Az én titkosszolgálati miniszterem
2007. október 02. írta: TuRuL_2k2

Az én titkosszolgálati miniszterem


Mindenki legkedvesebb titkosszolgálatokat felügyelő minisztere, Szilvásy György rátelefonált Topolánszky Ákosra, hogy ellássa jótanácsokkal korábbi beosztottját, miről kéne nyilatkoznia és miről nem. Stratégiai gondolkodású közszolgaként nem feledkezett meg a lehetséges szcenáriók vázolásáról sem.
Jó kezekben az ország, jó kezekben a titkosszolgálatok.

Update: Hirschler Richárdot, a HVG Online főszerkesztőjét is felhívta a mobilján a Szilvásy-adminisztráció a Topolánszky-interjú okán. (Legalább) 5 órája nem tudjuk, miért miniszter még Szilvásy György. Önnek nem hiányzik a válasz?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr79183205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

politicus · http://ufi.blog.hu 2007.10.02. 08:25:43

Ide is postolni akartam, de megelőztél..

Íme a szó szerinti leirat:

politika.blogter.hu/?post_id=194475

medve 2007.10.02. 09:21:01

Nem mindegy? A lényeg: vesszen Orbán és jöjjenek a csoda-reformok.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.10.02. 10:15:01

csak azt kerem, ne beszeljunk egyszerre!!!!

egyebkent Richelieu outfitben is jol mutatna az ur.

Le Tagad 2007.10.02. 10:20:33

Szilvásy elvtárs, könnyebb lenne Moszkvában ugye, ott már Topolánszkynak ajándék eltünés v golyó járna. Itt marad a nyilt zsarolás. Szép.

Az éjszakai vallomások átirását hogy intézik?

bugris 2007.10.02. 10:30:22

Jaja, nem is értem mi a probléma. Hiszen közé is lövethetett volna.

Bozót.harcos 2007.10.02. 10:42:34

Kedves Szárnyas!
Remélem benézel ebbe a topikba is. Várom a magyarázatodat a demokratikus baloldalról és az aljas hamaszista Orbánról. Szilvásy eljárása modern, európai értelemben vett eljárás, ugye?

nénike · http://mandiner.hu 2007.10.02. 10:49:36

A tegnapi Az este műsorának is ő volt a vendége. Az ottani mondókája újabb megvilágítását adja a sztorinak. Merthogy szerinte Topolánszky nem is mondott olyanokat az újságírónak, amik aztán a HVG-ben megjelentek. Nem is lenne titokminiszter, ha nem tudná, hogy mi az, ami az interjú során elhangzott ugye.

Mv.: - Az Este vendége Szilvásy György, tárca nélküli miniszter, jó estét kívánok miniszter úr. Hogyha Topolánszky államtitkár úr fenyegetésnek élte meg azt a telefonbeszélgetést, akkor meg kell, hogy kédezzem, hogy megfenyegette-e Topolánszky urat?
Szilvásy György, titkosszolgálati miniszer: - Nem, de még mielőtt erre részletesebben válaszolnék, hadd védjem meg Topolánszky urat egy másik összefüggésben a bejátszás során olyan szavakat adtak a szájába, amit ő szerintem nem mondott.
Mv.: - Mégpedig?
Sz.Gy.: - Hát azt, hogy bevezettem volna egy olyan rendszert, ami kettős ellenőrzést, ami megszűrte volna a pályázókat még mielőtt elkezdte volna a szakmai zsűri bírálni. Ő ilyet nem mondott, de, ha mondott volna, ez már oylan órási hazugság lenne, hogy minden szakértő csak mosolyogna rajta.


Csak, ha ez tényleg csupán a zsurnaliszta szines fantáziájának eredménye, akkor miért nem Pelle Jánosra telefonált rá?

medve 2007.10.02. 10:52:07

Bozót!

Igazán kiírthatnád a bokrokat a szemed előtt, és akkor te is meglátnád: a tét: fasizmus vagy reform. Ha egy titkosszolgálati mniszter felhív valakit és elmondja neki: fogd be a pofád, vagy furcsa dolgok derülnek ki rólad, akkor mindezt a jó ügyért teszi.

Meg Bozót, mit számít, hogy az NBH főnök 5 évet Moszkvában tanult (myilván ezekben a körörkben ez patyolattisztaságot jelent), Szárnyas megmondta: a lényeg Pozsgay, meg te is voltál úttörő, tehát kussss.

medve 2007.10.02. 10:56:08

Szemét M1. Még hogy ez a szent ember fenyegetőzne. Csak nézzetek rá. Amúgy a Közgáz volt KISZ-titkára (az utolsó), de nekünk kussss, mi is voltunk úttörők!!!

dowNLoad 2007.10.02. 11:50:43

Ezt megszívtuk, b@lfasz antaljóska, köszönjük , kb. akkor volt az utolsó esélye az országnak, hogy normális hellyé váljon, de ahhoz normális emberek kellettek volna. Ez feloldhatatlan ellentmondás: egy elmeosztályon csak hülyék vannak, tehát rábízod a skizofrénekre a diliházat, csináljanak belőle hotelt??? Ez sikerült helyette. Vagy kellett volna külföldre távozott magyarokat hívni, vagy előkeresni a legkevésbé skizofrén pszichopata egyedeket, de nem - helyette a kinyitották a zárt osztályt, és levették a kényszerzubbonyt hannibál kannibálékról??? (az egész csapat itt van, megismerik egymást, a zárt osztályon nagy haverok lettek, kipróbált ápoltak,de hol vannak az ápolók???)

hiba 2007.10.02. 12:00:20

Nem Topolánszky volt az az államtitkár akit egy ideig zászlóra varva lobogtattak, hogy lám-lám mi nem cseréltük le a Zorbánkormány minden államtitkárát, a jó szakembereket megtartottuk? Gondolták drogügyben nem kavarhat be nekik, aztán mégiscsak. Ugyanilyen beépített ember volt anno Szilvásy, csodálkoznék, ha nem védte volna le magát Topolánszky lehetséges támadásai ellen.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.02. 12:02:08

ez a balfasz antaljóskázás elég rossz szöveg.

Toma 2007.10.02. 12:47:08

DowNLoad!

Légyszi írd le, hogy mit kellett volna tennie Antall Józsefnek.
A kommunistalanításhoz két út vezetett volna.
1. 2/3-os törvénnyel elvenni meghatározott posztok (Pb-tag, Kb-tag, minisztertanács tagja stb., stb.) betöltőinek választójogát.
2. Pogromosztagok.

Az elsőnél kérdés, hogy az SzDSz együttműködött volna-e.
A másodikat meg, nagyon helyesen, NEM AKARTUK.

Toma 2007.10.02. 13:23:04

DowNLoad!

Légyszi írd le, hogy Antall Józsefnek mit kellett volna tennie.
A kommunistalanításhoz két út vezetett volna.
1. 2/3-os törvénnyel megvonni a választójogot bizonyos pártállami tisztségek betöltőitől (PB-tagok, KB-tagok, miniszterek stb., stb)
2. Pogromosztagok

Az 1-nél kérdés, hogy az SZDSZ és az alkotmánybíróság ezt támogatta volna-e.
A 2-at, helyesen, NEM AKARTUK.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.10.02. 14:11:52

"Jó lenne, ha a politikusok és a közpénzen fenntartott hatóságokoknál dolgozók, azaz a közszolgák, 17 évvel a rendszerváltás után, elviselnék - jobb- és baloldalon egyaránt - a demokratikus rendünkkel együttjáró sajtószabadság nekik fájó következményeit is."

Azért csak jobboldalizik a szerző egyet a baloldali ügyben, hihihi.

Bozót.harcos 2007.10.02. 15:03:19

Szia Szárnyas!
Mára megszakadt az internet-hozzáférésed? Biztos csak ezért nem kommentelsz!:))
Vagy Hirschler Richárd is bombaöves Hamasz-aktivista?

nénike · http://mandiner.hu 2007.10.02. 15:06:35

Toma

Hallottál már a cseh lusztációs törvényről?

Cseh­or­szág­ban az 1991-ben el­fo­ga­dott tör­vény ar­ra he­lye­zi a fő hang­súlyt, va­jon az il­le­tő sze­re­pel-e az ál­lam­biz­ton­sá­gi kar­to­té­kok­ban, s egy er­re hi­va­tott bel­ügy­mi­nisz­té­ri­u­mi bi­zott­ság ál­lít­ja ki a „ne­ga­tív vé­le­ményt”. El­len­ke­ző eset­ben az il­le­tő nem tölt­het be köz­funk­ci­ó­kat (ad­mi­niszt­rá­ció, bí­ró­ság, mé­dia, had­se­reg ez­re­de­si rang­tól fel­fe­le). Jel­lem­ző a cseh át­vi­lá­gí­tás­ra, hogy 2002-től a bel­ügy­mi­nisz­té­ri­um hon­lap­ján ol­vas­ha­tó az ál­lam­biz­ton­sá­gi in­for­má­to­rok név­so­ra (név, szü­le­té­si hely, fe­dő­név) és az együtt­mű­kö­dés jel­le­ge (tit­kos ügy­nök, in­for­má­tor vagy kons­pi­rá­ci­ós he­lyi­ség tu­laj­do­no­sa).

www.ufi.hu/index.php?site=cikkr&c0id=213&PHPSESSID=835f8842614e04414d98f2bf8ee0d384


Azt kellett volna magyarországon is megalkotni. Eltiltani a közfeladatoktól a titkos jelentések olvasgatóit is. Ennek hiánya (Horn, Medgyessy, Szűrös, Csehák stb.) Antall sara.

2. pont 2007.10.02. 15:13:12

Azért a 2. ponton egyre többen gondolkodunk :(((

dowNLoad 2007.10.02. 15:14:37

toma, small, nekem nem tetszik, ahogy balf@sz antaljóska semmit sem tett, ti meg megkaptátok amit akartatok, ezekszerint. az szdsz meg akkor még harcos antikomcsi volt, nem??? Miért is kell mindenhez az ő hozzájárulásuk?? mert nyomtattak pár belterjes "ellenálló" újságot?? hova sz@rjak??

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.10.02. 15:33:38

Annyira profi, hogy Topolánszky a HVG-nek nyilatkozott, mondjuk, ha ez az interjú az MN-ben jött volna le, akkor a kutyát sem érdekelné. Senki sem tartaná hitelesnek. De így a HVG végre elcsodálkozik, hogy jééé?

Egyébként ez a Pelle nagyon jó fej. Már többször írt nagyon korrekt publicisztikákat. Pl. a rendőri brutalitásról, most nem találtam meg. Csak arra emlékszem, hogy a hozzászólásokban fel voltak háborodva a HVG olvasói, hogy mit keres itt ez a jobboldali? Egyébként szerintem nem az.
Valami pszichológus lehet és szerintem Topolánszky a haverja, azt kész.
Tényleg mikor mond le Szilvásy?

dowNLoad 2007.10.02. 15:51:20

Majd, ha a slota a szlovák szdsz tiszteletbeli elnöke lesz, és hagyománytiszteletből megtanul magyarul. El Qúró meg befizeti az államkasszába az eddigi ügyesen (okosba) megmentett adót, kókadtjanival együtt, utána pedig elhagyják az országot, mert a tisztesség úgy kívánja. (mint önkéntes segítők kubába utaznak, hogy az ottani rendszerváltásnál segítsenek elkerülni a K-európai hibákat - rablás, lopás, privatizáció, visszabérlés, állami anyós, stb...)

2007.10.02. 16:23:17

Született szakember, le ne mondassátok már, héé!
A közigazgatási szakma virtuóza.
Melyik kormány idején volt is a miniszterelnöki hivatal helyettes államtitkára?
:[

hiba 2007.10.02. 16:25:07

Pelle János a HetiVálasz újságírója volt, ottani cikkeiből azért kivehető volt értékrendje.
paradox módon a jobbos sajtó a legnagyobb nyertese az elmúlt évek komancs kormányzásának. Egész jó tényfeltáró, korrekt cikkek jelentek meg pl a hetiválaszban, gondolom ez a példányszámokban is jelentkezik. csak az idegbajos MN-Hirtv rágódik még mindig sokszor gumicsontokon agresszív éretlmetlenséggel, nyilvánvaló hazugsággal. Bár tőlük meg a Kabai ügy volt jelentős húzás.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.02. 16:25:50

download, ez a "mert ti biztos megkaptátok, amit akartatok" duma is rossz szöveg. nem kaptam meg, amit akartam, de ahogy az előttem szóló is jelezte, nem igazán volt más út. Nem biztos, hogy sokkal előrébb lennénk, ha valami véres forradalom lett volna.
Másrészt meg könnyű innen balfaszozni. "tetszettek volna forradalmat csinálni"...

medve 2007.10.02. 16:25:52

Lelkylola!

Pelle egy jobboldali, vallásos zsidó. Korábban a Magyar Nemzetnél publikált, de amikor a lapban teret nyert Lovas István és D. Horváth külpolititkai nézetei, melyek szerint Chavez az Isten, a Hezbollah a megoldás és Pokorni bűne, hogy megemlékezi a holokausztról, majd pedig jött a neokonozás, látványosan eljött onnan. Cikket is írt erről.

Tényleg jó publicista.

Toma 2007.10.02. 16:28:07

Nénike!

Tudok a cseh törvényről. Amit az 1. pontba írtam, az szerintem hasonlít a cseh törvényre. Közfeladatoktól való eltiltást csak 2/3-os törvénnyel lehetett volna megteremteni SZVSZ.

DowNLoad!

Nem vagyok SZDSZ szavazó. Szerintem az, amit az 1. pontba írtam, - meghatározott pártállami poziciók betöltői, országgyűlési, önkormányzati választáson nem indulhatnak, nem lehet belőlük min., államtitk. - jó lett volna. De! Ez 2/3-os törvény kellett volna legyen, különben elmeszeli az alkotmánybíróság. A 2/3-hoz meg sajnos az SZDSZ szavazata is kellett 94-ig (parlamenti matek).
Most már remélem egyértelmű az álláspontom, ha nem holnap folytatjuk.

Toma 2007.10.02. 16:30:25

Kommentem úgy tűnik nem jelenik meg. Na majd holnap.

bitadani · http://tarsasjatek.blogspot.com 2007.10.02. 18:13:21

turul, igazad van (szilvásy nem maradhatna miniszter), de ha holnaptól egyetlen, újságírókat fenyegető vagy újságírókra számonkérően (és hiába) telefonáló politikus sem maradna hivatalában - az feleérne egy lusztrációs törvénnyel. (de nem csak a komcsik repülnének.)
újabban ez sokat foglalkoztat, és azt tapasztalom, hogy nem az egykori apparátusi emberek változtak meg, hanem az egykori ellenzékiek is átvették ezt a tempót. ha nem tetszik valami, "letelefonálok", fenyegetőzöm egyet - kivált, ha a barátinak hitt média adja a pofont.

istvan 2007.10.02. 18:26:20

Szeptember 27 es oktober 2 kozott ugye 5 nap telt el. Vajon ez lesz az eheti botrany (gyk: lasd a multkori, Weiszenberger-ugyben irt joslatomat, hogy hetente lesz botrany), vagy lesz meg valami szaftos erre a hetre?

VIII. Nagyapó 2007.10.02. 18:37:23

bitadani

Az újságíró fenyegetése SZVSZ inkább csak a hab a tortán, a torta Topolánszky fenyegetése...

volkov 2007.10.02. 18:53:58

amellett, hogy semmilyen fenyegetest nem tartok elfogadhatonak, erzek nemi kulonbseget akozott, hogy ezt egy mezei kepviselo vagy egy titkosszolgalati miniszter csinalja. Pl a kezukben levo eszkozok miatt.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.10.02. 18:59:24

volkov:
No igen, Bagónak valamivel kisebb hatalma volt, mint Szilvásynak, de mennie kellett az MDF-es "tárgyalása" után.

dowNLoad 2007.10.02. 19:05:43

antaljóska akkor is egy hatalmas balf@sz volt, mert előterjesztette volna, és a szadisták miatt nem lehet törvénybe foglalni, akkor mindenki tudná, hogy miért nincs olyan törvény, hogy volt ügynök/kisztitkár/párttitkár/egyéb zsarolható degenerált nem tölthet be tisztségeket. (vagy volt ilyen kísérlet?) Ez lett volna az alap, szerintem, mert SZARBÓL NEM ÉPÍTESZ VÁRAT! (valami holokauszt-törvény szerűséget alkottam volna a volt kollaboránsokra, hasonló keménységgel és elévülhetetlenséggel)

dowNLoad 2007.10.02. 19:10:17

toma, small:
antaljóska akkor is egy hatalmas balf@sz volt, mert előterjeszthette volna, és ha a szadisták miatt nem lehet törvénybe foglalni, akkor mindenki tudná, hogy miért nincs olyan törvény, hogy volt ügynök/kisztitkár/párttitkár/egyéb zsarolható degenerált nem tölthet be tisztségeket. (vagy volt ilyen kísérlet?) Ez lett volna az alap, szerintem, mert SZARBÓL NEM ÉPÍTESZ VÁRAT! (én valami (gulág)holokauszt-törvény szerűséget alkottam volna a volt kollaboránsokra, hasonló keménységgel és elévülhetetlenséggel)

medve 2007.10.02. 19:42:14

Jé! Sem a TV2, sem az RTL nem foglakozott at üggyel. Az M1?

medve 2007.10.02. 19:42:17

Jé! Sem a TV2, sem az RTL nem foglakozott at üggyel. Az M1?

Le Tagad 2007.10.02. 20:10:34

bitadani: szilvásy elvtárs bármit tett és tesz 'éles' helyzetekben, utána fel lehetne tenni ezt e kérdést mindig.

inforadio.hu/hir/belfold/hir-152391

"A Zuschlag-ügyben a nemzetbiztonsági hivatalnak nem volt semmilyen előzetes információja - közölte a polgári titkosszolgálatokat felügyelő tárca nélküli miniszter."

akkor meg minek van a hivatal? mire van tartva a miniszter?

a vallomást miért félnek közzétenni?

voytek 2007.10.02. 20:17:38

Szilva, mint közig államtitkár a sport és tolvajügyi minisztériumban, biztosan kapott tájékoztatást az NBH-tól arról, hogy párttársai lopják a kasszát, vagy épp készülnek kiráncigálni a mackót a falból. Erre... nem történik semmi. Később felszámolják a minisztériumot, hogy ne látszodjon, nincs már meg a lé. Aztán Sz. György tanu, titokminiszter lesz. Vajon mi lett azokkal a belügyes tisztekkel, akik voltak olyan pechesek, hogy a pályázatok körül szimatoljanak???

homopoliticus · http://homopoliticus.freeblog.hu 2007.10.02. 20:19:06

dowNLoad,

Tomának valószínűleg igaza van, ezt legfeljebb kétharmados többséggel lehett volna megcsinálni, és az SZDSZ-en nyilván nem ment volna át. Megható, hogy ennyire gyűlölöd őket, de egyrészt az, hogy ők egy ilyet megadaályoznak, hamar elfelejtődött volna, másrészt pedig az, hogy ők meg vannak "bélyegezve" (haha! a kádárista "lakosság" szerintem inkább röhögött volna rajtuk, hogy ilyen hülyeségeken lovagolnak), a problémán nem segített volna/segítene.

Másrészt Antall nem azért nem csinált lusztációs törvényt, mert balfasz volt, hanem azért, mert valószínűleg vállalhatatlannak tartotta volna, hogy kizárja az elitből azokat az MSZMP-seket és államigazgatási szakembereket, akikkel a kerekasztal-tárgyalásokon kialkudta a békés átmenetet meg az Alkotmányt. Minden megegyezés eredményképpen alakult ki, ilyen légkörben ezt nem lehetett megcsinálni.

Nem mondom, elég elbaszott egy helyzet volt, még elbaszottabb (vagy inkáb felháborítóbb) az eredménye, nekem se tetszik, sőt. De Antall realista volt, ebből a helyzetből ennyit lehett kihozni. Vagy lövetni is lehetett volna, persze.

VIII. Nagyapó · http://nagyapo.blog.hu 2007.10.02. 20:42:18

Nem ismerem a helyzetet, mert még kicsi voltam, de biztosan olyan nyilvánvaló, hogy mondjuk '90-ben egy ilyen törvénytervezet az SZDSZ-en bukott volna el?

Én úgy tudom (?), az ügynök-akták nyilvánosságra hozatalát pl. akkoriban ők szorgalmazták inkább, meg egyáltalán, antikommunista retorikában kezdetben verték az MDF-et...

homopoliticus · http://homopoliticus.freeblog.hu 2007.10.02. 22:07:30

Ez igaz, az SZDSZ akkor antikommunista retorikát nyomatott, de a másik - legalább ilyen erős - vonulat meg a szakértelem volt mint hivatkozási alap. Antall deklarálta, hogy volt MSZMP-tag nem lehet miniszter, és ehhez tartotta is magát, ennek szimbolikus jelentőséget tulajdonított. Kapott is érte eleget, többek között az SZDSZ (és korábban a Németh-kormány) mögött álló technokrata értelmiségtől, amelynek a lelki problémáit Antall pont leszarta.

Meg hát - az SZDSZ által is gerjesztett - antikommunista hangulat nagyjából a 90-es választásokig tartott, onnantól kezdve a közutálat nagyjában-egészében a kormány ellen fordult. Nem volt erős antikommunista közhangulat a paktum idején, amikor valami ilyesmit elvileg keresztül lehett volna vinni.

Egyébként most pontosan miről beszélünk? Választójog, választhatóság megvonása az MSZMP tagoktól? Vagy csak a PB/KB-tagoktól? Vagy amit nénike írt, hogy aki együttműködött a kádárista titkosszolgálattal, az... mi is kellett volna történjen vele? Komolyan kérdezem, mert sokminden elhangzott.

Szárnyas 2007.10.02. 22:44:10

Volt egy Demszky-Hack SzDSZ-es javaslat az évtized elején, mindenki leszavazta. 1998 és 2002 között úgyszintén nem történt semmi sem.
Szóval: ez közös felelősség.

Bakarasz 2007.10.02. 23:11:50

Szánalmas, ahogy habzó szájjal rárontotok Szilvásyra egy telefonocska miatt, amikor pedig Kontrát Károly ex-államtitkár fenyegeti pisztollyal a járókelőket, hallgattok, mint a sír.
Ez tehát a polgári virtus. Hát köszönöm szépen.

dowNLoad 2007.10.02. 23:15:37

szárnyas nem bírta ki, persze felelős a fityesz is, de 4:13 arányban, ők is balf@szok, mert akkor hozhattak volna egy csomó olyan törvényt, ami megakadályozta volna azt ami most van. Pl. a minisztereknek a teljes (90-től) időszakra vállalniuk kell a vagyonosodási vizsgálatot (elqúró vállalta volna?), és folyamatosan is amíg miniszterek, nyilvánosság bevonása-minden közérdekű adatot netre, stb.. de gondolom simicska meg a többiek inkább aprópénzre váltották a lehetőséget, nem dicsőségre. (és még így is hivatkozási alap lett 98-02) Így helyette sz@rból van az alap, és mostanában egyre jobban inog.

volkov 2007.10.02. 23:19:55

bakarasz,

ezt poennak szantad ugye? mert bizony itt Kontrat ugye is
teritekre kerult:)
reakcio.blog.hu/2007/07/29/vadasz_janos_esete_a_jerevani_radioval

Szárnyas 2007.10.02. 23:23:42

DownLoad: Szárnyas nem bírta ki:( Dehát a demokrácia 17 évéből 8 a jobboldalé, 9 a baloldalé:(

volkov 2007.10.02. 23:31:33

dowNLoad, Szarnyas,
anelkul, hogy velemenyt fogalmaznek meg a Fidesz eljarasarol:
beszelo.c3.hu/01/01/10nemenyi.htm

Szarnyas: a fidesz felelosseget illetoen ez a 8:9, haaaat.
Egyebkent Szilvasy mester telefonjat tenyleg nem kommentaltad:)

VIII. Nagyapó 2007.10.02. 23:33:06

"1998 és 2002 között úgyszintén nem történt semmi sem."

Hát törvényt akkor már tényleg nem hoztak (meg is néztem volna a hozzá tartozó vinnyogást addigra). De azért dereng vmi egész pályás letámadás néven emlegetett hadművelet :-)

(persze a válasz nyilván, hogy az csak a saját káderek helyzetbe hozása akart lenni... de mondjuk akkor ki másra is kellene/lehetne cserélni?)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.10.02. 23:42:06

Bakarasz:
Egy reakciós nem is vágyhat másra, mint egy államtitkári megbízatásra a belügyben, s az sincs ellenére, ha revolverrel kell kergetni a biciklisfutárokat. :))

Bozót.harcos 2007.10.03. 00:29:26

Bakarasz,
az alulinformáltságod már-már fájdalmas. A Népszabadság álhírét követően kiderült: Kontrát Károly helyett Vadász János örökös szoci közszolgálati szakszervezeti vezető és kormánybiztos fenyegetett "pisztolynak látszó" tárggyal egy biciklis futárt: www.nol.hu/cikk/458246/

Ismered a mondást: ha hallgattál volna...

ergé 2007.10.03. 00:58:35

sztem Bakarasz ironizált ;)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.10.03. 01:15:55

Persze, hogy ironizált. :) Bozót.harcos barát-ellenség felismerő rendszere még vmi régi, szovjet modell. Majd a pópával kiutaltatunk neki upgrade-re. :]

Toma 2007.10.03. 09:11:25

Csak én hiszem azt, hogy mindenki elfeletkezett a Zétényi-Takács-féle törvénytervezetről? Igaz, ezt az alkotmánybíráink elmeszelték.

Homopoliticus!

Kövér László mai eszével azt szokta mondani, hogy a függetlenített párttitkárokat ki kellett volna zárni a közéletből. Hogy ezek hányan voltak nem tudom.
Én mai eszemmel azt mondom, meg kellett volna 25-30 tisztséget határozni, és aki ezeket betöltötte 1989. okt. 23. előtt, (lehetünk enyhébbek is '89 februárja előtt) az nem indulhat a választásokon.
Kategóriák:
MSZMP PB-tag, MSZMP KB-tag, megyei, járási, városi, kerületi MSZMP titkár, ugyanezen kategóriák a KISZ-nél. Elnöki Tanács tagja, Minisztertanács tagja, országos hatáskörű szervek (Árhiv., Tervhiv. OTSH ... mi volt még?) vezetője. Miniszterhelyettes, államtitkár. Országgyűlési elnökök.
Legfelsőbb bíróság, megyei bíróságok, városi bíróságok elnökei, ugyanezen kat-ok az ügyészeknél és a rendőrségnél is. Munkásőrség vezetői természetesen igen, honvédségnél nem tudom milyen kör kéne.
Ha ez nem elég, akár még a minisztériumok, nagyvállalatok párttitkárait is idevehetjük, meg persze a megyei tanácselnököket.

Mivel a korszak hosszú (csak 40 évről van szó), rengeteg átfedés volt, így lehet hogy a törvény csak 10-20 ezer embert érintett volna. És ez az összes választó 0.025 % -a.

Ők nem indulhattak volna országgyűlési és önkormányzati választáson, nem lehetett volna belőlük miniszter és államtitkár.

Aztán kérdés, hogy ha egy ilyen törvényt elfogadnak és 1994-ben az MSZP nyer, mit tettek volna? Örülnek annak, hogy megtisztultak, vagy módosítják, hogy Gyulájuk minelnök lehessen?

És végül ne feledkezzünk meg az 1991 júniusáig hazánkban tartózkodó Vörös Hadseregről, és az 1991 augusztus végéig létező Szovjetunióról se.

medve 2007.10.03. 09:30:22

Hölgyek-Urak! A korrektség kedvéért: tegnap a MR Krónika és a Duna TV foglalkozott az üggyel.

Bozót.harcos 2007.10.03. 09:33:08

Bocs Bakarasz, hajnalban csak átfutottam a kommenteket, és megakadt rajtad a szemem..:) Kiragadtalak a kontextusból, de hát annyira életszerű volt a hozzászólásod:)

nénike · http://mandiner.hu 2007.10.03. 10:29:42

Topolánszky szerint ideje lenne tiszta víz a pohárba jelleggel nyilvánosságra hozni a Szilvásyval folytatott telefonbeszélgetését. Biztosan ott van az NBH-nál. Én támogatom.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.10.03. 10:29:58

orulok, h mindenki tudja, hogy mit kellett volna tenni 89-ben.

gyakorlatilag ha tetszunk forradalmat csinalni, abban sok lett volna a siras. valoszinu, hogy a voros hadsereg ezuttal nem avatkozott volna be olyan vehemensen mint korabban, de ezt nem volt odairva sehova.

magyaran csuzlival meg utcakovel ugrott volna neki a felduhodott budapesti nep a karhatalom/honvedseg/munkasorseg triumviratusanak, ha nem hirdetik ki a koztarsasagot? gondolom, senki nem cidrizett volna attol, hogy mi van ha ivanek megis kozbelepnek?

emlekeim szerint a legvidamabb barakkban borult eloszor a bili, oruljunk neki, hogy balhementesen. sajnos a forradalomban meg a zseb-polgarhaboruban nem csak a rossz emberek vesznek oda. eszrintem senkinek nem hianyzott ez.

Antall kormanyaban ha aggresszivebb antikomenista torekvesek valosulnak meg torvenyi szinten csak az orszag megosztasahoz vezetett volna. arra ott pont nem volt szukseg. mikeppen most sincs.
azt is vegyuk figyelembe, hogy az elso valasztaskor igenis voltak olyan szavazok - nem is kevesen - akik a szoci utodpartra voksoltak.

ahogy Toma is irja, semmit nem ert volna egy kozugyektol valo eltilto rendelkezes az otvaros komcsiknak. lathatja mindenki, hogy ha kell akkor kivakarjak meg kituntetik a "feketeoveseket" ((c) Kover Laszlo) is.
biztos lett volna ra indok, hogy miert diszkriminaljuk azokat a draga jo embereket.

itt nem az eroszak segit, hanem a torvenyesseg. amit Szilvasy ur ket surranos labaval tapos bele az emeszto godorbe. pont attol demokracia a demokracia, hogy az ilyen allami keresztapat jatszo visszataszito alakokat eltavolitja magatol. ha ennek nem lesz kovetkezmenye - azonnali eltavolitas, vademeles zsarolas miatt - akkor idehaza tenyleg nem mukodik a demokratikus igazsagszolgaltatas, akarki akarmit is mondjon.

forron remelem, hogy ezt Ferenc nem hozza vissza a szarbol.

dowNLoad 2007.10.03. 10:34:31

91-ig tényleg itt voltak az oroszok, de nem azért, hogy a volt párttitkárokat védjék! Ha ennyire veszélyes volt a muszka horda, hogy lehet hogy a bátor csausesku 2szer is szivatta őket??? (1968-as cseszlovák balhé és 1984-es olimpia) Hogy nem félt a megtorlástól??? És itt miért féltek egy sokkal enyhébb időszakban hozni egy törvényt, ami belügy??? (balf@szság vagy érdek?)

oblomov 2007.10.03. 11:52:45

Itt 1 ravasz mondat, innen:
www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=OnlineCikk.asp&ArticleID=959397

(Naná, hogy Orbán "azt a (különben helytálló) következtetést vonta le a jobboldal első ciklust követő vereségéből, illetve az MSZP győzelméből, hogy" :)"Ellenfele ... óriási múltból örökölt, indirekt hatalmi pozíciókkal bír a gazdaság, az apparátusok, a média stb. területén, ezért ezeket a jobboldalnak is ki kell építenie az elnyert a kormányhatalom birtokában." DJ uralmi eszközöket sorol. Hosszú távon is lényegieket. Antall József idejére pl. az írott média spontán privatizációja, ezzel birtoklása már lejátszott meccs volt. Ügynöktörvénnyel szűrni ezt, vagy a további privatizációt bajos lett volna (kapcsolati tőke).
A kormányhatalom birtoklását emlegetni (DJ) persze porhintés. De a törvényhozást emlegetni is (dowNload). Ez az idő már nem a puha diktatúra időszaka volt. Haraszti Miki meg Csúrka pl. jól kioltottak egymást, az utódpárt röhögve építkezhetett tovább.

medve 2007.10.03. 15:19:30

No, ez egy értelmes megszólalás:

"Szilvásy György titkosszolgálatokat felügyelő miniszter munkaviszonyának felfüggesztését és azonnali vizsgálatot sürget a Fidesz a miniszterelnöktől - közölte Pokorni Zoltán, az ellenzéki párt alelnöke szerdai sajtótájékoztatóján.
2007.10.03 14:36 MTI

Pokorni Zoltán szerint idestova tíz éve minden minisztériumból kimenő és bejövő telefonbeszélgetést rögzítenek, minden bizonnyal ezt is, ezért a vizsgálat eredménnyel járhat. Mint mondta, amikor ő maga oktatási miniszter volt, akkor emlékezete szerint 48 óráig tárolták a számítógépek a telefonbeszélgetéseket. Arra a felvetésre, hogy a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok egy neve elhallgatását kérő illetékese szerint sem a Nemzetbiztonsági Hivatal, sem a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat nem rögzítette a Szilvásy György miniszter és Topolánszky Ákos közötti telefonbeszélgetést, a Fidesz alelnöke azt mondta: nem hiszi, hogy pont a titkosszolgálatokat felügyelő minisztériumnál gátolnák technológiai nehézségek, vagy "elavult szovjet szalagos magnók", hogy kiderüljön, ki mond valótlant.

Az ügy előzménye, hogy Topolánszky Ákos, a Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium (GYISM) volt kábítószerügyi helyettes államtitkára a hvg.hu-nak múlt csütörtökön a Zuschlag-ügy kapcsán azt nyilatkozta, ő is találkozott nehezen megtagadható kérésekkel, amikor támogatások odaítéléséről kellett dönteni a Gyurcsány Ferenc jelenlegi miniszterelnök vezette egykori minisztériumban.

A volt helyettes államtitkár a Magyar Nemzet keddi számában azt mondta: Szilvásy György, aki korábban a Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium államtitkáraként munkatársa volt, a nemzetbiztonsági szolgálatokat felügyelő miniszterként "a hivatalos számáról, hivatalos minőségében" hívta fel, hogy felszólítsa: vonja vissza a hvg.hu-nak adott nyilatkozatát, és azt is kilátásba helyezte, hogy ha ez nem történik meg, megjelentet egy közleményt, amely arról szól majd, hogy Topolánszky Ákos egy alapítványon keresztül próbált bűnös módon szert tenni jelentős közpénzekre. Topolánszky Ákos fenyegetésként értékelte Szilvásy György telefonhívását, míg a miniszter az MTI-nek cáfolta, hogy megfenyegette volna volt munkatársát, illetve, hogy közlemény megjelentetését helyezte kilátásba, ha nem vonja vissza állításait.

A volt helyettes államtitkár a Kossuth rádióban szerdán reggel azt közölte: ha az NBH-nál "valamilyen oknál fogva" megvan a beszélgetés, felhatalmazza a hivatalt annak nyilvánosságra hozatalára, hogy az ellentmondásos visszaemlékezéseket tisztázni lehessen. A polgári nemzetbiztonsági szolgálatok egy neve elhallgatását kérő illetékese ugyanakkor az MTI-nek azt mondta: sem okuk, sem törvényes lehetőségük nem volt a telefonbeszélgetés rögzítetésére.

Pokorni Zoltán az üggyel kapcsolatban hangsúlyozta: ha az bizonyosodik be, hogy Szilvásy György nem csak fenyegetett és nyomást gyakorolt, hanem valótlanságokat is állított a telefonbeszélgetés kapcsán, akkor távoznia kell a közéletből. Kiemelte: bár a drogtörvénnyel kapcsolatban éles vitáik voltak Topolánszky Ákossal, korrekt embernek tartja, és nem hiszi, hogy ő hazudna ebben az ügyben."

nénike · http://mandiner.hu 2007.10.03. 15:35:02

Milyen jogszabály írja elő, hogy a minisztériumi telefonbeszélgetéseket kivétel nélkül rögzíteni kell? Vagy ez csak íratlan szbály?

Mert most nagyon kellene!

Le Tagad 2007.10.03. 15:54:38

Ha egy Nemzetbiztonsági Hivatalban nem rögzitenek hivatalos telefonhivásokat akkor az miert Nemzetbiztonsági Hivatal, vagy szimplán rossz a törvény. A HVG-s üzengetést most még ne is emlitsük.

Szilvásy elvtárs, nem kell több telefonálgatás, ködösités és terrorveszény, csomagolhat.

bacsa 2007.10.03. 16:02:52

Olvassátok!!!!!
JÓKAI MÓR: ÉLETEMBŐL 1.rész 392. old
Révai testvérek kiadása 1907
HOGYAN FOGY EL MAGÁTÓL A PORZÓ?
vagy
AZ ÚJ TÖRÖK KÖLCSÖN

Bill Dauterive 2007.10.03. 17:48:29

Ez majdnem olyan rossz, mint Veres fenyegetozese a polgarmester-talalkozon. Mondjuk ezzel egyutt, egyaltalan nem vagyok biztos benne, hogy Herr Topolanszky-nak nincs semmi a fule mogott, de csunya dolog prejudikalni.

medve 2007.10.03. 19:16:23

Jelentem? mind a TV2, mind az RTL korrektűl feldolgozta a témát.

exit · http://nubabel.blog.hu 2007.10.03. 21:25:47

...több mint 25 órája nem tudni mit keres még mindig Szilvásy György a kormányban.

bugris 2007.10.04. 08:40:48

Már több mint 410 napja nem tudni...

index.hu/politika/belfold/vhr3609/

Hogy egyebeket ne is említsek.

Pallos Levente 2007.10.04. 09:01:58

Akkor is, a lényeg, hogy nem Fidesz!
Mint főnököm 2 perce közölte, ez a kulcsszó (pl. neki is). Indok az 1998-2002 közötti kormányzás. Az MSZP még közel sem csinált annyi rosszat, mint a Fidesz akkor, mondta, és közben vadul nemet integetett a kezével.

Minden más lepereg.

nénike · http://mandiner.hu 2007.10.04. 09:27:11

Nem mentegetni akarom a Fideszt, de az elmúlt 17 legkostruktívabb időszaka volt 1998-2002-es időszak. Mi volt a gondja a főnöködnek?

Pallos Levente 2007.10.04. 09:36:51

Hát hogy az izé. Meg a különben is. Meg az agresszív, hatalommániás Orbán. Meg a Boros is megmondta a rádióban (utóbbit nem mondja, de nagyon csípi a barmokat). Meg mi az, hogy polgárok. Meg lopnak. Meg a Kaya Ibrahim.
Rájuk szavazott 98-ban, de kiábrándult.
Mondjuk a keresztényeket nem bírja a srác, ez egy konkrét pont, amit fogok az érveléséből.

medve 2007.10.04. 09:39:35

Jelentem, az M1 Híradóü kellően beszart, tegnap sem foglalkozott az üggyel.

bugris 2007.10.04. 09:53:09

Pallos, nekem is volt olyan főnököm, aki mikor meglátta Orbánt egy újság címlapján, annyit mondott csak, fel kéne már akasztani. Mondjuk nem kissé szoci-közeli társaság volt :) De tényleg ez a lényeg sokaknál, ha Szilvásy bukna, bizonyára azonnal találnak majd valami fideszes szálat.

bugris 2007.10.04. 09:55:32

Medve, te meg eléggé rá vagy pörögve mostanában arra, hogy melyik híradó mit hogyan tálal. Szerint a lelki békéd szempontjából jobban tennéd, ha nem húznád ezzel magadat. :)

medve 2007.10.04. 10:05:33

Hű, mekkora baromságot nyilatkozik Törörk Gábor az üggyel kapcsolatban az Indexnek!

bugris 2007.10.04. 10:17:40

Török Gábor leírta magát, ahogy asszisztált Debreczeni agymenéseihez a Lapozóban. Pedig több volt benne. Fura, nem gondoltam volna, hogy egyszer Csizmadia lesz számomra a leghitelesebb média-politológus.

bugris 2007.10.04. 10:27:42

Azért Török is finoman megemlíti a párhuzamot a Medgyessy féle ötletekkel. Igen-igen, amikor a miniszterelnök népszerű közjogi javaslatokkal áll elő, az bizony a vég kezdete számára.

medve 2007.10.04. 10:53:41

Szanyi nem hülye, csak bunkó.

Bozót.harcos 2007.10.04. 11:27:31

Medve! Nem vagyok különösebben elájulva Török Gábortól, de nem fedezek fel akkora baromságot a szövegében. Azért nem kell rögtön lefikázni mindenkit, aki egy kicsit dádázza a Fideszt.

medve 2007.10.04. 11:57:41

Bozót! Baromság, hogy Tarlós kampányfőnöksége a népszavazás Fidesz által történt leminősítése. És ha már egészségügyről van szó: az világos program, hogy 1 biztosító legyen, aki állami. Azt meg már nem akarom minősíteni, hogy a Vision Counsulting szerint a reformok 2009-re beérnek. Hol a pöcsömbe látnak itt reformot, basszameg. Siídni lehet a Fideszt, de nem kell beszopni minden Fidesz-szidást, mint tutit. Ez egy kurva gyenge Törörk-elemzés (én meg jónak tartom őt, ezért lep meg).

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.10.04. 12:00:32

off
titeket még nem hívott a szilvásy..?

medve 2007.10.04. 12:01:23

Na ez a Törörk interjú már sokkal értelmesebb, itt is van kemény Fidesz krititka, de nem beszél batomságokat:

Gyurcsány Ferenc MSZP-n belüli támogatottságát leginkább a riválisok megosztottsága és a tehetetlenség biztosítja, a székére pályázó szocialista politikusok biztosan kivárnak 2009-ig az elmozdításával - vélekedett az InfoRádiónak nyilatkozva Török Gábor, a Vision Consulting igazgatója.

Amit az MSZP és általában a baloldal gondolt Gyurcsány Ferenc miniszterelnökké választásakor, mára jelentősen megváltozott - vélekedett az InfoRádiónak nyilatkozva Török Gábor. Gyurcsány akkor azt az ígéretet hordozta, hogy ő lesz az, aki sikeresen le tudja győzni a Fideszt, aki méltó kihívója lehet Orbán Viktornak.

Ez a politológus szerint igaz is volt 2006 tavaszáig, ám mióta a megszorító csomagot elfogadták, és nyilvánosságra került a balatonőszödi beszéd, Gyurcsány mást jelentett: ha a siker ígéretét nem is, de a konvergencia-program véghezvitelét, és egyfajta kényszert és szükségszerűséget.

Már ezek a legitimációs alapok nem állnak, Gyurcsány Ferencet a tehetetlenség és az ellenfeleinek a megosztottsága, de leginkább a politikai stratégia és taktika tartja hatalomban - tette hozzá.

Török Gábor emlékeztetett arra, hogy az MSZP-n belüli szövetségesi rendszert nagyon nehéz áttekinteni, mert nem ideológiákhoz vagy politikai tartalmakhoz kapcsolódnak, hanem az esetek többségében személyi, ad hoc jellegű szövetségek. A tavaly őszi események kapcsán is kiderült, hogy a párt vezető személyiségei - Szili Katalin, Kiss Péter, Lendvai Ildikó, Szekeres Imre - felsorakoztak Gyurcsány Ferenc mögött , de lehetnek elképzeléseink arról, hogy ez menyire a politikai taktika része volt, és mennyire kényszer vitte őket erre.

Mivel mind a négyen Gyurcsány Ferenc potenciális utódai, ha okosan mérlegelnek, akkor az érdekük nem egy gyors miniszterelnök váltás, hanem az, hogy kivárjanak 2009-ig - vélekedett Török Gábor.

volkov 2007.10.04. 12:01:40

torokkel kapcsolatban a kellemetlen erzest az kelti
bennem, hogy Budai Bernadett lett a kormanyszovivo.
persze ez akar semmit sem jelenthet.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.04. 12:10:33

Bozót.harcos 2007.10.04. 11:27:31:
"Medve! Nem vagyok különösebben elájulva Török Gábortól, de nem fedezek fel akkora baromságot a szövegében. Azért nem kell rögtön lefikázni mindenkit, aki egy kicsit dádázza a Fideszt."

Török Gábor a legjózanabb magyar politológusok egyike (és szemben a rengeteg "politológussal", ő tényleg az), de ezúttal szerintem elgaloppírozta magát és hagyta, hogy a vesszőparipái eluralkodjanak rajta. Tarlós azért vezeti a kampányt, mert ő "független" és a népszavazást csak úgy lehet megnyerni, ha normálisan nem Fidesz-szavazók is beikszelik az igent. Fidesz-arc tehát kizárva. A másik vesszőparipájáról is szó esett a cikkben, arról, hogy a Fidesznek is a reformok mellé kell állnia.

"A Fidesz azonban, nem reflektálva minderre, ma is a 2006 őszi stratégiáját folytatja, azzal a különbséggel, hogy már nem követeli a kormány azonnali távozását. Végső soron azonban ma is a „teljes visszacsinálás” programját képviseli. Török Gábor úgy véli, ez a program hosszú távon nem lehet sikeres; ha a kormány eljut 2010-ig, a Fidesz nem fog tudni nyerni egy ilyen programmal."

Ez egy keményen vitatott kérdés. Az "alternatív reform" útja veszélyes lehet, mert lehetőséget ad a kormánynak, hogy összemossa magát az ellenzékkel (kihasználván azt, hogy a ügyes maszatolással reform és reform között a választók nem tudnak különbséget tenni).

Szerintem az MSZP esélye nem a "reform-nem reform" huzakodásban van, hanem a 12.3%-os jövő évi nyugdíjemelésben.
blogtika.blogter.hu/?post_id=194896

Régi jól bevált recept, nem is lesz hatástalan.

Ettől még Török Gábort mindig elolvasom, dacára annak, hogy SZDSZ-es.

volkov 2007.10.04. 12:10:55

"De a Fidesz – véli Török Gábor - túl óvatos volt ebben az ügyben, szeptember végéig mindössze a miniszterelnöki vallomás nyilvánosságra hozatalát követelték. A Fidesz nem kötötte össze a Zuschlag-ügyet a „morális válsággal”, nem követelt például vizsgálóbizottságot és nem szólított fel lemondásra senkit a kérdésben."

pl en a legjobb huzasnak pont ezt az ovatossagot tartom: eddig akarhanyszor kemenykedtek, a szocik osszezartak. Most meg azt latjuk, hogy kezdenek beszologatni egymasnak.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.04. 12:22:47

volkov, az a gyanúm, hogy ebben a kérdésben azért óvatosak, mert félnek. ha nagyon nekirontanának a szociknak, akkor kerülhetnek elő szerintem fideszes érintettek, vagy csak egyáltalán korrupt jobboldali alakok, szóval lehet, hogy jobb nekik, ha ezt nem erőltetik.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.04. 12:22:51

volkov 2007.10.04. 12:10:55:
"pl en a legjobb huzasnak pont ezt az ovatossagot tartom: eddig akarhanyszor kemenykedtek, a szocik osszezartak."

Az nem baj. Az SZDSZ például lehet, hogy végzetes hibát vétett azzal, hogy 2006 őszén kiállt Gyurcsány mellett (v.ö. bizalmi szavazás) és az MSZP is kapott a hatásokból.

Az óvatosság azért indokolt most, mert a Zuschlag-ügy egy szoci kommunikációs csapda összes jellegzetességét magán viseli. Lehet, hogy paranoia, de volt már pár hasonló szívás (ld. szerverügy).

VIII. Nagyapó 2007.10.04. 12:25:45

Medve!

Már ne is haragudj, de mi abban az interjúban a kemény Fidesz-kritika?

Az egy, állami biztosító programja pedig - bővebb kifejtéséig, ami tudtommal egyelőre nem történt meg - ténylegesen a "mindent vissza" programja. Még akkor is, ha amúgy semmi biztosíték nincs rá, hogy az átalakítás bármi jobbat hoz (sőt).

medve 2007.10.04. 12:45:26

Doomhammer! Annyival egészíteném ki, amit mondasz: ha Tarlósnak bejön a népszavazás, akkor az erősítheti őt, 2010-ben (de nem a parlamenti választásra, a főpolgármesteri választásra gondolok).

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.04. 12:48:30

Hö. medve válasza hol van? Oldalt már látszik.

medve 2007.10.04. 12:48:34

Nagyapó, ez kivételesen megtörtént. Amúgy a krititka a koncepciótlanság, ami Törörk részéről egy meggondola krititikai megállapítás, ellentétben azzal, amit az Indexnek mondott tarlósról, ami baromság (illetve nem elemzés, hanem politizálás, szerintem).

medve 2007.10.04. 12:48:36

Nagyapó, ez kivételesen megtörtént. Amúgy a krititka a koncepciótlanság, ami Törörk részéről egy meggondola krititikai megállapítás, ellentétben azzal, amit az Indexnek mondott tarlósról, ami baromság (illetve nem elemzés, hanem politizálás, szerintem).

medve 2007.10.04. 14:32:21

Na, most még Lakner is normálisabban analizál:

"Nincs helyzet?

Lakner Zoltán, a Vision Consulting vezető elemzője szerint sincs miniszterelnök-váltó szituáció. “A mai helyzet érdekessége, hogy Gyurcsány Ferenc gyengesége soha nem látott nyilvánosságot kapott. Még mindig vannak támogatói, még mindig vannak a párton belül, akik őt látják a legalkalmasabb vezetőnek, még mindig ő az egyik legnépszerűbb politikus az MSZP-s szavazótáborban” – vélte Lakner, aki szerint a reformpolitika nyomán szinte minden területen változások zajlanak, ezt a helyzetet lehetetlen lenne konszolidálni, előbb el kell jutni a konszolidációs ponthoz. Addig pedig valószínűleg politikai öngyilkossággal érne fel bárki más számára, ha beülne a miniszterelnöki székbe.

De a tavaly nyári hitelvesztés (amelynek az őszödi beszéd nyilvánosságra kerülése csak a jelképe, de nem az oka) és a reformpolitika népszerűtlensége, tartalmi gyengesége következtében egyre kevesebben tekintik Gyurcsányt a győzelem biztosítékának. Sőt, már széles körben osztják azt a vélekedést, hogy épp az ő személye akadályozhatja meg, hogy az esetleges kedvező gazdasági folyamatok politikai hasznot is hozzanak az MSZP számára - véli Lakner.

A sikeresség hiánya

A politológus szerint emellett sehogyan se jön létre valamiféle egyensúly a kormányfő kezdeményezései és a frakció maga számára követelt autonómiája között. Korábban, amíg bíztak a jelenlegi miniszterelnökben, valahogy elviselték, hogy centralizálja a döntéseket (ez egyébként sok tekintetben elkerülhetetlen a miniszterelnök közjogi hatalmának ismeretében), s hogy terveiről gyakran csak utólag értesíti párttársait. A sikeresség hiányának hónapjai után azonban már nincs, ami igazolja ezt a magatartást a szocialista képviselők számára. Ezért van most a korábbinál hangosabb lázadozás, és a Gyurcsány-érában eddig teljesen szokatlan nyíltságú beszéd az ő esetleges menesztéséről. "

volkov 2007.10.04. 15:45:39

smalladam,

ez mar velemezes. lehet, hogy igazad van, lehet, hogy nincs. az nem ritka, hogy az osszezaras egyutt jon egy visszatamadassal (ami vagy megalapozott, vagy nem), ilyen ertelemben ugyanazt irod mint en, a gyanuddal megspekelve.

Gabe 2007.10.04. 19:36:12

Gyerekök! Az analizál az az, amikor vki análisan penetrálja ízlelőszervével imádata tárgyát?
(És Lakner csak simán raccsol vagy mérhetetlen franciás akcentusra emlékeztető módon [Oli bá itt közbeszól a francia dialektusok diverzitása okán] éneklő hangsúllyal affektál?)

medve 2007.10.05. 13:40:48

"Orbán megszépült Gyurcsány mellett". Ez egy elég jó elemzés az Index részéről.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.05. 21:52:27

medve! ezt mivel magyarázod?:

www.hirszerzo.hu/cikk.onnek_nincs_uj_uzenete.46390.html

keveselljük a belénk nyomatott kormányzati pénzt, és ezért bosszúból? vagy direkt a meh rendelte meg, hogy ezzel összezeverjuk az ellenséget? komolyan érdekel.

medve 2007.10.05. 22:14:36

Elismerésem. Máskor is volt már.

szejler 2007.10.05. 22:29:07

smalladam

Rosszul látom, vagy tényleg az van, hogy a liberális média (nem pejoratíven), függetlennek mondható része elkezdett azon merengeni, tényleg a Fidesz a legroszabb ami az országgal történhet?

Komolyan kérdem.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.05. 22:53:13

kösz, medve! szejler. úgy érted, hogy azon merengenek, hogy a fletóék még rosszabbak, mint a fidesz? az az érzésem, hogy kb igen, vagy legalábbis vannak annyira rosszak:). amennyire én látom, a józanabb gondolkodású, nem kormányseggbe ragadt liberálisok között, és itt nem csak a médiára gondolok, pláne nem a pártra, hanem az értelmiség egy részére is, elég komoly a kiábrándultság, meg az elégedetlenség. szerintem egyébként még komolyabb, mint az mondjuk a médián keresztül látszik.

nézd meg a TASZ-t, sorban elvállalják a kormány ellen indított perek képviseletét. vagy geszti péter, aki kiábrándult a politikából, meg ezek a különféle civil mozgalmak, akik görcsösen próbálják elrúgni a csónakot mind a két politikai erő mellől. tóta w árpádot folyamatosan kóka jános és gyurcsány ferenc istenítőjének tartják a kreténebbek, holott egy ideje másról sem ír, csak arról, hogy ez a két ember egyenlő a lopás fogalmával.

mindezek mellett ugye még ott van az szdsz, és az mszp, ahol egyre többen lázadoznak a kóka vagy a gyurcsány, vagy éppen a demszky ellen. asszem, hogy rezeg a kártyavár elég rendesen.

az a baj a jobboldalon szerintem, hogy nem tudja ezt az elégedetlenséget kihasználni, vgay nem hajlandó észrevenni. például a hírszerző meg az index tavaly október 23-a után ezerszer leírta, hogy amit a rendőrség művelt, az jogsértő stb. erre a jobboldali médiumokban, lásd balavány gy magyar nemzet, mindkét lapot úgy próbálták beállítani, mint akik görcsösen védik a kormányt okt23 ügyben, amit akkor nem is értettem.

szerintem most kellene vagy liberális, vagy konzervatív oldalról középre nyitni, valami zöld-civil-jobblib dumával. szerintem össze tuda állni egy olyan erő, amelyik a legközelebbi választáson eléri az 5 százalékot.

medve 2007.10.05. 23:13:21

Smalladam!

1. Október 23-ával kapcsolatban eredetileg az volt a vonalatok, hogy a rendőrségi fellépés jogos volt (a Fidesz naggyűlésével szemben is), csak történtek túlkapások). Ez változott meg később, miután a rendőrségi jelentés után tarthatatlan volt ez az álláspont.
2. Ne gyere mindig a Magyar Nmezettel. Mi sem vesszük komolyan a Magyar Nemzetet, illetve a neokonozó-hugochaveszező-kgb barát ororszimádozó Balaványit, Lovas, D. Horváthot és a többieket. Azért ezt lássátok. (Ha ezek nem lennének, akkor egy jól megszerkesztett, harcos tényfeltáró lap lenne, sokkal több hatással, de nem az).
3. Az, hogy a baloldali értelmiségnél baj van, abból is érezhető, hogy nincs megfogó szellemi pezsgés. Nyilván az értelmesebbje tudja, hogy ma csőd van gazdaságilag, társadalmilag és a demokrácia szempontjából is, de hallgat, végül is asszisztált mindehhez. Tudom, a jobboldalon is van őrület, nem is kevés. De lett egy Heti Válasz, egy Reakció (csak fejlesztenék a honlapot), egy Budapest Analyses. Vagyis nagyobb a szellemi pezsgés.
4. Én azt jósolom, hogy a következő választásokokn az Index, totaw és ti is az MSZP-SZDSZ-nek fogtok drukkolni, mert különben számot kellene adni mindazzal, ami eddig történt. Könnyebb felmentést találni, mint szembenézni.

Szárnyas 2007.10.05. 23:14:09

Smalladam: az a baj, hogy hiába szar a kormány politikája, az ellenzék politikája ugyanolyan hiteltelen és rossz. Magyar Nemzet az egy szimptomatikus, mondhatni állatorvosi esete ennek a történetnek, az még rosszabb, mint a Népszava. Engem a Pravdára emlékeztet....
ebben a zöld alternatíva-izében én nem hiszek, majd egy orbán nélküli fidesz és egy alaposan megtisztult mszp-vel lehet valamit kezdeni....

Szárnyas 2007.10.05. 23:18:10

Medve: és a jobboldali értelmiségben van pezsgés? Pl. ez a lakitelki találkozó az engem egy nagy szellemi leépülésre emlékeztetett.
Neked is szembe kellene nézned azzal a sok-sok hazugsággal, amit a Fidesz elkövetett, a Gyurcsányékra rálicitáló igérethalmazzal, a sok-sok taktikai-stratégiai hibával, a belső diktatúrával, ésatöbbi.
A Heti Válasz - bár nem MN - de azért rendesen pártsajtó.
Ez nyitottabb, de itt is van még mit csinálni.
Szóval nincs akkora pezsgés, mint amekkorának te hiszed.

medve 2007.10.05. 23:24:01

Nézd Szárnyas! Én megértem, hogy akinek Fidel Castroról is a gaz Orbán jut eszébe, vagy aki azt mondja, hogy fogjam be a pofám a szüleim miatt (ami egy általad használt, a polititkától teljesen függetlenül elég galád módszer, amin azért elgondolkodhatnál, hogy mit művelsz, ha már abban a topicban kerülted a kérdést), annak nehéz szembenéznie a valósággal.

Szárnyas 2007.10.05. 23:28:14

Neked jut mindenől eszedbe a Szeretett Vezér. Nem veszed észre? Ez az ország nem Gyurcsányról és Obánról szól, basszus. Többmillióan nézzük ennek a két szerencsétlennek a pár(t)harcát, te meg itt nyomod pártszerű dumádat...
Egyébként nem kevésbé gusztustalan, mint a te folyamatos kommunistázásod.

medve 2007.10.05. 23:28:49

Szárnyas, ezt a te érdekedben mondom és forszírozom. A módszer neked ciki.

Szárnyas 2007.10.05. 23:30:45

Kedves vagy, Medve, de tudatában vagyok az érdekeimnek:)

medve 2007.10.05. 23:39:06

Szárnyas! Itt is beírom: írd le a saját havilapodban, hogy Pethő és Bauer fogja be a pofályát és ne beszéljen demokráciáról szüleik miatt. Ha meg érzed, hogy inkorrekt voltál, akkor ne forszírozd a dolgokat. Néha elegánsabb. Ez nem polititka, ez polititkától független kérdést, ne hozd ide a kommunistázást, hogy jön ez ide, mert ez jellem kérdése. Még egyszer mondom, ez neked ciki, nem polititkai okokból, hanem járatod le magad, meg azt, amit képviselsz. Ugye tudod, hogy már mások figyelmeztettek: figyelj, XY (nem írom le a neved, a korrektség miatt) azzal érvelt baszki, hogy szüleid miatt fogd be a pofád. Szídjál, szidjad a nézeteimet, érvelj, hülyézz le, de inkorrekt galádba ne menj le, mert nekem mindegy, neked rossz. Meg is lepsz, én ezt nálad nem tapasztaltam, nem ilyennek ismertelek meg, egy vita nem szülhet bunkóságot.

medve 2007.10.05. 23:41:19

Ebbe nem vagyok biztos.

Szárnyas 2007.10.05. 23:43:31

Medve: nem tudom, milyen havilapomról beszélsz, szerintem te összetévesztesz valakivel. azután én nem tudom, hogy kik a szüleid, ezt a kérdést, amit neked, én minden kommunistázónak fel szoktam tenni.
szerintem ez korrekt kérdés, az önismeret kérdése.
A nézeteid meg olyanok, amilyenek, én velük vitatkoszom, nem a személyedet akarom bántani....
Érted?

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.05. 23:46:00

medve!

A magyar nemzetes dolgot csak egy példának hoztam fel, lehet, hogy nem volt jó, de a kommentemben alapvetően nem ezen volt a hangsúly. amúgy meg tisztában vagyok vele, hogy egy csomó értékes lap van a jobboldalon, pl a heti válasz, meg ugye a reakció, meg a kommentár.

amúgy meg nem értem, amit írsz. az hogy x médiumban korábban azt írták, hogy a gyurcsány jó, most meg azt írják, hogy nem, az miért jelenti szerinted azt, hogy ettől olyan morális helyzetbe kerülnek, ami miatt a választáson majd mégis melléjük kell állni?

szerintem rosszul fogod fel a dolgokat, mert úgy gondolkozol, mintha minden újság egyik vagy másik oldalon valamiféle szimbiózisban kellene, hogy éljen az általa támogatott világnézettel, ami erre, vagy arra kötelezi, holott szerintem ez csak kis részben, és egyes lapoknál van így. egy 168 óra lehet, hogy soha a büdös életben nem fog elpártolni a mindenkori baloldal mellől, de nem hiszem, hogy mondjuk a hvg, vagy akármelyik újság, azért mert korábban mondjuk támogatták a baloldali politikát, most meg nem teszik, ezért nekik látványosan el kellene mondjuk ítélni a saját korábbi munkáikat.

csak egy dolgot mondok, ez egy saját példa, nem biztos, hogy jó. október 23, a változatosság kedvéért. én ugye ott voltam a helyszínen, de pont úgy jött ki a dolog, hogy a saját szememmel nem láttam ilyen túlkapásokat, csak azt, hogy a fidesz felé nyomják a randalírozókat. ezek után mikor erről írtam, akkor éppen ezért nem is írtam a rendőrségi túlkapásokról, ezt elismerem.

namost később, mikor a híreket, a jelentéseket megismerve kiderült előttem a teljes valóság, azóta én is leírom azt, hogy akkor ártatlanokat vertek stb. de most akkor nekem a te logikád szerint meg kellene valahogy követnem mindenkit, vagy valami ilyen bűnbánást tartanom, mert október 24-én én nem írtam le azt, hogy ártatlanokat vertek az utcán. Én szerintem viszont erre semmi szükség nincs.

véleményem szerint viszont az általad képviselt alapvetően gyanakvó és ellenséges hozzáállás inkább taszítja a lehetőségét annak, hogy bizonyos erők vagy vélemények közeledhessenek egymáshoz, ami mondjuk makroszinten hasznos lehet pl. abban, hogy ezzel a mostani helyzettel lehessen valamit kezdeni.

medve 2007.10.06. 00:01:36

Smalladam!

1. Nem vagyok bizakodó, nem tudok hinni abban, hogy az a szellemi elit, mely ebbe belevitte az országot, képes váltani. Bárcsak tévednék. Nehogy azt hidd, hogy nem falom az Index, a Hírszerző és mások krititkus híreit. De már 5 éve ez megy.
2. Nem kell bűnbánat, dehogy. Csak azt mondom: a baloldali értelmiség csalódást okozott megint, hogy október 23-án nem kezdett azonnal vészharangot kongatni. És ezt (tisztelet a kivételnek) polititkai megfontolásból tette. Nem kell túl nagy tehetség, hogy valaki azonnal lássa: ami október 23-án délután történt, az nem azonos az esti, vagy akár a TV-s eseményekkel. No meg Gusztos, nem is beszélve Kuncz felszólalásairól. Ugye érzed: csalódás, vagyis én még mindig hajlamos vagyok a naívságra.
3. Közeledjenek a nézetek, ok. De ez ugye nem jelenti azt, hogy ne foglalkozzunk azzal is: kik és miért vitték az országot ebbe bele?

szejler 2007.10.06. 00:16:20

Én nem bánnék, sőt, egy Sólyom vonalon vitt ökokonzervativizmust(a természet is örökség), és lehet hogy a helyzet a jövőkutatás kifejezésével élve eljutott egy inflexiós pontba, ahonnan kirobbanhat egy új politikai formáció.

A Fidesz jelenlegi balos demagógiája kifejezetten zavar, egyrészt mert én gazdaságpolitikában is jobbos vagyok(ha nem is Milton Friedman követője), ellenőrzött szabadpiac párti, másrészt pedig azért, mert hülyeség.

Viszont a Fideszt képesnek tartom visszatérni 98 tájékára, ha megszabadul némi balaszttól amit a KDNP-be passzolna át (urambocsá Viktorral együtt).

Tudomásul kell venni: Magyarországon ma a társadalom 8-10% fogékony a radikális jobboldali eszmékre, és ez még évtizedekig így is marad. Ezt a 8-10%-ot vagy kontrollálva még EU-kompatibilis párt alatt fogjuk össze, vagy jönnek a MIÉP-JOBBIK futóbolondjai. Ez nem kizárólag pártpolitikai matematika, de országos érdek is.

Ezt a Fidesz régen felismerte, és a veszélyes pártok ledarálásával, szavazóiknak szóló ajándékokkal életbevágóan fontos lépést tett azért, hogy nálunk ne jusson a hatalom közelébe Fico, vagy Funar kategóriájú vadbarom. Nem állítom, hogy mindezt önzetlenül tette, de a liberális értelmiségtől ezzel együtt elvártam volna ennek a csendes értékelését.

Gyurcsány a Jobbik kiemelésével kizárólag pártpolitikai érdekből, az ország jövőjével játszik a fenti logika szerint.

A legértelmesebb (úgy a jobb, mint az ország szempontjából) lépés tehát egy 10-15% felturbózott KDNP, és egy 98-as Fidesz lenne az országnak.

ui: A jobboldali sajtó már nem(és remélem egyre kevésbé)egyenlő a MN-el. Tény hogy a jobboldal a 90-évek tapasztalataiból kiindulva kissé paranoiásan néz a függetlennek mondható sajtóra is, de bízom benne, megtanulja kezelni.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.06. 13:37:06

medve

értem amit mondasz, és nagyrészt a jogosságát sem tudom elvitatni. csak én úgy gondolom, hogy ez a szellemi érteg szerintem igenis változhat, hiszen a rendszerváltás óta is eleget változott már, igaz, hogy jobbára negatív irányba.

másrészt meg a sajtónak az a része, amelyik nincs odakötve valamelyik párthoz, azon felelősséget nem érdemes számon kérni. nyilván vannak egyes publicisták, vagy olyan cikkek, amik kínosak vagy stb, de alapvetően erre a dologra úgy kellene tekinteni, mint az üzenőfüzetre. ne azt akard széttépni, ha egyes van beleírva.

október 23-ról meg nincs igazából mit vitázni, igazad van, kuncze gábor például a rendszerváltás utáni politika egyik legaljasabb kijelentését ejtette meg. engem abban az bánt, hogy szerintem mind a két oldal azonnal és kizárólag politikai síkra terelte az ügyet, ami miatt egy csomó felbukkanó probléma eleve megvitathatatlanná vált egyrészt, másrészt pedig ettől mindkét oldal összezárt és csakazértis ávó/minekmentekoda.

medve 2007.10.06. 15:38:00

Rendben Smalladam. Maradjunk ennyiben egyelőre. Úgyis lesz még téma folytatni:-)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.08. 13:20:42

Doomhammer · tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/ 2007.10.04. 12:22:51:
"Az óvatosság azért indokolt most, mert a Zuschlag-ügy egy szoci kommunikációs csapda összes jellegzetességét magán viseli."

Höhöhö, mondtam vagy nem mondtam?
index.hu/politika/belfold/tisztasagi/
"Népszavazás is lehet Gyurcsány tisztasági csomagjáról
...
A tisztasági csomag kérdéseit - költséghatékony módon - egyébként a Fidesz tandíj és vizitdíjra kihegyezett népszavazási kérdéseihez csatolnák."

Ennek a kóklernek semmi se drága, hogy kibújjon a hurokból.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.10.08. 13:36:22

Doomhammer · tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/ 2007.10.08. 13:20:42

Ennek a kóklernek semmi se drága, hogy kibújjon a hurokból.

Ez a pasas soha nem fogja föladni, és ennek a hatalom = rengeteg pénz közhején kívül az is oka lehet, hogy vissza akarja adni a hitét a sajátjainak, egyedül ők tudják vezetni az országot jól, ezért csak ők érdemlegesek rá, na meghogy nem gáz az, ha az egykori állampárt új nemzedéke pozícióban van. Pluszban szerintem egy nagyon súlyos kisebbrendűségi komplexus is bejátszik (lakótelepi szegénygyerekből milliárdos -> megmutatom én nektek, akárhogy is proliztok, nem érdemtelenül). A pasas küldetéses, és ez sajnos minden ezzel járó dologgal együtt jelentkezik (dogmatika, blablabla). ÉS biztos, hogy mentális értelemben nem százas (különben nem mondaná egyik nap, hogy a hétköznapi erkölcs szerint a hazugság bűn, majd másnap azt, hogy ez egy igazságbeszéd - szerintem normális ember nem beszél ennyire összevissza - legalábbis ha magamra meg a családomra, meg a barátaimra gondolok).

volkov 2007.10.08. 13:36:53

Doom,

ugyes... kinalkozo alkalom, hogy felvesse az ellenzek (Puzser Robi nyoman), hogy ha mar igy belejott, nepszavaztatnia kene az egeszsegugyi rendszer kereteirol is. Hiszen ezugyben talan relevansabb is az emberek velemenye, mint a tisztasagi csomagra mondott boritekolhato igenek.

Egyebkent segits mar, kitol hallottam, hogy a legnagyobb ellenseg a populizmus?

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.10.08. 13:37:21

Wow, 'j'-vel írtam a közhelyet, ujjé.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.10.08. 13:41:16

"A tisztasági csomag kérdéseit - költséghatékony módon - egyébként a Fidesz tandíj és vizitdíjra kihegyezett népszavazási kérdéseihez csatolnák."

Ennek a kóklernek semmi se drága, hogy kibújjon a hurokból."

Ez meg a renitens MSZP fegyelmezgetése: (eredményes népszav. esetén) - látjátok, a közvélemény 92%-a akarja a tisztasági csomagot. Csak nem mehettek vele szembe!

Mondjuk érdekes napjai lehetnek Gyurcsánynak az egyszer biztos: nemcsak az ellenzék össztüzét, kell állnia, de úgy tűnik, mintha a saját hátországából is soroznák - azért ez a kényszerítősdi.

De vajon ki kormányoz, ha a kormányfő pártpolitizál?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.08. 14:19:25

volkov 2007.10.08. 13:36:53:
"Egyebkent segits mar, kitol hallottam, hogy a legnagyobb ellenseg a populizmus?"

Természetesen az is Gyurcsány volt, de ez mindegy. Épeszű politikai elemzők már miniszterelnökségének elején leírták, hogy Gyurcsány populista.

Szerintem már nem kellene új népszavazási kérdésekkel jelentkezni, hanem a meglevőket kellene sikerre vinni.

De ha már a képviselőséggel kapcsolatban zajlik a reform, akkor én a képviselők visszahívhatóságát is szeretném. Nagyban hozzájárulna a közélet tisztaságához.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.08. 14:20:56

k|M · reakcio.blog.hu 2007.10.08. 13:36:22:
"Ez a pasas soha nem fogja föladni,"

Tudja, ha most váltják le, a bukott politikusok keserű kenyerét eheti Medgyessy mellett és ő még tenni akar az országért. :-)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.08. 14:22:56

k|M · reakcio.blog.hu 2007.10.08. 13:41:16:
"Mondjuk érdekes napjai lehetnek Gyurcsánynak az egyszer biztos: nemcsak az ellenzék össztüzét, kell állnia, de úgy tűnik, mintha a saját hátországából is soroznák - azért ez a kényszerítősdi."

Felszámolták a politikai hátországát és akármikor leválthatja az MSZP. Mondjuk most még nem akarja, de ha nagyon ugrál, még az is megtörténhetik.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.10.08. 14:31:54

Csak azért nem akármikor, mert nincs igazán versenyképes jelölt. Se egy Bajnai, se egy Kiss, se egy Simon G., senki nem képes erre az - jócskán megkopott hitelű - ájtatos szenvedélyességre. Meg tudod, szorítgatni hálátlan dolog, szortíson csak Feri.

Kóka szerintem hamarabb repül. Fölkészül Fodor, a Fidesz meg aggódni kezd (természetesen: jócskán megkésve), hogy a fiataljai egy zöldes-baráti-humánus-kulturális-underground-light gondolatot (is) szimpatikusnak tartanak. Tuti biztos vagyok abban, hogy ez következik a következményeivel együtt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.08. 14:42:44

k|M · reakcio.blog.hu 2007.10.08. 14:31:54:
"Csak azért nem akármikor, mert nincs igazán versenyképes jelölt."

Hintik Gyurcsány hívei tele a sajtót ezzel. Természetesen bárki a helyére tudna állni. Egy szürkébb bürokratával még jól is járna a párt, hiszen nem homályosítaná el a 2010-es jelölt dicsfényét. A váltás rizikós, azért haboznak még, de azt hiszem, Gyurcsány lassan kiver minden biztosítékot.

Meglátjuk, hogy lesz.

"Kóka szerintem hamarabb repül. Fölkészül Fodor, a Fidesz meg aggódni kezd (természetesen: jócskán megkésve), hogy a fiataljai egy zöldes-baráti-humánus-kulturális-underground-light gondolatot (is) szimpatikusnak tartanak."

Az SZDSZ csak akkor él túl, ha a benne levő jobblib (kapitalizmus-üzlet-pénzbeszél) és ballib (emberi jogok-tégyagyűlöletellen) tábor egyaránt megkapja, ami kell neki. Külön-külön nem adnak ki 5%-ot.

Az underground-light gondolaton természetesen aggódhat a Fidesz, de ezt Közép-Európa legnagyobb ifjúsági szervezetének jobban kellene csinálnia, nem? ;-)

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.10.08. 14:54:18

"Az underground-light gondolaton természetesen aggódhat a Fidesz, de ezt Közép-Európa legnagyobb ifjúsági szervezetének jobban kellene csinálnia, nem?"

Sajnos nem. És egyszerű az indok: egy mai átlagos magyar politikus - legyen akár fiatal -, egyszerűen képtelen a tekintetét túlemelni a tágabb politikai közösségének horizontján. Sokszor az az érzésem, valóságérzékelésük kimerül abban, amit a közvetlen környezetükben, preferált médiumaikban, kvázi elitpozícióikban látnak-hallanak. Holott ez csak a magyar világ cca. ~5%-a nagyjából, és aki ezt nem képes belátni, az nem alkalmas vezetőnek, mert nem trendteremtők és innovatívak, hanem trendkövetők és biztonsági játékosok - de ez más tészta és inkább oda visz, hogy sokszor tűnik úgy, ebben az országban kevesen vannak igazán a helyükön.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.08. 15:16:37

k|M · reakcio.blog.hu 2007.10.08. 14:54:18:
"És egyszerű az indok: egy mai átlagos magyar politikus - legyen akár fiatal -, egyszerűen képtelen a tekintetét túlemelni a tágabb politikai közösségének horizontján. Sokszor az az érzésem, valóságérzékelésük kimerül abban, amit a közvetlen környezetükben, preferált médiumaikban, kvázi elitpozícióikban látnak-hallanak."

Ez egyfelől igaz és mindenképpen változtatásra szorul, de miért csinálná jobban az SZDSZ? Eddig nem sok jelét mutatták annak, hogy a fiatalokkal különösen jól szót értenének.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.10.08. 15:22:27

Nem, az szdsz valóban nem fogja jobban csinálni, csak a csatolt hálózatán, másodvonalas marketingakcióin keresztül könnyebben fogja azt a látszatot megteremteni, mintha csinálná.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.08. 15:30:03

k|M · reakcio.blog.hu 2007.10.08. 15:22:27:
"Nem, az szdsz valóban nem fogja jobban csinálni, csak a csatolt hálózatán, másodvonalas marketingakcióin keresztül könnyebben fogja azt a látszatot megteremteni, mintha csinálná."

Az meg mit érdekli a fiatalokat? Személyes élmény nélkül nem sokra mennek és szerintem Fodor Gábor kopott annyit, mint Deutsch (Für :-)) Tamás. Fodor már fiatal korában is elég tenyérbemászó jelenség volt.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.10.08. 15:41:13

"Az meg mit érdekli a fiatalokat?"

Szerethetőség, bevonódás, etc.

"Személyes élmény nélkül nem sokra mennek"

Lesz az is - és az e-személyesség megteremtői: youtube-gegek, interaktív bevonódás, coolliberalizmus, cukiság, egyebek; érzület: az egész politikai osztály debil, de a liberálisok nem a pol. osztály részei, illetve amolyan kedves-alteros-urbánus kívülállók, akik azért okosak és náluk az ész.

Persze ez csak tipp.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.08. 15:57:47

k|M · reakcio.blog.hu 2007.10.08. 15:41:13:
"Lesz az is - és az e-személyesség megteremtői: youtube-gegek, interaktív bevonódás, coolliberalizmus, cukiság, egyebek; érzület: az egész politikai osztály debil, de a liberálisok nem a pol. osztály részei,"

Ezzel a kívülállással, veszekedő két nagy között kezét tördelő szakértéssel már vagy 6 éve ügyködnek (én Demszkytől hallottam először 2001-ben) és csak nagyon szerény körben hatott (hadd ne mondjam ki a portál nevét, ahol ez az üzenet naponta terjesztődik).

Az e-bevonódás érdekes ötlet, pláne a személytelenebb változata (kevesebb elkötelezettség, névtelenség, felületes, de sokáig tartó kapcsolat)

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.10.09. 11:25:10

"Ezzel a kívülállással, veszekedő két nagy között kezét tördelő szakértéssel már vagy 6 éve ügyködnek"

Háhá, Doom, az ócska trükk még lehet hatásos.
süti beállítások módosítása