Ünnep
2008. október 23. írta: TuRuL_2k2

Ünnep

 Ötvenkét éve kezdődött az '56-os szabadságharc, tizenkilenc éve kiáltották ki a köztársaságot. A Gyurcsány-kormány ünnepelni készül.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr17728684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cziffra plachta zasztava · http://www.cziffra.blog.hu 2008.10.23. 20:21:48

lassan milosevics szerbiajara kezdunk emlekeztetni ...

2008.10.23. 20:21:52

Ott a határőr izraeli vízágyú! Haha. Még nem láttam.

Ejsze, határőrség már nincs, de legalább van határőrvízágyúnk.
Nyugodtan alhatnak Budapest dolgozói. Őrzik az álmunk.

tevevanegypupu 2008.10.23. 20:26:03

Ennyi rendor Parizs kulvarosaiban sincs mikor ott tuntetnek a fiatalok, pedig az nem semmi. Nahat, hogy felnek! Mitol?

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.10.23. 20:36:44

Á, ez tényleg tiszta perverzió.

Én már inkább a ködös jövőbe vesző álmaimat hajkurászom. Mondjuk ha egyszer megérjük, hogy lefalcol a Gyurcsányi nevű nagy ember, akkor szerintem többnapos spontán fieszta fog beindulni ebben a városban. Pénzügyi válságtól függetlenül. Én legalábis már erre gyúrok.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.23. 20:43:06

Mi lesz, ha eccer tényleg gazdasági válság lesz? Elég törékenynek tűnik ez a Magyar Köztársaság.
Felvirrad még a teakraták napja!

Konegafi (törölt) 2008.10.23. 20:44:57

... hmmm, betonszegélyeket gyártó és kiszállító céget kellett volna alapítani ...

Konegafi (törölt) 2008.10.23. 20:49:47

A gazdasági válságot még csak kibírnánk valahogy, de ez a címeres ökör mintha éppenséggel direkt gerjesztené is még. Tán élvezni, én nem tom. Mikor amúgy is vékony jégen állunk, olvadás közben, s jön mellettünk két jégtörő hajó, de ez az eszelős még ugrál is azért a jégen. Kövezzetek meg, de szerintem élvezi.
Az NSDAP legalább felhozhat icicipici mentségül egy von Stauffenberget, na de az MSZP mit tud felmutatni majd?

Nehuzdle Merrosz 2008.10.23. 20:50:46

Bibó ugyi aszonta - idézik is gyakran jobbról, balról -, hogy demokrata az, aki nem fél...
Kérdem tisztelettel: azok az urak ott az Operában demokraták?

2008.10.23. 20:53:29

(Stauffenberg nem volt párttag.)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.10.23. 20:58:10

Konegafi,
annyiban korrigálnálak, hogy Stauffenberg tudomásom szerint nem volt tagja a náci pártnak, hanem mezei wehrmacht tiszt volt.

Amúgy ja, a Fletó nagyon élvezi, ilyenkor él csak igazán, hiszen ez a lételeme.

Quicksilver 2008.10.23. 20:59:42

Kár, hogy nem mentem fel fényképezni, láthatóan sehol sem takar tömeg semmit. :-)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.10.23. 21:31:58

Quicksilver:
Hát nem. A rendőrök óriási számbeli fölényben vannak, csak nem tudom, minek. Az egész napos helikopterezésre is van pénz. Úgy tűnik, a tömegoszlatás lett az egyetlen igazi sikerágazata a rendvédelmi szerveknek...

eeepunk 2008.10.23. 21:55:56

Szuper, kevés a rendzavaró, akkor van bomba (Három, időzítővel ellátott benzines gyújtóbombát találtak Budapesten a Nyugati téri felüljáró alatt egy személyautó csomagtartójában. (MTI)), régen volt már úgyis molotovkoktél, vagy épp egy kósza sorozat a rendőrpalotára.

A módszerek bejönnek, az ünnepségre nem mennek :(

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.23. 22:21:07

bombát találtak a nyugatiban.
A rendőrökre valamiért szükség van, sztem emlékszünk, egyoldalú képriport.

Invictus 2008.10.23. 22:25:03

A bombát valószínűleg azok tették oda, akik rálóttek a rendőrszékházra anno... sejtésem szerint a magyaroknyilai :)

pálinkabarát · http://palinkabarat.blog.hu 2008.10.23. 22:28:06

Pár apróbb atrocitást leszámítva nincs is balhé. Akkor meg nem tudom miért van szükség erre az egész lezárósdi, bekerítősdi, beléptetősdi akcióra.

Kész vicc ez az egész! Lehet így ünnepelni, emlékezni?

Az a helyzet, hogy nekem már az is gyanús volt, hogy a nyáron egy vaskályha miatt kiürítették a fél Ferencvárost. Több, mint 10.000 embert kellett kiköltöztetni, mert az mondták, hogy bombát találtak. Egy benfentes barátom azt mondta, hogy elejétől kezdve tudták, hogy nincs bomba, mégis rendőrök-tűzoltők-katasztrófavédelmisek-egészségügyisek-stb. egy összehangolt akció keretében elvégezték a feladatukat. Gyakorlatoztak, mint ahogy most is. Vasbetonok, kordonok, bekerítés szinte a semmiért? Olyan nincs, itt mindennek oka van!

pálinkabarát · http://palinkabarat.blog.hu 2008.10.23. 22:31:41

Még valami!
Hogy ne csak fanyalogjak.
Biztos megvan többeknek, de azért leírom. Ha már rendőrszékház...

Ferencnél éjjel felcsörren a telefon, beleszól egy hang:
- Miniszterelnök úr, valakik belelőttek a rendőrpalotába!
- Mi az? Már félkettő van?

