Az imént olvasott Tallián-bejegyzés hatására billentyűzetet ragadtam, hogy ideszösszentsek néhány gondolatot, mi is az a konzervatív kultúra (ha van olyan, egyáltalán). Teszem ezt, mint egyszerű kultúrafogyasztó és mint a Reakció kultúra rovatának szerkesztője.
Hogy egyből a közepébe vágjunk: szerintem nincs konzervatív kultúra. Lehet, hogy ez polgárpukkasztó gondolatnak tűnik, de rögvest el is magyarázom. Kiskáté, első szabály: a konzervativizmus nem ideológia, hanem attitűd. Elválasztani az értékeset a gagyitól, a búzát az ocsútól, a jót a rossztól - egyáltalán: választani tudni, nos, az a konzervativizmus. Miért kell azon görcsölni, hogy a jó konzervatív vajon hallgathatja-e az elmúlt negyven év popzenéjét, ellátogathat-e kortárs darabokra avagy nem?
Aki így tesz, épp az ún. Másik Oldal sztereotípiáinak tesz eleget, melyek szerint, aki konzervatív, az tudatlan, az mucsai, az nincs képben, az nem érti a mai világot stb. Hát, nem kell megtenni azt a szívességet nekik, hogy megfeleljünk az általuk felállított világértelmezésnek. Sőt, mi több, nekünk kell "alternatív" (höhö, ismerős szó furcsa kontextusban) kereteket felépíteni a korábbi, mára mainstreammé vált "alternatív" kultúrával szemben. Vagy éppen: megmutatni, hogy mi náluk is jobban értjük a világot, a kultúrát, amiben élünk. Éppen azért, mert nem vagyunk teljesen elveszve a poszt-posztmodern akármiben, mivel skrupulusoktól mentesen tudunk ragaszkodni a régi, időtálló értékekhez. Mert vannak olyanok.
És ami nem kis feladat: fel kell építeni az ellenkultúra ellenkultúráját. És - az eredeti ellenkultúrával szemben - nem kell megtagadni az elődöt, hanem annak (és a "hagyományos kultúrának") időtálló értékeit megtartva szintetizálni kell mindent, ideologikus-kommunitárius korlátoltság nélkül. Organikusan, szervesen, ahogy azt az okosok mondják. Lehet, hogy mindannyian más eredményre jutunk, de ez benne a szép, ez az élet, he.
Kis kitérő: nem volt véletlen az előbbi "ún. Másik Oldal" kitétel. Bár bizonyos szintig fontos különbséget tennünk az eltérő felfogású kulturális közösségek, "táborok" között, ez (a politikai értelemben vett táborokkal szemben) ne legyen már élethalálharc! Az, hogy ki milyen kulturális preferenciákkal rendelkezik, az ne okozzon akkora törésvonalat, mint a hazai (ex)kommunista-(ex)antikommunista táborok örök háborúja! Ugyanis utoljára a gimi első éveiben szakadhat illésesek-omegások / metálosok-depesesek / raverek-nirvanások mentén a közösség. Felnőtt, gondolkodó emberek számára a mai kor kínálta ezerszínű kulturális élet legfeljebb érdekes, izgalmas eszmecserék alapja lehet, nem a szembenállásé. És a határok legyenek átjárhatóak, mindenféle értelemben.
A sokat emlegetett komolyzene-könnyűzene vélt vagy valós határvonalánál húzott konzervatív - nem konzervatív kultúra szétválasztása már rég okafogyottá vált. Lehet, hogy a hatvanas évektől a nyolcvanasokig épp ott húzodott az idősebb és fiatalabb nemzedékek közötti határ, ami az ismert társadalmi-történelmi folyamatok miatt jóval több konfliktussal járt, mint a korábbiakban (és a későbbiekben!). De kérem, én 1981-ben születtem, huszonakárhány évvel az első Presley-lemez megjelenése után. Innen nézve, a könnyűzene és a kortárs populáris kultúra egyéb ágazatai már beleivódtak e sorok szerzőjébe, annak kisközösségeibe, sőt, már szüleibe is.
Ha ez a helyzet, akkor már nem lehet azt mondani, hogy "ha én konzervatív vagyok, akkor én kizárólag operába járok és klasszikusokat hallgatok CD-n, és semmi mást, mert az már gyanúsan újmódi dolog". Miért nem? Egyrészt, mert akkor ideologikusan gondolkodnék, ami lehetetlen, ha komolyan veszem a konzervatív jelzőt; másrészt: mint fentebb említettem, kizárnám magamat a jelenkor (és kortársaim) kulturális életéből; harmadrészt: mert egyszerűen ilyen az ízlésem. Jobban érzem magam, ha The Who-t (U2-t, REM-et, Sex Pistolst, Fatboy Slimet, Kaiser Chiefst) hallgatok, mint ha klasszikusokat fülelek le. Ugyanakkor elismerem azt, hogy utóbbiak zeneileg értékesebbek, mert több tudás, több művészet, több munka és ihlet van bennük, de még nem szereztem elég tudást, hogy a valódi helyükön kezeljem őket.
De pl. a klasszikus irodalmat és képzőművészetet is messze a kortárs fölé helyezem (utóbbiak egy jelentős része átverés, megúszás, önámítás, és itt most durván általánosítottam). Azért, mert mint az elején említettem: el tudom választani az értékeset az értéktelentől, a búzát az ocsútól stb., bár tudom, hogy nagyjából holtomig kell tanulnom, művelődnöm, fejlődnöm, ellentétben néhány fiatal megmondóemberrel, akik korán az ítélőmester szerepében tetszelegnek.
A novemberi lapszámban írtunk egy összeállítást a punkról, benne Pozsonyi Ádám és Para-Kovács Imre vendégpublijaival: megmutattuk, hogy átjárhatóak a határok, és még egy mai konzi számára is vannak értékek a punkban. Ez a felfogás lehet, hogy felháborítja a prűdebb konzervatívokat és a még prűdebb ballibeket, de hát mi a Reakció vagyunk, ez a dolgunk, szmájli.
És még valami: a "konzervatív kultúra" ideológiát jelentene, ami értelmetlen a k. betűs jelző használata esetén. Ez olyan, mintha "szocialista", esetleg "liberális kultúráról" beszélnénk, ami ugye irányított művészetet jelent, és az - bár vannak rá példák - minden jóérzésű konzi számára vállalhatatlan dolog. A dolgok szétválasztására egy példa: kiválóan tudom élvezni az Anima minőségi popzenéjét, függetlenítve Prieger Zsolt baloldali kirohanásaitól.
A konzervatív kultúra giccsszerűen hamvasi álomképe végezetül a következő: kora őszi napfényben, lugasban ülve, egyik kézben egy jó pohár bor, másikban egy jó könyv (esetleg Hamvas), amit hátradőlve, lustálkodva olvasunk. Az ideológiai határokon való görcsölést meg hagyjuk meg liberális és szocialista tesóinknak.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr30282417
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
irrelevant 2008.01.05. 21:09:35
Nem tapintottál érzékeny pontomra, sosem hallgatok világzenét. Csak kicsit elképedtem, hogy rákeresel valamire a youtube-on, belenézel egy dalba, aztán megmondod, hogy egy számodra vadidegen embernek az tetszhet-e igazán vagy nem.
A liberális műélvezeted meg egy nagy baromság. Ne akard már jobban tudni, hogy kinek milyen zene miért tetszik, mert ennél szubjektívebb dolog nincs a világon. Nem mindenkinek fülbemászó például az, ami neked az. Az a világzene, ami számodra "nem fülbemászó" tehát(!) autentikus (mekkora baromság ez is, hogy a kettő közé egyenlőségjelet teszel), az még lehet fülbemászó másnak.
A diszkósított vackokról egyébként egyezik a véleményünk, a műfajok ilyen primitív keverése nekem a giccs kategóriába tartozik.
De ne próbáld már összekeverni a zenehallgatást a politikával, és osztogatni a pecséteket, hogy "igen, ezt te tényleg élvezheted", mert kifutok a világból.
A liberális műélvezeted meg egy nagy baromság. Ne akard már jobban tudni, hogy kinek milyen zene miért tetszik, mert ennél szubjektívebb dolog nincs a világon. Nem mindenkinek fülbemászó például az, ami neked az. Az a világzene, ami számodra "nem fülbemászó" tehát(!) autentikus (mekkora baromság ez is, hogy a kettő közé egyenlőségjelet teszel), az még lehet fülbemászó másnak.
A diszkósított vackokról egyébként egyezik a véleményünk, a műfajok ilyen primitív keverése nekem a giccs kategóriába tartozik.
De ne próbáld már összekeverni a zenehallgatást a politikával, és osztogatni a pecséteket, hogy "igen, ezt te tényleg élvezheted", mert kifutok a világból.
szejler 2008.01.05. 21:13:51
Ahogy írtam, Evora a Zöld-foki szigetekről származik. Nem spanyol, nem "csomagolt" zene. Autentikus.
bővebben: en.wikipedia.org/wiki/Ces%C3%A1ria_%C3%89vora
bővebben: en.wikipedia.org/wiki/Ces%C3%A1ria_%C3%89vora
irrelevant 2008.01.05. 21:16:52
Autentikus??? És Turbulencia számára is élvezhető volt? Az nem lehet, akkor ez azt jelentené, hogy Turbulencia is egy liberális, narcisztikus műélvező! :DDD
Turbulencia (törölt) 2008.01.05. 21:42:10
otvospeter:
"megmondod, hogy egy számodra vadidegen embernek az tetszhet-e igazán vagy nem."
Hát, valóban feltételezem, hogy szejler NEM a Zöld-foki szigetekről származik. Szóljatok, ha tévedek :)
Nem azt mondtam, hogy ami nem fülbemászó, az autentikus, hanem azt, hogy ami autentikus általában nem fülbemászó.
Nem keverem a zenehallgatást a politikával, nem az SZDSZ-szavazókról beszélek, hanem a hú de nyitott kis sznobokról, illetve (ez esetben) a marketing által megetetett vásárlókról.
szejler:
Mit bizonyít az a wikipédia-oldal? Nem mondtam, hogy nem onnan származik. Használd a józan eszed talán. Még a Bésame muchot is éneklik - hát megsúgom, hogy a Bésame mucho NEM Zöld-foki tradicionális népdal, akármilyen szentimentálisan rezegteti is a hangszálait (bocsika, szubjektív vélemény! :) Cesária.
en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9same_Mucho
"megmondod, hogy egy számodra vadidegen embernek az tetszhet-e igazán vagy nem."
Hát, valóban feltételezem, hogy szejler NEM a Zöld-foki szigetekről származik. Szóljatok, ha tévedek :)
Nem azt mondtam, hogy ami nem fülbemászó, az autentikus, hanem azt, hogy ami autentikus általában nem fülbemászó.
Nem keverem a zenehallgatást a politikával, nem az SZDSZ-szavazókról beszélek, hanem a hú de nyitott kis sznobokról, illetve (ez esetben) a marketing által megetetett vásárlókról.
szejler:
Mit bizonyít az a wikipédia-oldal? Nem mondtam, hogy nem onnan származik. Használd a józan eszed talán. Még a Bésame muchot is éneklik - hát megsúgom, hogy a Bésame mucho NEM Zöld-foki tradicionális népdal, akármilyen szentimentálisan rezegteti is a hangszálait (bocsika, szubjektív vélemény! :) Cesária.
en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9same_Mucho
irrelevant 2008.01.05. 21:55:20
Turbulencia
Én is feltételezem, hogy szejler nem a szigetekről származik. Te viszont azt feltételezed, hogy aki nem onnan származik, az nem élvezheti az ottani zenét, legfeljebb "hú de nyitott kis sznob" lehet, hogy téged idézzelek. Pedig a youtube alapján hallgathatónak találtad ezt a bizonyos zenekart. Csak nem te is húdenyitott kis sznob vagy a saját definíciód alapján? :D
Én is feltételezem, hogy szejler nem a szigetekről származik. Te viszont azt feltételezed, hogy aki nem onnan származik, az nem élvezheti az ottani zenét, legfeljebb "hú de nyitott kis sznob" lehet, hogy téged idézzelek. Pedig a youtube alapján hallgathatónak találtad ezt a bizonyos zenekart. Csak nem te is húdenyitott kis sznob vagy a saját definíciód alapján? :D
szejler 2008.01.05. 22:00:38
Nem voltam gúnyos, sem cinikus, csak rámutattam a prekoncepciód tévedéseire. És gratulálok, hogy találtál egy feldolgozást (találsz még, ha ez ennyire életbevágó).
Ha ettől egyben marad a világképed, én nem piszkálom. Ende.
Ha ettől egyben marad a világképed, én nem piszkálom. Ende.
szejler 2008.01.05. 22:10:08
Mi az hogy! Ősi Porto Inglesi családból származom, az anyatejjel szívtam magamba az európai elnyomók iránti megvetést. :)
A félreértések elkerüléséért: Cesaria Evora nem együttes, csak egy 130 kilós idős fekete hölgy. Alkalmasint igen jó hallgatni. Ajánlom.
Adios.
A félreértések elkerüléséért: Cesaria Evora nem együttes, csak egy 130 kilós idős fekete hölgy. Alkalmasint igen jó hallgatni. Ajánlom.
Adios.
Krapulax 2008.01.05. 23:09:35
Szejler,
ez világos, én is tudom, hogy az ős-szdsz egy poszt-baloldali társaság és inkább a szocdemek örökösének indultak - a politikai pozicionálás miatt nevezték magukat liberálisnak.
Én viszont arról beszéltem, hogy azoknak az értelmiségieknek, akiknek büdös a jobboldal és ezért kb. totál elzárkóznak az egésztől, azoknak Eörsi István, Tamás Gazsi, Vásárhelyi Marcsi egyátalan nem büdös, a politikai elfogultságaikat, rágalmaikat egyszer sem igazították helyre, mondjuk, hogy "lassan a testtel". Vagy éppenséggel Konrád, Nádas, Heller hajmeresztő politikai állásfoglalásait egyszer sem "finomították", vagy éppen határolódtak el... (talán kiközizték volna őket?)
Félreértés ne essék, én elolvason az első három említett szaftos szerzőt is, csak akkor már a teljes ízpanorámt kedvelem, Marcsitól Tóth Gy.-n, Tőkéczkin át Bayerig és Lovasig.
A másik amit mondtam, hogy egy kimértebb konzervatív kultúr-, vagy folyóirat politikának nyitnia kellene a liberális "társaságban benn ragadt" alakok felé, mint pl. Kontler László (történész, Konzervativizmus szöveggyüjtemény szerkesztője), Kukorelly Endre (író), Térey János -költő, Vajda Mihály filozófus, Rakovszky Zsuzsa író -- ezeknek mind lenne olyan mondanivalójuk, amelyek segítenének "finomítani" a képet... (mondjuk az Inforadio Aréna beszélgetőmüsorak ebből a szempontból példaértéküüen válogatja vendégeit)...
ilyesmik...
ez világos, én is tudom, hogy az ős-szdsz egy poszt-baloldali társaság és inkább a szocdemek örökösének indultak - a politikai pozicionálás miatt nevezték magukat liberálisnak.
Én viszont arról beszéltem, hogy azoknak az értelmiségieknek, akiknek büdös a jobboldal és ezért kb. totál elzárkóznak az egésztől, azoknak Eörsi István, Tamás Gazsi, Vásárhelyi Marcsi egyátalan nem büdös, a politikai elfogultságaikat, rágalmaikat egyszer sem igazították helyre, mondjuk, hogy "lassan a testtel". Vagy éppenséggel Konrád, Nádas, Heller hajmeresztő politikai állásfoglalásait egyszer sem "finomították", vagy éppen határolódtak el... (talán kiközizték volna őket?)
Félreértés ne essék, én elolvason az első három említett szaftos szerzőt is, csak akkor már a teljes ízpanorámt kedvelem, Marcsitól Tóth Gy.-n, Tőkéczkin át Bayerig és Lovasig.
A másik amit mondtam, hogy egy kimértebb konzervatív kultúr-, vagy folyóirat politikának nyitnia kellene a liberális "társaságban benn ragadt" alakok felé, mint pl. Kontler László (történész, Konzervativizmus szöveggyüjtemény szerkesztője), Kukorelly Endre (író), Térey János -költő, Vajda Mihály filozófus, Rakovszky Zsuzsa író -- ezeknek mind lenne olyan mondanivalójuk, amelyek segítenének "finomítani" a képet... (mondjuk az Inforadio Aréna beszélgetőmüsorak ebből a szempontból példaértéküüen válogatja vendégeit)...
ilyesmik...
szejler 2008.01.05. 23:53:26
A kommentem végén írtam, csak nem fejtettem ki. Igen inkább maradnak.
Érdekes, azt hiszem sok szempntból idevágó, vita zajlik egyébként a magyar irodalmi életről (könyves.blog, litera, Mancs).
Megjelent egy fiatal író/irodalomkritikus gárda, akik kimondják (többek között), a magyar irodalmi élet borzasztóan belterjes, valóságos klikket alkot, ahol egymást kritikával illetni tabu.
Az ország és az irodalmi színtér méretei miatt ez persze valahol érthető, de nyilván káros, hiányzik belőle az egészséges visszacsatolás, ellenben tele diszkrét félrenézéssel, barátian álszent öleléssel.
Az irodalmi tér ugye erősen keveredik, érintkezik a többi művészeti (film, színház, képző.) ág világával és a médiával is.
És még így is átfogható a mérete, kapcsolatrendszere.
Ez valahol egy ördögi kör. Nem létezik (valóban) egy jobboldali művészi kör, ill. ami létezik, nem befogadó a másik tábor irányába. Nincs átjárás.
Sajnos a jobboldali művészkolóniák, ez családi tapasztalat, néha egészen korlátolt, romantikus (csak autentikus népi, dogmatikusan keresztény) világba temetkeztek.
Valami köztes alakulatnak kellene kikristályosodnia konzervatív oldalról, ami azon kívül, hogy közvetíteni tudna, befogadhatná a "ancien regime" zárványaiból szabadulni vágyókat.
Érdekes, azt hiszem sok szempntból idevágó, vita zajlik egyébként a magyar irodalmi életről (könyves.blog, litera, Mancs).
Megjelent egy fiatal író/irodalomkritikus gárda, akik kimondják (többek között), a magyar irodalmi élet borzasztóan belterjes, valóságos klikket alkot, ahol egymást kritikával illetni tabu.
Az ország és az irodalmi színtér méretei miatt ez persze valahol érthető, de nyilván káros, hiányzik belőle az egészséges visszacsatolás, ellenben tele diszkrét félrenézéssel, barátian álszent öleléssel.
Az irodalmi tér ugye erősen keveredik, érintkezik a többi művészeti (film, színház, képző.) ág világával és a médiával is.
És még így is átfogható a mérete, kapcsolatrendszere.
Ez valahol egy ördögi kör. Nem létezik (valóban) egy jobboldali művészi kör, ill. ami létezik, nem befogadó a másik tábor irányába. Nincs átjárás.
Sajnos a jobboldali művészkolóniák, ez családi tapasztalat, néha egészen korlátolt, romantikus (csak autentikus népi, dogmatikusan keresztény) világba temetkeztek.
Valami köztes alakulatnak kellene kikristályosodnia konzervatív oldalról, ami azon kívül, hogy közvetíteni tudna, befogadhatná a "ancien regime" zárványaiból szabadulni vágyókat.
Turbulencia (törölt) 2008.01.06. 14:41:50
szejler:
"Nem voltam gúnyos, sem cinikus, csak rámutattam a prekoncepciód tévedéseire. És gratulálok, hogy találtál egy feldolgozást (találsz még, ha ez ennyire életbevágó)."
Valóban nem voltál gúnyos, ne haragudj, amiért e szempontból összemostalak otvospeterrel, aki rögtön személyeskedéssel kezdett.
1) Nyilván árulkodó, hogy ki mit választ ki feldolgozáshoz. Nagyon más stílust senki sem dolgoz fel, hacsak nem poénból.
2) Amennyire értem, a többi - nem feldolgozás - száma sem népdal, így Cesária autenticizmusa inkább a mezítlábas és whiskyspoharas fellépéseiben van, világzeneisége meg abban, hogy nem angolul énekel és még csak nem is angolszász popzenét koppint.
A lényeg azonban az, hogy a Cesária által énekelt "morna" zene alapvetően spanyolos/portugálos: európai dallamvilág, amit európai hangszereken kísérnek, így fel sem merülhet, hogy esetleg csak "kulturális turizmus" nálad a szeretete.
Én a nem-európai zenére gondoltam, szerintem is szálljunk le Cesáriáról.
"Nem voltam gúnyos, sem cinikus, csak rámutattam a prekoncepciód tévedéseire. És gratulálok, hogy találtál egy feldolgozást (találsz még, ha ez ennyire életbevágó)."
Valóban nem voltál gúnyos, ne haragudj, amiért e szempontból összemostalak otvospeterrel, aki rögtön személyeskedéssel kezdett.
1) Nyilván árulkodó, hogy ki mit választ ki feldolgozáshoz. Nagyon más stílust senki sem dolgoz fel, hacsak nem poénból.
2) Amennyire értem, a többi - nem feldolgozás - száma sem népdal, így Cesária autenticizmusa inkább a mezítlábas és whiskyspoharas fellépéseiben van, világzeneisége meg abban, hogy nem angolul énekel és még csak nem is angolszász popzenét koppint.
A lényeg azonban az, hogy a Cesária által énekelt "morna" zene alapvetően spanyolos/portugálos: európai dallamvilág, amit európai hangszereken kísérnek, így fel sem merülhet, hogy esetleg csak "kulturális turizmus" nálad a szeretete.
Én a nem-európai zenére gondoltam, szerintem is szálljunk le Cesáriáról.
szejler 2008.01.06. 16:17:29
Turbulencia
Nem akarok olyan közhelyekkel támadni, hogy a zene világnyelv, de japán, tibeti vagy brazil zenét is lehet élvezni. Én mindegyiket szoktam.
Nekem nyilván nem azt és nem annyit mond az ilyen zene, mint egy benszülöttnek, de a zene képes sejtetni, megmutatni egy teljesen idegen kultúrát is.
Sznobizmus olyan zenét hallgatni olyan kiállításra járni, ami neked közömbös, unalmas, de elvárják (vagy te várod el magadtól). Viszont a létező legnagyobb hülyeségek egyike elzárni magad zenétől (bármilyen művészettől) ami örömet okozna neked, csak mert idegen. Nézelődj, aztán dönts, ahogy jólesik. Ha nem tetszik, hát nem tetszik, senkinek sincs joga ezért leszólni.
Nem akarok olyan közhelyekkel támadni, hogy a zene világnyelv, de japán, tibeti vagy brazil zenét is lehet élvezni. Én mindegyiket szoktam.
Nekem nyilván nem azt és nem annyit mond az ilyen zene, mint egy benszülöttnek, de a zene képes sejtetni, megmutatni egy teljesen idegen kultúrát is.
Sznobizmus olyan zenét hallgatni olyan kiállításra járni, ami neked közömbös, unalmas, de elvárják (vagy te várod el magadtól). Viszont a létező legnagyobb hülyeségek egyike elzárni magad zenétől (bármilyen művészettől) ami örömet okozna neked, csak mert idegen. Nézelődj, aztán dönts, ahogy jólesik. Ha nem tetszik, hát nem tetszik, senkinek sincs joga ezért leszólni.
Turbulencia (törölt) 2008.01.06. 17:48:10
szejler
Nem zárom el magam semmitől, csak hát én rettenetesen untam az autentikus indiai és japán zenét. Ez is egy tapasztalat, meg az is, hogy akár önbecsapásra is képes az ember puszta sznobizmusból. Azt persze nem tudom, hogy benned mi játszódik le, de jogom van spekulálni, különben a "tolerancia" puszta udvarias közönyösség. Neked meg jogod van kijavítani. Például részletezhetnéd, hogy milyen japán vagy tibeti zenéket szoktál hallgatni (remélem, nem valami popos diszkósítottat, az megint mellékvágány lenne), milyen gyakran, és milyen érzéseid/katarzisaid/akármijeid támadtak közben.
„a zene képes sejtetni, megmutatni egy teljesen idegen kultúrát is ”
Valamit persze sejtethet, de nagy kérdés szerintem, hogy a megsejtett rész, hány százalék helyes megérzésből és hány százalék előítéletből áll. Mindent, ami idegen, lehet egy olyan romantikus–egzotikus szemüvegen keresztül nézni, amihez valószínűleg semmi köze.
Nem akarok senkit sem leszólni, csak az önbecsapásoktól megóvni.
Nem zárom el magam semmitől, csak hát én rettenetesen untam az autentikus indiai és japán zenét. Ez is egy tapasztalat, meg az is, hogy akár önbecsapásra is képes az ember puszta sznobizmusból. Azt persze nem tudom, hogy benned mi játszódik le, de jogom van spekulálni, különben a "tolerancia" puszta udvarias közönyösség. Neked meg jogod van kijavítani. Például részletezhetnéd, hogy milyen japán vagy tibeti zenéket szoktál hallgatni (remélem, nem valami popos diszkósítottat, az megint mellékvágány lenne), milyen gyakran, és milyen érzéseid/katarzisaid/akármijeid támadtak közben.
„a zene képes sejtetni, megmutatni egy teljesen idegen kultúrát is ”
Valamit persze sejtethet, de nagy kérdés szerintem, hogy a megsejtett rész, hány százalék helyes megérzésből és hány százalék előítéletből áll. Mindent, ami idegen, lehet egy olyan romantikus–egzotikus szemüvegen keresztül nézni, amihez valószínűleg semmi köze.
Nem akarok senkit sem leszólni, csak az önbecsapásoktól megóvni.
irrelevant 2008.01.06. 19:29:19
Turbulencia
Hozzá kell majd szoknod a személyeskedéshez, hogyha te akarod megszabni, ki mit hallgathat, vagy ha legalábbis (le)minősítgetsz zenei ízlés alapján.
"csak hát én rettenetesen untam az autentikus indiai és japán zenét."
Ne haragudj már, de ki a frászt érdekel, hogy te mit untál? Az te vagy. Másnak attól még bejöhet az autentikus zene, úgy is, hogy nem lesz az ember tőle "húdenyitott kis sznob". Most hogy mondod, George Harrisonról olvasgatva találkoztam először Ravi Shankar nevével, és az ő lemezei tetszettek, egy időban hallgattam. Nem tudom, mennyire számít ez neked autentikusnak, de nem is érdekel, és tartsd meg magadnak a minősítő jelzőidet is, ha kérhetem.
Nincs annál szánalmasabb, mint amikor valaki ideológiákat gyárt a zenehallgatáshoz.
Hozzá kell majd szoknod a személyeskedéshez, hogyha te akarod megszabni, ki mit hallgathat, vagy ha legalábbis (le)minősítgetsz zenei ízlés alapján.
"csak hát én rettenetesen untam az autentikus indiai és japán zenét."
Ne haragudj már, de ki a frászt érdekel, hogy te mit untál? Az te vagy. Másnak attól még bejöhet az autentikus zene, úgy is, hogy nem lesz az ember tőle "húdenyitott kis sznob". Most hogy mondod, George Harrisonról olvasgatva találkoztam először Ravi Shankar nevével, és az ő lemezei tetszettek, egy időban hallgattam. Nem tudom, mennyire számít ez neked autentikusnak, de nem is érdekel, és tartsd meg magadnak a minősítő jelzőidet is, ha kérhetem.
Nincs annál szánalmasabb, mint amikor valaki ideológiákat gyárt a zenehallgatáshoz.
Manyi Béci 2008.01.06. 19:37:43
" Elválasztani az értékeset a gagyitól, a búzát az ocsútól, a jót a rossztól - egyáltalán: választani tudni, nos, az a konzervativizmus"
Eszméletlen blődség, jó adag önteltséggel és arroganciával párosítva.
Az egész cikk az.
Eszméletlen blődség, jó adag önteltséggel és arroganciával párosítva.
Az egész cikk az.
Turbulencia (törölt) 2008.01.06. 19:57:09
otvospeter
"Hozzá kell majd szoknod a személyeskedéshez"
Hát igen, a világ tele van vitaképtelen alakokkal...
"Ne haragudj már, de ki a frászt érdekel, hogy te mit untál?"
Ne haragudj már, de ki a frászt érdekel, hogy téged mi nem érdekel? Nem kötelező elolvasnod.
Ravi Shankar autentikus, és érthetetlen az európai zenevilághoz szokott fül számára. Az, hogy már nem hallgatod, mindennél világosabban mutatja, hogy csak sznobságból hallgattad.
"Nincs annál szánalmasabb, mint amikor valaki ideológiákat gyárt a zenehallgatáshoz."
Nem ideológia, és nem a zenehallgatáshoz gyártom, hanem mások megértéséhez. Szubjektív véleményem szerint, amihez semmi közöd, te vagy a szánalmas azzal, hogy mindenben a sérülékeny egód elleni támadást látsz :)
"Hozzá kell majd szoknod a személyeskedéshez"
Hát igen, a világ tele van vitaképtelen alakokkal...
"Ne haragudj már, de ki a frászt érdekel, hogy te mit untál?"
Ne haragudj már, de ki a frászt érdekel, hogy téged mi nem érdekel? Nem kötelező elolvasnod.
Ravi Shankar autentikus, és érthetetlen az európai zenevilághoz szokott fül számára. Az, hogy már nem hallgatod, mindennél világosabban mutatja, hogy csak sznobságból hallgattad.
"Nincs annál szánalmasabb, mint amikor valaki ideológiákat gyárt a zenehallgatáshoz."
Nem ideológia, és nem a zenehallgatáshoz gyártom, hanem mások megértéséhez. Szubjektív véleményem szerint, amihez semmi közöd, te vagy a szánalmas azzal, hogy mindenben a sérülékeny egód elleni támadást látsz :)
irrelevant 2008.01.06. 20:03:17
"Ravi Shankar autentikus, és érthetetlen az európai zenevilághoz szokott fül számára."
A te európai füled számára nyilvánvalóan. Nem bírod felfogni, hogy másnak más is lehet az ízlése? A zenei ízlés NEM objektív dolog.
"Az, hogy már nem hallgatod, mindennél világosabban mutatja, hogy csak sznobságból hallgattad."
Na elmehetsz a jelzőiddel a francba. Ne tudd már jobban, hogy én mit miért hallgatok, okés? Nem szoktam sznobságból zenét hallgatni. Azt hallgatom, ami tetszik.
"te vagy a szánalmas azzal, hogy mindenben a sérülékeny egód elleni támadást látsz :)"
Szerintem a te egód sérülékeny és ingatag, hogyha még a zenével kapcsolatban is olyan elméleteket kell gyártanod, amivel mások fölé helyezheted magad. Sovány vigasz lehet, de ha a te lelkednek erre szüksége van... Reméljük, majd kinövöd.
A te európai füled számára nyilvánvalóan. Nem bírod felfogni, hogy másnak más is lehet az ízlése? A zenei ízlés NEM objektív dolog.
"Az, hogy már nem hallgatod, mindennél világosabban mutatja, hogy csak sznobságból hallgattad."
Na elmehetsz a jelzőiddel a francba. Ne tudd már jobban, hogy én mit miért hallgatok, okés? Nem szoktam sznobságból zenét hallgatni. Azt hallgatom, ami tetszik.
"te vagy a szánalmas azzal, hogy mindenben a sérülékeny egód elleni támadást látsz :)"
Szerintem a te egód sérülékeny és ingatag, hogyha még a zenével kapcsolatban is olyan elméleteket kell gyártanod, amivel mások fölé helyezheted magad. Sovány vigasz lehet, de ha a te lelkednek erre szüksége van... Reméljük, majd kinövöd.
Manyi Béci 2008.01.06. 20:08:22
Turbulencia 2008.01.05. 17:00:50
"A "world music" szerintem tipikusan liberális műfaj. Na nem önmagában, hanem a befogadásában. Hallgatja a liberális gyerek, és ha valóban autentikus zene, akkor semmit sem ért belőle, hiszen ehhez az adott kultúrában kellett volna felnőnie. A műélvezet tehát abból származik, hogy narcisztikusan gratulál magának közben, hogy mennyire nyitott."
Rettentően ostoba hozzászólás, mert:
- a "world music" nem egyenlő az autentikus népzenével
- világnézethez köti a sznobságot
- hozzánemértését arroganciával párosítja
"A "world music" szerintem tipikusan liberális műfaj. Na nem önmagában, hanem a befogadásában. Hallgatja a liberális gyerek, és ha valóban autentikus zene, akkor semmit sem ért belőle, hiszen ehhez az adott kultúrában kellett volna felnőnie. A műélvezet tehát abból származik, hogy narcisztikusan gratulál magának közben, hogy mennyire nyitott."
Rettentően ostoba hozzászólás, mert:
- a "world music" nem egyenlő az autentikus népzenével
- világnézethez köti a sznobságot
- hozzánemértését arroganciával párosítja
Turbulencia (törölt) 2008.01.06. 20:28:02
otvospeter:
"Nem szoktam sznobságból zenét hallgatni. Azt hallgatom, ami tetszik."
Nem akarsz elgondolkodni azon, hogy miért tetszik neked valami - nagyszerű, én meg el akarok gondolkodni, ez van, vita lezárva.
"még a zenével kapcsolatban is olyan elméleteket kell gyártanod, amivel mások fölé helyezheted magad."
Írtam már, hogy ez az egész nem arról szólt, hogy ki van ki "fölött". Sajnálom, hogy neked ez jön le belőle. (Tudom, tabutéma, hogy egyeseknek bizony jobb az ízlésük, mint másoknak, de én nem is ezzel foglalkoztam)
Manyi Béci:
Még szerencse, hogy a te kinyilatkoztatásaidban nyoma sincs az arroganciának.
"Nem szoktam sznobságból zenét hallgatni. Azt hallgatom, ami tetszik."
Nem akarsz elgondolkodni azon, hogy miért tetszik neked valami - nagyszerű, én meg el akarok gondolkodni, ez van, vita lezárva.
"még a zenével kapcsolatban is olyan elméleteket kell gyártanod, amivel mások fölé helyezheted magad."
Írtam már, hogy ez az egész nem arról szólt, hogy ki van ki "fölött". Sajnálom, hogy neked ez jön le belőle. (Tudom, tabutéma, hogy egyeseknek bizony jobb az ízlésük, mint másoknak, de én nem is ezzel foglalkoztam)
Manyi Béci:
Még szerencse, hogy a te kinyilatkoztatásaidban nyoma sincs az arroganciának.
ergé 2008.01.06. 20:28:59
Manyi Béci, köszönöm részletes, vitaképes kritikádat, igazán szép volt tőled :D
irrelevant 2008.01.06. 20:34:41
Turbulencia
Gondolkodj csak vadidegen emberek alig ismert zenehallgatási szokásain, biztosan világraszóló bölcsességeket fogsz kitalálni.
"Írtam már, hogy ez az egész nem arról szólt, hogy ki van ki "fölött"."
Írod, aztán fél sorral később:
"egyeseknek bizony jobb az ízlésük, mint másoknak"
Ahaaaaaa, még jó, hogy nem az alá-fölérendelésről van szó nálad... Állandóan ellentmondásba keveredsz önmagaddal. Mostmár kíváncsi lennék, mire olyan nagy a szád, milyen szuper zenéket hallgatsz.
Gondolkodj csak vadidegen emberek alig ismert zenehallgatási szokásain, biztosan világraszóló bölcsességeket fogsz kitalálni.
"Írtam már, hogy ez az egész nem arról szólt, hogy ki van ki "fölött"."
Írod, aztán fél sorral később:
"egyeseknek bizony jobb az ízlésük, mint másoknak"
Ahaaaaaa, még jó, hogy nem az alá-fölérendelésről van szó nálad... Állandóan ellentmondásba keveredsz önmagaddal. Mostmár kíváncsi lennék, mire olyan nagy a szád, milyen szuper zenéket hallgatsz.
Turbulencia (törölt) 2008.01.06. 20:43:09
otvospeter:
"Gondolkodj csak vadidegen emberek alig ismert zenehallgatási szokásain, biztosan világraszóló bölcsességeket fogsz kitalálni."
Jó.
"Írod, aztán fél sorral később:"
Figyelj, tudsz olvasni? Azt írtam, hogy NEM arról van szó, amit te mindenáron ki akarsz olvasni belőle. A témától teljesen független az, egyeseknek bizony jobb az ízlésük, mint másoknak.
Az, hogy én milyen zenéket hallgatok, szintén nem tartozik a témához, hiába is reménykedsz abban, hogy kiszemélyeskedheted magad :)
"Gondolkodj csak vadidegen emberek alig ismert zenehallgatási szokásain, biztosan világraszóló bölcsességeket fogsz kitalálni."
Jó.
"Írod, aztán fél sorral később:"
Figyelj, tudsz olvasni? Azt írtam, hogy NEM arról van szó, amit te mindenáron ki akarsz olvasni belőle. A témától teljesen független az, egyeseknek bizony jobb az ízlésük, mint másoknak.
Az, hogy én milyen zenéket hallgatok, szintén nem tartozik a témához, hiába is reménykedsz abban, hogy kiszemélyeskedheted magad :)
szejler 2008.01.06. 20:46:42
Turbulencia
Eljutottál arra a pontra, ahol elméletekkel kezded körülbástyázni a világképed, és ezzel semmi baj, 18-24 korban természetes. Előbb utóbb eljön majd az is, amikor ezek összeomlanak, vagy alaposan kiszelektálódnak, lecsiszolódnak.
Tudom hogy így kényelmesebb, és érthetőbbnek tűnik a világ, de ez az érzés elmúlik.
Easy
Eljutottál arra a pontra, ahol elméletekkel kezded körülbástyázni a világképed, és ezzel semmi baj, 18-24 korban természetes. Előbb utóbb eljön majd az is, amikor ezek összeomlanak, vagy alaposan kiszelektálódnak, lecsiszolódnak.
Tudom hogy így kényelmesebb, és érthetőbbnek tűnik a világ, de ez az érzés elmúlik.
Easy
Turbulencia (törölt) 2008.01.06. 20:51:04
szejler,
Értelmesebbnek gondoltalak ennél az olcsó pszichologizálásnál. Most valami összeomlott bennem, örülhetsz :)
Értelmesebbnek gondoltalak ennél az olcsó pszichologizálásnál. Most valami összeomlott bennem, örülhetsz :)
Manyi Béci 2008.01.06. 22:34:50
Turbulencia,
Igen, az arroganciára gyakran kap válaszként arroganciát az ember.
Ez egy igen igen kemény, kemény világ:)
Igen, az arroganciára gyakran kap válaszként arroganciát az ember.
Ez egy igen igen kemény, kemény világ:)
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.06. 23:01:52
Manyi Béci 2008.01.06. 19:37:43:
"" Elválasztani az értékeset a gagyitól, a búzát az ocsútól, a jót a rossztól - egyáltalán: választani tudni, nos, az a konzervativizmus"
Eszméletlen blődség, jó adag önteltséggel és arroganciával párosítva.
Az egész cikk az."
Ugyan már, Margit, mik ezek a kemény szavak?
Nem önteltség, csak útkeresés.
Ezek a fiúk-lányok itt a konzervativizmus szóba próbálnak tartalmat tölteni. Konkrétan zenei oldalról is, mert ez érdekli őket.
Az eredmény egy nagyon sajátos magyar konzervativizmus-fogalom lesz. De ez nem baj. A liberalizmussal is megtörtént ez már és kit zavar? Időnként tapasztalatlanok a fejükhöz kapnak, mit neveznek errefelé liberálisnak, aztán megy az élet tovább.
Ezek ugyanis nem valódi, értelemmel bíró fogalmak ebben az esetben, hanem hívószavak, mint az aktív mélymosó hatás.
"" Elválasztani az értékeset a gagyitól, a búzát az ocsútól, a jót a rossztól - egyáltalán: választani tudni, nos, az a konzervativizmus"
Eszméletlen blődség, jó adag önteltséggel és arroganciával párosítva.
Az egész cikk az."
Ugyan már, Margit, mik ezek a kemény szavak?
Nem önteltség, csak útkeresés.
Ezek a fiúk-lányok itt a konzervativizmus szóba próbálnak tartalmat tölteni. Konkrétan zenei oldalról is, mert ez érdekli őket.
Az eredmény egy nagyon sajátos magyar konzervativizmus-fogalom lesz. De ez nem baj. A liberalizmussal is megtörtént ez már és kit zavar? Időnként tapasztalatlanok a fejükhöz kapnak, mit neveznek errefelé liberálisnak, aztán megy az élet tovább.
Ezek ugyanis nem valódi, értelemmel bíró fogalmak ebben az esetben, hanem hívószavak, mint az aktív mélymosó hatás.
Téglagyári Megálló 2008.01.07. 08:53:49
Turbulenciával egyetértek, a világzene fogalmát a liberális lemezmogulok találták ki. Nem hiszem, hogy Sebestyén Mártát dramendbézz alappal kellene hallgatni.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 11:27:14
Valami rettenetesen személyeskedő, buta, nagyképű, sznob vita alakult ki itten. Semmi értelme az egésznek, de tényleg. Vannak művészek meg művek, meg vannak emberek, mindenfélék, akiknek tetszik ez meg az. Ostobaság bármilyen kategóriákat felállítani ezzel kapcsolatosan, embereket, gondolatokat, műveket nem lehet egységdobozokba gyömöszölni. A művészeti stílusirányokat is csak távlatokból lehet megalkotni, azáltal, hogy bizonyos közös jellemzőket kiemelünk, és kinevezzük azokat stílusjegynek, de ez még akkor sem lehet abszolút fokmérő. Hagyjuk ezt az egészet. Az egésznek semmi értelme, nem lehet rájönni sem a postból, sem a kommentekből, hogy az egésznek van-e eleje vagy vége. Ha az eredeti felvetés az, hogy nem lehet besorolni semmit sehová, akkor meg a nagy semmiről beszélünk. Ha meg az a lényege, hogy ugyan nincs kategóriába sorolhatóság, mégis, mi, konzervatívok vagyunk azok, akik az igazi értékítéletet meg tudjuk tenni, és bennünk van az abszolút mérce, nos hát ez olyan undorító nagyképűség, amelyhez hasonló felsőbbrendűségmítoszok miatt szépen el lehet a jobboldali konzervativizmustól riasztani az ártatlan érdeklődőket.
Mindenki számára javaslom a következőket: alázat, megértés, elfogadás. Értsétek ezeket jól.
Azt meg külön szeretem, amikor nevekkel dobálózik valaki, hogy lássák belőle, milyen kifinomult jófejség jellemzi az ízlését.
Mindenki számára javaslom a következőket: alázat, megértés, elfogadás. Értsétek ezeket jól.
Azt meg külön szeretem, amikor nevekkel dobálózik valaki, hogy lássák belőle, milyen kifinomult jófejség jellemzi az ízlését.
Téglagyári Megálló 2008.01.07. 12:13:34
Húha Elpet, ezt nem fogod kimagyarázni, Manyi Béci egyetért veled :-)
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 12:39:38
Téglagyári Megálló
:))
Milyen összetett ám az ember, soha nem lehet megjósolni, kinek milyen gondolatai támadnak.
De a te véleményed is érdekel ám, bár e témában nehéz bármi megfoghatót találni.
:))
Milyen összetett ám az ember, soha nem lehet megjósolni, kinek milyen gondolatai támadnak.
De a te véleményed is érdekel ám, bár e témában nehéz bármi megfoghatót találni.
szejler 2008.01.07. 13:13:27
Elpet
A p..ba, már te is sznobizmussal, meg kifinomult jófejséggel kínálsz? Ha megemlítek egy rel. (mert a szigeten jó pár ezren halgatták) kevésbé ismert előadót, akkor a nekem kedves zenészből, meg a vitához odacsapott példából rögtön valami hülye értelmiségi magamutogatás lesz.
Gondolom én azt, hogy aki nem ismeri, az tahó?
Egy olyan világban, ahol 5 perc alatt bármilyen zenére rábbukkanhatsz, ez nem előkelőség, vagy informáltság kérdése, csak ízlésé.
Az meg nem vita tárgya. Én is ezt mondtam, te is ezt mondod, akkor meg minek kell hátsó szándékot ráolvasni.
A p..ba, már te is sznobizmussal, meg kifinomult jófejséggel kínálsz? Ha megemlítek egy rel. (mert a szigeten jó pár ezren halgatták) kevésbé ismert előadót, akkor a nekem kedves zenészből, meg a vitához odacsapott példából rögtön valami hülye értelmiségi magamutogatás lesz.
Gondolom én azt, hogy aki nem ismeri, az tahó?
Egy olyan világban, ahol 5 perc alatt bármilyen zenére rábbukkanhatsz, ez nem előkelőség, vagy informáltság kérdése, csak ízlésé.
Az meg nem vita tárgya. Én is ezt mondtam, te is ezt mondod, akkor meg minek kell hátsó szándékot ráolvasni.
Turbulencia (törölt) 2008.01.07. 13:17:02
Elpet,
"Ostobaság bármilyen kategóriákat felállítani ezzel kapcsolatosan, embereket, gondolatokat, műveket nem lehet egységdobozokba gyömöszölni."
Ki gondolta volna, hogy az esztétika "ostobaság"? Sőt, ilyen alapon bármilyen vita vagy értelmezés ostobaság. Gondolkodásnak hívják azt, amit annyira kritizálsz. (Te például jó sok kommentelőt raktál egy egységdobozba)
"és bennünk van az abszolút mérce, nos hát ez olyan undorító nagyképűség"
Hát mond meg, hogy szerinted hol a mérce. Ha van olyan, hogy "jó ízlés", akkor valahol mércének is kell lennie.
"Mindenki számára javaslom a következőket: alázat, megértés, elfogadás."
Fogadd el te is, hogy mások gondolkodni szeretnének ezen is.
"Ostobaság bármilyen kategóriákat felállítani ezzel kapcsolatosan, embereket, gondolatokat, műveket nem lehet egységdobozokba gyömöszölni."
Ki gondolta volna, hogy az esztétika "ostobaság"? Sőt, ilyen alapon bármilyen vita vagy értelmezés ostobaság. Gondolkodásnak hívják azt, amit annyira kritizálsz. (Te például jó sok kommentelőt raktál egy egységdobozba)
"és bennünk van az abszolút mérce, nos hát ez olyan undorító nagyképűség"
Hát mond meg, hogy szerinted hol a mérce. Ha van olyan, hogy "jó ízlés", akkor valahol mércének is kell lennie.
"Mindenki számára javaslom a következőket: alázat, megértés, elfogadás."
Fogadd el te is, hogy mások gondolkodni szeretnének ezen is.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 13:40:37
szejler
Ne vedd magadra, ha nem a tiéd. Én jelenségről beszéltem, nem rólad. Mindazonáltal, amikor valaki egy marginális művészcsoportról úgy beszél, úgy használja hivatkozásul, mintha az mindenki által ismert kellene legyen, joggal feltételezem a finnyásorrú értelmiségi arisztokratizmust, meg azt, hogy mindenkit kizár a beszélgetésből, aki nem ismeri.
Turbulencia
Nem az esztétika ostobaság -bár tegyük hozzá, nagyon sok haszna nincs, nyithatunk erről is vitát, ha akarod -, hanem a mi vagyunk a kifinomultak, a másik meg bunkó kategorizálás.
Szerintem művészetben nincs abszolút mérce. Egy falusi templom festett Mária-szobra a kis Jézussal émelyítő giccs egy városi entellektüelnek, a falusi nénikének, aki végiggürizett egy életet a részeges férje mellett, nos neki a leggyönyörűbb alkotás a világon, mert neki az élete egyetlen vigasztalását jelentette sok nehéz napon. Nincs jó ízlés. Emberek vannak. Alkotások vannak. Köztük levő viszonylatok vannak. Meg vannak pesze alapértékek, de ezek nem esztétikaiak.
A gondolkodással egyetértek, de sajnos ebben a vitában gondolatot nem sokat találtam, inkább csak hivatkozásokat, megbocsáss.
Ne vedd magadra, ha nem a tiéd. Én jelenségről beszéltem, nem rólad. Mindazonáltal, amikor valaki egy marginális művészcsoportról úgy beszél, úgy használja hivatkozásul, mintha az mindenki által ismert kellene legyen, joggal feltételezem a finnyásorrú értelmiségi arisztokratizmust, meg azt, hogy mindenkit kizár a beszélgetésből, aki nem ismeri.
Turbulencia
Nem az esztétika ostobaság -bár tegyük hozzá, nagyon sok haszna nincs, nyithatunk erről is vitát, ha akarod -, hanem a mi vagyunk a kifinomultak, a másik meg bunkó kategorizálás.
Szerintem művészetben nincs abszolút mérce. Egy falusi templom festett Mária-szobra a kis Jézussal émelyítő giccs egy városi entellektüelnek, a falusi nénikének, aki végiggürizett egy életet a részeges férje mellett, nos neki a leggyönyörűbb alkotás a világon, mert neki az élete egyetlen vigasztalását jelentette sok nehéz napon. Nincs jó ízlés. Emberek vannak. Alkotások vannak. Köztük levő viszonylatok vannak. Meg vannak pesze alapértékek, de ezek nem esztétikaiak.
A gondolkodással egyetértek, de sajnos ebben a vitában gondolatot nem sokat találtam, inkább csak hivatkozásokat, megbocsáss.
Turbulencia (törölt) 2008.01.07. 13:51:52
Elpet,
"a falusi nénikének, aki végiggürizett egy életet a részeges férje mellett, nos neki a leggyönyörűbb alkotás a világon"
Hát, a falusi nénikének már mindegy, de a falusi leánykának érdemes lehet szólni, hacsak nem az a célod, hogy aki parasztnak született, az parasztként is haljon meg.
"a falusi nénikének, aki végiggürizett egy életet a részeges férje mellett, nos neki a leggyönyörűbb alkotás a világon"
Hát, a falusi nénikének már mindegy, de a falusi leánykának érdemes lehet szólni, hacsak nem az a célod, hogy aki parasztnak született, az parasztként is haljon meg.
Téglagyári Megálló 2008.01.07. 13:59:10
Elpet,
volt egy-két szösszenetem a témában, de megpróbálom bővebben kifejteni. Van egy belső iránytűm, ami a neveltetésemmel (reakciós, horribile dictu még zeneiskolába is jártam) is összefügg. Ez mond valamit arról, hogy milyen művészeti alkotások férnek bele az izlésembe, mit tekintek konzervativnak.
Először is az alázat, ahogy már fennebb fejtegettem. Hogy a művész nem Művész, aki pukkasztja a polgárokat, hanem "művész vagyok, alázatos szolgája" (ennek különben párja a hozzá tartozó közönség - a múltkor a Müpa-ban egy öregúr (!) arról értekezett a lemezboltban, hogy Kiri Te Kanawa már milyen öreg, és majdnem szétesett a szinpadon. Na nem ilyen közönségről álmodom). Van mesterségbeli tudása, nem gegeket akar eladni művészetként.
Ha a képmutatás ellen lép fel, akkor nem a kátóllikus egyházat tekinti elsőszámú célpontnak. Merthogy sokunk ott kapta meg a leckét, mi is az a képmutatás (az irástudók, ugye), és hogy kell az ellen küzdeni (nem fegyverrel, hanem önvizsgálattal).
Hagyomány kontra modernség: amint már emlitettem, számomra Sebestyén Márta dobgéppel a hülyeség kategóriába tartozik. Viszont mezőségi primás lambada-feldolgozása vicces, és tisztában van az ember azzal, hogy sok ma már hagyománynak tekinthető dallam külföldről érkezett. De ugyanez a primás nem cseréli le a hegedűt szintire és nem kezd el manelét játszani. A szar a májtól, ugye.
Végül egy angol kifejezést szeretnék haszálni, ez pedig az "acquired taste". Vannak művek, amiknek a befogadását tanulni kell. A huszadik század második felére a zsigerekre való hatás volt a jellemző. Getnó, például. A Goldberg-variációkat meghallgatni azért más.
volt egy-két szösszenetem a témában, de megpróbálom bővebben kifejteni. Van egy belső iránytűm, ami a neveltetésemmel (reakciós, horribile dictu még zeneiskolába is jártam) is összefügg. Ez mond valamit arról, hogy milyen művészeti alkotások férnek bele az izlésembe, mit tekintek konzervativnak.
Először is az alázat, ahogy már fennebb fejtegettem. Hogy a művész nem Művész, aki pukkasztja a polgárokat, hanem "művész vagyok, alázatos szolgája" (ennek különben párja a hozzá tartozó közönség - a múltkor a Müpa-ban egy öregúr (!) arról értekezett a lemezboltban, hogy Kiri Te Kanawa már milyen öreg, és majdnem szétesett a szinpadon. Na nem ilyen közönségről álmodom). Van mesterségbeli tudása, nem gegeket akar eladni művészetként.
Ha a képmutatás ellen lép fel, akkor nem a kátóllikus egyházat tekinti elsőszámú célpontnak. Merthogy sokunk ott kapta meg a leckét, mi is az a képmutatás (az irástudók, ugye), és hogy kell az ellen küzdeni (nem fegyverrel, hanem önvizsgálattal).
Hagyomány kontra modernség: amint már emlitettem, számomra Sebestyén Márta dobgéppel a hülyeség kategóriába tartozik. Viszont mezőségi primás lambada-feldolgozása vicces, és tisztában van az ember azzal, hogy sok ma már hagyománynak tekinthető dallam külföldről érkezett. De ugyanez a primás nem cseréli le a hegedűt szintire és nem kezd el manelét játszani. A szar a májtól, ugye.
Végül egy angol kifejezést szeretnék haszálni, ez pedig az "acquired taste". Vannak művek, amiknek a befogadását tanulni kell. A huszadik század második felére a zsigerekre való hatás volt a jellemző. Getnó, például. A Goldberg-variációkat meghallgatni azért más.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 14:05:06
Turbulencia
Ezt a kijelentésedet a parasztokról ignorálom. Attól félek, nem fogod érteni, miért. De nem is akarok belemenni.
Ezt a kijelentésedet a parasztokról ignorálom. Attól félek, nem fogod érteni, miért. De nem is akarok belemenni.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 14:08:01
Téglagyári Megálló
Válaszodat köszönöm, de hosszabb megfontolást igényel, este megpróbálom reagálásomat abszolválni
Válaszodat köszönöm, de hosszabb megfontolást igényel, este megpróbálom reagálásomat abszolválni
Téglagyári Megálló 2008.01.07. 14:18:58
Elpet,
a parasztos kijelentéssel kapcsolatban az a subbacultcha (hát ez télleg nem konzervativ) hirlevél-beli felmérés jut az eszembe, melyben az volt a körkérdés: miért jobb vidéken élni, mint Budapesten? Dobogós helyet kapott az a válasz, hogy: "mert kevesebb a paraszt".
a parasztos kijelentéssel kapcsolatban az a subbacultcha (hát ez télleg nem konzervativ) hirlevél-beli felmérés jut az eszembe, melyben az volt a körkérdés: miért jobb vidéken élni, mint Budapesten? Dobogós helyet kapott az a válasz, hogy: "mert kevesebb a paraszt".
Manyi Béci 2008.01.07. 14:22:41
Hát kérem szépen.
Tutimegmondás jön.
"Elválasztani az értékeset a gagyitól, a búzát az ocsútól, a jót a rossztól - egyáltalán: választani tudni, nos, ez TURBULENCIA maga."
Na.
Így már nem is blődség.:)
Tutimegmondás jön.
"Elválasztani az értékeset a gagyitól, a búzát az ocsútól, a jót a rossztól - egyáltalán: választani tudni, nos, ez TURBULENCIA maga."
Na.
Így már nem is blődség.:)
szejler 2008.01.07. 14:23:57
Téglagyári Megálló
"Vannak művek, amiknek a befogadását tanulni kell."
Nagyon, egyetértek! Bármely művészeti irányzat (mű) megkedveléséban (legyen az zene, képző, vagy szépirodalom) egyszerűen segít, ha érted a szerkezetet a hátteret stb.
Amitől még nem fogod okvetlenül élvezni is, de leg. egyengeti az utat.
Elpet
Te lőttél, és körbenézve én voltam az egyetlen, kritériumnak megfelelő vad. Csak azon kaptam fel a vizet, hogy pont te.
És ahogy már leírtam, ma már senkit sem lehet kizárni a beszélgetésből egy marginális művész említésével. Turbulencia pl (tök normálisan) pikkpakk rákeresett a youtubeon, aztán véleményt mondott róla (furcsa véleményt igaz).
Aki ma azt hiszi, hogy bizonyos művészeket ismerni kiváltság, pláne előkelő, az már nem sznob, csak ostoba.
"Vannak művek, amiknek a befogadását tanulni kell."
Nagyon, egyetértek! Bármely művészeti irányzat (mű) megkedveléséban (legyen az zene, képző, vagy szépirodalom) egyszerűen segít, ha érted a szerkezetet a hátteret stb.
Amitől még nem fogod okvetlenül élvezni is, de leg. egyengeti az utat.
Elpet
Te lőttél, és körbenézve én voltam az egyetlen, kritériumnak megfelelő vad. Csak azon kaptam fel a vizet, hogy pont te.
És ahogy már leírtam, ma már senkit sem lehet kizárni a beszélgetésből egy marginális művész említésével. Turbulencia pl (tök normálisan) pikkpakk rákeresett a youtubeon, aztán véleményt mondott róla (furcsa véleményt igaz).
Aki ma azt hiszi, hogy bizonyos művészeket ismerni kiváltság, pláne előkelő, az már nem sznob, csak ostoba.
Turbulencia (törölt) 2008.01.07. 14:31:58
Elpet,
"Ezt a kijelentésedet a parasztokról ignorálom. Attól félek, nem fogod érteni, miért."
Hát van egy tippem: szerinted a probléma szőnyeg alá seprése egyenlő a probléma megoldásával.
Az a helyzet, hogy a falusiak jobban szeretnének a városban lakni, mint fordítva. És nem a te hatalmas együttérzésedre van szükségük, hanem iránymutatásra, hogy hogyan lehet ebben a bonyolult világban boldogulni. Az nem segít, ha te a Mária-szobrot ajánlgatod nekik.
Amúgy egyetértek, hogy vidéken "kevesebb a paraszt". A proliknak és a városi félértelmiségieknek is nagy szükségük van az iránymutatásra.
"Ezt a kijelentésedet a parasztokról ignorálom. Attól félek, nem fogod érteni, miért."
Hát van egy tippem: szerinted a probléma szőnyeg alá seprése egyenlő a probléma megoldásával.
Az a helyzet, hogy a falusiak jobban szeretnének a városban lakni, mint fordítva. És nem a te hatalmas együttérzésedre van szükségük, hanem iránymutatásra, hogy hogyan lehet ebben a bonyolult világban boldogulni. Az nem segít, ha te a Mária-szobrot ajánlgatod nekik.
Amúgy egyetértek, hogy vidéken "kevesebb a paraszt". A proliknak és a városi félértelmiségieknek is nagy szükségük van az iránymutatásra.
Turbulencia (törölt) 2008.01.07. 14:36:05
Manyi Béci:
"Elválasztani az értékeset a gagyitól, a búzát az ocsútól, a jót a rossztól - egyáltalán: választani tudni, nos, ez TURBULENCIA maga."
Ezt dicséretnek veszem :)
"Elválasztani az értékeset a gagyitól, a búzát az ocsútól, a jót a rossztól - egyáltalán: választani tudni, nos, ez TURBULENCIA maga."
Ezt dicséretnek veszem :)
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 14:40:33
szejler
Na, téged megbántani aztán igazán nem állt szándékomban. Mégegyszer mondom, mint általában, most is jelenségről beszéltem, nagyon durvát kell mondani ahhoz, hogy én bárkire személyesen rátámadjak. Ha megbántottalak, kérlek, ne haragudj. Amit így írtál, az korrekt. Művészetekben meg nem biztos, hogy csak a nagy ismert bölények alkotnak élvezhetőt és katartikusat.
Az meg, ha olyan emberre találunk, akinek valami kevéssé ismert dolog, mondjuk divattól függetlenül tetszett, és amúgy is kiderül, hogy egy csomó másban hasonlóan gondolkodunk, nos ez, az élet nagy örömei közé sorolható. Tehát érdemes bogarászni a kevéssé ismert dolgokat, és ezt másokkal megosztani. Már ha van rá energia.
