A Népszabadság és a Szonda-Ipsos a Megegyezésért
2008. szeptember 02. írta: TuRuL_2k2

A Népszabadság és a Szonda-Ipsos a Megegyezésért

 A mai Népszabadság Szonda-felmérése alapján a nép (s különösen az SZDSZ tábora) egy emberként követeli, hogy az SZDSZ támogassa (szavazza meg) Gyurcsány Ferenc kitűnő, a Megegyezésben lefektetett adóterveit. A két nagy intézmény közül talán még a Népszabadság magatartása az érthetőbb: ahogy ukridge is írja, egy fontos hirdetőjéről van szó, akinek teljeskörű kiszolgálása elsőrendű piaci érdek.

 Keményebb dió, hogy miért jó a hazai közvélemény- és piackutatási ágazat egyik vezető szereplőjének, ha ilyen elemzéshez adja a nevét. Láttunk már a Szondától jó néhány, irányítottnak tűnő kutatási eredményt, de ez talán eddig az egyik legerősebb. „Az érdemben válaszolók csaknem háromnegyede szerint az ország érdekeit az szolgálná inkább, ha az SZDSZ megszavazná a miniszterelnök új, adócsökkentési javaslatokkal a középpontban megjelent programját. A megkérdezettek majdnem nyolcvan százaléka úgy véli, hogy az SZDSZ érdeke is ezt diktálná. Az SZDSZ-szavazók között a kérdésben lényegében teljes egyetértés van, szerintük az lenne a helyes, ha a párt támogatná a miniszterelnök javaslatait” - sajnos sem a cikkből, sem az intézet honlapjáról nem derülnek ki a pontos kutatási kérdések, de az eredmény alapján itt valami nagyon gyanús. Az összes megkérdezett hány százaléka érdemben válaszoló? Ha feltesszük, hogy egy ilyen kérdésre az válaszol érdemben, aki részt venne egy most vasárnapi választáson, akkor a Szonda augusztusi pártpreferencia-mérése alapján (az MSZP, az SZDSZ, az MDF és minden egyéb párt táborának teljes egyetértésén túl) a Fidesz szimpatizánsainak döntő többsége is a Gyurcsány túlélését jelentő SZDSZ-támogatás híve? Hiába reagáltak a miniszterelnöki ötletkupacra nagyjából egyhangúan negatívan a pártok, a gazdasági és politikai elemzők, illetve a gazdaság szereplői, a miniszterelnök újra megtalálta az utat a nép szívéhez? Megannyi kínzó kérdés.

 (Ugyanitt Bauer Tamás nyíltlevelez a Megegyezésért, másutt Worluk sem boldog a hiányzó megegyezéstől.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr87644288

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Árokásó Top100 2008.09.02. 08:59:29

Závecz TiborA biztos szavazó villamosvezetők körében erősödő tendenciát mutat Gyurcsány Ferenc támogatottsága. A bérből és fizetésből élő menedzserek körében emelkedik Orbán Viktor negatív megítélése. Ilyen és ehhez hasonló mondatokat publikál rendszerese…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.09.02. 09:15:24

szerintem nem azzal van a baj, ha egy vélemény-kutatónak karakteres álláspontja van. ha ez a módszertan objektivitását nem bántja, nem gond. a greenberg|quinlan|rosner vállaltan demokrata/progresszív cég, de ettől még hitelesek az anyagai.
magyarországon az a baj, hogy egy szonda titkolni próbálja a kötődését, miközben időről időre kibújuk a szög a zsákból. nyugodtan vállalhatnák, hogy hol állnak, és akkor nem lenne gond a hitelességgel.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.02. 09:18:03

robin masters:
Ennél a konkrét kutatásnál nekem nem az a fő aggályom, hogy most akkor vállalják, vagy nem vállalják. :]

wendriner úr 2008.09.02. 09:26:14

Turul, abszolut igazad van. a szomoru az, hogy az index is lehozza cimlapon ezt a kutatast minden gondolkodas nelkul..

Johnny Favorite (törölt) 2008.09.02. 09:28:08

A véleménykutatásnak szabályai vannak... véleményformálásnak gyakorlatilag semmilyen szabálya nincs különösen akkor nem ha ez meggyőzésről, s végső soron a hatalomhoz való közel állásnak az egyik eszköze....

bélforgató...
csak úgy mint a posztba belinkelt bauer levél.Az szdsz -re sokszor megírták....és ez a legrövidebb,és legtömörebb gondolat, a fentemlített párt rendszerváltás óta eltelt munkásságának jellemzésére :"....ez a legkártékonyabb csoportosulás az újkori magyar demokráciában..."...és még egy gondolat a liberalizmusnak és az szdsz-nek nincs közös metszéspontja...hiszen a talpnyalás az nem liberalista alapelv!

medve2 2008.09.02. 09:37:32

Nem a Szonda mérte nemrég, hogy az emberek 88%-a szerint nem fognak jobban járni? Javítsatok már ki, de én ezt láttam az Estében.

nemkellnemzetivagta 2008.09.02. 09:37:52

ez a kedvencem a bauer dolgozatból:
"Gyurcsány megoldást keres arra a helyzetre, amely 2008 nyarára az országban kialakult." kialakult. aha. jött egy IFA és leborította az udvarra.

Machiavelli 2008.09.02. 09:50:54

Aki csak az átlagnál egy kicsit is intelligensebb, az tudja, hogy csak jól kell feltenni a kérdést és máris a neki megfelelő választ kapja.

Nyilván most a Szonda fogja adni a hivatkozási alapot GYF-nek miért is kell neki harcolni.

Johnny Favorite (törölt) 2008.09.02. 09:53:55

nemkellnemzetivagta 2008.09.02. 09:37:52

:D:D....ja ez király nekem is tetszik járnak a mezőn....nyaralnak olaszba....úsznak a balatonba,,,, haza jönnek,és erre itt van a kertbe, egy kialakult helyzet?
ezt hívhatják,váratlan helyzetnek :D:D

félelmetesen hülyének nézik az embereket..ami még a bauer dolgozatból tisztán látszik hogy még mindíg úgy félnek a fidesztől mint brassóban a medvétől

Bit Rot 2008.09.02. 09:54:23

K*rva nagy kamu ez a közvéleménykutatás, nem tudom, hogy hagyták, hogy ennyire kilógjon a lóláb!

Egyrészt van 50% bal és 50% jobboldali (ami nem igaz, de mondjuk).

A jobboldaliak egyértelműen elutasítják Feri új hülyeségét szerintem, tehát a 75% "egyetértő" már nem lehet meg!

Ez akkora kamu mint egy ház!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.09.02. 09:56:05

Csak én látok ellentmondást Bauer cikkében?

"Az egyetlen becsületes megoldásnak azt tartom, ha támogatjátok Gyurcsány próbálkozását."

"Gyurcsány [...] szembenéz azzal, hogy ma a kormánynak nincs módja a költségvetés által finanszírozott juttatások érdemi csökkentésére."

"Az a párt, amely aktív részese volt az elmúlt hat év kormányzásának, nem tehet most mást, mint hogy tárgyal a miniszterelnökkel, korrekt javaslatokat tesz, s elfogadható adótörvényben és költségvetésben egyezik meg a szocialistákkal."

- Miért nincs mód kiadáscsökkentésre? Ez mitől axióma ebben az országban?
- Ha nincs mozgástér, akkor mégis miről kellene javaslatot tennie az SZDSZ-nek?

Francois Pignon 2008.09.02. 10:08:13

Na most van 1000 megkérdezett, a legutóbbi, fent idézett Szonda- felmérés szerint ebből 1% SZDSZ-szavazó.
Akkor ha jól sejtem, arra hogy mit akarnak az SZDSZ szavazói, kb 10 ember véleményéből következtettek. Nem tudom ez esetben mennyi a statisztikai hibahatár, mondjuk a "lényegében egyetértés van" bármit is takarhat.
Ez nagyon komolytalan így.

Johnny Favorite (törölt) 2008.09.02. 10:09:00

A valódi axióma az az hogy bármilyen adó könnyítés a közigazgatás átalakítása nélkül rövid távon (1-2 év) működhet.
De tekintettel,hogy az közigazgatásban a választók igen jelentős hányada dolgozik ezért nincs erről szó, az egyébként 2 alá dolgozatban....mert az mszpnek nem elég már a nyugdíjasok szavazata. MÁR ahhoz sem, hogy a fidesz-t egy parányit is megszorítsa....természetesen a választásokon, és nem a szonda-ipszosz kutatásában.
Az szdsz-nek idő kell ezért szarakodnak, meg ami ott most van, az is "látszat egység"....sajna ezért lehetünk abba biztosak, hogy meg lesz a költségvetés is és az adó változtatással kapcsolatos törvények is meg lesznek szavazva, van olyan képviselő akit meg lehet kenni egy-egy zsíros ajánlattal az elkövetkezendő pár évre, amikor is reményei szerint az szdsz mint paralmenti párt megszűnik létezni!

Rwindx 2008.09.02. 10:11:38

bauer: "A szerző közgazdász"

Hát erről az oldaláról nem ismerhettük meg az írásából...
Ez is csak egy nyomorult, aki elárulta annak idején a rendszerváltást.

józan' 2008.09.02. 10:37:10

Mentsük meg Ferit!! Gyerünk pajtások, gyere Bauer, gyere te is Worluk, itt a lét a tét.

smalladam 2008.09.02. 10:52:20

francoisnál a pont. én is ezt akartam írni. szerintem kb semmi jelentősége nincs egy ilyen kutatásnak, max placebo gyógyszer. olyan mintha, pedig nem is.

Bit Rot 2008.09.02. 10:54:22

"Gyurcsány [...] szembenéz azzal, hogy ma a kormánynak nincs módja a költségvetés által finanszírozott juttatások érdemi csökkentésére."

Ezt én se értem.

Milyen kormány az, ami még csökkenteni se tudja a kiadásokat?
Elég egyszerű pedig: törvényt hoznak, hogy X jogcímen ezentúl nem Y pénzt kapnak egyes emberek, hanem Y/2-t. Ennyi.

Téglagyári Megálló 2008.09.02. 11:00:31

józan írja:

"Mentsük meg Ferit!! Gyerünk pajtások, gyere Bauer, gyere te is Worluk, itt a lét a tét. "

Talán a lé a tét?

Rwindx 2008.09.02. 11:03:02

smalladam:
Igen, igazad van nincs jelentősége, mint tényadat. De én gyanítom ennek a "kutatásnak" nem a kutatás volt a célja, hanem a felületes olvasók elérése. Márpedig ez minden bizonnyal sikerült.

freehckr 2008.09.02. 11:07:49

A Szonda megint nem "méri" a közvéleményt, hanem "csinálja". Mókásnak is lehetne tekinteni, hogy az elvtársak már-már szó szerint "szűkölnek" hogy megtartsák hatalmukat, a méltóságukat szerintem március 10-én reggel (ami jött március 9 után) veszítették el teljesen. De egyáltalán nem mókás, hat és fél éves "balliberális" kormányzás után sajnos nincs olyan helyzetben az ország, hogy további másfél évig úgy csináljanak az elvtársak, mintha kormányoznának... még ha "majd' bele döglenek is".

