Csöpi fogja Öcsi pöcsét
2007. november 12. írta: Ács Ferenc

Csöpi fogja Öcsi pöcsét

Igazán nem vagyok egy prűd típus, de a metrószerelvényekbe kihelyezett ingyenes Unit magazintól hányingerem támadt. Aztán akkor hűltem el, amikor megláttam, hogy kik hirdetnek a BKV-n és mozikban külön dobozokban terjesztett kiadványban. Mindjárt kiderül, hogy miért. Az önmeghatározása szerint "életmód-kultúra-trend magazin" 2007/5 októberi számát lapozgatva az alábbi főcímekbe botlottam: "CSÖPI FOGJA ÖCSI PÖCSÉT, Mi a faszt csinálsz, TE MALAC? - üvöltött Micimackó, Jerry, Tom és a Totemfallosz, A LEGFOSABB KLÓN, Születésszabályozás söréttel"

Idézet a cikkekből: "a világ összes producere akár a macskaszart is lenyalta volna a csizmájukról", "bevezetünk Titeket a kinyírós-belezős számítógépes játékok és a kinyírós-belezős valóság közötti összefüggésekbe", "Világos, hogy a Piroskában a farkas az apa mélyre eltemetett vágyait testesíti meg (...) a vérfertőzés (...) ellenjavallt", "Ugyan mi a szarért kergeti-gyepálja egész nap Tom a kis Jerryt? (...) az állandóan kinyújtva hagyott nyelv, az elfenekelést követően veresen villódzó macskasegg szimbolikájáról még nem is beszéltünk!" ,"Magyarul Öcsi fogja Csöpi pöcsét, Csöpi fogja Öcsi pöcsét, (...) el ne engedjétek!", "Minden valamirevaló iskolai tömegmészárlás".

A Unit Magazin külön cikkben, részletes leírással méltatja az 1999-es coloradoi iskolai gyerekmészárlást az elkövetők szempontjából bemutató játékprogramot. Mint írják: "Izgatottan várjuk a Super Columbine Massacre RPG! 5.0-ás változatát!" - hozzátéve, hogy "Vérszomjasabb olvasóink megismerkedhetnek az ismertebb virtuálhentesek névjegyével." Később elolvashatjuk az újság főszerkesztőjének Micimackó-parafrázisát és  utána látható egy vért vizelő kislány is.

Mindez szerencsére csak korlátozottan olvasható a rettenetes grafika miatt. És hogy kik hirdetnek ebben a - design-elemként egy kubai tömeggyilkost is felhasználó - mocsokban: Oktatási Minisztérium (!!!), ORFK, Magyar Nemzeti Bank és számos magáncég. A kiadó a Promix Zrt. Ja és ezúton gratulálunk az ex gimnáziumi tanár Bächer Ivánnak és az ex újságíró Vágvölgyi Andrásnak állandó munkatársi státuszukhoz. A helyükön vannak.

 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr79223816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szárnyas 2007.11.12. 07:20:21

És a lap főszerkesztője a jobb sorsra érdemes Cserna-Szabó András:(
Ilyen nagy az értelmiségi munkanélküliség???

OftF 2007.11.12. 09:22:06

Cserna-Szabó ebben? Uramisten. Egy kövér szőrös feketebunkót most bevések neki a listámon a pirosak közé.

Mozarella 2007.11.12. 11:10:23

B. Iván is megéri a pénzét azért. :((

VIII. Nagyapó 2007.11.12. 11:14:15

Hát nem érted, hogy művészet? :-DDD

Amúgy így első ránézésre elég ütős ez az összeállítás, de hát az UFi is volt szélsőjobboldali hecclep, szóval kíváncsi lennék rá. Ami a honlapon van, abból nem tűnik kapásból ennyire ilyennek...

