Ma tartja rendkívüli országos tisztújító küldöttgyűlését az SZDSZ, amelyen az is eldől, hogy ki vezeti a következő években a „Magyar Liberális Pártot”. A jobboldali publicisták, újságírók, megmondóemberek titkos mappáiban már bizonyára gyűlnek a gúnyos, kárörvendő, szellemeskedő értékelések az eseményről, melyekben hemzsegni fognak a „Mr. 1%”, a „liberális törpepárt”, a „szabad szemmel alig látható alakulat”, a „közvélemény-kutatásokban a hibahatár alatt tenyésző”, „kártékony minikülönítmény” stb. kifejezések. Általános vélemény lesz, hogy mindegy, ki az új elnök, az SZDSZ már menthetetlenül szétrohadt, hála Babba Máriának.
Pedig kár előre inni a liberálisok bőrére: az SZDSZ a következő választások után is ott lesz a parlamentben.
A közvélemény-kutatásokat, mint tudjuk, nyugodtan lehúzhatjuk a vécén, a ciklus közepén készültek pedig még egy Coelho-könyvnél is kevesebbet érnek. Higgyük el, ha megindul a kampány, a liberálisok elkezdenek majd tizedszázalékonként felfelé araszolni, s nagyjából a választások estéjén, úgy 6 óra 24 perc körül elérik az 5,03%-ot.
Miért van ez? Ki a rák szavaz még az SZDSZ-re? Úgy véljük, alapvetően két csoport voksaira számíthatnak a fehérgallérosok.
Először is ott vannak a kisebbségek. Az SZDSZ ugyan – minden ellenkező híresztelés dacára – nem a magyar zsidóság pártja, hanem egy jól szervezett hatalmi-gazdasági hálózat, aminek semmi köze a „zsidó” érdekekhez, ugyanakkor az elmúlt húsz évben sikeresen hitette el a magyar zsidóság jelentős részével, hogy a párt léte a garanciája a zsidóüldözések megakadályozásának. Ha mi zsidók lennénk, ha a mi nagyszüleinket is ipari módszerekkel gyilkolták volna le, akkor mi is kissé túlérzékenyek lennénk a csíkos zászlókra és Bayer Zsoltra, s mindenkire, aki velük akár csak nagyon áttételesen is kapcsolatba hozható. S ha az embernek a zsigereibe ivódott a félelem, akkor döntési helyzetben irracionálisan viselkedik: ha az ember elhiszi, hogy élet-halál kérdésről van szó, kit érdekel az egészségügy szétverése, az oktatás lezüllesztése és Kóka János villája? Márpedig kiélezett kampányhelyzetben, főleg, ha a megfelelő médiumok kissé rásegítenek, zsidó származású barátaink és ellenségeink jó része nem fog semmit kockáztatni, hanem megy, és leszavaz arra a pártra, amelynek egyetlen állandó lényegi mondanivalója az antiszemitizmus elleni harc. Mindez teljesen érthető: ha végre valóra válik Kálmán álma, és megalakul egy párt, amely a hazai kínaiellenesség visszaszorítását tűzi zászlajára (még ha az a párt a valóságban nem sokban különbözik is a Camorrától, és amúgy szarik Kálmán fejére), Kálmán rájuk fog szavazni. Mert csak. Egyszóval az SZDSZ nem tud olyan balfasz és korrupt lenni, hogy éles helyzetben ne számíthatna a hazai zsidóság jelentős részének támogatására. Nagyjából ugyanez vonatkozhat a hazai melegekre is, legalábbis azon részükre, akiknek mindennapi önmeghatározásában nagy szerepet játszik szexuális orientációjuk.
Az SZDSZ szavazóinak többségét azonban nem a fentiek adják, hanem Gyuszi, Tóni unokahúgának pasija, akivel családi ünnepeken Tóni kénytelen találkozni. Gyuszi nem zsidó, s az unokahúg szerint nem is meleg. Ugyanakkor Gyuszi nagyon okos embernek érzi magát, a magukat az informatikusságig felküzdő elsőgenerációs értelmiségiek minden önbizalmával. Márpedig mit ad az SZDSZ a szavazóinak? Hát elsősorban az okosság látszatát és érzetét. A liberálisok sikeresen alakították ki maguknak azt az imidzset, hogy ők a plebsnél sokkal okosabbak. Sokszor még ellenfeleik is elhiszik, hogy az SZDSZ a ráció pártja, szemben az olyan megfoghatatlan dolgokban hívőkkel, mint értékek, hagyományok, közösségek. Na most, egy buta, de törekvő ember számára – mint amilyen Gyuszi – nincs fontosabb, mint hogy okosnak higgye magát. A liberalizmus ezt az örömérzetet biztosítja követőinek. S ha elkezdődik a kampány, és az egyik nagy párt fél kiló aranyat ígér minden nyugdíjasnak, a másik pedig ingyen repülőjegyet Balira a kismamáknak, akkor Gyuszi boldogan és önelégülten fogja behúzni az ikszet a keselyűk mellé, mondván, ő nem olyan, mint ezek a buta, hiszékeny nyomoroncok, akik a boltban is folyton lökdösődnek, s az államtól várnak megoldást szaros problémáikra.
(A félreértések elkerülése végett: az SZDSZ-t sem az emberi jogok, sem az ész pártjának nem tartjuk, de a valóság lényegében irreleváns. Hogy minek tartjuk valójában, azt nem írjuk le, mert a szerkesztő úgyis kivágná.)
Ha e két csoport szavazatai nem lennének elegek – és hogy ez lesz-e a helyzet, azt a választások előtt egy-két héttel a saját felmérések ismeretében a koalíciós (és itt mindegy, hogy jogilag lesz-e koalíció) kampányguruk pontosan tudni fogják –, akkor a hiányzó pár tízezer szavazó átcsoportosítására az MSZP egész biztosan hajlandó lesz. Mert a komcsik, s különösen talpasaik, utálják a liberálisokat, mint a szart, de Orbán Viktort meg egyenesen gyűlölik. Ezért, ha tudják, hogy az átszavazáson múlhat Belzebub távoltartása a hatalomtól, akkor könnyes szemmel ugyan, de meg fogják tenni. Elég lesz pár körtelefon, helyi pártgyűlés a központból leküldött kampánystratégával, egy kis szomszédolás, s az SZDSZ a munkásőrök és házmesterek hátán be fog osonni a parlamentbe.
Ezek alapján tehát korai még temetni az SZDSZ-t. Valahogy meg kell tanulni együtt élni vele. Néhány nappal ezelőtt egyébként két láda sörben fogadtunk ergé és Spanyol kollegákkal, hogy jóslatunk valóra válik-e. Becsületszóra, soha életünkben nem vettünk még sört akkora örömmel, amekkorával ezt a két ládát fogjuk, ha vesztünk. De attól tartunk, hogy már megint nekünk kell leinnunk magunkat, s míg mi az asztal alatt fekszünk békésen, addig a két kollega színjózanon, elhomályosult tekintettel fog a semmibe bámulni. Ahogy azt az elmúlt néhány választás éjszakáján tenni szokták.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr72503655
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Kettős mérce 2008.06.07. 15:51:11
Gábor és a színes, szélesvásznú liberalizmusGábor nyert. Két szavazattal hagyta maga mögött Jánost, akiről az SZDSZ-es évkönyvek valószínűleg csak tőmondatokban fognak megemlékezni. Hiába állt ki János mellett Dörmögő Dömötör, ez a kedves maci, aki hat év…
Trackback: Konzervatórium 2008.06.07. 10:01:19
Kóka János mellettMi, felelős, európai értelemben vett magyar konzervatívok, úgy látjuk ezekben az embert próbáló nehéz időkben, hogy hallatnunk kell szavunkat. Mert cinkos, aki néma. Sokat gondolkoztunk ezen. Megtegyük? Ne tegyük meg? Nagy viták voltak…
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.07. 15:26:48
A pápisták és a latin? Mi van? A pápisták latinul beszélnek? (Ó, bárcsak!)
Szilvi, gyengülsz :(
Szilvi, gyengülsz :(
Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.07. 15:26:53
Tölgy,
meg is írom.
meg is írom.
Invictus 2008.06.07. 15:27:28
Nem, Gyurcsányra, Medgyessyre, stb. :)
Csányi, Széles inkább kivételek, mint szabály szerintem :)
A "jobber-ellenesség" közös pont, de nem mindenki komcsi, aki nem jobbra szavaz. Aki otthon marad az pl. miért lenne?:)
Lehetne ezen rágódni, de felesleges, maradjunk annyiban, hogy kulturális-szociológiai kategória a "komcsi". Az SZDSZ nem tartozik bele, az MSZP igen, a szavazóival együtt. :)
Csányi, Széles inkább kivételek, mint szabály szerintem :)
A "jobber-ellenesség" közös pont, de nem mindenki komcsi, aki nem jobbra szavaz. Aki otthon marad az pl. miért lenne?:)
Lehetne ezen rágódni, de felesleges, maradjunk annyiban, hogy kulturális-szociológiai kategória a "komcsi". Az SZDSZ nem tartozik bele, az MSZP igen, a szavazóival együtt. :)
kukker 2008.06.07. 15:27:53
Mi lessz velem? Nem tudok tovább lopni. Ahhhhahahhahahajajjaajjjjaj. Kuncze-Horn-Pető bácsiii pedig azt igértétek a Jani nyer most is....
Szibarita 2008.06.07. 15:29:40
Tolgy, en ertem a sajat viccem, aminek mellesleg pont te adtad meg a csattanojat.
petyy 2008.06.07. 15:30:38
Vidékről jött első generációs informatikus vagyok. Erősen jobb oldali. Mi lehet a baj velem?!
Nem Penny hajója 2008.06.07. 15:32:14
Nah, Fodor nyert hála az égnek... Látok egy csöpp esélyt arra, hogy rájuk szavazok a köv. választáson.
Nem Penny hajója 2008.06.07. 15:33:44
"első generáűciós informatikus" :DDD
Nekem már a dédapám is informatikus volt ;)
Nekem már a dédapám is informatikus volt ;)
Szibarita 2008.06.07. 15:38:05
En ismerek masodik generacios informatikusokat (tobbet is); kapaszkodj, talalkoztam mar harmadik generaciossal is.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.07. 15:43:00
Szibarita 2008.06.07. 15:29:40
Tolgy, en ertem a sajat viccem" - ja, hohy szolipszista!
De akkor hogyan lehetséges bárkivel is dumcsizni? Vagy mind csak a képzelete termékei vagyunk?
Tolgy, en ertem a sajat viccem" - ja, hohy szolipszista!
De akkor hogyan lehetséges bárkivel is dumcsizni? Vagy mind csak a képzelete termékei vagyunk?
Szibarita 2008.06.07. 15:44:52
Meresz kovetkeztetes abbol, hogy on nem ert egy viccet, azt levonni, hogy nem lehet olyan ember, aki viszont igen. Nem jut eszembe a megfelelo latin kifejezes, de magyarul ugy mondjak "felfuvalkodott".
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.07. 15:58:29
Szilvi,
maga érvelt azzal, hogy _ön_ érti a saját vicceit. Ha ez elég indoknak, akkor kicsit szolipszista hangulatú.
Maga nem lehet pápista, hiszen nem tud latinul!
maga érvelt azzal, hogy _ön_ érti a saját vicceit. Ha ez elég indoknak, akkor kicsit szolipszista hangulatú.
Maga nem lehet pápista, hiszen nem tud latinul!
Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.07. 15:58:46
"Fodor Gábort választották meg, ő az SZDSZ elnöke" - válaszolta Kuncze Gábor arra a kérdésünkre, hogy mit szól az eredményhez.
"A nap süt, én pedig szellentettem egyet". Nagyot kommentelt Kuncze.
"A nap süt, én pedig szellentettem egyet". Nagyot kommentelt Kuncze.
tevevanegypupu 2008.06.07. 16:04:12
Kit erdekel Kuncze Gabor? Es Koka Janos? Ha eltunnenek, az szdsz-nek sokkal nagyobb eselye lenne a 10 szazalekra. Hogyhogy nem latjak meg mindig?
Google 2008.06.07. 16:07:37
Ha SZDSZ, akkor Gusztos minapi Hírszerzőbeli kiszólása:
" A jobboldal vezető ereje az elmúlt két választáson a mi felszámolásunktól remélte hatalomra jutását. Nem sikerült nekik. Bejutottunk, ők ellenzékbe maradtak."
Gratula! Bejutni az MSZP-be, vagy -vel, kell-e embernek, hombrénak ennél több!
Szibarita, nem kell szótár, nem a könyvekben,szócikkekben, hanem a génjeinkben, a sejtjeinkben van a jelentése a szónak, a legegyszerűbben kifejezve: hazugság.
" A jobboldal vezető ereje az elmúlt két választáson a mi felszámolásunktól remélte hatalomra jutását. Nem sikerült nekik. Bejutottunk, ők ellenzékbe maradtak."
Gratula! Bejutni az MSZP-be, vagy -vel, kell-e embernek, hombrénak ennél több!
Szibarita, nem kell szótár, nem a könyvekben,szócikkekben, hanem a génjeinkben, a sejtjeinkben van a jelentése a szónak, a legegyszerűbben kifejezve: hazugság.
Pistike100 2008.06.07. 16:08:25
Hajrá SZDSZ, hajrá FODOR!
