Antall József-épület az Európai Parlamentben
2007. november 13. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Antall József-épület az Európai Parlamentben

Antall Józsefről, a rendszerváltozás utáni első magyar miniszterelnökről nevezik el a brüsszeli Európai Parlament egyik új épületszárnyát. Erről hétfőn este hozott egyhangú határozatot az Európai Parlament elnöksége. Az Európai Néppárthoz tartozó magyar EP-képviselők tavasz óta lobbiztak azért, hogy Antall József nevét viselje az új épület. Az elért eredmény valóban nagy sikernek számít, és a névadás lehetőségét meg kell becsülni: az ikerépület másik szárnyát Willy Brandtról, a hetvenes évek nyugatnémet szociáldemokrata kancellárjáról nevezik el. Az élete utolsó éveit Magyarország talpraállításának és európai integrációjának szentelő államférfi méltó elismerést kapott az Európai Unió székhelyén.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr50227567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.13. 12:35:32

kiváncsi vagyok , hogy a nagyvilágban merrefelé milyen épületek vannak (még) elnevezve magyarokról... (leszámítva a dilopmáciai cuccokat)

Dudu 2007.11.13. 13:28:04

Antall árulta el Magyarországot. Szégyen, hogy most dicsőítik.

Dudu 2007.11.13. 13:38:00

Ja, hogy ő taszította bele az országot az EU pöcegödrébe. Az más, így már értem.

gloire 2007.11.13. 13:41:23


Szomorú, hogy ilyen baromságokban hiszel.
Antall senkit nem árult el, még a belső ellenzékével,
Csurkával is nyiltan fordult szembe, mindent meg tett,
ami akkor tőlük telt, abszolút egyenes ember volt ez
vitathatatlan.

Dudu 2007.11.13. 13:44:31

Szerintem meg az a szomorú, hogy nem vagy tisztában a történelemmel. Ha Antall nem dobta volna oda Magyarországot a komcsiknak, most nem itt tartanánk. Üdv.

Őrnagy Őrnagy 2007.11.13. 13:52:21

Egy biztos: végtelenül becsületes, egyenes, igaz úriember volt, egy letűnt kor embere. És mint tudjuk, a politikában a becsület nem mindig hoz "eredményt".

gloire 2007.11.13. 14:06:02


Ne haragudj már, de ez nekem még nem történelem,
személyes élményeim vannak a korról, a politika már
akkor nagyon érdekelt.

Antall nélkül soha nem győz az MDF, az utolsó
pillanatban jöttek rá, hogy vele sikerülhet.
Ha ez nem így alakul, az mszp-szadi koalíciót
megcsinálják '90-ben. Akkor az mdf ellenzékben még
hamarabb felmorzsolódik mint kormányon,
a mai napig nem lehetett volna jobboldali ciklus,
se duna tv, se a mai fidesz, se semmi...

Persze, valami lett volna, és nem tudhatjuk hogy mi,
ezek feltételezések. De komolyan érdekelne, hogy melyik
lépése, melyik döntése volt az ami szerinted árulással ért
volna fel. Nem is értem honnan jön ez a duma, de nem te
vagy az első akitől ezt hallom, és elszomorít.

Bummer 2007.11.13. 14:09:00

Az államigazgatást sajnos működtetni kellett... Ezt Antall pontosan látta.

Téglagyári Megálló 2007.11.13. 14:17:55

Dudu, az irodalomtörténészeivel hogy csinálhatott volna ettől sikeresebb kormányzást? + még egy: rendszerváltást valójában csak egy ellenzéki elit akart, a többség jól meglett volna a langyos vizben. Na ja, szabadságot azt sokan szerettek volna, de azt kevesen vették tudomásul, hogy az bizony áldozatokkal is jár. Ld. csak a taxisblokádot, amit mai szemmel egy pitiáner hazugság robbantott ki.

Kilencvenben egy olyan országgal kellett kezdenie valamit, ami finoman szólva is a múlt rendszerre volt szocializálva.