CrL 2008.10.23. 22:32:29

pálinkabarát, folyamatos veszély kell - mire lehetne fogni, hogy az ünnepeket rendőrnapokká, a fővárost pedig gyakorlati tereppé változtatják?

pálinkabarát · http://palinkabarat.blog.hu 2008.10.23. 22:38:40

Aztán majd egyszer bepipul a tömeg és lesz valós veszély is...
Nem csodálkoznék rajta.

TD223 2008.10.23. 22:40:32

Kiváncsi leszek mit találnak ki a zsaruk, hogyan találtak bombákat. Csak sétáltak és egyszer csak ketyegést hallottak egy autóból? Névtelen bejelentés érkezett?

zoli27 2008.10.23. 22:45:51

TD223,
"Kiváncsi leszek mit találnak ki a zsaruk, hogyan találtak bombákat."

Ezekről a részletekről nekünk, birka népnek nem kell tudnunk. Az a lényeg, hogy itt most már naponta bombákat találnak, úgyhogy Orbán Viktor határolódjon el a Magyar Gárdától (akik mellesleg ma megvédték az ATV operatőrét).

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.23. 23:03:05

calam
"egyoldalú képriport." - az volt, hogy Turult nem engedték át a másik oldalra is fotózni, mert kapucnija is volt és hátizsákja is.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.23. 23:04:42

Ki fog derülni, hogy az autó kettővel ezelőtti gazdája polgári körös volt, és a lakásán emberi élet kioltására alkalmas eszközöket találtak: kés, piszkavas, vontatókötél, stb.

akak 2008.10.23. 23:28:18

Nem, Turul.
Hanem Gyurcsány vittette oda az ÁVH-val és Putyinnal, hogy VIKTOR-ra kenhessék.
Mert ebben az országban mindig csak a szegény, kicsi fideszeseket báncsák....

tevevanegypupu 2008.10.24. 00:14:42

"..hanem Gyurcsany vitette oda az AVH-val es Putyinnal.."

Orban Viktor hatarolodjon el Gyurcsanytol, az AVH-tol es Putyintol is.!

odonkor (törölt) 2008.10.24. 00:32:15

Gyurcsány tényleg úgy tekint az országra, mintha az valami díszlet lenne az ő főszerepéhez. Aggasztó a hangsúlyozása, a szóhasználata vagy a szándékos, hosszú szünetei a szavak között.. Nem azért, mintha szerintem emiatt idegbeteg lenne...inkább azért, mert ez az, ami akarata ellenére még tovább rombolja a hitelességét. Szerintem a teátrális gesztusain idővel mindenki átlát, meglátja a felületességüket.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.10.24. 00:46:03

LG.LG · iranytu21.blogspot.com 2008.10.24. 00:32:15

>Szerintem a teátrális gesztusain idővel mindenki átlát, meglátja a felületességüket.

Azok, akik felháborodtak Szily cikkén és védelmezték a pityogási akciót, soha.

Kenguru 2008.10.24. 00:55:30

Most nem tudom mit meltetlenkodtok, epul-szepul az orszag.

2006 ota van mar volgyhidunk, fussa azonositoszamra is, es a granat-sorozatvetot is atszereltek a szakadt Uaz-rol egy szep uj Ford Ranger-re.
:)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.24. 01:00:49

dzsucse, nem azon sírtak, hogy kiröhögi gyf magánszámát, hanem ahogy. ez ugyanis primitív volt, sokkal erősebb lett volna, ha nem így írja meg, amiben amúgy igaza van

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.10.24. 02:02:05

calam:
Betonakadályok az Andrássy úton? Normális?! Mégis, mire számítottak? Mikor jelentettek a tüntetők érdemi veszélyt akár csak a nyomorult fémkordonokra is, ha azokat egy-egy szakasz rohamosztagos biztosította?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.10.24. 02:07:53

Hát, ha adtok egy kisebb kaliberű vadászpuskát, lestauffenbergelem én ezt a szemétláda Gyurcsányt - azzal a különbséggel, hogy ez esetben nem úszná meg a dolgot, mint Hitler... 7 mm Remington Magnum kaliber jó lesz, azzal elég messziről is lehet lőni. Távcső is köll rá!

CrL 2008.10.24. 02:59:38

oh jaj Szily ordenáré stílusa, Feri őszödijére emlékszik még vki?

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.10.24. 03:51:42

CrL · teaszalon.blog.hu/ 2008.10.24. 02:59:38

Kérem, az országot szabad kurvázni. De Ferit ágybavizelőzni? Az nem igazságos, mert nem érdemelte meg. Gondoljon vissza a minapi diskurzusra arról, hogy mindenki hibázott és elkúrt, kivéve Ferencet, és akkor már érteni fogja.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.10.24. 03:52:37

CrL · teaszalon.blog.hu/ 2008.10.24. 02:59:38

Kérem, az országot szabad kurvázni. De Ferit ágybavizelőzni? Az nem igazságos, mert nem érdemelte meg. Gondoljon vissza a minapi diskurzusra arról, hogy mindenki hibázott és elkúrt, kivéve Ferencet, és akkor már érteni fogja.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.10.24. 03:53:18

CrL · teaszalon.blog.hu/ 2008.10.24. 02:59:38

Kérem, az országot szabad kurvázni. De Ferit ágybavizelőzni? Az nem igazságos, mert nem érdemelte meg. Gondoljon vissza a minapi diskurzusra arról, hogy mindenki hibázott és elkúrt, kivéve Ferencet, és akkor már érteni fogja.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.10.24. 04:05:30

CrL · teaszalon.blog.hu/ 2008.10.24. 02:59:38

Kérem, az országot szabad kurvázni. De Ferit ágybavizelőzni? Az nem igazságos, mert nem érdemelte meg. Gondoljon vissza a minapi diskurzusra arról, hogy mindenki hibázott és elkúrt, kivéve Ferencet, és akkor már érteni fogja.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.10.24. 04:06:45

Ez a multiplicitás nem tudom, hogyan keletkezett, de én kérek elnézést érte.

