Galamb, héják között
2007. szeptember 24. írta: Szmöre

Galamb, héják között

Érdekes műfaj az, amikor egy egyetemi rektor vív szópárbajt a nyugati közvéleményben ügyeletes ördögnek kinevezett iráni elnökkel. Az aznapi XX. századi történelem szeminárium után a new yorki Columbia Egyetem diákjai átcsoszogtak a helyi IV-es előadóba, hogy írásban feltett kérdésekkel bombázzák Mahmúd Ahmadinezsádot. Emberünk, miután pár perc erejéig zokon vette, hogy a rektor lediktátorozta őt és kellemetlennek szánt kérdéseket tett fel, nyomban lendületbe jött.

 
A homoszexuálisok iráni kivégzését firtató kérdésre egyértelművé tette, hogy az ő házuk tájékán egyáltalán nincsenek melegek. „Nem tudom, ki mondta magának, hogy vannak”. A hallgatóság harsány kacajba fulladt. Azonban amikor az elnök arra emlékeztette a diákokat, hogy a nyolcvanas években Irak közvetett amerikai támogatással viselt háborút Irán ellen, már korántsem volt olyan élénk a publikum nevetőizma. A kivégzésekre és üldöztetésekre irányuló további kérdéseket hanyag eleganciával söpörte le az elnök: „Miért? Önöknél talán nincsenek kivégzések?”

Mahmúdnak a legtöbb nemzetközi konfliktusra van megoldása: Izrael státuszát például népszavazáson rendezné, némiképp enyhítve korábbi – „végképp eltörölni” elven alapuló – álláspontját. Az meg egyenesen magától értetődik, hogy Irán nem támad meg senkit.

Hogy a diákok se távozzanak üres kézzel, az elnök meghívta a jelen lévő nebulókat, látogassanak el bármely iráni egyetemre, s csodálják meg a szabadságot, annak legkifejlettebb formájában. (Névjavaslatunk a diákcserére: Perzsasmus).

 

A sok szempontból egyenlőtlen vita felvállalásával Ahmadinezsád az övéi előtt mennybe ment (lásd még: Gyurcsány Ferenc). Még akkor is, ha a Columbia Egyetem kezdeményezése Amerika nagyságát bizonyítja.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr40176121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dowNLoad 2007.09.25. 00:46:58

USA nem kicsit bésározta (szarozta, vérezte) már magát a környéken: iráni CIA-puccs, IRÁN-KONTRA fegyverüzlet, Alkaloida kiképzése, irak-iráni háború, afgán máktermesztés (bejgli?) felfuttatása, izraeli atombombák, szaudi támaszpontok, stb.... Kiütközött a genetikai szembenállás (IRÁN:Land of the Aryans) egyből, ráadásul az iráni elnök feszeget pár kényes (és tényekkel hadilábon álló) kérdést, de a lényeg hogy a világ 2.számú olaj és gáz lelőhelyeivel rendelkezik, és manapság veszélyes, hacsak nem egy 70milliós országról van szó.
Kár, hogy nem maradtak meg az eredeti vallásuknál, ami a zoroasztrianizmus, ami már csak indiában él.
www.freeweb.hu/beluard/index7_12.htm
hu.wikipedia.org/wiki/Ir%C3%A1n
Ez itt a gáz: (hírekből hiányzik)
www.youtube.com/watch?v=_i3DFjKOQEg

urbangeri · http://blogtika.blogter.hu 2007.09.25. 03:18:06

Klasz és egyetértek.

tallian.miklos · http://republican.blog.hirszerzo.hu/ 2007.09.25. 08:08:52

Nade vajon ki népszavazna Izraelről? Az irániak? :)

Manyizga (törölt) 2007.09.25. 08:56:27

Igen, én is azon gondolkodtam, hogy kiknek kellene népszavazniuk...
Esetleg a világ zsidósága a világ arabjaival? Győzzön a többség? :)

nemkellvagta (törölt) 2007.09.25. 09:00:09

a pallerokra értette, szavazzanak a saját státusukról.

mborsik · http://abszurdisztan.freeblog.hu 2007.09.25. 09:39:40

Kevés köcsögebb banda van a figyelőnetnél, azt azért szögezzük le:

www.fn.hu/kulfold/0709/kinevettek_irani_elnokot_172373.php

doomhammer · http://tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com 2007.09.25. 10:27:43

Ügyes. :-/
Mindig azt mondja, amit kell.
Nem véletlen, hogy ezt a fickót megválasztották.
Azt is tudja, hogy még 10 év és az arabok a jelenlegi Izraelben is többségben lesznek.

volkov 2007.09.25. 10:29:44

OFF
elorebocsatom, felszinesen olvastam csak el, de nem
latom, hogy az alabbi cikk barhol utalna a hoax szora a hivatkozott
muzeum elnevezeseben. Edes.
hvg.hu/Tudomany/20070924_bizarr_kiserlet_fejatultetes_halalraitelt/page1.aspx

Szárnyas 2007.09.25. 11:34:54

Azért nem kellene egy fejlődő országbeli diktatúrát igy a mennybe meneszteni. Igen, az USÁ-ban is van kivégzés pár tagállamban, dehát nem a szexuális orientációért végeznek ki senkit sem. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy Irán támogatja a siita Hezbollahot, kiképzői vannak a térségben, etc. Most a Holokauszt-relativizáló világkonferenciájukról nem is beszélnék...
Szóval a nagy USA-utálat mellett (amit én, természetesen nem osztok) ne menjünk el emellett már...

Szárnyas 2007.09.25. 11:38:31

Doomhammer: ne örülj korán, Izrael meg fogja magát védeni és túlél:)
De örülök, hogy Chavez mellé Ahmedinedzsad is felkerült, mint az "ellenségem" (gonosz Amerika) ellensége...:D

Szmöre 2007.09.25. 11:47:31

A Figyelőnet cikk azért elég felületesre sikerült, még ha átvett szöveg is.
Az lehet, hogy a helyszínen lévő 600 diák röhögött, de az iráni elnök milliónyi fundamentalista számára hőstettett vitt végbe, mert az ellenfél barlangjában "jól megmondta". Az elejétől fogva nyilvánvaló volt, hogy nem az előtte ülők meggyőzésére törekszik.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.09.25. 11:50:50

Szárnyas 2007.09.25. 11:38:31:
"Doomhammer: ne örülj korán, Izrael meg fogja magát védeni és túlél:)"

Fejtsd ki ezt a "ne örülj korán" dolgot, ha megkérhetnélek.
Azt akarod állítani implicit módon, hogy én örülnék Izrael bukásának?

Milyen alapon, ha kérdezhetem?

Elárulom neked, hogy Izrael létezése vagy nem létezése tökéletesen hidegen hagy, mivel messze van. Mindaddig, amíg nem esnek egymásnak atomfegyverekkel. Úgyhogy az én összes érdekem a kérdésben az, hogy egyiküknek se legyen atomfegyvere, ezek után azt csinálnak, amit akarnak.

Izraelnek sajnos már van.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.09.25. 12:15:35

Szárnyas:
"Azért nem kellene egy fejlődő országbeli diktatúrát igy a mennybe meneszteni."

Ki és hol menesztette?

Szárnyas 2007.09.25. 13:10:46

Doomhammer: ha szerinted az tökmindegy, hogy egy demokrácia vagy egy dikatúra rendelkezik atomfegyverrel, még bővítened kellene stratégiai ismereteidet.
Az atomfegyver egyébként önmagában nem rossz, nagyjából ez biztosítja ezt (lásd: "kölcsönös elrettentés"), hogy az országok nem fognak egymásnak esni - hagyományos fegyverekkel. Aztán, ha egy ország olyan fenyegetettségben él, mint Izrael (a kifejlesztése idején még semmilyen békeszerződése nem volt senkivel), akkor talán innen, párezer kilométeres távból, a pacifista óhajaid nem soka érnek.
Ennek az egésznek csak egy globális leszerelés és Irán megregulázása keretében van bármilyen értelme.
Új és érdekes cikk: hvg.hu/velemeny/20070924_izrael_iran_shihab_atom.aspx

Szárnyas 2007.09.25. 13:13:15

Turul: a blognak volt egy enyhe, megértő áthallása. Ezt meg is értették - szerintem:D:D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.09.25. 13:27:20

Szárnyas 2007.09.25. 13:10:46:
"Doomhammer: ha szerinted az tökmindegy, hogy egy demokrácia vagy egy dikatúra rendelkezik atomfegyverrel, még bővítened kellene stratégiai ismereteidet."

Stratégiai ismereteim lehet, hogy szegényesek. Nem biztos, hogy én vagyok a legmegfelelőbb egy dandár vezetésére.

Azt viszont tudom, hogy Irán köztársaság. Iszlám köztársaság volta azt jelenti, hogy csak hithű muszlimok választhatók.
www.parstimes.com/law/election_law.html
"Candidates must have the following qualifications at the time of registration:

1. Full belief and commitment to Islam and the sacred system of the Islamic Republic of Iran"

Vallásos kisebbségeknek meg van engedve, hogy ne az iszlámban higgyenek, de vallásosaknak kell lenniük.
"8. Religious minorities shall be exempt from practical allegiance to Islam but must be firm in commitment to their own religion"

Ezen felül a választási törvény sok meglepetést nem tartalmaz. Titkos és általános választójog van. Ezzel Irán nagyjából egyedül áll az egész Közel-Keleten, Izraelt kivéve.

Ahmadinezsád is ilyen választáson nyert és most hatalmát klasszikus osztogatással próbálja megszilárdítani, miszerint olajjövedelmekből származó pénzt szór szét a lakosság között. Amennyire tudni lehet, ők elégedettek is ezzel.

Talán mondanál valamit a diktatúráról.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.09.25. 13:31:26

Szárnyas 2007.09.25. 13:10:46:
"Aztán, ha egy ország olyan fenyegetettségben él, mint Izrael (a kifejlesztése idején még semmilyen békeszerződése nem volt senkivel), akkor talán innen, párezer kilométeres távból, a pacifista óhajaid nem soka érnek."

Talán nem kellett volna a helyi lakosság akarata ellenére államot alapítani ott és akkor nem lenne fenyegetettség.

