Mikorra ígérték a négyes metrót?
2007. december 20. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Mikorra ígérték a négyes metrót?

Mikor? Mit?:


1986 - 2000

1988 - 1995 (első szakasz)

1996 - 2003

2002 - 2008

2006 - 2010

2007 - 2011

2008 - ????


További részletek a januári Reakció magazin nagy négyes metró-összeállításában. Coming soon.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr38270632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mr.joshua 2007.12.20. 18:38:30

Jaaa, Demszkí-papa ma megint bemondta, hogy lesz egy kis csúszás...
Nagy kedvencem ő. Négyévente valami dimenziókapu-féle nyílhat meg körülötte, vagy én nemtudom.

Őrnagy Őrnagy 2007.12.20. 18:39:07

Egyes kollégák szerint Újpalotán a Pólus mellett anno 1978-ban már kihagyták a 4-es M végállomásának a helyet,hogy nemsoká elkezdik építeni.

Coming soon?
Még idén?

LT 2007.12.20. 18:42:30

Tippem: 2008-2046

a négyes metró hiv.oldala szerint mintha minden a legnagyobb rendben lenne-menne.

www.metro4.hu

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.20. 18:49:40

újabb tematikus szám?
csak nem lesz a Recenzensben Vámos M. Bp.-NewYork regénye? :D

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.20. 18:52:37

mármint persze a teljes cím: Bp.-N.Y. metró...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.20. 18:57:18

minden khm, utópia úgy működik, hogy az ötlet évét megfordítjuk (pl. 1948->1984): így a helyes válasz: 2008-2080, de még a 2002-2020 is szép... :P

volkov 2007.12.20. 19:05:50

2006-ra beallt a stac. allapot:
mindig negy ev mulva=>2012

mr.joshua 2007.12.20. 19:06:19

Szóval 8002?!!

Pallos Levente 2007.12.20. 19:35:52

Reggel a röhögéstől majdnem nekimentem az előtem haladó autónak, amikor bemondták, hogy a Fővám téri kaland miatt nem lesz tartható a 2012-es határidő.

tribonianus 2007.12.20. 19:45:04

Végre! Ha más nem a csúszás biztos. A költségek nem kezdtek elszállni? Én úgy emlékszem, hogy kb. 400 milliárd Ft-ról indult a licit. Most mintha 511 milliárd Ft-nál járnánk, de ez még messze nem a vége. Nem lesz ebből egy kis botrány?? Ilyen pontossággal még én is megtudom mondani a pontos összeget és időpontot.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.20. 19:49:41

nem lehetne a szegedi csillagborton a vegallomas?

gyz 2007.12.20. 20:02:34

Pallos Levente,

szerinted ez vicces? De jó, hogy megint csúszik, még többe kerül? Jó humorérzéked van...

Én azt nem fogom, hogy ha a fúrópajzs késlekedéséért a városnak súlyos milliókat kell fizetni kötbérként, akkor a Hídépítő miért nem csenget a városnak az egy éves késésért. Nagyon tudnak Demszkyék szerződni.
Olyan a városvezetés, mint valami megszállott fanatikus: mindegy, mennyiért, mindegy milyen áron, mindegy, milyen megtérülési mutatókkal, mindegy milyen útvonalon, de ők megépítik, ha beledöglenek/döglünk. A végállomásnál tervezett parkolót már beáldozták korábban (kérdem: hogy a szarba vesznek így rá egyetlen autóst is, hogy kirángassa a seggét a kocsijából?), majd most is faragnak valahol valamit, csak meglegyenek.

Persze - bár tudom, itt nem illik ilyet mondani, és biztos percek alatt védelmére keltek - ne feledkezzünk meg jóságos Orbán dzsekbauer Viktorról sem, aki teljesen szakmai alapon állíttatta le 98-ban az építkezést.

zoli27 2007.12.20. 20:03:31

1. Népszabi megírta, hogy a Hídépítő kiszáll a projektből
2. BKV azt mondta, hogy ez nem igaz
3. Demszky azt mondta, hogy ez igaz

zoli27 2007.12.20. 20:05:46

Igeeeeeennn!
Ismét bejött a képbe az örök igazság:
ORBÁN TEHET RÓLA!!!

