Apokalipszis, talán
2008. július 01. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Apokalipszis, talán

 „The Horror... the Horror...”
(Apokalipszis most)

 „Hogy basznák meg magukat azok a köcsög arabok, akik miatt összehúzott segglyukkal kell járőröznöm Karbala utcáin. Minden szaros szempár mögött terrorista agya rejtőzik. Ötödik éve rohadunk ebben a kibaszott országban, de minek? Jól el vagyunk látva minden szarral, de az eltávokon már végigjártuk az összes kupit, végigittuk az összes csehót, Jessicát és Angelinát is megkaptuk már, de hiába. Ránk rohad a hőség, belénk ivódik a félelem, céltalanná válik ez a kurva élet. Francnak jöttem ide 19 évesen. Előtte még a jó öreg minneapolisi külvárosi ketyómban ülten Stannel, és egész nap nyomtuk a Carmageddont meg a GTA-t hálózatban, munka amúgy sem akadt. Anyám meg behozta a steaket krumplival. A szép idők! Griffin tizedest, aki beszervezett, azóta szilánkokra robbantotta egy pokolgép. Én még nem húztam rövidebbet, so let's get a life! Stan, bazmeg, nálad van a kamera? Ha már eljutottunk együtt, élve eddig, akkor csináljunk show-t, hadd szóljon! Itt védve van a seggünk. Vedd föl, aztán küldd föl a netre az otthoni spanoknak. Hadd meneküljön a köcsög arabja! Real time, real life GTA, nesztek, hahaha!”

 „Megvolt, Stan, fölvetted? Jól van, álljunk félre. Ó, ne, bazmeg, jönnek a kurva kölykök kéregetni, mi van, ha valamelyik hóna alatt ott ketyeg a bomba? Stan, te farok, kinyitottad az ajtót nekik? Na jó, oldjuk a feszkót! Van nálad cukorka? Na, figyelj, megmutatom, hogyan kell a szart is kiijeszteni a gyerekből, hahaha!”

 „Na menjünk, messze még az út a bázisig. Végre kiértünk ebből a kurva városból. Te figyelj Stan, azok ott nem birkák az út mentén? Höhöhö, add azt a gránátot! Ne nézz, bazmeg, add ide, kurvára unom magam. Ezek az arabok úgyis birkát zabálnak egész nap, gyorsítsuk meg a levágást. Gyorsítsuk meg... Gyorsítsuk...”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr25548769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heima (törölt) 2008.07.01. 22:47:41

az első video már elég régi, anno ki is lett bezsélve vlamelyik blogon, hogy egy mentőautó a hummer...

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.01. 22:52:28

én ma láttam először ezeket a videókat. az első tavaly január óta a Youtube-on van. megnézték 191 ezren, van 1700 komment, mégsem írnak arról, hogy mentőautó lett volna. Mellesleg lazán benyomja a busz sarkát is, szóval...

heima (törölt) 2008.07.01. 23:08:16

hm, rosszul emlékszem, bizonyíték nem volt, csak egy komment, bgyáron, vagy igaz vagy nem.

mindesetre én se szívesen állnék meg amerikai katonai dzsippel irakban a dugóban...

Francois Pignon 2008.07.01. 23:16:08

index.hu/politika/bulvar/sub080701/
Megesik hasonló másfelé is. Az érdekelne ez esetben, ha annyira kerülni szeretnék a feltűnést, - mint az azonnali rendszámtábla eltüntetés is mutatja, - mi a francért járnak Subaruval? Nehezen hiszem, hogy nem találtak alkalmas, de kevésbé feltűnőt.

heima (törölt) 2008.07.01. 23:20:34

Q7-et a nyomozóirodának is! hogy jobban lássanak!

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.01. 23:20:50

Francois, láttam az esetet! Pontosabban az utózöngéjét: kiszakított egy fát teljesen, és attól három méterre, oldalára dőlve állt meg a járdán totálisan eldeformálódva. Nem tudom, mennyivel mehetett - és egyáltalán, hogy tudott a csúcsforgalomban ennyivel menni? Meg mi ez a rejtély körülötte?

INkvizítor 2008.07.01. 23:26:18

a 20-as 30-as években sok jónevű, okos nyugati ember védte a szovjetúniót, meg a kommunizmust,de az igazság akkor is kiderült, most is hasonlót érzek az usa politikájával kapcsolatban, csak az információ kicsit gyorsabban áramlik.
idővel a történelemkönyvekben, majd helyre tesznek mindent... és ahogy nézem azt már kína fogja tollba mondani, úgy 30 év múlva... talán ez a garancia rá hogy több minden fog kiderülni, mert nem a "győztesek írják" majd meg azt.

Francois Pignon 2008.07.01. 23:34:37

Valószínűleg semmi sem kelthet kisebb feltűnést, mint a város főutcáján tépő Subaru. Gyanús elemeket is csak Impezával érdemes követni, nehéz kiszúrni.
Miért van olyan érzésem, hogy valaki aki a gépjárműbeszerzésért felel, közpénzből valósította meg az egyik autós álmát?

heima (törölt) 2008.07.01. 23:44:23

Nagyon OFF: ergé, itt az egyik kedvenced, a sajtó "sokszínűsége":

Itt a hír korrekt változata: www.origo.hu/itthon/20080701-kesznyeten-megolt-egy-tolvajt-a-keritesbe-vezetett-aram.html
Sztroi rémegyszerű, 3 cigány lopni megy, áram, halál, lincshangulat, természetesen a yard nem a cigányt viszi el.

NA de mit hoz ki ebből a tv2: tv2.hu/2008-07-01/arammal_olt_tolvajt_egy_ferfi_-_VIDEO/
Elfejtik megemlíteni a lincselést, egyszer sem írják le, hogy a 3 ember lopni akart, csak azt, h "bemásztak" és "régebben voltak tolvajlások", de még azt is elfelejtették megemlíteni, hogy az áramos "ember" egy idő bácsi, nehogy vlami együttérzés merüljön fel az olvasóban. Azt már nem is merem remélni, hogy egy ilyen hírben elhangzik a cigány v roma szó... áhh undorító az egész

nagyon off vége

Francois Pignon 2008.07.01. 23:52:06

Hogy az eredeti témára visszatérjek, persze fogalmam sincs, - mint gondolom a többségeteknek, - hogy ezek mennyire egyedi esetek. De elég sok Michael Moore meg "Where in the World Is Osama Bin Laden?"-féle elfogulatlan tényfeltáró filmet nyomnak le mostanában a világ torkán ahhoz, hogy már eleve ilyennek látják az irakban szolgáló katonákat, bármilyen gyakoriak vagy ritkák is arrafelé az efféle dolgok.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.01. 23:57:15

Francois, azért gondolom, nem engem akarsz figyelmeztetni arra, hogy ne üljek fel Moore-nak... :) Ezek bizony nem manipulálásra kész riporterek titkos filmjei, hanem katonák vették fel magukat, ahogy jól szórakoznak a törés-zúzáson, gyerekek szívatásán, pásztor birkáinak felrobbantásán.

Ne jöjjetek azzal sem, hogy ilyen a háború stb. Tudom. Erről írtam a bejegyzést. The horror, the horror.

Francois Pignon 2008.07.02. 00:06:39

Nem, csak morfondíroztam. És ez amúgy teljesen független az ügytől, valószínűleg minden seregben akadnak hasonló katonák. És felvételeket is készítenek, amióta lehet. Jugoszláviában sokkal durvábbakat is mint például az iraki börtönökben.

Viszont a világ most ilyennek látja a többségüket. És majd nekik sem lesz egyszerű feldolgozni miután hazatérnek, hogy a kegyetlenkedéseket végrehajtókkal meg parancsnokok bűneivel azonosítanak minden egyes katonát, mint ahogy Vietnam után is történt.

Francois Pignon 2008.07.02. 00:11:24

Ja, még a régi politikai mese-(vagy nem is tudom minek szánt)-filmjek ugrottak be hirtelen a gyerekekkel mindig olyan kedves szovjet katonákról.
Na biztos tudtak hatni azokra, akik gyerekként átélték a II. vh. idejét.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.07.02. 00:17:23

Ergé,

kénytelen vagyok azzal jönni, hogy ilyen a háború. Tudom, kurvára közhely meg minden, de szvsz ott van a legnagyobb gond, hogy az emberek a háborút egyfajta heroizált képben nézik. Ott vannak a gonoszok, akiket meg kell semmisítenünk. Iraki-amerikai szemszögből egyaránt.

Mindegyik félnek megvan a maga előtörténete. Ahogy te is írtad, carmáztam hálóban, rászedtek és most itt vagyok ebben a nagy halom szarban, tele van a tököm az egésszel... Naná, hogy kihozza az emberből az állatot. Az irakiaknál szintén. A hősök pedig... Csakis utólag születnek.

Talán Clint Eastwood fejezte ki az egészet a legjobban.

Ha nem voltam érthető, sorry, késő van:D

Zetek 2008.07.02. 06:34:22

Bányapeat! Valóban érdekes lenne megtudni miért ilyen pocsék az emberanyaga az amerikaiaknak, főként mert ez már nem a sorkötelezettség ideje náluk. Mi a fenének jelentkezett hülyegyerek? Mégis mire számított? Aki a háborút valóban megélte és őszinte az nem heroizál semmit. (Igaz többnyire nem ilyen szar emberek harcolták végig a vh-t.) A katona magért harcol, a néhány tucat általa ismert bajtársáért, meg azért hogy hazamehessen.

sHelf 2008.07.02. 07:56:33

a fő probléma itt sokszor az amúgy hogy kinek felelnek.
az iraki amcsi katonák óriási részét PMC-k (ha jól tudom, több mint 50%) foglalkoztatják, és ez sokszor eléggé megnehezíti a hagyományos felelősségre vonást, lásd pl a tavaly szeptemberi Blackwater esetet

bloodhound v2.0 2008.07.02. 08:07:54

"miért ilyen pocsék az emberanyaga az amerikaiaknak" - mégis milyen lenne akármelyik fejlett ország leszakadt, marginalizálódott, céltalan "életű", kallódó fiataljaiból verbuvált hadsereg? most azok mennek usa-ban a hadseregbe, akik már semmi más lehetőséget nem látnak arra, hogy összevakarjanak egy kis zsét, mert csak az számít.

Gabe2 2008.07.02. 08:26:36

Csak szólok, hogy a mottó a film alapjául szolgáló Joseph Conrad-regényből való (The Heart of Darkness), sztem beszédesebb is ebben a kontextusban (de most elloptam Szfül elől a lehetőséget)

csati 2008.07.02. 08:44:53

Hát ez nagyon szar poszt volt. Überfos. Ilyen esetek a világon BÁRHOL, BÁRMELYIK percben megtörténhetnek. Megmutatni egy kézigránátot egy kisgyereknek? Végigszáguldani a szembejövő sávban egy katonai járművel? Amit a birkák közé dobnak, na az se kézigránát volt, utána ugyanúgy álltak tovább ott, ha kézigránát lett volna, 10 m-es körben darálthús borított volna mindent.

De persze, mivel ezek amcsi katonák, hát nagggyon fasza dolog úgy beállítani őket, mint vérszomjas vadállatokat. És persze ezek után sokan azt fogják hinni, hogy MINDEN amcsi katon vérszomjas tömeggyilkos.

Emberek, gondolkodjatok már, minek ezt...?

phaidros 2008.07.02. 09:08:33

csati,

az USA megszállt egy országot, hazugsággal indokolva azt, kivonta magát a genfi egyezmény alól a foglyokat illetően, időnként kiirtanak családokat következmény nélkül, katonái nem állíthatók a hágai bíróság elé, és mellesleg ilyen dolgokat tartanak viccesnek annyira, hogy videót csináljanak róla.

De igazad van, a szovjet katonák sem voltak mind vérszomjas tömeggyilkosok. :)

irrelevant 2008.07.02. 09:23:18

Sosem a katona a hibás alapvetően, hiszen a háború már csak olyan, hogy embereket ölnek benne parancsra. (A kegyetlenkedés megint más kérdés.)

Azokat kellene felelősségre vonni, akik parancsot adtak egy ország lerohanására, melyet - szavakban - Szaddám népirtása ellen akartak megóvni. Tragikus, hogy az amerikaiak keze által és az általuk okozott káosz miatt eddig körülbelül 1 millió iraki halt meg és ennek többszöröse menekült el az országból. Az iraki diktátor kismiska volt ehhez képest.

Bushnak úgy kellene végeznie, ahogy Szaddámnak.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.02. 09:28:22

ergé,

Ez a postod most gáz, nem kicsit.

1. Teljes hülyeség, amit az első videóhoz írtál. Bármilyen hihetetlen neked innen a biztonságos távolból, nem szórakozásból tolják le az autókat maguk előtt, hanem mert az a szabály, hogy nem állHATnak meg a városi forgalomban.

2. Az a helyzet, hogy akár legyalulhatják az előttük levő autó fél csomagtartóját, a Humvee akkor sem állhat meg, mert akkor nagy valószínűséggel kampó a benne ülőknek.

3. Nem csak a katonák tehetik ezt meg, hanem a Blackwater-féle cégek zsoldosai is Irakban. Ha például megbízzák őket, hogy egy "fontos embert" szállítsanak el a város másik végébe egy találkozóra, akkor akár a forgalmat letaposva is, de megállás nélkül KELL odaérniük, és minél hamarabb.

4. Tehát az első videón szereplő "Stan" nem hiszem, hogy olyan jól szórakozott. :/
Szerintem nem szívesen lettél volna a helyében...

PS: Csak a postra reagáltam, ebből kérlek ne vonj le következtetést arról, hogy mit gondolok az iraki invázióról en bloc! A post gáz. :(

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.02. 10:05:00

OFF?

A Full Metal Jacket című filmből:

www.youtube.com/watch?v=S06nIz4scvI

A géppuskás katona utolsó mondatát érdemes figyelni.

Ja, és ajánlom mindenkinek ezt a könyvet:

en.wikipedia.org/wiki/The_Things_They_Carried

ON

szpal 2008.07.02. 10:11:32

"A magyar lakosság jelentős többsége támogatja a Magyar Honvédség külföldi szerepvállalását. Ez azt jelzi, hogy a magyar társadalom nyitott a biztonsággal és a békével kapcsolatos újfajta gondolkodásra – hangsúlyozta Szekeres "Néharészeg" Imre honvédelmi miniszter.

Steve the Great 2008.07.02. 10:23:56

Mivel nem sorozott a hadsereg, valószínűnek tartom, hogy közöttük kisebbségben vannak a tisztaszemű, érzékeny lelkű bölcsészek. Viszont lehet, hogy még őket is megviselné, ha bármikor széttéphetné egy autóba, döglött birkába rejtett bomba. Lehet, hogy nagyobb a vadbarmok aránya a seregben, mint máshol, de szerintem ott adottak azok a behatások, amik majdnem bárkiből majdnem bármit kihoznak...

Láttam egy, a közkatonák életét bemutató filmet talán a Discovery-n. Talán nyugodtan hívhatjuk fél-propagandának is, de itt is az volt a vége, hogy hazatér a katona a hosszú szolgálatból, és baromira nehezen illeszkedik vissza a családba, munkába, lelkileg egészen megnyomorította a kint eltöltött idő...

Az meg hogy letolják maguk elől a forgalmat... Miért, ha Mo-on "védett személyt" szállítanak, akkor mit csinálnak?

csati 2008.07.02. 11:27:42

Phaidros: nem pont az iraki megszállás jogosságáról volt szó, de ha ez a téma, akkor ne felejtsük el, hogy Szaddam folyamatosan kérkedett, fenyegetőzött tömegpusztító fegyverekkel, sőt, be is vetett saját állampolgárai ellen. Az első öbölháborúnak jogilag nem is volt vége, egy fegyverszüneti megállapodás volt érvényben. Persze, lehet mondani, hogy nem találtak tömegpusztító fegyvereket, de ezt előtt senki nem tudhatta biztosan.

