Madarak
2012. június 20. írta: aristo

Madarak

madarak.jpg

„Aki vagyok, szomorúan köszönti azt, aki lehetnék.” (Nietzsche)

  Öregember koromra koránkelő lettem. A csípős tavaszi kora reggelek hódolója. A reggelek lényegét a madarak adják a kertben. A dombok közötti szeszélyes völgyek oldalait elvadult bozót borítja, kitűnő fészkelőhely az énekesmadarak számára. Persze a legtöbb a kövér és szemtelen feketerigóból van, az ő éneküktől hangos a hegy, többnyire túlharsogják a kisebb madarakat. A világ már csak ilyen – nagyobb madárnak nagyobb hangja van, ha szebb nem is. Külön kasztot alkotnak a szajkók. Nagyobbak, színesebbek és – mit tagadjuk – agresszívebbek, mint a többiek. Ezen kívül poliglottok is, hiszen nyelveket beszélnek. Érdemes rájuk gyanakodni, mikor olyan madarat hallunk, amelyik nemigen jár erre mifelénk. Valamiért nagyon szeretik utánozni például az egerészölyvek vijjogó hangját, pedig errefelé nem jár egerészölyv – mit is kezdene a bokros dombok között? Gyakran elgondolkodom a szajkókon, vajon miért teszik? Miért utánozzák más madarak hangját? Talán gúnyt űznek belőlük, vagy egyszerűen csak unatkoznak? Vajon ilyenkor más madárnak is képzelik magukat? A kurta csőrű, tarka ruhás bohóc egy pillanatra széles szárnyú, kegyetlen, sárga szemű ragadozónak hiszi magát? Amúgy – a varjúfélékéhez tartozóként – táplálék generalista (szép szakszóval), tehát mindent megeszik. Ha teheti, ragadozóként viselkedik, persze csak műkedvelő módon: áldozatait egyszerűen és brutálisan agyonveri. Az áldozat sokkal jobban jár – már ha lehet ilyenkor „jobban járni” –, ha valódi ragadozó karmai közé kerül. Ahogyan ballagok lefelé a kertből, eszembe jut, hogy nekünk embereknek bizony nem nagyon van mit a szajkók szemére hányni.

  Nemigen vagyunk különbek náluk. Volt idő, amikor mindenki az volt, ami; és csak azok lázadtak ez ellen, akik változtatni is tudtak helyzetükön. A társadalom – bármit mondjon is a nagy antifeudális Sir Karl Popper – sohasem volt annyira zárt, hogy a kiemelkedően tehetségesek ne tudtak volna előre lépni; nem csoda, hogy a csőcselék minden gyűlölete főként ellenük irányult. Szerencséjükkel ugyanis nem csak saját kiválóságukat mutatták fel, hanem a többiek tehetetlenségét és jelentéktelenségét is. Ezért száműzték Epheszoszból Hermodoroszt is, ahogyan a filozófus mondja: „mert száműzték Hermodoroszt, a legderekabb férfiút, mondván: köztünk egy se legyen derék; s ha ő mégis ilyen, legyen az másutt, idegenben”. Nincs bosszantóbb dolog mások nagyságánál, ha mi magunk jelentéktelenek vagyunk.

  Volt/van persze egy másik út is a kiemelkedésre: az, amikor a többiek felszabadítását és az azzal járó vérfürdőt hirdetjük program gyanánt, mert a kiválók elpusztításával tág tér nyílik számunkra, hiszen vakok között félszemű a király. A hivatásos felszabadítók és megváltók nem hozzák el azonban a békességet. Nagyon hamar kiderül, hogy a szabadságvágy nem más, mint irigység, amely látszólag a vagyonra, a hatalomra, a külsődleges „jó életre” irányul, valójában azonban frusztrált düh önnön jelentéktelenségünk okán. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az utánzás, ahogyan a magukat győztesnek gondolók megpróbálnak úgy élni, ahogyan szerintük a legyőzöttek éltek. Ezért öltöztek és viselkedtek az arisztokraták mintájára a francia forradalom főbb gyilkosai, és ezért álltak hajdúnak öltözött mezőgazdasági munkások fáklyával kezükben a k.-i téesz vadászkastélya előtt, az ugyancsak kétes származású téeszelnök születésnapi ünnepségén.

  A cselédség ezt látta az arisztokráciából: az ünnepségeket. Amikor az urak tanultak, dolgoztak, országot vezettek vagy hadba szálltak, akkor nem hívták őket, így hát fogalmuk sem volt arról, hogy ilyen is van, hogy néha dolgozni kell. Tudásnak pedig bőven elég volt számukra a társutas értelmiség szállította brosúra-marxizmus, melyben mindenre és annak ellenkezőjére is volt szentencia (kivéve a párt vezető szerepét). Szakadékba vitték az országot persze, hiszen hová jut a lusta kocsis, aki ráadásul még vak is.

  Most, hogy kiderült, a felszabadítók csak magukat szabadították fel, a többiek azok maradtak, amik mindig is voltak: szolgák és cselédek. Tehetetlen dühüket pedig – ki másra – azokra zúdítják, akik figyelmeztették erre őket. Az új elit pedig – ami már nem is annyira új – azt utánozza, amit megismer. Apáiknak a két háború közötti arisztokrácia külsőségei nyújtottak mintát, nekik már a haladó európai elitek. Ez az európai elit – szatócsok, adóbérlők és pénzváltók ivadékai – már réges-régen önmaga ellen fordult, unja magát és talán az egész világot, ezért kedvtelve nézi a kelet-európai frissen felkapaszkodottakat, bizonyára szórakoztatja a neofita buzgalom, amivel azok kezükre játsszák mindenüket. Maguk között bizonyosan kacagnak alázatosságukon mert „az istenek, úgy tűnik titokban gyűlölik az alázatosokat” – mondja Xenopoulosz, és bizonyára igaza van.

  Emberek vagyunk, tehát többnek akarunk látszani. Azonban, ahogyan a szajkók is csak a hangjukkal tudják többnek mutatni magukat, mi is többnyire csak valamiféle látszatot tudunk felmutatni. A szajkó szajkó marad, akármilyen hangon kiabál, a cselédek és disznópásztorok ivadékai pedig felkapaszkodottak maradnak, bárhogy tiltakozzanak is. Az, hogy a kondás-kürt vagy a cselédeket szólító csengő helyett a BMW-terepjáró dudáját használják, az emberi minőség szempontjából jelentéktelen mellékkörülmény. Szemünk becsap bennünket, és ami magasan áll, nagynak is tűnik.

