Levél nagyorrú barátainknak
2008. május 22. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Levél nagyorrú barátainknak

 Kínai Kálmán régi piacos barátai kértek meg minket, hogy juttassuk el a következő üzenetet a magyar nagyközönséghez.

 Tisztelt Nagyorrúak, Kedves Magyar Barátaink!

 Valljátok be, utáltok minket. Mi is utálunk titeket, de ezúttal beszéljünk csak rólatok.

 Panaszkodtok, hogy tönkretettük a könnyűiparotokat. Röhögtök, hogy minden termékünk gagyi. Rinyáltok, hogy büféink elárasztották városaitokat. Rettegtek, hogy megmérgezünk benneteket az édes-savanyú szószunkkal. Szorongtok, mert már mindenütt csak kínai árut kapni – nemcsak a piacokon és boltjainkban, hanem plázáitokban, márkaboltjaitokban, műszaki áruházaitokban is. Mindenhol. Anyáztok, hogy csempészáruval töltjük meg az országotokat. Hogy mindent hamisítunk. Hogy ellopjuk szellemi termékeiteket. Hogy nem tanuljuk meg tisztességesen a nyelveteket.

 Nem mondhatnánk, hogy mindez alap nélkül való. Azonban tisztázzuk: nem mi kezdtük. Hanem ti. Ti, nyugatiak.

 (A nyugatiakhoz titeket, magyarokat is hozzászámolunk; legalábbis amikor Nyugaton jártok, mindig azt hangsúlyozzátok, hogy mennyire nyugatiak vagytok. Persze amikor felénk kolbászoltok, megpróbáltok állítólagos ázsiai eredetetekkel kicsikarni némi szimpátiát, de nem gondolhatjátok komolyan, hogy csak azért, mert valamelyik ősötök kétezer éve talán épp a mi határvidékünket fosztogatta, olcsóbban fogjuk adni nektek a zoknit és a processzort. Szóval maradjunk abban, hogy ti is a Nyugat része vagytok.)

 Mi évezredekig remekül megvoltunk nélkületek, eszünkbe sem jutott, hogy áruinkat rátok tukmáljuk, s az még kevésbé, hogy bármit is vegyünk tőletek. Ti jöttetek hozzánk, hogy vehessetek egy kis selymet, porcelánt, teát, csupa olyan dolgot, aminek gyártásához bénák voltatok. Ha már ott voltatok, kaptatok a termékeinkből valamennyit, bár az üzleten nem mi gazdagodtunk meg, hanem a ti kereskedőtársaságaitok. Aztán feltaláltátok a „szabad kereskedelem” nevű dolgot, ami tőlünk teljesen idegen volt. S mivel mi nem akartunk alkalmazkodni, jöttek a hadihajóitok, szétlőtték a kikötővárosainkat, megbénították a belső hajóforgalmunkat, s ha ellenálltunk, lemészároltatok minket. Mindezt azért, hogy szabadon hozzájuthassatok kincseinkhez, s hogy eladhassatok nekünk mindenféle szir-szart, amire semmi szükségünk nem volt – olcsó angol szövetet, ópiumot (amit egyébként Indiában termeltettetek rabszolgamunkával) és vasutakat. Tízmilliószámra mentek tönkre a kézműveseink, csatornai hajósaink és rakodómunkásaink, elitünk pedig kábítószeretek rabja lett. Aztán a sanghaji parkba kitettétek a táblát: „Kutyáknak és kínaiaknak tilos a belépés”.

 Ami titeket, magyarokat illet, mondhatjátok, hogy a fentiekből lényegében kimaradtatok. De ez nem azért volt, mert jófejek voltatok, hanem azért, mert gyengék. Amikor aztán egyetlen egyszer alkalmatok adódott belénk rúgni, meg is tettétek: a bokszerfelkelés idején nyalka magyar huszáraitok is ott masíroztak a nagyhatalmak büntető expedíciójának tagjai között, s jutalmul Tiencsinben egy egész városnegyedet kaptatok „koncessziós területként”, ahol aztán alig építettetek bármi maradandót. S akciótokra annyira büszkék vagytok, hogy Hadtörténeti Múzeumotok bejáratát ma is az ekkor tőlünk zsákmányolt kínai ágyúk szegélyezik.

 Amikor aztán a Nyugathoz, hozzátok képest mintegy száz év késéssel nekiláttunk, hogy ősi birodalmunkat modern nemzetállammá alakítsuk át, az egész Nyugat kínai nacionalizmusról, nagy-han sovinizmusról, erőszakos asszimilációról sikoltozott. Nyaldossátok a tibetiek sebeit, de azért hadd tegyük fel a kérdést: Hol van a független Baszkföld? Hol ülésezik a szuverén breton parlament? Hány skót kérte, hogy Nagy-Britanniához tartozhassék? S ki hívott be titeket Irakba?

***

 Na de térjünk vissza a gazdasági agresszióra, amire ti tanítottatok minket, s amivel mostanában vádolni szoktatok.

 Hát igen, az utóbbi időkben fordult a kocka, s most mi árasztunk el titeket az áruinkkal. De talán nem elhanyagolható különbség köztünk, hogy mi – saját határainkon kívül – nem alkalmazunk erőszakot. Még a görény mongoloknak sem sózunk oda, pedig azok igazán megérdemelnék. Senki nem kényszerít rá a világon senkit, hogy kínai alsógatyában járjon, kínai csap alatt mosson kezet, kínai polcra pakolja a könyveit, kínai laptoppal blogoljon. Mindezt ti választjátok nap mint nap. Persze lassan már nincs is más választásotok, de erről is csak ti tehettek, hiszen nem volt igényetek a drágább, máshol gyártott cuccokra.

 Az meg aztán pláne nem a mi hibánk, hogy olcsók vagyunk. Asszonyaitokat semmi nem akadályozza meg abban, hogy pár dollárért napi 12-14 órát görnyedjenek a varrógép előtt. Csakhogy ők erre nem hajlandók, a mi asszonyaink igen. Ti is kalapálhatnátok a sárhányót, csavarozhatnátok a barkácsgépet, polírozhatnátok az asztallapot, szerelhetnétek a bicikliváltót, sodorhatnátok a kábelt, fújhatnátok az üveget látástól vakulásig fillérekért, s aludhatnátok a munkahelyeteken vagy egy zsúfolt munkásszálláson a földön, csakhogy nem teszitek. Aztán csodálkoztok, ha a mi termékeink olcsóbbak. Persze ne higgyétek el a mítoszt, miszerint mi, kínaiak, szeretünk dolgozni. Valójában ugyanúgy utálunk, mint ti. Csakhogy ha mi nem dolgozunk, éhen halunk. Nálunk nincs nyugdíjrendszer, nincs ingyenes oktatás és egészségügy, nekünk annyink van, amennyit kínkeservvel megkeresünk. Dolgozunk hát, mert muszáj: nekünk nemcsak magunkat kell eltartanunk, hanem gondoskodnunk kell idős szüleinkről, valamint gyerekünk tandíjáról, a bölcsödétől az egyetemig. Ha nem muszáj, mi se dolgozunk: állami hivatalnokaink például a legtetűbbek a világon, de ez legyen a mi bajunk. Mondhatjátok, hogy a kínai termékek rabszolgamunkával készülnek, sérülnek az emberi jogok stb. Pedig nem: a munkásokat senki nem kényszeríti dolgozni, s éppen annyi pénzt kapnak a munkaerejükért, amennyi annak a piaci ára. Amennyit ti, vásárlók készek vagytok fizetni a munkájukért. Egyébként ha van valami ötletetek arra, hogy hogyan lehetne másként, mint iszonyú kemény munkával eltartani a világ népességének 21%-át a termőterület 7%-án, szóljatok, a megoldási javaslatot továbbítjuk illetékeseinknek.

  Ha el akarjátok lesni a titkunkat, nem kell Vuhuba utaznotok. Elég, ha átmentek a bűzös Deák téri aluljárón a lerohadt Kiskörutatok alatt. Van odalenn mindenféle bolt, újságos, virágos, ilyesmi. Az egyik fülkét egy ázsiai család bérli. Figyeljétek meg jól, az a bolt hajnaltól késő estig nyitva van. Már mindenki rég bezárt, már a koldusok is hazamentek, de ők továbbra is árulják a cigit, csokit, piát. Méghozzá jórészt magyar árukat, mert még a Pécsi Dohánygyár termékeinek értékesítésében is ügyesebbek, mint ti. Na, ők speciel vietnamiak, de ti úgyis kínainak nézitek őket, úgyhogy a lényegen ez nem változtat. Vagy menjetek ki a Hold utcai vásárcsarnokba. A földszinten van vagy hat kifőzde, köztük egy kínai büfé. Az öt magyar kifőzde délután kettő felé, miután a környék irodistái és brókerei mind jóllaktak, fogja magát, és bezár. Csak a kínai büfé marad nyitva, úgyhogy az a néhány ember, aki valami miatt ebédszünet után megy csak ebédelni, kénytelen cukros disznót enni. Nem nagy üzlet ez, délután pár ezer forintot lehet csak keresni, de ők mégis mindenkit kiszolgálnak mindaddig, amíg a piac külső kapuit le nem lakatolják a biztonsági őrök.

***

 Azt mondjátok, hogy az áruink szarok. Akkor, baszki, minek veszitek őket? A helyzet az, kedves barátaink, hogy az egyszer használatos zoknijainkat, a rázós karácsonyfaizzóinkat, a hulló szőrű plüssállatainkat úgy veszitek, mint a cukrot. Amikor kimentek a Négy Tigrisre, vagy bementek a sarki Pagoda Áruházba, pontosan tudjátok, hogy mire számíthattok. Mégis hozzánk jártok vásárolni. Ráadásul az igazság az, hogy bármit bármilyen minőségben képesek vagyunk legyártani, ha megbízható űrhajóra volna igényetek, s meg tudnátok fizetni, azt is szállítanánk. De ti jobbára a gagyit veszitek, így mi sem törjük magunkat. Megjegyezzük továbbá, hogy a kínai áruk zömét nem is mi hozzuk be – a ti nagykereskedőitek, árubeszerzőitek, üzletkötőitek járják be Kínát, hogy felhajtsák vagy legyártassák a legolcsóbb árut. Gondoljátok, mi kopogtatunk a Tesco, az Ikea vagy a Praktiker ajtaján? A francokat, ők jönnek hozzánk – ti meg megveszitek, amit mi rájuk sózunk.

 Szemünkre vetitek, hogy csempészünk, adót csalunk, nem fizetünk vámot. Szerintetek hogy tud bárki becsempészni nyolc konténer tornacipőt? Eldugja a hátsó ülés alá? Vagy az övtáskájába? Nem, a megoldás egyszerűbb: le kell fizetni a ti vámosaitokat, hogy kerülje el a figyelmét pár tonna áru, vagy értékelje a cuccot a valós ár tizedére, s így a vám is tizede lesz a normálisnak. Nekünk vérünkben van a megvesztegetés – mondjuk úgy, az kultúránk szerves része –, de ahhoz, hogy sikerrel járjunk, arra is szükség van, hogy ti elviseljétek és fenntartsátok a világ egyik legkorruptabb állami rendszerét. Ne feledjétek, a korrupcióhoz legalább két fél kell, s mikor mi idejöttünk, a másik felet már itt találtuk. Ha pedig – a korrupciótol most tekintsünk el – adóhatóságotok hagyja, hogy adót csaljunk, rendőrségetek, hogy árut hamisítsunk, ellenőrző szerveitek sora, hogy mérgező, veszélyes, értéktelen szemetet árusítsunk, akkor talán először a saját házatok előtt kéne sepregetnetek, s csak utána megtalálni minket. Természetüknél fogva boltjaink, üzleteink, éttermeink nem titokban működnek, hanem teljesen nyilvánosan, bármikor bejöhettek ellenőrizni, lecsaphattok ránk, razziázhattok. Ha tovább folytathatjuk nem egészen törvényes tevékenységünket, akkor bizony ti vagytok a hülyék.

 Ami pedig a márkahamisítást illeti, arra kár is a szót vesztegetni. Ha valaki akkora barom, hogy hamis Nike pólóban szeretne járni – ezt kétszáz méterről fel lehet ismerni –, s mi kielégítjük ezt az igényét, akkor inkább dicséretet érdemlünk, mint gyalázkodást. Nem csapunk be senkit. Vagy szerintetek bárki is komolyan gondolja, hogy az Arany Sárkány Üzletházban valódi Adidas sporttáskát kap? Bár, amilyen hülyék vagytok, még ezt is el tudjuk képzelni.

  Hasonlóan nevetséges, amikor azért kárhoztattok minket, mert büféink minden városotokat ellepték. Pedig itt is ti voltatok a barmok. Amikor a rendszerváltásotok idején bezártak az üzemi étkezdék, menzák, kifőzdék, vállalkozóitok kárpótlási jegyekkel és lila zakókkal csencseltek, ahelyett, hogy észrevették volna a piaci rést, s gyorsétkezdéket nyitottak volna. Mi voltunk, s lényegében máig mi vagyunk az egyetlenek, akik olcsón, gyorsan, kiszámítható minőségben meg tudjuk tölteni a gyomrotokat. Mi nem túrtunk ki senkit a helyéről: az általatok elhagyott lyukakat béreltük ki, s hoztuk létre országotok legnagyobb gyorsétterem-hálózatát. A kaja, amit adunk, valóban gyalázatos – de nektek ez is jó (egyébként már rég tönkrementünk volna). Mi pedig, nem tudjuk, megfigyeltétek-e, nem járunk a saját büféinkbe. Nektek se lenne muszáj, mégis megteszitek, hát magatokra vessetek.

 Sokat röhögtök rajtunk, amiért nem tudjuk megtanulni a nyelveteket. Nos, a helyzet az, hogy nem is akarjuk. Hiedelmeitekkel ellentétben eszünk ágában sincs elfoglalni az országotokat, vagy akár csak végleg megtelepedni benne. Nem olyan jó hely ez. Sőt, nem akarunk titeket elkeseríteni, de Shenzhen, Shanghai, Qingdao, Hangzhou sokkal jobb helyek. Mi azért jöttünk ide, hogy pénzt keressünk, s ha elég pénzt kerestünk ahhoz, hogy továbbállhassunk egy jobb helyre, akkor továbbállunk. Aki igazán sikeres volt közülünk, az már rég továbbállt Angliába, Franciaországba, Amerikába. Sokan visszamentek Kínába, mert ott is jobb lehetőségek vannak, főleg, ha az embernek sikerült összegyűjtenie némi tőkét. Eszünk ágában sincs magyar állampolgárságért folyamodni, már csak azért sem, mert ezzel elvesztenénk a kínait, ami nem feltétlenül jó üzlet. Ráadásul a hülye, folyton változó jogszabályaitok miatt nem is érdemes hosszú távra terveznünk, mert tizenöt átgürcölt év után is sokszor azon múlhat egy-egy tartózkodási engedély meghosszabbítása, hogy a bevándorlási hivatalban az ügyintéző hölgyet előző este megdugták-e, s ha igen, mennyire. Egyszóval nem fogjuk azzal tölteni a drága időnket, hogy a bonyolult nyelveteket magoljuk – s ha lehet, gyerekeinket is a kínai-magyar kétnyelvűbe, az amerikai iskolába meg az IBS-be adjuk.

***

 Szóval lehetne egy kicsit kisebb az arcotok. Az igazság az, és kérünk titeket, ne sértődjetek meg, hogy képmutató, igénytelen és ostoba olcsójánosok vagytok. Mi azt mondjuk: ahelyett, hogy embargó alá helyeztek minket, inkább gyártsatok olcsóbb és jobb cuccokat, mint mi. Ahelyett, hogy bojkottáljátok áruinkat, inkább próbáljatok olyasmit gyártani, amire nekünk is szükségünk van, s amit csak ti tudtok készíteni. Ahelyett, hogy a hülye politikusaitokat külditek hozzánk – akik úgysem csinálnak semmit, csak esznek-isznak és a ti pénzeteken nézik meg a Nagy Falat –, lepjék el Kínát az ügyes üzletembereitek a visszautasíthatatlan ajánlatokkal. És rinyáljatok kevesebbet, dolgozzatok többet.

 Köszönjük szíves figyelmeteket. Reméljük, azért barátok maradunk.

Üdvözlettel:
A kínaiak

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr83481513

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.05.22. 16:15:35

Levél nagyorrú barátainknak"nem gondolhatjátok komolyan, hogy csak azért, mert valamelyik ősötök kétezer éve talán épp a mi határvidékünket [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.22. 13:03:08

úgy tudom, "birkának" is nevezhetnek minket, mert ugyanúgy írják ezt a szót, mint a szintén ránk használt "tengerentúli"-t... :P

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.22. 13:04:17

[ja, fiúk, ment levél az itt reg.-t emiletkre tibetkönyv ügyben, megkaptátok?]

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 13:04:25

"Hol ülésezik a szuverén breton parlament?"

Rennes-ben, egyebkent.

Téglagyári Megálló 2008.05.22. 13:06:59

Hűha, mi lesz itt, ha elérjük a cimlapot.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.22. 13:08:04

a hazai kínai temetőkre nem derült fény :P

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.05.22. 13:18:39


Doomhammer,

Ugye ezt nem gondoltad komolyan ?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.05.22. 13:21:43

jó az irás!
aki még nem látta az idevágó karikatúrát:

m.blog.hu/fi/fika/image/carlson.gif

CrL 2008.05.22. 13:22:27

azért remélem a vidéki Kína gagyiáradatán túl, a naposabb és tradícionális kínai kultúra is megérkezik egyszer Budapestre. ;]

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 13:23:38

CrL 2008.05.22. 13:22:27:
"azért remélem a vidéki Kína gagyiáradatán túl, a naposabb és tradícionális kínai kultúra is megérkezik egyszer Budapestre. ;]"

Abbol nem sok maradt a kulturalis forradalom utan.

Dr Clio 2008.05.22. 13:25:59

Doom, a hengsúly a szuverénen van. A Breton Regionális Tanács kb. a Nógád Megyei Közgyűléssel egyenlő.

CrL 2008.05.22. 13:26:03

jó igaz, átmenekitették Európa nyugatibb fővárosaiba.

Dr Kangörény 2008.05.22. 13:26:14

Vajh ki lesz akkora barom, hogy ebbe bele fog kötni?

tewton 2008.05.22. 13:26:46

Szamárfül · murci.freeblog.hu/ 2008.05.22. 13:08:04
a hazai kínai temetőkre nem derült fény :P

nyolc kincs mártás, csípős marha ...

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.05.22. 13:28:29


ezt a viccet rossz helyen sütöd el Bretagne-ban elég csúnyán elvernek. ugyanis a bretagne-i parlament tényleg ott volt, csak aztán a franciák elkonfiskálták.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.05.22. 13:29:25


Dr Clio,

azzal a különbséggel, hogy Nógrád megyébe nem nevezett ki prefektust a Lampert Mónika :))

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.22. 13:30:08

Doomhammer,

egy tartományi tanácsot (nevezzük bátran megyeközi közgyűlésnek) azért nem neveznék független törvényhozásnak.

A poszt amúgy tök korrekt, gratulálok!

nénike · http://mandiner.hu 2008.05.22. 13:31:14

Tégla

Félelmed beigazolódott. Kint vagyunk.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 13:31:23

Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.05.22. 13:28:29:
"ezt a viccet rossz helyen sütöd el Bretagne-ban elég csúnyán elvernek."

Mit tudsz te Bretagne-rol, galambom? :-/
Bretagne regio fovarosa (!) Rennes. A regiot (mint minden mas francia regiot) a tanacsa iranyitja. Az dont sok kerdesben, peldaul az o kezukben van az oktatas is. A regio penzeit nagy reszben a regio osztja el es a regio vezetoit a helyi lakossag valasztja.

Szekelyfoldi autonomia, valaki?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.22. 13:33:12

A nyávogás a kínai áruk ellen mellesleg arra emlékeztet, mint amikor a kupiból elégedetten kitántorog a harangozó és máris hívja mobilján a plébánost, mondván: ekkora erkölcstelenséget nem szabad tovább tűrni.

kriszukka 2008.05.22. 13:33:23

Első osztályú cikk!!! Gratula!

Dr Clio 2008.05.22. 13:34:11

Doom, nehogy már magyarázni kelljen: attól nég senk i sem lesz szuverén, mert eldöntheti, hány eurót kapjanak a helyi bölcsödék. a szuverenitásshoz még néhány apróságra szükség van, hadd ne soroljam.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.05.22. 13:35:17

Van benne igazság!
Kínai étterembe viszont be nem teszem a lábam, mióta láttam egy ferdeszemű szakácsot az aréna mellékhelységében, aki kézmosás helyett a levizelt kezét a pólójába törölte majd ment a dolgára!
Mindenki egészségére!

Ha ez az ország nem lenne ilyen sz*r helyzetben, akkor nem lenne igény az ilyen olcsó árúkra, de jelenleg sajnos ilyenek a magyar viszonyok.
Kínai meg dögön él! Naponta látom a nagykerben ki-be járni a luxusautókat a ferdeszeműekkel, akik abból szedik meg magukat, hogy egy használható termék minimum 2X-3X annyiba kerül, mint az ő szarai...

Mindemellett aki valóban használni szeretne valamit az odafigyel a minőségre, és nem a legolcsóbb kínai sz*rt fogja megvenni, hanem pl német gyártók minőségi termékeit, ami egyébként ugyanúgy kínában készül.

Sajnos képtelenség bizonyos termékekből nem kínait szerezni, pedig igény lenne rá...
Nem az átlagemberek szúrták el, hanem a kereskedők, akiket szintén csak a profit érdekel...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 13:36:04

tiboru · lemil.blog.hu 2008.05.22. 13:30:08:
"egy tartományi tanácsot (nevezzük bátran megyeközi közgyűlésnek) azért nem neveznék független törvényhozásnak."