Mindenesetre az iraki amerikai megszállás egy nagyon ellentmondásos történet, szinte lehetetlen megítélni, hogy mi lett volna a jobb szcenárió. Legalábbis szvsz. nem lehet teljes bizonyossággal kimondani, hogy jobb lett volna, ha Szaddam marad a helyén. Elemzők, hozzáértő szakemberek nem is igazán foglalnak állást e kérdésben, máramennyire én tudom (persze az átlag kommentelőnek mindig mindenről nagyon határozott és sarkos véleménye van...)

Amerikai katonák bíróság elé állítása, elítélése pedig már megtörtént. Persze biztos nem minden esetben.

Mindenesetre ezek a videók olyan pitiáner eseteket mutatnak be, hogy akár egy háborúmentes országban is megtörténhetnek (és szvsz. néha meg is történnek). Lehetne boncolgatni őket (a kocsikat letoló katonai jármű vezetőjének indítékait, magának az esetnek a körülményeit nem tudjuk, lehet, hogy sebesültet szállított, lehet, hogy tűz alatt lévő társaikhoz igyekeztek, mindenesetre az a legvalószínűbb, hogy szórakozásból tették volna. A birkák közé valami petárdát vagy tűzijáték félét dobnak - egy állatnak se lesz baja, márpedig egy kézigránát mindet darabokra tépte volna -, persze, ez nagy bunkóság, de például hozzám is vágtak már petárdát nem egyszer), de tök felesleges, nem tudunk eleget a körülményekről (persze a youtube-os hsz.-eket lehet olvasgatni). Háborús, háborús bűnök ott kezdődnek minimum, ha meghal valaki. No, ilyen videóról nem tudok. Na, azon fel lehet háborodni. De ami legdurvábbat én eddig láttam, az a magyar tüntetés/tüntető-szétverő rendőrök szintjén mozog. Azért pedig még háborús országba se kell menni...

csati 2008.07.02. 11:29:08

Szóval; az a legvalószínűtlenebb, hogy szórakozásból tették volna...

bloodhound v2.0 2008.07.02. 11:59:05

"háborús bűnök ott kezdődnek minimum, ha meghal valaki" - teljesen egyetértek a kommenteddel, ezt a mondatot leszámítva, gondolj csak a háborúkban megerőszakolt nőkre, gyerekere, otthonukból elűzöttekre, stb...

Zetek 2008.07.02. 11:59:36

bloodhound v2.0! Ezért rossz a hivatásos hadsereg teljesítménye - ha csak az nem tekinthető eredménynek, hogy nincsenek otthon és nem ott lövöldöznek.

Zetek 2008.07.02. 12:02:08

csati! Én csak annyit kérek, hogy ennyi megértést mutass az I. vh-s osztrák-magyar, vagy német partizánvadász akciók iránt is. Mert a képekről annyi derül ki, hogy az amerikai társadalom alja így csinálja. Ez lehet tárgyalási alap. De akkor tessék kusban maradniuk, a mások bűneiről tartandó szemináriumokon is.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.02. 12:26:05

Francois Pignon 2008.07.01. 23:34:37

"Gyanús elemeket is csak Impezával érdemes követni, nehéz kiszúrni.
Miért van olyan érzésem, hogy valaki aki a gépjárműbeszerzésért felel, közpénzből valósította meg az egyik autós álmát?"

Halkan mondom, hogy a képek alapján az a Subaru nem Impreza. Inkább Legacy lesz, bár eléggé össze van törve, úgyhogy meg nem esküdnék rá. Viszont nem Impreza. :P

csati 2008.07.02. 12:56:08

bloodhound: oké, igaz, csak hát egy kommentben nem lehet minden gondolatot tökéletesen kifejteni. Így is jó hosszú lett...

csati 2008.07.02. 13:02:34

Zetek: abbal nem értünk egyet, hogy ezeknél, és a többi, "amerikai katonák által elkövetett kegyetlenkedésekről" szóló videóknál ezerszer durvábbak történnek meg nap, mint nap - akár Magyarországon is -, és azok nem érik el az átlag júzer ingerküszöbét. Valószínűleg azért, mert azok írottan jutnak el a közönséghez, nem videón.