Quicksilver 2008.10.24. 08:33:57

Pár éve a wéblogon (nem linkelem ide, van szívem) írtam egy szösszenetet GyF-ről, meg az ő szavahihetőségéről. Mit mondjak, nem cáfolt meg az élet, a fiókcápából azóta sem lett használtautó-kereskedő, a megnyilvánulásainak a hihetősége egy százas skálán továbbra is majdnem mínuszban van.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.10.24. 09:43:44

"..aztán egyszer bebipul a tömeg.."
Attól Te ne tarts Pálinkabarát.
A tömeg, az igazi fél, hogy elveszti a nagy tülekedésben a mobilját, meg a bankkártyáját, kiszúrják az autója kerekét, stb. Ha nézel régi felvételeket, s azon pl a ruházatot, megismerheted ama ruházat "változatosságát", a kétféle viharkabátot, esetleg lódent, egyensapkát, préselt marhabőr cipőket, azonkívül a fogyókurát nem ismerő slank prolieleganciát. Ordít minden képről, hogy nincs vesztenivaló.
Ma pedig..? Hülye elmebeteg a Fletó, de manapság nem érünk rá ezzel bíbelődni. Ő pedig nagyon is tisztában van ezzel, és bármi áron,de igenis kiéli, gyermekkori álmait, amikoris ministránsgyerekként bámulta az ájtatos misézőpapokat akik napi kapcsolatban lévén a mindenhatóval, szinte kijelölték az utat számára.
Mindig is éreztem, hogy van valami hasonlóság a vallásos érzület és az egypártrendszer elvakult hívei között. " ...ne félj, csak higgyj!...! - ezt már kisgyerek koromban megtanultam. Fletó is ezt sugallja, és éppen úgy mint a szószéken, vagy az úrasztala előtt bármiféle papok.
Hogy a tömeg bebipul e valamikor, én azt nem tudom, de a mostani állapotok közepette, bár nem értek egyet vele, inkább egy régi felhívás jut eszembe:
...térdre, Imához..

akak 2008.10.24. 09:54:09

Teve:
nem, csak röhejesek vagytok. Már az x. poszt jön ki a "cúnya rendőrségről", meg persze az elmaradhatalan gyurcsanyahibas.hu (copyright by Fidelitas) duma is feljön. Holott abban, ami miatt annyi rendőr van az utcán minden nemzeti ünnepen, a magyar jobboldal is benne van....
Mindegy, majd 2010 után Pinér Sándor rendőrei egy nagy sallerrel hazazavarják Budaházy Gyuriékat, Ti meg lelkendező hsz-eket írkáltok majd a "bátor" és "férfias" rendőrségről:D:D:D

tevevanegypupu 2008.10.24. 10:06:43

akak

valoszinunek tartom, ha a Fidesz kerul kormanyra akkor nem lesz tuntetes sem. Nem helyesli senki a gyujtogatast, a kirakatok betoreset meg akkor sem, ha az orszagnak olyan miniszterelnoke lett aki csalassal, hazugsaggal kerult kormanyra es raadasul meg baromira tehetsegtelen is. Az elkeseredes neha rossz tanacsado, de a torvenytelenseget akkor is meg kell buntetni. Ha majd ujra torvenyes kormanya lesz Magyarorszagnak, akkor bizhatsz benne, hogy a korlatok is eltunnek Budapesten, mint ahogy nem voltak a Horn es az Orban kormany alatt sem.

Ami pedig a rendorseget illeti, ugy lattuk 2006. oktober 23-an, hogy nagyon tulteljesitette a feladatat. Csak eppen Budahazyt es Toroczkayt sikerult mindig elszalasztaniuk. A mostani rendorsegi akcio viszont mindenkit megnyugtathatott: egy haboruban allo varos vedelmenek megfelelo erokkel vonultak fel..a nem letezo ellenseg ellen.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.10.24. 10:13:57

Gyurcsány Ferkó tegnap Nagy Imre Emlékházat avatott vagy mit. Közben arról beszélt, hogy a parcellánál, és az emlékhelyeken úgy általában egyre kevesebben emlékeznek a forradalom és szabadságharc mártír miniszterelnökére. Szinte már csak ő egyedül. Azt elfelejtette hozzátenni, hogy az emlékhelyeket úgy általában lezáratja a rendőrökkel, és szigorúan csak néhány bolsevik mehet oda. Ferkó orcátlansága, cinizmusa oly mérvű, hogy egy nyilvános kínzást és kivégzést mindenképpen megérdemelne. Már csak azért, hogy ő is mártír miniszterelnök lehessen.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.10.24. 10:21:09

akak, ezt írod:
"Mindegy, majd 2010 után Pinér Sándor rendőrei egy nagy sallerrel hazazavarják Budaházy Gyuriékat, Ti meg lelkendező hsz-eket írkáltok majd a "bátor" és "férfias" rendőrségről:D:D:D"

Miért, nem az lenne a rendőrség dolga normális esetben, hogy rendet teremtsen?
Amúgy hogy jön ide Pintér Sándor? Azóta már lecsordogált a Duna budapesti szakaszán néhány hektó Duna-víz. Basszus.

tevevanegypupu 2008.10.24. 10:21:56

Es meg annyit: nem egy szocialista kormany ellen tuntetnek, hanem Gyurcsany Ferenc kormanya ellen. Kulonbseg.

akak 2008.10.24. 10:29:27

Gasper,
tegnap rendet teremtett, elmaradtak a gyújtogatások, zavargások, Ti meg itt keseregtek azon (lásd a posztokat), hogy milyen csúnya az ünnep...meg "ünnepel a Gyurcsány-kormány"...
Baszki, ebben a történetben, az hogy ez így alakult, mindenki benne van, nem csak a Gyurcsány-kormány....

