C-64 top 10: a tíz legjobb játék
2007. december 30. írta: TuRuL_2k2

C-64 top 10: a tíz legjobb játék

Olvasom az Index tisztelgését a huszonötéves Commodore-64 előtt, és megrohannak az emlékek. Ugye ti is emlékeztek? A rettegett Load Error, a misztikus reset gomb, a legendás Kazettaküldő Szolgálat és a küldetését befejező joystick utolsó reccsenése. Számomra a mai napig Seven Eleven a Microprose Soccer, mert ez volt a fájlnév és ez villant fel először a képernyőn is - akkor még igazán alapos munkát végeztek a cracker csapatok.
No és azóta sem vártam úgy újságot, mint a CoVot (na jó, talán még a Bíborholdat): a várható megjelenés környékén napokig zaklattam a postás nénit, hogy egészen-biztos-e-abban-hogy-ma-sem-érkezett-meg?

A top 10 C-64 játék, ahogy én láttam (a sorrendnek nincs jelentősége):
Pirates! (sok dicsőséget szereztem a királynőnek a spanyolok ellen - a vívás sose ment igazán, no de az ágyúzás...)
Supremacy (képes voltam fél óráig hallgatni az intró zenéjét, még ma is el tudnám dúdolni)
Dragon Wars (a mászkálós-toborzós-gyakós-gondolkodós szerepjátékok klasszikus darabja - a Bard's Tale nekem kimaradt)
Usagi Yojimbo (tegye fel a kezét az a szamurájnyúl, aki egyszer sem aprította halomra az alázatosan hajbókoló földműveseket!)
Laser Squad II. (úristen, mennyi időt töltöttünk unokatestvéreméknél két játékos üzemmódban egymás vadászásával a Paradise Valley pályán)
Wizard of Wor (az egyik legnagyobb klasszikus, sajnos öcsém ellen ritkán termett babér)
Commando (át a dzsungelen, hadd jöjjenek a mazsolák)
Vermeer 100% (nincs is jobb, mint ültetvényeket telepíteni a gyarmatokon és kávébabbal kereskedni nagyban, levezetésként egy-egy műkincs-aukcióval)
Storm Across Europe (a II. világháborús stratégiai játék kedvéért öcsém még pár évvel ezelőtt is elő-elővette a jó öreg hatvannégyest)
Seven Eleven, aka Microprose Soccer (hosszú idő telt el, míg a hat legerősebb csapatot is meg bírtam verni a magyar válogatottal)

Nálatok hogy nézne ki az első tíz?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr36278788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DoP 2007.12.30. 06:06:03

Hát, hogy pont tíz, de benne lenne:

Blue Max
A.C.E.
Giana Sisters
Impossible Misson
Gazza II Soccer
Test Drive-ok
Grand Prix (TD3)
és a
Street Rod mindenképp...

C=64 rulez!

traz 2007.12.30. 06:18:47

Pirates, Elite, Gunship, ez a szentháromság. Annyi időt játékkal azóta sem töltöttem el, szerintem több ezer órán keresztül nyomultam ezekkel. O:)
De ott volt még nagyon a szeren a Grand Prix Circuit, Wizball, Strike fleet, F-14 Tomcat, Storm across europe, Zak Mcracken, Maniac mansion is. Meg még jó pár tucatnyi egyéb game, amit még ide lehetne írni...

Tábornok 2007.12.30. 06:27:04

Pirates! - ez a no.1, a pc-s verziók csak viccek, ahhoz képest
King´s Bounty
Test Drive - a duel, osztott képernyőn egymás ellen, Ferrari F40 vs Porsche 969
Maniac Mansion és elődjei (Zak )
Defender of the Crown
Green Berett
Blue Max
Street Rod
Grand Prix - 3 autó, Ferrari, McLaren, Williams
Micropose Soccer
International Karate - egymás ellen:)

de lenne még több is:)
10évesen kaptam a c64 et, s akkor el is vesztem a játékok világába, azóta 24 év telt el, s még még mindig játszom, beteges, gyerekes?


ps.
ha 1x egyben visszakapnám azt a pénz amit gépekre, programokra költöttem:)

Tábornok 2007.12.30. 06:46:23

F14 Tomcat
a kiképzésen 87% kellett teljesiteni, hogy repülhes az f14 el, s minden évben teljesiteni kellett ezt, s a küldik sem voltak semmik, a végén meg várt a nyugdij.

Lehet venne kéne ismét egy c64 et?

Nelson Piquet 2007.12.30. 07:30:24

Na lassuk: Test Drive(osszes), Impossible Mission, Lazy Jones, Commando, International Karate, Summer Olympics, Atari, Strip Poker, Camel, Aztec.
Hat igen, ha annyi milliom lenne ahany orat jatszottam, biztos benne lennek a Forbes Top 100-ban.
Boldog Szulinapot C64!

Benny the bunny 2007.12.30. 08:27:14

- Impossible mission
- Spy versus spy
- Exploding fist
- Trolley Wolley
- Monty on 64
- Miner 2049'er
- Pitstop II.
- Choplifter
- Commando
- Hunchback

Calt / Graffity 2007.12.30. 08:36:45

Nem minőségi lista, hanem vmilyen oknál fogva ezekkel játszottam a legtöbbet:

Pirates!
Microprose Soccer
Wizard of Wor
Impossible Mission I
Poster Paster (ez járt a számítógéphez, azért)
Green Berett (a vége felé a sprite-ok egyre bugosabbak lettek nekem)
Lode Runner
Int'l Karate
Falcon Patrol
Glider Rider (jó kis Spectrum portolás volt, ugyan nem értettem mi a cél, viszont jó feeling volt céltalanul repdesni)
Action Biker (ez is azért, mert szabadon kószálhatsz terepen és nincs időlimit, vagy ellenfél)
Boulder Dash

De még nagyon hosszan sorolhatnám, hogy milyen játékok kötöttek le ideig-óráig. Azt hiszem fel is teszek egy C64 Emu-t és játszom egy kicsit.

Nna és ki emlékszik arra, hogy a gyári floppy-n lévő "Frog" (BASIC-ben írt) játék hány kilobyte volt? Én igen... :)

sixooshu 2007.12.30. 09:00:27

A last ninja trilógia is ott van a szeren.

A pitstoppal meg annyit játszottunk az unokaöscémmel, hogy másnapra izomláz volt az alkarunkban, 2 joystick el is tört :D

Vizler K · http://vizler.extra.hu 2007.12.30. 09:05:15

Oh, könnyes szemmel nehéz írni...

Elite
Pool of radiance
Bard's tale
Maniac mansion...
Test Drive

Csizmazia István [Rambo] · http://www.commodore64.hu 2007.12.30. 09:17:08

Szinte vártam, hogy valaki megírja végre a C64-s listát is :-)
Nem is lehet CSAK tizet valasztani, annyi sok szuper games volt. Nekem ezek voltak a (fő) kedvenceim:
- 10th frame
- Archon 1.
- Arkanoid
- Artillery duel (kettesben de jó is volt)
- Barbarian
- Beach Head
- Biliard (ebbol hazi bajnoksagot is csinaltunk)
- Booga Boo
- Boulder Dash (az osszes resz)
- Bruce Lee
- Commando
- Conan
- David\'s Midnight Magic
- Deflektor (jo kis agyalos)
- Dig dug
- Encounter
- Flip & Flop (avagy fejleszzuk a terlatast;-)
- Fobidden forest
- Fort Apocalypse (szinten kiraly)
- G.I. Joe
- Ghostbusters
- Goonies (ez is kettesben volt jo)
- Great American Cross Country
- Green Berets
- Hunchback 1.
- Hunter on ice
- Impossible mission 1. a király :-D
- Internatioanl Karate (mind)
- Jumpman Junior
- Karateka
- Krakout
- Kungfu Master (iszonyat sokat jatszottam vele)
- Last Ninja 1 (a tobbi nem tetszett annyira)
- Leaderboard Golf (ebbol is volt haziverseny)
- Lode Runner - ez is kiraly
- M.U.L.E - nekem ez is tetszett, emulatoron meg ma is nyomom
- Matchbox
- Matchpoint
- Nebulus - ez is kiraly :-)
- Pharaos Curse
- Pitstop I es II.
- Quest for Tires - ez is kiraly :-D
- Raid over Moscow
- Rambo first blood - ezt ugye nem kell magyarazzam...
- Rocketball
- Samantha Fox
- Scarabaues - ezt nem tudtam vegigcsinalni :-(
- Soccer
- Sooper Froot
- Speed King motorozos
- Space Taxi - kiraly :-)
- Super Grid
- Super Pipeline
- Test Drive I.
- Trailblazer
- Way of exploding fist - hogy csodaltuk a grafikajat annak idejen :-O
- Wizard of War - a kiralyok kiralya, ha egyet kell valasztani, ez az :-D

Minority Report 2007.12.30. 09:35:43

- Pirates!
- Boulder Dash (az összes rész)
- Arkanoid
- International Karate (az összes rész)
- Lazy Jones
- F117 Stealth Fighter
- Outrun
- Raid Over Moscow
- Archon

és természetesen a Wizard of Wor.

Tábornok 2007.12.30. 09:37:42

Load"$",8,1

igy volt nem?:)

Asuka 2007.12.30. 09:54:35

Tabornok: nem. sok ertelme nem volt. :-)
Load"$",8

list

ez a directory

egyebkent nalam a Katakis vitte a palmat. nagyon bejott a zeneje.

Asuka 2007.12.30. 09:58:19

-katakis
-kings bounty
-pirates
-steelthunter
-impossible mission
-blue max
-speed king
-last ninja
-bolder dash
-wizard of wor

elGabor 2007.12.30. 09:58:24

A Dragon Wars kellemes meglepetés, soha nem gondoltam volna, hogy erre emlékszik még valaki - nagyon jól összehozott játék volt, különösen a babiloni-sumér mitológiai hátterével.

Talán a Lords of Midnightot hiányolom a listáról (eredetileg Spectrumra készült, és én is ott találkoztam vele, de konvertálták C64-re). Egyedi megközelítésű és a mai napig nagyon jól játszható stratégiai játék; félelmetes, hogyan fért bele 48K-ba az egész hóbelevanc. Meg iszonyat nehéz.

CoV és Bíborhold - csekk, nekem is megvan még a polcon. Turul, ön talán szintén zenész? Nocsak.

Zolis 2007.12.30. 09:59:26

Nézzük csak:
- Turbo Charge, de úgy az összes System 3 játék
- Last ninja 1-2-3, ugyebár
- Street Fighter
- Elvira, mistress of the dark
- F14 Tomcat
- Boulder Dash
- Street Rod
- Bruce Lee
- Golden Axe
- Commando

És még:
- V (csak így simán, állat játék volt)
- Save New York
- Falcon Partol

Inimma · http://inimma.ingyenweb.hu 2007.12.30. 10:03:42

Beach Head
Blue Max
Donald Duck Playground
Falcon Patrol
Fort Apocalypse
Hunchback
Loco
Motormania
Scarabeus
Super Pipeline
Test Drive 2
Wizard of Wor
Stix
Summer Games

Sajtostejfölös 2007.12.30. 10:07:32

Egyszerűen nem lehet csak tizet kiválasztani...

Giana Sisters
Usagi Yojimbo
Last Ninja I-III
Barbarian
Pirates!
Supremacy
Neuromancer
Új vadnyugat I-II
Időrégész
Defender of the Crown
Street Rod
The Untouchables
Iron Lord
Sim City
Samantha Fox Strip Poker ;)

mithrandir 2007.12.30. 10:18:51

Aztec
Quest for Tires
Pipelines
The Hobbit - kalandjáték, itt alapoztam meg angoltudásomat :-)
Exploding Fist
Impossible Mission ("kill him, my robots" :-D
Load Runner
Forbidden Forest
Wizard of War
Defender of the Crown

-sg- 2007.12.30. 10:24:30

Amikor a WoW rövidítés még nem Wizard of Wort jelentett, hejj...

A King's Bountyt tenném az eddigiekhez.

TCSA · http://make.blog.hu 2007.12.30. 10:26:01

Skramble (1,2,3,akármennyi, überelhetetlen Star Wars zene, űrhajós lövöldözés - hogyhogy ezt nem írta senki?)
Krakout (szerintem ez az alap falbontó)
Super Pipeline (zenéje csengőhangom)
Zak McKracken (a legállatabb gáme egészen amgíg meg nem lett a)
Newcomer
Wizard of Wor (megvolt bővítőkártyán is!)
Quest for Tires (1. végigcsináltam)
Donkey Kong
Space Taxi
Artillery Duel (kettesben alázás)
Dig Dug
Hard Hat Mack
Boulder Dash
Burger Time (eszetlen anyázás, amikor az utolsó szenya előtt evett meg egy virsli)
Blue Max (ezt is végigjátszottam)
Choplifter
Motor Mania
Javelin (hány, de hány joystick ment rá, te jó...)
Saxxon

hopp, picit több lett :) Bár engem inkább a hardwer fogott meg, amikor az első C64-emet eladtam, a következők voltak rajta/vele:
reset gomb
régi/új szűrő váltó a SID-en
Action Replay MkVII (keresgéljen a franc POKE kódokat a CoVokban)
párhuzamos kábel az 1541/II-nek
2 hibátlan QuickShot MkIII mikrós joy (ehhez csak annyit, hogy tegnap láttem ebayen két 'keveset használtat' 20EUR-ért)
Mostanra ez lelohadt egy elős generációs C64 tokban rejtőző C64E Rev.B gépre, de van egy Rev.A és egy C64C panelem is tarcsiban, két összetákolt QuickShot MkII, és egy öreg P2 laptop X1541 emulátorral és az összes játékkal .d64 formátumban pár DVD-n. Good times...

apabácsi 2007.12.30. 10:28:19

Decathlon - joystick rángatás ezerrel (100 m: 9.65!) de rég volt...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.30. 10:30:12

Húha, valószínűleg a pokolra kerülök, amiért kifelejtettem az Elite-t és a Defender of the Crown-t. Az International Karate és a Street Rod is határeset...

Ljapunov 2007.12.30. 10:36:21

Szerintem a lords of Chaos volt a legjobb, aminek meg remake-je sincsen tudomasom szerint :(
Ki tud egyaltalaban valami hasonlo jatekrol?

paráznabillegető 2007.12.30. 10:36:51

stratégia:
- defender of the crown
- storm across europe
- oil imperium
- pirates!

eksön:
- armalyte
- vendetta!
- impossible mission
- spy vs spy
- deathwish 3

szim:
- ELITE!!!
- test drives
- street rod

egyéb:
- summer & winter games és klónjaik (joyokillerek!!!)

Atika!!! 2007.12.30. 10:37:08

A Rátkai-család féle szöveges játékokkalén nagyon el tudtam lenni :)
Amúgy nekem nagy kedvenceim:
Lazy Jones
Pitstop
Lotus Espirit
Skramble
Nebulus Plus (van PC-n is!!! élethű másolat)
Paradroid (szintén egész jó PC változat van)
Wizard of War
Aztec Challenge
David's Midnight Magic
Super Mario Bros/Giana Sisters
Elite

Most hirtelen ezek jutnak eszembe. Sajnos túl összetett játékom nem sok volt, mert floppyra nem telt, csak kazi volt, de abból... Kadlott Karcsi sem tudott volna többet kiadni ha egész életében énekel...

