Peking 2008: menni vagy nem menni?
2008. március 26. írta: TuRuL_2k2

Peking 2008: menni vagy nem menni?

 A francia elnök, Nicolas Sarkozy tegnap nem zárta ki a pekingi olimpia bojkottját országa részéről (egy nappal korábban még közvetítőnek ajánlkozott Kína és az elnyomott Tibet között). Az esetleges bojkott a véres tibeti beavatkozás óta elő-előkerül, néhányan a teljes olimpiát kihagynák tiltakozásul, míg többen inkább csak a nyitóünnepséget. A bojkott hívei a tibeti eseményeken túl többek között a szólás- és sajtószabadság hiányával, a darfuri fegyverszállítással, illetve a vallásszabadság megsértésével érvelnek.



 Kína közben gőzerővel készül, hogy egy nagyon jó olimpiát rendezzen - elsősorban a népnek, azaz magának, másodsorban a világnak. A jelszó: „Új Peking, nagy olimpia”. Ennek megfelelően közel 40 milliárd dollárt költenek az egész eseményre, az infrastruktúra-fejlesztésekkel együtt: új metróvonal, reptéri terminál és számos sportlétesítmény is épül. Az időjárást sem bízzák a véletlenre, azt ígérik, hogy bármikor tudnak szép, napos időt biztosítani, vagy éppen esőt, ha a szmogot kell eltüntetni.




  Komoly dilemma, hogy mi a helyes eljárás ilyen helyzetben. A magam részéről szívem szerint ott lennék, mert nagyon érdekel, hogy mit kezd Kína az olimpiával és mit kezd az olimpia egy pártállami rendszerrel a XXI. században. Hitelesíti és megerősíti a fennálló rendet? Vagy a kínai tömegek számára is fel-felfeslik augusztusban a mátrix szövete, mert nem lehet minden videófelvételt és külföldi tudósítót megfelelő minőségben és alapossággal cenzúrázni?

 Szerintetek?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr29396997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.26. 09:34:19

Szerintem nem menni. És nem csak Tibet miatt: az elmúlt években napi átlag 70(!) lázadás tör ki Kína más keleti tartományaiban is (éhínség, környezetszennyezés vagy földállamosítás miatt), melyeket katonai erővel vernek le.

A kollektív bojkott sajnos szürreális és nem lesz. Pedig rájuk férne. Meg ránk is.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.26. 09:36:28

robin masters:
Szerinted az javítana a helyzeten? Nem nagyon hiszem.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.26. 09:39:03

Gyakorlatilag nem. Szerintem érzelmileg lenne fontos, egyrészt a nyomorultaknak, másrészt nekünk, mert lehetne egy böszme igazolása annak, hogy a human rights duma nem csak egy lufi a Nyugaton.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 09:47:18

nem jó derékbetörni sportolók százainak a pályáját. ők nem tudják hol pótolni... ennyit a bojkottról. semi más nem fontosabb ilyenkor. A bűn és a hiba (mind2) a NOB-é, hogy kimegy a cucc kínába. a q. anyjukat a sok lefizetett tetűnek a nob-ban, de már ez van.
(Berlinben volt amúgy bárki részéről bojkott? nem hallotam róla - max a SzU?)

amúgy meg, ha mégis lesz bojkott (Fr., stb.) az nekünk egy új Helsinkit jelentene... mert mi biztos megyünk, és ha nincs erős konkurrencia, akkor még több esélyünk lesz érmekre, hehe.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.26. 09:47:22

Szerintem meg el kell menni & szépen megmutatni a világnak, hogy What's up in China. Mert nincs az a cenzorsereg, ami minden tudósítást fazonra igazítson - és szerintem aztán a kínaiak számára is külföldről szivároghat vissza, hogy mi a nagy helyzet az országban.

Devil Inside 2008.03.26. 09:56:49

robin masters:
A bojkottal sportolókat teszel tönkre, akik az életüket erre tették fel. Baromi rossz megoldás és általában semmit nem használ. (Mint amikor a szerb fociválogatottat eltiltották az EB-től: akkor Európa, de a világ egyik legjobb csapatát vágták gallyra mentálisan, miközben a háborúra semmi hatása nem volt...)

Nem fél évvel az olimpia előtt kellene hisztizni, hanem akkor kellett volna a NOB-ot nyomás alá helyezni, amikor Pekinget választotta. Akkor is pont ugyanennyi probléma volt a politikai rendszerével...

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.26. 09:58:27

Szamárfül: tízezer sportoló életpályája vs. többmillió emberé, már ami a derékba törést illeti.

Turul: ki fogja nekik megmutatni? A gyári versenyzőik elárasztják a mezőnyt és megnyerik az éremtáblát. Az olimpiát legitimációra fogják felhasználni, ahogy magát a projekt előkészítését, a holdprogramjukat és minden más nagy vállalkozásukat is.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.26. 10:01:32

Devil Inside: az időzítést tekintve egyetértek.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 10:03:01

Robin: a válasz Devilnél..
Kína pedig nem vágyik "legitimációra" - a szónak a mi nyugatiaa értelmében. Nem ismeri, nem igényli, nem érdekli. A Birodalmak nem így gondolkodnak :(

amúgy meg, ha (extrém esetben, de úgyse) elvennék tőle az Oly.-t: lemásolná és csinálna sajátot, mint pl. az autókkal... lásd pl. belsoseg.blog.hu/2007/06/07/huanghai_ncv :DDD

Hattory Hanzo 2008.03.26. 10:03:03

Emlékeim szerint Egerszegi Krisztina azért nem indult 400 vegyesen soha többet, mert egyszer csak jött egy noname kinai kislány, leverte Egérkét a döntőben, majd visszavonult.A kinai tollaslabda szövetségi kapitány most vallotta be, hogy Athénban megmondta az egymás ellen játszó játékosainak, kinek kell nyerni az elődöntőben, mert úgy gondolta, annak több esélye van a döntőben. Félő, hogy augusztusban Kína-USA éremcsatává fog válni az egész cucc. Jó, mondjuk asztaliteniszben mi vagyunk a favoritok. :)

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.26. 10:06:38

Kína még messze nem birodalom.

Hattory: így van. A kínai olimpiai csapat 2 évtizede úgy működik, hogy 1-2 évvel az aktuális játékok előtt feltűnnek fiatal versenyzők átlagos eredményekkel, majd eltűnnek (1-2 évig nem láthatók semmilyen versenyen, vajommé), és visszatérnek az olimián elképesztő világcsúcsokkal.

betyár (törölt) 2008.03.26. 10:31:19

Nem menni... Gondoljatok arra, hogy már hányszor esett meg, hogy "praktikus érvekkel" (pl. nem változtat semmit, nem a mi hatáskörünk, világbéke:)) undsoweiter...) hárították el maguktól egyének(lásd Kádárkor - úgysem tehettünk volna semmit), szervezetek, államok, szövetségek a tiltakozást, bojkottot, esetleg (bár ez most nyilvánvalóan nem aktuális) a beavatkozást mondva csinált, a probléma nagyságához mérten marginális érveléssel. Nnna mondjuk például '56 és Szuez esete. Ebben a kérdésben azért nem szoktunk ilyen nagyvonalúan legyinteni.
Ha meg ezt nem teszi meg a nob vagy mo., akkor tegye meg a sportoló saját lelkiismerete miatt.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 10:33:15

szuverén, böszmenagy, erős és megakadályozhatatlanul agresszív kifelé, befelé egyaránt - mi ez ha nem birodalom?

ráadásul pandanagyhatalom is... :P

szóval max a kínai gyorsbüfket érdemes bojkottálni...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.26. 10:34:30

Nagyon galád vagyok, ha megállapítom, hogy Turul lenne a Reakció olimpiai tudósítója? Merthogy a vitából erre következtetek...

