Csak üdvözölni lehet, hogy Abszurdisztánban végre kezdik szankcionálni a potenciális országúti halálosztókat. Az új bírságokat egyáltalán nem nevezném magasnak: ugyan miért is lenne sok pár tízezer, vagy egy-két-háromszázezer forint annak, aki hobbiból kockáztatja más életét? A gyalogosoknak Budapesten ma minden nap egyfajta túlélési gyakorlat: a zebrán az autók, a járdán pedig a biciklisták üthetik el az embert, ha nem figyelünk helyettük is. A magyarok közlekedési kultúrája az ország általános elmaradottságával állítható párhuzamba: széles körben jellemző a tahóság, az agresszió, a kivagyiság, a másik figyelmen kívül hagyása. Meg kellene próbálni visszaadni az utakat a tisztességes, szabálykövető vezetőknek, a bicikliutakat a biciklistáknak és a járdát a gyalogosoknak. Örvendetes az is, hogy ezentúl az üzembentartó viseli az autóért a felelősséget: talán kevesebb lesz a bújócskázás.
De az érdemi javuláshoz arra is szükség van, hogy a jelenlegi - európai mintára felemelt - büntetés ne csak kampányszerű legyen, hanem következetes és folyamatosan alkalmazott. Egyébként ha a rendőrség tisztességesen bírságol, azaz nem saját zsebre, akkor jelentősebb forrásokra is szert tehet. Arra kell törekedni (akár a bírságok további emelésével), hogy akinek vaj van a füle mögött, az a rendőrtől úgy féljen, mint Amerikában. Tudom, hogy ilyen soha nem lesz itt, de ezt kell megcélozni. Fontos lenne megfékezni végre a motoros tébolyt is. Túl sok embert ölnek meg a szabadon randalírozó őrültek ahhoz, hogy itt ne történjen szigorítás. Vagy gondoljunk csak arra, hogy egyesek mit művelnek motocross címén az erdőkben manapság. Rendet az utakon!
Az utolsó 100 komment: