Nagy nap ez a mai. Nyomás alatt nyom gombot a koalíció. A ballib képviselőknek nem ártana, ha a tarkójukon is kinövesztenének legalább egy szemet. Olyan tolatóradar-szerű szenzort. Van hova hátrálniuk, ám nem árt, ha tolatás közben látják, hogy kik állnak mögöttük. Hogy érzékeljék a tömeget, benne a piros, fehér, piros, fehér csomagolású állampolgárok elkeseredettségét, akik sokkal inkább hisznek a face to face kommunikációban, mint a szavazófülkében leadott voks erejében. Hogy háttal a választóknak is szerezhessenek kellő élményanyagot, információt a másnapi Nap-kelte interjúhoz. Eddig négy civil szervezet jelezte, összejönnének néhányan ma este a Kossuth téren, tehát lesz itt játék és muzsika. Ez a szavazás ugyan nem betonozza be 100 évre a kormányfőt székébe, sőt… , tehát a chavezi értelemben vett demokratikus szocializmus még várat magára, ugyanakkor mindenképpen üzenet, hogy valójában mit is gondolnak állam és piac viszonyáról a köztársaság barátai.
A magam részéről úgy gondolom, a piaci alapú egészségbiztosítás a kormánypártok által kialkudott-beterjesztett formában a mai magyar közszolgáltatási struktúrában annyira testidegen, mint szaruhártyában a gumilövedék; a kockázatok és mellékhatások tekintetében sem látunk tisztán, tehát meggyökerezésére nem fogadnánk nagyobb összegben. Elutasítására, kiiktatására számos lehetőség kínálkozik, én egyelőre az Albert-házaspár kezdeményezésével szimpatizálok. Ma este viszont az is kiderül, hogy mennyi szufla van még az utcai véleményformálásban, az mennyire lesz hangos és hatékony, hogyan alakult az elmúlt egy évben az acél kordonok és az istenadta nép viszonyrendszere, és hogy az SZDSZ elnöke ismét érez-e majd akkora eufóriát az igenek többsége esetén, hogy minden esztétikai megfontolást félretéve, csókkal köszöntse a Gyurcsány-kormány illetékes miniszterét.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr90334592
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
W Joe 2008.02.11. 10:35:13
Kiváncsi vagyok mi lesz ma este. Remélem nem lesz komoly balhé.
www.wita.hu/index.php?show=wita&wita=10
"Ön szerint szükséges volt újra felállítani a Kossuth téri kordont?"
"Nekem tetszik a kordon. A képviselők végre rács mögött vannak :D"
www.wita.hu/index.php?show=wita&wita=10
"Ön szerint szükséges volt újra felállítani a Kossuth téri kordont?"
"Nekem tetszik a kordon. A képviselők végre rács mögött vannak :D"
Bummer 2008.02.11. 10:42:47
Mégis hogy fejezze ki az egyet nem értését a társadalom? Milyen jelzésre vár az MSZP-többség, hogy elálljon ettől az ámokfutástól?
irrelevant 2008.02.11. 12:39:37
Bummer: semmilyen jelzésre nem állnak el. Ők már eldöntötték, véghez viszik a közvélemény ellenére is. Igazi ludendorffi demokraták ők!
Nem bírom, nem bírom, nem bírom hallgatni Kókát!!!!
Nem bírom, nem bírom, nem bírom hallgatni Kókát!!!!
kispufi 2008.02.11. 12:47:40
Megérne egy postot, hogy milyen eszközökkel lehetne hátraarcra kényszeríteni ezt a garnitúrát, a törvénymegerősítő/tébémentő népszavazások (figyelembe véve az OVB jól ismert reakcióidejét és az önkéntes nyelvészek akcióit), mikor történhetnek meg (megtörténhetnek-e), mennyiben változtathatják meg a dolgok menetét, s ha változtathatnak is - esetleg teljes körűen -, addig még mi minden jóvátehetetlen intézkedést tehetnek adott körben?!
irrelevant 2008.02.11. 12:53:01
kispufi
A világon senki nem tudja, hogyan lehetne ezeket leváltani, valószínűleg azért, mert erre nincs is reális lehetőség. A szélsőjobbos idióták randalíroznak az utcán, titkon NBH-s vezetőik felbújtására? Ez csak a regnáló pártoknak jön jól. Népszavazás álkérdésekkel? A kórházi napidíjról szóló szájtépés közben megszavazzák a TB-privatizációt. Civil összefogás? Magyarországon nincs civil társadalom, de ha lenne, akkor Fletó első főszabálya lépne életbe: majd megunják, hazamennek.
A világon senki nem tudja, hogyan lehetne ezeket leváltani, valószínűleg azért, mert erre nincs is reális lehetőség. A szélsőjobbos idióták randalíroznak az utcán, titkon NBH-s vezetőik felbújtására? Ez csak a regnáló pártoknak jön jól. Népszavazás álkérdésekkel? A kórházi napidíjról szóló szájtépés közben megszavazzák a TB-privatizációt. Civil összefogás? Magyarországon nincs civil társadalom, de ha lenne, akkor Fletó első főszabálya lépne életbe: majd megunják, hazamennek.
tulpa 2008.02.11. 13:17:53
Jófej azért horváth ágnes, arról beszél, milyen jó, hogy a civilek benne lesznek a pénztárakban, arról persze hallgat, hogy vétójoguk nem lesz, csak különvéleményt fogalmazhatnak meg.
kispufi 2008.02.11. 13:27:44
t. otvospeter,
nem kifejezetten a leváltásukról, hanem az eü-anarchiát (zavarosban való halászatot) magában rejtő mai tébéprivatizációs törvény kiheréléséről beszélek; vagyis egy újabb - akár Albert-házaspár féle, akár a Liga-féle kérdéseket tartalmazó - népszavazás kiírásának esélyeit, kb. időpontját, és várható hatásait kéne vizsgálni. mikorra lehetne ezt (ismét másfél év?), s ha a társadalom elsöpró többsége beintene a koalíciónak, akkor a közben eltelő idő alatt történhet-e olyan, ami vissza nem fordítható folyamatnak minősülne? s itt most értlemszerűen nem a káosz során napi jelleggel odavesző emberéletekről beszélek - bár sajnos ez az egésznek a lényegi végeredménye -, hanem arról, hogy a szadesz- és fletó-közeli hiénacsoportosulások addig is mit tudnak jóvátehetetlenül kieinstandolni a közösből?
nem kifejezetten a leváltásukról, hanem az eü-anarchiát (zavarosban való halászatot) magában rejtő mai tébéprivatizációs törvény kiheréléséről beszélek; vagyis egy újabb - akár Albert-házaspár féle, akár a Liga-féle kérdéseket tartalmazó - népszavazás kiírásának esélyeit, kb. időpontját, és várható hatásait kéne vizsgálni. mikorra lehetne ezt (ismét másfél év?), s ha a társadalom elsöpró többsége beintene a koalíciónak, akkor a közben eltelő idő alatt történhet-e olyan, ami vissza nem fordítható folyamatnak minősülne? s itt most értlemszerűen nem a káosz során napi jelleggel odavesző emberéletekről beszélek - bár sajnos ez az egésznek a lényegi végeredménye -, hanem arról, hogy a szadesz- és fletó-közeli hiénacsoportosulások addig is mit tudnak jóvátehetetlenül kieinstandolni a közösből?
irrelevant 2008.02.11. 13:32:21
kispufi
Hát én ebbe nem látok bele, úgyhogy nem szeretnék találgatni a kasszából kilopott tízmilliárdok számáról, mindenesetre az már most látható, hogy a készülő népszavazást úgy fogják elkaszálni, hogy belekötnek a népszavazási kérdésben szereplő "több-biztostós" kifejezésbe, hiszen, mint az közismert, új egészségügyi rendszerünk igazi hungarikum lesz, úgynevezett többpénztáras, ami csak gyakorlatilag több-biztosítós, jogilag nem.
Hát én ebbe nem látok bele, úgyhogy nem szeretnék találgatni a kasszából kilopott tízmilliárdok számáról, mindenesetre az már most látható, hogy a készülő népszavazást úgy fogják elkaszálni, hogy belekötnek a népszavazási kérdésben szereplő "több-biztostós" kifejezésbe, hiszen, mint az közismert, új egészségügyi rendszerünk igazi hungarikum lesz, úgynevezett többpénztáras, ami csak gyakorlatilag több-biztosítós, jogilag nem.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.11. 13:39:46
1990 tavaszan voltak a nagy tuntetesek a konzervativ Thatcher adotorvenyei ellen. A rendorok rohamkocsikkal hajtottak bele az emberek koze a Trafalgar teren, utottek vertek oket. Az volt az egyik legnagyobb tuntetes Nagy Britannia torteneteben (200000 ember). Ellenzeki kepviselot ultettek le passziv ellenallas miatt ket honapra. Thatcher kitartott a Poll Tax mellett. Az akkor helyes lepes volt vagy sem ?
P.S vizsgalat indult a Poll Tax lazadas ugyeben. Pontosan ugyanaz tortent mint nalunk. a tuntetoket altalaban felmentettek (491 vadeljaras volt) es megallapitottak, hogy a rendorseg nem volt felkeszulve a helyzetre. Amugy Nagy Britanniaban a rendorseg tobbszor hasznalt eles lovedeket tunteteseken, lasd Black Sunday, es tobb gumilovedekuk volt rendszeresitve mint barmely mas allamnak, es Europaban a brit rendorseg olte meg a legtobb embert tuntetesen gumilovedekkel. A leghiresebb szemkiloves az volt amikor valakinek a rendorok a lakasaba lottek be szandekosan es mindket szemet kilottek, persze ez Eszak_Irorszagban tortent.
kispufi 2008.02.11. 13:41:36
ezt az érvüket le kell söpörje az AB, mert csak zsonglőrködés a szavakkal és szembe megy a rá nézve kötelező előírás szellemiségével - láthatatlan alkotmány - ugyanúgy, mintha márc. 9-én a vizitdíj és a tandíj eltörlését szavaznánk meg, ők meg válaszul behoznák az orvoslátogatási díjat meg a több százezres iskolai beiratkozási díjat. igaz, nyugtával dicsérjük a napot.
Ice 2008.02.11. 13:44:38
Nem azért ,de nem volt véletlenül már népszavazás a kórház(egészségügy)privatizációról?!Dec. 5.
Érdekelte ezeket?
A mostani fogja?
Érdekelte ezeket?
A mostani fogja?
bugris 2008.02.11. 13:50:01
Az egy jutu szám. ;) A Black Sunday meg Jethro Tull. Esetleg a Gloomy Sunday?
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.11. 13:53:16
Kerdeztem valamit.
Volt egy konzervativ politikus aki a vegsokig ragaszkodott valamihez, o a Reakcio egyik idolja, erdekelne a velemenyuk.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 13:53:54
Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.02.11. 13:39:46:
"Thatcher kitartott a Poll Tax mellett. Az akkor helyes lepes volt vagy sem ?"
Ha oreg Margaret emlekezne meg az esetre, azt hiszem, azt mondana, nem.
A Poll Tax hires eset, abba bukott bele. Meg a tuntetesek evenek vege elott.
en.wikipedia.org/wiki/Poll_Tax_Riots
"Thatcher kitartott a Poll Tax mellett. Az akkor helyes lepes volt vagy sem ?"
Ha oreg Margaret emlekezne meg az esetre, azt hiszem, azt mondana, nem.
A Poll Tax hires eset, abba bukott bele. Meg a tuntetesek evenek vege elott.
en.wikipedia.org/wiki/Poll_Tax_Riots
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.11. 13:54:59
Dehogy nem, a Derry Bloody Sundayre gondoltam.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.11. 14:04:25
En szemely szerint Gyurcsany helyeben lemondanek, aztan elmennek a Copacabanara caipirinhazni. Az elso harom caipirinhaig lennenek csak konkret terveim. Cukimagyarorszag nem akar reformot ? Cukimagyarorszag nem kap reformot. Kesz. Majd megoldjak valahogy.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.02.11. 14:05:23
Jo Tunder:
Tüntetések ellenére ragaszkodni valamihez, aminek helyességéről meg van az illető győződve, szerintem rendben van. Minden komolyabb átalakítás jár annyi érdeksérelemmel, hogy összejöjjön némi demonstráció.
Ami a konkrét esetet illeti, két bajom van a kormány ragaszkodásával:
1., Maga a törvény szörnyű öszvér-megoldásnak tűnik, "legyen mindenkinek egy kicsit jó!" - de néhány pártközeli csoporton és arcon kívül inkább egy kicsit/nagyon rossz lesz mindenkinek.
2., A kormánynak nincs felhatalmazása a választóktól erre a változtatásra, mivel még csak nem is céloztak rá a választások előtt, hogy ilyesmire készülnének. Márpedig ilyen horderejű lépésről illik időben tájékoztatni a t. választót. Hogy felelős döntést :) hozhasson.
Tüntetések ellenére ragaszkodni valamihez, aminek helyességéről meg van az illető győződve, szerintem rendben van. Minden komolyabb átalakítás jár annyi érdeksérelemmel, hogy összejöjjön némi demonstráció.
Ami a konkrét esetet illeti, két bajom van a kormány ragaszkodásával:
1., Maga a törvény szörnyű öszvér-megoldásnak tűnik, "legyen mindenkinek egy kicsit jó!" - de néhány pártközeli csoporton és arcon kívül inkább egy kicsit/nagyon rossz lesz mindenkinek.
2., A kormánynak nincs felhatalmazása a választóktól erre a változtatásra, mivel még csak nem is céloztak rá a választások előtt, hogy ilyesmire készülnének. Márpedig ilyen horderejű lépésről illik időben tájékoztatni a t. választót. Hogy felelős döntést :) hozhasson.
irrelevant 2008.02.11. 14:18:25
Jo Tunder
Az lenne a bünti, hogy nem kapunk reformot? Juj!
Az lenne a bünti, hogy nem kapunk reformot? Juj!
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.11. 14:21:31
A legjobb ebben a mufajban a Felipe Gonzalez volt.
O 1982-ben ugy nyert hatalmas folennyel valasztast a szocialistaknak, hogy megigerte, hogy kivezeti az orszagot a NATO-bol egy nepszavazassal. Aztan amikor jott a NATO nepszavazas, elkezdett kampanyolni a NATO tagsag MELLETT es azt is megnyerte :))
Amugy szerintem ebbol az egeszsegugybiztositasi reformbol nem lesz semmi, egy ujabb nepszavazas miatt. Ennek viszont az lesz a kovetkezmenye, hogy Magyarorszagon erdemi reformot semmirol nem lehet kezdemenyezni egy ideig. En a sajat kiutamat latom ebbol, az orszaget nem.
ÁrPi 2008.02.11. 14:24:12
Nem tudom hogy a Thatcher-i adóreformok
összefüggésben voltak-é, érintették-e, befolyásolták-e a
NHS színvonalát.
Ez NHS is mai téma, nemcsak valamilyen utcai tiltakozások amelyeket bobbyk szétvernek.
Valyon lehetséges lenne OEP-et jó gazda módjára üzemeltetni?
összefüggésben voltak-é, érintették-e, befolyásolták-e a
NHS színvonalát.
Ez NHS is mai téma, nemcsak valamilyen utcai tiltakozások amelyeket bobbyk szétvernek.
Valyon lehetséges lenne OEP-et jó gazda módjára üzemeltetni?
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.11. 14:25:19
Nem bünti, juti.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 14:32:39
Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.02.11. 14:21:31:
"Amugy szerintem ebbol az egeszsegugybiztositasi reformbol nem lesz semmi, egy ujabb nepszavazas miatt. Ennek viszont az lesz a kovetkezmenye, hogy Magyarorszagon erdemi reformot semmirol nem lehet kezdemenyezni egy ideig."
Arra nem is gondolsz, hogy esetleg demokratikus uton is meg lehet szerezni a reformokhoz a tamogatast? Meggyozes meg ilyesmi.
Persze csak akkor, ha nem olyan baromsagrol van szo, mint a vizitdij meg a tobb-biztositos rendszer, ami valojaban nem is tobb-biztositos.
Esetleg ha a tarsadalom altal vallott ertekrendszeren belul gondolnank el a reformot es nem akarnank ifjugardista modon a hulyemagyarokat megvaltoztatni ...
"Amugy szerintem ebbol az egeszsegugybiztositasi reformbol nem lesz semmi, egy ujabb nepszavazas miatt. Ennek viszont az lesz a kovetkezmenye, hogy Magyarorszagon erdemi reformot semmirol nem lehet kezdemenyezni egy ideig."
Arra nem is gondolsz, hogy esetleg demokratikus uton is meg lehet szerezni a reformokhoz a tamogatast? Meggyozes meg ilyesmi.
Persze csak akkor, ha nem olyan baromsagrol van szo, mint a vizitdij meg a tobb-biztositos rendszer, ami valojaban nem is tobb-biztositos.
Esetleg ha a tarsadalom altal vallott ertekrendszeren belul gondolnank el a reformot es nem akarnank ifjugardista modon a hulyemagyarokat megvaltoztatni ...
Téglagyári Megálló 2008.02.11. 14:34:26
Adalék: hétvégén felment a lázam, mérésem szerint harmincnyolc négyre. Gondoltam jobb, ha elmegyek az ügyeletre. Ott közölték, hogy mivel nem vagyok közvetlen életveszélyben (nincs szúró mellkasi fájdalmam, gy.k. infarktus), szíveskedjek ezer forint vizitdíjat leperkálni. Jó, nem? Nagyon tetszik nekem ez az egészségügyi reform...
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 14:34:32
ÁrPi 2008.02.11. 14:24:12:
"Valyon lehetséges lenne OEP-et jó gazda módjára üzemeltetni?"
Hogy az OEP jol mukodott-e vagy rosszul, nehez kerdes. Mindenhez politikai hozzajarulast kellett kerjen. Viszont olcso volt.
Az OEP olyan volt, amilyennek a politika akarta. Kulonosen nem akartak, hogy valaki beleszorozzon abba, ki nem fizet TB-t.
"Valyon lehetséges lenne OEP-et jó gazda módjára üzemeltetni?"
Hogy az OEP jol mukodott-e vagy rosszul, nehez kerdes. Mindenhez politikai hozzajarulast kellett kerjen. Viszont olcso volt.
Az OEP olyan volt, amilyennek a politika akarta. Kulonosen nem akartak, hogy valaki beleszorozzon abba, ki nem fizet TB-t.
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 14:36:05
Jo Tunder
Szívesen válaszolok. A történelmi párhuzamok ördöge mindíg a részletekben lakozik aljasul.
Az egyiknek volt világos koncepciója, a másiké a retorikán kívül, zavaros.
Az egyiknek volt mandátuma a koncepció megvalósítására (tette amit ígért), a másik éppen az ellenkezőjére kapott megbízást.
Az egyiknek volt párton belüli támogatottsága, a másiknak mára elfogyott.
Nem Thatcher brutalitása igazolja a reformok jogosságát, hanem reformjainak sikere. A brit rendőrség brutalitása viszont semmiképpen nem igazolja az okt23-i brutalitásokat.
Szívesen válaszolok. A történelmi párhuzamok ördöge mindíg a részletekben lakozik aljasul.
Az egyiknek volt világos koncepciója, a másiké a retorikán kívül, zavaros.
Az egyiknek volt mandátuma a koncepció megvalósítására (tette amit ígért), a másik éppen az ellenkezőjére kapott megbízást.
Az egyiknek volt párton belüli támogatottsága, a másiknak mára elfogyott.
Nem Thatcher brutalitása igazolja a reformok jogosságát, hanem reformjainak sikere. A brit rendőrség brutalitása viszont semmiképpen nem igazolja az okt23-i brutalitásokat.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 14:39:09
Téglagyári Megálló 2008.02.11. 14:34:26:
"Ott közölték, hogy mivel nem vagyok közvetlen életveszélyben (nincs szúró mellkasi fájdalmam, gy.k. infarktus), szíveskedjek ezer forint vizitdíjat leperkálni."
Vagyis az ugyelet felvette erted a fejpenzt (mert arra fizetik, ha beteg vagy, ha nem, a vizitdij csak hab a tortan) es cserebe nem kezelt. Azt hiszem, rendkivul koltseghatekonyan jartak el. Ez volt a reform celja, a koltseghatekonysag.
Olyan ez, mintha berletet vennel a metrora, aztan valaki kozolne, hogy a berlettel visszaelve tul sokat utazgatsz es hogy visszarettentsenek, a berlet melle meg minden utazashoz valtanod kell egy jegyet is. Jo, mondjuk lehetne egy kedvezmenyes jegy is.
Erre a hulye nep pruszkol es csalast emleget. Hat ilyen birkakkal reformalni teljes keptelenseg!
"Ott közölték, hogy mivel nem vagyok közvetlen életveszélyben (nincs szúró mellkasi fájdalmam, gy.k. infarktus), szíveskedjek ezer forint vizitdíjat leperkálni."
Vagyis az ugyelet felvette erted a fejpenzt (mert arra fizetik, ha beteg vagy, ha nem, a vizitdij csak hab a tortan) es cserebe nem kezelt. Azt hiszem, rendkivul koltseghatekonyan jartak el. Ez volt a reform celja, a koltseghatekonysag.
Olyan ez, mintha berletet vennel a metrora, aztan valaki kozolne, hogy a berlettel visszaelve tul sokat utazgatsz es hogy visszarettentsenek, a berlet melle meg minden utazashoz valtanod kell egy jegyet is. Jo, mondjuk lehetne egy kedvezmenyes jegy is.
Erre a hulye nep pruszkol es csalast emleget. Hat ilyen birkakkal reformalni teljes keptelenseg!
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.11. 14:41:29
a társadalom által vallott értékrendszer. hahaha. én nagyra tartom a cukimagyartársadalom értékrendszerét, a nagyonokos, nagyontehetséges, kárpátdunanagyhazai zseniális cukimagyar népünk értékrendszerét, csak szeretném kellő távolságból nézni az önmegvalósitását, mondhatni nagytotálból, mert úgy lesz igazán cuki.
Tehéntőgy 2008.02.11. 14:56:35
"A kormánynak nincs felhatalmazása a választóktól erre a változtatásra, mivel még csak nem is céloztak rá a választások előtt, hogy ilyesmire készülnének."
Speciel az SZDSZ az eü. többiztosítós reformjának tervével nyomta végig az egész ogy. választási kampányt, ezzel volt tele az összes szórólapjuk, tévéhirdetésük és reklámbilijük. Pontosan lehetett tudni, hogy ha velük áll fel újra a koalíció, az eü. tárcát fogják kérni, és megkísérlik keresztülvinni a reformot. Ha százszor nem mondták el, hát egyszer sem.
Sok hazudozás volt a kampányban, de ha valamit minden választó várhatott jó előre, az pont az egészségügyi reform...
Speciel az SZDSZ az eü. többiztosítós reformjának tervével nyomta végig az egész ogy. választási kampányt, ezzel volt tele az összes szórólapjuk, tévéhirdetésük és reklámbilijük. Pontosan lehetett tudni, hogy ha velük áll fel újra a koalíció, az eü. tárcát fogják kérni, és megkísérlik keresztülvinni a reformot. Ha százszor nem mondták el, hát egyszer sem.
Sok hazudozás volt a kampányban, de ha valamit minden választó várhatott jó előre, az pont az egészségügyi reform...
irrelevant 2008.02.11. 15:01:56
Öhö, ja. Mit is mondott Gyurcsány a miniszterelnök-jelölti vitában? Hogy ők kitartanak majd az egybiztosítós, kockázatközösségen alapuló, nem profitorientált rendszer mellett. Ki is a miniszterelnök? Csak nem Gyurcsány?
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.11. 15:08:29
Jajj, Tehéntőgy!
emlékszel még arra, mi minden más volt a szadi programjában?
a választók nagy része semmit nem látott jó előre.
ezt bizonyítja a jelenleg a kormánykoala támogatottsága.
emlékszel még arra, mi minden más volt a szadi programjában?
a választók nagy része semmit nem látott jó előre.
ezt bizonyítja a jelenleg a kormánykoala támogatottsága.
simonmondja... 2008.02.11. 15:12:27
Én egy földhözragadt pali vagyok.
Az Antall nem mondta, hogy felszámolja az ipart és földosztást csinál.
A Horn nem mondta, hogy a folytatja és a papoknak adja az adómat.
Az Orbán nem mondta, hogy stadiont akar utak helyett.
A Megyó nem mondta, hogy férfimodell akar lenni csak.
A Gyurcsány nem mondta, hogy nem bír el a pártjával.
Ha most sem mond senki semmit, akkor megint pofára megy a választás.
Az Antall nem mondta, hogy felszámolja az ipart és földosztást csinál.
A Horn nem mondta, hogy a folytatja és a papoknak adja az adómat.
Az Orbán nem mondta, hogy stadiont akar utak helyett.
A Megyó nem mondta, hogy férfimodell akar lenni csak.
A Gyurcsány nem mondta, hogy nem bír el a pártjával.
Ha most sem mond senki semmit, akkor megint pofára megy a választás.
Tehéntőgy 2008.02.11. 15:17:02
Kevesen. De elég egyértelmű volt ( és az első forduló utáni MSZP-SZDSZ visszaléptetési egyezségnél már biztos), hogy a maszop és a szadesz megint egymással terveznek koalícióra lépni. Az SZDSZ kampányának kifejezetten az eü. reform volt a központi eleme, azt meg Gyurcsány a kormányfőjelölti vita közepén jelentette be, még az első forduló előtt, hogy elveszi a szaditól az oktatási minisztériumot-ezek után várható volt, hogy valami mást akkor megkapnak. Nem emlékszem pontosan, de maga Gyurcsány már a kampányban is valami olyasmit emlegetett, hogy a tiszta többiztosítós modellt nem, de az eü. részleges privatizációját támogatná. Másrészről meg persze behazudta a nemleszdobozdíjat, de nekem egyértelműnek tűnt, hogy ha marad a kormány, valamilyen mértékű eü. reform fog következni.
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 15:22:57
Tehéntőgy
Le lett írva többszázszor: nem feltétlenül a magánbiztostói rendszerrel van a probléma. A gyakorlati megvalósítás, ill. a programalkotók hátborzongató elképzelései készítenek ki.
Le lett írva többszázszor: nem feltétlenül a magánbiztostói rendszerrel van a probléma. A gyakorlati megvalósítás, ill. a programalkotók hátborzongató elképzelései készítenek ki.
Téglagyári Megálló 2008.02.11. 15:23:31
simon, azt mondod:
"Ha most sem mond senki semmit, akkor megint pofára megy a választás."
Szerinted bármely más állás betöltésénél nem a face faktor a döntő? Lehetnek bármilyen szakmai kvalitásai valakinek, ha rossz arc, egyetlen főnök sem dönt mellette. Miért lenne a politikusok kiválasztása kivétel?
Ajánlott irodalom:
www.economist.com/displaystory.cfm?story_id=10559771
"Ha most sem mond senki semmit, akkor megint pofára megy a választás."
Szerinted bármely más állás betöltésénél nem a face faktor a döntő? Lehetnek bármilyen szakmai kvalitásai valakinek, ha rossz arc, egyetlen főnök sem dönt mellette. Miért lenne a politikusok kiválasztása kivétel?
Ajánlott irodalom:
www.economist.com/displaystory.cfm?story_id=10559771
zsögödbenő 2008.02.11. 15:23:38
Oh, vajh nézi/hallgatja valaki a remek vitát éppen live? Éppen a tárgykörbe tartozó fontos kérdés van terítéken a téházban garázdálkodó nyugdíjasführerek elővezetésében...
Btw. valaki meg tudja nekem mondani, mit is jelent a horváthágnesi koncepcióban az a kitétel, hogy ha nem gyűjt össze 500.000 tagot egy pénztár, akkor beolvad egy másikba....hol is van itt a szabad választás, miegyéb???!!!
Mondjuk az is aranyos, hogy az újszülött automatikusan az anya pénztárához tartozik....miért is?
Btw. valaki meg tudja nekem mondani, mit is jelent a horváthágnesi koncepcióban az a kitétel, hogy ha nem gyűjt össze 500.000 tagot egy pénztár, akkor beolvad egy másikba....hol is van itt a szabad választás, miegyéb???!!!
Mondjuk az is aranyos, hogy az újszülött automatikusan az anya pénztárához tartozik....miért is?
irrelevant 2008.02.11. 15:25:34
Persze, jogilag egy biztosító lesz, de ne vegyük már be ezt a terminológiai trükköt. A pénztárak 51%-a is állami kézben marad, hogyne. Csak amikor majd megvalósul a tervezet, szép lassan bővíteni fogják a magánbefektetők jogait, hogy egy következő lépcsőfokban megvalósítható legyen a gyakorlatilag tiszta több-biztosítós rendszer.
baum · http://reflektor.blog.hu 2008.02.11. 15:25:59
Nem szoktam, meg nem akarom reklámozni magam, de most összefoglaltam mit gondolok a kordonról:
gesundheit.blog.hu/2008/02/11/kordon3_0
Életet az éveknek...
gesundheit.blog.hu/2008/02/11/kordon3_0
Életet az éveknek...
simonmondja... 2008.02.11. 15:33:02
Téglagyári Megálló.
Szó szerint.