Nem menni. Pofont adni nekik, megérdemlik, elvégre csak zsarnok gyilkosok ám. Megjegyzem, ha az EU-ban ez csak felmerül, mi biztosan nem megyünk, ahhoz elég szolgalelkű a kormány (ha kibírja addig). Los Angelesbe sem mentünk, ott a románok arattak, mert Ceauschwitz leszarta a szocialista szolidaritást.

A sportolók karrierjéről meg annyit, hogy a "nem menni" egy dolog. Megrendezni máshol - egy másik dolog, és szó nincs arról, hogy eleve lehetetlen lenne. Jó, lehet hogy nem lenne a legolajozottabb, de simán megrendezhető.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 10:35:31

betyár, ezt komolyan gondolod?!
képzeld már magad a helyébe, napi 10 óra edzés 6 éves kora óta (ld pl. Egérke életét), szünnapok nélkül, és hagyjon ki 4 (8) évet?

kispufi 2008.03.26. 10:36:02

Jól mondjátok, a NOB korrupt, gerinctelen és/vagy dilettáns korifeusainak köszönhető ez a helyzet éppúgy, mint a magas labda lehetősége '80-84-ben Moszkvával és LA-vel, vagy az aranyolimpia elcsalása Athéntól Atlantának, hogy csak a kásahegy tetejéből kanalazzak egy csöppet. Ja, és hat év múlva Szocsié a téli olimpia, ahogy pedig elnézem Vlagyimir cár birodalmát meg az addig még megtehető útjukat, hát akkor is (addig is?!) fújni fognak a fagyos szelek. S a riszpekt megint csak Lausanne élcsapatának jár...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.26. 10:41:29

Molnargoreny:
Nem vagy galád. :) Nem tudósítónak készültem, de nagyon érdekel az olimpia-egy-totális-diktatúrában, mint jelenség (persze a sport részére is kíváncsi vagyok). Viszont a bejegyzésben leírt morális kételyeim elbizonytalanítanak. :/

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.26. 10:46:03

Szamárfül: a szuverenitás nagyon nehezen értelmezhető Kína esetében. A lakosság több százmilliónyi hányada egyáltalán nem a központi állam szerint identifálja magát. Szélsőségesen ráutalt a felvevőpiacokra, hadereje nem globális (szemben Amerikáéval), értékei (mondjuk a kaját leszámítva) nem exportcikkek (azaz puha befolyása alacsony). Stbstb.

Az agresszivitásnak meg semmi köze a birodalmisághoz, a közép-afrikai köztársaság vezetése sem gyengéd törzsi lázadóival, ettől még államnak sem állam, nemhohogy birodalom.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 10:46:15

jaj emberek, a videó alatt a többit is tesésk megnézni!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.26. 10:46:40

Rendesebb ember vagy te annál, Turul, minthogy az üléspontod - mármint a potenciális kiküldetés - határozza meg az álláspontodat. Kínába mehetsz máskor is, de olimpiát ne szabad ott rendezni, illetve azon résztvenni. Elvégre az ókori olimpiák alatt a háborúkat is szüneteltették... Most meg, a jelek szerint, erről országon belül sincsen szó.

OFF: már ezer éve meg akartam kérdezni, mi az a 2k2, vagy titok?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 10:47:05

tudtam én hogy másképp mérjük a birodalmat.. :)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.26. 10:47:57

oké. akkor emelje fel a kezét az, aki szerint az olimpia csak a sportról szól.
én azt mondom, dűljön rájuk a gerendastadion.

senki és semmi nem tud tudósítani kínából. a part mentén rend van, oda lehet majd menni. aki meg az ország belsejébe menne, azt majd visszatartják.

egyébként se az a fontos, hogy mi mit tudunk meg, hanem az, hogy ott bent, a rizsföldön senki nem fog tudni semmit. ezen nem segít a helybenjáró 10000 tudósító meg az éremverseny. persze a bojkott sem.

a bojkott egy üzenet. persze a címzettje már úhyis tudja, mit akarunk mondani.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.26. 10:52:36

Molnargoreny:
Erősen gondolkozom rajta, de pont az érdekelne, hogy hogyan viselkedik egy diktatúra egy olimpián. Hogyan próbálja kontrollálni a közvetítéseket, forgatócsoportokat? Mihez kezd a videózó turisták százezreivel? Bebörtönzik-e a külföldi jegyüzéreket? Ésígytovább. Amúgy kiküldetésnek nem nevezném, a magyar olimpiai szurkolói klub mellett dolgoznék önkéntesként (fizetés, pláne napidíj nem jár érte).

A 2k2 2002-t jelent.

baum · http://reflektor.blog.hu 2008.03.26. 10:52:41

Ha nem lesz bojkott, akkor a kínai kormány azt fogja kommunikálni, hogy a tibeti csőcseléket kötelességük leverni, hiszen ez a nyugodt, csöndes többség véleménye és hát hiszen a művelt világ a résztvételével egyértelműen bebizonyította, hogy ezzel egyetért.

Sőt, már most ezt mondják.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 10:53:28

Szerintem, ha bojkott lenne, akkor a kínaiak kénytelenek volnának szembesülni azzal, hogy kormányuk nem szalonképes, amit persze eddig is tudtak, ld. 1989., csak ez most újabb lökést adhatna. A kormány kezdhetne magyarázkodni, kínosan vigyorogni, elrettenteni, önkritikálni, előkészítve saját bukását.

Ellenlehetőség: a kínai nép is megsértődne, a szálak szorosabbra fonódnának párt és nép között (Stockholm-szindróma).

Ha viszont nem lenne bojkott, lehet, hogy az olimpia átalakulna flashmob-ok sorozatává, még az is lehet, hogy alkalmat teremtene a forradalmi hangulat kibontakozására.

Ellenlehetőség: a kínaiak örülve a sikernek ünnepelni kezdenék a kormányukat is.

A dalai láma szerint az olimpiát meg kell rendezni – nem a KKP, hanem a kínai nép önbecsülése miatt.

Van még opció, de az ugyanolyan kétesélyes: mondjuk megrendezik az olimpiát, néhány kis ország a környékről meg bojkottálja: ezáltal a dolog "helyi probléma" színezetet nyer, Tibet negatíve. Kína pozitíve izolálódik.