Akkor tanulmanyozd ezt:
www.ambafrance-us.org/IMG/pdf/decentralisation_ang.pdf
"Although France initially had a centralised administration, local government powers have
been extended by legislation since the 19th century. The Act of 10 August 1871 introducing direct
election by popular vote of departmental councils and the Act of 5 April 1884 on municipal
organisation were milestones in this regard. But it was not until 1982 that a genuine
decentralisation policy emerged, in three phases:
· Defferre laws devolving significant powers to local and regional bodies in 1982-83;
· Legislation expanding the first laws on decentralisation and incorporating decentralisation
into the territorial organisation of the state;
· Constitutional reform passed in 2003 on the decentralised organisation of the state.
The latter reform makes the role of local and regional bodies permanent by enshrining the
principle that "the organisation of the state is decentralised" in Article 1 of the
Constitution and by including the regions alongside the municipalities and overseas
departments and territories in the administrative subdivisions of France referred to in the
Constitution."

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.22. 13:36:32

tegnap volt 1 jó kis cikk az indexen a Body (preparált holttestek) kiállításról, a vége ez volt: itt is minden Made in China... :P

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 13:37:30

Dr Clio 2008.05.22. 13:34:11:
"Doom, nehogy már magyarázni kelljen: attól nég senk i sem lesz szuverén, mert eldöntheti, hány eurót kapjanak a helyi bölcsödék."

Es attol, hogy eldonthetik, bevezetik-e a tandijat?
A skot parlament peldaul nem vezette be, mert a kezeben van az egesz oktatasi rendszer. Skociaban ezert nincs egyetemi tandij.

DArchAngel 2008.05.22. 13:37:42

Lesz itt még nagy gáz Kínával kapcsolatban, nem kell hülyére ünnepelni őket.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.22. 13:38:01

offolás nélkül már nincs is jó poszt...mi? :)

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.05.22. 13:39:59


Doomhammer, taníts :)))

A helyzet az, hogy pár napja átsétáltam Quebecbe, mintegy megérezni milyen az. Fura. De ha Bretagneba sétálsz át, nem érzel semmit.

tevevanegypupu 2008.05.22. 13:42:03

Kulonben tenyleg fertelmes a legtobb aru, tenyleg iszonyu, hogy milyen igeny van ra, tenyleg rettenetes ahogy a kinai boltok ve vannak rendezve. A kirakataiktol Raday Mihaly es kicsit jobb izlesu ember sirogorcsot kap, es tenyleg rettenetes hogy rajuk vannak szorulva azok, akiknek nincs eleg penzuk jo minosegu arura. A kinaiak tobbezer eves kulturajanak tisztelet, megbecsules, csodalat. De a mostanirol talan nem tulzas mondani, hogy nem lesz ez igy jo..

Lacc78 2008.05.22. 13:42:17

Az utóbbi fél év legjobb cikke. Egy dolgot pontosítanék: a bevándorlási hivatalban nem az ügyintéző hölgyek döntenek a tart. eng.-ek kiadásáról, hanem engedélyügyi osztályvezető (minden régióban van egy), a miénk egy jó ötvenes úriember volt. Egy évig dolgoztam az egyik vidéki ügyfélszolgálati irodában (ÜSZI-ben). A kínaiakat nem kedveltem túlzottan, mert nekem kellett az aktáikat tartalomjegyzékkel ellátnom (kézírással), és MINDEN kínai ügyfelünk boltos volt, akinek a kérelméhez csatolni kellett adóbevallást, egyszerűsített éves beszámolót meg minden szir-szart, így nem volt ritka a 3-400 oldalas akta sem.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.05.22. 13:43:59


Doomhammer, Bretonföldnek saját országa volt, saját nyelve, saját kultúrája. Amit a franciák elég rendesen elintéztek. A század elején még bezártak ha bretonul szóltál egy rendőrnek (Katalóniában még a hatvanas években is bezártak ha katalánul szólítottál meg egy rendőrt).

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.22. 13:45:14

ja, ezt Tündérnek írtam, a cikk jó :)

Dr Clio 2008.05.22. 13:45:28

Doom, az egyetemi tandíj bőven kevés. Mondjuk ilyenekre gondltam: atomtengeralattjáró, nemzetközi szerződések más államokkal, nagykövetség, ENSZ-képviselet, stb.

1977ex 2008.05.22. 13:47:40

pofám leszakad. eléggé toleránsnak tartom magam. a cikkben is nagyon sok igazság van. soha nem volt semmi problémám más nemzet lakóival. de miaz hogy vegyünk vissza az arcunkból? ha jól tudom én vagyok itthon. jelenleg ez még nem kínai tartomány. bár ha így haladunk akár az is lehet majd. mellesleg ha az lesz azt is le**arom. eléggé globalizácó párti vagyok. de mivel itt még nem tartunk miért is kéne visszavenni az arcból? ha nem teccik az ekkora arc kedves kínai elvtársaknak akkor el lehet menni. haza lehet szépen menni és nézni a kis arcú napi 4 szem rízst zabáló haverokat. amennyiben külföldön vagyok én nem állok neki kioktatni az ott lakó népet hogy mekkora gyökerek. és hogy aki azt mondja a kínai árúra hogy szar az nem fog olyat venni. aki azt veszi az csak azért mert ő sem olyan anyagi helyzetben van hogy 2000 pénzért tudjon zoknit venni magának. majd talán egyszer rájön hogy érdemesebb minőségi árút venni mert időtállóbb és hosszabb távon akár olcsóbb is ami első kifizetésre drágább. de ez mind1 is. eddig baromira nem utáltam a gagyit terjesztő kínaiakat és a kínai kajáldákat sem, magukat a kínaiakat sem. tiszteletem teszem nagyságuk előtt és történelmük és kultúrájuk előtt. igaz ezekre lehetnek ők is büszkék mert azt hiszem manapság mást nem igen tudnak felmutatni. ami tény egy ilyen cikk kezdet után elgondolkozom hogy miért is nem utálom őket, ha ők is utálnak minket? miért kéne nekem összehúzni magam kicsire a saját hazámban?

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.05.22. 13:48:20

Szép metszethalmaz az Indymediával. Minden bajnak a gyükere a fehér ember gyarmatosítása.

nénike · http://mandiner.hu 2008.05.22. 13:49:14

Hol hallottam én már ezt az el lehet menni fordulatot?

Relik 2008.05.22. 13:50:58

Valahogy a cikkből a nagy nyugatútálat mellett kimaradt egy-két dolog. A nyilvánvaló emberi jogi kérdésekbe nem mennék bele, de azért gazdasági szinten sem minden így van. Kimaradt pl. hogy az a nagyon olcsó termelés egyszerűen nem igaz. Mesterségesen vannak alacsonyan tartva a bérek és úgy általában a termelési költségek (az energiaárak ott sem kisebbek, ugyanarról a nemzetközi piacról veszi Kína is az olajat, ahonnan mondjuk mi); vagy kicsit jobb esetben a tényleges előállítási ár töredékét tüntetik fel az export cikkeken, így tudják "Nyugaton" ennyire olcsón piacra dobni.
A nyugati piacok olcsó áruval való elárasztásának fő célja pedig tényleg a nyugati ipar tönkretétele volt. A dömping miatt kialakult helyzetben a legnagyobbak Kínába vitték a gyártásukat (ahol szépen lenyúlnak minden új fejlesztést), a kevésbé szerencsés cégek pedig eltűntek vagy azóta is haldokolnak.
Emellett a kínai áruk többsége egyáltalán nem gagyi már, nagyon jó technológiájuk van, és bizonyos területeken szinte nem maradt versenytársuk. India, Pakisztán és Vietnam rúghat még labdába a könnyűiparban mellettük. Nyugaton maradt a felgyorsuló fejlesztés, hogy legalább a nagy hozzáadott-értékű termékek piacán lépéselőnyben maradhassunk. A fejlesztések átszivárgása elég lassú ahhoz, hogy ez az állapot fenntartható legyen és a távol-keleti termelők egyelőre még megelégszenek a tömegeknek való termeléssel, kevessé érdekli őket az innováció. (India előrébb is tart Kínánál ebben, nyitottabb a társadalmuk, így könnyebben "importálnak" nyugati szakértőket.)

A cikk alapvetően mégis azért zavar engem, mert úgy fogalmaz, mintha a kínai embereknek tényleg ennyi beleszólásuk lenne a saját sorsukba és nem egy erősen központosított elnyomó rendszerben élnének.

Ács Ferenc 2008.05.22. 13:51:11

"kis arcú napi 4 szem rizst zabáló."

Jóember, el vagy tévedve! Ez már nem az a Kína. Bár nyilvánvalóan még mindig rengeteg szegény ember él ott, de az energia-, és élelmiszerár-robbanás jórészt amiatt történik, mert a párszáz milliós (!) kínai középosztály elkezdett fogyasztani. Nagyobb hús, nagyobb kocsi, nagyobb lakás.
A 21. század az övék lesz.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.05.22. 13:52:53


1977ex,

Ezt a cikket magyarok írták. Magyarkák, érted-e ?? Vicc, irónia, miegymás. És igen, lehet visszavenni a nagy arcból. A mi közös nagy arcunkból.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.22. 13:55:39

"Hány skót kérte, hogy Nagy-Britanniához tartozhassék?"
Kedves kínai barátainknak nem kell tudni a történelmünket, de konkrétan a skótok hozták létre Nagy Britanniát, VI. (I.) Jakab király ugyanis előbb volt skót király, mint angol. És ő kezdet el a kifejezést használni.

1977ex 2008.05.22. 13:57:53

vedd némi túlzásnak ezt a kijelentésem. tisztában vagyok vele hogy elég sok jómodú ember él kínában és azzal is hogy a középosztály is igen csak bővül. de azért még mindig több ember él egyik napról a másikra mint magyarország egész lakossága. bár ilyen populáció mellett ez nem csoda. és tisztában vagyok azzal is hogy övüké a jövő. de akkor se mondja nekem más nemzet szülötje a hazámban hogy legyen kissebb az arcom.

Dr Kangörény 2008.05.22. 13:57:53

Ha-ha már-ha két embert is írt, akinek szövegértési problémái vannak.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.22. 13:57:57

Doomhammer,

majd ha a breton "parlament" nemzetközi szerződést köt mondjuk Skóciával, esetleg lesz breton Btk. vagy Ptk., netalántán azt mondhatja, hogy elsejétől a breton nyelv az elsődleges hivatalos a Nantes-Brest-St. Malo háromszögben, na akkor talán beszélhetünk független breton törvényhozásról.

'41-ben Pétain marsall totál szétcseszte közigazgatásilag Bretagne-t, s ezt azóta sem sikerült maradéktalanul helyrehozni; a tartomány határai azóta változatlanok.

De nem akarom szétoffolni a posztot.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.22. 14:00:04

Rékucra hivatkozva (aki egy másik blogban tette ugyanezt) én itt ajánlom mindenkinek az angol nyelvű National Geographic májusi, Kína-különszámát: Inside The Dragon.

Dr Kangörény 2008.05.22. 14:02:13

1977ex, a poszt arról szólt, hogy mi magyarok jártatjuk a pofánkat a szar, csempészett kínai cuccok miatt, de ugyancsak mi magyarok vásároljuk tőlük ezeket a szarukat, a mi magyar vámosainkat vesztegetik meg, mi magyarok adtuk át nekik a terepet érted?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.05.22. 14:02:34

Nagyon jó. Nagyon durva és nagyon igaz. Gratulálok!