:DDDD

gyz 2007.12.20. 20:08:31

zoli27,

diszlexia? Vagy csak minden tizedik mondatot olvasol el?

zoli27 2007.12.20. 20:18:28

gyz,
Megkövetlek. Először csak az uccsó mondatodat olvastam el, aztán beírtam a kommentet, és csak utána olvastam el elejétől a végéig.

Viszont ezzel együtt is egyre röhejesebb a 1998-2002-es ciklusra visszamutogatni, amikor arra keressük a választ, hogy 2008 hajnalán miért ott tart az ország, ahol tart.

VIII. Nagyapó 2007.12.20. 20:22:57

Szegény kormány...


2010-re se metró, se kormányzati negyed...

index.hu/politika/belfold/kormanynegye/

És Pécset is jobb lenne lemondani mielőbb, így még elfelejthetik addigra, így viszont kódolva van a balhé.

De akkor mi marad nekik a kampányra? :-)

VIII. Nagyapó 2007.12.20. 20:24:26

(Mondjuk nem olyan vicces, mert így még többet kell majd osztogatni. Remélem, legalább a költségvetési tanács legalább feláll addig.)

zoli27 2007.12.20. 20:34:04

Figyeljétek meg, hogy ha 2010-re nem is lesz kész a 4-es metró, de része lesz a kampánynak:
"Az elmúlt 4 évben soha nem látott mértékben haladt előre a metró-beruházás! Ha minket választanak, a következő ciklus végén már utazhatnak is a 4-es metrón! De ha a Fidesz kerül kormányra, ismét zátonyra fog futni a projekt, mert Orbán Viktor utálja Budapestet. Emlékezzenek csak 1998-2002-re!" (Akik akkor már éltek...)

LT 2007.12.20. 20:41:26

Nagyapó:

1. EU pénzek (sajátként feltüntetése)
2. Autópályák
3. EÜ és egyéb reformok (lol)
4. Nyugdijak emelkedése
5. és persze Orbán és a Fidesz öngóljai.

zoli27 2007.12.20. 20:48:39

Az EU-pénzek kapcsán van egy olyan érzésem, hogy az ország lakosságának 99%-a semmit nem fog érezni belőlük. De ne legyen igazam!

gyz 2007.12.20. 20:53:40

zoli27,

önmagában, csak Orbánra hárítani a felelősséget (Demszky-módra) valóban marhaság. Én csak azért említettem, mert azt viszont utálom, amikor OV hívei diadalittasan mosolyognak Demszky balf@szságain.

Egyrészt mert ugye ovi is sáros az ügyben, másrészt meg szvsz egyikünknek sem jó, ha bénán mennek a város dolgai. (a vidéki Bp-fóbiás kárörvendőket már nem is említem).

VIII. Nagyapó 2007.12.20. 22:11:55

gyz

Hát tudod... Ha jól emlékszem, akkoriban Orbánék azzal jöttek, hogy talán inkább a felszíni közlekedést támogatnák.

Amire akkoriban én is elhittem, hogy csak kifogás - de a jelenlegiek fényében talán mégis volt némi alapja.

Ja, igen. Erre emlékszel?

www.inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-118278

Ennek alapján azért László Csabáék sem voltak olyan rettentően meggyőződve róla, hogy olyan nagyon jó projekt ez... Már ha nem utólagos mosakodásról van szó, de akkoriban, amikor ez elhangzott, még épp csak kezdett látszani, hogy nem lesz minden rendben.

Bummer 2007.12.20. 22:16:28

Ja, ugyan ma már mindenki egyet ért, hogy ezt a metrót így, pláne Demszkyvel nem szabad megépíteni, de azért Orbán hülyef@asz, mert nem hagyta, hogy ezt a metrót így, pláne Demszkyvel megépítsék.

gyz 2007.12.20. 22:33:40

éreztem, hogy a Szent Tehén neve itt el nem hangozhat, mert egyből többen is kötelességüknek érzik, hogy megvédjék :-)

VIII. Nagyapó

oszt' támogatták-é? Olyan mértékben, ami alternatívája lenne a metrónak?
A linkkel kapcs.: hát persze, én is ezt mondom, fontos beruházás lett volna a metró, de nem minden áron. Az eredeti költségvetés köszönőviszonyban sem áll a maival. Az útvonal is módosult. A VEKE javaslatait később úgy söpörték le, mint a morzsát az asztalról. Az egyik legfontosabb eleme lett volna az egésznek a p+r parkoló a végállomásnál, azt sem építik meg.
Metró kellene, de ez egy rakás trutyi lesz. (ha lesz)

