Híd a sötétben - Ilyen ország pedig nincs CXXX.
2008. október 28. írta: TuRuL_2k2

Híd a sötétben - Ilyen ország pedig nincs CXXX.

 A Szabadság híd rekonstrukciójára 2006 nyarán 4,9 milliárd forintos költségvetési keretet állapított meg a Fővárosi Közgyűlés, amely csütörtökön dönt arról, hogy további 300 millió forintot tegyen hozzá a költségekhez. Nyáry Krisztián az InfoRádiónak azt nyilatkozta, ekkora pótlólagos összegre van szükség a híd köz- és díszkivilágításának kialakítására és a különböző pótmunkákra.

 Mi lesz, ha nem jön össze a háromszázmilliós többség a Fővárosi Közgyűlésben? A frissen felújított hidon csak a Közgáz és a Műegyetem díszkivilágítása ad majd némi derengő fényt?

 Ugyanitt Nyáry azt is nyilatkozza, hogy a város vezetés összehangolja a Szabadság híd és a Margit híd rekonstrukcióját. A cél az, hogy minél kevesebb átfedés legyen a Szabadság híd felújításának befejezése és a Margit híd rekonstrukciójának kezdete között, értsd: még azt sem sikerült megszervezni, hogy az egyik hidat csak a másik befejezése után kelljen lezárni. A városvezetés magasiskolája

(Bejegyzésünk denevernek köszönhetően jött létre.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr44737086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 19:01:24

érdekességként, azt tudtátok, hogy a közgázon azért égnek a lámpák egézs éjszaka, mert akkor szebb a Gellért szállodából a kilátás, és ezért a Gellért fizetni (nem tudom, hogy igaz-e, vagy csak városi legenda)

CrL 2008.10.28. 19:04:24

ez nem a Nemzeti Spórolás 2009 program egy részeleme?

reality 2008.10.28. 19:24:12

Ha már híd: megérne egy posztot a Margit hídi fekvőrendőr. Úgy ahogy van, jellemző a mai helyzetre ez a magas fokú dilettantizmus.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 19:40:04

Szerintem nem is kell rá világítás, legalább lesz egy új, találó szimbóluma az országnak :D

Ombudsmanyus 2008.10.28. 19:53:21

Ma hallottam, hogy a háború után fél év alatt állították helyre a lebombázott Szabadság hidat (talán nem ilyen néven bombázták le anno), most meg kb. két évig tart a felújítása.
Nyilván most ennyivel jobb munkát végeznek majd. Lassú munkához idő (és pénz) kell.

Sir Nyű 2008.10.28. 20:20:03

Ööö, azt gondolom, hogy színvonaltalan fikablog van éppen elég a net széles horizontján, lehet, hogy egy kis olcsó demszkyzésért nem kéne idáig süllyedni. Kár a jó cikkeitekért, ha ilyen szemetet is kiengedtek a kezetek közül. Ennyi gépeléssel meg lehetett volna akár kérdezni illetékes helyen, hogy a dísz- és közvilágítás elszólás-e vagy tényleg nem jut az eredeti keretből kandeláberre.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.10.28. 21:02:15

Háát én is gondolkodtam rajta eleget miközben átjártam a hídon, hogy egszerűbb lett volna előre elkészíteni a hídelemeket aztán lebontani és újjáépíteni. Anno 2éve alatt építették fel a semmiből.
Azért manapság jóval gyorsabban kellett volna. Olyan ez mint ha az autószerelő a kipufogócsövön keresztül szerelné meg egy autó motorját (mint egy nőgyógyász)
Szánalmas.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.28. 21:04:09

A Szabadság hidat azért fél év alatt rakták össze 45 után, mert:
- ez károsodott a legkevésbé,
- beépítettek mindent, ami acélból volt és felhasználható volt hozzá a környéken.
A felújítás kezdetéig voltak benne golyó- és repeszlyuggatta elemek.
Csoda, hogy eddig bírta generáljavítás nélkül. Ez inkább az eredeti építtetők és mérnökök előrelátását dicséri.
Az meg, hogy hagyták eddig lepusztulni, sokat elmond az elmúlt 20 év városvezetéséről.

Nyáry Krisztián 2008.10.28. 21:12:38

A tervezett költségekről még 2006 nyarán döntött a Közgyűlés. Azóta ennyivel növekedtek a költségek, pontosabban ennyit fogadott el a kivitelező igényeiből jogosnak a főváros. A világítás költségeinek nagy része benne van az eredeti keretben, de két év alatt nőttek a költségek, ezek egy részére nyújt fedezetet a 300 millió. De ebből kel fedezni az acél árának radikális növekedéséből származó többletköltségeket is

A Margit híd és Szabadság híd felújításáról: nem kettő, hanem négy híd felújítását ill. építését kell összehangolni, hiszen a Megyeri híd építését és az Árpád hídon most zajló munkálatokat is egymáshoz kellett igazítani. Ehhez jön a metróépítés és a Duna-parti csatornaépítés, amelyek szintén befolyásolják az összes többi projektet.

A legszűkebb keresztmetszetet a közbeszerzések jelentik: ha egyetlen tendert megtámadnak, hónapokat csúszhat a munkakezdés, miközben a másik kivitelező nem kötelezhető arra, hogy bevárja a kezdéssel, hiszen ő a saját maga által vállalt időszakra kötött le kapacitást. Ezért most sem mondhatok mást: a cél az, hogy a két hídon ne essen egybe a forgalomkorlátozás, de a közbeszerzések miatt ez megtörténhet.

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2008.10.28. 21:17:11

nem értem, mi köze van a margit és a szabadság híd felújátásának egymáshoz? teljesen más irányú forgalom halad át a két hídon.

reality, a fekvőrendőr szerintem az árpád hídon van

csakezértregisztrált 2008.10.28. 21:34:12

Ombudsmanyus, lehet azért sikerült olyan gyorsan felépíteni mert a "megszállóknak" nem volt büdös a munka... :)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.10.28. 21:44:13

basszus, a legrettentőbb szerintem a tény, hogy rádióhír - inforadio.hu nyitóoldal főpozíció - lett abból, hogy összehangolják a Margit-híd és a Szabadság-híd felújítását.

lehet hogy én vagyok túl haladó gondolkodású, de ezt én alapból feltételezem egy városvezetéstől.

szerintem nonszensz ilyennel villantani, mert mindenki arra gondol, hogy ha ezt be kell mondani, akkor ez már kuriózum.

de ha a karóbahúzott tehénimádók vagy a csikósnindzsák sátrat vernek az Erzsébet-hídra, az a forgalom aránytalan akadályozása...

Francois Pignon 2008.10.28. 22:05:53

Denevér, még ezen csodálkozol azok után, hogy már nem hogy útfelújítás, hanem zebrafestés ürügyén is sajtótájékoztatót tart a főpolgármester? Nem is tudom, mi lehet a napi rutin, ami különösebb felhajtás nélkül megy, talán a másolópapír-beszerzés?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.10.28. 22:57:33

Herr Nyó:
Az Ilyen ország pedig nincs c. sorozatunkban rövid kis bejegyzéseket közlünk a magyar hétköznapok abszurditásaiból. Sajnálom, ha közben süllyedünk. :)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.10.28. 23:02:11

Nyáry Krisztián:
Amikor 2006 nyarán döntött a közgyűlés, akkor nem lehetett tudni, hogy mennyi idő alatt fog elkészülni a felújítás? Ha jól tudom, az eredeti tervek szerint már át kellett volna adni. A kivitelező lassabban készült el, de kárpótlásként 300 millióval többet kap a munkájáért? Jól értem?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.10.28. 23:02:39

én még lezárnám a új megyeri hidat t is pár évre,
hiszen oylan új még... kár lenne rongálni.


:P

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.28. 23:50:27

Nyári Krisztián, ha te azonos vagy a főv. komm. ig.-val, akkor jobb ha elhúzol innét a jópicsába az egész szakosztályoddal együtt. Ennyit hazudni keveseket hall az ember, mint ami tőletek az utóbbi hónapokban kijött Szabadság híd ügyében (is). Remélem, egyszer visszapenderülsz a privát szektorba és égni foga képed a mai melód miatt. Szánalmasak vagytok!

smalladam 2008.10.29. 00:20:06

kambekk, ha ezt a stílust komolyan gondoltad, akkor talán mehetnél előre és mutathatnád az utat...

tewton 2008.10.29. 00:38:14

pffff.
Krisztián, milyen kib***** jó irodalomtörténész lehettél volna.
Talán még nem késő.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.10.29. 01:12:06

A nyáron azt volt hír, hogy a Margit hidat _csak_
a belső, tehát a parlament felőli részen fogják megcsinálni,
a külső, Margitsziget felőli oldalra nincs pénz. Az eredeti
hídelemek maradnak, de a világítás az az eredeti lesz!
Komolyan nyomják.

