevezett felhőkarcolót, legfelső emeletén saját stúdiójával. Igazán megnyerő szimbólum a harmadik világ élharcosainak.

 Dereng: valaki hasonlóan álszent igazmodónak vetette oda Donald Darko a filmben, hogy „tényleg zavarba ejt, de mégis azt kell mondjam, hogy maga a ki#&>*ott antikrisztus”.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr97748304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 09:24:18

Szerintem az a baj, hogy Bonóékból kiveszett a humor, az irónia és a kísérletező szellem. Vagy 15 éve volt a ZOO TV turnéjuk, ami két teljes éven át tartott - mit nem adtam volna, hogy ott legyek :)

Akkor teljesen megelőzték a korukat: a ZOO TV koncert, médiahekk, valóságshow volt egyszerre (volt, hogy egy otthon ülő rajongójukat kapcsolták a tévékivetítőkre, vagy Bono felhívott egy helyi potentátot a színpadról. Meg Riefenstahl-jelenetek, talk-show paródia, levegőbe lógatott színes Trabantok, lehulló EU-csillagok színesítették a show-t, de magukból is viccet csináltak.

Ez volt az egyetlen alkalom, hogy a U2 Budapesten lépett fe (1993), és a koncerten ott lévő, idősebb barátaim mesélték, hogy nálunk Thürmer Gyulát hívta fel, és a több tízezer néző előtt megkérdezte tőle tört magyarsággal: "negyven év kommunizmus nem volt elég?"

www.youtube.com/watch?v=VbLH97K_BQU&feature=related

Figyeld az öreg Busht :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.11.04. 09:25:26

Bono nem mély-, hanem egy híg ír :P
Úgy hangzik mint egy éltel :)

Részemről ehhez ennyit, kora reggel...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.11.04. 09:29:19

74.125.39.104/search?q=cache:ISG0jVAeuI8J:nol.hu/framed/438909/+bono+a+metróbiztos&hl=en&ct=clnk&cd=1&client=safari

Uj Péter büntetett hajdan rendesen. de az új nol-on már nem tudtam elérni.

irrelevant 2008.11.04. 09:48:15

IGEN! igenigenigenigenigenigenigen!

Ez egy jó cikk! Ergé, figyelj és jegyzetelj! :)

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.11.04. 09:56:28

Nagyon jó, ezt a cikket én akartam megírni :)

kispufi 2008.11.04. 09:58:29

Mondjuk nem hülyeség ez az írás, csak épp sokban hasonlít a minap felpakolt mittommiféle újbaloldalszerű társulat Bayer Zsolt betámadására, aki a szlovákoknak (a magyarverő gumibotok, viperák fenntartására) fizeti a vállalkozása, autója, stb. adóját. Persze, az se teljesen hülyeség, de azért kissé árnyalatlan, mint ez itt, még ha több is az igazságtartalma. Bár a múltkor, Indexen látott iwiw-képeket biztos nem teszi a kirakatba Bono sem, ahol bikinis, még félkésznek tűnő tinicsajokat ölelget éppen.

stoppard · http://forint.blog.hu 2008.11.04. 09:59:56

Szokásos bullshit a Bono fóbiában szenvedők csoportjától. Nem építhet felhőkarcolót, mert akkor nem segélyezheti Afrikát. Jó kis kommunista reflex. Ja, meg még gazdag is a görény.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.04. 10:00:18

Ezek szerint egy milliomosnál az lenne a természetes, ha nem foglalkozik azzal, hogyan lehet minél kevesebbet adóznia?
Mig ez egy magyar vállalkozó esetén a túlélési képesség követetndő példája?

ThufirHawat 2008.11.04. 10:03:46

A francnak kell egy zenésznek (nyíltan) politizálnia, vagy akár állást foglalnia olyan ügyekben, amikhez nem is ért. Az más tészta, hogy nem is gondolja komolyan, amit mond.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.11.04. 10:05:08

A u2 az egyik olyan zenekar, akiktől három dal meghallgatása után fejfájást kapok. A másik az oasis. Bonot és a Gallagher testvéreket együtt lőném ki valami műholdon a világűrbe... Tudom, büdösbunkó vagyok,, aki nem érti és értékeli a magasművészetet. Lehet köpködni.

Mukka · http://pozor.hu 2008.11.04. 10:08:03

s/Hilyen/MIlyen/

"Ezek szerint egy milliomosnál az lenne a természetes, ha nem foglalkozik azzal, hogyan lehet minél kevesebbet adóznia?"

