A mai vasúti baleset után újra felmerült bennem a kérdés, amin már sokszor morfondíroztam: mikor kell lemondania egy tárcavezetőnek és mikor nem? (A másik dilemmám, hogy egy miniszter vagy miniszterelnök a helyszínre siessen-e ilyenkor, vagy tartsa távol magát a mentési munkáktól, úgy sem tehet semmit?)
Ráadásul a mai szerencsétlenség után hárman mondtak le: Szabó Pál közlekedési miniszter, Kamarás Miklós, a MÁV Zrt. igazgatóságának elnöke és Heinczinger István, a MÁV vezérigazgatója. Közülük az előbbi két ember lemondását elfogadta a miniszterelnök, utóbbiét nem. Nem értem a logikáját, hiszen Heinczinger István két éve a MÁV vezérigazgatója - miért kisebb a felelőssége egy vasúti balesetben, mint az öt hónapja miniszterkedő Szabó Pálnak? (Az is érdekes, hogy miért a miniszterelnök dönt a lemondásról, amikor a MÁV a közlekedési, hírközlési és energiaügyi tárca felügyelete alá tartozik.)
Ugyanez a kérdés vonatkozik a többi tárcavezetőre is. Miért felelős egy miniszter, mikor kell távoznia? Hány százalékpontot kell tévednie (GDP-arányosan) a pénzügyminiszternek a költségvetési hiányt illetően? Mit kell elkövetnie a rendőrségnek, hogy a belügy-/rendészeti miniszternek kiteljen a becsülete? Felelős-e az agrárminiszter a rossz aratásért, szüretért?
Az utolsó 100 komment: