HÜJE NÉP!
2008. március 12. írta: aba

HÜJE NÉP!

 „Tisztelt Miniszterelnök Úr!

 Kétségbeesve olvastam a Figyelőn megjelent cikkeket a népszavazás gazdasági hatásairól! Nem lehet valamit tenni az ellen, hogy egy ilyen hataloméhes csürhe tönkretegye Magyarországot? A baloldal miért nem jelenik meg a Híradókban, a gazdasági elemzésekről miért nem hallhatunk? Miért kell minden kormánydöntésről szóló hír után meghallgatni, hogy mit mondott erre a  Navracsics vagy a Szijjártó? Leminősítette Magyarországot a Political Capital, mert beláthatatlan következményekkel jár, ha költségvetésről a paraszt dönt. Az Alkotmánybíróságnak nincsen ilyen esetben mérlegelési jogköre?olvashatjuk az utolérhetetlen bájjal csalózó-hazugozó miniszterelnök blogbejegyzésének kommentjei között. Alapjáraton nyilván semmiféle sportértéke nincs az Amőba cikizésének, körülbelül annyira izgalmas, mintha drágabolgárúron köszörülnénk a nyelvünket. Mégis, a csendestobbseg nicknevű felhasználó drámai tömörséggel foglalta össze az elmúlt napokban a világháló különféle zugaiban megnyilvánuló, sértett kormánypártiak álláspontját. Röviden: HÜJE NÉP! A miniszterelnököt támogató maroknyi pretoriánus megnyilvánulásaiból süt a felháborodás, bizony ez az ország nem érdemli meg a Csodálatos Államférfit.

 Külön figyelmet érdemel a máskor oly toleráns, humánus baloldali user vad parasztozása, a miniszterelnök Alkotmánybíróságot, médiát, ellenzéket, igennel szavazókat összeesküvéssel vádló retorikájának költői újrafogalmazása.  

 Kedvencünk, amikor a sértett Gyurcsány-hívő a Political Capitalről úgy ír, mintha a londoni cityben üldögélő hózentrógeres-lila nyakkendős istencsászárok, államkötvénypiacot megrengető stratégacápák mondták volna meg a nagy tutit. Leminősítették az országot, muhaha. Jót kacagtunk, mert azért lehet tudni, hogy a témában merre hány óra. Aki lusta kattintgatni: Capitalék normális + új Magyarországban utaznak.

 Ceterum censeo: a reformoknak annyi. Talán nem is olyan távoli az az „írok majd kibaszott jó könyveket a modern, magyar baloldalról -projekt, Ferenc.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr43378154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

táltos 2008.03.12. 21:50:46

"Nagyon sok támogató sms-t, e-mailt kaptam az elmúlt napokban, amik arról szóltak, hogy ne adjuk fel! Lehet látni itt a blogon is, hogy szokásosnál több bejegyzés érkezett. Én természetesen nem adom fel! Én a véleményemet, a politikámat nem tudom alapvetően átalakítani. Tudomásul kell venni, hogy ebben vagy abban a kérdésben kisebbségben maradunk, de ettől még nem cseréljük le a meggyőződésünket.

Tegnap Éva írt e-mailt. Azt írja, hogy érdeklődve és meglepetten olvassa a blogot és a hozzászólásokat. Nem teljesen biztos benne, hogy én írtam ezeket, és hozzáteszi, hogy kellemesen csalódott és nem gondolta, hogy ilyen közvetlen és – ahogy ő fogalmaz – emberséges az, ahogyan gondolkodom vagy írok. Nem valószínű – teszi hozzá kétkedve –, hogy én olvasom ezt a levelet, de ettől függetlenül kitartást kíván. Évával először találkozom a levelezésemben. Megpróbáltam meggyőzni őt, hogy márpedig én írom a blogomat, én válaszolok a leveleimre, vagy legalábbis az utóbbiak egy részére. Évának több se kellett: de hát honnan tudhatnám, hogy ezt a választ is nem valaki más írja. Ekkor már a parlamentben ültem, este volt, szavaztunk. Maga a szavazás nem egy nehéz feladat, ezért kis PDA-ról válaszoltam neki: ha most belenéz a parlamenti közvetítésbe, akkor látni fogja, hogy ott ülők és közben írom a választ. De elhibáztam, mert akkor már este nem volt parlamenti közvetítés, Éva pedig szemrehányást tett, hogy miattam közvetítést kellett keresnie, de nem találta meg sehol. Ez egy újabb kétkedésre okot adó mozzanat volt számára, lehet, hogy mégsem én vagyok én. Az derül ki a levelezésünk végén, hogy még egy a személyemben kételkedőt sem vagyok képes közvetlen levelezésben meggyőzni – írtam neki némi malíciával –, hogyan is képzelhettem, hogy a vizitdíj szükségességéről képes leszek meggyőzni sok millió embert."

Ja és a tegnapi sem semmi:)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.12. 21:55:32

tudja valaki Feri számát? Írnék neki én is esemest.
vagy azt csak a beválaszott belső körbeli spanok tudnak?

Szibarita 2008.03.12. 21:56:41

En nem nagyon lattam olyat, akinek havi 1.5 m Ft lenne a brutto fizetese es ne keresett volna modszert arra, hogyan ne kelljen a 70%-at leadozni.

Oszinten ketlem, hogy denever ilyen lenne. Ha ilyen lenne, a lete meghatarozna a tudatat.

Tovabba nem vonszoltam ki a "lottyedt seggem" az orszagbol, a rendszeres gazdasagi tevekenysegem nagyresze odakot.

Ha a buta, altruista illuzioitokra akartok gazdasagpolitikat epiteni (mint ahogy a fenti kommentarok is ezt mutatjak), akkor legalabb ne gondoljatok, hogy ez a normalis.

táltos 2008.03.12. 21:57:22

A Nagy Vezető felismerte, hogy csak úgy nem tudja meggyőzni a népet?
Vagy csak úgy csinál?

Muad\\\'Dib 2008.03.12. 22:05:32

Bill Dauterive 2008.03.12. 21:56:41
Nem ,az a nemnormális, hogy a fizud 70%-át be kéne fizetned, miközben a multicég adómentességet kap hosszú időre, így veled fizettetik meg,amit ő kivisz az országból. Ez a nemnormális. És ehhez nem sok köze van a mostani szavazásnak...
És ha jól emlékszem ez a kormány nem nagyon akart adótcsökkenteni... pedig volt ilyen javaslat... merhogy szlovákiában bevált..

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.12. 22:12:55

kedves Bill, sajnos lehetseges. ha egy olyan cegnel dolgozol, aki valoban megfelel a hatalyos jogszabalyoknak, akkor lehetseges. szo sem lehet arrol, hogy optimizalj. ok pedig dalolva fizetik utanad az extrakat:
- munkaltatoi tb, cegautoado

sot, ismerek olyat is, aki ennel joval tobbol adozik, maganszemelykent, alkalmazottkent, ahogy a nagykonyvben irva vagyon.

nyilvan jobban jarnek, jarna mindenki, ha mindenki EVÁs lenne, meg EKHÓt fizetne. de ez sajnos csak személyes optimum. a tarsadalom tobbi tagja, aki nem tud milliokat, de meg pl egy milliot se keresni evente, az totalis bizonytalansagba kerulne.

Hidd el, lehetséges az, hogy szeretnel kevesebbet adozni, de nincs ra lehetoseged. ekkor kicsit felszalad az emberben a pumpa, hogy ki mire is veri el az en adomat. baromsagokra en is el tudnam kolteni, de nincs ra lehetosegem. torveny van rola, hogy csak ok odafenn baszhatjak el.

az igeretek es az illuzorikus gazdasagpolitika hidegen hagy. a rideg szamok es eredmenyek mar kevesbe. jelenleg eredmenyszinten nem a koala vezet.

egyebkent bazi irritalonak erzem, hogy elonykent/eredmenykent tunteted fel az adooptimalast. pont azert porog GYF is meg mindenki mas a finanszirozas kiterjesztesen, mert sok adoelkerulo van.
ne relativizaljunk, elhiszem, hogy adozol a ceges bevetelek utan, meg tudom, hogy forgalmi adot is mindenki fizet (elvileg), sot azt is tudom, hogy nagyon sok embernel tobbet teszel bele a kalapba. de sajnos a torvenyek nem errol szolnak, akar legalis, akar nem. a tobbiek meg szopnak.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.12. 22:18:38

arrol meg ne is beszeljek, hogy N+1 "geciző" adókategória van. mert a magyar csal. lop. hazudik.

majdnem minden áfát vissza lehet igényelni. kivéve a telekommunikációs szolgáltatásokét. meg a benzinét (pedig ott a kibaszott jövedéki adóra jön rá az áfa). meg a céges autókét sem. csak a teherkocsikét.

meg a céges autóm után fizetek szja-t, meg TB-t (mert nyugdíjba is megy majd) sőt EÜ hozzájárulást (mert a szervízköltség egy részét elszámolhatom az OEPnél). mi értelme van ennek?

a magyar ilyen. az nem is céges autó, hanem rejtett juttatás. az nem céges mobil, hanem adózási trükk. de majd mi befenyítjük a trükkös csaló magyarjait.

jó lenne azt is elhatározni, hogy most magas fgyasztási adó van, vagy magas jövedelemadó. mert így egyszerre ez már fáj.

és akkor aki tud, tényleg elmegy ebből az országból. és akkor az ő adója kompletten odalesz.

jjoey 2008.03.12. 22:25:37

Vasutas!

Azért annyi, mert titeket is el kell tartani (Megint Álltok, Vaz.e), meg azon nyagyanyót is, aki az átkosban gebines volt ugyan és a Balcsin nyaralt 3 hónapot minden évben, de sztk akkor se fizetett.
Pont az lenne az öngondoskodás ha több maradna nálunk - pártolandó - és kevesebbet osztana az állam.
Hja, hogy a jobb agyfélteke felel az érzelmekért/művészetért, a bal a racionális gondolkodásért, sz.r ügy.

Muad\\\'Dib 2008.03.12. 22:32:58

jjoey 2008.03.12. 22:25:37
Fúúú, télleg de szörnyű neked. Meg el kell tartanod a sok rohadt nyugdíjast, meg a rákos gyerekeket is. Dunába velük, igaz? Ezt a rohadt demagógiát amit nyomatsz. Mégis mi maradt volna nálad? Egy fillérrel nem fizettél volna kevesebb tb-t a vizitdíj meg napidíj miatt. Nm csökkent semmi, csak bevezettek két plusz díjat. Akkor lehet nem ez let volna az eredmény, haazt mondják: jó, mindenki fizessen, de ezért xy összeggel csökken a tb, és ezentúl az fizet, aki megy dokihoz. De szó sincs ilyenekről .Ugyanúgy fizess be mindent plusz még 1-2 dolgot. Mégis mi maradt volna nálad???

jjoey 2008.03.12. 22:52:05

Mudzsahed, ha csöndben maradtál volna..., tehát azt, aki sose fizetett sztk-t, érted? aki sose fizetett sztk-t. beteg gyerekről szó nem volt, se a nagy magyar folyóról.
Azért nem csökkent a járulék, mert a nemfizetőket is el kell látni, ezt nem adta fel eddig egyik kormány sem, azaz, amig a rendszer nem "tisztul ki", addig ezzel együtt kell élni, de a folyamatot el kell kezdeni, hogy a mai 20évesek már ne ebbe a helyzetbe kerüljenek.
Helyesírás...és gondolom a szitkozódás kielégít : )

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.03.12. 23:08:45

Vesztettek a gonosz szocik, taps. Nem gondoljátok, hogy lassan eljönne az ideje egy "hogyan tovább" postnak? ;)

jjoey 2008.03.12. 23:28:21

JC, ajánlom RogánTóni "Tapasztalatom a munkaerőpiacon" című könyvét.

wendriner úr 2008.03.12. 23:31:53

Bill, te kamuzol. Messze nem keresel annyit, amennyit itt megjatszani probalsz, az adozáarol meg fogalmad sincen, raadasul nem konzisztensen teszed. elarulom neked, ma Mo-n nem olyan nehez legalisan brutto 1,5m korul keresni (30 evesen, 5-6 ev tapasztalattal nyugodtan osszejohet ez sok multinal), es messze nem fut el mindenki kulfoldre adozni. maximum elvtarsaid futtatjak a munkaltatojat az elmult hat ev amokfutasaval.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.03.12. 23:43:01

semmi probléma, a bilis most épp a Fekete Lovagot jácca. uccsó mérgét itt adja ki. Hadd mondja, oly mindegy ez mán.

execute 2008.03.12. 23:57:14

bill dauterive!

Ez a kedvenc mondatom tőled: "miért más az én pozícióm mint a tiéd?"

Ekkora nagypofájúságot. (na mindjárt elemzem a te pozíciódat)

A másik: "én már euróban kapom a fizetésem"

Váúúú!!! Eljutottál egy győri szobafestő szintjére, akik már jó ideje átjárnak dolgozni. Persze rossz példa volt, mert ők "csak" heti 1000 €-t keresnek, úgyhogy inkább egy cigány táncoslány egzisztenciájával lehetne összehasonlítani. És kábé a színvonal is megegyezik.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.03.13. 00:00:20

Dehogy birka meg hülye a nép...


(Most nem

...bezzeg 2002-ben meg 2006-ban az volt, mi? kettős mérce?:DDDD)

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.13. 00:01:58

Hulyek mindenutt vannak. Mit igazol, ha kiszerkesztesz egyet? Akkor azoknak, aki feltehetoen vele azonosan szavaztak ettol automatikusan nincs igazuk. Neadj' meg ok is hulyek?

Vasutas: > Az egész régióban itt a legalacsonyabb a nettó
> bér, a sok elvonás miatt! -

Hat ez mondjuk nem igaz. Az elvonasok talan itt a legmagasabbak (a regioban), de a netto bered azert kurvara irigyelik az ukranok meg a romanok. Ha mar hoborgunk, akkor tegyuk szakszeruen.

> ...és még ezen felül kellett volna fizetni a
> vizitdíjat, tandíjat az öngondoskodás jegyében,
> merthogy Fletóka szerint az államnak nincsen pénze!

Gondolom elmentel szavazni, de tajekozodni nem nagyon sikerult elotte. Valoban ongondoskodas iranyaba terelesrol lett volna szo, de a vizitdij eseteben _nem_ a bevetel volt a lenyeg, hanem az, hogy a kedves fogyaszto erezze, hogy fogyaszt. Hogy ne ugyanannyit (pontosabban nem a jovedelme alapjan) fizessen mindenki, hanem aki valamibol tobbet vesz, az fizessen _kozvetlenul_ tobbet. Hogy erezze. Mert a gazdasag igy mukodik. Ha valami dragabb, abbol altalaban kevesebbet vesznek (vannak kivetelek, de ez most nem erdekes).

Hosszu tavon ennek lehetett volna az a hatasa (legalabbis egyes kozgazdaszok igy gondoljak), hogy csokken az elvonas. Vagyis nem te fizeted ki 100%-ban, hogy egyes nyuggerek hetente jarnak az orvoshoz, amikor semmi bajuk, hogy tehetsegtelen diakok jarogatnak 6-8-10 evig az egyetemre (nem tanulnak, csa jarogatnak). Mert akkor nem erzik ugy, hogy ingye' van, ami nincs ingye' (nekik sincs, igy sincs, teny!).

Es lehet arrol magyarazni, hogy nyilvan mindenki ugy tanul, ahogy csak bir, meg minek jarna orvoshoz, de nem igy van. A kedvesem mamaja pl. pont haziorvos, es o mar regota ki volt akadva az oregasszonyokra, akik csak smuzolni jarnak oda. A vizitdij ota kevesebbet jartak. (Ismetlem _indokolatlanul_.)

> Akkor mégis mi a p.csára megy el ez a rengeteg adó!?

Nezd meg a koltsegvetest. Nyilvanos. Amugy pl. vasutra. Te gyakorlatilag nem fizetsz adot. Marmint papiron igen, es kevesebb a nettod, mint a bruttod, de a bered jelentos resze az allamtol jol, az ado oda megy vissza. A versenyszferaban dolgozo kevesmillio fizet _mindent_ (plusz a cegek persze).

Rwindx 2008.03.13. 00:38:15

Kedves atléta.hu!

Ha pontosan akarjuk megközelíteni, akkor az információ úgy néz ki a 2004-ben csatlakozott EU tagországok közül a régióban :) Talán hülyén hangzik de így igaz, tehát a lengyelek, csehek, szlovákok, szlovének jobban élnek mint (4 éve) mi :) Hamarosan a románok is jobban fognak élni, ugyanis ott valóban dübörög a gazdaság, az elmúlt 2-3 évben 40% körül nőttek a bérek.

"Az elvonasok talan itt a legmagasabbak (a regioban)" - Az OECD országok közül a második legmagasabbak nálunk nem a régióban, azaz verjük Svédországot, Németországot, stb, ahol legendásan nagy az újraosztás. Egyedül Belgiumot nem verjük, a nyomorult 4szeres átlagfizetésükből kevéssel többet vonnak el százalékosan mint nálunk.

"Valoban ongondoskodas iranyaba terelesrol lett volna szo, de a vizitdij eseteben _nem_ a bevetel volt a lenyeg, hanem az, hogy a kedves fogyaszto erezze, hogy fogyaszt." - Nos ez volt a kormánypropaganda valóban nem is ezt a részét akarom feszegetni. Inkább az lenne a kérdésem ha nem a bevételről szólt a dolog akkor most mit pampognak hogy ezt vissza kell adni az ágazatnak (egész pontosan azt amit a bevezetés előtt kivettek) ? Egyébként ha jól emlékszem a népszavazás arról szólt hogy 2009 jan 1-el. Szintén talán jól emlékszem a 2009-es költségvetést még nem fogadták el.

"Hosszu tavon ennek lehetett volna az a hatasa (legalabbis egyes kozgazdaszok igy gondoljak), hogy csokken az elvonas." - Az a baj mi rövid távon élünk, mondjuk 60-70 évig, lehet nincs türelmünk kivárni azt a hosszú távot. Ez esetben más megoldáshoz kellett volna nyúlni.

"Vagyis nem te fizeted ki 100%-ban, hogy egyes nyuggerek hetente jarnak az orvoshoz" - Hmm, nézzük nem én fizetem ki hogy egyes nyuggerek? Mennyi ez főre sok vagy kevés? De legyen nem én fogom fizetni, de nekem akkor miért kell pluszban fizetnem? Tehát többet fizetek (a vizitdíjaimmal) azért hogy kevesebbet fizessek? Nem érzed némileg paradoxonnak? Biztosan ez volt a jó megoldás ennek a problémának a kezelésére?

"hogy tehetsegtelen diakok jarogatnak 6-8-10 evig az egyetemre" - Most minden diák tehetségtelen, aki akár 10 évig jár egyetemre? Ha tehetségtelen miért nem vágják ki őket? És miért fizessenek azok akik norma idő alatt elvégzik az iskolát? Ez jó? Nem lenne egyszerűbb egy kvóta rendszer azokra a szakokra ahol túlképzés van? Upsz, máris képességek alapján csak a tehetségesek jutnak be, és nem szopattuk meg őket feleslegesen. Ha ez lenne a cél. Csak a cél sajnos nem ez, vagy ha mégis akkor dilettánsok találták ki az eszközt.

"> Akkor mégis mi a p.csára megy el ez a rengeteg adó!?
...Te gyakorlatilag nem fizetsz adot..."
Mit válaszolnál annak aki a versenyszférában dolgozik? Mondjuk egy mikrovállakozásnál, vagy kkv-nál? Azt hogy így járt?

dowNLoad 2008.03.13. 00:40:01

ÉN HAVI 5 MILLIÓT keresek, és a középső nevem Münchausen! (de nem találok, csak havi pár 100ezret, haha) Nehezen fogják fel sokan, hogy a SVÉD adórendszer és a Mozambiki bérek nem jönnek össze, ill. aki VÉLETLENÜL sokat adózik, az meg jogosan veri a nyálát, hogy szar minőséget kap, ha ugyanoda jár, mint az ÁTLAGEMBER.
DE KI LÁTOTT MÁR ismert/gazdag/politikus
személyt a körzeti orvosnál.
(még soha senki, vagy az nem az volt)
Aki sokat keres, az már az elit része, tehát Ő IS RÉSZE A PROBLÉMÁNAK, nem én loptam el az utóbbi 6évben felvett/elköltött/eltűnt pénzeket. (2005-2007 között veresjani 25MILLIÁRD USD-vel növelte az ÁLLAMADÓSSÁGOT)
AKI NEM FIZET TB-t az fizessen VIZITDÍJAT, AKI el akar menni az országból az ITT szerzett diplomájával, az fizessen TANDÍJAT.
(józan parasztész)

W Joe 2008.03.13. 00:40:08

"Miért kell minden kormánydöntésről szóló hír után meghallgatni, hogy mit mondott erre a Navracsics vagy a Szijjártó?" :-D
Szörnyű, hogy van ellenzék, és annak a véleményét is bemondják a TV-ben. Hogy mik vannak...

rockjano 2008.03.13. 00:57:22

Nos... betévedtem ide véletlenül..már megyek is...

Nem az a gond ha valaki konzervatív vagy jobbos vagy fideszes vagy akármi, de ennyi méylségessen ostoba embert egy helyen, rémisztô.

Úgy gondoljátok hogy vasárnap nyertetek??? Nyertünk??? Tényleg..??? Ami vasárnap történt annak még a gyerekeitek is isszák majd a levét...

jano

dowNLoad 2008.03.13. 01:03:32

Igazad van rockjano:),(de azért bízom a recesszív génjeidben, hátha azok jobbak) akkor lett volna korrekt, ha az is választható lett volna, hogy
-aki nincs benne a TB rendszerében (nem fizet) az FIZESSEN VIZITDÍJAT (1-2ezret), -aki NEM marad ITTHON min. 5évig a magyar DIPLOMÁJÁVAL, az fisesse ki az ÖSSZKÖLTSÉGÉT az oktatásának!
ÍGY LETT volna TELJESEN KORREKT!

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.13. 01:21:22

Rwindx: > Ha pontosan akarjuk megközelíteni, akkor az
> információ úgy néz ki a 2004-ben csatlakozott EU
> tagországok közül a régióban :) Talán hülyén hangzik de
> így igaz, tehát a lengyelek, csehek, szlovákok,
> szlovének jobban élnek mint (4 éve) mi :) Hamarosan a
> románok is jobban fognak élni, ugyanis ott valóban

Tisztaban vagyok vele, es tenyleg sok az elvonas, de ettol Vasutas meg suletlenseget irt, erre szerettem volna ramutatni. Azzal, hogy nagyok az elvonasok nincs ertelme vitatkozni, mert ugy van. Hagyomanyosan mindig is igy volt. Tegyuk hozza, hogy aki sokat iger (ilyen olyan potlek, tamogatas, nyugdij, vasut) az azt is mondja implicit, hogy magasak lesznek az adok. Es lehet azt szeretni, csak legyen vele tisztaban az ember, amikor ikszel, hogy mire is szavaz. Ha tudja, akkor utana lehet arrol vitatkozni, hogy vajon akkor melyik koncepcio a jo. Annak mar van ertelme.

>> szo, de a vizitdij eseteben _nem_ a bevetel volt a
>>lenyeg, hanem az, hogy a kedves fogyaszto erezze, hogy > fogyaszt." -
> Nos ez volt a kormánypropaganda valóban nem is ezt a
> részét akarom feszegetni.