Bummer

Neked csak annyit: igen, így, minden áron nem éri meg - ezzel kezdtem az első hsz-em, de Te ügyesen csak az Ovikritikára ugrasz. Amit egyébként ő leállított, az messze szebb volt (terv szinten), mint ahogy most kinéz. De ha te azt állítod, hogy OV pusztán azért állíttatta le az építést, mert előre látta az ő nagy bölcsességével, hogy ez lesz belőle, akkor nem vitázom tovább, meghajolok előtted. Hülyef@asznak viszont legfeljebb Te nevezted. Ha valami k.ra idegesít, az az, ha olyat adnak a számba, amit nem mondtam.

Bummer 2007.12.20. 22:58:43

Nem, szerintem Orbán azért állíttatta le, mert Demszkynek nem akart odaadni elköltésre 500 milliárd Ft-ot, mert Demszkyről és stábjáról mindenki tudja 1991 óta, hogy alkalmatlan.
A 4-es metró árából a következők jöttek volna ki: 4 (négy) új Duna-híd, az összes bp.i busz lecserélése, a rakpart 4-sávosítása, 100 km-nyi útfelújítás. Kicsit látványosabb lett volna, mint amit Demszkyék művelnek. Csakhát Demszky-haverok metróbizniszben vannak (ezért újítják fel évente az összes meglévő metrót)

dowNLoad 2007.12.20. 23:11:30

Imádkozzon mindenki, hogy Demszkájnak új barátai legyenek, akik nem akarnak már metrót, hanem inkább a fentieket. (4 (négy) új Duna-híd, az összes bp.i busz lecserélése, a rakpart 4-sávosítása, 100 km-nyi útfelújítás) Akkor viszont a következő választáson MEGINT Demszkáj lesz a befutó!!! Ebből csak rosszul lehet kijönni. Valaki lője már le azt az embert!

gyz 2007.12.20. 23:11:42

jó, hagyjuk, az első bekezdésedre inkább nem reagálok.

a másodikból csak annyi: a Duna-hidak megépítése szvsz a főváros bevonása nélkül is megkezdődhetett volna, a rakpart 4-sávosítása pedig amint megtörténik, én veszem a sátorfámat. Ez az agyrém már a Vajdának is eszébe jutott, de egyelőre nem jutott tovább. (a város közepére nem vonzani kell a forgalmat, hanem kivinni onnan. Erre kéne az M0-ás, de hát ugye az megint egy érdekes történet...)

abel a rengetegben 2007.12.20. 23:12:22

Bummer a különbség csak annyi hogy a metró megépült volna, az általad felsoroltakra meg terve sem volt, rgo elment volna "vidékfejlesztésre". egy híd mai áron kb 60 mrd, sehogy nem jön ki 500-ból amit felsoroltál

Marianna · http://egerentyu 2007.12.20. 23:28:06

Mi mast lehet tenni mint diadalittasan mosolyogni Demszkyn? A budapestieken viszont nem mosolyog az ember, ok ugyanis ujra es ujra megvalasztottak..Ezt erdemlik.:(

gyz 2007.12.20. 23:38:42

Marianna,

akkor mosolyogj, és örülj. És élj ott, ahol akarsz.

kvadratik 2007.12.20. 23:49:10

Orbánék elsősorban azért állították le a metrót, mert fű alatt ktgvetési megszorítás folyt, és abba nem illett volna bele egy ekkora projekt. (ne felejtsük el, hogy akkor még nem volt szó EU-s pénzekről sem). azóta bebizonyosodott, hogy ez egyrészt egy elbaszott projekt rohadt drágán, amit ráadásul egy tökéletesen dilettáns és korrupt bagázs irányít. szóval most előjönni azzal, hogy Orbán is hibás, mert leállíttatta a metrót, enyhén szólva is szánalmas.

Marianna · http://egerentyu 2007.12.20. 23:52:43

Bocs, de nem en valasztottam tobbszor egymas utan tokfejet polgarmesternek..Ez tenyleg nevetseges, ezen nem is erdemes vitatkozni. Mindenki tudni veli hogy Demszky a haverokkal dolgoztat es oda megy el a penz de nem szamit, csak fidesz vagy mszp-s vagy mdf-es fopolgarmester ne legyen.Inkabb a Demszky mert nincs alternativa..haha. Ket evente latom Budapestet es minden alkalommal elszomorit, hogy mennyire megy tonkre a varos, milyen kosz van, mennyi a bedeszkazott, ragasztott uzlet, az Andrassy uton (Vilagorokseg!) milyenek a regi, szep epuletek, a kozlekedes egy rettenet, a tementelen grafitti, hat ha ez jo es ennel jobb polgarmestert nem lehet talalni, akkor vagy sirni vagy nevetni lehet.
A dolgok ismereteben inkabb nevetnek.

kvadratik 2007.12.20. 23:53:12

Marianna, sajnos Demszky hülyeségeit az egész ország megérzi.

Marianna · http://egerentyu 2007.12.21. 00:01:48

kvadratik
Azt en is tudom, de azert ki a felelos? Demszkyn kivul termeszetesen? Csak nem Orban?:)

gyz 2007.12.21. 00:06:17

Marianna,

én sem választottam (csak először), de ez most teljesen lényegtelen. Akár választhattam is volna.
A lényeg az az általad képviselt, és sajnos tipikusnak mondható szemlélet, miszerint "nem az én bajom, úgyhogy röhögök rajtatok, hülyék".

abel a rengetegben 2007.12.21. 00:07:11

Marianna,

a graffiti ügyet törvény szabályozza, Demszkynek mi dolga a rongálás szabálysértésekkel??? a bedeszkázott üzletek kerületi döntéstől függenek, semmi közük a fővárosi önkormányzathoz. ami a közlekedést illeti vesd össze néhány európai fővároséval, meglepődnél mennyire megállja a helyét. ja hogy vannak helyek ahol jobb? igen, ahol több a metró vonal..

kvadratik 2007.12.21. 00:10:07

mé', szerinted ki más, mint a felcsúticigány/Vezér/Szent Tehén/kishitler/zsebdiktátor?

abel a rengetegben 2007.12.21. 00:13:50

ilyen kishitlerezést csak a bunkók szoktak, de kérdés hogy komplexen kezeljük a problémát, vagy csak a szokásos hülyedemszky effektust nyomjuk

kvadratik 2007.12.21. 00:20:53

mit értesz azalatt, hogy komplexen kezeljük? a 4-es metró csak és kizárólag Demszky nevéhez köthető, az ő mániája, amit tűzön-vízen keresztül akar vinni, mindent és mindenkit leszarva. lehet itt elmélkedni arról, hogy gazdaságos-e, vagy sem, amikor itt minden ellenérvet felülír ennek az egy embernek az akarata.

abel a rengetegben 2007.12.21. 00:22:54

meg a választóké akik tudták hogy akarja. nem vagy te egy kicsit fóbiás?

VIII. Nagyapó 2007.12.21. 00:31:06

gyz

Rugdosom én is gyakran azt a szent tehenet, de mi van, ha egy kicsit alaposabb elemzéssel már akkor látszott, hogy ez a metró így télleg drága nekünk? Csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy akkoriban nagyon hasonlóak voltak a Fidesz érvei azokhoz, amiket manapság fel szoktak hozni a metró ellen - csak valahogy kifogásnak hangzottak. Most őszintén, láttunk alapos hatástanulmányokat, vagy csak elhittük, amit az újságok akkoriban - mondom, számomra is hihetően - állítottak? (És a burkolt megszorítás is igaz, a sztrádaprogramot is leállították akkoriban - szal nem csak a főváros bukott.)

Másrészt ha jól emlékszem (de nagyon régen volt), Katonáék ajánlgattak mindenféle felszíni támogatást helyette, de a főváros kb. hallani sem akart róla.