:)
:)
CrL 2008.06.07. 16:12:31
Gabrilo, egy volt fideszes a Szadesz élén, Kuncze olyannak soha nem gratulálhat. Bánhatja, hogy nem indult.
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.06.07. 16:24:16
Igen, a szocialisták azután, hogy Jánosék szarban hagyták őket, egészen biztosan megértőek lesznek, és átszavaznak. "Lószart, mama!" Amikor a szoci szavzók úgy érezték (Horn után) hogy a szocik bajban lehetek, nem volt átszavazás. Most se lesz, mert a szociknak még az alapkáderei se jutnának be listán, ha az SZDSZ-t is besegítenék.
Az értelmiség korábban rájuk szavazó részét sem tudják ilyen kormányzati teljesítménnyel maguk mellé állítani mégegyszer. (Az értelmiség alatt olyan embereket értek, akik legalább négyesre érettségiztek matematikából. Aki nem tud számolni, az nem értelmiségi, hanem hülyegyerek.)
Az értelmiség korábban rájuk szavazó részét sem tudják ilyen kormányzati teljesítménnyel maguk mellé állítani mégegyszer. (Az értelmiség alatt olyan embereket értek, akik legalább négyesre érettségiztek matematikából. Aki nem tud számolni, az nem értelmiségi, hanem hülyegyerek.)
kukker 2008.06.07. 16:44:35
Éljen Gabesz. Kunczegecibanda tünjön az arktiszra.
drc (törölt) 2008.06.07. 17:03:09
Az első 6 bekezdésed úgyan úgy ráillik a Fideszre és az MSZP-re is, csak pár szót kéne megváltoztatni benne...
Amúgy pedig elmondtam itt egyszer már, menjen el az ÖSSZES JELENLEGI PÁRT A JÓ KURVA ANYJÁBA.
Amúgy pedig elmondtam itt egyszer már, menjen el az ÖSSZES JELENLEGI PÁRT A JÓ KURVA ANYJÁBA.
drc (törölt) 2008.06.07. 17:04:21
a néhány kívülről okoskodó faszfej csoportosulással együtt...
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.07. 17:37:38
Az úgynevezett "szdsz-fóbia" nem más, mint az ember természetes viszolygása mindentől, ami undorító. Olyan, mint a szervezet védekezése a vírusok ellen. Hál' istennek, én szdsz-fóbiában szenvedek, vagyis az önvédelmi reflexeim még működnek. Az ő országuk nem az enyém, és azt sem akarom, hogy az enyém az ővék legyen.
rockjano 2008.06.07. 17:37:46
Go Fodor go...!!!
Drukkolunk.
jano
Drukkolunk.
jano
vargánya 2008.06.07. 17:47:32
Amit Invictus ír az SZDSZ-es beállítottságról (14:13) amely az önazonosság meghatározó részévé
vált az SZDSZ-hívők lelkében, teljesen egybevág 1,5 évtizedes tapasztalataimmal. Igen, jellemzően
elsőgenrációs értelmiségi, nem szeretne már ahhoz a "mucsai", "maradi" szarszagú benszülött világ-
hoz tartozni, ahová még a szülei is tartoztak.
A parvenü-ség látszatától szabadulni igyekezvén
olyan igazodási-azonosulási pontot keres, amely az "emelkedettség", "trendiség", "europérség"
(megtévesztő) látszatát kínálja számukra. Ettől lesznek "menő fejek" (az ódivatú komcsi "haladó"
reinkarnációja-ime a közös gyökerek...). Ettől a
hovatartozás-tudattól aztán olyan k.magabiztosak
"okosak" és fölényesek lesznek, hogy alaptermésze-
tükké válik (és ez a másik visszatérő tapasztalatom velük kapcsolatban) egyfajta kritikus-ironizáló attitűd, a másik (a másság!) kigúnyolásának örömteli hobbija, az alázat hiánya.
Sok eddigi "hozzászólás" ezt gyönyörűen példázza.
vált az SZDSZ-hívők lelkében, teljesen egybevág 1,5 évtizedes tapasztalataimmal. Igen, jellemzően
elsőgenrációs értelmiségi, nem szeretne már ahhoz a "mucsai", "maradi" szarszagú benszülött világ-
hoz tartozni, ahová még a szülei is tartoztak.
A parvenü-ség látszatától szabadulni igyekezvén
olyan igazodási-azonosulási pontot keres, amely az "emelkedettség", "trendiség", "europérség"
(megtévesztő) látszatát kínálja számukra. Ettől lesznek "menő fejek" (az ódivatú komcsi "haladó"
reinkarnációja-ime a közös gyökerek...). Ettől a
hovatartozás-tudattól aztán olyan k.magabiztosak
"okosak" és fölényesek lesznek, hogy alaptermésze-
tükké válik (és ez a másik visszatérő tapasztalatom velük kapcsolatban) egyfajta kritikus-ironizáló attitűd, a másik (a másság!) kigúnyolásának örömteli hobbija, az alázat hiánya.
Sok eddigi "hozzászólás" ezt gyönyörűen példázza.
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.07. 17:58:38
Falafel, küldtem Magának nevére kattintva levelet.
dr. Wilbur Swain 2008.06.07. 20:10:19
azért én mégis csak azt gondolom - a pécét magasról leszarva - hogy ez a buzik, zsidók pártja
Fodor Pumukli nemsokára úgyis visszabújik Fletó seggébe
Fodor Pumukli nemsokára úgyis visszabújik Fletó seggébe
CrL 2008.06.07. 20:12:41
vajon a 3 érvénytelen szavazat változtatott volna a végeredményen?
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.06.07. 20:31:09
gabberbatyo
Új hozzászólásElküldve: Szomb Jún 07, 2008 7:01 Ha feltesszük, hogy nem pontos a születési idő, egy kicsivel 16 óra előtt született, akkor az Ascendense direkcióban belefut egy Jupiter szextilbe, ez jelzi a megválasztást, és szinte azonnal egy Nap kavdrátba. Valószínűleg beperlik vagy tekintélyes emberek támadják..., kicsit később pedig egy-két év múlva egy Uránusz-Ascendens trigon jön létre.
Vagy lerázza a támadásokat vagy váratlanul házasságot köt, új pártot alapít vagy bármi más. Very Happy
Ez a képlet 15.56-os születési időt feltételez, a direkciókat igyekeztem kinagyítani, remélem látszik.
Természetesen ez is csak egy fikció, az adatbázisomban találtam a képletet, nem pontosítottam.
Ha valaki utána tud járni, hogy pontosan mikor született, hajrá, várjuk a pontos adatot! Very Happy
Új hozzászólásElküldve: Szomb Jún 07, 2008 7:01 Ha feltesszük, hogy nem pontos a születési idő, egy kicsivel 16 óra előtt született, akkor az Ascendense direkcióban belefut egy Jupiter szextilbe, ez jelzi a megválasztást, és szinte azonnal egy Nap kavdrátba. Valószínűleg beperlik vagy tekintélyes emberek támadják..., kicsit később pedig egy-két év múlva egy Uránusz-Ascendens trigon jön létre.
Vagy lerázza a támadásokat vagy váratlanul házasságot köt, új pártot alapít vagy bármi más. Very Happy
Ez a képlet 15.56-os születési időt feltételez, a direkciókat igyekeztem kinagyítani, remélem látszik.
Természetesen ez is csak egy fikció, az adatbázisomban találtam a képletet, nem pontosítottam.
Ha valaki utána tud járni, hogy pontosan mikor született, hajrá, várjuk a pontos adatot! Very Happy
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.07. 20:32:50
dr. Wilbur Swain · senkisemolvassa.blog.hu 2008.06.07. 20:10:19 --
Ne mán!
Ne mán!
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.07. 20:37:59
Loxon:
Vettem az üzenetet, és válaszoltam is. thx
Vettem az üzenetet, és válaszoltam is. thx
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.07. 20:45:55
dr. Wilbur-rel értek egyet. Fodor egy szarzsák.
Nincs egy hónapja sem, hogy az A'la carte című műsorban a következőket nyilatkozta:
"A magyaroknak szembe kéne nézniük bűneikkel a holokauszt kapcsán."
Magyaroknak - vagyis többes szám harmadik személyben. Akkor ő mi a picsa? Zsidó netán?
Nehezen viselem, hogy a korábbi korokban élt férgek miatt engem próbálnak bűnbakká tenni. Amikor egy zsidó honfitársunk elkezdi a fejünkre olvasni, hogy mi őket hogy és mint irtottuk, hát kedvem lenne az illetőt pofánverni.
Totálisan meghasonultam a témában, hiszen a nagyszüleim onnan jöttek haza, ahonnan nem sokan. Mégsem tudok azonosulni a fodorfélékkel. Nagyi odaátról nyakon is csapna.
Nincs egy hónapja sem, hogy az A'la carte című műsorban a következőket nyilatkozta:
"A magyaroknak szembe kéne nézniük bűneikkel a holokauszt kapcsán."
Magyaroknak - vagyis többes szám harmadik személyben. Akkor ő mi a picsa? Zsidó netán?
Nehezen viselem, hogy a korábbi korokban élt férgek miatt engem próbálnak bűnbakká tenni. Amikor egy zsidó honfitársunk elkezdi a fejünkre olvasni, hogy mi őket hogy és mint irtottuk, hát kedvem lenne az illetőt pofánverni.
Totálisan meghasonultam a témában, hiszen a nagyszüleim onnan jöttek haza, ahonnan nem sokan. Mégsem tudok azonosulni a fodorfélékkel. Nagyi odaátról nyakon is csapna.
CrL 2008.06.07. 20:51:59
Mr Falafel, ritka hangot képviselsz az biztos.
tevevanegypupu 2008.06.07. 21:20:47
Abba kellene mar hagyni a bunbanat folyamatos gyakorlasat es megkoveteleset olyasmiert, amit olyanok kovettek el akik kozul mar nagyon-nagyon sokan nem elnek, es altalanositani kulonben sem kellene. Akik elkovettek a bunoket, Nurnbergben megbunhodtek erte, es aztan meg evtizedekig a bunos nemzetek. Ezekutan Izrael megalakulasa olyan korulmenyek kozott jott letre hatvan evvel ezelott, amiert a zsidoknak kellene bunbanatot gyakorolniuk es folyamatosan. Erre nem hajlandoak meg annak a nyolcszazezer palesztinnek a kedveert sem, akinek el kellett hagynia a hazajat, es az azota folyamatosan masodrendu allampolgarkent tartott, Izrael teruleten nagykegyesen megturt arabokert sem. Kis moderacio es gondolkodas szuksegeltetne. Emellett Fodor Gabort megvadolni antiszemitizmussal meglehetos korlatoltsagra es a jozan esz hianyara utal.
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.06.07. 23:10:02
azért az tetszik: akad itt néhány őszinte komment
éljen az anti-eufémizmus, bazdmeg
éljen az anti-eufémizmus, bazdmeg
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.06.07. 23:12:02
ja, és okosnak látszani nem elég
sensei 2008.06.08. 06:18:05
Fodor elnöki ambíciói "végre" beteljesültek. Nagy kérdés, hogy kinek fog ez hasznot hozni. Vélhetően az szdsz-nek nem sokat. Fodort csak addig mutogatta az szdsz-es őskövület magja az egész közvéleménynek és szavazótáborának úgy, mint "fasza gyereket", míg ezzel is! árthatott Orbánnak. Belül meg az az érzésem, hogy az "árulóknak kijáró tisztelettel" kezelték. Különösen Kuncze- a politika homorágyúja- nem tudta leplezni ezt egy pillanatra sem. Szerintem az szdsz "nagyurai" nem nyelnek békát, nem tanúsítanak önmérsékletet, hanem nagyjából az 1% 50%-val nem mellé, hanem szembe mennek Fodorékkal. Ha ez nem így lenne csalódást okozna nekem, különösen Kuncze, akinek egész lényéből sugárzik az őszinte liberalizmus különösen a tőle eltérő véleményt valló embertársai iránt.
countrystudy 2008.06.08. 08:09:49
én is utálom,hogy a ma élők képébe vágják a zsidóüldözést,ők tudják,miért teszik.persze a kisz-fiúk igazi szociáldemokraták.nekik hogy megbocsátottak. egyébként szintén az a la carte-ban,ezen a héten, závada pál ütött meg hasonló hangot.nagyot csalódtam benne.
Zetek 2008.06.08. 09:18:13
Szerintem az SZDSZ-nek a parlamentben a helye. Fontos lakmusz papír, bármit mondanak, azonnal érdemes gyanakodni. De olyan jó látni a döglődésüket. Öröm, hogy F.G. nyert, mert ezzel az utolsó nagy ígéretről derül ki, ő sem tud csodát tenni.
Téglagyári Megálló 2008.06.08. 09:27:06
kicsit későn:
a szadi-szavazók köréből kimaradtak a hitigyülisek, vagy azok már szoci szavazóknak számítanak?
a szadi-szavazók köréből kimaradtak a hitigyülisek, vagy azok már szoci szavazóknak számítanak?
