Reakció@TV
2007. december 18. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Reakció@TV

A sötétben bújkáló reakciós elemek néha a kamerák kereszttüzébe kerülnek, és akkor meg lesz mondva a frankó a blogokról, az aktuális politikai menüről, vagy épp a kollektíva közös gyermekéről, a Reakció magazinról. Az elmúlt hetekben több műsorba is belopakodtak lapunk frontemberei.

Ablonczy Bálint főszerk., krúdysta, focista az m1 Á la Carte című műsorában vette fel a harcot (többek között) Kökény elvtárssal és Babarczy Eszterrel; Balogh Ákos Gergely főszerk-helyettesünk, lokális netgurunk és körtelé-fogyasztónk pedig az MTV (AZ az MTV) Swung című műsorában diskurált Ákossal (AZZAL az Ákossal), Stumpf Andrással és Gerényi Gáborral a blogvilágról.

Az Echo TV-ben is magyarázták bizonyítványukat: a Reakció magazint és a polgári undergroundot.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr22268319

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: www.almutaafi.com 2018.06.19. 09:02:22

Ezt olvassuk mi - A Nagy Háború

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oblomov 2007.12.18. 20:08:06

Na, ez a Swung aranyos volt. Szóval a matulával hírbe hoztak bennetek:). 1x emilen kaptam azt az olajosat onnan. Majdnem elhittem. Stumpfnak respect, Tóta W. biztos kötelezőolv. a szakmátoknak.

BÁG ki lehet? Turulhoz idősebb firkászt :) társítanék. És a női kvóta sem hülyeség, ha marketingről van szó.

táltos 2007.12.18. 20:54:38

Jó volt az Echo Tv-s beszélgetés "Tabuk nélkül":)
És valóban több reklám kellene a lapnak, valahogy az egyetemeken lehetne mondjuk beszélgetéseket szervezni vagy valami ilyesmi, mondjuk egy két régebbi szám oszogatásával?

shadai 2007.12.18. 21:43:22

Hihetetlen, hogy az Echos fickó és MTV Ákos arra büszkék, hogy teljesen felkészületlenek és tudatlanok.

Ti jók voltatok, de legközelebb lehetnétek kicsit erélyesebbek velük. ;]

Krapulax 2007.12.18. 21:52:40

A la cart eleje:

Narrátor: "Vendégünk Kökény Mihály, többszörös miniszter és államtitkár és Pesti Imre, aki viszont a Fidesz, polgári körökből indult új generációjához tartozik."

Alattomos.

urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2007.12.18. 22:43:35

Kissé szarul van megvágva. Legalábbis nekem. Az első 10 perc után lecsonkolt nekiiramodások mardtak meg.

Prophet 2007.12.18. 23:35:21

"többszörös miniszter és államtitkár" A bukott pártkatona nem lett volna rövidebb? Bár nem olyan fényes.

hcrules 2007.12.19. 00:01:26

Örülök ennek a postnak! Az Echosat láttam, jók voltatok - és igaza van shadainak, tényleg lehetett volna felkészültebb...

FreeTibet 2007.12.19. 01:19:09

Az Á la Carte ott hibázott, hogy szinkronizált Monty Python's Flying Circus szkeccseket vágott bele a műsorba. Hallottam, hogy készült ilyen, mostmár azt is tudom hogy borzalmas.

apuka · http://apuka.blog.hu 2007.12.19. 07:21:11

Mindig felforr a plebejusvérem, ha meglátom ezt az álákárt c. műsort, a be-és átvezető szpotjait és a díszleteit. Kissé visszatetsző a mai magyar társadalom problémáiról úgy beszélgetni, hogy közben francia szakácsok sürgölődnek körülöttünk kacsamájjal és olyan borokkal, amelyeknek palackjának árából ma Magyarországon sokan két hétig ennének. Közben pedig olyan képeket vágnak be Budapestről, mintha itt minden csillivilli volna és legyek is seggen csúszkálnának. A zenei aláfestés Montmartre-ot idéző hangulatát végképp nem értem.