  Efféle gondolatok között már majdnem leértem a dombról, mikor föntről újabb madár-kiáltás hallatszott, valahogyan más, mint a szajkóké; és egyszerre, a nagy koncert után hatalmasnak tűnő csend lett, minden kisebb állat elhallgatott. Felnéztem és odafent, nem túl magasan, egy galambász héja hamvas szárnyait láttam villanni a még alacsonyan járó napban: ismertem őt, a fészkét is ismerem, vadászni indult biztosan – éhes szájak várják odahaza. A nagy, madárhang-nélküli csendességben kiáltott még vagy kettőt, megfordult hirtelen és elnyilallt a szembelévő domb mögé. A bokrok közül kinéző kíváncsi, kerek madárszemek látták, ahogyan eltűnik, s a kórus újra rázendített, ám a nagy kiabálás mélyén ott kísértett és ott is fog kísérteni az ijedtség csöndje.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr394590509

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Arisztokraták (kritika) 2012.06.20. 14:42:40

Az Arisztokraták egy klasszikus stand-up szám, amit egy amerikai komikusnak álmából felkeltve is elő kell tudnia adni, sőt főleg akkor. Szalai Annamária valószínűleg lefordulna a székről, ha ezt valaha bemutatnák egy hazai televíziócsatornán, de előtte...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alfőmérnök 2012.06.20. 10:27:55

@MézesRozi: Nagggyon gyengus. Ez a fasz rablógyilkos hajlamokról írt. Ne feledjük. (Emellett a Budai által megtámadott filozófusokat reflexből kötélre küldte volna...)
Jól látja Béci: "ez a beteges cselédezés, disznópásztorozás nem más, mint a rettegés attól, hogy kiderül: semmivel sem többek náluk? Félelem, hogy saját jelentéktelenségük bebizonyosodik" (pont)
És persze @Dinamuki: is kurvára igaza van.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 10:44:47

A bajok nem a bolcs, oreg madarlesok miatt vannak, akik megmondtak elore.

A bajok a globálmédia, a Birodalom, a szuperstruktúra, a konstruktőrök, a szuperfegyverekkel támadók és a létfosztók miatt vannak, akik megtévesztették az egyszerű, szakrális embereket és elhitették velük, hogy ezentúl jó lesz.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2012/05/kristalyszepseg.html

Gyóni Gábor 2012.06.20. 11:00:31

Ez a cikk inkább ellenérzést kelt (bár a madaraokról szépeket ir). Nemcsak azért, mert a besavanyodott, önsajnáltató értelmiségi világképe árad belőle, hanem azért is, főleg azért, mert a magyar társadalom leghitványabb, legaljasabb, legkártékonyabb embertipusa (by Bibó I.) nyilvánul meg benne: a NÉPGYŰLÖLŐ nemesi mentalitás.
A világ egyetlen értelmisége sem annyira NÉPGYŰLÖLŐ, mint a magyar liberális-jobboldali értelmiség, ez ebből a cikkből is jól látszik.
Csak régen azt mondták, büdösparaszt, ma azt mondják, büdösproli.
Én meg azt mondom: a nép ellensége. A magyar elit (nemes, úr, "vállalkozó") az, amely szakadékba vitte rendszeresen és viszi most is az országot.
A magyar elit KÉPTELEN az országot vezetni, ostobasága, tehetségtelensége, kontraszelektiv jellege elsősorban abből fakad, hogy népmegvető ("büdös paraszt", "büdös proli", "büdös oláh", "büdös zsidó").
Éljen Széchenyi, a LEGNAGYOBB MAGYAR, aki ezt világosan látta!
Éljen a MAGYAR NÉP!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 11:06:26

@Dózsa György:
Kerdes, hogy egyaltalan van-e "magyar" elit vagy csak az egesz vilagot a hatterbol iranyito Birodalom ugynokei jatszak el szanalmas eloadasukat, hogy a bovitett ujratermeles lehetosegetol is megfosztott magyarsag kifosztasa akadalymentesen folytatodhasson?

Ezt se Bibo, se Szechenyi nem ismerte fel!

Tilikov (törölt) 2012.06.20. 11:16:28

@Doomhammer:

Ne hagyd ki azokat sem, akik megrabolják az emberek életidejét a hamis időmérési rendszerükkel, és kiszipolyozzák a társadalom szakrális tőkéjét a lételméleti fogalmak kisajátítása révén.

Sajnos (bár nem tud róla), de Aristo is közéjük tartozik. Észre sem veszi, hogy az a spirituális arisztokrácia, amelynek tagja ő is, valójában az újkor brosúra-marxizmusát hinti el a fejekben, összhangban a planetáris ontológiamonopóliumok akaratával, és az a hermeneutikai ébredés amelyet hirdet, valójában a létező globalokrácia pszeudoszakrális béklyója a tudati forradalom leláncolására.

(Ahogy arra már Parmenidész is rámutatott a Hermész Triszmegisztosz parafrázisokra adott reflexiójában)

hacsaturján 2012.06.20. 11:26:31

@Tilikov:

ez jóóóó! szajkó-e maga?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 11:31:37

@Dózsa György: @Doomhammer:

Ahhoz, hogy véleményt formáljanak arról, hogy mit ismert fel Széchenyi vagy Bibó, mindenekelőtt, talán olvasni kellene a műveiket. Szerintem.

ü
bbjnick

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 11:47:54

@Tilikov:
Ezzel kapcsolatban az a gyanu merult fel bennem, hogy esetleg a hatterhatalom nem tervezi-e az ontologia kiszivattyuzasat is a periferiarol? Ebben az esetben az osszes fogalommal a Birodalom rendelkezne, mig a vilag kiaknazasra kijeloltjeinek meg az se lenne a hatalmaban, hogy meghatarozzak, mi egy szek es hogyan viszonyul egy asztalhoz.

Ez a szornyu viziot nagyon vilagosan bemutatta a Sikoly c. film 2. resze. Biztos nem figyeltek a birodalmi cenzorok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 11:48:35

@Alfőmérnök: @Doomhammer: @Tilikov: és akit illet!

Jól beszél @aristo! A kommentjeik/kommentjeitek bűzlenek az irigység-szájszagtól. A történet ott válik tragikussá, hogy reakcióikat/reakcióitokat már nem is görcsös igyekezet jellemzi, hanem a reflexszerűség. Ettől vannak/vagytok...

ü
bbjnick

hacsaturján 2012.06.20. 12:01:17

@bbjnick:

nemtom, én a komment végire ijjen röhögő jelet tettem vóna, de maga tuggya.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 12:01:41

@bbjnick:
Faj az Igazsag, libsikem? Igen, dacara annak, hogy a kezetekben van a teljes velemenyterrorista gepezet, a bloggerek kozott tovabb pislakol az Igazsag gyertyalangja. Ezt hiaba probaljatok betiltani, hiaba probaljatok tulorditani a pucerfocistalanyos szennymediatok bombolesevel, fu alatt, szajrol szajra terjed az egyszeru nep szajan, mint a nepdal, hogy aszondja:

"Nem messze van ide Kalocsa,
motorkocsin járok én oda.
Motorkocsi réz a tengelye,kereke,
huncut a babám fekete szeme."

Kozel a vilagforradalom!

Robinzon Kurzor 2012.06.20. 12:10:10

"Az, hogy a kondás-kürt vagy a cselédeket szólító csengő helyett a BMW-terepjáró dudáját használják, az emberi minőség szempontjából jelentéktelen mellékkörülmény."

Bizonyára.

Viszont a megfelelő(nek vélt) pedigré önmagában nem egyszerűen szintén jelentéktelen mellékes részletkérdés, hanem súlyosbító körülmény.

Nyafogni a disznópásztor ivadéka is tud, bár az igaz, hogy nem ilyen modorosan.

Robinzon Kurzor 2012.06.20. 12:11:52

@bbjnick:

Aristotól ugyan mit lehet irigyelni?

Bell & Sebastian 2012.06.20. 12:29:36

@Robinzon Kurzor:
Van egy különleges képessége arra, hogy pontosan a lecsó közepébe csapjon.
Amitől pár dummynak most is szaros lett a képe és ez így van jól.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 12:29:48

@hacsaturján:

Nincs ebben semmi röhejes. Szerintem.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 12:30:57

@Alfőmérnök:

Ha még nem mondta volna, ugye, @Alfi?:-D

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 12:41:25

@Robinzon Kurzor:

"Aristotól ugyan mit lehet irigyelni?" --- kérdezed.

Nem tudom:-) Azt sem tudom ki ő, így irigyelni is, ha akarnék is, nehezen tudnék tőle bármit. Az viszont tény, hogy pillanatok alatt vicsorgó páviáncsordává tudja változtatni az itt észtosztó okosfiúkat:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 12:43:44

@Doomhammer:

Ez nem irónia, hanem hisztéria, @Doomhammer:!

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2012.06.20. 12:44:39

@Dózsa György: Ha lenne szíves megnézni mostani vezetőink pedigréjét, hamar kiviláglik, hogy a nép kiemelt fiai ők, így tehát végre érvényre jutott a tökéletes vezetők iránti olthatatlan vágy.

Ennek sajnálatos velejárója, hogy 12 évesen, a Nagy indiánkönyvnél meg is ragadt a műveltségük, amit később magukra szedtek, azt min-mind másodkézből tudják.

Fújják is a kanászkürtöt rendesen, ha egynémelyik okosabbnak tűnik, az csak attól van, hogy virtuózan kezeli a Google -motort, így bárkit leutánoznak, ha lelnek rá mintát.

A saját hangjuk annyira csökevényes, hogy alkalmatlan értelmes kommunikációra.

Jelesebb képviselőiket bbjnick fel is sorolta, ugyanis pontosan ezekről a madarakról van itt nagyban szó.

A villás nyelvű hangutánzókról.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.06.20. 12:47:58

nagyon elegánsan utal a szerző a héjával a raktárosra! :))

Grabb 2012.06.20. 12:48:11

Némi ellentmondást érzek a cikkben: előbb kiemelkedő TEHETSÉGről beszél, majd egy fura fordulattal ezt mintha azonosítaná az arisztokrata SZÁRMAZÁSsal. Mi köze is van a kettőnek egymáshoz?

Robinzon Kurzor 2012.06.20. 12:52:00

@Bell & Sebastian:

A ventillátorba szarás képessége irigylésre méltó?

Persze ez is szubjektív: aki szeretne ilyen lenni, de nem megy neki, az biztosan ezt irigyli tőle.

Köszönöm az átfogó tájékoztatást, okosodtam.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 12:53:53

@bbjnick:
Nem, ballibkem, a hiszteria az, amit te meg a tobbi birodalmi ugynoktarsad eloadtok csak azert, hogy az annyiszor kifosztott nemzettorzs elemi letfelteteleinek elszivattyuzasa tovabb folytatodhasson. Es tudod, hogy a hatterhatalom valodi urai rohognek rajtad, amikor latjak, hogy a legszanalmasabb odavetett koncnak is ugy orulsz, mint egy pavian a tulerett banannak?

A magyarsag ellen bevetett penzfegyverek hiszterikus ugatasahoz asszisztaltok!
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2012/01/ugatnak-penzfegyverek.html
Hogyan tudsz reggel a tukorbe nezni a napi hazaarulas utan?

Alfőmérnök 2012.06.20. 12:58:25

@bbjnick: Belőletek, szánalmas gójokból meg micsoda visítozást tud kiváltani egy Kertész Ákos, vagy egy Tóta W. megjegyzése! Van mit irigyelni tőlük?

Tilikov (törölt) 2012.06.20. 13:12:20

@Doomhammer:

Úgy látszik téged is megfertőzött már ez a vágyvezérelt naivitás, ami a hamis ábrándokkal próbálja elviselhetővé tenni a kiábrándító valóságot. Az ontológiai fogalmak kiszivattyúzása a perifériáról már egy lezárult folyamat.

Ezek az üres, semmit mondó fogalmak, amikkel mi itt operálunk, csupán a planetáris lételméletmonopólium kegyelemkenyere. Nincsenek birtokunkban azok a fogalmak, amelyekkel felvehetnénk ellenük a harcot, hisz még megnevezni sem vagyunk képesek őket, még a "Birodalom" kifejezés is tőlük származik, és azt a célt szolgálja, hogy eltűnhessenek a szemünk és értelmünk elől.

Ezt a csatát elvesztettük mielőtt elkezdhettük volna.

De mivel a megnevezhetetlen érzékeli, hogy egyre többen gyanakodnak a nagy átverésre, ezért elküldi hozzánk az úgynevezett spirituális arisztokrácia követeit (élükön Aristoval), akik hamis reményeket ébresztenek bennük a pszeudoszakrális hermeneutikai ébredés ígéretével, és ezáltal még tovább halasztják a tudati forradalom eljövetelét, amely így hamarosan elérhetetlen távolságba vész el.

TG69 2012.06.20. 13:19:49

@aristo: Ez most a 'Mi a jobb' sorozat folytatása, mert annak elég gyenge! Egyébként a feleségem pszichológus, ő azt mondta, hogy ez a cselédpásztor fixáció ez sok munkával kezelhető :). Egyébként meg a helyzet eléggé egyoldalú, te utálod a felkapaszkodott cselédpásztort, ő meg még csak le se szar téged. Ez valóban pech és amúgy ez még nálad is egy kemény orbánozás, de végre kinyílt a szemed :)!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 13:21:52

@Alfőmérnök: @Doomhammer: @Tilikov: és akit illet!

Helyes! Ez az a fázis, amikor a páviánok a saját ürülékükkel kezdik el dobálni ingerültségük kiváltóját:-)

ü
bbjnick

Tilikov (törölt) 2012.06.20. 13:24:22

@bbjnick:

Páviánok? Láttad már az avatarod bbjbaboon? :D

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.20. 13:37:14

@Tilikov: @Doomhammer: Tessék mondani, a metafiziko-pneumetiko-transzcendens tradicionalizmus mikor jön?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 13:46:57

@Tilikov:
Azt mondja, aristo valojaban a hatterhatalom berrabszolga-ugynoke, akinek az a feladata, hogy a magyar lelektol idegen ontologiaval lugozza ki a szakralitast a magyar letmodbol? Ez nagyon sulyos allitas, tudja-e!

Elfordulhat, hogy aristo egyszeruen nem all a tudati fejlodes azon szintjen, hogy raebredjen, kinek a szekeret tolja. Persze az is lehet, hogy tenyleg a Birodalom satanian ravasz otodik hadoszlopahoz tartozik, de ezt meg bizonyitani kell.

Alfőmérnök 2012.06.20. 13:48:31

@bbjnick: Akarod, hogy a saját szarodat kenjem rád, hogy megfüdösselek a húgyodban? Előkeressem, mit írtál te a disznópásztorozásról, faszparaszt? (habár kétlem, hogy nem emlékzenél rá, mert már emlékeztettelek rá; igaz, lehet, hogy mindkét alkalommal mattrészeg voltál)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 13:52:55

@bbjnick:
Urulek-fixacio? Maga is Feldmar Andras hivoje?
Ez is csak azt mutatja, hogy maga egy libsi.

Tilikov (törölt) 2012.06.20. 14:07:57

@Doomhammer:

Nézze át újra mit írtam és azok alapján értelmezze a Tant. Többször is hangsúlyoztam, hogy Aristo nincsen tudatában kiknek a szekerét tolja. Nem is lehet, hisz ehhez nélkülözhetetlen lenne az az ontológiai terminuskészlet ami szemiotikailag képes megragadni a "Birodalom" (jobb szó híján kénytelen vagyok én is ezt használni pedig nem szeretem) fenomenológiai jelenvalóságát.

Enélkül az egész hiábavaló szélmalomharc csupán, mert a "birodalmi" fogalmak által egy hiátus képződik a mi ontológiai rendszerünkben, ami inherenssé válik és a "Birodalomtól" kapott ontológia fogalmak interpretációinak a permanens dekontextualizációját indukálja, ezáltal pedig regresszív hermeneutikai paradoxonokat implikál.

Ennél egyszerűbben nem tudom elmagyarázni. Remélem megértette. A tudati forradalom után minden világossá válik majd.

És ne bízzon Aristoban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 14:08:11

@Alfőmérnök:

Van még alább, @Alfi?! Kétlem.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 14:11:06

@Doomhammer:

Vicces fickó maga, @Doomhammer::-) Amikor zavarba jön a vitában, fölborigatja a berendezést. Ennyit a doomhammeri kritikai attitűdről és intellektusról:-)

ü
bbjnick

Tilikov (törölt) 2012.06.20. 14:12:05

@bbjnick: Ez a fentebbi magának is szól. Látom, hogy maga is szenved a pszeudoszakrális ontológiai fogalmak által keltett fenomenológiai zavartól, de fogadja meg a tanácsomat és ne higyjen Aristonak.

TG69 2012.06.20. 14:21:50

@jose maria padilla: Én, mint cselédpásztor arisztokrata ezt kikérem magamnak! Tényleg ilyenkor mi van? Aristo segíts! :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 14:30:01

@Tilikov:

Ha nem neheztel meg rám, szakralitásügyi kérdésekben nem magához fordulok tanácsokért:-) Ha viszont dialektikusmaterializmusügyi problémáim lesznek, akkor feltétlenül számítok az ismereteire és gyakorlatára:-)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2012.06.20. 14:31:53

@bbjnick: Na, akkor csak mert van rá időm, és mindig élvezet belédrúgni:

“@ aristo:!

Hosszan akartam pontról pontra cáfolni mindazt, amit itt összehordtál, de háromszázadszor már feleslegesnek érzem leírni ugyanazt.:-/

De annyit talán megér a történet, hogy figyelmeztesselek: amit te itt bemutatsz, annak semmi köze a keresztény konzervatív ethoszhoz (de talán még a keresztény úri középosztályosdihoz sem). Nem tudom, csak sejtem, hogy mi van veletek (a ti generációtokkal), de amit ti itt előadtok, az mezei protofasizmus:-/

ü
bbjnick “

mandiner.blog.hu/2010/08/13/az_arulas_2?fullcommentlist=1#comments

És -nak (elGaborral nyilván nem fogsz vitatkozni, mert őt nem “kis hülyének” tartod, neki nem mered leírni, hogy buta és agresszív, mert másként látja a dolgokat, mint aristod):
"elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.08.13. 09:00:02
Nagyon helyes ötlet volt az a NÉKOSZ. A kollégiumi mozgalom semmiképpen nem 1945 utáni jelenség, hanem valami, ami már a harmincas évektől benne volt a levegőben, és közvetlen előzményét, a Györffy-kollégiumot Horthy köre támogatta. A népi kollégiumok egy olyan generációnak adtak felemelkedési lehetőséget, akik korábban bármilyen tehetségesek, soha nem jutottak volna el az egyetemig (és sokan közülük kulák származásuk miatt az ötvenes években sem), ők pedig, lehetőségeikhez képest, a kapott tőkét többszörösen visszaadták az országnak. Részben még mindig ebből élünk.

Ebbe belerúgni és lejanicsározni semmivel sem kevésbé ízléstelen és hamis, mint amikor a liberális értelmiség őrizgeti a privilégiumait. “

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 14:36:46

@Tilikov:
Azt hiszem, ertem. Aristo nem agense, csak aldozata a konstruktorok ontologia-monopoliuma altal a magyarsagra zuditott olcso tomegfogalmi dompingnek. Keszen kap olyan eloregyartott kontextusokat, mint a cseled meg a disznopasztor es ezek altal meghatarozott ertelmezesi terben kenytelen dekonstrualni a mondandojat. Ezzel akaratlanul is a Birodalom szocsoveve valik, ami a hatterhatalom szamara roppant olcso megoldas, mivel Aristo szamara meg a berrabszolgak ellatmanyat se kell kiutalni.

Megoldast csak a lokalitas hozhat, a hungarikum-fogalmak es a magyar reindusztrializacio altal letrehozott kontextusgyarak. De ez meg arrebb van.

En nem hiszek abban, hogy a maga tudati forradalma barmely pillanatban bekovetkezhet.

legeslegujabbkor 2012.06.20. 14:45:15

Itt mindenki szabadságon van? Aristo ma reggel a szabadban tért magához, a többiek is korán kezdték ma a koktélozást. Mindenesetre szórakoztató olvasni, hogy hat egyesekre a kánikula.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2012.06.20. 14:48:36

@Doomhammer:
Ha bekövetkezik a tudati forradalom, az lesz a határok áttörése és ott állunk majd arccal a kvantumgravitáció transzformatív hermeneutikája felé. Gyönyörű lesz.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 14:57:04

@aristo:
A madaraknak is jo lesz?
Vagy ok elegedjenek meg a taplaleklanc orok rendje altal a szamukra kijelolt hellyel?

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2012.06.20. 15:01:59

@Doomhammer: A madarak - szubsztanciális okokból - magasról az egészre.

Tilikov (törölt) 2012.06.20. 15:03:49

@Doomhammer:

Nem nagyon tudok elképzelni más alternatívát a probléma kezelésére, mint a tudati forradalom és az ezáltal helyreállított szakrális szuperstruktúra.

Ha maga lát más megoldást, amivel visszaszerezhetjük az elszivattyúzott fogalmakat a periféria számára, akkor ne habozzon cselekedni, ez mindannyiunk érdeke.

Elszorul a szívem, amikor látom, hogy Aristo, bbjbaboon, és a többiek hogyan vergődnek a pszeudoszakrális terminológia álspirituális lételméleti emésztőgödrében.

Szükségünk van azokra az ontológiai terminusokra! Nélkülük semmik vagyunk!

Vortumnus (törölt) 2012.06.20. 15:26:00

Aristo teljes joggal érezhet nosztalgiát a régi rend iránt. pl. a királyi udvarban az udvari bolondot nagy megbecsülés övezte, úgyhogy lenne rá kereslet

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 15:47:19

@Tilikov:
A hivatalos megvaltok es felszabaditok tevutjara akar lepni? Aztan vigyazzon, ontologiai verfurdojenek nehogy aldozatul essenek olyan fogalmak, mint a szemeteskuka vagy az empiriokriticizmus.

En vagyok pedig a kormany embere es nem tamogatom az eroszakoskodast, a zurzavart, a csorompolest, hajnali reszeg gajdolast.

A nep neveben vegyuk at a hatalmat a Magyar Ertelmezo Keziszotar szerkesztosegeben es allitsuk azt a kialtvanyt az Uj Rend Ontologiajanak szolgalataba.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.06.20. 15:50:06

@aristo:
Sose fog a tudati forradalma gyozni, ha a madarak tudataban retrograd eszmek tenyesznek tovabb, mint a virusok. A szarnyasok nem potyadekolhatjak tele uj fogalmi terunket alsobbrendu kontextusokkal.

KürtiT (Tromb74) 2012.06.20. 15:52:07

szembetűnő különbség a poszt szerzője és az említett héja között, hogy az utóbbi nem giccses picsogással magyarázza önön lényegét, hiszen az magától értetődő, megkérdőjelezhetetlen.

George Sand 2012.06.20. 15:56:02

Tompa Mihály: A madár, fiaihoz.
Van annak valami különös oka, hogy megint allegóriában kell elmondani az üzenetet??

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 15:57:22

@Alfőmérnök:

@Alfi, te nem rugdalózol, hanem a levegőben kalimpálsz! Ha rávilágítok félreértéseidre, tévedéseidre, akkor pedig rendre mocskolódni és átkozódni kezdesz:-) Mivel a mocskolódás- és átkozódásrepertoárodat már ismerem (így kíváncsiság sem fűt, hogy (újra)olvas(has)sam), így most eltekintek attól, hogy megvilágítsam, hol tévedtél el. E'van.

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2012.06.20. 16:01:19

@bbjnick: Én a helyedben ilyenkor inkább kussolnék, zsellér!

Tilikov (törölt) 2012.06.20. 16:20:42

@bbjnick:

Maga könnyen beszél, maga sohasem téved, de mi lesz ha az a szerencsétlen öngyilkos lesz amiatt, hogy maga nem világította meg előtte a tévedését? Tud majd akkor tükörbe nézni?