Németh Áron 2007.11.12. 11:23:06

A Micimackó-átköltését olvastam ennek a Csernának.
Hát, a gimnáziumban írtunk ilyesmit, valami unalmasabb órán. De akkor még nagyon kamaszok voltunk. Hány éves ez az író úr?

ergé 2007.11.12. 11:24:07

adalék: Cserna-Szabóval volt egy interjú egy régebbi Ufiban. Valamint egy ufis is szokott volt írni az Unitba (nem tudom, hogy ebbe a számba is írt-e). kicsi a világ.

Robocop 2007.11.12. 11:59:23

A moziban én is láttam,tényleg elég broáf.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.12. 14:53:55

amúgy néminemű - pici - grafikai átfedés is vagyon a két lap közt, ez feltűnt?

Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2007.11.12. 15:02:36

"Ilyen nagy az értelmiségi munkanélküliség???"

Nagyon sok fiatal író-költő vállal "mellékállásban" ilyen-olyan munkát. Sokan vannak reklámcégeknél szövegíróként, megint mások a Barátok közt forgatókönyvírói, sokan különböző bulvár és nem bulvár lapoknál, honlapoknál dolgoznak, de vannak büszke kocsmatulajdonosok is.
Fiatalon írás-költésből nem lehet megélni.

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.12. 15:17:16

Inkább egy kocsma, mint a Unit magazin.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.12. 15:20:38

ÁcsFeri, nagggoyn nem tetszik ez neked... :)
amikor szedtem egyet a metrón, és átpörgettem, tetszett annyira, hogy eltetgyem... még nem néztem bele.

dowNLoad 2007.11.12. 15:37:07

Akinek az alábbi kép nem tetszik, az nem elég liberális, hogy a magyar fővárosban éljen.
(esetleg fasiszta náci, nacionalista, homofób és rasszista,...)
212.40.96.18/!stuff/kismalac/kepek//pic_gg_kismalac_00001416.jpg

AgentUngur 2007.11.12. 15:37:30

Hol lehet ilyet kapni??? Celebrity Death Match van? Ha nincs, nem érdekel :-) Javasolnám még kötelezően a Tekszaszi láncfarkost mint szekszuális oktatófilmet a sulikba, plazacicáknak hasznosabb lenne, mint a történelem...Ugyebár az életre tanítsunk, vagy mi most a jelszó?

AgentUngur 2007.11.12. 16:12:11

Büfizném még, hogy má nagyon hiányoznak a királi tévéről a toszós meg a snuff filmek, szójjanak má a kultosminiszter úrnak

Mindig mondjuk ki azt, amit akarunk, és mindig akarjuk azt, amit kimondunk!

www.hiller.hu/

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.12. 19:01:02

Bacher Iván és Vágvölgyi B. András csakugyan a helyén van ott. Néhány név azonban fájdalmasan hiányzik egyelőre az impresszumból. TGM, Smalladam - sorolhatnánk...

bukovics 2007.11.12. 20:51:27

én még tavaly ősszel láttam két számot, nekem akkor tetszett ez az újság :-)

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.13. 12:44:02

szerintem a tartalomtól részben függetlenül azért az dilemma, hogy hogyan legyél sikeres egy ilyen lappal.

ha csak a trafóban meg a müpában rakod ki, akkor mondjuk eljut egy viszonylag értő/egyetértő/stb közönséghez, akik viszont kevesen vannak.

ha meg a metróban, akkor sok mindenkihez, de tényleg ettől a pöcsös dologtól eltekintve a széles közönség általában értetlenül áll az ilyenek előtt, úgyhogy cseszheted.

ez bonyolult dolog, nekem is van pár ismerősöm, akivel próbálkozunk hasonló, bár kevésbé elszállt magazin létrehozásával, de tuti, hogy ha közterületen nagytételben szórnánk, ablakpucoló papírként végezné.

szerintem itt is az oktatás az egyik ludas. a művészetoktatás magyarországon nulla szorozva kettő, a gyerekek utolsó homályos információi a művészeti stílusokról kb. a picasso-dali korszaknál vannak.

