Magasabb bírságok: végre!
2008. május 09. írta: Ács Ferenc

Magasabb bírságok: végre!

 Csak üdvözölni lehet, hogy Abszurdisztánban végre kezdik szankcionálni a potenciális országúti halálosztókat. Az új bírságokat egyáltalán nem nevezném magasnak: ugyan miért is lenne sok pár tízezer, vagy egy-két-háromszázezer forint annak, aki hobbiból kockáztatja más életét? A gyalogosoknak Budapesten ma minden nap egyfajta túlélési gyakorlat: a zebrán az autók, a járdán pedig a biciklisták üthetik el az embert, ha nem figyelünk helyettük is. A magyarok közlekedési kultúrája az ország általános elmaradottságával állítható párhuzamba: széles körben jellemző a tahóság, az agresszió, a kivagyiság, a másik figyelmen kívül hagyása. Meg kellene próbálni visszaadni az utakat a tisztességes, szabálykövető vezetőknek, a bicikliutakat a biciklistáknak és a járdát a gyalogosoknak. Örvendetes az is, hogy ezentúl az üzembentartó viseli az autóért a felelősséget: talán kevesebb lesz a bújócskázás.

 De az érdemi javuláshoz arra is szükség van, hogy a jelenlegi - európai mintára felemelt - büntetés ne csak kampányszerű legyen, hanem következetes és folyamatosan alkalmazott. Egyébként ha a rendőrség tisztességesen bírságol, azaz nem saját zsebre, akkor jelentősebb forrásokra is szert tehet. Arra kell törekedni (akár a bírságok további emelésével), hogy akinek vaj van a füle mögött, az a rendőrtől úgy féljen, mint Amerikában. Tudom, hogy ilyen soha nem lesz itt, de ezt kell megcélozni. Fontos lenne megfékezni végre a motoros tébolyt is. Túl sok embert ölnek meg a szabadon randalírozó őrültek ahhoz, hogy itt ne történjen szigorítás. Vagy gondoljunk csak arra, hogy egyesek mit művelnek motocross címén az erdőkben manapság. Rendet az utakon!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr20461621

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: S-blog 2008.05.10. 07:40:52

Közlekedj, ha tudsz!Nem, kedves olvasó, nem hülyültem meg teljesen. Azért írok megint a gyorshajtós pénzlovagokról mert megint előjöttek a zsúrpubik, akik egy métert sem vezettek, és nem tették ki a lábukat a pesti belváros 10 km-es körzetéből. Ha mégis,…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brodaclop 2008.05.10. 00:52:47

"Ha szerinted nincs meg minden jogom arra, hogy ott ne tartsam be a szabályt, akkor neked nincs agyad."

Nincs semmilyen jogod ra, hogy ne tartsd be a szabalyt. Ugyanis ott van a tabla, ami megtiltja, hogy 30-nal gyorsabban menj. Tehat nincs jogod. Pont.

Hogy hulyeseg, hogy ott van a tabla, nem vitatom. Tiltakozz ellene. Menj tuntetni. Sztrajkolj. Rakjal ki a 30-as tabla melle egy "FASZSAG" tablat. Egyvalamihez nincs jogod: 30-nal gyorsabban menni. Ez ennyire kurva egyszeru. A jog nem agy kerdese, ha igy jobban tetszik.

Es kikivankozik belolem a 20 forintos kerdes is: mennyi idot is vesztesz azzal, hogy lefekezel ott? 26.4 masodpercet? Vagy akar a duplajat is? Atyaeg, ez iszonyu, nem is tudom, hogy birod ki ezeket a borzalmakat.

Káposztakukac 2008.05.10. 00:54:20

ez az a vasúti átkelő, ami ellen a winkler robi is tiltakozott és kiderült, hogy szó szerint nincs kezelője az egész táblakavalkádnak?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.10. 00:54:21

Namir

Jaja!

A XIV. századi Londont lovaskocsival észak-déli irányban 5 óra alatt lehetett átszelni, és ma is öt órára van szükség ehhez, meg egy autóra...

Fasza dolog a statisztika.

Namir 2008.05.10. 00:55:03

Káposztakukac:
Talán úgy kellene felfogni a gyorshajtást, hogy
"Így mulat egy magyar úr!"

Ha gyorshajtok, fizetek, mint a katonatiszt. :)

Ha meg nincs pénzem, nem hajtok gyorsan. :)

Namir 2008.05.10. 00:58:56

Káposztakukac:
Én a közlekedés átlagsebességére gondoltam London esetében:
ha jól emlékszem most is kb. 5-10km/h óra között van, ami nagyjából a lovaskocsik tempója.
Vagy tévedek?

Namir 2008.05.10. 01:00:40

elnézést, a címzett elírásáért: nem Káposztakukac, hanem kolbászosszömle. (madár, madár)

Maresz 2008.05.10. 01:02:05

kaposztakukac
ha a 20e forint is elrettentene, akkor jo lenne.

de szerintem azt a legtobb ember akinek telik autozasra, ugy fogna fel, hogy resze az eves koltsegvetesnek nehany ilyen "balszerencse".

es most mar ismetlem magam, de pont ezert nem ertek egyet az okfejteseddel, mert ugy erzem, a hattereben, kimondatlanul az van, hogy a buntetes nem rajtam mulik, hanem a szerencsen.

nem igaz. azt az egbekialto pofatlansagot leszamitva, ha manipulaljak a meroeszkozt (es ez talan meg hunniaban sem esik meg) minden mas esetben te tehetsz rola ha megbirsagolnak. te kontrollalod. a sajat viselkedeseddel.

ha pedig igy van, miert ne fajjon? te dontottel ugy, hogy megszeged a szabalyt. es ha ez a dontes egyszer tudatalatt megtortenik (szokasbol, osztonbol, zsigerbol) - nos, mire fog emlekezni egy eleten at, a 20 ezerrre, vagy 300 ezerre?

en egyszer potsdamban szembeparkoltam egy kicsi mellekutcaban. raadasul keves aprom volt es tudtam h le fog jarni a parkoloora. szoval dolgom vegeztel rohanok vissza, "hatha meg nem kapott el" de latom ott az ablakban a cetli. kozelebb erve kiderult, nem idotullepesert, hanem szembeparkolasert.

ez volt 99ben. szegeny diakkent a 30 euronyi marka halalos csapas volt. neha hulyenek neznek a barataim, de en azota nem parkoltam szembe. inkabb megfordulok a legkozelebbi lehetosegnel, de nem parkolok szembe. meg lettem nevelve. elvesztettem az agyam. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.10. 01:02:10

BAkker, nekem egy szavam nem lenne, ha a gyaleszt is ugyanannyira megbüntetnék, ha szabálytalankodik, mint az autóst.

Objektív felelősség alapján, ha kiskorú, akkor a szüleit.

Átszalad a piroson, durr 100000, járdán biciklizik, durr, 200000.

Egy szavam nem lenne, ha ez is benne lenne a szabályzásba.

Akkor azt mondanám, hogy tényleg rendet akarnak tenni, de azzal, amit most csináltak, a biciklis meg a gyalogos a hétvégi sofőrökkel kart karba öltve kárörvend azokon, akik _szoktak_ autózni, és tudják, hogy mennyire nem éltszerű a magyarországi táblázás, villanyrendőrözés, stb.

csöcsfej 2008.05.10. 01:02:10

"A magyarok közlekedési kultúrája az ország általános elmaradottságával állítható párhuzamba: széles körben jellemző a tahóság, az agresszió, a kivagyiság, a másik figyelmen kívül hagyása."

Paradoxon Feri, nem azért tahó valaki mert jogsija van, hanem azért mert tahó. Ebből hidd el, nem lesz népnevelés.

"Meg kellene próbálni visszaadni az utakat a tisztességes, szabálykövető vezetőknek, a bicikliutakat a biciklistáknak és a járdát a gyalogosoknak."

Hát a mondat vége, hogy jött ide, az rejtély...kerékpárral embert max akkor bírságolnak meg amikor Pista bá 15 fröccs után ároknak megy.

"Örvendetes az is, hogy ezentúl az üzembentartó viseli az autóért a felelősséget: talán kevesebb lesz a bújócskázás."

Örvendetes ám, hiszen még jobban leterheljük ezzel amúgy is láblógató bíróságaink. Céges kocsi, munkaügyi perek sora. És az is örvendetes, több folyik az államkasszába, hiszen innen ki lenne akkora kretén, hogy üzembentartóival eladná kocsiját. Pörögjön a hitel, vegyél 30 évre Ignist.

" De az érdemi javuláshoz arra is szükség van, hogy a jelenlegi - európai mintára felemelt - büntetés ne csak kampányszerű legyen, hanem következetes és folyamatosan alkalmazott. "

Nem is rossz az ötlet! Hétfőn beszélek főnökömmel, ne csak kampányszerűen, hanem következetesen és folyamatosan alkalmazza bérem emelését, amíg azt nem mondhatom, "Ich bin ein Berliner!"

"Egyébként ha a rendőrség tisztességesen bírságol, azaz nem saját zsebre, akkor jelentősebb forrásokra is szert tehet. "

Egyébként, ha már ennyire európaiak lennénk, a rendőrségnek nem ebből kellene jelentős forásokra szert tennie.

"Arra kell törekedni (akár a bírságok további emelésével), hogy akinek vaj van a füle mögött, az a rendőrtől úgy féljen, mint Amerikában. "

Azt te ne akard, hogy a rendőrtől úgy félj, és a rendőr TŐLED úgy féljen, mint Ámehikában.

Bocs de ez egy demagóg szar amit írtál. Azt már nem is említem, arról egy q szót nem ejtettél, e fokú felelősség hogyan áll szemben alapjogainkkal.
Randalírozó őrültek, biciklisek által elütött gyalogosok, téboly. Meg is nézem a Mad Maxet izibe.

Mindegy, hagyom a francba, csak zárszónak azért kérdeznék;

miért is van az, hogy egy rohadt körúton nem kapod a zöldhullámot 50-nel városban, mert úgy vannak a lámpák belőve, sor elejéről indulva akár?
miért is fényképeznek folyamatosan járdára/rokkant helyre parkolt rendőr autókat?
miért is fogadnák el egyáltalán rendünk őrei a jattot?
miért is van az, hogy egy pályázatot nyert magáncég kihelyezhet közlekedési táblákat közútra?

Ébresztő Csipkerózsika. Ettől csak szélesedik a meder.

brodaclop 2008.05.10. 01:06:50

"ez az a vasúti átkelő, ami ellen a winkler robi is tiltakozott és kiderült, hogy szó szerint nincs kezelője az egész táblakavalkádnak? "

Nem tudom, hogy Winkler tiltakozott-e, de ez az, amikor a MAV-nak kurva draga lenne megszuntetni a vonalat, viszont nem kotelessege karbantartani, igy hagyta, hogy egyszeruen szetlopjak a sineket. Viszont a tablat nem lehet leszedni, mert hivatalosan ott vagany van.

Ez valoban kafkai helyzet, de maga az a kerdes, hogy "Jogom van megszegni a szabalyt?" mar a megfogalmazasaban tartalmazza a valaszt. Ha pontosan jol tudod, hogy szabalyt szegsz, miert vagy felhaborodva, hogy viselned kell a kovetkezmenyeit? A felhaborodast tartogasd azokra az esetekre, ahol valoban lehetetlen betartani a szabalyt, hiaba igyekszel. Erdekes, ilyen hozzaszolo egy sincs. Ha direkt, dafke megszeged, akkor fizetsz. Ennyi. (Urban Florival szolva: "Mert itt mindenki olyan kurva okos. Mindenki kurva jol meg tud magyarazni mindent." Szoval futni. Futni, utkozni, figyelni.)

