A politika homokozója
2007. november 26. írta: politicus

A politika homokozója

2006. június 9-én megalakult a második Gyurcsány-kabinet. Újra koalíciós a kormány, ahogy a rendszerváltozás óta mindig. És újra szocialista-szabaddemokrata, ahogy 1994-ben és 2002-ben. Immár harmadszor. Mi a helyzet most, mint volt korábban, mit csinált a kormány a számára adatott elmúlt kicsit több mint egy évben és erre hogyan reagált az ellenzék. Kormány- (és ellenzék) értékelés következik.


Gyurcsány Ferenc nagy elánnal indult neki a (reform)kormányzásnak. Kicsit úgy, mint a több napja éhező ember, aki midőn hosszú idő után újra ételt lát, nem tud betelni annak látványával és össze-vissza eszik mindent. Ennek következménye pedig mindannyiunk előtt közismert. Gyucsány most azt a lemaradás szeretné behozni, amit 2004 óta ő és kormánya halmozott fel. Mindenáron. Meg kell mutatni a népnek, hogy ők valóban tesznek valamit. Hogy nem impotensek. És hogy mindezt értünk teszik, még ha ez nekünk nem is tetszik. Finoman szólva se (itt most félreértések elkerülése végett nem ellenzéki szavazókról beszélek). És természetesen a gaz ellenzék mindenhol csak akadályozza őket. Csak betesz nekik. Ott, ahol tud. Pedig szerintük az ellenzéknek meg kéne egyeznie a kormánnyal. Megegyezni a főbb kormányzati cselekvések irányát illetően. De valójában miben is? Mit is alkot most a kormány?

A kormány – reformokat hangoztató kommunikációjával szemben – szinte semmi érdemlegeset nem tesz. Az agyon nyaggatott ún. reformkormányzás ugyanis semmi mást nem takar, mint a központi költségvetés egyensúlyának helyrebillentését. Egyszóval a költségvetés konszolidációját. Minden intézkedés mögött ez a szándék kristályosodik ki. Szinte minimális strukturális módosítások mellett a kormány most már második éve a költségvetés kiadási oldalának visszafogásával és a bevételek drasztikus növelésével válaszol a maga által kikényszeríttet kihívásokra. Csakhogy ez önmagában kevés lesz. Többek között azért, mert hiányzik hozzá a bizalom. A társadalom, legalábbis annak politikával többé-kevésbé rendszeresen foglalkozó szegmensének bizalma. Soha ilyen gyorsan nem csalódtunk kormányban, mint a mostaniban. A bizalomvesztés ilyen drámai gyorsaságának az az alapvető oka, hogy a kormányzat valójában nem azt csinálja, amire a felhatalmazását kapta.

Minden különösebb tehetség nélkül megjósolható, hogy ha érdemi strukturális változások nem történnek a legkülönbözőbb közpolitikai területeken (ezzel azt is állítom, hogy eddig ezek nem vagy csak igen szőrmentén történtek meg!) még az idén (amire – eltekintve az egészségügytől, amit az érdekelt felek egységes antipátiája övez – szinte semmi esély sincs), akkor tekintettel a népszavazási és európai parlamenti választási kampányra ezen lépésekre már nem kerülhet sor a ciklus második felében. Ez viszont azt jelenti, hogy a magyar államháztartás újra termelheti mindazon problémákat, amelyekkel ma is szembe kell néznie. 1995 és 2006 után 2014-15 környékén újabb megszorításokra kerülhet sor. Húzd meg, ereszd meg! Ez zajlik Magyarországon most már évtizedek óta.

Pedig lehetne jó dolgokat csinálni. Városrehabilitációt, a vasúti közlekedés érdemi fejlesztését, a nagy városok szmogtalanítását, városi elkerülő utak építését, a környezetvédelem priorizálását, az uniós források hatékonyabb elosztását (hogy a KKV-k a mostaninál jóval nagyobb szerepet játszhassanak), a közigazgatás strukturális (nem csak elbocsátásokkal segített) átalakítását, az adóterhelés szerkezetének a tőkejövedelmek irányába történő módosítását, az elektronikus közszolgáltatások spektrumának bővítését, használatuk elősegítését, a városi (elsősorban is a fővárosi) tömegközlekedés fejlesztését. Tényleg nem folytatom, mert még oldalakon keresztül lehetne sorolni az érdemi teendőket.

És mit is csinál eközben az ellenzék, illetve annak nagyobbik pártja?

Mindent tagad. Ahogy az Orbán-kormány ellenzéke. Volt kitől tanulni. Ez részben érthető, eddig rendben is van, bár a magamfajtának ez nem tetszik. És most nem fogok beállni a ballibek azon kígyózó sorába, amelyik állandóan az ellenzék alternatív programját kéri számon a Fideszen, mert ugyanazok, akik most ezt hiányolják, nem kérték azt számon a szocialista-szabaddemokrata ellenzéken 98 és 2002 között sem. Mire fel hát most a sok serénykedés?

De arra méltán tartanának igényt a választópolgárok, hogy legalább tudják, hogy egy lehetséges alternatíva mit is akar csinálni, ha kormányra kerül! Apropó, tud nekem valaki olyan szakpolitikai intézkedést mondani, ami első pillanatra beugrik a Fidesszel kapcsolatban? Nekem az a mikolai mondat jut eszembe egyből, mely szerint: „az egészségügyi átalakítást visszacsináljuk”. Ennyi. Nem több. Még egy apropó: ha készítenénk egy közvélemény-kutatást arról, hogy a többi pártról kinek mi jut eszébe először, vajon mi derülne? A Fideszt már láttuk. Az MSZP-ről?: reform. Az SZDSZ-ről?: reform (bármit jelentsen is ez). Az MDF-ről?: Normális Magyarország. A MIÉP-ről?: semmi. A Munkáspártokról?: semmi. A KDNP-ről?: semmi. A Jobbik-ról?: cigánybűnözés.com,. Sehol érdemi, szakpolitikai program.

És lehet, hogy ez elég? A kutatások szerint igen. De bármilyen szépek és vakítók a mostani közvélemény-szondázási adatok, mindez csak a figyelem lanyhulását, a csalfa megnyugvást, az ellenfél lesajnálását szolgálja, semmi mást.

A Fidesz egyik problémája továbbra is az, ami 2002-ben volt. Felülnek ezeknek az adatoknak. Ezek szerint ma a Fideszre kb. kétszer annyian szavaznának, mint a szocialistákra. De soha ne feledjük és mondjuk el újra meg újra: 2007 van. Nincs döntési helyzet. Az igaz, hogy soha korábban kormány nem veszítette el ilyen gyorsan a társadalom többségének bizalmát, de ezt a bizalmat szívós munkával, a sajtó befolyásosabb részének hathatós segítségével és persze a szokásos Orbánnal szembeni félelemkeltés alkalmazásával vissza lehet szerezni. Ne felejtsük el: az elmúlt 5 évben valós döntési helyzetben (értsd: parlamenti választások) a szocialisták mindig képesek voltak a többség bizalmának megszerzésére. És addig, akármennyire is aggódik Szili Katalin, nincs igazi versenyhelyzet. Lesz ugyan népszavazás és uniós parlamenti választás, de e kettőnek együtt sincs akkora tétje, mint az általános parlamenti választásoknak. Ráadásul ez előbbi nem is minden veszély nélküli.

A Fidesz az elkövetkező két évben legalább két nagyon komoly kihívással néz szembe, amelyek közül az első közvetlenül a népszavazáshoz kapcsolódik. Ezek:

1. a népszavazás esetleges kudarca;

2. a kormány politikájának feljavulása, az eredmények láthatóvá válása, a költségvetési pénzek hangulatjavításra való felhasználása.

1. Bizony, bizony. Ma mindenki kapásból rámondja: a népszavazással csak nyerhet a Fidesz, hisz fizetni senki sem akar. Ez tény. De: ahhoz, hogy a Fidesz minden kétséget kizáróan nyerjen két dolog együttes teljesülésére van szükség:

a.) a népszavazás legyen érvényes és eredményes;

b.) a többség mindhárom kérdésre mondjon igent.