Magyarországon még a komcsi művészetről is csak halvány fingja van mindenkinek, pedig még most is közötte élünk. a szocializmus építészetét pl mindenki egységesen szocreálnak hívja, pedig a nagy részének köze nincs hozzá.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.13. 15:31:01

Na! Tudtam én, hogy ki hiányzik ebből a lapból!

Vagyis ha valakinek egyszerű polgári konzervatív ízlése van, az Smalladam ügyesen felvezetett megfogalmazásában valójában:

a/ reménytelen vaskalapos
b/ műveletlen barom
c/ toleranciahiányos félfasiszta
d/ a magas művészetekre botfülű bunkó.

Jól-é fordítám?

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.14. 00:54:11

ács feri, szerintem ezt gondold meg jobban. én ugyanis nem ezt írtam.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.14. 15:19:01

ács feri, tényleg érdekelne a reakciód!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 18:31:36

Mondd, ki vagy te, hogy miattad bárkinek át kéne gondolni a véleményét? Inkább szállj le legközelebb a magas lóról, és ne fikázz árnyalt és trükkös fogalmazásban, de egyértelműen (szokásod szerint) mindenkit, aki "nem ér fel (avagy szerintem, le) hozzád! Talán gondold át inkább te a véleményedet...

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.14. 18:41:16

smalladam: mire kellene reagálni?

gloire 2007.11.14. 20:08:18

small

A trafóban-müpában van elég művészeti szaklap.
A Unit tipikusan populáris szadi kultiszócső,
amit kocsmákban, metrón szórnak, cool fiataloknak.
Finom, lopakodó propaganda, ugyanaz mint az Alarm.

Tőlem persze legyen ilyen, végül is megtiltani nem lehet.
Ha megveszik. De ezeket tömik lóvéval! Mint a libát, érted?
Innen-onnan kerül alapítványi, pályázati, minisztériumi suska,
és működik ez az egyoldalú kapcsolati tőke, az állami hirdetők...

Gusztus kérdése, de ne fogjátok vissza magatok,
lóvé nektek is lesz...


ergé 2007.11.14. 20:48:39

Gloire, már megint ez a téma: mi a fenéért lenne az Unit a Szadi lopakodó propagandája? Ez egy kulturális, életmód magazin, amit néhány fiatal író, költő és más grafománok raknak össze, néha túlzásba vitt polgárpukkasztással.

Az Alarm pedig nem erősebb egy átlagos egyetemi lapnál, lelkes huszonévesek próbálják megfejteni a világ dolgait. Anno majdnem írtam is bele, de aztán nem :)

Ezektől senki nem fog a szadira szavazni, nem kell összeesküvés-elméleteket gyártani, ha budapesti kulturális folyóiratokról van szó.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.14. 20:59:49

ergé megelőzött. eszem ágában nem volt ideológiai kérdést csinálni ebből, mert hogy szerintem nem is az. én a magaskultúra, alternatív kultúra tömegkultúra kérdésén filóztam. sajnálom, hogy ebbe is pártpreferenciákat próbálnak elég sokan beletuszkolni. éppen ez az egyik ok, ami miatt magyarország kulturális szinten ott tart, ahol...

gloire 2007.11.14. 21:14:46


Hogy te mennyire naív vagy. Nincs ebben semmi összeesküvés,
ez így megy. Beszerzek egyet most már és szakítok rá időt,
és pontról pontra elemezzem majd neked (és kollegáidnak).

A lényeg egyébként a holdudvar eltartása, és a kozmopolita
attitűd propagálása. Leírtam, tőlem mehet, van piaca, de
ne "az én pénzemből"!

Egyébként elég jól ismerem a terepet, úgylátszik nálad jobban.
És nem lep meg, hogy nem látod át, mert tényleg kifinomult
a rendszer.

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.14. 23:12:16

gloire-ral értek egyet. Szabadelvű felfogásúként engem nem zavar, ha Cserna-Szabóék ilyen mocskot állítanak elő, de az már igen, ha az én adóforintjaimmal tömik ki őket és ezt a fost a kiskorúak képébe tolják a metrón. Megjegyzem, érdemes lenne egy-két írást egy pszichiáternek megmutatni abból a számból, amiről ezt a topikot nyitottam.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.15. 09:55:59

ács feri, gloire! szerintem elég rossz oldalról nézitek a dolgot, ráadásul vélményem szerint ez a vesztes oldal.

1. a "ti adóforintjaitok" senkinek nincsenek lekötve. az nka pályázatoknál, meg a többi ilyen pénzosztó (lopó) helyen bárki pályázhat. Igen tudom, hogy mindenkinek felé hajlik a keze, de ez kormányfüggetlen magyarországon...

2. mivel bárki pályázhat, pályázik is, és én szerintem csomó olyan dolog is kap pénzt a "ti adóforintjaitokból", ami az értékítéleteteknek megfelel. Elnézést, ha tévedek, de nem hinném, hogy például Oli bácsi könyveinek kiadása a konyhai malacperselyből finanszírozódott volna. lehet, hogy azok a dolgok meg nekem nem tetszenének, de szerintem ez így helyes, kapjon minél több féle dolog pénzt.

3. az hogy a "kozmopoliták" értek oda előbb a pénzért, nem az ő hibájuk. Rossz az az álláspont, amelyik ahelyett, hogy mondjuk megpróbálná a saját pályáján megverni az ellenfelet, ahelyett be sem áll a játékba, hanem a partvonalról kurvaanyáz és összejátsázssal vádolja a bírót meg az ellenfelet.

Nem azt mondom, hogy nektek személy szerint azonnal produkálni kellene valami kulturális terméket, de nézzetek körül: vannak, akik valamiért értenek ahhoz, hogy beadják azokat a nyomorult pályázatokat, meg romos udvarból csináljanak szórakozóhelyet. Akiknek meg ez nem tetszik, azok ahelyett, hogy megpróbálnának jobbat csinálni, anyáznak. Minderre jön még ez a pártideológiai maszlag, az meg aztán végleg agyoncsapja az egészet...

A kultúrának piaca kell, hogy legyen, de nincs, mert az egyik fél játszani sem hajlandó, inkább duzzog. a máasik fél meg emiatt elszemtelenedik, és azt tol az arcodba, amit akar. ez van most.

Gabe 2007.11.15. 10:17:31

Small! Hányszor pályáztál már az NKA-nál? Én már sokszor, tehát nem duzzogva anyázok, hanem jogosan.
Amúgy az OM pl. taccsra tette idén a felsúőoktastási szakkönyvpályázatot (ad notam Oli bácsi könyvei), de erre pedgi van pénz (nyílt pályázatról nem tudok), a többi támogató meg puszira nem nagyon szokott pénzt adni, pályázatot meg nem nagyon láttam tőlük.
Tehát fuss neki még egyszer...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.15. 11:31:47

Smalladam, majd ha a süket szöveg helyett megválaszolod a Hírszerző támogatásaira vonatkozó korábbi kérdéseket, akkor okoskodj. Ráadásul miért kellene bárkinek fölösleges munkát végeznie, megaláztatnia magát, hogy a haverjaid elhajtsák egy fillér nélkül: merthogy akkor meg azt povedálnád, hogy azért, mert a te pályázatod szakmailag jobb volt.

Ne tegyél úgy, mintha azt hinnéd, hogy itt korrekt pályázati rendszer van, és főleg, a nálad okosabbakkal ne próbáld elhitetni...

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.15. 11:55:54

Nem gabe. Inkább főzök egy kávét, leülök a sarokba a kellemes melegben, és egyformán utálni kezdek mindenkit, aki valaha egy fillér állami pénzt is kapott, vagy sikerült a nyilvánosság elé kerülnie valami produkcióval.

Azonkívül elméleteket gyártok arról, hogy a szenny, amit elém tesznek, az vajon milyen hátsó liberális/konzervatív/szabadkőműves/kommunista összeesküvés része.

Ezen kívül viszont egy szalmaszálat sem fogok keresztbe tenni. nem gondolkozom új pályázati lehetőségeken, szponzorokon, nem veszek meg egy cédét sem, nem megyek el színházba, és nem ajánlom fel még az adóm egy százalékát sem. EZEKNEK?

Abba viszont azért fogok energiát fektetni, nem is keveset, hogy minden fórumon kifejtsem, hogy a többiek mind alávaló rohadékok, csalnak a PÉNZEMMEL, és még tehetségtelenek is, úgyhogy basszák meg!

Amúgy sem érdekel. A frusztráltság, a rengeteg ellenség felé fordított tömény utálat, meg az általános rosszérzet előbb utóbb valami pszichológiai eredetű betegséget fog nekem okozni, gyomorfekélyt, vagy rákot, aztán majd 49 évesen elvisz a szívroham.

Így lesz jobb hely Magyarország, most már meggyőztetek!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.15. 11:59:00

fiúk, meggyőztetek, hogy tényleg nem csak egy igazság vagyon... :D

Gabe 2007.11.15. 12:03:18

Adam, pont nem erről beszéltem, de válaszod(?) akár Ferenc atyánk szájából is hangozhatott volna...
Azért örülök, hogy jó újságíró módjára, ha érvelni kéne, akkor stilizálsz.

gloire 2007.11.15. 12:04:07

small, te hülyének nézel minket?
Egy évtizeddel hamarabb kezdtem, mint te.
Nekem ne mutasd már be, hogy mi megy.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.15. 15:16:11

Gabe, stilizálással kezdtem az egészet még a legelején. Figyelj, tökéletesen tisztában vagyok azzal, amit mondasz, a saját családomban is elég sokan vannak, akik ugyanezzel a problémával küzdenek a saját munkaterületükön.

A mutyizós, barátoknak osztogatós, kapkodós, gazdaságtalanul és pazarlóan működő támogatási rendszerrel szemben nekem sincsenek érveim. Már csak azért sem, mert ebből a szempontból ez sokkal messzebb vezető probléma, a kultúra ebből csak egy kis szelet.

Csupán annyi, hogy azt gondolom, nem az a megoldás, hogy ölbe tett kézzel játszom a sértődöttet, és várom, hogy majd egyszer jobb lesz. Ezzel nem muszáj egyetérteni.

Ráadásul ezt az egészet én teljesen jószándékból adtam elő, nem baszogatásból. Az hogy ebből megint ilyen "a nagyképű, kormány seggéből szónokló liberális akarja nekünk megmondani" dolog lett, nos ez sajnos nem engem minősít...

Amúgy meg Gyurcsány Ferencnek igaza van, amikor ilyeneket mond. A baj az, hogy az ő szájából ez annyira hiteles, mintha Magda Marinko szónokolna az emberi élet szentségéről.

gloire 2007.11.15. 16:08:43


"nem az a megoldás, hogy ölbe tett kézzel játszom a sértődöttet, és várom, hogy majd egyszer jobb lesz."

Ezt az ölbe tett kezet ezt honnan veszed?
Elég merész kijelentés csak úgy a világba, nicknevek felé.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.15. 16:34:15

a fentebb kibontakozott vitának számomra volt egy ilyen kicsengése, onnan veszem. Ha feltétlenül ragaszkodsz a didaktikus gyerekes szájbarágósdihoz, akkor azért ideírom, hogy nem hiszem azt, hogy a fenti nicknevek alatt rejtőző emberek nem csinálnak semmit, csak egyrészt általánosan is van egy ilyen hangulatról tapasztalatom, és kicsit itt is ezt az attitűdöt láttam megjelenni, amit már több alkalommal leírtam.

gloire 2007.11.15. 20:05:43

oké.folyt.köv.
süti beállítások módosítása