Tán rosszul jön ki, hogy éppen most említették meg egyik aranyköpését - ld. alább Szathmáry kollégát, de már rég akartam írni Magyarország leggazdagabb emberéről, Demján Sándorról. Nem is igazán róla, hanem arról a jelenségről, amit ő képvisel. Demján (nem csak ő, ld. Lex Mol) ugyanis az utóbbi időben nyíltan azt csinálja, amit milliárdosok máshol e térségben, de a fejlett nyugaton is régóta tesznek: befolyásolja a politikát, keményen. Sőt, talán a maga képére akarja alakítani a Magyarország Kft-t.
Amikor olyat mond, hogy Románia lehagyja még az évtizeden belül Magyarországot, pontosan tudja, hogy baromság. A román egy főre jutó GDP alig több, mint fele a magyarnak, (2006-os adat szerint Románia GDP-je 202 milliárd dollár, per fő csupán $9,100, Magyarországé $175 milliárd, $17,500 per fő) ezt a különbséget 3 év alatt szupermen sem hozná be.
Az üzenet lényege az, hogy tegyünk úgy, mint a románok, legyen teljesen szabad terepe az ország a befektetőknek. Szakszervezeti jogoknak nuku, zéró kormányzati ellenőrzés, közigazgatás lenullázása, stb. Mert ez a siker titka. Nem vagyok elég informált ahhoz, hogy megítéljem, igaza van-e, de ahhoz igen, hogy e csomó dolgot, ami ma Magyarországon és Európában történik (ld. a húszmilliós bevándorlás erőltetését gazdasági érdekből), ő és a hozzá hasonló milliárdosok-multik hajtanak. Botrányos dolog volt, ahogy egyes multik nyomták hárulról Gyurcsányt 2006-ban. De bejött az áremelések elhalasztása, a nemzetközi kritika minimalizásása, nem? Mit tehet a magyar jobboldal? Ellenállhatunk-e nekik, lehet-e, kell-e? Vagy ha már mindenképpen keményebb világ lesz, hogyan tudjuk megtartani a szolidaritás elemeit a rendszerekben? Szerintem ezek a kemény kérdések ma.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr96206030
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2007.10.24. 17:44:20
Románia fejlődése az elmúlt években igenis látványos. Nem hozzánk mérve, saját magukhoz mérve. Ha 1990-et vesszük a nulla pontnak és megnézzük saját magához mérve ki mit teljesített Románia már most nyert.
Demján egyébként erdélyi, pontosabban partiumi születésű. A szatmár megyei (judetul Satu Mare) Nagykároly (municipiul Carei) melletti Börvelyben (Berveni) született. Csak, hogy pc legyek ;-)
Demján egyébként erdélyi, pontosabban partiumi születésű. A szatmár megyei (judetul Satu Mare) Nagykároly (municipiul Carei) melletti Börvelyben (Berveni) született. Csak, hogy pc legyek ;-)
aristo · http://aristo.blog.hu/ 2007.10.24. 18:16:52
Demján Sándoron egyre inkább erőt vesz a "soros-szindróma". E lelki betegség lényege, hogy elszenvedője - miután megszedte magát - váteszként a közügyek pályájára lép. Teszi ezt két okból is, az egyik szakrális, a másik profán. A szakrális ok az, hogy aki pénzét gyanús spekulációknak köszönheti, melyekben nagy szerepet játszik a sors, vagy a szerencse, nem tudja nem úgy gondolni, hogy az Úr kiválasztottja ő és az Isteni kegy nyilván köz ügyeiben is az oldalán áll. A profán ok az, hogy ha nincs is Isten és mindezt magának köszönheti, akkor meg - értelemszerűen - lángész.
Eme szindrómának köszönhetjük Soros György hihetetlenül lapos és zavaros művét, melynek azon része melyeket nem Poppertől ollózott - pedig Popper sem piskóta, mikor a társadalommal kezd foglalkozni - olyan szimpla morálfilozófiai locsogásokat tartalmaznak, hogy a boldogult Wolf megnyalná mind a tíz ujját. Demján barátunk hasonló okokból, hasonló babérokra tör. Csak meg kell nézni, mikor a díj átadáskor magányos, olimposzi távolságban ül, egyedül páholyában, arcán zord kifejezéssel; az ítélkező Jupitert ábrázolták így. Gyönyörű kép ez: az egykori szatócs, a mai "ingatlanfejlesztő" (értsd: telekspekuláns) a fellegek fölött, alant pedig a szellemi élet "nagyjai", amint a seggét nyalják - Bosch ecsetjére méltó kép...
