Évértékelő: Orbán Viktor 5.0
2012. február 07. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Évértékelő: Orbán Viktor 5.0

  Orbán Viktor 5.0? 7.0? 12.0? Magyarország legtapasztaltabb, sokat próbált politikusa 1989 óta már ki tudja, hányadik korszakát nyitotta meg a 2012-es évértékelőben. A miniszterelnök időközben semmit sem felejtett, de valamit megtanult. Az idei évértékelő beváltotta az előrejelzésekben álló tippeket: szabadságharcos tirádák és fölösleges újabb frontok helyett röviden és szabatosan összefoglalta a 2010 óta tartó második kormányzati ciklusának pilléreit, azokat a legfontosabb célokat és hozzájuk vezető döntéseket, amelyekkel újraszerveznék az államot. Az biztos, hogy leghűbb támogatói és legvérmesebb ellenfelei is elismerhetik: az elmúlt nehéz hónapok mintha nem is látszódtak volna meg Orbánon és mondandóján. A ciklus második félidejéhez érve minden ott folytatódik, ahol az elmúlt másfél évben belföld és külföld, támogatók és kritikusok elveszítették a fonalat.

  A megszokott idézeteken és hasonlatokon túl az orbáni üzenet lényeges elemei a megrendült világhelyzet, az elmúltnyolcév, az egykulcsos adó megvédése, a családok, a középosztály, a devizahitelesek megsegítése, a termelő gazdaság támogatása voltak. Ezek voltak 2010 óta is az Orbán-kormány legfontosabb, alapvetően jobboldalinak mondható törekvései, amelyek időközben sokak számára elvesztek és érthetetlenné váltak a hatalompolitikai építkezés, az Orbán-kormány körüli belföldi és nemzetközi konfliktusok csatazajában. A kormányfő is elismerte: a bankadó nem kerül bele a szépészeti tankönyvekbe, de be kellett vezetni. Orbán újra kitért a Fidesz és a kormány centrális erőterének elméletére: a miniszterelnök úgy fogalmazott: akik tőlük balra állnak, azok a teljes önfeladásban jeleskednek: mindent eladnának, bárkivel megegyeznének. Akik pedig tőlük jobbra állnak, azokat nem lehet komolyan venni, mert senkivel sem egyeznének meg. A kormány viszont ezekkel ellentétben egyszerre harcol és egyezkedik. Orbán végül Wayne Gretzky, a legendás jégkorongozó szavait idézte: „Ne oda korcsolyázz, ahol a korong éppen van, hanem ahol lesz.”

  A zárszóból kitűnik: a miniszterelnök szóban és tettben továbbra is a magyar gyorsnaszád sajátos útját akarja majd járni – miközben ugyanaz a miniszterelnök a Magyarországnak világos utat szabó IMF-EU megállapodást is ugyanúgy óhajtja. Kérdés, sikeres lehet-e a kettős beszéd, lehet-e mást mondani befelé és kifelé? Az elmúlt hónapok gazdaságiból már-már politikai válsággá súlyosbodó eseménysorozata, a nemzetközi szervezetek extrém pressziója után viszont mára biztosnak tűnik: Orbán Viktor marad Magyarország miniszterelnöke, aki egyelőre még kormányzatán sem változtat a ciklus második, konszolidálásra szánt időszakára. A legnagyobb mutatvány ez lesz a következő két évben.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr314075603

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Konszolidálható-e a fülkeforradalom? 2012.02.07. 22:37:02

A forradalmi hevület nem tartható fenn a végtelenségig. Egy idő után a túlnyomó többségnek unalmas - és ha be van seperve a nyereség, hát a pókerasztaltól is fel kell állni. Úgy tűnik, a Fidesz is inkább konszolidálná az elmúlt bő másfél év szerzeménye...

Trackback: Súúúhanterz: Orbán rendhagyó évértékelője 2012.02.07. 20:38:26

Urunk és királyunk, akinek életünk-halálunk a kezébe ajánljuk, ma tartja szokásos évértékelőjét, amiből bizonyára megtudjuk, hogy ityeg a fityeg, mennyi az annyi, de talán még azt is, hogy s mint. A Súúúhanterz riporterei más médiumokat megelőzve titok...

Trackback: UFO szállt le Magyarországon 2012.02.07. 19:05:23

Persze bennünket, magyarokat ez sem érhet váratlanul, mint ahogy nem is ért. Már órákkal az UFO érkezése előtt tudtunk róla....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bmw 2012.02.07. 21:10:39

Ez a banda már 3 Embert már biztos megölt .
Egyet szíven szúrt, kettőt a vonat alá lökött.
A mi szégyenünk hogy még mindig hatalmon vannak.

Lasombra 2012.02.07. 21:11:43

@Parajpuding: ja, ezt az alkoholos párhuzamot valahogy nem erőltette kint Barrosonál. ott valahogy úgy hangzott ez, hogy "Of course, sir! Right away, sir!"
Hegyeshalomnál valakik mindig kicserélik ezt a szegény embert.

Emmett Brown 2012.02.07. 21:14:29

@Blogger Géza: ne hasonlítgass Dávid Ibolyához. Mindennek megvan a határa...

Ha meg nem hiszed amit írtam, akkor ne hidd, ez nem fog az igazságtartalmán változtatni. Ha kényelmesebb elhinned, hogy a jelenlegi garnitúra a fehér lovon galoppozó herceg és az előző a gonosz boszorka, aki minden ármánykodásért felelős akkor tedd azt, valószínűleg ez a könnyebb út.

Blogger Géza 2012.02.07. 21:17:51

@Emmett Brown: Nem lepett meg hogy ismét nem hallunk semmi konkrétumot. :) A blog képernyője végül is türelmes, bárki beírhat bármilyen zöldséget...

emhem 2012.02.07. 21:21:30

@Viktus:
ja, én csak a cikkel vitatkoztam, miszerint:
"...az orbáni üzenet lényeges elemei a megrendült világhelyzet, az elmúltnyolcév, az egykulcsos adó megvédése, a családok, a középosztály, a devizahitelesek megsegítése, a termelő gazdaság támogatása voltak. Ezek voltak 2010 óta is az Orbán-kormány legfontosabb, alapvetően jobboldalinak mondható törekvései..."

ezek közül természetesen leginkább az elmúltnyolcévre törekvés valósul(t) meg, pedig ezt még tán a fidesz-szavazók sem gondolják célnak..

Pinka-Panka 2012.02.07. 21:28:58

@Kandabula: pl:
A kikerülő diplomások (állami ösztöndíjasok), egy ideig itthon maradjanak.
A Start munkaprogram.
A nők 40 évi munka után elmehessenek nyugdíjba..
3 évig maradjon az édesanya otthon a gyermekkel..
vagy segíteni jobban a magyar munkaadókat..
Nekem ez elfogadható és hogy nem fog neked tetszeni, amit írtam, az a te bajod:)

DillingerEscapePlan 2012.02.07. 21:30:14

@emhem: a többi is megvalósult, már amit tenni lehetett a helyzetben, pl a devizahitelesek, a családok megsegítése, középosztály védelme. elmútnyolcév elszámoltatása sajna elég döcögősen zajlik, sztem egyszerűbb lenne simán lecsukni az összes maszopnyikot.

Kandabula 2012.02.07. 21:38:35

@kvadrillio: bizony, bizony. Ezek a multik. Buliznak. Hát ennek vége. Most már mi bulizunk, létrehozzuk a Fidesz-osztályt. Ha beleférsz, jó neked. Ha nem, megszívod, mint milliók. Egy Fidesz-droid írta máshol: "a magukat dolgozó embernek nevezők általában szerény képességű, és így, szinte mindig túlfizetett beszélő szerszámok. tehát, nekik mindig sokkal jobb, mint amit érdemelnek. így nézze a dolgot." Ebbe beleférnek a gyári munkások, a földművelők, a pékek, a pincérek és hát majdnem mindenki. Ez a gondolat a Lázár-féle minősítés őszintébb megfogalmazása. Ez vár Rád. De legalább "családban marad"...

ökörpöröly 2012.02.07. 21:47:20

Orbán Viktor csak halvány utánzata egykori magának. Megkopott, zavarodott, bizonytalan. Őszintén szólva, nekem se Orbán, se a FIDESZ soha nem volt szimpatikus -én nyugat-európai típusú konzervatív szavazó lennék, ha lenne ilyen formáció nálunk-, de el kell ismerni, hogy a 90-es évek legjobb szónoka volt.
Briliánsan használta a jogi és egyéb logikai okfejtéseket a demagógiával együtt. Most már csak papírról mer hülyeségeket felolvasni. Nem csak a stílusa, beszédei tartalma silányult el, hanem ő is megkopott. Látszik a több éves pszichiátriai kezelés hatása, amit bukásai után kellett elviselnie, hogy nem tetszik neki, hogy nem játszhat a saját szabályai szerint -amelynek fő szabálya az, hogy csak ő nyerhet-, mert az EU és a gazdasági körök rákoppintottak az orrára, illetve az, hogy a Nyerges-Simicska-Pintér-maffia teljesen megmérgezte. Már nem ura se önmagának, se a mondandójának. A metakommunikációja, hanghordozása, beszéde zavarról tanúskodik. Haldokló ember, akit a háttérből rángat az őt teljesen alágyűrő maffia, illetve a maradék életösztöne és hatalomvágya.
A magyar társadalom nyomorát jól mutatja, hogy még mindig ennyire népszerű.

Kandabula 2012.02.07. 21:49:27

@Pinka-Panka: két munkanélküli gyerekemet elküldöm hozzád, hogy tanuljanak.
- az, hogy a diplomások kényszer hatása alatt maradjanak itthon, az sima beismerése az itthoni bajoknak,
- a START munkaprogramot kérlek, fejtsd ki részletesebben,
- a nők nyugdíjazása eddig is így volt, a gyerekek ügye is (nekem három van),
- az meg mi a túrót jelent, hogy "vagy segíteni jobban a magyar munkaadókat.." Hajrá! Vagy micsoda?

bélabácsi2 2012.02.07. 21:51:40

@Pinka-Panka: Mindig ott tévedtek, hogy ezek nem programok, hanem célok. Ezekkel a célokkal épeszű ember egyetért. Program viszont csak akkor lesz belőlük, ha hozzárendelik a HOGYANT, vagyis a megvalósítás lépéseit és nem utolsósorban a forrásokat.
Mivel ez nincs, program nincs, ezért szimpla szociális demagógiává süllyed, és ilyet már láttunk a közelmúlt történelmében, néhány öreg még meg is élte.

Pinka-Panka 2012.02.07. 21:53:44

@Kandabula: Lehet, hogy szavadon foglak, mert nálam tanulhatnának. (szakmát)
Kifejtem neked bővebben a többit, ha ráérek majd.
Elkötelezett vagyok, ahogy itt mondják, én bízom. Ennyi:)
Ja és nekem az 1998-tól 2002 ig tartó időszak nagyon jó volt, én jól jártam, s velem együtt sokak is.
Bocsánat:)

bélabácsi2 2012.02.07. 21:57:14

@Kandabula:
@Pinka-Panka:

a munkaadókat segítő program így néz ki a gyakorlatban:
1. felemelték a minimálbért
2. a gazdaság áll, nincs piaci bevétel, nincs több bevétel
3. következmény: munkavállalót kell elküldeni, leépíteni kell

ezzel egyben segítették a munkahelyteremtést is :P
Az elvárt béremelés meg vicc.
Ez csak egy példa volt.
Ja és miért kell elvárt béremeléssel szarakodni???
Mert az egykulcsos miatt rosszabbul jártak a dolgozók, pontosabban a szegény dolgozók és valahogy helyre kellene politikai döntéssel hozni, nem gazdaságival, véletlenül se.

DillingerEscapePlan 2012.02.07. 21:58:17

@Lpadre: Chuck Norris ma repült haza egy MALÉV géppel...

DillingerEscapePlan 2012.02.07. 21:59:39

@bélabácsi2: nembaj, szerencsére úgysem az lesz amit te akarsz hülyegyerek.

Pinka-Panka 2012.02.07. 22:00:31

@bélabácsi2: Édes Istenem, a sok hitetlen:)
Béla bácsi a Fidesz már volt 4 évig, megemelte akkor minimálbért a duplájára, felépitették a Nemzeti Színházat, hidat (Mária Valéria), egy csomó fürdőt..stb
legalább akkor volt valami És most is lesz:)

ökörpöröly 2012.02.07. 22:05:32

@Kandabula: Hatalmas probléma, hogy az oktatás jelentős részét a Fidesz "alattvaló-nevelésre" használja. A modern társadalom alapja a minél szélesebb körű, minél magasabb színvonalú oktatás -kivéve mondjuk az USA-t, de esetükben működik az agyelszívás-. Németország, Finnország és a fejlett ázsiai államok esetében is ez hozott sikert. Németország egy főre eső GDP-je 1850-ben megegyezett a Habsburg Birodaloméval, Finnországban az életszínvonal az 1960-as évek közepén is alacsonyabb volt, mint nálunk, a mai fejlett ázsiai államok is alulról dolgozták fel magukat.
A magyar társadalomnak -minden rétegnek- az lenne a legjobb, ha a minél kvalifikáltabb munkaerő minél nagyobb hozzáadott értéket teremtene.
A Fidesz Tisza Istvánhoz, Széll Kálmánhoz és társaikhoz való "visszanyúlása" hibás, mert egy erősen elkülönített, nehezen átjárható osztálytársadalom felé való irányt mutat.
Hozzá kell tenni, az Osztrák-Magyar Monarchia idején az ország csak magához képest fejlődött, Németországhoz, Franciaországhoz, Nagy-Britanniához és a fejlett nyugati államokhoz -BENELUX stb.- képest nagyon lemaradtunk. Többek közt azért, mely az osztálytársadalom megakadályozta az alsóbb néprétegek fejlődését, megfelelő oktatását, hasonlóan Orbán társadalommodelljéhez.
Persze nem mondom, hogy nálunk mondjuk a norvég társadalommodell gyorsan létrejöhetett volna -aránylag kis különbségek a társadalomban, nagyon széles középosztály-, de nagy lépéseket tehettünk volna egy tudásalapú társadalom felé.

bélabácsi2 2012.02.07. 22:08:48

@Pinka-Panka: annak az emelésnek sem volt fedezete, a sok látványberuházást pedig nem lehet megenni és fűteni vele. Amit a fideszes polgármesterek csináltak ez előző ciklusban, arra sem volt fedezet, rosszul használták el az EU-s támogatásokat, pályázatokat, lett belőlük főtér, de nem lett munkahely. Ha nincs dolgozó nincs adófizető, ha becsődölnek a kisvállalkozások, nincs adófizető, csak segélykérő lesz itt nagyon gyorsan.
Ebben a hónapban sorra adják vissza a vállakozói engedélyeket, számolják fel a cégeket. Ezek az emberek, családok segélyért fognak menni és/vagy feketemunkára.
Egyik rossz gazdasági intézkedést egy másik rosszal próbálnak javítgatni, csak, hogy igazuk legyen, ebből van a baj.
Amiről te beszélsz, azt én végigcsináltam, de lehet, hogy többet is.

bélabácsi2 2012.02.07. 22:12:36

@Pinka-Panka: Értem, te vigyorogsz azon, ha egy érvekkel nem rendelkező senki erőszakosan lép fel, erőből dumál, (bezzeg vinnyogna szemtől-szemben) és hülyegyereknek nevezi azt, aki érvekkel jön és valóban az ellenkezőjét látja a gyakorlatban, mint amit ti akartok elhitetni.
Valóban nincs tárgyalni valónk egymással.

ökörpöröly 2012.02.07. 22:13:06

@Pinka-Panka: Elfelejtesz egy-két dolgot:
- volt még privatizálni való állami vagyon -azaz el lehetett adni, néha a haveroknak olcsón, de mégis pénzért-,
- az egész világ fejlődött, sokkal nagyobb volt a növekedési lehetőség -szabad pénzeszközök, jó kilátások a működőtőke kihelyezésére, folyamatosan növekvő vásárlóerő-,
- a "csomó fürdő esete": A fürdők többsége már veszteséges, sorra mennek tönkre. A támogatással megépülő fürdők jelentős része veszteséges, a fenntartó önkormányzatoknak jelentős hiteleket kellett felvenniük a finanszírozásukra,
- Nemzeti Színház, Mária Valéria-híd és az építkezések. Tényleg építettek, de nem mindegy, hogy mit és mennyiért. Mondjuk a Közgépen és társain keresztül jót híztak a FIDESZ-káderek, mármint a bankszámláik. Hozzá kell tenni, a libek és a szocik se mentek soha a szomszédba egy kis olajozásért, korrupcióért.

Pinka-Panka 2012.02.07. 22:15:28

@bélabácsi2: Ne haragudj, de az illetőt köszöntöttem amúgy:)
és mosolyogni szoktam:)

kunzoo 2012.02.07. 22:18:37

@Pinka-Panka:

Ja csak az a hirtelen nagyarányú minimálbér emelés vágta haza a textiliparunkat és még más könnyűipari ágazatokat is. Akkor jött be az EHO, ez is rárakódott teherként. Most meg küzdünk a munkanélküliséggel.

Természetesen Meggyesi nagyarányú béremelése is ebbe a kategóriába tartozik.

Nem az emelés a baj, hanem a hirtelensége és a mértéke. Ráadásul most vissza is veszik azt az emelést az új adószabályokkal, nyugdíjjárulék emeléssel és az ÁFA emelésen keresztül. Hát nem volt valami égbekiáltó hülyeség?

Viktus 2012.02.07. 22:18:43

Most kellene nézni rtl Házon kívül c. műsorát Orbánnak meg az elmebeteg híveinek ...