ThufirHawat 2008.05.22. 14:05:34

Kicsit elkószáltatok a poszt eredeti témájától... ami sajnos úgy igaz, ahogy van. A nyugat kapzsisága, és mérhetetlen felsőbbrendűség érzete generálja mindazokat az erőket, amik most a létét veszélyeztetik.
Persze lesz majd egyszer új világrend, de az nekünk nagyon fog fájni.

Zelefánt 2008.05.22. 14:06:32

A szöveg tipikus eleme a jelenleg futó komcsi agymosásnak. Mindenért a csóró többség felelős, akiknek ugyan sohasem volt lehetőségük változtatni
a dolgok menetén, de ők lusták, korruptak, adócsalók, ostobák, immobilak és deprimáltak.


Dolgozz a sárgáknak, baszki, aztán örüljél.

Mike36 2008.05.22. 14:07:41

hülyeség
nem rettegünk
nem mondjuk hogy gagyi

Mike36 2008.05.22. 14:09:00

fosztogatta? elfoglaltuk kinát

ThufirHawat 2008.05.22. 14:09:51

Zelefánt, Te hüje vagy. Pont. A dolognak semmi köze az aktuál politikához.

Tionion 2008.05.22. 14:10:19

tewton, looool
épp kávét szürcsöltem, mikor leesett a poénod, utána meg törölgethettem a monitort:)

Kápolnás Olivér 2008.05.22. 14:12:18


"Hadtörténeti Múzeumotok bejáratát ma is az ekkor tőlünk zsákmányolt kínai ágyúk szegélyezik."

ezek az ágyúk roppant érdekesek, van rajtuk mandzsu felirat is! a '60-as években egy cikk is megjelent ezekről, most fejből nem tudnám megmondani, hogy hol. egyébként kínában a xx. században a legtöbb ilyen ágyút beolvasztották, alig maradtak, emiatt is érdekes, hogy van nálunk kettő. ezek csak az első világháboró után kerültek hozzánk, a monarchia szétesésekor

Mike36 2008.05.22. 14:12:51

no meg miért kell minden?
lassan minden Kinához tartozik
Kinának semmi keresnivalója nincs Tajvanban, illetve lehet majd egyesülni, ha végre elhúztak a komcsik, no meg aztán semmi keresnivalója Tibetben
tessék a komcsikat elzavarni és akkor senki nem fog kinai vezsélyről beszélni

(ha már belementem ebbe a játékba, mert egy nagy lófazst irta ezt a cikket kinai)

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.22. 14:14:33

Mielőtt felhúztam volna magam, rá kellett jönnöm, mi tényleg ennyire kifigurázhatókak vagyunk, tehát az elmondottak finom iróniába csomagolva megállnak.

Ha ezt egy valódi kínai mondaná a szemembe, szó nélkül pofánvágnám, de ők nem mondanak ilyeneket, csak vigyorognak a fent elmondottak tudatában.

A "másik" cikk:
republicator.blog.hu/2008/05/21/ne_sirjon_katalin

1977ex 2008.05.22. 14:16:33

kangörény

én tökre értem. első kommentemben le is írtam sok igazság van a cikkben. nekem a megfogalmazással vannak problémáim. azzal a stílussal ahogy ez fel lett vezetve.

abba meg nem akartam belemenni, hogy szerezték meg a piacot, mert nem is érdekel igazán. grat hozzá.

aki meg megveszi a gagyit és utánna szarozza az meg megérdemli a sorsát.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.22. 14:17:19

Max Power,

ja persze, nem másik blog, csak másik poszt. Bocs.

Spermahajder 2008.05.22. 14:21:20

Megadnád a kezelő orvosod nevét? Nekem is szükségem lenne rá.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.05.22. 14:22:25

minden harmadik ember a világon kínai. csodálom, hogy egy se játszott tegnap a BL-döntőn.

rockjano 2008.05.22. 14:23:47

Jó cikk...így van dógozni kéne...lusta magyarok!!!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.22. 14:23:48

"-A legtöbb ember...
-A legtöbb ember kínai. Mondta a papánk."

Láttátok ezt a norvég filmet?! :D
a minap ment a tévében...

ponybitch · http://bputopia.blog.hu 2008.05.22. 14:25:07

Attól még fakk csájna :)

Amúgy ha már így előjott, lehetne egy tényfeltáró post a Bretonokról is :O

Mike36 2008.05.22. 14:30:04

imserek olyanaokat akik habzó szájjal szidják a kinaiakat meg bóvlizzák a kinai termékekekt, ugyanakkor másnap újra a kinai piacra menni

ugyanmakkor egyetértek 1977ex-sezl is:
a vendég nem oktatja ki a vendéglátót
és visszakérdezek: ki hivott ide bárkit is? mi biztosan nem
sazl ha pénzünk kell: kedves mosoly és kusé

873ujr3rk 2008.05.22. 14:31:11

most en ezt nem ertem
ti tenyleg kinaiak vagytok ?

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.05.22. 14:32:30

"Mi azt mondjuk: ahelyett, hogy embargó alá helyeztek minket, inkább gyártsatok olcsóbb és jobb cuccokat, mint mi."

Mi nem akarunk rabszolgatartó társadalmat, mint ti, ferdeszemű kutyuskáim.

Az eszközt és a munkaerőt meg kell fizetni. Az nem fair, hogy én megveszem piaci áron a csákányt, te pedig lopsz egyet valahonnan, aztán dicsekedsz hogy tudsz "óccón" bányászni. Na, ti ezt csináljátok népetekkel, gyermekeitekkel: olcsó, gondolkodásra képtelen, rabszolga droidokká nevelitek őket, a lényeg a mennyiség, hogy aztán eláraszthassátok a nyugatiaktól kapott technológiával saját olcsójánosaitok keze által gyártott fossal az egész világot.

Hát persze, így könnyű, kedves kínai barátom.

nénike · http://mandiner.hu 2008.05.22. 14:33:10

Olyan ez, mint amikor a hajléktalan reklamál a Máltaiaknál ebédosztáskor, hogy mi ez a moslék.

Ács Ferenc 2008.05.22. 14:33:51

873: csak részben. A Reakcióban dolgoznak kínaiak, japánok és szudániak is. Ez baj lenne?

873ujr3rk 2008.05.22. 14:35:29

cs F,

nem, csak vigyazzatok mer jon a tomket es felgyujt a gecibe.

gabest1 2008.05.22. 14:38:22

minden harmadik kommentelő is kinai?

Mike36 2008.05.22. 14:38:46

azt hagyján Gery, inkább úgy mondanám, megevszi a csákányodat lemásolja, aztán elkezdi fillérekért rabszolgákkal gyártani
kinai lehetőleg minden technológiát begyüjt, lehetőleg ingyen
ezt máshol úgy hívják lopás, de mivel nálujk ezt az állam csinálja, igy nem nagyon tudnak velük mit kezdeni

a tiebtiek miatti embergó sem feltétlenül kinának szól, hanem a kinai komcsiknak

CrL 2008.05.22. 14:39:25

majdnem minden kommentelő kinában készült géppel kommentel

873ujr3rk 2008.05.22. 14:40:48

azt akarjatok mondani hogy a csaladomban is van kinai ? esetleg en magam is kinai lennek ?
na menjetek mar....
ez tok butasag.

Rosencreutz 2008.05.22. 14:49:22

Doomhammer: Tudsz linkelni egy skót egyetemet, ahol ingyenes az oktatás? Engem érdekelne! De tényleg!

Rosencreutz 2008.05.22. 14:51:32

OK. Már megkérdeztem Google-t. 2008-tól valóban így van... hmm akkor Skóciába fel!

Széna Tomi 2008.05.22. 14:52:27

Azóta vagyok különösen óvatos a keletiekkel szembeni ítélkezésben, amióta volt barátnőm Skóciába távozott, hogy ott orvosként keresse a betevőt. Félelmetes, hogy sokan mennyire lenézik és megvetik a káeurópaiakat. 15 éves gyakorlattal rendelkező szakorvosokat pattogtatnak a nővérek, és általános az a szemlélet, hogy ezek a keletiek "csereszabatosak".
Ennek fényében igencsak meggondolnám, mikor nézzem az itt dolgozó kínaiakat ferdeszemű droidoknak, maffiózóknak, és hasonlóknak. Hányhoz mentetek oda, és kérdeztétek meg, honnan jött, milyen sulit végzett, miért van itt?
Persze én sem folytattam mélyinterjúkat, mint ahogy valószínűleg meglepődnének az ilyen kérdéseken...

nénike · http://mandiner.hu 2008.05.22. 14:56:08

Európában is használható autókat miért nem tudnak gyártani?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.22. 15:02:04

Konkrétan ismerek egy kínait, aki gatyákat és zoknit árul a 4 Tigrisen; nos, ő valamiféle diplomáciai főiskolát végzett (az anyanyelvén kívül franciául, vietnámiul és angolul beszél kiválóan, magyarul és németül tűrhetően, oroszul csak gagyog), de volt valami nőügye és kirúgták a külszolgálatból.

Számításai szerint még négy évet robotol minálunk, aztán megy haza a tőkével és halfeldolgozó üzemet (!) akar nyitni, valahol Fucsien tartományban.

tevevanegypupu 2008.05.22. 15:03:22

Ny-Europaban es a vilag nyugati felen azert neznek le bennunket mert olcson aruljuk magunkat. Barmennyiert elmegyunk csak mehessunk. Akarmit elvallalunk csak maradhassunk. Hozzank sem azert a tudasert telepulnek be a nagy cegek amivel rendelkezunk, hanem olcso munkaeroert. Mert nincs ontudatunk, mert - lehet nevetni - nincs bennunk nemzeti buszkeseg. Nem Magyar Gardas vagy turulmadarasra gondolok, hanem a tudas, tapasztalat, a muveltseg, szakertelem es a nemzeti mult es jelen (ez utobbit lehet, hogy inkabb hagyjuk) osszessegebol eredo buszkeseg.
Talan a kinaiak is ezt a hibat kovetik el mostanaban, mert mindenaron el akarnak menni.

Retekbácsi 2008.05.22. 15:03:38

...picit off, de, tudtátok, hogy Hong Kong-ban is van olyan, "Kínai áruk boltja"?
Kb, mint nálunk, picit olcsóbb bóvlival van tele. Igaz, ott azért előfordul egy két minőségi cucc is, de alapvetően nagyon hasonlít az itteni kínai boltokra.

Amúgy a cikkben sok az igazság. Ha nem minden vállalkozó tegnapra akarna meggazdagodni, meg ha nem félnének dolgozni, lehet, hogy vissza tudnánk szerezni egy jelentős részét a piacnak...

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.05.22. 15:04:00

Jó írás, tetszik, de egy fontos dolog kimaradt belőle.
Konkrétan a kilencvenes években hozzánk, és a többi keleteurópai
országba érkező kínaiak egy konkrét kivándorlási program keretében
érkeztek. Ez abban állt, (vagy áll még most is), hogy nagyon komoly
állami támogatásban részesültek, vissza nem térítendő kölcsönök formájában.