Eme szindrómának köszönhetjük Soros György hihetetlenül lapos és zavaros művét, melynek azon része melyeket nem Poppertől ollózott - pedig Popper sem piskóta, mikor a társadalommal kezd foglalkozni - olyan szimpla morálfilozófiai locsogásokat tartalmaznak, hogy a boldogult Wolf megnyalná mind a tíz ujját. Demján barátunk hasonló okokból, hasonló babérokra tör. Csak meg kell nézni, mikor a díj átadáskor magányos, olimposzi távolságban ül, egyedül páholyában, arcán zord kifejezéssel; az ítélkező Jupitert ábrázolták így. Gyönyörű kép ez: az egykori szatócs, a mai "ingatlanfejlesztő" (értsd: telekspekuláns) a fellegek fölött, alant pedig a szellemi élet "nagyjai", amint a seggét nyalják - Bosch ecsetjére méltó kép...
hiba 2007.10.24. 18:36:46
Azért nem venném egy kalap alá Sorost és Demjánt ha a vagyonból a társadalomba visszaforgatott pénz mennyiségét és minőségét nézzük, valamint a visszaforgatott pénz menedzselését vagy akár külsőségeit. De lehet, hogy elfogult vagyok és azt az angliai konferenciát köszi ezúton is Gyuri bácsi!
Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.10.24. 20:30:25
Agent Ungur kollega, az a helyzet, hogy Szathmáry úr álláspontját osztom. Tessék megnézni Romániát 1992-ben, 1996-ban, 2001-ben, 2004-ben és most!
Elég sokszor jártam ott a fenti időpontok között is, és állítom, hogy magyar mércével hajmeresztő a fejlődés. Az, hogy lehagynak-e minket, már nem kérdés. A kérdés az, hogy mikor. Én sem örülök neki, de ez van. Érdemes lenne néhány romániai magyar vendégmunkással is beszélgetni.
Demján pedig egy kimagaslóan sikeres üzletember, számtalan dolgot hozott létre Magyarországon, például az első igazán színvonalas áruházat a második világháború után (Skála) a hozzá tartozó munkakultúrával, innovációkkal. (Az áfészek is egy korabeli sikersztori volt.) Semmi köze Soroshoz, leszámítva hogy sok pénze van neki is. És hogy a maga képére akarja formálni az országot? Nem úgy tűnik egyelőre, de akkor már sokkal inkább ő, mint ez a sokszorosan megbukott, tehetségtelen és egymás sarába beleragadt politikai elit. Arra határozottan emlékszem, hogy a legutóbbi választási kampányban D. számos okos és fontos dolgot mondott, mindenkit figyelmeztetett, hogy mi vár ránk, ha beszopjuk az összpárti szociális demagógiát.
Szathmáry úr tudja, hogy Demján magyar állampolgárként született? (1943, Börvely - előbb ésa utóbb Berveni.)
Elég sokszor jártam ott a fenti időpontok között is, és állítom, hogy magyar mércével hajmeresztő a fejlődés. Az, hogy lehagynak-e minket, már nem kérdés. A kérdés az, hogy mikor. Én sem örülök neki, de ez van. Érdemes lenne néhány romániai magyar vendégmunkással is beszélgetni.
Demján pedig egy kimagaslóan sikeres üzletember, számtalan dolgot hozott létre Magyarországon, például az első igazán színvonalas áruházat a második világháború után (Skála) a hozzá tartozó munkakultúrával, innovációkkal. (Az áfészek is egy korabeli sikersztori volt.) Semmi köze Soroshoz, leszámítva hogy sok pénze van neki is. És hogy a maga képére akarja formálni az országot? Nem úgy tűnik egyelőre, de akkor már sokkal inkább ő, mint ez a sokszorosan megbukott, tehetségtelen és egymás sarába beleragadt politikai elit. Arra határozottan emlékszem, hogy a legutóbbi választási kampányban D. számos okos és fontos dolgot mondott, mindenkit figyelmeztetett, hogy mi vár ránk, ha beszopjuk az összpárti szociális demagógiát.
Szathmáry úr tudja, hogy Demján magyar állampolgárként született? (1943, Börvely - előbb ésa utóbb Berveni.)
Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2007.10.24. 20:44:16
Nem tudtam, hogy 43-ban született.
Nem tisztem nekem sem védeni Demjánt, de én most már nagyon örülnék egy olyan "országformálónak", aki nem szociális demagógiával tömné a fejünket, hanem talpra akarná állítani ezt a "kurvaországot".