A közvélemény manipulálása pedig nem alternatívája a radikális közteher csökkentésnek, és a kormányzati pazarlás megszüntetésének.

kispufi 2008.09.02. 11:22:03

Félig off, mert hát úgy is olvasható, hogy szegény Ferenc megegyezés nélkül kibukik, és akkor... Szóval, a der Standard szerint akkor biza jön a Zorbán, meg vele a bizonytalan jövő, gondolom én, a stabil és kiszámítható jelen helyett. Csak azért nem nevetek felszabadultan, mert itthon jól tudjuk, merről fúj a szél, odakünn viszont a személyes tapasztalat nélküli érdeklődőknek ezt a képet sugározzák ki a függetlensemlegespártatlanszakértőköztiszteletbenálló médiumok a hasonló jelzős szerkezetű honi csapatról:
index.hu/politika/belfold/stnd2428/

Francois Pignon 2008.09.02. 11:28:40

Az szép, hogy Tóta szerint hisztis kurvaként viselkedik az SZDSZ. De akkor mit mondjunk a miniszterelnökre, aki két év alatt harmadszor fenyegetőzik lemondással. (gyk: bizalmatlansági indítvány, MSZP kongresszus 75%, meg a mostani új terve kapcsán is)

kispufi 2008.09.02. 11:35:43

FP, ez nem hiszti, mert nem összevissza vagdalkozik vele. Itt biztosra megy, mindig olyankor köpi ki magából, amikor tudja, hogy nem kell megtennie. Kényesen ügyel rá, nehogy a szaván fogják :-) (Nem értem, miért pont ebben az egyben van ezzel így, csak a legelvetemültebb újságíró/politikus statisztiusok vennék észre, hogy szaporodik a lajstrom).

Ombudsmanyus 2008.09.02. 11:36:45

Jó ez a Standard cikk az Indexen, különösen: "az MSZP-ben nem zajlott le nemzedékváltás, nem kaptak felelős posztot a fiatalok."
Képzeljük el a Zuschlag János, Török Zsolt, Vadai Ágnes, stb. fémjelezte MSZP-t. Kb. az Szadival versenyeznének a Parlamentbe történő bejutásért.

CrL 2008.09.02. 11:43:06

FP, a Mestert mióta hagyta el a sanity?
Szerinte csak Fodor ötlete ez az egész? Vicc.

Ebben Kóka és az SZDSZ is benne van, bármi is a céljuk ezzel.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.02. 11:43:52

A Standard-cikk újra csak megerősít abban a gyanúmban, hogy sem az MSZP, sem az ország nem érdemli meg Gyurcsány Ferencet. Inkább fejest ugrunk a bizonytalanságba!

Bummer 2008.09.02. 11:52:43

Nem tudom, mit nem értetek. Az SZDSZ-nek Gyurcsány most már túl gyenge, értsd az SZDSZ és klientúrája érdekeit már nem tudja olyan hatékonyan érvényesíteni, mint korábban.
Az MSZP-ben Gyurcsány a legeszdéeszesebb vezető politikus. Ezért kell a vagy a szakértői kormány, ahol az SZDSZ reményei szerinte kellőképpen SZDSZ-párti "szakértők" ülhetnek, vagy "fiatalítás", értsd SZDSZ-párti szocik helyzetbe hozása.

bomi 2008.09.02. 11:58:22

Ha a nol cikket végigolvassátok, csak az derül ki belőle, hogy Gyurcsány a lakosság körében gyakorlatilag teljesen hiteltelenné vált: a válaszolók nagy többsége a „Megegyezésnek” a kérdéseket összeállítók által legfontobbnak tartott alapelveivel egyenként egyetért ugyan, de amint ezeket csomagként a miniszterelnökhöz kötik, mindjárt 19%-ra csökken a támogatók köre. Ez azért is számít nagyon kis aránynak, mert gondolom a kérdőív pont erre volt kihegyezve, úgyhogy részben kvázi önmagának is ellentmondott az alapelveket egyebként támogató válaszoló, aki Gyurcsányhoz kötve már nem hisz a program pozitív hatásában.
Persze a manipuláció ezen kívül már ott is megfogható, hogy a program indokaiként szereplő populáris retorikai alapvetéseire, és nem a program valódi pontjaira kérdez rá.

states 2008.09.02. 12:01:59

Azért nem ártana, ha valaki ébresztőt fújna a Fideszben vagy ha az Orbán nélkül nem megy, akkor hazahívnák őt a Denver környéki hegyekből, mert ahogy mondani szokták, a helyzet fokozódik, és egyre több embernek nem tetszik a jobboldalon sem ez a színtelen szagtalan politika. A közvélemény-kutatások szerint a választók többsége az ellenzék tevékenységével is elégedetlen, ami érthető, mert ami nincs, azzal nem lehet elégedett az ember...

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.09.02. 12:06:08

A Der Standardban viszont megtörtént a generációváltás: vigyázó szemünket Kathrin Lauerre vessük, aki, úgy tűnik, átveszi Paul Lendvai helyét a magyarországi megmondások terén.

Viszont előtte valószínűleg kioktathatta őt a Mester arról, kik a jó és kik a rossz fiúk a magyar politikában. Lauer cikke akár Lendvaié is lehetett volna...

Francois Pignon 2008.09.02. 12:10:12

states,
talán hasznosabb ha Minnesotában marad. Az Országházzal való távolságával fordítottan arányos egy nagy SZDSZ-Gyurcsány összeborulás esélye.

kgonzo 2008.09.02. 12:13:48

Nyiván a Népszabadságnak vannak elfogultságai, de azok meg sem közelítik a Magyar Nemzetét.
Mindkét lapot olvasom, ez a véleményem.
Mindamellett, emögött a közvélemény kutatás mögött összeesküvés elméletet keresni is komoly botorság.
Szerintem teljesen logikus:
A szadesz szavazók azért szavaztatnák meg inkább a programot, mert tudják, hogy egy előrehozott választás esetén a továbbiakban nem lenne parlamenti párt az SZDSZ.
Nem mellesleg a Fidesznek sem érdeke ez, mert még kiderülne, hogy valamit mégiscsak csinálni kellene az országgal, és az bizony fájni fog (és akkor hová rakják majd a szocialista populizmusukat?). És akkor mi lesz az igazmondóval?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.02. 12:23:43

kgonzo:
És gondolod, hogy a Fidesz szavazói a Fidesz érdekei mentén úgy vélekednek, hogy maradjon Gyurcsány? :)

freehckr 2008.09.02. 12:27:30

"a Fidesz szavazói a Fidesz érdekei mentén úgy vélekednek, hogy maradjon Gyurcsány?"