Téglagyári Megálló 2008.06.08. 09:32:41
Az informatikusokat lenéző megjegyzésekért pedig én kérek elnézést. Persze tudom miről van szó, szenvedtem is tőle sokat az egyetemen.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.08. 11:05:02
Téglagyári Megálló:
Nem az informatikusságon van a hangsúly, hanem az okosság imázsán. Lehettek volna esztétika-szakos bölcsészek, ne adj' Isten marketingesek is. :)
Nem az informatikusságon van a hangsúly, hanem az okosság imázsán. Lehettek volna esztétika-szakos bölcsészek, ne adj' Isten marketingesek is. :)
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.06.08. 11:33:13
á, mióta 2002ben dobbantott Hack Péter, azóta nem hiszem hogy gyakran összeborulnak. persze a liberálsoviniszta piac-verseny-siker témába bizonyos szempontból beleillene a gyüli modellje. meg tomkrúz választott vallásáé is.
bár nem tudom, melyiknek lenne gázabb felvállalnia a másikat.
bár nem tudom, melyiknek lenne gázabb felvállalnia a másikat.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.06.08. 11:36:01
az okosságról nekem az elte szociológia tanszék ugrik be a felálló farkú lenin képekkel... sokan nem tudják, mit vesztettek.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.08. 11:45:56
"denever 2008.06.08. 11:36:01
a felálló farkú lenin képekkel..." --
ezt kibontanád? Mert nem értem az utalásodat, pedig már szikrázik az agyam.
a felálló farkú lenin képekkel..." --
ezt kibontanád? Mert nem értem az utalásodat, pedig már szikrázik az agyam.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.06.08. 11:51:29
egy-két szobában ott kigyúrt meztelen pasik voltak a falon, de a fejük helyén vlagyimir iljics arca figyelt...
persze ez régebben volt, a kilenvenes évek elején.
persze ez régebben volt, a kilenvenes évek elején.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.08. 11:57:33
Perverz egy hely lehetett.
Valami szocreál swinger club?
Valami szocreál swinger club?
keb_26 2008.06.08. 13:50:46
Van ám még egy jelentős (már a 3%-on belül) szdsz-es csoport. Ha hiszitek, ha nem, pont olyanok mint ti. Ők is kritikusan gondolkodnak (önkritikát sajnos kurva sokat kell gyakorolniuk), jó a dumájuk, és a nagyja nem első generációs értelmiségi mint a cikkben említetted, hanem már a nagypapája is Ady-tudós volt. Namármost ezen embereknek ugyanolyan értékrendszere van, mint a blogonlévők többségének, csak önmagát nem a konzervativizmusban, hanem a liberális értékrendszerben (sok országban, őket is konzervatívna neveznék, hisze elég régi értékek ezek, csak itthon nem épültek 100%ig be, ellentétben Angliával). Namármost ezeknek az embereknek nem létezik más párt jelen pillanatban Mo-n, de az sdsz balfaszságaival tökéletesen tisztában vannak. Rzértáll a párt 3%-on. De ha 8 éve jobboldali kormány működne itthno, simán állnának 10%-on is. (bár ahhoz legalább 1 épkézlább vezető kéne, mert bár Fodor szimpatikus figura, d 20adrangú politikus, a Kóka meg egy gyík.
keb_26 2008.06.08. 13:56:04
Sz informatikusok helyett meg nyugodtan lehet írókat mondani, mert elvitathatatlan, hogy a magyar író-költő krém, az sdsz-t preferálja, még ha azt is mondja, hogy már kiábrándult, titkon odahúz.
Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2008.06.08. 14:00:12
A magyar író-költő krém tagjai mind melegek, így szerepelnek a fenti felsorolásban.
keb_26 2008.06.08. 14:07:15
Mr Falafel
Igen, sokat hangozattják az emberek, hogy le lehet szállni a zsidó témáról és mi nem vagyunk felelősek nagyapáinkért stb. De ez nem igaz. Szemebenézni igenis szüksége. Nem magaddal, hanem az ország történelmi múltjával. Mert nem igaz, hogy ez az ország szembenézett volna vele. Rákenkük a németekre, meg a pár őrült nyilasra, miközben külföldön feljelentők országának hívtak bennünket (szocializmus alatt is persze). Rohadtul nem néz szembe senki a múlttal. Példa kell? Nézd meg milyen arányban látogtaják Auschwitz-t a magyarok. (E/3-ban írtam, mert így szokás,de ettől méga magyar vagyok) Ahhoz képest, hogy hány magyar halt meg Auschwitzban, mi szarunk rá a leginkább. Ez a baj.
Igen, sokat hangozattják az emberek, hogy le lehet szállni a zsidó témáról és mi nem vagyunk felelősek nagyapáinkért stb. De ez nem igaz. Szemebenézni igenis szüksége. Nem magaddal, hanem az ország történelmi múltjával. Mert nem igaz, hogy ez az ország szembenézett volna vele. Rákenkük a németekre, meg a pár őrült nyilasra, miközben külföldön feljelentők országának hívtak bennünket (szocializmus alatt is persze). Rohadtul nem néz szembe senki a múlttal. Példa kell? Nézd meg milyen arányban látogtaják Auschwitz-t a magyarok. (E/3-ban írtam, mert így szokás,de ettől méga magyar vagyok) Ahhoz képest, hogy hány magyar halt meg Auschwitzban, mi szarunk rá a leginkább. Ez a baj.
tevevanegypupu 2008.06.08. 14:27:02
Auschwitzban minden evben megrendezik az Elet menetet, arra nagyon sokan mennek es nemcsak zsidok. Van Holocaust Emleknap, ezt a naci beallitottsagu fidesz egyik minisztere, Pokorni Zoltan vetettette be.Ez az orszag szembenezett a multjaval. Nem minden idoszakkal, az viszont igaz.
A kommunizmus es kepviseloi meg itt elnek kozottunk buntetlenul. Mert mi szerettunk volna tovabblepni es nem kivantuk sem a felelossegrevonasukat, sem a felreallitasukat.
Most ugyanazok a kommunistak - vagy hasonlo ideologiai beallitottsagu utodaik - beszelnek antiszemitizmusrol es vadaskodnak, akik bekoltoztek a kisajatitott vagyonba, elraboltak a taborokba hurcolt emberek ertekeit es akik nagyon sokszor Auschwitzbol egyenesen Recskre vagy mas taborba, bortonbe vittek a tuleloket.
A kommunizmus es kepviseloi meg itt elnek kozottunk buntetlenul. Mert mi szerettunk volna tovabblepni es nem kivantuk sem a felelossegrevonasukat, sem a felreallitasukat.
Most ugyanazok a kommunistak - vagy hasonlo ideologiai beallitottsagu utodaik - beszelnek antiszemitizmusrol es vadaskodnak, akik bekoltoztek a kisajatitott vagyonba, elraboltak a taborokba hurcolt emberek ertekeit es akik nagyon sokszor Auschwitzbol egyenesen Recskre vagy mas taborba, bortonbe vittek a tuleloket.
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.08. 15:00:19
keb_26 2008.06.08. 13:50:46
>Namármost ezeknek az embereknek nem létezik más párt jelen pillanatban Mo-n
Pontosan erről az érzületről van szó: hogy az SZDSZ modern, európai párt, mindegyik másik pedig mucsai, paraszti, nem európai, nem elit. Ezért csakis az SZDSZ jöhet szóba, bár hogy konkrétan miért, azt nem tudják. Ez azonban egy olyan érzés, ami mögött bajos lenne "liberális értékeket" vagy bármi hasonlót találni. Miféle értékrend vagy politikai program fejthető ki abból a hiedelemből, hogy "az SZDSZ európai és okos, mindenki más mucsai provinciális paraszt"? Ez színtiszta nagyképűség, nagyképű pedig egy balkáni maffiózó is tud lenni, nemcsak egy européer értelmiségi. Természetesen nem kizárt, hogy ezt a nagyképűséget egy ikszedik generációs értelmiségi író is képes mutatni (sőt: íróknak manapság tényleg szinte kötelező az SZDSZ-esség), nemcsak a cikkbeli "Gyuszi", de attól ez nem lesz több a cikkbeli Gyuszi ösztönös felsőbbrendűség-tudatánál. Nem lesz pl. liberális értékrend.
>Namármost ezeknek az embereknek nem létezik más párt jelen pillanatban Mo-n
Pontosan erről az érzületről van szó: hogy az SZDSZ modern, európai párt, mindegyik másik pedig mucsai, paraszti, nem európai, nem elit. Ezért csakis az SZDSZ jöhet szóba, bár hogy konkrétan miért, azt nem tudják. Ez azonban egy olyan érzés, ami mögött bajos lenne "liberális értékeket" vagy bármi hasonlót találni. Miféle értékrend vagy politikai program fejthető ki abból a hiedelemből, hogy "az SZDSZ európai és okos, mindenki más mucsai provinciális paraszt"? Ez színtiszta nagyképűség, nagyképű pedig egy balkáni maffiózó is tud lenni, nemcsak egy européer értelmiségi. Természetesen nem kizárt, hogy ezt a nagyképűséget egy ikszedik generációs értelmiségi író is képes mutatni (sőt: íróknak manapság tényleg szinte kötelező az SZDSZ-esség), nemcsak a cikkbeli "Gyuszi", de attól ez nem lesz több a cikkbeli Gyuszi ösztönös felsőbbrendűség-tudatánál. Nem lesz pl. liberális értékrend.
keb_26 2008.06.08. 18:43:32
Dzsucseharcos
Szerinted egy magát liberális értékrenddel (kiegészülve sokszor egyfajta baloldali szociális érzékenységgel, neadjisten zöldpártisággal) azonosító embernek kire kéne szavaznia? Mert szerintem vagy senkire, vagy az szdsz-re és nem azért mert az szdsz hű ezen elvekhez, hanem mert nincs számukra más. És nem azért mert mindenki más mucsa, paraszt, retrográd ókonzervatív etc, hanem mert mindenki mást képvisel. A szocik egy utódpárt, ráadásul puhaseggű lustajózskák klubbja (ebből törhetet volna ki Gyurcsány, de elbaszta, a szadesz meg szívhazja a fogát mert jobb úgyse jön, max a Bajnai, de ki választja meg?). A fidesz egy nemzeti gyűjtőpárt, amiről azért nehéz beszélni, mert már minden jelző igaz rá. Minden párt populista, ez a demokrácia lényege, de a fidesz egyenlőre csak zöldpártként nem működött, egyébként ígértek már jobbnak balnak bankárnak liberálisnak mindent (ez nem jelenti azt h. pl szélsőjobbosok, vagy komcsik, de megcéloz mindenkit ígéreteivel). Ott lenne még az MDF, de vicces lenne, ha a Magyar Liberális Párt szavazói mind a Magyar Konzervatív Pártra mennének voksolni. Az egyik Kis János, a másik Antall József.
Ígyhát mi marad? 1: semmi (a többség itt van) 2:az szdsz nevű amortizáció, aminek Kóka János a végítélet volt. A hüllő aki megrágcsálta az elhervadt virág maradékát. Ezt a virágot meg már lehetetlen feléleszteni, főleg nem egy hobbikertésznek, mint Fodor.
Szerinted egy magát liberális értékrenddel (kiegészülve sokszor egyfajta baloldali szociális érzékenységgel, neadjisten zöldpártisággal) azonosító embernek kire kéne szavaznia? Mert szerintem vagy senkire, vagy az szdsz-re és nem azért mert az szdsz hű ezen elvekhez, hanem mert nincs számukra más. És nem azért mert mindenki más mucsa, paraszt, retrográd ókonzervatív etc, hanem mert mindenki mást képvisel. A szocik egy utódpárt, ráadásul puhaseggű lustajózskák klubbja (ebből törhetet volna ki Gyurcsány, de elbaszta, a szadesz meg szívhazja a fogát mert jobb úgyse jön, max a Bajnai, de ki választja meg?). A fidesz egy nemzeti gyűjtőpárt, amiről azért nehéz beszélni, mert már minden jelző igaz rá. Minden párt populista, ez a demokrácia lényege, de a fidesz egyenlőre csak zöldpártként nem működött, egyébként ígértek már jobbnak balnak bankárnak liberálisnak mindent (ez nem jelenti azt h. pl szélsőjobbosok, vagy komcsik, de megcéloz mindenkit ígéreteivel). Ott lenne még az MDF, de vicces lenne, ha a Magyar Liberális Párt szavazói mind a Magyar Konzervatív Pártra mennének voksolni. Az egyik Kis János, a másik Antall József.
Ígyhát mi marad? 1: semmi (a többség itt van) 2:az szdsz nevű amortizáció, aminek Kóka János a végítélet volt. A hüllő aki megrágcsálta az elhervadt virág maradékát. Ezt a virágot meg már lehetetlen feléleszteni, főleg nem egy hobbikertésznek, mint Fodor.
keb_26 2008.06.08. 18:46:38
Kis Jánostól bocsánatot kérek
2008.06.08. 19:06:49
Ez egy tökéletes példa arra, hogyan lehet álértelmiségi köntösben eladni a zsidózást. Ez az írás csak egy kicsit szebb a turulpárti kommantelők "mocskos zsidók úgyis megszavazzák" típusú bejegyzéseinél.
Elég nagy csalódás ez a bejegyzés, színvonalasabb írásokhoz szoktam ezen a blogon.
Elég nagy csalódás ez a bejegyzés, színvonalasabb írásokhoz szoktam ezen a blogon.
Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2008.06.08. 21:18:07
David, a bejegyzésed tökéletes példája annak, hogy miért nem lehet ebben az országban a zsidókról értelmesen (horribile dictu: iróniával és öniróniával) beszélgetni. Vigyázz, otthon a fogkeféd lehet, hogy antiszemita, a könyvespolcod meg, az a barna, egész biztosan náci.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.06.08. 21:32:20
David, plz. hogy a bánatos francba lehet feszt azt skubizni, hogy ki zsidózik.
jó érzés? Jó tudni, hogy _ezek_ nem tűnnek el?
ha nincs kellőképpen explicit kinyilatkozás, keresünk árnyaltat.
ez az egész cirkusz nem más, mint önviktimizáció.
egy felvilágosult, civilizált ember, cigány/magyar/zsidó/akármi, szerinted nem tud túllépni az ösztönlények hörgésén? mit érdekel az bárkit is, ha tök nonszensz érvek alapján mindenféle nímand hőbörög? bólintunk, oszt kalap, kabát. kár lemenni a dágványba.
+i és kész. mártíromság helyett.
jó érzés? Jó tudni, hogy _ezek_ nem tűnnek el?
ha nincs kellőképpen explicit kinyilatkozás, keresünk árnyaltat.
ez az egész cirkusz nem más, mint önviktimizáció.
egy felvilágosult, civilizált ember, cigány/magyar/zsidó/akármi, szerinted nem tud túllépni az ösztönlények hörgésén? mit érdekel az bárkit is, ha tök nonszensz érvek alapján mindenféle nímand hőbörög? bólintunk, oszt kalap, kabát. kár lemenni a dágványba.
+i és kész. mártíromság helyett.
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.08. 21:45:04
keb_26:
Ha már voltál olyan ostoba, hogy felhoztad a feljelentgetősdit, akkor igazán megemlíthetnéd, hogy a zsidók egymást jelentgették fel. Júúúúúúúj, millllyen antiszemita vagyok!!!!
Egyetlen ma élő magyarnak sem kell szembe néznie a holokausztos bűnökkel. Ahogyan te és a tiéid megengedhetitek magatoknak, hogy Rákosi Rosenfeld személyi kultuszának rémtetteivel nem néztek szembe. Amúgy mi a k.... istent jelent az, hogy szembe nézni? Felőlem hátat is fordíthattok, csak picsán lesztek rúgva, ha nem dugultok be.
Ha már voltál olyan ostoba, hogy felhoztad a feljelentgetősdit, akkor igazán megemlíthetnéd, hogy a zsidók egymást jelentgették fel. Júúúúúúúj, millllyen antiszemita vagyok!!!!
Egyetlen ma élő magyarnak sem kell szembe néznie a holokausztos bűnökkel. Ahogyan te és a tiéid megengedhetitek magatoknak, hogy Rákosi Rosenfeld személyi kultuszának rémtetteivel nem néztek szembe. Amúgy mi a k.... istent jelent az, hogy szembe nézni? Felőlem hátat is fordíthattok, csak picsán lesztek rúgva, ha nem dugultok be.
keb_26 2008.06.08. 23:12:52
Mr Falafel
Bazdmeg, Te beteg vagy. Ki a fasz vagy te, hogy lekomcsizol, meg enyémeimezel! Kik vagyunk mi? Kik az enyéim? Úristen de felidegesítettél te állat, hogy nem rohadnál meg, itt Rákosizol nekem, mit tudsz te rólam meg a családomról, hogy merészeled...
Rohadtul szégyenlem magam, hogy ilyeneket írok itt, de el nem tudod képzelni mekkora ostoba szánalmas gyökérséget írtál (a feljelentős hülyeségedről nem is beszélve) ...
A történelmi szembenézés meg történelmi felelősségtudatot jelent, ami annyit tesz, hogy megéled elítéled és tanulsz a történelmi múltból. Ez nálunk NEM történt kellően meg, mégha a szocializmus után meg mégkevésbé.
Bazdmeg, Te beteg vagy. Ki a fasz vagy te, hogy lekomcsizol, meg enyémeimezel! Kik vagyunk mi? Kik az enyéim? Úristen de felidegesítettél te állat, hogy nem rohadnál meg, itt Rákosizol nekem, mit tudsz te rólam meg a családomról, hogy merészeled...
Rohadtul szégyenlem magam, hogy ilyeneket írok itt, de el nem tudod képzelni mekkora ostoba szánalmas gyökérséget írtál (a feljelentős hülyeségedről nem is beszélve) ...
A történelmi szembenézés meg történelmi felelősségtudatot jelent, ami annyit tesz, hogy megéled elítéled és tanulsz a történelmi múltból. Ez nálunk NEM történt kellően meg, mégha a szocializmus után meg mégkevésbé.
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.08. 23:48:45
keb_26 2008.06.08. 23:12:52
Kár izgulni. M. Falafel szeret provokatív lenni. Azt viszont én sem értem teljesen, hogy milyen értelemben nem tanult Magyarország a múltból és ki nem ítéli el jelenleg a holocaustot, vagy mikor lenne Ön is elégedett az elítélés mértékével. Az egy kicsit mechanikus elgondolás, hogy ehhez Auschwitz-látogatási országkvótákat kellene teljesíteni.
Kár izgulni. M. Falafel szeret provokatív lenni. Azt viszont én sem értem teljesen, hogy milyen értelemben nem tanult Magyarország a múltból és ki nem ítéli el jelenleg a holocaustot, vagy mikor lenne Ön is elégedett az elítélés mértékével. Az egy kicsit mechanikus elgondolás, hogy ehhez Auschwitz-látogatási országkvótákat kellene teljesíteni.
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.09. 07:38:48
keb_26:
Jól betaláltam nálad. Mindig az kiabál, akinek a háza ég.
Hogy ki vagy te és tiéid? - Mindazok, akik folyamatosan holokausztoztok, akik folyamatosan felszólítgattok minket, hogy nézzünk szembe történelmi bűneikkel, stb. Ti valahogy elfelejtitek, hogy a holokauszt után mindjárt egy másik rémuralom következett, ahol a sértett kör bosszút állt a magyarságon. Az ÁVH azért alakult, hogy felkutassák a Magyarországon bújkáló nácikat és szimpatizánsaikat. Tisztán zsidókból álló különítmény volt. Rákosi zsidó ember volt, aki olyan terrort vezetett be, amilyet anno von Haynau sem. Ezek a tények, cimbora. Nem kéne úgy tenni, mintha ez meg sem történt volna. Az áldozatok száma mindkét esetben több százezres, de a komcsi vérengzést valahogy nem illik felemlegetni.
Te és a tiéid szerint a Nobel-díjas magyarok mind zsidók voltak, de Rákosi magyar. Jót zsidóként lehet elkövetni, rosszat meg csakis magyarként. Boááááá
A zsidók egymást jelentgették fel, ez is tény. Nem én állítom, hanem ZSIDÓ történészek például. Vagy olvass csak el néhány Leon Uris írást! Ő zsidó volt. Aztán az sem mellékes, hogy elsőkézből tudom ezt, a visszatérő nagyszüleimtől, töki.
Sorszámozott abderita barátom, az egész szocializmus arról szólt, hogy a mocsok nácikat legyőzték a hős szovjet katonák. Filmek tízezrei, ünnepségek, megemlékezések, stb. A génjeinkbe nevelték, hogy féljünk a náciktól, és tetteiket elítéljük. Ha valaki, hát a magyar biztosan utálja a nácikat. Csakhogy most egy olyan oligarchia uralkodik hazánkban, aki lop, csal, fosztogat. Akik bűnöző életmódjukról a holokauszttal terelik el a figyelmet. Te nekik csaholsz, oktalan eb.
Jól betaláltam nálad. Mindig az kiabál, akinek a háza ég.
Hogy ki vagy te és tiéid? - Mindazok, akik folyamatosan holokausztoztok, akik folyamatosan felszólítgattok minket, hogy nézzünk szembe történelmi bűneikkel, stb. Ti valahogy elfelejtitek, hogy a holokauszt után mindjárt egy másik rémuralom következett, ahol a sértett kör bosszút állt a magyarságon. Az ÁVH azért alakult, hogy felkutassák a Magyarországon bújkáló nácikat és szimpatizánsaikat. Tisztán zsidókból álló különítmény volt. Rákosi zsidó ember volt, aki olyan terrort vezetett be, amilyet anno von Haynau sem. Ezek a tények, cimbora. Nem kéne úgy tenni, mintha ez meg sem történt volna. Az áldozatok száma mindkét esetben több százezres, de a komcsi vérengzést valahogy nem illik felemlegetni.
Te és a tiéid szerint a Nobel-díjas magyarok mind zsidók voltak, de Rákosi magyar. Jót zsidóként lehet elkövetni, rosszat meg csakis magyarként. Boááááá
A zsidók egymást jelentgették fel, ez is tény. Nem én állítom, hanem ZSIDÓ történészek például. Vagy olvass csak el néhány Leon Uris írást! Ő zsidó volt. Aztán az sem mellékes, hogy elsőkézből tudom ezt, a visszatérő nagyszüleimtől, töki.
Sorszámozott abderita barátom, az egész szocializmus arról szólt, hogy a mocsok nácikat legyőzték a hős szovjet katonák. Filmek tízezrei, ünnepségek, megemlékezések, stb. A génjeinkbe nevelték, hogy féljünk a náciktól, és tetteiket elítéljük. Ha valaki, hát a magyar biztosan utálja a nácikat. Csakhogy most egy olyan oligarchia uralkodik hazánkban, aki lop, csal, fosztogat. Akik bűnöző életmódjukról a holokauszttal terelik el a figyelmet. Te nekik csaholsz, oktalan eb.
keb_26 2008.06.09. 09:57:02
Dzsucseharcos
Minden normális ember elítéli a Holocaustot, de én úgy veszem észre, hogy a környezetembenélők szeretnek minden felelősséget a németekre kenni, hiszen Szálasi csak a megszállás miatt került hatalomra ugye. Horthyról közben ódákat zengünk , kieeljük, hogy leállítatta a budapesti zsidók deportálását (kérdés milyen nemzetközi körülméyek között, amúgy nem vagyok Horthy-ellenes, meg vele sem vagyok, szerintem nagyon összetett figura, akit itt sztárolnak, ott náciznak, egyik sem és mindkettő..), miközben megfeledkezünk a Szálasi előtti időkről, például megint mondom alig esik szó arról h hány embert jelentettek itt föl (Mr. Falafel, lehet hogy barom vagyok de a te teóriád súlyos, nem olvastam akiket említesz, de röhejes általánosítás, mondj egy számot hány zsidót jelentett fel zsidó! Vagy csak tudsz egyet a nagyitól és egyből általánosítasz) stb. Németországban nincs tolerancia bizonyos elemek felé, itthon még szimpátia is van.
Mr. Falafel rajtad már nem idegesítem többet fel magam, de utolsó kommentem a témában: Rákosi magyar zsidó volt (a nobel díjas zsidóink is magyarok, de tudom h érted, csak mégis..). Az MDP-ben felülreprezentált volt a zsidóság. Tény. Ettől még nem lehet az egész magyar kommunizmust a zsidókra kenni. Rohadtul nem, ráadásul elég ha megnézed, hogy miért. Bár ha leírom üvöltesz, de tény, hogy a kommunista elit Lenin elvei alapján az értelmiségből kerül ki. Ott ugye felülreprezentáltak a zsidók, hisz a honi dzsenty réteg későn mozdult, plusz a nyilas terror után szimpatikus is nekik ez a komcsi dolog, meg nagyon sok nem zsidónak is az. És itt megint jön ugyanaz!!! A nyilasterrort a németekre, a kommunizmust a zsidó-magyarokra kenjük. De a 3/+-as ügyosztály nem izraelita klub volt. Amit írsz a propagandáról, az teljesen igaz, csak éppen azért esett mostanra a ló másik oldalára (ld. még Horthy személye, akkor kisHitler, most meg a nemzet legnagyobb hőse). A rendszerváltás utáni hatalomátmentéstől mindenki okád, de azt nem értem, hogy ha nácikról beszélek miért kell rögtön azt írni, hogy Rákosi az apám támogatom a komcsi milliárdosokat, mint például Fletó, de hogy jobbról is mondjak egyet (egy mégnagyobbat, már pénzügyileg) Széles Gábor. Ja meg ugye mentegetik a Martonyit, azt a Martonyit aki családi jóberát volt, de mikor megtudta hogy a fideszre szavaznak apámék, kidobta őket a házból!!! Aztán ment pitizni Orbán Viktornak és nagy bőszen írt nekünk h külügyminiszter lesz a fideszben. Látod mindkét oldalon ott vannak azok akikre be vagy rágva, mégis engem nevezel kutyának aki már családi hagyományokból kiflyólag hányok a komcsiktól. Szóval mégegyszer: Kapd be és kérj bocsánatot
Minden normális ember elítéli a Holocaustot, de én úgy veszem észre, hogy a környezetembenélők szeretnek minden felelősséget a németekre kenni, hiszen Szálasi csak a megszállás miatt került hatalomra ugye. Horthyról közben ódákat zengünk , kieeljük, hogy leállítatta a budapesti zsidók deportálását (kérdés milyen nemzetközi körülméyek között, amúgy nem vagyok Horthy-ellenes, meg vele sem vagyok, szerintem nagyon összetett figura, akit itt sztárolnak, ott náciznak, egyik sem és mindkettő..), miközben megfeledkezünk a Szálasi előtti időkről, például megint mondom alig esik szó arról h hány embert jelentettek itt föl (Mr. Falafel, lehet hogy barom vagyok de a te teóriád súlyos, nem olvastam akiket említesz, de röhejes általánosítás, mondj egy számot hány zsidót jelentett fel zsidó! Vagy csak tudsz egyet a nagyitól és egyből általánosítasz) stb. Németországban nincs tolerancia bizonyos elemek felé, itthon még szimpátia is van.