Meg tudod nekem mondani, a zsidó államot miért pont ott kellett megalapítani, miért nem mondjuk Ausztráliában?

Szárnyas 2007.09.25. 14:01:48

Doomhammer: talán nem kellett volna holokausztot csinálni Európában, aztán most meg azon siránkozni most, hogy a Közel-Kelet az egy "tűzfészek". Nem kellett volna megkérdőjelezni a zsidó asszimilációt, integrációt , vagy hogyishívják....
Egyébként: szerinted a magyar (vagy akármelyik) honfoglalást a "helyi lakosok akarata alapján" hajtották végre a honfoglalók? Ezt komolyan kérdezem. Vagy szerinted az egész Közel-Keletet elfoglaló arab törzsek népszavaztattak előtte és amikor mindenki benyomta az "igen" gombot, csak utána hódítottak?!
Aztán: a probléma veleje az, hogy volt egy ENSZ-határozat, melyet az arab államok és szervezetek nem hajtottak végre...A többi ügy (palesztin-menekültügy, etc.)csak ennek a derivátuma.
Aztán: a sztálini alkotmány is gyönyörű volt, dehát a valóság ettől messze jár. Nem akarom Iránt démonizálni, mert a - közvélekedéssel ellentétben - nagy lehetőségek is vannak benne, dehát az egy olyan ország, ahol vallási rendőrség van, üldözik a homoszexuálisokat, etc...etc...Lehet azt mondani, hogy ez a belügyük, dehát nem a nyugati sztenderd szerinti demokrácia, az biztos. És fegyverkeznek. És ez nem megnyugtató.
Azt mondom.

Szárnyas 2007.09.25. 14:06:34

"Ausztráliában"? Az a 19.század végén alig volt a térképen...

bugris 2007.09.25. 14:39:58

Szárnyas 2007.09.25. 14:01:48
"az egy olyan ország, ahol vallási rendőrség van, üldözik a homoszexuálisokat, etc...etc...Lehet azt mondani, hogy ez a belügyük, dehát nem a nyugati sztenderd szerinti demokrácia, az biztos."

Ugye van meg a kornyelen par orszag, ahol durvabb torvenyek vannak, altalanos valasztojog sincsen (atom is akad a szomszedban), oszt megis szalonkepesek a finnyas nyugaton. Hogy is van ez?

Szárnyas 2007.09.25. 14:50:33

Értem a célzást. Megnyugtatlak, az Öböl-államokat sem becsülöm többre - emberjogilag. Viszont legalább ők néminemű nyugati kontroll alatt állnak - hadászatilag.
Atomjuk nincsen, az Pakisztánnak van.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.09.25. 15:23:50

Szárnyas:
Megértő áthallás? Szerintem a post teljesen távolságtartóan írt az elnöki előadás fogadtatásáról amerikai és iráni szemmel. Vagy csak az a vélemény jó, amiben szerepel, hogy Irán a Gonosz birodalma? :)

Egy másik postban hitet tettél a tárgyalásos, békés rendezés mellett. Szerinted ezzel a módszerrel létezne a modern Izrael? Megszületett volna? Szerintem Izrael jó helyen van a Közel-Keleten, s nem vitatom a történelmi jogot sem arra, hogy a zsidóság ott éljen. Csak az nem fér a fejembe, hogyan lehet valaki (akár konokul) Izrael-párti, miközben a legkisebb revizionista törekvésre is úgy tekint, mint valami főbúnre. Izrael állam 1948-as létrejötte a történelem egyik legnagyobb és legsikeresebb revizionista akciója. 100 éve a mai Izrael helyén az arab népek jelentős többségben voltak. Ilyen erővel 100 év múlva akár Kolozsvár is lehet újra többségében magyarok lakta város - ahogy egy évszázaddal ezelőtt is az volt. :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2007.09.25. 15:32:27


Turul a számból vetted ki a szót,
pontosabban a betűket a billentyűzetemből .)

ergé 2007.09.25. 16:11:25

Az eredeti Palesztina (a mai Izrael+WestBank+Gáza) területén ma már újra többségben vannak az arabok, nem?)

Szmöre 2007.09.25. 16:18:41

Szárnyas,
A poszt eredetileg arra kívánta felhívni a figyelmet, hogy milyen kétélű fegyver is az, ha a hősökön táplált amerikai diákokat ellentmondásokkal szembesítik. Az iráni elnökről nem formáltunk véleményt. Amerika egészéről sem. A Columbia Egyetem hatásvadász szeretett volna lenni, de Mahmúdot korántsem sikerült annyira megroggyantani, mint amennyire szerették volna. Saját logikája alapján ugyanis jól szerepelt. Ez még nem jelenti azt, hogy elfogadnám őt, és országa berendezkedését.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.09.25. 17:05:44

Szárnyas 2007.09.25. 14:01:48:
"Doomhammer: talán nem kellett volna holokausztot csinálni Európában, aztán most meg azon siránkozni most, hogy a Közel-Kelet az egy "tűzfészek"."

Bocs, ez van olyan gusztustalan, mint a vérmatematika.
Én is hivatkozhatnék a tatárok 1717 évi dúlására Erdélyben (ami alaposan megritkitotta a főleg völgyekben élő magyarokat) és ennek alapján visszakövetelhetném Erdélyt.