Viktus 2012.02.07. 22:19:32

@ökörpöröly:

Itt már tudatosan kivégezték a közoktatást a rendszerváltás óta teljesen. Most megkapta a kegyelemdöfést, és nem a felsőoktatásban, hanem alsóbb szinteken vannak a hatalmas problémák.

kunzoo 2012.02.07. 22:21:13

@Pinka-Panka:

A fürdők meg egy-két kivételtől eltekintve veszteséget termelnek, csak játékpénzzel (üdülési csekk) hajlandóak fizetni érte, HUF nem játszik. Az államnak kell majd lóvét beletenni hogy ne zárjanak be.

kunzoo 2012.02.07. 22:23:05

@ökörpöröly:

......csába, de gyorsan gépelsz gondolatolvasó!:))

kiskutyauto 2012.02.07. 22:27:38

antielit.blogter.hu/491617/orbi_et_orbi

ökörpöröly 2012.02.07. 22:32:19

@Viktus: Hát, hihetetlenül csökkent az általános iskolai oktatás színvonala is. Teljesen ledöbbenek, amikor 10-12 éves gyerekek nem tudnak rendesen olvasni, miközben négyes, ötös tanulók. Mondjuk nálunk abból a szempontból könnyebb volt, hogy nálunk otthon is sok könyv volt -természetesen nekem is vettek rendszeresen-, tehát alapvető dolog volt, hogy én is minden nap olvastam egészen kiskoromtól. Egy gyereknek erre mindig akadt szabadideje. Igaz, hogy tavasztól ősz végéig kevesebbet -mert nem otthon ültünk, hanem a haverokkal játszottunk-, de akkor is olvasott legalább elalvás előtt a gyerek. Ma meg... Nem csoda, hogy olyan nehezen jegyeznek meg dolgokat, gondolatmeneteket.

ökörpöröly 2012.02.07. 22:34:58

@kunzoo: Azt nem mondom, mert elbambultam más blogokon is. :)

bélabácsi2 2012.02.07. 22:35:23

@Pinka-Panka: ...már az is elég, hogy ismered.

kunzoo 2012.02.07. 22:41:59

@ökörpöröly:

Betöltöttem a hamadik x-et, de nálunk is funkcionális analfabéta volt az osztály egy része. Most is kiráz a hideg, mikor még hallom a "bö" betű, "cö" betű ordenáré dolgokat. Ráadásul a tanárunk egy szadista féreg volt, kiskirálynő a szemétdombján.

Én már tudtam olvasni, a betűtésztából ismertem meg a betűket. Anyukám ha csak tehette, betűtésztát rakott a levesembe. A kölök meg a miez? miért? de miért? ...korszakban volt akkor:))

ökörpöröly 2012.02.07. 22:49:05

@kunzoo: A tanárokkal nekem is meggyűlt a bajom. Bár kitűnő tanuló voltam -vagyis majdnem mindig az-, de a magatartásom már felsőben 3-as volt a túlzott szabadszájúságom és önérzetem miatt. Nem tűrtem, ha igazságtalan volt a tanár, na meg amúgy is elég eleven gyermek voltam. :)

Unionist 2012.02.07. 22:55:24

vitatható elvek, a célokhoz nincsenek rendelve intézmények, források, eszközök.

2012.02.07. 22:55:42

@Alvarez: Orbán nyomott egy reset-et?
Vissza a startra? Hülyének néz mindenkit, a szomorú, hogy van aki örül is neki!

2012.02.07. 23:00:03

@Pinka-Panka: "Béla bácsi a Fidesz már volt 4 évig, megemelte akkor minimálbért a duplájára, felépitették a Nemzeti Színházat, hidat (Mária Valéria), egy csomó fürdőt..stb
legalább akkor volt valami És most is lesz:) "

Drága tündérke! A mai napig fizeted az árát ezeknek a beruházásoknak.
Felemelte a minimálbért: 2000 óta csökken a fejlődés üteme Magyarországon.

Unionist 2012.02.07. 23:04:46

@maretz:
mondjuk a legnagyobb állami bankot, a legnagyobb állami iparvállalatot, a legnagyobb állami áruházat mégis kik írták át a saját nevükre?

ökörpöröly 2012.02.07. 23:06:27

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ha itt magas hozzáadott értékű termelés lenne, akkor a magasabb minimálbér nem lenne annyira mérvadó. A pár érintett szektorban, képzetlen munkavállalók esetében kompenzálhatta volna az állam.
Azt hitte Orbán, hogy majd idejön a kínai logisztikai központ, mert ő rendet vágott, alacsony a bérszínvonal. Aztán mégse idejöttek, hanem a "drága" Dániába. :) Az alacsony bérszintnél a gazdaságban vannak sokkal fontosabb dolgok. Például a jogbiztonság, a megfelelő infrastruktúra, a megfelelően képzett munkaerő, a kiszámíthatóság és a megbízhatóság.

Kandabula 2012.02.07. 23:09:44

@Pinka-Panka: jól jártál, örülök. De ha egy kormányzat regnálását azzal kellene értékelni, hogy erőből felépíttetett egy Nemzeti Színházat egy már megkezdett helyett, és most is rohadni hagy építkezéseket csak azért, mert nem ő kezdte, hát az szomorú. És persze a mi pénzünk. De mindegy, örülj. És fizesd. Én hülye azt hittem, hogy egy kormányzat feladata a társadalmi egyenlőtlenségek felszámolása, beintegrálódás a nemzetközi munkamegosztásba, az ország nemzetközi elismertetése, meg egy sor hasonló. Sose hittem volna, hogy a mérce a fürdők... De mindegy, élj jól, éred jól magad. De ne fertőzz. Inkább fürödj.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.07. 23:13:51

K jó beszéd volt. Biztos a 2014 is. Igy tovább.

A Látó 2012.02.07. 23:13:54

Alagút már van.
Baromi hosszú.
És a fény?

marko11 2012.02.07. 23:15:48

@Bell & Sebastian:
Ez felülmúlhatatlan!:)))
Ezt ellopom!

béla a görög (törölt) 2012.02.07. 23:17:28

Most nézem index címlap:
"Orbán Viktor beszorult az időgépbe" :D
azt hiszem ennyi elég is. :D (ez is megvolt) :D

villamos alóli kacaj 2012.02.07. 23:18:59

@Silverstein -'I was lucky'-:

"Igy tovább. "
Ja!
Irány: Ukrajna, Oroszország,...
Menjetek!

Jack Torrance 2012.02.07. 23:21:54

Tudtam én, hogy Kádár nem halt meg...

ökörpöröly 2012.02.07. 23:37:09

@villamos alóli kacaj: Üzbegisztánban is nagy igény van 8 bites fideszbirkákra, oda is elmehetnének. :) Akkor a választásokon nem 99,2%-kal, hanem 100%-kal nyerne Karimov! :)

Viktus 2012.02.07. 23:52:58

@ökörpöröly:

Mivel semmire nem tanítják meg a gyerekeket mennek előre csak a semmibe. El sem kezdik a szorzótáblát már rögtön osztás ... írni-olvasni nem tud a gyerek, de mindjárt szöveges feladatokat kapnak első osztályban ... a végén meg a nagy semmibe leledzenek.
Orbán által kárhoztatott rétegnél sem az agybenövés az elsődleges problémakör, hanem az biza, hogy a cigány gyerekek unatkoznak esélyük sincsen ebben a rendszerben semmire az egyre inkább lecsúszó magyar gyerekekkel egyetemben.

feiticeiro 2012.02.07. 23:58:57

kicsit méltatlan a poszt a mandinerhez szerintem, remélem ez csak a kivétel; csak 2 dolog:

"Ezek voltak 2010 óta is az Orbán-kormány legfontosabb, alapvetően jobboldalinak mondható törekvései"

érthető, hogy egyes, ilyenfajta demagógiára fogékony rétegeknek (leépített szocialista nehézipar volt munkásai pl) a "termelő gazdaság támogatása" értelmezhető lózung, de szerintem egyrészt semmiképp sem jobboldali, és kiváltképp destruktív valami - ki nem támogatja a "termelő" gazdaságot (amit most is gondolom ilyen vulgármarxista módon definiálunk, mint az előző kétévben végig)? Nem értem, hogy kerülhetnek bele ilyen dolgok, az igen unalmas elmúltnyolcévezéssel együtt egy mandiner cikkbe mint "jobboldali törekvések", "pillérek". Arról nem is beszélve, hogy vszeg több kárt csináltak a "termelő gazdaságnak" mint hasznot, de ez már lehet persze vita tárgya (?).

Az is gáz, hogy egyértelműen negatív következményekkel járó döntéseket (és ezeket előre lehetett látni, max nem hallgatták meg azokat akik értettek a dolgokhoz - lásd KT) a cikk legitimál OV beszédével együtt; mintha a bankadó és sok más dolog "szükséges rossz" lett volna - NEM, csak a másik út politikailag még kellemetlenebb lett volna rövid távon (is?) a fidesznek, és nem merték felvállalni.

--- egy felelőtlen ember/politikus meghamisítja a jobboldali krédót, emellett átírja az elmúlt 2 év történelmét a szemünk előtt, és a mandiner nem szól semmit, hanem csak szépen bólogat. sajnálatos. a klubrádió engem nem bántott, de ha ti is csinovnyikok lesztek ... ennyire... hát az már tényleg baj.

persze szerintem egy csomó dologban amúgy sincs igaza a posztolónak (pl. mi ez a nem-változtat-kormányzatán-szentimentalizmus? ja, biztos ez a legfontosabb, h a matolcsy ülhet-e még egy kicsit ottan, ha már beszélni nem szabad neki... miért nem lehet leírni a lényeget - hogy már kétszer megbukott a gazdaságpolitikai agenda), de az egy másik dolog, azon lehet vitatkozni, de amikor már nem lehet valakivel, mert meghasonul, na az már baj.

ökörpöröly 2012.02.08. 00:01:40

@Viktus: A cigányok általában a kulturális magatartásmintájukban hordozzák a sikertelenséget. A Kádár-rendszer sokat próbált tenni hol erőszakkal, hol másképp, hogy más legyen, de sikertelenül. A pedagógusoknak pedig se képességük, se erejük, se "jogkörük" nincs arra, hogy ezt a negatív hatást ellensúlyozzák. Egyébként ez a cigányságnál általános probléma, legyen szó magyar, spanyol vagy angol cigányokról.

ökörpöröly 2012.02.08. 00:09:45

Jó éjt mindenkinek! Fideszbirkák, ne felejtsetek el imádkozni a Bölcs Vezéréért és a Hunszittyasumér Kumnisznyelő Világbirodalomért!:) Tudjátok, ha hisztek, sikerülni fog szépet álmodnotok! :)

Tenderized Amen 2012.02.08. 00:23:34

@ökörpöröly: Kedves fiam, te honnan a kinek a tökéből szökkentél szárba, hogy ekkora barommá cseperedtél?

Tán megrúgott egy hucul ló, mielőtt büdöspesti lettél, hogy ennyire nem vagy békével? Mi bajod neked itten, fogadd el sorsod, majd fohászkodom a te fekete kutyalelkedért is. Egy bibas ide vagy oda, nem sokat számít.

is 2012.02.08. 00:33:45

@maretz: "ha valaki 10%-át adja el az állami vagyonnak, míg a másik 90%-át,"

tehát: a jobboldal eladta a bankrendszert 94-ig, eladta az állami földvagyont magánkézbe, visszaadott az egyházaknak sok vagyont, és még fizet is utána, hogy azok fenntartsák, Orbán (csak egy példa) eladott 12 állami gazdaságot még az elvesztett választás után gyorsan 2002 tavaszán

a baloldal eladta az energiaszolgáltatókat, és a repteret.

vállalatprivatizálásból legalább annyi jobbos, mint balos meggazdagodó van, nézd csak meg a leggazdagabb 100 magyar listát, és csodálkozz.

te még mindig az a vidéki gyerek vagy, aki ezt a mesét is megette reggelire a friss tehéntej helyett?