Mr. Falafel rajtad már nem idegesítem többet fel magam, de utolsó kommentem a témában: Rákosi magyar zsidó volt (a nobel díjas zsidóink is magyarok, de tudom h érted, csak mégis..). Az MDP-ben felülreprezentált volt a zsidóság. Tény. Ettől még nem lehet az egész magyar kommunizmust a zsidókra kenni. Rohadtul nem, ráadásul elég ha megnézed, hogy miért. Bár ha leírom üvöltesz, de tény, hogy a kommunista elit Lenin elvei alapján az értelmiségből kerül ki. Ott ugye felülreprezentáltak a zsidók, hisz a honi dzsenty réteg későn mozdult, plusz a nyilas terror után szimpatikus is nekik ez a komcsi dolog, meg nagyon sok nem zsidónak is az. És itt megint jön ugyanaz!!! A nyilasterrort a németekre, a kommunizmust a zsidó-magyarokra kenjük. De a 3/+-as ügyosztály nem izraelita klub volt. Amit írsz a propagandáról, az teljesen igaz, csak éppen azért esett mostanra a ló másik oldalára (ld. még Horthy személye, akkor kisHitler, most meg a nemzet legnagyobb hőse). A rendszerváltás utáni hatalomátmentéstől mindenki okád, de azt nem értem, hogy ha nácikról beszélek miért kell rögtön azt írni, hogy Rákosi az apám támogatom a komcsi milliárdosokat, mint például Fletó, de hogy jobbról is mondjak egyet (egy mégnagyobbat, már pénzügyileg) Széles Gábor. Ja meg ugye mentegetik a Martonyit, azt a Martonyit aki családi jóberát volt, de mikor megtudta hogy a fideszre szavaznak apámék, kidobta őket a házból!!! Aztán ment pitizni Orbán Viktornak és nagy bőszen írt nekünk h külügyminiszter lesz a fideszben. Látod mindkét oldalon ott vannak azok akikre be vagy rágva, mégis engem nevezel kutyának aki már családi hagyományokból kiflyólag hányok a komcsiktól. Szóval mégegyszer: Kapd be és kérj bocsánatot
tevevanegypupu 2008.06.09. 10:36:13
keb_26
nem lehet a kommunizmus eszmeit a zsidokra kenni altalanossagban, persze hogy nem, de azert figyelmedbe ajanlanam kisse meg jobban visszamenni a magyar tortenelemben..egeszen a Tanacskoztarsasag idejeig. Nezz korul az ottani vezetok kozott is. Hogy ez miert volt igy, ahhoz valoban osszetetten es reszletessegeben ismerni kell a tortenelmet, a zsidosag tortenetet, de teny, hogy a kozmopolitizmusnak es a kommunizmusnak tobbsegeben inkabb a zsido polgarsag volt hive. Es hogy egymast feljeneltgettek azon sem kell csodalkozni: nagyon-nagyon heterogen tarsasag ugyanugy, mint a keresztenyeke is, akik szinten nem voltak restek egymast bajba keverni.
nem lehet a kommunizmus eszmeit a zsidokra kenni altalanossagban, persze hogy nem, de azert figyelmedbe ajanlanam kisse meg jobban visszamenni a magyar tortenelemben..egeszen a Tanacskoztarsasag idejeig. Nezz korul az ottani vezetok kozott is. Hogy ez miert volt igy, ahhoz valoban osszetetten es reszletessegeben ismerni kell a tortenelmet, a zsidosag tortenetet, de teny, hogy a kozmopolitizmusnak es a kommunizmusnak tobbsegeben inkabb a zsido polgarsag volt hive. Es hogy egymast feljeneltgettek azon sem kell csodalkozni: nagyon-nagyon heterogen tarsasag ugyanugy, mint a keresztenyeke is, akik szinten nem voltak restek egymast bajba keverni.
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.09. 13:18:16
keb_26:
Nem lehet a magyar kommunizmust a zsidókra kenni, de a holokausztot lehet az egész magyarságra. Számomra olybá tűnik a hozzáállásodból, mintha a II.VH-t mi indítottuk volna el, és nem a németek. Mintha mi szálltuk volna meg Európát, és nem a németek. Én még úgy tanultam, és úgy hallottam a nagyszüleimtől, hogy a németek kezdték a háborút, és ők szálltak meg minket. Persze, tiltakoznunk kellett volna ezerrel, ahogy tiltakozott mindenki más. Vagy más sem? A lengyel, a francia, a csehszlovák, stb zsidókat nem engedték elvinni. Élőláncot alkottak az emberek, és inkább legéppuskáztatták magukat, csak nem vigyék el a szeretett zsidó lakosokat. Magyarországon sem úgy volt, hogy becsöngetett a nyilas banda, és átkutatta a házakat, majd néhány füles kiosztása mellett megkérdezte, tudnak-e rejtőzködő zsidókról. Ha nem tudtak, akkor valakit lelőttek, hogy a többiek jobb belátásra térjenek. Én nem értem, miért nem jelentkezett mindenki önként, hogy lőjjék le a gyerekeit, meg őt magát is, de bizony egy szót sem szólnak.
Tudod, öreg, az ötvenes években pont ez játszódott le, csak akkor nem a nyilasok törtek az emberekre, hanem az ÁVH. Amikor Jóskát tarkón lőtték, a többi mindjárt azt vallotta a szomszédjáról, hogy nyilas és náci volt, mert nem szeretett volna Jóska sorsára jutni.
Mindig vannak meggyőződéses szartrógerok, de elsősorban a félelem, ami igazán motivál.
Hála a jó istennek, nekem nem kellett átélnem azt a kort! Sem egyik, sem másik terrort. Nem tudom, mit tettem volna, ha bejön egy nyilas, és a gyermekem fejéhez teszi a géppisztoly csövét, hogy mondjam meg, ha tudok rejtőző zsidókról. Azt sem tudom, akkor mit tettem volna, ha bejön egy ÁVH-s zsidó, és géppisztolyt nyomva a gyermekem fejéhez megkérdezi, ki volt nyilas az utcánban.
Te egy karakán ember vagy, biztos, hogy kicsavarod a géppityut a nyilas kezéből, és szitává lövöd őket. Sokan nem vagyunk ilyen tökös gyerekek. Felnézünk rád!
Nem lehet a magyar kommunizmust a zsidókra kenni, de a holokausztot lehet az egész magyarságra. Számomra olybá tűnik a hozzáállásodból, mintha a II.VH-t mi indítottuk volna el, és nem a németek. Mintha mi szálltuk volna meg Európát, és nem a németek. Én még úgy tanultam, és úgy hallottam a nagyszüleimtől, hogy a németek kezdték a háborút, és ők szálltak meg minket. Persze, tiltakoznunk kellett volna ezerrel, ahogy tiltakozott mindenki más. Vagy más sem? A lengyel, a francia, a csehszlovák, stb zsidókat nem engedték elvinni. Élőláncot alkottak az emberek, és inkább legéppuskáztatták magukat, csak nem vigyék el a szeretett zsidó lakosokat. Magyarországon sem úgy volt, hogy becsöngetett a nyilas banda, és átkutatta a házakat, majd néhány füles kiosztása mellett megkérdezte, tudnak-e rejtőzködő zsidókról. Ha nem tudtak, akkor valakit lelőttek, hogy a többiek jobb belátásra térjenek. Én nem értem, miért nem jelentkezett mindenki önként, hogy lőjjék le a gyerekeit, meg őt magát is, de bizony egy szót sem szólnak.
Tudod, öreg, az ötvenes években pont ez játszódott le, csak akkor nem a nyilasok törtek az emberekre, hanem az ÁVH. Amikor Jóskát tarkón lőtték, a többi mindjárt azt vallotta a szomszédjáról, hogy nyilas és náci volt, mert nem szeretett volna Jóska sorsára jutni.
Mindig vannak meggyőződéses szartrógerok, de elsősorban a félelem, ami igazán motivál.
Hála a jó istennek, nekem nem kellett átélnem azt a kort! Sem egyik, sem másik terrort. Nem tudom, mit tettem volna, ha bejön egy nyilas, és a gyermekem fejéhez teszi a géppisztoly csövét, hogy mondjam meg, ha tudok rejtőző zsidókról. Azt sem tudom, akkor mit tettem volna, ha bejön egy ÁVH-s zsidó, és géppisztolyt nyomva a gyermekem fejéhez megkérdezi, ki volt nyilas az utcánban.
Te egy karakán ember vagy, biztos, hogy kicsavarod a géppityut a nyilas kezéből, és szitává lövöd őket. Sokan nem vagyunk ilyen tökös gyerekek. Felnézünk rád!
keb_26 2008.06.09. 18:20:27
hát öcsém komolyan nem hiszem el. tudodmit! Most annyit írok, hogy alma, megnézem mi lesz a reakciód, mert folyton olyanokról írsz amit én nem mondtam. mindegy feladom, hagyjuk...
keb_26 2008.06.09. 18:20:32
hát öcsém komolyan nem hiszem el. tudodmit! Most annyit írok, hogy alma, megnézem mi lesz a reakciód, mert folyton olyanokról írsz amit én nem mondtam. mindegy feladom, hagyjuk...
vargánya 2008.06.09. 22:37:18
Ez szép menet volt, de mi van az SZDSZ-el? Kedvenc szociológus-közgazászom azt írta róluk nagyon találóan, hogyha eltűnnek végre a magyar (bocs magyarországi) közéletből , akkor "véget ér a rendszerváltás sztálinista korszaka". Az SZDSZ ugyanis a "globális hatalomgazdaság" olanfajta "betüremkedése" a magyar társadalomba, mint ahogyan a szovjet "szakértők" voltak jelen Magyarországon 1958-ig(!)a politikai- gazdasági- kultúrális... élet döntési pontjainál, amolyan birodalmi komisszárként. Az SZDSZ ugyanezt a szerepet játssza (nem mint párt, hanem mint hálózat...) a "globálgazdit" képviselve a magyar társadalommal szemben. (Politikájuk konstans eleme a "nacionalizmus elleni harc" ennek csak tüneti megjelenése). A "komprádor" jelző
tökéletesen illik rájuk. Ezért meddő vita a zsidó jelleg foszírozása, mert a lényegről tereli el a figyelmet: ők tartják azokat a "gégecsöveket" amelyeken keresztül a magyar társadalom "életnedveit szivják ki" a globális tőkestruktúrák. (Más megfogalmazásban: ők teszik lehetővé a magyar társadalom "értékmezőinek letermelését" a globalitás elitje számára.) Nem fognak végleg eltűnni. Jelenlétüknek egyrészt megvan a fentebb vázolt szociológiai bázisa, másrészt mint "hálózat" átszovik a magyar(-országi) közéletet, "rákos áttétként" épülve be más pártokba is. Naívak,(álnaív "hívők") és információhiányban szenvedők számára mindez persze csak amolyan összeesküvés-elmélet. Mindig könnyebb ezt rásütni, mint a dolgoknak utánajárni, vállalva az önálló gondolkodással és véleményalkotással járó "kockázatokat" is.
tökéletesen illik rájuk. Ezért meddő vita a zsidó jelleg foszírozása, mert a lényegről tereli el a figyelmet: ők tartják azokat a "gégecsöveket" amelyeken keresztül a magyar társadalom "életnedveit szivják ki" a globális tőkestruktúrák. (Más megfogalmazásban: ők teszik lehetővé a magyar társadalom "értékmezőinek letermelését" a globalitás elitje számára.) Nem fognak végleg eltűnni. Jelenlétüknek egyrészt megvan a fentebb vázolt szociológiai bázisa, másrészt mint "hálózat" átszovik a magyar(-országi) közéletet, "rákos áttétként" épülve be más pártokba is. Naívak,(álnaív "hívők") és információhiányban szenvedők számára mindez persze csak amolyan összeesküvés-elmélet. Mindig könnyebb ezt rásütni, mint a dolgoknak utánajárni, vállalva az önálló gondolkodással és véleményalkotással járó "kockázatokat" is.
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.10. 07:09:31
vargánya:
Fodor Gábor kijelentette, hogy nem teszi lehetővé egyetlen párt számára sem, hogy alkotmányt módosítson. Magyarul ez annyit tesz, ha most előrehozott választások lennének, gyanítható, hogy a fidesz kétharmados többséget szerezne, vagyis képes lenne a baloldal nyivákolása ellenére is alkotmányt módosítani. Ami gyaníthatóan azt is eredményezné, hogy a karvajtőke érdekei súlyosan sérülnének. Mivel a szadeszt a nemzetközi liberális karvajtőke pénzeli, aligha mennek bele egy előrehozott választásba. Hacsak nem áll fenn valamilyen, - általam nem ismert - kényszer, és Gabika mégis robbantja a parlamentet.