Kulonosen ha a milliok egy resze annak a propagandanak koszonheto, amiben magunkat becsuletes es uberlelkiismeretes embernek allitjuk be.

Egyebkent profin csinalja, egyebkent ledaralni macskatapnak!

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.11.04. 10:09:17

biztos bennem a hiba, de szerintem az achtung bébi után már nehezen bírom a fiúkat. nekem a U2 a régi cuccokat jelenti.
bloody sunday, new years day.
öreg vagyok már, na.

a politikai szereplést pedig mélységesen elítélem. mindenkinek van véleménye (remélhetően). szélbe kiálthatja, ha akarja. viszont jó lenne, ha az emberek megmaradnának a szerepüknél. pl. McCain-t se akarnám countryzenészként megismerni.

bébarabás 2008.11.04. 10:23:14

Kicsinykét demagóg cikk. Az viszont tény, hogy a U2-nak elgurult a tablettája és már a zenéjük sem a régi. A How To Dismantle an Atomic Bomb pedig kifejezetten semmitmondó. A fent említett magyarországi koncertig (én is ott voltam :) ) szerintem még normálisak voltak, utána elszálltak. Úgy látszik, a pénz és a hírnév mindenkinek elveszi az eszét. Persze én sem bánnám, ha meglegyintene egy lottóötös :) (1-2 milliárd perszem, kicsire nem adunk :D )

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.04. 10:26:49

"Kulonosen ha a milliok egy resze annak a propagandanak koszonheto, amiben magunkat becsuletes es uberlelkiismeretes embernek allitjuk be."

Lehet.
De az is biztos, hogy aki nem törődik azzal, mennyit adót vesz el tőle az állam, aki aztán nem mondható általában jó gazdának, az nem nagyon lesz milliomos.
Ezzel egyáltalán nem az adóelkerülést támogatom, csak azt állítom, hogy nem hinném, hogy egy milliomosnak ne kéne költségérzékenynek lennie.

luchador 2008.11.04. 10:27:49

Erre a South Park egyik epizódja is kivlóan rámutatott, aki látta, tudja iről beszélek, aki nem annak meg futás most azonnal megnézni :) A cikk pedig kiváló, köszike.

L

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.04. 10:30:01

Immortalis :) Azért az űr túlzás. Avas lakótelep, Miskolc sokkal jobb lenne.

Mondjuk a U2-t meg tudom hallgatni, csak rettenetesen unom. Az Oasis-tól viszont én is kiütést kapok.

2008.11.04. 10:30:30

Na, most nincs új téma, rúgjunk bele valamibe/valakibe. U2? Gazdag? Szerepel? OK, jó lesz! K*rvára nem érdekel, hogy mivel üti el az idejét, az adókerülést költségcsökkentésnek hívják (itt nálunk vannak csak adókerülők és csalók), de ha így írjuk le lehetünk demagógok, mehet ez is, na, jó lesz, van benne egy kis új hír, mehet a blogra, húdejó.

hcrules 2008.11.04. 10:34:25

denever,

McCain nem fog contryt énekelni, csak Streisandot :) www.youtube.com/watch?v=WeocOXQx_iU

ladislaus 2008.11.04. 10:39:14

Matiz,
igazad van!

Valoban unatkozott szerintem "vki" tegnap este a slozin, elfelejtett ujsagot vinni magaval es ezert most megprobal jol kibaszni vkivel. Legyel "Te is" U2.
A baj nem azzal van hogy hova telepit management-jet, mert Hollandia sem adoparadicsom, hanem az hogy hozza hasonlo vagyonnal rendelkezo gazdagok nemhogy Irorszagban de kerek e nagyvilagon nem tesznek annyit a szegeny orszagokert mint mondjuk Bono. Es az meg hogy vki az izlesenek nem megfelelo hangzas miatt a zenesz dolgait osszekapcsolja azzal hogy nem tetszik most az uj albuma, vagy a legutolso klippje... gratula, na az hogy ilyen okossagok kerulhetnek ki indezre, ez is mutatja annak bulvarosodasat. Bar inkabb ennek is csak a melyuleset.

tompus 2008.11.04. 10:42:47

Nem azért ment át Hollandiába, hogy az így megspórolt pénzből az afrikai szegényeket támogassa, hanem azért, hogy neki több maradjon. Ezeknek a kőgazdagoknak nincs az a pénz, ami elég lenne.