Vagyis a választók több mint fele elmegy szavazni, vagy legalább egynegyedük egyöntetűen igennel felel, valamint mindhárom kérdés esetén az igenek győznek. Ez azért nem olyan egyszerű. A protesthangulatnak, ami a tavalyi őszt jellemezte, vége van. Az annak hevében megszületett, akkor kiválónak tűnő ötlet ma már nem biztos, hogy annyi embert képes megmozgatni. Már az alacsony részvételi arány is kudarcot jelenthet a Fidesz számára még akkor is, ha egyébként az igenek felülkerekednek. Az igeneknek pedig nagyon verniük kell a nemeket, hogy ne lehessen relativizálni a referendum eredményét. Ráadásul én látok olyan lehetőséget is, ahol egy jó kormányzati kampánnyal a vizit- és kórházi napidíj kérdése nyerhető minden idők „legreformistább” kormánya számára.

2. A kormányzati cselekvés iránya egyértelmű. Költségvetési kiigazítás, bármi áron. Ennek az eredménye a többletforrások választások előtti felhalmozódása. Ezt a baloldali kormányok a saját törzsszavazóik megsegítésére szokták használni. Ergo nyugdíjat emelnek. Nem fogják megígérni a 14. havi nyugdíjat, ahogy azt kormány és ellenzéke együtt kezdeményezte 2006-ban, de egy kis plusz nyugdíjemelés itt, egy kis törvényen felüli juttatás ott, és meglesz a hatása. Mert akárhogy is állította Gyurcsány, hogy a 2006. évi nem lesz választási költségvetés, az lett. És hiába fogják állítani, hogy a 2010-es nem lesz választási költségvetés, az lesz. Ahogy a kormányzati adócsökkentési tervek időzítése is kiválóan mutatja: 2009-től elkezdődik megint a folyamat „ereszd meg” része.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr88242204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

politicus · http://reakcio.blog.hu 2007.11.26. 12:14:43

Tessék, csak programért kellett kiáltani és itt van ::))

inforadio.hu/hir/belfold/hir-164206

ergé 2007.11.26. 12:24:23

Szerintem a protesthangulat ma is megvan, sőt, szélesebb rétegeket érint, viszont alacsonyabb hőfokon áll.

Paradox módon, minél tovább marad változatlan a politikai felállás, minél tovább ragaszkodik GyF a kormányfői hatalomhoz, annál tovább morzsolja az MSZP támogatói bázisát.

Biztosra veszem, hogy önmagában a kormányfő lecserélése plusz 10-15 százalékot hozhatna a szociknak: egyből visszatalálnának hozzájuk a Gyurcsány vállalhatatlansága miatt elkallódó szavazók.

És ha a csere megtörténik, miközben OV továbbra is ott marad 2010-ig, akkor újra elindulhat az orbánozás, méghozzá egy új, GyF-nél hitelesebb kormányfő szájából.

És a vége 2006 megismétlése lenne. Én egyébként elég nagy sanszot látok ennek bekövetkeztére. Nem tudom elhinni, hogy valóban annyira elveszett a talaj az MSZP alól, hogy átrendeződött egy tömeges választói csoport identitása.

Elpet 2007.11.26. 13:40:33

politicus

Nagyon jó az elemzésed, szinte mindennel egyetértek. Nagy veszélyt jelent, ha a mostani népszerűségi adatokat extrapolálni akarjuk 2010-re. A jobboldalnak le kell még azokkkal az illúziókkal is számolni, hogy a baloldal jelenlegi struktúráit valamiféle morális megsemmisülés elsöpörhetné. Semmi ilyesmi nem szokott náluk történni. A népszavazás pedig elég veszélyes játék. Én is aláírtam mind a hármat amúgy, de akkor is. Gyurcsány kiállhat a szavazók elé, és azt mondhatja: kérem, ezek nyilván nemszeretem dolgok, de részei annak a reformcsomagnak, amihez a szavazók támogatását szeretném elnyerni. Az a baj, hogy így önmagában ez elég korrekt szöveg, és az egészet visszájára fordíthatja. Most a népszavazás sikerét az hozhatja, ha az MSZP hagyományos bázisa nem megy el. És ha elmegy?
A Fidesz egy dolgot tehetne igazán jól. Komoly, ütőképes, megalapozott gazdasági programmal állni elő, mert ez az MSZP-nek sincs és a Fidesznek se. A Matolcsy-féle belsőpiacösztönző elképzelések nem jók. Konkrét húzóágazatokat kellene létrehozni az országban, exportorientált, magas nyereségtartalmú termékekre gyártására épülő hazai tulajdonú vállalkozásokkal. Már a későnél is később vagyunk ehhez, de akkor is csinálni kell. Mindenekelőtt olyan szakértők bevonásával, akik a tényleges gazdaságban dolgoznak. Sok bajunk volt már a makroközgazdászokból, nem igazán érzik a valós folyamatokat. Egy ilyen program mellé kellene állítani az országot, szemben az MSZP-SZDSZ kiadásnyirbáló-adónövelő kilátástalanságával. A megnövekvő bevételek sok problémát megoldanának.

szejler 2007.11.26. 13:41:39

ergé: agree :)

A szocik helyében én is kirúgám 09-ben Fletót. A Fidesz négy évig épített kampányát dobhatja ki akkor a kukába.

A cikkhez saját szemszögből:

Fő problémám, hogy a jelenlegi Fidesz kommunikációból a leendő gazdaságpolitikát kikövetkeztetni lottózással egyenértékű. Egyszerűen nem lehet megmondani, milyen alapon dönti majd el Viktor, ki vigye a gazdaságot. Elhiszi Matolcsy Gy. 30 éve idejétmúlt elképzeléseit, vagy megint csak választási Mikulásnak használja.

Ott a csapda a dologban, hogy a Fidesz gazdaságpolitikája hat éve csak retorikában él, lassan nehéz elhinni: az ellenkezőjének fognának neki. És persze mit szólnak majd ehhez a hat éve állami gondoskodással súlykolt jobboldali törzsszavazók??

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.11.26. 13:57:40

Jó elemzés.

De én attól félek, hogy szakmai kérdésekkel Magyarországon nem is lehetne jól tematizálni a közbeszédet. Maga a sokat hangoztatott szocialista "szakértelem" sem más, mint egy semmiféle tartalommal nem rendelkező lózung, ami a társadalmat szedáló technokrata attitűdöt takar. Helyette osztogatási politika, meg egy jó adag kultúrharc áll a figyelem közepében. Pedig most nagyon jól lehetne teljesen racionális érvekkel rugdalni a kormányt, mert bármiféle objektív mérce és statisztikai adat ékesen bizonyítja, hogy idióták és gazfickók gyülekezete.

Samott 2007.11.26. 14:10:37

Orbant valahogy nem lehetne kiirni a tortenetbol? Szvsz vagyunk jonehanyan, akik mar nagyon unjuk Gyurcsanyt, de azert Orbanra megse szavaznank... nem lehetne az oreget valahogy visszavonultatni mint ahogy Kadarral csinaltak anno? Kapna valami tiszteletbeli elnoki cimet, es egy emberarcu vezetovel vagna neki a fidesz a kampanynak? Van jonehany erkolcsi hulla mindket oldalon, szvsz az az a csapat lesz a nyero amelyik, kepes lesz tobb ilyentol megszabadulni.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.26. 14:25:32

"A kormány – reformokat hangoztató kommunikációjával szemben – szinte semmi érdemlegeset nem tesz. Az agyon nyaggatott ún. reformkormányzás ugyanis semmi mást nem takar, mint a központi költségvetés egyensúlyának helyrebillentését. Egyszóval a költségvetés konszolidációját. Minden intézkedés mögött ez a szándék kristályosodik ki."
És ez 3 mondaton keresztül, ami bizonyítja, komolyan van gondolva.
Van a konvergencia program (ami az egyensúly helyreállítását szolgálja elsősorban) és ettől teljesen függetlenül egészségügyi reform, illetve oktatási, közlekedési intézkedések (ezeket most nem nevezem reformoknak)! A reform(ok)nak az égegyadta világon semmi köz(ük) a hiányhoz! Azért kell őket meglépni, mert legalább 16 évig senki sem nyúlt hozzájuk.
És ez bizony tény kérdés! (Mármint a konvergencia és a reformok függetlensége.)
Elképesztő mértékű korrektségedben (a szerző tudja mire célzok) sikerült a kettőt összemosnod ...

A többi részhez nem szólok hozzá, de ez nagyon csípte a szemem.

VIII. Nagyapó 2007.11.26. 14:31:11

Csak csendben jegyezném meg, a konvergencia program nem nagy kormányzati cselekedet, hanem az EU-nak készült.

A saját maguk által elcseszett költségvetés helyretételét pedig hadd ne kelljen már jövőbe mutató fenenagy és tartós javulást eredményező lépésnek nevezni.

A rendszer logikáját megváltoztató lépések kizárólag az egészségügyben vannak. Hogy mennyire jók, arról lehet vitatkozni.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.26. 14:33:26

"A saját maguk által elcseszett költségvetés helyretételét pedig hadd ne kelljen már jövőbe mutató fenenagy és tartós javulást eredményező lépésnek nevezni."

pedig mindent erre építve adnak el... :(
és a nép megveszi(k)...
:(

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.26. 14:48:22

Szövegértelmezési lecke Nagyapónak: A kommentem arról szólt, hogy a hiány lecsökkentésének és a reform(ok)nak semmi közük egymáshoz! pont
Szándékosan nem is szóltam hozzá máshoz, mert tudom, e blogon nekem még véletlenül sem lehet semmiben igazam. Ám ez az összemosás (durvább szót nem használok) felháborított.

És szándékosan csak az egészségügyben végbemenő dolgokra írtam, hogy reform, nehogy az legyen a téma, mi a reform és mi nem. Ennek ellenére neked sikerült elkezdened.
Bocs, de én NEM fogom folytatni...

A gyengébbek (reakciósok) kedvéért: A reform(ok) formát meg azért írtam, ne kelljen állandóan egészségügyi reformot és oktatást, vasútot, stb. írnom.

politicus · http://reakcio.blog.hu 2007.11.26. 14:48:35

Bakura az okostojás

Azt már írás közben is tudtam, hogy neked ez a mondat nem fog tetszeni.

Most nincs időm elmagyarázni, de itt többen vitatni fogják, hogy miért tévedsz súlyosan az ún. reformok és a hiány összefüggései kapcsán. Ritkán olvas az ember ennyire a valóságtól távol álló gondolatot, még akkor is, ha te szerinted ennek ellenkezője a ténykérdés!

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.26. 15:33:17

"Most nincs időm elmagyarázni, de itt többen vitatni fogják, hogy miért tévedsz súlyosan az ún. reformok és a hiány összefüggései kapcsán."
Jaja. Csak úgy tolonganak. :))
Az ország egyik legolvasottabb blogján a mindenki által imádott Bakurát, senki sem cáfolta napközben egy órán keresztül. :)
Persze látjuk mire futotta tőled is. :(
És igen, feltehetően - a múltból kiindulva - joggal bújhatsz a reakciós barátaid mögé.
Nekem sincs kétségem felőle, hogy lesznek próbálkozások, hogy megcáfoljanak engem... :(
Még egy ilyen hsz-től sem kell tartanod: "Politicus okos, felkészült, stb. de ebben a néhány mondatban kivételesen nincs igaza."

szejler 2007.11.26. 15:37:00

Bakura

Elárulom miért nem lesz neked itt soha igazad.

"A gyengébbek (reakciósok) kedvéért"

Az ilyen nagyképű, lekezelő, okoskodó faszságok miatt (mert ez bizony rendszeres). Csak a poén kedvéért menj már be (és gyere ki onnan élve) egy rockkocsmába: Na idióták elmagyarázom nektek.. szöveggel.

Ha hurkapálca helyett marsallbot lenne a tarsolyodban akkor is dűhítő lenne, így viszont csak idegesítő és nevetséges.

Amúgy, ha jól értelmezem, a kifogásolt rész éppen azt gyepálja: a reformok mögött, koncepció hiányában a "csak olcsóbb legyen" elve látszik.
Függetlenül attól, hogy 16 vagy 160 éve húzódó problémákról van szó, ez megoldásnak kevés.

Akár így van, akár nem, valóban édeskevésnek tűnik.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.26. 15:43:51

Zoli már beette magát Pol. kolléga fejébe! :))))))

Guild 2007.11.26. 15:54:46

és pusztán fatális egybeesés, hogy a reformok mind a bevételek növelésére vagy a kiadások csökkentésére irányulnak

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.26. 16:02:14

Szamárfül: Jaja. Jó, hogy emlékeztesz! :)
Megtisztelő, ha miközben valaki írja a bejegyzését, azon gondolkozik, mihez mit fogok szólni. :)
Azért ezt is ki kell érdemelni. :))

Persze, az igazsághoz hozzátartozik, hogy jó két már olvasgatjuk egymás blogját FM-mel (politicussal), és noha az utóbbi időben néha összekaptunk, alapjában véve jó a kapcsolatunk (remélem ő sem gondolja másként) és becsülöm a felkészültségét.


szejler: "A gyengébbek (reakciósok) kedvéért"
Ez csak poénnak szántam. Szerintem egyébként nem is rossz.
Azért hatalmas az erőkülönbség köztem és a Reakció blog közt.
Ha a jóval gyengébb (én) ír ilyet a nagyról, az poén is lehet, fordított esetben, ha a nagy rúgja a kicsit, az inkább szánalmas.
Szerintem ne vegyél mindent annyira komolyan! :))

Elpet 2007.11.26. 16:03:38

Bakura, akkor vitatkozzunk

Mért nincs köze a hiány lefaragásának a reformokhoz? A reformok lehetnének eszközei a hiány lefaragásának az alrendszerek működésének olcsóbbá tétele által. Szándékosan írok feltételes módban. A másik mód a bevételnövelés lenne, amit adóemelés által nagyon drasztikusan nem mernek és nem is lehet meglépni, a gazdaság olyan ütemű bővülése, amely a hiányt felszívná, hozzáértés hiányában nem valósul meg. Pontosan és deklaráltan a reformok a kiadáscsökkentés jegyében zajlanak.

"Be kell hogy valljam, szerintem azok a reformok, amelyeket szolgálni szeretne ez a kormány, nem elsősorban az egészségügyről, az oktatásról, a közigazgatásról szólnak. Hanem a társadalmi kultúra, a mentalitások, az attitűdök korszakváltásáról. Arról, hogy vegyük észre: az ország teljesítményének, erejének alapja nem lehet más, mint az egyéni és a közösségi teljesítmény. Hogy az ország nem egy terülj, terülj asztalkám, amelyről bárki bármit elvihet, s nem kell, hogy érdekelje, hogyan kerülnek oda a javak. Mer-e az ország polgárosodni, merik-e polgárai igazi tulajdonosként birtokba venni az országot vagy nem. Hogy az állam az újraelosztás legfőbb alanya és célja marad-e, vagy inkább csak keretet nyújt az együttműködő polgárok számára, melyben jobban teljesíthetnek, eredményesebben és méltányosabban működhetnek együtt. " (GYF, mai Népszabóból)

Mindenképpen arról van szó tehát a reformok tekintetében, hogy hogy kevesebbet akarnak költeni azokra a jóléti intézményekre, amelyek eddig a társadalom nagy részének biztonságérzetét adták. Ez a reformok valódi jelentése, kiadáscsökkentés jegyében. Ez nekem annyira evidencia, nem látom, hogy lehet a két kérdést különválasztani. Az MSZP soha nem fogott volna bele ebbe a reformkínlódásba, ha a költségvetés egyensúlyban van.

Őrnagy Őrnagy 2007.11.26. 16:07:03

Bakura, tegnap már hiányoltunk, kár volt.
Te különebn polihisztor vagy?

Más.
Tök poén lenne,ha Fidesz elnyúlta volnaaReakció progiját(-vizítdíj), és előjönnének vel dec. 8án

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.26. 16:16:45

*jó két ÉVE már

Egy szó az előbb kimaradt.

Gorgiasz: A reformok a hatékonyabb és jobb működésre irányulnak! A minél jobb szolgáltatásért!
Hogy ugyanannyi pénzből jobb legyen!

Nem gondolhatod komolyan, hogy az egyetemeken maradó tandíj, a szintén helyben maradó vizitdíj és ágydíj (már csak az összeg "nagysága" miatt is) bármit jelent is a költségvetésnek. Ráadásul a reform alapvetően nem is ebből áll.

A reformok hosszú távra szólnak. Az államháztartási hiány lefaragása néhány év kérdése. Utánna persze felelősen kell gazdálkodni.

Hogy mást ne írjak, mire a több biztosítós rendszer élesben beindul, a költségvetési hiány szinte eltűnik... (Kéretik jól érteni.)
(Semmi köze a mostani hiánynak és a biztosítási reformnak egymáshoz.)

szejler 2007.11.26. 16:23:49

Bakura

De. Borzasztóan gyenge poén volt. Ráadásul akkor is így nyomod, amikor komolyan veszed magad. Ne csodálkozz, ha féltéglának látják a féltéglát, amit te poénnak szántál.

Szerintem hagyd el ezeket egy időre. Megdöbbentő lesz a kommentelők hozzálásának változása feléd.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.26. 16:29:54

Elpet: Lásd amit Gorgiasznak írtam.

"Az MSZP soha nem fogott volna bele ebbe a reformkínlódásba, ha a költségvetés egyensúlyban van."
Aki ezt komolyan gondolja, azzal én nem tudok mit kezdeni.
Ez az én idegeimnek sok(K).
Arra meg várhatok, hogy ezt egy felkészült Reakció szerkesztő helyretegye...

ÖÖ: "Bakura, tegnap már hiányoltunk,"
Komoly? :))
Miről maradtam le? Melyik poszt? :)

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.26. 16:33:00

szejler: Az úgy kezdődött, hogy TI utáltatok és szóltatok be nekem, érvelés helyett. Még hónapokkal ezelőtt...

Elpet 2007.11.26. 16:42:20

Bakura, engem hasonlítottak hozzád, bármilyen hihetetlen.
Az a jó bennetek, hogy mindenhez olyan iszonyatosan értetek. Hogy rajtatok kívül senki nem érthet ebben az országban semmihez, okostóbiások. `90 óta folyamatosan mondjátok, hogy aki jobbos, az eleve hülye mindenhez, alapállásból. És hát nagy szerencsétekre mindig van egy kis jobboldali kormányzás, amire rá lehet fogni, hogy azért szar minden. Komolyan megfordult már a fejemben, hogy itt van bazmeg, csináljátok. Aztán egy 12 év múlva megkérdezni, hogy na, mire jutottatok a rengeteg eszetekkel? Csak az a baj, hogy addigra nem lenne már ország.
Nehogy azt hidd, hogy nem tudja mindenki, hogy egy nagy lóf@sz, ami az okos makroközgazdász dumátok mögött van. Csináljatok erős és magas árbevételű, magas exporthányadú gazdaságot, ha ezt megcsináltátok, majd szóljál. Amit Gyurcsányék csinálnak, nemcsak hogy morálisan elfogadhatatlan (gondolom, ez nektek nem is érv), hanem egy nagy rakás sz@r ráadásul. Hiányolom emellett persze a Fidesz helyes gazdaságpolitikáját is, de ez egy másik kérdés

szejler 2007.11.26. 16:54:57

Olyan nincs hogy TI. Vannak reakciós ujságírók meg kommentelők, szines, szagos, változatos társaság.
Ez legfeljebb a te fejedben egy massza.

Te viszont pl engem félreértve, gyenge érvekkel megtámogatva első nekifutásra nemesen leidiótáztál, a debreceni MODEM kapcsán. Ki mit vet...

Nem az a kérdés, hogy a reformok hatékonyabb és jobb működésre irányulnak e! Szándékosan szarabbat még senki sem akart csinálni. Lenin is meg volt győződve a kommunizmus előnyeiről.

Lehetnek Fletóék céljai eleve tévesek (és azt ami nekik fájna eleve nem piszkálják), lehet hogy csak a megvalósításhoz szükséges tudás, felkészültség hibádzik, de láthatóan szarul csinálják.

Minden K-európai országban csinálnak reformokat, ez önmagában nem érdem, ott velünk ellentétben erdménye is van.

Guild 2007.11.26. 17:06:03

Bakura:
Azonos pénzből jobb szolgáltatás? Biztos itt élsz?
Tény, hogy az eü és oktatási kiadások a reform kezdető óta csökkentek. Elég megnézni mit kommunikál a kormány az EU felé. A vizitdíjért és kórházi napidíjért cserébe az orvosok és kórházak kevesebb állami pénzt kapnak. Közben az egészségügyi szolgáltatás színvonala jelentősen esett. (Az oktatásban kialakult helyzetről nincs tapasztalatom).
Egyébként egyetértek azzal, hogy reformokra szükség van, és bizonyos részterületeken biztos vannak/lesznek pozitív változások, de nagy egészében és középtávon az egyensúly helyreállításáról szól a dolog.

jbb 2007.11.26. 17:10:21

Jaj-jaj-jaj. Sőt, nem-nem-nem.
Már megint ennek a hurkapálcás droidnak kell olvasgatnam a baromságait minden második hozzászólásban.

Mondd Uram, miért érdemeltük ki ezt? Elég lenne nekünk a főbarom magában is, miért kell még véresszájú agitproposokat is győzködni, hogy mi nem ezt gondoljuk. Egyszerűen másban hiszünk. Máshogy látjuk. Másként szeretnénk. Mi majd' 6 év alatt nem pusztítottuk le az országot, nem állítottuk le a gazdasági növekedést, nem emeltük európai mértékben is tapsra ingerlő magasságokba az adóterheket, amiket előzőleg törvényben csökkentettünk, nem mondtunk mást utána, mint előtte, nem tüntettek és sztrájkoltak ellenünk az emberek, és nem kellett halomba lőnünk őket ezért, nem masíroztak a náciszervezetek a TV2 rettegő riporterei szemei láttára, nem verték testvéreinket a környező országokban, nem kellett a CNN riporterének mintegy háromszázor feltenni a kérdést a hazugság elfogadhatóságáról, és ráadásul nem voltunk még büszkék is erre utólag. Többek között ezért nem érdekelnek minket a magyarázatok. Főleg, ha nem szemlesütve írják meg, hanem még nekik áll feljebb és továbbra is sértegetnek.
Hát szerintem meg elég volt ebből. Meg kicsit unjuk is. Én pl már nagyon. Szóval nagy pártbeszéd osztályosoknak: Szúnyog csendben van, tipeg tovább!

dowNLoad 2007.11.26. 17:28:10

Nem impotensek az biztos, de viszont buzik. Aki meg nem az, annak nem tetszik a tevékenységük, főleg, hogy szerintük NINCS MÁS ÚT! Szerintem meg CSAK MÁS ÚT VAN. Pártállást leszarom, továbbra is.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.26. 17:45:25

"Már megint ennek a hurkapálcás droidnak kell olvasgatnam a baromságait minden második hozzászólásban."
Mivel feltételezem ez én vagyok, lépek.
Tehetek én róla, hogy bármit írok be, az lesz a központi téma?!
Mivel most sem írtam semmi durvát, ez nem engem minősít... (Bizonyíték, hogy csak az én véleményem tér el a tietektől...)

"Olyan nincs hogy TI. Vannak reakciós ujságírók meg kommentelők, szines, szagos, változatos társaság."
ha ha ha
Bármikor nézek be ide, e blogon sosincs véleménykülönbség! (csak apróságokban) Az összes szerző és olvasó ugyanazt gondolja mindenről...
nulla egyéniség. :(
Ha véletlenül e blogra téved egy liberális vagy baloldali, gyorsan elüldözitek, mint most engem.
Sajnos én elég hülye vagyok ahhoz, hogy késöbb újra állandóan visszanézzek. :(

Elpet 2007.11.26. 17:47:56

Nem én írtam, de mindig ezt szoktam mondani

Czakó Gábor: \"Az SZDSZ pökhendi ideológiája egyértelműen a Magyarország nevű történelmi-nemzeti-kulturális képződmény felszámolására irányul. Ezért szállja meg minden ciklusban – társadalmi támogatottságától függetlenül, az MSZP alázatos hozzájárulásával! – azokat a minisztériumokat, amelyek rombolásának éppen időszerű kulcspontjai. Célját nem is titkolja, az őslakók képébe vágja úton-útfélen;\"

Az MNO lapszemléjében elolvashatjátok a többi részét is. Ezzel sajnos már nem tudok egyetérteni, ugyanis nem lesz semmi ilyen lázadás, legfeljebb majd a teljes összeomlás után. Vagy még akkor se.

dowNLoad 2007.11.26. 18:19:20

Haha az éltanuló Magyarország visszacsúszott, az szdsz nemzetközi kapcsolatai kisegítik az országot? Vagy a balf@sz szdsz nem hiszi el, hogy miután teljesítették a Nemzetközi kéréseket, ejtették őket? És már nincs hova hátrálniuk! (max néhány ELTE tanszék) Tényleg nincs mert elfogyott az ország, balf@szok! Ahol kisebb volt a nemzetközi csapat helyi nyúlványa, ott kisebb káoszt is okoztak, pl. Litvánia, Csehország, Szlovénia. Nem alakulhat ki még egy közép EU-i Ausztria!!!!

jbb 2007.11.26. 18:27:50

bocs, bakura, kicsit elfáradtam beléd. Mindig ez a csökönyös ellenkezés, parttalan szembenállás, fikkantás, becsmérlés. Lehet, hogy ez a baj veled, nem a nézeteid?

Személyeskedni nem akarok, éppen ma határoztam el, hogy szívcsakra szintről homlokcsakra szintre lépek. :-)) Szóval ennek szellemében elnézést, droid viszavonva, fafej beemelve. Jó estét.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.26. 18:54:53

"Mindig ez a csökönyös ellenkezés, parttalan szembenállás, fikkantás, becsmérlés."
Hidd el, jó néhány megállapítással nem értettem egyet ami a bejegyzésben van.
De pont azért, hogy ne legyen vita egyetlen észrevételt tettem, ami a legjobban csípte a szemem. Hiszem, hogy OV, Bayer Zsolt, Csintalan Sándor, Pörzse Sándor, Móricka, stb. is egyetért abban, hogy a jelenlegi költségvetési hiány és az egészségügyi reform (stb.) teljesen függetlenek egymástól!
Kivéve a Reakció olvasóit...
Esküszöm, hogy nem hittem volna, hogy még ezen állításom is elutasítással találkozik e blogon. :(

Ám az első hsz-t is azért tettem, mert a szerzővel épp arról vitáztunk, melyikünk a korrektebb. Erre látom tőle e gátlástalan összemosást.
Amire mint látjuk, nem az a válasza, hogy nem gondolta végig, hanem cinikusan közli, e blogon úgyis megmagyarázzák.
Sajnos tényleg joggal szűrte le ezt a múltból...


Egyébként inkább lennék droid, mint fafej, ha már választanom kell. :(
De most már tényleg lépek, csak a fentieket nem hagyhattam szó nélkül.

táltos 2007.11.26. 19:13:04

Szerintem a gyurcsányi taktika lényege: teljesen behúzni a fékeket (pénzelvonás lehetőleg minden területről: oktatás, egészségügy, közlekedés stb.), egy darabideig járó motorral állni (2008-ig), aztán hirtelen kiengedni a kuplungot és gázt adni. Akkor majd a kisebb növekedés is nagynak tűnik a nullához képest. Lerombolni mindent, aztán nagy (látványpékség) építkezésekkel (kormányzati negyed, járóbetegellátó központok, egynémely iskola felépítése ) azt a látszatot kelteni, hogy a 2. gyurcsány kormány fejlődést hozott az országnak.
Mindezt a 2010-es választás előtt jól nyakonönteni egy nagy adag marketinggel. És meg is van a választási győzelem 2010-ben, gyurcsánnyal. És valószínűleg(szerintem) ez az igazi gyurcsányi cél, orbánt legyőzni.

Istvan 2007.11.26. 19:35:55

Kedves Bakura!

Tudod, abbol, hogy komolyan csinaljak (maganvelemenyem: csak ugy latszik, hogy komolyan csinaljak, de ez az ervelesemben nem szamit...), meg nem kovetkezik az, hogy jo is lesz.

Par napja irtam be ide a reakcio.blog-ba az aktualis MOP-KMOP palyazatot. Ha a palyazati kiirasban az van irva, hogy a kifejlesztendo termek 'magas erteket kepviselo prototipus, esetenkent eladhato termek', es erre elb*szunk 7-8 milliard forintot, abbol szerintem semmi jo nem lesz, a gazdasag fejlodni nem fog. Es ma ez a gazdasagelenkito program. Dilettansokkal, mutyizos penzosztassal, felelotlenseggel.

Őrnagy Őrnagy 2007.11.26. 19:41:00

Bakura meg ne sértődj, szórakoztató vagy, kellesz ide.

Istvan 2007.11.26. 19:45:06

táltos 2007.11.26. 19:13:04
Mindezt a 2010-es választás előtt jól nyakonönteni egy nagy adag marketinggel. És meg is van a választási győzelem 2010-ben, gyurcsánnyal. És valószínűleg(szerintem) ez az igazi gyurcsányi cél, orbánt legyőzni.

Azert ennyire nem sotet a helyzet. Illetve, ennyire derus a helyzet :)
Hogy draga feltonk van annyira hibbant, hogy azt hiszi, hogy megegyszer legyozheti Orbant. De csak huzzak elo a kapalbol a mucsajrocsogei tsz-elnokot, vagy barki mast, es megint hatalmas beszopas lesz.

táltos 2007.11.26. 20:09:04

Istvan 2007.11.26. 19:45:06
Nem azt mondom, hogy ez lesz, így lesz (azért ez is benne van a pakliban), hanem, hogy szerintem mi lehet ferenc testvér "taktikája".
De mindegy is, hogy ki lesz az mszp vezetője 2010-ben, ilyen közvélemény-adatok mellett is simán tudnak nyerni. sajnos.

Guild 2007.11.26. 20:46:11

Na megy a szokott durci. A dolog lényegi része meg elsikkad. Annyit azért még kiegészítenék, hogy az eü reform eddigi lépéseit minősítettem spórolásnak. Ezt az is alátámasztja, hogy az eddigi reformok pont az ellenkező irányba mentek (erős központi vezérlés) mint a meghirdetett stratégia (piaci verseny). A jövőről fogalmam sincs.

dowNLoad 2007.11.26. 21:17:21

Ez is a reform része???????????
www.kuruc.info/r/1/18778/
Egy heterofób cionista, többszörösen is kisebbségi nő akarja vezetni a OEP-et??? Akinek életében nem volt saját PIACI alapon működő cége? (a haveri rendelések begyűjtése NEM VÁLLALKOZÁS) Miért egy 1%-os párt, leszbikus, cionista, magyarellenes(ez vele jár) elb@szott (drogozott vagy szétivott) fejű tagja akarja vezetni az OEP-et???? AZ egész országban Ő A LEGALKALMASABB???

Elpet 2007.11.26. 21:24:03

dowNLoad, drága barátom! Mi bajod a Klárival? Még Fideszes korában tetszett is nekem, azzal a mély, sejtelmesen búgó hangjával. Határozottan izgató volt. Aztán SZDSZ-es korában már vesztett a varázsából számomra, ez igaz. De még ´90-ben, a Roxette dallal együtt egy olyan hangulattal töltött el, amiben jól éreztem magam.

dowNLoad 2007.11.26. 22:10:24

Te nem az agyaddal gondolkodsz, vagy csak Ungár "clitmaster" Klára esetében van ez így? Ha ő a legjobb a 10Millió magyar állampolgár közül, esetleg az egész EU-ban nincs méltó vetélytársa, akkor ok., egyébként húzzon el a vibrátorával, meg a szétcsúszott fejével együtt. (vajon mitől olyan a feje, amilyen: drog vagy pia?? A lekezelő mindent jobban tudok hozáállása vezetésre alkalmatlanná teszi, mihez is ért ő??)

táltos 2007.11.26. 22:14:03

Szerintem, ezt az interjúrészletet érdemes lenne egy szakembernek(vagy nem szakembernek) kielemeznie:
Szeret súlyos jelzőket használni. Például a blogjában írt arról, hogy tisztítótűzre van szükség, még akkor is, ha éget. A parlamenti évadnyitójában a Szent István dilemmájához hasonlította a mostani helyzetet, aztán ott a drasztikus reform vagy bukás fordulat.

Szenvedélyes pasi vagyok, de másban is.

Különleges, vagy egy a sok közül?

Attól függ, miben?

Miben különleges, miben egy a sok közül?

Nézze, nem választ meg mindenkit magának elnökének a szocialista párt, nem tudja mindenki megszerezni a parlamenti többséget, hogy miniszterelnök legyen és tegye a dolgát. 2010-ig számolva majdnem hat évig lehetek miniszterelnök. Ez az esély, ez a távlat másnak nem adatott meg 1990 óta. Ebben az értelemben az ember nem 12 egy tucat. Ebben az egy értelemben. Minden másban szerintem demokratikus politikusként olyanok vagyunk, mint a bennünket körülvevő világ. Sem jobbak, sem rosszabbak. Kicsit gyarlók, jót akarunk, de időnként többet küzdünk önmagunkkal, mint a világgal. Újra mondom, nincs páratlan kiválóságtudatom, hogy itt állok a nemzet égig érő hegyén, mint egy világító lángoszlop és én mutatom az utat a hazának és az egyetemes magyarságnak mindenféle tekintetben. Ez bullshit, amit félrevezetett szavazók valakinek elhisznek. Még ha hazudik is. Kell elhivatottság és kell szenvedély. De odáig nem lehet elmenni, hogy kiemelem magam a normális emberi viszonyokból. Nagyon fontos erénye egy demokratának, hogy amikor győz, akkor tudja, hogy a politikailag aktívak többsége van csak mögötte és nem az egész ország. Ezt illik tudni, meg azt illik tudni, hogy amikor kikapott az ember, akkor egyetlen dolga van: gratulálni a győztesnek és tudomásul venni a vereséget. A baloldalban nagyon egészséges, demokratikus lelkületet látok, soha nem gondoltam, hogy úgy általában képviseljük a nemzetet. Van egy nagyon világos, alkotmány által körülírt felhatalmazásunk arra, hogy vezessük az országot. Szerintem ködös, messianisztikus jobboldali gondolkodók hiszik azt, hogy ők és a nemzet összeforrottak egy kibogozhatatlan és minden bizonnyal homogén egységbe. Amikor meg vereséget szenvednek, akkor nem ők szenvedtek vereséget, hanem a nemzet maga. Képtelenek elegánsan többségben lenni, aztán meg képtelenek elegánsan kisebbségben lenni. Pedig ez a normális. Az ember egyszer kormányoz, máskor meg ellenzékben van. Aztán jön a másik, de az is meg fog bukni. Ez mind arra indítja az embert, hogy változtasson. Rájöjjön, hogy hol rontotta el. Nagyszerű dolog politikusnak lenni, ha az ember nem hülyül bele. Az ország abszolút jó úton jár, csak bátortalan. Sokszor visszamenekülne a saját múltjába. Egy picikét a langyos csendesség világába. Nem azért mondom, hogy nem lehet oda visszamenekülni, mert nekem ez nem tetszik, hanem azért, mert az a világ megszűnt. Nem elég példálózni azzal, hogy hol vannak most a szlovákok hozzánk képest...

www.origo.hu/itthon/20071126-gyurcsany-ferenc-interju.html?pIdx=3

dowNLoad 2007.11.26. 22:31:14

WE ARE DOOMED! (mondhatnám FUCKED)
Ez tényleg egy agymosott skizofrén, (hamis) messiás énképpel. Honnan ez a tévedhetetlenség érzése? Beszéltem már 160-as IQ-jú emberrel, sokkal szerényebb volt. (nem politikus persze)

politicus · http://reakcio.blog.hu 2007.11.27. 09:06:57

BAKURA!!!

Az átalakítások sok mindenről kellene, hogy szóljanak: jobb ellátás, jobb minőség, egyenlőbb esélyek, kisebb közösségi ráfordítás-szükséglet, versenyképesség-növekedés, stb.


Nem tudom, hogy jó konvergencia-programot olvastam-e, de abban a következő mondat is olvasható:

Később a kiadási oldalon is érezhetővé válik a reform hatása. (32. oldal)

Mármint a költségvetés kiadási oldalán. Bakura, világos ez, vagy magyarázzam még el az egy csecsemő számára is evidens tényt. A reformok mikro- vagy makroszinten is mind a költséghatékonyságot szolgálják. De hát ez olyan egyértelmű, mint az 1X1!!!!

A nyugdíj-rendszer módosítása, az egészségügyi rendszer átalakítása, a gyógyszertámogatások jelentős mértékű megvonása mind-mind részei a konvergencia-programnak és mind-mind kiadási oldalon történő megtakarítást remél tőle a kormány.


"Hogy ugyanannyi pénzből jobb legyen!"

Már itt is tévedsz. A vizitdíj, a kórházi napidíj pl. azért van, hogy tehermentesítse a költségvetést. A tandíj szintén. Mindegyik intézkedés során a költségvetési kiadások csökkentek és a finanszírozó szerepét a szolgáltatást igénybe vevő most már nem csak közvetve (adók, járulékok, beiratkozási díj, jegyzetdíj, stb.), hanem közvetlenül is a magyar állampolgár vette át.

Amennyivel kevesebbet fizet tehát a központi büdzsé, annál többet az állampolgár. Ezt mindenki tudja, ezért aztán bennünket, agyilag lemaradottakat nehéz lesz meggyőzni ennek ellenkezőjéről, de én mindig szívesen látom, ha valaki megpróbálkozik a lehetetlen bebizonyításával. Heroikus küzdelem lesz, ígérhetem.

Elpet 2007.11.27. 09:51:45

dowNLoad

"Te nem az agyaddal gondolkodsz, vagy csak Ungár "clitmaster" Klára esetében van ez így?" Nos, ha egy nővel nem munkakapcsolatban vagyok, a legkisebb mértékben az agy a döntő, említhetném a szívet például, vagy azt a testrészt, amely viszonya vérellátásilag az aggyal vagylagos. Klári egyébként ´90-ben tetszett nekem, azóta 17 évvel lettünk öregebbek. Nem láttam mostanában még képen sem. Az akkori hangulataimról beszéltem. Természetesen ez nem kell indokolja egy pozíció elnyerését. Náluk csak a tehetség számít. höhöhö

Bummer 2007.11.27. 10:06:17

politicus, egész pontosan arról van szó, hogy a progresszív és jövedelemarányos adózást felváltja az egységes, a jobb módúakat (és épp ezért jobb egészségi állapotúakat) nyilvánvalóan kevésbé sújtó, a munkaerőtulajdonosokra minél nagyobb arányban átháruló adózás. Az egészségügy csak azért van a központban, mert ott van a legnagyobb pénz. De minden területen az a cél, hogy a munkavállalók vállalják a szociális háló kiépítésének terheit, méghozzá egyforma mértékben, tehát a leszakadófélben lévők szakadjanak is le.

táltos 2007.11.27. 10:18:56

Remélem, ha egyszer nyer a fidesz, újra megadóztatja a minimálbért. Jól fel is emelhetik felőlem 100000 Ft-ra.
Az egykulcsos jövedelem adózás, meg mehet a sunyiba!

Elpet 2007.11.27. 10:39:49

Bummer, arról van szó, hogy a jelenleg jó versenypozícióban levő rétegeken kívüli országlakókat a regnáló vezetés egész egyszerűen kiküszöbölendő tényezőnek tekinti, mivel beemelésük az élet és gazdaság fővonalába erőfeszítésekkel járna, amihez semmi kedvük és főleg pénzt nem akarnak rá fordítani. Mert hát jusson be a Borsod megyei kis faluban lakó munkanélküli a mainstreambe, ha elég tehetséges, senki nem akadályozza, ugyebár? Kiküszöbölésük első lépése pedig, hogy megszüntetjük mindazokat a csatornákat, ahol még pénz folydogál arrafelé, egyre vékonyabban. Az egészségügy átalakítása teljesen egyértelmű. Az új biztosítóknak majd az lesz a jó kórház, aki a nagy TB-t fizető kuncsaftokat gyorsan és hatékonyan gyógyítja, a többiekre meg a lehető legkevesebb pénzt költi. Ugyan, egy képzetlen ember hogy reklamálja majd meg, hogy megkapott-e minden lehetséges gyógyító eljárást? A munkanélküli nem fizet TB-t. A célszerű és gazdaságos az, ha minél hamarabb meghal, a nyugdíjasra ez fokozottan igaz. Maradjon meg az a 2-3 millió, aki gazdaságosan fenntartja magát, nekik így több marad.
Brave New World

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.27. 11:11:42

"A vizitdíjat és a kórházi napidíjat elfogadható KONSTRUKCIÓNAK tartjuk." (Reakció kormányprogram. A konstrukciót én emeltem most ki.)

"A vizitdíj, jelenlegi formájában igazságtalan, de alapvetően egyetértek az elvvel. Vannak hipochonderek, vénasszonyok, akik úgy járnak orvoshoz mint te wc-re 4 sör után.

Az elv; hogy legyen valami érzékelhető súlya az eü ellátásnak, ésszerű. A kivitelezés, mint mindíg, tele inkorrekt szivatással." (by szejler)

"A vizitdíj jelenleg szimbolikus mértékű, azt jelzi, hogy nincs ingyenes közszolgáltatás(az alap és középfokú oktatás talán kivétel). Piac van." (by nénike, Aki tudtommal az egyik szerző is.)
reakcio.blog.hu/2007/09/18/a_jovo_visszahoditasa#more167580

Ekkor még a Reakció szerint is konstrukció volt a vizitdíj és az ágydíj, tudták miről szól. Látták hogy jelképes összeg.
Mindenki tudta, hogy NEM azért van bevezetve, mert JELENLEG nagy az államháztartási hiány.
Felteszem, FM-től is tudnék olyan időkből idézni, mikor még tudta mindezt...


"A központi költségvetés

bevétele: 6669 milliárd

kiadása: 8326 milliárd

hiánya: 1656 milliárd (forint)
...
Oktatásra: 998 milliárd

Egészségügyre: 447 milliárd, 456 (2006)

Nyugdíjra: 640 milliárd, 626 (2006)

Hiteltörlesztés: 1113 milliárd (Ez nőt a legnagyobb mértékben az ideihez képest!)

Állami működés költségei: 1249 milliárd "
bakura.buzz.hu/archives/2006/12/22/Szamok_milliardok_fanatikusoknak/

A 2007-es költségvetés számai, kiadásai. Ezzel szemben a Fidesz népszavazásában szereplő 3 tétel, amit szerintetek csak azért vezettek be mert jelenleg nagy az államháztartás hiánya, alig néhány milliárdos bevételt eredményez összesen!
(Ennyit az állításotok komolyságáról.)

Csak mellékesen jelzem, e három kérdés még csak nem is a reformok érdemi része!
Azzal tényleg nem tudok mit kezdeni, aki szerint a bolognai rendszert, a több biztosítósdit, vagy a felsőoktatási felvételi eljárást a jelenlegi nagy hiány miatt vezették be...
(Mindjárt kitalálja valaki, hogy buktatni az első 4 osztályban szintén a hiány miatt nem lehet. Az sem lenne kevésbé nevetséges...)

\"A reformok mikro- vagy makroszinten is mind a költséghatékonyságot szolgálják. De hát ez olyan egyértelmű, mint az 1X1!!!!\"
Igen azt IS, hosszabb távon. Hogy ÉVTIZEDEK MÚLVA IS működjenek a dolgok, ne essenek össze! A nyugdíjreform sem azért kell, hogy most tudjanak nyugdíjat fizetni, hanem hogy 30-50 év múlva képes legyen ezt megtenni az állam.
És ennek sincs semmi köze a jelenlegi hiányhoz.
2009-2010-re a költségvetési hiány el fogja érni a 3 százalékot. (Tehát ez rövid távú valami.)

Az egészségügyi reformmal meg igenis elsősorban a SOKKAL jobb MINŐSÉG a cél! Ezzel magyarázza a kormány is.
És ennek az elérésének a módján van a vita.
Hasonlót lehetne állítani az oktatásra és a vasútra is...
Attól még nem lesz több a TB-kassza, hogy azt egy vagy több cég gondozza... És pláne semmi köze ahhoz, hogy mennyien gondozzák, a jelenlegi hiányhoz.


Végül. Mert a szerző igenis ezt írta: "Az agyon nyaggatott ún. reformkormányzás ugyanis semmi mást nem takar, mint a központi költségvetés egyensúlyának helyrebillentését. Egyszóval a költségvetés konszolidációját. Minden intézkedés mögött ez a szándék kristályosodik ki."
És én ezt kifogásoltam, semmi mást.
Ti csak mellébeszéltek, és nem tudtok cáfolni engem... Teljesen másról beszéltek.
Feltételezem - annyira hülye nem lehet itt mindenki - hogy ezt a reakciósok is látják.
Ám nekem itt még ebben a nyilvánvaló dologban sem lehet igazam. :(

További jó mundér becsület védést és sértegetést!

Bummer 2007.11.27. 11:15:06

Bakura, az egészségügyi reformnak nem a minőség a célja. Hanem a pénz. Ha egy boltban alacsony a minőség, akkor nem a vásárlót szokták leváltani, hanem az eladót. A gyurcsányi-kókai irányzat a vásárlót váltja.
Az, hogy az emberek szórakozásból járnak orvoshoz (beleértve a vérvételt, szakrendelést és így tovább), agyament gondolkodás. Gondolom, napidíj meg azért van, mert kórházba is szórakozásból járnak.

Elpet 2007.11.27. 11:27:30

Milyen minőségről beszéltek az egészségügyi ellátásban? Az árutermelésben sem lehet a minőségnek semmiféle egzakt mérőszámát felállítani, egy eléggé elvont fogalom, megítélése még a műszaki gyakorlatban is kissé szubjektív. Nincs olyan, hogy ennek az árunak a minősége 30. Van ára, vannak paraméterei, de a minőség egy komplex, képlékeny, elvont, és szubjektív fogalom. Hát még a gyógyításban, melynek tárgya a még megfoghatatlanabb ember. És mégis, vannak, akik veszik a bátorságot kijelenteni, hogy a magyar egészségügyben alacsony a minőség. Teszik ezt úgy, hogy a demagógia pontosan tettenérhető, mivel látni lehet a célt, amihez érveket kovácsolnak ebből a kijelentésből.

Elpet 2007.11.27. 11:48:01

Bummer

Persze, hogy vannak. Teljesen igaz. A probléma az, hogy legyalázzák a magyar egészségügyet, amely azért a sok probléma meg szemétség meg lopás ellenére azért alapvetően elég sok feladatot megold elég kevés pénzből, az embereket az orvosok ellen uszítják, stb.

politicus · http://reakcio.blog.hu 2007.11.27. 12:18:02

Bakura,

Újfent világos nekem, hogy eltérő dolgokról beszélgetünk, csak hogy most már nem először, hanem sokadszor te beszélsz mellé.

Korábban ezt írtam:

"Nem tudom, hogy jó konvergencia-programot olvastam-e, de abban a következő mondat is olvasható:

Később a kiadási oldalon is érezhetővé válik a reform hatása. (32. oldal)

Mármint a költségvetés kiadási oldalán. Bakura, világos ez, vagy magyarázzam még el az egy csecsemő számára is evidens tényt. A reformok mikro- vagy makroszinten is mind a költséghatékonyságot szolgálják. De hát ez olyan egyértelmű, mint az 1X1!!!!

A nyugdíj-rendszer módosítása, az egészségügyi rendszer átalakítása, a gyógyszertámogatások jelentős mértékű megvonása mind-mind részei a konvergencia-programnak és mind-mind kiadási oldalon történő megtakarítást remél tőle a kormány."

ezekre reagálj légy szíves, ezek cáfolnak téged és a valós kormányzati szándékot mutatják. Te most a kormányt cáfolod, jelzem.


"A 2007-es költségvetés számai, kiadásai. Ezzel szemben a Fidesz népszavazásában szereplő 3 tétel, amit szerintetek csak azért vezettek be mert jelenleg nagy az államháztartás hiánya, alig néhány milliárdos bevételt eredményez összesen!"


NEEEEEEM. BAKURA! NEEEEEEEEEEMMMMMMM. Nem érted????? NEEEEMMMMM. Nem írt ilyet senki. Magaddal vitatkozgatsz, és ezt láthatóan élvezed is. Sehol senki ilyet ebben a postban még csak közelítőleg sem mondott!!!

"Az egészségügyi rendszer átalakítása, a gyógyszertámogatások jelentős mértékű megvonása mind-mind részei a konvergencia-programnak és mind-mind kiadási oldalon történő megtakarítást remél tőle a kormány." -ezt írtam.

A postban pedig arról írtam, hogy a reformkormányzás címszó alatt, (értsd: amögé elrejtve) csak a drasztikus hiánycsökkentési cél tapintható ki. Még igazad is lenne, ha a cél az egészégügyben vagy az oktatásban a minőségjavítás lenne. Még az is lehet, hogy ezt akarják is, de hogy ennek semmi vagyis ismétlem semmi jele nincs, azt mindenki láthatja.

KÖNYÖRGÖM, ÉRTSD MEG, AMIT ÍRTAM? OK!!!!

dowNLoad 2007.11.27. 13:20:28

elpet, ez nem a Brave New World, hanem a NEW WORLD ORDER, és ElQúrót azért fogadja bármelyik ismert tagja (Bush, Blair, Putyin) mert látják, hogy az ő emberük. Most a Zorbán próbálkozik, hogy tud ő is az emberük lenni. (irány Washington, Brüsszel) Tényleg az a távlati cél, hogy csak 1% szupergazdag elit legyen, és 99% bérrabszolga, akiknek nem adnak esélyt sem, hogy felemelkedjenek, középosztály nincs, mert az a legveszélyesebb!!(önállóak) A 100% pedig 1Milliárd (a földön összesen. ebből ide mennyi jut? max.2millió?)
Greg Palast (BBC oknyomozó) video:
video.google.com/videoplay?docid=-3641043830777908106

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.27. 13:40:03

"A postban pedig arról írtam, hogy a reformkormányzás címszó alatt, (értsd: amögé elrejtve) csak a drasztikus hiánycsökkentési cél tapintható ki."
Tehát meg is erősíted, hogy ezt írtad! Én meg EGYEDÜL erre reagáltam. Ti meg teljesen másról beszéltek azóta.

""A 2007-es költségvetés számai, kiadásai. Ezzel szemben a Fidesz népszavazásában szereplő 3 tétel, amit szerintetek csak azért vezettek be mert jelenleg nagy az államháztartás hiánya, alig néhány milliárdos bevételt eredményez összesen!"


NEEEEEEM. BAKURA! NEEEEEEEEEEMMMMMMM. Nem érted????? NEEEEMMMMM. Nem írt ilyet senki."

De pontosan ezt állítod a posztban, ezekkel a mondataiddal!!!


Fogalmam sincs, te mit olvasol, nem is érdekel. Sőt afelől sincs kétségem, hogy GYurcsány hülye és sokszor össze vissza beszél.
"Később a kiadási oldalon is érezhetővé válik a reform hatása. (32. oldal)"

KÉSŐBB, hosszabb távon. (A hiánycsökkentésről ebben sincs szó!)

"A nyugdíj-rendszer módosítása, az egészségügyi rendszer átalakítása, a gyógyszertámogatások jelentős mértékű megvonása mind-mind részei a konvergencia-programnak és mind-mind kiadási oldalon történő megtakarítást remél tőle a kormány."

Igen, hosszabb távon. (A hiánycsökkentésről szó sincs benne!)

FOGD MÁR FEL, HOGY A REFORMOK ÉVEKRE, ÉVTIZEDEKRE SZÓLNAK, A HIÁNYCSÖKKENTÉS MEG HÓNAPOK, EGY-KÉT ÉV KÉRDÉSE!!!
Teljesen független a kettő egymástól.

Mire bevezetik ezeket, a hiány szinte eltűnik! :DD


"Még igazad is lenne, ha a cél az egészégügyben vagy az oktatásban a minőségjavítás lenne. Még az is lehet, hogy ezt akarják is, de hogy ennek semmi vagyis ismétlem semmi jele nincs, azt mindenki láthatja."

Legalább már felmerült benned, hogy ez a gonosz, aljas, semmirekellő, liberálbolsevik kormány esetleg jót akar...
Az ÚJ BIZTOSÍTÁSI RENDSZER MEG DRÁGÁBB, a jelenleginél!
Ennyit arról, hogy a spórolás az elsődleges cél! :DD
Nem sokkal, de drágább. Ez az egyetlen hátránya.
A bevezetés indokát pedig igenis a JOBB MINŐSÉGGEL magyarázzák. Hogy ez megvalósul-e az nem e vita tárgya. (És amúgy is csak a Fidesz fogja learatni érte a babérokat 2010 után. De ez csak privát vélemény.)

politicus · http://reakcio.blog.hu 2007.11.27. 13:55:17

Csak két idézet, amelyek tartalma között az ellentmondás kibogozhatatlan.

""Később a kiadási oldalon is érezhetővé válik a reform hatása. (32. oldal)""

"Igen, hosszabb távon. (A hiánycsökkentésről szó sincs benne!)"

Itt én ezt most engedelmeddel befejeztem.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.27. 14:05:49

Kínos lehet oda ellentmondást magyarázni, ahol nincs! :))

"Itt én ezt most engedelmeddel befejeztem."
Magamban már jó ideje szinte könyörögtem érte...

Bár ha én komolyan vettem, és rengeteg időt beleöltem e kommentekbe, igazán többet érdemeltem volna.

Ám jó, hagyjuk abba.
És remélem legközelebb nem hívsz vissza.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.27. 14:39:06

titánok harca... :D
reng a föld, nyüszítenek a vinyók...

politicus · http://reakcio.blog.hu 2007.11.28. 09:46:34

BAKURA,

szia,

Csak hogy mennyire nincs köze a költségvetési hiány csökkentésének a reformokhoz.

Felülvizsgált Lisszaboni Akcióprogram:
www.nfu.hu/download/783/felulvizsgalt_akcioprogram_melleklet20061019.pdf

Fő kihívások: Költségvetési hiány csökkentése 89. old.
Intézkedés: Közigazgatási reform


Fő kihívások: Költségvetési hiány csökkentése 93. old.
Intézkedés: Önkormányzati reform

Fő kihívások: Költségvetési hiány csökkentése 96. old.
Intézkedés: Egészségügyi reform

Fő kihívások: Költségvetési hiány csökkentése 107. old.
Intézkedés: nyugdíj reform

Fő kihívások: Költségvetési hiány csökkentése 112. old.
Intézkedés: oktatási reform

süti beállítások módosítása