Namir 2008.05.10. 01:10:41

Egyébként aki annyira követeli mint autós a gyorshajtásra és egyéb szabálytalanságokra a jogot, az remélem abban sem lát kivetnivalót, hogy tette következményeit is teljes mértékben vállalja.
Például
- ha nem köti be magát, akkor hozzájárul a felépülése költségeihez,
- ha szabálytalanságával karambolt és másnak kárt okoz, akkor kötelező biztosításon túl ő is fizet (nem csak a rendőrségnek büntetést, hanem anyagi kártérítést vállal),
- ha valaki az ő hibájából meghal, akkor vállalja tette teljes erkölcsi, jogi és anyagi felelősségét is, és akár eltartja az áldozat családját
ugye?
Vagy nem?

brodaclop 2008.05.10. 01:15:30

zsomle: nem kerdes, hogy a gyalogosok ugyanolyan tahok. Mitol lennenek kevesbe azok? De igen komoly kulonbseg van akozott, ha en verlek orrba vagy ha mondjuk Joe Calzaghe teszi ugyanazt. Erted ugye, mire akarok kilyukadni? Ket tonna vassal kicsit komolyabb serulest lehet okozni. A hulye gyalogosok is okoznak halalos balesetet, de joval ritkabban, mint a biciklisek, motorosok vagy autosok, es az esetek tulnyomo tobbsegeben a halalesetet alanyai ok maguk.

tevevanegypupu 2008.05.10. 01:17:59

Hat ez hihetetlen miket irnak itt. Mi az, hogy nem lehet betartani a kozlekedesi szabalyokat? Aki nem kepes ra az ne vezessen autot, ne uljon motorra es kerekparra, ne kozlekedjen egyaltalan se gyalog, se jarmuvel Probaljon meg az illeto szabalytalanul vagy a sebesseget kicsit is tullepve behajtani mondjuk Svajcba vagy Ausztriaba, esetleg Amerikaban kicsit begyorsitani. Nem eleg, hogy Magyarorszag tele van rosszul, gatlastalanul vezeto autossal, meg nekik all feljebb.

GergőÁron (törölt) 2008.05.10. 01:19:12

Átszalad a piroson, durr 100000, járdán biciklizik, durr, 200000.

mivel nem sok olyat hallottam, hogy egy gyalogos vagy biciklis halálragázolt volna egy autóst, ezért szerintem ezen cselekedetek társadalmi veszélyessége igen csekély.

dzsugasvili 2008.05.10. 01:21:26

Hülye vagy, szerző. Aki kockáztatja más életét annak tényleg nem sok ekkora bírság, csak éppen nem ő fogja kapni ezt, hanem akié az autó. Így ha valaki többször is el tudja kérni ismerősei, vagy rokonai autóját, az szerezhet többször 300 ezer forint bírságot a tulajdonosoknak, ő maga pedig röhöghet a markában. Tehát a bírság nagysága még önmagában talán elmenne, de az objektív állatsággal együtt baromság.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.10. 01:22:29

brodaclop

Az, hogy nincs mérlegelési lehetőség, hogy mennyire veszélyes dolgot művelek (hatvannal megyek éjjel kettőkor Pörböly és Bátaszék között a kb fél éve kinnlévő 30-as táblánál), rám miért vonatkozik, a gyaleszre meg miért nem?

Mecseknádasdon éjjel fél háromkor átmenni a piroson kb annyira veszélyes, mint a fent emlegetett tábláknál 60-nal száguldozni.

Namir 2008.05.10. 01:24:43

Egyik kedvenc könyvemből néhány történet:

Született autós
Porzott, poroszkált egyszer a hatos műúton egy férfiú Lada nevezetű Zsiguliján. Kósza szél pödörgette a kukoricák bajuszát, amikor ping! – elszakadt a gázbovden. Emberünk kiállott az útszélre, leintett egy kocsit, és elvitette magát a következő faluig. A bekötőút mellett mindjárt talált egy boltot, ahol – csodák csodája! – árultak gázbovdent. Bevásárolt, aztán vissza a műútra. Gondolta, hogy stoppal gyorsan visszajut az autójához.
Hanem integethetett! Senki nem állt meg az ő szép kezéért. Húsvétig káromkodhatott volna a kulcsi elágazásnál, ha angyalsárga Trabantján nem kocog arra Szent Kristóf, az úton járók védőszentje. No, ő megkönyörült rajta. Az emberből dőlt a panasz; Szent Kristóf hallgatta, hallgatta, amíg el nem fogyott a cérnája.
– Kedves fiam, te föl szoktál venni stopposokat?
– Már miért szoktam volna?
– Talán itt van a kutya eltemetve – somolygott a szent. – Bizonyára veled egy malomban őrletnek azok, akiknek ma délután hiába integettél.
– No de én autós vagyok!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.10. 01:24:58

GergőÁron

A gyalogkakukk magyarázza a bizonyítványt...

Namir 2008.05.10. 01:25:28

2. történet:

Próba szerencse
Szent Kristóf egy alkalommal a Partiamban portyázott. A kőbánya rekedt dudája éppen robbantáshoz hörgött, amikor meg kellett állnia egy leeresztett sorompónál. A lejtős úton többen várakoztak, előtte éppen egy halványlila Dácia. Ennek a gazdája elmélázhatott, nem ügyelt a fékre, a kocsi hátracsúszott, és összetörte a nevezetes angyalsárga Trabant lámpását. Miután szemrevételezték a kárt, a dáciás ember azt ajánlotta, hogy a sorompó fölnyitása után parkoljanak le egy alkalmatos helyre, az okmányokat kicserélendő.
Elhaladt a vonat, kinyílt a sorompó, a Dácia pedig dzsum! elsöpört. Szent Kristóf erőt merített a vállán hordott kisfiú súlyából, majd rálépett a gázra ő is. A következő falu szélén szerencsésen utol is érte a Dáciát. Megkérdezte szelíd szóval a sofőrt: miért szökött meg?
Az megvonta a vállát.
– Próbálkozik az ember.

serenitas 2008.05.10. 01:26:36

"A XIV. századi Londont lovaskocsival észak-déli irányban 5 óra alatt lehetett átszelni, és ma is öt órára van szükség ehhez, meg egy autóra..."

lehet h a 14. szazadi Londonban nem 7 millioan laktak :)

amugy tokeletesen egyetertek azokkal akik tamogatjak a birsagok bevezeteset (remelem ilyenek is vannak), a rohadt szabalyokat be kell tartani, meg akkor is ha szarok es indokolatlanul kell 50rol 30ra lassitani.

jah es igen, en is vezetek. motort is es autot is. de valahogy kepes vagyok betartani a szabalyokat ami valoszinuleg azert van mert oly sok ferfi tarsammal ellentetben nem hiszem azt hogy en vagyok az utak Suhamérja vagy il dottore-ja.

tevevanegypupu 2008.05.10. 01:29:22

Na kosz szepen, mondjuk egy jo utemben biciklizo athajt rajtam - bele is halhatok tulajdonkeppen ha ugy esem el, meg o is ha ugy esik - de az is lehet, hogy par hetig torott karral vagy akarmivel vagyok kenytelen egyensulyozni, a fajdalomrol, ijedtsegrol, az orvosokhoz jarkalasrol, gyogyszerek es injekciok elviseleserol nem is szolva. Csak fizeseen a nyavalyas aki ezt tenne. Es nem megyunk at pirosnal ejjel kettokor sem gyalog, mert nem lehetunk olyan pofatlanok, hogy egy varatlanul odaerkezo autost abba a helyzetbe hozzunk, hogy onhibajan kivul halara gazoljon.

brodaclop 2008.05.10. 01:37:32

"Mecseknádasdon éjjel fél háromkor átmenni a piroson kb annyira veszélyes, mint a fent emlegetett tábláknál 60-nal száguldozni."

Kire nezve veszelyes? Magadra nezve valoban ugyanannyi. Masokra nezve viszont az a teny, hogy autoba ulsz, mar sokkal veszelyesebbe tesz teged, feltetelezve, hogy a baleset bekovetkezesenek valoszinusege nagyjabol azonos. (Amint allitod.)

A masik kulonbseg. Kb. ket eves koratol szinte mindenki gyalogossa avanzsal es az is marad halalaig. A gyalogossag nincs korhoz, vizsgahoz, alkalmassaghoz kotve. A gyalogossag nem valasztas kerdese, nem lehet senkit eltiltani tole. (Pedig neha de szeretnem!)

Ez mar csak egy ilyen aszimmetrikus rendszer. A gyalogosokra maskepp kell hatni.

Káposztakukac 2008.05.10. 02:07:39

"ez volt 99ben. szegeny diakkent a 30 euronyi marka halalos csapas volt."
az a vicc, hogy más parkolási szabálysértésért se nagyon kapsz kint többet, mint 30 eurot-ma. itthon ez már 30 ezer ungarische forint lesz. látod az aránytalanságot?

még egyszer: csokilopásért se ültetnek le 3 évre, minimális sebességtúllépésért se kelljen 300 ezret fizetni.

Maresz 2008.05.10. 02:28:52

kaposztakukac
de hisz nem is kell!!! (ha jol ertelmezem a rendorseg honlapjan levo listat) www.police.hu/sajto/sajtoszoba/orf_080426_01.html
300e ft a 150%nal nagyobb sebessegtullepeseknel jon. ez 30as tablanal is ha jol ertem legalabb 75,1 km per orat jelent. ami azert igen gyors mar.. 130 ezerbe faj 30as tablanal 60 es 75 kozott menni.
ha pedig figyelmetlensegbol folytatod a varosban egyebkent mindig mindenki altal betartott 50et, akkor az 60ezerbe faj. nem keves, de nem is 300ezer.

sátán 2008.05.10. 06:53:40

Elfogadom a büntetési tételek emelését, de nem attól a rend őrétől, aki talán mindannyiunknál szabálytalanabb. Pusztán azért, mert a rendőri igazolvány megvédi! Buszsáv? Villamossín? Tilosban parkolás? Nekik szabad, ők nem fizetnek bírságot? Enyhén szólva undorító...

alsa 2008.05.10. 07:30:55

Lehetetlen betartani a 30-as táblánál a sebességet, mert még senki sem ment 30-al ott, mert az annyira lassú már autóval..., ha meg későn veszed észre a táblát, akkor meg 50-nel beleszaladsz...úgy mint amikor a 70-es táblák után sorozatban felváltva jönnek az 50-es táblák...

Dzsok 2008.05.10. 07:48:12

Érdekes nép ez a magyar minden felháborodott büntetési díj emelése elleni hozzászólás azzal kezdődik hogy nem lehet mert ez az amaz és jönnek a kamu szövegek.

Ha az osztrákoknál van olyan város ahol végig 30 km/h-ás övezet van, mert az átlag autóvezető képességeivel számolva városban ezzel a sebességgel nem üti halálra a gyalogokat, akkor itt is nyugodtan büntessenek.

Csak nálunk mindíg van egy kifogás, hogy most éppen miért nem akarjuk betartani a szabályokat.

dr. Wilbur Swain 2008.05.10. 08:00:20

sokan tévedésben vannak, hogy ha 30as táblánál elkapják őket 50-el, akkor az már 300ezres bünti
emberek: "Eddig a legmagasabb bírságot egy adonyi gyorshajtás miatt szabták ki. Az autós az 50 km/órás tábla ellenére 135 km/órával hajtott, ezért 300 ezer forintra bírságolták."
50 helyett 134?! az azért nem egy kinnfelejtett tábla miatti véletlen...

Sütemény1975 2008.05.10. 08:00:44

"Csak nálunk mindíg van egy kifogás, hogy most éppen miért nem akarjuk betartani a szabályokat."

Rendszerese söfőr vagy, ugye? Te is minden bizonnyal "átlátod" ennek az egész szigorításnak az értelmét.

- duplagondol 2008.05.10. 08:16:11

Mindenben egyet lehet érteni, de a motorosokat mégse kéne patás ördögöknek hinni: statisztika szerint a motoros balesetek okozói közt még mindig több az autó, mint a kétkerekű.

Namir 2008.05.10. 08:16:17

Évi 30 ezer kilométerrel és 23 éves jogosítvánnyal tapasztalt és rendszeres vezetőnek vagyok nevezhető? (Voltak évek, amikor évi 65-70ezer km-t vezettem, és legalább 750ekm van mögöttem.)

Azt gondolom, ennyi tapasztalattal jogosan szólhatok a vitához.
(Apropó, Trackback, te mióta vezetsz, és mennyi rutinod van, hány km a kezedben?)

Miről beszéltek?
Arról, hogyan nem vagytok képesek betartani a szabályokat?
Akkor fizessétek meg az árát, és ne lamentáljatok, és mutagassatok másokra, hogy
"Óvónéni! De a Pistike is átment a piroson, ne csak engem állítson sarokba!"
Elég nevetséges, hogy a szabályok be nem tartása mellett kampányoltok ennyien, és ilyen vehemensen.

Egyébként pont a napokban büntettek meg engem 10eFt-ra, mert megváltoztt Szentendrén a Dunakorzón a forgalom, és a behajtani tilos tábla éjjel szinte nem is látszik, mert jól elbújik a bokorban. :(
A rendőr megbüntetett, és igaza volt, mert a tábla tényleg ott van (állítólag már 2 hónapja), én meg nem vettem észre, mert rutinból vezettem. De ha így elütöttem volna valakit, aki az új forgalom szerint szabályosan közlekedik, akkor lenne a hibás? A tábla kihelyezője, vagy én?
Megértettem, hogy fizetnem kell, és nem vitatkoztam.

Amikor jogosítványt kapsz, azt vállalod, hogy betartod a KRESZ szabályait, és nem azt, hogy egyénileg, kénye-kedvedre értelmezed azokat.
Ha nem tetszik, hogy mások írják elő a szabályokat neked az úton, akkor ne kérj jogosítványt, és ne vezess.

Gazsika 2008.05.10. 08:17:30

Azt hiszem, valakinek megjött az esze Dunaharasztiban. Leszedték a teljesen felesleges 40-es táblák egy részét.
Ez nem mondható el a 70-es útra. Martonvásár, Baracska, Agárd, Gárdony, Velence továbbra is tele van irritáló és célszerűtlen korlátozásokkal. Ilyen mérhetetlen tömegű táblát sehol máshol nem lehet látni...

Nemrég jártam a 44-es úton. Nem igazán jó a burkolat, de Öcsöd belterületén az átlagnál jobb. Mit lehet látni? A belterületen egy teljesen jelentéktelen aszfaltsérülésnél (ennél sokkal nagyobbakra oda sem figyelnek) kitettek egy egyenetlen úttest jelzőtáblát és természetesen egy 30-as korlátozást! Az út jó, széles, a házak mindkét oldalon messze vannak az úttól és a korlátozást - ha jól emlékszem - nem is oldják fel.
Mire lehet gondolni?

Szintén a 44-es úton van egy vasúti kereszteződés: a sín elzárószerkezettel és kapuval lezárva, látszik, hogy hosszú ideje vonat nem járt arra. A fehér lámpa viszont villog...

Mickey H. 2008.05.10. 09:04:07

Kicsit uncsi már a sok autóbuzi hisztériája. Zéró tolerancia kell nekik, nem elnézés. :-) Hajrá bringások. :-))

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.05.10. 09:08:50

kolbászoszsömle: ha átszalad a gyalogos az úttesten (lámpa színe sokszor lényegtelen), kivasaljátok.
kifejezetten emlékszem, hogy nem egy kedves autós kollega közölte, hogy mi szemét gyalogosok közlekedjünk csak aluljáróban, mert "ott művészet, ha egy gyalogost el lehet ütni".

kapjál már magadhoz jóember. de nagyon sürgősen. mellékesen, ha kimegy a helyszínelő, a tilos jelzésen áthaladás ugyanannyiba fáj a gyalogosnak is mint az autósnak, plusz (szerencsés esetben) 2-3 hét kórház...

továbbá : a kinnfelejtett táblák ügyében meg szerintem a közmunkásoknak beleférhetne az idejébe. persze kérdés, hogy ha az összes tényleg kinnfelejtett táblát beszedik az utakról, akkor hirtelen betartja-e a kedves autós társadalom a sebességhatárokat? mert szerintem nem valószínű,
sokak hozzászólását olvasva. maximum amikor nem tartja be 2-3 autós, és kivasalja a keresztbe jövő Kamaz...

a szabály nem jó, de attól még szabály. ha pedig nem tetszik, nem kötelező itt élni.

másrészt Budapesten igen, szabálytalan rengeteg gyalogos, mivel máshogy nem jut át a túloldalra.
esetleg magyarázzátok meg nekem, hogy pl. a Blahánál mégis miért érzi sok autós hogy a piros lámpa csupán figyelmeztet a várható keresztirányú forgalomra? esetleg a sok önjelölt Schumacher-re is meséljetek valamit legyetek kedvesek.
Kb. a hét 5-6 napján van piros lámpába (!) közel 80-nal érkező autós, a keresztirányba haladni szándékozó gyalogos meg pusztuljon...

helyszínek: Nagykörút, Rákóczi út, Fiumei út, Soroksári út. nem mellékutcák, nem kinnfelejtett táblák. mégse megy a szabályok alapvető betartása se. _emiatt_ a gyalogosok már a lámpát leszarják, azt nézik van-e forgalom 2-3-500 méteren belül.

Csorfab 2008.05.10. 09:16:46

Tisztelt Cikkiró!

A jó k***a anyádat, hogy 0.5%-nyi motoros alapján ítéled meg a fennmaradó 99.5%-ot, akik biztonságosan közlekednek, akik felelősséggel vannak saját magukért, a családjukért, és a többi közlekedőért (sokkal nagyobbal, mint az autósok). Ezzel szemben az autósoknál inkább 15-20% az, aki RENDSZERESEN és DURVÁN megszegi a szabályokat. Ráadásuk nekik kéne nagyobb felelősséggel lenni, mert ők úgy tudnak embert ölni, hogy nem halnak meg...

Nyomek 2008.05.10. 09:20:12

"Be lehet tartani a KRESZ-szabályokat"-témához:
Egyáltalán ismeritek a KrESZ-t, azaz 100 %-osan minden tesztet ki tudtok tölteni? NEM?
Akkor miről pofáztok?

Valaki mondja meg, mit "jelent" ez a tábla:
Piros szegélyű háromszögben felfelé hegyezett fekete csík, derekán egy keresztcsíkkal
(ne azt írjátok, hogy útkereszteződés alárendelt úttal, hanem a másodlagos jelentését)

Hangszórókat sorsolunk ki a jóképű (vagy helyes) megfejtőknél.

Csorfab 2008.05.10. 09:21:05

sátán: te is egy hülye buzi vagy. Előbb talán tartsd be te a szabályokat, addig ne pattogj, hanem kussolj, és örülj hogy nem vágnak még sittre gyorshajtás miatt.

Dr Kangörény 2008.05.10. 09:26:21

Maresz, te szánalmas vagy. Az eset amit leírtam, miszerint SÍN CSAK AZ ÚTON VAN, SE ELŐTTE-SE UTÁNA NINCS ÉS MÉGIS VASÚTI ÁTKELŐ, ez valós eset, és te szánalmas agyhalott azt mondod, be kell tartani ott is a 30-as szabályt, és minden rendben van? Milyen balesetet okozok, ha nem tartom ott be???? Tudod a szabályok a társadalom érdekében születnek (elméletileg), és ha egy szabály nem használja a társadalom érdekeit, akkor az ellen tenni kell. Ha a magadfajtákon múlna a dolog, úgy szopatna mindekit az állam, ahogy akarná, mert szerinted ugye "ez a szabály, és nekem nincs jogom ezt felülbírálni". Hát pedig van. És tudod csak egy dogot sajnálok: A magamfajták (természetesen nem én) javítják a társadalmi környzetet, amiből a magadfajtáknak is haszna származik, pedig örülnék neki, ha téged addig szoptnának faszom szabályok szerint, amíg fel nem ébredsz a kómából. Mert ugye szerinted jó ez az új szabáy. OK.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.10. 09:30:01

brodaclop

Átmenni és áthajtani közötti különbség?

Hogyan hatsz a gyaleszre/biciklisre?

Az a módszer, hogy úgy megkúrod (védve az életét), hogy fosson, még zöldön is átmenni, vagy nem baszogatod, mert az autós úgyis elüti, és akkor megdöglik a bunkója?


A többi szabály, az szabály pártinak meg csak azt üzenem, hogy ha a mindenkori kormány által hozott döntések mindegyikét így kezelték volna, Magyarország lenne a legtöbb adót befizető ország.

Szal ez baromira hipokrita hozzáállás.
A gyalogkakukkok annak örülnek, hogy az autósok jól félhetnek.
Főleg, akinek X7-es BMV-je van, meg Audi A8-asa.
Mert ha a 30-as táblánál 50-nel mész, az csak 60000-be fáj.

Szal szánalmas...

egyenlítő 2008.05.10. 09:31:16

1. A KRESZ 0. paragrafusából:

"A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják."

Még egyszer: számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják

2. Miért nem büntetnek azonnal, és miért nem büntetik hasonlóan a többi szabálytalanságot?

Csak budapesten kb. 1500 rendőr hiányzik. Tessék ezt országos szintre extrapolálni, beszorozni a bérköltséggel, majd elképzelni a reakciókat, amikor a kormány beterjeszti a költségvetés-módosítási javaslatát.

Dr Kangörény 2008.05.10. 09:32:17

Dzsok, az osztrák város ahol 30 a megengedett sebesség: Graz. És az eredmény: 30%-kal csökkent a balesetek száma. Eredmény ez egyáltalán??? Ekkora sebességnél nulla, ismétlem nulla balesetnek kéne történnie! Akkor mi legyen a megoldás, legyen 5 km a megengedett sebesség?

Nyomek 2008.05.10. 09:34:27

Ezt ne extrapoláld, mert vidéken jellemzően nincs rendőrhiány.
Gondolj a rengeteg átvett határőrre, a kevesebb forgalomra.
Budapesthaz egy vidéki város sem hasonlítható.

egyenlítő 2008.05.10. 10:04:16

Én vidéken sem láttam rendőrt a zebra mellett. Szerinted ott van elegendő?