Marianna · http://egerentyu 2007.12.21. 00:32:01

gyz
mit tudnek csinalni? Ha a kezemet tordelve zokognek valasztasoknal, hogy mar eleg volt Demszkybol, hat hogyhogy nem latjak, hogy nem alkalmas, ugyan mit tudnek megakadalyozni? A nevetesen kivul legfeljebb csak duhongeni vagy legrosszabb esetben gyulolkodni lehetne, ez utobbira nem vagyok hajlando..Annak ellenere sem, hogy a metron kivul az elmult evben Demszky egyeb antidemokratikus intezkedesei nagyon kivertek a biztositekot. Nekem annakidejen szimpatikus volt Demszky. Sajnalom hogy ennyire megvaltozott.

abel a rengetegben

Demszky fopolgarmester, ha az egesz varost kell reprezentalni akkor mindig o kepviseli. Nyilatkozatai alapjan ugy latom kulonosebben nem nez korul meg a belvarosban sem, csak ha a "traktorral behajtani tilos" tablakat szerelteti fel. Es hat a metroepites mint olyan mar 17 eve huzodik, es ha leszamitjuk az Orban kormany negy evet, akkor is marad 13. Ennyi ido alatt ki akadalyozta abban, hogy haladjon vele?

abel a rengetegben 2007.12.21. 00:38:01

Marianna kibukott a szög a zsákból, már értem mi az igazi bajod Demszkyvel.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.21. 00:41:13

VIII. Nagyapó:
A hármas sikertörténet nekem is iimponál. :)
reakcio.blog.hu/2007/12/18/a_kadar_korszak_vege

kvadratik 2007.12.21. 00:42:17

hát a fóbiámmal nem hiszem, hogy egyedül lennék.
ugye ezzel nem a budapesti választókra akarod rátolni a felelősséget ;)? személyes tapasztalat, hogy a választópolgárok egy része nem Demszkyre szavazott, hanem Tarlós ellen. az meg szerintem joggal elvárható, hogy ha egy vezetőnek vannak is kiemelt céljai, egy bizonyos ponton igenis szükség van arra, hogy belássa, hogy valami nem megy.
másrészt azért a metróval kapcsolatos problémák zöme az elmúlt 1 évben csúcsosodott ki. és hát lássuk be, az infok is elég hiányosak voltak. (pl. a megvalósíthatósági tanulmány számait 96 óta nem kalkulálták újra.) másrészt elég erőteljesen ment az kampány is, hogy az EU majd mindent finanszíroz. (nagyon elméleti dolog, de szerinted ma mi lenne a választás eredménye ezeknek az infoknak a birtokában?)
és még annyi (ismételten), hogy a budapesti választók döntését az egész ország érzi, a metróberuházás más fejlesztésektől von el jelentős forrásokat.

Marianna · http://egerentyu 2007.12.21. 00:56:44

abel a rengetegben

szerintem Tamasi Aronnak is lenne baja Demszkyvel.Hogy nem alkalmas fopolgarmesternek az eleg rovid idon belul latszott. A korrupcios ugyekrol beszelnek, de semmi nem bizonyitott igy azt hagyjuk. Csak a horvatorszagi villa es a terepjaro latszik, dehat ez mar csak igy megy ha valakinek felvittek a dolgat. Hogy elkaptak gyorshajtasert egy belvarosi, surun lakott teruleten, hat Istenkem, sietett es vegulis nem utott el senkit..Hogy a metroepites igy elhuzodik azt vegulis betudhatjak a Demszky szimpatizansok sorozatos pechszerianak. A legnagyobb bajom tenyleg az, hogy liberalis demokratabol beszukult agyu, a hatalmat felto es diktatorikus allurokkel rendelkezo, gyulolkodo, alakka valtozott. Es ha figyelmesen kovetted az esemenyeket, a vele dolgozo vagy csak kozvetlen kapcsolatban levo parttarsai valamint regi partbol kilepett tarsai is ezt mondjak. Csak persze diplomatikusabban. Igen, ez nagy baj.
Es hogy ezt valaki megallapitsa nem kell semmifele parthoz tartoznia.

VIII. Nagyapó 2007.12.21. 01:16:44

Turul

Igen, épp arra a posztra akartam utalni.

Illetve arra, hogy lehet, nem lesz semmi beérés; ha már most bebuknak, nem akkor dől rájuk a kupac - addigra ugyanis az emberek jó része el is felejti az egészet.

dowNLoad 2007.12.21. 01:37:44

BUDAPEST LIBERÁLIS VÁROS!!!!!!!!!!!!! A SZAVAZÓIM PEDIG KRETÉN IDIÓTÁK!!!! őőő ezt majd elintézzük!! Akkor is én nyerek!

Idézetek Demszkájtól, a nagytudású világvárosépítő Butthead-től. Egyformák, csak Butthead-nek jobb a sérója, haha.

tucsok123 2007.12.21. 02:16:23

Lehet tudni, hogy mennyi kötbért fizet a Hídépítő?