Devil Inside 2008.07.02. 14:56:56

A birkák max. egy villanógránátot (flasht ;-) kaptak, de talán még annál is gyengébb cucc volt.
Szolid - nekik vicces - szemétkedés, minden hadsereg katonái kaphatók ilyenre. Sőt rendőrök, biztonságiőrök és begerjedt kamaszok is.

Devil Inside 2008.07.02. 15:02:21

Francois:
A Subarus nagyon csúnya sztori, remélhetőleg csúnyán seggbe lesz rugva egy-két ember.
Nem a Subaru miatt, lehet hogy kellenek ilyen "beépülős" autók, hanem hogy szarrá zúzták. Ami részben anyagi kár, de egy nyomozást is veszélyeztethet. A fegyverek szállítása is elég érthetetlen...

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.02. 15:44:58

Megmondtam, hogy Legacy volt...

index.hu/politika/bulvar/sub080702/

A rutin, meg az évek, ugye...

:D

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.07.02. 16:41:46

Úlf és mások,

ez nem háború, azt már befejezettnek nyilvánította Bush.
Ez megszállás. A megszállás meg tányleg ilyen.
Aki igazolni akar valamt is, az a megszállást igzolja.

Másrészt, ezek zsoldosok, a XV. századi olasz, vallon, stb. zsoldosokhoz hasonlít az attitűdjük: pénzt akarnak és barbárok és gyávák.

Szomorú, de egy szovjet hadosztály szarrá verné őket a földön az iraki megszállókat.
Mintahogy Szerbiában is a földön szart sem értek.

DEP 2008.07.02. 21:11:22

Na nehogy már velük azonosítsuk a teljes amerikai hadsereget! Fennntebb más is megfogalmazta, hogy ilyeneket elkapatott fiatalok is csinálnak.
Kicsit unalmas, hogy mindenhonnan az amerikaiak "kegyetlenkedése" van bemutatva. A terroristákat pedig mindjárt szalonképessé nyilvánítjuk, hiszen megszállók vannak az országukban! Tölgy kommentjére reagálva.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.07.02. 23:10:17

DEP,
Irakban bizony a J.I. Joe-k zsoldosok.
Az amerikai katona ott meg megszálló, ezt lehet szépíteni, hogy így meg úgy, de háborúnak vége.
Ha olvasod a neokon háború-párti sajtót ők sem beszéltek másról, mint Irak megszállásáról.
Akiket terroristának nevezel, azok meg - hiszed vagy sem - otthon vannak, más helyzetekben szabadságharcosok, partizánok, stb. Szerintem ez utóbbiak is unják már megszállást, nem csak te.

Azt tudod, hogy Mo is megszállt ország volt? Szeretted-e?

csati 2008.07.03. 08:43:54

Tölgy: mantrázod ezt a "háborúnak vége" dumát, de arról nem beszélsz, hogy mekkora polgárháború robbanna ki abban a percben, ahogy a "megszálló" csapatok elhagynák Irakot.

Az általad "szabadságharcosnak" nevezett gazemberek pedig 90%-ban saját, ártatlan honfitársaikat ölik...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.07.03. 09:16:33

csatim

a háboú vécsak Bush jelentette be. Ő csak tudja, vagy ő is szemét fidesznáci?

A polgárháború zajlik ott így is, a központi hatalmat az us troops verte szét. Olyan igazi koalás az érved: kell a válságkezelő szoci kormány, bár nélkülük válság lett volna. :(
A szabadságharcosok vagy akármik egymással elintézik, mi a szent szar köze van az ottani békéhez az us-nak?

A TÓPFE-re hivatkozva mentek oda az amcsik, de azt nem találtk, valami új és jó érv kéne. Ez lesz a békefenntartás?
Muhahaha

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.03. 09:34:20

tölgy · konzervativok.blogspot.com 2008.07.02. 16:41:46

Szomorúan látom, hogy feleslegesen írogatok, mert úgy tűnik, hogy (gyanítom szándékosan) teljesen félreérted a mondandómat. :(

Ha van időd, kérlek írd már le, hogy pontosan melyik kommentemre írtad ezt a választ?! Érdekelne...