Megkerülted a kérdésem élét, de nem hagylak elfutni. Izrael nem a holokauszt miatt létezik jelenlegi helyén, hanem mert a cionista mozgalomnak az volt a célkitűzése, hogy az Ígéret Földjén alapítsa újra az országot.

Vagyis a hely kijelölése vallási alapon történt.

Én tisztelem más vallási meggyőződését. Tisztelem a zsidó nép saját államhoz való jogát is. Hadd ne támogassak azonban vallási alapon megtámogatott "honfoglalásokat". Folyamatos az erőszak azon a vidéken azóta, amióta a zsidók elkezdtek oda betelepülni. A cionisták még saját hitsorsosaikat is átverték, amikor azt mondták nekik, hogy az egy üres sivatag. Aztán amikor ott voltak, akkor nem volt más választásuk, mint elhajtani azt az egymillió embert, akik mégis ott éltek.

Mint mondtam, messze van. Ha nekik az a mániájuk, hogy az "üres sivatagért" elvágják egymás torkát, ám legyen. Csak ne tömegpusztító fegyverekkel tegyék, ez az összes érdeklődésem a téma irányában.

Szárnyas 2007.09.25. 19:44:47

Doomhammer: már ne is haragudjál, de te vagy a gusztustalan, amikor Ausztráliát ajánlgattad a kelet-európai zsidóknak - a 19. század végén és a 20.század közepén, a holokauszt után. Vagy maximum hátborzongató cinizmus, emberekkkel és sorsokkal való játék. Véralgebra helyett - vérciki.
Erdély visszakövetelése más szintű dolog (egy már létező Magyarország mellett), mint a zsidó állam léte. Ennek paralellje a magyar állam léte, nem ennek területi növekményei/kisebbményei.
A vallási alapon való kijelölés az meg maga a zsidó történelem.
Magyarul: ha hozzászólsz egy témához, előbb olvassál utána, megvannak ehhez a források, szakkönyvek. Pl. mik a cionizmus előzményei, hogyan alakult zsidók és arabok történelme, egymáshoz való viszonya, hogyan alakult ez a középkorban, mit jelent a vallás egy nép esetében, etc.

Szárnyas 2007.09.25. 19:50:32

Turulnak: számos tárgyalási kísérlet volt arra, hogy a zsidók és arabok viszonyát rendezzék - még Izrael kikiáltása előtt. Ezeket a kísérletek, tárgyalások - leginkább az arabok miatt kudarcba fulladtak. Utána volt az ENSZ-döntés 1947-ben, ezt sem fogadták el az arab államok.
Szóval, persze, hogy a tárgyalások híve vagyok, de csak akkor, hogyha ennek következményeit mind a két fél tiszteli és elismeri. Azonkívül nem ugyanaz a viszonya (és a követendő politikája)az EU-tag Magyarországnak az EU-tag Szlovákiával, mint Izraelnek a vele PA-val, vagy Szíriával. Mely nemhogy egy szövetségi rendszert nem valósít meg, hanem ellenséges viszonyt jelent.
Szóval: szvsz - ott még nem fejeződött be a kalandozások kora, mint itten.

Szárnyas 2007.09.25. 19:51:38

Szmöre: O.K. Igazad van.

Szárnyas 2007.09.25. 20:23:15

Dommhammer: még valami. Hiába ügyködnek a cionisták, ha nem lett volna a holokauszt, a nemzetközi közösség (értsd: nagyhatalmak, ENSZ, stc.) nem okézta volna a dolog államjogi részét.

Ede H. Bomber 2007.09.25. 20:59:11

Nem tom, mit röhögnek a Columbián amcsi diákok, MIKOR az ORTHODOX IZRAELITA is halásos bűnnek tekinti a buziságot, AMELY HALÁLLAL BÜNTETENDŐ!!

S a kettő ugyanabból a sivatagi sémi ősvallás tisztasági törvényeiből ered....

Ede H. Bomber 2007.09.25. 21:02:30

DOOMHAMMER, ezek NEM arabok, hanem PERZSÁK, 3500 éves civilizációval, a Mykénéi Görög társadalommal egyidősek...

Ráadásul SIÍTÁK, míg a környékükön kívül MINDENHOL (Arábia, Maghreb, dél-Ázsia) szunnita az iszlám....

penelope 2007.09.25. 21:04:30

Szárnyas! A holokausztnak valóban van köze ahhoz, hogy a nemzetközi közösség "megokézta a dolog államjogi részét", ez igaz. De ez nem érv és nem mentség, már csak azért sem, mert a nemzetközi közösség elfogultságát (lelkiismeretfurdalását?) jelzi. Nagyon egyszerű azt mondani, hogy menjenek a zsidók Palesztinába és ott hozzanak létre államot maguknak, az ott élő nagyobrészt arab nemzetiségűek nyilvánvaló kárára, és akkor máris nem Európában van gond velük. Pedig tudtommal a holokausztot még véletlenül sem arabok, hanem európaiak művelték.

Kevés undorítóbb érvelés van ebben a kérdésben, mint az, amelyik a holokauszt nevében akarja feljogosítani Izraelt olyan cselekedetekre, amelyeket egyébként minden más ország esetében természetesen elítélne.

Amerika érvelése meg ennél is átlátszóbb: ha barti állam, akkor lehet atombombája, ha nem akkor nem...

penelope 2007.09.25. 21:06:20

jav: baráti

Szárnyas 2007.09.25. 21:25:51

Penelope: felhívom a figyelmedet arra, hogy a "palesztin nép", mint olyan az kizárólag a cionista mozgalom születése óta van, előtte az ott élő araboknak nem volt nemzeti (ön)tudatuk, mint ahogy a többi arab csoportnak sem, amelyeknek az országhatárait egyébként angol és francia gyarmatosítók rajzolták meg, körzővel és vonalzóval. Tehát (ilyen szempontból) is problémás az ott élő csoport beleegyezésétől függővé tenni a zsidó bevándorlást. Amely egyébként egyenes összefüggésben állt a közép-kelet-európai antiszemitizmus megjelenésével.
Holokauszt-ügyben masszívan félreértesz, én pusztán annyit mondtam, hogy Izrael létrejötte elképzelhetetlen demográfiailag, politikailag, államjogilag, etc...etc...a holokauszt, az erre reflektáló bűntudat nélkül.
Atombomba-ügyben pedig ott van az atomsorompó-egyezmény, ezt Irán aláírta, Izrael nem.
Ja, én atlantista vagyok:)

penelope 2007.09.25. 22:22:28

Szárnyas! a \\\"palesztin\\\" elnevezés megjelenésén lehet vitatkozni, a lényeg az, hogy élnek/éltek ott EMBEREK, akik nyilvánvaló hátrányokat szenvednek Izrael létrejötte, létezése, működése miatt (de ezzel nem azt mondom, hogy ne létezzen, ne működjön, csak azt, hogy ne így). Az ott élő arabok nemzeti öntudatának mértékétől függne az, hogy lehet-e őket táborokba zárni pl?
A holokauszt miatt érzett bűntudatot illetve, persze teljesen igazad van, ezt nem is vitattam, de a lényeg az, hogy azok az emberek nem felelősök érte, tehát sántít az érvelés, amely erre hivatkozva menti fel Izraelt.

gloire 2007.09.26. 01:22:19


Szárnyas

Ausztrália felvetése egyáltalán nem cinikus dolog.
A háború előtt cionista szervezetek komoly célországként
tekintettek pl. Ruandára is. Német gyarmat volt, komoly
gazdaságokat működtettek ott európai telepesek.
Ez is egy felvetés volt. Elvetették.



Szárnyas 2007.09.26. 09:23:15

Nagyon cinikus dolog. Ruanda nemnagyon került szóba, viszont volt náci terv Madagaszkárra. Herzl korában pedig El-Arish került szóba, de hamar lekerült a napirendről.
Érdemes annak utánanézni, hogy a 19.század végének tudatában mennyire volt része Ausztrália és mekkora volt a távolsága Európától. Mármint nemcsak hogy km-ben, de elérésileg is.

dowNLoad 2007.09.26. 19:32:03

Izrael jó helyen van a közel-keleten??? (és elqúró a legjobb miniszterelnök!!) A cionisták terve vált valóra, az átlagzsidó soha nem akart egy arab/palesztín/maronita-keresztény kavarodás közepébe még egy 4.problémás vallási alapú országot. (vagy faji?)
Zsidó atombombák: (sok-sok plutónium, hidrogén, stb.. vajon miért félnek ennyire?)
video.google.com/videoplay?docid=-8317554567313373781&q=dimona+nuclear&total=60&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=5

dowNLoad 2007.09.26. 19:36:10

Izrael jó helyen van a közel-keleten??? (és elqúró a legjobb miniszterelnök!!) A cionisták terve vált valóra, az átlagzsidó soha nem akart egy arab/palesztín/maronita-keresztény kavarodás közepébe még egy 4.problémás vallási alapú országot. (vagy faji?)
Zsidó atombombák: (sok-sok plutónium, hidrogén, stb.. vajon miért félnek ennyire?)
video.google.com/videoplay?docid=-8317554567313373781&q=dimona+nuclear&total=60&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=5

ITT egy JÓ ZSIDÓ SZOKÁS: (ras hasana és jom kippur közötti időszak?)
www.comedycentral.com/motherload/player.jhtml?ml_video=75756&ml_collection=&ml_gateway=&ml_gateway_id=&ml_comedian=&ml_runtime=&ml_context=show&ml_origin_url=%2Fshows%2Fthe_colbert_report%2Fvideos%2Fthe_word%2Findex.jhtml%3Fstart%3D31&ml_playlist=&lnk=&is_large=true

Szárnyas 2007.09.26. 22:08:16

downLoad: Ros Hasana és nem Ras Hasana, de mindegy. Nem tudom, mit akart az átlagzsidó, de azt biztosan nem, hogy elvagonírozzák Magyarországról. Aztán pedig ezek után nem csoda, ha saját nemzetállamot akart a többségük, olyat, mint a többi nép.
Egyébként Magyarországnak is beletellett egy időbe, amíg elfogadtatta magát a szomszédaival, Izrael meg 59 éves.

dowNLoad 2007.09.27. 00:05:16

SZARVA KÖZT A TŐGYÉT UGYE??, Stephen Colbert azért még USA-ban is bátornak számított, hogy elő merte venni a DÁVID csillagos telefont, hahaha, milyen jó lenne, ha a zsidók végre emberként(mint a többi ember) viselkednének és nem állandóan a náci rohamosztagot látnák ott is ahol nincs! Fábrysóban elképzelhető lenne a Colbert-es telefonos VICC, anélkül , hogy Fábry faszisztanácizás áldozatává válna???? (költői kérdés, lásd a megélhetési zsidók, cigányok, buzik médiaszereplései)
www.comedycentral.com/motherload/player.jhtml?ml_video=75756&ml_collection=&ml_gateway=&ml_gateway_id=&ml_comedian=&ml_runtime=&ml_context=show&ml_origin_url=%2Fshows%2Fthe_colbert_report%2Fvideos%2Fthe_word%2Findex.jhtml%3Fstart%3D31&ml_playlist=&lnk=&is_large=true

Szárnyas 2007.09.27. 09:27:24

A megélhetési magyarokról és antiszemitákról ne feledkezzél meg.
Meg nyugodtan "faszisztanácizzál":D:D

Playmobil Soldat 2007.09.27. 09:56:47

Szárnyas, sajnos a példák és a tapasztalatok azt mutatják, hogy ma Magyarországon egészen jól meg tudnak élni azok a megélhetésiek, akiket dowNLoad említett. Az általad említettek pedig nem. Erről ez a véleményem.

A megélhetési ez, az, amaz engem is teljesen taszít, legyen az bármelyik oldalról, de ez manapság a mi kis hazánkban eléggé egyoldalúvá alakult. Eléggé jellemez ez minket is, hogy hagyjuk így alakulni a dolgokat...

dowNLoad 2007.09.27. 11:18:31

A megélhetéshez pénz kell, azt meg valaki adja.(háttér) Lehetne itt olyan kormányzat aki a megélhetési fasisztákat ki tudná termelni??? (kétlem, futna az egész baloldal az ENSZ-ig, csegevara meg nincs betiltva) Inkább a magyarellenességet kellene felemelni az ANTISZEMITÁZÁS szintjére! (büntetni, büntetni, büntetni, törvényt hozni ellene, stb, csak ehhez magyar kormány kellene, hahaha)
A ZSIDÓTELEFONRÓL MI A VÉLEMÉNY?:
www.comedycentral.com/motherload/player.jhtml?ml_video=75756&ml_collection=&ml_gateway=&ml_gateway_id=&ml_comedian=&ml_runtime=&ml_context=show&ml_origin_url=%2Fshows%2Fthe_colbert_report%2Fvideos%2Fthe_word%2Findex.jhtml%3Fstart%3D31&ml_playlist=&lnk=&is_large=true

Playmobil Soldat 2007.09.27. 13:01:28

Gyanítom, ha ugyanezt Fábry megtenné, elmeszelnék egy életre. A mai médiaviszonyok között nem igazán kellene neki másnaptól a sóderezésen gondolkoznia. És itt jön képbe a megélhetiség. Ha ezt pedig valaki kimondja, mint véleményt, jön a leantiszemitázás, lenácizás, az ilyenkor megszokott úthenger, és a környezet magyarázkodó elhatárolódása.

dowNLoad 2007.09.27. 14:55:48

Esetleg bemutatni, itthon a Colbert-Show azon 10percét??? Már az is meghaladja a lehetőségeket?? Félelmetes viszonyok vannak ebben az országban.

Szárnyas 2007.09.27. 16:39:06

Nem tudom, de: civilizált és erényes ember nem buzizik, zsidózik, cigányozik, etc...etc...
Ha itt más a közvélemény és hagyják ezt, akkor kilyukadtunk a Kurucinfonál.
Cui prodest?

Szárnyas 2007.09.27. 16:44:00

Download:
ne rőlködj, engem nem érdekel a Colbert-show. Az áthallásos baromságaid sem, hogy "nekik" szabad és "nekünk" miért nem.
ad.1.: senkinek sem szabad
ad.2.: az USA-ban ez a cucc nincs benne a mainstreamben, itt viszont a politikai élet egyik szegmensének fővonása az ezzel való konstans foglalatosság
ad.3.: nincs relativizáció, senkinek sem szabad
Ja, én sem a Heti Hetest, sem Fábryt nem szeretem.

dowNLoad 2007.09.27. 20:30:56

Nahát szárnyas, hogy te milyen PC vagy! Ez a duma svájcban jogos lenne, de nem itt, ahol népszabadság a legolvasottabb újság, a napkelte legnézettebb reggeli műsor, van olyan párt, hogy szdsz, és olyan tv-csatorna(kanális), hogy atv (Magyar ATV!!), nemszólva a FRIDERIKUSZ agymosó műsoráról.
Erőlködik a f@szom, csak azért írtam le, hogy tudd, ilyen is van. Colbert az USA-ban az egyik legnézettebb showban, ami a Daily-show-val együtt vezeti a nézettséget. (Stewart zsidó, Colbert keresztény, a vendégeken meg is látszik, Stewart-nál szinte csak zsidók vannak)
még1X:
www.comedycentral.com/motherload/player.jhtml?ml_video=75756&ml_collection=&ml_gateway=&ml_gateway_id=&ml_comedian=&ml_runtime=&ml_context=show&ml_origin_url=%2Fshows%2Fthe_colbert_report%2Fvideos%2Fthe_word%2Findex.jhtml%3Fstart%3D31&ml_playlist=&lnk=&is_large=true

Szárnyas 2007.09.27. 22:52:51

Download: meg van olyan párt, hogy jobbik, meg van kurucinfo, szentkoronarádió, nemenyi.net, etc..etc...
ja, és engem nem érdekel ilyen szinten a zsidó-téma, ezt meghagyom neked vagy - hogy karinthy szavaival éljek - a "faji tárgyilagos"-nak....:D:D

Szárnyas 2007.09.27. 23:05:53

Ja, Download, a "ki zsé-ki nem zsé a médiában" dumádról a régi szakállas vicc jutott eszembe a New York-i és a leningrádi filharmonikusoknál levő "zsé-k" számáról...Kérdezzél utána:D:D:D

VIII. Nagyapó 2007.09.27. 23:32:28

dowNLoad,

Colberttől (meg mondjuk a South Parktól) kicsit könnyebb elfogadni az ilyesmit, ők ugyanis MINDENBŐL viccet csinálnak - köztük a zsidókból is.

Ha valakinek ez a vesszőparipája, az viszont valahogyan beteges... (Na jó, az is, ha a MINDEN-be nem férnek bele a zsidók.)

bugris 2007.09.27. 23:46:57

Igen érdekes példa a témában a South Park, mert ők tényleg mindenből viccet csinálnak. De nálunk a 3. évad egyik epizódját nem adta le az HBO (később a Cool már igen). Na, abban miből csináltak viccet vajon?

Amúgy meg Amerikában azért viccelhet így Colbert, mert ott nem titkolt magánügye egy szenátornak vagy egy újságírónak a vallása. A közszereplők életrajzába ott ezt simán bele is írják (például az egyik említett: en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Lieberman ). Az ottani poénokat tehát érdemes az ottani érzékenységet figyelembe véve értelmezni.

dowNLoad 2007.09.28. 00:36:13

Szárnyas megártott a sok naptv, meg bolgárgyuribácsi??? a jobbik mióta kormánypárt, tipikus kettősbeszéd amit előadsz! a hatalmon levőknek mindent el kell viselniük, ha jól végzik a dolgukat, akkor úgyis csak dícséretet kapnak, ha rosszul végzik a dolgukat akkor miért is kellene benyalni patkóbélig? (neked jó, ahogy most mennek a dolgok, mert jól megfizetnek?)
Jó lenne ha nem csak a homárparádét vennénk át a NAGY AMERIKÁBÓL, hanem a nyíltságot és a politikai felelősségvállalást is. (nem a bush kormány degenerált tagjairól beszélek, hanem általánosságban!)
Elég volt már a megélhetési buzikból, zsidókból, cigányokból! Ezzel az említett csoportok normális tagjait is taccsra fogják tenni, csak legyen egy kis felfordulás, kiket fognak először elővenni? Te tetted ezt szárnyas!

Szárnyas 2007.09.28. 08:19:16

downLOad: inkább egy "megélhetési buzi", mint te:) Tudod, választási szempontból te is olyan vagy, mint egy "buzi", nem több és kevesebb.
Na, mit szólsz hozzá?
Annak azért örülök, hogy a Jobbik nem kormánypárt és hogy nem a Harmadik Birodlomban élünk.
Vagy ezt is szeretnéd?:)

dowNLoad 2007.09.28. 11:27:17

És igen, már meg is érkeztünk a III. Birodalomba, az idegenvezetőnk bizonyos szárnyas kamarad, figyeljen rá mindenki mikor feltartja az esernyőjét, ami egy kelta napszimbólummal van díszítve! Jobbra át! Kérjük lépjék át a zsidó-cigány-buzi viaszbábu-hullákat, drágák voltak, úgy kellett keresni modelleket egy bizonyos Pannon liberális köztársaságból, ahol még él néhány belőlük, a pozitív diszkrimináció nevű tenyésztési program miatt. Nálunk, mint tudják, ilyen genetikai torzulások nem fordulhatnak elő.

dowNLoad 2007.09.28. 23:36:38

Remélem, ezt azért tudja minden tájékozott internetező bennszülött? :
Ahmadinedzsád 2005-ben nem azt mondta farszi nyelvű beszédében, hogy Izraelt le kell törölni a térképről, hanem azt, hogy „a Jeruzsálemet elfoglaló rezsimnek az idők lapjáról el kell tűnnie”.
Van egy csomó perzsa diák Magyarországon, lefordítják ha nem hiszed.

Szárnyas 2007.09.29. 09:51:52

Download: de azt mondta, hogy "le kell törölni..."
A Magyarországon tanuló perzsa diákok jórésze a rendszerhez hű erőkből kerül ki, úgyhogy ez kb. akkora bizonyíték, minthogyha Kim Ir-Szen hülyeségeit az akkor Magyarorságon tanuló észak-kóreai diákokkal akarnád hitelesíteni.
Viszont nem kéne hazudnod.

Szárnyas 2007.09.29. 09:59:23

Itt megtalálható - többek között - az, hogy mivel eteti az iráni népet saját rezsimje Izraellel kapcsolatosan:
www.memri.org/iran.html

Szárnyas 2007.09.29. 10:04:45

Az angolnyelvű Al-Jazeere szerint is Izraelnek az eltörlésére szólított fel az iráni elnök:
english.aljazeera.net/English/archive/archive?ArchiveId=15816

dowNLoad 2007.09.29. 17:11:07

Hát itt aztán hatalmas káosz van a fejekben, méghogy az itt tanuló diákok rendszerhűek közül kerülnek ki??? A 90-es évek elején, amikor még keményebb volt az iráni vezetés, akkor is több perzsa diákot is ismertem, és még reménykedtek, hogy majd egyszer visszatér a sah fia, mint uralkodó. (most az USA-ban van száműzetésben) És nem csak itt vannak perzsa diákok hanem aki gazdagabb az Svájcban, Usa-ban, stb.. Tehát tájékozottak, hogy hol milyen a helyzet. Félreértésben vannak, akik azt hiszik, hogy ott diktatúra van, és nincs olyan kereskedelem és utazási szabadság mint itt.
Ez pedig változatlanul:
Ahmadinedzsád 2005-ben nem azt mondta farszi nyelvű beszédében, hogy Izraelt le kell törölni a térképről, hanem azt, hogy „a Jeruzsálemet elfoglaló rezsimnek az idők lapjáról el kell tűnnie”
www.globalresearch.ca/index.php?context=viewArticle&code=NOR20070120&articleId=4527

Szárnyas 2007.09.30. 14:12:47

downLoad: nem gondolom, hogy az Al-Jazeerat a CIA vagy Izrael mozgatná, ezért bízom bennük. Szerintük A. ezt mondta:
ranian President Mahmoud Ahmadinejad has openly called for Israel to be wiped off the map.

Ahmadinejad addressed students at a conference

"The establishment of the Zionist regime was a move by the world oppressor against the Islamic world," the president told a conference in Tehran on Wednesday, entitled The World without Zionism.

"The skirmishes in the occupied land are part of a war of destiny. The outcome of hundreds of years of war will be defined in Palestinian land," he said.

"As the Imam said, Israel must be wiped off the map," said Ahmadinejad, referring to Iran's revolutionary leader Ayat Allah Khomeini.

His comments were the first time in years that such a high-ranking Iranian official has called for Israel's eradication, even though such slogans are still regularly used at government
rallies.

Ez pedig egyértelmű. Amiket te itt beidézel egyébként, az is ugyanezt jelenti - virágabb nyelven.

dowNLoad 2007.10.03. 12:52:17

Az Al-Jazeera szerette volna , hogy azt mondja, olyan mint itt a kurucinfo. Pont ott jelent meg amúgy most az ENSZ beszéde az iráni elnöknek, magyarul:
www.kuruc.info/r/4/17064/
Amúgy van nem egy dok.film arról hogy az sah hatalomra kerülése CIA segítséggel történt, majd amikor már nem volt megfelelő amit tett (inkább lett hazafi, mint lakáj - az olajbizniszt nem engedte tovább ellopni) akkor ismét CIA akció jött: Khomeini ajatollah hatalomra segítése, majd ismét bukta, de őt már nem tudták elmozdítani, csak a bukta jött ismét: Amerikai túszbalhé, majd IRÁN-KONTRA fegyverüzlet, majd az Irán-Iraq háború. (ezúttal Szaddam segítése) Ezek után még mindig nem érted, hogy miért utálják az USA-t? (csak az elnököt, nem az amerikai életformát és nem az átlagamerikait)
www.youtube.com/watch?v=_y_TjO44Rx0
www.youtube.com/watch?v=QBs8WFNdSdQ&mode=related&search=
video.yahoo.com/video/play?vid=200494

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.08. 11:47:37

Kezdenek rájönni, hogy Ahmadinezsád lealázása nem volt túl jó ötlet.
www.msnbc.msn.com/id/21047612/site/newsweek/
"Oct. 8, 2007 issue - Iranian President Mahmoud Ahmadinejad is a lucky man. Even Amir supports him. Amir is a gay Iranian who left the country five years ago and now lives with his boyfriend in London. (He uses a pseudonym because he still hasn't told his family about his sexual orientation.) When Ahmadinejad claimed during a question-and-answer session at Columbia University last week that no gays lived in Iran, "[it] made me laugh," says Amir. "Ahmadinejad is an ignorant and uncultured man who doesn't know much about anything beyond the world of radical Muslims and Revolutionary Guards." Yet Amir was incensed at the hectoring introduction from Columbia's president, Lee Bollinger, during which he described his guest as "a petty and cruel dictator." "He is still the elected president of my country," Amir says. "Insulting him in front of the world is insulting all Iranians."

Érdemes tovább is olvasni.
süti beállítások módosítása