Ne is, ez a lenyegi kerdes. :) Ha olvastal mostanaban ujsagokat, akkor azert kiderult, hogy ez messze nem szimpla kormanypropaganda. Ez a koncepcio, amivel nehany neves kozgazdasz (nem kormany tag) is egyetertett. Igazabol ertelmes elenervet keveset lehetett hallani. Az idnexen volt egy cikk, ahol azt feszegettek, hogy az agydij az pl. nem jo arra, amire kitalaltak (ne fektessenek papiron meg tul sokaig a korhazak betegeket), meg felesleges is, mert a korhazak ugysem erdekeltek ebben a tamogatasi rendszer miatt. Na most azzal lehetett mit kezdeni, az ellenzeki propagandaval (ha mar igy) meg nem.

> Inkább az lenne a kérdésem ha nem a bevételről szólt a
> dolog akkor most mit pampognak hogy ezt vissza kell
> adni az ágazatnak (egész pontosan azt amit a bevezetés

Azert, mert _ez_ a propaganda resze a dolognak, te meg elnezted :). Ez voltaz egyszeruen kommunikalhato uzenet az emberek fele, hogy sracok, ha nem fizettek, akkor nem lesz. (Amugy nem ilyen egyszeru, hogy elotte elvettek, mert a haziorvosok pl. jol jartak a vizitdijjal.)

>> "Hosszu tavon ennek lehetett volna az a hatasa
>> (legalabbis egyes kozgazdaszok igy gondoljak), hogy
>> csokken az elvonas."

> Az a baj mi rövid távon élünk, mondjuk 60-70 évig,
> lehet nincs türelmünk kivárni azt a hosszú távot. Ez

Vagyte olyan ertelmes, hogy ne legyen szukseg ilyen olcso riposztozasra. Nyilvan nem 40-50 evet ertettem hosszu tav alatt.

> esetben más megoldáshoz kellett volna nyúlni.

Konkretan?

>> "Vagyis nem te fizeted ki 100%-ban, hogy egyes
>> nyuggerek hetente jarnak az orvoshoz" -
> Hmm, nézzük nem én fizetem ki hogy egyes nyuggerek?
> Mennyi ez főre sok vagy kevés? De legyen nem én fogom

Mit nem ertesz azon, hogy a lenyeg az, hogy _reszben_ hozzajarul, hogy nincs kvazi ingyen. Nem az az oldala erdekes, hogy az 5000-10000Ft-os vizitbol akkor csak 4700-9700-at fizet az allam (adokbol+TBbol), hanem az, hogy a paciens _ott helyben_ fizet 300-at. 0 helyett. nem olyan nehez am elhinni, hogy ennek van szabalyozo hatasa, de ha megsem megy, akkor gondold csak vegig, hogy hanyan rinyaltak miatta. (Ha cinikus lennek azt mondanam, hogy engem baromira nem erdekel a dolog, egyszer voltam orvosnal, sportorvosi igazolasert.) Raadasul annyira nem a bevetel szamit, hogy ugy hirlik a nyugdijak nagy reszet megtoldottak 300Ft-tal. Az havi egy vizit. Csak nem mindegy, hogy a penztarcabol banyassza elo valaki, vagy a kozosbol.

> fizetni, de nekem akkor miért kell pluszban fizetnem?
> Tehát többet fizetek (a vizitdíjaimmal) azért hogy
> kevesebbet fizessek? Nem érzed némileg paradoxonnak?

Nincs itt paradoxon, csak nem helybol riposztozni kene, hanem vegiggondolni a mechanizmust, ahogy ez mukodik (tegyuk hozza az elozo hsz-emben is benne volt). Azzal lehet vitatkozni, de te csak atsiklottal folotte. Szoval. Hat eloszor is, ha csak azt a reszet nezzuk a vizitdijnak, hogy fizetgetnek az emberek, es eltekintunk a szabalyozo szerepetol, akkor is ugye az van, hogy ezzel a hozzajarules egy reszet atcsoportositjuk. Ha te egy szerencses fiatal es egeszseges ember vagy, akkor kevesebb vizitdijat fogsz fizetni, mint az, aki tobbet jar orvoshoz. De mint te is ramuattal, a lenyeg nem ez, hanem az, hogy igy egy kicsit (nem kicsit) motivalva van a nagy tobbseg, hogy akkor menjen orvoshoz, ha szukseges. Ez mindenkinek jo, mert innentol kevesebbet kolt erre az allam (hiszen ha valaki nem megy el, akkor ugyan nem fizet 300Ft-ot, de az allam meg nem dobja hozza az 5-10e-t amirol fent beszeltunk). Ha az allam sporol, akkor minden adofizeto sporol.

> Biztosan ez volt a jó megoldás ennek a problémának a
> kezelésére?

Nem biztos, hogy ez a legjobb, de mukodokepesnek tunik. Szerinted hogy kene?

>> "hogy tehetsegtelen diakok jarogatnak 6-8-10 evig az
>> egyetemre"
> Most minden diák tehetségtelen, aki akár 10 évig jár

Ezt ne, legyszi... Nem, nem mindegyuik. 1000-bol egy nem, 999 meg igen. De fizessuk oket is. Na ez lenne erre a kerdesre a valasz, ha komolyan vennem.

> egyetemre? Ha tehetségtelen miért nem vágják ki őket?

Mert nincs ra lehetoseg. Mert olyan a szabalyozas, hogy mondjuk 20 felevig ott lehet bohockodni, kozben meg idonkent teljesiteni kell a minimum kovetelmeny szintet. De nem a 10 ev a jellemzo, a 6-8 sokkal inkabb. Egyaltalan miert kell ennyi embert felvenni? Evekkel ezelott lecsengett az egyetemeken a demografiai hullam, aminek a tarajan en is lovagolok, megis tobb a ferohely, mint akkor. Ha kisebb mintabol nagyobbat meritesz, akkor az atlag IQ (tudas, szorgalom, stb.) alacsonyabb lesz. Ez teny.

> És miért fizessenek azok akik norma idő alatt elvégzik
> az iskolát? Ez jó? Nem lenne egyszerűbb egy kvóta

Az lenne egy masik megoldas valoban, hogy X felvett kreditet fizet az allam (amennyibol meg lehet a diploma) utana fizetos. De azert kerul egyebkent penzbe, mert erteke van. Az igazsagos, hogy az esztergalyos fizeti az egyetemistak diplomajat? Aki egyetemre megy, az a legtobb szak elvegzese utan joval magasabb elet fizetest varhat, mint az, aki nem. Ez egy befektetes. Nem csak idoben, meg opportunity costban (nem dolgozik, amig tanul), hanem penzben is meg lehet jeleniteni.

> rendszer azokra a szakokra ahol túlképzés van? Upsz,
> máris képességek alapján csak a tehetségesek jutnak be,

Hat ezt is vegig lehet gondolni, de a felveteli rendszer nem feltetlenul azokat juttatja be, akik tehetsegesek az adott szakmaban (hiszen ez a felvetelin nem derul ki), hanem elsosorban azokat, akik jo tanulok voltak kozepiskolaban, jol tudnak felvetelizni, vagy jol tudjak a felveteli targyakat. Menet kozben pl. a muegyetemrol eleg sokan ki szoktak hullani, akik amugy siman bejutnak. Masok meg siman elvegzik, holott alig jutottak be. erre javasoltak egyebkent a fizetos/tamogatott rendszer kozott az atjarhatosagot.

> és nem szopattuk meg őket feleslegesen.

Hat ez az egy ertelmes celja lehet a keretszamok csokkentesenek. Mert amugy miert ne vegezhetne el mindenki, aki el tudja. Hogy dontod el a 18 eves eretsegizettrol, hogy 7-8 ev mulva jo orvos lesz-e? Vagy jo kozgazdasz? Az majd akkor ott eldol, ha elvegezte. Esetleg mar menet kozben egyetem alatt.

> Ha ez lenne a cél. Csak a cél sajnos nem ez, vagy ha
> mégis akkor dilettánsok találták ki az eszközt.

Igen, a gonoszsag a cel, es akkor emiatt nem is kell ervelni, hiszen a gonoszokkal nem erdemes vitatkozni. Amugy valahogy a tandijat pl. pont a rektorok tanacsa is tamogatja, es az o velemenyuk nekem eleg meggyozo volt, bar en elotte is jonak tartottam.

>>"> Akkor mégis mi a p.csára megy el ez a rengeteg adó!?
>...Te gyakorlatilag nem fizetsz adot..."
> Mit válaszolnál annak aki a versenyszférában dolgozik?
> Mondjuk egy mikrovállakozásnál, vagy kkv-nál? Azt hogy
> így járt?

Nezd, en Vasutasnak valaszoltam, mert ertelmetlenul hoborgott. Te nyilvan vegiggondoltad, hogy miert X-elsz oda, ahova. Bar nem ertunk egyet, azt gondolom, hogy felelossen dontottel. O meg nem. En is a versenyszferaban dolgozom, raadasul ebbol 6 evet multinal voltam (total legalisan, bejelentve, nem szamlara). Nem 2Ft adot fizettem ez alatt, elhiheted. Most meg toprenghetek azon,hogy ha majd odaig jutok, hogy embert kene felvenni, akkor mibol fizetem ki. Tehat en is a lenyegesen kevesebb elvonasban hiszek, csak nem ertem, hogy ez a 3 igen mennyivel vitt kozelebb hozza...

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.13. 01:28:04

> egyetemre? Ha tehetségtelen miért nem vágják ki őket?

Ja, megvalami. Hogy derulne ki menet kozben, hogy tehetsegtelen? Csupa kettes? Az belefer. Na jo, BMEn kellett az elso 5 felevben legalabb egy 2.5-os atlag ahhoz,hogy tovabb mehess, de az is 5 felev. Meg 4 felev alatt asszem 60 kredit (ami fele tempo). Ott repult egy baratom. Mmashol meg ez szerintem nincs. Tehat 3-4-5 ev utan derulne ki eloszor, hogy az bizony keves. Meg ez meg a siman megugorhato szint. Most akkor 3-4-5*1.2M-t beletett az illetobe az allam, mire ki lehetne vagni. Szerencsesebb esetben csak 2-2.5*. Ha meg fizetnie kene Evente 100-200 rugot, akkor elgondolkodna a dolgon (es ettol meg az allam ugyanugy beletolja az 1-1.2M-t). Persze ez nem azt jelentene, hogy fel ev utan abbahagyna, sok esetben azt, hogy osszekapna magat.

-ZR- 2008.03.13. 01:31:50

Rugdos a döglődő ló, hol a jobb, hol a bal lábával rúg a parasztba...oszt a paraszt 2002-ben, meg múlt vasárnap is visszarúgott...ennyi történt...:-)

Aljaska69 2008.03.13. 01:44:17

386 léhűtő van a parlamentben, szlovákoknál 150!
Ezzel kéne kezdeni a reformokat!
Szerintem a legeslegnagyobb probléma az hogy közpénzmiliárdokért hallgattam azt, hogy Magyarország bennem van, és benned! Erre van pénz?
Kormányzati negyedre is? Ne velem fizettesék meg ezeknek a LOPÁSOKNAK az árát!

Szibarita 2008.03.13. 02:57:09

Bizonygatni nyilvan nem fogok, felvagni meg ugye akkor van ertelme, ha valami szemelyeset is tudtok rolam. 30 evesen, 5-6 ev tapasztalat eleg bena eredmeny, de nem igaz, hogy ilyenert adnanak 1.5-et, mondjuk egy-ket kiveteles szakmatol eltekintve (mondjuk egy trader kap ennyit, egy kockazati elemzo, vagy egy kontroller a toredeket), egy mernok mondjuk kaphat ennyit (5-6 evnel jelentosen tobb tapasztalattal, es hangsulyoznam, nem kiszamlazott osszegrol beszelek, hanem brutto fizetesrol), ha pont olyan szakteruletbe nyult eleg regen, amibol keves van az o tapasztalataval es divatos lett idokozben.