Na, téged megbántani aztán igazán nem állt szándékomban. Mégegyszer mondom, mint általában, most is jelenségről beszéltem, nagyon durvát kell mondani ahhoz, hogy én bárkire személyesen rátámadjak. Ha megbántottalak, kérlek, ne haragudj. Amit így írtál, az korrekt. Művészetekben meg nem biztos, hogy csak a nagy ismert bölények alkotnak élvezhetőt és katartikusat.
Az meg, ha olyan emberre találunk, akinek valami kevéssé ismert dolog, mondjuk divattól függetlenül tetszett, és amúgy is kiderül, hogy egy csomó másban hasonlóan gondolkodunk, nos ez, az élet nagy örömei közé sorolható. Tehát érdemes bogarászni a kevéssé ismert dolgokat, és ezt másokkal megosztani. Már ha van rá energia.
Manyi Béci 2008.01.07. 14:43:34
Igen, sajnos annak:)
"A proliknak és a városi félértelmiségieknek is nagy szükségük van az iránymutatásra."
Ó, jaj :D
Megtennéd, Turbulencia? Mutatnád az utat az ostobáknak? Hivatásod van, ez már világos!
Menthetetlen teremtés.:)
"A proliknak és a városi félértelmiségieknek is nagy szükségük van az iránymutatásra."
Ó, jaj :D
Megtennéd, Turbulencia? Mutatnád az utat az ostobáknak? Hivatásod van, ez már világos!
Menthetetlen teremtés.:)
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 14:49:21
Turbulencia
Nem találtad el. Nem is fogod, azt hiszem. És nem is fogom elmagyarázni.
Nem találtad el. Nem is fogod, azt hiszem. És nem is fogom elmagyarázni.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 14:51:10
Manyi Béci
Maga már csak velem nem tegeződik :)
Kitüntetésnek vehetem?
Maga már csak velem nem tegeződik :)
Kitüntetésnek vehetem?
Turbulencia (törölt) 2008.01.07. 14:51:39
Manyi Béci,
"Megtennéd, Turbulencia? Mutatnád az utat az ostobáknak?"
Nem, a magadfajta nem akar tanulni. Én azokra gondoltam, akik igen. És nem mutatom az utat, csak rámutattam, hogy kell legyen út.
"Megtennéd, Turbulencia? Mutatnád az utat az ostobáknak?"
Nem, a magadfajta nem akar tanulni. Én azokra gondoltam, akik igen. És nem mutatom az utat, csak rámutattam, hogy kell legyen út.
Manyi Béci 2008.01.07. 14:59:35
Magamfajta....
Jaj, istenem.:)
Keményen megmondtad, Turbulencia!
Azért fáj ám, hogy lemondtál rólam.
Most megyek, hallgatok egy kis ócska világzenét a libsibuzi haverokkal, aztán beszívok, és magamba döföm a szitáromat.
(sír)
Jaj, istenem.:)
Keményen megmondtad, Turbulencia!
Azért fáj ám, hogy lemondtál rólam.
Most megyek, hallgatok egy kis ócska világzenét a libsibuzi haverokkal, aztán beszívok, és magamba döföm a szitáromat.
(sír)
Turbulencia (törölt) 2008.01.07. 15:20:59
"Most megyek, hallgatok egy kis ócska világzenét a libsibuzi haverokkal, aztán beszívok, és magamba döföm a szitáromat."
Helyes. Azért valami giccses Mária-szobrot is szerezz be a politikai korrektség kedvéért.
(sátáni kacaj)
Helyes. Azért valami giccses Mária-szobrot is szerezz be a politikai korrektség kedvéért.
(sátáni kacaj)
Manyi Béci 2008.01.07. 16:01:32
Jaj, Turbi. Te nem tudsz leállni, ugye?
Nézd, megtudtuk tőled, hogy mi is az a világzene, hogy a sznobok mind libsik, hogy a prolik, parasztok lenézendő bunkók, általában az a kultúra, amit te annak tartasz, minden más egy rakás szar, vagy ostobák észjátszása. OK, megismertük Turbulenciát, aki van. Őrizd a lángot tovább, és viseld el azt a terhet, hogy ez magányos feladat.
Sátáni kacaj az űrbe...minek? Senki sem hallja, senkit sem érdekel.
Nézd, megtudtuk tőled, hogy mi is az a világzene, hogy a sznobok mind libsik, hogy a prolik, parasztok lenézendő bunkók, általában az a kultúra, amit te annak tartasz, minden más egy rakás szar, vagy ostobák észjátszása. OK, megismertük Turbulenciát, aki van. Őrizd a lángot tovább, és viseld el azt a terhet, hogy ez magányos feladat.
Sátáni kacaj az űrbe...minek? Senki sem hallja, senkit sem érdekel.
Turbulencia (törölt) 2008.01.07. 16:12:49
Manyi Béci,
Semmit sem értettél abból, amit írtam. Nem fogom még egyszer leírni, elolvashatod. Vagy ha nem érdekel, nem kötelező elolvasnod. Csak arra kérlek, ne engem utálj amiért vannak nálad értelmesebb és jobb ízlésű emberek is, tényleg nem én tehetek róla.
Semmit sem értettél abból, amit írtam. Nem fogom még egyszer leírni, elolvashatod. Vagy ha nem érdekel, nem kötelező elolvasnod. Csak arra kérlek, ne engem utálj amiért vannak nálad értelmesebb és jobb ízlésű emberek is, tényleg nem én tehetek róla.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.07. 16:20:19
Turbulencia 2008.01.07. 16:12:49:
"ne engem utálj amiért vannak nálad értelmesebb és jobb ízlésű emberek is, tényleg nem én tehetek róla."
Hahaha, Margit, ezt megkapta!
Látja, ezt teszi az empátia és a kivételes
intelligencia, ami Turbulenciának van. Nem kellett
neki megnéznie a maga számítógépét, Turbulencia
megérezte a Csonka Pici zenéinek kisugárzását.
Vajon egy MP3 fájlnak is lehet aurája? Kezdek
hinni benne, hogy igen.
"ne engem utálj amiért vannak nálad értelmesebb és jobb ízlésű emberek is, tényleg nem én tehetek róla."
Hahaha, Margit, ezt megkapta!
Látja, ezt teszi az empátia és a kivételes
intelligencia, ami Turbulenciának van. Nem kellett
neki megnéznie a maga számítógépét, Turbulencia
megérezte a Csonka Pici zenéinek kisugárzását.
Vajon egy MP3 fájlnak is lehet aurája? Kezdek
hinni benne, hogy igen.
Manyi Béci 2008.01.07. 16:32:30
Na, tessék, épp az imént hiányoltam magát, erre megjelenik.
Vegye tudomásul, hogy Csonka Pici zenéjének kisugárzását MINDENKI megérzi, csak az olyan reménytelenül botfülűek nem, mint maga. Üszkürü négyes, mi? Alawi, na persze.
Vegye tudomásul, hogy Csonka Pici zenéjének kisugárzását MINDENKI megérzi, csak az olyan reménytelenül botfülűek nem, mint maga. Üszkürü négyes, mi? Alawi, na persze.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.07. 16:40:43
Manyi Béci 2008.01.07. 16:32:30:
"Na, tessék, épp az imént hiányoltam magát, erre megjelenik."
Feljebb egy finoman entellektüel, ámde énemre
oly jellemzően genya hozzászólást nyomtam, de
rá se bagóztak itten.
Ez fáj nekem, fáj, fáj, fáj!
Lehet, hogy kapásból azzal kellett volna kezdenem, hogy beszólok a többieknek a zenei ízlésük miatt.
Trash metálból most éppen melyik gitárzseniért van oda?
"Na, tessék, épp az imént hiányoltam magát, erre megjelenik."
Feljebb egy finoman entellektüel, ámde énemre
oly jellemzően genya hozzászólást nyomtam, de
rá se bagóztak itten.
Ez fáj nekem, fáj, fáj, fáj!
Lehet, hogy kapásból azzal kellett volna kezdenem, hogy beszólok a többieknek a zenei ízlésük miatt.
Trash metálból most éppen melyik gitárzseniért van oda?
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 16:55:11
Az a baj, hogy túl sokat jártam egyetemista koromban bizonyos társaságokba. Bizonyos, a művészetekben fontos neveket kellett emlegetni mindig, ismerni nem kellett igazán a műveket, csak bizonyos kulcsszavakat beleszőni a beszélgetésbe, melynek megadott szintaktikája és szerkezete volt. És mindenekelőtt ismerni azokat a neveket, amelyek még épp eléggé újak voltak ahhoz, hogy az igazán bennfentesek elismerően rám hunyorítsanak, és a nagyobb rész ne ismerje a hozzájuk tartozó címkéket. Nőt is lehetett így fogni természetesen. Valahogy ezen a poston belül kicsit megérintett ennek a hangulata, ennek hangot is adtam, amin szejler sajnos megbántódott. Lehet ám, hogy mindenkivel igazságtalan voltam, de hát... Nézzétek el a midlife crisis kezdeti szakaszán küzdő lényemnek, hogy mindenről eszembe jut lassan valamilyen emlék.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.07. 17:04:15
Elpet 2008.01.07. 16:55:11:
"És mindenekelőtt ismerni azokat a neveket, amelyek még épp eléggé újak voltak ahhoz, hogy az igazán bennfentesek elismerően rám hunyorítsanak, és a nagyobb rész ne ismerje a hozzájuk tartozó címkéket."
Nagy Koppány Zsolt, anyone?
"És mindenekelőtt ismerni azokat a neveket, amelyek még épp eléggé újak voltak ahhoz, hogy az igazán bennfentesek elismerően rám hunyorítsanak, és a nagyobb rész ne ismerje a hozzájuk tartozó címkéket."
Nagy Koppány Zsolt, anyone?
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 17:06:14
Doom
Nem értem, sajnos. Félek tőle, butább vagyok, mint gondolod. Ki ez a férfiú?
Nem értem, sajnos. Félek tőle, butább vagyok, mint gondolod. Ki ez a férfiú?
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.07. 17:09:43
Elpet 2008.01.07. 17:06:14:
"Nem értem, sajnos. Félek tőle, butább vagyok, mint gondolod. Ki ez a férfiú?"
Muhahahaha, győztem, győztem!
Pedig a te játékod, mégis győztem!
Most lenézlek. (lenéz)
Reakció, decemberi szám (lenéző hangon)
"Nem értem, sajnos. Félek tőle, butább vagyok, mint gondolod. Ki ez a férfiú?"
Muhahahaha, győztem, győztem!
Pedig a te játékod, mégis győztem!
Most lenézlek. (lenéz)
Reakció, decemberi szám (lenéző hangon)
Manyi Béci 2008.01.07. 17:11:38
Mert ilyen hülye kisbetűkkel írja a nevét!
Képzelje, mostanában egy Clutch nevű együttest hallgatok, egész jók, persze maga nemn ismeri őket.
Egyébként mostanában leginkább az énekesek fognak meg, a gitárosok csak akkor, ha magasak és borostásak!
Képzelje, mostanában egy Clutch nevű együttest hallgatok, egész jók, persze maga nemn ismeri őket.
Egyébként mostanában leginkább az énekesek fognak meg, a gitárosok csak akkor, ha magasak és borostásak!
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 17:11:50
Doom
Nem kaptam meg Szegeden, vazeg.
Igaz, csak 3 helyen kerestem, és nem nagy intenzitással.
Akkor ebből kimaradtam most.
(szégyelli magát)
Nem kaptam meg Szegeden, vazeg.
Igaz, csak 3 helyen kerestem, és nem nagy intenzitással.
Akkor ebből kimaradtam most.
(szégyelli magát)
Manyi Béci 2008.01.07. 17:12:40
Nagy Koppány Zsolt?
Az az alacsony, szemüveges hárfás?
Lejárt lemez.
Az az alacsony, szemüveges hárfás?
Lejárt lemez.
Manyi Béci 2008.01.07. 17:15:39
"Bizonyos, a művészetekben fontos neveket kellett emlegetni mindig, ismerni nem kellett igazán a műveket, csak bizonyos kulcsszavakat beleszőni a beszélgetésbe, melynek megadott szintaktikája és szerkezete volt."
:)
Szerintem ez ma is így van
A sznobság fiatal korban tulajdonképpen teljesen normális dolog.