PS: Jó lenne, hogy ha válaszolsz egy kommentemre, akkor nem úgy címeznéd, hogy "Úlf és mások", tudtommal még nem alapítottam klubot, vagy ilyesmi. ;)

tevevanegypupu 2008.07.03. 09:55:36

Szaddam Husszeintol - aki haborus bunos volt es megerdemelte volna egy fuggetlen iraki birosag iteletet - elfogadtak az irakiak azt a fajta diktaturat amit az amerikaiaktol es egyetlen mas orszagtol nem hajlandoak.

Egy orszagot megtamadni mondvacsinalt uruggyel ugy, hogy oda nem a demokraciat viszik (kulonben milyen jogon vinnenek barmit is???)hanem onos erdekbol - olaj!! - irtanak embereket, zavarjak meg evtizedekre az ott elok allam es eletformajat anelkul, hogy azt kertek volna, szinten ellenkezik a nezetkozi jogokkal.

Mikor valoban konfliktushelyzet alakult ki az ex Jugoszlaviaban vagy Afrika egyes nagyon szegeny orszagaiban, sem Amerika sem Anglia nem sietett a szerencsetlen legyilkolt tizezrek segitsegere,
de a Kozel-Keleten ott tustenkednek minden olajkutnal.

A bagdadi muzeumot szabadon rabolhattak a muertok, az olajugyi miniszterium ele fegyveres amerikai orseget allitottak mikor gyozott a "felszabadito hadsereg". Es valoszinuleg mindenki latta a videofelveteleket az ottani bortonben lejatszodott, amerikai katonak altal vezetett kihallgatasokrol.

csati 2008.07.03. 11:22:12

Ki a szent szar bombázta szét Milosevicset? Tán mi? Tán az EU? Nem, mi egymással vitáztunk, hogy mit kellene tenni, miközben már működtek a koncentrációs táborok, irtották az ártatlanokat...

Úgyhogy ennyit arról, hogy az USA csak az olajért tesz akármit.

Invictus 2008.07.03. 11:40:10

csati, azért ez kicsit leegyszerűsítő vélekedés.
Szerintem sem csak az olajért tesznek bármit, de a szerbeket sem pusztán humanitárius okokból bombázták. Szerbia kulturálisan russzofil ország, Moszkva kézenfekvő szövetségese, így az oroszok balkáni pozíciószerzésének akartak elébe menni.

tevevanegypupu 2008.07.03. 12:29:28

Hat igen, teny, hogy az a bombazas akkor tulajdonkeppen - a jo szandekot nem vitatva - kis erofitogtatas is volt. De az is biztos, hogy igazan komoly segitseget a II. vilaghaboru ota Amerika ott nyujt ahol az erdekei is kivanjak. Nem szemrehanyas, ez termeszetes. De ha agresszorkent tamad, mint ahogy megtette mar par helyen a vilagban, azt hiaba probalja meg demokratikusnak felntuntetni, nem megy. Az amerikai alomnak mindenfelekeppen - Amerikaban es a vilagban is - azt hiszem vege.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.03. 13:01:38

tevevanegypupu 2008.07.03. 12:29:28

"Az amerikai alomnak mindenfelekeppen - Amerikaban es a vilagban is - azt hiszem vege."

Ezt úgy árnyalnám, hogy a hidegháború végén meglevő lépéselőnyt nagyon csúnyán szinte semmivé fogyasztották. Ez tény, hiába nem tetszik (nekem nem nagyon tetszik), és sztem ez Bush-ék (igen, többes számban, nem egyedül ő tehet róla) legnagyobb sara.