A pénztárakról példul én még annyit sem tudtam két éve, hogy nem tartják nyilván a befizetésemet.
Ha tudtam volna, sok pénzt megspórolhattam volna.
Szó szerint.
A pénztárakról példul én még annyit sem tudtam két éve, hogy nem tartják nyilván a befizetésemet.
Ha tudtam volna, sok pénzt megspórolhattam volna.
Téglagyári Megálló 2008.02.11. 15:36:33
simon, és miért nem tartják nyilván a befizetéseket? Nincs hozzá informatikai rendszerük?
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.11. 15:41:05
most akkor nyíltszínen tökönszúrom magam.
általános, 1 osztály: hogyan működik a biztosítás.
ugye van egy kockázati közösség. minél nagyobb, annál jobb.
Mert feltételezzük, hogy egyszerre nem kap mindenki szívinfarktust. (max akkor, ha 2010ben megint a koala nyer.) mert az egész a pénzről és a hatékonyságról szól. nyilván kevesebből is lehetne csinálni, de akkor nem lehetne tartalékot képezni, stb.
Mivel pénzről szól, számomra nehezen elképzelhető az izolálás a biztosító és a pénztár között. Hiszen a pénztár gazdálkodik a lóvéval, és ott alakul ki a kockázati közösség, ahová a gazdagok sokat, a szegények meg keveset fizetnek.
Effektíve feldarabolódik az egy nagy közösség több kicsire.
Feltételezem, azért rossz az egy nagy, mert sosincs pénz semmire, sőt, deficites a dolog. Biztos nem tudnak elég tartalékot képezni.
Nyilvánvaló, hogy a sok kicsi - ahol ugyanazt a szervezeti funkciókat N példányban kell megcsinálni - majd hatékonyabb lesz, és sokkal több extra zsetont termel kisebb kockázati közösséggel.
általános, 1 osztály: hogyan működik a biztosítás.
ugye van egy kockázati közösség. minél nagyobb, annál jobb.
Mert feltételezzük, hogy egyszerre nem kap mindenki szívinfarktust. (max akkor, ha 2010ben megint a koala nyer.) mert az egész a pénzről és a hatékonyságról szól. nyilván kevesebből is lehetne csinálni, de akkor nem lehetne tartalékot képezni, stb.
Mivel pénzről szól, számomra nehezen elképzelhető az izolálás a biztosító és a pénztár között. Hiszen a pénztár gazdálkodik a lóvéval, és ott alakul ki a kockázati közösség, ahová a gazdagok sokat, a szegények meg keveset fizetnek.
Effektíve feldarabolódik az egy nagy közösség több kicsire.
Feltételezem, azért rossz az egy nagy, mert sosincs pénz semmire, sőt, deficites a dolog. Biztos nem tudnak elég tartalékot képezni.
Nyilvánvaló, hogy a sok kicsi - ahol ugyanazt a szervezeti funkciókat N példányban kell megcsinálni - majd hatékonyabb lesz, és sokkal több extra zsetont termel kisebb kockázati közösséggel.
simonmondja... 2008.02.11. 15:43:58
Hát, hogy most tartják-e azt sem tudom. De engem meglepett, hogy vannak, akiknek él a tajszámuk akkor is, ha sose fizettek rá.
Azt gondoltam, ilyen csak gyereknek jár.
Azt gondoltam, ilyen csak gyereknek jár.
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 15:44:07
Téglagyári Megálló
OEP informatikai rendszerek? Olyan sztorikat tudok mesélni, Vonnegut belesápadna az irigységbe.
OEP informatikai rendszerek? Olyan sztorikat tudok mesélni, Vonnegut belesápadna az irigységbe.
simonmondja... 2008.02.11. 15:50:08
Szeiler.
Olyan becsületkassza érzésem lett. És mindjárt utána tollat láttam a hátamon.
A kifizetés meg szerintem zsákkal ment. A zsákos bácsik meg ki-be jártak az ajtón.
Olyan becsületkassza érzésem lett. És mindjárt utána tollat láttam a hátamon.
A kifizetés meg szerintem zsákkal ment. A zsákos bácsik meg ki-be jártak az ajtón.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 16:00:46
Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.02.11. 14:41:29:
"a társadalom által vallott értékrendszer. hahaha. én nagyra tartom a cukimagyartársadalom értékrendszerét, a nagyonokos, nagyontehetséges, kárpátdunanagyhazai zseniális cukimagyar népünk értékrendszerét,"
A sok hulye. De ismeros. A Mester jut eszembe ...
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/search/label/h%C3%BClyemagyar
Nem ertek egyet veled. Meglehet, tanulhatna ez a nep egy kis udvariassagot peldaul, mert eleg bunko tud lenni a mindennapokban, de a jozan paraszti eszevel sose volt baj. Most sem lenne az orszaggal semmi baj, ha Gyurcsany es a mogotte sorakozo "elit" el nem kurja.
A vilagmegvalto onjelolt "elittel" van itt a baj.
"a társadalom által vallott értékrendszer. hahaha. én nagyra tartom a cukimagyartársadalom értékrendszerét, a nagyonokos, nagyontehetséges, kárpátdunanagyhazai zseniális cukimagyar népünk értékrendszerét,"
A sok hulye. De ismeros. A Mester jut eszembe ...
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/search/label/h%C3%BClyemagyar
Nem ertek egyet veled. Meglehet, tanulhatna ez a nep egy kis udvariassagot peldaul, mert eleg bunko tud lenni a mindennapokban, de a jozan paraszti eszevel sose volt baj. Most sem lenne az orszaggal semmi baj, ha Gyurcsany es a mogotte sorakozo "elit" el nem kurja.
A vilagmegvalto onjelolt "elittel" van itt a baj.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 16:03:37
Téglagyári Megálló 2008.02.11. 15:36:33:
"simon, és miért nem tartják nyilván a befizetéseket? Nincs hozzá informatikai rendszerük?"
Az OEP 1997 ota TAJ szamra lebontva tudja, kiert es mennyit fizetett ki. A befizetesek nyilvantartasat azert nem tudjak, mert azt az APEH tudja csak. Az 1996-97-es egeszsegugyi reform kulcseleme volt ez. Az volt az erveles, hogy a TB befizetesi rendszeret at kell tenni az APEH-hez, mert igy penzt lehet megsporolni. Igy is lett.
Jol hallottad, 1996-97-es egeszsegugyi reform.
"simon, és miért nem tartják nyilván a befizetéseket? Nincs hozzá informatikai rendszerük?"
Az OEP 1997 ota TAJ szamra lebontva tudja, kiert es mennyit fizetett ki. A befizetesek nyilvantartasat azert nem tudjak, mert azt az APEH tudja csak. Az 1996-97-es egeszsegugyi reform kulcseleme volt ez. Az volt az erveles, hogy a TB befizetesi rendszeret at kell tenni az APEH-hez, mert igy penzt lehet megsporolni. Igy is lett.
Jol hallottad, 1996-97-es egeszsegugyi reform.
Devil Inside 2008.02.11. 16:11:44
denever:
Egyrészt - ezt még mindig nem kommunikálta a kormány megfelelően (tán érzik, ennek kihangsúlyozásából mindenki rájönne, mekkora agyhalott baromság így a rendszer) - a pénztárak nem a tagjaik befizetései, hanem a kockázati szintjüktől függő összeget kapnak az OEP-től. Azaz nem feltétlenül a nagyobb járulékfizetők érik meg nekik. (Pletyka szerint BAZ-megyéért lesz nagy harc, mert ott magas kockázati besorolású emberek keveset járnak orvoshoz...)
Másrészt a feldarabolás után nem lesz deficites dolgot nem tudom, iróniából írtad-e :-) kár hogy ezt a módszert nem ismerik nagy nemzetközi cégek, nem mergeölnének orbba szájba (a világ 2. és 4. legnagyobb biztosítótársasága meg hasonlók).
De ami még fontos: az egészségbiztosítás nem olyan, mint szinte az összes többi biztosítási termék, ahol a befizetésel könnyen arányosítható a biztosító által viselt kockázat. Pl. akinek Suzukija van és arra fizet Cascot, annak nem lesz szüksége Mercedes-hűtőrácsra. Az egészségbiztosításnál viszont bárki, bármilyen befizetéssel meg kell, hogy kapja a legdrágább kezeléseket adott esetben.
(Az csak úgy eszembe jutott, hogy az egész "reform" blődsége abból is látszik, hogy a kórházaktól most megkövetelt 2 menü és a széf pont azok a szolgáltatások, amelyekért tényleg nyugodtan lehetne külön pénzt beszedni akár személyesen, akár kiegészítő biztosításon keresztül.)
Egyrészt - ezt még mindig nem kommunikálta a kormány megfelelően (tán érzik, ennek kihangsúlyozásából mindenki rájönne, mekkora agyhalott baromság így a rendszer) - a pénztárak nem a tagjaik befizetései, hanem a kockázati szintjüktől függő összeget kapnak az OEP-től. Azaz nem feltétlenül a nagyobb járulékfizetők érik meg nekik. (Pletyka szerint BAZ-megyéért lesz nagy harc, mert ott magas kockázati besorolású emberek keveset járnak orvoshoz...)
Másrészt a feldarabolás után nem lesz deficites dolgot nem tudom, iróniából írtad-e :-) kár hogy ezt a módszert nem ismerik nagy nemzetközi cégek, nem mergeölnének orbba szájba (a világ 2. és 4. legnagyobb biztosítótársasága meg hasonlók).
De ami még fontos: az egészségbiztosítás nem olyan, mint szinte az összes többi biztosítási termék, ahol a befizetésel könnyen arányosítható a biztosító által viselt kockázat. Pl. akinek Suzukija van és arra fizet Cascot, annak nem lesz szüksége Mercedes-hűtőrácsra. Az egészségbiztosításnál viszont bárki, bármilyen befizetéssel meg kell, hogy kapja a legdrágább kezeléseket adott esetben.
(Az csak úgy eszembe jutott, hogy az egész "reform" blődsége abból is látszik, hogy a kórházaktól most megkövetelt 2 menü és a széf pont azok a szolgáltatások, amelyekért tényleg nyugodtan lehetne külön pénzt beszedni akár személyesen, akár kiegészítő biztosításon keresztül.)
nénike · http://mandiner.hu 2008.02.11. 16:14:18
Tudjátok ti egyáltalán, hogy miről szól az egészségügy?
Ha nem, Mikola doktortól megtudhatjátok: "Az egészségügy nem a profitról szól, hanem a szeretetről, az egymásról való gondoskodásról, az orvosnak a beteggel való együttérzéséről, amiről önök mintha nem is tudnának"
Ha nem, Mikola doktortól megtudhatjátok: "Az egészségügy nem a profitról szól, hanem a szeretetről, az egymásról való gondoskodásról, az orvosnak a beteggel való együttérzéséről, amiről önök mintha nem is tudnának"
simonmondja... 2008.02.11. 16:21:37
Devil Inside.
Na, most nagyon mellényúltál.
A felelősségbiztosítás példul mindenkitől a járgánya szerint szedi, de az okozott kár nagyon nem jósolható.
Egy vacak trabanttal is lehet olyan grimbuszt csinálni, hogy tömegszerencsétlenség lesz belőle.
És nincs felső határ.
Na, most nagyon mellényúltál.
A felelősségbiztosítás példul mindenkitől a járgánya szerint szedi, de az okozott kár nagyon nem jósolható.
Egy vacak trabanttal is lehet olyan grimbuszt csinálni, hogy tömegszerencsétlenség lesz belőle.
És nincs felső határ.
simonmondja... 2008.02.11. 16:24:19
Doomhammer.
De akkor a potyautas dolog az hogy jött össze?
Szólhattak volna, hogy ezt is lehet választani.
De akkor a potyautas dolog az hogy jött össze?
Szólhattak volna, hogy ezt is lehet választani.
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 16:29:11
Devil Inside
A kötelező széf netto PR fogás, tragikomikus végkifejlettel. A betegek utálják, félnek tőle, a személyzet a pokolra kívánja.
Viszont baromi mókás, amikor a széfhez ragaszkodó alkoholista, elfelejti a kódot kijózanodás után, és szét kell szedni az egész cuccot mondjuk 200 ft apróért.
A kötelező széf netto PR fogás, tragikomikus végkifejlettel. A betegek utálják, félnek tőle, a személyzet a pokolra kívánja.
Viszont baromi mókás, amikor a széfhez ragaszkodó alkoholista, elfelejti a kódot kijózanodás után, és szét kell szedni az egész cuccot mondjuk 200 ft apróért.
Devil Inside 2008.02.11. 16:30:05
simonmondja:
A felelősségbiztosításnál a lakhely, életkor, nem, eddig okozott károk adják ki a kockázati szintet és ennek megfelelően kell fizetni. (Nem utolsó sorban, ha a balesetet okozónak még később is van autója, akkor a biztosítók gyakorlatilag - a malusba beépítve - megfizettetik vele az okozott kárt.)
Egészségbiztosításnál is lehetne ilyesmi szabályrendszert felállítani, csak akkor a szolidaritási része megszűnne, ami szvsz a XXI. századi Európában nem menő.
A felelősségbiztosításnál a lakhely, életkor, nem, eddig okozott károk adják ki a kockázati szintet és ennek megfelelően kell fizetni. (Nem utolsó sorban, ha a balesetet okozónak még később is van autója, akkor a biztosítók gyakorlatilag - a malusba beépítve - megfizettetik vele az okozott kárt.)
Egészségbiztosításnál is lehetne ilyesmi szabályrendszert felállítani, csak akkor a szolidaritási része megszűnne, ami szvsz a XXI. századi Európában nem menő.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.11. 16:37:21
Miközben a magyar közgazdaságtudományi képzés a legrosszabbak közé tartozik a világon, cukimagyar ember az rögtön közgazdász is, már amikor éppen nem vizeletminta vagy relativitáselmélet szakértő. A cukimagyar a saját szakmáján kivül gyakorlatilag mindenhez ért. Ezt nevezi Doomhammer, a józan paraszti észnek. Na én köszönöm szépen, ebből nem kérek, én demonstrative nem kivánok érteni az egészségügybiztositáshoz. Tizmillió szakember hazájában azon az egy emberen nem múlik semmi.
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 16:39:38
Jo Tunder
Válaszoltam neked.
Válaszoltam neked.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 16:44:39
Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.02.11. 16:37:21:
"Miközben a magyar közgazdaságtudományi képzés a legrosszabbak közé tartozik a világon, cukimagyar ember az rögtön közgazdász is, már amikor éppen nem vizeletminta vagy relativitáselmélet szakértő."