Fodor Gábor kijelentette, hogy nem teszi lehetővé egyetlen párt számára sem, hogy alkotmányt módosítson. Magyarul ez annyit tesz, ha most előrehozott választások lennének, gyanítható, hogy a fidesz kétharmados többséget szerezne, vagyis képes lenne a baloldal nyivákolása ellenére is alkotmányt módosítani. Ami gyaníthatóan azt is eredményezné, hogy a karvajtőke érdekei súlyosan sérülnének. Mivel a szadeszt a nemzetközi liberális karvajtőke pénzeli, aligha mennek bele egy előrehozott választásba. Hacsak nem áll fenn valamilyen, - általam nem ismert - kényszer, és Gabika mégis robbantja a parlamentet.
tevevanegypupu 2008.06.10. 09:15:08
Fodor Gabornak muszaj olyan kijelenteseket tennie amik megfelelnek az szdsz-en beluli ellensegeinek es az szdsz szavazoknak. Nincs irigylesre melto helyzetben. Elkepzelem Horn Gaborral, Peto Ivannal, Koka Janossal, Magyar Balinttal es Kucze Gaborral valamint a "kulso tamogatokkal" szemben..mellette pedig ott ul John Emese es Beki Gabriella. (:
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.10. 12:12:33
Mr Falafel 2008.06.10. 07:09:31
Mi az a karvalytőke?
vargánya 2008.06.09. 22:37:18
Gondolom Bogárról van szó - róla azonban tudni kell, hogy bár hatásosan szövegel (elsősorban erős költői képekkel és érzelmi ráhatással), nincs igazán szakmai elismertsége annak, amit mond; elég sajátos nézetei vannak, még sajátosabb filozófiai előfeltevésekkel...
Mi az a karvalytőke?
vargánya 2008.06.09. 22:37:18
Gondolom Bogárról van szó - róla azonban tudni kell, hogy bár hatásosan szövegel (elsősorban erős költői képekkel és érzelmi ráhatással), nincs igazán szakmai elismertsége annak, amit mond; elég sajátos nézetei vannak, még sajátosabb filozófiai előfeltevésekkel...
tevevanegypupu 2008.06.10. 12:48:08
Hat a toke, a nagytoke vegulis karvaly, mert valoban szep lassan elpusztit mindent ami korulotte konkurrencia lehet: kezmuipart, kisgazdasagokat, kisiparosokat, kis boltokat.
Ad annyit - nyugaton - a munkasainak hogy vehetnek hutoszekrenyt, plazmatevet es otevenket kicserelhetik az egyik dobozautojukat egy masikra, vehetnek reszletre lakast vagy egy kis hazat, mehetnek nyaralni ket hetre Tuneziaba vagy Spanyolorszagba..esetleg karacsonykor ajadekot kapnak. Es ezzel kesz is. Ja, es van szakszervezet akik neha ugralnak par euros beremelesekert..
A karvalytoke pedig szamolgatja az euro es dollarmilliardokat, pont ugy, ahogy abrazolva vannak: kover fenekukon csikos nadrag feszul, hajfejukon cilinder, szajukban a vastag szivar es jobbkezukben a penzeszsak.
Nalunk egyelore csak ez a figura letezik, dolgozo nepunknek meg varni kell a kis lakasra, viszont laptevet uzsorakamatra mar vehet. Es nekunk is vannak szakszervezeteink!!(:
Ad annyit - nyugaton - a munkasainak hogy vehetnek hutoszekrenyt, plazmatevet es otevenket kicserelhetik az egyik dobozautojukat egy masikra, vehetnek reszletre lakast vagy egy kis hazat, mehetnek nyaralni ket hetre Tuneziaba vagy Spanyolorszagba..esetleg karacsonykor ajadekot kapnak. Es ezzel kesz is. Ja, es van szakszervezet akik neha ugralnak par euros beremelesekert..
A karvalytoke pedig szamolgatja az euro es dollarmilliardokat, pont ugy, ahogy abrazolva vannak: kover fenekukon csikos nadrag feszul, hajfejukon cilinder, szajukban a vastag szivar es jobbkezukben a penzeszsak.
Nalunk egyelore csak ez a figura letezik, dolgozo nepunknek meg varni kell a kis lakasra, viszont laptevet uzsorakamatra mar vehet. Es nekunk is vannak szakszervezeteink!!(:
vargánya 2008.06.10. 14:05:33
dzsucseharcos!
Ki mondja meg, hogy ki a "szakmailag elismert"...
közgazdász vagy bármi más? Azok akik a mainstream-hez tartoznak, a fennálló rendszer haszonélvezői,
hívei. Régi, jól bevált módszer (az elvtársak is
sikerrel alkalmazták) a rendszer kritikusainak
"szakmai" lejáratása, hiteltelenítése. Ezt persze
csak azok szopják be, akik (kellő háttérismeretek
híján) képtelenek az illető mondandójával kapcsolatos önálló véleményalkotásra, és konformizmusból, félelemből inkább a mainstream-
többséggel azonosulnak. A biztonságot adó akolmeleg... . A "sajátos filozófiai előfeltevések" nagyrészt Heideggertől származnak,
másrészt sajátos nyelvi képei hallatlan eredetiséget sugároznak, ezért is olyan izgalmasak
számomra. Amúgy meg a "sajátos nézetek" elutasítása mióta divat a k.-ra "mássátisztelő" liberálisoknál? A sajátos nézeteket élből el kell utasítani ahelyett, hogy relevanciájukat vizsgálnánk? Nem kell az ordítóan elfogult hangulatkeltés, érveket!
Ki mondja meg, hogy ki a "szakmailag elismert"...
közgazdász vagy bármi más? Azok akik a mainstream-hez tartoznak, a fennálló rendszer haszonélvezői,
hívei. Régi, jól bevált módszer (az elvtársak is
sikerrel alkalmazták) a rendszer kritikusainak
"szakmai" lejáratása, hiteltelenítése. Ezt persze
csak azok szopják be, akik (kellő háttérismeretek
híján) képtelenek az illető mondandójával kapcsolatos önálló véleményalkotásra, és konformizmusból, félelemből inkább a mainstream-
többséggel azonosulnak. A biztonságot adó akolmeleg... . A "sajátos filozófiai előfeltevések" nagyrészt Heideggertől származnak,
másrészt sajátos nyelvi képei hallatlan eredetiséget sugároznak, ezért is olyan izgalmasak
számomra. Amúgy meg a "sajátos nézetek" elutasítása mióta divat a k.-ra "mássátisztelő" liberálisoknál? A sajátos nézeteket élből el kell utasítani ahelyett, hogy relevanciájukat vizsgálnánk? Nem kell az ordítóan elfogult hangulatkeltés, érveket!
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.10. 15:50:10
tevevanegypupu 2008.06.10. 12:48:08
Amiről beszél, az a tőke. Karvaly, vagy nem karvaly - nem igazán lehet ilyen kategóriát meghatározni. Nyugaton nem azért magasabbak a bérek (mert ha jól értettem, erre fut ki az érvelése), mert ott jóságosabb vagy bőkezűbb a tőke, hanem azért, mert történelmileg úgy alakult, hogy ott alacsonyabbak a bérek. (Ennek sok oka van.) Mo.-n ugyanaz a cég fizet kevesebb bért, mint amelyik nyugaton jól fizet. Nem hiszek benne, hogy van jó és rossz tőke, szerintem ezt a megkülönböztetést azok a tőkeellenesek (antikapitalisták) alkalmazzák, akik nem akarják elismerni maguk előtt, hogy antikapitalisták, vagy pedig azok, akik még nem tisztázták magukban, hogy igenlik vagy ellenzik a kapitalizmust.
vargánya 2008.06.10. 14:05:33
>Azok akik a mainstream-hez tartoznak, a fennálló rendszer haszonélvezői,
Ez érvényes hárítása a tekintélyelvű érveknek, de vigyázni kell: egy ilyen tudományos közvélemény által nem hitelesített figuránál nagy a kockázata annak, hogy butaságokat beszél. Én mondjuk az alapján vetem el Bogár tanait, hogy az elméleti alapjait (azt a furcsa vassista filozófiát) elutasítom.
>nagyrészt Heideggertől származnak
Meg Vass Csabától és Hamvas Bélától. Vasst nem ismerem nagyon, Hamvas nem volt filozófus, Heideggerért pedig nem lelkesedem, és a heideggeri filozófiát igen kevesen fogadják el - látható tehát, hogy a Bogár-életmű olyan világképen alapul, ami nagyon vitatható. Nem állítom, hogy Bogár azért téved, mert az emberek 90%-a nem fogadja el a világképét, amire a gondolatai épülnek, csak azt állítom, hogy Bogár munkásságához csak hallatlan elővigyázatossággal lehet közelíteni.
>nyelvi képei hallatlan eredetiséget sugároznak
Bizony szuggesztívek, sok el is terjedt, mert tetszik az embereknek, de hát ez nem tartalmi szempont.
>Nem kell az ordítóan elfogult hangulatkeltés, érveket!
Bogár két alapproblémája a következő. Az egyiket már említettem: sajátos világnézete, benne olyan vitatható értelmességű fogalompárokkal, mint természetes vs. mesterséges, vagy a lét roncsolása és rontása stb. stb. Van ezekből több tucat.
A másik probléma, hogy hálózatokról beszél, sőt egy kicsit mintha tudatos tervnek állítaná be a nagytörténelmi folyamatokat. Ezenkívül Nyugat-ellenes és modernizációellenes, de ez a beállítottsága megint csak valami radikálzöld vassista-hamvasista misztikumra épül. Kérdés: mi szükség van ezekre az egzotikus feltételezéseire, ha ezek nélkül is jól érthetőek a globalizáció folyamatai a mainstream közgazdasági és szociológiai stb. modelleken belül?
Amiről beszél, az a tőke. Karvaly, vagy nem karvaly - nem igazán lehet ilyen kategóriát meghatározni. Nyugaton nem azért magasabbak a bérek (mert ha jól értettem, erre fut ki az érvelése), mert ott jóságosabb vagy bőkezűbb a tőke, hanem azért, mert történelmileg úgy alakult, hogy ott alacsonyabbak a bérek. (Ennek sok oka van.) Mo.-n ugyanaz a cég fizet kevesebb bért, mint amelyik nyugaton jól fizet. Nem hiszek benne, hogy van jó és rossz tőke, szerintem ezt a megkülönböztetést azok a tőkeellenesek (antikapitalisták) alkalmazzák, akik nem akarják elismerni maguk előtt, hogy antikapitalisták, vagy pedig azok, akik még nem tisztázták magukban, hogy igenlik vagy ellenzik a kapitalizmust.
vargánya 2008.06.10. 14:05:33
>Azok akik a mainstream-hez tartoznak, a fennálló rendszer haszonélvezői,
Ez érvényes hárítása a tekintélyelvű érveknek, de vigyázni kell: egy ilyen tudományos közvélemény által nem hitelesített figuránál nagy a kockázata annak, hogy butaságokat beszél. Én mondjuk az alapján vetem el Bogár tanait, hogy az elméleti alapjait (azt a furcsa vassista filozófiát) elutasítom.
>nagyrészt Heideggertől származnak
Meg Vass Csabától és Hamvas Bélától. Vasst nem ismerem nagyon, Hamvas nem volt filozófus, Heideggerért pedig nem lelkesedem, és a heideggeri filozófiát igen kevesen fogadják el - látható tehát, hogy a Bogár-életmű olyan világképen alapul, ami nagyon vitatható. Nem állítom, hogy Bogár azért téved, mert az emberek 90%-a nem fogadja el a világképét, amire a gondolatai épülnek, csak azt állítom, hogy Bogár munkásságához csak hallatlan elővigyázatossággal lehet közelíteni.
>nyelvi képei hallatlan eredetiséget sugároznak
Bizony szuggesztívek, sok el is terjedt, mert tetszik az embereknek, de hát ez nem tartalmi szempont.
>Nem kell az ordítóan elfogult hangulatkeltés, érveket!
Bogár két alapproblémája a következő. Az egyiket már említettem: sajátos világnézete, benne olyan vitatható értelmességű fogalompárokkal, mint természetes vs. mesterséges, vagy a lét roncsolása és rontása stb. stb. Van ezekből több tucat.
A másik probléma, hogy hálózatokról beszél, sőt egy kicsit mintha tudatos tervnek állítaná be a nagytörténelmi folyamatokat. Ezenkívül Nyugat-ellenes és modernizációellenes, de ez a beállítottsága megint csak valami radikálzöld vassista-hamvasista misztikumra épül. Kérdés: mi szükség van ezekre az egzotikus feltételezéseire, ha ezek nélkül is jól érthetőek a globalizáció folyamatai a mainstream közgazdasági és szociológiai stb. modelleken belül?
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.10. 15:57:29
Harcos,
Vass macista, az ethno-bolsi alfajból, Pozsgay személyi titkára volt. És sült bolond.
Lópikula van itt, nem Heidegger vagy Hamvas. Azokra Bogár csak az antimodernista nézeteik miatt hajaz, ha egyáltalán. Sokkal inkább a 70-es évek funkcinalista-technokrata-macista nyelvét használja.
Vass macista, az ethno-bolsi alfajból, Pozsgay személyi titkára volt. És sült bolond.
Lópikula van itt, nem Heidegger vagy Hamvas. Azokra Bogár csak az antimodernista nézeteik miatt hajaz, ha egyáltalán. Sokkal inkább a 70-es évek funkcinalista-technokrata-macista nyelvét használja.
Google 2008.06.10. 17:24:56
Fodor is, Gyurcsány is az ország érdekéről beszél.
De mi az ország, ha nem a benne lakó népek?
Ennek a népnek a nagyrésze nem kér belőlük, és a koalíciójukból, ez van.