Azt tudom, hogy Budapesten 400 közlekedési rendőr van. Szabadnapot, szabadságot, irodai munkát, továbbképzést, stb. figyelembe véve, egy időben hány járőr lehet a városban? 20-30?

Én tovább fejleszteném a magántraffipax ötletet. A buszsávokhoz és a kereszteződésekhez még egy fényképezőgép is elég lenne. A bírság pedig folyjon be az illetékes önkormányzathoz. Ha pedig nem tetszik a 30-as tábla, akkor, miután kizetted a bírságot, feljelentheted a közútkezelőt.

egyenlítő 2008.05.10. 10:06:47

Ja, és a 30-as táblák. Van valahol egy angol reklám, ahol az elütött iskolásgyerek feltámad, és azt mondja:
- Ha csak harminccal gázoltál volna el, ma is élnék!

Igaz, ez mph-ban értendő.

porthosz 2008.05.10. 10:07:53

Üzenem a legtöbb "a szabály be kell tartani mindig azért szabály" emberkének, hogy igenis vezessék be azt hogy piroson átrohano gyalogosnak mérlegelés nélkül 100k bünti, villogó zöldnél a zebrára lépő gyalogosnak 50k bünti kapásból.
És ne reklamáljon itt hogy egy gyalogos nem gázol halálra egy másikat, hisz az autos büntiknél sem azt mondja hogy mi mennyire veszélyes hanem hogy szabály az szabály. Hát én is ezt mondom, büntessék csak őket halomra, én mint budapesti exgyalogos, garantálom hogy csak budapesten napi több tizmillió forint jönne be ebből.
Vagy ez már nem is tetszik annyira kedves szabálypártiak, mikor a TI zsebetekre is megy a dolog? Mert kibicnek könnyü belepofázni meg olyannak aki utoljára 4 évesen "vezetett" autót, a dömperjét...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.05.10. 10:12:35

porthosz: felőlem rendben. bevezethető. sőt: akkor a büntetés valószínűsége is legyen minimum 80%, de mindenkinek. nem csak nekünk, puhatestű gyalogosoknak. aztán meglátjuk, hogy zöld lámpán áthaladva hányan akarnak majd elgázolni, mert ők sietnek. nekem megéri az üzlet. és neked?

HouseArrest 2008.05.10. 10:21:11

"Én tovább fejleszteném a magántraffipax ötletet. A buszsávokhoz és a kereszteződésekhez még egy fényképezőgép is elég lenne. A bírság pedig folyjon be az illetékes önkormányzathoz. Ha pedig nem tetszik a 30-as tábla, akkor, miután kizetted a bírságot, feljelentheted a közútkezelőt."

Mielőtt rendpártiskodni kezdesz, olvasd el legalább azt a kibaszott rendelkezést! "Csak" a 7 kiemelt szabálysértés elkövetése esetén érvényes a kollektív felelősség elve! Tehát, ha lefotóznak a buszsávban, és jön a levél a hatóságtól, arra a TOVÁBBIAKBAN is válaszolhatod azt, hogy egy közeli hozzátartozód vezette az autót, akire nem vagy köteles terhelő vallomást tenni, bla-bla-bla...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.10. 10:52:30

ylion

Te alkudozol.

Annak, amit írsz, semmi értelme.

Te nem akasz belemenni abba, hogy ugyanannyira legyen elviekben fenyegetve a piroson átmenő gyalesz, meg a járdán bicikliző, mint az autós.
Neked nem tetszik az ötlet, aztán tolnád a szélsőérték felé, hátha erre azt mondja valaki, hogy az már több a soknál.

ÉN baromira meg lennék elégedve egy ilyen szabályzással.
Azzal is, amit Te ajánlgatsz.
Csak építeni kellene hozzá néhány börtönt, ahol le lehet ülni a büntiket.

dowNLoad 2008.05.10. 10:57:12

ÉN MÁR MEGTETTEM AMIT MEG KELL TENNI: Beszereztem egy RADARKONTROLLt, meg egy LLÉZERBLOKKOLÓT, nem mintha száguldoznék, (max. autópályán 150-nel) de a "kintfelejtett" 30-as táblák miatt ne engem szopassanak!
Az meg külön érdekes, hogy a NAGYOBB FEKETE, vagy SÖTÉT ÜVEGŰ AUTÓKAT NEM MERIK MEGÁLLÍTANI a RENDŐRÖK!!!
Valaki emlékszik még a BELGA ámokfutó állatra, aki Csehországból úgy jött egy Bp.-i szállodáig, hogy közben EGYIK HATÁRON SEM ÁLLT MEG, hanem csak felpofozta a határőröket/rendőröket, elkapni nem tudták, sőt szinte azt mondták,(híradóban) hogy MEGESIK AZ ILYEN!
Azt azért látom a kommentekből, hogy az embereknek elegük van, hogy IDIÓTA SZABÁLYOK, rossz helyen "kintfelejtett" 30-as táblák, bokorban elrejtett SKODA OKTÁVIÁRÓL RADAROZÓ degeneráltak miatt kelljen fizetni, miközben az UTAK KÁTYÚSAK, a DUGÓK MINDENNAPOSAK, és egyre DRÁGÁBB A BENZIN. Ez így SZOPÓÁG, kivéve, ha Lamborghinid van, vagy HELIKOPTERREL jársz. (nekik valamiért megéri)
SAJNOS a sorrend nem változott: RENDŐR, POSTÁS, VASUTAS, VÁMOS.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.05.10. 11:36:43

kolbászos: én is baromira meg lennék elégedve egy ilyen szabályozással... és de, felőlem mehet, hogy ugyanúgy legyen büntetve mindenki. és ugyanolyan eséllyel is kapják el. hidd el, nem nekem kerülne sokba. és cserébe megnyerném azt, hogy 1-2 év múlva
nyugodtan merek ZÖLD jelzésnél lelépni a zebrára, nem kell feltétlenül attól tartanom, hogy valaki úgy dönt, gyorsulási és/vagy kanyarbantelefonálási versenyt rendez, esetleg "véletlenül" kivasal.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.05.10. 11:45:44

mondjuk viszont lehetne értelmesen is csinálni ezt az egészet.

1. ugyanaz a mérce minden közlekedőre, eszköze márkájától (láb, Csepel, Mercedes, bármi más :-)) függetlenül.

2. minden közlekedésben részt vevő számára normális oktatás a rá vonatkozó szabályokról (nekem még volt, igaz már akkor sem volt mindenhol kötelező).

3. a büntetésnek nem kell feltétlenül ekkorának lenni, bár ez majdnem lényegtelen. a lebukás esélye legyen nagyon-nagyon közel az 1-hez. azért egy "évente 1x elkapnak, az 300k" kisebbet üt, minthogy "ha folytatom, hetente ugrik 50-60k".

4. a büntetések átfutási ideje legyen szabálytalanságtól számított max. 15 nap automata kamera esetén. ha a rendőr kap ki a forgalomból (akár gyalogost: "maga meg mit császkál itt a sugárút közepén, jóember?") akkor abban a pillanatban tudd, hogy mekkora büntetést _fogsz_ fizetni.

persze ehhez fel kéne venni még legalább annyi rendőrt amennyi most van közlekedésre (kb. 400-500 fő) csak Budapesten. a bérüket kb. meg kéne duplázni, vagy akár még jobban megemelni (a korrumpálhatóság esélyét le kellene csökkenteni minimálisra). továbbá ha nem akarunk mind az adósok börtönében megrohadni, akkor illene a szabályokat is betartani.

Maresz 2008.05.10. 12:25:32

Kangörény_

mar nemcsak viccesnek latszol, hanem szomorunak is. Persze ertheto, egy meglehetosen elvadult orszag elvadult gyermeke vagy.

"ha a magadfajtákon múlna a dolog, úgy szopatna mindekit az állam, ahogy akarná, mert szerinted ugye "ez a szabály, és nekem nincs jogom ezt felülbírálni". ellenben a magadfajtak "javitjak a tarsadalmi kornyezetet"

Nem kangoreny, ha a magamfajtakon mulna a dolog, aki neha eljar pl lakossagi forumokra es hajlamos levelet irni a donteshozoknak ha zavarja valami, vagy szervez helyben kozosseget azert, hogy javuljon egy adott problema, akkor sokkal kevesebb valoban idiota szabaly lenne, es valoban konnyebb lenne a maradekot betartani..

A helyzet azonban az, hogy a tobbseg olyan mint te vagy, es inkabb ott helyben felulbiralja a szabalyt, majd utanna elegedetten hatradol, hogy ezt is jol elintezte maganak. Masnap ujra megszegi, es ujra elegedett. A rendszer pedig nem valtozik. Tudom, mert sokaig en is igy gondolkoztam.

Talan az adofizetes analogiajan megerted: te vagy az adocsalo, aki miatt nekem is tobbet kell fizetnem. Ha egyedul vagyok, tenyleg tokmindegy hogy mennyire igyekszem betartani a szabalyt, mert belerokkanok.

A kerdes az, hogy ezek utan en is beallok e kozetek, akik a rendszer rohadasat aktivan es passzivan okozzak, vagy sem. Ha hiszek magamban, a tobbseg "joravalosagaban", a sajat lehetosegeimben es a fejlodesben (kb optimista, boldog, celtudatos ember vagyok, es egyben kiegyensulyozott is) akkor nem allok be kozetek. Ha megkeseredett, onzo, csolatassal megvert szerencsetlen, akkor szarok ra.

Te dontesz - de nem am egyszer, hogy akkor mostantol jofej leszek. Hanem minden egyes alkalommal amikor lehetsoged lenne elsunnyogni valamit. Minden alkalom amikor tudatosan megszegsz egy szabalyt, noveli az arra valo hajlandosagodat, hogy egyre inkabb relativizald a szabaly jelentoseget a sajat erdekeddel szemben.

Egyebkent pedig kifejtened bovebben, hogy te mikor es mivel jarultal hozza a tarsadlami kornyezet javitasahoz??? Erdekelne. Lehet h tevedek, de a megnyilatkozasaid alapjan nehez elkepzelni hogy szukebb kornyezeteden tul barkinek is hasznara lettel volna (es szukebb kornyezeteden is jo esellyel eloskodsz :)))

Devil Inside 2008.05.10. 12:30:10

Egy jó radardetektor: 120-150e Ft
Egy lézerblokkoló: 120-170e Ft
Az élmény megfizethetetlen. ;-))

A cikkel nem értek egyet.
Ezek az intézkedések - és a KRESZ jövőre tervezett módosítása - csak a szokás szerint csak a "legyen jó sok, bonyolult szabály, kemény büntetések, miközben a a helyi szintű szabályozások jogosságát, értelmét senki nem felügyeli". A táblákat és értelmüket pont ugyanúgy nem felügyeli senki, mint az APEH által összevissza kiadott állásfoglalásokat. Ha pedig az egyszerű állampolgár túl sok, számára értelmetlennek tűnő szabállyal, korlátozással találkozik, idő után szükségszerűen ignorálni fogja a szabályokat - esetenként olyan helyen is, ahol lenne értelmük betartani. Amíg nem változik ez a jogalkotói mentalitás, addig elvileg hiába helyes az a kijelentés, hogy a "szabályokat be kell tartani, nem értékelni", a gyakorlatban ez nem fog működni.

Lehet azt mondani, hogy ez csak az első lépés, de a tervezett KRESZ-módosítások alapján a második lépés is inkább csak dühítő lesz, mint értelmes (110-zel eső után a dögegyenes, szép széles autópályán a Kisalföldön?). Arról a lépésről pedig az évtizedes tapasztalatok szerint meg fognak feledkezni, ami azt biztosítaná, hogy értelmezhető, betartható kitáblázások, szabályok* legyenek. Ugyanis, ahogy Winkler írta, ahhoz gondolkozni kellene illetve némileg több kapcsolat a való világgal - nem villogva száguldó konvojból nézni a "parasztokat" vagy mentelmi jog mögé bújva megúszni a büntetéseket.

*értelmezhető, betartható kitáblázások, szabályok: nem bokorban megbújó, szinte észrevehetetlen, nem 15 km/h-ás mérhetetlen, tarthatatlan sebességkorlátozás, sáv-buszsáv elfogyását illene némileg előre jelezni (ne ott pislogjak egy ismeretlen helyen, hogy jé, tilos sávban vagyok), a 20-as, 30-cas tábla fekvőrendőr, középsziget vagy sávelhúzás nélkül csak szimpla szopatás.

Ezen kívül két éve indult a Totalcaron kezdeményezés a KRESZ megváltoztatására, magasról tojtak rá - ahogy ott felvetette valaki, kellene egy VEKE-szerű civil szervezet. Nekem vesszőparipáim, hogy lámpahasználat kötelező legyen mindenhol; autópályán bárhol, ne a leglassabb sávba kelljen kiváltani és onnan visszasorolni megszűnésnél, hanem a leggyorsabba (ahogy az szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban van), illetve a magyar autópályákon több helyen nyugodtan be lehetne vezetni 150 vagy 160-as sebességhatárt (elsőre kísérleti jelleggel, ahogy Ausztriában Villach és Salzburg között egy szakaszon). Akárki akármit is mond, az autópályáink minősége (aszfalt ill. sávok szélessége) illetve az - autópályát is használó - autópark tökéletesen megfelelő erre.

Még egy kérdés a végére (teljesen az életből vett példa):
Kanyarodósáv M3-asról - épülő M0-ra 60-as sebességkorlátozás, mögöttem egy autós fél méteres követési távolságot tartva izgul. Melyik a veszélyesebb, kigyorsítani 80-ra (különösebb probléma nélkül tartható az ív ezen a sebességen is) vagy hagyni, hagy jöjjön a seggemben, hátha nem kell hirtelen fékeznem? (Pl. balról becsatlakozó sávból index nélkül átváltó autósokra gondolok.)
Ja, nem az a cél, hogy ne én legyek a hibás, hanem hogy ne érjen baleset...
Szóval, melyik a veszélyesebb?

Maresz 2008.05.10. 12:32:48

akik pedig a gyalogosokkal peldaloznak, ket megjegyzes:
1. teljesen igazuk van. a szabaly a gyalogosra is vonatkozzon.
2. ha azonban abbol indulunk ki, hogy mind a jogalkotas, mind a jogalkalmazas kapacitasa veges akkor teljesen logikus eloszor a nagyhalakra ramenni. Veszelyes helyzetet gyalogos is okozhat, de igazan komoly balesetet es/vagy forgalmi akadalyt igenis a gepjarmuvek okoznak.

tehat a szabaly vonatozzon mindenkire, de ha valahol el kell indulni a fejlodesben, akkor kezdjuk az alacsony agon csungo gyumolcsokkel - amiket konnyu elerni es leszuretelni. Majd ha mar minden autos mint az angyal kozlekedik, es balesetet/fennakadast csak a kamikaze gyalogosok okoznak, akkor keruljenek ok is a rendorseg figyelmenek kozeppontjaba.

Maresz 2008.05.10. 12:42:18

Devil inside,

kellene veke szeru civil kezdemenyezes, igen. Szerinted a kangoreny fele hozzaszolok erre nem fognak rajonni mondjuk a harmadik 50 ezer forintos csekk utan? En ebben bizok, ha az eddigiekbol nem derult volna ki :) De lehet h naiv vagyok. (sot, ez utobbi biztos)

Egyebkent az altalad emlitett valtoztatasok nekem is regi kedvenceim (emlekszem a teljes dobbenetemre amikor eloszor lattam hogy a gyors savnak kell az autopalyan visszaternie) es lam, megis a cikket magat mashogy latjuk. Remelem nekem lesz igazam es ez a drakoi valtozas elindit valamit a fejekben.

Mert amit arrol a folyamatrol irsz, hogy az allamplgar szuksegszeruen ignoralja a sok hulye szabalyt, csak akkor igaz, ha nincs betartatva. A szovjetunioban nem ignoraltak a hulye szabalyokat. Sajnos ott lehetoseg sem volt ra, hogy akkor inkabb megvaltoztassak oket. Magyarorszagon van ra lehetoseg, de amig nem faj a szabaly, mert nincs betartatva, addig nem fognak mozdulni a nepek.

ketyosz 2008.05.10. 13:02:24

A cikk irojanak:
Eloszor azt akartam irni, hogy "Anyad", de nem sullyednek ennyire le, igy csak azt mondom: "Bohoc".

Ha elolvasnad (az ertelmezesben nem is remenykedek) a hatalyba lepett valtozasokat, akkor talan-talan radobbennel, hogy ez legkevesbe az ilyen esetek visszaszoritasarol, meg kevesbe a potencialis halaosztok kozlekedesbol valo kiemeleserol szol.

PENZBESZEDES, sajna.

Ha mar arra nem veszed a faradtsagot, hogy veginyalazd az altalad oly nagyon dicsoitett paragrafusokat, akkor probalj meg legalabb olyan helyen tajekozodni, ahol ezt masok - helyetted - megtettek. (Nem vagyok ilyen "halaloszto", sem notorius szabalyserto, de meg konkurens blogiro sem - nem magamra celzok.)

Ha kovetted volna a torteneseket, akkor lathattad volna, hogy rengeteg (magan/tarsas/hivatalos/szakertoi) torekves volt a KRESZ reformjaira, szamtalan egyeb terulet mellett az altalad is (teljesen jogosan) ohajtott celok eleresere. Esszerusitesre, modernizalasra, ugy, hogy megmaradjon a nemzetkozi es az EU-s jog-/szabalyharmonia is.
A nagyokosok viszont jo magyarosan nem hallgattak senkire, leszartak mindent es mindenkit, megcsinlatak ugy, hogy majd' midenkinek szar legyen es kituzott celokat se lehessen veletlenul se elerni. A penz viszont dolni fog befele, aminek egyertelmu kovetkezmenye lesz a kozuti korrupcio novekedese, ami termeszetesen ki fog hatni a rendvedelem tobbi agara is. Az fog forogni a kozegek kicsike agyaban ugyanis, hogy "Ugyan miben kulonb a kozlekedesis Kozma Jancsi, mint en?" - es sajnos "teljesen igazuk lesz nekik".

Tehat mielott tollat ragadsz te szenzaciohajhasz bohoc, vedd a faradtsagot, hogy olvasol es utanajarsz a temanak. Ha erre nem fussa, akkor meg inkabb tolts pornot, ne az indulatokat korbacsold ostoba populizmusoddal.

Mickey H. 2008.05.10. 13:10:35

Micsoda sírás-rívás van itt. És mekkora lesz a trafipaxok után. :-) Járjatok inkább biciklivel!
Aloha.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.10. 13:25:48

Jah, a bátrak biciklivel járnak, országúton főleg.

szubjektiv 2008.05.10. 16:11:27

Vaj van a FEJÉN,nem a füle mögött. Akinek vaj van a fején ne álljon a napra.
Érdemben pedig, ha a Bécsi úton 65-tel mentem 50 helyett akkor 10 ezerre bírságoltak, most ezért 30-ra fognak. De ha 50-nel megyek, akkor letolnak az útról a kedves kollegák. Ettől ugyan nem lesz biztonságosabb semmi. Rendőrt az utak mellé, értelmes szabályokat és akkor aztán kőkeményen büntetni. Megint felteszem a költői kérdést, miért csak tüntetésen lát a jó polgár rendőrt? Tényleg erre van kitalálva a rendőrség meg a nyomozást megszüntető határozatok megalkotására? A Winkler cikk elkeserítő, mert igaza van ami a gondolkodás és munka teljes hiányát illeti. És igen, büntetni keményen a járdán száguldozó bicikliseket is pl.. Meg vannak veszve, mostanában a szent istván körúton szabályosan veszélyes a járdán közlekedni.

garázdabillegető (törölt) 2008.05.10. 16:22:12

Ketyosz (Árpa Attila?)
Húzz el az Alfáddal, vazze.
Miről acsarkodsz? Szinte semmi nem változott, csak a büntetési tételek lettek magasabbak. Az, hogy az országúton lehessen 90 helyett 120-szal hajtani, majd bekövetkezik, ha a technikai és egyéb feltételek adottak lesznek.

dowNLoad 2008.05.10. 16:52:41

NEM TÖRTÉNT MEG A RENDSZERVÁLTÁS a rendőrök fejében, a KRESZ alkotóinak a fejében, a közlekedés/forgalom szervezésével/szabályozásával MEGBÍZOTT figuráknál, lehet, hogy UGYANAZOK VANNAK MÉG OTT, mint 1988-ban???? Az EU nagyrészén NEM KELL JOGSI a ROBOGÓKRA (50cm3-ig) itt meg lassan a BICIKLIKRE IS RENDSZÁMOT tennének a degeneráltak, MÉGSEM JAVUL A KÖZLEKEDÉS! Valahogy a VALÓSÁGGAL nincs kapcsolatuk a jogalkotóknak, vagy egy alternatív (lövi/szúrja?) valóságban élnek??

garázdabillegető (törölt) 2008.05.10. 17:08:10

Egyébként miért ÜVÖLTESZ mindig? Sokkal nehezebben olvasható a nagybetűk tipográfiai tulajdonságai miatt :(

-Claude- 2008.05.10. 17:31:14

kurva rossz olvasni ezeket a hozzászólásokat. én nap mint ilyen embereket látok a volánok mögött, mint ti? rá merhetek még lépni az úttestre, be merhetek ülni még a kocsiba? hátha ti jöttök szembe.
komolyan, egy ilyen emberekkel teli országban élek? ez hátborzongató.

ha a sebességtúllépés miatt számokról van szó, elárulom: minden szám mellékes. mellékes, milyen szám van a csekkedre írva, amit be kel fietned, mellékes, milyen szám van a táblára írva, amit kell betartanod. egy szám fontos: az 1. ennyi életed van.

Tartsd be a korlátozást. Vagy fizess és kuss. Az én egyesemmel is játszol.

ketyosz 2008.05.10. 18:45:05

Garazdabillegeto pajtas!
"Arpa Attila?" "Uvoltes?" "Alfa?" Mirol beszelsz apafej?
- Gortva Tamas tisztesseges nevem.
- Uvoltesrol szo sincs. Az EU es a KRESZ betuszo, ezert kell oket nagybetuvel irni. A PENZBESZEDES-t pedig a kiemeles vegett irtam csupa nagybetuvel, de akar bele is uvolthetnem a nagyvilagba, annyira elkeserito hanyfele bort huznak rolunk hanyfele cimen... (Azert irok ekezet nelkul, mert pillanatnyilag jugobol irok, angol billentyuzeten - mielott ebbe is belekotnel hulyegyerek.)
- Egy SAAB 9-5 (szinten betuszo, Svenskan Aeroplan Aktiebolaget, ezert nagybetu) buszke es boldog tulajdonosa vagyok, szo sincs semmifele Alfa-rol. (Rejtely honnan vetted...) Ennek ellenere rikan hasznalom, csak hosszabb utakra, itthon es a kornyeken inkabb bringaval jarok amikor csak lehet.

Hozzaszolasod masodik felet sem ertem kisfiam. Ha figylemesen elolvasod en is epp azt irtam, hogy semmi esszerut nem csinaltak, csak buntetesi teteleket emeltek, ami majdnem egyenlo a szarnak adott pofonnal. Epp ma olvastam a temaba vago cikket: www.delmagyar.hu/szeged_hirek/masfel_ora_alatt__ezres_birsag/2056777/
Nesze neked visszatarto ero.

Veled is az a baj, mint ennek a cikknek az irojaval - te sem olvasol, te bohoc. Olyan miatt keltel ki, aminek semmi alapja. Vagy probald meg hasznalni csoppnyi agyad, vagy eredj te is pornot tolteni vagy vissza az ikszboksz ele, ahelyett, hogy baromsagokat irogatsz.

ketyosz 2008.05.10. 18:54:03

Claude teljesen igazad van, legalbbis ami az elkeserito helyzetet illeti. Amiben - szerintem - tevedsz az a megoldas. A franko autoval jaro, sebesseghatart jellemzoen jelentosen tullepoknek nem jelent gondot sem nagy buntetes kicsengetese, sem pedig az utankepzes kifizetese, az pedig vegkepp nem, hogy ott es azonnal akar tobbszazezer hangerien forintot tegyen kozeg zsebebe, aki bolond lenne nem elfogadni azt. Mas, a mar emlegetett emberek es szervezetek altal feldobott javaslatokkal kellett volna operalni, amik valos eredmenyeket is hozhattak volna.

Jol mondtad a vegen az egyesekkel, az enyemmel se jatszon senki - es mivel gyerekvallalas elott allok, a gyerkocom egyesevel meg vegkepp ne.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.05.10. 18:55:21

50 helyett 60 esetén mi a tarifa? mert ez ugye már 20%.
és én még nem nagyon láttam olyan embert, aki a kilométerórát lesve megy a városban. a speed limitert meg nem nagyon használja az se, akinek van.

mondjuk nem tudom azt megérteni, hogy az autópályán miért kisautók előznek meg egészen kevés kivétellel. ha én tudom tartani a 130-135-ös tempót a 200 lovas kocsival, akkor az 1.4-es Golfos népeknek miért kell 180nal radírozni? ráadásul a száguldás mindig lejtőn le jön, az emelkedőnél meg a tetőn elfogy a svung.

a másik állatfajta pedig az 1.9tádé akármilyen német autóban. jellemzően az A4es arcok hiszik magukat az út egyedüli királyának.

ha meg beáll az autópálya, akkor úgysem lehet randalírozni. nincs annál dühítőbb, ha valaki kilóhatvannal villog bent az M3-on, neked meg ki kell húzni a kamionok közé. aztán elmegy még melletted 20 egyéb autó. végtelenül szar, hogy már a 130at se tudod a végén tartani egy két önjelölt Fittipaldi miatt. előzgetés nélkül meg lazán menne a stabil 130.

ha már kresz-t reformálunk: ne lehessen már a büdös kamionoknak előzni! megy az egyik 90-nel, a másik meg előzi a kétsávos pályán 92-vel. ez minden gyorshajtásnál balesetveszélyesebb.

egyébként meg nem a kilóméterperórán kellene rugózni, hanem azon, hogy az emberek képesek legyenek felmérni az útviszonyoknak megfelelő maximális sebességet. mert 50-nel is le lehet ám repülni a kanyarból, ha ázott avarra hajtasz.

meg kellene tanulnia a sok újautótulajdonosnak, hogy a 3 betűs rövidítések nem pótolják a rutint és a lélekjelenlétet, és legritkább esetben kerekednek felül a fizikán. a legtöbb arc csak satuzik ha gubanc van, ahelyett hogy kormányozna. a satuból pedig a legfejlettebb elektronika se találja ki, hogy merre kellene kikerülni, és a kis robotok csak vészfékeznek, ahelyet hogy pályát korrigálnának.

ketyosz 2008.05.10. 19:03:12

Denever: Sot, a kamionok takarodjanak a belso savbol - egyaltalan minek kellett hatlyon kivul helyezni az ezt nem engedo szabalyt?!
Lassak kendtek? Mindenutt visszakoszon a logikatlan KRESZ modositas...

garázdabillegető (törölt) 2008.05.10. 19:23:44

ketyosz,
Bocsánat, a NAGYBETŰSet nyilván dowNLoadtól kérdeztem, ő ír így mindíg :( Tényleg ne haragudj, és köszi a bemutatkozást. Csak olyan Árpa Attilás volt a hozzászólásod, aki azért akart a parlamentbe kerülni pár éve, hogy eltöröljék az autópályák sebességkorlátozását, hogy Ő, Ő, Ő a nemrég beszerzett limitált szériás Alfájával ott tolhassa le a 130-160-nal haladókat.
Jó, a szabályok pénzbeszedés jellegűnek tűnhetnek, de aki eddig "normálisan" közlekedett, annak sok félnivalója nincs, szerintem. Anomália marad, oké. Minden attól függ, honnan nézed. Ha valaki vagányul azért mégis sokszor átlépi a sebességhatárt, akkor már fájni fog, ha többször megbüntetik 100-300E forintra. Van egy szűk réteg, aki persze ezt leszarja, de a casual gyorshajtó, akik miatt a legtöbb baleset történik, azok előbb-utóbb meggondolják. Fikázd a Délmagyar cikkét, de mit akarsz? Egy hét alatt "közlekedési kultúrát"? Talán majd két év múlva rátérhetünk arra, hogy mi volt az eredménye a dolognak.
Nem tudom, hogy mindez milyen ellentmodásban van a civilek által tervezett a KRESZ módosítással (amit nem fogadtak meg - egyébként a Totalcaron is megjelent? az az?), ha azok célja nem az, hogy kvázi töröljék el a sebességkorlátozásokat. Attól a bunkó, letoló-levillogó gyorshajtó nem lesz kevésbé agreszívebb, "mert már legálisan lehet", és kevesebb baleset sem fog történni.

garázdabillegető (törölt) 2008.05.10. 19:32:54

Ja, hozzáteszem, hogy önmagában az, hogy sok helyen indokolatlan a 30-as és 50-es tábla, az igaz, de szerintem független a bírság és a felelősség témájától.

Plusz infó arról, hogy nem az autósokpoklában élünk:

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a múlt héten jelentette be, hogy az ország 25 pontján, kísérletképpen felemeli a sebességhatárt. A változás azt jelenti, hogy március közepétől 122 kilométeren emelik meg a sebességhatárt az országban. 31 kilométeren lehet majd 100-zal és 91 kilométeren lehet majd 110-zel menni az eddig megengedett 90 helyett. www.boon.hu/engine.aspx/page/article-detail/dc/im:all:news_special-hungary/cn/news-20080315-11115699

Budapest - Elkészült az új KRESZ tervezete. E szerint a jövőben csökken az autósok mérlegelési lehetősége a sebesség megválasztásakor bizonyos helyzetekben. www.boon.hu/engine.aspx/page/article-detail/dc/im:all:news_special-hungary/cn/news-20080409-10030291

garázdabillegető (törölt) 2008.05.10. 19:47:02

A második linkem persze csak vicc - azonban az érdekelne, hogy aki 50 helyett 130-cal furikázik, az büntetést kap, vagy elveszik a jogsiját is?

ketyosz 2008.05.10. 19:54:47

garazdabillegeto pajti!

Erre nem szamitottam, kellemes csalodas volt. A "ne haragudj" korrekt dolog volt - nincs semmi gond, aki letezik, hibazik. En is. (Polo a bohocozas sem szep dolog, de hat ugye az indulat...)

Feldobott temak: Nem hiszem, hogy par nap alat meg lehet valtani a vilagot, de lathato, hogy nem ez a celhoz vezeto ut. Aki eddig megirta kis nyilatkozatot az ezutan kulfoldon vesz rendszamot, igy nem vonhatjak felelossegre, sot sajnos meg az adoval is jobban jar. A szigoritast szerintem es a mar emlegett modositasi javaslaok szerint sulyozni kellene. A szabalyokat durvan semmibe vevo es/vagy notorius szabalysertok forgalombol valo hosszutavu (evekre gondolok) kitiltasa, nyilvatartasba vetele es a hosszabb-rovidebb idotartamu szabadsagvesztes fenyegetese jelentosen csokkenthetne a kozuti halalosztok szamat. Kerdem en, ilyenekben miert nem tudjuk majmolni az "isteni" nyugatot?
Rengeteg pont van ahol ertelmesen gondolkodva jelentos eredmenyek lennenek elerhetok.
En peldaul hiszek abban, hogy a megfelelo esetben alkalmazott nagylelkuseg, illetve empatia hatekonyabb, mint a buntetes. A ravezetes es a belatas ereje hidd el, felmerhetetlen!

Gondolkozni kellene, nem csak a penz csorgeset-csillogasat isteniteni.

ketyosz 2008.05.10. 20:01:14

Meg egy: Az Arpa Attila-tema. Na o tenyleg egy bohoc! :) Hmm, bar abban a felveteseben igaza volt, hogy a belso savban lehetne emelni a sebesseghatarokat. Abban viszont nem, hogy ezt minden palyara kiterjesztette volna. Ugy gondolomvan az otletenek letjogosultsaga, de csak a harom, illetve az attol tobb savos utakon. Ezen lehet vitatkozni - lenne is ertelme - de ez peldaul szerintem tipikus esete az agytekervenyek hasznalatanak.

A vegere egy kicsi off: Nem kovetem a bulvart, de a Arpa-faszinak nem Lotus-a van? (Le vagyok maradva?) :)

ketyosz 2008.05.10. 20:22:46

Meg egy temabavago kerdes:
Miert nem vonhato feleossegre az, aki "kintfelejti" a korlatozo tablakat? Epp a nagyeszu jogaszok ne tudnanak erre megfelelo passzust rahuzni, illetve hianya eseten gyartani? Legyen fair play mindket oldalrol. Ez nem mellesleg gatat szabhatna a szerintem nemsokara megjeleno gyakorlatnak, miszerint a traffipax-magancegek kihelyeznek egy korlatozo tablat teljesen idokolatlanul - olyan Louis de Funes/csendor modra - majd buntetnek "mint allat".

garázdabillegető (törölt) 2008.05.10. 20:51:16

ketyosz: köszi az elnézést, én is felcsesztem az agyam, de főleg a trackback-elt cikken. Szóval akkor jóban vagyunk, oké. :)
Az utolsó hozzászólásodhoz: teljesen igazad van ebben (is); közben megtaláltam a vonatkozó Totalcaros cikket, és nagy részükkel én is egyetértek :) tehát azokkal, hogy a hivatalos szervek és fakabátok hozzáállásán is nagyon-nagyon kellene változtatni. Ez egyértelmű.
A külföldi rendszámmal való takarózásra én is gondoltam, mikor az új rendszer első napjaiban egy külföldi rendszámú autót kapcsoltak le, és rá nem vonatkozott ez a felelősséges elv. Na igen, a magyar ember... olyan, amilyen. Nem mind. Szerény véleményem szerint annyira elfajultak a dolgok, hogy most ilyen durva lépést kellett tenni, hogy valaki kulturálódás meginduljon. De biztos nem ez az egyetlen, ellenben a legkönnyebben megvalósítható és persze a legtöbb indulatot szülő. Sok dolgot hozzá kell finomítani a dologhoz, a zöldhullámok időzítésétől kezdve a nemtommiig.
De mégegyszer: hátha ez hat azokra az autósokra pl., akik a tömött főutakon előznek, próbálnak száguldani, és nem látják be, hogy ha "sietnek" sem érnek a céljukhoz 3%-kal rövidebb idő alatt, ellenben kockáztatnak sokmindent.
Arra meg volt már példa, hogy globálisan emelték a sebességhatárokat, ugye 80>90 és 120>130 viszonylatban. Hátha jól viselkedik a magyar autós, és egyszer elérjük a 260-at is a pályán. Bár részemről jobban örülnék, ha ez vonattal történne, vaspályán :)
Én azt nevezem igazi közlekedésnek, nem a dugóban rohadást.
Árpa: www.vezess.hu/hirek/arpa_attila_a_legdragabb/8745/

ketyosz 2008.05.10. 21:11:44

Nabazz - le vagyok maradva! Árpa átműttette magát bodros fekete nővé és vett egy Alfát? :DDD

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.11. 23:17:28

garázdabillegtő: Az "S" betűs blog és a kretén szerzője húzott fel? Mert engem is :) De megmondom őszintén, nála jobban senki sem győzött meg eddig, hogy a szigorításra szükség van, pedig volt sok próbálkozó.

garázdabillegető (törölt) 2008.05.12. 00:14:10

TheElf: hát igen :)
Elismerem, hogy jó lehet száguldozni, de ahogy az autó- és természetőrült Winkler Róbert is megmondta, arra ott vannak a dedikált versenypályák - én még hozzáteszem, hogy a játéktermi szimulátorok is.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.12. 02:07:22

Őszinte leszek:

Teljesen mindegy, hogy az ember nem dolgozik, sikkaszt (akár csak pár tollat), gyorsan vezet, nem adja meg az elsőbbséget, kirekesztő, stb. a hibás mindig MÁS.

A MÁSra pedig van sok szó: Jaszkarizó, cigány, zsidó, náci, komcsi, libsi, bolsi, jobbos, balos, magyarkodó, gárdás, ...

Aki másra tolja a felelősséget ahelyett, hogy vállálná és mocskolódik tökmindegy, hogy MSZPs, FIDESZes, gyalogos, kerékpáros, motoros vagy autós, anyázni fog, ha szigorodnak a feltételek.

Aki eddig is vállalta a felelősséget, betartotta a szabályokat, tett azért, hogy jobb legyen és nem csak a másiktól várta, azt pedig nem fogja zavarni, mert ezután sem bírságolják meg azért, mert betartja az egymásmellett élés alapvető szabályait.

Az ott élő közösség is megtalálta a maga szinonímáját arra, hogy "a másik a gond, nem én, bármit is csináltam".

garázdabillegető (törölt) 2008.05.12. 02:21:52

Kb egyetértek. Már - végigolvasva és újra felkúrva az agyam az S-blog szimpatizáns kommentjein - csak azt szeretném tudni, hogy mi az a "jaszkarizó"? Az is valami ember-gép szexuális kapcsolatot kifejező szó?

Ács Ferenc 2008.05.12. 14:55:28

Nagyon jókat derültem egyes hozzászólásokon, de volt sok olyan is szerencsére, ami a témához érdemben passzolt, ezeket köszönöm. Mindenesetre továbbra is nagyon jó ötletnek tartom a bírságok felemelését, amihez szükségesek lennének további intézkedések is (pl. táblák felülvizsgálata, motorosoknál több jogosítványi szint, stb.) mert ugye ez önmagában még kevés.

Egy érdekes szaktopik az Indexről: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9096419&la=78969427

Ács Ferenc 2008.05.12. 15:00:30

Tisztelt Ács Feri!
Tisztelt Reakció szerkesztőség!
Az alábbi kicsi véleményt / írást, ha akarod ki is teheted, ha akarod csak megfontolod.

Jó olvasni, hogy Tomcat bohócot csinál magából mindennap, keresve a balhét, már majdnem elhittem, hogy ő a hülye, de azt kell mondjam, nem vele van a baj, s nem is azzal, aki ráhúzza a terrorizmus gyanúját a szerencsétlenre. Kérem szépen, ebben az országban mindenkinek mindenhez joga van, mindig a másik a barom. Persze vannak fokozatok.

De a történet ott kezdődik, hogy a barom a másikra mutogat és nevet is ad neki. Teljesen mindegy, hogy zsidózik, a kerékpárosokat szidja, vagy éppen a gyalogosok a hibások. De sorban állnak jelzőként való szereplésért a pirézek, brazilok, no és persze a romák. A rendőrök, a politikusok, az újságírók. Jobbosok, balosok, a Gárda, vagy a liberálisok. A lényeg az, a magyar nem kimászni akar a gödörből, hanem látványosan bizonygatni, hogy a másik a hibás.

"Azok nem autóbuzik, hanem jaszkarizók, mi autóbuzik pedig..." hallani a szigorúbb bírságok kapcsán vagyonukat féltő bunkóktól. Nem tudom, amikor üdülőövezetben 40 percig nem engedi át egy autós sem a gyalogost a kijelölt gyalogátkelőhelyen, elfeledve, hogy ott bizony a "puhatestűnek" van elsőbbsége, és amikor az eset után kapja a jelentős bírságot akkor is a rendőr a szemét, meg a gyalogos, mert miért is akart az úton átmenni, akár hőségriadó idején (tavalyi a történet).

Tiltakozik, anyázik, mert megbüntették a szemét gyalogos miatt. No ők nem csak örülni tudnak a szigorítás miatt. Sőt. Csak anyázni tudnak, mert érvelni nem sikerült. Ugyan kimutathatóan kevesebb lett a baleset, de szerinte az egész csak pénzbehajtás. Ha több lesz a trafi, nyílván még több hatása lesz a megoldásnak. Az viszont nem jut el az agyáig: Ha nem lenne mindennapos a relatív gyorshajtás nem lenne gond.

Mi is az a relatív gyorshajtás? nem a leginkább klasszikus példa, de példa az, ha olyan gyorsan mész, hogy kifejezetten nehéz biztonsággal megadni az elsőbbséget, és a hirtelen fékezés, gyorsítás miatt inkább nem adod meg. A szerencsétlen gyalogos meg áll a gyalogátkelőhely mellett. Ekkor veszélyes is a sebesség, és nem csak lehet, de biztos, hogy másnak problémákat okoz.

Ha a legfontosabb üdülőövezetekben a fokozott veszélyre való tekintettel lassan haladna a forgalom, megadná az elsőbbséget a gyalogosnak, akkor értelmetlen lenne 30ra táblázni az útszakaszt: Mert amikor kell, tábla nélkül is működik, amikor nem kell a lassabb tempó (szezonon kívül pl:) akkor meg minek megfogni az autóst.

Nyílván, ha nem sikerül ezt elérni az emberek intelligenciájára alapozva, akkor jön a 30as tábla. Ha pedig ez sem elég, jön a mellékutcákba fekvőrendőr, ami főút és nem lehet ezzel ellátni, ott mesterséges körforgalmak, védett járdaszigetek terelik az autóst, s akad néhány trafipax is.

Ha pedig ez sem elég, jön a komolyabb bírság, a magánkézben lévő trafi, az objektív felelősség. És jön az "autóbuzi" aki a politikustól kezdve az újságírón át, a gyalogosokig és az általa "jaszkarizóknak" tartott hasonszőrű autóbuzikig mindenkit szid, minden csoport nevét szitokszóként használja, anyázik de nem gondolkodik.

Mert lássuk be, kellemetlen lenne úgy a tükörbe nézni, hogy tudod, te követted el a relatív gyorshajtást 1000*, te nem adtad meg az elsőbbséget, és az a szegény suzukis családapa fizeti a bírságot, akit éppen letoltál az útról, míg téged megvéd, hogy takarásban voltál. Rossz lenne ezzel a tudattal lefeküdni aludni.

Inkább legyenek a felelősök mások. Arra pedig, hogy mások sok szó van a magyar nyelvben: Cigány, Zsidó, Néger, Idegen, Turista, Libsi, Bolsi, Náci, Komcsi, ... De többnyire mind azt jelenti: "Patkány módon viselkedtem és magam előtt sem akarom elvinni a balhét."

Most jó az nekünk, hogy a Gárda is ilyen szó lesz, de ugyanígy emlegetjük Tomcatot és barátait is? Az okos ember nem nevet ad a problémának, hanem megoldást keres rá, és akár saját mag
a is változik, ha ez a szükséges.

TheElf

garázdabillegető (törölt) 2008.05.12. 15:10:00

Ez meg mi? TheElf nem tudta elküldeni a kommentjét? Vagy félt az S-blog autómelegeitől? :(

Ács Ferenc 2008.05.12. 15:11:56

Elküldte nekem, én meg kiraktam. A jaszkarizás szó jelentését én sem értem.

Devil Inside 2008.05.13. 11:23:06

jaszkarizás: kivagyiskodás, vetítés, "ki a f*sza csávó, ha nem én". Autózásra lefordítva csikorgó gumival indulás, kanyarokat bevétele szintén csikorogva, az autó minél zajosabbá tétele, kettesben 110-ig kipörgetni a tuning Ladát...

Devil Inside 2008.05.13. 11:25:07

... azaz masszívan felelőtlen vagánykodás imponálási szándékból.

Johnny336 2008.05.13. 12:28:21

Egy kérdés. Emberünk 50-es táblánál hajt 80-al. Megbüntetik 80.000 Ft-ra. Kifizeti. Jobb lett a világ? Nem. Emberünk leadott egy szerényebb készpénz összeget (jó esetben hivatalosan, gazdagítva a közösséget; rosszabb esetben gazdagítva az éppen igazoltató rendőrt), majd vidáman hajt tovább. Ez a kampány csak pénzbevételről szól.
Ha azt mondanák, hogy 10%-os sebességtúllépés egy hónap jogsi elvétel, 50%-os öt hónap, az már kicsit neccesebb lenne a népnek. Ha elkapják jogsi nélkül, akkor meghosszabbítani az eltiltást. Ha megint elkapják, akkor örökre bevonni. Egy idő után nem fog olyan sűrűn autóba ülni, gyomorgörccsel küzködve, és keresve az eldugott utakat, hogy ne csússzon bele a rendőrbe.
Ennek a megvalósításához viszont az kéne, hogy ne csak a pénzt akarják lehúzni az autósokról, hanem ténylegesen csökkentsék a renitens sofőrök számát (inkább baromállatnak hívom őket).
Így csak pénzlehúzás, és látszat intézkedés, komoly hatása nem lesz (ld.: még mindig mennek, mint a mérgezett egér).

Egyébként a post írója gyakorló autóvezető?

Ironman99 2008.05.13. 12:38:14

A szomszédom öccsét tavaly elgázolták. 18 éves volt és vétlen.
Úgyhogy azóta kicsit másképpen gondolok a gyorshajtókra.

garázdabillegető (törölt) 2008.05.13. 17:18:01

Helló, te faszfejek, fa-fa-fa-faszik,
Helló, te faszfejek, fa-fa-fa-faszik,
Hallgassatok G-re, a kibebaszott G-re:

Miért ne lenne a pénzbehajtáson kívül más hatása a büntetésnek? Valaki magyarázza már el, hogy én is megértsem! Nem értem a pszichologikát!

Ha a lefülelt gyorshajtó farkát először kiveri, majd 30 perc múlva leszopja Sarka Kata, végül megengedi, hogy az illatos punciját kinyalja,
akkor az autós örömmel fog gyorshajtani legközelebb is.

Ha a rendőr játéktrabantot osztogat a gyorshajtónak, és játékosan megfeddi, akkor valószínűleg legközelebb is gyorshajt.

Ha megbünteti 30-150-300 ezer forintra, akkor a legtöbben kurvára meggondolják, hogy gyorshajtsanak-e, mert az ember számára az elképzelhető legeslegrosszabb, ha elvesznek a pénzéből. Az borzasztó, katasztrófa. Megelőzni relatíve könnyű e tragédiát: fogcsikorgatva betartani a szabályokat, és a megtakarított pénzből lehet venni új fogakat.
Egyébként vagy 25 helyen emelték a sebességkorlátot nemrég, és ha jól viselkedik az autóstársadalom, lehet, hogy lesz az még magasabb is, netán a 3 sávos autópályákon 150-nel is lehet haladni.

Igen, igen, igen, igen, tudom, a Ferrari tulajdonosnak nem tétel, de jó esetben elveszik a jogsiját is. A 18 éves tuning BMW-vel és VW Golf 1-gyel jaszkarizó (jeah!) köcsögöknek azért már tétel, ők meggondolják legközelebb.

Igen, azt is tudom, hogy sok helyen kinnfelejtik a táblát, meg egyéb anomáliák is történnek - hát ez ellen tessék vehemensebben tiltakozni, ha még az S-blogos furcsák is egyetértenek valahol a gyorshajtók megfékezésével. Tessék ellopni a táblát, fáradhatatlanul telefonálni a közterületeseknek, feljelenteni a rendőröket, stb.

Az egyik téma nem zárja ki a másikat!

garázdabillegető (törölt) 2008.05.13. 17:19:18

Bocs az idióta szövegért... :(
Természetesen úgy kellett volna írnom, hogy:

Helló, TI faszfejek, fa-fa-fa-faszik...

Elnézést!

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.13. 17:23:36

káromkodni csak szépen, helyesen írva szabad :)

garázdabillegető (törölt) 2008.05.14. 16:44:32

Én csak a személyes névmást számát egyeztettem a főnévvel, egyébként Ali G. :)

grupi 2008.05.14. 19:59:43

A sebbességkorlátozás ésszerűtlen, a büntetési rendszer nem működik, mert meghaladott behaviorista elméleteken alapszik, az egész rendszer egyetlen, mondom EGYETLEN funkciója pénzbehajtás, semmi más. Ezerféleképpen lehetne mérsékelni a baleseti statisztikát, csak az PÉNZBE KERÜLNE, nem pedig pénzt hozna. Gyurcsány Feri bácsi a rasszokon alapuló kisebbségek helyett most épp az autóvezetőket nyúzza. Semmi különbség nincs a kettő között. Semmi. Tényleg, cáfoljatok meg. A pénz, amit megkeresek a munkámat jelképezi. Ha az állam elveszi a pénzem, akkor én kényszermunkás vagyok. Nem kell csíkos ruhába öltözni és Ennio Morriconét nyomni a háttérbe a kényszermunkához, van ennek civilizáltabb formája is.
Látott már valaki traffipaxot iskolák mellett? Játszótereknél? Öregek otthonánál, vagy kórházak előtt? Nem? Hol láttuk őket? Az autópálya 80 km-es egyenes szakaszának a közepénél. Az új büntetések hatása kb azzal lesz egyenlő, mintha lottón kisorsolnának néhány autótulajdonost akiknek bevonnák a jogsiját és elárvereznék az autóját. Kevesebb a baleset, mert kevesebb ember vezet. Fair play.

Lichtenstein · http://terrormedia.blog.hu 2008.05.15. 05:28:00

Kedves Grupi!
Legközelebb forrásmegjelöléssel idézd szavaimat.
Ács Feri pedig jobban tenné, ha olyasmivel foglalkozna amihez ért. Ha van olyan.

garázdabillegető (törölt) 2008.05.15. 05:50:05

Helló, ti faszfejek.... hallgassatok G-re megint.

Eddig nem nagyon vetődött fel, hogy miért ne lenne visszatartó ereje az objektív felelősségnek? Mondok valamit: Japánban nem dívik az olyan, halálbiztos öngyilkossági módszer, hogy a fiatal (pedig körükben nagyon gyakori életcél) egy szuperexpressz elé veti magát és az 280 km/h-val 100% hatékonysággal végez vele (ott nincs olyan, hogy, hogy a Bzmot levágja a lábait, de azért túléli). Miért nem? Mert mindenki tudja, hogy ilyen esetben a _családját_! tönkreteszi a kirótt büntetés! Ha Yukiko ki is akarja magát nyírni, talán nem akarja tönkretenni a a hozzátartozóit is (mert a család tisztelete is beléjük van nevelve). A vonatközekedés fennakadása viszont nemzetgazdaságilag meg a cég számára óriási bevételkiesés, a közlekedni vágyó embereknek meg szükséges, és amúgy sincsenek hozzászokva a késésekhez.
Na. Én nem adom kölcsön a kocsimat olyannak, akiről tudom, hogy szeret száguldozni ott is, ahol nem lehet.
Az szerető unokatesóm meg rám való tekintettel nem fog száguldozni az én autómmal.
Ezt baromi nehéz felfogni, igaz-e?

Grupi, mégis, melyik módszer kerülne pénzbe? Átnevelőtáborok? Gondolatbefolyásoló rádióhullámok? Minden autóba chip-downtuning? Elektronikus, autóvezérlő autópályák? Gumifalak, kavicságy az utak mentén? Minden autót cseréljenek le Forma-1-s technikájú kocsira, amiben túlélsz egy 200 km/h-s ütközést is?
Szerintem jellemzően nem a kórházak előtt száguldanak többen, és nem ott történnek a balesetek, szóval egyszerű közgazdasági törvények miatt nem ott lesz trafipax :D

dowNLoad 2008.05.15. 13:21:35

Az a KÖCSÖG árpattila NÉMET ÁLLAMPOLGÁR, nyilván onnan hozta a sebbeségkorlát eltörlését, DE a németek, osztrákok átengedik a gyalogosokat a zebrán (a gyalogos szét sem néz, MEGSZOKTA, itt az első héten elgázolnák) és nem lepődnek meg a BELSŐ SÁVBAN 250-nel haladó Carrera-tól sem. Ha meg radaroznak, azt kiírják: ACHTUNG!! RADAR KONTROL! (nyilván nem pénzbeszedni akarnak, hanem a KÖZLEKEDÉST SZABÁLYOZNI)

Én is bemásolom, mert 1000%-ig igaz! (sajnos)

A sebbességkorlátozás ésszerűtlen, a büntetési rendszer nem működik, mert meghaladott behaviorista elméleteken alapszik, az egész rendszer egyetlen, mondom EGYETLEN funkciója pénzbehajtás, semmi más. Ezerféleképpen lehetne mérsékelni a baleseti statisztikát, csak az PÉNZBE KERÜLNE, nem pedig pénzt hozna. Gyurcsány Feri bácsi a rasszokon alapuló kisebbségek helyett most épp az autóvezetőket nyúzza. Semmi különbség nincs a kettő között. Semmi. Tényleg, cáfoljatok meg. A pénz, amit megkeresek a munkámat jelképezi. Ha az állam elveszi a pénzem, akkor én kényszermunkás vagyok. Nem kell csíkos ruhába öltözni és Ennio Morriconét nyomni a háttérbe a kényszermunkához, van ennek civilizáltabb formája is.
Látott már valaki traffipaxot iskolák mellett? Játszótereknél? Öregek otthonánál, vagy kórházak előtt? Nem? Hol láttuk őket? Az autópálya 80 km-es egyenes szakaszának a közepénél. Az új büntetések hatása kb azzal lesz egyenlő, mintha lottón kisorsolnának néhány autótulajdonost akiknek bevonnák a jogsiját és elárvereznék az autóját. Kevesebb a baleset, mert kevesebb ember vezet. Fair play.

Akinek 5millió feletti értékű az autója, annak nem okoz gondot, hogy beszerezzen egy RADARJELZŐT meg egy LÉZERBLOKKOLÓT, 150-200ezerből a legjobbat megkapja, ő ezek után szinte biztos, hogy NEM FOG BÜNTETÉST KAPNI!!! Megint kivel qúrtak ki? Aki az "OTTFELEJTETT" 30-as táblát nem veszi észre, és 50-el megy!

garázdabillegető (törölt) 2008.05.15. 14:12:40

Épp ezért koncentrálja az autóstársadalom a táblák eltüntetésére az erejét.
Nem igaz, hogy a büntetés updatelése kizárja a hülyeségek megszüntetését.
A lézerblokkoló meg valami olyan csodakütyü, mint a nemlétező "realtime fordítógép" mikor elterjedtek a műholdas tv-vevők 20 éve?

dowNLoad 2008.05.15. 17:17:15

Nem Garázda, 120-150ezerért, nem lehet nem működő sz*rokat eladni, senkinek, ezek a cuccok működnek, LÉZERES mérésnél is kapsz 5-10 másodpercet, hogy lelassíts, addig a mérő nem tud mérni! Hamarosan minden S8-as AUDI ilyennel lesz felszerelve. (a kopasz köcsögök nem szeretnek fizetni a rendőrkollégáknak)
www.radarbusters.com/laser-jammers/laser-jammers/escortshifterzr3laserdefensesystem.cfm
www.detektorbolt.hu/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=3&Itemid=42
Itt sem csalódtam, ugyanaz a cucc, majdnem a DUPLÁJÁBA KERÜL itthon.

garázdabillegető (törölt) 2008.06.11. 19:47:22

Csak a történelmi hűség és összefüggések kedvéért:

...Az akciósorozat azért indult, mert egyre több autós veszi le az első vagy a hátsó rendszámtáblát, hogy a traffipaxos sebességellenőrzésen ne akadjanak fenn, ne büntethessék meg őket.

index.hu/politika/bulvar/rsz080611/

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.11. 21:25:26

Nem értem, miért bírságolják ezeket az elvetemülteket, amikor főbe is lehetne lőni őket.
És szerintem nem elég, hogy nem adhatom szabadon kölcsön a tulajdonomat, hanem meg kéne szüntetni a magántulajdont, és megint lehetne minden az államé.
Már csak azt nem tudom, hogy a szerző szülei vakok-e, hogy nem néztek tévét inkább.

ps: A baleseti statisztikák szerint minden 8-10. baleset oka gyorshajtás vagy ittasvezetés. A legtöbb baleset a bamba majmok miatt van. Igaz, ők sosem hágnak szabályt. Még a 130-as táblánál is 80-nal mennek a belsősávban. Persze, nagykabátban és kalapban vezetnek, szemüvegesek, de sms-t írogatnak az Erzsébet-hídon a dugóban.

Ács Ferenc 2008.07.03. 18:39:00

Ma három embert gázoltak e zebrán:
www.mtv.hu/videotar/?id=25886

Idén eddig 34 gyermeket ütöttek zebrán Magyarországon.
süti beállítások módosítása