Tehát a régi menzákat, és egyéb lyukakat nem azért hagyták
parlagon a magyar vállalkozók mert ötlettelen lusta emberek a
szorgos kínaihoz képest, hanem azért, mert nekik nem volt rá
tőkéjük, a magyar állam ezt nem támogatta meg, a kínai meg igen.
Olyan versenyelőnyben vannak, amivel szemben nagyon
nehéz érvényesülni.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.05.22. 15:05:24

i like chinese
they only come up to your knees
they're warm, they're friendly and they're ready to please

sezlony 2008.05.22. 15:10:23

gloire: ismerve a közelmúlt kínai jövedelmi viszonyait, az az állami támogatás itt egy fagyira lenne elég.

Ők egyszerűen a nyomor elől menekültek szát, ahogy anno az amerikai vasutat is kínaiak építették.

Nagyon találó a cikk a hozzászólásod fényében, mert pont ezt figurázza ki: mi magyarok, ha más sikeresebb vagy szorgosabb, rögtön védekezni kezdünk, hogy ja, neki könnyű...

wagabound 2008.05.22. 15:12:31

Jellemző, ahogy a ferdeszeműek, akik belőlünk, a mi nyomorunkból élnek, leszólnak, lenéznek és lehülyéznek minket. Magára valamit is adó népek az ilyenért minimum baltát tolnak az illetők pofájába, mi meg még gratulálunk is hozzá, egyetértően bólogatva.

Megérdemeljük azt a szart, amiben élünk.

.... Csakhogy ezt a cikket nem kínaik írták, közük nincs hozzá, sőt, ahogy ismerem őket, ha rajtuk múlna, meg se jelent volna. Ők ugyanis régóta tudják azt, amit nekünk is illene végre megtanulnunk: nem szarunk oda, ahol eszünk.

Werwolf 2008.05.22. 15:12:52

nem erzem magam mexolitva.
nem utalom a kinaiakat, nem eszem mocskot dzsuvas kinai büfeben, nem vagyok lusta, nem csalok adot, igyexem hazai, vagy legalabb nemet termeket venni, es mar tiz eve is mindenkivel hisztiztem, aki a kinai piacra jart.
Mindemellett, h Magyarorszag jelenleg egy fos, nagyon sok ember van, aki nem korrupt es nem csempesz be 8 vagon kinai zoknit. Azert, mert keretek lehetnek ra, meg nem erdem bünözni. Heroint, meg 8 eves kinai kisfiukat se arulok, azert, mert elvileg lehetne. Aki ezzel kihivoan henceg az elöször is hülye, masodszor is a kurva anyjat. Vilagos persze, hogy magyarok vicce a cikk, de sztem nem kellene ennyire lemondani a sajat nemzeti erzesünkröl es minden tekintetben a lecsuszo magyarok orrat belenyomni meg a mas szaraba is. ufff

altona 2008.05.22. 15:14:11

"Egyébként ha van valami ötletetek arra, hogy hogyan lehetne másként, mint iszonyú kemény munkával eltartani a világ népességének 21%-át a termőterület 7%-án, szóljatok, a megoldási javaslatot továbbítjuk illetékeseinknek."

esetleg: kicsi hordozható atomreaktort minden otthonmaradt sárga hátára?!

mikipeti 2008.05.22. 15:19:09

Kínában valóban bármit legyártanak, amire a nyugatnak szüksége van. Ha azt látják, hogy sok használtautó fogy Európában, akkor nekiállnak használtautót gyártani. Semmi akadálya.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.05.22. 15:20:03

bukta, kurvára nem. Annyi lóvét kapnak, hogy tíz évre
nyugodtan berendezkedhetnek. A boltjaik az első években
sőt sokszor 4-5 évig nem termelnek nyereséget, üresen konganak,
csak szép lassan szoknak oda a vendégek.

Hozzászólásom fényében? Majom. Nekem konkrét információim
vannak erről. Munkaversenyeken nyerik meg a jogot a kitelepülésre.
Kb. úgy várnak rá, mint régen nálunk a wartburgra, zsigára.
És végig állami megfigyelés alatt maradnak. Ez a helyzet.

Ezért nincs pl. számottevő kínai bűnözés nálunk. Mert rendesen
kiszűrik, hogy kit engednek ki ide. Nagyon más világ van most,
mint az amerikai vasútépítések korában.

gomes 2008.05.22. 15:21:16

A problema nem ott van, hogy a 80-as evek kozepe-vegetol ahogy el lehetett menni becsbe sopingolni, nagyon ego lett, ha valakinek magyar barmije is volt (tisza cipo, lehel huto, akarmi-barmi), es ez mit sem valtozott.

es ennek semmi koze nincsen ahhoz, hogy ki mit engedhet meg maganak - akinek van penze az azert, akinek nincs az meg azert nem vesz magyar termeket.

mikor kezdunk el vegre (nemzet)tudatosan vasarolni, es azt nezni, hogy made in hungary legyen a termekre irva amit megveszunk?
addig amig lehet.

es utana gyarthatnak a kinaiak amit jolesik.
es nem kell ilyen - egyebkent remek - cikkeket olvasni.

Megfigyelo 2008.05.22. 15:22:26

A francia "parlement"-ek nem torvenyhozo szervek, hanem birosagok voltak, csak a szo hasonlo. A Rennes-i "parlement" epulete ma is feljebbviteli birosagkent funkcional.

Egyebkent Franciaorszag egyaltalan nem hajlando tudnomasul venni a sajat nemzetisegeinnek a letezeset sem, azok nyelvet legfeljebb "dialektusnak" nevezik...

huta9020 2008.05.22. 15:23:55

A kínaiak nem (csak) szart csinálnak, hanem azt, amit megvesznek. Ha nekünk szar kell, akkor szart kapunk.

nickita 2008.05.22. 15:25:35

szar kínai ruhát pediglen te ne végy. ellenben menjél te a turiba és sokkal olcsóbban kapsz vala pediglen jó minőségű ruházatot, melyet nem sárga felebarátaid gyártottak vala.

nénike · http://mandiner.hu 2008.05.22. 15:27:31

Bakker én azért nagyon szeretném a Pannónia motorkerékpárgyár feltámadását. Komolyan vásárolnék ilyen magyar árut.

www.pannoniamotor.eu/index.php?p=new_pannonia

no mail, no problem 2008.05.22. 15:30:24

A masodik bekezdes vegere hatarozottan olyan erzesem volt, hogy ezt a cikket Bede Marton irta, es ez a cikk vegeig kitartott. A Matula "kibaszott vilag" rovataban voltak pont ilyen stilusu es hangulatu cikkek.

midnight coder 2008.05.22. 15:35:46

Magukkal a kínaiakkal nekem nincs bajom, sőt alapvetően kedvelem őket. Viszont az ami most ott készül nagyon-nagyon hasonlít Hitler III birodalmához. Fejlett technológia, nagy és könnyen fanatizálható tömeg, diktatúra. Ha itt beüt egyszer egy nagyobb válság (Pl. elkezd fogyni a kőolaj) akkor lesz itt olyan náci kína amihez képest a japánok anno Hitlerék demokratikus és humanista társaság voltak.

Az amúgy hülyeség hogy a kínaiak gagyit gyártanának. Persze, azt is. De a TFT monitorm is BenQ és a már vagy 10 éve vett kurva márkás (és azóta is kiválóan működő) microsoft natural keyboardom is az. Ahogy szinte minden a számítógépem körül, pedig nem gagyi cuccaim vannak.

És igen - európa és az USA hamarosan nagy-nagy bajba kerül, mert sikerült szinte minden termelési kapacitást kínába exportálni. És hosszabb távon szvsz a fejlesztés is utána fog menni - vagy indiába. Itt meg majd termelünk kaját a kínaiaknak akik adnak 100 mázsa búzáért egy mp3 lejátszót amit a primitív európaiak soha nem lennének képesek előállítani...

Téglagyári Megálló 2008.05.22. 15:38:35

no mail, bennem is felmerült

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.05.22. 15:44:12

gomes: Sajnos a magyar árúk minősége nem mindig éri el a megfelelő szintet. Elég ha arra a magyar paprikára gondolunk amibe aztán mindenhonnan jött méreg volt, de magyar paprika csak nyomokban...
Ezek után minden másban komoly bizalom lehet az emberekben...
Kiderült, hogy már a magyar is kínai...

nickita: Olyan rossz hangzású még mindig a turi, pedig minőségi, és sokszor nem használt, hanem visszamaradt készletes teljesen új európában készült ruhák vannak. Szégyen vagy nem, de van ruhám turiból, mert kilós áron adnak (néha rajtafelejtett cimkéről megnézető) 40-60 fontos ruhákat.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.22. 15:45:18

Én a kínai fokhagymát nem értem. A fokhagymát a legkönnyebb termeszteni, ráadásul tök olcsó. Ha ingyen is van, hogy éri meg ideszállítani? A Vásárcsarnokban csak kínai fokhagyma kapható, persze a Tesco-ban is.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.05.22. 15:48:16

lelkylola: A fokhagyma valóban esélyes az évszázad talánya díjra! Mivel ebben nincs bizodalmam (valamint savanyítás után valamiért indigókék lesz a gerezdek nagyrésze), a fokhagymát ellenőrzött helyről szerzem be a rokonságtól.

CrL 2008.05.22. 15:49:42

no mail, no problem: bede kina cikke volt gondolom ott lenne a források között.

kallok 2008.05.22. 15:51:00

nagyon ott van a cikk, respect. kínában télleg nem csak gagyit gyártanak, ez is csak egy sztereotipia épp múltkor olvastam vhol a csúcshifi iparukról. kínait pesten legszívesebben a józsefvárosi büfésoron eszek. ott kínaiakra főznek...

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.22. 15:51:50

mindenkit megnyugtatok: a cikket nem Bede Márton írta.

Téglagyári Megálló 2008.05.22. 15:53:51

ergé, ez felér egy beismeréssel :-)

tewton 2008.05.22. 15:54:51

Lola,
a fokhagyma rohadt drága, ha a súly/ár viszonyt nézed, kilója kb. 1000 ft. Szállítható. Értékes. Krumpliból pl. nem kapsz kínait. A privát kedvencem a piros-fehér-zöld csomagolású, ami attól magyar, hogy nálunk csomagolják.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.22. 15:56:54

ötcsillagos ööö.. 5gőzgombócos írás :P

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.22. 15:56:54

Ezt a marosvikit ki kéne törölni és tiltani a picsába, mert már nagyon az agyamra megy a kéretlen reklámjaival. Valami hülye promós cég huszonéves aligérettségizett puncija lehet, aki kap 3 forintot minden hülye után, aki ráklikkel a linkre és teleszórja vele az összes elérhető blogot. Ma már legalább húsz blogban láttam a "kommentjeit".

(Én is ráklikkeltem először, csak hogy frankó legyek)

"azta" 2008.05.22. 15:57:30

hehh! mekkora egy fos post! teli ostoba demagógiával!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.22. 15:59:11

marosviki egy guerilla marketing program a matrixban.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.22. 15:59:30

tiboru, biztos valami kínai gerilla marketinges cég
tewton, akkor tehát drága. Azt hittem, hogy az egyik legigénytelenebb zöldség.