Dudu 2007.11.13. 14:28:09

Hálás vagyok a Fideszért és a Duna TV-ért. Mindkettő igazi magyarbarát. :(

Pityúúú 2007.11.13. 14:29:59

Lehet, hogy Antall néha becsületes volt, de ahhoz nem fér kétség, hogy neki köszönhető az elmaradt rendszerváltozás. Érdekes, hogy még mindig ilyen pozitív a kép róla.

Téglagyári Megálló 2007.11.13. 14:30:30

Dudu,

akkor ki a magyarbarát? Csurka? Kurucinfó?

Dudu 2007.11.13. 14:32:32

Ez nem duma. Azért hallod sokaktól, mert van alapja. Nem is kevés.

Dudu 2007.11.13. 14:34:03

Csurka is kommunista. A kurucot pedig ne bántsd! Többet tett eddig a magyarságért, mint bárki az elmúlt 50 évben.

Téglagyári Megálló 2007.11.13. 14:34:49

Na, végre kilyukadtunk, ahova kellett...

Dudu 2007.11.13. 14:36:59

Persze, a stílusával sokoszor nem értek egyet. De a mai világban ez még elfogadható.

Pityúúú 2007.11.13. 14:38:34

Egyet modjatok, ami neki köszönhető és hasznos is!

Pityúúú 2007.11.13. 14:46:15

Semmiféle ellenzék nem alakult ki vele. A Fidesz az SZDSZ ifjúsági tagozata volt, és a szadesz ezer szállal kötődött a komcsikhoz. Ez az álellenzék hülyítette a népet egész idáig. Kétpártrendszer van ellenzék nélkül.

gloire 2007.11.13. 14:49:00

„Egyik vezérelve így szólt: lélekben tizenötmillió magyar miniszterelnökének tekinti magát. Mondta ezt higgadtan, politikai felelősséggel, hátsó szándékok nélkül, a világos szavak értelmében bízva. Senki, aki utána jön, senki, aki a nyomába lép, ezután meg nem kerülheti őt abban, amit a határokon kívül élő magyarságért cselekedett” (Sütő András beszéde 1993. december 18-án, Antall József temetésén)."

gloire 2007.11.13. 14:49:54

"ntall létrehozta a Nemzeti és Etnikai Kisebbségek Hivatalát, élén egy német nemzetiségű szakember-politikussal (Wolfart Jánossal), s megkezdődött a hazai kisebbségek kollektív jogain alapuló kisebbségi törvény kidolgozása."

Pityúúú 2007.11.13. 14:50:29

Ezek csak szavak, de hol vannak a tettek? Akkor valóban jól hangzott.

Pityúúú 2007.11.13. 14:51:41

Igen. A kisebbségekkel törődött a többség helyett. Jellemző.

Téglagyári Megálló 2007.11.13. 14:52:13

Pityúúú, mi számit nálad tettnek? Hadat üzenés Romániának?

Pityúúú 2007.11.13. 14:54:12

Nem feltétlenül erre kell gondolni. Először a közvetlen környezeteben kell rendet tenned.

gloire 2007.11.13. 14:54:49

"„A magyar kormány álláspontja szerint térségünkben, Európa keleti felében, a demokráciának és a jogállamiságnak a próbaköve nemcsak a többpárti választás, hanem – az európai stabilitás nélkülözhetetlen elemeként – a tolerancia: a különböző nemzeti, etnikai, vallási, nyelvi kisebbségek AUTONÓM létének, önazonosságának és sajátosságainak elismerése, ezek megőrzésének biztosítása, valamint egyéni és
KOLLEKTÍV jogaik tiszteletben tartása.”

Pityúúú 2007.11.13. 14:55:34

A trianoni szerződés úgy, ahogy van, érvénytelen. Ezt jogászok is alátámasztották. Miért kéne háborúzni?

Pityúúú 2007.11.13. 14:56:48

Mit csináltak a valódi ellenzéki pártokkal? Szétrombolták őket. Így hogy lehetne demokrácia?