smalládám, elég kemény voltál kambekkel. )

is 2008.10.29. 01:24:33

"A cél az, hogy minél kevesebb átfedés legyen a Szabadság híd felújításának befejezése és a Margit híd rekonstrukciójának kezdete között, értsd: még azt sem sikerült megszervezni, hogy az egyik hidat csak a másik befejezése után kelljen lezárni"

vagy értsd úgy, hogy a nyolcadik ötéves tervből még kimaradt, és ezért most csinálják ezt a szervezést, hiszen most jött el ez a híd, most kell elgondolkodni, hogy hogyan kelnek át rajta. előbb nem volt rá szükség, most szervezik, még nincs késő.

vagy értsd, ahogy akarod. értelmes olvasó majd magának megérti, nem kell a szájába adni semmit.

sanya18 2008.10.29. 05:49:51

nos: Tudtomal annak idején a háborus ujjáépítés során az egész hidat beállványozták. most nem teljesen. ez néhány milliárd megtakaritás (és lassabb meló). Meg akkoriban szarért-hugyért dolgoztak, mint háború után mindig. most nem annyira. Meg aztán, mivel ez felújítás, olyan megoldásokat is alkalmazni kell amit már szinte sehol, pl szegecselés. ilyen vagy 30-40 éve nincs, csak felújítások során, az országban saccra vagy 2 maroknyi ember ért hozzá. A 70-es évekig meg kb minden acélszerkezetszerelő értett hozzá. Amugy Ferenc József híd volt, az utolsó ezüst szegecset Ferenc Jóska ütötte bele az átadáskor

Gabe2 2008.10.29. 07:36:53

Tweton, nem irodalomtörténész: esztéta.

Bandisternkern 2008.10.29. 08:18:27

Nyáry Krisztiánnak üzenem a " De ebből kell fedezni az acél árának radikális növekedéséből származó többletköltségeket is." mondata kapcsán: évek óta foglalkozom a különböző nagyprojektekhez kapcsolódó alapanyagbeszerzések kockázatának, illetve az uniós finanszírozású projektek devizakockázatának fedezésével. Talán egy többéves projektnél kellett volna egy kicsit előre is gondolkodni, és mondjuk lefedezni az acél árváltozásánk kockázatát. A londoni fémtőzsdén (LME) olyan szép és hatékonyan használható kontraktusok vannak... Egyébként ez vonatkozik kivétel nélkül valamennyi nagyprojektre. Minimális előrelátással százmilliókat lehet spórolni néhány egyszerű ügylettel... csak kellene valaki, aki ezt állami oldalról is átlátja és felfogja...

Giga Fika · http://gigafika.blog.hu 2008.10.29. 08:33:24

Nekem lámpást adott a kezembe...

Fedup Sári 2008.10.29. 08:50:28

"Ombudsmanyus 2008.10.28. 19:53:21
Ma hallottam, hogy a háború után fél év alatt állították helyre a lebombázott Szabadság hidat":

Többek között azért vált mostanra gyakorlatilag bontásra éretté, és azért kell most teljesen felújítani, mert annak idején (megfelelő alapanyagok hiányában) sok különféle anyagból szegecselték össze a hidat, és az eltérő hőtágulás következtében folytonosan feszültségek vannak a szerkezetben, és ezért anyagkifáradási jelenségek léptek fel.

IHCS 2008.10.29. 11:12:58

Ha jól értem a hovatalos védekezést, akkor azért csúszik a felújítás, mert a főváros elcseszte a közbeszerrzési kiírást és a határidőket és kezdési időket nem a másik projekt határidejében közbeszereztette meg, hanem abszolút időpontokkal, gondolom a választások fix időpontjai fontosabbak voltak a felújítási idő meghatározásában, mint az ésszerű közlekedés szervezés.

Az az egy dolog nyugtathat meg mindankit, hogy már nem hiányzik túl sok szennyvíznyomocsó felújítás/építés ahhoz, hogy a hidak lezárását már a felvezető utak lezárása eleve megoldja.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.29. 17:36:19

dear smalladam!
Szerintem még finom voltam és nőies...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.10.30. 22:20:51

270 milla a közvilágítás és a diszkivilágítás.

azért kell több pénz, mert összekoordinálták a négyesmetróval meg a csatornaépítéssel.
a fene már ezt a sok koordinálást, ha ilyen drága.
süti beállítások módosítása