Istvan 2007.12.21. 09:18:12

"tucsok123 2007.12.21. 02:16:23
Lehet tudni, hogy mennyi kötbért fizet a Hídépítő?"

Szerintem majd lelepesi penzt fog kapni, nem?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.21. 09:58:42

Marianna:Gyz meccs: pontozással (és még finom voltam) Mari' simán nyert...

István: :))))

politicus · http://reakcio.blog.hu 2007.12.21. 10:04:35

Nem illik Ergé elvenni a másik ötletét!!! :::))))

Én is pont egy ilyen munkába fogtam bele...Igaz nem szóltam előtte :)

gyz 2007.12.21. 10:40:34

Szamárfül,

én komolyan örülök, hogy érzed magad olyan tekintélynek, aki ezt eldönteni hivatott.
Legalább az önbizalmad rendben van.

gyz 2007.12.21. 10:51:25

Szamárfül,

ennek is örülök.

táltos 2007.12.21. 12:01:30

Demszky Gábor monnyon le!

Marianna · http://egerentyu 2007.12.21. 12:12:35

Szamarful

kosz de ez olyan nyogvenyelos gyozelem..:)

gyz

csak a latszat utan mondom, csak amit tapasztalok, nem irok mast..

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.21. 12:22:27

én sem úgy értettem, hogy jogerős a véleményem, de úgy lett értve. mit tegyek. akkor már én is úgy látom! :D

gyz 2007.12.21. 12:26:54

Marianna,

bár a porba vagyok sújtva, mióta értesültem róla, hogy legyőztél, azért még egyszer megpróbálom menteni a menthetőt :-)

szóval diadalittasan mosolyogni valakin az én olvasatomban annyit tesz: örömmel konstatálni, hogy (ez esetben egy 2 M ember életét befolyásoló ember) baromságokat csinál, hiszen ezzel igazolja a vele kapcsolatos előzetes várakozásomat.

Én meg ehelyett szívesebben venném, ha - még ha nem is tartom alkalmasnak a posztjára - rád/rámcáfolna, és jól tenné a dolgát, amíg teheti. És nem örülök a hülyeségeinek.

Talán abból fakadóan, hogy nem tartozom a magyar pol. élet egyik táborához sem, nem tartanám presztízsveszteségnek ha egy általam előzetesen nem igazán kedvelt politikus bármilyen téren sikereket érne el, tartozzék bármelyik párthoz is.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.21. 12:30:51

ezek tényleg szép ideák, de itt a valóságról volt szó...
és van amikor már csak lemondóan, kínjában röhög az ember...
és lassan azt mondja: nekünk mohács kell!
hordotmindenkinek.blogter.hu/?post_id=220164

hcrules 2007.12.21. 13:48:54

Milyen 2 millió? maximum 1,7 ;) Vagy esetleg 10 millió, mert ugye az egész ország szívja meg a pesti rossz közlekedést a vízfejűség miatt.

Félretéve a tréfát szerintem ha megépül végre az M0 az sokat fog segíteni. A Hídépítő meg remlélhetőleg tejelni fog, bár erósen kétlem.
Ja, és a munkásai a Közgáz menzáján kajálnak :)

Különben meg szeritem is kíbjában már csak röhögni tud az ember a főpolgármesteren :(


Tényleg, pestiekhez lenne egy OFF kérdésem (talán dunántúliak is tudnak rá válaszolni). Mikor használjátok a nevek előtt az "a" betűt? Mert úgy vettem észre h nem mindíg. Pl az Orbán (:D) az oké hogy létezik. De mi a helyzet a már nem élő emberekkel? Van a Kádár János vagy a Horthy Mikós? Gondolom a Hunyadi Mátyás vagy a Szent István az nincs.

dowNLoad 2007.12.21. 14:16:51

Vágják már végre 3-ba az országot, ahogy 15éve érik ez a megoldás: Keleti rész (Dunától keletre) Nyugati rész(Dunántúl) és egy Nemzetközi vám-és adómentes miniállam: Budapest.(Bajnai Gordon Magánparadicsoma) Ahol a hivatalos nyelvek között lehetne magyar is. A másik két rész végre magának dolgozna, az adók helyben maradnának, és nem lenne értelme pizzasütőnek elmenni Angliába, vagy szakmunkásnak Ausztriába. (Politikusok, tanácsadók, médiaköcsögök, megmondóemberek, közjogi méltóságok CSAK a Bp-i területen működhetnének, csak helyi hatáskörrel!)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.21. 14:22:42

hcrules: élek a gyanúperrel, hogy ez olyasféle megfogalmazás szokott lenni, mint "a jégverés", "a radai rosseb" és "a kénköves ménkű" - vagyis nem személynév, hanem istencsapás. :D

hcrules 2007.12.21. 14:36:16

elGabor
:D:D:D

De a pesti tájszólájban (fura ez így leírva) létezik a személynév elé tett névelő! (Tudtommal egy germanizmus) Akkor ezt csak ismerősök neve előtt használják? pl. az István, a Márti, stb

hcrules 2007.12.21. 14:36:59

így leírva főleg fura, természetesen "tájszólásban"

dowNLoad 2007.12.21. 14:52:50

KŐRÚT (körút) tájszólás ez is.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.21. 14:58:16

már létezik nyomtatásban Bp. térkép 5-ös metróval is (!), de a Zemberek (hmm) még Felszab' teret mondanak... :)
(boldog vidékieknek: ez már régóta Ferenciek tere)

Marianna · http://egerentyu 2007.12.21. 15:07:31

gyz

Eloszor ugy voltam vele, hogy persze legyen a Demszky, hat hogyne, ha valaki akkor o megerdemli. Masodszor mar (foleg az mszp-vel valo egyesulesuk utan ami nagyon nagy csalodas volt) azt gondoltam, hogy vegulis liberalis varos hat akkor legyen a fopolgarmester is az, talan majd megprobal valahogy lavirozni a partok kozott..A harmadiknal (Orban kormany) azt remeltem valahogy osszejonnek ujra a fidesszel, de akkor mar ugy latszik Orbanek tudtak valamit es nem egyezkedtek..Nevetni pedig a negyedik es az otodik utan volt kedvem..Teny es valo, hogy mar volt benne keresztenyietlen karorom, pedig a tanulopenzt fizetjuk videken is mert azert a fovaros mindenkie. De a budapestiek liberalizmusa ugy latszik kerlelhetetlen.:)

Bummer 2007.12.21. 15:21:51

500 milliárd az iszonyatosan sok pénz. Abból a Magyarországon futó összes személyszállító vasúti kocsit le lehetne cserélni légkondicionált, akadálymentes stb. vonatra.
Ha az 500 milliárdból lehetett volna építeni 2 új Duna-hidat (120Mrd), lecserélni az összes BKV-buszt csuklós, légkondis alacsonypadlós Volvóra (120Mrd), még mindig van 240 Mrd mondjuk az elővárosi vasút fejlesztésére.

Pallos Levente 2007.12.21. 15:58:05

gyz!

Látom, még mindig a nevetésen rugózol. Azt hiszem, tévedsz, nekem sem szerez örömet, hogy megint elbaszott valamit ez a szarházi. Igazából nem nevetni szeretnék rajta, hanem addig verni, amíg lélegzik. Ha lenne egy csapat, amelyik megölné őt és a társait, örömmel csatlakoznék hozzá. Így jobb?

dowNLoad 2007.12.21. 18:50:26

PALLOS, kérdezd meg GYÁRFÁST, Ő TUDJA, HOGY KELL VALAKIT ELINTÉZNI, albán-koszovói(?) bérgyilkossal, skorpióval beleenged egy tárat, és annyi. (fenyőt végeztette ki, valami miatt, mennyibe kerülhetett, 3-4millió Ft? miniszterelnököt, főpolgármestert, pénzügyminisztert, gazdasági minisztert, aprópiroskát vajon csomagban mennyiért vállalnák? dobjuk össze, ez lenne az évszázad üzlete)
(AZ NBH RÉSZÉRE: CSAK VICCELTEM!)

Istvan 2007.12.21. 21:47:56

Most jut eszembe, volt egy tarsasjatek, ahol egy bunozot kellett Budapesten elfogni a rendoroknek, azon a terkepen mar volt a negyes meg az otos metro is...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.23. 20:11:09

www.jateklap.hu/jatekok/police-07.html

"az interpol budapesten"

na ja. a top secret feliratú csomag nekem ma már jobban társítható Szilvásyhoz...
süti beállítások módosítása