Nem tisztem nekem sem védeni Demjánt, de én most már nagyon örülnék egy olyan "országformálónak", aki nem szociális demagógiával tömné a fejünket, hanem talpra akarná állítani ezt a "kurvaországot".
dowNLoad 2007.10.24. 21:09:46
Soros tényleg más, mert ő része az NWO-nak, lásd az előrelátó lépéseit, amikor mindkét esélyes lovat megteszi, így ő biztos nyer. (mi meg bukunk) Azért őt is megkérdezném, hogy nem tudja-e hol van a 2002-óta felvett 20-30MILLIÁRD USD államadósság, lehet jobban tud kutatni-keresni mint veresjani. Én személy szerint egy náci fasiszta rasszista pénzügyminisztert szeretnék, azok valahogy jók a gazdaságban, de nem engedném hogy fajüldözzön, így rendben lennénk. (lásd Chile, DélAfrika, Német birodalomi, Olasz gazdasági eredményeket, amikor jobboldali vezetésük volt)
Bozót.harcos 2007.10.24. 22:30:46
Románia ellentmondásos fejlődésen megy keresztül. Egyrészt hihetetlen dinamikus megugrás következett be az elmúlt időszakban, főleg önmagukhoz képest. Sokkal hátrébbról és sokkal később indultak, mint mi. Magyar szemmel különösen szembeötlő a felzárkózás, mert nem sokkal ezelőttig Ártándnál konkrétan Ázsia kezdődött (a 90-es évek végének Romániája gyakorlatilag nem sokban különbözött a 89-estől.) A románok kb. most tartanak ott, mint mi a 90-es évek második felének boomjával: privatizálnak, megjelent egy ilyen-olyan középosztály, van vásárlóerő, eltűnt a Daciák jelentős része. Fejlődnek valamit munkakultúrában és vendéglátásban is, sokszor a magyarországi turistáktól ellustult székely vendéglátás rovására. Valljuk be, az eredmények elismerésre méltóak, mert nem gondoltuk volna róluk.
Ennek a fejlődésnek azonban megvannak a korlátai. Elsősorban a demográfia. A mai otthonélő román lakosság jelentős része a hazautalásokból él. Minimum 2,5 millió román dolgozik Nyugat-Európában (2007 első újszülöttje Olaszországban és Spanyolországban is román volt). A hazautalások lassan elkezdenek apadni, mert a családegyesítések miatt lassan már csak a nagyi lesz otthon, de ő sem él sokáig. Aki kimegy dolgozni, nem akar hazamenni a mocsokba, Tulcea-külsőre. A bukaresti olasz nagykövetségen nem tartózkodási vízumkérelmekért, hanem állampolgárságiakért állnak hosszú sorokba. Asszimilálódnak, rohadtul szégyellik románságukat, meg sem akarnak szólalni a nyelvükön (saját tapasztalat, Brüsszel). Olaszországban pl. frankó kis románellenes xenofóbia kerekedett az elmúlt egy évben, miután a római polgárok testközelből megismerték a tejtestvéreket. Pár hete Basescu maga kongatta meg a vészharangokat, amikor egy konferencián elhangzot, hogy a mai tendenciákat extrapolálva a század második felére a mai 21,5-ről 8 millióra csökken Románia lakossága. Az pedig bizony szarabb tendencia, mint a miénk.
Hosszú voltam, uff.
Ennek a fejlődésnek azonban megvannak a korlátai. Elsősorban a demográfia. A mai otthonélő román lakosság jelentős része a hazautalásokból él. Minimum 2,5 millió román dolgozik Nyugat-Európában (2007 első újszülöttje Olaszországban és Spanyolországban is román volt). A hazautalások lassan elkezdenek apadni, mert a családegyesítések miatt lassan már csak a nagyi lesz otthon, de ő sem él sokáig. Aki kimegy dolgozni, nem akar hazamenni a mocsokba, Tulcea-külsőre. A bukaresti olasz nagykövetségen nem tartózkodási vízumkérelmekért, hanem állampolgárságiakért állnak hosszú sorokba. Asszimilálódnak, rohadtul szégyellik románságukat, meg sem akarnak szólalni a nyelvükön (saját tapasztalat, Brüsszel). Olaszországban pl. frankó kis románellenes xenofóbia kerekedett az elmúlt egy évben, miután a római polgárok testközelből megismerték a tejtestvéreket. Pár hete Basescu maga kongatta meg a vészharangokat, amikor egy konferencián elhangzot, hogy a mai tendenciákat extrapolálva a század második felére a mai 21,5-ről 8 millióra csökken Románia lakossága. Az pedig bizony szarabb tendencia, mint a miénk.
Hosszú voltam, uff.
Szmöre 2007.10.24. 23:02:13
Eléggé leegyszerűsítő volna a Demján-féle embereket egyetlen motiváció (a politika befolyásolása) felől leírni. És ha szeretné befolyásolni, akkor mi van? Az elmúlt pár év rendkívül káros mellékhajtása a Fidesz-körüli berkekben az, hogy az emberkéknek fogalmuk sincs a magánszféra működéséről, s ezt szeretik becsomagolni mindenféle karvalytőkés és antikommunista mázba. Ez még akkor is így van, ha nagyon sokan valóban az államtól loptak és valóban hálózati kapcsolataik révén gazdagodtak meg.
Nem vagyok elájulva Demján műveitől, de ő legalább hátradőlhet, letett valamit az asztalra. S eképpen azt a luxust is megengedheti magának, hogy megszólaljon néha az ország állapotát illetően.
Nem vagyok elájulva Demján műveitől, de ő legalább hátradőlhet, letett valamit az asztalra. S eképpen azt a luxust is megengedheti magának, hogy megszólaljon néha az ország állapotát illetően.
Krapulax 2007.10.24. 23:40:04
Közügyekben való megszólalás legmarkánsabb példája Széles Gábor. Csak az nem egészen világos, hogy mit is akar mondani.
Először gazdasági televíziót akart, talán a jobboldali berkek Szmöre általi beidegződéseit felszámolandó. Most viszont úgy tünik, hogy az EchoTV lesz a rovásírásos, a HírTV pedig a közép. Csak sajnos bizonyos megváltoztathatatlan okok miatt nem fog sikerülni a helycsere, és mindketten beesnek majd a két szék közé.
Először gazdasági televíziót akart, talán a jobboldali berkek Szmöre általi beidegződéseit felszámolandó. Most viszont úgy tünik, hogy az EchoTV lesz a rovásírásos, a HírTV pedig a közép. Csak sajnos bizonyos megváltoztathatatlan okok miatt nem fog sikerülni a helycsere, és mindketten beesnek majd a két szék közé.
Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.10.25. 00:01:34
download: szerintem a 20-30 mrd USD-t nem Demjánnál kell keresni.
dowNLoad 2007.10.25. 10:27:20
Nem nála, hanem vele kerestetném, verejanit meg elhajtanám a pics@ba.
AgentUngur 2007.10.25. 10:46:57
Románia fejlődése magához képest látványos, már nem a harmadik világ. 99 után nemrég jártam megint Bukarestben, a reptér még mindig röhögőgörcs, de már nem egy nagy budira emlékeztet, tény. A városből eltüntek a kutyafalkák, tény. De ettől 3 év alatt nem hagyják le Magyarországot. Demján azért provokál, hogy a reformok elfogadására serkentse az országot. Én nem kritizáltam őt, nem mondtam értékítéletet. Csak annyit, hogy számolni kell a hozzá hasonlókkal minden komoly politikai erőnek. OV egyébként ezt is teszi, de a multik így is egyértelműen Fletó pártján állnak. És ez nem jó.
Toma 2007.10.25. 13:41:40
DonwNLoad!
A Heti Válasz egyik 2006 nyarán megjelent számában pont volt egy cikk arról hogy mire ment el az államadósság növekedése. Szerző nevére sajnos nem emlékszem, az maradt meg, hogy a 2002 nyara - 2004 vége közti időszakot nézte. Neki az jött ki, hogyha az államadósságból levonjuk azt amit Gyurcsány emlegetni szokott (megemelt fizetések, nyugdíjak, családi pótlék, autópályaépítkezés) + amit nem (kamatterhek, Gripenbérlet stb) akkor még 1000 milliárd Ft-ről kell számot adnia Gyurcsánynak. És 2004 vége óta már majdnem 3 év telt el :(
A Heti Válasz egyik 2006 nyarán megjelent számában pont volt egy cikk arról hogy mire ment el az államadósság növekedése. Szerző nevére sajnos nem emlékszem, az maradt meg, hogy a 2002 nyara - 2004 vége közti időszakot nézte. Neki az jött ki, hogyha az államadósságból levonjuk azt amit Gyurcsány emlegetni szokott (megemelt fizetések, nyugdíjak, családi pótlék, autópályaépítkezés) + amit nem (kamatterhek, Gripenbérlet stb) akkor még 1000 milliárd Ft-ről kell számot adnia Gyurcsánynak. És 2004 vége óta már majdnem 3 év telt el :(
gloire 2007.10.25. 15:04:56
Toma, én annakidején egy sörözgetéses beszélgetés alkalmával,
a telefonommal számoltam ki, és ugyan erre jutottam:
pont a fele nincs meg!
天
dowNLoad 2007.10.25. 15:55:34
Tehát van 1000 Milliárdos az országban??? (akikről nem tudunk) Nincs annyi villanyoszlop, mi legyen velük?
dowNLoad 2007.10.25. 15:59:31
Nem kell ide se Demján, se Fletó, lehet elég lenne ha nem tünne el a lóvé?? Romániában hogy állnak az államadóssággal? Ott is tűnik el nyomtalanul 1000Milliárd?? Lehet, hogy erre értette Demján a fejlődést?
RoFä 2007.10.25. 19:59:14
AgentUngur 2007.10.25. 10:46:57
Most akkor tisztességes nemzeti oldalas szereti Demjánt (Csányit, Szélest) vagy nem szereti?
Mennyivel jobb a magyar nagykapitalista, mint a multi? Mennyivel jobb munkaadó? Mennyivel több pénzt forgat vissza a gazdaságba? Más, jobb munkakultúrát követel meg?
Büszkének kell lennünk a magyar nagytőkés esetleges tőkeexportjára (OTP elsősorban), vagy anyáznunk, mert kiviszi a pénzt?
Szerintem ezek fontos kérdések.
Most akkor tisztességes nemzeti oldalas szereti Demjánt (Csányit, Szélest) vagy nem szereti?
Mennyivel jobb a magyar nagykapitalista, mint a multi? Mennyivel jobb munkaadó? Mennyivel több pénzt forgat vissza a gazdaságba? Más, jobb munkakultúrát követel meg?
Büszkének kell lennünk a magyar nagytőkés esetleges tőkeexportjára (OTP elsősorban), vagy anyáznunk, mert kiviszi a pénzt?
Szerintem ezek fontos kérdések.
RoFä 2007.10.25. 20:01:59
dowNLoad 2007.10.25. 15:59:31
Meglesz az fiam, csak keresni kell. :D Nálam tuti nincs.
Adjatok már be pár linket. Na jó, olyan is lehet, ami nem Hetiválasz. Tényleg!
Egyébként tegye fel a kezét, aki az elmúlt öt évben legalább részlegesen végigolvasott egyetlen költségvetési törvényt...
Meglesz az fiam, csak keresni kell. :D Nálam tuti nincs.
Adjatok már be pár linket. Na jó, olyan is lehet, ami nem Hetiválasz. Tényleg!
Egyébként tegye fel a kezét, aki az elmúlt öt évben legalább részlegesen végigolvasott egyetlen költségvetési törvényt...
Istvan 2007.10.25. 21:04:20
Hala, az uvegzseb programnak :-P , lehet latni, hogy hol a penz, csak egy kicsit kutatni kell utana, mert nem verik nagydobra.
Pl.:
Jedlik Ányos program támogatott pályaművei kozott:
www.nkth.gov.hu/main.php?folderID=486&articleID=4962&ctag=articlelist&iid=1
A James Joyce életmű magyar szövegkorpuszának kialakítása; a magyar Joyce-recepció hozzáigazítása a nemzetközi eredményekhez és trendekhez MTA Irodalomtudományi Intézet
24 000 000Ft
En nem sajnalom szegeny ehenkorasz bolcseszektol azt a 24 millat, csak hat a palyazat kiirasaban ez szerepelt:
www.nkth.gov.hu/main.php?folderID=478&articleID=4492&ctag=articlelist&iid=1
"A program célja a modern társadalom megvalósítását szolgáló, felhasználás orientált kutatás-fejlesztések támogatása, valamint a tudományos kutatás és technológiai innováció szakpolitikai megalapozása."
valamint
"B. alprogram: Modern társadalom
Az alprogram a társadalmi kihívások újszerű, komplex megoldásait a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapról szóló 2003. évi XC. törvény 8.§ (2) bekezdésének d) jogcíme alapján az alábbi témakörökben támogatja:
a technológiai innovációt befolyásoló és az azt kísérő tényezők vizsgálata
műszaki, közgazdasági és társadalomtudományi elemzések, tanulmányok a társadalmi változások versenyképességre, növekedésre és életminőségre gyakorolt hatásáról
az innovációhoz kapcsolódó szakpolitikák kialakítását segítő és a döntéseket támogató tanulmányok és koncepciók, -beleértve a K+F területeken a nők és férfiak esélyegyenlőségének témakörét
a magyar tudomány nemzetközi beágyazódását és versenyképességét erősítő szociál- és humántudományi elemzések.
"
Na most ezekutan James Joyce elemze hogyan segiti elo a " társadalmi kihívások újszerű, komplex megoldásait", azt en nem tudom...
Ha valaki emlexik a madarinfluenza elleni vakcina kifejlesztesere szant 2 milliard forintos palyazat ketnapos hatarideju kiirasara majd visszavonasara, az kutakosson az uvegzsebben, es nezze meg, hogy ki nyert mikor es mekkora osszeget. Segitek, innen kell elindulni:
www.nkth.gov.hu/main.php?folderID=486
Kozben fogtok mas szep erdekes dolgot talalni. Erre szoktam mondani, hogy milyen szep az elet, vernyomasnovelo gyogyszerre mar nem kell penzt kolteni :)
Pl.:
Jedlik Ányos program támogatott pályaművei kozott:
www.nkth.gov.hu/main.php?folderID=486&articleID=4962&ctag=articlelist&iid=1
A James Joyce életmű magyar szövegkorpuszának kialakítása; a magyar Joyce-recepció hozzáigazítása a nemzetközi eredményekhez és trendekhez MTA Irodalomtudományi Intézet
24 000 000Ft
En nem sajnalom szegeny ehenkorasz bolcseszektol azt a 24 millat, csak hat a palyazat kiirasaban ez szerepelt:
www.nkth.gov.hu/main.php?folderID=478&articleID=4492&ctag=articlelist&iid=1
"A program célja a modern társadalom megvalósítását szolgáló, felhasználás orientált kutatás-fejlesztések támogatása, valamint a tudományos kutatás és technológiai innováció szakpolitikai megalapozása."
valamint
"B. alprogram: Modern társadalom
Az alprogram a társadalmi kihívások újszerű, komplex megoldásait a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapról szóló 2003. évi XC. törvény 8.§ (2) bekezdésének d) jogcíme alapján az alábbi témakörökben támogatja:
a technológiai innovációt befolyásoló és az azt kísérő tényezők vizsgálata
műszaki, közgazdasági és társadalomtudományi elemzések, tanulmányok a társadalmi változások versenyképességre, növekedésre és életminőségre gyakorolt hatásáról
az innovációhoz kapcsolódó szakpolitikák kialakítását segítő és a döntéseket támogató tanulmányok és koncepciók, -beleértve a K+F területeken a nők és férfiak esélyegyenlőségének témakörét
a magyar tudomány nemzetközi beágyazódását és versenyképességét erősítő szociál- és humántudományi elemzések.
"
Na most ezekutan James Joyce elemze hogyan segiti elo a " társadalmi kihívások újszerű, komplex megoldásait", azt en nem tudom...
Ha valaki emlexik a madarinfluenza elleni vakcina kifejlesztesere szant 2 milliard forintos palyazat ketnapos hatarideju kiirasara majd visszavonasara, az kutakosson az uvegzsebben, es nezze meg, hogy ki nyert mikor es mekkora osszeget. Segitek, innen kell elindulni:
www.nkth.gov.hu/main.php?folderID=486
Kozben fogtok mas szep erdekes dolgot talalni. Erre szoktam mondani, hogy milyen szep az elet, vernyomasnovelo gyogyszerre mar nem kell penzt kolteni :)
dowNLoad 2007.10.26. 00:31:32
Aztakurv@, milyen gazdagok és hülyék vagyunk!
Toma 2007.10.26. 09:54:29
Őszinte vallomással tartozom. Az eltünt pénzből legalább 1 millió nálam volt. 2003 ás 2006 között sac/kb. ennyit kaptam kézhez mint közalkalmazott, béren kívüli jutattások formájában. A pénzt elköltöttem, amiről kellett számlát adtam. Már csak 999.999 milliót kell megtalálni.
És mindenkit megnyugtatok, ebben az évben már csak fizetést kapunk.
RoFä
A tőkeexport idővel hozzánk visszaáramló nyereséggé fog válni. A nagy kérdés az, hogy a külföldre befektető magyar Rt-k részvényesei között mennyi a magyar állampolgár. Kik kapják az osztalékot?
És mindenkit megnyugtatok, ebben az évben már csak fizetést kapunk.
RoFä
A tőkeexport idővel hozzánk visszaáramló nyereséggé fog válni. A nagy kérdés az, hogy a külföldre befektető magyar Rt-k részvényesei között mennyi a magyar állampolgár. Kik kapják az osztalékot?
Devil Inside 2007.10.26. 12:21:54
AgentUngur!
"Demján azért provokál, hogy a reformok elfogadására serkentse az országot."
Szinte biztos vagyok benne, hogy nem erre gondolt.
Az biztos, hogy kapitalistaként értelmezi a világot, de a "reformok"-nak és a jelenleg látható hatásaiknak nem sok köze van ehhez. (Persze a "reformokat" támogató masszívan dogmatikus elméleti közgazdászok és politikusok szerint ez piaci meg versenyszerű meg nem tudom még milyen buzzwordöket mondanak rá, csak akinek nem az állami megrendelések jelentik a piacot és a versenyt, az pontosan tudja, hogy hülyék vagy hazudnak.)
Demján sokkal inkább a gazdasági növekedésünkre ("növekedés"?) gondolhatott ill. a vállalkozások szempontjából meglehetősen mostoha környezetre - amiről politikusi szinten persze csak a duma megy folyamatosan. (Roppant bürokratikus ügyintézés, de legalább átláthatatlan adózási rendszer a munkaerőt terhelő magas járulékos költségekkel. Miközben az oktatásüggyel is annyit foglalkozik szakmailag a kormány, hogy hol lehet még megtakarítani benne pénzt.)
"Demján azért provokál, hogy a reformok elfogadására serkentse az országot."
Szinte biztos vagyok benne, hogy nem erre gondolt.
Az biztos, hogy kapitalistaként értelmezi a világot, de a "reformok"-nak és a jelenleg látható hatásaiknak nem sok köze van ehhez. (Persze a "reformokat" támogató masszívan dogmatikus elméleti közgazdászok és politikusok szerint ez piaci meg versenyszerű meg nem tudom még milyen buzzwordöket mondanak rá, csak akinek nem az állami megrendelések jelentik a piacot és a versenyt, az pontosan tudja, hogy hülyék vagy hazudnak.)
Demján sokkal inkább a gazdasági növekedésünkre ("növekedés"?) gondolhatott ill. a vállalkozások szempontjából meglehetősen mostoha környezetre - amiről politikusi szinten persze csak a duma megy folyamatosan. (Roppant bürokratikus ügyintézés, de legalább átláthatatlan adózási rendszer a munkaerőt terhelő magas járulékos költségekkel. Miközben az oktatásüggyel is annyit foglalkozik szakmailag a kormány, hogy hol lehet még megtakarítani benne pénzt.)
Istvan 2007.10.26. 16:29:08
Na, akkor sugok, jo?
Itt van a megoldas:
www.nkth.gov.hu/main.php?folderID=486&articleID=4517&ctag=articlelist&iid=1
Az influenza „A” vírus okozta pandémia elleni védekezés K+F feladatai Omninvest Development Kft.
2 000 000 (E Ft!)
A dontes 2006 februar 24-en szuletett meg, amlekeztetoul, a botranyos kiiras 2005 december 18-an jelent meg, 21-ei beadasi hataridovel.
Ami rettenetesen 'aranyos':
„Az Influenza „A” vírus okozta pandémia elleni védekezés K+F feladatai” témakörben 2005. 12. 19-én hivatalosan meghirdetett pályázat beadási határidejét 2006. 01. 19. 12:00 óráig meghosszabbítja. A megadott eredeti határidő rövidsége ugyanis felveti annak a lehetőségét, hogy a pályázati felhívás nem juthatott el megfelelő időben valamennyi érintetthez.
www.nkth.gov.hu/main.php?folderID=478
Itt van a megoldas:
www.nkth.gov.hu/main.php?folderID=486&articleID=4517&ctag=articlelist&iid=1
Az influenza „A” vírus okozta pandémia elleni védekezés K+F feladatai Omninvest Development Kft.
2 000 000 (E Ft!)
A dontes 2006 februar 24-en szuletett meg, amlekeztetoul, a botranyos kiiras 2005 december 18-an jelent meg, 21-ei beadasi hataridovel.
Ami rettenetesen 'aranyos':
„Az Influenza „A” vírus okozta pandémia elleni védekezés K+F feladatai” témakörben 2005. 12. 19-én hivatalosan meghirdetett pályázat beadási határidejét 2006. 01. 19. 12:00 óráig meghosszabbítja. A megadott eredeti határidő rövidsége ugyanis felveti annak a lehetőségét, hogy a pályázati felhívás nem juthatott el megfelelő időben valamennyi érintetthez.
www.nkth.gov.hu/main.php?folderID=478
dowNLoad 2007.10.26. 23:32:46
Ez nem az a madárinfluenzás iraki magáncég, a rettentő sötét ügyeivel???
Istvan 2007.10.26. 23:43:50
dehogynem...
Volt is botrany, hogy elore le volt vajazva, hogy 2 milliard Ft-t fognak kapni, volt is botrany belole, hogy december 19-en kiirtak a palyazatot december 21-ei beadasi hataridovel. Az NKTH honlapjan a mai napig fent van a pofatlansag teteje, ld, elozo commentem: " A megadott eredeti határidő rövidsége ugyanis felveti annak a lehetőségét, hogy a pályázati felhívás nem juthatott el megfelelő időben valamennyi érintetthez". Ugyhogy meghosszabbitottak a palyazati idot, az uj hatarido januar 19 lett, hogy a felhivas eljusson "időben valamennyi érintetthez", majd ezekutan termeszetesen az a ceg nyert -- csodak csodajara -- amelyikrol azt csiripeltek a madarak, hogy le van zsirozva, hogy ok nyerik ezt a palyazatot.
'Szal itt tunik el a penz, egy milliardocska ide, ketmilliardocska oda...
Eleg bo a slepp, allhat vagy ugy 20-30 ezer emberbol, legalabbis amennyi ralatasom van (es azert van ralatasom...)
Volt is botrany, hogy elore le volt vajazva, hogy 2 milliard Ft-t fognak kapni, volt is botrany belole, hogy december 19-en kiirtak a palyazatot december 21-ei beadasi hataridovel. Az NKTH honlapjan a mai napig fent van a pofatlansag teteje, ld, elozo commentem: " A megadott eredeti határidő rövidsége ugyanis felveti annak a lehetőségét, hogy a pályázati felhívás nem juthatott el megfelelő időben valamennyi érintetthez". Ugyhogy meghosszabbitottak a palyazati idot, az uj hatarido januar 19 lett, hogy a felhivas eljusson "időben valamennyi érintetthez", majd ezekutan termeszetesen az a ceg nyert -- csodak csodajara -- amelyikrol azt csiripeltek a madarak, hogy le van zsirozva, hogy ok nyerik ezt a palyazatot.
'Szal itt tunik el a penz, egy milliardocska ide, ketmilliardocska oda...
Eleg bo a slepp, allhat vagy ugy 20-30 ezer emberbol, legalabbis amennyi ralatasom van (es azert van ralatasom...)
Istvan 2007.10.31. 09:47:04
Aszongya az NKTH uj elnoke, hogy evi 50-60 milliard tunik el az NKTH-n keresztul:
index.hu/tech/tudomany/partos6023/
Ez hat ev alatt 300 - 360 milliard, ugyhogy akkor mar csak (csak... [sigh]) a maradek 640-700 milliard forintot kellene megkeresni. De ne aggodjunk, megvan az is, es merget lehet ra venni, hogy hasonlo dilettantizmus es haveroknak valo osztogatas miatt uszott el az is.
index.hu/tech/tudomany/partos6023/
Ez hat ev alatt 300 - 360 milliard, ugyhogy akkor mar csak (csak... [sigh]) a maradek 640-700 milliard forintot kellene megkeresni. De ne aggodjunk, megvan az is, es merget lehet ra venni, hogy hasonlo dilettantizmus es haveroknak valo osztogatas miatt uszott el az is.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.31. 09:55:00
Istvan 2007.10.31. 09:47:04:
"Aszongya az NKTH uj elnoke, hogy evi 50-60 milliard tunik el az NKTH-n keresztul:"
Nem tűnik el az. Nagy részét előre leosztják a komoly játékosoknak, mint MOL és Richter. Ezek valóban kutatás-fejlesztésre is fordítják, bár megtérülési számaim nincsenek.
Ők a mi kis Nokiáink, ha úgy tetszik. Kicsi, ványadt, de a mienk.
A maradék minden évben csupán néhány milliárd Ft, ezen veszekszenek a többiek. Rossz években, mint a mostani, nyilvános pályázatokra ezért nem is marad. Még lábon elviszik a bennfentesek az egész támogatást.
Az osztásnak csak kisebb része korrupt, bár van olyan is. Évi 2-3 milliárdot osztanak szét csókosoknak.
"Aszongya az NKTH uj elnoke, hogy evi 50-60 milliard tunik el az NKTH-n keresztul:"
Nem tűnik el az. Nagy részét előre leosztják a komoly játékosoknak, mint MOL és Richter. Ezek valóban kutatás-fejlesztésre is fordítják, bár megtérülési számaim nincsenek.
Ők a mi kis Nokiáink, ha úgy tetszik. Kicsi, ványadt, de a mienk.
A maradék minden évben csupán néhány milliárd Ft, ezen veszekszenek a többiek. Rossz években, mint a mostani, nyilvános pályázatokra ezért nem is marad. Még lábon elviszik a bennfentesek az egész támogatást.
Az osztásnak csak kisebb része korrupt, bár van olyan is. Évi 2-3 milliárdot osztanak szét csókosoknak.
dowNLoad 2007.10.31. 10:17:22
Ne b@sszál már fel, a MOL kap így fejlesztési pénzt? Mintha nem lenne neki 100X annyi saját pénze fejlesztésre, ha akarná? Mit is fejleszt? Elektromos autót? A T-COM nem kap innen pénzt, hogy találják ki a telefonközpontot?
Istvan 2007.10.31. 13:10:10
En sem hinnem, hogy a MOL es a Richter tulsagosan sok penzt kapna kozvetlenul. Kozvetve biztosan, hiszen egy csomo konzorciumban benne vannak (mondjuk en csak az Egisrol es a Richterrol tudok), de itt is a konzorcialis partnerek is sok penzt visznek el, es meg ez is hatekonytalan. Ennel joval nagyobb penzeket kapnak a Partos altal is emlitett maffia-cegek, akik kifejezetten ilyen palyazati penzek lenyulasara szakosotak. Jo, persze ugy ertem, hogy egy-egy ceg nem kap rettenetesen sokat, de sok ilyen ceg van, es sokszor kapnak ilyen penzeket. Neveket nem akarok mondani, mert hatha elut egy auto ma este, de nezzetek meg a kozbeszerzes nelkuli rendeleseket a gazdasagi miniszteriumnal, az ott felsorolt cegeknek egy resze is utazik innovacios penzekben.