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.12.30. 10:39:57

Naneee.

Mer az, hogy a hülyeindexes nem ír a címlapon az Elite-ről, azt még talán megértem, de hogy itt nincs olyan proggik előtt, mint a Usagi, azt már nem. Anno a CoV vagy egy évig közölte a leírását. Érdekes egyébként, hogy míg az IMP-et, vagy a Strike Fleetet, meg a szintén sehol nem említett, anno szuper-kultuszjátékot, a Noromancert évente előveszem, és játszom velük, igaz, csak emulátorral, mert a floppy valahol kölcsön van adva, az Elitet még egyszer sem poroltam le.

NB. a Neoromancerről is hosszú-hosszú leírások jelentek meg, sztem én annál találkoztam életemben először USER/PW párosítással életemben.

Az Elite és a Neoromancer fő baja az volt, hogy idehaza későn és kevés törésből jött be, nem volt ideje már elterjedni, pedig ezek voltak a kor legnagyobb játékai.

Én még a saját top akárhányamba tenném a Supremacy-t (bár az is hihetetlen késői, talán 90-es?), a Strike Fleet-et, az F-19-et, az IMP1-et és talán a 2-t, valóban, az F-14-et (a mai napig nem láttam olyan szimulátort, ahol olyan konfliktus is lehet, hogy egy lövés sem esik, csak kerülgetik egymást), ja, kimaradt az Ace 1-2, hát, a 2 zenéje van olyan jó, mint a Supremacyé, ezt is mindenki tudja fejből.

paráznabillegető 2007.12.30. 10:40:54

kimaradt a microsoccer... :p

Banzai 2007.12.30. 10:48:35

Stunt Car Racer - vektoros pályák, atyaúristen, 3 ugrató egymás után, lenyomod a tűz gombot, lángol a kipufogóóóóóóóó és repüüüülsz.... :o)

ACE2 - szigorúan egymás ellen osztottképernyőn...

Krakout - tegye fel a kezét, aki nem imádta a csipogós zenéjét! Már attól elkapott a láz...

Monty on the run - ehhez kommentár sem kell (mégis írok), a zenéjét pl. kismilliószor feldolgozták azóta, örök klasszikus!

Wizard of Wor - mikor látod, hogy a másikat felülről közelíti a nagyongenya-nagyongyors bepörgött piros szörny, és ráüvöltesz: foordulj fel!! :D

Satöbbi, satöbbi, satöbbi...

prokee · http://www.prokee.hu 2007.12.30. 11:02:29

Minden idők etalonja, Bard's Tale sorozat - pedig sosem vonzott ez a műfaj...
Fakerekű logikai játék kategóriában a két perces Eoroid, amit aztán még 300x2 percben megismételtem.
Mi volt az az autóverseny, még 198X-ből, amit osztott képen lehetett játszani, és nagyjából a 70-es évek Atari játékgépeit tudta hozni, mégis mindenki csapatott vele ? Volt boxutca, meg gumikopás, zöldtől pirosig...

bitadani · http://tarsasjatek.blogspot.com 2007.12.30. 11:03:44

nekem már nem volt c64-em, csak az unokatesómnak, úgyhogy tíz kedvenc sincs, de a vermeert imádtam játszani, meg volt egy focimenedzser is, sokadosztályú angol klubokat (rotheram!) juttattunk föl vele a premier league-be :)

uhx 2007.12.30. 11:06:34

Nekem a Bard's Tale 3 is rajta lenne a listán.. most áprilisban is végigjátszottam, igaz már emulátorról (nincs jobb mint dugóban elővenni a laptopot és lemenni a katakombákba).

A Dragon Wars említése engem is meglepett, azt hittem már rég elfelejtődött.. most fogok nekiállni.

A non-plus ultra tényleg a Pirates!, sokkal nehezebb is egyébként a C64-es mint az új PC-s verziók, ajánlom kipróbálásra, én egy rohadt kalóz-sloopot alig birtam elfoglalni, szemben a PC-s verziókkal ahol sorhajókat robbantgattam a merchantmanommal.. khhm kicsit elkalandoztam.

Az autós játékok legjobbja pedig a Stunt Car Racer! Odaver rendesen.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.30. 11:11:23

sorrend es a teljesseg igenye nelkul

wizard of wor
auf wiedersehen monty (ben daglish az isten)
h.e.r.o II
krakout
cauldron II
last ninja (ben daglish az isten)
international karate+
bruce lee
uridium

most turta elo az anyam a regi bekotott mikrovilagokat meg a mikromagazinokat. beszaras.
hat meg a sajat nyomtatasu kazi es lemez lista. nyilvan mps803-mal nyomtatva, amit kolcsonkaptam.