Teljesen életszerű. Vagy mégsem? :)

kispufi 2008.09.02. 12:29:12

kgonzo, hsz-ed világosan megmutatja, hogy nem a levegőbe beszélsz: valóban olvasod a Népszabadságot. Lehet, alapból rájövünk, ha nem is jelzed.

Johnny Favorite (törölt) 2008.09.02. 12:31:02

kgonzo 2008.09.02. 12:13:48

Hja csak mennyi embert kell felhívni/megkérdezni ahhoz, hogy akár csak egy (nagyon) alacsony mintán vett közvélemény kutatás áljon elő (a "megegyezés kapcsán")???
mert ha megkérdeznek 100 embert, akkor annak (legjobb esetben) 4% szdsz szavazónak valja magát.
Tehát 100 emberből 3 mondja hogy egyezenek meg!
Ez nem túl sok!
Természetesen a hibahatárral még nem is számoltunk!

Még egy igazán akkor lenne fasza hogyha láthatnánk a kérdéseket..annak feltevési módszerével kapcsolatos információkat stb.-stb.
Mert ez a """"kutatás"""-i végeredmény több mint megdöbbentő :D

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.09.02. 12:32:25

Jókat röhögtem a kommenteken, thanx.

Ez a legjobb duma:
""Gyurcsány megoldást keres arra a helyzetre, amely 2008 nyarára az országban kialakult." kialakult. aha. jött egy IFA és leborította az udvarra."

medve2 2008.09.02. 12:38:18

Bizony, States-nek igaza van, hazajöhetne Ovi és mondhatna valamit.

Sir Nyű 2008.09.02. 12:46:35

Bauer zsenialis, tisztan aszongya: a program szar, de meg kell szavazni, mert kulonben jon a Fidesz es vege a vilagnak.
Magyarul ellentmond sajat maganak, amennyiben cafolni kivanja, hogy nem Gyurcsany tuleleset szolgalja az egesz. Hehe.

Rwindx 2008.09.02. 12:47:34

Ez még az 1000 fős mintavételhez hozzátenném:

"a megkérdezettek 66 százaléka hallott róla, 40 százalékuk - legalább részben - ismeri is a tartalmát. "
Tehát 340 ember ki is esett az érdemi válaszadók listájából, de ha elvárásaim lennének a szonda ipsossal szemben akkor 600 ember esett ki és gyakorlatilag 400 fős minta alapján mondanak eredményeket.

ergé: nekem is az volt az első hogy megnéztem lendvai írta-e :)

medve2 2008.09.02. 12:53:39

Hernyó! Az öszödi beszéd óta ez az egyetlen ideológia! Minden szar, mindent tönkretettünk, útálnak minket, de akkor milyen borzalmas lesz, ha jön Ő.....

medve2 2008.09.02. 13:02:27

Hűha, ma hosszú Fletó interjú az ATV-n. Kezdem elhinni, hogy van egy kis kampány, szervezetten Fodor ellen, és a pártatlan Szonda a pártatlan Népszabival őt célozza meg!

states 2008.09.02. 13:03:46

Azért az poénos lesz, ha Orbán helyett Fodor buktatja meg Fletót. Mégiscsak közös gyerekszobájuk volt a Bibó-kollégiumban...

kispufi 2008.09.02. 13:18:14

előbb fog annál szakadni a szadesz. azért vicces lenne, hogy amíg első ránézésre a két nagy tusakodik, addig a kulisszák mögött saját magukat nyírják és szakadoznak a kicsik (mert a madöf osztódással szaporodása se volna kizárt).

medve2 2008.09.02. 13:24:57

States! Kezdem lassan nem kizárniezt a forgatókönyvet. Túl logikus mostanában Fodor és küzd. Egyik sem volt jellemző rá.

medve2 2008.09.02. 13:25:30

Kispufi! Az stdsz erősödése halál az mdf-re, ezért össze fognak zárni.

eeepunk 2008.09.02. 13:25:30

Szonda-Ipsos: CATI - telefonos kérdezési módszer – „A telefonnal rendelkezők aránya az elmúlt időben jelentősen megemelkedett, a lakosság 74%-a (a budapesti lakosok 90%-a) rendelkezik otthoni telefonnal, így a mintakészítéshez szükséges alapsokaság alkalmas lett arra, hogy megbízható minta készüljön akár a lakosságot, akár valamely célcsoportot reprezentálva.”

Azaz szerintem tévedett cikkírónk, mégha azt is sugallja a népszabi cikk, hogy a NÉP véleménye ez (kis csúsztatás). Nézem, de a NOL cikkben nem szerepel sem a nép, sem a teljes lakosság. Van olyan, hogy „érdemben válaszolók” meg „megkérdezettek” meg „SZDSZ szavazók” meg „országos reprezentatív” és „válaszadók”. Azaz egy országos célcsoportra van kihegyezve és ez nem más mint a ....

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.02. 13:29:34

ergé 2008.09.02. 12:06:08:
"A Der Standardban viszont megtörtént a generációváltás: vigyázó szemünket Kathrin Lauerre vessük, aki, úgy tűnik, átveszi Paul Lendvai helyét a magyarországi megmondások terén."

Van egy olyan osszeeskuvesteoria, hogy Lendvai maga helyezi el ezeket a cikkeket a nemet nyelvu sajtoban.
www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=148506
"Az elmúlt hónapokban magam is tanulságos levelezést folytattam különböző lapok és rádióadók "illetékeseivel" (Neue Zürcher Zeitung, Süddeutsche Zeitung, Deutschlandfunk stb.) a helyreigazítás szándékával, sajnos, többnyire minden eredmény nélkül. Mintha egyetlen kéz írná, egyetlen hang mondaná ezeket a "hiteles" tudósításokat Magyarországról, az ország politikai viszonyairól, a szélsőségek állítólagos egyre erőteljesebb térhódításáról."

Egy biztos: Paul Lendvairol koztudott, hogy tobb alnevet hasznalt korabban.