Mukka · http://pozor.hu 2008.11.04. 10:50:48

hmm, jot tenni is lehet rosszul.
pl amit a PETA csinal az tobbet art az allatkak vedelmenek.

>hozza hasonlo vagyonnal rendelkezo gazdagok
had ragadjam ki, h nagyon nem ertek egyet a Microsoft szoftverpolitikajaval es sokmidnennel, de le a kalappal Bill Gates elott.(ja, veletlenul _csendesebben_, de tobbmindent tett).

stoppard · http://forint.blog.hu 2008.11.04. 10:51:10

tompus: biztos nem tűnt fel, lezajlott egy rendszerváltás, kapitalizmus van, jó reggelt. hihetetlen, hogy ez a nyomorult kommunista reflex milyen mélyen él benne a magyar társadalomban.

szpal 2008.11.04. 11:00:09

Lehet, hogy Bayer Zsolt U2 rajongó?

4rthas 2008.11.04. 11:04:59

Sziasztok!

Hejj kattintsatok erre pls, mert megkapom az új melómat, ha elegen nézitek meg:

highpony.atw.hu/

Thx

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.11.04. 11:06:16

Ladislaus!

"de kerek e nagyvilagon nem tesznek annyit a szegeny orszagokert mint mondjuk Bono"

Ezt meg Új Péter írta róla:

"Ezért aztán Bono pénzt gyűjt az afrikaiaknak. Nemrég fejeződött be monstre kampánya: a világ legnagyobb márkái álltak öszsze vele, vörös színű termékeket (ruhát, mobilt, mp3-játszót miegyebet) hoztak forgalomba igen magas áron, és abból csorgattak a Bono-féle Afrika-segítő alapítványnak. Az akció pontosan 18 millió dollárt hozott a konyhára, ami igen szép eredménynek tűnhet vásárlóerő-paritáson, kisebb szépséghiba azonban, hogy a kampány reklámjára több mint százmillió dollárt költöttek."

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.04. 11:06:22

stoppard, én nem erkölcsi, hanem esztétikai alapon nemszeretem a u2-t

mer'gagyimegalomángiccsrock

én is komcsi vagyok?:))

criticalMISS 2008.11.04. 11:08:44

Aki mindig napszemüveget visel eleve gyanús, ;) bár szerintem a zenéjük is lebuktatja őket őszinteség téren.
Mindenesetre remek, hogy megtudtam, nem vagyok egyedül az antipátiámmal. Abban továbbra is reménykedek, hogy béke Nóbeldíjas nem lesz belőle, de nekem már az is elgondolkodtató hogy lovaggá ütötték, részben zenei munkásságáért, részben humanitárius cselekedeteiért.
Ez nyilván a vagyon Hollandiába menekítése előtt lehetett, vagy az angol királynő így díjazta, hogy az Ír államvagyon kisebb mértékben gyarapszik?

Átokfajzat 2008.11.04. 11:12:06

Nem elég hogy teli van zsével a rohadék, ráadásul tinilányogat szúrogat. Miközben kajálja a sok kis zombi az ő sok okosságát.

index.hu/kultur/showbiz/bono1027/

Kijárna ezért neki egy vascső igen nagy erővel.

frmn 2008.11.04. 11:13:04

A torony amúgy a válság miatt egyelőre nem épül meg.

www.nme.com/news/u2/40782

Walle 2008.11.04. 11:13:47

Kedves Posztíró!
Mi frusztrál jobban? Hogy az okos fiatal csinos lányok nem szólnak hozzád, vagy az hogy Bononak több pénze van mint az egész pereputtyodnak valaha is lesz? Ezt döntsd el, és meglátod jobban leszel. Te evangelista.. pff ..

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2008.11.04. 11:14:32

Na, de hát nem tegnap írtatok Bayer Zsoltról, meg a szlovák autójáról? Az a cikk kicsit más hangvételű volt.....

Pszt! 2008.11.04. 11:18:27

Nem zsidó ez a Bonó, hogy a reakciósok így nekirontottak?

Francois Pignon 2008.11.04. 11:19:28

A Bayer-Bono párhuzamhoz azért tegyük hozzá, hogy előbbi nem sunyított, ő maga beszélt többször is arról hogy a szlovák adórendszert választotta. Ez esetben a képmutatást ne írjuk a hibái közé, van elég anélkül is. ;)

ReggieHammond 2008.11.04. 11:20:15

Francba !! hatláb ! Megelőztél !!!