Azert vigyazzunk, ha a kozgazdasagtannal kapcsolatban szakertesrol beszelunk. Meglehet, a vilagon eleg kevesen kepesek gyorsan felbecsulni egy bonyolult hitelugylet hasznat es kockazatait (erre meg egesz bankok is keptelenek lehetnek, lasd subprime valsag). Arra azonban kepes az atlagember is, sot fokent az atlagember kepes, hogy megertse, milyen haszna es kara van a vizitdijnak (jelenlegi formajaban felesleges bosszantas, ha elkezdik emelgetni, akkor felhasznalashoz kotott finanszirozasuva teheto az egeszsegugy) vagy mit jelent az, ha konyvelok altal kikenyszeritett koltsegszempontok is meghatarozzak, ki milyen kezelest kap.
Ennek a megertesere jozan paraszti esz eleg. Meg is ertettek.
"Miközben a magyar közgazdaságtudományi képzés a legrosszabbak közé tartozik a világon, cukimagyar ember az rögtön közgazdász is, már amikor éppen nem vizeletminta vagy relativitáselmélet szakértő."
Azert vigyazzunk, ha a kozgazdasagtannal kapcsolatban szakertesrol beszelunk. Meglehet, a vilagon eleg kevesen kepesek gyorsan felbecsulni egy bonyolult hitelugylet hasznat es kockazatait (erre meg egesz bankok is keptelenek lehetnek, lasd subprime valsag). Arra azonban kepes az atlagember is, sot fokent az atlagember kepes, hogy megertse, milyen haszna es kara van a vizitdijnak (jelenlegi formajaban felesleges bosszantas, ha elkezdik emelgetni, akkor felhasznalashoz kotott finanszirozasuva teheto az egeszsegugy) vagy mit jelent az, ha konyvelok altal kikenyszeritett koltsegszempontok is meghatarozzak, ki milyen kezelest kap.
Ennek a megertesere jozan paraszti esz eleg. Meg is ertettek.
simonmondja... 2008.02.11. 16:47:31
Devil Inside.
Szóval nem Casco, hanem felelősségbiztosítás.
De a kockázat nem játszik, mivel, ha mindenki befizeti, akkor mindenképp fizetnek a károsultnak. Legalábbis a gépjárműkárosok.
Legfeljebb, ha nem folt az okozónak fedezete, akkor a Szövetség, aki később behajtja az okozón az egész cehhet.
Tehát a betegbiztosításnál is mindegy lehetne, hogy ki lesz beteg, ha mindenki befizetné.
A gond akkor jön, ha kevesebb a befizető, mint a károsult.
Akkor a központ kezelhetné az államtól odautalt kifizetések számláit és behajthatná a fedezet nélkülieken.
Elég durva elrettentés lenne.
Szóval nem Casco, hanem felelősségbiztosítás.
De a kockázat nem játszik, mivel, ha mindenki befizeti, akkor mindenképp fizetnek a károsultnak. Legalábbis a gépjárműkárosok.
Legfeljebb, ha nem folt az okozónak fedezete, akkor a Szövetség, aki később behajtja az okozón az egész cehhet.
Tehát a betegbiztosításnál is mindegy lehetne, hogy ki lesz beteg, ha mindenki befizetné.
A gond akkor jön, ha kevesebb a befizető, mint a károsult.
Akkor a központ kezelhetné az államtól odautalt kifizetések számláit és behajthatná a fedezet nélkülieken.
Elég durva elrettentés lenne.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 16:50:30
simonmondja... 2008.02.11. 16:24:19:
"Doomhammer.
De akkor a potyautas dolog az hogy jött össze?"
Ugy, hogy a politika nem mert hozzanyulni a TB-t nem fizetokhoz. Koztuk van egy adag csalo (olyan 2-300 ezres nagysagrendben, ezek ugrottak be gyorsan most a TB ala) es kb. felmillio ember, aki a jelenlegi rendszerben egyszeruen nem jogosult TB-re, mert munkanelkuli ellatasbol regen kiesett, szocialisan nem jogosult es a tobbi.
Mar tobbszor javasoltam, mi lenne a bator reform. Az ellatas szintjet olyan modon lehetne a befizetesekhez igazitani, hogy az csak a "luxusszolgaltatasokat" erintse. Aki sok TB-t fizet, az automatikusan megkapja a jobb szobat, jo ebedet, szefet, wifit, mit tudom en. Aki keves TB-t fizet, annak ezekert fizetnie kellene.
A jo adozok VIP-betegek.
Nem erinti a kapott ellatast, de megis kifejezi, hogy rendesen adot fizetni megeri.
"Szólhattak volna, hogy ezt is lehet választani."
Mar hogy mit lehet valasztani?
"Doomhammer.
De akkor a potyautas dolog az hogy jött össze?"
Ugy, hogy a politika nem mert hozzanyulni a TB-t nem fizetokhoz. Koztuk van egy adag csalo (olyan 2-300 ezres nagysagrendben, ezek ugrottak be gyorsan most a TB ala) es kb. felmillio ember, aki a jelenlegi rendszerben egyszeruen nem jogosult TB-re, mert munkanelkuli ellatasbol regen kiesett, szocialisan nem jogosult es a tobbi.
Mar tobbszor javasoltam, mi lenne a bator reform. Az ellatas szintjet olyan modon lehetne a befizetesekhez igazitani, hogy az csak a "luxusszolgaltatasokat" erintse. Aki sok TB-t fizet, az automatikusan megkapja a jobb szobat, jo ebedet, szefet, wifit, mit tudom en. Aki keves TB-t fizet, annak ezekert fizetnie kellene.
A jo adozok VIP-betegek.
Nem erinti a kapott ellatast, de megis kifejezi, hogy rendesen adot fizetni megeri.
"Szólhattak volna, hogy ezt is lehet választani."
Mar hogy mit lehet valasztani?
irrelevant 2008.02.11. 16:52:10
Tudod, Jo Tunder, ez a hozzáállás, hogy odafenn a szakemberek mindenhez értenek, mit szólunk mi bele az ország ügyeibe, okozza azt, hogy bármit megtehetnek vezetőink ezzel az országgal.
De ez az attitűdöd még érthető is lenne, ha nem politizálnál. Úgy egy picit már gázabb, hogy a NOL-on blogolsz. Ez a "nem értek az egészségügyhöz" dumád a konkrét helyzetnek szól, amikor Vityáról kell írkálni, akkor hirtelen te is értesz a politikához.
Hátrább az agarakkal, mert ciki vagy.
De ez az attitűdöd még érthető is lenne, ha nem politizálnál. Úgy egy picit már gázabb, hogy a NOL-on blogolsz. Ez a "nem értek az egészségügyhöz" dumád a konkrét helyzetnek szól, amikor Vityáról kell írkálni, akkor hirtelen te is értesz a politikához.
Hátrább az agarakkal, mert ciki vagy.
simonmondja... 2008.02.11. 16:53:05
Doomhammer.
A vizitdíjhoz hasonló bosszantás volt, mikor köteleztek mindenkit a számlaadásra.
Pénztárgépet kellett használni, jöttek az ellenőrök és felbaszták, aki nem adott cetlit.
Volt zúgolódás.
Az orvosok semmivel sem voltak kultúráltabbak, mint a piaci kofák anno.
Csak volt húsz laza évük. De lehet, egyszer tényleg rájuk néz egy ellenőr.
Talán majd az unokáink öregkorában.
A vizitdíjhoz hasonló bosszantás volt, mikor köteleztek mindenkit a számlaadásra.
Pénztárgépet kellett használni, jöttek az ellenőrök és felbaszták, aki nem adott cetlit.
Volt zúgolódás.
Az orvosok semmivel sem voltak kultúráltabbak, mint a piaci kofák anno.
Csak volt húsz laza évük. De lehet, egyszer tényleg rájuk néz egy ellenőr.
Talán majd az unokáink öregkorában.
ÁrPi 2008.02.11. 16:53:24
"A gond akkor jön, ha kevesebb a befizető, mint a károsult."
simonmondja!
Milyen szcenáriókban fordul ez elő eü biztosítás kereteiben vizsgálva?
simonmondja!
Milyen szcenáriókban fordul ez elő eü biztosítás kereteiben vizsgálva?
simonmondja... 2008.02.11. 16:56:44
Doomhammer.
Hát, ha tudom azt választom, hogy potyautas leszek húsz évig. Későn szóltak, hogy szabad.
Hát, ha tudom azt választom, hogy potyautas leszek húsz évig. Későn szóltak, hogy szabad.
simonmondja... 2008.02.11. 16:59:01
Árpi.
Talán, akkor, ha kevesebb a dolgozó és befizető, mint a gyerek, a nyugger és a reszli.
Vagyis most.
Talán, akkor, ha kevesebb a dolgozó és befizető, mint a gyerek, a nyugger és a reszli.
Vagyis most.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 17:01:22
simonmondja... 2008.02.11. 16:53:05:
"A vizitdíjhoz hasonló bosszantás volt, mikor köteleztek mindenkit a számlaadásra."
Mar bocs. Szamlaadaskor en megkapom az arut, raadasul meg egy cetlit is, amire nincs szuksegem, de kell az adohatosagnak.
Itt pedig arrol van szo, hogy fizetek azert, amit egyszer mar kifizettem, lasd a berlet es buszjegyes hasonlatomat. Az allitas nem kevesebb, mint hogy azert szivatjuk a beteget, mert az orvos csalo.
Ami akkor is baromsag, ha igaz.
"Az orvosok semmivel sem voltak kultúráltabbak, mint a piaci kofák anno."
Mar hogy csaltak? Lehet, allitolag voltak ilyenek, en meg kikenyszeritett halapenzzel nem talalkoztam. A csalasok megszuntetesenek pedig az a modja, hogy a betegeket felhasznalasaranyos fizetesre kenyszeritjuk, amikor pedig pont azert van a TB, hogy az egeszsegugyi koltsegek teritese ne legyen felhasznalasaranyos?
Kicsit furcsa erveles. Nem is csoda, hogy a hulyemagyarok szukagya nem tudta befogadni.
"A vizitdíjhoz hasonló bosszantás volt, mikor köteleztek mindenkit a számlaadásra."
Mar bocs. Szamlaadaskor en megkapom az arut, raadasul meg egy cetlit is, amire nincs szuksegem, de kell az adohatosagnak.
Itt pedig arrol van szo, hogy fizetek azert, amit egyszer mar kifizettem, lasd a berlet es buszjegyes hasonlatomat. Az allitas nem kevesebb, mint hogy azert szivatjuk a beteget, mert az orvos csalo.
Ami akkor is baromsag, ha igaz.
"Az orvosok semmivel sem voltak kultúráltabbak, mint a piaci kofák anno."
Mar hogy csaltak? Lehet, allitolag voltak ilyenek, en meg kikenyszeritett halapenzzel nem talalkoztam. A csalasok megszuntetesenek pedig az a modja, hogy a betegeket felhasznalasaranyos fizetesre kenyszeritjuk, amikor pedig pont azert van a TB, hogy az egeszsegugyi koltsegek teritese ne legyen felhasznalasaranyos?
Kicsit furcsa erveles. Nem is csoda, hogy a hulyemagyarok szukagya nem tudta befogadni.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 17:03:42
simonmondja... 2008.02.11. 16:56:44:
"Hát, ha tudom azt választom, hogy potyautas leszek húsz évig."
Ma is konnyen lehetsz potyautas, ha peldaul minimalberes vallalkozo vagy vagy netan EVA-zol vagy EKHO-zol. Ezek a legalitas kovetkezo szintjei, de nem legalisak. Pontosabban: torvenyesek, de megis a kotelezettsegek alol valo kibujas eszkozei.
"Hát, ha tudom azt választom, hogy potyautas leszek húsz évig."
Ma is konnyen lehetsz potyautas, ha peldaul minimalberes vallalkozo vagy vagy netan EVA-zol vagy EKHO-zol. Ezek a legalitas kovetkezo szintjei, de nem legalisak. Pontosabban: torvenyesek, de megis a kotelezettsegek alol valo kibujas eszkozei.
simonmondja... 2008.02.11. 17:10:21
A számlát azért adatják, hogy a kereskedők ne csaljanak.
Szerinted ki fizeti meg az árát?
A jegyet-bérletet azért emelik, hogy a bliccelők és ellenőrök csatáját fedezzék (többek közt).
Annak is a bérletvásárló fizeti az árát.
Az orvosok meg zúgolódtak és eljátszották a fuldokló kacsát, mert cetlit kell adni.
Mint a kofák.
Pedig az ő feneketlen zsebük miatt is kell egyre többet fizetni. És még el se kezdték őket ellenőrizni.
Vagy láttatok már főorvost bilincsben, mert csalt a tajszámokkal?
Egyébként kényszerítenek. Én majdnem beledöglöttem, mert nem utalt be a kis genya.
A kórház épphogy nem életmentett nálam.
Szerinted ki fizeti meg az árát?
A jegyet-bérletet azért emelik, hogy a bliccelők és ellenőrök csatáját fedezzék (többek közt).
Annak is a bérletvásárló fizeti az árát.
Az orvosok meg zúgolódtak és eljátszották a fuldokló kacsát, mert cetlit kell adni.
Mint a kofák.
Pedig az ő feneketlen zsebük miatt is kell egyre többet fizetni. És még el se kezdték őket ellenőrizni.
Vagy láttatok már főorvost bilincsben, mert csalt a tajszámokkal?
Egyébként kényszerítenek. Én majdnem beledöglöttem, mert nem utalt be a kis genya.
A kórház épphogy nem életmentett nálam.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.11. 17:10:58
>Másrészt a feldarabolás után nem lesz deficites dolgot nem tudom,
>iróniából írtad-e
Irónia? az csak egy hatbetűs szó
>iróniából írtad-e
Irónia? az csak egy hatbetűs szó
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 17:14:55
simonmondja.
"Az orvosok semmivel sem voltak kultúráltabbak, mint a piaci kofák anno.
Csak volt húsz laza évük. De lehet, egyszer tényleg rájuk néz egy ellenőr."
Azért elmész te a büdös francba.
Szart se tudsz arról, hogyan működik az egész a valóságban, de van képed lazsáló csalóknak minősítgeteni az orvosokat.
"Az orvosok semmivel sem voltak kultúráltabbak, mint a piaci kofák anno.
Csak volt húsz laza évük. De lehet, egyszer tényleg rájuk néz egy ellenőr."
Azért elmész te a büdös francba.
Szart se tudsz arról, hogyan működik az egész a valóságban, de van képed lazsáló csalóknak minősítgeteni az orvosokat.
nénike · http://mandiner.hu 2008.02.11. 17:18:44
Megszavazták az inkriminált törvénytervezetet. A battonyai szocialista NEM-mel szavazott. Gyülekeznek a népek a Kossuth téren.
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 17:19:18
reakciósok!!!!!!