Asidotus 2008.05.22. 16:01:37

A rendszerváltáskor megszűnt üzemi étkezdék a kib.szott kapitalisták miatt volt. Ahogy privatizálták az állami vállalatokat, elsőként a jóléti dolgokat faragták le, mint a menzákat (ott nerm csak enni lehet, hanem termelni is), a vállalati üdülőket (amit még az egyszeri dolgozó is megengedhetet magának, anno)jó pénzért eladták.
Valahogy az volt a levegőben, hogy a "prolinak nehogy jó legyen már, nincs már az Öreg Kádár", főleg, hogy ezzel pénzt is tudtak keresni.

Téglagyári Megálló 2008.05.22. 16:03:29

Nünü, hát nekem maradt a Goldmann menza, rühelltem is nagyon

tewton 2008.05.22. 16:06:05

Senki ne klikkeljen marosvikire

marosviki egy dezodorreklám, ami azt magyarázza, hogy hogyan tudsz összekeverni 2 szagot egy harmadikká.

Van ilyen rövidben is.

eN 2008.05.22. 16:06:06

Lola, lehet magyart is, altalaban felfuzve, neha darabra/kimerve is. keresd azt, amelyiknek az alja (gyokere) domboru, az a magyar.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.22. 16:07:07

mindenkit megnyugtatok: a cikket nem ergé írta :)

Avvakum protopópa 2008.05.22. 16:10:44

Kurva jó a poszt! Némi megjegyzés többeknek: teljesen felesleges a jelenlegi Kínát illetően komcsizni. Bár én szeretek, de velük kapcsolatban már nem teszem, mert az egész kommunista párt egész egyszerűen hatalomgyakorlási technika. A marxizmus tételeit úgy ahogy van, leszarják, Maónak csak a képét tartották meg, mindenféle ideológiával a seggüket törlik. Abban megegyezhetünk, hogy egy ekkora országot egyáltalán vezetni csak szigorúan központosított hatalommal lehet, ehhez hivatalnokréteg kell, ennek pedig kell valamiféle intézményesített keret. No ez a PÁRT! Gondoljatok csak bele, mi lenne abból, ha ott néhányan(?) gründolnának politikai pártokat, mozgalmakat. Tökéletes tohuvabohu... Egyszer megpróbálták, a harmincas években, ahány helyi potentát vagy tábornok (eldugottabb vidékeken százados) akadt, annyi ország volt. Tömeges lett például a váltságdíjért történő emberrablás. (Megtörtént eset: az elrabolt tízéves fiúért a végtelenségig kifosztott kereskedő apa csak a díj felét tudta kifizetni, a vicces kedvű helyi főnök hosszában ketté vágatta a gyereket, és megüzente, ha megkapja a váltságdíj másik felét, megküldi a srác hiányzó részét is...) Beszarok az emberi jogokon rinyálókon. A legfontosabb emberi jog szerintem, hogy jusson valamilyen kaja. Sikerült megoldaniuk, hogy ne vesszen éhen a lakosság jelentős százaléka, jusson mindenkinek évente legalább kétszer atlétatrikó, bicikli, és ha ennek az az ára, hogy néhány unatkozó köcsög milliós példányszámú újságokban nem anyázhatja a párt vezetőjét, üsse kő, talán megéri. A tibetieket meg tényleg hagyjuk... Sorolhatnánk, hol, mennyire leszarta és leszarja a "demokráciák" nagy része az önállóságra vágyó, illúziókban ringatózó faszkalapokat. Kizárólag az érdek számít. A kínaiaknak is van ilyenjük, tessék tudomásul venni. A gagyivásárlásról pedig csak annyit: ha nem lennének, kb. egymillió magyarnak nem lehetne olyan érzése, hogy ő is fogyaszt valamit legalább, mint a tehetősök. Ha már nem tudunk nekik adni, akkor ne sajnáljuk tőlük azt az illúziót, hogy sportcipője van az ő gyerekének, és egyszer-egyszer beülhet étterembe, ha nem is Tournedos á la Rossinit, meg tintahalpuffancskákat rákszirommal és rebarbaramártással, de legalább kutyaeledel konzervből készült gung bao csirkét enni négyszáz ruppóért... (Bocs a hosszú léért!)

baggins21 2008.05.22. 16:11:29

Szerintem óriási a post respect!

Hitchiker 2008.05.22. 16:14:02

egy ide vágó vicc és hasonló poén is volt már de szerintem vicces és találó talán:

"elméletileg minden ötödik ember a világon kínai...
na akkor a mi családunkban apu, anyu, én, a nővérem vagy a kis Lu Ping a kínai? nem tudok dönteni...."

de Európának megmarad a szellemi tőke! vagy legalábbis ez a cél mostanság ha másunk úgy sincs...

megint más szempontból Japánnal is hasonló volt a helyzet a 80-as években nem? (nem tudom akkor még nem éltem) aztán a népesség növekedés megállt, a gazdaság pedig azóta folyamatosan stagnált (asszem a legutóbbi volt az első olyan év amikor valódi növekedés volt de az is 1-2% ha jól emlékszem)

cooper (törölt) 2008.05.22. 16:18:02

"Nálunk nincs nyugdíjrendszer, nincs ingyenes oktatás és egészségügy, nekünk annyink van, amennyit kínkeservvel megkeresünk"
Akkor faszér kellett a tandíj miatt rinyálni.
Szarok a kínaiakra. "Meg tessék dolgozni." Ez a kurva általánosítás, multinál, nyugati cégnél kell. Csak 300000 bruttó és 180000 kapsz kézhez, mert bazmeg az idióta állam elviszi a maradékot és olyan tisztségviselőkre költ többek között, akik a csempészárút meg a romlott kínai kaját engedélyezik.

Dekatlon 2008.05.22. 16:18:32

Sose értettem, hogy kínának mi a bánatnak az a hegyes, hideg Tibet. Csak lámák vannak ott meg a probléma. Ha elengedné szerintem jobban járna, de nem teszi. Valaki mondja már meg, hogy miért nem.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.05.22. 16:18:43

első mondat eleje:" Valljátok be, utáltok minket. Mi is utálunk titeket". Aki így gondolja, húzzon innen oda, ahol meg tudja becsülni magát, meg azokat, ahova érkezett. Ha a mexikóiak így viszonyulnának az amerikaiakhoz, már rég kitoloncolták volna az összeset. De nem, mert a többség bár illegálisan, de alázattal végzi a munkát, amit az amerikai nem szívesen.
"ha Rómában élsz, élj római módra" aki itt élő külföldi, és lenézi a magyarokat, szarjon sünt!

BéLóg 2008.05.22. 16:22:05

Régen olvastam ennyire jó irományt!
Gratulálok.

Egyébként nekem bejön a kínai kaja, és ezt a világ számos országában (kivéve Kína, hehe) próbáltam.
Nos ha ez a része igaz, akkor legalább abban nem kell szégyenkeznünk, hogy szar amit nekünk adtok.
Vagy szar az is amit máshol adtok a helyieknek....

Szerintem nem szar, igaz, nem minden büfétekbe megyek be.

Szóval Kína rulez, és füleimnek igenis a legkedvesebb, amikor egy vágottszemű fajtársatok, magyalul lámköszön és lámmosolyog.
Ész a sok, ócó a Magyal Vándolban is klassz volt.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.22. 16:22:34

A kínai fokhagyma amúgy szar. Csíp, de nincs olyan intenzív íze. Viszont jó nagy és gyorsan megromlik.

Yeto 2008.05.22. 16:22:39

a blogot nem ismerem, de ez a poszt csillagos ötös.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.22. 16:23:30

Yeto, Isten hozott, olvass bele a többi bejegyzésbe is :)

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.05.22. 16:25:55

első mondat eleje:" Valljátok be, utáltok minket. Mi is utálunk titeket". Aki így gondolja, húzzon innen oda, ahol meg tudja becsülni magát, meg azokat, ahova érkezett. Ha a mexikóiak így viszonyulnának az amerikaiakhoz, már rég kitoloncolták volna az összeset. De nem, mert a többség bár illegálisan, de alázattal végzi a munkát, amit az amerikai nem szívesen.
"ha Rómában élsz, élj római módra" aki itt élő külföldi, és lenézi a magyarokat, szarjon sünt!

EÖ (törölt) 2008.05.22. 16:26:16

na ez a cikk odabasz
és külön köszönet a matula linkért, azt hittem már a rési anyagok sincsenek fenn, amióta bezárt
mert ez egy gyöngyszem ám: matula.hu/index.php?section=article&rel=33&id=400

Széna Tomi 2008.05.22. 16:36:00

Dekatlon:
Valahol olvastam egy logikus érvet: pufferzóna. Hogy pl. senki ne telepíthessen rakétákat a határ közelébe. A rendszerváltás előttről ismerős lehet a helyzet...

rougon 2008.05.22. 16:43:42

ez a cikk nagyon ott van:D rég olvastam ilyen jótXD

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.22. 16:46:49

Már csak annak kellene kiderülnie, hogy Kínai Kálmán és Trágár Tóni írják ilyen nagy mennyiségben a különböző ismeretlen álneveken megfogalmazott dicsérő szavakat :D

Dekatlon 2008.05.22. 16:55:38

Köszi Tomi!
Ez a fajta geopolitika valahogy nem jutott eszembe. De igazad lehet a pufferzónával.

divali 2008.05.22. 17:00:53

Igen, e cikket magyarok írták. DE,

aki kifogásolja a kínaik magyar kiejtését, az gondolkodjon már el, hogy am agyarok idegen nyelvtudása milyen szánalmas. Aki meg büszkén veri a mellét, hogy beszél angolul, annak csapnivaló a kiejtése, és messze felismernia magyar akcentust....az abaj, hoyg a magyar anyanyelvű angol tanárok és vizsgáztatók kiejtése is messze eltér attól, amit tapasztalhatsz, ha csak bekapcsolod a BBC-t, de még az amcsi CNN-re sem hasonlít.

Van olyan ismerősöm, aki kifejezetten szereti a kínai boltokat járni, úgy hogy eleve tudja, hogy nem tartós ruhákat kap. Kb. 3 hónappal számol egy ruhára. Mint mondja, így legalább állandóan változik a ruhatára, meg is unná, ha évekig hordhatna egy felsőt. Így viszont nyugodt szívvel kivágja 3 hónap után és mivel olcsó, meg tudja engedni magának a mindig más ruhát. Ez is egy szempont. Igen, ezt főleg hölgyek szokták figyelembe venni.

Füzi Géza bácsi 2008.05.22. 17:07:15

állítólag azt olvastam egy kínai hírportálon, hogy az olimpia miatt bezárják a pekingi "3 betyár" magyar piacot. nem tudom, hogy ebből a hírből mi igaz? talán tudja valaki?

midnight coder 2008.05.22. 17:22:58

>de Európának megmarad a szellemi tőke!
>vagy legalábbis ez a cél mostanság ha
>másunk úgy sincs...

Ja, mint nálunk: ha ezt el tudod olvasni, leérettségiztél...

>Abban megegyezhetünk, hogy egy ekkora országot
>egyáltalán vezetni csak szigorúan központosított
>hatalommal lehet, ehhez hivatalnokréteg kell,
>ennek pedig kell valamiféle
>intézményesített keret.
A gond ott kezdődik hogy amikor majd elkezdődik a válság - és el fog, előbb-utóbb - akkor szvsz a Párt aktuális Vezére nem azt fogja mondani hogy ezt elkúrtuk elvtársak, nem kicsit de nagyon, ilyen böszmeséget kínai még nem követett el mint mi, hanem azt hogy az egész a gaz kapitalisták műve és meg kell védeni az érdekeinket a világban. Majd nekikezdenek őrült módon fegyverkezni...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.22. 17:44:24

Off

Az egyik kollégám nézte az Indexes címoldalt, rátokkattintott és így kommentálta a "Levél nagyorrú barátainknak" felkonferálást:

- Baszki, aszittem valami jó kis zsidózós cikk, erre meg a kínaiakat basztatják!

On

szubjektiv 2008.05.22. 17:59:10

A kínai fokhagymát én sem értem. Én kétszer futottam bele, értékelhetetlen, lehet, hogy nem is fokhagyma, csak génmanipulált izé, amit úgy varázsoltak, hogy kinézetre egy fokhagyma képzetét keltse. Kőkemény büntetővámot a kínai fokhagymára!! Kína pedig egy iparosított rabszolgatartó társadalom.

ÁrPi 2008.05.22. 17:59:43

1977ex azt mondja:

""ha nem teccik az ekkora arc kedves kínai elvtársaknak akkor el lehet menni. haza lehet szépen menni és nézni a kis arcú napi 4 szem rízst zabáló haverokat.""

Erre azt gondolkodja Mr. nénike :-)

nénike · reakcio.hu 2008.05.22. 13:49:14
"Hol hallottam én már ezt az el lehet menni fordulatot?"

Nénike!

EZT a Mo-i kis- és középvállalkozók egyik érdekegyeztető konzultációján mondta egyszer egy ember hisztérikusan. ÉS az adott ország északi szomszédjának, Szlovákiának gadasága azóta is DÜBÖRÖG.


Tehát hogyan hozod ezt ide?

betyár (törölt) 2008.05.22. 18:23:33

Remélem, aki ezt a posztot írta, már nyitott egy kínai büfét:)))

Egyébként darabokra lehetne szedni az érvelést nagyon gyorsan. Pl. miért csak 100 évvel később jelent meg a nacionalozmus, ha ilyen okosak, miért nem ők találták föl? Olyan baromi nagy az az ország, miért nem védték meg magukat a nyugati kereskedőktől? Miért dolgoztatják a feleségeiket rabszolgaként? A nagy találmányok, újítások miért nem az ő nevükhöz fűződnek? És egyáltalán mit jelent az, hogy nem is igazi kommunisták a kommunistáik, ez csak egy hatalomgyakorlási mód? Hát hiszen éppen azért kommunisták, ahogy a hatalmat megszerzik, gyakorolják és megtartják. arra büszkék, hogy nincs állami szociális rendszer? Hát akkor már inkább Amerika...
Persze értem én, hogy magunket akarjuk fikázni, de akkor írjuk simán azt, hogy lusták vagyunk, igénytelenek vagyunk, prosztók vagyunk stb, stb.

garázdabillegető (törölt) 2008.05.22. 18:26:52

csurtus '- Baszki, aszittem valami jó kis zsidózós cikk, erre meg a kínaiakat basztatják!'

Én az orr miatt csak most fanyalodtam rá az elolvasására, jobb híjján, hogy aztán rájöjjek, hogy az utóbbi évek legjobb írásán vigadok sírva... bár nem hinnám, hogy a kínaiakat basztatják, épp ellenkezőleg.
A kínai csodához a magyarok (és az összes többi ország) mélyrepülése is kell.

irrelevant 2008.05.22. 18:29:31

A cikk érdekes, talán a véleményemet is megírom majd róla, ha több időm lesz, most csak annyit szeretnék kérdezni, hogy ugye tudjátok, fiúk, hogy ez a két, alliteráló álnév MENNYIRE ciki?

ÁrPi 2008.05.22. 18:32:09

Posted:

""Amikor aztán egyetlen egyszer alkalmatok adódott belénk rúgni, meg is tettétek: a bokszerfelkelés idején nyalka magyar huszáraitok is ott masíroztak a nagyhatalmak büntető expedíciójának tagjai között, s jutalmul Tiencsinben egy egész városnegyedet kaptatok „koncessziós területként”, ahol aztán alig építettetek bármi maradandót.""

Kálmán s TóniTrágár!

Szerintem az egész monarchiás sereg Kínában Tiencsinben (PC - nemPC)
echte osztrák zsoldosokból állott, habár Boldizsár Gábor fogalmazásában ugyan más bekezdéseiben magyarbarátul szól de ehelyütt sem "nyalka magyar huszárok" kínai-írtásával kérkedik.

A monarchiában szerintem osztrák hadügy volt, kedves kínai testvéreim. x-)

Az kínai ágyú a Hadtörténeti Múzeumunk előtt?

Az a Monarchia szétdarabolódása ((trianon)) után ránkhagyományozódott, minket csak így - így csak - besározni-jó értéktelen osztalék.

plastik02 2008.05.22. 18:50:43

Bede az ufin? lol

jó kis cikk. egyrészt jogos, másrészt meg akkor is basszák meg a kínaiak és free tibet! ;]

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.05.22. 19:03:09

"Kőkemény büntetővámot a kínai fokhagymára!!"

Mint a poszt írója is megjegyezte, simán le lehet fizetni a határőröket...

Másrészt dögöljön meg, aki kínai fokhagymát vesz 10 forintért olcsóbban! Ez ebben a konkrét esetben még abszolút megoldható is lenne.

Google 2008.05.22. 20:02:19

Volt a HVG-ben egy cikk tavaly augusztusban, Kínai piac: nem adnak nyugtát, nem adóznak, feketén dolgoztatnak.
Ha a közbeszédben kevés szó is esik róla, nagyjából mindenki tudja, hogy a kínai piac nélkül a szegények élete még keserűbb és sivárabb lenne - írja Hegyi Gyula.

Én meg azt hiszem, hogy nem.
Bennünket bárkinek kiszolgáltatnak, csak külföldi legyen az illető. Aztán, hogy az nem fizet adót, vagy csak keveset fizet, feketén foglalkoztat, vagy mit csinál, az már az ő dolga. Semmilyen Hadművelet nem indul ellenük, mert hát kié is, kiké is az a piac?
Nem kellenek kínaiak (sem) ahhoz, hogy megalázzuk magunkat lépten-nyomon!

tevevanegypupu 2008.05.22. 20:46:44

Az orszaggyules elhalasztotta a kinai kerdest, majd egyszer targyalnak rola es talan valamit mondanak Tibettel kapcsolatban is! Jarjanak kinai alsoban, tornacipoben es zokniban eletuk vegeeig. Az osszes kepviselo aki ebbe beleegyezett.

Zetek 2008.05.22. 21:00:46

Ez annyira rossz vicc, hogy attól tartok komolyan gondoljátok. Csak hál' Istennek nemsokára ti is elvezni fogjátok a kínai nyomulás áldásait.

Google 2008.05.22. 21:43:46

Ránkszabadítják őket, ugye?

dowNLoad 2008.05.22. 22:03:14

MIDNIGHT CODER, 1000%-ig egyetértek!!!!
Ha valaki képes kicsinálni a ZSIDÓKAT, azok a kínaiak, csak az a gond, hogy annyira sokan vannak, hogy utána a nemzsidóknak sem sok tér maradna.
A kínai vezetés MAJDNEM megtalálta az egyetlen lehetséges megoldást, nem egyszerű mit kezdeni 1milliárd emberrel (szabályozott szaporodás!), egy szar mezőgazdasági területen.
Ha csak 2-300 millióan lennének, akkor élhetnének magyar átlag életszínvonalon is akár.
Nem lenne annyi fosminőségű gagyi, de lenne még ADIDAS cipő, amin Made in France felirat van (nekem még van) és minőségi szerszámok/gépek azok NÉMETORSZÁGBAN készülnének.
(ilyen olcsó fos gagyi nem lenne) KAJA KÍNÁBÓL?????
HUH! Nem merném bevállalni! (túl extrém nekem, mintha ők ennének kutyát/macskát is, +100napos tojás is ritka gusztusos, akkor már inkább a mediterrán vagy magyar konyha)

plastik02 2008.05.22. 22:20:47

"Ha csak 2-300 millióan lennének, akkor élhetnének magyar átlag életszínvonalon is akár."

azzal aztán kurvára ki lennének segítve

Google 2008.05.22. 22:30:24

DOWNLOAD,
A KÍNAIAKAT SEM SZERETED?

(nagy betűkkel írtam, lehet, hogy süket)

Zetek 2008.05.22. 22:44:50

A földrengés képeit elnézve, odahaza se jobb anyagból építkeznek. Egy apró kérés. Vigyétek haza Gauntanamoról az ujgurokat, vagy csendben végezzetek velük.

tewton 2008.05.22. 22:56:19

Zetek,
alighanem az állami iskolaépítésekbe ott is bekúszott a korrupció. Remélem, lesz néhány kivégzés majd a gyerekere szakadt épületekért.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.05.22. 23:22:07

A hozzászólásokat még nem bírtam megnézni, de néhány debreceni specialitás:
- itt a vietnámi állampolgárok is kínaiak (kímai származásúak)
- a mi aprószeműink igenis megtanulnak magyarul, olyannyira, hogy többen ízes, sőt ízős bihari tájszólásban beszélnek.
- itt gyönyörű hibrid gyerekek vannak
- az itteni mongolok olasz keméből nagyar árut gyártanak.

"Budapest kulturálisan nem része Magyarországnak. A mai napig vitatkoznak azon, hogy a magyarul beszélő svábok tanították-e meg a zsidókat magyarul, vagy fordítva" (BJ)

pillez54 2008.05.22. 23:30:55

Na, ők speciel vietnamiak, de ti úgyis kínainak nézitek őket, úgyhogy a lényegen ez nem változtat.

- nagyon jó

plastik02 2008.05.22. 23:53:21

"Budapest kulturálisan nem része Magyarországnak. A mai napig vitatkoznak azon, hogy a magyarul beszélő svábok tanították-e meg a zsidókat magyarul, vagy fordítva"

gyönyörű aranyköpés, akkor szerintem kiáltsátok is ki a függetlenséget, sok szerencsét hozzá!

(ha Budapest nem Magyarország, akkor mi a faszom Magyarország?)

tewton 2008.05.23. 00:00:49

Kitalátor,
direkt provokációnak dobtad be az idézetet? :)
gyönyörű aranyköpés!
(már vártam a felhördüléseket) :)

plastik,
"(ha Budapest nem Magyarország, akkor mi a faszom Magyarország?)"

v.ö. --> "kulturálisan nem része"
ja, és van ott még egy bizonyos maradék 93.000 km2

plastik02 2008.05.23. 00:06:15

hördülök. a maradék 93.000 négyzetméter a termőterület, hogy nekünk pestieknek legyen mit ennünk természetesen, most hördülj te.

plastik02 2008.05.23. 00:06:49

négyzetkilométer természetesen

Greg_69 2008.05.23. 06:36:16

Wehehehe :)
Beszaras, milyen jo ez a cikk!
Remelem nem mindenkinek az jon le belole, hogy kocsog sargak, mert akkor nagyon szomoru leszek.

Zetek 2008.05.23. 06:37:12

Kedves Kálmán! Ha jól tudom közületek évente százeren pusztulnak el csak a bányaszerencsétlenségek okán. Hajrá!!! Úgy 50 millió nő hiányzik, a remek egyke politika eredményeként. Éljen. Nő a sivatag, remélem szomjan haltok. Csók.

garázdabillegető (törölt) 2008.05.23. 07:32:22

Zetek, ez nem nagy eredmény.
Nálunk több százan halnak meg közlekedési balesetben, Európában itt az egyik legalacsonyabb a várható élettartam, a rossz egészségi állapot miatt azt is betegen élik meg rengetegen. A sivatag nálunk is nő, a gyermekvállalási kedvről meg olvasd el Tory "Just say no: Az anyasági támogatások csökkentése ellen" cikkét és a kapcsolódó kommenteket.
Pusssszancs.

Zetek 2008.05.23. 08:01:10

garázdabillegető, csak a bányákról beszéltem, a demográfiai helyzetről, meg a kemény környezetkárosításról, amiért olyan olcsó a szemetük. Viszont a kínai kaja ott tényleg jobb szintű ellenérvek nem játszanak. neked amúgy miért jó, ha itt rossz? Miért örülsz neki? Mesélj!

garázdabillegető (törölt) 2008.05.23. 08:08:41

Zetek, feleslegesen próbáltál a sorok közt olvasni, ott nincs semmi. Nem örülök neki. A mérgező játékok gyártóinak egyike, egy igazgató amúgy pár hónapja öngyilkos lett Kínában.

Zetek 2008.05.23. 08:22:24

Garázdabillgető: ez nem a sor és köze volt, csak pofátlan felütésű kínai cikk kapcsán nem világos miért hoztál oda nem illő érveket. Az öngyilkosságával pedig nem vagyunk kisegítve.

garázdabillegető (törölt) 2008.05.23. 08:51:45

Miért, az 50 millió nő hiányzik hogy jött ide konkrétan? Ennyire kielégíthetetlen vagy, vagy félted a csajainkat?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.23. 08:57:58

"kedvencem" az kínai büfé volt a keletinéál, amelyik a kirakaton hirdette, pár éve, méteres betűkkel, hogy náluk "halízű disznóhús" is kapható a menüben... ami csak azt jelenti, hogy haltáppal etették túl a disznókat, magyarán ipari hulladéknek minősíthatő a húsa, de itt úgy árulták, mint egzotikumot.. és nem ment csődbe a hely, sőt... :(

Zetek 2008.05.23. 09:06:37

garázda: Röviden úgy, hogy kegyetlen belső problémák - többek között a demográfiaira utaltam - vannak Kínában, így hál' Istennek már nem sokáig piszkálnak bennünket. Amúgy pedig az a nő, aki szóba áll velük, az megérdemli.

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2008.05.23. 17:26:54

Kina Hatalmas amig oda nem szakad innen az ember nemtudja elkepzelni , viszont amit megdobbenve tapasztalhat az ember , hogy a kinai csoda valojaban csak egy vizzel teli lufi ;) ami elobb utobb el fog duranni (ertsd kinaba ne mint amerikai turista menjel ;) A turistaknak megmutatjak a frisen felhuzott lapoketelepeket , de nem mutatjak meg hogy ortornyok veszik korbe ezeket a varosokat es ha egy halando kinai(igen azok a halando kinaiak akik zsakvaszon ruhaban leteznek) mer oda haladni akkor katonak rugdossak "haza" oket) iszonyat allapotok vannak a "mainland" -on
Olyan szegenyseg es ehezes amihez kepest a delamerikai kartonvarosok lakoi jomoduak. Olyan merteku termeszeti szennyezes ami talan sehol masutt a vilagban. A nagy kinai cegek amik szorongatjak a vilagot valojaban generalisszimok kezeben vannak, ami innen cegnek tunik az valojaban csak valami fele kommuna. Szoval a cikk fergetegesen jo DE
kepzelebeli barataink menjenek haza egy kicsit es vissza fognak ide kivankozni ;)

Halálgén 2008.05.24. 09:37:41

Kedves 萬歲!

Sanghajban a japánok írták ki, nem mi, hogy kutyáknak és nektek tilos a bemenet!

Üdvözlettel,
A nyugati kultúra ámen!

Gotama 2008.05.24. 10:49:50

Hogy miért kell Tibet nekik? Pl:
1 Óriási nyersanyagforrások (fémek pl lítium -> mobilok!!)
2 Lakóhely KÍNAIAKNAK (tibetiek lassan kissebségben...)
3 Atomhulladék lerakó!!! (NEM VICC)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.24. 11:11:48

"Atomhulladék lerakó!"
na végre, én is folyton kérdeztem ezt itt, hogy mennyire igaz...

Francois Pignon 2008.05.24. 11:13:38

Tibet egy bazi nagy kőbánya lehetne.

tewton 2008.05.24. 18:48:06

vagy gyakorlóterep taktikai bombázásokra és föld-föld rakéták tesztelésére.

dowNLoad 2008.05.25. 15:31:09

google, NEM SZERETEM, hogy itt vannak, termeljék OTHHON a minőségi cuccokat: SELYEM, PORCELÁN, ZÖLD TEA, stb...
Az ELEKTRONIKÁT/GÉPGYÁRTÁST hagyjuk meg a NÉMETEKNEK, róluk valahogy el tudom képzelni, hogy precízek.

KITALÁTOR, a GYÖNYÖRŰ HIBRID GYEREKEKET meg dugd fel magadnak!!!!!!!!

Nagyon gázos ez a fajta globalista-multikulti, amelyiknek GYEREKMUNKÁSOKRA, RABMUNKÁRA, meg TÁBORNOK-ÜZLETEMBEREKRE van szüksége, szóval ELMEHET az egész rendszer a PICS*BA!

Jólmondod Halálgén, a Bruce Lee filmekben is látható volt, hogy mennyire utálják a JAPÁNOKAT, a Kínaiaknak és KUTYÁKNAK belépni TILOS! feliratért IS!!! (az a táblát rúgta szét Lee a film végén)

tevevanegypupu 2008.05.25. 16:56:50

Ma vettem par ruhat a Zara-ban, nagy meglepetessel vettem tudomasul, hogy az osszes cucc Made in China feliratot viseli a cimkeken. Avagy Made in India, Pakistan. Elkepeszto. Mert ha valoban munkat is adnak az ottaniaknak - itt peldaul a spanyolok - azt mindenki tudja es lathatta hogy gyerekek vagy nok dolgoznak fillerekert, napi 14-15 orat szornyu korulmenyek kozott. Azt hiszem az indexben olvastam, hogy az egyik ujsagiro kinai termekek nelkul akart elni par napig. Nem tudom a vegeredmenyt, de az elso nap utan vagy 15 ezer forintot adott ki pluszban es nagyon sokat maszkalt masfele - mondjuk Made in Hongrie -aruk utan. Minden kinai volt. Szoval a sarga veszedelem megerkezett.(: Kritikan aluli kivitelben raadasul.

raptor_ 2008.07.15. 11:47:46

én csak annyit szeretnék kérni a nagyrabecsült kínaiaktól, hogy pakoljanak össze, szépen menjenek haza, vigyék el a szemetüket vissza oda, ahonnan jöttek. semmi szükség a megszállásukra.

nagyon szeretem őket, de minimum 10000km-ről.

kezit csókolom.

murmuc75 2008.08.04. 20:29:39

Kis kiigazítás:
1: Nem portyáztunk a határaitoknál, hanem ott éltünk.
2: Ellenünk építettétek a nagy falat.
3: Ti hívtátok be a hunokat, hogy megfékezzék a tartományaitok közötti polgárháborút. Nem mellékesen, belölük lett a ti nagyra tartott Han császári dinasztiátok.
Nálatok van egyedül hun kutató központ.

Keleti kúltúra
Tökömet.

Kérdésem:
Ti mért nem fizettek 55% adó/járulékot?
Mért tudtok 5 Ft-os vámot fizetni egy pár Cipőre?

Ja és nem kell anyit dugni gumi nélkűl, és nem lesztek olyan sokan.

stevy 2008.08.12. 11:13:27

Én voltam Kínában - nem mint turista! Olyan az egész, mint aki most ébred egy nyomasztó álomból.Még távolról sincs minden a helyén, de rohamosan arra tart. Eszükben sincs olyan lényegtelen dolgokkal foglalkozni, hogy kinek tartsanak be - nem magyarok. Egyszerűen nőnek, erősödnek, megújulnak. És mindenkinek pontosan olyan minőségűt gyártanak és adnak el, amilyet kér. Amivel otthon tuningolják magukat, az abszolút első osztályú. Mennek a maguk felemelkedési pályáján, mert az a véleményük, hogy a kínaiaknak Kína érdekei a legfontosabbak.(van benne valami) Hát elég kínos lesz azzal szembesülni, hogy belátható időn belül kínai emberjogi szervezetek fogják felemelni a szavukat az euroindián rezervátumokban élő bennszülöttek sorsának javításáért.

Pannon Puma 2008.08.13. 07:42:24

hatezerér veszel akkus csavarozót, nem is a legagyibbat. hogy ezt hogy csinálják (anyag+munkadíj+szállítás+árrések), nem tudom.

de az nagyon igaz, hogy az európai cégek kiviszik a tudást és a technológiát kínába, és a menedzsmentet kurvára nem izgatja, hogy néha el kell neki röpülnie pár napra, a lényeg, hogy a részvényesek ne verjék az asztalát. a németeknek, angoloknak, egyebeknek ezen rétegében ugyanúgy nincs nemzeti felelősségvállalás, mint mondjuk a magyar politikában. ők nem németek, angolok, akármik, hanem tőkések. na aztán hogy ez hova vezet, nem tudhatja senki.

vinczeemi (törölt) 2009.04.09. 13:36:36

Ajánlanám figyelmetekbe az erre íródott választ.
www.tikinaiak.hu

zsolti07 2010.12.18. 23:27:41

nemmerem leirni a véleményem.:( elkel gondolkozni ezena cikken.

piciló 2011.01.28. 14:11:48

Kedvesz szálga teszókák!
Ész akkol még nem isz említettétek a középszelű pénzszóvál éltelmiszégünket. Pedig az ő olluk az igazán egekbe szökő ám. Jaj! Jaj! Mál megint mi cúszott ki a csúf számon.

Sapika 2011.02.27. 22:36:14

Most kaptam meg ezt a cikket barátoktól, 2 év késéssel
Bölcsnek és tanulságosnak érzem, meg persze szellemesnek is. Ha a szerző olvassa a hozzászólásokat, akkor ezúton gratulálok a cikkhez.
süti beállítások módosítása