Szóval akkor Reakció elvtárs hogy is állunk a kettős mércével ??? Bono egy pitiáner kis adócsaló, a Zsoltika meg csak egy áldozat, sőt tulajdonképpen ezzel is a kormányt gyengíti ????

kill004 2008.11.04. 11:23:06

A U2 zenéje szar volt, az is maradt.

Azazello007 2008.11.04. 11:25:09

Vedder mint "igazán nagy formátumú figura"...hehehehehehe. Ez legalább akkora tévhit, mint az, hogy Bono felebaráti szeretetből teszi, amit tesz.

"Hiteles, mély számok" - mindig érdekelt, hogy tulajdonképpen milyen viszonyítási rendszeren belül, milyen értelemben "mély" és "hiteles" bármilyen szám...

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2008.11.04. 11:26:32

Igaz, ne nevezzük képmutatásnak, egyszerűen csak segget csinált a szájából. Mondjuk mindkettő. És valljuk be, Bono biznisze jóval nagyobb. Mondjuk szerintem a békeveletek üzenete elfogadhatóbb, mint a zsidókaválságokai.

Ha Bono tényleg ezt mondta az afrikai forráselosztásról, akkor tényleg khm... nem ért a témához

Kilgore Trout 2008.11.04. 11:27:54

Van néhány zenekar, és előadó, akikről nem tudom, hogy a faszba jutottak egyáltalán a falujuk határán túlra, nem, hogy világhír. Ilyen többek között a U2 is. Full gagyi zene. De ez a Pákó effektus. Én azt sem értem, hogy az a faszi hogyan kereshet pénzt azzal amit csinál. Ugyanígy a U2-t sem értem. Persze azért értem én, mindenhol van igény a szarra.

pálinkabarát · http://palinkabarat.blog.hu 2008.11.04. 11:31:56

Álságos az egész.
Talán Ford Ferline mondta, hogy ha szükséged van pénzre, amiből vehetsz magadnak kábítószert, akkor csinálj egy Zenével a drog ellen koncertet... Nálunk is az összes narkós koncertezik.
Újabban pedig kicsit módosítva az 'új egyházak' (szcientológia) is átvették ezt. Csak ők futnak a drog ellen. Közben egy ördögi függőségbe szippantanak be.

Egyforma ez mind...

Walle 2008.11.04. 11:36:59

Azoknak, akik szerint "fullgagyi", "szar", "olcsó" "pitiáner" stb.: A csapat 1988-ban nyert először Grammy-díjat a The Joshua Tree c. albumukkal, és azóta összesen 22 díjat zsebeltek be. Grammy-díjakat többek között eddig olyan kategóriákban nyertek, mint a "Legjobb rock duo vagy csapat", "Az év albuma", "Az év felvétele", "Az év dala" és a "Legjobb rockalbum". A csapatot ezen felül hétszer tűntették ki Brit zenei-díjjal. Írországban 2001 óta tizennégyszer nyertek Meteor-díjat. Jelentősebb díjaik között van egy American Music Award, négy MTV videó díj, tíz Q-díj, két Juno-díj, három NME-díj és egy Golden Globe. A U2-t 2005-ben beiktatták a Rock and Roll Hall of Fame-be is.
Tudjátok a véleményetek beleértve ezt a trágyadomb blogot is, kicsit szánalmasnak tűnik a 170millió eladott lemezükkel szemben..

Kilgore Trout 2008.11.04. 11:40:16

Walle: Azért mert akárhányzázmillió veréb lószart eszik, engedd meg, hogy én ne tegyem.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.11.04. 11:41:02

Bono konkrétan a legidegesítőbb hivatásos (v)érzőszívű ballib hippi.
Különben a megfejtés az, hogy Bono egy darab fos:))))

www.southparkstudios.com/guide/1109/

stoppard · http://forint.blog.hu 2008.11.04. 11:41:53

Hannibal: dehogyis, speciel az utolsó albumok számomra is hallgathatatlan, idegesítő tucatzenék, nekem még a Pop elment, láttam benne némi kis invenciót, azóta agyhalál.

De azért, mert valaki nem szimpi a színpadon, még miért kell elővenni a legmélyebb komcsi reflexeket? A faszi sikeres, teljesítményét értékeli a piac. Kőgazdag. Ebből mindenfélét csinál, befektet, vállalkozik, költséget csökkent, munkahelyet teremt és szüntet meg, és ezen kívül próbál segíteni a szegény világon. Ezt a törekvését lehet tiszteletreméltónak vagy nevetségesnek tartani, de a zsigeri ellenszenv szánalmasan atavisztikus reflex.

Bezzeg milyen jó fej lenne, ha otthon ücsörögne édesanyjától kapott flanellingben, kiskuckójában ősi ír folkalapokon játszaná az egyszálgitárt esténként a kölköknek. Nem hiszem, hogy Bono annyit ártott a világnak, amennyire ezek a röhejes kirohanások elintézik.

Az a vicces ebben egyébként, hogy akik előadják a nagy okádásukat a "kommunista" Bonótól, azok pont a kapitalista oldalától kapnak frászt. Méghogy segélyezés meg nyerészkedés egyszerre! Hűha!

Amúgy meg ilyen alapon hozza ide elém bárki a kurva nagy elveit, és az első 24 órában találok az életében három olyat, amikor szembeköpheti magát - biztos több okkal, mint Bono a segélyhaknijáért saját magát.

gastro, missing in action 2008.11.04. 11:42:30

luchador

the greatest shit - ever! :-)))
Hívom is a Svájci Kulaügyi Bizottságot!

SzigMa 2008.11.04. 11:42:38

De most komolyan! Miért rajonganak a jócsajok a U2-ért? Olyan semmilyen a zenéjük, hogy attól tartok merő divat és az elvárásoknak megfelelés van mögötte?!

Matfu 2008.11.04. 11:44:23

Szerintem meg minek erre ekkora energiát fordítani...
Persze mindenki arra pazarolja a sajátját, amire akarja.

Edward Nygma 2008.11.04. 12:07:17

Nahát, más sem bírja a U2-t? Valaha valami blogban elmondtam, hogy a Bono és népi zenekara az egyik legtúlértékeltebb csapat, de lehurrogtak a fanok.
Azt meg, hogy igazából kétszínű üzletember lenne, nos, leszarom. Persze, hogy az. Jótéteményből nem lehet megélni, meg tinicsajokat kurogatni sem.

Tommer07 2008.11.04. 12:11:19

Idióta írás. Jössz itt Bob Dylan-nel.. a nyávogós kreténnel, mint nagy formátumú figurával, hah :-) ne hülyíts már. Az igazi ál-újító farokkal.
Jelzem, hogy Eddie és Pearl Jam pedig Bonoékkal nyomta nem is olyan régen, tehát ő, aki tényleg jó fazon, nem érezte cikinek azt, akiről te most itt okoskodsz. www.youtube.com/watch?v=q7S67oO8EdY Pedig valószínű, hogy kettőtök közül Eddie adott többet a közöshöz. (amúgy tényleg szeretem a PJ-et, de a U2-val ellentétben sajnos eléggé kifulladtak, már a VS óta kb.
Amúgy az összes nagy sztár (pl. teniszezők is) adóelkerülők.
Neked simán csak savanyú a szőlő. Én szeretem Írországot és igenis elképesztően nagy dolog, h a világ tetején álló rock zenekar európai és ír. Az hogy te hogyan fikázgatsz itt, az pedig csak téged minősít. Üdv.


Nem vagyok tinilány és kommer sem :-)

2008.11.04. 12:11:27

viszont kurvajó számokat írnak.

és akkor meg ki nem szarja le, hogy néhányan benne keresik a megváltójukat?

átlátó 2008.11.04. 12:13:58

Ember, de szépen megmondtad az őszinteséget többünk helyett is!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2008.11.04. 12:35:25

1) Robin Masters = Bayer Zsolt?:-)

2)A U2 zeneileg 00:-(

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 12:53:30

stoppard · forint.blog.hu 2008.11.04. 10:51:10

A kapitalizmus nem jelenti azt, hogy hiteles akkor vagy, a cselekedeteid összhangban vannak egymással és a szavaiddal is. Amúgy nem csak kapitalizmus-kommunizmus tengely létezik, ez elég dichotóm gondolkodás.

Az ember pedig előbb visel felelősséget a sajátjaiért (Bono esetében az írekért, főleg a Sunday Bloody Sunday után), mint az afrikaiakért. A ír adó ugyanis a íreket segíti,kvázi közvetett jótékonykodás, főleg ha önként maradz ott, mikor el is mehetnél. Így hitelesebb volna, ha előbb otthon adózna, és azután jótékonykodna. Afrikát persze mindig kifizetődőbb támogatni, mint az íreket. Mindazonáltal én naiv módon nem vonom kétségbe Bono jószándékat, csak van benne némi gikszer.

Mindezt úgy a Stones is megjátszotta, de ők nem tüntették fel magukat a jótékonykodó szerepében.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 12:54:32

Az viszont engem nem zavar, ha egy zenész belefolyik a közéletbe, max nem értek egyet azzal, amit mond.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 12:56:05

izé, a kapitalizmus független attól, hogy... akartam mondani

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 13:14:00

Egyébként a U2 a legfanyalgóbb zenemánoknak is csinált lemezt, csak kevesen ismerik: A Passengers lett volna a '95-ös U2-lemez, de a kiadó a túl progresszív hangzás miatt nem engedte a zenekar neve alatt kiadni az albumot. Így lett csak simán Passengers.

Minimál, ambient, korabeli triphop, kevés énekkel. csak vájtfülűeknek :)

United Colors of Plutonium
www.youtube.com/watch?v=ZmpjuxPzf6g&feature=related

Slug
www.youtube.com/watch?v=0y4E-kkZDiE&feature=related

Always Forever Now
www.youtube.com/watch?v=TFKedKEX87s&feature=related

Your Blue Room
www.youtube.com/watch?v=xS4hJabqRc4&feature=related

eN 2008.11.04. 13:16:02

erre csak azt lehet mondani úgy kell annak, aki elhiszi hogy ha egy majom világmegváltással haknizik, akkor hisz is benne. nem. pénzt keres. mint az a jamiroquai vagy mi, azzal a poszthippi mentsukmegavilágot szöveggel, amitől mindenki nedvezni kezdett, aztán hirtelen kuss lett mikor kiderült, hogy kastélyban lakik és sportkocsikat gyüjt.
ehhez csak mínuszpont a szar zene, amit csinálnak.

zsögödbenő 2008.11.04. 13:17:47

robinmasters,
sztem neked eccerűen zenei ízlésficamod+komlexusaid vannak....
Arra azért kíváncsi lennék, milyen az a mélyés hiteles zene, amit etalonként állítasz fel??? Meg ugye Veddert talán nem kéne a rocktörténelem nagyhatású figurái közé sorolni csupán azért, mert jópár éve 2-3 elég jó dallal kijött nekik a lépés...
Ez a duma meg a képmutatásról stb. a legrosszabb kultúrharcokat idézi, amikor a vérjobberek pl. "elvből" nem hallgatnak bizonyos zenét, olvasnak bizonyos könyvet, néznek bizonyos filmet, míg más termékeket alapból magasztalnak pusztán vélt/valós politikai ée egyéb állásfoglalások alapján....
Azé' ez szánalmas, ez a poszt nem érte meg a begépelésére szánt időt sem...

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.11.04. 13:20:55

Kedveseim (akinek kell, vegye fel), csak címszavakban: IGEN, nevem Zsolt és Bononak azért rontottam, mert zsidó. IGEN, kommunista vagyok, ezért van bajom az U2 felhőkarcolóval. IGEN, frusztrál, hogy több a pénze, és több a nője is. Ereim vágomfel. Kár, hogy mindhárom kérdésben ilyen hamar lebuktam. Kalappal előttetek.

U.i.: IGEN, Bob Dylan egy nyáladzó faszkalap. Takarodjon.

Kilgore Trout 2008.11.04. 13:22:34

ergé: Megnéztem mind a 4-et. Nem győztél meg, ezek is szarok.

fivedollarshake 2008.11.04. 13:39:05

szerintem a bono frizurájánál kezdődik minden rossz.

Tommer07 2008.11.04. 14:30:51

na, ez igazán bölcs hozzászólás volt a frizuráról :-)

acidszarka · http://kigondoltam.blog.hu 2008.11.04. 14:48:45

Engem nem érdekel, hogy gazdag, vagy képmutató stb. Csak egy-két régi számot leszámítva kurvára utálom a zenéjüket. Kár, hogy Zappa már nincs közöttünk, Bono jó téma lenne.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.11.04. 17:46:24

Mondom, megfájdul a fejem a u2 "zenéjétől".
A körülötte levő felhajtástól meg kiváltképp.
:S
Monnyonle.

volante · http://volante.blog.hu 2008.11.04. 22:24:48

Nekem a legegyszerűbb. Nem hallgatom őket, nem is foglalkozom velük.

(Bár érdekes pont, hogy a Beautiful Day "touch me" kezdetű részét csúnyán nyúlták az a-ha The Sun Always Shines On TV-jéből...)
süti beállítások módosítása