Jobbos bringások, szevasztok!
2013. április 03. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Jobbos bringások, szevasztok!

johnson1.jpg

Igen, Bezzeganglia. És Bezzeglondon. És bezzegkonzervatívok. Sokunk kedvence, Boris Johnson, a nagyon is szellemes gondolatait és okos politikai lépéseit bohócjelmezben eladó konzervatív londoni polgármester ismét példát adott arról, hogy egy nagyvárosi vezetőnek hogyan, milyen üzenetekkel kell az élhetőbb városi környezet megteremtése mellett érvelni – s arról, hogy a kerékpáros közlekedés és a zöldebb, csendesebb, nyugisabb városi élet propagálása messze nem csak balos vircsaft lehet.

A torontói Globe and Mail szerint Boris Johnson önmagát „egy igen szépkorú francia hagymaárus” lassú tempójában tekerő bringásként jellemzi. Johnson olyan elkötelezett, de nem fanatikus kerékpáros tömegeket szeretne látni, akik a bringázást egyszerűen a legpraktikusabb nagyvárosi közlekedési módszernek tartják. „Azt akarom, hogy az emberek a hétköznapi ruhájukban érezzék jól magukat kerékpározás közben, hogy több nő, több idős ember, több fekete és kisebbségi londoni biciklizzen” – mondja a polgármester, aki Hollandiát hozta fel példának a témában.

johnson2.jpg

Élő szövetek a fémvázon

London városvezetője tíz év alatt 1,4 milliárd dollárt akar költeni a bringautak, kerékpártárolók építésére, a kerékpározáshoz szükséges infrastruktúra megteremtésére. Johnson maga teremtette meg 2010-ben a londoni közbringarendszert, amit már Boris Bike-ként ismernek a metropoliszban. Azt szeretné, hogy a kerékpározás ne marginális jelenség, hanem a közlekedés integráns része legyen. Tervei szerint Londont egy autóforgalomtól elzárt 24 kilométernyi bringa-szupersztráda szelné keresztül kelet-nyugati irányban, mely során még egy magasépítésű autóutat is átadnának a kerékpárosoknak. Boris Johnson kerékpárügyi biztosa szerint nem csak „kevésbé darwinira” akarják hangolni a kerékpárosok életét, hanem mindenki számára élvezetesebbé tennék a londoni utcákat. „Több kerékpáros, kevesebb forgalom, kevesebb harc a parkolóhelyekért és több hely a metrón” – sorolja Andrew Gilligan az előnyöket.

Boris Johnson úgy fogalmaz: „London leckéje, hogy nem kell valami balosnak lenned ahhoz, hogy belásd a kerékpározás hirdetésének bölcsességét. A kerékpáros politika egyesítette a politikai jobboldalt, amely a szabadságot és az individualizmust méltatja – és a baloldalt. Egy évszázaddal ezelőtt tízből négy londoni kerékpárral közlekedett. Mint bármelyik jó konzervatív, szeretném én is az idő kerekét visszafordítani”.

Ennyi.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr225177427

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jobbos bringások, szevasztok! 2013.04.03. 15:26:03

A kerékpáros közlekedés és a zöldebb, csendesebb, nyugisabb városi élet propagálása messze nem csak balos vircsaft lehet.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samott 2013.04.03. 15:31:21

Egyreszt volt itt a multkor egy vita, hogy milyen a jo konzervativ/liberalis es hogy nekunk mi jutott ebbol. Ha itthon is ilyen konzervativok lennenek a konzi resz mar rendben is lenne. ;-)

Masreszt pedig tamogatom, kulonosen ezt: "egy autóforgalomtól elzárt" ilyen kellene itthon is, nem lenne sok felesleges konfliktus, mindenki megy a sajat utjan.

kill004 2013.04.03. 15:45:35

Micsoda problémáitok vannak! Eszem megáll! Nálunk azért járnak biciklivel, mert arra fussa. Benzinre, buszra már nem. Konzervatívok...meg a faszom.

Bell & Sebastian 2013.04.03. 16:38:54

Hagyományőrző Kulturális Egyesület feltételezhetően jobbos bringával, kalapban

img344.imageshack.us/img344/1373/fig2006039dh.jpg

Integrált, fonott fűzfavessző piknikkosárral, telis-tele infrastrukturális fejlesztésekkel.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.04.03. 17:10:23

nyálas bizicikk. ezt a polgármestert is vascsővel kéne megrendszabályozni

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.04.03. 17:25:37

gondolatait bohócjelmezben eladó konzervatív"

ez paradox, és szánalmas, csakúgy mint a poszt.
méltóságteljes ember nem öltözik be bohócnak
boris a bohóc

m.cdn.blog.hu/kk/kkbk/image/2010/bohocpolitkus.jpg

mi lesz a következő? nemcsak a jobbosok vitorláznak? nemcsak a balosok járnak be dolgozni?
tudjuk ergé, hogy szeretsz biciklizni, volt rá időnk hogy felfogjuk,
nem kell több kerékpáros poszt, írjátok be ti is a kérdőívbe.

" több nő, több idős ember, több fekete és kisebbségi londoni biciklizzen"

engem az háborít fel, hogy feketéket látok a villamoson

jan 2013.04.03. 17:39:45

@jose maria padilla: jajj, hagyja ezt a bbjnickes kényszeres önkorrekciót...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.03. 18:49:58

@jan:

No, majd mindjárt megmondom, hogy kid volt kényszeres, mikor kiddel mit csinált! Az érthető, hogy az önkorrekció számodra értelmezhetetlen fogalom, de ha már így van, épp ezért nem kellene véleményezned mások önkorrekcióját.

___________________________ (törölt) 2013.04.03. 21:47:32

Továbbra sem vagyok meggyőzve, mert a kerékpáros életforma szorosan kapcsolódik a belvárosias életmód fogalmához. Belvárosokban lakni meg akarjanak a romkocsmás hipszterek :)

Itt Bécsben is az van, hogy a 21-22. kerület a hipszterek számára szinte nem is létezik, pont ettől jó ott lakni :)

Szinte büszke vagyok rá, hogy Pesten élve is évekig meg tudtam úszni, hogy a belvárosba betegyem a lábam, Mátyásföldről ingázva Óbudára. Csináljátok a műmájer, posztmodernművészkedő, diverzitásb*zi belvárosi kultúrát nélkülem. Egy jó van a városokban, a tisztességgel fizető munkahelyek. Ezt leszámítva szívesen élnék az erdőben, persze műholdas neten kiélve a kulturális igényeket.

Angliában is kerületem Londont, mint a pestist, jó volt a wolverhamptoni eccerűek között.

Refuse/Resist! 2013.04.03. 22:15:35

Én csak azt nem értem, hogy miért kéne pont több fekete és kisebbségi biciklista...

@Shenpen:
"a kerékpáros életforma szorosan kapcsolódik a belvárosias életmód fogalmához."
Az életforma lehet, arról nem sokat tudok, de a bicikli egy nagyon gyors és szórakoztató közlekedési eszköz, ami ráadásul több-kevesebb testmozgással is jár.
win-win-win
Külvárosban a legjobb biciklizni, kiváltképp ha az ember a munkahelynél magasabb dombon lakik. Odafele gyorsabb az autónál (hacsak nem valami gyorsforgalmú úton tudsz autózni), visszafele bemelegíthet az ember egy kis emeléshez vagy ha a körülmények engedik, nagyintenzitású kardió intervallumozást is meg lehet valósítani.

Dr. GGG77 2013.04.03. 23:05:50

Hát igen, ilyen egy európai konzervatív, kedves magyarkodó, vesszentrianonozó, zsidózó, cigányozó, szerencsétlenek.

Szeszkó Lackó 2013.04.04. 14:05:05

@Dr. GGG77: Jól van, öblíthetsz. Faszfej.

2013.04.04. 16:18:54

Olyannyira nem balos szubkultúra része a (belvárosi) kerékpározás, hogy Bencze Kovács Virág aktív cserkész létére nagy kerékpáros aktivista. Volt korábban a Kerékpáros Klub tanácsadója. Jelenleg a BKK kerékpáros szakmai-stratégiai koordinátora. Tarlós fogadott fia, Vitézy Dávid jó kis csapatot állított össze.

Íme:

cserkesz.hu/vezetok/vezetokepzes/gilwell-rendszeru-segedtiszti-vezetokepzes/kikepzoink/bencze-kovacs-virag-zita

hu-hu.facebook.com/MCSSZ/posts/125993654209973

További sikeres munkát kívánok, Virág!
süti beállítások módosítása