CrL 2008.09.02. 13:32:21

eeepunk, "az országos reprezentatív" közvéleménykutató zsargonilag maga a nép.

states 2008.09.02. 13:33:51

Beindult a médiagőzhenger, ami annak a jele, hogy balliberális körökben teljes a pánik, nehogy mán Fletónak tényleg mennie kelljen, nem elég, hogy csak beszélünk róla úgy uszkve 2010-ig? Kérdés, hogy Fodor meddig bírja nyomást, az SZDSZ-gurukról nem is beszélve...

CrL 2008.09.02. 13:35:00

Doom, ez nekem is eszembe jutott amit ír de Kathrin létező nőszemély:

Kathrin Lauer was born in Bucharest in 1964 and emigrated in 1980 to the Federal Republic of Germany. She studied Romance languages and literature, and modern history in Bonn and Paris. Since 1994 she has worked as a freelance journalist for the Deutsche Presse Agentur (dpa), the “Sźddeutsche Zeitung” and the “Standard” among others. The central themes of her work are Romania and Hungary. Kathrin Lauer moves between Budapest and Bucharest, with a domicile in both cities.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.02. 13:42:40

CrL · teaszalon.blog.hu/ 2008.09.02. 13:35:00:
"Doom, ez nekem is eszembe jutott amit ír de Kathrin létező nőszemély:"

Meg azok is letezo noszemelyek, akiket a Magyar Hirlap cikke emlit. Lehet, hogy Paul Lendvaival olyan a viszonyuk, hogy megengedik neki, hogy a nevukben publikaljon?

Professzor ur.
www.libri.hu/hu/book/regenyek/kulfoldi_szerzok_muvei/kortars_szepirodalom/a_haldoklo_allat

ÁrPi 2008.09.02. 13:48:09

Rwindx 2008.09.02. 11:03:02
""smalladam:
Igen, igazad van nincs jelentősége, mint tényadat. De én gyanítom ennek a "kutatásnak" nem a kutatás volt a célja, hanem a felületes olvasók elérése. Márpedig ez minden bizonnyal sikerült.""

IGEN ! Szerintem is - Amiként smalladam placebo-gyógyszereket említ:

Vannak olyan esetek amikor egy ilyen szer pusztán lelki alapon hányingert ébreszt vagy éppen fosást, tehát smalladam hasonlata nagyon találó a

Szonda mostani hogyhívjákja és egy kísérleti placebo-gyógyszer között!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.09.02. 13:48:53

Nem értem, az itteni hozzászólók egy részét sem, de a "szaksajtót" sem.

Miért kellene Orbánnak bármi "fájót" tennie? Bár nem követem a Jel minden rezdülését, de mintha olyasmit mondott volna ő is, hogy az első (két?) évben szakértői kormány kell, azután jönne csak a Fidesz kormány, amikor a kakit ellapátolták.

Az átmeneti időt pedig ujjgyakorlatként nyomná rá a megelőző kormányokra (megjegyzem: jogosan). Szóval akár a Navracsics fémjelezte whislist is eladható lenne kormányprogramként egy előrehozott választáson, mert az úgysem érvényes, amíg a szakértők vezetik az országot.

CrL 2008.09.02. 14:08:34

Doom: Rothot amúgy szeretem de KL nem hinném, hogy ő lenne álvnéven inkább csak lelkes híve és meghívottja PL-nek:

www.civic-edu.net/main.php?themesdir=default&modul=modNews&ID=de14b7c279cb8493c03404e238e65516ff&par=newsID;1339

ha tévednék akkor reality is better than fiction lép érvénybe.

Machiavelli 2008.09.02. 14:24:39

States, Medve2!

A kérdés inkább az, hogy mit csinál ott Orbán! Mondjuk miről beszélgetnek a FARMON? Mire kérték Orbánt és ő mit ígért a kötetlen vendéglátáson? Elhiszem, hogy úgy érzitek, hogy most itthon lenne fontosabb dolga, de azért ez nincs így...

medve2 2008.09.02. 14:33:15

Hát, az öreg Bush és Walker bácsi már olyan sokat nem tud mondani, itthon viszont kezd helyzet lenni. Ráadásul a Fidesznek csökkenni fog a népszerűsége.

Francois Pignon 2008.09.02. 14:56:59

Ha Orbán ithon van az a baj, ha nincs itthon az a baj.
Két éve mindenki azt mondta, inkább vonult volna háttérbe, hogy a helyzet kiforrja magát. Most meg haza kellene jönnie újabb ultimátumot adni?

medve2 2008.09.02. 15:01:42

Nem Francois, de a legnagyobb ellenzéki párt vezetője és nyilatkoznia kell, mert helyzet van.

-lyla- 2008.09.02. 15:01:54

húazannyát,

"Hova rohansz, Gábor?"

alaposan rákeféltem a blogajánlótokkal...

csak a címre figyelve kattintottam, aztán kapkodhattam a fejem/farkam, mint homofób a buzibárban...

ilyen helyekre ki kéne tenni a táblát: 'veszélyes kanyar'...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.02. 15:05:14

-lyla-:
Elnézést! :]
De attól még az a nap blogbejegyzése. :)

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.09.02. 15:20:33


Gyurcsany Ferenc azt allitotta, hogy

1. 43-45 szazalekra csokkenti az ujraelosztasi ratat.
2. betartja a konvergenciaprogramot.

ami azt jelenti, hogy negy szazalekkal csokkenti az allami kiadasok
aranyat a GDP-hez kepest. hiszem az kiszamithato a
deficitbol es a beveteli aranybol es
kulonben a ket feltetel egyutt
nem teljesulhetne. ennek semmi koze a feheredeshez, mert az
nem befolyasolja a teteles aranyokat. igenam, de az elso egy-
masfelevben ennek az egesznek merteke nagyjabol a szamolasi
hibak mertekevel egyenlo. ergo eleinte azert nagyjabol azt
mond a Gyurcsany amit akar.

(azt megsem mondhatja, hogy fiuk en most meglepek
valamit ami miatt majd ket ev mulva egy kicsit jobban kell kiadast
csokkenteni de arrol a kiadascsokkentesrol most nem akarok
beszelni, csak az adocsokkentesrol, mert igy sokkal jobban
fognak engem szeretni.)