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.10.24. 10:39:54

akak,
nem tudom miről beszélsz, én nem kesergek semmin.

Neked egyébként hogy tetszik a nyolcvanas évek belfasti fílingjét idéző pesti utcakép, így 23-án? Ja, hogy a zorbánvektor legalább annyira ludas, mint a Böszme? Muhaha!!!

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.10.24. 10:45:48

Akak, legszívesebben megfordítanám a neved, de az nem lenne tisztességes.
Ha ilyen rendőri tumultusok lettek volna a zorbánék idején, már az Ensz- ben volna a magyar ügy. Ekkora hadsereggel nácivadászni az adófizetők pénzén beteges dolog. Volt időszak amikor elszaporodtak a rohamosztagok, egy félőrült küldetéstudatú akaratából. Lassan itt tartunk.
Engem ez az egész egyre inkább Tarasconi Tartarinre emlékeztet, amikor is vasárnaponként kivonulnak a vadászok a mezőre, feldobálják a kalapjukat és azt lövöldözik bátran.
Sajnos kevés ilyen ünnepünk van amikor erőt lehet demonstrálni, még több kellene, és még több alkalmas játszótárs, aki eljátsza a nyúl, illetve a kalap szerepét. Csak az a baj, hogy a mi zsebünkre megy egy elmebeteg országos játszadozása.

akak 2008.10.24. 10:50:23

Gasper,
ha meg zavargások lettek volna, azon keseregne itt a plebs, hogy gyenge a kormány és nem védi meg az államot...."Gyurcsány a hibás" stb...
Nem ilyen egyszerű a világ, basszus...
sajnos, ameddig utcai zavargások vannak Budapesten, szükség van az erős rendőri jelenlétre...

kispufi 2008.10.24. 11:16:09

szabadság. demokrácia. ó, igen.
az utolsó kapcsolja le a villanyt.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.10.24. 11:16:30

kedves akak,
a zavargásokon (és mondjuk a rendőri túlkapásokon!) nem a plebs kesereg, hanem minden jóérzésű ember.
A "Gyurcsány a hibás" féle balfasz kampányok pedig tök hidegen hagynak, hiszen nem oldanak meg semmit, nem adnak jó válaszokat a valóban hibás Gyurcsányi (a nagy ember!) tevékenységére.
Ja, és nem a kormány dolga megvédeni az államot. Legalábbis a Te kontextusodban. Ők a végrehajtó hatalom. Mondjuk úgy az országgyűlés jogalkotó munkájának a végrehajtása volna az igazi feladata.

akak 2008.10.24. 11:29:06

Gasper,
tegnap milyen túlkapás volt? a kormánynak a kötelessége megvédeni az államot, a törvényhozó hatalom gyakorlatilag nem tudja, csak a végrehajtó, mert az ő kezében vannak a hatalmi jogosítványok...

Google 2008.10.24. 11:32:38

Érdekes, hogy ahogy a zavargások veszítenek az erejükből, úgy nyer a rendőrség még egy kis erőt, egy kis vízágyút, egy kis felszerelést, azonosítót, korlátokat stb. Mintha a dolgok fordítottan aránylanának egymáshoz.
De mindegy, vannak, akik szeretik a kordonokat. Látszódjon is a masszív korlátoltság, ne csak feltételezzék a rosszindulatúak!
Ahogy az őszödi beszéddel is történt, csokorban adta vissza összes gyanúnkat, kétkedésünket.
Orbán beszédeiben mennyit kellett keresgélni, hogy valamit találjanak, azt felfújják és puffogtassák hetekig, na, itt nem, itt az egész hitvallása benne volt az országról, az emberekről az őszödi beszélőnek!
Masszívan el tudják az ünnepeket is, a hétköznapokat is rontani a korlátoltságukkal, ez jól kiütközött.

akak 2008.10.24. 11:35:23

Google,
ja, már az azonosító is baj?! Ki szereti a kordonokat, baszki?
Orbán meg eléggé buta beszédet mondott tegnap, a mostani gazdasági válságnak semmi köze nincs az elkúráshoz.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.10.24. 11:37:29

Látom téged is érint a kollektív emlékezetkiesés. Sajnos nem a tegnapnál van a dolgok alfája és omegája.
Na de azt hiszem, hogy ennek a párbeszédnek nincs túl sok értelme, úgyhogy részemról itt van a pont.

zoli27 2008.10.24. 11:45:56

akak,
"a mostani gazdasági válságnak semmi köze nincs az elkúráshoz"

Hogyhogy semmi köze??? Ha az elmúlt 6 évben nem száll el az államadósság és a költségvetési hiány, amit 2006 óta a gazdaság befagyasztásával csökkenetettek le; ha 2002 után egy mértéktartó gazdaságpolitikával 2008-ra elértük volna az euro-övezetet, most negyedennyire nem sújtana minket a válság. Senki nem mondja, hogy minden király lenne, de sokkal kevésbé lennék sebezhetőek, a spekulánsoknak pedig nem lenne lehetősége szórakozni a nemzeti valutánkkal, mert nem lenne.
Szóval maximálisan köze van az elqráshoz, és ha ezt nem vagy képes belátni, akkor fölösleges tovább vitatkozni.

akak 2008.10.24. 11:52:10

Zoli,
a mostani gazdasági világválságnak semmi köze Gyurcsányhoz. Az összes gazdaságot érinti, nem csak a magyart. De szerintem olvasgassál nemzetközi sajtót is, ne csak Orbán Viktor beszédeit, hátha belátod :D:D

akak 2008.10.24. 11:55:55

Gasper,
tudod az a baj, hogyha nem csak a "magadfajták" bólogató búsongásaival szembesülsz, hanem esetleg érvelni kell, ideges leszel és kiszállsz a beszélgetésből.
Még egyszer: az nem megy egyszerre, hogy a kormányt hibáztatod azért, mert nem védte meg az állami televíziót 2006-ban, ugyanakkor azért is, mert megvédi Budapest biztonságát 2008-ban...
Tudod, a kettő együtt nem megy...

Quicksilver 2008.10.24. 12:00:53

„The reason people are demanding security is because they don't feel secure. They don't feel secure because they aren't secure. They aren't secure because they no longer have the will or the means to protect themselves.
Render the people helpless and they will demand a police state, for their own protection.”

Az emberek azért követelik meg a védelmet, mert nem érzik magukat biztonságban. Azért nem érzik magukat biztonságban, mert nincs önbizalmuk. Azért nincs önbizalmuk, mert már nem képesek saját maguk megvédeni magukat.
Foszd meg az embereket a maguk megvédésének a képességétől, és követelni fogják a rendőrállamot a saját érdekükben.

szamszara.blogspot.com/2008/03/privacy-vs-security.html

zoli27 2008.10.24. 12:02:49

akak,
Te tényleg ennyire beszűkült vagy, vagy csak megjátszod??
Két különböző dologról beszélünk. Te azt mondod, hogy az összes gazdaságot érinti a válság. Én pedig ezzel egyetértek, nem is ezt vitatom. Csupán azt mondom, hogy nem mindegy, hogy a válság kirobbanása előtt melyik ország gazdasága hogy állt. Ahol már bevezették az euro-t, ott a közös európai valuta védettséget jelent olyan támadásoktól, amik pl most a magyar Ft-ot érik. Ha tehát a Medgyessy-Gyurcsány kormány 2002 és 2006 között az akkori konvergencia-program teljesítésével van elfoglalva, nem pedig a szavazatvásárlással, akkor ma mér euro-nk lenne, és nem lehetne spekulálni a magyar fizetőeszközzel.
+
Ha 2002 és 2006 között nem veszik fel nyakló nélkül a hiteleket, ezáltal nem növelik az államadósságot, akkor most jóval nagyobb lenne a pénzügyi világ bizalma Magyarország felé, mint amilyen jelenleg
+
ha 2004 és 2006 között nem szolgáltatnak hamis adatokat az EU-nak, akkor is kisebb lenne a bizalmatlanság felénk

Ezeket a dolgokat te tényleg nem látod?

Invictus 2008.10.24. 12:04:43

-Tudjuk, hogy kik verték meg Csintalan Sándort?

-Tudjuk, hogy kik dobtak Molotov koktélokat MSZP-és képviselők házaira?

-Tudjuk, hogy kik dobtak Molotov koktélt a Broadway jegyirodára idén májusban?

-Tudjuk, hogy kik a tagjai a Magyarok Nyilai Nemzeti Felszabadító Hadseregnek?

-Tudjuk, hogy kik dobtak 3 Molotov-koktélt 2007. december 16-án Kóka János épülő villájára?

-Tudjuk, hogy ki lőtt bele kétszer 2007. december 16-án Hiller István lakásába?

-Tudjuk, hogy kik lőttek Ak-47 Kalasnyikovval 2007 februárjában a Teve utcai rendőrpalotába?

-Tudjuk, hogy kik lopták el Kádár koponyáját a sírjából?

-Tudjuk, hogy ki küldött fehér port képviselőknek, polgármestereknek, pártirodáknak több mint 40 alkalommal?

-Tudjuk, hogy milyen szlovák terroristák akartak robbantani a 2006-os tavaszi és őszi Fidesz naggyűlésen?

Szánalmas. Egyebbkent a megfejtés: mszp-maffia tagozat :-)

akak 2008.10.24. 12:10:49

Invictus,
"Tudjuk"...
Honnan tudjuk????
Bástya elvtárstól?
A Demokratából/Magyar Nemzetbből/Kurucinfoból?
Magyarul: amit írsz, az egy politikailag regyoldalú és ostoba pamfelt, bizonyítékok nélkül, stb.?
De végülis nem az a lényeg, hogy okosakat mondjál, hanem az, hogy jól érezd magad a topikon:D:D

zoli27 2008.10.24. 12:11:47

OFF:

Sarkozy most jelentette be, hogy eltörlik a vállalkozások által fizetendő iparűzési adót.
inforadio.hu/hir/kulfold/hir-234287

Kivel is példálózott Gyurcsány, hogy az adócsökkentés elhalasztásával kezelik a válságot?...

akak 2008.10.24. 12:12:50

Zoli,
nézd meg az Index ígéretszámlálóját 2006-ból (tudod, az a ballib szájt, aminek a tulaja a Reakció tulaja is), a Fidesz ígérte a legtöbbet a nyuggereknek...
Azaz: ebben a történetben benne van a Fidesz is, amely egyébként megszavazta Megyó népjóléti intézkedéseit is...