Befutott hozzám a közigazgatási reformintézkedések kivonatos tervei. A nagy kultúrális forradalom kutyafasza ehhez képest. Olyan akciótervek vannak, olyan elnevezésekkel, hogy csurog a könnyem a röhögéstől.
Ha érdekel titeket bepostolom. Tuti index címlap, felhőtlen röhögés.
Befutott hozzám a közigazgatási reformintézkedések kivonatos tervei. A nagy kultúrális forradalom kutyafasza ehhez képest. Olyan akciótervek vannak, olyan elnevezésekkel, hogy csurog a könnyem a röhögéstől.
Ha érdekel titeket bepostolom. Tuti index címlap, felhőtlen röhögés.
simonmondja... 2008.02.11. 17:19:54
Bazalttufa.
Ja, lehet, hogy mégis túl sok hiradót nézek.
Az orvosokról meg lehet, csak nekem van ilyen vegyes tapasztalatom. Mások szerint nagyon ott vannak a szeren. Úgyhogy vedd ezt egyéni balitéletnek, amit lassan majd kinövök.
Ja, lehet, hogy mégis túl sok hiradót nézek.
Az orvosokról meg lehet, csak nekem van ilyen vegyes tapasztalatom. Mások szerint nagyon ott vannak a szeren. Úgyhogy vedd ezt egyéni balitéletnek, amit lassan majd kinövök.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 17:20:14
simonmondja... 2008.02.11. 17:10:21:
"A számlát azért adatják, hogy a kereskedők ne csaljanak. Szerinted ki fizeti meg az árát?"
Ugy erted, alkalmankent 300 Ft-ba kerul a szamla nekem? A nyomtatasa, a konyvelese es a tobbi? Azt mondod, a boltok nem vezetnenek konyvelest es nem lenne penztargepuk, ha nem logna a nyakukon az APEH?
"A jegyet-bérletet azért emelik, hogy a bliccelők és ellenőrök csatáját fedezzék (többek közt). Annak is a bérletvásárló fizeti az árát."
Csusztatsz. A peldam arrol szolt, hogy kifizetem a berletet. Ezek utan valaki kikel a potyautasok ellen, akik berletuk birtokaban "tul sokat" utaznak a metron es azt mondjak, hogy a berlet melle jegyet is kell venni. Kabe ez felel meg a vizitdijnak.
"Az orvosok meg zúgolódtak és eljátszották a fuldokló kacsát, mert cetlit kell adni.
Mint a kofák."
Nem egeszen. A lakossag jatszotta el a fuldoklo kacsat, mert fizetnie kell. Egyelore nevetseges osszeget, de hat tudjuk, hogy amit egyszer bevezetnek, azt kesobb emelhetik is. Marpedig a TB-t azert tartjuk fenn, hogy az egeszsegugyi koltsegek ne felhasznalas-aranyosak legyenek. Magyarul: ne menjen valaki tonkre abba, hogy valami draga betegsege van vagy ne haljon bele egy tudogyulladasba, mert nem tudja a kezelest megfizetni.
Erre van a TB. Ha a TB-finanszirozas felhasznalas-aranyos lehetne, nem volna szukseg allami kozbeavatkozasra, mukodhetnenek a biztositok piaci alapon ugy, mint mondjuk a CASCO eseteben.
A vizitdij ezt az elvet serti. Es ezt mindenki erti is, kepzeld csak el. A sok hulyemagyar fel tudja ezt fogni a szuk agyaval.
"A számlát azért adatják, hogy a kereskedők ne csaljanak. Szerinted ki fizeti meg az árát?"
Ugy erted, alkalmankent 300 Ft-ba kerul a szamla nekem? A nyomtatasa, a konyvelese es a tobbi? Azt mondod, a boltok nem vezetnenek konyvelest es nem lenne penztargepuk, ha nem logna a nyakukon az APEH?
"A jegyet-bérletet azért emelik, hogy a bliccelők és ellenőrök csatáját fedezzék (többek közt). Annak is a bérletvásárló fizeti az árát."
Csusztatsz. A peldam arrol szolt, hogy kifizetem a berletet. Ezek utan valaki kikel a potyautasok ellen, akik berletuk birtokaban "tul sokat" utaznak a metron es azt mondjak, hogy a berlet melle jegyet is kell venni. Kabe ez felel meg a vizitdijnak.
"Az orvosok meg zúgolódtak és eljátszották a fuldokló kacsát, mert cetlit kell adni.
Mint a kofák."
Nem egeszen. A lakossag jatszotta el a fuldoklo kacsat, mert fizetnie kell. Egyelore nevetseges osszeget, de hat tudjuk, hogy amit egyszer bevezetnek, azt kesobb emelhetik is. Marpedig a TB-t azert tartjuk fenn, hogy az egeszsegugyi koltsegek ne felhasznalas-aranyosak legyenek. Magyarul: ne menjen valaki tonkre abba, hogy valami draga betegsege van vagy ne haljon bele egy tudogyulladasba, mert nem tudja a kezelest megfizetni.
Erre van a TB. Ha a TB-finanszirozas felhasznalas-aranyos lehetne, nem volna szukseg allami kozbeavatkozasra, mukodhetnenek a biztositok piaci alapon ugy, mint mondjuk a CASCO eseteben.
A vizitdij ezt az elvet serti. Es ezt mindenki erti is, kepzeld csak el. A sok hulyemagyar fel tudja ezt fogni a szuk agyaval.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.11. 17:22:27
Nénike,
hideg van, sötét van.
sajnos hiába vannak ott.
a bentieket kurvára nem érdekli, mi van kint, amíg nem rugdossák
a kocsijukat. de akkor is csak a rugdosás ténye, meg az, hogy nem
tud rájuk önfeláldozással tekinteni a nép, pedig csak értük teszik.
gratulálok mindenkinek, aki tevőleg vagy szervezői szinten résztvett az elmúlt napok terrorakcióiban. elérték, hogy a közvélemény a kordonnál véleménytnyilvánító embereket nettó lecsürhézze, leterroristázza.
hideg van, sötét van.
sajnos hiába vannak ott.
a bentieket kurvára nem érdekli, mi van kint, amíg nem rugdossák
a kocsijukat. de akkor is csak a rugdosás ténye, meg az, hogy nem
tud rájuk önfeláldozással tekinteni a nép, pedig csak értük teszik.
gratulálok mindenkinek, aki tevőleg vagy szervezői szinten résztvett az elmúlt napok terrorakcióiban. elérték, hogy a közvélemény a kordonnál véleménytnyilvánító embereket nettó lecsürhézze, leterroristázza.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 17:22:40
bazalttufa (exszejler) 2008.02.11. 17:19:18:
"Befutott hozzám a közigazgatási reformintézkedések kivonatos tervei."
Tudom, szombaton elmeseltek a piacon.
Kozigazgatasi es politikai szakallamtitkarok lesznek. Sajnos emiatt meg kell ketszerezni a szakallamtitkarok szamat, de hat a reform nem meznyalas.
Majd kesobb megertik a hulyemagyarok, miert volt erre szukseg. Most csak csengessek a reformok arat.
"Befutott hozzám a közigazgatási reformintézkedések kivonatos tervei."
Tudom, szombaton elmeseltek a piacon.
Kozigazgatasi es politikai szakallamtitkarok lesznek. Sajnos emiatt meg kell ketszerezni a szakallamtitkarok szamat, de hat a reform nem meznyalas.
Majd kesobb megertik a hulyemagyarok, miert volt erre szukseg. Most csak csengessek a reformok arat.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.11. 17:27:52
simon, doomhammer
leírtam, mennyi is az annyi, legalábbis a vizitdíj esetében.
nem is olyan nevetséges az a 300 HUF
reakcio.blog.hu/2008/02/06/mirol_nepszavazunk_a_kerdesek_egy_lehetseges_ertelmezese?fullcommentlist#c1426219
leírtam, mennyi is az annyi, legalábbis a vizitdíj esetében.
nem is olyan nevetséges az a 300 HUF
reakcio.blog.hu/2008/02/06/mirol_nepszavazunk_a_kerdesek_egy_lehetseges_ertelmezese?fullcommentlist#c1426219
simonmondja... 2008.02.11. 17:28:11
Doomhammer.
Ha mindenképp ragaszkodsz a casco hasonlathoz, akkor a vizitdíj az önrésznek tekinthető.
A kocsira nem 300 forint.
A lakosság meg talán mégsem elég felháborodott.
Inkább csak a kemény mag.
Különben nem kéne kampányolni a szavazáshoz.
Ha mindenképp ragaszkodsz a casco hasonlathoz, akkor a vizitdíj az önrésznek tekinthető.
A kocsira nem 300 forint.
A lakosság meg talán mégsem elég felháborodott.
Inkább csak a kemény mag.
Különben nem kéne kampányolni a szavazáshoz.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.11. 17:31:10
több nőt a parlamentbe! csak úgy csattognak a puszik most is.
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 17:32:09
Doomhammer
Ne nézz hülyének doom, te bakter! Nem arról beszélek, ami nyilvános. Konkrét akciótervekről, amiket ma juttattak el a közigazgatás felsőbb szerveihez.
Ne nézz hülyének doom, te bakter! Nem arról beszélek, ami nyilvános. Konkrét akciótervekről, amiket ma juttattak el a közigazgatás felsőbb szerveihez.
Bummer 2008.02.11. 17:34:29
Hát akkor hajrá, tufa!
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 17:35:42
simonmondja... 2008.02.11. 17:28:11:
"Ha mindenképp ragaszkodsz a casco hasonlathoz, akkor a vizitdíj az önrésznek tekinthető."
Ha a TB-ben lehetne onresz, nem lenne szukseg arra, hogy az allam kozremukodjon a TB-befizetesek elosztasaban. Az onresz ugyanis azt jelenti, hogy minel betegebb vagy, annal tobbet kell fizetned. Es ez eppen a TB letrehozasanak okaval ellentetes.
"Különben nem kéne kampányolni a szavazáshoz."
Jelenleg csak az SZDSZ es a kormany kampanyol.
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2008/02/s-mester-bazdmeg.html
Logikad szerint ez eppen az en allaspontomat erositi. :-)
"Ha mindenképp ragaszkodsz a casco hasonlathoz, akkor a vizitdíj az önrésznek tekinthető."
Ha a TB-ben lehetne onresz, nem lenne szukseg arra, hogy az allam kozremukodjon a TB-befizetesek elosztasaban. Az onresz ugyanis azt jelenti, hogy minel betegebb vagy, annal tobbet kell fizetned. Es ez eppen a TB letrehozasanak okaval ellentetes.
"Különben nem kéne kampányolni a szavazáshoz."
Jelenleg csak az SZDSZ es a kormany kampanyol.
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2008/02/s-mester-bazdmeg.html
Logikad szerint ez eppen az en allaspontomat erositi. :-)
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 17:38:35
bazalttufa (exszejler) 2008.02.11. 17:32:09:
"Ne nézz hülyének doom, te bakter! Nem arról beszélek, ami nyilvános. Konkrét akciótervekről, amiket ma juttattak el a közigazgatás felsőbb szerveihez."
Vazze, veszelyben forog a szakallamtitkari szekem es meg itt kommentelek? Bazalttufa, ha kifurtal, meghajintom a szolgalati Audidat Molotov-koktellal!
Az arpadsavos karszalagot mar be is szereztem a megtevesztes vegett.
"Ne nézz hülyének doom, te bakter! Nem arról beszélek, ami nyilvános. Konkrét akciótervekről, amiket ma juttattak el a közigazgatás felsőbb szerveihez."
Vazze, veszelyben forog a szakallamtitkari szekem es meg itt kommentelek? Bazalttufa, ha kifurtal, meghajintom a szolgalati Audidat Molotov-koktellal!
Az arpadsavos karszalagot mar be is szereztem a megtevesztes vegett.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 17:40:28
denever 2008.02.11. 17:27:52:
"leírtam, mennyi is az annyi, legalábbis a vizitdíj esetében.
nem is olyan nevetséges az a 300 HUF"
A vizitdij csapdaja az, hogy *kinek* sok es *kinek* keves. Ez nyilvan jovedelemtol fugg. Aki tobbet keres, kevesbe erinti a vizitdij.
Ezt ugy hivjak, hogy igazsagossag.
"leírtam, mennyi is az annyi, legalábbis a vizitdíj esetében.
nem is olyan nevetséges az a 300 HUF"
A vizitdij csapdaja az, hogy *kinek* sok es *kinek* keves. Ez nyilvan jovedelemtol fugg. Aki tobbet keres, kevesbe erinti a vizitdij.
Ezt ugy hivjak, hogy igazsagossag.
simonmondja... 2008.02.11. 17:41:14
Doomhammer.
Az én logikám szerint, ha a népharag általános, akkor a kormány jól teszi, ha magyaráz, viszont akkor miért ébredek minden reggel Tarlósra?
Az én logikám szerint, ha a népharag általános, akkor a kormány jól teszi, ha magyaráz, viszont akkor miért ébredek minden reggel Tarlósra?
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 17:44:10
Téglagyári Megálló
Linket? :)) Ez egyenlőre még ott is csak szóban jött át! Őrülten szórakoztató, de elég hosszú. Akkor postolom, ha reakciósok igent mondanak.
A leveledre este válaszolok.
Linket? :)) Ez egyenlőre még ott is csak szóban jött át! Őrülten szórakoztató, de elég hosszú. Akkor postolom, ha reakciósok igent mondanak.
A leveledre este válaszolok.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.11. 17:46:21
kedves simonmondja,
A vizitdij hivatalos angol forditása copayment, ami pontosan az önrész. Majdnem minden európai országban létezik ott is ahol single payer (nemzeti blabla) rendszer van. Általában nem nagy összeg. Doomhammer volt az aki kiselőadást tartott arról, hogy az emberek fele él az átlagjövedelem felett, majd kétségbeesetten elkezdte magyarázni, hogy van valamiféle normális eloszlás. Buta. De nem azért mert jobboldali. Hanem csak. Amiből viszont NEM következik, hogy feltétlenül kell vizitdij, tandij. Nem az speciel nem. Csak az következik, hogy Doomhammer buta. Az ugyanis marhára nem igaz, hogy ha nincs copayment akkor szocializmus van. Nem. Akkor nincs copayment és passz. Nem tudom mi a rosszabb a Kóka féle butaság vagy a Doomhammer féle, de ha csak ezek között lehet választani akkor elég nagy baj van, márpedig minden jel erre mutat. Hamecz a FIDESZ-alapitó mondta, hogy ő bizony egyetértett a vizitdijjal. Amúgy a Reakció szerkesztőinek többsége is. De en nem bantom azokat akik nem akarnak vizitdijat, tandijat, en megertem oket, akkoris ha csak siman utaljak a Gyurcsanyt. En ide jutottam. De azert a nagyon sulyos butasagot megjegyzem. :))
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 17:46:30
Doomhammer
Államtitkárinál azért már bőven lejjebb van az info. De még nem publikus.