P.Freddy 2012.02.08. 00:41:19

Na, ez a beszéd visszaidézi a régmúlt kommunista téeszelnöki pátoszi hangulatot. Illetve egyszer meg egy ezredes elvtárs tartott hasonló vicceskedőnek lenni akaró értékelést a debreceni laktanyában, na azon konkrétan besírtunk (kivéve aki behányt, de annak plusz oka is volt:).

Egy nagy különbség azért van: akkor messze nem volt ennyi birka-áhítat, mint amennyi itt _csak_ a nézőtéren. Persze, mert addigra már a töke tele volt mindenkinek a komcsikkal. Ezek a maiak még csak most kezdik kapisgálni, persze hogy lelkesek; az idősebbek meg nyilván nosztalgiától duzzadó kebellel élvezik főelvtárs minden szusszanatát.

Tigga 2012.02.08. 01:05:54

Ez a mandíner blog is csak egy szánalmas fizetett baloldali propagandaoldal, megérdemlik, hogy hamarosan megfizessenek.

Az itteni kommentelők is csak komcsik és nem értik, hogy a Miniszerelnök miért mondta azt amit mondott.

Az elmúlt nyolc évben lehetett hazudni? Lehetett elkúrni?

Miért baj, az ha van néhány apró megoldandó probléma? Hiába hörögnek a komcsik, legalább jobban húz a gyorsnaszád...

Nem lehet tagadni, hogy hiába acsarkodik az MSZP által vezérelt "európai" média, csak kivívtuk a szabadságunkat a kétharmados forradalommal. Mi elébe mentünk a problémáknak, ha nem most, később jöttek volna elő: "nem oda kell korcsolyázni ahol a korong van, hanem ahol majd lesz"

Csak hogy tanuljatok valamit, ti pufajkás, kommunista munkásőrszármazékok.

komplikato 2012.02.08. 01:13:14

@villamos alóli kacaj: "Irány: Ukrajna, Oroszország,..."

Téves. Ők jönnek ide.
Jut eszembe a Volks bankon kívül mit sikerült már megvennie a ruszkiknak? Ha már úgy is "leértékelés" volt az országban ...

P.Freddy 2012.02.08. 01:19:48

@Tigga:

"kommunista munkásőrszármazékok. "

Ezek ott ültek a közönség soraiban és áhítattal szlopálták a Vezér minden, rendszerváltozás előttről előkapart, kádárizmusban remekül bevált birkaképző lózungját. A vicceseket, ha ha. A kis huncut.

Frankón elfoglalta ez a bagázs a komcsi vonalat. Megvan a megfelelő elvakult hörgőréteg, megvan az ellenség, dübörög a forradalom.

El lehet ezzel lenni 10-20 évig, mire mindegyik birka rájön hogy minek nézték.

Az ifjúkommunistákkal lesz a nehezebb, mert azok nem léphetnek le az útrról, hiszen akkor szembe kellene köpni saját magukat, ezért hát lelkesen és mindent igazolva gázolnak, látszik is ez itt a fideszes ifjúkomcsi kommentekből.

komplikato 2012.02.08. 01:23:51

@Tigga:
"Az itteni kommentelők is csak komcsik és nem értik, hogy a Miniszerelnök miért mondta azt amit mondott."

Én nem vagyok komcsi, Viktorékkal ellentétben, de pontosan értem. Hazudott, ne kelljen felelőséget vállalni semmiért, meg hát szeretne még lehúzni pár évet a most betöltött hivataliban.

"Az elmúlt nyolc évben lehetett hazudni? Lehetett elkúrni?"

Ez most mi? Legitimálni szeretnéd összes hazudós politikusunkat és azokat akik elkúrták? Az egész 22 év egy nagy siker történet volt pedig. Ja nem. Sőt. Jó lesz lassan 500 évnek is ...
Ilyen mondatok után jő a jó erkölcsre alapozó (lol) ki lopott többet, ki hazudott többet verseny? Nem érdekel. Összes eddigi párt összes mocskos lopkodós szemét tagját rács mögött akarom látni. De nem fogom.

"Miért baj, az ha van néhány apró megoldandó probléma?"

Néhány? Csak az van. és még le is tagadják. Ráadásul senki nem hiszi el.

"Hiába hörögnek a komcsik, legalább jobban húz a gyorsnaszád..."

És az szemben nem egy jéghegy?

"Nem lehet tagadni, hogy hiába acsarkodik az MSZP által vezérelt "európai" média, csak kivívtuk a szabadságunkat a kétharmados forradalommal."

Lol. A kutyát nem érdeklő kis ország bukott MSZP-je irányítja az egész EU-t. Szerintem le kéne jönni az anyagról mielőtt teljesen leépíti magát.

"Csak hogy tanuljatok valamit, ti pufajkás, kommunista munkásőrszármazékok."

Eddig a mondatig tévesen azt hittem a kormány bírálóinak írt, de itt rájöttem a FIDESZ-nek szólt. Akkor vegye tárgytalannak előző sorokat. :D

kirsten 2012.02.08. 05:58:28

@Blogger Géza: Ha politikus lenne orbán az jó lenne, de csak egy egy semmirekellő haszonleső, aki azért kezdett politizálni hogy meggazdagodjon. Tehetsége egyenlő a nullával. Mihez ért egyáltalán ? Egyes emberek teljes elbutításához, de a kormányzáshoz nem. Ezt a tegnapi beszédet kár volt elmondani, mert rendkívűl szánalmas volt. Amikor amondta megkérdezte a feleségét mielőtt eljött hogy mit mondjon /hazudjon?/. Hát igen ő arról híres hogy két moncsicsi adása közben kíváncsi Lévai véleményére.