zoli27 2008.10.24. 12:13:37

akak,
"amit írsz, az egy politikailag regyoldalú és ostoba pamfelt, bizonyítékok nélkül"

Invictus csak kérdéseket tett fel. Olyan kérdéseket, amikre nincs válasz. Szerinted nem elgondolkodtató?

zoli27 2008.10.24. 12:15:25

akak,
Reménytelen eset vagy, bocsi!

tevevanegypupu 2008.10.24. 12:22:01

akak
a fidesz el is vesztette a valasztasokat, reszben az igergetesei miatt. Ha kormanyra kerul akkor felelossegre lehetne vonni olyan dolgokert amikkel tonkretettek volna a gazdasagot, de ilyenek - mivel hat eve nem ok vannak kormanyon - nincsenek. Hogy teljesitettek volna az igereteiket, az sem derulhetett ki, mivel nem ok gyoztek. Gyozni az gyozott aki trukkok szazait vetette be, hazudott, meghamisitotta a koltsegvetest, semmifele elkepzelese nem volt arrol hogyan tovabb, es jelenleg fuhoz-fahoz kapkod, hogy valaki mondja meg, mit csinaljanak. Majd az szdsz es mdf segit neki, eddig is nagyon hatekonyak voltak triumviratuskent..

tistedur 2008.10.24. 12:24:31

az új beruházásoknál nem kell iparűzési adót fizetni csak, ez azért nem általános adócsökkentés.

zoli27 2008.10.24. 12:50:08

tistedur,
Nem az, de mégis a vállalkozások terheinek csökkentése. Pedig tudtommal (habár erről nincs hieteles információm) Franciaország államháztartási helyzete sem éppen rózsás. Mégsem mondják azt, hogy majd csökkentjük a terheket, ha 3-4%-os lesz a GDP-növekedés.

zoli27 2008.10.24. 12:53:33

tistedur,
Egészen pontosan: azoknak a cégeknek nem kell iparűzési adót fizetniük, akik új beruházásokat hajtanak végre.

Google 2008.10.24. 12:57:21

Akak,
te itt sokakat nem fogsz meggyőzni, azt tudod, ugye?

De azért csak hetykén, ahogy a Gazdi javasolta volt!

Minél korlátoltabb valaki, annál könnyebben viseli el a korlátok látványát! Kell az, hisz jönnek a gonosz bácsik és nénik, oszt jó napot!
És egyébként is, olyan modern, progresszív és európai dolog az a sok korlát. Under construction. Új Magyarország.

tistedur 2008.10.24. 13:08:40

a vállakozások mostani,tényleges költségeit ez a lépés sem csökkenti

akak 2008.10.24. 14:06:37

Zoli,
egálban vagyunk:)

akak 2008.10.24. 14:08:16

Google,
párthívőket nem is akarok, csak mulatok a korlátolt ostobaságotokon:D:D
de azért annak örülök, hogy most már aggódtok az állami vagyon miatt :)

zoli27 2008.10.24. 14:09:07

tistedur,
Értem én az érvelésedet, csak szerintem nem a lényegről vitatkozunk.
A magyar kormány és egyes közgazdászok (nem mindegyik) azt állítják, hogy a mostani válság idején felelőtlenség lenne az államnak bármilyen költségvetési bevételről lemondania.
Ezzel szemben a francia állam (akivel egy hete Gyurcsány még a maga igazát akarta bizonyítani) a vállalkozások tehercsökkentése irányába tett egy lépést, ilyen vagy olyan módon.
Ettől nyilvánvalóan azt várják, hogy az új beruházásokkal valamelyeset lehetne lendíteni a jövőre vélhetően visszaeső gazdaságon.

Hogy ez eredményes lépés lesz-e, az már más kérdés, mindenesetre cáfolja azon dogmatikusok állítását, akik szerint blaszfémia a mostani helyzetben bármilyen adcsökkentésről beszélni.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.10.24. 14:22:22

tistedur, zoli

Ez itt eléggé OFF, de nem tudom megállni, hogy ne szóljak hozzá.

A vállalkozások adócsökkentési programját valószínűleg "Nagyobb terepjárót a cégvezetőknek" programként is be lehetne vezetni.

Ez az adócsökkentési javaslat azt a feltételezést veszi alapul, hogy a vállalkozásoknál maradó források automatikusan beruházásokra fordítódnak. Ez egy eléggé leegyszerűsített modell, egyáltalán nem vesz figyelembe rengeteg szubjektív tényezőt. Régóta tapasztalom, hogy a hazai cégek nem elhanyagolható részére áll, hogy amint biztosít egy bizonyos jövedelemszintet a tulajdonosok számára, azok nagyon könnyen lemondanak a további fejlesztésről, illetve a megtermelt haszon kisebbik részét fordítják fejlesztésre, nagyobbik részét személyes fogyasztásra költik. Ezt én persze nem bírálhatom, de tény, hogy a gazdasági fejlődésre épülő modellek így nem működőképesek, és az a feltételezés, hogy az adócsökkentés automatikus gazdasági fejlődést hoz, mivel a megmaradó források visszaforognak a termelésbe, egyszerűen nem bizonyul igaznak.

Google 2008.10.24. 14:45:16

Aki,
hamarabb aggódtunk, mint ti. Jó, ha tudod!

zoli27 2008.10.24. 14:46:10

Elpet,
Nem, ez a modell éppen hogy nem feltételezi azt, amit te mondasz. Ellenkezőleg: az új beruházás feltétele annak, hogy a vállalkozás mentesüljön a helyi iparűzési adó alól, vagyis azt mondják a vállalkozónak: Azt akarod, hogy csökkenjenek a terheid? Akkor csinálj új beruházást!