Mára asszem kiderült, hogy az evangéliumi keresztény fundamentalizmus + neokon külpolitika nem valami hatásos mix, hacsak nem az a cél, hogy elidegenítsék a fél világot...

tevevanegypupu 2008.07.03. 13:39:44

Ulfhédinn
Mar akkor szetromboltak mikor 1956-ban - es aztan kesobb is - hagytak az oroszokat szabadon garazdalkodni Europaban es a vilagban. Nem tudni pontosan mi mindent tartalmaz a Jaltai szerzodes es meddig tart meg, de az biztos, hogy annak a szerzodesnek az alairasakor megpecseteltek a fel vilag sorsat.

Hogy azert tettek-e, hogy kesobb erkolcsileg megalapozatlan hideghaborusdit kezdjenek jatszani, igy akarva a Szovjetuniot elsoporni azzal a latszattal, hogy demokracia uldoz diktaturat, nem lehet tudni. Akkoriban a szovetseges csapatok gyozeleme biztos volt, a Sztalinnak tett oriasi engedmenyek ellen Churchill mar akkor tiltakozott, hiaba.

Ami mostanaban tortent es tortenik nyilvan nem egyedul Bush muve. Ilyesmihez nagy es komoly csapatmunka szukseges. Ez a csapat mindig is ott mukodik az eppen megvalasztott amerikai elnokok mogott. Neokonzervativok, fundamentalista keresztenyek es jelentos zsido erdekeltsegek is hozzajuk tartoznak. Es valoszinuleg azt hiszik, hogy Amerika orok. Nem gondolkoznak a vilagi dicsoseg mulandosagan.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.03. 13:55:05

tevevanegypupu 2008.07.03. 13:39:44

"Mar akkor szetromboltak mikor 1956-ban - es aztan kesobb is - hagytak az oroszokat szabadon garazdalkodni Europaban es a vilagban."

Ezzel_nagyon_nem értek egyet, én alapvetően Amerika-párti volnék, és nem szeretem a fekete-fehér leegyszerűsítéseket sem. Bár ezzel eléggé kilógok innen, nem mintha baj lenne, csak mondom.
Szóval most ebbe nem mennék bele, mert nagy offokba vezetne, linkeket tennék be, amiket senki nem olvasna el, mert hosszúak, meg angolul vannak, stb, (tapasztalatból mondom ;D) úgyhogy inkább hagyjuk...

tevevanegypupu 2008.07.03. 14:23:32

Ulhéddin
en is szeretem Amerikat, a kulturajat, a sokszinuseget, azt, ha valahol a vilagban termeszeti katasztrofa van, elsok kozott segit. Ez tiszteletre melto es eddig rendben van. Ami a politikajat illeti, az sokfelekeppen magyarazhato, de vannak tenyek amik sajnos fekete-feherek, nem nagyon vitatkozhatunk rajta.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.03. 14:36:29

tevevanegypupu 2008.07.03. 14:23:32

"Ami a politikajat illeti, az sokfelekeppen magyarazhato, de vannak tenyek amik sajnos fekete-feherek, nem nagyon vitatkozhatunk rajta."

Na ja, ezért mondtam, hogy hagyjuk. Majd máskor, mással megvitatom. Nem célom_állandóan_vitatkozni. Ha előre látható, hogy nem lesz produktív vita, akkor inkább kitérek. No offense. ;)

tevevanegypupu 2008.07.03. 14:45:34

Ulhéddin
szomoruan veszem tudomasul, hogy valaki nem ad nekem igazat. Bezzeg ha az indianokkal kezdenek beszelgetni.((:

tevevanegypupu 2008.07.03. 14:48:22

Bocs, Ulfhédinn persze, de meg igy sem igazan jo, de nekem olyan betum nincsen ott a d helyett.(:

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.03. 14:58:51

tevevanegypupu 2008.07.03. 14:45:34

"szomoruan veszem tudomasul, hogy valaki nem ad nekem igazat."

Én csak annyit írtam, hogy nagyon nem értek veled egyet.

"nekem olyan betum nincsen ott a d helyett.(:"

Ez nem lehet probléma. Név kijelöl -> Ctrl+V

:D

tevevanegypupu 2008.07.03. 17:20:36

www.nol.hu/metazin/cikk/497561/

"Amerika fenykoraban a politikusok megbecsulet ertelmisegiek voltak.."
süti beállítások módosítása