Pinka-Panka 2012.02.08. 07:30:10

@Kandabula: Köszi, figyi, munkát adok embereknek, adót fizetek. Nem fertőzők senkit, megértem a gondokat, segítek akin tudok. Nem élek nagy lábon, most éppen nem, de nekem az a fontos, hogy elismerje a nyugat, az unió az országot, amelyik cserébe sok mindent két tőlünk. Inkább a függetlenségnek vagyok a híve, és nem annak, hogy a fiatalok menjenek ki. Lásd be, hogy nincs szakmunkás, nem dolgoznak illetve az országban sokan. Szerintem a középosztály felemelése a megoldás és nem az, hogy 90 éves prof üljön egy intézmény élén. Én a fiatalok pártján vagyok, s azon, hogy egy erkölcsös, egészségben is jobb nemzedék jöjjön. A fürdők legtöbbje tele van, munkát ad és az idegenforgalomra szükség van, hogy a pénzt idehozza.
Egyébként megértem az elkeseredésedet és remélem örülsz te is, ha jobb lesz. Nem könnyű, de szerinted kit látnál most a kormány élén??
Szerinted egy ilyen elkúrt helyzetből mi lenne a kiút? Tényleg tudom a gondokat, mert nekem is van, de bizom, ha nem tenném, akkor nem is érdemes már élni. Na ez az optimizmus hiányzik az emberből.

Pinka-Panka 2012.02.08. 07:32:05

javiva
nekem NEM az fontos elismerjen a nyugat

kitiltott bögre 2012.02.08. 07:58:49

@Tigga: hehe.mekkora idióta vagy.már most bearanyoztad a napom.:)

kirsten 2012.02.08. 08:15:44

@DillingerEscapePlan: fidesznyikek előnyben. Többen vannak rács mögé valók a maszopban. Élen persze orvbánnal, sanya bácsival, simicskával, papcsákkal, meggyessel.

kirsten 2012.02.08. 08:20:43

javítok mint a maszopban. Egyébként a gyorsnaszád süllyed, csak az agymosott droidok veszik be ezt a hülye szöveget. orvbán meg már hiába jár Grazba nem tudnak rajta segíteni. Eluralkodott rajta az elmebaj akárcsak tiggán. Egy gumiszobába kellene őket zárni.

Endrődi Vanda 2012.02.08. 08:33:40

@kirsten:
Olvad el Tigga hozzászólását még egyszer. Poénkodik, vicceskedik..jujj:)

Viktus 2012.02.08. 08:58:26

index.hu/video/2012/02/08/orban_viktor_tudja_milyen_erok_allnak_a_hatterben/

az öreg elvtársaknak bejött a beszéd az a lényeg ezeket hajtja most el a szociktól ... Kádárnak is eltapsoltak, majd most Viktornak is tapsikálnak

2012.02.08. 09:15:17

@ökörpöröly: Teljesen egyetértek. Egy cég évekre tervez, előre. Ahol visszamenőleg változnak a körülmények, ott nem szívesen fektet be senki. Szóval: öngól.

sisszi 2012.02.08. 09:16:42

@Viktus: uuu köszi a linket. ütős nagyon a videó

is 2012.02.08. 09:17:48

@Pinka-Panka: "Béla bácsi a Fidesz már volt 4 évig, megemelte akkor minimálbért a duplájára, felépitették a Nemzeti Színházat, hidat (Mária Valéria), egy csomó fürdőt..stb"

Hát ha így nézed, akkor elő lehet venni az autópályákat. De ha meg úgy nézed, akkor pontosan azzal egyidejűleg, amikor Orbán az autógyárak betelepítése _helyett_ minimálbért emelt, akkor Szlovákia a minimálbér emelése helyett autógyárakat telepített be. És aztán meg is lett az eredménye mindkettőnek. Nálunk két év alatt eltűnt a teljes textilipar, és cipőipar, a szlovákok meg 2009 óta euroval fizetnek.

Biztos ártalmas dolog lehet számodra némileg összenézni dolgokat ilyen szinten is, különben megcsinálnád.

2012.02.08. 09:23:54

@Pinka-Panka: Édes! Jókat írsz! ennek fényében nézzük a tényeket: a fiatalok nehezen tudnak megfelelő szintű iskolai végzettséghez jutni. A nyelvoktatás szánalmas. A fiatalok munkahelyhez jutása beszűkül.
Az elmúlt másfél-két év lerombolta minden eddigi elfogadottságát az országnak. A szabadságharc magányhoz vezet.
Ugye, azt nem könyveled el a szabadságharc sikerének, hogy elfogadunk mindent, amit az IMF vagy az EU , illetve a német diktál? Mert azért Világos sem volt egy fényes győzelem.
Csapataink nagy diadalt aratva letették a fegyvert! Mondaná OV.
Érdekes, hogy szabadságharcról szó se volt a csodabeszédben. Mintha OV reset-elt volna: vissza másfél évet, Gyurcsány a hibás!!! Szánalmas!

2012.02.08. 09:30:14

@John from Dylly_Hous:" Alagút már van.
Baromi hosszú.
És a fény? "

Az a szembejövő vonat!

2012.02.08. 09:31:52

@Tigga: "Mi elébe mentünk a problémáknak, ha nem most, később jöttek volna elő: "nem oda kell korcsolyázni ahol a korong van, hanem ahol majd lesz"

Csak az a baj, hogy OV nem Gretzki. Ott a korong sose lesz, amerre korcsolyázik.

Viktus 2012.02.08. 09:36:04

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Fektetni fektetnek csak éppen a "rabszolgatartó" cégek ...

2012.02.08. 09:44:28

@Viktus: Hát ebben igazad van.
Bár mintha a Tesco se fizetne rosszabbul, mint a CBA

Viktus 2012.02.08. 09:48:24

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Nem rájuk gondoltam alapvetően a GDP szempontjából vannak fontosabb tényezők, mint pl. az ipar, amely már szinte csak összeszerelő üzemekből áll ...

Viktus 2012.02.08. 09:51:54

Politikai vonzalmaitól függetlenül talán minden elemzőt az a kérdés izgatott leginkább, hogy a leghűségesebb hívei előtt beszélő Orbán miként fogja kommunikálni a tábornak, hogy egy bő évnyi keménykedés után a legtöbb, neki és a Fidesznek fontos kérdésben kénytelen volt engedni az EU, az IMF és a nemzetközi közösség nyomásának.