Ez nyilván csak azoknak a vállalkozásoknak üzlet, akiknek van tőkéje, és tudnak miből beruházni. Akik a megszűnés határán egyensúlyoznak, azok örülnek, ha jelenlegi állapotában meg tudják tartani a vállalkozásukat. Utóbbiakból Magyarországon vszínűleg nagyon sok van (én is egy ilyen cégnél dolgozom), de lehet, hogy franciában sokkal többen megtehetik, hogy fejlesztenek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.10.24. 15:02:52

zoli27

Én most a hazai adócsökkentési ötletekről szóltam.
És arról a feltételezésről, mely szerint az adócsökkentéssel a vállalkozásoknál maradó összegek automatikusan fejlesztési célokat fognak szolgálni. Nyilván körül lehet az ilyesmit bástyázni adminisztratív korlátokkal, ami meg oda vezet, hogy aki fejleszteni szeretne, azt alaposan megkötik a korlátozások, ezért aztán sokszor bele sem fog.
Láttam egy csomó vállalkozást `90 óta, kezdve onnan, hogy az első komoly árbevételekből autókat vettek a tulajdonosoknak, ügyvezetőknek, feleségeknek, szeretőiknek sít. Nem mondom, hogy csak ilyen létezik, de túl sok ilyet láttam ahhoz, hogy ezt a jelenséget elhanyagolhatónak gondoljam. Előbb vettek autót, mint gépet a termeléshez. Ez a gondolkodásmód nagy probléma.

zoli27 2008.10.24. 15:10:17

Elpet,
Most már a Fidesz sem azt mondja, hogy adócsökkentés esetén új beruházások beindulására lehet számítani. Azt mondják, hogy ezzel esetleg meg lehet akadályozni, hogy válalkozások mesgzűnjenek vagy elbocsátásokkal próbáljanak életben maradni.

Ha az államadósságunk 50-53% körül lenne, mint az Orbán-kormány idején, nem pedig 66%-on, mint most, akkor most esetleg jó megoldás lehetne egy nagyobb mértékű hiztel felvétele, amit a kis- és középvállakozásoknak lehetne adni.

freehckr 2008.10.24. 15:10:18

Elpet, ha úgy vesszük, akkor a "jó irányú" adócsökkentés hatására megnövekedett fogyasztás (nagyobb terepjáró, nagyobb medence, vagy akár több kaja a frigóban, a kamrában) ugyanúgy bevételnövekedést jelent(het) az államnak, mint az adóemelés (amennyiben a polgárok az adócsökkentés után náluk maradt különbözetet nem varrják be a párnájukba). Nem kell feltétlenül "csak" azt alapul venni, hogy egy adócsökkentés után nekiállnak a vállalkozások "beruházni", kivétel nélkül. Már az is előnyt jelenthet, ha bármiféle beruházás nélkül többet költenek hétvégén a diszkóban (fogyasztanak a Zemberek). :) De ezt ugye sok tényező befolyásolja, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen mértékű emelés/csökkentés, és pontosan milyen területen (sőt, az adóemelés csak rontja a "morált", a hazai példákból kiindulva). Ha azt vesszük figyelembe, hogy nálunk jelenleg rekord mértékű az adóelvonás a munkabérekhez viszonyítva (a skandináv-balkán "modell" keveréke), akkor azt is meg lehet állapítani, hogy azért rossz az adózási morál, mert túl magasak a terhek (most abba nem mennék bele, hogy ezen felül a polgárok mit látnak a rekord összegű befizetéseik után - legfőképp kormányzati pénzszórást). Viszont "jó irányú", munkabéreket terhelő járulékok csökkentésével, és megfelelő "bérfelzárkóztatási" programmal (pl: minimálbér komoly emelése, elkerülendő a "vállalkozói" terepjárók számának drasztikus emelkedését egy adócsökkentés után) el lehetne érni azt, hogy a "civil" polgároknak is több maradjon a zsebükben (kamrájukban, frigójukban), a vállalkozónak is csökkenjenek a munkabérek után kifizetett terhei (jelenleg a 150 ezer nettó után ~355 ezret kell "kipengetnie" a "gaz" maszeknak, és ez csak a munkabért terhelő járulékokból jön össze), illetve javuljon is az adózási morál, azaz több adózó révén több bevételhez jusson az állam. Ha emellett még egyszerűsítenék az adózási/adóbevallási jogszabályokat is (kezdésnek a mostani rendszert felszántanák, és behintenék sóval), akkor a jelenleginél jóval vonzóbbá lehetne tenni adórendszerünket, és vissza lehetne csábítani azokat a magyar vállalkozásokat, akik az elmúlt években a környező országokba pakolták át székhelyeiket, mivel szinte mindenhol jobbak a feltételek, mint nálunk. Persze mindig lesznek olyanok, akik ki akarnak lógni a sorból, de amikor a "maszek az adócsökkentést is zsebre tenné" című "balliberális" negatív kampányt vesszük elő, akkor azzal is tisztában kell lenni, hogy ilyenkor az egész mikró/kis/nagy vállalkozói réteg elhanyagolható, alig pár százalékáról beszélünk. A túlnyomó többség csak élni akar, nem "bűnözni"...

