BKV-sztrájk – és ami mögötte van
2008. április 21. írta: politicus

BKV-sztrájk – és ami mögötte van

 1990 ősze óta Demszky Gábor a székesfőváros első embere. Az SZDSZ egyik emblematikus figurája, a korábbi Demokratikus Ellenzék neves alakja. A liberális gondolkodás terjesztésének élharcosa és nem utolsósorban Budapest lezüllesztésének első számú, bár nem egyetlen felelőse. A BKV rosszul van.

 Demszky Gábor szerint a BKV önállóan nem képes eltartani saját magát. Fenntartásához állami támogatás szükséges. Állami támogatás? Az véletlenül nem paternalizmus? Az nem a szocializmus életben tartása? Nem ezért szoktak „liberálisaink” a Fidesz orrára koppintani? Félreértés ne essék: értelmes gondolkodású honpolgár tisztában van vele: a közösségi közlekedés költségeihez az államnak azért kell hozzájárulnia, mert az is hozzájárul a nemzetgazdaság fenntartásához, fejlődéséhez. Ezt a tényt persze SZDSZ-es kollégáink is tudják. Ilyenkor.

 Attól most finoman tekintsünk is el, hogy a gazdaságról alkotott liberális felfogás mennyiben rokonítható Demszky mostani és korábbi követeléseivel (vö.: minimális állam koncepció), erőinket inkább koncentráljuk arra, milyen helyzetben is van valójában a BKV. Mindezt a BKV honlapján közzétett éves jelentésekből és néhány statisztikai adatból próbáljuk rekonstruálni (2007-ről még nincsenek online elérhető mérleg és eredmény-kimutatás). Íme (forrás: HVG, BKV, Eurostat):

 A táblázat adatai szerint tehát 1997 novemberétől napjainkig összesen 3,5-szeresére nőtt a BKV szolgáltatásainak ára, miközben 1997 és 2007 között a pénzromlás üteme jóval alulmúlta a tarifaemelések mértékét (körülbelül 2,5-szeres volt a drágulás).

 Reálértékben tehát 46,5%-kal fizetünk ma többet a BKV-ért, mint tettük ezt 1997-ben. Ennek ellenére a cég eredményei minden évben szinte azonos mértékben romlanak. Ennek nyilván nagyon sok oka van, de mint láttuk, a jegyáremelkedés ill. az abból származó bevételek bizonyosan nem tartoznak ebbe a körbe. Nem lehet hivatkozni arra sem, hogy a veszteséget a Combino villamosok és Volvo buszok beszerzései okozták, hiszen ezek tárgyi eszköznek minősülnek és az amortizáció számviteli szabályai vonatkoznak rájuk. Értsd: nem jelentenek egy összegben veszteséget a cégnek (számviteleseknek: értékcsökkenés!!). Arról nem is beszélve, hogy egyes vélemények szerint „Demszky 18 éves főpolgármesterségének ideje alatt folyamatosan romlott a BKV járműállományának állapota.”

 Tehát azt látjuk, hogy sem a jegyáremelésre, sem a tárgyi eszközök beszerzésére fordított tételek nem indokolják a BKV egyre romló pénzügyi helyzetét. Sőt, az elmúlt évek elbocsátásai is csak javíthattak volna a cég pénzügyein.

 Folyamatosan reálértékben is jelentősen növekvő jegyár-bevételek, folyamatosan szűkülő és minőségében – a legutóbbi beszerzések dacára – avuló kínálat, folyamatosan kevesebb dolgozó, és mégis állandó veszteségek. Ez jellemzi a Budapesti Közlekedési Vállalatot. Miért? Mit és hogyan lehet ennyire előszödölni?

 A BKV napi működésében még nyilván vannak tartalékok. Bár az számomra a korábbiakból egyértelműnek tűnik, hogy a kínálat további drasztikus szűkítése nem jelenthet komoly kiadáscsökkentést (ha eddig sem jelentett, ezután miért jelentene…?), főleg úgy, hogy az egy ponton túl ne járjon együtt a minőség az eddigieknél is látványosabb romlásával. De mi a kiút? Mivel sem Kóka János, sem pedig közlekedés-szakértő nem vagyok, nem tudom. A következményeket azonban látom. És nem csak én. Miskolcon – írja a Népszabadság – „tavaly 15 százalékkal csökkentették a közlekedési vállalat utaskilométerben mért teljesítményét, és egyúttal 40 százalékkal megemelték a jegyek és bérletek árát. A következmény: legalább nyolc százalékkal csökkent az utasforgalom (a jegyeladás 11, a bérletértékesítés 8,1 százalékkal esett vissza), a városban állandósultak a közlekedési dugók a megnőtt autóhasználat miatt, és Miskolc ismét a legszennyezettebb levegőjű városok közé került.

 Ezek a következmények. Kevesebb BKV = több személyautó, nagyobb forgalmi dugók, növekvő levegő- és zajszennyezettség, időpocsékolás, stressz, a már most is katasztrofális úthálózat további romlása.

 Miközben a BKV súlyos adósságállománnyal küzd, a főváros folyamatosan állami támogatásért kuncsorog, továbbá nem hajlandó beszállni a BKV működésének finanszírozásába. Eközben súlyos milliárdokat költ tanácsadási feladatokra. A közlekedési cég azóta már lemondott vezérigazgatója pedig 1 éves szerződése után tízmilliókat követel végkielégítésként.

 Talán hátrább a villanyszedőkkel, Uraim!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr99433891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chabba (törölt) 2008.04.21. 08:35:47

persze lehet, hogy csak egy politikai blöff, de bejegyzés megírása előtt érdemes lett volna elolvasni:
index.hu/politika/belfold/budapest/antalat08041/

Johnny Favorite (törölt) 2008.04.21. 08:58:40

Uraim!
Ez egy teljesen szokványos privatizációs eljárás,első félideje.Teljesen tönkreb....ni és ezt követően jó ócsón eladni.A szétverés már nagyon jól megy.Azt is kíváncsian várom mikor jön a 2. félidő ami azzal indul, hogy demszky papa könnyes szemmel bejelenti, hogy "..értsék meg állampolgárok nincs más lehetőség el kell adnunk a BKV-t,mert nem tudjuk működtetetni..."

Kampfer 2008.04.21. 08:58:51

Üdv Mindenkinek!

Na igen, már csak a fizetése kell neki, de a tavalyi év ámokfutásáért járó 12 misi prémiumot már fölvette! Szóval azért valami csak van abban, amit a posztoló ír! Szerintem ez sem indokolható kiadás...!
Egyébként pedig nagyon tuti kis írás! Sokminden sokkoló benne, többek között a táblázat adatait így együtt látni, nem semmi!
Szerintem a kiút egyik záloga ennek a városvezetésnek és a managementnek a távozása lenne, tőlük nem várható sem szemléletváltás, sem érdemi változtatás, hisz akkor eddigi lenyúlásaikat és ámokfutásukat is indokolni kellene! Az meg ugye kész beismerés lenne...
Üdv!
Kampfer

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.21. 09:04:03

Johny Favorite 2008.04.21. 08:58:40
lehet, hogy igazad van, de attól tartok csak ennyire képesek. Szóval, nem biztos, hogy szándékos az elqrás.

Ronald 2008.04.21. 09:05:42

Aki egy BKV-t megveszi - annak pénze lehet hogy van ugyan...de esze az egy gramm se.

Zetek 2008.04.21. 09:08:27

Nekem van üldözési mániám, vagy a Demszky-féle adj pénzt üvöltés is része a koalíciós válságnak álcázott SZDSZ-MSZP hatalmi harcnak?

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.04.21. 09:11:09

Főpolgármester Úr! Nem kellene annyit építkezni.

Tudja, a haverom, Kovács Pisti mondta, hogy:

"Kevesebb négyesmetró, több békávé"

OkoskaTo:rp 2008.04.21. 09:13:04

1997-ben és 1998-ban hogyan emelkedhetett bármennyivel is a tarifa 1998 _ÓTA_?

Prosztó 2008.04.21. 09:20:12

Ha már számvitelesekről van szó, megjegyzem, hogy egy cég fizetésképtelenségét a cash helyzetével helyes jellemezni, nem pedig a mérleg szerinti eredményével. Miért? Az adott időszaki mérleg szerinti eredményt korrigálni kell az előző időszaki záró cash-sel, a működő tőke változással, az adott időszaki adósságszolgálati cash flow-val és a BERUHÁZÁSI (+felújítási)kiadásokkal.

Kábé, így jutunk el egy záró cash-hez. Természetesen, hosszú távon csak az üzemi eredmény (értékcsökkenés visszadva, szaknyelven earning before interest, depreciation and amortization: EBITDA), adhat fedezetet az adósságszolgálatra és a beruházásra.

Most hirtelen ennyit a cikk pontatlanságaihoz és én kérek elnézést, visszavonulok az EXCEL tábláim mögé.

Johnny Favorite (törölt) 2008.04.21. 09:24:57

Roland!
Egy folyamatos támogatában részesülő cég (tekintettel hogy, ez valamilyen formában mégis csak közfeladat) az a legtuttibb bizniszek egyike. Netalántán egy jó zsíros PPP projekt keretén belül sikerül ezt megcsinálni akkor az mégjobb!

Jah és ennek egy hozadéka biztos lenne, a leggazdagabb magyarok sorában az első két helyén változás nem igen lenne

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.21. 09:33:36

Az első két sort én sem értem. Nem 96 akart lenni a bázis? De végülis mindegy, a mondanivaló a lényeg.

vujicsics trutymo 2008.04.21. 09:36:16

Ronald! Pénze és esze is van. Vétel után kinyílik az állami buksza. Én dolgoztam a BKV-nál. Ennél korruptabb, zabrálóbb, tolvajabb, lustább céget nem hordott a föld még a hátán. A jelzők persze a piramis tetején a legérvényesebbek. Nem is húztam túl sokáig a cégnél.

Lord_Cica (törölt) 2008.04.21. 09:38:44

A jegyárakat tovább kell növelni, azért hogy az adócsalók is fizessék az üzemeltetést, és ne csak a tisztességes emberek adójából tartsák el a céget.
Az árakat csak úgy lehetne csökkenteni ha leépítenének bizonyos járatokat, ill. alkalmazottakat bocsátanának el.
Mellesleg a Demszky álláspontja ellentétes azzal, amit itt neki tulajdonítasz.

szvsz 2008.04.21. 09:39:11

En Johnyval vagyok. Es nyugi Roland, ha már eladták (mekkora meglepetés lenne, ha demszkáj valamelyik szomszédja, rokona, vagy a leisztinger báró venné meg...), akkor tuti nem lesz veszteséges...

Naneee 2008.04.21. 09:40:20

Tán ott (is) van a kutya elásva, hogy a "fejesek" szerződései igen érdekesen vannak megalkotva.
A kedves munkavállaló felelőssége jóformán nulla, a végkielégítés viszont maximális.
Bármilyen baklövést is követnek el, max. egy ejnye-bejnyét kapnak, aztán leakasztják a nagy lóvét és mennek tovább "szakértő munkát" végezni egy újabb szerencsétlen vállalat élére.

Winston007 2008.04.21. 10:11:10

igaz nemetul de eleg kemeny hangvetelu cikk a bkv koruli sziturol

budapester.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=2135&Itemid=1

egyetertek egyebkent azzal, hogy demszky hozzaallasa kicsit alszent az ugyben

Tassadar 2008.04.21. 10:13:57

Lord_Cica
ha nőnének a jegyáyrak akkor mért fizetnének az adócsalók???? úgyis kocsival járnak)

csökkentik a járatokat ill elbocsátanak, persze csökkennek a költségek, de ugyanakkor ha bkv szokásához híven megondolatlanul vagy korruptan dönt (pl:4es metró)akkor bevétel csökkenés is lesz
Mellesleg 18éve volt,hogy bebízonyítsa hogy a budpestiekért dolgozik...eddig nem sikerült

Bummer 2008.04.21. 10:15:27

Demszky alkalmatlan a város vezetésére. Ellene miért nincs tüntetés?

nemkellvagta (törölt) 2008.04.21. 10:27:03

a fidesz miért mindig ilyen szerencsétlen alakokat indít a demszky ellen? pontosan lehetett tudni schmittről is, tarlósról is, hogy nem fognak nyerni. kiváncsi vagyok kit fognak legközelebb ráküldeni?

tevevanegypupu 2008.04.21. 10:32:32

Volt ellene tuntetes, a fasiszta tojasdobalok, Ungvari meg is irta. Altalanos, intelligens, gyertya-ongyujtos liberlis tuntetes Budapesten nem lesz, Budapest nem vallalhatja a kockazatot, hogy egy neonaci keruljon a fopolgarmesteri szekbe.Egy Tarlos vagy Katona Kalman peldaul. Budapest liberalis varos. :)

Lord_Cica (törölt) 2008.04.21. 10:33:28

Tassadar 2008.04.21. 10:13:57

Pont ez a lényege a "közvetlenül fizessen a szolgáltatásokért az, aki igénybe veszi" filozófiának. Vagyis mindenki fizet érte. Mert ha valaki le akar menni a metróhoz, az nem mondhatja az útjában álló ellenőröknek, hogy "bocs minimálbéren vagyok, nem kell fizetnem". Hanem mindenki fizet.
Sajnos az egész kultúránk arra van beállva, hogy a nagy közösbe tesszük a pénzt, és onnan osztatjuk szét. Na ez a lopás melegágya.
Persze a nagy közös kasszánnak is megvannak az előnyei, tehát nem elvetni akarom, de meg kell találni az egyensúlyt, ami jelenleg egy eléggé komcsi irányba van átbillenve.

Johnny Favorite (törölt) 2008.04.21. 10:46:59

Na emberek eljutottunk a legfontossabhoz.
A politikának (legyen az városi vagy országos) elsősorban az ÉRTÉKVÁLASZTÁSRÓL kell hogy szóljon nem pedig a kézi vezérlésről.
Ha döntünk amellett, hogy "nagy közös kassza" akkor olyan embereket kell a végre hajtás élére rakni akik ezt megvalósítják...ha a szolgáltatás alapú akkor olyat...Igaz a kézi vezérlés jóval jövedelmezőbb és kétség ne férjen ahhoz, hogy ez az egymással való szembenállás nem jövedelmező az ellenzéknek!!! csak nem annyira..(most) :)

SzZ 2008.04.21. 11:08:15

Johny-nak igaza van. Ez az első felvonás a privatozáció előtt.

Egy cikkben (www.nol.hu/cikk/488983/) már a második felvonást is meghirdették, mint "a megoldást". Ezt fogják egyre jobban sulykolni, aztán Demszky majd csatlakozik ehhez a nézethez.

Két dologra hívom fel a cikkből a figyelmet:
- A nyereséges, nagy forgalmú (=nyerséges, és ellenőrizhető)vonalak lennének a privatizáció tárgyai az első körben, a resztli marad a város nyakán
- De már a két cég (a privatizált és maradék) majdani fúziója is megjelenik.
Azaz, a teljes BKV lenyúlása a cél, de már az elején extraprofitot akarnak kinyúlni a nyerséges részekből.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.04.21. 11:39:27

Kabe olyan paternalizmus, mint elvonni a "modosak" szocialis juttatasait, amint azt az SZDSZ javasolta a minap.

Amugy a Mester is megnyilatkozott, az adofizetok penzebol persze.
www.youtube.com/watch?v=mEXcPQYceUY

Ács Ferenc 2008.04.21. 13:05:18

A BKV jelenlegi helyzetéért 80%-ban a városvezetés és első helyen Demszky Gábor felelős, 20%-ban pedig ellenzéke, amely nem tett mindent annak érdekében, hogy a menedzsment korrupciós ügyeit, sorozatos hűtlen kezeléseit és az egyéb, ipari méretű közpénz-szivattyúzási technikáit megfelelő vizsgálatok és büntető feljelentések kövessék és gátolják Hibás továbbá az összes parlamenti párt is, amely tizennyolc év alatt képtelen volt törvényt alkotni a fővárosi (nagyvárosi) tömegközlekedés finanszírozásáról.

Mit kell tenni a BKV-val?

A cég közszolgáltatást végez, tehát privatizációja – az eddigi magyarországi eredmények fényében – jelenleg nem ajánlott. Őszinte piacbarátként mondom, hogy számos olyan alapszolgáltató cég van Magyarországon (pl. a gyalázatos ELMŰ) amely rosszabbul működik magánkézben, mint korábbi állapotában. Ki kell mondani, hogy a BKV-t rövid-, és középtávon nullszaldóssá sem lehet tenni, ugyanis ez a közösségi tömegközlekedés végét jelenti Budapesten. Ha megvalósul Hagyó Miklós álma, és sikerül részleteiben, úgy féléves intervallumokban – nyilvános és nem nyilvános járatritkításokkal, járatirtásokkal átnyomni a most tervezett hatmilliárdos „spórolást” (amely persze valójában sokkal több kiadással jár a nagyobb autóforgalom, súlyosabb dugók, kevesebb utas és a még szennyezettebb levegőjű város képében) akkor beindul az agónia-spirál: az évről-évre visszafejlesztett szolgáltatások és az évi szokásos minimum 13%-os áremelkedés miatt egyre kevesebb utas lesz, amelyre hivatkozva még nagyobb ütemben és léptékben rohasztják le az üzemeltetést, míg a végére csak néhány fővonal marad. Mindez nem absztrakció, hanem hideg fejjel végiggondolt üzleti terv azoknál, akik az elmúlt években kezükbe kaparintották a céget. A magyar viszonylatban is kirívó, a saját cégüket utasként soha nem használó Antal-Regőczi duett ámokfutásának célja, hogy tíz-tizenöt éven belül a zéró közelébe szanálják a budapesti tömegközlekedést, kicsaklizva belőle az értékesíthető vagyonelemeket. Természetesen várospolitikai, kulturális, vagy környezetvédelmi szempontok soha nem érdekelték őket: leszarják, hogy mi lesz pl. a műemlék villamosokkal, inkább kijátsszák baráti cégeknek, ahol kalapáccsal esnek neki, ha látnak benne még két forintot.

A fő probléma, hogy a nagypolitikát nem érdekli a budapesti tömegközlekedés. Demszkyt soha nem is érdekelte. A 4-es metróra kidobott eddigi 520 milliárd forint töredékéből növekedési pályára állíthatta volna a BKV-t. a járműpark hatalmas arányú cseréjével együtt. De lássuk, hogy mit kellene tennie egy új főpolgármester által kinevezett új BKV-vezérnek, aki
alapvetően egy válságmenedzser: Munkáját új, szakmai alapon válogatott fb. segíti. A Főváros a régi cégvezetés ellen büntetőeljárásokat kezdeményez (hűtlen kezelés miatt feljelentés, stb.) Tételes felelősségvizsgálat a régi fb tagjai esetében is. 5 évre visszamenően tételes vizsgálat minden nagyobb beruházás és tanácsadói szerződés ügyében.

Száznapos csomag

1. A vezérigazgató falára kikerül Bécs és Prága (+ jövőre már Pozsony és Bukarest) közlekedési térképe. Először is – szakemberek és nem politikusok bevonásával – nagyjából a jelenlegi szolgáltatási színvonalnál meg kell húzni az „alsó” határt és ott „befagyasztani” a paraméterkönyvet, nagyjából két évre.
2. Teljes cég-átvilágítás, ezzel párhuzamosan a főpolgármester összpárti országgyűlési törvényjavaslatot kezdeményez a tömegközlekedés szabályozásáról (lásd még a közszolgáltatások meghatározása című, a politikai elit által el nem végzett házifeladat.)
3. Finanszírozási források meghatározása a fentiek keretében.
4. Nagyon drasztikus és mély, gyors létszámleépítés, elsősorban az adminisztratív funkciókban.
5. Új, zónás tarifarendszer az önkormányzatokkal egyeztetve.
6. Önkormányzatok bevonása az üzemeltetésbe.
7. A jegy és bérletrendszer digitalizálása, bérletvásárlók "támogatása", több új jegy-, és bérletkonstrukció.
8. Ellenőröknél IQ és ápoltsági teszt, karszalag és sunyiskodás helyett új, látható azonosító kötelező viselete. Jegypénztárosoknak angol/német alapfokú vizsga. Sofőröknek féléves utastájékoztatás-oktatás, vizsgával.
9. Civil szervezetek bevonása - konzultatív jogkörrel - a BKV működésébe pl. a selejtezésre váró járművek újrahasznosítása és a paraméterkönyvek kialakítása terén is.
10. Összességében negyvenmilliárdos (!) erősen gyaníthatóan korrupciós hátterű luxusvillamos-beruházások helyett a meglévő járműpark korszerűsítése, prágai és bécsi mintára, ahol harminc-negyvenéves villamosok járnak kifogástalan állapotban. Ugyanakkor a presztízs-beruházások helyett a szétrohadt járművek (pl. trolik) lecserélése újabb járművekre.
11. A szétvert villamosvonalak újjáépítésének megkezdése. Prioritás a kötöttpályás fejlesztés, EU-pályázatokkal.
12. Ingyenes utazási lehetőségek 99%-os megszüntetése (kevesen tudják, de most pl. a békávésok családjai is ingyen utaznak!) kizárólag egy diákkedvezmény és a fogyatékosok, mozgáskorlátozottak kedvezményeinek fenntartása.
13. Gőzerővel akadálymentesítés, először a fővonalakon.
+ 1 = A jelenlegi ügyfélszolgálat megszüntetése, eltávolítása, a versenyszférából érkezett munkatársakkal vadonatúj ügyfélszolgálat létesítése, kiemelt bérezéssel és ellenőrzéssel.

Dióhéjban ennyi az én első száznapos csomagom.

Ács Ferenc 2008.04.21. 13:17:40

Doom: A Mesternek abban igaza van, hogy nem érdemes Budapest ellen harcolni, de abban nem, hogy Budapest és Prága azonos kategóriában lenne Berlinnel és New Yorkkal. Ez egy hatalmas baromság, amelyből itt sajnos várospolitika lett, holott Budapestnek régebben Prága, Varsó és Bécs volt a kategóriája szerinti versenytársa (ma már inkább Pozsony és Bukarest) - nem pedig a világvárosok, azaz Berlin, London, Róma, Párizs vagy New York. Budapestnek nem ez utóbbiakhoz kell mérni magát, hanem a Közép-Európa Ligában kellene, kellett volna győznie.

Johnny Favorite (törölt) 2008.04.21. 13:29:36

ÁCS FERIT A VEZÉRIGAZGATÓI SZÉKBE!!

hipp-hipp hurrá


(komolyan)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.04.21. 13:35:52

Ács Feri: és mit kezdenél a négyes metróval? :)

az arra fordított költségek feléből tökéletes felszíni tömegközlekedést lehetne kiépíteni.

Összehasonlításul: M4 tervezett költsége most 511 mrd forint - egy új Duna-híd költsége kábé 20-30 mrd forint!

Ács Ferenc 2008.04.21. 13:43:42

Leállítanám, kedves ergé, azonnal.

Johnny Favorite (törölt) 2008.04.21. 13:48:26

A 4-es metró már tényleg semmit nem jelent csak azt hogy D.Gábor fejfájára kerül majd gravírozva valamikor....szerintem podmaiczky fóbiában szenved..(ezt nagyon különleges nehezen kezelhető betegség....és már az opni sincs!!)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.04.21. 14:15:20

OkoskaTo:rp

nem emelkedett. Hiba van a táblázatan...:(

politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.04.21. 14:16:27

Prosztó 2008.04.21. 09:20:12

Az elérhető adatok közül az MSZE mutatja legplasztikusabban egy adott cég pénzügyi helyzetét, szerintem.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2008.04.21. 14:18:20

Jut eszembe: nincs valakinek kedve - ha megvannak 1990-től kezdve - feltenni Demszky ígéreteit? Csak a választási kampány egy-egy emblematikus szóróanyagát kéne idecitálni, mi valósult meg, mi nem...

Hátha lesznek hiányosságok az ígéeretek és a megvalósítás között...! ::))

Johnny Favorite (törölt) 2008.04.21. 14:37:34

Igen! Valójában sokkal több valósult meg mint amit megígért, sokkal többet sikerült elba..ni!
Mert ha valaki alkalmatlan az egy dolog...de 18 éven keresztül szarul csinálni valamit abban már a szándékosság keserű íze vegyül.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.04.21. 14:57:44

Ács Feri · reakcio.blog.hu/ 2008.04.21. 13:43:42:
"Leállítanám, kedves ergé, azonnal."

A 2-es metrot meddig epitettek? ;-)
Ha jol emlekszem, meg Rakosi kezdte el.

Ács Ferenc 2008.04.21. 15:27:35

Valóban, de még az ötvenes években leállították. Az erőltetett nehézipari beruházások mellett már nem jutott pénz rá. A kettes metró első szakaszát 1970-ben adták át, van is róla egy kisfilm, majd megkeresem, ha fent van a youtube-on. Onnan kezdve 1986-ig elég nagy hálózatot adtak át ezek a piszkos kommunisták, a hármas szakaszt is beleértve. A legjobban aztán a káposztásmegyeriek szívtak, nekik be lett ígérve a metró, de pechükre addigra omlott össze a magyar gazdaság: Újpest-központ, végállomás, kérjük kedves utasainkat, hagyják el a szerelvényt, és erre figyelmeztessék utastársaikat is. Lehet tovább bumlizni a 14-es villanyossal.
A kedvencem azért a 74-es (?) Híradó vagy Hét, ahol Baló magyarázza a Rákóczi úti villamos vezetőfülkéjéből, hogy miért is nem kell villamos oda, mert majd a környezetbarát (!) buszok kiváltják, blablabla. A médiaértelmiség akkor is kiválóan értett a reformokhoz.

Ács Ferenc 2008.04.21. 15:30:35

Na, hamar megtaláltam. Kötelező végignézni! :))
(Nem túl modern) képmesék 1972-ből:

www.youtube.com/watch?v=ihFEH7UTvR8

Freetibet (törölt) 2008.04.21. 18:19:13

"katasztrofális úthálózat"?! szép dolog moralizálni, de ha valami hasznos dolog történt Budapesten az elmúlt években, akkor az az, hogy a 2006-os választások előtt egy rahedli utat felújítottak. Persze hogy vannak még most is borzalmas útszakaszok, de egyre kevesebb.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.21. 23:11:45

johny favorittel kell, hogy egyet értsek.
killtheradical.blog.hu/2008/04/07/kosz_a_halakat_2
bocs az önreklámért, de nem akartam idekopizni az egészet.
süti beállítások módosítása