HaKohen 2012.06.20. 17:50:28

@Tilikov:

Ritkán fordul elő, hogy hangosan röhögök blogok olvastán (pláne ilyen kánikulában). Még inkább azokon, akik komolyan veszik. Szóval, gratula!

Aristo mentségére legyen mondva, hogy ma du.-i kommentjében veszi a lapot.

HaKohen 2012.06.20. 17:56:55

@Bell & Sebastian:

"Egyikőjüket hátrahagyva."

Khm... most kire gondolsz? Tán aristóra? Vagy rám? Vagy magadra? Vagy másra, amit el sem tudok képzelni...

Ezt meg nem egészen értem:

"Van egy különleges képessége arra, hogy pontosan a lecsó közepébe csapjon.
Amitől pár dummynak most is szaros lett a képe és ez így van jól."

Értsem úgy, hogy belecsapott a lecsó közepébe, amely ettől a belecsapástól, vagyis aristo kezétől szarrá vált

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2012.06.20. 18:07:32

Nagy nemesünknek, vizét Nagybányainak horgony vagy mi volt a karjára tetoválva, nyilván ez is egy nemesi szokás, amit a csúnya prolik leutánoztak.
Erzsébet királynő is vszínű egy "I love Phil" feliratot visel a fenekén.

Bell & Sebastian 2012.06.20. 18:45:45

@HaKohen: Üdv! :)
Nincs magának hiánya képzelőerőből, szerintem képes megfejteni egyedül is, ha akarja.

Csak van valami Aristo írásában, ha még magát is idecsalta hogy billentyűzetet ragadjon, hiszen sas nem kapkod nádi poszáták után.
Azt fel sem tételezem, hogy ennyi okos hozzászólóból pont én törtem át a szinaptikus rését.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.06.20. 18:53:03

@Bell & Sebastian: Ez honnan van? Vagy maga írta? ("A közösség szeme" 09:42-kor.)

Apeiron (törölt) 2012.06.20. 18:55:08

"A cselédség ezt látta az arisztokráciából: az ünnepségeket. Amikor az urak tanultak, dolgoztak, országot vezettek vagy hadba szálltak, akkor nem hívták őket, így hát fogalmuk sem volt arról, hogy ilyen is van, hogy néha dolgozni kell."

Aki ezen az alpári színvonalon (és ezzel együtt Aristo személyén) túl szeretne lépni, annak ajánlom ezt:

legeza.oszk.hu/sendpage.php?rec=li1614

A magyar nemesről pedig ezt:

legeza.oszk.hu/sendpage.php?rec=li2579

Egyébként lenyűgözőnek tartom, hogy valaki egyszerre képes lemerülni a posztmodern tudománykritika bugyraiba és kínkeservesen sóvárogni az előző századforduló társadalmi berendezkedése iránt. Hihetetlenek ezek a "konzervatívok".

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.06.20. 19:41:43

@Bell & Sebastian: Jó kis írás. Mármint a magáé, nem a poszt. :)

Karfiol 2.88 2012.06.20. 20:07:10

,,Amikor az urak [...] hadba szálltak, akkor nem hívták őket.''

Ez a kedvenc mondatom.

Bell & Sebastian 2012.06.20. 20:12:29

@Holger Hartland: Tudja, hogy született ez a poszt? Mondjuk visszakövethető, egészen az elejéig. Onnan indulva meg jó kis káoszelméleti alapvetés lehetne.

Az itt unatkozó, beépített, görög kontrapunkt-kórus vagy azért kevés hozzá, mert olvasatlan, vagy azért mert tapasztalatlan, ám egy biztos, kalitkából nézegetnek egy nekik vetített diafilmet.

Aztán vagy beég a kocka, vagy elmegy az áram, vagy szakad a film, vagy egyszer csak vége lesz.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2012.06.20. 20:48:17

@Bell & Sebastian: a szerző által is idézett Nietzsche a nemes viselkedést szinte egyenlővé tette az (anyagi szempontból) haszontalan, céltalan cselekvéssel, míg a póri, közönséges gondolkodás egyik jellemzőjének a "hasznos" cselekvésre törekvést tette meg, és egyáltalán nem származási alapon tett különbséget nemes és közönséges között (biztos van tőle egy ideillő frappáns idézet, de én se vagyok élő lexikon). A mezőn ábrándosan furulyázgató, és a felhők vonulását néző disznópásztor nemesebb volt a szemében, mint az értelmetlen hódításokra törő porosz katonai/nemesi "elit".

Alfőmérnök 2012.06.20. 20:56:15

@Dinamuki: Egy időben Heidegger szemében is. (A nácikok előtt asszem valami parasztpártra szavazott, de ebben nem vagyok biztos.)

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2012.06.20. 21:20:24

@Alfőmérnök: Igen, az öreg is sokra tartotta a parasztokat, akik közt élt, valami olyasmit mondott, hogy ugyanazt csinálja, mint ők, csak a gondolatok világában.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2012.06.20. 21:20:24

@Alfőmérnök: Igen, az öreg is sokra tartotta a parasztokat, akik közt élt, valami olyasmit mondott, hogy ugyanazt csinálja, mint ők, csak a gondolatok világában.

MézesRozi 2012.06.20. 21:28:47

az érdekes, hogy az arisztokratát itt mindenki az arisztokrata származásúval és kizárólag azzal képes azonosítani. és nyilván a disznópásztort is.

milyen egyszerű is a világ ezeknek:)

Bell & Sebastian 2012.06.20. 21:43:38

@Dinamuki: Akkor mutatok kettőt:

- Wir sind so gerne in der freien Natur, weil diese keine Meinung über uns hat.

- Ein Politiker teilt die Menschheit in zwei Klassen ein: Werkzeuge und Feinde.

"Az, hogy valaki ad a formákra, ami Nietzschénél lényegi vonása az arisztokratikus magatartásnak, nem vezethet üres formaságokhoz, hanem - éppen ellenkezőleg - olyan szuverenitáshoz, amely képes minden zokszó nélkül elviselni a szegénységet, a betegséget és a viszályt; olyan könnyedséghez, amely a nőies frivolitás és a vallási kultuszok bizonyos aspektusainak megbecsülésére tanít; olyan büszkeséghez, amely az önmagával szembeni szigorúságon alapul, és ezért kizár minden hiúságot és nárcizmust. ... Nietzsche elképzelése az "arisztokratikus"-ról valójában inkább emlékeztet a ratés -ra, a történelmi arisztokrácia lecsúszott, denegerált fiaira (mint a libertinusok és a dandyk), semmint rendes képviselőire. ..."

epa.oszk.hu/00000/00012/00020/perniola.htm

Már elnézést, de ez a Nietzsche nem egy könnyű olvasmány, amit sikeresen dekódoltak belőle, az el vezetett az echte-bal nemzeti-szocializmushoz.

Akkor álljon itt a konklúzió is:

"Könnyű megjósolni, hogy az elitizmus és populizmus közti konfliktus éleződni fog, bár kétlem, hogy valaha is valamiféle osztályharc formáját ölthetné. A média-elit egyre inkább üldözöttnek érzi magát, mivel egyrészt ki van téve az objektíve súlyos kihívásoknak és kockázatoknak, másrészt a brutális nemzetközi konkurenciának. Ehhez a két tényezőhöz, amelyek már mint ilyenek is stresszt váltanak ki, járul egy belső ellenségesség, amelyben sokszor keveredik az irigység a hallatlan provincializmussal. Ennélfogva valóban érdemes hangsúlyozni: az, hogy a haladás ideológiájának van még némi esélye a túlélésre, csak és kizárólag rajtuk múlik."

Attól tartok ez a megállapítás sem egészen egyértelmű., hiszen feltételezi, hogy haladni márpedig kell! Ha törik - ha szakad!

Na mármost, ha a disznópásztor viseli a hivatalt és a katonai elit kondát terelget, újra fel is találtuk a Rákosi korszakot.

Szerintem maga egyszerűen nem érti azt, hogy kit ért Aristo nemeseken? Kérdezze csak meg tőle! Utána szívesen elmondom, hogy _szerintem_ mi fán terem.

Bell & Sebastian 2012.06.20. 21:49:42

@MézesRozi: Látja, nézi, olvassa a szöröncsétlen, csak félreérti és még visongat is hozzá: hogy márpedig a tömegdemokráciában -ahol a többség dönt- neki van igaza!

Oszt egy lófaszt van!

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2012.06.20. 21:52:32

@MézesRozi: mivel azonosítod (azonosítja A. őkelme) a disznópásztort?

Alfőmérnök 2012.06.20. 21:57:15

@MézesRozi: Ha átvitt (nem származási) értelemben használná ez a fasz, akkor nem a nékosz kapcsán került volna elő a disznópászot-mém, te hülye picsa.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2012.06.20. 21:58:15

@Bell & Sebastian: "...amit sikeresen dekódoltak belőle, az el vezetett az echte-bal nemzeti-szocializmushoz."

??
A nácikat utálta volna, mint ahogy a porosz militarizmust is utálta. Nietzsche individualista, anti-antiszemita, az államot légvárnak tekintő, a katonaságot megvető, "a németeket" hülyének néző, minden nacionalizmust, nyájszellemet ellenző alak volt. Az "embert felülmúló ember" nála nem egyáltalán nem faji/vérségi alapon kitenyésztett egyed... valahol (A morál genealógiája?) azt írja, hogy több kínait kéne Európába telepíteni, hogy eltanuljuk tőlük a már nem tudom, mit..

Alfőmérnök 2012.06.20. 22:06:00

@Dinamuki: " anti-antiszemita"
Na, azért a zsidókról írt csúnya dolgokat, lehetne idézni, de buta antiszemitizmust megvetette, mint minden butaságot. (Talán Wagnerrel is volt ezzel kapcsolaban nézeteltérése.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.20. 22:25:34

@Dinamuki:

"(...)

A papok a világ legförtelmesebb gyülőlködői. A legdurvább, amit a zsidók tettek (a papi nép), amely ellenségein és hódítóin végső soron csak azok értékeinek (a világi előkellők ?) radikális átértékelése révén, tehát a legszellemibb bosszú aktusa révén tudott elégtételt venni. A zsidók voltak azok, akik az arisztokratikus egyenlőséget (jó=előkelő=hatalmas=szép=boldog=Isten által szeretett) szétrombolták és helyére a 'csak a nyomorultak egyedül jók, csakis a szegények, betegek, stb..' tették. A zsidókkal kezdődik a morál rabszolgafelkelése.

(...)

A rómaiak voltak az előkellőek, a hatalmasok, a zsidók ezzel szemben a ressentiment par excellence papi népét jelentették. De mégis a rómaiak maradtak alul.

(...)"

ü
bbjnick

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2012.06.20. 22:41:01

@Alfőmérnök: @bbjnick: Ilyeneket ír a németekről is, nem? Meg Szókratészről, hogy ő lenne a görögök megrontója, hát nem tudom, szerintem nem volt az.
Azért nem veszek mindent komolyan, amit írt, pl. a kereszténységről, a nőkről, elég felszínesen tudott nyilatkozni.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2012.06.20. 22:55:24

@bbjnick: @Alfőmérnök: kikerestem nektek, mit mondott az antiszemitákról:
""...ich mag auch sie nicht, diese neuesten Spekulanten in Idealismus, die Antisemiten, welche heute ihre Augen christlich-arisch-biedermännisch verdrehn und durch einen jede Geduld erschöpfenden Mißbrauch des wohlfeilsten Agitationsmittels, der moralischen Attitüde, alle Hornvieh-Elemente des Volkes aufzuregen suchen (- daß jede Art Schwindel-Geisterei im heutigen Deutschland nicht ohne Erfolg bleibt, hängt mit der nachgerade unableugbaren und bereits handgreiflichen Verödung des deutschen Geistes zusammen, deren Ursache ich in einer allzu ausschließlichen Ernährung mit Zeitungen, Politik, Bier und Wagnerscher Musik suche, hinzugerechnet, was die Voraussetzung für diese Diät abgibt: einmal die nationale Einklemmung und Eitelkeit, das starke, aber enge Prinzip "Deutschland, Deutschland über alles", sodann aber die paralysis agitans der "modernen Ideen"
Genealogie der Moral, 3. Abhandlung

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2012.06.20. 23:06:23

nagyon nyers fordítás: nem szeretem ezeket az újabb keresztény-árja-biedermännisch (?) szemforgatókat, az antiszemitákat se, akik minden türelmen túlmenően kihasználják a leginkább eladható agitációs eszközt, a morális attitűdöt, hogy szarvasmarhaként feltüzeljék a népet -- az, hogy ma mindenféle álságos ideológiával lehet némi sikert elérni Németországban, a német szellem tagadhatatlan és már kézzelfogható elsivárosodása miatt van, amelynek tápláléka az újságok, a politika, a sör és Wagner zenéje, hozzávéve e diéta előfeltételét, a nemzeti bezárkózást, az erős, de szűk "Deutschland, D. üver alles" elvét,...

Alfőmérnök 2012.06.20. 23:58:14

@Dinamuki: Kösz. Cserébe (sorvezetőnek):
"Ach, was seid ihr doch, ihr meine geschriebenen und gemalten Gedanken! Es ist nicht lange her, da wart ihr noch so bunt, jung und boshaft, voller Stacheln und geheimer Würzen, dass ihr mich niesen und lachen machtet - und jetzt? Schon habt ihr eure Neuheit ausgezogen, und einige von euch sind, ich fürchte es, bereit, zu Wahrheiten zu werden: so unsterblich sehn sie bereits aus, so herzbrechend rechtschaffen, so langweilig! Und war es jemals anders? Welche Sachen schreiben und malen wir denn ab, wir Mandarinen mit chnesischem Pinsel, wir Verewiger der Dinge, welche sich schreiben lassen, was vermögen wir denn allein abzumalen? Ach, immer nur Das, was eben welk werden will und anfängt, sich zu verriechen! Ach, immer nur abziehende und erschöpfte Gewitter und gelbe späte Gefühle! Ach, immer nur Vögel, die sich müde flogen und verflogen und sich nun mit der Hand haschen lassen, - mit unserer Hand! Wir verewigen, was nicht mehr lange leben und fliegen kann, müde und mürbe Dinge allein! Und nur euer Nachmittag ist es, ihr meine geschriebenen und gemalten Gedanken, für den allein ich Farben habe, viel Farben vielleicht, viel bunte Zärtlichkeiten und fünfzig Gelbs und Brauns und Grüns und Roths: - aber Niemand erräth mir daraus, wie ihr in eurem Morgen aussahet, ihr plötzlichen Funken und Wunder meiner Einsamkeit, ihr meine alten geliebten - - schlimmen Gedanken!"

tewton 2012.06.21. 00:18:38

lol. a kommentek minimum első fele olyan, mintha egy holger h-land paródia lenne :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.06.21. 01:13:53

@tewton: Gondolkodtam is rajta, de aristóról már írtam, a kommenteket meg unom. :)

tewton 2012.06.21. 01:56:16

@Holger Hartland:
de ezek a kommentek annyira sablonosak, hogy fel lehetne fújni őket a falra :)

a kommentek mostanában sokszor unalmasak. viszont az egyik számítógépes újság mellékletében most meg lehet kapni a no one lives forever c. játékot, ajánlom helyettük :)

evil overlord (törölt) 2012.06.21. 12:09:54

@Alfőmérnök: Az obligát cselédezéstől eltekintve azért _ebben_ a cikkben sok mindenben igaza van a szerzőnek: az összes erőszakos baloldali hatalomátvétel a selejt diadala volt.
Azonban a forradalmakat többnyire nem a prolik szervezték, hanem mindenféle gyanús középosztálybeli figura.

Alfőmérnök 2012.06.21. 12:17:38

@evil overlord: Gondolod, hogy elovastam a posztot? :)

evil overlord (törölt) 2012.06.21. 12:44:36

@Alfőmérnök: Muhaha!
Aristo nem buta ember, de elég hülyén tud írni. Néha úgy érzem, hogy önmagát konzervnek álcázó libi ágensről van szó :)

Alfőmérnök 2012.06.21. 15:57:50

@evil overlord: Ugyanolyan vonalas, mint a komcsik az '50-es években, vagy libik a '90-es, 2000-es években. Most ez a trendi, ebben kell dogmatikusnak és elvakultnak lenni.

evil overlord (törölt) 2012.06.21. 16:01:56

@Alfőmérnök: Be kell vallanom, hogy engem néha szórakoztat a libipukkasztók tevékenysége (pl. aristo, őrmi). A gond csak az, hogy ők is az általánosítás bűnébe esnek, csakúgy mint a tolerancia bajnokai.

Alfőmérnök 2012.06.21. 19:51:06

@evil overlord: Általánosítás nélkül nincs se polgár- se liberálpukkasztás, sőt, továbbmegyek, nincs humor. Csakhogy Aristo nem humoros, hanem ostoba és végtelenül modoros. Ebben a minőségében egyébként valóban szórakoztató -- hiszen az emberi ostobaság és szűklátókörűség kiapadhatatlan forrása a komikumnak.

evil overlord (törölt) 2012.06.21. 20:28:49

@Alfőmérnök: Azért van különbség a lényegkiemelés és teljes generalizálás között (minden jobber náci, minden cseléd gyilkos hajlamú, minden libi pedofil).
Annyira nem buta, de modorosnak tényleg modoros.

bz249 2012.06.21. 22:52:38

@evil overlord: @Alfőmérnök: szerintem a humor itt inkabb a jellemkomikumbol fakad a nagyszeru ideak es az azokat megjelenito kisszeru, megalkuvo szereplo kozott feszulo ellentetbol.

tewton 2012.06.21. 23:05:29

@evil overlord:
kezelje az irodalmi munkásság részeként :)

evil overlord (törölt) 2012.06.22. 21:26:06

@bz249: Aristo rendelkezne a nagyszerű ideákkal, vagy a felszabadítók?

@tewton: Van politikai munkássága is?

bz249 2012.06.22. 22:33:12

@evil overlord: nem is rossz kérdés (és most magyar billentyűzetről) határozottan fokozza a lehetőségeket, ha a kommentelő arcok is megkaphatják az alabárdját elvesztett harmadik alabárdos szerepét. Szóval szép játék ez az elvek embere nevű dolog.
süti beállítások módosítása