Pityúúú 2007.11.13. 14:58:05

Ez mind nagyon szép. De a magyarok jogaival ki törődik ma?

Téglagyári Megálló 2007.11.13. 14:58:53

Pityúúú, ezt a trianoni dolgot mondjuk a nagyhatalmaknak is el tudod úgy magyarázni, hogy ne törjenek ki röhögőgörcsben?

Pityúúú 2007.11.13. 14:59:52

Szerinted miért lenne érvényes?

Téglagyári Megálló 2007.11.13. 15:00:51

Mellesleg a párizsi békeszerződés az érvényes. Status quo-ról hallottál már, egyébként?

Csodálatos a naivitásod.

Pityúúú 2007.11.13. 15:02:28

Csodálatos a közömbösséged. Most veszik el a hazádat, nem érted??? Vagy nem érdekel?

gloire 2007.11.13. 15:03:17


- Varsói szerződés egyoldalú felmondása.

- Magyar-Ukrán alapszerződés, ha érted egyáltalán
mi volt a jelentősége.

- Orbán átállítása...

Pityúúú 2007.11.13. 15:04:55

Arra nem gondolsz, hogy ez már előtte eldőlt? A ruszkik és az amerikaiak jóelőre megeggyeztek. Egy ilyen kis ember, mint Antall, mit tehetett volna?

Question 2007.11.13. 15:05:28


Ekkora lenne az Isten állatkertje ?

Pityúúú 2007.11.13. 15:05:59

Trianont rövid időn belül nem lehet semmissé tenni, de most nem is ez a cél.

Dudu 2007.11.13. 15:06:36

Mit nem értetek?

gloire 2007.11.13. 15:09:17

Tereljük már értelmes mederbe a vitát.

Hogy ne csak a dicshimnusz zengjen:
a tényleges (dologi) kárpótlás elmaradása
hiba volt. Nem tudom sajnos a részleteket,
miért lett kárpótlási jegy, de az egy rossz
kompromisszum volt.

ergé 2007.11.13. 15:09:48

dec. 21-től kertek alatt, Dunán átevezve, bringával, gyalog, autóval ott hajtasz át a szlovák, osztrák, szlovén határon, ahol csak akarsz, megállás, sorompó és ellenőrzés nélkül. Hála az Uniónak, Schengennek, és Antallnak, aki az egész integrációs folyamatot elindította. Mi ez, ha nem Trianon fokozatos lebontása?

Pityúúú 2007.11.13. 15:15:04

A környező országokban magyarellenes kormányok vannak. Naponta éri támadás az ottani magyarokat. Nem védi meg senki őket. Ez trianon lebontása?

gloire 2007.11.13. 15:18:09


Ha minden előre le lett volna zsírozva, nem a
frissen megalakult, és az oroszoktól elszakadt
Ukrajnával kötjük meg az első alapszerződést!

Én értem, hogy miért óbégattok, de fogjátok már fel:
ha nincs akkor az a négy év, már esély se lenne!

Pityúúú 2007.11.13. 15:20:11

Az a baj, hogy már most sincs esély. 4 évvel többet vergődhettünk

Pityúúú 2007.11.13. 15:21:02

Miért szakadhattak el az Ukránok is?

gloire 2007.11.13. 15:23:49


Antall pont az előre kitalált, lezsírozott váltás
forgatókönyvébe tenyerelt bele, nem véletlen,
hogy azonnal lefasisztázták.

Pityúúú 2007.11.13. 15:24:57

És változott valami?

Toma 2007.11.13. 15:27:27

Pityúú és Dudu!

Mondjátok el mit kellett volna tennie Antallnak és a 90-ben országgyűlésbe került képviselőknek. Ti mit tettetek volna 90 májusától?

gloire 2007.11.13. 15:28:53


Hát ha szerinted nincs esély akkor bőgjél baszki
mint a borjú, vagy bújdokoljál el valahova.
Én úgylátom, hogy az ország egy gyökeres
fordulat előtt áll. Meglátjuk, hogy alakul...

kzgy 2007.11.13. 16:16:03

Lehet, hogy kár érdemi kommenttel beszállnom ebbe a vitába, de egy szempontot hozzátennék.