Ellenlehetőség: mondjuk viszont annak volna súlya, ha pl. Japán bojkottálna. Ám ha csak pl. Bhután tenné...

*

Konklúzió:

Lényegében tehát szinte mindegy, hogy megrendezik-e vagy sem, mert bármely döntés eredménye beláthatatlan, ugyanis a politikai események legfeljebb parallel módon, és hivatkozásul használva, de lényegileg attól függetlenül fognak zajlani.

Volt olimpia Moszkvában is, 1980-ban. 1984-ben a los angelesi olimpiát a keleti blokk bojkottálta (Románia kivételével). Tudni lehetett, hogy a keleti blokk viselkedése röhejes, így az egész semmit sem számított.

Most annyiban nehezebb a helyzet, hogy Kína játssza a kapitalistát, miközben politikailag kommunista, és az open-mindedness-ség folklór-értelmezése mögé bújik – holott a maoizmus is csak annyira volt kínai specialitás, mint amennyire rákosizmus magyar.

Szerintem nem elsősorban az olimpia bojkottjával kellene fenyegetőzni, hanem más módon bírálni Kínát. A bojkott legfeljebb hab lehetne a tortán, ha volna értelme.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.03.26. 10:55:38


1980-ban tagja voltam a magyar matematika diakolimpiai csapatnak. a Szovjetunio nyomatekos keresere Magyarorszag nem vett reszt azon az olimpian. elvittek minket egy po'tolimpiara Helsinkibe, de az nem egeszen ugyanaz volt. tudom, nem igazi nagy olimpia volt, de amikor az embernek egy ilyen eselye van az eleteben es azt elcseszik az meglehetosen fajdalmas tud lenni.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.26. 10:56:00

Turul: értem ezt a fajta érdeklődést (mivel vélhetően nem lesz bojkott, engem is érdekel majd), de ha globálisan gondolkodunk a kérdésről, akkor ennél vannak sokkal fontosabb (nem egyéni) szempontok is.

baum · http://reflektor.blog.hu 2008.03.26. 10:58:19

Loxon: Az 1980-as, vagy a 1984-es Olimpiát a mostani helyzettel párhuzamba vonni szerintem tévút. Sokkal inkább hasonlít a szitu, az 1936-os müncheni Olimpiára. Ott nem volt bojkott, lehet, hogy nagy árat fizettünk érte.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 10:59:03

amúgy,
nagy menetelés versenyszám lesz?!

Ács Ferenc 2008.03.26. 10:59:37

A bojkott az eddigi tapasztalatokból ítélve teljesen hatástalan, ráadásul magyar sportolók sorsát teszi tönkre tömegesen. A ceremóniákon nem kell résztvenni és politikus ne utazzon ki. Sőt, kevesebb sportvezető is elég lenne. Monjuk a MOB vezérkara visszaléphetne.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.26. 11:04:02

Nagy Ugrás, szamárfül, Nagy Ugrás...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.26. 11:04:58

Turul, 1936-ban Berlinben volt az olimpia. Münchenben a háború után volt, ott lőtték le az izraeli sportolókat.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 11:05:02

baum:
ha jól megfigyeled, éppen hogy nem vontam párhuzamot. Annyiban igen, hogy a bojkott/nem bojkott indifferens volt. Meggyőződésem, hogy a berlini olimpia bojkottja is az lett volna.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.26. 11:06:16

Bocsánat, nem Turul, hanem baum, ezt benéztem, fölötte Robin szólította meg Turult és elsőre válasznak tűnt...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 11:07:59

ÁcsFeri, vezetőink kihagynak majd egy potyautat a mesés keletre?! :)
lesz ott magyar vip, több lesz a kíséret, mint a spotoló..!
Hungary a jelképes bojkottba sem fog belemenni, első helyen ülönk majd a tribünön (lesz hely elég). Na ez már nekem sem fog tecceni. (hörr)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.26. 11:08:16

Ács Feri: azt ugye nem gondolod komolyan, hogy magyar "politikus" potyaútra, ingyen nem repül el, főleg, ha a kínaiak várhatóan páros nyelvcsapásokkal nyalják ki a seggüket? Nehogy azt hidd, hogy ebben Gyurcsányék bármiben is eltérnek Torgyán vezér hajdani világ-körberöpködésétől...

Francois Pignon 2008.03.26. 11:09:07

Ács Feri, "politikus ne utazzon ki. Sőt, kevesebb sportvezető is elég lenne."

Látom, még nem teljesen értetted meg a mai olimpiai mozgalom lényegét. ;)

baum · http://reflektor.blog.hu 2008.03.26. 11:12:32

Basszus, tényleg berlini, nem müncheni. Mea culpa!

Loxon: visszaolvasva tényleg nem vontál párhuzamot. Bocs!

Fáradt vagyok, és még csak szerda van :-)

A legnagyobb különbség szerintem a berlini olimpia bojkottja meg a mostani esetleges bojkott között az lehet, hogy még 1936-ban nagyon erős volt a tiszta olimpiai eszme, ami visszatartotta a bojkottot, addig most ez tisztán gazdasági kérdéssé alacsonyodott.

Francois Pignon 2008.03.26. 11:12:51

VB ezüstérmes, világranglistavezető tornászunk nem lehet ott az olimpián, mert nagyon szűken mérik a sportolói helyeket.
index.hu/sport/berki080317/
De macskajancsi sportvezető meg miniszter lesz majd tízezerszámra Pekingben.

Ács Ferenc 2008.03.26. 11:14:23

Szamárfül, Molnárgörény: a magyar politikai elit egyelőre lapít a kérdésben. Húsz, de még tíz éve is elképzelhetlen lett volna, hogy a Fidesz ne a legmagasabb szinten szólaljon meg egy ilyen - az 1989-es előzmények miatt - kulcsfontosságú, szabadság-jelkép ügyben. A kormány pedig kifejezetten sunnyog. Egyedül Kóka vetette fel a ceremoniális bojkottot, amiben egyébként igaza van. De neki nyárra már úgy sem lesz meghívója. :))

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 11:17:34

berlinhez és a bojkottpártiaknak: hogy nézett volna ki, ha nem engedik, hogy Berlinben a führer tribünje előtt egy fekete spotoló nyerje el pl. futásból az aranyat?
biztos feszengtek a nácik! :DDDD

Ács Ferenc 2008.03.26. 11:20:19

Nem húsz, hanem tizennyolc éve, no.

irrelevant 2008.03.26. 11:20:49

Egyértelmű: nem menni!

A sportolókkal kapcsolatban pedig rosszindulatú leszek: ha arról van szó, hogy mennyire derékba törik a karrierjük, csak Annus Adriánra gondolok és megnyugszik a lelkem.

Egyébként meg úgy vélem, ártalmatlan tibeti szerzetesek életének elvétele kicsit súlyosabb ügy, mint a világ doppingbörzéjének feltétlen megrendezése.

Bocsánat, ha valakit megbántottam.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 11:21:01

"Szamárfül",
megnézném ugyanezt egy tibeti sportolóval, csak kérdés, van-e "rendszerhűtlen" kínai sportoló?

Francois Pignon 2008.03.26. 11:22:23

Szamárfül, feszengtek az amerikaiak is.

"A berlini olimpián négy aranyérmet gyűjtött be. Vitathatatlanul a kor legtehetségesebb atlétája volt, Hitler mégis vonakodott gratulálni a többszörös aranyérmesnek a bőrszíne miatt.

Hitler magatartásánál azonban még meglepőbb volt Roosevelt amerikai elnök viselkedése. Az elnök félve a déli államok reakciójától, nem volt hajlandó köszönteni Owenst a Fehér Házban, és még az ilyenkor szokásos elnöki gratuláció is elmaradt."

www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=7147

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.26. 11:23:36

Loxon:
Tibeti sportolóról nem tudok, de szerintem sok sportoló fog ilyen-olyan módon (pólóval, zászlóval) véleményt nyilvánítani. Aztán kapkodhatnak a kínai képtechnikusok. :]

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 11:25:18

"Pignon",
bizony, de akkor minek indították?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 11:27:06

remélen nem csak Annusokat küldünk ki... és más se.

És menni: a Nob és Kína bűnéért ne a spotoló szenvedjen.

baum · http://reflektor.blog.hu 2008.03.26. 11:27:14

Turul:
Ilyen esetben viszont nagy valószínűséggel kiszámítható mit fog lépni a NOB, hacsak a szerb gyerekre gondolunk az úszó EB-n...

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 11:33:00

Turul:
BTW: tibeti sportoló mondjuk az USA-ból vagy máshonnan?

Meg itt van pl. ez:
www.teamtibet.co.uk/

Ács Ferenc 2008.03.26. 11:33:21

otvospeter: azért nehogy már Annusból általánosítsunk a többiekre! Én olvasgattam interjúkat azokkal a sportolókkal, akik nem mehettek ki a Los Angeles-i olimpiára egy elhibázott döntés miatt. Más kérdés persze, hogy az nem ugyanez a helyzet volt, de a bojkottnak sajnos semmilyen hatása nincsen. Egyénként bojkott volt az 1956-os melbourne-i olimpián is, akkor a svájciak és még két nyugat-európai ország pont miattunk nem ment ki.

Srí 2008.03.26. 11:37:56

Nem menni. Az igazán szép dolog az lenne, ha maguk a sportolók mondanának nemet, ahogy Blaskó Péter tette a Kossuth-díj átvételével kapcsolatban. Mély meghajlás előtte. De nem lesz bojkott sajnos, mert az olimpia egy fantasztikus üzlet, amiben főleg a döntéshozók érdekeltek. Mit számít erkölcs, Tibet, akármi, ha rengeteg sok pénzről van szó, ugye. És a pofon csak akkor elég nagy, ha senki, egy ország sem megy el az olimpiára. Ezt el sem tudom képzelni.

irrelevant 2008.03.26. 11:38:48

Ács Feri: akkor mit javasolsz, mit kellene tenni?
Mert azt nyilván te sem gondolod komolyan, hogy a gyorskorcsolyázóink egyéni csúcsai fontosabbak, mint pár száz tibeti agyonlövése.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 11:39:09

"Ács Feri",
valami azt súgja, hogy az olimpiák bojkottja és a politikai folyamatok között éppenséggel fordított arányosság áll fenn.

Ács Ferenc 2008.03.26. 11:39:15

A kérdést én inkább onnan közelíteném meg, hogy helyes dolog-e meghatározó világversenyeket olyan országoknak ítélni, ahol vagy nem léteznek emberi jogok (Kína, olimpia) vagy éppen nem létezik a közbiztonság (Dél-Afrika, foci vébé.)

irrelevant 2008.03.26. 11:39:59

Bocsánat, a gyorskorcsolya természetesen téli sportág, csak a düh elveszi az eszem. Legyen mondjuk vízibalett vagy mi az.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.26. 11:41:08

Ötvöspéter: pont a gyorskorcsolyázók nem, ők a téli olimpián működnek...

Bojkottálni - ellenolimpiát rendezni valahol. Egyetlen etikus megoldás.

Ács Ferenc 2008.03.26. 11:42:51

otvospeter: ez egy nehéz dolog, de én most azt mondanám, hogy vegyünk részt az olimpián, nulla körítéssel. A kormánynak + parlamenti pártoknak közös nyilatkozatot kellene kiadniuk. Nagyobb dolgoknak nem látom realitását.

irrelevant 2008.03.26. 11:43:05

MG

Igen, rádöbbentem, amikor lenyomtam a "komment küldése" gombot, hogy a gyorskorizók most pihennek.

Amúgy egyetértek.

irrelevant 2008.03.26. 11:46:15

Ács Feri:

A kínaiak röhögve elsüllyesztik a közös nyilatkozatot egy dossziéba, aztán mosolyogva megnézik, ahogy az olimpiai csapatuk szarrá veri a világot. A hadseregük meg a tibetieket.

Ez nem megoldás, sőt, még tiltakozásnak is szánalmas.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.26. 11:47:10

Én meg csak a küldés után vettem észre, hogy visszaszívtad. De azért az a vízibalett (a műúszásra gondolsz, ahol a formás lábukat csóválják a víz felett) meg a gyorskorcsolya együtt megmutatta, hogy alighanem a kellemes női combok foglalkoztatnak...

Igazad van abban, hogy a sportolókkal se kéne kitolni, ezért kellene megrendezni máshol.

Srí 2008.03.26. 11:48:57

Ellenolimpiát rendezni akár több országban. Volt már a több országbeli helyszínre példa. Jó megoldás lehetne és talán az idő is elég rá. Mint tudjuk, a spontán dolgok szoktak a legjobban elsülni:) Mosolygok, de Kína dolgait egyáltalán nem találom viccesnek. Free Tibet!

Ács Ferenc 2008.03.26. 11:49:26

otvospeter: a világpolitikai súlyunk Kínához képest szánalmas. Ez van.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.03.26. 11:50:26

Ha valaki szeret petíciókat aláírogatni, itt van egy korrekt megfogalmazású tiltakozás:
www.avaaz.org/en/tibet_end_the_violence/39.php?cl=65928964

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 11:58:30

"Lola",
A kétmillió aláírást akarják elérni, miközben Kínának 1.3x milliárd lakosa van.

Ez legfeljebb egy csepp lesz a tiltakozások tengerében.

Papa Doc 2008.03.26. 11:59:55

Szerintem nem sok értelme van a bojkottnak. Akkor lenne értelme, ha az olimpia európai ügy lenne és nem globális. Pl. ha az Európa-olimpiát Párizsban rendeznék, ahol néhány hónapja diktatúra jött volna létre, vagy valami hasonló esetben. A NOB döntése, hogy Pekingben lesz az olimpia: mindenekelőtt ez a döntés volt hibás egy emberi jogokra, demokráciára stb. adó nézőpontról. A NOB azonban nem gerinctelen vagy korrupt, hanem világszervezet, és így ugyanúgy nem törődik az európai értékrend számára fontos dolgokkal, ahogy az ENSZ közgyűlése sem. Az ENSZ közgyűlésében pl. mindig akad 80-100 állam, amelyet egyáltalán nem érdekelnek az olyan "nyugati" huncutságok, mint a demokrácia. Ha az olimpia világrendezvény, akkor számolni kell azzal, hogy az egész világ beleszól, és a világ jelentős része nem európai, nem nyugati, nem felvilágosult, nem demokratikus stb.

irrelevant 2008.03.26. 12:01:22

Ács Feri:

Az olimpián a súlyunk viszont meglehetősen nagy. Jól szoktunk teljesíteni, az éremtáblázaton sokkal előrébb szoktunk lenni, mint ahogy azt a lélekszámunk indokolná. Ezért lenne szignifikáns, ha egy olyan csapat, amit mondjuk a 10-15. helyre lehetne várni az éremtáblázaton, nem lenne ott Pekingben.

Egy közös nyilatkozat nudli. Hu Csin-tao pedig biztos sírva fakadna, ha a sportolóink ott lennének, Fletó meg tüntetőleg nem...

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.03.26. 12:03:16

Loxon, persze, hogy egy csepp. De vannak, akik szeretnek aláírogatni, mert akkor úgy érzik tettek valamit. Én is ilyen vagyok, és gondoltam szólok a hasonszőrűeknek :)
Egyébként ez kapcsolódik a bojkotthoz is, szerintem is el kéne menni, de előtte és közben mindenféle demonstrációkat, tiltakozásokat kellene szervezni világszinten, hogy azért lássák a kínaiak, hogy mi a dörgés...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 12:03:17

valahol minden petíció szánalmas.
a tehetetlenség meg fáj

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.26. 12:04:30


"napi átlag 70(!) lázadás tör ki Kína más keleti tartományaiban is"
Azok szerintem nyugati tartományok Pekingből nézve.
De tényleg jönnek ilyen hírek, súlyos mi mehet ott.

Magyarországnak pedig - fájdalom - de a többséghez kell
igazodnia ebben az ügyben szerintem. Pontosabban ez az
a helyzet ahol a visegrádi országok + Ausztria + Románia
közös döntést kéne hozzon. Velük kell tartanunk,
ha megyünk, ha maradunk.

Persze ide a rozsdás bökőt, hogy pont az ellenkezőjét
fogja tenni ez a kormány mint a szomszédaink, már
megszokásból is.

CrL 2008.03.26. 12:11:53

egy kis plusz olvasnivaló a témához.

www.fn.hu/sportmix/20080320/kina_mar_bojkottalta_olimpiat/

sztem a bojkottal való fenyegetés semmire sem jó, álszent megoldás. más uton érdemes rendezni a konfliktusokat . a hazai és külföldi sportolók főleg nem érdemlik meg hogy munkájukat részben tönkretegye a politika (még akkor sem ha az ő keresztjük meg a dopping de ez más téma.)

www.fn.hu/sportmix/20080320/minden_harmadik_elsportolo_doppingol/

ja és kifejezetten jól jönne egy pekingi ismerős ;)

baum · http://reflektor.blog.hu 2008.03.26. 12:12:13

Pont tegnapi hír volt, hogy egy kínai munkás petíciót kezdett aláírogatni a többi dolgozóval egy kínai gyárban, hogy "nekünk emberi jogok kellenek, nem Olimpia!", - jogerősen 5 évet kapott.
A kínai hatalom lokális szadeszként, a törpeminoritás megnyilvánulásának fog értékelni bármilyen petíciót, bármennyien írják is alá.

gravy_t 2008.03.26. 12:17:31

Valószínűleg évtizedekre visszamenőleg a mostani lesz a legjobban szervezett és leglátványosabb olimpia. Egyetlen európai ország (és az us) sem költene ennyi pénzt vagy hozna ennyi áldozatot egy ilyen esemény érdekében. Ha tehetném, a helyszínen követném az eseményeket

A bojkottra való felhívás a nyugati országok részéről egyszerű képmutatás.
- több amerikai olimpiát is rendeztek, miközben még faji alapon elkülönítették az állampolgáraikat (1904, 1932)
- nagy-britannia és franciaország számos olimpiának adott otthont, miközben gyarmataikon kíméletlenül mészárolták a helyieket
- a "fejlett" országok egy részében jelenleg is folyik, vagy nemrég ért véget fegyveres függetlenségi harc (IRA, ETA, korzikaiak, palesztinok)
- a nem annyira fejlett országokban pedig ugyanúgy folyik a kisebbségek elnyomása és asszimilálása, elég csak körülnéznünk szlovákiában, romániában, szerbiában

az lenne igazi olimpia, amit egy igazán szabad országban rendeznének, és ahová ezeket az országokat meg sem hívnák.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 12:17:50

Szerintem, ha besül a pécsi EKF-projekt (na ez garantált), esetleg fájdalomdíjként meg lehetne ott rendezni az ellenolimpiát. Támogatók?

Komolyra fordítva: szerintem az lenne a leghasznosabb, ha minél előbb eldöntenék, hogy lesz-e bojkott vagy sem. Ugyanis akkor fel lehetne készülni az adott helyzetre. A halogatással – akár igen, akár nem lesz a döntés – csak azt érik el, hogy a KKP taktikai előnyhöz jut.

tommygun 2008.03.26. 12:19:26

Ez az olimpia így is-úgy is el van b*szva, neki annyi. A házigazdák erődemonstrációja lesz á la Berlin 1936. Mi meg asszisztálunk hozzá, mert pár sportoló hiúsága fontosabb, mint az elveink. Az lenne a normális ha mi, mint olyan nép akik már jártak úgy mint a tibetiek, kormányszonten egyáltalán nem képviseltetnénk magunkat és a sportolóink egyéni belátására lenne bízva, hogy mennek-e vagy sem.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 12:23:25

Ctl, kösz az fn.hu cikket!

kész tébolyda a története...

gravy_t 2008.03.26. 12:23:52

az meg tökmindegy, politikus megy-e, mert a sportolóink úgyis ezt az országot fogják képviselni, a vezetőivel együtt. vagy ők meg induljanak "egyénileg"?

az egészből így is, úgy is kína fog a legjobban kijönni, ez nem vitás. a legfrappánsabb az lenne részükről, ha indítanának egy tibeti csapatot is.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.03.26. 13:23:59

Én is bojkottpárti vagyok, Robin Master érvelésével az elején teljesen egyetértek.

A professzionális élsport manapság úgyis elég kényes téma, egy spontán, sok helyszínen, hosszú időre elnyújtott olimpia visszahozhatna valamit az eredeti mozgalom amatőr bájából.

Devil Inside 2008.03.26. 13:28:17

otvospeter:
Ja, tényleg remek megoldásnak tűnik, hogy azért, mert a kínai komenisták elcseszik több millió (milliárd) ember életét, ezért legjobb, ha mi is elcsesszük néhány százét. Mert azon kívül semmit nem érnénk el vele, hogy ezeknek a sportolóknak 4 évnyi - vagy még inkább átlag 15-20 évnyi munkáját kidobjuk a kukába. Ne tudd meg, egy ilyen döntés mennyire tönkretesz lelkileg egy embert, miközben semmi pozitív hatása nem lenne sem itt, sem Tibetben.

Teljesen mindegy ebből a szempontból, hogy magáról az olimpiáról rohadtul nincs jó véleményem és nem is érdekel, mint múltkor írtam, nagyrészt üzlet, kis részt (sport)politika - de maguk a sportolók irdatlan teljesítményt és áldozatot (pl. doppingolás mellékhatásai ;-) tesznek le az asztalra.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 13:29:11

hát, Tibor, ezzel a két fős potyajegy Pekingbe, teraszos szoba reggelivel 3 hétre ugrott, most húztak le a listáról...

:D

irrelevant 2008.03.26. 13:34:57

Devil Inside

Ugyanazt a kérdést teszem fel neked is: akkor mit javasolsz? Magasról tegyünk arra, hogy abban az országban épp mészárlás folyik és legitimáljuk az örömködésünkkel a KKP hmmmm... erőfeszítéseit?

Igazad van, csudálatos ötlet, komolyan.
Téli olimpiát Észak-Koreába vagy Belaruszba!

Egyébként MG és Pásztor úr véleményével értek egyet, máshol kellene megrendezni.

nénike · http://mandiner.hu 2008.03.26. 13:48:42

Tibet, Észak Korea, Belarusz, stb. nem egy kis európai ország problémája. A sport nem politika (itt a sportolók szemszögéből nézve mondom).

Érdekes, hogy sokan (Kóka János) most viágosodik meg épp, hogy jaj, az emberi jogok.

Megkockáztatom, egy összehangolt EU bojkottal sem lennénk sokkal beljebb. Sokkal erősebb véleménykifejezés a gazdasági bojkott, de gyanítom, hogy azzal is csak az EU veszítene.

Más kérdés, ha a saját lelkiismeretünknek akarunk megfelelni. De akkor nem csak Kína miatt kell rosszul érezni magunkat.

Devil Inside 2008.03.26. 13:49:28

Amikor nem rendeznek olimpiát egy országban, ahol épp mészárlás folyik (lássuk be, előfordul ilyesmi is), mit szoktak csinálni? Diplomáciai úton csesztetik az adott országot. Ennyit lehet itt is tenni, Kína túl erős, hogy békefenntartókat beengedjenek vagy az USA szétbombázhassa őket, mint Szerbiát. (Persze a mi kormányunknak Putyin után azonnal Kína a legnagyobb barátja, így biztos még nagykövet berendelés sem lesz.)

A sportolók pedig nem tehetnek róla, hogy a NOB melyik országban rendezi az Olimpiát, roppant igazságtalan őket büntetni a korrupt sportvezetők helyett.

ÁrPi 2008.03.26. 14:02:47

otvospeter 2008.03.26. 12:01:22

" Egy közös nyilatkozat nudli. Hu Csin-tao pedig biztos sírva fakadna, ha a sportolóink ott lennének, Fletó meg _tüntetőleg_ nem..."


Ez az én titkos vágyam! Tüntetőileg sem
lenne ott. (HuCsinTao akár nevetgélhetne is.)

Pingpong ezüst, vizi aranyak stb..

(valamint a tündérek a vizirevüből)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 14:06:01

T. jogvédők! Tibor, Robin és mások:
E_l_v_i_l_e_g igazatok van - de most a ríl életről van szó, kínáról már nem dönthetsz, ők folytatják a tibeti kalandjukat :( , de a magyar spotolók életéről úgymond mi döntünk: kidobsz-e 4-10-20 évet az életükből?! (és itt nem az Annus "Fenekebmben a mesterem pisije" Adriánokról van szó! legalábbis reméljük... Bár szinte mki doppingol, de most ne alázzuk egyszerre kínát és a sportolókat)
Elvi érmeket meg nem osztanak...

Álljatok ki egy sportoló elé és mondjátok a szemábe, hogy Szia, nem mész, maradsz.

Somebode 2008.03.26. 14:15:50

Egyoldalúnak, ideológiai ujjgyakorlatnak találom a bejegyzést. Kína bírálata nem ritkán összekapcsolódik az antikínaizmussal és a gyűlöletbeszéddel. Márpedig a japánok antikínaista második világháborús holokausztja után nem lehet többé ugyanúgy beszélni Kínáról. A tibeti buddhista szélsőségesek által megölt ártatlan kínai rendőrről, a középkori Tibet által elkövetett antikínai népirtással senki sem foglalkozik.
Az ilyen írásoknak a Bombagyáron, a Kuruc.infón és az Indymédián a helyük. Miért foglalkozik egy polgári konzervatív lap ilyen témával szubjektív, elfogult benyomások alapján, holmi 50 éves megszállás és szereztesek pimf lemészárlása címén? A tibetiek beszélnek emberi jogokról, miközben társadalmuk diktatorikus, retrogádan klerikális, antiliberális és tekintélyelvű. Mi van a lámák által elnyomott tömegekkel, a tibeti nőkkel? Az persze senkit sem izgat, hogy a tibetiek sokkal jobban élnek a modern technológiákat meghonosító Kínában, mint azelőtt.
Követelem a tibeti vulgárpropagandát népszerűsítő cikkhez csatolni a Kínai Népköztársaság követségének állásfoglalását, a kinaipest.hu szerkesztőségének véleményét, továbbá és a Kínai Világkongresszus közleményét.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.26. 14:16:27

Szamárfül: több ismerősöm is van az úszókeretben, nem áll távol tőlem a "ríl élet". Ám mivel a poszt egy teoretikus vitát indítványozott, az nem érv, hogy "állj eléjük és mond meg nekik te!".

Egyetértek azokkal, akik szerint eleve nem kellett volna odaítélni nekik a rendezést. Abban is biztos vagyok, hogy nem lesz bojkott. De ha elvi síkon tesszük fel a kérdést, akkor Tibet, meg kb. 800 millió kínai sorsa nagyobb súllyal esik a latba, mint akár az ember sportoló barátaié.

"No sacrifice, no victory." (Optimus Prime)

:)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 14:31:18

ja ok, "teoretikusan" tényleg legyen bojkott, de azért vegyünk repjegyet nekik :)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 14:34:13

Somebode, nem akarsz egy portált nyitni?
:->

Vagy legalább egy blogot.

Hiánypótló lenne.

Francois Pignon 2008.03.26. 14:35:10

Hogy a sportolók elmenjenek, Ferkóék meg tüntetőleg ne? Muhahaha. Pont az a Gyurcsány, aki az anyját is eladná egy kis nemzetközi elismertségért?
A helyzet azonban: index.hu/politika/belfold/kina9339/

baum · http://reflektor.blog.hu 2008.03.26. 14:44:17

Somebode: Hol teremnek ilyen palik? Unbelievable! Kínai Világtanács közleménye - csúcs!

CrL 2008.03.26. 14:51:06

az meg a másik, hogy próbálnánk meg a made in china termékeket bojkottálni, elég nagy bajban lennénk.

www.friendsoftibet.org/mic/

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.03.26. 15:00:26

Szamárfül, szólhattál volna hamarabb, hogy rajta vagyok a listán. 8-) Bár akkor meg jött volna a probléma, hogy kit vigyek el, mert a párom a két kicsivel nem tudna jönni, de ezt talán megoldom.

Tőlem ugye per definíció távol áll a ríl élet, úgyhogy én nyugodtan mondhatom ideológiai alapon, hogy bojkott! Az USA-ba sem megyek addig, amíg ujjlenyomatot kérnek, és nem úgy, ahogy Sólyom nem megy, hanem ríl.

ÁrPi 2008.03.26. 16:16:36

Francois Pignon 2008.03.26. 14:35:10
"Hogy a sportolók elmenjenek, Ferkóék meg tüntetőleg ne? Muhahaha."

Ööö.. én pl. úgy is értem ezt a "Sportolóink elmenjenek, Fletó meg tüntetőileg nem..." dolgot, hogy teoretikusan tüntetnénk, hogy Fletó ne jelenhessen meg az olimpiai eszme környékén Kinában.

HuCsinTao akkorpedig ha nem eléggé figyelmes, diplomáciai bojkottnak érzékelné, és rosszul aludna három hétig. :)

Francois Pignon 2008.03.26. 16:39:59

Nem tudom, Ferkónak mi járhat az eszében, bennem négy évvel ezelőtti emlékek tolulnak fel. Csak címszavakban:
Ciklus közepén elbukott választás, mélyponton levő szocialisták, zűrzavar, olimpia, Gyurcsány az olimpián, közben sunyiban miniszterelnökbuktatás...

tevevanegypupu 2008.03.26. 18:01:51

Menni fognak Gyurcsanyek, mindenfele megallapodasuk van Kinaval. Es valami olyasmi is szerepel benne, hogy Magyarorszag lesz Kina europai lerakata. Es a lerakodas mar erosen latszik kulonben is. Fel varosokat lepnek el kinai uzletek, kinai piacok, kinai ettermek es kinai ruhaboltok. Ha igy folytatjak lassan 23 millio kinai erkezik hozzank munkara keszen.

CrL 2008.03.26. 18:10:47

tevenegypupu, ha nem egy lepukkant balkánkinai piacszerüség lenne hanem egy virágzó kinai negyed budapesten kifejezetten feldobná a várost sztem. kitudja, még az is eljöhet.

Naumov 2008.03.26. 19:01:12

otvospeter,

Sajnos maximálisan egyet kell értsek :/ A sportvilág élvonala tele van, mint a téli busz, és ez alól sajnos kis hazánk sportolói sem kivételek. A kérdés csupán annyi, hogy ki mennyivel jár az orvostudomány terén a doppingellenőrök előtt illetve mögött..

Valaki írta még, hogy Egerszegi visszavonult, miután megverték a kínaiak - nem vonult vissza, csak 100 hátról (ahol megdöntötték a világcsúcsát) átállt 400 vegyesre. Az atlantai olimpia után vonult vissza, amit előre bejelentett. Atlantában egyébként 400 vegyesen egy Smith nevű ír úszónő nyert, akit később a változatosság kedvéért eltiltottak doppingolás miatt.

Pekingi bojkott egyébként borítékolhatóan nem lesz, túl sok zsetont mozgat meg a téma ahhoz, hogy holmi emberi jogok miatt bárki távolmaradjon..

tevevanegypupu 2008.03.26. 19:42:31

CrL
Semmi baj nem lenne, nade ez ami Magyarorszagon van, hat az remes.
Kulonben nemcsak Tibet miatt nem lett volna szabad Pekingben olimpiat rendezni, hanem ugy egyaltalan: az emberi jogok semmibe vetele egymagaban eleg lett volna ra. Es nem egyoldalu szemlelet, hiszen a masik oldalon a serpenyoben egy hatalmas lendulettel fejlodo, terjeszkedo, vilaguralomra toro orszagrol van szo, ami mellesleg tonkreteszi evezredes kulturajat es mindenkit aki emiatt szot emel. Kinat igy nem szabadna elfogadni, bar kenyszeriteni szeretnenek ra.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.26. 20:59:02

Naumov: DÉLI busz, arról szól a mondás... Merthogy a déli busz ritka, azért telik meg.

Az, hogy az erősportokban ott a dopping, nem kérdéses. Csapatsportokban már nem olyan egyértelmű, illetve az ügyességiekben sem sok haszna van (teniszezni nem lehet bekokszolva, mert az állóképességet ugyan javítja, de a finommozgást nem).

A mai versenysportot már-már be kéne tiltani. Az úszólányok tenyésztése és idomítása borzalmas. valahol nem véletlen, hogy ezt, főleg huzamosabb ideig csak egy Egerszegi-féle valóban eléggé IQ-light leány viseli el. Ingerszegény, unalmas, terhelő, és még cseszeget is az edző doszt...

"Horthy-fasiszta" 2008.03.26. 21:41:15

Előre leszögezem, hogy a most következő vélemény gyökeresen el fog térni az eddig elhangzottaktól, ám ezt nem a Tibet iránti szolidaritás hiánya, mint a politikai realitás, illetve a "Nyugat" emberi jogokat meglehetős képmutatással kezelő attitűdje áll.

Napjainkban a Kárpát-medence minden szegletében folyamatos attrocitások érik a magyarságot, mint egyéneket és a kollektívát egyaránt. Azt hiszem, hogy a magyar külügynek lenne egyéb elfoglaltsága is, mint a világ egyik legjelentősebb gazdasági potentátjával összerúgni a port, aki történetesen még jóindulattal is viseltetik irányunkban (mivel rokon népnek tartanak minket, a balgák! Ha tudnák, hogy mi igaz finnugok vogymuk...).

Egy esetleges bojkott (ami egyébként kizárt, és nem csak a mi részünkről, elvégre a szolild NyEu-i gazdasági növekedés jószerivel egyetlen pillére a kínai kapcsolat) nem csak azon - csekély számú közül az egyik legfontosabb - lehetőséget venné el hazánktól, hogy megmutassuk magunk a világnak, hanem tízezrekben mérhető jövőbeni munkahelyet tennénk kockára, ami egyszerűen túl nagy ár.

Helyettünk sem oldja meg senki a problémáinkat, pedig az Európa Tanács nincs is messze, vélhetően Tibet helyett sem fogja, de "feleslegesen" ugyan ne fecséreljük már a szűkös forrásainkat.


u.i.: Azért egy félmosolyt megengedtem magamnak, mikor ebben a forúmban valaki Tibet kérdésében kvázi radikális hangot ütött meg, míg az előzőben (igen, amelyikben a palesztínok hasonlóan sanyarú helyzetéről volt szó) nagyobb objektivitásra szólította fel a cikk íróját... Én a magam részéről mindkét etnikumnak szurkolok, ha sikerül a céljaikhoz megteremteni a kellő nemzetközi körülményeket, áldásom rájuk.

u.i.2.: Remélem kijutok Pekingbe, no nem kvótával, hanem Malévvel!:)

u.i.3.: Hu Csin-tao togzhi shi hao Zhongguo ren, ta xihuan Kekou kele.

"Horthy-fasiszta" 2008.03.26. 21:49:21

ezerbocsánat: "palesztinok"

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.26. 22:09:27

"Pofont adni nekik, megérdemlik, elvégre csak zsarnok gyilkosok ám."

Hm. Kínai diktatúra = kínaiak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.26. 22:11:48

"1984-ben a los angelesi olimpiát a keleti blokk bojkottálta (Románia kivételével)."

Nagyon, de nagyon csendben jegyzem meg, hogy a bojkott névleges oka az volt, amiért most éppen meglehetősen kurvára utáljuk amerikai barátainkat.

Die Welt ist natürlich schwarz und weiß.

"Horthy-fasiszta" 2008.03.26. 22:36:37

Az Adam Sandler filmek forgalmazása miatt??? :O

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 22:38:51

"mavo",
nagyon, de nagyon csendben jegyzem meg, hogy amire céloz, az homályos.

A kritizált bejegyzésem pedig egyáltalán nem a feketéről és a fehérről tanúskodik:
reakcio.blog.hu/2008/03/26/peking_2008_menni_vagy_nem_menni#c1799740

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.26. 22:44:18

lokszon,

ásít, töményen
nem kötelező semminek se utána nézni

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 23:26:09

mavókám, édesem:
akaszd fel magad, szervusz.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.26. 23:37:03

lokszon,

cicabubus: felakasztottam magam. most hogyan tovább?

Somebode 2008.03.26. 23:43:11

Íme, a kiegyensúlyozott (kínai) álláspont. Elvégre nem engedhető meg, hogy az antikínaizmus elburjánzzon.
Van ez annyira reális, mint a shadai féle judapesteseké Palesztina vonatkozásában, akik szerint nem azért merényelnek vissza a palesztinok, mert az őket ezrével gyilkoló cionista betolakodók megszállták a földjüket, hanem a humánus Izrael védekezik a terroristák ellen. Free Tibet Free Palestine
A cionisták, a kommunisták meg pusztuljanak a más földjéről.

hungarian.cri.cn/1/2008/03/26/2@89909.htm

Tibetológusok álláspontja a tibeti zavargásokról
CRI
A kínai Tibetológiai Kutatóközpont szakértői március 26-án Pekingben újságírók előtt megállapították: a március 14-ei esemény tényei azt bizonyítják, hogy a dalai láma klikkje a társadalmi stabilizáció megrontására bújtja fel az elenyésző számú törvénysértőt annak érdekében, hogy kivívják Tibet függetlenségének célját. A továbbiakban erről hallhatják összeállításunkat.

A központ Tibet múltjával, jelenével és jövőbeli fejlődésével foglalkozik. Március 26-án négy munkatársuk újságírók előtt beszélt a jelenlegi lhászai zavargások hátteréről. Először Lhagpa Phuntshogs, a központ vezetője mondta el véleményét.

„Az ilyen jellegű zavargások arra szolgálnak, hogy helyreállítsák azt a korábbi feudális jobbágyi rendszert, amelyben a politikai és a vallási hatalom összekötődik. A szeparatisták visszasírják ezt a korábbi rendszert. Tibetben már a múlté az az idő, amikor a lakosok 95%-a jobbágy volt. A dalai láma a tibeti függetlenség leple alatt akarja visszahozni a régi jobbágyi rendszert."

Az ötvenes évekig a dalai láma uralma alatt álló Tibetben a jobbágyi rendszer volt. A tibeti lakosság 95%-a rendkívüli nyomorban sínylődött termelőeszközök és személyes szabadság nélkül. A felsőbb tisztviselők, nemesi és szerzetesi rétegek alkották a tibeti uralkodó osztályt. Ez a társadalom 5%-át jelentette. Minden termelőeszköz és jobbágy az ő birtokukban volt. 1951-ben a központi kormány és a tibeti helyi kormányzat egyezményt írt alá Tibet békés felszabadításáról. Az egyezmény kimondja, hogy a tibeti helyi kormányzatnak kezdeményeznie kell az átalakításokat. A tibeti népnek egyeztetnie kell a tibeti vezetőkkel, ha átalakulásokat kíván. 1959. március 10-én a dalai láma klikkje totális fegyveres lázadást indított, amikor szembe helyezkedett a tibeti nép határozott követeléseivel az átalakulások végrehajtásáról Tibetben. A lázadás bukása után a 14. dalai láma és követőinek egy része külföldre menekült. Lhagma Phuntsogs megjegyezte: most a dalai láma klikkje éppen akkor szította a jelenlegi zavargásokat, amikor megemlékeztek az 1959-es fegyveres lázadásról. A céljuk az, hogy elszakítsák Tibetet Kínától.

A jelenlegi zavargások során 18-an haltak meg. 120 lakást, 908 boltot és üzletet gyújtottak fel, illetve tettek tönkre. 7 iskolát és 5 kórházat rongáltak meg. A közvetlen károk összege elérte a 250 millió jüant. Dramdul, a központ szakértője számol be álláspontjáról.

„A zavargások halálos áldozatai és sérültjei között vannak han nemzetiségiek, a hui nemzetiségiek és a tibeti nemzetiségiek. Ez azt mutatja, hogy a jelenlegi zavargásokat nem nemzetiségi ellentétek és nem vallási problémák gerjesztették. Ez egy politikai kérdés. Rosszindulatú emberek az úgynevezett nemzetiségi ellentétekre hivatkozva a nemzetiségek egységének megbontását és az ország megosztását próbálják elérni."

A tibeti gazdaság az elmúlt 7 évben évente több mint 12%-kal nőtt. Az elmúlt öt évben a pásztornép és a parasztság tiszta jövedelme évente kétszámjegyű növekedést realizált.

Tanyen Lhundrup szakértő beszél.

„A reform és a nyitás politikájának bevezetése óta Tibetben az infrastruktúra gyorsan fejlődött. Az emberek életszínvonala, az egészségügyi ellátás, az oktatás jelentősen javult."

Francois Pignon 2008.04.06. 17:09:36

Sajátos módja a tiltakozásnak:
index.hu/politika/kulfold/londol0406/
Bizonyára látták a Rém rendes családnak azt az epizódját, amikor el kellett halasztani az olimpiát, mert Al Bundy eloltotta a lángot. ;)
süti beállítások módosítása