Államtitkárinál azért már bőven lejjebb van az info. De még nem publikus.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.11. 17:53:32
nem az állampolgár szemszögéből nézve érdekes a 300 HUF,
hanem az OEP ilyenirányú kifizetéseihez viszonyítva.
a felnőtt állampolgár, aki tejel a költségvetésbe, havi 162 forintot ér meg az OEPnek. Úgy értem, ennyit kap érte a háziorvos, ha megy, ha nem.
És ennek a 2x-ét fizeti maga az állampolgár minden alkalommal. az adózott, járulékkal csökkentett nettó fizetéséből.
csak az arányosítás kedvéért írom.
hanem az OEP ilyenirányú kifizetéseihez viszonyítva.
a felnőtt állampolgár, aki tejel a költségvetésbe, havi 162 forintot ér meg az OEPnek. Úgy értem, ennyit kap érte a háziorvos, ha megy, ha nem.
És ennek a 2x-ét fizeti maga az állampolgár minden alkalommal. az adózott, járulékkal csökkentett nettó fizetéséből.
csak az arányosítás kedvéért írom.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 17:55:25
Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.02.11. 17:46:21:
"Doomhammer volt az aki kiselőadást tartott arról, hogy az emberek fele él az átlagjövedelem felett, majd kétségbeesetten elkezdte magyarázni, hogy van valamiféle normális eloszlás. Buta."
Tunderem, a pofatlansagnak is van hatara. Miutan letaktaharkanyi-kommunikaciosoztal, belinkeltem egy angol jovedelemeloszlasi statisztikat, ami gyanusan haranggorbe alaku.
Te erre nem valaszoltal (nem kotelezo, csak a tenyt allapitom meg), de most ismet lehulyezel.
Nezz mar egy kicsit magadba. Nem vagy te olyan nagy koponya, mint amilyennek itt eloadod magad. Ha a fejedre olvasnank a beegeseidet, mar kozrohej targya lennel. Csak itt mindenkinek jobb dolga is van annal, hogy nagyszaju droidokkal foglalkozzon.
"Doomhammer volt az aki kiselőadást tartott arról, hogy az emberek fele él az átlagjövedelem felett, majd kétségbeesetten elkezdte magyarázni, hogy van valamiféle normális eloszlás. Buta."
Tunderem, a pofatlansagnak is van hatara. Miutan letaktaharkanyi-kommunikaciosoztal, belinkeltem egy angol jovedelemeloszlasi statisztikat, ami gyanusan haranggorbe alaku.
Te erre nem valaszoltal (nem kotelezo, csak a tenyt allapitom meg), de most ismet lehulyezel.
Nezz mar egy kicsit magadba. Nem vagy te olyan nagy koponya, mint amilyennek itt eloadod magad. Ha a fejedre olvasnank a beegeseidet, mar kozrohej targya lennel. Csak itt mindenkinek jobb dolga is van annal, hogy nagyszaju droidokkal foglalkozzon.
simonmondja... 2008.02.11. 17:55:56
Denever.
De a másik feléből a háziorvoson kívül azért egy-két kórház is kap , nem?
De a másik feléből a háziorvoson kívül azért egy-két kórház is kap , nem?
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 17:56:25
simonmondja... 2008.02.11. 17:41:14:
"Az én logikám szerint, ha a népharag általános, akkor a kormány jól teszi, ha magyaráz, viszont akkor miért ébredek minden reggel Tarlósra?"
Nocsak. Tarlos el meg?
Nem lattam fel eve.
"Az én logikám szerint, ha a népharag általános, akkor a kormány jól teszi, ha magyaráz, viszont akkor miért ébredek minden reggel Tarlósra?"
Nocsak. Tarlos el meg?
Nem lattam fel eve.
simonmondja... 2008.02.11. 17:57:22
Bocs, asszem valamit összeolvastam.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.11. 17:57:33
kedves Tündér,
nekem személy szerint pontkurvára mindegy, hogy X.Y. Fidesz/szadesz/maszop-alapító mit gondol a vizitdíjról. mind önnáló emberek vagyunk, jogunk van saját véleményformálásra.
egy icipicit se vesz igénybe a vizitdíj, mint extra teher. az elveimmel ellenkezik. illetőleg nem feltétlenül így önmagában, hanem a hozzákörített retorikával.
nekem személy szerint pontkurvára mindegy, hogy X.Y. Fidesz/szadesz/maszop-alapító mit gondol a vizitdíjról. mind önnáló emberek vagyunk, jogunk van saját véleményformálásra.
egy icipicit se vesz igénybe a vizitdíj, mint extra teher. az elveimmel ellenkezik. illetőleg nem feltétlenül így önmagában, hanem a hozzákörített retorikával.
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 18:03:40
Srácok ízelítő!!!!!
FÉK program:
Felkészült vállalkozó
Éber fogyasztó
Következetes hatóság
BBB program
Bitonytalanság: fekete gazdaság
Bizonyosság: Fogyasztó
Biztonság: fehér vállalkozó
"Játszunk együtt, de ne játszunk egymással" program :))))
jelentése: Ha egy élelmiszer rossz (hamis, hatóságilag lejárt), MINDEN FOGYASZTÓ!! SMS-t kap róla! (nyihaha)
üdv
FÉK program:
Felkészült vállalkozó
Éber fogyasztó
Következetes hatóság
BBB program
Bitonytalanság: fekete gazdaság
Bizonyosság: Fogyasztó
Biztonság: fehér vállalkozó
"Játszunk együtt, de ne játszunk egymással" program :))))
jelentése: Ha egy élelmiszer rossz (hamis, hatóságilag lejárt), MINDEN FOGYASZTÓ!! SMS-t kap róla! (nyihaha)
üdv
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.11. 18:07:48
Bazalt,
nem gondoltam, hogy ilyen sokra futja az adómból...
nem gondoltam, hogy ilyen sokra futja az adómból...
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 18:08:50
bazalttufa (exszejler) 2008.02.11. 18:03:40:
""Játszunk együtt, de ne játszunk egymással" program :))))
jelentése: Ha egy élelmiszer rossz (hamis, hatóságilag lejárt), MINDEN FOGYASZTÓ!! SMS-t kap róla! (nyihaha)"
Mar felteve, ha regisztralta magat mosoporfogyasztonak az emagyarorszag.hu portalon. Regisztracio hetfon es szerdan a 9-12-ig az okmanyirodakon. Kistelepuleseken a mobilpostanal is lehet regisztralni.
Nem tudom, mi a vihogas targya. Az en otletem volt es buszke vagyok ra, hogy megvalosul! Elore egy igazsagusabb, modernebb es ujabb Magyarorszagert!
""Játszunk együtt, de ne játszunk egymással" program :))))
jelentése: Ha egy élelmiszer rossz (hamis, hatóságilag lejárt), MINDEN FOGYASZTÓ!! SMS-t kap róla! (nyihaha)"
Mar felteve, ha regisztralta magat mosoporfogyasztonak az emagyarorszag.hu portalon. Regisztracio hetfon es szerdan a 9-12-ig az okmanyirodakon. Kistelepuleseken a mobilpostanal is lehet regisztralni.
Nem tudom, mi a vihogas targya. Az en otletem volt es buszke vagyok ra, hogy megvalosul! Elore egy igazsagusabb, modernebb es ujabb Magyarorszagert!
Srí 2008.02.11. 18:14:25
Ötvöspéter, megnyertem a fogadást. Karsai József "nem"-mel szavazott. Minden tiszteletem és megbecsülésem az övé.
irrelevant 2008.02.11. 18:44:10
Igen, igazad lett. :)
lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.02.11. 18:59:26
Na mi van, Jo Tunder, este haromnegyed hatra megtanultal erteni az egeszsegbiztositashoz?
Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.02.11. 17:46:21
Fel otkor meg nem ertettel hozza...
Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.02.11. 16:37:21
Igy kell ezt csinalni, well done!
Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.02.11. 17:46:21
Fel otkor meg nem ertettel hozza...
Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.02.11. 16:37:21
Igy kell ezt csinalni, well done!
irrelevant 2008.02.11. 19:10:53
Őt is megfertőzte a cukimagyar okoskodás, hú-ha.
Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 19:51:21
bazalttufa aka. szejler, köszi az ízelítőt, asztal alá röhögtem magam tőle, de komolyan:))))))
irrelevant 2008.02.11. 20:01:26
"Bizonytalanság: fekete gazdaság
Bizonyosság: Fogyasztó
Biztonság: fehér vállalkozó"
Ennek valahogy nagyon rabláncos-korbácsos gyarmattartó íze van :D:D
Bizonyosság: Fogyasztó
Biztonság: fehér vállalkozó"
Ennek valahogy nagyon rabláncos-korbácsos gyarmattartó íze van :D:D
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 20:17:51
otvospeter
Ez a rasszista felhang nem is tűnt fel :)
Ma reggel többszáz magasabb beosztású köztisztviselő (pártszimpátiától függetlenül)szó szerint sírva fetrengett a röhögéstől.
igazgatói felkonf: "mindenkitől a lehetséges! legnagyobb önuralmat kérem"
Az egy dolog, hogyan sikerült egy elsőéves büfészakos elképzeléseit a reformokról kormányprogramba önteni, de SMS minden lejárt szalámiról?? Ezt így hogy, baszd meg?
Csak remélni tudom, az összeset forwardolják annak a telefonjára, aki ezt kitalálta.
Ez a rasszista felhang nem is tűnt fel :)
Ma reggel többszáz magasabb beosztású köztisztviselő (pártszimpátiától függetlenül)szó szerint sírva fetrengett a röhögéstől.
igazgatói felkonf: "mindenkitől a lehetséges! legnagyobb önuralmat kérem"
Az egy dolog, hogyan sikerült egy elsőéves büfészakos elképzeléseit a reformokról kormányprogramba önteni, de SMS minden lejárt szalámiról?? Ezt így hogy, baszd meg?
Csak remélni tudom, az összeset forwardolják annak a telefonjára, aki ezt kitalálta.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.11. 20:25:43
Kedves denever,
Semmi bajom sincs azokkal akik a vizitdíj ellen szavaznak. Akkor sem ha elvből. Ez nem irónia, én ezt komolyan gondolom. Általában igaz, hogy ellenszenvezek azzal, hogy ilyesmiről népszavazást tartanak, de ez van ezt kell szeretni. Az zavar amikor balkáni iskolázottságú figurák kiselőadást tartanak a vizitdíj ellen vagy mellett. Egy baromira intelligens ember argumentálását azzal szemben amit én gondolok, jobban tisztelem mint egy faszkalapét aki osztja a nézeteim. Elitista vagyok. Ellenben tudom, hogy mennyire nem értek a közgazdaságtudományhoz. Sajnálom, mert érdekelt volna, de már késő. Komoly dolog, érzék kell hozzá és baromi nagy tudás.
irrelevant 2008.02.11. 20:26:22
--- Kedves feher fogyaszto! (30-5679341)
Kistarcsa, Kossuth u. 3., 49. sz. vegyesbolt, c.t.: Vagvolgyi Palne (adoszam: 18000294-1-42) AVAS SZOTYIMAG. Jatsszunk egyutt de ne jatsszunk egymassal. Uj Magyarorszagert ---
Kistarcsa, Kossuth u. 3., 49. sz. vegyesbolt, c.t.: Vagvolgyi Palne (adoszam: 18000294-1-42) AVAS SZOTYIMAG. Jatsszunk egyutt de ne jatsszunk egymassal. Uj Magyarorszagert ---
irrelevant 2008.02.11. 20:35:05
Kedves Jó Tündér! Kár, hogy a jófejséget, a humorérzéket és az empátiát nem tanítják az iskolában, mert akkor most nem lennél ilyen savanyú okostojás.
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.11. 20:43:36
Tunder
Közgazda vagyok, foglalkoztam a témával, elolvastam minden előkészítő anyagot, ami publikus volt.
Ezzel együtt sem vagyok szakértő, nyilván, de az a jelenlegi ismeretanyagommal és tudásszintemmel is tisztán kivehető, a jelenlegi törvény elképesztően slendrián és szó szerint életveszélyes hiányosságok halmazát cipeli magán. Mihályi Péter meg az egyik legarogánsabb felületes pöcs, aki valaha megfordult a szakmában.
Mindegy, majd a FÉK program segít rajta.
Közgazda vagyok, foglalkoztam a témával, elolvastam minden előkészítő anyagot, ami publikus volt.
Ezzel együtt sem vagyok szakértő, nyilván, de az a jelenlegi ismeretanyagommal és tudásszintemmel is tisztán kivehető, a jelenlegi törvény elképesztően slendrián és szó szerint életveszélyes hiányosságok halmazát cipeli magán. Mihályi Péter meg az egyik legarogánsabb felületes pöcs, aki valaha megfordult a szakmában.
Mindegy, majd a FÉK program segít rajta.
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 20:46:19
"Bizonytalanság: fekete gazdaság
Bizonyosság: Fogyasztó
Biztonság: fehér vállalkozó"
Szerintem ez inkább egy elég erős 1984 paródia :DDDD
Bizonyosság: Fogyasztó
Biztonság: fehér vállalkozó"
Szerintem ez inkább egy elég erős 1984 paródia :DDDD
Téglagyári Megálló 2008.02.11. 20:49:15
Bazmeg, ez nem paródia, ez a valóság...
(ezt egyébként a Dilbertről mondta egy olvasója)
(ezt egyébként a Dilbertről mondta egy olvasója)
irrelevant 2008.02.11. 20:53:25
szejler, van még? :)
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 21:07:49
Hát ez az, ez a valóság, de paródiának tűnik
aranyhaj.blogspot.com 2008.02.11. 21:18:26
Mi bajotok, Tündér nem mondott butaságot. Jobb, ha érvekkel vitatkoznak, mintha anyázással (és sajnos az utóbbiból vannak jóval többen). Így "politizálni" a kukásautón dolgozó közhasznú munkás is tud. Érvek, ismeretek kellenek.
aranyhaj.blogspot.com
irrelevant 2008.02.11. 21:18:26
Akinek alacsony a vérnyomása, Újságíróklub MOST az ATV-n. Nagyon kemény, markolom a szék karfáját.
irrelevant 2008.02.11. 21:20:32
Aranyhaj
Bár tudom, hogy az egész hsz-ed ürügye a linked reklámozása volt, és úgysem fogsz válaszolni, de azért megjegyezném: az nem érv, hogy kijelentjük, a vitapartner "buta", ahogy az sem, hogy iskolázatlansággal vádoljuk a másikat.