Persze ha a kormányzat energiáinak nagy részét az köti le, hogyan maradjanak hatalmon még pár hónapig, illetve hogyan szerezzék vissza jócskán leamortizálódott támogatottságukat, akkor nehéz lesz még az efféle ügyekre is koncentrálni. :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.10.24. 15:52:48

Én alapvető gondnak azt látom, hogy Magyarországnak nincs olyan terméke, amelyet jó világpiaci pozícióban tudna jelentős mennyiségben értékesíteni. ( Mert remélem, hogy az Audit nem fogjuk ebben a gondolatmenetben magyar termékként feltüntetni. Az Audi esetében a magyar bérmunka az, amit értékesítünk.) Amíg ilyen termékünk nincs, addig nem lesz komoly bevételünk, az adópénzek százalékait meg tologathatjuk egyszer ide, aztán meg amoda. Spekulálunk, mint kiskereskedelmi menedzser az üres boltban.
Nagyon kényelmes álláspont az adócsökkentést szajkózni, amikor semmi elképzelés a továbbiakra. Ha ez "balliberális negatív kampány", ám legyen. Ámítsa magát, aki akarja. Előfordulhat, hogy majd egyszer cselekedni kell, és akkor már a `98-`02 közti évek mítoszából nem lehet megélni. Sajnálom, de ez van.

zoli27 2008.10.24. 16:01:27

Elpet,
nem hiszem, hogy bárki azt mondaná (én legalábbis nem), hogy az adócsökkentés önmagában megoldja a problémákat, különösen a mostani helyzetben nem.
De irányzott és radikális kiadáscsökkentés mellett végrehajtott adó- és járulékcsökkentés (amelynek mértéke 3-400 milliárddal kisebb kellene, hogy legyen, mint a kiadáscsökkentés mértéke) biztosan segítene abban, hogy csökkentsük a várható gazdasági visszaesés mértékét, és majd hosszútávon is versenyképesek legyünk a régióban.

Ehhez persze átfogó koncepció és politikai akarat kellene, és kérdés, hogy van-e ma politikai erő Magyarországon, aki ezt bevállalná. Meglátjuk.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.10.24. 16:09:05

Zoli

Termék kell, amit el lehet adni. Erről szól a világ. Egyébként nincs pénz és nincs semmi. Lehet, hogy kell az a 3% adócsökkentés ahhoz, hogy legyen termék. De csak attól nem lesz. És amíg nem lesz, addig megy a szerencsétlenkedés.

zoli27 2008.10.24. 16:37:25

zoli27 · zoli27.blog.hu 2008.10.24. 16:01:27
"Elpet,
nem hiszem, hogy bárki azt mondaná (én legalábbis nem), hogy az adócsökkentés önmagában megoldja a problémákat, különösen a mostani helyzetben nem."

zoli27 2008.10.24. 17:19:50

Most nézem a híreket a tegnap talált bombákról. A rendőrség sajtótájékoztatóján megmutatták, hogy miket találtak a kocsiban.

Csak kérdés: Normális dolog, hogy bűncslekmény gyanújában történő nyomozás bizonyítékait másnap megmutatják a sajtónak?

Ja, és a bp-i rendőrfőkapitány kijelentette, hogy az illető, akinek az autójában találták a robbanószerkezeteket, szélsőjobboldali csoportokkal volt kapcsolatban.

zoli27 2008.10.24. 17:24:33

"a bp-i rendőrfőkapitány kijelentette, hogy az illető, akinek az autójában találták a robbanószerkezeteket, szélsőjobboldali csoportokkal volt kapcsolatban."

A BRFK első emberének vajon dolga meghatározni, hogy valaki jobboldali, baloldali vagy éppen független?

luchador 2008.10.24. 17:53:30

Szopjon le minden kurva politikus

zoli27 2008.10.24. 18:46:14

Valaki oldja föl nekem az ellentmondást:
Állítólag a kiemelt kockázatú rendezvényekre egyesével, ellenőrző kapukon keresztül engedték be a résztvevőket, és mindenkit alaposan átvizsgáltak, hogy nincs-e náluk valami veszélyes eszköz vagy fegyver.
Viszont amikor a Budaházy-féle ganget beszorították a Markó utcába, azok molotov-koktélokat, vascsöveket, csúzlikat és kihegyezett szegeket hagytak ott maguk után.

Ezeket a srácokat mégis hogy vizsgálták át?

Google 2008.10.24. 18:46:22

A félelem ára: 310 millió Ft., ennyibe került a rendőri biztosítás, legalábbis ezt hirdetik. Ehhez hozzájön a 4 munkaszüneti nap okozta kiesés.
Hol itt a válság? Vagy vígan megyünk tönkre?

zoli27 2008.10.24. 18:59:21

google,
"A félelem ára: 310 millió Ft"

Ennyibe kerül nekünk Gyurcsány miniszterelnöksége per nemzeti ünnep.

Tetszett a HírTV tudósítása az 301-es parcellánál történtekről. Valahogy így szólt: "Váratlan látogató zavarta meg a hozzátartozók megemlékezését..."
És milyen igaz! Mindig arról szólnak a híradások, hogy x számú bekiabáló "megzavarta" a zászlófelvonást, vagy más rendezvényeket. Pedig igazából a miniszterelnök az, aki megzavarja nem csak az ünnepeinkket, de a hétköznapjainkat is.

zoli27 2008.10.24. 19:09:09

A zoom.hu már azt is tudni véli, hogy a "bombagyáros" férfi anyja a Lelkiismeret 88 egyik alapítój tagja.
Akkor most a zoom.hu árnyéktitkoszolgálatot működtet, vagy mi van?

CrL 2008.10.24. 19:15:33

zoli, majdnem a Zoom tulaja Tarjányi Péter biztonsági szakértő, a Proware KFT-t tolta anno:

index.hu/politika/belfold/pro630/

zoli27 2008.10.24. 19:27:29

CrL,
Én is tudtam ezekről az összefonódásokról. Csak költői kérdés volt...:)
süti beállítások módosítása