Fodor Gabor meg oly mertekben sotet
hogy nem is kepes arra, hogy ezen a nyelven a Gyurcsannyal
beszeljen, de nincs is ra szuksege, hiszen elvi alapon van a
Fodor Gabor, mint minden rendes szabaddemokrata, es elvi
alapon az ember szinten azt mond amit akar.

Ezzel szemben Orban ellenzekben van es nepszeru, ergo
per definitionem azt mond amit akar. Es o ebben egyebkent
majdnem olyan jo mint Gyurcsany.

Tehat most azon
vitatkozunk, hogy emberek akik kvazi fel vannak hatalmazva
arra, hogy osszevissza beszeljenek, konkretan mit beszelnek
osszevissza. Nem mindegy ?

A Szonda Ipsos megkerdezi az hogy
akarjak-e, hogy Gyurcsany Ferencnek hala habosabb legyen
a kavejuk vagy azt akarjak hogy Orban Viktornak hala kiujuljon
az idegzsabajuk. Es aki nem zavarja el oket a retkesbe
az az elsot valasztja. Milyen erdekes.

kgonzo 2008.09.02. 15:29:40

Re: kispufi 2008.09.02. 12:29:12
A Te hozzászólásod pedig azt bizonyítja, hogy nem érdemes ide írni. Nem engem kellen minősíteni, persze, ha ez Neked örömet okoz...
Miért nem arra reagáltál, hogy a Fidesz kit fog megszívatni, hogy helyre álljon a gazdaság rendje. Mert ugye azt Te sem gondolod komolyan, hogy se tandíj se viztitdíj, meg még a minimálbér is adómentes marad, meg még csökkentik az adókat és attól lesz kánaán?

kispufi 2008.09.02. 15:49:39

T. kgonzo, mert ezzel akkor foglalkoznék, ha eljön az ideje. Ezer emberből ezeregy állít fel hipotéziseket, ezeket a kérdéseket pedig főleg a pártatlansemlegesfüggetlenek erőltetik. Meg a kormány, akinek egész más dolga volna. Úgyhogy azt kell mondjam, jelen pillanatban ez piszosul nem érdekel. Ráér a Fidesz akkor elveszteni a hitelességét, amikor elveszíti. Mmert persze ez lehet, benne van a pakliban, komoly aggályok, jogos észrevételek, stb., de egyelőre nem ők vannak a kormányon, és nagyjából azt is szolgálják ezek az okoskodások, hogy ne is legyenek, de legalább addig is maradnak azok, azok problémamegoldásként újabb problémákat okozva őlk maguk válnak a fő problémává. De kettőnk esete jól példázza az egymás melletti elbeszélést, ami tán nem minket minősít, mert persze normális esetekben a kérdésekre válasszokat lehetne keresni, de abnormáis esetekben - és mi ilyeneket élünk - már maguk a kérdések is csak politikai fegyverként vannak bevetve.

Paszternak 2008.09.02. 15:55:37

medve2-nek igaza van. Szerintem nem korrekt az ellenzék vezérének ilyen látványosan nem csinálni semmit.

Mars a parlamentbe, Viktor! Mibe, hogy Ferkó ott lesz ellenzékben is, és fog szivatni folyton? És helyre fogja tenni a megtépázott imidzsét...

Eközben Viktor meg hallgat és kivár... okéoké, de biza néha meg kell szólalni. Nem csak a Kéri-körben...

Üdv mindenkinek,

P.

kgonzo 2008.09.02. 16:26:20

Kispufi, erről van szó. Örülök, hogy leírtad ezeket, mert végre nem egyszerűen indulatból beszélünk dolgokról. Igen, valószínűleg változásra lesz szükség, de csak akkor, ha valami valóban történik. Mert hogy történnie kell az biztos. Igen, azt gondolom: reform, vagy halál.
Ettől függetlenül nem változott a véleményem: az szadeszes válaszadók azért szeretnék, ha elfogadná a szadesz ezt a programot, mert tudják, hogy most nem jutna a parlamentbe a liberális párt.
És én e mögé nem vagyok hajlandó összeesküvés elméleteket állítani.

medve2 2008.09.02. 16:50:54

Na! Ma azt mondta Gyurcsány, ha az SZDSZ-szel való megegyezésnek a lemondás az árra, kész erre. Alakul!!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.02. 16:53:43

Őrnagy Őrnagy:
Azt te sem tagadhatod, csak a legnagyobb maffiózók képesek ilyen aljasságra, hogy '93-ban átdobnak néhány ügynököt az ellenséghez, hogy aztán '08-ban robbantsanak!

Francois Pignon 2008.09.02. 17:06:32

GyF egy ideje már nem tud újat mondani. Ez is volt már.

szpal 2008.09.02. 17:32:34

Búcsúbuli, táncolj Feri! :-)

irrelevant 2008.09.02. 17:43:51

Isten őrizze Orbánt a megszólalástól. Csak maradjon csendben és várja meg, amíg ezek kinyírják egymást. Ha megszólal, mondhat akármit, az ATV, a Klubrádió meg a Népszava szentháromság napokig arról fog rémüldözni. Kiváló lenne figyelemelterelésnek. Szerintem Németh Péter könyörög azért, hogy Orbán megszólaljon.

medve2 2008.09.02. 17:46:20

Szpál, várjál még ezzel.

medve2 2008.09.02. 17:47:03

Otvospeter! Ez lehet szempont, de azért nem korrekt. Okosan is lehet nyilatkozni.

medve2 2008.09.02. 17:47:56

Példa erre, ahogyan Varga Mihály lereagálta az adótervet.- Nem ment bele részletekbe, csak annyit mondott, hogy szélhámosság az egész és a szadin múlik minden.

Vadgyökér 2008.09.02. 18:11:06

Bocs, de a legújabb hírek hallatán kibújt belőlem az "összesküvő":

Szóval, van itt az a hír, hogy bevittek a területileg illetékes kapitányságra néhány vasuti fejest. (...akik valszeg szadesz-funkcionáriusok is. A MÁV vezetésébe egyszerű halandó 2002 óta nem kerülhet, csak az, aki jóban van a szadival!)