Amit mondtam a 1,5 m-rol, az egy 3 evvel ezelotti szituacio, az meg kulonosen vicces, ahogy az "euroban kapom a fizetesem" kitetelig jutott el az egyik eszleny, nem felfogvan, hogy egy valutavalsagot emlegettem ugyanebben a mondatban kesobb. Igy ugyan lett volna ertelme a gondolatnak, de a kollega a mondat kozepen lecsapta a kagylot, hogy mindenki gyonyorkodhessen szellemi teljesitmenyenek csillogasaban.

A vegkovetkeztetes ugyanez, nekem nem tud artani semmilyen magyar kormanyzat vagy akar csak a szokasos csocselekmentalitas, amit most eppen pajzsraemelnek a jobboldalon.

Ezenkivul az, hogy nem otthon adozok az otthon elvegzett munkam utan teny, nem is ertem mit lehet ezen ketsegbevonni. Tovabba nem allitottam, hogy kizarolag Mo-on vegzek gazdasaagi tevekenyseget, azt allitottam, hogy a legnagyobb reszet viszont igen. Szinten teny. Akar a halal titeket barmirol is meggyozni, mar persze azonkivul hogy a sertettsegetek abszolut jogtalan, nem igaz hogy aki sikeres az gaz osszeeskuvo lenne es arrol sincs szo, hogy ne lehetne tehetseggel, szorgalommal es szerencsevel jol elni akar a mai magyar viszonyok kozott.

Abban viszont biztos vagyok, hogy ami most tortenik az orszagban abba az iranyba hat, hogy ezek az emberek (meg ha otthon is muszaj maradniuk, mert mondjuk alig beszelnek nyelveket) nem otthon fognak adozni.

Erdekes, hogy kizarolag a mondandom lenyegevel nem foglalkozott senki mar megint.

0xFFFF 2008.03.13. 06:16:18

"táltos 2008.03.12. 20:35:29
Milyen demokratikus szellemre vall, hogy nem akarja hallani az ellenzéki véleményeket a kormánydöntés bejelentések után.
Nem is csoda, hogy ferenc testvér itt tart, ha ilyen hozzászólásokból következtet a néphangulatra. "

Igen. Egyszer próbáltam írni arra a szar oldalra, higgadtan, semmi érzelmi kilengés, de a moderátorok közössége közölte, ott nem lehet széllel szemben pisálni, punktum ! Vagy dícsérek vagy kuss van. :)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.13. 07:32:27

1. a nép nem Barabást engedte szabadon, hanem Jézust. Jézus Barabást. merthogy ez volt a teljes neve.
2. 6 éve is hitelből volt minden, meg 2006-ban is. ugyanott tartunk. most meg nincs hitel.
3. a külföldi sikercégek bejelentik az alkalmazottaikat a tényleges bérükre, megfizetik az összes létező adót és járulékot utánuk (én eddig valahogy csak ilyeneknél dolgoztam).
4. aki most nyugdíjas, az fizette a nyugdíjjárulékot, amennyit beszedtek tőle, annyit - nem ő baszta el se a százalékot, se a pénzt hülyeségekre.
5. Feri és Jani az állam tőgyén szívták kövérre magukat. ahogy Viki is. nem nagyon találsz döntéshozó helyzetben olyan embert, aki nem így tett.
6. Bill: örülök neked. én az átlagjövedelem adójának a 12-szeresét fizetem. és itthon.
7. a nemzeti szolidaritás az, ha mindenki fizet. ha arra megy el a zsé, hogy mások nem fizetnek, mert csak, az nem szolidaritás, az parazitidás. és nem, nem a nyugdíjasokra, kismamákra, tűzoltókra gondolok, hanem a merdzsósokra, meg a jól menő magyar vállalkozókra, akik születésük óta veszteségesek.
8. a fidesz szavazói legnagyobb számban nem a jobboldali középosztályból kerülnek ki, hanem a baloldali "munkásosztályból". nézz politográfot. a jobboldali középosztályt a kutya nem képviseli (az SZDSZ és az MDF vicc, pláne, mait csinálnak).
9. külföldön nem kap adókedvezményt a multi? nokia? vw? adjál állam adókedvezményt, mert elmegyünk! - nem kaptok! - akkor már pakolunk is! - akkor kaptok! (németország, finnország)
10. a népszavazási űrlapon tényleg az volt, hogy 2009. az, amit a Feri meg az Ágika niylatkozgat, az kurvanagy hiszti. - te megnyomtad azt a gombot? én megnyomom ezt!

faszkivan.
osszátok szét.

Gyulabá 2008.03.13. 07:47:07

Nagyon egyszerű gondolkodású posztoló barátom! A probléma veletek összesen annyi, nem tudjátok mit akartok, csak a változást nem. Inkább magatok mellett tudjátok az orvosnőnek nekimenő, vele együtt igennel szavazót, akit más alkalommal Hitler figyelmébe ajánlotok. Ellenzitek a NATO radart, az amerikai befolyást, majd aggódtok, mi lesz a NATO véleménye a NBH vezető kinevezéséről. Rinyáltok, sose lesz Euronk, majd ugyanazon lendülettel a vezéretekkel kórusban kárhoztatjátok az EU által elfogadott konvergencia program végrahajtási szándékát. Jobb minőségű egészségügyért, oktatásért kiabáltok, de érte tenni sem képességetek, sem szándékotok. A kórusban együtt üvöltés, még nem az igazság. Valami értelmes vezért kéne keresnetek, aki képes egy koncepció köré szervezni az álmaitokat. Merjetek nagyot álmodni, de az kevés. Szerintem a felfedezett koncepciótok az egyenes derékkal koldulás.
"Ábrándozás az élet megrontója, mely kancsalul festett egekbe néz."

simonmondja.... 2008.03.13. 08:29:03

Gyulabá.

Egy hibát találtam csak.

Ábrándozás az élet megrontója, mely kancsalul, festett egekbe néz.

Vesszőhibát.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.13. 08:30:08

athleta.hu,

"Nem az az oldala erdekes, hogy az 5000-10000Ft-os vizitbol akkor csak 4700-9700-at fizet az allam (adokbol+TBbol)"

ön téved. a háziorvos átalányt kap. havi 170 HUF/ember, ha megy, ha nem. semmi olyan támogatás nincs, ami eseményhez kötődne. úgy értem pont annyiba kerül a háziorvos az államnak ha elmész hozzá, mint ha nem.

a gyerek 4x, a nyugger 2.5x szorzóval számít a fejkvótában.

simonmondja.... 2008.03.13. 08:33:55

Denever.

A gyerek 4x, a nyugger 2.5x annyit ér, mint a dolgozó.
Már értem, miért akar mindig felszámolni engem a háziorvosom.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.13. 09:03:19

Ha fél évnél többet dolgozik valaki egy országban, akkor ott kell adóznia. Más kérdés, hogy ezt hogy bizonyítsák... de ha nem így teszed, csalsz is, nem csak optimalizálsz.

De egyébként, Bill, Te most így hirtelen "kivitted az adózásodat" az országból, hogy nyertek az igenek, vagy azért vitted ki, mert a koalíció brutálisan adót emelt? Gondolom az utóbbi. Akkor miért nem az Amőbán reklámozod az adóoptimalizálásodat?

Ami most van, az a koala 6 éves regnálásának eredménye. Mondom, teljesen egyetértünk Veled sokan, csak nem értem, mit akarsz? (o:

(A fizetésemmel nem látom értelmét dicsekedni, ízléstelen - de ide adózom. Igaz, csak még, de nem az adók miatt, hanem az egészségtelen vállalkozási környezet miatt.)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.13. 09:03:45

ez matematikai alapokkal alatamasztott dolog.
a gyerek tobbet beteg. neg a nyugger is.

én régebben azt gondoltam, hogy eseményalapú része is van a fejpénznek.
nincs és nem is volt. illetve a vizitdíj lett volna az.

egyébként meg pont kontraproduktívnak kellene lennie a dolognak, mert akkor jó, ha kevés a beteg. úgy értem az országnak jó akkor.

mégegyszer ideírom, hogy mindenki lássa és berögzüljön:

a vizitdíj akkor is fizetendő, ha az orvos nem csinál semmit. pl van egy regulárisan szedendő gyógyszer - pl tinitus miatt - amit kéthetente fel kell íratni mert vényköteles és be kell szedni. a hatását és az állapotot csak szakrendelésen tudják ellenőrizni, és 5-8 vizsgálat kell hozzá (szorzandó a 300 illetve 600 forintokkal). tehát a körzeti orvos megírja a bárcát, és jónapot.
akár úgy, hogy a beteg ott sincs. mégis kell csengetni.

ez szerintem unetikus. volt.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.13. 09:04:45

Gyulabá,

én emlékszem még az ellenzék protestjére a Nato berepülések engedélyezése miatt... azt akarták, amit minden ellenzék - keresztbe tenni az aktuális kormánynak.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.13. 09:06:38

egyiketsem:

"Ami most van, az a koala 6 éves regnálásának eredménye. Mondom, teljesen egyetértünk Veled sokan, csak nem értem, mit akarsz? (o:"

no pont ez van. lehet hőbörögni, hogy a fidesz is szarul csinálNÁ, meg hogy még rosszabb LENNE. meg hogy ők is szedNÉnek különadókat.
de ezt nem tudjuk biztosra.

egyvalamit viszont mindenki tud: aki most van az mit hogyan csinál, és mi az eredménye.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.03.13. 09:51:15

Na még egyszer:

Ez a nép NEM hülyE!!

A 2006-os meg a 2002-es az az volt, de ez NEM!


vagy hogy?

pat bateman 2008.03.13. 10:04:37

"no pont ez van. lehet hőbörögni, hogy a fidesz is szarul csinálNÁ, meg hogy még rosszabb LENNE. meg hogy ők is szedNÉnek különadókat.
de ezt nem tudjuk biztosra."

kormányzott már a fidesz is, nem? s nem is lett újra megválasztva. gondolom sok-sok olyan ember van, akit taszít az orbáni retorika. ez utóbbi kezd - már egy jó ideje - különösen szánalmassá válni, pláne annak fényében, hogy pont egy "jobboldali" párt kampányolt IGENNEL olyan témában amiben általában a szocialista/baloldali pártok szoktak.
a Kádár rendszer csecseiről nehezen tud lemászni a megvezetett és birka nép. röhejes, hogy 300 forintos kérdéseken rágódunk, ez is a büdös-anyagias mivoltunkat mutatja.
(s az is dühítő, hogy olyan országban élek, ahol a befolyó TB-ből 9 havi eü-ellátásra futja,így kvázi az én befizetésemből látják el azokat is akik elcsalják az adó- illetve tb-befizetést...)

az meg, hogy "nem akarunk fizetős felsőoktatást" egyszerűen kritikán aluli. a tandíj eltörlésével csak a láma - és néha igen okos(kodó) - egyetemisták/fősulisok saját maguk alá piszkítottak: a befizetendő tandíjat az egyetemekre és az ösztöndíjra fordították volna... így meg marad az hogy "INGYENES" a felsőoktatás, azaz az is fizet, akinek soha nem is volt, nem is lesz köze a felsőoktatáshoz. könnyű mondani, hogy "oldja meg a kormány más forrásból", mintha az a MÁS forrás nem ugyanúgy az emberek különböző befizetése lenne.

s végül, de nem utolsó sorban: nekem különösen az piszkálja a csőrömet, hogy pont azokban a megyékben volt erőteljesebb az igenek aránya, ahol jóval szélesebb a jómódúak rétege. ergo: nekik a 300 forint vagy a havi 10000 ösztöndíj nem verne a padlóhoz.

simonmondja.... 2008.03.13. 10:12:13

Denever.

Hát én gondolhatnám, hogy esetleg Gyurcsány elkergetésével egy Bora-Bora lesz az ország, vagy Svájc, de nincs ilyen jó képzelőerőm.
Inkább ott tartok, hogy
bajuszos emberek jönnek a bajusztalanok helyett,
kolbászt töltenek majd udvaron, lavórban, közmondások közepette.

dowNLoad 2008.03.13. 10:35:58

3. a külföldi sikercégek bejelentik az alkalmazottaikat a tényleges bérükre, megfizetik az összes létező adót és járulékot utánuk (én eddig valahogy csak ilyeneknél dolgoztam).
-TE IGEN, sokan meg nem.
A TB befizetés nemléte is csak akkor derült ki, amikor belenéztek az orvosnál a számítógépbe.
(és volt nagy csodálkozás: a fizetésből bezzeg levonták!!)

5. Feri és Jani az állam tőgyén szívták kövérre magukat. ahogy Viki is. nem nagyon találsz döntéshozó helyzetben olyan embert, aki nem így tett.
-TALÁN PONT EZÉRT Veresjani a PÜ.? hahaha, ő ismeri a legjobban a "szakmát"?? (réz, alu, stb.)

BILL for PÜ.!!! Hülyeségeket mondani, elemezni, NAGY kölcsönöket felvenni Ő is tudna, de mégsem színesfémkereskedői múltja van. 2004-2006 között 25MILLIÁRD USD-vel nőtt az államadósság.

Rwindx 2008.03.13. 10:46:35

Atleta.hu:

"Ne is, ez a lenyegi kerdes. :) Ha olvastal mostanaban ujsagokat, akkor azert kiderult, hogy ez messze nem szimpla kormanypropaganda. Ez a koncepcio, amivel nehany neves kozgazdasz (nem kormany tag) is egyetertett. Igazabol ertelmes elenervet keveset lehetett hallani. "
- Pedig lehett hallani, mégpedig azt hogy ki az a laikus (potenciálsi beteg) aki el tudja magáról dönteni hogy valóban beteg-e? Szerintem kevesen. Na már most ha úgy döntene hogy nem megy el az orvoshoz, hogy inkább lábon kihordja, vagy csak múló rosszullét, akkor nem fog kapni kezelést. Nos ezek esetében a TB-nek később sokszorosába fog kerülni a gyógyítás, mintha korai stádiumban kezdték volna a kezelést. Az egészségben történt kárról nem is beszéljük, valamint a kiesett munkaerő okozta kárról.

"Azert, mert _ez_ a propaganda resze a dolognak, te meg elnezted :). Ez voltaz egyszeruen kommunikalhato uzenet az emberek fele, hogy sracok, ha nem fizettek, akkor nem lesz. (Amugy nem ilyen egyszeru, hogy elotte elvettek, mert a haziorvosok pl. jol jartak a vizitdijjal.)"
- Erre hivatkozol az első írásodban hogy ez volt lényeg, nem az anyagi része. Most meg ez lett a propaganda rész? Fogalmazzunk úgy hogy nem értem.

"Vagyte olyan ertelmes, hogy ne legyen szukseg ilyen olcso riposztozasra. Nyilvan nem 40-50 evet ertettem hosszu tav alatt."
Gondolom te is vagy olyan értelmes, hogy elhiszed nekem hallottam már rengeteg ilyet: "Elvtársak, most kicsit meghúzzuka nadrágszíjat, aztán jövőre jobb lesz". Ezeket szkeptikusan kezelem, ugyanis nincs hova húzni, és ha lenne sem akarnám, mert jobb sohasem lett.

"> esetben más megoldáshoz kellett volna nyúlni.
Konkretan?"
- Nézd, állításuk szerint sok sok hónapot szántak a rendszer kidolgozására, ne nekem kelljen ezt most kitalálni 10 perc alatt. Én nem hiszek abban a frázisban hogy "csak egy út létezik".

Nos ha a nyugdíjakat kiegészítették a vizitdíjjal, akkor Joli néni miért ne menjen trécselni továbbra is? Ugyanis így az állam fizeti a trécselését, miközben én nekem azért kell fizetnem mert Joli néni trécsel. Tehát nem látom a megoldást ebben.

Kár hogy az állam úgy spórol (és ezzel nekem) ha többet fizetek. Tehát nem érzem úgy hogy ez magyarázatot adna.

"Ezt ne, legyszi... Nem, nem mindegyuik. 1000-bol egy nem, 999 meg igen. De fizessuk oket is. Na ez lenne erre a kerdesre a valasz, ha komolyan vennem." - Nyilván álnaív kérdés volt. Csak szerettem volna érzékeltetni a problémát. Tehát néhány ezrelékről beszélhetünk.

"Mert nincs ra lehetoseg. Mert olyan a szabalyozas, hogy mondjuk 20 felevig ott lehet bohockodni, kozben meg idonkent teljesiteni kell a minimum kovetelmeny szintet. " - Mi az hogy nincs rá lehetőség? Érdekes a kilencvenes években még volt rá lehetőség. akkor mi változott? A szabályozás? Esetleg magyar bálint szar munkát végzett? Nem a szabályozást kellene helyreállítani? Vagy a szar szabályozást tovább tekerni, hogy még szarabb legyen az egész?

"De azert kerul egyebkent penzbe, mert erteke van. Az igazsagos, hogy az esztergalyos fizeti az egyetemistak diplomajat? Aki egyetemre megy, az a legtobb szak elvegzese utan joval magasabb elet fizetest varhat, mint az, aki nem. Ez egy befektetes."
Teljes mértékben egyetértünk ez egy befektetés, az ország befektetése abba hogy több, képzett ember legyen az országban, akik szellemi és fizikai produktuma némileg előrébb lépteti az országot. Megpengetted a fizetést. Nos ebben is egyetértünk. De amit valamiért nem említesz, az hogy ha jóval magasabb fizetést várhat, akkor jóval több adót is fog fizetni, az alacsonyabb alap fizetés és a várható magasabb fizetés adókülönbözete lesz a befektetés közvetlen anyagi hozadéka. A hozadékból pár év alatt kicsengeti a taníttatásának költségeit. Utána élete végégig "nyereséget" hoz. Én 9 évvel a főiskola után, úgy saccolom kb a 10szeresét fizettem be a taníttatásom költségeinek ezalatt a 9 év alatt. Akkor megéri vagy sem? Szerintem ebből a megközelítésből már kevéssé hihető hogy az esztergályos fizetné a diplomát. Ez szimpla demagógia.

"Hat ezt is vegig lehet gondolni, de a felveteli rendszer nem feltetlenul azokat juttatja be, akik tehetsegesek az adott szakmaban (hiszen ez a felvetelin nem derul ki), hanem elsosorban azokat, akik jo tanulok voltak kozepiskolaban, jol tudnak felvetelizni, vagy jol tudjak a felveteli targyakat. Menet kozben pl. a muegyetemrol eleg sokan ki szoktak hullani, akik amugy siman bejutnak." - Műszakira jártam ezzel teljesen tisztában vagyok. Nálunk talán 30% maradt meg utolsó évfolyamra. De ez nem befolyásol semmit. A szakma nem hókuszpókusz, pl.: olyan nincs hogy valaki kiválló nérnök, de fingja nincs a matematikáról vagy fizikáról. Egyszerűena munkaerőpiaci viszonyok (jelenlegi és várható jövőbeli) alapján meg lehet határozni, milyen évben milyen szakokon mekkora keretet támogatnak. Szerintem ez esetben te sem lepődnél meg ha a pl.: kommunikáció szakos hallgatók aránya drasztikusan esne.

> és nem szopattuk meg őket feleslegesen.

"Hat ez az egy ertelmes celja lehet a keretszamok csokkentesenek. Mert amugy miert ne vegezhetne el mindenki, aki el tudja. Hogy dontod el a 18 eves eretsegizettrol, hogy 7-8 ev mulva jo orvos lesz-e? Vagy jo kozgazdasz? Az majd akkor ott eldol, ha elvegezte. Esetleg mar menet kozben egyetem alatt."
Felvételi, majd ha bentmarad és elvégzi akkor jó döntés volt. Ha nem akkor kihullik a rostán valahol.

"Igen, a gonoszsag a cel" - Pénzszerzés lehet a cél.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.13. 10:53:30

Pat bateman,

"hogy pont egy "jobboldali" párt kampányolt IGENNEL olyan témában amiben általában a szocialista/baloldali pártok szoktak"

Ez fordítva is igaz - a baloldal a szolidaritás ellen és a piacosításért kampányolt. Micsoda fordulatok.

Bizonyára már kijött a mintából, az elmúlt 18 év alatt, hogy az ellenzék egyetlen dolga keresztbetenni a kormánynak. Megérteném az ezen problémázást, ha a ballib koala konstruktív lett volna ellenzékben, csak hát nem volt.

A Bölcsek Kövét meg mindenki magának tulajdonítja, bár most már az SZDSZ és az MSZP is külön-külön magának...

Hannibál,

írok, mert senki sem reagál Neked, bár nem értem, mit akarsz ezzel. :o)

Gondolom ha majd 2010-ben a Fidesz győz, akkor hülye lesz/nem lesz hülye. Ha az MSZP/SZDSZ, akkor hülye lesz/nem lesz hülye. Attól függ, ki mondja. Meglep, hogy ezen csodálkozol. Netán látod valahol a Bölcsek Kövét? :)

pat bateman 2008.03.13. 11:13:37

egy dolog, hogy az ellenzék dolga keresztbetenni a kormánynak, s egy másik, hogy SPÓROLÁS címszóval meggyőzni a láma tömegeket tényleg eléggé szánalmas dolog. gondolom a sok igennel szavazó felmérte, hogy mennyit is "spórol" majd március 9 után. (már maga a plakát is röhejes: "SOKAT SPÓROLHATSZ" LOL...) hát egy kanyit sem, sőőt lehet ennek a nagy igenelésnek még böjtje.

ennyi erővel minden lényegesebb intézkedést meg lehet torpedózni, a népnek csak elég elhinteni egy ilyen spórolós szlogent, s megy majd a nyáj igenelni, bármi eltöröléséről is legyen szó!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.13. 11:16:40

pat bateman:
Uhh, az a sokat spórolhatsz szöveg szörnyű volt. Klasszikus szoci iskola... Emlékeztek 2002 őszére? "Több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak!" Ennél már csak az lenne letisztultabb üzenet, hogy "MSZP=Több nyugdíj, több segély!" :)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.13. 11:24:12

Ez a nép bizony hülye, elipszilonnal. Legalábbis a többsége, ha nem is az egész. Ezért aztán narancs vagy piros színnel – egyszer így, egyszer úgy – megvezethető. Hogy melyikkel épp, az nem az intelligenciáján múlik, csak nyugi.

Nem tudom egyébként, hol van az előírva, hogy a zistenatta nép (sic, kollektíve) az okos. Ebben csak hisznek némelyek, akik keveset gondolkodnak otthon. A nagyobb baj az, hogy a kurrens "vezetői" is hülyék, pedig az már nem annyira törvényszerű.

Kedvenc megnyilatkozásom a témában Kuncze Gáboré, aki a választások után úgy nyilatkozott, hogy a nép az nagyon bölcs, aztán a tüntetések-zavargások idején meg homlokegyenest ellenkezőleg.

Jaj, gyerekek. Meg amikor 2002-ben, a választások után elmentem a Hősök terére, ahol Csurka berekedt. Azt mondta (szó szerint megjegyeztem, mert akkora ökörség): "mindig tudtam, hogy a nép bölcsebb nálam" Hogy lehet valaki ennyire demagóg? Ráadásul akkor mondta ezt, amikor épp kiesett a MIÉP a parlamentből, és Pokorni örvendezett, hogy ez a választás mekkora siker. Egyébként ennek ellenére egész jókat mondott arról, hogy Mo.-n kétpártrendszer lesz.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.03.13. 11:55:52

Amúgy hülye a nép - most is meg 2006-ban is stb


TuRuL_2k2, CSAK a szoci demagógiát látni kicsit ...ööö még keresem a jelzőt

de érted

Ez is olyan, mint hogy csak a törpediktátorozás gáz, a hitlerfletózás jópofa...?

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.03.13. 12:01:47

Bill, simondmondja, stb.: jaj, jaj, hát akkor kellett volna protestálnotok, amikor a Medgyessy megcsinálta a száznapos csomagot, meg amikor az őt váltó Nagy Egyéniség másfél évig nem csinált semmit, és ezzel bevásárolta magát a választók szívébe. Ilyen áron nyerték meg az újraválasztásukat, miközben hazánkban *megszűnt a gazdasági növekedés* (!), dinamikusan bővült az államadósság és emelkedtek a közterhek. Hol volt akkor a közfelháborodás?

És ezután van képetek elítélni Orbánt a (Medgyessy és Fletó után) eléggé szoft szociális demagógiáért? Nevetséges. Ez egy ilyen ország, itt így nyerik meg a választásokat. De vannak, akik kormányozni is tudnak utána (pl. Horn, Orbán).

Az meg, hogy most előjöttök az adóelkerülő szöveggel: jó kis állampolgári felelőtlenség, pont olyan, mint az, ami ezt a szart a nyakunkra hozta.

Üdvözlettel:
egy NEM-NEM-NEM szavazó

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.13. 12:07:26

elGabor 2008.03.13. 12:01:47:
"meg amikor az őt váltó Nagy Egyéniség másfél évig nem csinált semmit,"

Nem csinalt semmit? Olyan osztogatast rendezett, amihez kepest Medgyessy kismiska volt.

Meg lehet nezni a realber novekedeset es a hianyt. Kez a kezben jartak Gyurcsany ideje alatt. Hitelbol finanszirozott realber-novekedes.

Ács Ferenc 2008.03.13. 12:17:49

Hannibál lektűr: jópofa, de természetesen többé már aggályos tiltakozni a ducézés és a minihitlerezés miatt, legalábbis ha elutasítjuk a kettős mércét. És speciel én elutasítom.
Ami pedig a "hüjenépet" illeti, tanulságos ahogy a jobber tévékben ünneplik őket most, holott ugynazok szavaztak 2002. április 9-én a kormányváltásra, akik 2004. december 5-én elutasították (vagy nem mentek el) a kettős állampolgárság megadására, és most ők szavazták meg ezt a demagóg parasztvakítást. Ez javarészt ugyanaz a tömeg, mindig bendősovinizmusból szavaz. A március 9-i tragikomédia egyik roppant súlyos következménye, hogy felszakította a szociális demagógia útjában álló utolsó, szivárgó, de még létező gátakat is.

Ács Ferenc 2008.03.13. 12:19:59

2002. április 7-én, bocs. Na akkor dőlt el sok minden. És micsoda birkanépezés folyt itt, emlékezik valaki még? Ugyanők ünneplik most a "felelős döntést".

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.13. 12:25:13

Hannibal:
Hogyan vezetted le az én hozzászólásomból, hogy _csak_ szoci demagógiát látok? Érdekelne.

pat bateman 2008.03.13. 12:38:23

elGabor:
igen, tényleg így nyerik meg a választásokat, mert sokan tényleg elhiszik az ígéreteket. most viszont messze nem ígértek olyat, hogy azért igennel szavaztam volna. azaz helyesebben: előre sejtettem, hogy nem az én 3 nem-emen múlik majd a szavazás kimenetele, így el sem mentem. korábban viszont konstans módon Orbán ellen voksoltam, s magasról tojtam arra, h Megyó vagy Fletó mit ígér. még a sor sz*r döntés ellenére is jobban érzem magam 2002 óta mint a "dagályos-turulos-polgári-népnemzeti" Orbán éra alatt.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.13. 12:45:02

Simonmondja,
nem kergetni kell. nekem se tetszik a lóhátról kormányzás.
én a relativizálás ellen vagyok

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.13. 12:53:46

"pat",

én nem vagyok egy fideszrajongó, de a "dagályos-turulos-polgári-népnemzeti" (?) Orbán "éra" alatt (4 év, az már éra?) a gazdaság egész tűrhető irányt vett.

Hogy mitől érzed most jól magad? Talán jól megy most neked, meg a magánéletedben kevés a hiba. Ez azért egy egész állam szar helyzetét nem kompenzálja.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.03.13. 13:47:20

T2k, ebből: "Klasszikus szoci iskola"

árnyalnád?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.03.13. 13:52:22

off

azért szeretek ide járni, mert az úgymond másik oldal (faszom, nincsenek oldalak*) értelmes dolgait jól esik olvasni

de mostanában mintha kicsit


áh
mindegy


*: illetve vannak: az egyik oldal szerint törpediktátor és/vagy idegbetegelkúrcsány, no meg a másik oldal szavazói, politikusai, politológusai stb mind hülyék/korruptak stb, mind, punktum


...és van a másik...

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.03.13. 13:53:08

pat bateman: ez természetsen jogodban áll. Kinek a koronaúsztatás a nagyobb baj, kinek a gazdasági növekedés megszűnése...

(Ne érts félre, átkozottul rosszul esik, hogy így kell győzni. Csak máshogy nem lehet.)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.03.13. 13:56:09

A H L-a: előbb utóbb, reméljük, lecseng. Most mindenki ideges lesz pár hónapig.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.13. 13:58:24

Csak normál esetben 4 évente vagyunk nagyon idegesek. Most meg még jön az újabb népszavazás szeptemberben, kiváncsi vagyok, az alkotmánybíróságtól lehet-e előzetes értelmezést kérni, hogy a kormánynak el kell-e fogadnia a népszavazás eredményét? Ellenkező esetben marha drága lesz, bár a duzzogás így is, úgy is garantált.

pat bateman 2008.03.13. 14:11:39

Loxon,

igen, lehet,hogy jól ment az Orbán-éra alatt. kb. 2001-ig, aztán elkezdődött az osztogatás, s onnan nem állt meg jó ideig. arról meg inkább ne beszéljünk, hogy a Horn-Bokros féle megszorítás jól megágyazott az Orbán-kormánynak, ráadásul a külgazdasági környezet is valamelyest kedvezőbb volt. (multik tömeges "bejövetele" is a 1998-2001 közötti évekre tehető.)
a mostani gazd. növekedés persze elég gyökér, de elég rossz összehasonlítani a szlovákokkal vagy románokkal, hisz náluk minden folyamat jóval később indult meg. mi már rég elhagytuk a növekedési pálya azon szakaszát amin ezek az országok most vannak...

ÁrPi 2008.03.13. 14:22:10

TamasNYC 2008.03.12. 20:28:54

"Csak csöndben, magunk közt, a panelproli mellé... :-) Emlékeim szerint a 94-es választások után jelent meg Budapesten több helyen is a "Birka nép" falfirka."

Naigen. ..és van-e differencia utcai falfirkák és a miniszterelnöki blog kommentjei között?

És erről egyemamájadat is kérdezem :?)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.13. 14:25:32

pat bateman:
Jaj, felmondod Gyurcsány közgázos vudu-diáit. A kedvezőbb külgazdasági környezetet pl. az orosz válságra érted (ami a régiót is húzta szépen magával)? :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.03.13. 14:32:59

vudu-dia tecc

mármint maga a kifejezés, mint olyan

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.03.13. 14:36:59

de az ellen vudu-diákat is megnézném egyszer:P

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.13. 14:38:52

hahó!
ha ezek a fiuk annyira pengék,
akkor miért nem tudják visszafordítani azt a 4 évet amit a patásördög elkúrt? mert ha jól tudom, a fél országnak a 98-02 fáj de nagyon.

pat bateman 2008.03.13. 14:48:38

ja, persze turul, persze, visszamondok mindent. sajna nem voltam ott a közgázos előadáson, tehát nem Fletótól "hallottam" az előbb sorolt tényeket. (ott, akkor nem mondott hülyeségeket, azt megtette máskor, máshol...)
egyébként 1998ban tényleg ott volt az orosz válság,de én nem csak arról az évről beszéltem. bár magyarázhatok, egy kis köz- és makrogazdasági rálátás kell a dolgokra, nem a vakvilágba vagdalkozni mindenféle sallang-információval...
inkább ne mennék bele mélyebben a vitába, mert itt csak "gyurcsányi" és "orbáni" lesz minden hozzászólásban/hozzászólásomban felvetett gondolat.
úgysem lehet egymást meggyőzni. van egy fix szimpatizáns réteg mindkét oldalon, a többi 1-1,5 milla ember meg megy a kedvezőbb ígéretek és a jobban hangzó szlogenek után...
s meg persze minden-mindenkor a kormányzópárt az aki lop,csal, hazudik... és most ne azzal riposztozzatok, hogy "ugye ott volt az őszödi beszéd" aki bevette a választások (2006) idején ígért maszlagot (mindkét oldal elég rendesen egymásra licitált), az megérdemli a sorsát.

mielőtt túlzott elfogultsággal vádolnátok, elmondom, hogy nagyon-nagyon sok mindenben nem értek egyet a mostani koalícióval, s ha nem lesz valami pozitív változás, el sem megyek szavazni 2010-ben, persze van addig még 2 kemény évünk...

na OFF

k|M · reakcio.blog.hu 2008.03.13. 14:58:25

pat bateman,

borzasztó dolog a kognitív disszonancia, én együttérzek veled.

Invictus 2008.03.13. 15:26:29

pat bateman

Te már megmondtad hogy mi volt a gondod Orbánnal, szavazz csak "konstans módon Orbán ellen" továbbra, csak ne magyarázd meg, hogy mennyire racionális ez... Te attól érzed magad jól, hogy nem a "dagályos-turulos-polgári-népnemzeti" oldal van kormányon, ha közben azok, akiket ellenük protestálva hatalomba szavazol, kisebb rosszként, azok lehúzzák az országot, a jövőnket a klotyón, az nem zavar, amíg a cigány zsebhitler szop, ugye. :)

pat bateman 2008.03.13. 15:28:12

kb. pont annyira nem szeretem a Viktort mint ti itt Fletót, hol itt a probléma???

pat bateman 2008.03.13. 15:31:33

fel sem merem amúgy tételezni, hogy kire utaltok a cigány zsebhitlerrel, de ha mégis jóra asszociálok, akkor TÉNYLEG nem izgat,hogy ő szop-e vagy sem. kerüljön csak hatalomra, majd akkor lehet újra kritizálni, hogy mit CSINÁL és mit NEM...

ÁrPi 2008.03.13. 17:07:06

Namégegyszerugye :-)

Tképpen mi differencia utcai falfirkák és a miniszterelnöki blog kommentjei között?

tewton 2008.03.13. 17:58:59

Árpi,
ööö ... a kommentek hosszabbak, az utcán meg vigyázni kell, mert rádszólnak?

ÁrPi 2008.03.13. 18:54:55

Teuton, szóval TE itten adod az értetlent? :)

Egyébként igen.

A gyurcsány-i blogon cizelláltabban írják hogy hüJJe a nép, és emiatt most nem is szólnak tán rád! :-)


Pédául a kiencázkiencvenééégyes "Birka nép!" Pest-szerte terjedt falfirkák,
és az amoba blog kommentjeinek differenciáit kutatnám eme elmúlt kérdésemmel!

táltos 2008.03.13. 21:12:13

A "sokat spórolhatsz" szöveget úgy is lehetett értelmezni, hogy Minél rövidebb ideig marad ez a kormány annál többet spórolhatunk. Egyfajta kormány(és gyf) ellenes szlogen.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.13. 21:33:03

ha már kommunikálunk,
most hallottam az infórádión, hogy Ferenc a napja jelentős részét adótanácsadókkal töltötte. cél: a versenyképesség növelése.

mit ad Isten, Ferenc rájött valamire: "ebben az országban nagyon magasak az adó és járulékterhek! És azt is leginkább egy szűk csoport fizeti"
www.inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-186860
Most már nem ördögtől való a járulékcsökkentés ötlete. hiába, a tudomány fejlődik.

És Mónika is ismét akcióba lépett:
www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-186864

táltos 2008.03.13. 21:36:53

Csinált már ennél nagyobb hátraarcokat is ferenc testvér. Valahogy fel akarják tornázni a népszerűségüket. Csak mostmár vigyázniuk kell, melyik közvéleménykutatónak hisznek el bármit is.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.13. 21:46:36

a mai arénát feltétlenül meg kell hallgatni mindenkinek. olyan alapigazságok vannak benne, majd kifejeltem a szélvédőt. hallga csak:

(mint tudjuk, minden kórház csődbe megy most, mert megszűnik a napidíj)

"a kórházak számára a napidíj elhanyagolható bevételnövekedést eredményezett. ... az ún. 'hétfői betegkiadások' száma 30%kal csökkent."

Tehát mégse fáj annyira.

"a háziorvosi praxisoknál a megnövekedett bevétel mellett visszatartó szerepe is volt a vizitdíjnak, amely most megszűnik, és a megnövekedett orvoslátogatás további terhet ró az EÜ kasszára"

Ez itt nettó baromság, mivel a háziorvos fejpénzt kap, orvos-beteg találkozótók számától függetlenül.

és még sok sok okosság van benne.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.13. 21:47:19

találkozók találkozótók helyett...

dowNLoad 2008.03.13. 22:22:21

HAHAHA Bateman, VÉRES a késed!!
a mostani gazd. növekedés persze elég gyökér, de elég rossz összehasonlítani a szlovákokkal vagy románokkal, hisz náluk minden folyamat jóval később indult meg. mi már rég elhagytuk a növekedési pálya azon szakaszát amin ezek az országok most vannak...
TÉNYLEG???? zt már itt is 1000X kitárgyalták, hogy az elmaradott SZLOVÁKIA , most hagyot le bennünket ÁTLAGKERESETBEN. (nettóban!) Ennyit tud veresjani, ki is a "cseszlovák" PÜ miniszter? Valami színesfémkereskedő??? haha

k|M · reakcio.blog.hu 2008.03.13. 22:58:05

"a mostani gazd. növekedés persze elég gyökér"

:DDDDD

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.13. 23:10:13

Nézzük csak. Miben egyedülálló Magyarország? Először is adókban. Ebben már lehagytuk Svédországot is! Hurrá. Kár, hogy a bérek viszont kb. 10-12-szer alacsonyabbak.

Aztán abban, hogy aki közalkalmazottként magasabb kategóriába lép (mert képzettebb), az többet adózik, majdnem annyival, hogy nem éri meg magasabb kategóriába lépnie (ergo legyen csak képzetlen). Nem tudom, van-e ország, ahol ez még így van. Mert ez még Szlovákiában, Romániában, sőt felteszem Albániában sincs így.

Szívünk mélyén mindannyian tudjuk, hogy Albánia is előbb vezeti be az Euro-t, mint Magyarország. És ebben nem az a szomorú, hogy az ember Euro-rajongó, hanem az, hogy ez elárul valamit a gazdaság tényleges helyzetéről.

Vagy pl. ahol élek, ott olyan gázszámlák vannak (társasházakban is), hogy az egy nyugdíjnyi pénz. Kérdés, hogy ha az ember befizette a rezsit, akkor utána marad-e még pénze, sőt, az a kérdés, hogy már eleve nem mínusz lesz-e az eredmény... és nem Szibériában vagy Norvégiában élünk, sőt olyan nagyon hideg tél se volt. Érdekes módon Bécsben 4x olcsóbb a fűtés, mint itt, s hasonlítsátok össze az osztrák bérekkel.

Vagy pl. vegyük azt a nyomorult vizitdíjat. Mindenki 300 Ft-okról beszélt. Dehogyis, feleym!
Ha egyszer megbetegszel, akkor kifizetheted a gatyádat, ugyanis:

1. utazol az orvoshoz. Buszjegy vagy parkolódíj.
2. vizitdíj
3. valamit felír az orvos, jó esetben is 2000 Ft. De a patikáig is el kell jutni. + dobozdíj, mondjuk.
4. esetleg beutal máshova. Odautazol. Buszjegy, vagy parkolódíj. Kb. 300.
5. újabb 300 Ft az ellátáshoz.
6. Visszautazol.

Mondjuk jó esetben kijössz 3000-3500 Ft-ból, ha nem kell visszamenned még a héten, vagy két-három hétig, azaz a realitásoknál maradva úgy 5000-7000 Ft-ra számíthatsz, mivel megfáztál vagy mittudomén.

De közben fizeted a TB-t, a légvételi, fingási, nyögési és szarási adót.

Az ember úgy érzi egy ilyen országban, hogy ha kilép az utcára, minden száz méteren eltűnik a birtokából 300 Ft, szinte hallani, mint egy utcai telefon, amikor elnyeli a százast.

Szóval ez nem 300 Ft-ról szól(t)/fog szólni.

Mindegy, pitiáner ügyek.

Csak rávilágít arra, hogy milyen nyomorúságos ez a "nadrágszíjhúzogatás" olyan dolgokért, amelyeket nem az emberek basztak el, hanem a nadrágszíjhúzogatók. És a legfájdalmasabb, hogy direkt basszák el, mivel egyszerűen parazitának születtek.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.13. 23:22:11

jajj, ez is az arénából esett ki:

taglalja a megkérdezett ember, hogy igen igen, visszapótlás, pedig nem is kellene, mert a nép kérte, és tanulja meg a nép, hogy súlya van a szavának.
meghogy viselni kell a döntés után a felelősséget.

na baszdmeg, gondolom magamban, legalább ennyiben jobbak vagyunk a politikusoknál. a mi szavunknak legalább van súlya.

Thulsa Doom (törölt) 2008.03.13. 23:50:04

Elolvasva a mostani Fideszhívek kommentjeit, elég lesújtó, hogy mi lett ebből a pártból. Valaha még nekem is szimpatikusak voltak, különös képpen mikor elvesztették a választást 2002-ben. Talán akkor voltak a csúcson. Sorra alakultak mindenhol az alapszervezetek, polgári körök, érezhető volt,hogy megmozdult valami.Az Ország legjava állt akkor mellettük.
És mi lett mára belőlük? A nagy nemzeti jelszavakból "sokat spórolhatsz" ,"nemkellvizitdíj" lett. Viktor sem kardot tart már a kezében, hanem egy szál gyulai kolbászt, és azzal hadonászik. Ma már a lumpenréteg a fő célcsoport. Ha nem akarsz fizetni, szavazz a Fideszre! Ez minden, amit mondani tudnak.
Az így megnyert szavazóktól fog majd áldozatokat kérni Viktor, ha kormányra került? Vagy ti valóban azt hiszitek, hogy a mai helyzetből áldozatok nélkül ki lehet jönni? Ez a lumpenpolitika nem a jövő kezdete, hanem mindannak ami velünk történt a rendszerváltás óta, a legalja.

A vörös Mszp mellé most már van egy narancssárga Mszp-énk is. Ti tényleg ezt akartátok?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.14. 00:17:13

"Kemo",
tulajdonképpen egyetértek a szavaiddal, csak illúziónak látom, hogy 2002 előtt ezek a fiúk mások lettek volna. A Fidesz "egyszerűen csak" a kapitalizmus lehetőségeit jobban kihasználó gazdaság- és jobb szociálpolitikát folytatott, valamint ezzel egyidejűleg minimálisan tűrhetőbb értékpolitikát. Ez utóbbival kapcsolatban azonban már akkor sem kard volt OV kezében, és élesen kell látni, hogy a Fidesz mindig is a valódi értékelvű politikai magatartás ellensége volt. A Fidesz egy pszeudoalakzat.

A polgári körök is naívan alakultak, OV és a Fidesz ezeket el akarta sorvasztani, nem volt érdekelt, végig kettős játszmát játszott. Amit az MSZP-félék pl. a "szélsőjobboldallal való kokettálásnak" neveznek, az valójában egy nagyon érdekes összeesküvés* része – egy, a parlamenti patkó baloldalán ülőkkel, illetve általuk képviselt erőkkel való összeesküvésé. Hogy Örkényt idézzem: "Aki ezen elgondolkodik, mély igazságoknak jöhet nyomára."

* Hogy ez a konspiráció mennyiben tudatos és mennyiben sem, az más kérdés, valószínűleg tudatosabb, mint naív emberek feltételezik, másrészt valamivel kevésbé szerteágazó módon szándékolt, mint mániákus paranoiások gondolják, de az eredmény ugyanaz.

dowNLoad 2008.03.14. 00:25:29

LOXON, Albániában sem lehetne egy színesfémkereskedő a PÜ miniszter!!! Még a kecskepásztorok sem tűrnék el, hogy ilyen pofátlanul szivassák őket. (csak a birkák) Most láttam a márc.15-ei aktuális TERRORVESZÉLYT, ebben az évben nem lesznek SZLOVÁK terroristák??? Már várjuk őket, mint a tüzijátékot.

pat bateman 2008.03.14. 10:10:49

tipikusan demagóg a hozzáállásod download... ez szól minden "jobboldali" orgánumból és fidesz-képviselő szájából.

egy kicsit bővebb infó Veresről:
www.mszp.hu/index.php?gcPage=public/portretar/mutatPortre&fnId=12119

persze, voltak érdekeltségei itt-ott vállakozásokban, pár hónapja olvastam is egy cikket, hogy voltak/vannak szabolcsi fémkereskedő összeköttetései, akik nem feltétlen legál forrásból szerzik a feldolgozandót.(sz'al lehet vaj a füle mögött...)

ettől függetlenül helyi és regionális szinten ott volt a politikában, meg persze a pártban...

láttunk már olyat más kormányban is, hogy egy miniszter/államtitkár nem éppen "feddhetetlen" múlttal rendelkezik, s mégis jó ideig elvan a bársonyszékben...?

ÁrPi 2008.03.14. 10:22:45

táltos 2008.03.13. 21:12:13

"A "sokat spórolhatsz" szöveget úgy is lehetett értelmezni, hogy Minél rövidebb ideig marad ez a kormány annál többet spórolhatunk. Egyfajta kormány(és gyf) ellenes szlogen."


Én is csakis eképpen értelmeztem: A fidesz is hamarabb el akarná törölni őket! :-))

Széplelkü vagy utólag nem körültekintő aki azt mondta és ma is azt mondja/mondaná, hogy oly-oly csúnya dolog volt ilyen irányú mögöttes értelmezéssel fogalamzni a kampánmyszöveget.

Ez a "sokat spórolhatsz" mem nemzetgazdasági érv,
Szerintem ("csak") a mélyszegénységben élők vizitdijfizetésre mégis kényszerülő egyrésze spórol _jelentősebben.

A HirTV valamelyik 11-i (tizenegyedikei) müsorában érvelt Orbán, hogy a népszavazás eme vagy ama kérdéseiben forgott pénzösszeg az éves költségvetési összegek egy ezrelékét sem teszi ki, mindezt akkor is megemlítette amikor HirTV-s beszélő felhozta ("Advocatus Diaboli" ! :-) )

Horváth Ágnes gyermekgondozásért aggódó szavait.

tónibácsi 2008.03.14. 14:06:37

"Baloldali" (hi-hi-hi) érzelmű kommentelők figyelmébe ajánlanám azt az urat(az a baj, hogy nem emlékeszem a névre), akinek a neve Molnár lemondása után Horváth Ágika mellett még felmerült, mint lehetséges eü. miniszter. Ő kicsit másképpen képzelte el az eü. átalakítást, nem is lett belőle miniszter. Lehet, hogy Ágnest csak le kellene váltania a Vezérnek, és azzal az úriemberrel megpróbálni.
A jelenlegi eü. "reformmal", az a baj, hogy ez nem reform, hanem egyszerű TB kassza privatizáció, 120 MrdFt egyszeri bevétellel. Lényegében - ha jól látom, bár én is csak a sajtóból tájékozódom - nem történne más, mint a betegirányítás és a forrásfelhasználás kontroll kiszervezése (divatos szóval: outsourcing), természetesen nagyságrendekkel nagyobb adminisztrációs költségéért, mint amivel az OEP jelenleg dolgozik.

Az egész az alapoknál hibádzik. A fő liberális érv a privatizáció mellett, hogy valódi versenyt vigyen a rendszerbe, az OEP mint egyetlen biztosító monopol helyzetét megszüntetni. Csúnya hiba. Ugyanis monopol helyzet szolgáltatók esetében alakulhat ki, azaz ha egy szolgáltató van csak a piacon. Az OEP, vagy a létrejövő pénztárak viszont MEGRENDELŐK a piacon. Óriási különbség! A szolgáltatók a rendszerben a kórházak. Az a bizonyos úriember, aki Ágnessel szemben elvérzett, pont a szolgáltatók között teremtett volna első körben versenyhelyzetet.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.14. 14:59:47

ÁÁÁ

vicces emberek vannak a pénzügyminisztériumban. most leértékelt bennünket (az abszolut mérvadó Political Capital után) a S&P is. Egy héttel a savazás után, majdnem.

A pénzügyminisztérium zsenijei azt sütötték ki, hogy mindenz a népszavazás miatt történt.

nem azért, mert messze utolsók vagyunk növekedésben a EU államok közül.
nem azért, mert a kormány 200-400 Mrd forinttal hajigálózik két hete.
nem azért, mert kváziosztogató népnemzeti részvénykibocsátásra készülnek.

a be sem szedett tandíj és az évi 20-30 Mrd vizitdíjelmaradás miatt, mintha a háziorvosok egyenlege számottevően befolyásolná a gazdasági mérleget.

ha már a fejüket elvesztették, a humorérzékük megmaradt.

Devil Inside 2008.03.14. 15:05:14

tónibácsi:
Dr. Erdős Attillának hívják azt az úriembert és igencsak egyetértettem az ő nézeteivel az eü átalakításáról.

Ez pedig nagyon jó leírás a tervezett rendszer problémájáról, nem tudtam magamtól ilyen tisztán megfogalmazni, köszönöm.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.14. 15:10:22

denever 2008.03.14. 14:59:47:
"vicces emberek vannak a pénzügyminisztériumban. most leértékelt bennünket (az abszolut mérvadó Political Capital után) a S&P is."

Nem az a lenyeg, mit dumal a S&P, hanem az, hogy mit mond a S&P.
index.hu/gazdasag/magyar/spo080314/
"Az S&P szerint a vártnál gyengébb gazdasági teljesítmény és a kamatkörnyezet már elkezdte felélni a 2007-es költségvetési többletteljesítményből fakadó tartalékokat. Ezért a hitelminősítő szakértői úgy gondolják, az idén a GDP 4,5 százalékát is elérheti a hiány. A kormány terve – amely a piac mostani várakozásai szerint teljesíthető – 4 százalékról szólt, írja laptársunk."

Vagyis a tuladoztatas negativ novekedesi palyara lokte a gazdasagot, ezert a leminosites. Tavaly diadaljelenteseket kuldott a penzugyminiszterium az ado-tulteljesitesrol. Azota a gazdasagi szereplok igazitottak - ki igy, ki ugy - es elindultunk a lejton.

Mar nem szamit, mint mond Gyurcsany es Veres, mar csak ez szamit. Ilyen magas adoszint mellett a godorbol nem is lehet kimaszni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.14. 15:15:04

Akarom mondani, "Nem az a lenyeg, mit dumal a S&P"->"Nem az a lenyeg, mit dumal a penzugyminiszterium"

Devil Inside 2008.03.14. 15:27:27

Doomhammer:
Sajna az S&P döntésében tényleg szerepet játszott a népszavazás eredménye - ahogy az Indexen is sok ilyen értelmű idézet van tőlük. Igaz, ők leginkább abban látnak kockázatot, hogy a népszavazás hatására a kormány inkább mégsem csökkenti annyira a deficitet, mint kellene. Emellett még a 2009-re tervezett adócsökkentést is ekézik...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.14. 15:58:48

Devil Inside 2008.03.14. 15:27:27:
"Sajna az S&P döntésében tényleg szerepet játszott a népszavazás eredménye - ahogy az Indexen is sok ilyen értelmű idézet van tőlük."

Ezt nem vonom ketsegbe - irtak is.
Ugyanez a hitelminosito Gyurcsany 2005-2006-os amokfutasa alatt semmit sem tett, ugyhogy nem erdemes szo szerint venni, amit mondanak.

Sokkal fontosabb kerdes, hogy a recesszioba sullyedo gazdasag arra utal, hogy nem fogjak tudni tartani a hianycelt, mivel a konvergenciaprogram bizonyos novekedessel szamol. Ha annal kisebb a novekedes->kevesebb ado folyik be->viszont ugyanannyi a kiadas. Ez ujabb adonovelest tesz szuksegesse, ami tovabbi recessziot eredmenyez.

Ez okozza az igazi fejfajast, ezzel kell torodni. Kiveve, hogy erre Gyurcsany keptelen.

tónibácsi 2008.03.14. 16:12:48

folyt. köv. az eü.rendszerről, folytatom a hangosan gondolkodás, mint egyszeri közgazdász, és újságolvasó ember(ha már polgári underground, akkor gondolkodjunk, ne csak az "igazat" tudjuk, mint a TótaW-n):

Nem fér a fejembe, hogyan lenne a beteg számára érezhetően jobb az ellátás a kormány által elképzelt rendszerben, azaz, olyan kórházak és orvosok, mint amilyeneket mondjuk a Vészhelyzet című nagysikeű sorozatban láthat az egyszeri polgár. Mert az, hogy a létrejövő biztosítók, akarom mondani pénztárak csodás épületekben székelnek majd, bársonyos hangú ügyfélszolgálati munkatársnő igazít útba az éjjel-nappal hívható call-centerből, az engem túlzottan nem érdekel. Honnan lesz több pénz a rendszerben, miből lesz pl. az orvosoknak a jelenleginél 6-8-szor nagyobb fizetésük (ahogy az Eu-ban szokás) a jelenleginél, hogy mondjuk megszűnhessen a hálapénz. A befektető fogja belerakni? Nem, mivel az egyszer belerak 120 Mrd-ot (ami az évi 1000 Mrd-os TB kasszához képest elég sovánka), attól kezdve abban érdekelt, hogy - mivel a bevétele fix (a járulékok nem emelkednek, mondja a kormány) - a költségszintjét, azaz a kórházaknak fizetendő szolgáltatás díját a lehető legalacsonyabb szinten tartsa. Egyébként ezt, hogy tudja elérni? Úgy, hogy alacsony kockázatú betegeket megtartsára törtekszik, azaz szelektál. Azt mondja a kormány, hogy ezt nem teheti meg a törvény szerint. Jelzem, hogy nagyon kifinomult módszerek vannak, amit egy előadáson halottam, pl. egy a lehetséges módszerek közül: Budapesten az adott pénztárnak a városszéli irodaházban (autóval könnyen, tömegközlekedéssel már nehezen megközelíthatő helyen) van ügyfélszolgálati irodája, interneten lehet mindent a legkönnyeben elintézni.
Visszatérve arra, hogy hogyan lehet több pénz a rendszerben. Szerintem úgy, ha az alapellátási kötelezettség köre idővel szűkül, azaz, ami nem tartozik bele, arra kiegészítő biztosítást lehet kötni a tisztelt biztosítónknál, akarom mondani a pénztárunknál. most viszont el kell húznom....folyt köv.,

dowNLoad 2008.03.14. 16:24:00

BATEMAN (véres a torkod)
tipikusan demagóg a hozzáállásod download... ez szól minden "jobboldali" orgánumból és fidesz-képviselő szájából.

Micsoda szaktekintély lett ez a veresjani. Még egy retardált is tudja, hogy ha adósságaim vannak, akkor nem plazmaTV-t (kormányzati4ed) meg Autót (8-as METRÓ) veszek (hitelre) HANEM a kiadásaimat csökkentem,(haveri pályázatok, tanácsadás, felesleges presztízsberuházások) és MEGPRÓBÁLOK haladékot kérni a MEGLÉVŐ HITELEK VISSZAFIZETÉSÉRE!!
DEHÁT EZEKET NEM OKTATJÁK A MARX KÁROLY EGYETEMEN??? (veresjani is odajárt?, egy IQ tesztet azért kikötnék a MINDENKORI PÜ-miniszterséghez, min. 110 pontot, és valami ETIKAI tesztet is) VERESJANI MAXIMÁLISAN kiszolgálja azokat akik mögötte(mellette) állnak. (szarik ő az ország helyzetére)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.14. 16:46:34

Devil Inside 2008.03.14. 15:27:27:
"Sajna az S&P döntésében tényleg szerepet játszott a népszavazás eredménye "

Azert erdemes elolvasni az eredeti szoveget is.
www2.standardandpoors.com/portal/site/sp/en/eu/page.article/2,1,1,3,1204834026302.html
Sajnos regisztracio kell hozza.
" "We believe that the increasing political incentives and pressure to dilute the fiscal reforms ahead of upcoming elections, coupled with the increasing cost of external borrowing, will interrupt Hungary's progress in reducing its deficit from 2009 and will keep the debt burden rising," said
Standard & Poor's credit analyst Frank Gill.
Political opposition to budgetary reform is building. On March 9, 2008, the government's mandate was weakened by its defeat in a national referendum, in which a solid majority of voters rejected aspects of the package. *The
defeat will not meaningfully increase this year's budget deficit* but it nevertheless confirms fading appetite among Hungarians to continue with the consolidation process. The recent ill-timed announcement of various tax-cutting proposals for 2009 (ranging from 0.7% to 1.4% of GDP) point in the same direction. Moreover, the possibility of new opposition referenda, which amount to votes of no confidence in Prime Minister Gyurcsany's fiscal reform plan, will further undermine the government's goal of reducing public sector
debt dependency.
"The strong increase in the government's borrowing costs and weaker-than-expected economy have already begun to eat into the fiscal buffer
arising from Hungary's budgetary overperformance in 2007," added Mr. Gill.
"Due to past consolidation measures, the budget deficit should fall further in 2008, to 4.5% of GDP, short of the government's target. Furthermore, we forecast that budgetary deficits will remain unchanged in 2009 and 2010. We
also expect the debt ratio to continue rising to over 68% of GDP in 2010."
Lack of a clear perspective for stabilization could eventually lead to a downward revision of the ratings, which would risk undermining investor
confidence and could severely hamper Hungary's ability to refinance itself. Conversely, the demonstrated ability to tighten public finances over the entire political cycle and not only the first half of it would provide strong
support to the ratings."

Vagyis Gyurcsany nem kezdhet el osztogatni. Ez a lenyeg, ettol felnek.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.14. 18:19:19

Devil, Doom:

az természetes, hogy mikor lett már végre egy elfogadható konvergenciaprogram, akkor az elemző urak a hihető irányba fordulás következményeként nem hadonásztak a leértékeléssel.

de álljon meg a nászmenet:
a savazásban feloldódott díjak egy része még csak papíron létezett. sajnos ez a papír a konvergenciaprogi volt meg a költségvetés, ahol pikkpakk kézpénzként számoltak a tandíjjal és a vizitdíjjal, ráadásul távlati értelemben igen bátran. alig hiszem hogy a 2.5 Mrd tandíj és a 30Mrd vizitdíj megingathat egy költségvetést.

Mr. Osztogató pedig most megmérettetik, vajon nem akar-e ráismételni a 4 évvel ezelőtti performanszára. deja vu ez.

dowNLoad 2008.03.14. 19:20:30

SOHA nem fogja a gödörből kihúzni a költségvetést semmilyen KONVERGENCIA prg., csak ha folyamatosan úgy költik el a bevételeket, hogy az nyilvánosan követhető és elfogadott legyen. Ennyi, semmilyen konvergálás nem kell ide, csak JÓZAN PARASZTÉSZ.
süti beállítások módosítása