A Jobbik feljelentő-kommandójának reaktiválása (most éppen Worluk került tűz alá egy korábbi poszt illusztrációja miatt) juttatta eszembe régi vesszőparipámat: meg kéne szüntetni az önkényuralmi jelképekre vonatkozó tilalmat. Na nem úgy, mint ahogy azt a Baloldal Megújítója (akkor még sportminiszterként és értelmiségiként) szerette volna, erősen féloldalasan: a vörös csillagot legalizálva, a náci szimbólumokat továbbra is tiltva.
Horogkereszt, nyilaskereszt, SS-jelvény, ötágú vörös csillag, sarló-kalapács - e szimbólumok használata ma a Btk. 269/B. paragrafusa szerint büntetendő. De mi értelme a tiltásnak? Kevesebb lesz-e ettől a hungarista vagy a kommunista? Nem, nem lesz kevesebb. Legfeljebb rajzol horogkereszt helyett fogaskereket, vöröscsillag helyett csegevarát. Eszmék ellen nem lehet szimbólumok betiltásával küzdeni. Önkényuralmi jelképet nem azért nem használ normális politikus & politikai erő, mert tilos, hanem mert szimbolikája vállalhatatlan üzenetet hordoz. Egyedül az szólhat a szabályozás megtartása mellett, hogy e jelképek puszta látványa is nyomasztó lehet egy Auschwitzot túlélő néni vagy egy GULAGot megjárt bácsi számára - de ez szerintem kevés a büntetőjogi szankcionáláshoz.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr3294811
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bugris 2007.06.08. 10:39:19
Érdekes, hogy a fogaskereket említed, de az árpádsávról diszkréten nem szólsz. Pedig, miért is reaktiválták a 90-es évek elején?
Walter Melone (törölt) 2007.06.08. 10:52:07
Szerintem írjunk ki népszavazást a kérdésben! Mindenről meg lehet kérdezni az istenadtát, erről is...
smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.06.08. 12:00:07
Végiggondolandó ez a dolog, de az biztos, hogy abszurd helyzeteket tud teremteni ez a törvény, az egyesekben lakozó, tudatlansággal kevert rosszindulatúsággal keverve főleg. Pár sztori:
A piros-fehér, orrán vöröscsillagot viselő klasszikus designra visszafestett NoHab mozdonyt vidéki nosztalgia-körútjain gyakran feljelentik.
A Temetetlen halott című film forgatására szakemberek által vöröscsillagosra lefestett buszt, a forgatás helyszíne felé közúton haladva megállították a rendőrök és végül asszem még bíróság elé is kerültek a dekoratőrök önkényuralmi jelkép használata miatt.
Novák Előd, a jobbikos-kurucinfós hős ellenálló kihallgatása közben a rendőrségi iroda polcán észrevett egy régi rendőrsapkát a vöröscsillagos sapkarózsával, ezért feljelentéssel fenyegette meg a rendőröket.
Ráadás: van egy Bundeswehr-télikabátom. Télen nagyon praktikus darab, kényelmes, nagyok a zsebei, kivehető a bélése. Szóval olyan, amire egy dunántúli nagypapa azt mondaná, hogy és ezek vesztették el a háborút.
A két vállán van egy-egy német zászló. Semmi önkényuralom, a mostani trikolór. Amióta hordom, le lettem már nácizva, és többször is meg kellett magyaráznom, hogy miért viselek német jelzéseket a vállamon, mit érzek a németek iránt, és hasonló kérdések. Egyszer még egy Sorbonne Phd-s történész (!!!!!!!!) is megkérdezte, hogy milyen meggondolásból hordom őket.
A piros-fehér, orrán vöröscsillagot viselő klasszikus designra visszafestett NoHab mozdonyt vidéki nosztalgia-körútjain gyakran feljelentik.
A Temetetlen halott című film forgatására szakemberek által vöröscsillagosra lefestett buszt, a forgatás helyszíne felé közúton haladva megállították a rendőrök és végül asszem még bíróság elé is kerültek a dekoratőrök önkényuralmi jelkép használata miatt.
Novák Előd, a jobbikos-kurucinfós hős ellenálló kihallgatása közben a rendőrségi iroda polcán észrevett egy régi rendőrsapkát a vöröscsillagos sapkarózsával, ezért feljelentéssel fenyegette meg a rendőröket.
Ráadás: van egy Bundeswehr-télikabátom. Télen nagyon praktikus darab, kényelmes, nagyok a zsebei, kivehető a bélése. Szóval olyan, amire egy dunántúli nagypapa azt mondaná, hogy és ezek vesztették el a háborút.
A két vállán van egy-egy német zászló. Semmi önkényuralom, a mostani trikolór. Amióta hordom, le lettem már nácizva, és többször is meg kellett magyaráznom, hogy miért viselek német jelzéseket a vállamon, mit érzek a németek iránt, és hasonló kérdések. Egyszer még egy Sorbonne Phd-s történész (!!!!!!!!) is megkérdezte, hogy milyen meggondolásból hordom őket.
bugris 2007.06.08. 12:24:14
És vajon törvényes lenne-e egy olyan brechti megoldás, hogy vörös zászló sarló-kalapács felirattal? Vagy fehér foltos vörös zászló horogkereszt felirattal a közepén?
Mindenesetre amíg további ötleteken agyalok, legurítok egy Heinekent.
Mindenesetre amíg további ötleteken agyalok, legurítok egy Heinekent.
ergé 2007.06.08. 12:26:50
Smalladam, jellemző :-I
A Sorbonne-i történész gondolom Trockij, Sartre és a hasonszőrűek műveivel kel és fekszik, de nyilván meglepődne, ha önkényuralmi rendszerek pártolásával vádolnák őt...
A Sorbonne-i történész gondolom Trockij, Sartre és a hasonszőrűek műveivel kel és fekszik, de nyilván meglepődne, ha önkényuralmi rendszerek pártolásával vádolnák őt...
bugris 2007.06.08. 12:36:15
aztán meg nehogy lekapcsolják a finn elnököt, ha legközelebb nálunk jár.
www.tpk.fi/netcomm/news/ShowArticle.asp?intNWSAID=34703&LAN=FI
Tovább figyelmetekbe ajánlom egyik kedvencemet, az orosz nemzeti bolsevik párt zászlaját:
www.1uptravel.com/flag/flags/ru}naz.html#nbp
www.tpk.fi/netcomm/news/ShowArticle.asp?intNWSAID=34703&LAN=FI
Tovább figyelmetekbe ajánlom egyik kedvencemet, az orosz nemzeti bolsevik párt zászlaját:
www.1uptravel.com/flag/flags/ru}naz.html#nbp
bugris 2007.06.08. 12:39:14
Hát, ezt nem sikerült rendesen belinkelni, kéretik bemásolni a böngészőbe.
www.1uptravel.com/flag/flags/ru}naz.html#nbp
www.1uptravel.com/flag/flags/ru}naz.html#nbp
exit 2007.06.08. 12:40:33
érdekes eset volt még az Ámen cimű film posztere is, amin egy swasztikát kereszteznek egy kereszttel. Minden oldalról támadások érték természetesen.
news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2222783.stm
sztem ha valaki érintve volt a családjában, nagyon nem szeretné hogy horogkeresztes ruhákat vagy jeleket látna felbukkani szabadon akármilyen formációkban, de az igaz hogy ez a mindenért feljelentősdi is abszurd egy dolog.
news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2222783.stm
sztem ha valaki érintve volt a családjában, nagyon nem szeretné hogy horogkeresztes ruhákat vagy jeleket látna felbukkani szabadon akármilyen formációkban, de az igaz hogy ez a mindenért feljelentősdi is abszurd egy dolog.
cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2007.06.08. 12:40:58
egy szervezetnek le kéne védetnie mindet. aztán szedhetne jogdíjat a védjegy használatáért.
minden problémát megoldana, ha fizetni kéne értük.
nem kéne tiltani, ellenben nem is lenne rája pénz,
minden problémát megoldana, ha fizetni kéne értük.
nem kéne tiltani, ellenben nem is lenne rája pénz,
csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.06.08. 12:45:35
Az önkényuralmi jelképek tiltása "fasizmus".
exit 2007.06.08. 12:46:14
szóval, itt az Ámen poszterhez a jó link:
www.imdb.com/title/tt0280653/posters
a másik sztori amihez a fennti posztba raktam véletlen a linket, pedig az Umbro cipőgyár hülye marketing csapata talált ki még 2002ben amikor Zyklon néven akartak piacra dobni egy sportcipőt.
news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2222783.stm
www.imdb.com/title/tt0280653/posters
a másik sztori amihez a fennti posztba raktam véletlen a linket, pedig az Umbro cipőgyár hülye marketing csapata talált ki még 2002ben amikor Zyklon néven akartak piacra dobni egy sportcipőt.
news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2222783.stm
dowNLoad 2007.06.08. 13:05:19
Achtung indiaiak, nepáliak, budhisták!!
svasztikával itt még börtönbe is kerülhettek, aztán magyarázhatod, hogy ez balra, az meg jobbra forog!
kommenteket az NSDAP/AO PO Box 6414 Lincoln, NE 68506
USA
címre kérjük, vagy a következő weboldalon található címre:
www.motstand.org/nsdap/index3.html
www.nazi-lauck-nsdapao.com/magyar.htm#Magyar
(itt nincs betiltva, érdekes, pedig van sok zsinagóga látogató)
svasztikával itt még börtönbe is kerülhettek, aztán magyarázhatod, hogy ez balra, az meg jobbra forog!
kommenteket az NSDAP/AO PO Box 6414 Lincoln, NE 68506
USA
címre kérjük, vagy a következő weboldalon található címre:
www.motstand.org/nsdap/index3.html
www.nazi-lauck-nsdapao.com/magyar.htm#Magyar
(itt nincs betiltva, érdekes, pedig van sok zsinagóga látogató)
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.08. 14:41:28
bugris: az Árpád-sáv nem jutott eszembe, de a linkelt V&B oldalon van belőle bőven. Nekem a fogaskerék maradt meg a MNSZ munkásságából.
nyenyec · http://nyenyec.blogspot.com 2007.06.08. 19:43:32
Ez a poszt szerintem a az alkotmányos rendet
fenyegető szélsőliberális támadás.
fenyegető szélsőliberális támadás.
Guild 2007.06.08. 20:48:09
Nekem úgy tűnik, hogy sokan a jelképek és a hozzájuk kapcsolódó gondolatok, eszmék, ideológiák közt a fizika törvényeihez hasonlóan leírható kapcsolatot látnának. Mintha nem a szokások, hagyományok és a használók szándéka határozná meg mi mit jelképez, és ez nem változna a kortól, környezettől, emberektől függően.
A jelképek tulajdonképpen kommunikációs eszközök. A jelkép használója valamilyen szándékkal használja a jelképet. A kommunikációs folyamat végén álló másik fél megpróbál(hat)ja megérteni, mire is gondolhatott a másik a jelkép használatakor. Előfordul persze, hogy szándékosan értik félre a dolgot...
A jelképek tulajdonképpen kommunikációs eszközök. A jelkép használója valamilyen szándékkal használja a jelképet. A kommunikációs folyamat végén álló másik fél megpróbál(hat)ja megérteni, mire is gondolhatott a másik a jelkép használatakor. Előfordul persze, hogy szándékosan értik félre a dolgot...
OftF 2007.06.09. 11:46:15
És előfordul persze az is, hogy a jelkép egy másik jelentése mögé bújik valaki.
Guild 2007.06.09. 14:36:01
OftF:
Úgy érted hogy valaki árpádsávos/vörös zászlót lenget, a jó értelemben vett történelmi/munkásmozgalmi múltra hivatkozik, miközben valójában Szálasi/Sztálin rajongó?
Tehát úgy próbálja a jelképpel kommunikálni elkötelezettségét, hogy közben tagadja azt?
Úgy érted hogy valaki árpádsávos/vörös zászlót lenget, a jó értelemben vett történelmi/munkásmozgalmi múltra hivatkozik, miközben valójában Szálasi/Sztálin rajongó?
Tehát úgy próbálja a jelképpel kommunikálni elkötelezettségét, hogy közben tagadja azt?
Bummer 2007.06.09. 15:38:42
És az mi, hogy Gyurcsány ma megint Árpád-sávos nyakkendőben volt? index.hu/cikkepek/0706/belfold/mszpnaggyules//.gdata/gpb_05.jpg
OftF 2007.06.09. 15:48:44
Tul. képpen igen, bár a végére még odatenném, hogy "tagadja azt, de csak amikor számon kérik rajta."
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2007.06.10. 16:41:10
Turul, maximálisan támogatlak. media.blogter.hu/?post_id=162689
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.10. 16:57:30
Bugris!
az orosz nemzeti bolsevik párt zászlajából csupán képileg is nyilvánvalóvá válik, hogy "összenő, ami összetartozik".
Örömmel fedeztem föl a lapon Mikhail Paraskan völgylehidalásos címergrafikáját is. Eszembe juttatja a különbséget az Orbán kormány Széchenyi-terves, Duna-átíveléses hídemberkedése és a Gyurcsány kormány pocsolyacölöpözése között...
az orosz nemzeti bolsevik párt zászlajából csupán képileg is nyilvánvalóvá válik, hogy "összenő, ami összetartozik".
Örömmel fedeztem föl a lapon Mikhail Paraskan völgylehidalásos címergrafikáját is. Eszembe juttatja a különbséget az Orbán kormány Széchenyi-terves, Duna-átíveléses hídemberkedése és a Gyurcsány kormány pocsolyacölöpözése között...
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.06.12. 12:07:26
Vagy ...
tiltsuk be a feszületet és a keresztet is, mint önkényuralmi jelképet.
" Az egyház és a papság módszerei és eredményessége semmiben sem maradt el a sztálinista és hitlerista hóhérlegények kínzókamráinak leleményes teljesítménye mögött." forrás: András könyve
Miért bocsátható meg a katolicista népirtás?!
vilagnezet.blog.hu/2007/06/10/miert_bocsathato_meg_a_katolicista_nepir
tiltsuk be a feszületet és a keresztet is, mint önkényuralmi jelképet.
" Az egyház és a papság módszerei és eredményessége semmiben sem maradt el a sztálinista és hitlerista hóhérlegények kínzókamráinak leleményes teljesítménye mögött." forrás: András könyve
Miért bocsátható meg a katolicista népirtás?!
vilagnezet.blog.hu/2007/06/10/miert_bocsathato_meg_a_katolicista_nepir
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.06.12. 12:13:39
Vagy... tiltsuk be a keresztet és a feszületet is.
" Az egyház és a papság módszerei és eredményessége semmiben sem maradt el a sztálinista és hitlerista hóhérlegények kínzókamráinak leleményes teljesítménye mögött." forrás: András könyve
" Az egyház és a papság módszerei és eredményessége semmiben sem maradt el a sztálinista és hitlerista hóhérlegények kínzókamráinak leleményes teljesítménye mögött." forrás: András könyve
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2007.06.12. 15:06:57
Azért nem minden egyház nem minden felekezete - még a keresztények közül sem. - ezt csak csöndben jegyzem meg, de egyébként egyetértek.
Bummer 2007.06.12. 15:10:30
IGe, ezt a butaságot konkrét számokkal sosem szokás alátámasztani, ugye :-)
Az állam és egyház szétválasztása egy viszonylag új keletű dolog (vö. felvilágosodás, sőt, 19-20. század), úgyhogy eleve érdekes az állami ügyeket egy az egybe az egyház nyakába varrni.
Az állam és egyház szétválasztása egy viszonylag új keletű dolog (vö. felvilágosodás, sőt, 19-20. század), úgyhogy eleve érdekes az állami ügyeket egy az egybe az egyház nyakába varrni.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.12. 15:12:23
IGe: mikor is történt mindez? Nem anakronizmus a történelem különböző korszakainak eseményeit meccseltetni egymással?
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.06.12. 16:13:49
1848 forradalom egyik legnagyobb vivmánya volt, hogy a papi tízedet megszűntete, meg levette keresztes koronát a címerről. Most meg egyesek egy bukott ideológiát szeretnének feltámasztani.
A mai komcsik (sztálinisták) és újfasiszták sem ölnek ma már halomszámra embereket, még is szalonképtelen ideológiák. Miért kivétel ez alól a katolicizmus?
Nekem a legutóbbi országgyűlési választásokon egy feszület alatt kellett szavaznom, ami számomra és sokunk számára egy önkényuralmi jelkép.
A mai komcsik (sztálinisták) és újfasiszták sem ölnek ma már halomszámra embereket, még is szalonképtelen ideológiák. Miért kivétel ez alól a katolicizmus?
Nekem a legutóbbi országgyűlési választásokon egy feszület alatt kellett szavaznom, ami számomra és sokunk számára egy önkényuralmi jelkép.
hcrules 2007.06.12. 16:18:41
Ideológia? bukott? önkényuralom? Miről beszélsz ember???
bugris 2007.06.12. 16:19:11
A teremburáját. Szar érzés lehetett a szavazólapon is viszontlátni.
Dr. Minorka 2007.06.12. 16:20:02
A 48-as forradalom? Szerintem az 1849-ben történt, és a kettőskeresztet meg meghagyták. Ezek szerint az nem zavar?:)
Bummer 2007.06.12. 16:34:03
A magyar trikolór alatt alighanem több embert gyilkoltak le, mint a kereszt alatt. Úgyhogy alighanem az a helyes, ha minden jelképet betiltunk, mert sérti valakinek az érzékenységét.
IGe, én azért várnám a számokat, a "halomszám" azért nem olyan pontos. (Tudtad, hogy a 2. világháborúban a felvilágosult nyugati, civilizált emberek hány embert gyilkoltak le? Drezda szőnyegbombázása, he? Hirosima, he? Tilcsák be a brit lobogót meg az usa zászlót?)
IGe, én azért várnám a számokat, a "halomszám" azért nem olyan pontos. (Tudtad, hogy a 2. világháborúban a felvilágosult nyugati, civilizált emberek hány embert gyilkoltak le? Drezda szőnyegbombázása, he? Hirosima, he? Tilcsák be a brit lobogót meg az usa zászlót?)
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.12. 17:16:29
Cetereum censeo: semmilyen jelképet ne tiltsanak be. Semmilyent.
maderfaker 2007.12.14. 15:25:36
Teljesen egyet értek vele!!! Semmi értelme ha betiltják... Ennyi erőböl az mszp-s szegfűt is tiltsák be!
Bummer 2007.12.14. 15:32:00
Hihetetlen, ahogy időnként felbukkan valaki is feluppol valami féléves kommentet. Vagy ez is csak a blogmotor hibája?
dowNLoad 2007.12.14. 17:28:20
A számítógépem:
www.spynet.ru/show.php?url=http://www.spynet.ru/images/2007/11/12/podborka/podborka_10.jpg
Mi legyen vele? Maradhat?
(Az NBH-nak: igazából nem az én gépem!!)
www.spynet.ru/show.php?url=http://www.spynet.ru/images/2007/11/12/podborka/podborka_10.jpg
Mi legyen vele? Maradhat?
(Az NBH-nak: igazából nem az én gépem!!)
Mandyner Archer 2014.01.15. 20:48:12
@TuRuL_2k2:
Nem fogod elhinni,
de a N=° 1 sz. fogaskerekes jelvény a birtokomban van,
amit Szabó Albert személyesen tűzött át a zakóm reverjére,
annak idején, a saját gallérjáról..!
Egy területi MNSZ alvezéri megbízólevél kiséretében.. : )))))
Szabó Albert,
minden rágalom és karaktergyilkosság ellenére,
egy igaz hazafi..! (volt..)
Nem fogod elhinni,
de a N=° 1 sz. fogaskerekes jelvény a birtokomban van,
amit Szabó Albert személyesen tűzött át a zakóm reverjére,
annak idején, a saját gallérjáról..!
Egy területi MNSZ alvezéri megbízólevél kiséretében.. : )))))
Szabó Albert,
minden rágalom és karaktergyilkosság ellenére,
egy igaz hazafi..! (volt..)
Mandyner Archer 2014.01.15. 20:53:54
..Az itt látható jelvény nem autentikus,
mert az eredet változaton,
a fogaskerékben egy bevágás van az ékelés helyeként.
Albert szerint így egy (fehér színű) bombát formáz..!
s tényleg.. : )))))
mert az eredet változaton,
a fogaskerékben egy bevágás van az ékelés helyeként.
Albert szerint így egy (fehér színű) bombát formáz..!
s tényleg.. : )))))