Az ügy még 2003-ra nyúlik vissza, ha jól emlékszem, már a HVG is írt róla akkor, csakhát vmiért eddig senkit sem izgatott különösebben, hogy a szadihoz is köthető káderek lazán eladtak ócskavas-áron 2000 (!) db vasuti kocsit.

Most bezzeg előkapták őket, ugyanakkor Fletó barátunk is tárgyalni hívta a szadit, azzal, hogy nem lehet olyan akadály a költségvetés útjában, amit ne lehetne megoldani. - A szadesz pedig szerintem engedni fog, persze csak és kizárólag az ország érdekében. (...és egyáltalán nem azért, mert ciki lenne HanKóka János újabb és újabb haverjait a vádlottak padján látni!)

Vadgyökér 2008.09.02. 18:18:11

Amúgy erről beszéltem:

index.hu/politika/belfold/mavcar0902/

Szerintem a nap legszebb híre...

freehckr 2008.09.02. 18:20:20

Vadgyökér, ha most nekiállnánk az MSZP-SZDSZ-hez köthető korrupciós, illetve finoman fogalmazva is gyanús ügyeket sorolni 2002-től, akkor itt ülhetnénk egy hétig is a gép előtt. :)

Szerinted érdekelne bárkit is az MSZP-SZDSZ-ben, ha két-három (négy-öt-...) hozzájuk köthető személy bukna a közeljövőben milliárdos csalással? Gyurcsányt érdekelte amikor Kulcsár beköpte a nevét az "ominózus" kihallgatáson? :)

Ennél magasabb az ingerküszöbük már. Nekünk is. :)

odonkor (törölt) 2008.09.02. 18:32:37

Gyurcsánynak miniszterelnöknek kéne maradnia 2010-ig. Én bízom benne, hogy van olyan ügyes, és meg is teszi.

Vadgyökér 2008.09.02. 18:39:34

Én csak arra tippelek, hogy Fletó bekeményít, és fegyverként haszálhatja a további tárgyalásokon a szadesz korrupciós ügyeit. A három jómadár bevitele sztem csak figyelmeztetés volt, ki tudja, GYF mit helyez még kilátásba, ha a szadi tovább keménykedik.

Eszköze lehet bőven, hiszen a szadesz tele van korrupcióval (MP óta mindenki tudhatja), az meg majd kiderül, hogy a maszopnak/szadesznak/lakosságnak/stb meddig terjed az ingerküszöbe.

CrL 2008.09.02. 18:47:56

Vadgyökér, Kunczénél is van kockásfüzet ne felejtsd. Ha valaki borít, a másik is megteszi. De nem fognak, ebben mindig nagy a megegyezés ;]

Vadgyökér 2008.09.02. 19:22:26

Kockás füzet, meg hasonló dolgok mindenütt vannak, de arra most csak Fletóék tudnak hatni, hogy miből lesz valóban ÜGY (nyomozás, őrizetbe vétel, stb.), és mely esetekben szüntetik meg az eljárást bűncselekmény hiánya miatt.

(A kormányszóvivő.hu ügye pl. sose fog eljutni ügyészségi szakba, pedig az is egy jó nagy f*szság...)

odonkor (törölt) 2008.09.02. 20:46:58

Pár órája már beírtam, hogy Gyurcsány maradása volna a legjobb. A "legjobb".

Mert előrehozott választás nem lesz - miért is lenne? Az MSZP is gyenge, az SZDSZ különösen, nem érdekük, nem akarják. Máshogy kikényszeríteni nem lehet.

Viszont ha Gyurcsányt dobják, az SZDSZ visszakerül a kormányba, épp akkor, mikor már mindenki leírta. És 2010-ig van idő kiebrudalni Fodort, aki őszintén szólva képtelen lenne összekapni a pártot. Minisztériumokkal pedig megint lenne tematizációs erő, lenne még több pénz, satöbbi.

Másrészt Gyurcsány teherként nehezedik a pártjára - akkor miért volna jó, ha megy?

Szurkolok Gyurcsánynak. Az SZDSZ-nél ő is jobb.

medve2 2008.09.02. 20:50:01

Tudod. lglglg, azért van olyan pillanat, amikor azt kell nézni, az orszáűgnak mi a jobb.

freehckr 2008.09.02. 20:51:21

"Szurkolok Gyurcsánynak."

Minél rosszabb, annál jobb? :)

De manapság már olybá tűnik, hogy a Fidesz (és szövetségesei) kétharmados győzelmének az a kulcsa, hogy Gyurcsány kihúzza a legközelebbi választásokig, legyen az bármikor, legkésőbb másfél év múlva...

Joschka Fischer (törölt) 2008.09.02. 21:59:46

off: a blogajánlóban szereplő kapcsolat.hu-s poszt igennagy :-DD

Szibarita 2008.09.02. 22:42:53

Amit ma itt megtudtunk:

- Pontosan lehet tudni, mit fog csinalni a Fidesz ha hatalomrajut, mert ugyan egyet mondott az utolso kampanyban, egeszen mast a parlamentben es nem is nagyon regen egy ettol megint gyokeresen mast a partelnok barati korben, de a reakciosok tudjak, legyen eleg ennyi.

- Ha valaki valami negativat allapit meg a Fideszrol, akkor azt az askalodo magyar borondonulok diktaljak, annak az eselye, hogy valaki idejojjon, olvasson es kialakitsa a sajat velemenyet, nulla (persze "nem lehet tudni", hogy nem egyenesen Lendvai van-e a dolgok mogott (sot, hogy esetleg ez a noszemely az o stromanja-e), ezek a dolgok mar csak ilyenek, azt sem lehetett pontosan tudni, hogy nem a komcsik robbantottak-e fel a viaduktot).

- Nagy balos osszeeskuves van, amiben benne van (nyilvan fizetesi listaval) a teljes magyar kozelet (kiveve persze a reakciot es a tobbi eleslatasut) es most arra mennek ki (osszehangoltan, vezenyelve), hogy visszavigyek az SZDSZ-t a koalicioba. Annyira nem jo az osszeeskuves, hogy a reakciosok ne lassanak at rajta, de annyira igen, hogy mindenki benne legyen a jobboldaliakon kivul. Mint szeptember 11.-en a Bush-kormanyzat.

- Az SZDSZ a legalja az egesz vilagegyetemnek, azert utaljuk, mert elarulta a rendszervaltast, szemben a fidesszel, ami mostanaban veti le 90 ota a 4. koponyeget.

Kihagytam valamit?

freehckr 2008.09.02. 22:49:23

"Kihagytam valamit?"

A lényeget... vagy az már volt? Bocs, elolvasom még egyszer amit írtál, hátha most nem kerüli el a figyelmemet, mit is akartál ezzel... :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.09.02. 22:55:44

Balos összeesküvés nincs Ferkóért, de Ferkó oligarchiája "tudományos tényeket" is felhasználva küzd a hatalomban maradásért.

Invictus 2008.09.02. 23:05:35

Gyurcsányt mindenképp lecserélték volna Mr. Tiszta Lapra a megfelelő pillanatban. Most viszont korai, szerintem bohózat az egész. Gyurcsány meglebegteti, hogy az ország érdekében kész lemondani is (milyen jó gyerek, nem kapaszkodik a hatalomba, nem úgy mint a zorbán, akinek az a mindene ugye), az SZDSZ meg azt, hogy milyen kemény, buktattak már miniszterelnököt, most is megtehetik ha akarják (az MSZP-ben is, de szerintem most nem... ha most cserélnek, az csak átmeneti figura lehet, mert 2010-re elhasználódna, előrehozott választást pedig nyilván nem akarnak).

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.09.02. 23:41:20

Én is Gyurcsi-drukker vagyok. Egy MSZP-SZDSZ-es vagy MSZP-MDF-es "szakértői" kormány nem hiszem, hogy használna az országnak. Újult erővel nekifognának visszaszerezni az elveszett MSZP szavazóbázist: kell ez nekünk?

A Szonda felmérését én nem kárhoztatnám, a módszereik egyébként is exaktak, az eredmények pedig hihetőek. Ki nem ért egyet az adócsökkentéssel vagy a fehérítéssel? A felmérés kifejezetten kínos Gy. számára, mert speciálisan az ő nevéhez kötött program elfogadottsága jóval alacsonyabb, mint a céljaié általában.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.09.02. 23:57:49

Szibarita: "Az SZDSZ a legalja az egesz vilagegyetemnek, azert utaljuk, mert elarulta a rendszervaltast, szemben a fidesszel, ami mostanaban veti le 90 ota a 4. koponyeget."

Pontosan, jól megfogalmaztad a lényeget!

:-)

medve2 2008.09.03. 08:43:35

Szerintem Gyf-et most se fogják lecserélni, túl nagy a nyomás a szadin.

Devil Inside 2008.09.03. 11:23:53

Jo Tunder:
Fodor egész pontosan látja mit akar Gyurcsány: a hatalmon maradása érdekében beáldozni az SZDSZ-t.
Akár úgy, hogy segget csinálnak a szájukból és a tavaszi zajos válás után visszaoldalaznak a koalába - bár sokan akkor is erre számítottak, gyakorlatilag teljes arc-vesztés lenne az SZDSZ-nek.
Akár úgy, hogy ledarálja/szalámizza őket: ha hasad az SZDSZ, a parlamenti többséghez még szükséges három szavazat szinte biztosra vehető Gyurcsánynak.
Az pedig irreleváns a megegyezés szempontjából, Gyurcsány mit írt le a kis dolgozatában, egyrészt szakmailag egy fos, másrészt úgyis csak a következő pamfletjéig érvényes, ami a tapasztalatok szerint legkésőbb februárban jön ki.

kgonzo, Szibarita:
Szeretem ezt a vádat, hogy nem lehet tudni, a Fidesz mit csinálna.
Miért, azt lehet tudni, ez a kormány mit fog csinálni? (Lsd. Jó Tundernek írt válaszom utolsó mondatát.)

Különben RAMBO pontosan leírta, mit tenne a Fidesz: egy szakértői kormányt állítana fel maga helyett, akikre a kellemetlenségek felelősségét rá lehetne tolni. (Amelyik remélhetőleg Varga Misi ÁFA-csökkentő terveinek is keményen ellenállna - de talán abban a helyzetben már nekik sem lenne annyira fontos ez a baromság.)

odonkor (törölt) 2008.09.03. 12:49:30

Medve2, Gyurcsány "jobb" az országnak mint bármilyen SZDSZ. Olvasd el Fodor nyilatkozatát az Indexnek, ahol pl. kerek-perec kijelenti, hogy a "legelesettebbek" segélyeinek feltételhez kötéséhez nem adja a nevét.

ÁrPi 2008.09.03. 12:57:27

medve2 2008.09.02. 17:46:20
""Búcsúbuli, táncolj Feri! :-)"

Szpál, várjál még ezzel.""

Tulajdonképen a táncolás az örök, nicsak most is táncol az szdsz-nek, csak ha elégedetlenek leszenek vele akkor lesz az búcsúbuli-tánc.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.09.03. 15:00:08

> a "legelesettebbek" segélyeinek feltételhez kötéséhez nem adja a nevét.

Legelesettebbnek lenni, ez már feltétel :)

Az SZDSZ rászorultsági elv mellett van, ez aztán sok mindent jelenthet, többek között kisebb és hatékonyabb, inkább vészhelyzeteket megoldó jellegű (és nem általános, jövedelemkiegyenlítő jellegű) szociális rendszert, de akár persze az ellenkezőjét is - az eszdéesznél ezt sose lehet tudni.

Szibarita 2008.09.03. 20:28:58

A vadat nem en ejtettem el, hanem a der Standard lett lelendvaiberencezve pont emiatt.
süti beállítások módosítása