Európa Salzburgja
2008. július 15. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Európa Salzburgja

A napokban a mediterrán hangulatok városában, vagy ahogy az egyik innen elszármazott, nem túl okos közjogi méltóságunk nevezte, Európa leendő Salzburgjában, Pécsett jártunk. Utunk célja konkrétan az ivás volt, de ha már ott voltunk, körbenéztünk egy kicsit a 2010-es Európai Kulturális Főváros (EKF) projekt előkészületei körül is. Alapvetően arra voltunk kíváncsiak, hogy a pécsi illetékesek tényleg úgy elcseszték-e a dolgot, ahogy azt – mostanában már pártállástól függetlenül – valamennyi sajtóorgánum állítja.

 Nyomozásunk eredménye: tényleg úgy elcseszték.



 

 Először is a fizikai jeleit kerestük annak, hogy itt másfél év múlva európai jelentőségű programok fognak zajlani, s hogy a város az utóbbi évtizedek legnagyobb megújulásán megy át. Hogy Pécs – rossz esetben egy évre, jó esetben évtizedekre – fel fog kerülni Európa térképére. Amit leltünk, az egy tájékoztató iroda volt a Széchenyi téri Virág cukrászda egyik oldalhelyiségében, ahol projektorokkal vetítettek a falra mindenfélét, valamint valami makettet is kiállítottak. Állítólag hamarosan lesz több makett is, ha lesz mit makettezni. A másik fizikai nyom egy teniszpálya, pontosabban annak maradványa volt: ide fogják építeni a kulturális központot, s ennek előkészületeként a teniszpályán már feltörték a betont. Ezen kívül kapavágást még nemigen végeztek a pécsi hölgyek és urak. Most azt ígérik, hogy a hátralévő másfél évben éjjel-nappal dolgozni fognak, még télen is, így 2010 elejére, na jó, esetleg némi csúszással, mindennel el fognak készülni. Pécsett mínusz 5 fokban is köt a beton.

 Az előkészületek között meg kell még említeni a projekt hivatalos honlapját is. Ez ugyan meglehetősen szegényes, a keresés sem működik rajta, viszont egész ízléses, s összességében van olyan jó, mint az egyetlen magyar élesztőgyár weblapja, ami mindenképpen dicséretre méltó, tekintve, hogy egy állami nagyprojektről van szó.

 - Lófasz lesz itt - borul a nyakunkba újdonsült ismerősünk a Kino Caféban, a pécsi értelmiség kedvelt találkozó- és ivóhelyén. Ez azért különösen szomorú, mert, mint kiderül, munkaidőben az EKF projekt stábjában dolgozik, tehát hivatalból derűlátó. Most azonban nem dolgozik, hanem sörjégerezik, s mint tudjuk, sörjégerben az igazság. - Egy éve dolgoznak azon az átkozott körforgalmon a Zsolnay-szobornál. Baszki, ezek egy körforgalmat nem tudtak megépíteni egy év alatt!



 

 Pedig a dolog jól kezdődött. A rengeteg pénzzel és fejlesztési lehetőséggel járó EKF-címért Pécs – akkor még Toller László fémjelezte – vezetése nem sokat tett, viszont hagyta, hogy a városi civilek kidolgozzanak egy ütős pályázati anyagot. Ez az anyag aztán toronymagasan győzött a pályázaton, többek között a nevetséges Budapestet megelőzve. Amikor aztán Tollerék meghallották, hogy hány milliárd fog ide-oda áramlani a projekt kapcsán, rájöttek, hogy mégiscsak érdekli őket a kultúra. (Beruházásra 34,6 milliárd, a programokra 9 milliárd forint jut – míg a város éves költségvetése kb. 34 milliárd. A beruházások 85%-a EU-s pénz, de emellett bőkezűen besegít a kormány is.) Így aztán a szocialista városvezetés és a helyi kulturális funkcionáriusok villámgyorsan rátelepedtek a programra. Ezzel a dolog egyszer s mindenkorra meghalt.

 A sikeres pályázat kidolgozói fejvesztve menekültek a projektből, majd szép sorjában mindenki, akinek egy kis esze volt. Aztán akinek nem volt, az is. Az évek során az EKF-projekt személyzete gyakrabban cserélődött, mint Gyurcsány Ferenc kormányaiban a miniszterek. Az új munkatársakkal aztán az előkészítési munka is kéthetente újrakezdődött, így aztán három évig – 2005–2008 között – nem történt semmi. Tényleg semmi. Ez szó szerint értendő.


 Az eredeti pályázat célja Pécs életének teljes átalakítása volt, s lényegében arról szólt, hogy az ipar- és bányavárosként csütörtököt mondott Pécset kulturális, turisztikai és tudásközponttá tegye. Ne csak 2010-re, hanem a későbbiekre is. A projektnek része lett volna néhány nagy és vadonatúj kulturális intézmény felépítése, a hatalmas Zsolnay-negyed teljes átalakítása, valamint Pécs köztereinek teljeskörű megújítása. Ezeket a régi-új tereket töltötték volna meg kulturális programokkal. Az értelmes munkára azonban nem maradt idő.

 Az illetékesek ugyanis arra vártak, hogy az EU-s pénzek berepüljenek az ablakon, de azok csak nem jöttek, hiszen nem volt mire. A Toller-féle vezetés hozzáállására jellemző, hogy míg az EKF-ügyekben egy nyamvadt tervpályázatot sem voltak képesek kiírni, addig – noha az EKF keretében is vállalták három nagy kulturális intézmény megépítését – két teljesen felesleges, az EKF-ben nem szereplő kulturális beruházást is megvalósítottak. A 2,5 milliárdba kerülő, félmilliárdos veszteséget termelő Expo Centertől mostanában igyekszik megszabadulni a város, s ugyanez a helyzet a szintén milliókba fájó Városi Képtárral is. Ha valami mozdult volna EKF-ügyben, azt valamelyik ellenérdekelt intézmény vagy politikai erőcsoport gyorsan elgáncsolta, s a tervek, ötletek, papírok évekig keringtek a különböző osztályok között. Botrány botrányt, lemondás lemondást követett.

 A helyzeten tovább rontott Toller László 2006 nyári autóbalesete. Toller 1998-as polgármesterré választása óta egyszemélyes mutyihálózatot épített ki a városban, amelynek sajátossága volt a teljes centralizáció. Toller kihullásával az úgy-ahogy működő hálózat szétesett, s a városra azóta is a fejetlenség jellemző. Toller utódja, Tasnádi Péter (nem az a Tasnádi Péter, de akár az is lehetne) nem túl jelentős figura, valami szoci háttéralku révén került a posztjára. Mindenesetre az események kézben tartására alkalmatlan, ráadásul súlyos beteg és bunkó is.