FreeTibet 2007.12.19. 11:42:57

És sokan azért nem esznek két hétig annak a palack bornak az árából, mert azt sok-sok olcsóbb palack bor árára költik. Vagy árúhitelt vesznek fel. Vagy egyszerűen csak megvesznek olyan dolgokat, amelyekre valójában semmi szükségük nincs, csak hát akcijós volt a T.scoban...
Zenei aláfestés - nem a legjobb tényleg. De engem jobban zavartak a műsort megszakító filmjelenetek, ill. idézetek. Egyszerűen túl sok van belőlük, a készítők nem találták el a megfelelő arányt. Persze Kepes András Desszertje miatt is túl magas a mérce.
Különben az adott műsor számomra legkellemesebb meglepetése az Babarczy Eszter volt, mivel őt már láttam "független szakértőként" szerepelni az ATV Friderikusz Most c. műsorában, meg különben is a MEH-nek ír tanulmányokat. Szóval ezekhez képest elég karakán, a baloldali kliensértelmiségiektől eltérő véleményeket fogalmazott meg a Pécs Projekt, az egészségügy vagy akár a rendőri vezetők leváltásának időpontjával kapcsolatban.
Szerintem szükség van a dolgaink őszinte kibeszélésére, mégha az igazság nem is mindig a mi oldalunkon áll. Szép volt, kis pirospont beírva, megjegyeztem.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.12.19. 11:52:20

"meg különben is a MEH-nek ír tanulmányokat", igen, sőt olyan szabók is vannak, akik gyurcsány ferencnek is szabtak már öltönyt. nem értem, hogy azért mert valaki egy szakmája szerinti munkát végez ennek vagy annak az oldalnak - lásd politikai tanácsadás - az miért feltételezi azt, hogy neki nincsenek saját, független, az "oldalához-pártjához" képest eltérő önálló véleményei? lehet hogy a tanulmányában is pont ilyeneket ír le, ezért aztán elolvassák és leszarják, mert ők meg nem így gondolják.

gyz 2007.12.19. 12:09:08

van némi kritikám az álákárttal kapcs. de azért mégiscsak egy olyan műsornak tartom, ami időnként azt az illúziót kelti, hogy valamelyest kultúrországban élünk (mondjuk anno Pitti K. nem ezt támasztotta alá).

A swung szerintem dögunalom volt, nem lehetett több a tiszta beszélgetésre szánt idő 15 percnél, ráadásul az én képernyőm kicsi volt ahhoz, hogy Ákos művész úr arcán kívül más is beleférjen.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.19. 12:14:39

Valamiért nem tudják a reakciót kimondani. Ákos a felvezető szövegben reaktív undergroundot mondott - ami teljesen mást jelent.

apuka · http://apuka.blog.hu 2007.12.19. 12:34:26

Félreértés ne essék, nem a műsor lényegével van bajom, kedves kis próbálkozás egy asztalhoz ültetni normális embereket meg kormánypártiakat, és olykor jó dumák is elhangoznak, ha mondjuk Schmidt Mária vagy Pesty László etc. is jelen van. (Amellett az is igaz, hogy SZP ominózus felvezető szövege valóban alattomos volt.) Az én problémám a körítés. Nem ez a magyar valóság, hogy kimondhatatlan nevű és arcpirító árfekvésű ételeket tömünk magunkba társalgás közben. Kicsit vissza lehetne venni a sznobériából. Egyszerűen nem hiteles ilyen díszletek mellett sajnálkozni közállapotainkon, többek közt a társadalom széles rétegeinek lecsúszásán.
És persze az emberek is hülyék, hogy felesleges dolgokra költik a pénzüket és közben még el is adósodnak. De talán ez sem csak az ő hibájuk. (Erről itt írtam pár sort, ha vkit érdekel: apuka.blog.hu/2007/11/16/mert_hulye_azert_nem_vagyok

1istvan 2007.12.19. 15:38:33

smalladam, semmi baj azzal. csak hát szeret független elemzőként aposztrofálni. és az alakart listáján se szerepelt, hogy mit tesz a meh-nek.
apuka: "...kedves kis próbálkozás egy asztalhoz ültetni normális embereket meg kormánypártiakat... na ez a humor. nem amit kuncze művel :-D

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.19. 16:55:19

Jaja, a monty python tényleg csak eredeti nyelven élvezhető:((( John Cleese hangját bűn szinkronizálni:))

zoli27 2007.12.19. 18:34:21

Én már nem nézem az a la carte-ot (sem a napkeltét, sem a mokkát - és képzeljétek, kibírom, sőt: jó érzés!). Amíg ugyanis az öszödi beszédnek van másik magyarázata azt leszámítva, hogy az egész kormány monnyon le, addig nincs értelme semmilyen párbeszédnek. Addig Magyarországon a demokrácia gyakorlatilag halott. Minden sz.r, ami tavaly szeptember 17-e óta történt, csak tünet. Tünete egy látszólag létező, de igazából halott demokráciának.

apuka · http://apuka.blog.hu 2007.12.19. 18:43:24

Zolinál a pont. Nyilvánvaló, hogy igaza van.

zoli27 2007.12.19. 18:54:23

Nekem egyébként nincs echo tv-m. Milyen? Miben különbözik a HírTV-től?

oblomov 2007.12.19. 19:40:22

zoli27

Legnagyobb különbség, hogy válogatás nélkül tesznek képernyőre minden jobbost.

zoli27 2007.12.19. 20:04:55

Ha jól tudom, a Kóczián Pétert azért küldték el az Echo TV-től, mert volt, hogy kellemetleneket kérdezett a jobbos vendégektől...

Én egyébként örülnék egy a HírTV-nél is mérsékeltebb jobboldali tv-nek (vagy ha a HírTV lenne mérsékeltebb).

irrelevant 2007.12.19. 20:15:00

Az Echo TV legviccesebb műsora a Pörzsölő. Minden héten van valami ősmagyar táltosdobkészítő, szittyakürtfaragó, Szíriusz-kutató, várból kitörő világháborús hős, miegyéb. Legutóbb például az volt a téma, hogy a manicheizmus atyja, az iráni Máni valójában magyar volt, és az Iránban(!) egykor létező településen, Bélapátfalván(!) temették el. De a pálosok a középkorban hazahozták a maradványait, hálistennek.

Szenzációs, olyan, mint egy pszichiátriai példagyűjtemény.

apuka · http://apuka.blog.hu 2007.12.19. 20:52:25

Nekem sincs Echo tv-m, de Bayer műsorából megnéztem most két és fél részt a neten, hát az kemény volt. Jó műsor, tényleg mélyre megy, nem szarakodik. Nem egy Frei-dosszié. Ajánlom becses figyelmükbe, ha többet akarnak tudni a magyar rögvalóságról, mint amennyi a "nagy zabálás"-ból kiderül.

oblomov 2007.12.19. 21:14:46

Én is a neten nézem. Mivel nem lehet tekerni, sok műsornak csak az első két percét bírom idegrendszerrel. Nagyon vegyes, de jó hogy van. Nem üt akkorákat mint a hír-tv, így nagyobb eséllyel kattinthat rá a balos közeg.

Balos Közeg 2007.12.20. 08:39:30

Nem üt akkorákat, viszont százszor butább. A Hírtv legalább értelmezhető egy ellenérzésekkel teli néző számára is (pl. egy olyan vén, menthetetlen szadeszesnek, mint én). Okos emberek ülnek benne, akik tudják, miért fröcsögnek, miért csúsztatnak, miért csinálnak egésznapos végtelenített fideszes Napkeltét magukból, a kulturális blokkok pedig jók. A Célpont röhejesen amatőr és demagóg, de egynek elmegy. Az Echón és a Magyar Hírlapon viszont, ha nem vagy elkötelezett jobbos, elalszol. Még Torkos Matild is álmosító, ha a Hírlapba ír, pedig neki amúgy jól megy a vérköpés.
Különben is: Duna TV forevör!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.20. 10:08:41

Tibetnek igaza van, Baba néni a múltkor egészen jól odamondogattt - ahhoz képest, hogy kik látják el öszöndíjakkal stb.... szóval most övé a pirospont, bár máskor ezt ő maga törli ezeket balra ájulásával (pl. népszabi cikkekiben)
a műsor tényleg nézhetetlen - éáltalában.
vagy a vendégei miatt, vagy mert egymás szavába vágva nyomják a sódert.
ami pedig ma lesz, kunczéstul, hát én ma be sem kapcsolom. ártana a z egészségemnek.

Pörzse pedig: igen, iszonyatosan ciki.
nem tudom miylen lehet ilyenekkel együtt dolgozni, hallgatni az idétlenkedésüket a szerk. üléseken... kb. az lehet ilyen, mint amikor az egyik kertévé kórházas sorozatában a profi színészeknek kell együttdolgozniuk (most kirekesztő leszek, elnézést) egy volt pornós "színésznővel".

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.20. 11:05:44

közeg, a menthetetlen szadeszes az milyen? Milyen műsorookat szeret, mit olvas?

oblomov 2007.12.20. 12:31:56

lelkylola: "...mit olvas?"

kuruc sablon szerint: a pénzét.:)

ÁrPi 2007.12.20. 12:42:26

"" zoli27 2007.12.19. 20:04:55
Ha jól tudom, a Kóczián Pétert azért küldték el az Echo TV-től, mert volt, hogy kellemetleneket kérdezett a jobbos vendégektől...""

A Raport utolsó Kóczián-os adásában viszont egyértelmüen csak szerepként kellemetlenkedett,
mert nagyon felkészületlen és személyeskedő volt.

A kolozsvári B-Bolyai egyetem magyar nyelvü tábláit kirakó renitens magyar tanerő volt akkor a vendége, aki azóta is amolyan freedom-fighter a maga módján...

volkov 2007.12.20. 15:56:13

Porzse:

addig csak mosolyogtam,mig kulonfele ostorteneszekkel abrandozott a hosi multba revedve, de mikor odaig jutott, hogy Egelyvel a tornadok igazolta energiamegnemmaradast meg a legy fizikan tulmutato roptet hallgatta tatott szajjal, majd azt a kovetkeztetest vonta le, hogy a tudomany diktatorikus mukodese eltapossa a vendegehez hasonlo langelmeket, na ekkor azert elpattant egy hur...meeer ez meeer, ezt hogyan.... de komolyan ezt meeeeer??

zoli27 2007.12.20. 16:16:39

Azért a HírTV-n is hangoznak el akkora demagógiák, mint a ház. Én pl. már képtelen vagyok végighallgatni a Nagy Katalin vezette Kontrasztokat és Rájátszásokat.

volkov 2007.12.20. 16:28:10

ha mar hir meg echo. valaki magyarazza meg nekem miert van az, hogy
1) a nap kelte (anno) riporterei, vagy kalman olga az ATV-n, ha akarjak eleg ugyesen megfingatjak a jobbos vendegeiket (a balosakat ritkan akarjak, es akkor sem nagyon jon ossze)
2) a hirtv-s, vagy az echotvs riporterek mikor meg akarnak fingatni egy balos riportalanyt (a keves alkalommal, mikor erre egyaltalan lehetoseguk nyilik, pl. szanyitibi elmegy hozzajuk) altalaban inkabb maguk egnek be, olyan bena a kerdesuk, vagy a visszakerdesuk.

siman a keves alkalom miatti gyakorlatlansag, az oka, esetleg eleve gyengebb kepesseguek a musorvezetok? (mar akik egyaltalan a fingatni probalas helyzeteben talaljak magukat)
vagy a bennem kialakult benyomas teves?

oblomov 2007.12.20. 17:12:07

volkov,

szerintem gyengébb képességűek. Kit érdekel, hogy a riportalanynak milyen tévképzetei vannak a valóságról? Munkáltató különben sem azért fizet.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.20. 17:26:11

oblomov:
Pfff, nem olyan idős az. :p

zoli27 2007.12.20. 17:42:32

Ha már Kálmán Olga szóba jött:
Láttátok vasárnap az Orbán-interjút? Hiába hangsúlyozta ki Orbán, hogy a nép csak alkotmányos és erőszakmentes eszközökkel élhet, mintha Olgácska ezt meg sem hallotta volna, ugyanúgy próbálta ráhúzni Orbánra, hogy erőszakra biztatja a szélsőségeseket.

Ebből látszik, hogy a ballib médiát nem a tények érdeklik, csupán a tényeknek azon része, amelyik alátámasztja a nézeteiket.

oblomov 2007.12.20. 17:54:22

TuRuL_2k2

tévképzeteim: tulaj nézettséget vár el egy általa megcélzott nézői réteg (+egyéb szempontok)tekintetében.

Műsorvezető, szerkesztő, vágó, operatőr, riporter nem az ördög ügyvédjének famulusai, hanem a tulaj (vö: fingatás) alkalmazottai.

echosok esetében lehet igazad, még Kocsi Ilona is kortalan kezdő, elfogadom.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.20. 17:57:10

oblomov:
:))) A legelső kommentedre reagáltam.

Balos Közeg 2007.12.20. 17:59:13

lelkylola: Hát, főleg Mancsot, meg ÉS-t, utóbbi egyes részeit kizárólag perverzióból. Nem TGM-re célzok, mert ő bolond ugyan, de gyönyörűen ír, a legszörnyűbb osztályharcos agymenést is olyan ízesen fogalmazza meg, hogy csorgik az ember nyála. Na de György Péteren meg Bauer Tamáson hetente átrágni magadat, az kihívás. Megyesi Gusztáv, Széky János és Kovács viszont nagyon jók, Váncsa demagóg, de szórakoztatóan csinálja. A Mancs elég egyenletesen jó színvonalú (néha még az én ízlésemnek is túlzásba viszik a gaz klerikalizmus elleni harcot, de ennyi belefér). Ezenkívül időnként olvas az ember Demokratát-úgy kéthavonta, mikor már a végső kétségbeesés kerülgeti pártja és kormánya mind töményebb hülyeségétől, mert egy bekezdés elolvasása is elég a kellően szélsőjobbalösszenőttfidesz-paranoid szadeszes lelkiállapotom helyreállítására :-).
Ezenkívül Reakciót, mert az meg elgondolkoztat arról, hogy a lekiállapotom csak részben tükrözi a valóságot ;-).
A 168 óra menthetetlenül szar lett, szerintem azt már tényleg csak nyálcsorgató szerencsétlen öreg komcsik olvassák, van egy szintje a kormánypárti seggnyalásnak, ami nekem is sok (bár Jolsvai amúgy jótollú író, Koltai Tamás meg jó színikritikus, franc érti, minek égetik magukat rettenetes politikai cikkekkel). A napilappiaccal meg úgy vagyok mint egyszeri ember a túlérett sajttal: amíg lehet, kerülök minden kontaktust. Ha nagyon muszáj, akkor Népszabó.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.20. 18:06:53

Balos, TGM-t jól megírtad :)
és igen, Jolsvai tényleg nagyon kilóg onnan.
De kihagytad Ba:chert: na ő aztán ezerrel ápolja a lelketeket... mint pl. pár hete a 7végében: mely szerint minden jobbos tkp. egy alkesz frusztrált lelkitörpe! :DD

oblomov 2007.12.20. 18:11:19

TuRuL_2k2: ":))) A legelső kommentedre reagáltam."

Túl lennék pörögve, vagy Te vagy lelassulva? :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.20. 18:18:50

Aba mesélhetne a felvétel bor- és kulisszatitkairól :)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.20. 18:24:38

oblomov:
Én vagyok lassú. Az utolsókat rúgom... :)

oblomov 2007.12.20. 18:40:11

TuRuL_2k2

Bortitok, vagy túlzásba vitt gesztenyekúra...

Azért ma már én se szívok többet. (Vicc volt.)

hcrules 2007.12.21. 02:19:31

Nagy Katalin tényleg szint nézhetetlen...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.21. 10:27:09

az biztos mert még sosem láttam. bocs, ki ő?

hcrules 2007.12.21. 13:52:55

Szamárfül
zoli27 utalt rá pár kommenttel feljebb. Ő vagy Erdős Miklós vezetik a Kontrasztot meg a Rájátszásokat a HítTv-n.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.21. 13:57:27

kösz, akkor nem nézem, "eleget". ErdősM legalább 'megvan' (janemúgy :D)

(off - az a baj, hogy puzsért mindig lekésem, mert sosem reklámozzák be időben)

apuka · http://apuka.blog.hu 2007.12.22. 09:35:51

Puzsért lekésni tényleg komoly veszteség. Ő az ország legjobb, legeredetibb "stand up komikusa". Még az is megbocsájtható neki, hogy mindig ugyanazt a számot nyomja. :)
süti beállítások módosítása