Tehát lassabban az ország érdekével!
De mi az ország, ha nem a benne lakó népek?
Ennek a népnek a nagyrésze nem kér belőlük, és a koalíciójukból, ez van.
Tehát lassabban az ország érdekével!
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.10. 18:04:12
Harcos:
A karvajtőke ugyanaz, mint a karvalytőke. Hogy miért nevezték el szerencsétlen madárról, azt nem tudom. Pláne azt nem, hogy miért írják kétféleképpen is.
Az én olvasatomban az karvaly/karvaj, aki erőszakosan és jóval a piaci ára alatt vásárol, majd manipulatíve, azaz papíron értékesebbé tesz, és drágán elad. Tevékenysége közben mindent tönkretesz.
A karvajtőke ugyanaz, mint a karvalytőke. Hogy miért nevezték el szerencsétlen madárról, azt nem tudom. Pláne azt nem, hogy miért írják kétféleképpen is.
Az én olvasatomban az karvaly/karvaj, aki erőszakosan és jóval a piaci ára alatt vásárol, majd manipulatíve, azaz papíron értékesebbé tesz, és drágán elad. Tevékenysége közben mindent tönkretesz.
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.10. 18:32:19
Mr Falafel 2008.06.10. 18:04:12
>aki erőszakosan és jóval a piaci ára alatt vásárol,
A piac az a folyamat, amelynek keretén belül kialakul az ár. "Piaci ár alatt venni erőszakkal" az valami olyasmi lehet, hogy a zöldségkereskedőt megállítja az útonálló, ráfogja a mordályt, és azt mondja: adja ide a karalábét 10 forintért! Milyen mai példák adódnak erre?
>majd manipulatíve, azaz papíron értékesebbé tesz, és drágán elad.
El lehet adni a hamis aranyat aranyként, ez kétségtelenül valami értékének virtuális megnövelése, de azt nem karvalytőkének, hanem csalásnak hívják.
>aki erőszakosan és jóval a piaci ára alatt vásárol,
A piac az a folyamat, amelynek keretén belül kialakul az ár. "Piaci ár alatt venni erőszakkal" az valami olyasmi lehet, hogy a zöldségkereskedőt megállítja az útonálló, ráfogja a mordályt, és azt mondja: adja ide a karalábét 10 forintért! Milyen mai példák adódnak erre?
>majd manipulatíve, azaz papíron értékesebbé tesz, és drágán elad.
El lehet adni a hamis aranyat aranyként, ez kétségtelenül valami értékének virtuális megnövelése, de azt nem karvalytőkének, hanem csalásnak hívják.
vargánya 2008.06.10. 18:47:03
Harcos!
Miért is probléma az , hogy Bogár "hálózatokról beszél" , "nyugat- és modernizáció-ellenes" ? Aki olvasta az "Egy gazdasági bérgyilkos vallomásai"-t, Stiglitz könyvét a globalizációról, vagy Pokol Béla összefoglaló munkáját "A globális uralmi rend"-et,annak már legalábbis fogalmai lehetnek a nagyonis kifinomult, hálózatként is leirható globális uralmi struktúrák működéséről. A nyugati civilizációs modell csődjét, a földi lét egészét veszélyeztető ámokfutását nincs kedvem külön bizonygatni, inkább azon csodálkozom, hogy ennek a problémának a kibontása ("létfelélés"...) ilyen értetlenségbe ütköthet.
Miért is probléma az , hogy Bogár "hálózatokról beszél" , "nyugat- és modernizáció-ellenes" ? Aki olvasta az "Egy gazdasági bérgyilkos vallomásai"-t, Stiglitz könyvét a globalizációról, vagy Pokol Béla összefoglaló munkáját "A globális uralmi rend"-et,annak már legalábbis fogalmai lehetnek a nagyonis kifinomult, hálózatként is leirható globális uralmi struktúrák működéséről. A nyugati civilizációs modell csődjét, a földi lét egészét veszélyeztető ámokfutását nincs kedvem külön bizonygatni, inkább azon csodálkozom, hogy ennek a problémának a kibontása ("létfelélés"...) ilyen értetlenségbe ütköthet.
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.10. 18:49:48
vargánya 2008.06.10. 18:47:03
>Aki olvasta az "Egy gazdasági bérgyilkos vallomásai"-t
>Aki olvasta az "Egy gazdasági bérgyilkos vallomásai"-t
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.10. 18:58:55
vargánya 2008.06.10. 18:47:03
>Aki olvasta az "Egy gazdasági bérgyilkos vallomásai"-t
Az bulvár.
>Stiglitz könyvét a globalizációról, vagy Pokol Béla összefoglaló munkáját "A globális uralmi rend"-et,annak már legalábbis fogalmai lehetnek a nagyonis kifinomult, hálózatként is leirható globális uralmi struktúrák működéséről.
Van globalizáció, ráadásul kapitalista. A gazdasági hatalom birtokosai politikailag is befolyásosak szoktak lenni és fordítva. Stb. Ez évszázadok óta közismert, és ezt a közismert témát sokan ragozzák manapság is. Bogár ehhez hozzáönti még a vassista-hamvasista hígfilozófiai szószt, ebben egyedi. De hát ez nem teszi meggyőzőbbé, sőt.
>A nyugati civilizációs modell csődjét, a földi lét egészét veszélyeztető ámokfutását nincs kedvem külön bizonygatni
Innentől hitkérdés. Radikális zöld, antimodern-féle eszmét hirdet Bogár, ebbe az ideológiai mocsárba már nem tudom követni, ezt meghagyom a pár tízezer mélyzöldnek.
>inkább azon csodálkozom, hogy ennek a problémának a kibontása ("létfelélés"...) ilyen értetlenségbe ütköthet.
Ennek az értetlenségnek figyelmeztető jelnek kellene lennie: lehet, hogy Bogár kétségkívül létező retorikai teljesítménye ellenére mégsem mond olyan okosakat.
>Aki olvasta az "Egy gazdasági bérgyilkos vallomásai"-t
Az bulvár.
>Stiglitz könyvét a globalizációról, vagy Pokol Béla összefoglaló munkáját "A globális uralmi rend"-et,annak már legalábbis fogalmai lehetnek a nagyonis kifinomult, hálózatként is leirható globális uralmi struktúrák működéséről.
Van globalizáció, ráadásul kapitalista. A gazdasági hatalom birtokosai politikailag is befolyásosak szoktak lenni és fordítva. Stb. Ez évszázadok óta közismert, és ezt a közismert témát sokan ragozzák manapság is. Bogár ehhez hozzáönti még a vassista-hamvasista hígfilozófiai szószt, ebben egyedi. De hát ez nem teszi meggyőzőbbé, sőt.
>A nyugati civilizációs modell csődjét, a földi lét egészét veszélyeztető ámokfutását nincs kedvem külön bizonygatni
Innentől hitkérdés. Radikális zöld, antimodern-féle eszmét hirdet Bogár, ebbe az ideológiai mocsárba már nem tudom követni, ezt meghagyom a pár tízezer mélyzöldnek.
>inkább azon csodálkozom, hogy ennek a problémának a kibontása ("létfelélés"...) ilyen értetlenségbe ütköthet.
Ennek az értetlenségnek figyelmeztető jelnek kellene lennie: lehet, hogy Bogár kétségkívül létező retorikai teljesítménye ellenére mégsem mond olyan okosakat.
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.10. 20:32:29
Harcos:
Te nem vagy vállalkozó, és soha nem is lehetnél.:-(((
A piaci ár alatt erőszakkal vásárolni úgy lehet, ha az, akitől venni készülsz, kényszerből ad el. Ilyenkor egyszerűen a sarokba lehet szorítani az eladót, kihasználva kiszolgáltatott helyzetét. Erre mondom én, hogy erőszakkal. Tisztességes üzletember ilyet nem tesz, csak a gyurcsányok és kókák.
A manipulatíve értékesebbé tevés módszerei megintcsak kisiskolás technikák a vállalkozóknál. Például cégeknél a mutatók megrajzolása, állatállománynál egyetlen díjnyertes állat vásárlása után minden további egyedet ettől származottnak hírdetni, de sorolhatnám, mi mindent lehet még elkövetni.
Jó neked, hogy ezekről mit sem tudsz!
Te nem vagy vállalkozó, és soha nem is lehetnél.:-(((
A piaci ár alatt erőszakkal vásárolni úgy lehet, ha az, akitől venni készülsz, kényszerből ad el. Ilyenkor egyszerűen a sarokba lehet szorítani az eladót, kihasználva kiszolgáltatott helyzetét. Erre mondom én, hogy erőszakkal. Tisztességes üzletember ilyet nem tesz, csak a gyurcsányok és kókák.
A manipulatíve értékesebbé tevés módszerei megintcsak kisiskolás technikák a vállalkozóknál. Például cégeknél a mutatók megrajzolása, állatállománynál egyetlen díjnyertes állat vásárlása után minden további egyedet ettől származottnak hírdetni, de sorolhatnám, mi mindent lehet még elkövetni.
Jó neked, hogy ezekről mit sem tudsz!
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.10. 21:16:32
Mr Falafel 2008.06.10. 20:32:29
>Te nem vagy vállalkozó, és soha nem is lehetnél.:-(((
Honnan vesz ilyen feltételezéseket? Aki nem hisz a karvalytőkében, az nem lehet vállalkozó?
>akitől venni készülsz, kényszerből ad el. Ilyenkor egyszerűen a sarokba lehet szorítani az eladót
Ez így nincs pontosan meghatározva. Innentől persze gazdasági jog az egész. Egyébként pontosan, közelről ismerem, hogyan szorítják ki, teszik tönkre pl. a nagyobb vállalatok az alvállalkozókat, beszállítókat. De ez megint csak gazdasági jog, versenyjog stb., részben pedig színtiszta piaci logika. Arra akarok rámutatni, hogy a büntetendő visszaélések és a normális piaci üzletmenet kategóriái alá minden befér, nem látom, hogyan lehetne elhatárolni a jelenségek egy olyan kategóriáját, amelynek a meghatározásához hasznos lenne egy olyan fogalom, mint a "karvalytőke".
>Tisztességes üzletember ilyet nem tesz, csak a gyurcsányok és kókák.
Nem ismerem Gy. és K. ügyeit, de nekem az rémlik, hogy ők inkább az államhatalmat vették igénybe befolyásos kapcsolataikkal való visszaélés révén, hogy üzleteiknek előnyöket biztosítsanak. Ennek van neve: állami korrupció. Ez sem karvalytőke.
>a mutatók megrajzolása, állatállománynál egyetlen díjnyertes állat vásárlása után minden további egyedet ettől származottnak hírdetni
Ez vagy csalás, vagy legális marketingtevékenység. A konkrét esettől és jogi finomságoktól függ, mi éppen minek számít. Sehol nem látom ezzel kapcsolatban sem, hogy létezne a csaláson és a legális marketingtevékenységen túl egy további kategória, ami egy karvalytőke nevű jelenségcsoporthoz tartozna.
>Jó neked, hogy ezekről mit sem tudsz!
Leszokhatna erről a pöffeszkedő stílusról. Saját magának árt vele, retorikai hiba. Túl azon, hogy valószínűleg bosszantónak veszi ki magát (bár én nem vagyok a bosszantható típus).
>Te nem vagy vállalkozó, és soha nem is lehetnél.:-(((
Honnan vesz ilyen feltételezéseket? Aki nem hisz a karvalytőkében, az nem lehet vállalkozó?
>akitől venni készülsz, kényszerből ad el. Ilyenkor egyszerűen a sarokba lehet szorítani az eladót
Ez így nincs pontosan meghatározva. Innentől persze gazdasági jog az egész. Egyébként pontosan, közelről ismerem, hogyan szorítják ki, teszik tönkre pl. a nagyobb vállalatok az alvállalkozókat, beszállítókat. De ez megint csak gazdasági jog, versenyjog stb., részben pedig színtiszta piaci logika. Arra akarok rámutatni, hogy a büntetendő visszaélések és a normális piaci üzletmenet kategóriái alá minden befér, nem látom, hogyan lehetne elhatárolni a jelenségek egy olyan kategóriáját, amelynek a meghatározásához hasznos lenne egy olyan fogalom, mint a "karvalytőke".
>Tisztességes üzletember ilyet nem tesz, csak a gyurcsányok és kókák.
Nem ismerem Gy. és K. ügyeit, de nekem az rémlik, hogy ők inkább az államhatalmat vették igénybe befolyásos kapcsolataikkal való visszaélés révén, hogy üzleteiknek előnyöket biztosítsanak. Ennek van neve: állami korrupció. Ez sem karvalytőke.
>a mutatók megrajzolása, állatállománynál egyetlen díjnyertes állat vásárlása után minden további egyedet ettől származottnak hírdetni
Ez vagy csalás, vagy legális marketingtevékenység. A konkrét esettől és jogi finomságoktól függ, mi éppen minek számít. Sehol nem látom ezzel kapcsolatban sem, hogy létezne a csaláson és a legális marketingtevékenységen túl egy további kategória, ami egy karvalytőke nevű jelenségcsoporthoz tartozna.
>Jó neked, hogy ezekről mit sem tudsz!