A legtöbb alapvető jogszabályt sikerült működőképesre megalkotni 90-94 között. Ez nem sok másik volt kommunista országban ment ilyen simán. Jó példa a mai: csak most kellett új ÁFA-törvényt írni, eddig a 92-es volt életben.

Ennek ellenére úgy érzem, Antallnak egy dolog nem sikerült sehogy sem: megtalálni a hangot a néppel. Ez nem minősíti sem a népet, sem őt. Tény.

Téglagyári Megálló 2007.11.13. 16:28:07

Pityúúú 2007.11.13. 15:02:28
Csodálatos a közömbösséged.

Ez nem értem hogy jön a Trianonos témához?

TB ügyben pedig nem tétlen a Fidesz sem.

Téglagyári Megálló 2007.11.13. 16:53:52

kzgy 2007.11.13. 16:16:03

> Ennek ellenére úgy érzem, Antallnak egy dolog nem > sikerült sehogy sem: megtalálni a hangot a
> néppel. Ez nem minősíti sem a népet, sem őt. Tény.

kzgy, erre próbáltam célozni, amikor a múlt rendszerre szocializálódott emberekről irtam. Antall egy még múltabb világot őrzött (ez nem azonositandó a Horthy-rendszerrel!), amit az emberek nem fogadtak be. Persze, szabadságot meg jólétet akartak, de úgy, hogy ne kelljen változtatni magukon és a kényelmükön.

sejk 2007.11.13. 17:08:41

Nem csippantottam az Antall vezette MDF-et, de meg kell hagyni, hogy ha valamelyik rváltás utáni politikusról el lehetne nevezni ezt-azt, az Antall. Esetleg még Torgyánról diliházat. Gondolom, Orbán naponta imádkozik, hogy egyszer hadd lehessen neki ilyen mákja. Csakhogy ez nem mák, Vitya. Te már elszúrtad, hogy rólad valaha valamit.

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.13. 17:23:26

A Dudu-féle agyhalottak a "Rózsadombi paktumon", meg a kurucinfón szocializálódnak, ahol szitokszó Antall neve. Ez így is van jól, Antall nem szerette a nyilas csürhét. A kommunistát sem. Úgyhogy ezért nagy a sértettség utólag is. A lényeg, hogy Európában már megbecsülik, és előbb-utóbb itthon is megértik az életművet. De még nem most. Most a vezérek kora van egy ideig.

Téglagyári: az igaz, hogy nem tudott bánni a médiával. Nem is az a baj, hogy nem volt afféle bohóc, mint amire mostanság sok példát láthatunk kormánypárti és ellenzéki politikusok között, hanem ebben a dologban túlontúl XIX. százasdi volt. Ebben hibázott.

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.13. 17:27:42

A kedvencem ebben a topikban is előjött: "Trianon lejárt." A sok elmeroggyant persze nem tudja, hogy az már 1947-ben "lejárt", ugyanis 1947 óta a Páriztsi Békeszerződés van érvényben, ami viszont egyáltalán "nem járt le" és nem is fog lejárni. Kivéve talán, ha Toroczkai László és Novák Előd elfoglalja Bukarestet a Kossuth téri diliház kommandósaival.

Guderian 2007.11.13. 18:06:44

ergé!
az EU nem bontja le a trianoni határokat. technikailag persze könnyen átmehetsz a Felvidékre, vagy majd Erdélybe is. De a többségi nemzet laktanyát telepíthet a lakhelyed szomszédságába, kirúghat a közigazgatási állásodból, elszívhatja az adódat és átpumpálja egy többségi nemzet lakta régióba, stb...

ami Trianont feloldja: területi autonómia + kettős állampolgárság vagy területi revízió.

Ty. 2007.11.13. 19:51:30

Azért az ukrán alapszerződés kapcsán nem kéne arról elfeledkezni, hogy előtte sikeres népszavazási kezdeményezés volt egy kárpátaljai autonómia. Nem a környező országok lerohanása, nem Trianon , bocs, Párizs hatályon kívül helyezése, hanem autonómia. Ilyen lehetőség legutóbb a románok csatlakozása előtt lett volna, azt is elpuskáztuk. Nem Antall, nem Orbán, nem Toroczkai meg a Kurucinfó, mi magyar jobboldal, mind az akárhány millióan. Ettől még egyikőnkből sem kéne nemzeti hőst faragni. Elismerem, úriember volt, de Teleki is marha sokat tett a hazáért az úriemberségével, mikor fejbelőtte magát. A politika rég (vagy talán sosem) dzsentlemenségről szólt.

oblomov 2007.11.13. 23:23:17

A m-ukrán alapszerződésben a területi klauzula arról szólt, hogy Mo. elismeri a párizsi békeszerződést, Ukrajnával szemben nincsenek területi ígényei. Az ukrajnai népszavazás meg területi autonómiáról szólt, nem arról, hogy Kárpátalja visszatérne az anyaországhoz. Mi köze a kettőnek egymáshoz?
Az úriemberség nem szinonímája a politikai dilettantizmusnak, de kizárja a korruptságot. Antall sitty-sutty felállított egy önjáró demokratikus intézményrendszert, amiket aztán annak tagjai működtettek. Ezt hívták demokráciának. Demokratikusan működött, de a társadalom alapvetően nem volt érett a demokráciára, csak tanulgatta. Mi mást kellett volna tenni?

Nom:ante 2007.11.14. 03:12:37

"kzgy 2007.11.13. 16:16:03

Ennek ellenére úgy érzem, Antallnak egy dolog nem sikerült sehogy sem: megtalálni a hangot a
néppel, Ez nem minősíti sem a népet, sem őt. Tény."
__________
A Népet a 94-es választás minősíti a mai napig.

Birka nép, és az is marad. ("kinek nem inge...")

Egyébként az EU nem fogja megoldani Trianon problémáját, azt majd az idő megoldja, szépen asszimilálódik a többségi nemzethez a kisebbségi magyar nemzet. Sajnos. Osztrák, szlovén, horvát részen már megtörtént. Pár év és délvidék [ezt majd az erőltetett betelepítések segíteni is fogják] majd a felvidék, aztán erdély. Szép kincses kolozsvár, Mátyás büszkesége... József Attila bizonyára párszor megfordul majd a sírjában...
____________

T.M.

"...Antall egy még múltabb világot őrzött (ez nem azonositandó a Horthy-rendszerrel!)..."

Antall speciel tisztelte a kormányzó urat, s volt vér a pucájában, hogy ezt megemlítse, nem csak sunyi módon célozgasson rá (Igaz állami szinten nem mert eltemetni, ami mondjuk az akkori geopol helyzet miatt nagyjából érthető is volt.), v. esetleg titokban merjen csak Trianon-ról gondolkodni. Ma inkább nem beszélünk róla, csak nehogy megszóljanak érte slotáék, vagy nehogy nagyon radiknak nézzenek.
__________
De, hogy ne legyek offtopic, amelyik kontintensen szovjet emlékművek állhatnak nagy vörös (arany) csillaggal a hős felszabadítóknak dicsőséges katonáinak, S egy Gyula Horn Strasse is vírit [igen tudom, valami elhagyatott senkiáltal nem használt utca, de akkor is létezik] ott egy Antall József épület bőven elfér.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.11.14. 08:22:28

kzgy 2007.11.13. 16:16:03

Nem leszek vele népszerű ezen a blogon, de Antall második nagy hibáját a mezőgazdaságban, a TSZ-ek ellehetetlenítésével követte el. Az, hogy nem találta meg a társadalommal a hangot, megbocsátható (sőt). Az, hogy Magyarország rosszul értelmezett és végsősoron sikertelen, korrupcióba fulladó jóvátételt adott egy európai léptékben jól teljesítő és globálisan is versenyképessé tehető ágazat kárára, megbocsáthatatlan.

Istvan 2007.11.14. 09:01:48

Itt nephalalrol vizionalo kedveskeim, aruljatok mar el, hogy mi gatol meg benneteket abban, hogy tobb gyereket szuljetek es magyarkent neveljetek fel, mint az 'idefurakodo' akarkik? Lehet koltozni Kassara, Kolozsvarra is, es lehet magyarkent elni ott is. Ja hogy szivas? Miert, ha tankkal mennenk kisebb szivas lenne? Mi a nagyobb szivas: ha Pozsonyban kozigazgatasi allas helyett csak maganvallakozokent vagy multikulti cegeben dolgozhatsz vagy ha huszas geppityuval sormintat raknak a gyomrodba?

Istvan 2007.11.14. 09:04:10

Az eszakir katolikusokrol kell peldat venni, ott siman ki van adva az ukaz: tobb gyereket kell szulni, mint amennyit az anglikanok szulnek.

gézé 2007.11.14. 09:15:50

Havi 60 nettóból hogy tartasz el annyi gyereket? Én nem vagyok cigány, nekem nem jár a segílyke.

oblomov 2007.11.14. 10:11:16

Spec a délvidéken helyzet volt akkoriban, oda bevonulhatott volna Antall. Mondjuk a taxisokkal.

Ha "a tényleges (dologi) kárpótlás elmaradása
hiba volt", akkor "a TSZ-ek ellehetetlenítése" nem történt meg. (Nekünk lett földecske, a TSZ bérli azóta is. Bár nem megy jól nekik.)

oblomov 2007.11.14. 10:27:38

Már nemtom, melyik rendszerváltoztató párt akarta, hogy mindenki kapjon kárpótlásként az államtól kis kápét. Csecsszopók, mindenki. A közösből. Komolyan!

gézé 2007.11.14. 10:29:09

Milyen rendszerváltozásra gondolsz? Volt? Én nem vettem észre.

oblomov 2007.11.14. 10:55:46

Szokták mások módszerváltozásnak is nevezni. A többséggel szemben kisebbségbe szorulók. Gondolom keserűségből.

gézé 2007.11.14. 11:00:13

Az a baj, hogy a kisebbség a több. Néhány embernek qrva jól megy, míg a másik 9 millió éhezik.

oblomov 2007.11.14. 11:02:18

Egyébként gézé, a segílyke nem etnikai, hanem szociális alapon jár. A többség juttatja.

gézé 2007.11.14. 11:13:03

De nekem akkor sem adnának segélyt, mert szaros 60 ezerért dolgozom. Ahhoz munkanélkülinek kellene lennem, vagy rokinak.

oblomov 2007.11.14. 11:20:10

Vagy néhány kiskorú eltartott. Mondjuk akkor sem Te kapnád, hanem ők. Viszont Neked folyósítanák.

ergé 2007.11.14. 11:24:39

Gézé, kilencmillió éhezik???

Ty. 2007.11.14. 11:41:59

Na és mit kaptunk a területekről való lemondás fejében? Meddig tartott volna kikötni egy feltételt, az autonómiát? Gondolom az ukránok nem tiltakoztak volna túlságosan ellene, esetleg még további ellenszolgáltatások fejében.
És akkor még nem említettük az elcseszett kárpótlást, a felelősségrevonás hiányát, a sajtót stb stb. Én nem mondom hogy ügynök volt meg az imf embere, csak annyit hogy balfék módra viselkedtek mikor nagy taktikusokra lett volna szükség.

Ty. 2007.11.14. 11:43:44

Demokrácia? Mégis Európának ezen a részén milyen rendszer jöhetett volna még azon kívül létre?? Ez nem érdem hanem egy folyamat eredménye

gézé 2007.11.14. 12:56:39

Lehet, hogy most még csak 8 millió. De januárban összemlik az egész ország, ha így megy tovább. Megszűnt a középosztály. Van az ún. elit, azaz tolvajbanda és a szegény tömegek.

gézé 2007.11.14. 13:02:56

Ami pedig most Magyarországon van, annak köze sincs a demokráciához. Itt kőkemény diktatúra van. Ez egy rendőrállam.

ergé 2007.11.14. 13:15:37

Gézé,
1. lazíts a jelzőkön, ha mindezt elhasználod, hogyan fejezed ki magad, ha tovább romlik a helyzet?

2. megszűnt a középosztály? nos, én és a családom (és a baráti köröm legnagyobb része) nem tartozunk sem az elit tolvajbandához, sem a szegény, éhező nyolcmilliós tömeghez. leginkább a szerinted nem létező középosztályhoz tartozunk, bár nem hiszek az "osztályokban".

3. te hova sorolod magad? kommentjeidet látva ott ülsz egész nap az internet előtt, tehát fizetni tudsz érte, és még rá is érsz írogatni munkád mellett. te éhező szegény vagy, vagy a tolvajbanda része?

disztingváljunk, kérem.

oblomov 2007.11.14. 14:20:58

Ty. 2007.11.14. 11:41:59
A taktikussághoz helyzet, erő, eszközök kellenek. Nem voltak. Önmagában a blöff nem elég. Területekről meg nem lemondtunk, hisz más volt a lapjárás: az országot kevéssel azelőtt szereztük vissza.

Létrejöhetett volna demokrácia helyett sok minden. Ez azonban akkorra már a kerekasztalnál eldőlt.

gézé 2007.11.14. 13:02:56
"Ami pedig most Magyarországon van, annak köze sincs a demokráciához."
Meglehet, hogy az érdekérvényesítés eszközei egyenlőtlenül, és rosszul szóródnak. De kiegyenesítésüket várni (akár Antalltól is: kárpótlás, sajtó, stb. stb.) utópikus gondolat.

Ty. 2007.11.14. 18:27:19

Létrejöhetett volna sok minden? Mégis mi? Csehországban, Lengyelországban ugyanígy, ha nem jobban kialakult a demokrácia, Szlovákiához nem hasonlítanám magunkat de őkis túlélték azt a szörnyű mecsiárt...

Istvan 2007.11.14. 18:48:56

Geze!
60 netto melle a feleseged kap meg minimum 50-et nettoba ket gyerek utan. Ami meg mindig kurvara keves, tudom. Lassan kell folyatni a vizet kezmosaskor, le kell kapcsolni a villanyt abban a szobaban, ahol eppen nem vagy, estere le kell venni a futest. Ossze kell szoritani a fogat, a szijat a hasadon, masodallasban kell gurizni, es bizni, hogy egyszer majd jobb lesz.
Hidd el, konnyebb, mint ellenseges tuz alatt elore nyomulni a fronton.
Es biztos, hogy nehezebb, mint mattreszegen rendoroket dobalni es elfutni utana.

oblomov 2007.11.14. 20:12:41

Ty. 2007.11.14. 18:27:19
"Létrejöhetett volna sok minden? Mégis mi?"

Nem akarok nagyképűsködni. Felülről elvileg rendszerszerűen is be lehetett volna avatkozni: választójogi cenzus, lusztrációs tv, cenzúra, ilyesmi. Gyakorlatilag nem nyertünk volna semmit, hisz a chartás elitünk (demokratikus ellenzék:)) így is majdnem megpuccsolta a demokráciát 90-ben. Nem az iskolázatlan munkásőrség, hanem a szürkeállomány. Azóta is itt minden újratermelődik. De nem csak a pol.oszt. területén, hanem szinte mindenütt. Ez nem a demokratikus intézményrendszer, vagy annak átalakításának kérdése. Legalábbis nem hiszem.

Ty. 2007.11.15. 09:57:44

"majdnem megpuccsolta"
94-98, 2002- kitudja meddig . persze ez nem puccs, hanem demokratikus választások eredménye, amin demokratikus választások eredményével kell változtatni- hangozhat a jobboldali válasz. gyakorlatilag meg a helyzet ugyanolyan, mintha már 92-ben megpuccsolták volna a kormányt.
süti beállítások módosítása