:)
Szerintem ez ma is így van
A sznobság fiatal korban tulajdonképpen teljesen normális dolog.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 17:18:31
Manyi Béci
Én akkoriban, fiatalon is utáltam a sznobságot. Az én sznobizmusom az volt, hogy utáltam a sznobizmust. Az volt a pózom, hogy utáltam a pózolást. Megvan? Máig ilyen vagyok, úgyhogy vigyázzon.
Én akkoriban, fiatalon is utáltam a sznobságot. Az én sznobizmusom az volt, hogy utáltam a sznobizmust. Az volt a pózom, hogy utáltam a pózolást. Megvan? Máig ilyen vagyok, úgyhogy vigyázzon.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.07. 17:25:14
Manyi Béci 2008.01.07. 17:11:38:
"Képzelje, mostanában egy Clutch nevű együttest hallgatok, egész jók, persze maga nemn ismeri őket."
De, hallottam róluk. Nem ők azok, akiket valamelyik magas biztonságú amerikai börtönben toboroztak különösen erőszakos bűncselekmények miatt bevarrt bandatagokból?
"Egyébként mostanában leginkább az énekesek fognak meg,"
Vigyázzon, ezen a konzervatív (khm,khm) blogon lehet, hogy nem veszik jó néven az énekesekkel folytatott kapcsolatainak taglalását.
"Képzelje, mostanában egy Clutch nevű együttest hallgatok, egész jók, persze maga nemn ismeri őket."
De, hallottam róluk. Nem ők azok, akiket valamelyik magas biztonságú amerikai börtönben toboroztak különösen erőszakos bűncselekmények miatt bevarrt bandatagokból?
"Egyébként mostanában leginkább az énekesek fognak meg,"
Vigyázzon, ezen a konzervatív (khm,khm) blogon lehet, hogy nem veszik jó néven az énekesekkel folytatott kapcsolatainak taglalását.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.07. 17:26:43
Elpet 2008.01.07. 17:11:50:
"Nem kaptam meg Szegeden, vazeg."
Hehe, szoci város. Biztos visszafordították a szállítmányt a városhatáron.
A Kálvin téri Relay-ben halmokban állt a két ünnep között.
"Nem kaptam meg Szegeden, vazeg."
Hehe, szoci város. Biztos visszafordították a szállítmányt a városhatáron.
A Kálvin téri Relay-ben halmokban állt a két ünnep között.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.07. 17:33:19
Manyi Béci 2008.01.07. 17:12:40:
"Nagy Koppány Zsolt?
Az az alacsony, szemüveges hárfás?
Lejárt lemez."
Nem, maga összekeveri azzal a futballistával 20 évvel előttről. Na, az tényleg lejárt lemez. Tulajdonképpen magán kívül ki is ismeri azt a futballistát?
Akiről én beszélek, az ávángárd (nazális n) hasbeszélő és légtornász. Látta legújabb performánszát (nazális n), amiben Nietzsche néhány ütősebb megállapítását hasbeszélte a Művészetek Palotája homlokzatára függesztett drótkötélen himbálózva a 80 km-es erejű hóviharban? Képzelje, teljesen fehérre volt festve (a szeme is), ez egészen különleges jelentést adott a produkciónak.
Csak azért mondom ezt, mert maga biztosan nem volt ott. Névről ismerem mind a három nézőt (a művészeti elit tagjai egytől egyig), Béci nevű nincs köztük.
"Nagy Koppány Zsolt?
Az az alacsony, szemüveges hárfás?
Lejárt lemez."
Nem, maga összekeveri azzal a futballistával 20 évvel előttről. Na, az tényleg lejárt lemez. Tulajdonképpen magán kívül ki is ismeri azt a futballistát?
Akiről én beszélek, az ávángárd (nazális n) hasbeszélő és légtornász. Látta legújabb performánszát (nazális n), amiben Nietzsche néhány ütősebb megállapítását hasbeszélte a Művészetek Palotája homlokzatára függesztett drótkötélen himbálózva a 80 km-es erejű hóviharban? Képzelje, teljesen fehérre volt festve (a szeme is), ez egészen különleges jelentést adott a produkciónak.
Csak azért mondom ezt, mert maga biztosan nem volt ott. Névről ismerem mind a három nézőt (a művészeti elit tagjai egytől egyig), Béci nevű nincs köztük.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 17:33:27
Volt egy zenekarunk az egyetemen
Én voltam az énekes, mert nem tudtam semmilyen hangszeren játszani.
:)))
Doom
Szoci város, hehe. A Demokrata ott világít mindenhol. Vagy... csak nem azt akarod mondani... Te jó ég...
Én voltam az énekes, mert nem tudtam semmilyen hangszeren játszani.
:)))
Doom
Szoci város, hehe. A Demokrata ott világít mindenhol. Vagy... csak nem azt akarod mondani... Te jó ég...
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.07. 17:38:05
Elpet 2008.01.07. 17:33:27:
"Volt egy zenekarunk az egyetemen"
Az ilyen sznoboknak, mint te vagy, mind volt zenekaruk az egyetemen.
"Volt egy zenekarunk az egyetemen"
Az ilyen sznoboknak, mint te vagy, mind volt zenekaruk az egyetemen.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 17:40:56
Doom
az ávángárdban az a jó, hogy ma is ugyanazokkal a klisékkel dolgoznak, amelyek mondjuk a múlt század elején, max a 20-as évekig bezárolag voltak újnak és szellemesnek mondhatóak, helyenként kis jóindulattal. Nincs konzervatívabb dolog ma az ávángárdnál, na erre kössetek nyakkendőt.
az ávángárdban az a jó, hogy ma is ugyanazokkal a klisékkel dolgoznak, amelyek mondjuk a múlt század elején, max a 20-as évekig bezárolag voltak újnak és szellemesnek mondhatóak, helyenként kis jóindulattal. Nincs konzervatívabb dolog ma az ávángárdnál, na erre kössetek nyakkendőt.
Téglagyári Megálló 2008.01.07. 17:47:24
Végzet kalapácsa, te mindig olyan visszafogott, hogynemondjam konzervativ vagy, hogyhogy Elpet kihozta belőled a másokat lesznobozó állatot?
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 17:48:17
Doom
Csak nem azt akarod mondani...!!!
Hogy a hetvenéves embernek volt a legtöbb barátnője fiatal korában, és minél öregebb lesz, annál több volt?
Hogy ily rossz szándékkal belémkötsz, ezt nem gondoltam...
(ajkát lebiggyeszti)
Csak nem azt akarod mondani...!!!
Hogy a hetvenéves embernek volt a legtöbb barátnője fiatal korában, és minél öregebb lesz, annál több volt?
Hogy ily rossz szándékkal belémkötsz, ezt nem gondoltam...
(ajkát lebiggyeszti)
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.07. 17:49:06
Téglagyári Megálló 2008.01.07. 17:47:24:
"hogyhogy Elpet kihozta belőled a másokat lesznobozó állatot?"
Úgy éreztem, Elpet arra kért minket, hogy lesznobozzuk.
Empátia, bazmeg.
"hogyhogy Elpet kihozta belőled a másokat lesznobozó állatot?"
Úgy éreztem, Elpet arra kért minket, hogy lesznobozzuk.
Empátia, bazmeg.
Téglagyári Megálló 2008.01.07. 17:50:59
Hm, Doomie, ilyet nemi erőszaktevők szoktak mondani "a tekintetével arra kért, hogy ..."
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 17:53:23
Téglagyári Megálló
Köszönöm, köszönöm...
Doom, ez igazán fájt...
(könnyes szemmel néz a jegenyesoron túlra)
Köszönöm, köszönöm...
Doom, ez igazán fájt...
(könnyes szemmel néz a jegenyesoron túlra)
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.07. 17:57:43
Elpet 2008.01.07. 17:53:23:
"Doom, ez igazán fájt..."
Jajj, most látom csak!
Mit is cselekedtem!
Én igazán nem akartam fájdalmat okozni, de látom ám, milyen kétbalkezes voltam!
Bocsánatot kérek mindenkitől, akit akaratlanul, saját ügyetlenségem mián megbántottam!
Elpet! Meg tudsz bocsátani?
(kezébe harap, hogy megpróbálja visszafojtani a röhögést)
"Doom, ez igazán fájt..."
Jajj, most látom csak!
Mit is cselekedtem!
Én igazán nem akartam fájdalmat okozni, de látom ám, milyen kétbalkezes voltam!
Bocsánatot kérek mindenkitől, akit akaratlanul, saját ügyetlenségem mián megbántottam!
Elpet! Meg tudsz bocsátani?
(kezébe harap, hogy megpróbálja visszafojtani a röhögést)
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.07. 17:59:07
Téglagyári Megálló 2008.01.07. 17:50:59:
"Hm, Doomie, ilyet nemi erőszaktevők szoktak mondani "a tekintetével arra kért, hogy ...""
Nagyon szomorú, hogy ilyen hímsoviniszta véleményekkel azonosulsz. Most jól elástad magad. :-(
"Hm, Doomie, ilyet nemi erőszaktevők szoktak mondani "a tekintetével arra kért, hogy ...""
Nagyon szomorú, hogy ilyen hímsoviniszta véleményekkel azonosulsz. Most jól elástad magad. :-(
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 18:12:51
Doom
Megbocsátok, hogyne.
Csak tudod, ha a porcelán egyszer eltört, megragaszthatod ugyan, egyben lesz, de soha tökéletes nem lesz többé.
(kézfejével letörli könnyeit)
Megbocsátok, hogyne.
Csak tudod, ha a porcelán egyszer eltört, megragaszthatod ugyan, egyben lesz, de soha tökéletes nem lesz többé.
(kézfejével letörli könnyeit)
Manyi Béci 2008.01.07. 18:50:41
"Nem, maga összekeveri azzal a futballistával 20 évvel előttről. Na, az tényleg lejárt lemez. Tulajdonképpen magán kívül ki is ismeri azt a futballistát?"
A szomszédasszonyo. Ő is megvette minden lemezét, mert van neki ízlése! Senkinek sincs olyan hangja, mint a Károlynak, sose nem is lesz.
"Akiről én beszélek, az ávángárd (nazális n)"
Na, a félműveltség hogy kiütközött magából megint, nazális n, az r-t meg ropogtatja!
Hova kerültem????
"hasbeszélő és légtornász. Látta legújabb performánszát (nazális n)"
Pőfomansz, maga szerencsétlen alulművelt! Ne köpködjön, nem rövid ö, hosszú ő!
," amiben Nietzsche néhány ütősebb megállapítását hasbeszélte a Művészetek Palotája homlokzatára függesztett drótkötélen himbálózva a 80 km-es erejű hóviharban? Képzelje, teljesen fehérre volt festve (a szeme is), ez egészen különleges jelentést adott a produkciónak."
(:DDDDD, te hülye ló)
"Csak azért mondom ezt, mert maga biztosan nem volt ott. Névről ismerem mind a három nézőt (a művészeti elit tagjai egytől egyig), Béci nevű nincs köztük."
Inkognitóról még nem hallott??? Igenis, részt vettem, Manyiként vettem részt, hát nem tűnt fel magának, hogy eggyel több oszlop van a bejáratnál? Persze, magának gőze sincs arról, hogy hány oszlop van a bejáratnál, ugye?
Krakéler.
A szomszédasszonyo. Ő is megvette minden lemezét, mert van neki ízlése! Senkinek sincs olyan hangja, mint a Károlynak, sose nem is lesz.
"Akiről én beszélek, az ávángárd (nazális n)"
Na, a félműveltség hogy kiütközött magából megint, nazális n, az r-t meg ropogtatja!
Hova kerültem????
"hasbeszélő és légtornász. Látta legújabb performánszát (nazális n)"
Pőfomansz, maga szerencsétlen alulművelt! Ne köpködjön, nem rövid ö, hosszú ő!
," amiben Nietzsche néhány ütősebb megállapítását hasbeszélte a Művészetek Palotája homlokzatára függesztett drótkötélen himbálózva a 80 km-es erejű hóviharban? Képzelje, teljesen fehérre volt festve (a szeme is), ez egészen különleges jelentést adott a produkciónak."
(:DDDDD, te hülye ló)
"Csak azért mondom ezt, mert maga biztosan nem volt ott. Névről ismerem mind a három nézőt (a művészeti elit tagjai egytől egyig), Béci nevű nincs köztük."