Nemrég még lelkesen moszkvázta Brüsszelt
A válasz: sehogy. Ez a téma ugyanis gyakorlatilag teljes egészében kimaradt a keddi beszédből. Ha a hallgatóságból valaki egyéves kóma után magához térve jött volna el a Millenárisra, ki nem találta volna, hogy pár hónapja Orbán még moszkvázta Brüsszelt, és arról beszélt, hogy az IMF nekünk nem parancsol, most pedig éppen, ha nem is lelkes, de udvarias mosollyal éppen végrehajtja Brüsszel és a Valutaalap kemény hangú utasításait. A Magyarországot érő nemzetközi és főleg Európai kritikákat Orbán megemlítette, de az az elem tökéletesen hiányzott a beszédből, hogy a kormány ezeket kénytelen megfogadni és egy sor törvényt megváltoztatni. Mivel a téma nem került szóba, azt sem tudhatta meg a közönség, hogy mi történik, ha a nemzetközi szervezetek tényleg ragaszkodnak a kormány gazdaságpolitikáját valamiképpen szimbolizáló egykulcsos adó eltörléséhez.

index.hu/belfold/2012/02/07/orban_viktor_beszorult_az_idogepbe/

:D:D:D:D

Emmett Brown 2012.02.08. 10:00:43

@Blogger Géza: rakd össze a Margit hidas sztorit: 2009-ben szoci kormány alatt a jobboldalhoz közel álló Közgép vezette konzorcium nyeri meg a tendert, jelentősen túlárazva.

Lasombra 2012.02.08. 10:27:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: OV egész konkrétan egy tök másik jégpályán korizik, mint ahol a meccs megy.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.02.08. 11:18:30

@Viktus:

Mi gyenge? Te vagy a gyenge, ny*ld meg!:-)

ü
bbjnick

Viktus 2012.02.08. 12:01:27

@bbjnick:

Nehezen lehetett volna megmagyarázni azt amit Orbánék most össze-vissza kapdostak ... a nemzeti szöveg mindez mellé meg csak a handabanda.

Viktus 2012.02.08. 12:11:33

Orbán a 2012-ről szóló beszédszakaszban gyakorlatilag végig azt elemezte, hogyan lehet jó helyzetbe hozni a középosztályt. A válasz: a több munkát jutalmazó egykulcsos adórendszer fenntartásával.
-

Átlagosan tízezer forinttal kapnak kevesebbet az egészségügyben dolgozók februárban az év elejétől életbe lépett adóváltozások nyomán. A kötelező béremelést és bérkompenzációt az intézményeknek jogszabályi kötelességük kifizetni a dolgozóiknak, ennek azonban egyelőre nincsen meg a fedezete.

hvg.hu/itthon/20120208_korhazak_adossag_berkompenzacio

Több munka kellene nekik?

emhem 2012.02.08. 12:32:31

@DillingerEscapePlan:
asszem félreértettél..
szerintem leginkább az elmúltnyolcév valósult meg.

a devizahitelesek megsegítése semmiképp: a végtörlesztéssel az igazán nagy bajban levők (pl. feje fölül házelárverezés szintűek) csak még rosszabb helyzetbe került, mert a forint elszállt.
a mostanság kitalált árfolyamrögzítést kellett volna már két éve bevezetni, ahogy a bajnai-kormány tervezte.

a családok megsegítése csak havi 2-300000-es kereset fölött érezhető.. ami azért vicces.

az elmúltnyolcév elszámoltatásaiba pedig bele lehetne venni az elmúlt két év fideszes ámokfutását.. pl. a mol-lal eltőzsdézett tízmilliárdokon valahogy nincsenek az indokolt mértékig kiakadva..

Piacbarát 2012.02.08. 13:20:33

valaki kérdezte tegnap miért nem ülnek még a szocialista politikusok...

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=519082#null

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.02.08. 13:29:25

@Venyigeszu: ja, én is így vagyok vele.

@Várúr: "Jól felépített őszinte tisztességes beszéd. Nem lehet rajta fogást találni. Fényévekkel magasabb kategória, mint összes fecsegő, zavaros agyú "mi 89-es demokraták" furcsányos, meseházys, jávorbencés, millás, zászlóégető stb. ellenfeleinél."

istenem, újraolvastam. droid.
te nem tevevanegypupu férje vagy? (vagy ki is ez a nő? mindig keverem a kettőt)

Kabbe (törölt) 2012.02.08. 16:27:35

tanulmányozzátok Brazíliát(vagy a dél-amerikai társadalmakat)....itt az ideje.hajrá!:)

2012.02.08. 23:50:26

@Lasombra: Ja, ÉN kérek elnézést!

2012.02.08. 23:54:27

@emhem:" az elmúltnyolcév elszámoltatásaiba pedig bele lehetne venni az elmúlt két év fideszes ámokfutását"

Tudsz mondani egyetlen cucilista politikust, akit a fidesz érában fogtak perbe, és le is csuktak?
Én csak olyat tudok, akit még a Gyurcsi-Bajnai alatt csuktak le, aztán a fidesz alatt kiengedték, vagy csökkentették a letöltendőt.

2012.02.08. 23:55:45

@bbjnick:" Orbán Viktornak van egy nagy hibája..."

Egy???

2012.02.08. 23:58:32

@bbjnick: "Mi gyenge? Te vagy a gyenge, ny*ld meg!:-"

Ennyire futja? Kérj szoftverfrissítést! A SzÍ-ártó 2.0 már elérhető a neten is!

2012.02.09. 00:02:08

@Viktus: Akkor igazad van, bár már korábban is mondtam.
Más: Viktor reset-elt, az elmúlt két évet egyszerűen eltörölte. Mint a kommunisták: amúltat végképp eltörölni...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.02.09. 14:29:26

ceterum censeo stumpf andrás előtt egyre inkább leveszem a kalapomat, és a heti válasz előtt is, hogy engedi működni
süti beállítások módosítása