Bár tudom, hogy az egész hsz-ed ürügye a linked reklámozása volt, és úgysem fogsz válaszolni, de azért megjegyezném: az nem érv, hogy kijelentjük, a vitapartner "buta", ahogy az sem, hogy iskolázatlansággal vádoljuk a másikat.
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 21:24:46
orvospéter, Bolgár György állat jó :)
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.11. 21:26:35
lebontották a kordont egy darabon.
még egy tüntetőnek se jutott eszébe, hogy egy spaniferrel utánakösse az egyik elemet a kettes villamosnak? az elhúzná az egész kerítést!
Na az lenne aztán terrorakció a javából.
még egy tüntetőnek se jutott eszébe, hogy egy spaniferrel utánakösse az egyik elemet a kettes villamosnak? az elhúzná az egész kerítést!
Na az lenne aztán terrorakció a javából.
irrelevant 2008.02.11. 21:27:14
Bolgár első két szava a mai műsorban: "Orbán Viktor".
Őrnagy
Engem inkább most Avar készít ki. Nem igaz, amit összebeszél.
Őrnagy
Engem inkább most Avar készít ki. Nem igaz, amit összebeszél.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.11. 21:27:57
szejler,
Mihályi Péterről nagyjából mindenki azt mondja amit te.
Kedves jó ötvöspéter,
És még öreg is vagyok.
Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.11. 21:29:01
Én befejeztem az ATV-t. Nem tűri az Asszony a káromkodást :)
irrelevant 2008.02.11. 21:29:49
Kedves Jó Tündér
És?
És?
Google 2008.02.11. 23:43:34
Az "összeomlás szélére sodródott egészségügyben", (így jellemezte Lendvai Ildikó a hat évi kormányzásuk utáni helyzetet) arra a megállapításra jutott a kormányzat, hogy nem
annyira a lélegeztető-, mint inkább a pénztárgépek hiányoznak. A profit is tud ma már gyógyítani, igaz, nem széles tömegeket!
Most még inkább nem lennék a köztársasági elnök helyébe, igaz, ez a veszély nem fenyeget!
Ha útjára engedi a férctörvényt, akarva-akaratlanul részesévé válik ennek a ... merényletnek, nem?
Mindegy, csak ha túl leszünk ezen a nagy-nagy sötétségen, akkor jöhet a virradat!
És jőni fog, mert jőni kell!
annyira a lélegeztető-, mint inkább a pénztárgépek hiányoznak. A profit is tud ma már gyógyítani, igaz, nem széles tömegeket!
Most még inkább nem lennék a köztársasági elnök helyébe, igaz, ez a veszély nem fenyeget!
Ha útjára engedi a férctörvényt, akarva-akaratlanul részesévé válik ennek a ... merényletnek, nem?
Mindegy, csak ha túl leszünk ezen a nagy-nagy sötétségen, akkor jöhet a virradat!
És jőni fog, mert jőni kell!
tevevanegypupu 2008.02.11. 23:47:49
Tudom hogy komoly, tudom hogy tragikus, de ilyen jokat mar regen nevettem, pedig probalom FEK-ezni magamat..
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.12. 00:38:07
aranyhaj.blogspot.com 2008.02.11. 21:18:26:
"Mi bajotok, Tündér nem mondott butaságot. Jobb, ha érvekkel vitatkoznak, mintha anyázással"
Sajnos Tunderke eddig egyetlen érvet sem hozott fel sem a vizitdíj mellett, sem ellene. Faszkalapozott, kiskunfélegyházázott, engem lehülyézett, mesélt magáról meg az érzéseiről, de eddig egyetlen érvet sem vezetett elő.
Mondhatni, lelkizni jár ide.
Ami nem baj, de az egy másik játék.
"Mi bajotok, Tündér nem mondott butaságot. Jobb, ha érvekkel vitatkoznak, mintha anyázással"
Sajnos Tunderke eddig egyetlen érvet sem hozott fel sem a vizitdíj mellett, sem ellene. Faszkalapozott, kiskunfélegyházázott, engem lehülyézett, mesélt magáról meg az érzéseiről, de eddig egyetlen érvet sem vezetett elő.
Mondhatni, lelkizni jár ide.
Ami nem baj, de az egy másik játék.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.12. 14:18:50
Doomhammer,
Hamecz István és a Reakció számomra megfelelő mennyiségű érvet hozott a vizitdíj mellett. Ami ellen is vannak persze elfogadható érvek, a világ már ilyen.
A tandíj mellett és ellen is vannak érvek. Csak ez a népszavazás nem erről szól, ez a Gyurcsány-Orbán végtelenített szkanderopera egyik felvonása. Gratulálunk hozzá Cukimagyarországnak.
Egy biztos, egyetlen magyar egyetem sincs ma a legkiválóbb európai egyetemek között, ez az ami nem fog változni. Változhatna, mármint lenne valamennyi esély erre, de ez nem lenne izgalmas felvonása a fenti szkanderoperának, nem lehetne eladni rá elég jegyet, ezért erről továbbra sem lesz szó.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.12. 14:29:03
Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.02.12. 14:18:50:
"Hamecz István és a Reakció számomra megfelelő mennyiségű érvet hozott a vizitdíj mellett."
Kettot mondjal. Mondjuk Hamecztol.
"Csak ez a népszavazás nem erről szól, ez a Gyurcsány-Orbán végtelenített szkanderopera egyik felvonása."
Egok kuzdelme is biztos benne van. De emlekszel, hogyan kezdodott? Gyurcsany beszede kiszivargott es allandosultak a zavargasok. A Fidesz naggyuleseket kezdett a Parlament elott, de elzavartak onnan. Aztan tettek azt az - egyebkent igaz - kijelentest, hogy az egyetlen alkotmanyos eszkoz a tiltakozasra a nepszavazas es a Fidesz, mint alkotmanyos part, csak ezt tudja tenni. Ezt nehez szkandernek beallitani.
"Egy biztos, egyetlen magyar egyetem sincs ma a legkiválóbb európai egyetemek között, ez az ami nem fog változni. Változhatna, mármint lenne valamennyi esély erre,"
Es mi lenne a valtozas modja?
Penz?
A CEU-nak van, azok ott vannak a legkivalobbak kozott? Pedig elitegyetemnek keszult es mi lett belole?
Ahhoz, hogy a legkivalobb egyetemek koze bekeruljon egy magyar egyetem, eloszor is tanarok kellenek. Te ismersz olyanokat, akik nemzetkozi szinten tudnak tanitani mondjuk kozgazdaszokat, hogy a legsulyosabb hianyossagot emlitsem?
"Hamecz István és a Reakció számomra megfelelő mennyiségű érvet hozott a vizitdíj mellett."
Kettot mondjal. Mondjuk Hamecztol.
"Csak ez a népszavazás nem erről szól, ez a Gyurcsány-Orbán végtelenített szkanderopera egyik felvonása."
Egok kuzdelme is biztos benne van. De emlekszel, hogyan kezdodott? Gyurcsany beszede kiszivargott es allandosultak a zavargasok. A Fidesz naggyuleseket kezdett a Parlament elott, de elzavartak onnan. Aztan tettek azt az - egyebkent igaz - kijelentest, hogy az egyetlen alkotmanyos eszkoz a tiltakozasra a nepszavazas es a Fidesz, mint alkotmanyos part, csak ezt tudja tenni. Ezt nehez szkandernek beallitani.
"Egy biztos, egyetlen magyar egyetem sincs ma a legkiválóbb európai egyetemek között, ez az ami nem fog változni. Változhatna, mármint lenne valamennyi esély erre,"
Es mi lenne a valtozas modja?
Penz?
A CEU-nak van, azok ott vannak a legkivalobbak kozott? Pedig elitegyetemnek keszult es mi lett belole?
Ahhoz, hogy a legkivalobb egyetemek koze bekeruljon egy magyar egyetem, eloszor is tanarok kellenek. Te ismersz olyanokat, akik nemzetkozi szinten tudnak tanitani mondjuk kozgazdaszokat, hogy a legsulyosabb hianyossagot emlitsem?
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.12. 15:18:42
A CEU-n csak posztgraduális képzés van, amennyire tudom a közgazdaságtudományi képzésük aránylag jó. Azt hiszem, hogy ha minőségi közgazdaságtudományi képzést akar valaki ma, akkor külföldről (is) kellene hozni embereket. A természettudományos képzésben viszont elég lenne az, ha létrehoznák a kutatóegyetemeket, esetleg az MTA-val szorosabb kapcsolatban. Erre ma egyre kevesebb az esély.
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.12. 15:35:52
A CEU közgázképzése több területen is világszinvonalú.
Doom
A vizitdíj jelenlegi formában egyetlen értelme, a nyugdíjasok szociális életének csökkentése az orvosi, főleg háziorvosi rendelőkben.
Ezt a számok, és jobboldali orvosok is megerősítik.
Ami baj:
A polgárok EÜ tudatosságát ilyen alacsony összegek általánosságban nem erősítik. A hálapénz ugyan valamelyest csökkent, de ez kompenzáció nélkül kifejezetten szarul hat az EÜ munkapiacra (orvosok nyugatra, ápolók ahová tudnak), és a szerkezet pl kifejezetten bünteti az alacsony keresetű többféle betegségben szenvedő embereket. (ha nem egy probléma miatt léped át a 20 db orvos-beteg találkozó, továbbra is fizetni kell a vizitdíjat. Van akinek ez elviselhetetlen).
Doom
A vizitdíj jelenlegi formában egyetlen értelme, a nyugdíjasok szociális életének csökkentése az orvosi, főleg háziorvosi rendelőkben.
Ezt a számok, és jobboldali orvosok is megerősítik.
Ami baj:
A polgárok EÜ tudatosságát ilyen alacsony összegek általánosságban nem erősítik. A hálapénz ugyan valamelyest csökkent, de ez kompenzáció nélkül kifejezetten szarul hat az EÜ munkapiacra (orvosok nyugatra, ápolók ahová tudnak), és a szerkezet pl kifejezetten bünteti az alacsony keresetű többféle betegségben szenvedő embereket. (ha nem egy probléma miatt léped át a 20 db orvos-beteg találkozó, továbbra is fizetni kell a vizitdíjat. Van akinek ez elviselhetetlen).
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.12. 16:00:18
bazalttufa (exszejler) 2008.02.12. 15:35:52:
"A vizitdíj jelenlegi formában egyetlen értelme, a nyugdíjasok szociális életének csökkentése az orvosi, főleg háziorvosi rendelőkben. "
Es ez pontosan kinek es hogyan okoz megtakaritast?
"A polgárok EÜ tudatosságát ilyen alacsony összegek általánosságban nem erősítik."
A magas osszegek hogyan erositene'k?
Van, ahol magasak az osszegek es lass csudat, ott is csak a magasan kepzett, aktivan tajekozodo reteg egeszseges (erdekes modon nem a gazdagsagtol, hanem a kepzettsegtol fugg az egeszsegi allapot).
Penzzel nem lehet hatni az egeszsegtudatossagra, ez jol ismert, ezerszer leirtak. Az ember mar csak olyan, hogy amig egeszseges, nem torodik az egeszsegevel, utana meg semmi se draga, hogy meggyogyuljon vagy akar meg egy fel evet eljen. Ezert van az, hogy a piaci alapu egeszsegugyi megoldasok csak a koltsegek novekedeset eredmenyezhetik.
A halalfelelem melyebb dolog a racional, az allati agyunkbol jon.
"A vizitdíj jelenlegi formában egyetlen értelme, a nyugdíjasok szociális életének csökkentése az orvosi, főleg háziorvosi rendelőkben. "
Es ez pontosan kinek es hogyan okoz megtakaritast?
"A polgárok EÜ tudatosságát ilyen alacsony összegek általánosságban nem erősítik."
A magas osszegek hogyan erositene'k?
Van, ahol magasak az osszegek es lass csudat, ott is csak a magasan kepzett, aktivan tajekozodo reteg egeszseges (erdekes modon nem a gazdagsagtol, hanem a kepzettsegtol fugg az egeszsegi allapot).
Penzzel nem lehet hatni az egeszsegtudatossagra, ez jol ismert, ezerszer leirtak. Az ember mar csak olyan, hogy amig egeszseges, nem torodik az egeszsegevel, utana meg semmi se draga, hogy meggyogyuljon vagy akar meg egy fel evet eljen. Ezert van az, hogy a piaci alapu egeszsegugyi megoldasok csak a koltsegek novekedeset eredmenyezhetik.
A halalfelelem melyebb dolog a racional, az allati agyunkbol jon.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.12. 16:02:30
Jo Tunder · eg.nolblog.hu/ 2008.02.12. 15:18:42:
"A természettudományos képzésben viszont elég lenne az, ha létrehoznák a kutatóegyetemeket,"
Az ELTE vagy a BME a rengeteg doktoranduszaval miert nem ilyen?
Az akademiai kutatointezetek miert nem kepesek az egyetemekkel egyuttmukodni a minoseg javitasa erdekeben?
Nekem megvannak a valaszaim, de kivancsi vagyok, te hogy latod.
"A természettudományos képzésben viszont elég lenne az, ha létrehoznák a kutatóegyetemeket,"
Az ELTE vagy a BME a rengeteg doktoranduszaval miert nem ilyen?
Az akademiai kutatointezetek miert nem kepesek az egyetemekkel egyuttmukodni a minoseg javitasa erdekeben?
Nekem megvannak a valaszaim, de kivancsi vagyok, te hogy latod.
Devil Inside 2008.02.12. 17:11:03
Jo Tunder:
"Miközben a magyar közgazdaságtudományi képzés a legrosszabbak közé tartozik a világon, cukimagyar ember az rögtön közgazdász is, már amikor éppen nem vizeletminta vagy relativitáselmélet szakértő."
Tudom, hogy tegnapi mondat, de már akkor is reagálni akartam rá:
- egyrészt az egészségügyi rendszer nem tisztán közgazdasági kérdés, társadalompolitikai és orvosszakmai szempontokat is figyelembe kell(ene) venni;
- az a kitétel, hogy a "fent a szakemberek" majd nagyon tudják más országban sem feltétlenül igaz, itt pedig a kontraszelekció miatt pláne. Az esetleg jó szakemberek ellenére rengeteg hibás, politikailag vagy anyagilag motivált döntés születik ott fent, nem beszélve ennek a gárdának a projekt-menedzselési képességeiről, ami gyakorlatilag nincs.
"Miközben a magyar közgazdaságtudományi képzés a legrosszabbak közé tartozik a világon, cukimagyar ember az rögtön közgazdász is, már amikor éppen nem vizeletminta vagy relativitáselmélet szakértő."