felpuhult a vilag azota

Celtic 2007.12.30. 11:14:37

Mintha nem lett volna emlitve a
Lords of chaos (Laser Squad-szeru, csak fantasy es fejlodessel)
Neuromancer (vadallat zene az elejen, maszkalos kaland)
F19 Stealth Fighter (az elso, amit megvettem floppyn is, ahogy 1000 Ft-ert kaphato lett)
Ja, meg a Strike Fleet (hajoflotta szimulator)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.30. 11:14:42

ha nem irtam volna, ben daglish az isten. mark knight es rob hubbard pedig a profetai.
ez van. i'm stuck in the 80s

Naumov 2007.12.30. 11:15:04

Hát, már szinte minden kedvencemet felsoroltátok, amit még nem láttam, de hosszú órákig tudtam velük játszani:

- Larry Bird vs. Julius Erving (kosárlabda úgy 1982 körülről)
- Le Mans Rally (autóverseny, szintén ebből az időszakból)
- Superstar Soccer + Ice Hockey (sajnos meccs után mindig lefagytak)
- Face Off (jégkorong)
- Turrican I-II. (szigorúan örökélettel)

És még nagyon-nagyon-nagyon sok más játék ami nem jut most eszembe.
...'vazze de szép időszak volt. És de régen volt :(

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.30. 11:15:11

lords of chaos sztem amigan volt. de attol meg rulez.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.30. 11:16:40

exploding fist feldolgozas eloben (stuck in the 80s, mark knight hegedu, ben daglish gitar)
www.youtube.com/watch?v=KW8YTg4gHmA

Naumov 2007.12.30. 11:19:06

denever,

Szintén ott van még az Olümposzon Jeroen Tel, Jens-Christian Huus (JCH), Thomas Mogensen (Drax), Charles Dineen, az inkább demoscene-n alkotók közül Kristian Rostoen, Deek, The Syndrom, de ha már Calt idetolta a képét, akkor említhetném a magyar Graffity zenészeit is (Brian, Trays, Jay Fletcher)...

atokpatok 2007.12.30. 11:19:23

Pirates !!!
Last ninja széria
Defender of the crown
Supremacy
Spy vs spy
Storm Across Europe
Caveman Ughlympics :)
Street Rod
Times of Lore
Időrégész (Rátkai)
Új vadnyugat (Rátkai)
A bosszú (Rátkai)
F14-Tomcat
Maniac Mansion
Zak McKracken
Secret of the Monkey Island
Elvira: Mistress of the dark
Elvira: The jaws of Cerberus

Banzai 2007.12.30. 11:22:22

A magasra emelkedettek közé szerényen javasolnám Chris Hülsbecket is... Gianna Sisters, Turrican, stb...

SZERVÁC Attila · http://321.hu/sas 2007.12.30. 11:35:55

Leaderboard Golf

és

Trailblazer

nálam is király :-)

ha valaki írna ilyen hangulatos, egyszerű, nyílt forrású játékokat Linuxra, FIZETNÉK ÉRTE! PROGRAMOZÓK JELENTKEZZETEK!

ergé 2007.12.30. 11:47:18

1. SUPREMACY uberkiraly

2. RocknRoll, ez kevesse ismert jatek volt, egy golyoval kellett fel-ala menni mindenfele palyakon

3. Pirates, kalozhajo manias voltam :-)

4. Last Ninja, 1,2,3, foleg a 3

5. Winter Games

6. Tomcat

7. Neuromancer

8. Stunt Car, emlekszem, hogy be voltam gerjedve a 3D-s palyara :-)

9. emlekszem meg egy piramisos-sirkamras jatekra, mi volt a cime?

10. bonusz: durvan pixeles szexkep-program, titokban nezegetve :-D

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.30. 11:50:14

erge:

piramisos/sirkamras: aztek challenge?

Im2lazytosetthis 2007.12.30. 11:51:02

Rockstar Manager ? :)

Valaki emlékszik ?

ar 2007.12.30. 11:58:58

Nem tudom ki emlekszik meg a Carmen Sandiego sorozatra.. Where is in the Time Carmen Sandiego... szerintem nagyon kellemes darab volt. Bar en mindent zabaltam ami kicsit is emlekeztetett a kalandjatekokra :)

ar 2007.12.30. 12:01:50

... es a Magnetic Scrolls jatekokkal mi van? Fish!, mond valakinek valamit? :)

Im2lazytosetthis 2007.12.30. 12:03:24

carmen sandiego is kurvajó...

Fish nem tetszett annyira. Maniac Mansion és Zak MacKracken rulz ! :)

Slugger 2007.12.30. 12:05:00

Nálam a Commando helyett inkább a Who Dares Wins I-II. Nem hagynám le a listáról a Turrican és a CREATURES összest, a Paradroidot, Chopliftert, Wizard of Wor-t, Head Over Heels-t, Mercenaryt, Archont, Donald Duck's Playgroundot, és még nagyon-nagyon sok mindent!

woodpaul 2007.12.30. 12:06:48

Nosztalgia, nosztalgia...

Amikkel sokat játszottam, de nem szerepeltek sehol:

- Space Rogue (Pirates az űrben, kaland-szállal megspékelve, nyerőautomaták, játék-a-játékban. Fantasztikus volt, mindig Dr. Alban-t hallgatunk közben haverommal. Sajnálom, h valami bug miatt nem tudtuk végigjátszani...)

- B.A.T. (Emlékszem, az 576kbyte anno nagyon lehúzta, de vmi iszonyú hangulatos cyberpunk sci-fi kalandjáték volt. Úgy emlékszem, egy hosszú szünet után - mert a végén volt egy baszott idegesítő repülős rész - ezt sikerült végigjátszani. Amit utáltam benne, hogy minden helyszín között perceket töltött...)

- Xenomorph (Ez egy nagyon para, Aliens beütésű RPG volt. NEM MERTEM végigjátszani: amikor már az alsó szintek valamelyikén jártam, a bázis belsejében, ahol sötét volt, csövek, és rengereg szörny, mindenfele... broah! Ja, és meg volt eredetiben!)

- Pirates! (Volt már, csak annyit akartam hozzátenni, hogy megbetegítettem magam, h otthon maradhassak játszani vele! :D Meg volt, h felkeltem, amikor a szüleim már aludtak, és játszottam vele.)

- SSI-féle RPG-k: Curse of the Azure Bonds, Pool of Radiance, meg volt még egy része a trilógiának. Tök jó volt, hogy a korábbi részben feltáposodott csapattal indulhattam a következő kalandnak! Emlékszem, mindig elképzeltem, hogy a karaktereim miket beszélgettek egymás között, milyenek voltak a viszonyok. Persze, mindig volt egy karakter, amelyikkel azonosultam, és a mágus rendszerint egy fiatal nőnemű karakter volt, nem véletlenül! :D)

Egyelőre más említésre méltó nem jut eszembe...

irrelevant 2007.12.30. 12:06:51

Én még nagyon kicsi voltam, amikor C64-em volt, el se tudtam magamtól indítani a kazikat. Csak egyetlen játékra emlékszem, de azt imádtam: egy kincses szigetről szólt, aminek a közepébe kellett eljutni egy labirintuson át. Középen egy rab volt bezárva egy cellába, őt kellett kiszabadítani. Kardokat kellett fölvenni a földről és azokat hajigálni az ellenséghez.

Meg tudjátok mondani, mi volt a címe? Nem emlékszem.
Köszi!

irrelevant 2007.12.30. 12:17:50

hazaffy

Nem, ez a kép nem rémlik, maga a játék teljesen sík felületen játszódott, mint egy rejtvényújság labirintusa. Nem volt perspektíva.
De utánanézek ennek a Treasure Island-nek, köszi.

hazaffy · http://mondjonle.blog.hu 2007.12.30. 12:17:54

Bocs, így nagyobb:
www.richmace.co.uk/c64/images/treasure_island_screenshot.jpg

(És otvospeternek szól, természetesen.)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.30. 12:19:00

basszus. a paradroit istenkiraly. valamelyik nap toltam egyet a joyba epitett c64en. btw. csinalt mar valaki joy64 mod-ot? serial interface erdekelne,

irrelevant 2007.12.30. 12:19:01

Nem, tutira nem ez volt az...

Slugger 2007.12.30. 12:25:45

otvospeter

Szerintem te a Willow Pattern Adventure-re gondolsz, Hazaffy meg keveri a Plus/4-es Treasure Islanddal (a két játék egyébként tök ugyanaz, csak kicsit más a gfx).

irrelevant 2007.12.30. 12:38:03

Slugger

Sajnos ez sem az, amire én gondoltam, de ez már inkább hasonlít. Lehet, hogy valami nevesincs játékkal játszottam? :)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.30. 12:40:21

Space Rogue! Space Rogue! Space Rogue! Ez is hogy mehetett ki a fejemből?!

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.12.30. 13:59:13

1. Chris Hülsbeck télleg rulez.

2. Én ma sem láttam olyan játékot, mi felvenné a verenyt a Strike Fleettel. Ahol a stratégia és a szimuláció ilyen jól jött össze.

3. A sztori, amit NLQ mesélt az eggyel vagy kettővel ezelőtti évfordulón, örök életű: betörés volt, és PC-ket loptak, sokat. Pontosabban csak a billentyűzeteket, mert azokat gondolták a gépnek, a házak meradtak, aholv voltak ("floppymeghajtókat nem akartak."). C64 rulez.

pro 2007.12.30. 14:23:45

Maniac Mansion
Zak McKraken
Quest for Tires
Pirates!
Defender of the Crown

És az abszolút király: Wizard of Wor

Ó, elveszett ifjúságom! :)

sejk 2007.12.30. 16:27:08

tiszta hülyeség ez a wizard of wor. Nekem az mindig wizard of war marad... a boszorkánnyal a végén...

hcrules 2007.12.30. 16:49:54

Pont a héten töltöttem le a Wizardot a gépre :D

a kmk.blog.hu-n volt egy összeállítás olyan szeptember táján arról, hogy honnan lehet letölteni régi Commodore játékokat
Különben nekem csak a kétszemélyes játékok mentek, mivel a szomszéd srácnak volt csak C64. Vagy esetleg az hogy ő megy, én lövök :)

És a régi PC játékok? Wolf, Retal, Civilization...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.30. 16:51:18

PC huszaroknak 2 link:

flash-b konvertalva
www.cauldron-2.com/

raid over moscow (erre MINDENKI emlexik)
biphome.spray.se/magnus.welander/actionadv/raidmosc/raidmosc.html
www.gansteeth.freeserve.co.uk/raiddemo.zip

bruce lee:
www.planetflibble.com/blitz/
(a pc remake 3.1Mega. vicces)

es a vilag legjobb tablas(?) jateka, az archon:
archon.curvenet.co.uk/

Chem 2007.12.30. 18:08:04

Azóta sem találtam meg egy pc-s játékban sem azt az élményt amit a c64-es játékok nyújtottak...

Giana sisters
Creatures 1-2
Imposibble mission 1-2
wizard of wor
Új vadnyugat
A bosszú
archon
Street rod

prokee · http://blog.prokee.hu 2007.12.30. 18:55:31

Ah, megvan, sheriff cimbora segítségével: Pitstop2.

Meg eszébe jutott a másik király: North & South.

Kazi (törölt) · http://redmond.blog.hu/ 2007.12.30. 22:19:42

Impossible Mission. Ennek a játéknak köszönhetem, hogy pécén sosem játszottam.

mr.joshua 2007.12.31. 11:40:14

Giana Sisters, Archon meg a North and south. Ja és persze a Street rod.
Bratyómnak meg a Wizard of wor, főleg, mikor
"enyésznek".

Elpet 2007.12.31. 11:53:50

Hogy bírtok ilyenekre visszaemlékezni?

Nekem most például azonnal beugrott egy játék, és a címére nem emlékeztem... Kiesik az embernek 40 fölött egy csomó régi dolog. Aztán végignéztem a kommenteket és beesett, hogy Aztec Challenge...
De én már PC-s játékokra emlékszem inkább.
Szerintem a Prince of Persia I-II, valamint a Prehistoric I-II az alapműveltség része. Az egyik kollégám szerint, aki ezekkel nem játszott, az hülye... Én azért ilyen élesen nem fogalmaznék.
Mindazonáltal megjegyzendő, hogy 64 kbyte memóriával mit meg lehetett csinálni... meg 8 bite processzorral...

irrelevant 2007.12.31. 12:48:15

Elpet

Igggggeeeeeen, Prehistoric 1-2, meg a Prince! Azok még igazi játékok voltak! Nekem örök kedvencem a Civilization 1 marad, annál jobb játékot én azóta sem találtam :)

Általános alsóban számtech órán mindig kierőszakoltuk, hogy a tanár qbasicolás meg pascalozás helyett megengedje a szabad foglalkozást, ami annyit jelentett, hogy indult a Mortal Kombat körmérkőzés. Egy klaviatúrán két ember :D

Elpet 2007.12.31. 13:09:54

otvospeter

:DDD

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.31. 14:05:42

386sx25-on totunk MKII-t gimnazium vegen.
gyakorlatilag elore beutotted, mit akarsz csinalni az emberrel, mikozben nem a kepernyot, hanem az ellenfel kezet nezted. a gep annyira bazi lassu volt, hogy miutan begepelted, hatradoltel, es megnezted a munkad eredmenyet filmen.

tisztrara kraftwerk.
de ennek ellenere sakal volt.
baraka wins... fatality.

de a c64 *az* c64. ever.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2008.01.02. 21:04:11

Én kb. 100 vagy még több játék zenéjét tudom eldúdolni...

poloska 2008.01.04. 10:15:34

Nem tudjátok hogy lehet még kapni ezt a beépített játékos joysticket valahol??? úgy kéne mint egy falat kenyér :-)

amúgy csak nekem volt az egyik nagy kedvencem a Rocketball? haverok ellen marha jó volt,legalább annyit nyomtuk mint az Archont vagy a WoW-ot :)
www.c64s.com itt az is fent van a sport-ok között

Bummer 2008.01.04. 11:13:18

Poloska, lehet kapni olyat, emlékeim szerint cca. 10-20 e Ft a Stop Shopban lévő Kenguru boltban.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.04. 11:27:54

már nem emléxem, de imádtam a komodort.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.01.04. 14:56:25

poloska:
Mi is sokat játszottuk öcsémmel. Azok a fémes labdacsattanások a falon...

poloska 2008.01.04. 16:34:38

Nekem amúgy C+4-em volt, 64-en mindíg haveroméknál nyomultunk. Én imádtam a +4-et is,az valahogy olyan különleges volt.. 85-ben kaptam 6 évesen :D állítólag megkérdeztem apámtól hogy: egy írógépért mentél ki az NSZK-ba? :D Amúgy baromság hogy nem voltak rá progik..csak nekem volt több száz játékom kazin. Pl. olyan sejtelmes gamék mint a Tir Na Nog, amivel hetekig játszottam pedig a mai napig fingom sincs mint kellett benne csinálni :) csak mászkálni bírtam a fickóval ide-oda ,mégis lekötött...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.01.04. 16:39:50

A Tir Na Nog nekem is rémlik hasonló élményként. Meg még volt egy-két, számomra érthetetlen játék. De azért játszottam velük becsülettel. :)

Bummer 2008.01.04. 16:50:29

A youtube-on nagyon jól lehet nosztalgiázni. Több játék végigjátszása végignézhető.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.04. 17:50:44

a tir na nog-rol volt walkthu valamelyik ujsagban - de akkor sem volt egyertelmu szamomra.

nezzetek press-play-on-tape videokat. meg sid80s-t. kibaszott jo hangulatuk van, amikor a regi muzakot rendes hangszerrel toljak.

netr064 · http://myspace.com/urbanpiratesmusic 2008.01.04. 18:22:44

-Pirates // örök klasszikus .egy játék nemkötött le azóta annyira mint a pirates. imádtam nyári kánikulában nyitott ablaknál a kis feketefehér videoton tévémen hajózni a karib tengeren

-Newcommer // szintén örök klasszikus .sosem tudtam rpgkel játszani ,nemis szerettem ezután sem ,de ez a játék a hihetetlen komplex történetével lenyűgözött.rettenetessen beletudtam élni magam a játékba

-Giana Sister // nemkellett nekünk sem konzol sem mario hisz volt nekünk gianánk ...imádtam :)

-Supremacy // a kezdőzenét még kazira is kiirtam .jeroentel a legnagyobb ... mindig ámultam h hányan készítették (azthiszem egy 50 nevet számoltam össze,demár nememlékszem rá rendessen) :)

-Defender of the Crown // az h ma szeretem a stratégiai játékokat nagyban köszönhető ennek a játéknak (jaés h a lovagkort is szeretem azis :))

-IK // klasszikus ,sokat játszottam ezzel is ...zenéje is nagyon jó

-Microprose Soccer // huh ,azok a boldog gyerekidők mikor egy komplett nyarat voltunk képessek végigtolni ezzel a gaméval barátaimmal...

-Oil Imperium // komplex manager ,imádtam ...

-Boulder Dash // szintén klasszikus ,én c64en játszottam vele elöször ,imádtam pedig mien egyszerü ötletre épül..

-Időrégész // rátkai játékai felejthetetlenek ,talán ezért akartam programozó lenni (aztán kicsit másfele vitt az élet ,nemnagyon programozgatok ...vagyis klasszikus értelemben nem :))
-Új vadnyugat
-Bosszú

-Summer/Winter/California Games //joygyilkos játékok ,imádtam mind1iket..
-Az ősemberes olimpia (Bocs nemtom a címét) //szintén :))

-Street Rod // ezzel még most is játszom (2vel) pcn ...sőt elkezdték anno a sr3at pcre garageprojectként .de ha joltom leállt már a fejlesztés....kár ..

nusi 2008.01.23. 16:24:54

IMP!!!!!
SimCity
Cat (rózsaszín alap, ugrálni kellett szárítókötélen és ha nyiló ablakokba kellett beugrani és ott ezt-azt kellett csinálni (pl.: akváriumból a halat kivadászni :)) és vigyázni kellett, mert jött a kutya!!! :)))

meg volt valami bárányos, birkás játék, de lövésem sincs a nevére és hogy tul.képpen mit kellett vlee csinálni, de valszeg ez már régebbi picivel, és nem c64es.

Meg volt valami tankos játék is. Osztott képernyőnek köszöhetően lehetett két szeméyles játék is..hmm.. a régi szép idők :)))

konnektor 2008.02.04. 00:13:53

1. Nálam első egyértelműen a Maniac Mansion, annál jobb kalandjáték sztem azóta se született:) The Train: Escape to Normandy (vonatszimulátor, basszus:) Aztec Challenge (bakker, joystickkel!:)) Test Drive 1 (azóta se lett sok, ennél reflexpróbálóbb autósjáték:)) Defender of the Crown (gyerünk a sherwoodi erdőbe:) Raid over Moscow (a kis testvér visszavág, akkor még aszittem, a Szaratov egy hűtő:)) F-19 Stealth Fighter (a szimulátorok királya 64-re sztem) Ősember-olimpia (egy szó: feleséghajítás :)) Iron Lord (az a grafika, azok a megölt joystickek a szkandernél:)) Strike Fleet (jelentkezzen, aki mindig ki bírta lőni a repülőről érkező Kingfisheket :)) C-64 rulez, imádom :))))

stickfa 2008.02.08. 15:26:48

Főleg sport és történelmi stratégia!
Az írásokból kimaradtak a manager játétkok!Ez fájt!
Pl:league soccer,champion manager,(ez lehet nem pontos)world of soccer stb.
Ezeket a progikat pc-n játszhatóan le lehet tölteni v.honnan?
Emulátort még soha nem használtam,de most valami nosztalgia nagyon elkapott a 64-es iránt.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.02.08. 22:12:32

stickfa:
Azt hiszem, én a Bundesliga Managerrel játszottam sokat. :)

Dey · http://c64rulez.blog.hu 2008.11.06. 15:57:36

Nálam Oil Imperium, Giana sisters, Frogger, Kings Bounty, Street Rod, Supremacy, Simcity, Times of Lore, Commando, Laser Squad

Basszus, megvan a 10. :(

Pedig tudnám még sorolni órákig :) de ahogy látom, nem vagyok egyedül :)))

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.06. 16:01:34

Hello Dey, kilenc hónap után élesztettél fel egy posztot, vicces :)
süti beállítások módosítása