 Összefoglalva tehát az eddigieket: 2008 első feléig EKF-ügyben semmi nem történt Pécsett. Ráadásul, ahogy a Toller-éra lezárultával a csontvázak elkezdtek kihullani a pécsi szekrényekből, kiderült, hogy a város végzetesen eladósodott, s 2010-re a fő feladat a csőd elkerülése lesz, nem pedig egy sikeres kulturális év. A blamázs immár biztos, a pályázatban vállaltak nem valósíthatók meg, s most már csak a kármentés lehet a résztvevők célja. Ez is csak azután indult meg, hogy a pesti szoci fejesek megzsarolták Pécset: vagy csinálnak végre valamit, vagy kormánybiztost neveznek ki a projektre (s ezzel a pénzek feletti ellenőrzést elveszik a helyi erőktől). 2008 elején Hiller István és Tasnádi kinevezett egy hattagú művészeti tanácsot, amely május elejére elkészítette a 2010-es év kulturális programtervezetét. Ha a dokumentumot átnézzük, a középszer diadalában gyönyörködhetünk, de végül is már mindegy, a lényeg, hogy legyen valami. Parasztvakításként említenek egy U2-koncertet, de ebből nyilvánvalóan nem lesz semmi, ami nem is baj, mert ergén kívül úgysem hallgat senki U2-t. Végül a miniszter és a polgármester idén június elején írta alá az együttműködési szerződést az EKF-ről, s ezzel indulhatott meg az érdemi munka – másfél évvel a programsorozat kezdete előtt.

 Ez azt jelenti, hogy mostanában írják ki a pályázatokat, villámgyorsan döntenek róluk – szar pályaművek esetén nincs idő új pályázatra, a legkevésbé szar fog felépülni –, aztán jönnek az engedélyeztetési eljárások, s ha minden flottul megy, a tél közepén megindulhat az alapok kiásása, s talán 2010 közepére megnyílnak az új intézmények. Vagy nem. A város teljes átalakulása helyett koncepciótlanul, itt-ott lesz összegányolva egy-egy új vagy felújított intézmény. Az eredeti terveket máris alaposan megkurtították, például mélygarázs egyik új épület alá sem épül, s a kulcsprojektek környékének rendezésére sincs idő. Több épület például a város cigánynegyedének közepén épül fel, anélkül, hogy ennek következményeit mérlegelnék. Ami pedig a programokat illeti, minden bizonnyal lesz ökörsütés, lepényevő verseny, életműkiállítás a pécsi egyetem művészeti karán végzett diákoknak, meg egy csomó Palya Bea-koncert.

 Így válik füstté 44 milliárd forint, meg egy olyan lehetőség, amely egy város életében egy-két évszázadonként adatik meg. A kudarc egyébként súlyos lesz, de nem látványos: sokan jól fognak szórakozni, az EU túl udvarias ahhoz, hogy nyíltan gyalázkodjék, s összehasonlítási alap híján kevesen fogják tudni, hogy mi mindent ki lehetett volna hozni a dologból.


 Lesz-e felelőse mindennek a töketlenkedésnek, pancserságnak, bűnös hanyagságnak? Természetesen nem. Pécs 1998, a majdnem-kétpártrendszer kialakulása óta az MSZP egyik legfontosabb bázisa, jelöltjeinek győzelme nem kérdéses (érdekesség, hogy Toller előtt Páva Zsolt az SZDSZ-MDF-Fidesz-FKGP színeiben polgármesterkedett). A város szavazópolgárainak nagy részét a lakótelep-lakók teszik ki, akiket az 1950-60-as években bányászként, munkásként a komenisták költöztettek élhetőbb körülmények közé. Higgyük el, akármennyit bénáznak, csalnak, hazudnak a pécsi szocialisták, akárhogy is kúrják el az EKF-en túl a város egész költségvetését és jövőjét, Uránváros mindig rájuk fog szavazni.

 Az igazi kérdés az, vajon Magyarország nem egy nagyra nőtt Uránváros-e?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr85568638

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lujoba blog 2008.07.21. 10:55:47

EKF: beszólt a polgári undergroundIsmét beszóltak a pécsi EKF-nek; ez alkalommal a polgári underground "mozgalom", a Reakció online oldalain. Az Európa Salzburgja bejegyzés valóban sz&eacut…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.15. 08:04:20

Ugyan, kulturális főváros? Végig kell menni Pécs főutcáján a Széchenyi tértől a Búza térig, és nyilvánvalóvá válik, hogy itt már rég nem a kulturális főváros a tét, hanem az, hogy összeomlik-e az egész hóbelevanc. A kirakatok harmada-fele üres (a Búza tér felé több is), a magas értékű termékeket kínáló üzletek helyét átveszi a használtruha és a badizós segédszereket árusító gagyi. Mindent felfal az Árkád és a gazdasági pangás. Pécs ikonikus tere a szoci töketlenségnek, mutyizásnak és sötét korlátoltságnak (hozzá kell tennem, a helyi Fidesz sem jobb).

Homokra nem lehet várat építeni. Nem voltunk alkalmasak a cím elnyerésére; az egyetlen szerencsénk, hogy 2010-ben Isztambul és Essen mellett nem látszik majd olyan látványosan a kudarc.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.15. 08:08:05

Igen, és az utóbbi két-három évben nem tudsz úgy végigmenni a belvároson, hogy ne szólítana le legalább két szutykosabb forma koldus. Egyre riasztóbb arcok lakják be a közösségi tereket, a piactérrel szembeni buszmegállóban lecsúszott alkeszok dajdajoznak, lassan mindent beborít a blahás, móriczzsigás retek. Szégyen.

kzgy 2008.07.15. 08:24:21

Azért nem kellene olyan messzire menni jó példáért. Ha valaki járt Grazban a kulturális főváros félév előtt és után, akkor tudja, hogy mekkora lehetőség ez. Lett volna. Lenne. Whatsoever.

Az "EU van annyira udvarias" szöveget pedig kirakom az íróasztalom fölé...

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.15. 08:52:56

Erre is lehetne mondani, hogy "Elkúrtuk! Nem kicsit, nagyon!". Ez a rárepülős módszer amúgy nem egyedi eset. Amiből a civilek valamit csinálnak, azt a politika saját sikerként könyveli el és "mögéáll". Kár érte.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.15. 08:55:00

Anno nem Pécsnek kellett volna adni, mikor ott volt Debrecen is, a bírálóbizottság is felelős. Többek között Uj Péter is benne volt

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.07.15. 09:00:43

ergé viszont kultúrális tényező lett!

rolika 2008.07.15. 09:10:00

ez azért szomorú. amikor van (lenne) pénz és még így sem tudnak vele mit kezdeni

szobatars 2008.07.15. 09:36:13

nemcsak pénz, hanem mutyi is... Pécs pályázatának egyik kulcseleme a Zsolnay-gyár volt, ami a pályázat idején még nem is volt Pécsé, a "győzelem" után kapta meg a város, mert az állam ingyen átadta...no ez az állami vagyon csökkentése, de persze felelős erre sem lesz, pedig biztosan jó néhány milliárddal csökkentette az állam (az adófizetők) vagyonát...

zsotti 2008.07.15. 09:41:58

Talán illenék már végre belátni hogy vége. Le kell lépni és még a villannyal is kár baszakodni.
Elég sivár egy életcél, hogy a megtermelt jövedelmünkből eltartjuk a másik tábor szavazórétegét...

Bandi NL 2008.07.15. 09:47:10

En ugy tudom Miskolc is komoly palyazatot adott be (hatranyos regio, rengeteg (koztuk egy opera-) fesztival, stb), de Tollernek kellett a penz/hirnev/etc.
Kar azert a rengeteg penzert, legalabb hagytak volna egy masik varost megprobalni normalisan elkolteni

-putyin- 2008.07.15. 09:52:14

Meg lett az eredménye az elmúlt legalább 10 év kormányzásának. És akkor el lehet képzelni, hogy mi lett a kis falvakkal, kisebb településekkel. De ilyen a magyar, ül, néz és egymással civakodik.

Zetek 2008.07.15. 09:52:48

Ehhez nincs mit hozzá tenni. Pécs ezt érdemli.

hiba 2008.07.15. 09:56:14

Őrnagy: ez biztos? Ez különös ízt ad az egyik szerdai gyöngyszemének is:
nol.hu/cikk/491694/

Király Zsolt (Körkép.sk) · http://korkep.sk 2008.07.15. 09:56:25

Brilliáns poszt az újabb magyar szomorú valóságról. Innem, a Felvidékről nézve talán még szomorúbb az egész.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.15. 09:57:12

Zetek, neked meg a (a további törölve).

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.07.15. 09:58:26

Nem is tudom, valakinek ez kerdes volt, hogy meg tudjak csinalni? Szerintem nem volt kerdes mar a kezdetek kezdetetol. Teljesen az lett, ami varhato volt. Meglepo? Fraszt.

Masik hasonlon hulyeseg a BOM. A 2020-s olimpiaert mozgalom. LOL!!! 2220ban sem lesz itt infrastruktura, nem hogy olimpia. Hol elnek ezek?

Dezsőjóska 2008.07.15. 10:00:00

És a hány ilyen önkormányzat van Magyarországon...

hanemhanna 2008.07.15. 10:00:30

kedves Őrnagy és princekm, szerintem teljesen mindegy lett volna, ha Miskolc vagy Debrecen (vagy Eger vagy Székesfehérvár, vagy Sopron vagy Budapest vagy bármelyik másik város) nyeri meg a pályázatot. Volt 11 darab iromány, ebből talán 2 vagy 3 használható, azok közül az egyik nyert, itt nem ez a probléma. ez egyszerűen egy ilyen ország, itt így (nem) működnek a dolgok.
kzgy: igazad van, Graz tök jó példa lenne, én egész évben ott dolgoztam, végigéltem a sikert, ami hatalmas volt. bár ne mentem volna vissza fél év, egy év, két év után: a városi kassza kiürült, a profi és ütőképes csapatot szétkergették, a (turisztikai értéket képviselő) logón és arculaton összekapott a helyi turisztikai hivatal és a kult. főváros marketing csapata, úgyhogy végül senki sem tudta kihasználni... nem csak ez egy ilyen ország, bár én nagyon elégedett lettem volna, ha akár csak fele olyan jól meg tudják itthon csinálni, mint grazban.

Dezsőjóska 2008.07.15. 10:02:58

Dinin, a foci EB pályázatra is el költöttek 900 milliót, szerinted az olimpia pályázatra nem tudnak 1-2 milliárdot eltüntetni?

violator78 2008.07.15. 10:03:00

Az az Uránváros asszem, Kertváros akart lenni... Bármennyire is furcsán hangzik, Pécs legjellemzőbben lakótelepi része az úgynevezett Kertváros. Ez egyébként Toller körzete is, amit a jelenlegi távfűtés árakkal én nem adnék 2009/10-ben egyértelműen a szociknak. A Kino meg nehezen nevezhető a pécsi értelmiség törzshelyének, maximum egy markáns pécsi szubkultúra törzshelyének. Az Expo Center terve egyébként jóval az EKF előtt felmerült már, és javában folyt az építése a cím elnyerésekor. Ettől függetlenül valóban a tollerista gárda egyik legnagyobb böszmesége volt.

hanemhanna 2008.07.15. 10:05:33

viszont ha ez valakit megnyugtat: a pécsi EKF-et autópálya híján túl sokan nem fogják látni... szerintem esélytelen, hogy az addigra elkészüljön.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.15. 10:06:26

Debrecenben már minden áll hanemhanna amit a pályázatban ígértek, pedig nem is nyertek...bakurát kell kérdezni, ő ott lakik :)
Meg van nemzetközi reptér, nem is értem, hogy nyerhetett Pécs a nélkül.

Hiba:

2. A bíráló bizottság tagjai

Európa Kulturális Fővárosa 2010 pályázat

A bíráló bizottság

* Liz Barrett, újságíró, Nagy-Britannia
* Dr. Enyedi György, kutatóprofesszor
* Dr. Garamhegyi Ábel, GKM helyettes államtitkára
* Julius Horváth, egyetemi tanár, Szlovákia
* Kovács János Mátyás, közgazdász
* Dr. Ladányi János, szociológus, egyetemi tanár
* Greg Richards, kulturális turizmus szakértő, Nagy Britannia
* Dr. Schneider Márta, NKÖM helyettes államtitkár
* Dr. Somogyi Zoltán, Magyar Turisztikai Hivatal elnöke
* Pekka Timonen, Helsinki városának kulturális igazgatója, Finnország
* Új Péter, újságíró, szerkesztő
* Vargha Mihály, építész
* Ingo Weber, európai uniós szakértő, kulturális tanácsadó, Németország
* Dr. Wessely Anna, szociológus, művészettörténész, egyetemi docens

www.eger2010.hu/050921.php

among 2008.07.15. 10:09:19

Pécs baromira nem ezt érdemli... Teljesen jó az összefoglaló, de az utóbbi időben kezdek egy kicsit derülátóbb lenni. Ahogy az elcseszett vezetés kezd észbekapni "húbazmeg mindjár mi jövünk!!" visszatalálnak a civilekhez akiknek tényleg jelent valamit a város... A siker valószínűleg már télleg elveszett de talán a teljes kudarc még elkerülhető. Persze kicsit vicces hogy akiket korábban elűztek azokra most hirtelen megint alapozni szeretnének mintha mindig is felhőtlen lett volna a kapcsolatuk. Remélem az az eléggé pofátlan szlogen hogy "EKF: teret enged a civileknek" most már télleg nem üres bullshit.. Különben meg nincsenek illúzióim ha a jobb oldal lett volna hatalmon valószínűleg ugyanez a balfaszkodás, pénzkimentés ment volna... Így volt ez egy csomó EKF városban, érdemes megnézni Liverpool krónikáját ott is botrány botrányt követett... Persze nekik nem kell feltenni magukat a térképre... különbön egy "alternatív ekf"-et sem találok elképzelhetlennek amiben a város gondolkodó és tenni akaró része megmutatja hogy lakosság nem egyenlő a vezetéssel...

fynndafrail 2008.07.15. 10:09:23

Ez a legszebb, amikor a szocik elbasznak valamit, majd vállvonogatva mutogatnak körbe-körbe hogy "hát kérem ez egy ilyen ország". Lófaszt. Ilyenné tetszett tenni OTT, ahova bebetonozták a vörös seggüket.

Fogadjunk, a 2010-es blamázsnak megint nem lesz felelőse.
Ja, de! Az éppen illetékes jobboldali vezér, akire majd ráfognak mindent :-D

Én 30 évig jártam rendszeresen Pécsre, de azt be kell vallani hogy sohasem volt egy hű-de-rendezett, patyolattiszta, karbantartott város. Imádom, de szerintem nem európai, még egy Graz mellett sem, nem beszélve egy Salzburgról. Előbb ki kellene takarítani.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.15. 10:09:47

Őrnagy Őrnagy, ezekből Uj Péter tűnik problémásnak; van ember, akit feltétel nélkül tisztelek (Enyedi György), a többiekről viszont nem tudok semmit. Kellene? Mert szerintem az eredeti, civilek által összehozott koncepció nagyon jó volt. Nem azzal és nem ott volt a hiba. Ahhoz a mai állapotnak, személyi állománynak és hangulatnak az égvilágon semmi, de semmi köze. :(

fynndafrail 2008.07.15. 10:12:52

Ja, meg ez a másik duma: "nincsenek illúzióim, ha a jobboldal lett volna hatalmon, akkor is így lett volna".
Ezzel a rossz dumával szavazzák meg sokadik alkalommal Demszkit Budapesten. Ugye nem kell kommentálni?

Hülyék!

blöff 2008.07.15. 10:13:57

az a szomorú, hogy kultúra alatt U2 koncertet értenek. Meg azi is szomorú, hogy kulturális eseménynek számít a Volt és a Sziget fesztivál. Sörözés, böfögés? Ez lesz Pécsett is majd, ez fogja kihúzni a szarból a várost, lesz egy egész nyaras kurva nagy dzsembori, kaja pia, rock, tánc. De azért ezt nem nevezném kultúrának.
Velem is előfordult már, hogy hátulról öntözöm a zenesátrat, de azért nem gondoltam magamról, hogy kultúrát gyakorlok. Pedig ez lesz. Cigi, spangli, fröccs, kuttúra...

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.15. 10:13:58

Igazad lehet Gábor. Ha valakinek , neki tudni kellett volna, mire (nem) képesek a szocik. De ő lehet nem is Pécset támogatta, ki tudja?
Különben kulturális örökségét nézve Pécs ideális hely lenne, ez tuti. Csak a többi feltétel nincs meg.

Johnny Favorite (törölt) 2008.07.15. 10:23:07

Miért nem bíztuk a világkiállítás szervezőire
(de az is lehet, hogy ők csinálják...nézve az ütemet s a remek szervezést)....
az a baj hogy itt is a dacolás megy...ha megy a kormány esetleg és jön zorbán...akkor kétségem sincs ,hogy keresztbe basszák még ezt is...tudod csak úgy dacból mint ahogy horn és bokros a világkiállítást...
de ahogy hallom lehet, hogy dél-afrikától elveszik a
foci vb.-rendezését..na kérem nagyjából itten tartunk..hajrá hajrá

zinedine5 2008.07.15. 10:25:22

Szerintem Pécs kulturális értékei alapján egyértelmű döntés kellett, hogy legyen.
Más kérdés, hogy a politikusok és "szakemberek" addigi és a máig eltelt időszakon keresztüli tevékenysége egy 0 és ők nem érdemelték meg.
Mert és ez is igaz elkúrják.

De azt nem veszi be a gyomrom, hogy Pécs ezt érdemli. Pécs többet érdemelne, azok is akik ezt tették az EKF-fel, csak azok más előjellel.

wagabound 2008.07.15. 10:33:41

Semmi gond nem lenne, ha Tollert nem éri az a baleset (?...). Ő pontosan olyan volt Pécsnek, mint Kósa Lajos Debrecennek. Benne lett volna erő, képesség és szervezőkészség, hogy kőkeményen végigvigye ezt a kultúrális főváros-dolgot. Sem a belső marakodást nem tűrte volna el, se azt, hogy a nagypolitika belepofázzon a dolgokba. Az ő kiesésével sajna megint bebizonyosodott, hogy nálunk csak akkor megy valami normálisan, ha egy olyan (tehetséges) ember irányítja, akinek hatalom van a kezében.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.07.15. 10:35:30

Őrnagy,
a bizottságból a nem külföldi és nem honi kormányzati emberek:

* Kovács János Mátyás, közgazdász
* Dr. Ladányi János, szociológus, egyetemi tanár
* Új Péter, újságíró, szerkesztő
* Vargha Mihály, építész
* Dr. Wessely Anna, szociológus, művészettörténész, egyetemi docens

Varga Mihály építészt nem tudom, de a többiek hard core cuclibek. Gondolom valami közös koalás buli volt beígérve nekik.
Enyedi György inkább szoci.

mikipeti 2008.07.15. 10:36:26

Uj Pétert meg lehetne kérdezni kire szavazott és miért. Szerintem válaszolna. Gondolom azt, hogy a pályázat tök jó volt, ő pedig nem tudhatta, hogy mi történik majd azután. Mert ő nem ebben az országban él. El sem mentem volna a helyében egy ilyen bizottságba, talán már ő is bánja.

Toller nélkül pedig nem megy ez a project. Ő is lenyúlt volna egy-két milliárdot, de valószínűleg elkészülnének. 1000 évig ő lehetne polgármester. Remélem felébred, hogy lássa ezt a töketlenkedést.

krajc 2008.07.15. 10:39:53

Ott lett elbas..elszúrva, hogy a szoci vezetés a civilek által jól megirt és megnyert pályázat mögé (elé) állt. De semmi baj lesz helyette radarunk. indafoto.hu/krajci/image/701505-7018c084 Pécs2010 Európa Korrupciós Fővárosa

Johnny Favorite (törölt) 2008.07.15. 10:40:47

wagabound
Sőt Toller László tulajdonképpen az első számú vallási vezető a regióban....egyszerűn baromság amit írsz...mert egy projekt (mértettől, pénztől,stb.-től függetlenül) megáll egy ember "kiesése" miatt akkor az pontosan 1 (azaz egy) vagon szart ér!!!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.15. 10:41:56

Hiába, erős kéz nélkül itt nem megy semmi. Egy kormányzó, vagy király kéne ide. Demokrácia az nem megy manapság, be kéne már látni.

Joschka Fischer (törölt) 2008.07.15. 10:42:25

egy kis adalék az EKF-pályázat döntéséhez:
keret.hu/portal/hu/2008-05-13/titkok-az-europa-kulturalis-fovarosa-palyazatrol

"Győr már akkor elvesztette az Európa Kulturális Fővárosa pályázatot, amikor az még ki sem íródott. Mindezt városunk tanácselnöke, majd háromszor megválasztott polgármestere, Balogh József mondta bele Fábián György magnójába."

és így tovább, és így tovább...

cooper (törölt) 2008.07.15. 10:50:12

A cikk nagyon rendben van. Én is kíváncsi lennék UP kire adta a voksát és miért, bár nem gondolnám, hogy a kialakult helyzetért felelős lenne. Ne feledjük viszont, Debrecen is úszik az adósságban.
Őrnagy Őrnagy, semmiképp nem látom be, hogy a demokrácia nem megy. Mennie kell és kész! Nincs alternatívája.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.15. 10:55:03

Cooper a demokráciához fel kell nőni. Kelet-Európában valahogy nem megy. Ahol nem volt igaz rendszerváltás, ott ez van, mint itt. CHAOS A.D.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.15. 10:59:42

Őrnagy Őrnagy, itt pont arról volt szó, hogy egy alapvetően demokratikus, civil kezdeményezést megszállt, lerabolt és megerőszakolt egy demokrácia- és szakértelemhiányos helyi bűnbanda. Nem a demokrácia miatt jutott ide a projekt; ha lett volna fölötte demokratikus kontroll, valószínűleg még mindig menne.

zinedine5 2008.07.15. 11:00:58

Igaza van az őrnagynak.

Nekünk egy helyi Putyin kell.

A sok birka úgyis csak az utolsó sörre és virslire szavaz.

Johnny Favorite (törölt) 2008.07.15. 11:03:45

Putyinék már a spájzban vannak!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.15. 11:05:46

Pont azért jutott ide, mert nem működik a demokrácia, egyről beszélünk. És azért nem működik, mert egy erős kéz sajnálatos balesetet szenvedett. De ha a demokrácia működéséhez egy erős kéz kell ,az már nem az. He-he-he

Putyin nem lenne ilyen népszerű, ha nem lenne ilyen drága az olaj :)

mikipeti 2008.07.15. 11:07:09

Nem gondolom, hogy Uj Péter felelős. Az érdekelne, hogy mi a búbánatért vállalta el a bizottsági posztot. Miben hitt?

zinedine5 2008.07.15. 11:09:11

Én magasról szarnék rá, hogy népszerű-e vagy sem.
Ebben az országban senki sem az.

Csak történjen már valami értelmes.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.07.15. 11:09:12

Őrnagy,
bion-bion.
Putyin él a lehetőséggel, dől a lé, és megvesz mindenkit.
Klasszikus zsarnok.
Ferkó pechje, hogy Mo-n nincs olaj, és gáz is kevés. Maradtak a hitelek.

kontraszt 2008.07.15. 11:09:47

sajnos a kedves cikkírónak abszolúte semmi ismerete nincs a valós háttérről, amit itt olvashatunk, az kb a blikkben megjelent ismeretek összeollózása... fénysebességgel esik a színvonal ...

Johnny Favorite (törölt) 2008.07.15. 11:13:22

Az "erős kéz" alapvetően vezetői szemlélet!
Az fontossabb szerintem hogy ezt mi táplálja,mozgatja...oroszoknál az energia
Nekünk nincs ilyen.
Így,hülyeségnek látom erőskezűkeről beszélnünk...hiszen annyi erő van bennük, hogy a pöcsüket alig bírják kivenni a vizeléshez.
Nekünk basszameg dolgoznunk kell, és tehetséges emberekkel, sokat...De csak ezt nem akarjuk (legalább is országunk vezetői biztos nem)
Mert én mindig csak azon morfondírozok ha én (mi,ti,ők) így végeznétek a minden napi munkátokat valószínű hetente kéne új munkahely után nézni!

Bummer 2008.07.15. 11:19:10

kontraszt, itt aztán nagyon bonyolult a helyzet, nagyon mögé kell látni.
Ezért segítek neked is:
hol a pénz? Ennyi a kérdés.

Johnny Favorite (törölt) 2008.07.15. 11:22:25

Igen, és Bummer kérdését kiegészíteném hogy
szokványos dolog hogy a "szakmát" képviselő emberek mitudomén hanyadik cseréje következik be?
(nyilván mert "túl" jól mennek a dolgok)

medwe00 2008.07.15. 11:23:18

Majd meglátjuk mit szól a "bányász főváros" lakossága a várhatóan ~60 000,- Ft havi pécsi távfűtés által kiküldött számlához.

Amugy semmi gond nincs, az országot is ugyanaz a pécsi réteg irányítja mint a várost. Az arányokat, és összefüggéseket lehet látni. (pl.:EKF Vs. Kormányzati negyed, a többit fakultativ ki lehet találni)

Ami Pécsett piciben, az az országban nagyban.

zinedine5 2008.07.15. 11:24:44

kontraszt

Három év alatt nem épült semmi, ez nem bonyolult, ez látszik.

Paranoid Android2 2008.07.15. 11:32:47

Nagyjából igaz, amit leír a cikk, de a háttérről semmi ismeret.:)
A Tasnádit a szocik azért választották (a helyiek feje fölött), mert tudták, hogy ért a szartakarításhoz. Az már a város tragédiája, hogy maradtak a korábbi szoci képviselők és a polgármester megbetegedett. És a szartakarítás lehetősége tovaszállt.
A Tasnádi meg nem bunkó (ha annak is látszik), hanem feszült, mert ő tudja igazán, hogy mekkora szarban vannak.
Alapvetően helytelenítem, hogy nem országos politikusokat, akiket nem is ismerünk igazán, helyből lebunkozzunk. A fletót azt igen, de a vidéki polgármestereket, csak mélyebb előtanulmányok okán.

medwe00 2008.07.15. 11:34:25

Néhány tévhit eloszlatásáért megjegyztem, hogy a Toller eltűnése után keletkezett űrt nem Tasnádi tölti be. Náhány nagyobb "érdekcsoport" mozgatja jelenleg a várost, így igazából a jelenlegi polgármester emiatt döntésképtelen. Az érdekcsoportokba országos szintű szoci vezetők is vannak, így még pikánsabb a helyzet.

Toller mögött voltak támogatók, így bármit le tudott zsirozni. Ez már nem megy. Pécs gazdasága egy nagy nulla, így az egyetem és a város szipolyozása lehetséges út a "gyors haszonszerzésre", a "nagy pécsiek" számára. Létezik egy Elcoteq 7200 főt alkalmaz, néhány kisebb aztán slussz.

Az értelmiség meghatározása nem feladatom, de a "Kino Caféban, a pécsi értelmiség kedvelt találkozó- és ivóhelyén." idézettel valami nem stimmel. A Kino az elvont "művészvilági értemiség" gyűjtőhelye. Sajnos a pécsi ifjúság, és középifjúság úgy érzni, hogy a város a kultúra és tudás egyik M.o.-i központja. Most akartam írni valami cifrát, hogy milyen kultúra és tudás van Pécsett, de kiegyezve maradjunk abban, hogy LEGYEN ÚGY! :-)

medwe00 2008.07.15. 11:39:46

Frissibe:

Július elsejei hatállyal az EKF kulturális igazgatójává nevezte ki Szalay Tamást Mészáros András főigazgató. Az új vezetővel többek között a kulturális fővárossal kapcsolatos elképzeléseiről beszélgettünk.

2008. július. 14.

bama.hu/index.php?apps=cikk&cikk=159833

hcrules 2008.07.15. 11:40:17

Amikor kiderült a bizottság névsora elég biztos volt mindenki itt Debrecenben hogy nem mi fogunk nyerni. De sajnálom hogy úgy néz ki hogy Pécs nem tud élni a lehetőséggel.

Még jobb lenne viszont ha Debrecenben épülhetne meg az európai neutronkutató központ...

szobatars 2008.07.15. 11:44:47

Nem értem, mi a bajotok a BOM-mal? Még Havas Henry is reklámarc, pedig egy évvel korábban még a Heti Hetes-ben ócsárolta, hogy baromság...

Van az a pénz....

:-((((

Pötyy 2008.07.15. 11:50:14

Én egy mezei állampolgár vagyok, nem pécsi, nem kulturális, nem főváros.

Szeretném megkérdezni a "jólértesülteket" (medwe, paranoid, kontraszt). Mégis ki a faszomat érdekli, hogy mi történt a háttérben? Számomra:
1. Egy magyar város kapott egy lehetőséget, hogy megmutassa mit tud.
2. Ismereteim szerint bőven rendelkezik olyan értékekkel, amit meg lehet mutatni.
3. A lehetőség rengeteg pénz formájában érkezett.
4. A végeredmény előreláthatóan egy nagy nulla lesz, ahogy valaki megjegyezte ökörsütéssel, rockkoncerttel, fröccsel, de legalábbis minimális kultúrával.
5. Felelős nem lesz.

Mit lehet ezen szépíteni? Az összeset (értsd az összeset) elkergetném, aki csak hozzá is szagolt a projekthez. És akkor még örüljenek, hogy csak kergetésről volt szó. Én a szakmámban egy ilyen hiba után soha többet nem kapnék munkát...

Naumov 2008.07.15. 12:02:42

"5. Felelős nem lesz."

Dehogynem. Zorbán.

n-n-n (törölt) 2008.07.15. 12:10:19

Én ezt nem értem. A ballib szavazók és potentátok tényleg azt hitték a cím elnyerésekor, hogy EZEK képesek bármit is megcsinálni? Hát már elfeledték tengizt vagy az eocén-programot? Elfeledték a szoci szimpatizánsok az egész 50 év kommunizmust, ami egyetlen nagy böszmélkedés volt? TÉNYLEG azt hitték, hogy bármire is képeses egy szoci-szadi bagázs?

Úr anyám, és ezeknek az embereknek választójoga van ... Na ez a súlyos. Nem baj, böszmélkedjétek csak el 2010-et is, és akkor talán 2011-12-re akkora mélynyomorba, éhséglázadásba stb. zuhan az ország, hogy ide járnak hozzánk még az etiópok is tanulmányútra. Legalább lesz konferenciaturizmus, mert más nemigen ...

szövegértelmező 2008.07.15. 12:12:13

Tiszta depi lettem : (
Az a baj, hogy ha körülnézek (a munkahelyen, a városban, az országban) mindenhol ugyanezt látom. A tehetetlenség, az ostobaság tarol, él és virul. Ha legalább hagynák dolgozni azt, aki tud és akar. De nem.

n-n-n (törölt) 2008.07.15. 12:12:13

Pötty,

még hogy nem lesz felelős! Hajajj. Dehogynem. Ide a rozsdás bökőt, hogy ez is a fidesz és személyesen a zorbánviktor bűne lesz. Tán már mos is az.
Ki másé lenne itt Böszmelandban?

medwe00 2008.07.15. 12:12:59

Ezt hívják politikának, egy olyan országban ahol nem létezik erkölcsi morál, és nem utolsósorban nincs felelősségre vonás.

(Ha a te szüleid anno nagy "komcsik" lettek volna, és te a fazékhoz közel születtél, apádnak már van szép nagy háza, de te is akarsz pénzt keresni, merhá neked is van ám már céged, most alapíottad, kihasználnád a lehetőséget? Tegyük fel apuci sem annyira öreg még. Te fogod kapni a munkát, vagy a haverod, akinek a fater annyira nem jó helyen mozgott.)

Nos Pécsett ez megy. Munkát csak, és csak is korrupcióval lehet szerezni. Nagy munkát pedig nagy korrupcióval. A Pécsi Városi Vagyonkezelőnél úgy lopnak, hogy az ember sírna, ha belátna a színfalak mögé. Pl.: Van egy városi ingatlan felújítása, kicsiknél odafigyelnek, hogy az piaci áron menjen, de nagyobbaknál van, hogy a "felelős aláíró" összetépi a szerződést, és írat egy másikat néhány millióval magassabbról. Ki jön rá? Senki. Aki a részleteket nem ismeri, nem lehet lekövetni. Nos Pécsett a néhány éve épült ominozus Expo Centert meg lehet nézni, hogy milyen állapotban van. A kiállításra egy olyan "fémszerkezetű" kapun kell bemenni, ami apámnak volt 15 éve a garázsán.

Most jön a vásárcsarnok ügye, lehet figyelni, szeptemberben szerintem elndul a buli. hihi..

A HVG -ben is írt ingatlan ügyeletekröl is lehet olvasni ám. (hvg.hu)

Tanulság: Pécsett mindent lehet.

jbb 2008.07.15. 12:16:06

Volt pécsiként vérzik szívem minden ilyen hír hallatán, számomra még mindig ez az ország legszebb városa. Rettentően sajnálom, hogy a délszláv háború és az eszetlen iparosítás/bányászközpontosítás után kialakult vákum tönkretette városomat és azóta is csak egyre csúszik alább. Annyira bíztam benne, hogy elindul végre otthon is valami és egyszer talán h azaköltözhetek a MEcsek oldalába. Úgy látszik ebből sem lesz semmi, a pénzek feletti civakodás az utolsó esélyt is elvette a várostól, mocskos komancsok.

LongJohnHolmes 2008.07.15. 12:31:06

Cikkíró!
Nem mindegy neked, hogy mi épül meg és mi nem? Úgyis csak inni jössz majd ide :)

Egyébként engem sem érdekel :) Kit érdekel 6 utcai felvonulás, és balalajkások hada?
Sör és borsátrak.

A U2 lenne az egyetlen kuriózum:)
Csináljanak egy nagy élményfürdőt.

Meg még 5 Plázát :)

ladybirdy 2008.07.15. 18:02:41

na jó, de Salzburgnak viszont lesz rá esélye, hogy ő legyen Európa Pécse!

Steppenwolf 2008.07.15. 20:54:36

A kulturális főváros, melynek egész belvárosa bűzlik a húgyszagtól és a minden padon hányásukban fetrengő hajléktalan alkesz koldusoktól...
Röhej!!!

Már most is szégyellem, hogy ennek a jobb sorsra is érdemes városnak a lakója vagyok!
Bele sem merek gondolni, mi lesz, ha a 2010-ben idelátogató turisták tapasztalják majd ezt a nagy nihil és az EKF-projektből egyedüliként megvalósuló, Széchenyi térre és a Séta térre felállított új sörsátrak mellet...

Kopiás Attila Steve 2008.07.15. 21:31:03

Hihetetlen, hogy vannak, akik képesek azt mondani, hogy az MSZP korrupt azért van ez. Mint a vicc, h hány lába van a bárányoknak? A fehéreknek négy. És a feketéknek? Azoknak is. A kesztyűkön nem azért van öt ujj mert a _bal_ kezemen öt ujj van, hanem mert mindkettőn. Persze, most főleg az MSZP lop. A fidesz, mint ellenzék mit csinál? Leleplezi a nagy balhékat? Tesz feljelentéseket? Több kerületben is részt vettem civil, pmesterek, önkormányok korrupt ügyei elleni szerveződésekben, és a helyi ellenzék sem különb soha. Pont annyira ugrálnak, amennyi ugrálást ők akarnának kapni ha majd térfélcsere. És mit ád az ég, ahol jobbos önkormány van, ott pont ugyanez a szitu, csak fordítva. Szándékaik tükörképek, lehetőségeik különböznek. Ez persze nem ment fel senkit, sőt. (Abba meg ne menjünk bele, hogy az official jobboldal olyan szinten van, hogy képes volt kikapni ezektől a lúzerektől. Kétszer. Zsák a foltját...)
Ez a Pécs szitu meg nagyon szomorú. Én is most voltam lent. Van alibim, én inni akartam, csak épp művtöris lánytársaság volt hozzá, perszehogy múzeum lett belőle. Kb évente járok a városban amúgy (amikor ahova éppen lokátor épül :+)), de egyszerűen semmilyen változást nem sikerült még felfedeznem kulturálódás terén. Szomorú... Ennél már az is jobb lett volna, ha politikusaink kérnek egy 10%-os sápot (jut az ellenzéknek is, nyilván), aztán hagyják a civileket, hogy csinálják meg a projektet A-Z-ig. Kár h nem...

Kopiás Attila Steve 2008.07.15. 21:32:42

Hihetetlen, hogy vannak, akik képesek azt mondani, hogy az MSZP korrupt azért van ez. Mint a vicc, h hány lába van a bárányoknak? A fehéreknek négy. És a feketéknek? Azoknak is. A kesztyűkön nem azért van öt ujj mert a _bal_ kezemen öt ujj van, hanem mert mindkettőn. Persze, most főleg az MSZP lop. A fidesz, mint ellenzék mit csinál? Leleplezi a nagy balhékat? Tesz feljelentéseket? Több kerületben is részt vettem civil, pmesterek, önkormányok korrupt ügyei elleni szerveződésekben, és a helyi ellenzék sem különb soha. Pont annyira ugrálnak, amennyi ugrálást ők akarnának kapni ha majd térfélcsere. És mit ád az ég, ahol jobbos önkormány van, ott pont ugyanez a szitu, csak fordítva. Szándékaik tükörképek, lehetőségeik különböznek. Ez persze nem ment fel senkit, sőt. (Abba meg ne menjünk bele, hogy az official jobboldal olyan szinten van, hogy képes volt kikapni ezektől a lúzerektől. Kétszer. Zsák a foltját...)
Ez a Pécs szitu meg nagyon szomorú. Én is most voltam lent. Van alibim, én inni akartam, csak épp művtöris lánytársaság volt hozzá, perszehogy múzeum lett belőle. Kb évente járok a városban amúgy (amikor ahova éppen lokátor épül :+)), de egyszerűen semmilyen változást nem sikerült még felfedeznem kulturálódás terén. Szomorú... Ennél már az is jobb lett volna, ha politikusaink kérnek egy 10%-os sápot (jut az ellenzéknek is, nyilván), aztán hagyják a civileket, hogy csinálják meg a projektet A-Z-ig. Kár h nem...

CrL 2008.07.15. 21:37:44

KA_Steve 2008.07.15. 21:31:03

Pécsen 1000 éve a szocik vezetik a várost, tehát akkor ők a nagyobb felelősek azért ami ott van. Máshol meg mások. Mi ebben olyan hihetetlen?

Pulykavirsli 2008.07.15. 23:53:57

Félig pécsiként én is hozzászólnék, és megvédeném szülővárosom.

Pécs teljesen megérdemelten lesz Európa Kulturális Fővárosa, de hozzátehetném, megérdemelte volna Eger is, Debrecen is, Győr is.
De mi a baj? Hogy Pécs kapta?
Pécs már most Magyarország egyik kulturális központja.

Az egyik első magyar püspökség városa Pécs, első magyar egyetem városa, az első nyilvános könyvtár itt volt, 34000 hallgatójával a Pécsi Tudományegyetem jelenleg Magyarország egyik legnagyobb egyeteme. Budapesten kívül itt van a legtöbb múzeum. Ez mind kultúra.

Persze Pécs se tökéletes, tudjuk. Vannak hibái, olyanok amiket itt írtak.

Írországban élek. Cork a 2005-ös kultúrfőváros (130 ezer lakos, tehát kisebb mint Pécs) nem építettek semmi extrát, nincs autópályája se, sikeresen megcsinálta azt az évet, igaz a vesztesek itt is puffogtak, temették a projectet előre.

A veszteseknek az a dolguk, hogy fanyalogjanak (meg háromszor felajánlja hogy átveszi Pécstől e kitüntető címet), Pécsnek hogy megvalósítsa.

2010-ben lesz mindenkinek lehetősége, hogy megtekintse, milyen lett Pécs.

Machiavelli 2008.07.16. 09:11:10

Jajj, rögtön elsírom magam! 1950 óta eltelt 68 évből 60-at vittek EZEK a SZARHÁZIAK és még mindig van képük azzal jönni, hogy a másik sem tud jobbat abból a négyből, ami neki jutott.

Nekem már nem unalmas, hanem felháborító.
Zsotti, tiéd a 10 pont, le a geranto és az ökörségmaffiával!

Regő 2008.07.16. 13:13:52

Azért ne feledkezzünk meg Uránváros mellett Meszesről se! :D

Tobby 2008.07.16. 19:28:19

Ezt rossz volt végigolvasni s ezennel megfogadom, hogy ez volt az utolsó végigolvasott olyan cikk, ami ennyire negatív, pejoratív, rosszindulatú és pesszimista!
Erre pont nincs szükség szerintem...!

Gabe2 2008.07.16. 19:49:52

Nabazmag, azért kapta Pécs, mert Toller Fletó mellé állt Kiss Péter ellen... ezt már előre lehetett tudni. És annak meg, aki szemére veti a kritizálóknak, hogy csak a szépet mondják, annak ajánlom, hogy ekkora lendülettel éltesse a magyar focit is.

zidane99 2008.07.16. 21:37:09

Kedves Tóni és Kálmi,

felhívnám szíves figyelmeteket PálZoltán - autodidakta szobrászművész és csőgörényként politikailag Munkácsy-díjjal jutalmazott - áldásos tevékenységéről, amiről véleményem szerint méltatlanul elfeledkeztek.

Ő az általatok is hivatkozott művészeti tanács tagja, megérne egy alaposabb oknyomozó riportot is személye, az általa képviselt művészeti értékrend, habitus, ...

Csak példának:

ez a pálzoli az, aki anno lesmárolta Tollert 2006-os választási éjszaka, az MTV egyenesben adta

www.bama.hu/index.php?apps=cikk_hozzaszolas&honnan=110&cikk=117739&felh_nev=galapagos&elment=1&rovat=0&voltszavazas=&mennyi=10

bár mentségére legyen mondva, a Magyar Gárda ellenségeit ő is veri:

www.bama.hu/index.php?apps=cikk_hozzaszolas&honnan=80&cikk=156531&err=1&rovat=0&voltszavazas=&mennyi=10

Kila 2008.07.19. 16:43:26

Már csak röhögni tudok azokon, akik azt mondják hogy 2010-re minden kész lesz, minden rendben lesz. Mondhatni 2010-re eljön a Kánaán.. Persze aki nem ismeri az eredeti terveket, annak nem fog feltünni 2010-ben hogy mi "minden" készült (vagy nem készült) el, mert csak azt fogja látni hogy nahát azért ezt is megcsinálták, meg felújították; lesz 1-2 látványos dolog, de mindemellett kiváncsi leszek a Zsolnay-negyedre, a modern könyvtárra és a hangversenyterem épületére, amikről anno terveket olvastam. Ezeket nem lehet már megcsinálni másfél-két év alatt, persze valószínűleg már nem is akarják. Pedig milyen jól hangzottak ezek pár éve.
Mivel egyetemistaként sokat utazok (leginkább vonattal), egy másik nagyon gáz dolog bántja a szememet a pályaudvarunk. Ha ne adj isten nem készülne el az autópályánk, valószínűleg még többen választanák utazási eszközül a vonatot. Amint a kedves vendégek leérnének Pécsre és leszállnának a vonatról egyből haza kivánkoznának. Persze kívülről a szabadság út felől nagyon szép, patináns az épület, de be már ne menjen a kedves vendég, de még mellé vagy mögé se, mert máris visszaköszön a 70-80-as évekbeli leromlott szocreál. Hogy van az hogy Észak-Kelet Mo.-on kisebb-nagyobb városokban is (Miskolc, Szerencs, Nyíregy) normális, kulturált 21. századi pályaudvar van, nálunk meg ijesztőek az állapotok. Én ezt is rendberaknám 2010-re, mert ilyen pályaudvaron nem köszöntenék egyetlen vedéget sem.

Bit Rot 2008.07.28. 15:06:53

Az egyik párt 100%-ot lop, és 0%-ot csinál.
A másik párt 80%-ot lop, de legalább 20%-ot csinál.

Látszólag Pécsen az MSZP a 100%-os kategória.

Azaz nem: most még lopni is túl hülyék! Ébresztő, Pécsi MSZP! Ha nincsenek tervek, pályázatok, akkor nincs EU-s pénz, nem lesz mit ellopni!

Háborgó 2008.08.15. 18:10:30

Néhány apróság, ami pécsiként szúrja a szemem:
1. Valamikori 508as iskola épületének lebontása. Műemlék épület volt(nem is műemlék inkább a háború alatt betöltött szerepe miatt volt fontos épület), most lebontották és, ha jól emlékszem Lidl épül a helyére. Ebből lesz ám kultúra. Ha valaki szólt, hogy nem kellene lebontani a válasz az volt, hogy az új épületre is ki fogják rakni az emléktáblát.
2. A magasház. Tudtommal 2004-ben felújították belülről, ismétlem belülről. Kívülről meg kit érdekel, hogy a fémlemezek-erkélyek leszakadoznak? A Média Marktos óriásplakát úgyis eltakarja a felső 6 emeletet. Ismét adtunk a kultúrának.
3. Az iskolák helyzete (személy szerint a Széchenyi bezáratása, ami a leginkább fáj): Több iskolát megszüntetnek, összevonnak. Az a néhány ezer gyerek hol fog tanulni? Széchenyi István Gimnázium 152. tanévet kezdi ősszel, lehet hogy az utolsót. És miért akarják összevonni mással? Talán a több száz éves épületért, ami a város szívében van. Remek McDonalds, vagy bevásárlóközpont lehet a helyén. A politikusaink kaszálnak és tömik a zsebüket. Készülünk 2010-re és addig próbálnak mindent pénzzé tenni aztán, ha eljön az idő lemondanak.
4. Természetesen a Zsolnay szobor körüli körforgalom egy külön szám, télen kezdték építeni, dec. 18-ra kellett volna elkészülnie. Ehelyett február közepére átadták és még mindig dolgoznak a járdán. És ezek csak az engem személyesen érintő dolgok. Hajrá Pécs!

Thulsa Doom (törölt) 2008.08.15. 23:18:55

" Pécs legyen Európa Salzburgja"... Ez aztán a program! New York meg legyen Amerika Los Angelese!
süti beállítások módosítása