Leszokhatna erről a pöffeszkedő stílusról. Saját magának árt vele, retorikai hiba. Túl azon, hogy valószínűleg bosszantónak veszi ki magát (bár én nem vagyok a bosszantható típus).
vargánya 2008.06.10. 22:03:46
Harcos! Hogy ki a bulvár azt ugye Te mondod meg. Nyilván erre (is) van képesítésed. Mintha isteni kinyilatkoztatás volna. Nincs mit hozzátenni, íme a tőrőlmetszett SZDSZ-es karakter. Ők mindig megmondják a tutit, miheztartás végett. Mint ahogy annakidején az "eltársak" is megmodták. De nem ez az alapvető problémám. Amit érzékelek a válaszaidban, az számomra a rendszer takönyvízű apológiája. A tudományok felkent papjai ehhez bőven szállítják a szellemi muníciót, ők tudják miért... és mi is tudjuk!
urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.06.11. 00:13:37
szép, fostos cikk, némileg egyszerű világképpel. Talán ettől is simán okosabbnak tarthatom magam a poszt elkövetőinél, bár való igaz a kampányköltést nézve az SZDSZ gazdasági érdekcsoportja igencsak szűk a Fideszéhez képest.
Írjátok inkább azt, h eztán azt is ti akarjátok megmondani, hogy mi a liberális -miután már az igaz magyarság már definiálva lett-, takarodjon a konkurencia.
Írjátok inkább azt, h eztán azt is ti akarjátok megmondani, hogy mi a liberális -miután már az igaz magyarság már definiálva lett-, takarodjon a konkurencia.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.06.11. 00:23:37
"eztán azt is ti akarjátok megmondani, hogy mi a liberális "
miért, Geri, tik mán fertály évszázada eztet mondjátok - oszt még mindig csak a kibontásánál tartotok... azt is ollyan tétován, hogy az útmenti jányok, ha így bontanák ki a kuncsaftokat, mindenki a gatyájába örülne bele...
komolyabban: rég nem tom, sírjak-e vagy röhögjek, ha a pártod meg a liberális szavak egy mondaton belül szerepelnek...
miért, Geri, tik mán fertály évszázada eztet mondjátok - oszt még mindig csak a kibontásánál tartotok... azt is ollyan tétován, hogy az útmenti jányok, ha így bontanák ki a kuncsaftokat, mindenki a gatyájába örülne bele...
komolyabban: rég nem tom, sírjak-e vagy röhögjek, ha a pártod meg a liberális szavak egy mondaton belül szerepelnek...
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.11. 00:32:23
vargánya 2008.06.10. 22:03:46
>Amit érzékelek a válaszaidban, az számomra a rendszer takönyvízű apológiája.
Nem, nem, ez a kritikátlanság félreértés. Válaszaim lényege csupán a következő: Bogár úr műveiben mindaz, ami egyedi tartalom, az a vassista-hamvasista-heideggeriánus (vagy nem) filozófiai kísérlet hatása. Ez vezet furcsa fogalomalkotásaihoz, melyeket költői erővel fejez ki. Tehát amiben B. L. új, abban pont nem fog meggyőzni senkit (engem sem), mert nem abban új, hogy új tényekre jött rá vagy új összefüggéseket bizonyított be, hanem újraértelmezett jól ismert folyamatokat egy sajátos világképben, amit vagy elfogadok, vagy nem.
>Amit érzékelek a válaszaidban, az számomra a rendszer takönyvízű apológiája.
Nem, nem, ez a kritikátlanság félreértés. Válaszaim lényege csupán a következő: Bogár úr műveiben mindaz, ami egyedi tartalom, az a vassista-hamvasista-heideggeriánus (vagy nem) filozófiai kísérlet hatása. Ez vezet furcsa fogalomalkotásaihoz, melyeket költői erővel fejez ki. Tehát amiben B. L. új, abban pont nem fog meggyőzni senkit (engem sem), mert nem abban új, hogy új tényekre jött rá vagy új összefüggéseket bizonyított be, hanem újraértelmezett jól ismert folyamatokat egy sajátos világképben, amit vagy elfogadok, vagy nem.
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.11. 00:34:31
Szamárfül/murci · murci.blog.hu/ 2008.06.11. 00:23:37
Én megvédeném Geri urat! Volt a pártjuknak egy online tesztje, amely tudományosan kimutatta, hogy a zemberek kétharmada liberális. Na, a liberalizmus nyilván az, amire ők rákattintgattak.
Én megvédeném Geri urat! Volt a pártjuknak egy online tesztje, amely tudományosan kimutatta, hogy a zemberek kétharmada liberális. Na, a liberalizmus nyilván az, amire ők rákattintgattak.
CrL 2008.06.11. 00:36:56
az igazi liberális leginkább az aki nem szavaz az SZDSZ-re
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.06.11. 00:40:14
Crl, azért a 95-99% liber. soknak tűnik ebben az országban... :D
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.11. 07:28:13
Harcos:
A stílusom ez, nem változtatok rajta. A te kedvedért pláne! Vannak témakörök, amibe nem szólok bele, mert nem értek hozzá. Te viszont...
Persze, hogy minden "piaci" cselekvési forma a gazdasági jog alá tartozik, de ezen belül vannak olyan metodikák, amelyek joghatást igényelnek. Minden olyan, a piaci logika mentén tanúsított magatartás, amelyhez joghatás fűzhető, kikerül a normál piaci magatartások közül, és nevezhető akár a karvalytőke megnyilvánulásának.
Példák:
1. A telefonszolgáltatók közös ügyféllistát készítettek, s ha az egyiknél tartozol, akkor a másiknál sem kapsz előfizetést. Nálunk különösen speciális a helyzet, mert a jogalkotó a szolgáltató védi az ügyféllel szemben, annak ellenére, hogy a szolgáltató-ügyfél jogviszony a polgári jog szerint az ügyfél javára klaudikálóan kógens. Az eredmény az, ha netén a szolgáltató jogtalanul számláz, és ezért perre mész, végül hiába lesz igazad, akkor sem kapsz előfizetést sehol.
2. A banki rendszerben az ügyfél számlája, annak forgalma banktitkot képez, amely titok alól csakis hatósági intézkedés kapcsán kap felmentést a bank. Ennek ellenére, amikor hitelt vesz fel az ügyfél olyan banktól, ahol nem vezet számlát, a hitelt biztosító bank leinformálja a számlavezetőtől az ügyfelet. Ez súlyos banktitoksértés.
Mindkét példa esetében Be. szerint kellene eljárni, mégis a VH. ügykörébe sorolják.
Akár mondhattam volna példát az erőfölénnyel történő visszaéléssel kapcsolatban, de nem hiszem, hogy értenéd. Szerinted minden a "piac" kategóriája alá tartozik.
Végezetül egy jótanács: Ha valamit nem tudsz, az nem gond, megtanulhatod, de ne tégy úgy, mintha tudnád, mert hülye maradsz. Tanulni sosem szégyen.
A stílusom ez, nem változtatok rajta. A te kedvedért pláne! Vannak témakörök, amibe nem szólok bele, mert nem értek hozzá. Te viszont...
Persze, hogy minden "piaci" cselekvési forma a gazdasági jog alá tartozik, de ezen belül vannak olyan metodikák, amelyek joghatást igényelnek. Minden olyan, a piaci logika mentén tanúsított magatartás, amelyhez joghatás fűzhető, kikerül a normál piaci magatartások közül, és nevezhető akár a karvalytőke megnyilvánulásának.
Példák:
1. A telefonszolgáltatók közös ügyféllistát készítettek, s ha az egyiknél tartozol, akkor a másiknál sem kapsz előfizetést. Nálunk különösen speciális a helyzet, mert a jogalkotó a szolgáltató védi az ügyféllel szemben, annak ellenére, hogy a szolgáltató-ügyfél jogviszony a polgári jog szerint az ügyfél javára klaudikálóan kógens. Az eredmény az, ha netén a szolgáltató jogtalanul számláz, és ezért perre mész, végül hiába lesz igazad, akkor sem kapsz előfizetést sehol.
2. A banki rendszerben az ügyfél számlája, annak forgalma banktitkot képez, amely titok alól csakis hatósági intézkedés kapcsán kap felmentést a bank. Ennek ellenére, amikor hitelt vesz fel az ügyfél olyan banktól, ahol nem vezet számlát, a hitelt biztosító bank leinformálja a számlavezetőtől az ügyfelet. Ez súlyos banktitoksértés.
Mindkét példa esetében Be. szerint kellene eljárni, mégis a VH. ügykörébe sorolják.
Akár mondhattam volna példát az erőfölénnyel történő visszaéléssel kapcsolatban, de nem hiszem, hogy értenéd. Szerinted minden a "piac" kategóriája alá tartozik.
Végezetül egy jótanács: Ha valamit nem tudsz, az nem gond, megtanulhatod, de ne tégy úgy, mintha tudnád, mert hülye maradsz. Tanulni sosem szégyen.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.11. 09:04:01
urbanger,
tudsz-e még egy utódállamot, ahol a magát liberálisnak nevező párt összefonódott (koala, miegymás) a komcsi utódpárttal?
Kösz.
tudsz-e még egy utódállamot, ahol a magát liberálisnak nevező párt összefonódott (koala, miegymás) a komcsi utódpárttal?
Kösz.
tevevanegypupu 2008.06.11. 09:54:12
Magyarorszagon nincs liberalis part. Illetve a magukat viszonylag liberalisnak mondok a fideszre vagy akar a munkaspartra szavaznak elobb mint az szdsz-re.
dzsudcseharcos
azt hiszem agyonbonyolitjuk a problemat. Nalunk es a Tavol-Keleten azert fizetnek sokkal kevesebbet a nyugatrol ide-oda telepult nagyvallalatok, mert mi sokkal olcsobban adjuk el magunkat.
dzsudcseharcos
azt hiszem agyonbonyolitjuk a problemat. Nalunk es a Tavol-Keleten azert fizetnek sokkal kevesebbet a nyugatrol ide-oda telepult nagyvallalatok, mert mi sokkal olcsobban adjuk el magunkat.
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.06.11. 12:18:41
Mr Falafel 2008.06.11. 07:28:13
>vannak olyan metodikák, amelyek joghatást igényelnek.
Ezeknek megvan már az elnevezésük. Egyiknek sem a "karvalytőke".
>Szerinted minden a "piac" kategóriája alá tartozik.
Írtam, hogy nem minden. De úgy látszik, nem sikerült elolvasnia, mert túlságosan lefoglalta az a kérdés, hogy válaszát hogyan tömhetné meg a lehető legtöbb fölényeskedéssel. Örülök neki egyébként, hogy, mint válaszából kiderül, csupán költői elnevezésként használja a "karvalytőke" elnevezést bizonyos Önnek nem tetsző magatartásokra, amelyeknek már van egyéb nevük. Ezzel fel is mentette magát kezdeti gyanúm alól (hogy önellentmondásokkal küszködő antikapitalista lenne, mint egy miépes).
>vannak olyan metodikák, amelyek joghatást igényelnek.
Ezeknek megvan már az elnevezésük. Egyiknek sem a "karvalytőke".
>Szerinted minden a "piac" kategóriája alá tartozik.
Írtam, hogy nem minden. De úgy látszik, nem sikerült elolvasnia, mert túlságosan lefoglalta az a kérdés, hogy válaszát hogyan tömhetné meg a lehető legtöbb fölényeskedéssel. Örülök neki egyébként, hogy, mint válaszából kiderül, csupán költői elnevezésként használja a "karvalytőke" elnevezést bizonyos Önnek nem tetsző magatartásokra, amelyeknek már van egyéb nevük. Ezzel fel is mentette magát kezdeti gyanúm alól (hogy önellentmondásokkal küszködő antikapitalista lenne, mint egy miépes).
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.11. 20:13:16
Harcos:
Ne baszogassuk egymást fölöslegesen. A "karvalytőke" kifejezés nem szakzsargon.
Átérzem a helyzeted. Én a "kultúra" szó társadalomtudományi jelentését nem tudtam megértetni néhányszor. Egy közgazdász haverommal szoktam vitatkozni. Ő egyetemen tanulta az elméletet, én meg 20 éven át voltam vállalkozó. Bizonyos kifejezéseket az argóban (gyakorlatban, ha úgy tetszik) és a tudományos életben is használnak, de nem feltétlenül, főleg nem pontosan értik ugyanazt alatt. Ahogy a jogi egyetemi tanulmányok sem érnek szart sem a való életben.
Maradjunk annyiban, hogy a "karvalytőke" egy népszerű kifejezés a populáris retorikában (szájtépés), és semmiféle tudományos megalapozottsága nincs.
Így oké?
Ne baszogassuk egymást fölöslegesen. A "karvalytőke" kifejezés nem szakzsargon.
Átérzem a helyzeted. Én a "kultúra" szó társadalomtudományi jelentését nem tudtam megértetni néhányszor. Egy közgazdász haverommal szoktam vitatkozni. Ő egyetemen tanulta az elméletet, én meg 20 éven át voltam vállalkozó. Bizonyos kifejezéseket az argóban (gyakorlatban, ha úgy tetszik) és a tudományos életben is használnak, de nem feltétlenül, főleg nem pontosan értik ugyanazt alatt. Ahogy a jogi egyetemi tanulmányok sem érnek szart sem a való életben.
Maradjunk annyiban, hogy a "karvalytőke" egy népszerű kifejezés a populáris retorikában (szájtépés), és semmiféle tudományos megalapozottsága nincs.
Így oké?
Az utolsó 100 komment: