Különösen az online kampánycsend méltó Abszurdisztán mindennapjaihoz: „A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete javasolja, hogy a tartalomszolgáltatók korábbi, a választásról, a kampányról, annak szereplőiről szóló szerkesztett anyagaikat az első két hierarchikus szintről tegyék elérhetetlenné. Hierarchikus szinten az egyes tartalomszolgáltató által működtetett vagy használt könyvtárstruktúrát értjük. Közérdek fűződik azonban ahhoz, hogy a választási kampányról, az abban résztvevő jelöltekről és szervezetekről szóló anyagok a kampánycsend lejárta után hozzáférhetőek legyenek, így azok letörlése nem szükséges, a cél az, hogy a technikailag lehetséges minimálisra szorítsuk le a felhasználók általi elérhetőségét.” Azok letörlése nem szükséges, tetszik érteni? Az outdoor médiatulajdonosoknak hatalmas mázlija van, hogy a Magyar Közterületi Reklámszövetség nem ilyen túlbuzgó, különben a választások előtt pár nappal már neki kéne állni lekaparni a citylightokat és az óriásplakátokat.
Úgy gondoljuk, hogy a kampánycsendnek semmi értelme, ezért legjobb lenne eltörölni az egészet. A szavazóhelyiségben ne lehessen kampányolni, de az épület ajtaja előtt még nyugodtan. Ha valakinek a pártválasztását még az utolsó pillanatban is lehet így befolyásolni, akkor az sok mindent elmond a korábbi elhatározásának megalapozottságáról is. Véleményünkkel nem vagyunk egyedül, például Török Gábor, a Szabó Márk a Jobbklikkből, Bugris a Törzskocsmából, vagy a Hírszerző/Political Capital is a kampánycsend ellen foglalt állást (bár a PC pár éve még egészen máshogy gondolta és a Jobbklikk-bejegyzés utáni kommentek végén is nagyon szórakoztatóan hat az adminisztrátori üzenet: „Kedves hozzászólók! Tekintettel a kampánycsendre, péntek (március 7.) éjféltől vasárnap (március 9.) 19 óráig nincs mód újabb hozzászólással reflektálni a jobbklikk bejegyzéseire. Találkozzunk március 9-én 19 óra 1 perckor!”).

(Update: Bita Dani kommentje nyomán kiderült, hogy Tóth Zoltán tanít az ELTE-ÁJK-n. Ráadásul publikációs jegyzéke alapján számos, választásokkal kapcsolatos kiadvány szerzője, szerkesztője. Nem találok szavakat. Az egyetlen halvány reménysugár, hogy 2000-ben publikált utoljára.)
Végül egy gyors körkép, mennyire tartják magukat a pártok az MTE ajánlásához. A Fidesz megoldása tetszik a legjobban, meglehetősen ironikusan tesznek eleget a háromklikkes szabálynak. Az MSZP komolyan veszi az online kampánycsendet, az MDF és az SZDSZ nemes egyszerűséggel nem foglalkozik vele. Sajnos a két kis párt valószínűleg nem a kampánycsend intézménye ellen tiltakozik így, mivel 2004-ben még mindketten ragaszkodtak hozzá (érdekes módon a pártok közül egyedül az MSZP mutatkozott nyitottnak a szabályozás módosítására).
A bejegyzés linkjét elküldjük az OVB-nek, s izgatottan várjuk a kampánycsend-sértés megállapítását.
(A kép forrás: www.e-times.hu)