Tudom, hogy tegnapi mondat, de már akkor is reagálni akartam rá:
- egyrészt az egészségügyi rendszer nem tisztán közgazdasági kérdés, társadalompolitikai és orvosszakmai szempontokat is figyelembe kell(ene) venni;
- az a kitétel, hogy a "fent a szakemberek" majd nagyon tudják más országban sem feltétlenül igaz, itt pedig a kontraszelekció miatt pláne. Az esetleg jó szakemberek ellenére rengeteg hibás, politikailag vagy anyagilag motivált döntés születik ott fent, nem beszélve ennek a gárdának a projekt-menedzselési képességeiről, ami gyakorlatilag nincs.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.12. 17:15:57
bazalttufa (exszejler) 2008.02.12. 15:35:52:
"A CEU közgázképzése több területen is világszinvonalú."
Akkor nyilvan jo magasan vannak az europai egyetemek listajan, nem?
"A CEU közgázképzése több területen is világszinvonalú."
Akkor nyilvan jo magasan vannak az europai egyetemek listajan, nem?
Téglagyári Megálló 2008.02.12. 17:24:48
Doomie, azt írod:
"Az ELTE vagy a BME a rengeteg doktoranduszaval miert nem ilyen?"
Ne haragudj, hogy ezt mondom, de ne röhögtess. Ahol nincs papír a nyomtatóban, nincsenek modern könyvek a könyvtárban, a konferenciára utazást meg valami luxusnak tekintik, ott ne várj nemzetközi teljesítményt a doktoranduszoktól. No és ahol a konzulens azt mondja: "nem fogok semmit sem segíteni" és ezt be is tartja három éven át...
Kurvaság van itten kérem, nem tudomány!
"Az ELTE vagy a BME a rengeteg doktoranduszaval miert nem ilyen?"
Ne haragudj, hogy ezt mondom, de ne röhögtess. Ahol nincs papír a nyomtatóban, nincsenek modern könyvek a könyvtárban, a konferenciára utazást meg valami luxusnak tekintik, ott ne várj nemzetközi teljesítményt a doktoranduszoktól. No és ahol a konzulens azt mondja: "nem fogok semmit sem segíteni" és ezt be is tartja három éven át...
Kurvaság van itten kérem, nem tudomány!
bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.12. 17:55:47
Doomhammer
Fog az feljebb lépni. Nem instant jelenik meg a teljesítmény a listákban.
eü: megtakarítás: idő. A tied és a doktoré. Nem kevés.
"Penzzel nem lehet hatni az egeszsegtudatossagra, ez jol ismert, ezerszer leirtak. Az ember mar csak olyan, hogy amig egeszseges, nem torodik az egeszségevel, utana meg semmi se draga, hogy meggyogyuljon vagy akar meg egy fel evet eljen. Ezert van az, hogy a piaci alapu egeszsegugyi megoldasok csak a koltsegek novekedeset eredmenyezhetik."
Ez így nem igaz. Megfelelő rendszerben, aminek része az anyagi ösztönzés is, rá lehet bírni a polgárokat pl szűrésre. A magánbiztosítói rendszer pl általában hatékonyabb ezen a területen.
Doom. Te kissé túlértékeled a józan ész, és alul a szakmai hozzáértés jelentőségét. No offense, de már másodszor mondom: valamivel több szerénységet, óvatosságot vagy legalább kevesebb határozottságot.
Egészségügyben nálad nagyobb koponyák évtizedek tapasztalatával és felkészültségével is sokkal több feltételes módot használnak mint te. Némi rendszertelen utánolvasással, a józan észre építve, teljesen tévutra mehetsz.
Itt kevés a biztos, csak az, hogy öregszik a társdalmunk és foly. nő az EÜ ellátás egy főre eső költsége is. A helyes válaszok viszont mindíg helyzet és a helyi jellegzetességek függvényei.
Fog az feljebb lépni. Nem instant jelenik meg a teljesítmény a listákban.
eü: megtakarítás: idő. A tied és a doktoré. Nem kevés.
"Penzzel nem lehet hatni az egeszsegtudatossagra, ez jol ismert, ezerszer leirtak. Az ember mar csak olyan, hogy amig egeszseges, nem torodik az egeszségevel, utana meg semmi se draga, hogy meggyogyuljon vagy akar meg egy fel evet eljen. Ezert van az, hogy a piaci alapu egeszsegugyi megoldasok csak a koltsegek novekedeset eredmenyezhetik."
Ez így nem igaz. Megfelelő rendszerben, aminek része az anyagi ösztönzés is, rá lehet bírni a polgárokat pl szűrésre. A magánbiztosítói rendszer pl általában hatékonyabb ezen a területen.
Doom. Te kissé túlértékeled a józan ész, és alul a szakmai hozzáértés jelentőségét. No offense, de már másodszor mondom: valamivel több szerénységet, óvatosságot vagy legalább kevesebb határozottságot.
Egészségügyben nálad nagyobb koponyák évtizedek tapasztalatával és felkészültségével is sokkal több feltételes módot használnak mint te. Némi rendszertelen utánolvasással, a józan észre építve, teljesen tévutra mehetsz.
Itt kevés a biztos, csak az, hogy öregszik a társdalmunk és foly. nő az EÜ ellátás egy főre eső költsége is. A helyes válaszok viszont mindíg helyzet és a helyi jellegzetességek függvényei.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.12. 20:53:05
bazalttufa (exszejler) 2008.02.12. 17:55:47:
"Doom. Te kissé túlértékeled a józan ész, és alul a szakmai hozzáértés jelentőségét."
Nézd, bazalttufa, le fogsz döbbenni, de ehhez a témához én állatira értek. Nem akarok túl magabiztosnak látszani, hiszen én se találtam fel a tökéletes egészségfinanszírozást, ahogy más se. Annyit viszont olvastam és vitatkoztam a témában, hogy pontosan ismerem, melyik érvet ki írta le először és hány évtizeddel ezelőtt.
Például a teljes vizitdíj-vita lement Kanadában vagy 20 éve. Egyetlen érv se hangzott el a magyarországi vitában, amit ott nem sütöttek volna el. Kicsit szomorú, hogy a világot nem tudtuk megváltani.
Az érvvel kapcsolatban: nézd, ha egyetlen ember is nem megy el orvoshoz azért, mert vizitdíjat kell fizetnie és ezért károsodik az egészsége vagy netán drága kezelésre szorul emiatt, az már elég érv arra, hogy elfelejtsük a "ne trécseljenek a nyuggerek a váróban" című üzenetet.
"Doom. Te kissé túlértékeled a józan ész, és alul a szakmai hozzáértés jelentőségét."
Nézd, bazalttufa, le fogsz döbbenni, de ehhez a témához én állatira értek. Nem akarok túl magabiztosnak látszani, hiszen én se találtam fel a tökéletes egészségfinanszírozást, ahogy más se. Annyit viszont olvastam és vitatkoztam a témában, hogy pontosan ismerem, melyik érvet ki írta le először és hány évtizeddel ezelőtt.
Például a teljes vizitdíj-vita lement Kanadában vagy 20 éve. Egyetlen érv se hangzott el a magyarországi vitában, amit ott nem sütöttek volna el. Kicsit szomorú, hogy a világot nem tudtuk megváltani.
Az érvvel kapcsolatban: nézd, ha egyetlen ember is nem megy el orvoshoz azért, mert vizitdíjat kell fizetnie és ezért károsodik az egészsége vagy netán drága kezelésre szorul emiatt, az már elég érv arra, hogy elfelejtsük a "ne trécseljenek a nyuggerek a váróban" című üzenetet.
irrelevant 2008.02.12. 21:09:12
A "ne trécseljenek a nyuggerek a váróban" azért is baromság, mert egy váróban hobbiból trécselő nyugger (van ilyen?) egy hónap alatt összegyűjti azt a mennyiségű vizitdíjat, ami után már nem kell fizetnie többé. A vizitdíj mindenkit szívat, csak épp a hobbibeteg nyuggereket nem.
De biztos ezt is elpuffantották már Kanadában (is, meg itthon is) :D
De biztos ezt is elpuffantották már Kanadában (is, meg itthon is) :D
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.12. 21:37:32
otvospeter 2008.02.12. 21:09:12:
"De biztos ezt is elpuffantották már Kanadában (is, meg itthon is) :D"
Nem, Kanadában más statisztikákat készítettek. Megpróbálták felbecsülni, mennyi lehet azon betegeknek az aránya, akik hipochonderként, lényegében szórakozásból járnak orvoshoz, "felesleges fogyasztást" generálva. Azt találták, hogy habár nehéz megbecsülni, úgy 5% körül lehetnek. Ezek egy része nem nyugdíjas, tehát a vizitdíj (1-2 dollárral kísérleteztek ott) nem riasztja el őket.
Azt találták, hogy az emberek nem szórakozásból járnak orvoshoz - ismét egy józan észérv, amit aztán a kutatások igazoltak. Azt találták, hogy aki orvoshoz megy, annak általában valami baja is van (bár gyakran magas orvosi szaktudás szükséges annak kiderítéséhez, hogy micsoda). Azt is találták, hogy a legtöbb "indokolatlan fogyasztást" maguk az orvosok generálják, akik utólag feleslegesnek bizonyuló vizsgálatokat és kezeléseket írnak elő - a kezelések és vizsgálatok megdöbbentő kétharmada volt ilyen! Ennek egyrészről mindenképpen oka az, hogy az orvostudomány megdöbbentően keveset tud és ezért nagyon sokszor tapogatóznak vaktában, a másik oldala viszont az a kellemetlen tény, hogy az orvosok a keresletüket maguk generálják, erről ismételten volt néhány érdekes vizsgálat.
Mint mondom, ezek évtizednél is idősebb eredmények.
"De biztos ezt is elpuffantották már Kanadában (is, meg itthon is) :D"
Nem, Kanadában más statisztikákat készítettek. Megpróbálták felbecsülni, mennyi lehet azon betegeknek az aránya, akik hipochonderként, lényegében szórakozásból járnak orvoshoz, "felesleges fogyasztást" generálva. Azt találták, hogy habár nehéz megbecsülni, úgy 5% körül lehetnek. Ezek egy része nem nyugdíjas, tehát a vizitdíj (1-2 dollárral kísérleteztek ott) nem riasztja el őket.
Azt találták, hogy az emberek nem szórakozásból járnak orvoshoz - ismét egy józan észérv, amit aztán a kutatások igazoltak. Azt találták, hogy aki orvoshoz megy, annak általában valami baja is van (bár gyakran magas orvosi szaktudás szükséges annak kiderítéséhez, hogy micsoda). Azt is találták, hogy a legtöbb "indokolatlan fogyasztást" maguk az orvosok generálják, akik utólag feleslegesnek bizonyuló vizsgálatokat és kezeléseket írnak elő - a kezelések és vizsgálatok megdöbbentő kétharmada volt ilyen! Ennek egyrészről mindenképpen oka az, hogy az orvostudomány megdöbbentően keveset tud és ezért nagyon sokszor tapogatóznak vaktában, a másik oldala viszont az a kellemetlen tény, hogy az orvosok a keresletüket maguk generálják, erről ismételten volt néhány érdekes vizsgálat.
Mint mondom, ezek évtizednél is idősebb eredmények.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.13. 10:46:16
Na, es meg egy kis adalek.
szlovenszko.blog.hu/2008/02/13/reform_szlovak_modra
Ott is a vizitdij verte ki a biztositekot. Az egy megbizhato rendelkezes, ahol bevezetik, ott a bevezeto sulyosan nepszerutlen lesz. Kanadai tapasztalat, '70-es evek. Azert Kelet-Europaban tovabb kiserleteznek vele.
Mert a periferian gond nelkul el lehet adni masodlagos frissessegu otleteket is.
szlovenszko.blog.hu/2008/02/13/reform_szlovak_modra
Ott is a vizitdij verte ki a biztositekot. Az egy megbizhato rendelkezes, ahol bevezetik, ott a bevezeto sulyosan nepszerutlen lesz. Kanadai tapasztalat, '70-es evek. Azert Kelet-Europaban tovabb kiserleteznek vele.
Mert a periferian gond nelkul el lehet adni masodlagos frissessegu otleteket is.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.13. 18:05:32
"Nézd, bazalttufa, le fogsz döbbenni, de ehhez a témához én állatira értek. " (Doomhammer)
Le fogsz dobbenni Doomhammer, en meg egyaltalan nem ertek hozza. Komoly. Eleg sokaig kell gyakorolni a dolgot, de utana megy. Az ember lelazit, egy-ket-har, es nem ert a health economics nevu tudomanyhoz plusz bonuszkent az egeszsegugybiztositas elmeletehez. Nem volt konnyu, sokat dolgoztam rajta, de megerte.
Le fogsz dobbenni Doomhammer, en meg egyaltalan nem ertek hozza. Komoly. Eleg sokaig kell gyakorolni a dolgot, de utana megy. Az ember lelazit, egy-ket-har, es nem ert a health economics nevu tudomanyhoz plusz bonuszkent az egeszsegugybiztositas elmeletehez. Nem volt konnyu, sokat dolgoztam rajta, de megerte.
Manyi Béci 2008.02.13. 18:16:29
:)
Én nagyon bírnám, ha Doomhammer és Jó Tündér összeverekednének, lehetne fogadásokat kötni, drukkolni, egyáltalán, valami izgalmas történne végre a blogon! A magam részéről Doomhammerre fogadok a horgolt sapkája miatt.
És érnek az övön aluli ütések is!!
(hátradől)
Én nagyon bírnám, ha Doomhammer és Jó Tündér összeverekednének, lehetne fogadásokat kötni, drukkolni, egyáltalán, valami izgalmas történne végre a blogon! A magam részéről Doomhammerre fogadok a horgolt sapkája miatt.
És érnek az övön aluli ütések is!!
(hátradől)
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.13. 18:22:56
Valami rosszat mondtam ? Meg ilyet.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.13. 18:35:58
Manyi Béci 2008.02.13. 18:16:29:
"Én nagyon bírnám, ha Doomhammer és Jó Tündér összeverekednének,"
Nem akarja maga lealazni?
Kijon a gyakorlatbol es akkor mi lesz?
Ne aggodjon, amint latja, Tunder csak "ki a hulye" jatekot hajlando jatszani.
Abban meg maga nagyon jo. Ha aggodik, majd en bedobok nehany nagykepu szakkifejezest, amivel megdobhatja a Tundert. Tok mindegy, mit jelentenek.
"Én nagyon bírnám, ha Doomhammer és Jó Tündér összeverekednének,"
Nem akarja maga lealazni?
Kijon a gyakorlatbol es akkor mi lesz?
Ne aggodjon, amint latja, Tunder csak "ki a hulye" jatekot hajlando jatszani.
Abban meg maga nagyon jo. Ha aggodik, majd en bedobok nehany nagykepu szakkifejezest, amivel megdobhatja a Tundert. Tok mindegy, mit jelentenek.