Inkognitóról még nem hallott??? Igenis, részt vettem, Manyiként vettem részt, hát nem tűnt fel magának, hogy eggyel több oszlop van a bejáratnál? Persze, magának gőze sincs arról, hogy hány oszlop van a bejáratnál, ugye?
Krakéler.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 19:02:51
Manyi Béci
Az mind semmi.
Olyan pörformacot láttunk F.I. barátommal az Egyetemi színpadon, nem mondom, kik voltak előadók, nem vagyok sznob ilyen formában, hogy a közönség meg akarta őket verni, olyan felháborítóan szar volt az egész. Persze lehetett duplacsavarral ez az igazi előadói cél, kiprovokálni egy ilyen fordulatot. Mindenesetre jól szórakoztunk. De ef Zámbó meg Waszlawik Gazi az Almássy téren azért tényleg jó volt, hogy most már én is nevekkel nagyképűsködjem. Gazitól mély titkokat tudtam meg szünetben.
Az mind semmi.
Olyan pörformacot láttunk F.I. barátommal az Egyetemi színpadon, nem mondom, kik voltak előadók, nem vagyok sznob ilyen formában, hogy a közönség meg akarta őket verni, olyan felháborítóan szar volt az egész. Persze lehetett duplacsavarral ez az igazi előadói cél, kiprovokálni egy ilyen fordulatot. Mindenesetre jól szórakoztunk. De ef Zámbó meg Waszlawik Gazi az Almássy téren azért tényleg jó volt, hogy most már én is nevekkel nagyképűsködjem. Gazitól mély titkokat tudtam meg szünetben.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 19:04:10
Pörformanc, helyesen. Pedig nincs ám rajtam műköröm, mégis elrontom.
Manyi Béci 2008.01.07. 19:36:23
Nincs műkörme?
Hát, akkor kárba veszett fáradtság volt a bazsalygásuk Doomie-val, ha megtudja, soha többet nem áll szóba magával. A műköröm a mindene, neki is van kettő a bal kezén.
Lehet, hogy találkoztunk anno egy Bizottság-koncerten, nem maga volt az a vöröshajú, szeplős fiatalember,kockás térdnadrágban, aki megelőzött a büfé előtti sorban és megvette előlem az utolsó szalámis zsömlét? Ha igen, inkább tagadja le. Még mindig fájó emlék.
:)
Hát, akkor kárba veszett fáradtság volt a bazsalygásuk Doomie-val, ha megtudja, soha többet nem áll szóba magával. A műköröm a mindene, neki is van kettő a bal kezén.
Lehet, hogy találkoztunk anno egy Bizottság-koncerten, nem maga volt az a vöröshajú, szeplős fiatalember,kockás térdnadrágban, aki megelőzött a büfé előtti sorban és megvette előlem az utolsó szalámis zsömlét? Ha igen, inkább tagadja le. Még mindig fájó emlék.
:)
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 19:56:01
Manyi Béci, most már hiába tagadom, én voltam. Nem tagadhatom, mert rájött.
Alföldi papucsban voltam ráadásul. De a zsömle nem szalámis volt, az már előbb elfogyott. Rántotthúsos volt az az utolsó, ráadásul Utasellátó stílusban, nem oldalt, hanem felülről ferdén vágva bele a zsemlébe, egy vékony karika csemegeuborkával. Ha tudom, hogy ekkora szenvedést okozok Önnek, még akkor megmondtam volna, sose sajnálja, mert szikkadt volt és cigarettafüst-ízű. Én jártam rosszabbul, higgye el, bár ez magatartásomat nyilván nem menti. Őszintén sajnálom, nem tudom, lesz-e alkalmam ezt valaha jóvá tenni. Mindenesetre legközelebb meghívom egy fasírtosra.
Alföldi papucsban voltam ráadásul. De a zsömle nem szalámis volt, az már előbb elfogyott. Rántotthúsos volt az az utolsó, ráadásul Utasellátó stílusban, nem oldalt, hanem felülről ferdén vágva bele a zsemlébe, egy vékony karika csemegeuborkával. Ha tudom, hogy ekkora szenvedést okozok Önnek, még akkor megmondtam volna, sose sajnálja, mert szikkadt volt és cigarettafüst-ízű. Én jártam rosszabbul, higgye el, bár ez magatartásomat nyilván nem menti. Őszintén sajnálom, nem tudom, lesz-e alkalmam ezt valaha jóvá tenni. Mindenesetre legközelebb meghívom egy fasírtosra.
Manyi Béci 2008.01.07. 20:00:48
Hol kapni ma fasírtos zsömlét, miket beszél?? Azt hiszi, mindent beveszek?
Szóval ezért nem jutott csemege uborka a zsíros kenyeremre.
Szerintem maga egy jobber. Egy rendes, libsi alter sosem tudott volna így viselkedni!
Szóval ezért nem jutott csemege uborka a zsíros kenyeremre.
Szerintem maga egy jobber. Egy rendes, libsi alter sosem tudott volna így viselkedni!
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.07. 20:06:31
Manyi Béci
Műegyetem, Goldmann menza büfé, ott vettem november végén. Annyira nem is volt rossz.
Na, ha engem akar valahová sorolni, nagy baja lesz vele, mert amit gondol rólam, annak még az ellenkezője sem igaz. Tudja, milyen összetett és zavarbaejtő egyéniség vagyok.
Ette volna hagymával, az volt bőven, és jobb is.
Műegyetem, Goldmann menza büfé, ott vettem november végén. Annyira nem is volt rossz.
Na, ha engem akar valahová sorolni, nagy baja lesz vele, mert amit gondol rólam, annak még az ellenkezője sem igaz. Tudja, milyen összetett és zavarbaejtő egyéniség vagyok.
Ette volna hagymával, az volt bőven, és jobb is.
Gabe 2008.01.07. 20:26:54
Faszkalapok...
(amúgy NKZS-ot ösmérem, hogy basszon mög a jegös essö)
(amúgy NKZS-ot ösmérem, hogy basszon mög a jegös essö)
Elpet 2008.01.08. 11:40:46
Gabe
Ennél szebb elismerést nem kaphattunk volna...
:DD
Ennél szebb elismerést nem kaphattunk volna...
:DD
nénike · http://mandiner.hu 2008.01.08. 12:30:32
Két óriási ütést vitt be a mai nap a Reakció szegényes toposzai között szédelgő olvasóinak álkapcsára:
1. Ákos távozik: www.origo.hu/teve/20080107-mtv-music-television-kovacs-akos-elmegy.html
2. Albi bácsiról verset írt Csontos János: www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=141252
1. Ákos távozik: www.origo.hu/teve/20080107-mtv-music-television-kovacs-akos-elmegy.html
2. Albi bácsiról verset írt Csontos János: www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=141252
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.08. 12:34:15
hehe, most már minden - akár ki nem mondott - fenntartásomat is visszavonom AMA üggyel kapcsolatban... érik a helyzet! :DDDD
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.08. 12:35:13
a Csontos-vers melletti cikk ráadásul szándékodan félremagyarázza Faludy idézett sorát... :(
(vagy csak hülye)
(vagy csak hülye)
Elpet 2008.01.08. 13:45:49
Nem vagyok egy igazi Wass Albert rajongó, de ismerek olyan, számomra mértékadó és fontos embereket, akik szeretik. Én nem tartozom közéjük ilyen tekintetben. Ámde.
Roppant gyerekes ez a fikázás, ami vele kapcsolatosan folyik. Legalább olyan nevetséges, mint az a pátosz, amivel némely rajongói övezik. Író volt, van akinek tetszenek a művei, van, akinek nem. Engedtessék meg mindenkinek a választás. Olvassátok el, amit Szőcs Géza írt a Heti Válaszban. Tisztességes, mértékadó írás.
www.hetivalasz.hu/cikk/0801/hat_wass_paradoxon
Óhh, esztétikai ítélet, óhh, választani tudás, óhh, felsőbbrendűség!
Roppant gyerekes ez a fikázás, ami vele kapcsolatosan folyik. Legalább olyan nevetséges, mint az a pátosz, amivel némely rajongói övezik. Író volt, van akinek tetszenek a művei, van, akinek nem. Engedtessék meg mindenkinek a választás. Olvassátok el, amit Szőcs Géza írt a Heti Válaszban. Tisztességes, mértékadó írás.
www.hetivalasz.hu/cikk/0801/hat_wass_paradoxon
Óhh, esztétikai ítélet, óhh, választani tudás, óhh, felsőbbrendűség!
ergé 2008.01.08. 14:30:24
asztakurva, Faludy versét így félremagyarázni, egyszerűen szánalmas: az '56 leverése utáni napokról írt, amikor Kádárék elől átmenekült a határon!
Ezt a kiragadott, félremagyarázott verssort, mint Faludy hazafiatlanságát szembeállítnai Wass hazafiasságával... nos ez tényleg egy mélypont!
itt a vers:
"1956. november
Az ég mint kormos, csillagtalan kürtő,
a lápföld sík és pőre.
Vagy százan vánszorgunk a Fertő mellett
és igyekszünk előre.
Mellettem kövér, szovjet tiszt civilben,
rumszag árad belőle.
Egy gyermek sír. Patakon gázolunk át,
s nem leszünk nedves tőle.
Majd: osztrák lámpák, mentőkocsik, szendvics,
mosolygó piszkosszőke
járőr. Mögöttünk puskaszó, sötétség,
remények temetője.
Furcsa haza. Az ember fellélegzik,
mikor kiér belőle."
Ezt a kiragadott, félremagyarázott verssort, mint Faludy hazafiatlanságát szembeállítnai Wass hazafiasságával... nos ez tényleg egy mélypont!
itt a vers:
"1956. november
Az ég mint kormos, csillagtalan kürtő,
a lápföld sík és pőre.
Vagy százan vánszorgunk a Fertő mellett
és igyekszünk előre.
Mellettem kövér, szovjet tiszt civilben,
rumszag árad belőle.
Egy gyermek sír. Patakon gázolunk át,
s nem leszünk nedves tőle.
Majd: osztrák lámpák, mentőkocsik, szendvics,
mosolygó piszkosszőke
járőr. Mögöttünk puskaszó, sötétség,
remények temetője.
Furcsa haza. Az ember fellélegzik,
mikor kiér belőle."
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.08. 14:48:36
( magyar abszurd: "hazaffyatlan" :DDD )
nénike · http://mandiner.hu 2008.01.08. 14:50:59
Apáti Miklós csúnyán elbánt Gyurka bácsival. Itt bukik ki az újságírói felelősség.
ergé 2008.01.08. 14:51:25
"Wass két-három regénye maradandó érték. Ezt akkor is leírom [de nincs nekem úgyis elég bajom?], ha erre egyaránt felhördülnek azok is, akik szerint egyetlen jó művet sem írt, meg azok is, akik szerint legalább negyven örökbecsű, kikezdhetetlen, klasszikus alkotást." - írja Szőcs a Heti Válaszban. Na, ezzel teljesen egyetértek.
Google 2008.01.08. 15:01:10
Nagyon szép ez a Faludy vers, és főleg ez az utolsó sor. Az ember fellélegzik, amikor kiér belőle, vagy az élet itt ítélet, vagy magyar ugar, sőt holt vidék.
Valahol komolyan utat tévesztettünk, és vajon ehhez nincs-e köze az itt tomboló kommunizmusnak, amelyik mindig megmondja, hogy miről és mit és mennyit és hogy és mikor és miért, summa summarum: helyettünk gondolkodik, pedig nem kértük rá, még azok sem, akiken nem segít ima (ma reformnak mondanák).
S ha már Wass Albert, azért az Antikrisztus és a pásztorokat el kell olvasni! Ez is egy szempont, egy támpont, egy adalék, hogy megértsük, miért jött, mit tett a bolsevizmus akkor és most az elöbb.
Valahol komolyan utat tévesztettünk, és vajon ehhez nincs-e köze az itt tomboló kommunizmusnak, amelyik mindig megmondja, hogy miről és mit és mennyit és hogy és mikor és miért, summa summarum: helyettünk gondolkodik, pedig nem kértük rá, még azok sem, akiken nem segít ima (ma reformnak mondanák).
S ha már Wass Albert, azért az Antikrisztus és a pásztorokat el kell olvasni! Ez is egy szempont, egy támpont, egy adalék, hogy megértsük, miért jött, mit tett a bolsevizmus akkor és most az elöbb.
Az utolsó 100 komment: