Politikusok, görények és Stadler Jóska - Kinek adjuk százalékunk
2008. május 17. írta: Francois Pignon

Politikusok, görények és Stadler Jóska - Kinek adjuk százalékunk

 Nem tudom, nemzeti karakterünk része-e, hogy honfitársaink többsége az utolsó napokban nyújtja be SZJA-bevallását. Nyilván köze van a dologhoz az ezeréves múltnak, Trianonnak és Kádár Jánosnak is, de ezeket az összefüggéseket nem látom át, nem is erről akarok írni, hanem az SZJA felajánlható morzsáiról. Mert ezek azok a napok, amikor még a legelvetemültebb politikafüggőknek sem a szabad demokraták jutnak eszébe elsőre az 1%-ról.

 Az egyházi századdal könnyebb a helyzet. Az ember vagy tartozik valamilyen felekezethez, vagy csak van egy ismerőse, aki érdekelt valami jó kis adómentes szektában új vallási kísérletben. Nyilván komoly hitéleti tevékenység folytat a Holisztikus Egy-Ház, és bizonyára izgalmas dolgok történnek az Ősmagyar Táltos Egyházban is, de ha nem érintette még meg Pörzse Sándor szirénhangja, valamirevaló reakciós marad a bevált felekezeténél, vállalva a sötét középkoriság bélyegét is.

 Az alapítványi százalék már többeknek okoz fejtörést. Ha nem kéri el a gyerek iskolája, óvodája, az ember tanácstalanul nézegetheti a rendelkező nyilatkozatot. Akinek végképp nincs ötlete, és nem az alapítvány-reklámok alapján szeretne dönteni, hanem erre is itt várja a választ, azok kedvéért álljon itt néhány személyes tipp.

 A politika szerelmesei nem is találhatnának megfelelőbbet a pártközeli alapítványoknál. Tiszta kezek, üvegzsebek. Valami azért azt súgja nekem, nem ezekhez fog a legtöbb felajánlás érkezni. (Pedig milyen érdekes is lenne, ha nemcsak az egyházak, hanem a pártok támogatottságát is így mérnénk.)

 A különféle egészségügyi alapítványok mellett a legnépszerűbbek az állatmenhelyeket működtető szervezetek. De nem minden állatnak jutott olyan szerencsés karma, hogy kutyusnak vagy cicusnak szülessen. Sajnos ezen a területen még igen erősek a faji előítéletek. És olykor bármelyik négy- vagy akárhánylábú barátunknak elkelne egy állatmentő Kudlik Júlia. De van, aki gondol az elveszett vagy utcára tett kedvencekre a kutya-cica univerzumon kívül is. Adóügyi cukiságunk: görénymentés és örökbeadás.
(Szja 1% - 2008-tól a görényeknek is adható. LOL)

 Az egészséges testi és szellemi fejlődés és a jó egészség legjobb barátja a rendszeres sportolás. Szinte minden sportszövetséghez tartozik valamilyen alapítvány. Támogathatjuk, hogy gyermekeinkből élsportolót neveljenek, akik majd felnőve sok örömet szerezzenek nekünk, miközben sörrel a kezünkben a tévé előtt punnyadunk.
De miért is tennénk, mikor vannak még nekünk való, sörözés közben űzhető sportok? Szponzoráljuk a Macsoszt, még nem késő elkezdeni sem, akár belőlünk is lehet megyekettes csocsóbajnok.

 Tudom, mindez nehéz döntés, tartsuk szem előtt: hiába a szépen hangzó célok, a legfontosabb a megbízhatóság. Mi garantálhatja, hogy adóforintjaink nem változnak át kurátorok feneke alatt gördülő fekete Audikká? Mi más, mint egy hiteles arc. Személyes ajánlatom: Stadler Józsi bácsi.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr59473621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2008.05.17. 11:04:24

Ne feledjük azért a határon túli magyarok támogatását sem. Bár tudom, hogy honfitársaink nagy része többre tartja a szegény árva cicuskákat és kutyuskákat, mint a határon túl élő nemzettársainkat.
A szórványmagyarság támogatásáért jó szívvel ajánlom a Hármashalom Alapítványt: harmashalom.cwe.hu/

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2008.05.17. 11:31:27

Egyházak mellett támogathatóak a kiemelt pénzügyi előirányzatok is. Valamelyik blogíró már megemlékezett róla, kiemelve, hogy ebből már csak kettő van, a parlagfű írtás és a gyermekszegénység. Egyháznak nem adok, nem kellenek a vallásnak, szóval akármyennyire is gyurcsányi, a gyermekszegénység mellett döntöttem. A másik százalék mehet a Vöröskeresztnek, botrány ide vagy oda, mégis csak ez a legnagyobb segélyszervezet.
A Stranger Than Fictionről jut eszembe, milyen lenne, ha mi rendelkezhetnénk az adónkról? Az adóbevalláson szerepelhetnének a költségvetési tételek, mi pedig beírhatnák, mire mennyit vagyunk hajlandóak költeni. Pacifisták pl. 0%-ot honvédelemre... stb.

Hadrian VII. · HTTP://KONZERVATORIUM.BLOG.HU 2008.05.17. 11:31:56

Adjuk a Csányi Alapítványnak :D...

Egyébként évről évre érdemes nézni, hogy milyen, kreatívabbnál kreatívabb plakátok jelennek meg. Az aszfalton fehér krétával egy halott kutya körvonalai, mazsihisz plakáton holokauszttúlélő gyerekkel, satöbbi, a jóízlés határai évről évre tágabbak...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.17. 11:35:12

Én nem adtam 1%-ot ... eléggé felnyomott idegileg, hogy megváltoztatták tavaly a törvényt, és a munkahely NEM KÖTELES megcsinálni a dolgozóik adóbevallását.

Nos, tegnap pénteken kiderült hogy mivel én ezt nem kértem januárban, így önadózó vagyok ... egész délután 200-as pulzussal rohangáltam életem első önálló adóbevallását összerakni.

Nem leég, hogy a bruttó fizum fele elment adóbe, még ÉN könyveljem le az államnak ..

Dr Kangörény 2008.05.17. 11:36:18

Kíváncsian várom, hogy gazdaságilag mellettünk elszáguldó szlovákiában élő magyarok mennyire fogják támogatni a lemaradó anyaországot? Gondolom kb. annyira, mint a korábban audikkal rohangáló jugoszláviai magyarok.

Cook kapitány 2008.05.17. 11:45:39

Legszívesebben egy kis helyi szervezetnek adnám, de én is félek, hogy csak az önkormányzati képviselő fog belőle tankolni (www.adhat.hu/szerv/egyszerv/992.html) vagy a felesége (www.adhat.hu/szerv/egyszerv/57355.html). :-(((

A vége megint az lesz, hogy odaadom a nagycsaládosoknak vagy valamelyik hajléktalansegítő szervezetnek.

Mariannka51 2008.05.17. 11:46:51

A magam részéről csak olyan szervezetnek, egyesületnek adom az 1%-ot amit megismerhetek. Nem támogatom az állami juttatásba részesülöket, mert ők már kaptak az adómból az állami juttatáson keresztül. Viszont nagyon fontosnak tartom, hogy a civil kezdeményezések megerősődjenek mert véleményem szerint csak velük lehet politika mentesen müködni.
Praktikusan azt tanásolom, hogy körbe kell nézni a szűk környezetben és megismerni az ilyen kezdeményezéseket. Fontos számomra, hogy a befolyt összeg hány százalékát költik közvetlenül a meghatározott célra. Az elmúlt években igy találtam rá egy többszörösen fogyatékos gyerekeket nevelő óvodára Lörincen.. vagy a vak gyerekek óvodájára Budán.
A legfontosabb az 1% mellett az lenne, ha tudnánk időt szakítani, hogy ne csak pénzzel segítsünk. Pl a fogyis oviban megkértek, hogy vegyek részt az ünnepükön, mert a gyerekeknek nagyon fontos, hogy épp idegenekkel is kapcsolatba kerülhetnek. Úgy gondolom, bár elöször féltem mert elötte soha nem volt ilyen tapasztalatom, sokat kaptam tölük, többet mint amit én adni tudtam.
Án mindenkit biztatok nézen körül, szánja rá az időt és ha talál olyant amit jónak talál és meggyüzüdik róla, hogy nem Audikra költik a pénzt adja oda, járjon vissza, hátha tud másba is segíteni. Gazdagítani és gazdagodni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.05.17. 11:57:35

