Orbán elutasítja a szélsőségeseket
2007. december 02. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Orbán elutasítja a szélsőségeseket

Úgy tűnik, Orbán Viktor, ha szükséges, valóban elhatárolódik a szélsőségesektől. A pártelnök némi fáziskéséssel, de reagált a horn gábori távolodó közeledésre: a Kossuth rádió mai adásában azt válaszolta a felvetésre, hogy az SZDSZ őnélküle el tudná fogadni a Fideszt, illetve, hogy emiatt össze tudják-e őt ugrasztani őt Kósa Lajos alelnökkel: viták mindig voltak és lesznek is a Fideszben, de azt elképzelhetetlennek tartja, hogy egy törpepárt miatt rúgják össze a port.

A közvéleménykutatási eredmények tudatában meglehetős magabiztossággal alázta tovább a magyarliberálisokat. Arra a kérdésre, hogy nyilatkozataiban miért csak az MSZP-t bírálja, az SZDSZ-re utalva úgy fogalmazott: kérdés, hogy a mai helyzetben van-e értelme sokat foglalkozni egy elfogyóban lévő, szélsőséges programot képviselő törpepárttal. Véleménye szerint az SZDSZ 1994-ben hátat fordított azoknak az elveknek és eszméknek, amelyeket korábban képviselt, és most ennek az árát fizetik. "Ez a párt vagy gyökeresen megújul, vagy úgy tűnik, hogy el fog tűnni a süllyesztőben" – mondta.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr35249712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Republikánus 2007.12.02. 15:42:34

Szőlőbányász úr ügyesen feltüzeli a szadeszes szavazókat, hogy aztán jól be is jussanak a parlamentbe megint.

Executive 2007.12.02. 15:48:52

"Azt is fontosnak tartotta leszögezni, hogy a visszaalakítás költségeit majd azoknak az üzleti köröknek kell viselniük, akik most az átalakításban részt vesznek, nem pedig a magyar választópolgároknak vagy a költségvetésnek."

Mi a jelentése ennek az orbáni mondatnak ergé ?

ergé 2007.12.02. 15:51:22

egyszerű verbálfenyegetés.

Executive 2007.12.02. 16:11:34


Orbán massziv alkotmánysértések elkövetését igéri, ezzel próbál zsarolni nemzetközi biztositótársaságokat. Chavezes verbálfenyegetés.

ergé 2007.12.02. 16:21:08

alkotmánysértés?

pb · http://vanidonk.blogspot.com 2007.12.02. 16:27:32

ez tipikusan az a nyilatkozat, ami eletben tartja azokat az erzelmeket, amikre apellalva be lehet majd megint rantani a szadit a parlamentbe.

cé veres lajos 2007.12.02. 16:47:03

Ez a nyilatkozat is mutatja, hogy Orbán a "lottóötös" a mindenkori MSZP-SzdSz kormánynak.

Sad But True 2007.12.02. 17:26:05

Szerintem teljesen korrekten nyilatkozott az SZDSZ-szel kapcsolatban. Vagy valaki vitatja, hogy szélsőségről lenne szó???

Vagy a fanyalgók szerint mi lett volna az adekvát válasz a kérdésre?

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.12.02. 17:28:59

A napokban a tarlóspesta is megküldött egy hasonlót a szadi (meg a normálispárt) felé, mikor azt mondta, hogy a következő ciklusban az mszp-vel akarják együtt kormányozni budapestet, a kis pártok meg csak zavart okoznak:)

Le Tagad 2007.12.02. 17:33:25

A régi szép idők emlékére:

web.archive.org/web/19971113233754/www.szdsz.hu/plakat/csapat.gif

"Tudjuk, merjük, tesszük."

(Azt tudjuk, lol.)

táltos 2007.12.02. 17:57:32

Le Tagad 2007.12.02. 17:33:25
11-ből már csak hárman maradtak. Közülük az egyik eléggé önjáró.

És ha nem fenyegetés, akkor figyelmeztetés az szdsz-közeli "befektetőknek", hogy hátrább az agarakkal. Egyébként már jó ideje szajkózom, hogy az mszp is nagyon jól tudja amit most megint emleget a fidesz, hogy az szdsz-nek fáj a foga a tb és eü-i alapok pénzére. 2006-os őszödi zárt frakcióülésről kiszivárogtatott szöveg(hanganyag) is tartalmaz ilyen felszólalást. Csodálkozom nagyon, hogy még nem vette elő a fidesz vagy más szervezet.

Invictus 2007.12.02. 18:19:59

Táltos, ez szerintem nyílt titok. Ahogy anno a mnyp-k létrehozása is szadeszközeli biznisz volt.
De azért jó lenne, ha beidézné vki azt a felszólalást, ha veszi a fáradságot... :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.12.02. 18:22:26

Executive 2007.12.02. 16:11:34:
"Orbán massziv alkotmánysértések elkövetését igéri, ezzel próbál zsarolni nemzetközi biztositótársaságokat. Chavezes verbálfenyegetés."

Ad 1.: nincsenek nemzetközi biztosítótársaságok a több-biztosítós rendszerben.
Ad 2.: az ellátási kötelezettség és az elosztási formula megfelelő szabályozgatásával (kieszelte: SZDSZ) tetszőleges szintre lehet beállítani a biztosítótársaságok profitját. Beleértve a veszteséges sávot.

Ehhez még törvényt sem kell módosítani, mindezt így találta ki az SZDSZ.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.02. 18:22:51

en egy dolgot nem ertek.
van egy szdsz. akkora szavazobazissal, hogy mindig billeg a lec a parlamentbe jutas idejen.
ha ennyien szavaznak ra, akkor en ezzel aranyositanam a tamogatoi bazisanak meretet is.
zsetont ugyanannyit kapnak (hivatalosan) mint mindenki mas.
megis tudnak kiugroan nagy kotsegvetesbol kampanyolni. 2-3mrd+ huf az nem semmi. tobb mint a megengedett 386M.

ket lehetoseg van:
- nyomtatjak a penzt
- lopez (jol valogatott nyertesek a fazek melle a vastagabb fogasokhoz)

ha ez igaz, es nem lesz eu reform, akkor itt a vege szadesz? vagy az m6 elegendo a kovetkezo kampanyhoz? netan Janos a sajatbol potolja ki?

es hogy ne csak offtopik legyen. Viktor nem szolhat be a szadesznek?
miert ne szolhatna.
ez osszerantja a szadesz szavazokat?
na ne vicceljunk. aki szadesz szavazo, az oda szavaz. ez nem egy nagy part, hogy akar 50% tartalek legyen az ingadozokbol.
ha kicsi a tamogatottsag, vagy mar nem letezik, akkor a stabil szavazok vettek a kalapjukat, oszt' jo'van.
nem hiszem, hogy amiatt szerettek ki a partjukbol mert Viktor hanyagolta a szadeszt.

ha megnezzuk a kozvelemenykutatasokat, a derekhad legnagyobb baja a kormannyal, hogy nem szavahiheto. egy Kokas szadesz jo alap erre az allaspontra.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.12.02. 18:23:35

pb · vanidonk.blogspot.com 2007.12.02. 16:27:32:
"ez tipikusan az a nyilatkozat, ami eletben tartja azokat az erzelmeket, amikre apellalva be lehet majd megint rantani a szadit a parlamentbe."

Ők mindig bejutnak a Parlamentbe.

táltos 2007.12.02. 18:29:53

denever 2007.12.02. 18:22:51

emlékeztetnék: Strabag(Siemens) Demokraták Szövetsége

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.02. 18:42:00

hat persze hogy strabag, siemens, sagem esatobbi esatobbi.
de hat alljunk nyugati jogrendszeruen a dologhoz. artatlanok.
bevonjuk Sherlock Holmest: kizarunk minden olyan alternativat, ami nem lehetseges megoldas.
es ami marad, barmilyen abszurd is, az az igazsag.

marad a strabag, siemens, sagem.
csatlakozik meg a 4metro es nehany biztosito.

hat most eloszednem a soretest, oszt leszednem az a trikolor madarat de izibe'

Szibarita 2007.12.02. 20:16:06

Ha az SZDSZ annyi penzhez jutott a hirhedt kapcsolatai es tokesei reven, akkor hogy lehet, hogy megis negyed/otodannyit koltott a kampanyra, mint a soha sem hazudo, kovetkezo valasztasi eredmenyeket rendre 2,5 evvel korabban jolmegmondo mesebeli legidosebbfiu?

Szibarita 2007.12.02. 20:19:15

Tovabba: Orban azt nem erti (es nem is fogja erteni, leven nem valodi politikus, ha az lenne mar reg ertene sokmindent, amit itt is magyaraznak neki) hogy itt nem az SZDSZ-rol van szo, hanem az arra szavazo stabil bazisrol. Az pedig nem fog eltunni azert, mert nem az SZDSZ-re szavaznak.

Az pedig egeszen biztos, hogy barhogy is hivjak a kovetkezo partot, Orbannal az sem kothet szovetseget.

Kezdem elhinni, hogy tenyleg elhitette magaval, hogy van kulonbseg a MIEP es az arra szavazo ven nacik kozott.

irrelevant 2007.12.02. 20:52:57

A Fidesz részéről az SZDSZ-ellenes nyilatkozatok valóban felszítják az SZDSZ-es szavazótábor érzelmeit és a pártjuk melletti kiállásra, választások előtt szavazásra buzdítja őket. Ugyanakkor ezek a megnyilatkozások a Fidesz irányvonalát és ezáltal a táborát is megerősítik.

Csak az a kérdés, hogy miért van szükség ilyen nyilatkozatokra akkor, amikor a Fidesz szárnyal, az ellenfelei pedig soha nem látott mélységekben vannak. Rejtély. Teljesen a koalíció malmára hajtja a vizet ez az egész.

Az ilyenek miatt szoktam arra gondolni, mennyire igazuk van azoknak, akik szerint a pártok között az ellentét csak színjáték, érdekeik pedig valójában szinte mindenben azonosak.
Ezt a mostanit sem lehet máshogy értékelni.

Le Tagad 2007.12.02. 20:52:58

Nos, ha valami ami (részben) megköszönhető az Szadesznek az elmúlt 17 évben az az, hogy a Miép kiszorult a Parlamentből. Ennyi, más nem.

A kormányon eltöltött éveik és Demszky 16-20 éves életműve amúgy is beszédesebbek mint pár sor.

irrelevant 2007.12.02. 21:02:51

Egyébként meg milyen már, hogy Orbán politológusnak képzeli magát? "Meg kell változnia az SZDSZ-nek vagy pedig eltűnik a süllyesztőben." Ilyesmit nem egy rivális párt elnökének kell elmondania, akár igaz, akár nem, hanem egy független politológusnak egy éjszakai tévés interjúműsorban. Oda való. Orbántól ez agresszió, és én is megsértődnék ha SZDSZ-szavazó lennék.

Guild 2007.12.02. 21:26:08

csak egy hirtelen ötlet:
Nem lehet, hogy Orbán itt az SZDSZ ellenes (ex)MSZP szavazók megnyerésére játszik? Mert vannak ilyenek szép számmal. Az SZDSZ szavazók meg nem érdeklik, mert úgyse szavaznának rá, meg egyébként is kevesen vannak.

VIII. Nagyapó 2007.12.02. 22:29:18

Bill

Azért megnézném azokat a borzasztó hiteles forrásaidat arról az ötszörös szorzóról.

Én legalábbis elég komoly dózist kaptam Kovács Pistiből, látványosnak - itt a fővárosban legalábbis - marha látványos volt a kampány.


Amúgy ez a törpepártosdi szerintem is jó nagy marhaság. A pártfinanszírozásukat több értelme van feltárni - végre kezd rájönni a jobbos sajtó is.

Nem azért különösen káros a szadi, mert ugyanolyan korrupt, mint a többi párt, hanem mert viszonylag széles és meghatározó értelmiségi társasággal tudta egész az utóbbi időkig elhitetni, hogy tisztább a többieknél, illetve bennük tudott igen erős kötődést kialakítani, velük tudta elhitetni, hogy nagyjából azért mindig a jó irányba mennek.

Az utóbbi időben mintha mind erősebb lenne a kiábrándulás a fent csoportokban is (de lehet, csak én látom így). Ez pedig - ha igaz - komoly lépés volna egy valóban független és a politikát kordában tartani, annak döntéseit kevésbé elfogultan értelmezni, vagyis a demokráciában betöltött szerepét ellátni képes véleményformáló értelmiség felé. Talán.

medve 2007.12.02. 22:45:10

kedves LeTagad! És miért az SZDSZ-nek köszönhetjük a Miép kiesését?

medve 2007.12.02. 22:50:32

Én sem értem igazán, mi a túrót kell az SZDSZ-szel szarozni. Kit érdekelnek? Illetve egyetlen logikát tudok elképzelni: az egészségügyi piacosítás terén akarják az MSZP-t felrázni, vagy netán az egész szar, ami ezután lesz, azt akarják a szadesz nyakába varni.

Sad But True 2007.12.02. 23:07:19

otvospeter,
igen-igen furcsa amit mondasz, hiszen...

... ÉPPEN az SZDSZ (Horn Gábor) tette azt, amiről beszélsz - lásd "politológusnak képzeli magát", "ez agresszió és én is megsértődnék".
Ugye, amikor arról beszélt, hogy egy Orbán nélküli Fidesszel aztán elképzelhető lenne a koala, stb. stb.

Orbán éppen az ezzel kapcsolatos újságírói kérdsére válaszolt - hasonló éllel...
Nem látom itt továbbra sem a problémát.

VIII. Nagyapó 2007.12.03. 00:22:49

Hát ezek itt még csak nem is annyira Csurka lejáratására, mint inkább Orbán szélsőségesezésére szolgáltak.

Amitől persze lehet, hogy elfogadhatóbb opció lett a csurkistáknak :-)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.03. 02:06:35

mar nem azert, de ez meg viccnek is durva. hogy a fszba jon ossze kovacspisti es a fotosopolt Orban/Csurka?
ez meg hillerhavernel is utosebb.

ezek szerint a szabad demokratak ilyen normalis orszagot akarnak?

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.03. 02:12:09

b+ b+ b+ b+

a szadesz az index cimlap kozepen hirdeti az egeszsegugyi reformot.

tilcsakbea

Invictus 2007.12.03. 03:11:58

Lesz még rosszabb is, ha megalakulnak a biztosítók, tele leszünk biztosítási ügynökökkel, meg persze a biztosítók reklámjaival.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.03. 08:47:18

Az SZDSZ márpedig szinte biztos, hogy be fog jutni. Aki nem hiszi, olvassa a szavazótábor aktuális hangulatát hűen követő ÉS online kiadását: az elmúlt év "elbizonytalanodó-kritikus" cikkeit ismét kezdik felváltani a mobilizációt szolgáló írások. Orbán Orbán Orbán, populista kádárista fasiszta kokettáló, "végülis azért a mi töketlen hülyéink", "le kell nyelni a békát", szélsőjobb fenyegetés, stb.

2010-ben undorodva, de nagyon fegyelmezetten ikszelni fognak, és meglesz az öt százalékuk, éppúgy, mint az utóbbi két alkalommal.

Elpet 2007.12.03. 09:01:10

elGabor
Ez pont így van, ahogy mondád. Szavazóbázisuk egy nagyon tudatos értelmiségi csoport, akiknek jómagam persze ádáz ellenfele volnék. Nekik nincs más, akire szavazhatnának. Az, hogy ez törpepárt diktál ma mindent az országban, az meg az MSZP bűne, és mindannyiunk tragédiája.

Droid 2007.12.03. 10:23:03

Orbán lassan már saját magát is elutasítja.

zsb 2007.12.03. 10:47:24

Nem az mszp bűne, hanem az egész nemzeté, amely szó nélkül tűri.

dolphin 2007.12.03. 10:50:59

smalladam · www.hirszerzo.hu 2007.12.02. 17:28:59
"A napokban a tarlóspesta is megküldött egy hasonlót a szadi (meg a normálispárt) felé, mikor azt mondta, hogy a következő ciklusban az mszp-vel akarják együtt kormányozni budapestet, a kis pártok meg csak zavart okoznak:)"

Errol a "kis partok zavaro hatasa" szolamrol, most epp ket nagy formatumu (szigoruan europai ertelemben, persze) politikus jutott eszembe: az egyiket Traian Basescunak hivjak (belpol.transindex.ro/?hir=16123), a masikat pedig Vlagyimir Putyinnak.

OftF 2007.12.03. 11:29:08

Ez most kivételesen nem fog a visszájára elsülni.
1. a választás még messze van
2. a szadeszból kiábrándult szavazók nem fognak visszatérni emiatt a szadeszhoz, mert tudják, hogy igaza van. Ha valakinek meg orbánfóbiája van, azt kiélheti a maszopnál is.

Bummer 2007.12.03. 12:11:29

Ez a szociknak volt üzenet: az egészségbiztosítási reform kiütésével kiüthetnék az SZDSZ-t. Nem kell félni a törpepárt támogatásának elvesztésétől.

Toma 2007.12.03. 12:40:13

\"Azt is fontosnak tartotta leszögezni, hogy a visszaalakítás költségeit majd azoknak az üzleti köröknek kell viselniük, akik most az átalakításban részt vesznek, nem pedig a magyar választópolgároknak vagy a költségvetésnek.\"

Tudom, hogy csak verbálfenyegetés, de lenne eszköze megcsinálni? Mondjuk perelni fog? Ha nincs eszköze, akkor minek mondja?

Bummer

Lehet, hogy a közvéleménykutatóknál törpepárt a Szadesz, de az OGY-ben frakciójuk van. Szökségük van a szociknak rájuk.

Mindenkihez!

2007. 09. 17. óta a FIDESZ miért nem próbálkozott soha egy konstruktív bizalmatlanságival?

VIII. Nagyapó 2007.12.03. 12:44:08

Ráadásul ha nincs eszköze, de azért komolyan veszik, vagy van, de végül mégsem használja, az ilyen ígéretek elég drágák lehetnek - ha én biztosító lennék, ilyen környezetben biztosan kevesebbet ajánlanék az eladni kívánt üzletrészekért :-(

Toma 2007.12.03. 12:50:15

Ha van eszköze használni fogja. De szerintem csak egy jó hosszú, többfelvonásos per lehet az eszköz. Az meg kétesélyes.

Le Tagad 2007.12.03. 12:59:05

2002 - kampány:

szamizdata.szdsz.hu/gigants/med_800.jpg

2007 - kontra népszavazás:

www.nyitottszemmel.com

nem is késtek olyan sokat ;]

Droid 2007.12.03. 13:07:52

Nevetséges, ami politika címén zajlik az országban.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.03. 13:37:05

hat nem tudom, kell-e jobban erositeni az szdsznek ezt a "taskazos" attitudot...

szamizdata.szdsz.hu/gigants/med_800.jpg

Bummer 2007.12.03. 14:10:39

Rém egyszerű eszköze van: hatálytalanítja a törvényt.

VIII. Nagyapó 2007.12.03. 14:53:33

Igen ám, de a részben magánbiztosítók államosítása a tulajdonosok kompenzációja nélkül ez jogszerűen nem valószínű, hogy működhet.

dowNLoad 2007.12.03. 15:27:58

Az szadisták váltsanak logót: egy szivárványszínű kaméleon nyúl a nyelvével egy köteg pénzért, háttérben nemztiszínű (kék-fehér) zászlójuk, a lábával pedig a piros-fehér-zöld zászlón tapos. Nem juthatnak be a parlamentbe, de akkor bevásárolják magukat az mszp-be listán, vagy elérik, hogy a küszöb legyen 2%!! De akkor bejut a Jobbik meg a MIÉP is.

Avatar 2007.12.03. 17:33:12

"Véleménye szerint az SZDSZ 1994-ben hátat fordított azoknak az elveknek és eszméknek, amelyeket korábban képviselt, és most ennek az árát fizetik."
Bezzeg a fidesz ma is hűen képviseli azokat az elveket és eszméket, amelyeket korábban... Éljen a liberális ifjúság, és vezére, Orbán Viktor!

denever: "van egy szdsz. akkora szavazobazissal, hogy mindig billeg a lec a parlamentbe jutas idejen."
Az szdsz listás eredményei:
1990: 21,4%
1994: 19,7%
1998: 7,9%
2002: 5,6%
2006: 6.5%

Ebből szerintem csak az 5,6-ra lehet azt mondani, hogy rezeg a léc... a 6,5% már közel 100000 szavazattal a küszöb fölött van, és mellesleg majdnem háromszor annyi, mint a miép-jobbik közös lista összes szavazata (2,2% 2006ban).

Krapulax 2007.12.04. 15:15:30

A szadista szavazók nem a pártjukat ért támadások miattt állnak össze, hanem inkább ha a "jelszavaikat" sértegetik (ilyen-olyan jogok retorikai képviselete)

Kuncze Gábor ketezethatban kampányolt azzal, hogy azok szavaznak ránk, akik nem szeretnék vissza a Viktort... már akkor is csak ez a kártyájuk volt.

Akik ezt szajkozzák, maguknak se hisznek.
Ezt a proteszthangulatot mai körülmények között már nem lehet felszítani.

A liberális tábor végleges szétforgácsolódás alatt áll... Az ÉS cikkei éppen azt az 1 %-ot, 91 ezer szavzót tartják csak össze.

Az a legkeményebb szdsz kritikát az ÉSben megfogalmazó Schiffer András pedig Orbánt fogja védeni a rendészeti minisztérium által indított perben.

Bummer 2007.12.04. 15:28:06

Avatar!
Mondj néhány fontos elvet, aminek Orbán, Kövér stb., a 89-es Fideszesek hátat fordítottak. Kösz.

2006-ban az SZDSZ 351 612 szavazatot kapott, 2002-ben 313 084 szavazatot.
1998-ban 344 000 szavazatot.

Magyarul az SZDSZ kb. ugyanúgy teljesít (+/- 7%-os ingadozással) 1998 óta, csak a léc van kicsit máshol. Az, hogy az SZDSZ újabb történetének legnagyobb szavazatszámát kapta 2006 óta, valószínűleg nem független a gyurcsányizmustól.

zoli27 2007.12.04. 16:35:24

krapulax,
azt a pert orbán már első fokon megnyerte

Avatar 2007.12.07. 15:16:17

Bummer:
nagyjából az összes liberális alapelvet feladták azóta. Először elkalandoztak a konzervativmus felé, manapság meg balról próbálják beelőzni a szocialistákat.
Ha gondolod előkeresek neked 15 évvel ezelőtti Viktor idézeteket, és megvitathatjuk, hogy vajon mennyire értene ma egyet akkori követeléseivel, mondataival.

A jobboldal is nagyjából ugyanúgy teljesített 98 óta a választásokon, kb 2,5 millióan szavaztak a jobboldalra.
"1998-ban ... A Fidesz, az FKGP, az MDF, a KDNP, a MIÉP és az MDNP összesen 2 448 654-at.
2002-ben ... A Fidesz-MDF közös lista, a MIÉP és az FKGP összesen 2 594 427-et.
2006-ban ... Fidesz-KDNP, a Jobbik-MIÉP és az MDF pedig 2 664 817-et. "
index.hu/politika/belfold/nepszer9110/

Ha alacsony volt a részvétel (kevés baloldali szavazott) akkor ez elég volt a győzelemre (98ban), ha magas volt a részvétel, akkor ezzel ellenzékbe kényszerültek.

Lehet, hogy viszonylag állandósult preferenciáik vannak a jobbosoknak és a liberálisoknak is? Azért ez nem olyan nehezen elképzelhető...

Bummer 2007.12.07. 15:38:33

Avatar, nagyon helyesen volt egyfajta fejlődés, hiszen változtak a körülmények, az ország érdekei, de az elv nem változott. Ha Magyarországon 3 millió ember a létminimum alatt él, akkor baloldali programot kell vinni.
Egyébként ha tényleg ekkora vargabetűket tett meg a Fidesz, akkor a vele permanensen ellentétes másik oldal (matematikai törvényszerűség) ugyanekkora vargabetűket tett meg. Érdekes, hogy ezt az MSZP-nek nem szokták felróni...
süti beállítások módosítása