Azért arra kiváncsi vagyok, hogy pártfunkciknak multiknak mennyi megy ebből az 1%ból, mert nem ingyen plakátolták teli mondjuk Bp-t, az is biztos. Ránézésre többől mint 365millió.

Francois Pignon 2008.05.17. 12:07:32

Komolyra fordítva, a Mariannka által leírtakat ajánlom én is mindenki figyelmébe. Magam is személyes ismeretség alapján döntök. A tévében, újságokban, plakátokon kampányolóknak semmit. Olyan alapítványnak sem, amelyik (micsoda egybeesés) éppen a ezekben a napokban ad át orvosi műszert nagy médiafelhajtás közepette.

heima (törölt) 2008.05.17. 12:10:04

szerintem ez az egyszázalékosdi az első pont, amit meg kéne szüntetni egy adóreform folyamán. szvsz többe kerül az adminja, mint amennyi bevételt hoz a szervezeteknek.

Dr Kangörény 2008.05.17. 12:14:33

zero, ha nem nyilatkoztál időben, akkor korábban sem volt köteles megcsonálni a cég a bevallást. Tavalyelőtt csak annyit változtattak, hogy ha kéred, akkor sem muszáj megcsinálniuk. :-)
Ezzel egyébként pont nem az állammal csesztél ki, hiszen otthagytad náluk az adód 1%-át.
Én az egyik 1%-ot a spotegyesületnek adtam, ahol tag vagyok, a másikat a parlagfű ellen, hogy ne mondhassák, nincs pénz az állami területek rendbetételére.

Dr Kangörény 2008.05.17. 12:17:28

Ja, a görényeknek adható pénzből én nem kapok. :-(
heima, csacsiságot írtál, minimális admin költség jár a nyilatkozatok feldolgozásával, hiszen az szja bevallás része a nyilatkozat, azt meg amúgy is feldolgozzák.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.17. 12:24:28

Én a pápistáknak adtam, idén keresztelő lesz, és az esküvő előtt lemondtam arról az Asszony kedvéért, hogy a gyerekek is őseim szentháromságtagadó hitén nevelkedjenek.
A másik meg a Magyar Madártani Egyesület, kell a pénz a parlagisasoknak ,meg a kerecseneknek. Őrizni kell a fészkeiket állandóan, kapósak a fiókák, vinnék a digók vadászmadárnak.

heima (törölt) 2008.05.17. 12:25:38

kangörény, szerintem a szervezetek nyilvántartása, ellenőrzése, a pénzek kezelése, elszámolása elég nagy terhet ró az APEHre, ismerve a magyar államigazgatás hatékonyságát.

De akár a pénz megszerzésére fordított kampányköltségek is könyvelhetőek a "mínusz" oldalra...

Ács Ferenc 2008.05.17. 12:33:50

A Hármashalom Alapítványt jó szívvel ajánlom én is, lévén, hogy az egy százalékokat a kárpátaljai magyar pedagógusok kapják meg, a Zrínyi Ilona Ösztöndíj formájában.

tevevanegypupu 2008.05.17. 12:34:33

Naponta lathatolag nagyon lerobbant, sokszor mozgasserult, testi hibaval szuletett, iszonyu sebekkel, vegtag nelkuli, fellabu, mankokkal alldogalo, derekszogben meghajlo szazeves vagy fiatalabb anyokaknak, apokaknak adom, remelem tobbet mint egy szazalekot. Es allatmenhelynek. Utalom azokat a szervezeteket akik tobb millioert reklamozva magukat kuncsorognak penzert. Nem!!

Nicosta 2008.05.17. 12:40:34

Vannak olyan sportegyesületek, ahol hátrányos szociális helyzetű fiatalokkal foglalkoznak, állami támogatást nem kapnak, néhány kisvállalkozó és magánember önzetlen segítségével tudnak csak fennmaradni ebben a nehéz világban.
www.hungolf.hu/egyszazalek.php

Nicosta 2008.05.17. 12:41:21

Ők biztosan jó helyre teszik az 1%-ot.

RoFä 2008.05.17. 12:56:38

Évek óta hajléktalansegítő alapítványnak adtam, idén meg az anonim aids szűrés alapítványnak. Örülnék ha a másik 1%ot is lehetne civil szervezetnek (egyháznak nem vagyok tagja). Szét tudnék osztani 15-20%ot is probléma nélkül.

A gondom csak az, hogy hírlik néhány nagy alapítványról is, hogy nem teljesen arra költik a pénzt, amire.

A másik ötletem, hogy az egyházi 1%ot legalább lehessen egyházi alapítványnak (Máltaiak, baptista szeretetszolgálat stb) adni. A feneketlen egyházi kasszát nem szívesen hizlalnám, de így OK lenne, ha én pántlikázom a pénzt...

Mr. X 2008.05.17. 13:13:30

Bár fontos dolog a kutyák és a görények megmentése is, számomra nem kérdés, hogy egy gyermekkórházat fogok támogatni. A Bethesda gyermekkórház a felajánlásokat egy országos égéscentrum létrehozására fordítja. (link: www.bethesda.hu/Eszkoz/Alapitvany/Alapitvany_plakat_2008.jpg)

Nekem is volt ,,szerencsém" anno ebben az intézményben lábadozni, és csak jó emlékekkel tértem haza, ami egy kórházról sokatmondó állítás.
Bár a református egyház működteti, a gyógyításé a főszerep, nem a hitéleté. Nem mellesleg pedig sokkal jobban megbízom bennük, mint egy akármilyen politikai szervezetben.

Dr Kangörény 2008.05.17. 13:26:15

A közhasznúként nyilvántartott társadalmi szervezetek kaphatnak az 1%-ból. Ezeket nem az apeh tartja nyilván, hanem a bíróságok, tehát az apeh csak annyit foglalkozik ezekkel a szervezetekkel, mint bármelyik másik adóalannyal. A pénzek kezelése? Ugyanannyiba kerül, hiszen az utalások díja az államkincstárnál ugyanannyi, akár állami számlára küldik a pénzt, akár másnak. A támogatások felhasználását sem az apeh ellenőrzi, hanem a felügyeleti szerve, vagyis a bíróság.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.17. 13:35:19

Én a Nemzeti Jogvédő Alapítványnak adtam. Nem is értem, hogy miért maradt ki a politikai felsorolásból...

Gessler 2008.05.17. 13:44:16

Senkinek. Mindenki lop.

heima (törölt) 2008.05.17. 13:47:03

Jók a programok, minden jó.

Francois Pignon 2008.05.17. 13:49:12

Lola, valahogy nem leptél meg. ;)

mr.joshua 2008.05.17. 13:56:13

Gessler, ez volt ám a konstruktív hozzászólás!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.17. 14:44:28

Kangörény_

Tavaly nyilatkozatban kellett kérni, hogy önadózó akarsz lenni. Ha ezt nem kérted, automatikusan a céged csinálta az adóbevallást.

Idén már azt is kérni kellett, hogy a céged csinálja. Na, itt szívták meg sokan.

IHCS 2008.05.17. 19:01:06

Egyébként nem értem az egyházakat. Én biztos azzal kampányolnék, hogy minden beérkezett egyházi 1% felét az egyház által fenntartott iskolákra/fogyatékos intézményekre/kutyamenhelyekre vagy a katolikus/baptista/református/stb. szeretszolgálat működésére fordítom és ha jól választották ki az intézményt, akkor szerintem az egyházak támogatásával alapvetően szkeptikus, de a civil kezdeményezéseket támogatóktól kapnának annyit, hogy a végén a hitéletre sem menne kevesebb.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.05.17. 23:24:16

Amikor meg nagyon keveset dolgoztam, nagyon keveset is adoztam. Felajanlottam az adom 2x1%-at, aztan tertivevenyes levelben kaptam valaszt az AHEH-tol, hogy sajnos az adom 1%-a nem eri el a 100Ft-ot, igy nem tudjak odaadni a kiszemelt egyhaznak/alapitvanynak. Mindket boritekon 130 Ft ertekben volt belyeg...

A slusszpoen: a hatarozat ellen 3000 Ft-os illetekbelyeggel, 30 napon belul fellebezhettem volna...

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.05.17. 23:28:17

tevevanegypupu 2008.05.17. 12:34:33,

azokkal csak vigyazzal, a tobbseguk maffiaknak a rabszolgai. Adjal nekik kajat, pl. csokit, annak nagyon halasak tudnak lenni, mert azt nem veszik el toluk (en pl. azt szoktam adni)

nagykerek 2008.05.17. 23:30:13

A 2x1 %-ot mindig odaadom valakinek, mert szerintem az államnál maradna a legrosszabb helyen. Viszont egyre óvatosabbnak kell lenni azzal, hogy kinek. Túl sok a "rossz hatásfokú" alapítvány. Szóval ismeretlennek ne! Mindegy milyen jól is adja el magát egyébként.
Néhány példa mondjuk itt:
elmondo.blog.hu/2008/05/14/egy_szazalek_korrupcio

tevevanegypupu 2008.05.17. 23:43:55

Istvan
szoktunk mi is csokit vagy sutemenyt adni, es korulbelul tudom, hogy valoszinuleg sokan megbizasbol koldulnak. Csak mindig arra gondolok - peldaul gyerekeknel - hogy ha nem visznek penzt akkor valoszinuleg megverik oket. Es az oregekkel is rettenetesen bannak.

kzgy 2008.05.18. 07:57:44

Valaki írta fent, hogy miért nem lehet mindkét százalékról civilek javára dönteni. Teljesen jogos a kérdés, főleg, hogy az egyházak mellett juthat a parlagfűirtásra is. (Bár mostanában szerencsére kevesebb szó esik erről a marhaságról - egyszer valaki menjen ki egy olyan telekre, amin 5 éve nem csináltak semmit. De tényleg semmit. Azon nem parlagfű lesz, akármibe lefogadom. Szukcesszió!)

k|M · reakcio.blog.hu 2008.05.19. 13:31:22

Én református reakciós vagyok a családom összes tagjával egyetemben, övék az egyik 1% évek óta.

jbb 2008.05.19. 14:51:51

Én is református vagyok, szóval az egyházi 1 oda. Csak a 0066-os technikai számnak nem örültem, olyan izé.
A másikat az asszony az Újszülött mentőknek adja, én a Rákóczi Szövetségen gondolkozom. Tudtok róla valamit? Benne vannak az első 100 legtöbbet kapó alapítványban, csomószor láttam is őket megjelenni, remélem nem valami szoci ifiszervezet (demiszbitfibsociet) fedőszerve.

k|M · reakcio.blog.hu 2008.05.19. 14:56:47

Csak láttam őket itt-ott, tudni nem tudok róluk semmit sem.

Francois Pignon 2008.05.19. 14:58:30

A Rákószi szövetség nem szoci fedőszerv. Bár az elnökük kísértetiesen hasonlít Kádár Jánosra. ;)
www.zkik.sk/hirmondo/200509/halzl01.jpg
www.gyomro.hu/upload/3_%20cikkhez%20Halzl%20Jozsef.JPG

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.05.19. 15:11:38

A Rákóczi szövetség abszolút rendben van.
Amiről én tudok, határon túli magyar pedagógusoknak
tartanak továbbképzéseket például.

Ács Ferenc 2008.05.19. 18:15:38

Adjátok inkább a Hármashalom Alapítványnak, kárpátaljai magyar tanárok fizetéskiegészítésére (ösztöndíj formájában, helyben.)
süti beállítások módosítása