Emberkatalógus
2010. november 20. írta: zalka.szilvi

Emberkatalógus

  Miután robbanásszerűen megnőtt az új regisztrálók száma – és az adatvédelem, a magánélet miatt aggódó cikkek, vélemények száma is -, új szolgáltatással bővül a Facebook palettája: nemsokára már e-mailezhetnek is a tagok a fapados belső üzenetküldés helyett. Miközben függőségünk egyre súlyosbodik, mindennapjainkban egyre több dologra használjuk az „emberkatalógust”, továbbra sem tudjuk, hogy a kapcsolati hálónk ilyen típusú épülése valóban épülésünkre szolgál-e.

  Félmilliárd tag. Ennyi aktív felhasználója van most a Facebooknak. Természetesen nincs mindenki kapcsolatban egymással, de elvileg megtehetnénk azt is - ahogy sokan meg is teszik -, hogy fejest ugrunk az ismeretlen embertömegbe, és találomra válogatunk magunknak ismerősöket. Egy brit antropológus Robin Dunbar – a Dunbar-szám névadója – kutatásaiban arra az eredményre jutott, hogy egy átlagos ember maximum 150 másik emberi lénnyel képes fenntartani - eltérő minőségű – kapcsolatokat. Dunbar a természetes adottságainkból indult ki: az ösztöneink kódolják a csoport alkotására való hajlamot – mindenki szeretne csoporthoz tartozni, hiszen a tanulás, a biztonság, vagy a manipulálás élménye csakis úgy képzelhető el, ha az ember nemcsak magában lébecol a világban. Naná, hogy önként és dalolva regisztrálunk a katalógusba.

Mire való a Facebook?

  A csoportépítési ösztönnek igencsak kedvez egy olyan közösségi háló kiépítése, mint a Facebook. Viszont fennáll a veszélye annak, hogy felszínesebb, torzult kapcsolatok jöhetnek létre, a tagok pedig gyakorlatilag olyan mélységig vájkálhatnak egymás magánéletében, amit eddig sose tapasztaltak. Nem árultam el nagy titkot: máris itt vagyunk a másik ösztönnél, a kíváncsiságnál.

  Az emberkatalógus egyik legnagyobb problémája az, hogy adatvédelmi beállításainkat – már ha értünk hozzá – nem elég egyértelműen határozzuk meg, és ha ez nem elég nehézkes, a reklámoktól való tartózkodás, vagy a végleges kilépés is kemény dió. Most pedig tegye fel a kezét az, aki pontosan meg tudja mondani, hogy a gyerekkori padtársának a barátnője jogosult-e megnézni azokat a fotókat, amelyeket az előző munkahelyi kollegája pakolt fel a „fácséra” a legutóbbi tejfakasztó buli után.

  Egy amerikai egyetemista tanulmányában írja le, hogy az offline világ baráthalmaza átalakul, ahogy az online-ra tevődik át. Kutatásában adott egy lány, aki elköltözik A városból B-be; az új lakhelyén délutánonként úszóedzést tart tíz év körüli gyerekeknek. Az előző városban maradt barátai pedig – akik között néhány meleg fiú is akad –, csak hogy felidézzék a régi bulik emlékét, bizarr fotókat osztanak meg a Facebook-on, amelyeket a lány lájkol, és kommentel is. Emiatt a tízéves tanítványai – akik szintén az ismerősei - olyan képeket tudnak megnézni a neten, amilyeneket talán nem kellene.

  A tanulmány rávilágít: míg a való életben jobbára elkülönült ismerősi-baráti halmazok metszéspontjában áll az adott személy, addig a Facebookban mindenki egy nagy közös halmaz közepén áll a saját szemszögéből nézve. Ezáltal viszont olyan emberek is „megismerkedhetnek” egymással, akiknek valójában nem sok közük van egymáshoz. A baráti kapcsolatok tehát átstrukturálódnak a virtuális valóságban, ami nem feltétlenül baj - hiszen közelebb is hozhatja egymáshoz az egyéneket -, de mint a fenti ábra és még számtalan példa mutatja, ez nem várt, és nem kiszámítható eredményeket hozhat.

  A kapcsolati tőke napjainkban fontos dolog, és ma már az is hozzájárulhat – az antropológia nyelvén szólva – az egyed túléléséhez, életünk bizonyos területeinek sikereihez, hogy kiépített kapcsolati hálónkat mennyire tudjuk karban tartani és használni.

  A Facebook számtalan dologra jó: új irányvonalakat mutathat a szabadidőnk eltöltésében, munkalehetőséget tartogathat, hozzájuthatunk egy jó borjúfelsál receptjéhez, vagy a leendő férjünk/feleségünk telefonszámához. Valós kapcsolatainkat – ha normálisan kezeljük a helyzetet – nem feltétlenül építi le a dolog, hiszen remekül meg lehet ott szervezni a hosszú hétvégi Bakony-túrát, ahol garantáltan együtt leszünk – net nélkül. De komoly félreértéseket is okozhat, hiszen eddig nem kürtöltünk világgá mindent az aktuális kedélyállapotunktól a ruhaméretünkig.

  Azt azonban ne felejtsük el, hogy a rendszer használatával akaratlanul is információkat szolgáltatunk ki magunkról; lekövethetővé válik mindennapi rutinunk, világnézetünk, ízlésünk – remek célpont leszünk (jobb esetben) a fogyasztókat kereső cégeknek. Véleménye pedig mindenkinek van mindenről. De amikor véleményünk, adataink és tulajdonságaink - elszakítva fizikai valónktól és a valós kapcsolataink védelmet nyújtó burkától - elkezdenek ennyire durván önálló életet élni, akkor ember legyen a talpán, aki megjósolja, hogy ennek mi lesz a vége.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr612456579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kadarschild 2010.11.20. 08:42:40

Rohadtul unalmasak már ezek a facebookos rettegő bejegyzések. A facebook ki fog menni 5 maximum 10 év múlva a divatból, és jön helyette más.

Ez a cikk pedig egy jókora közhelygyűjtemény, köszönjük.

tevevanegypupu 2010.11.20. 08:53:28

Nem onkent es dalolva, nagyon sok rabeszelesre lettem faszbukos. Nem talaltam benne semmi erdekeset, tulajdonkeppen most sem talalok, csak jol ossze lehet ott gyujteni mindenfelet, amit kulonben biztos, hogy nem tennek. Es azt hiszem ha valaki egyszer mar ratette a kezet az internetre ugyis mindegy, azonnal tud rola mindenki - akinek ez fontos - mindent, szamon van tartva es idonkent meg vagyon figyelve.De maskeppen talan nem? Es kit erdekel? Probaljanak csak nekem eladni valamit amit nem akarok megvenni, es probaljanak csak lebeszelni valamirol amit meg akarok venni.(:

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.11.20. 11:42:32

Én semmiféle ilyen kapcsolati oldalon nem vagyok fönn.

Ennek az oka a legegyszerűbb: Akik az ismeretségi körömben fontosak számomra, azokat megtalálom a "hagyományos" módokon is. (telefon, mail, msn) Akik meg kevésbé fontosak, azok pedig minek nézegessenek...

És ugyanígy gondolom viszont is.

Egy hátránya azonban kétségkívül van annak, hogy nem vagyok fönn semmi ilyenen. Azok az emberek, akik fönn vannak, természetesnek tartják, hogy más is fönn van, és pl. rendezvényeket szervezni már ezeken keresztül teszik. Így meg, ha más nem szól, lemaradhatok....

thetriggerhappy 2010.11.20. 11:45:28

nagyon trendi ez az adatvédelmi mizéria, egy egész konferenciát végig lehet róla pofázni, ugye lelkylola?

soha nem értettem ezt a hisztit a faszbuk körül. pont olyan ez mint a tv: ha nem tetszik, kapcsolj el. ha aggódsz az adataid miatt (amik kb 150 másik helyen fellelhetőek), akkor ne használd.
ha kínos fotók kerülnek fel, azokról le lehet szedni a tagelést, be lehet állítani a privacy fokozatokat stb.
én kurvára nem aggódok amiatt, hogy zuckerberg mit kezd a postjaimmal és mondjuk a barátaimmal megosztott youtube videókkal. te miért teszed?

thetriggerhappy 2010.11.20. 11:47:37

@tothh:

és mobilod sincs, mert az meg bunkófon és csak gyalog közlekedsz, mert a kerék is olyan gyanús újdonság, nem?

a faszbuk jó, csak használni kell tudni. olyan ez mint egy sör: néha jól esik, kis mennyiségben még hasznos is lehet, csak ismerni kell a határokat.

Gera 2010.11.20. 12:17:24

@thetriggerhappy: Szerintem leírta, miért nem tag: nem azért, mert irtózik mindentől, ami modern, hanem mert nincs rá szüksége. Nekem sincs. Így is elég sok időt kúrok el a neten, akkor pont egy közösségi oldal hiányozna :)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.11.20. 12:49:06

A faszbuknál már csak a faszbuk hatásai miatt rettegő postok a szánalmasabbak.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.20. 13:03:05

Én csak a FB-on vagyok. Eleinte sok hasonlón voltam, de azóta mindenhonnan kitöröltem magamat, eldöntöttem, hogy csak egyen leszek ott, a legnagyobbon.

A rendszer lényege szerintem a kapcsolattartás a nem túl közeli ismerősökkel. Pl. volt osztálytársak, volt munkatársak. Ezek a kapcsolatok normál esetben elvesznének.

Szóval a FB egy jó, hasznos dolog.

Az meg, hogy van akinek az egész napját elemészti, nem érv. Mert BÁRMIT túlzásba lehet vinni. Az én FB-profilomban pl. automatikusan letiltottam az összes FarmVille és más hasonló alkalmazásokat. S nem szoktam beposztolni, hogy az előbb felkeltem... :-)

Bloodscalp 2010.11.20. 13:32:05

@rajcsányi.gellért (ergé): már letagadjátok?:)
a jobbik szaktekintélyetek:)))

igen, ez egy tökéletesen felesleges íráska volt...ilyen az ha senki nem tüntet sehol, és az elit sem lopja épp a pénzt:)

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2010.11.20. 13:49:45

off
Bírom, amikor a kommentelők akarják meghatározni a kontentet a bloggerek helyett... (már megint)
/off

Az iwiwtől volt anno ilyen rettegés? Mert ott aztán szinte semmi adatvédelem nem volt, amire a Subba szív iwiw posztsorozat is ügyesen rávilágított. És ugye nem feltétlenül úgy kell használni a FB-t hogy azt is beírjuk, mikor nyomtuk ki a pattanást a seggünkön. Máris csökken a lekövethetőség. Amúgy meg ha lekövethetőség, akkor twitter vagy foursquare és hasonló szolgáltatások még többet elárulhatnak az emberről, főleg nyilvános profilok esetén.

teknős 2010.11.20. 14:15:54

Én egészen rendeltetésének megfelelően használom a facebook-ot. A kamaszaimról legtöbb információ ott áll a rendelkezésemre.

Kajakra kémkedek. :)

Bloodscalp 2010.11.20. 14:20:49

@teknős: én erre így nem lennék büszke:)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.11.20. 14:21:13

@lacalaca:

"Bírom, amikor a kommentelők akarják meghatározni a kontentet a bloggerek helyett... (már megint)"

Customer feedback, buci. A szart nevén kell nevezni.

Bell & Sebastian 2010.11.20. 14:24:28

Nem vagyok meglepve, hogy a világ legnagyobb hírszerzése áll a fejlesztők mögött. Brain to brain.

Tehetetlen Dodó 2010.11.20. 15:03:03

Én valószínűleg nem használom ki ezelnek a közösségi oldalaknak a lehetőségeit. Nem is akarom.
Az iwiwet meg a fészbúkot egyszerűen telefonkfüzetke helyett használom.
Miután magamról nem teszek fel fontos, bizalmas információkat, nemigen érdekel a dolog adatvédelmi oldala.
Telefonregiszterként viszont jól funkcionálnak: előkerült sok régi osztály- és katonatársam - akiket egyébként hagyományos postai úton nehéz lett volna megtalálni - és így kiváló összejövetelekre nyílott lehetőség.
A többi hülye funkció nem érdekel.

Bell & Sebastian 2010.11.20. 15:35:25

@Tehetetlen Dodó:
Akkor máris bekapta, ettől kezdve úgy hekkelik meg, ahogyan csak kedvük tartja.
Azt hiszi, csak osztálytalálkozóra megy, de ott meg rábeszélik valamire (üdülési jog) egy vidám vasárnapon és máris körbe van nyírva. Az az aranyszőrű gyapja. :)

bryan 2010.11.20. 17:15:41

"Egy amerikai egyetemista tanulmányában írja le, hogy az offline világ baráthalmaza átalakul, ahogy az online-ra tevődik át."
Azért várjunk egy percet, ez az a tanulmány, amit a Google vezető állású alkalmazottja hozott össze, a prezi második oldalán ott van, hogy ő a Google social bisz-baszainak kutatási vezetője, szóval nem éppen elfogulatlan a Facebookkal szemben, ami a Google legnagyobb (egyetlen riválisává válik szépen lassan. Emellett, a Google bár állítólag igen jó munkaadó, de azért nem szokott egyetemistákat alkalmazni vezető beosztásban. :)
Ha Facebook kritikát akartok olvasni:
www.wired.com/epicenter/2010/10/love-google-hate-facebook-why/
www.wired.com/magazine/2010/08/ff_webrip/all/1

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.11.20. 18:08:51

@Bloodscalp: azért nézd meg, h ki jegyzi a cikket.

Tehetetlen Dodó 2010.11.20. 18:53:36

@Bell & Sebastian: Ilyen dolgokban eddig még töretlen az ellenállásom.
Nagyon korán kell annak felkelnie, aki rám akar beszélni bármilyen baromságot.

Bell & Sebastian 2010.11.20. 19:23:18

@Tehetetlen Dodó:
Arra az esetre -ha nagyon megkívánna valamit, vagy más ember jószágát- van az egynapos önmegtartóztatás. Ha holnap is kell, várunk még egy napot.

:)

Tehetetlen Dodó 2010.11.20. 20:35:25

@Bell & Sebastian: No, a tizedik parancsolat ellen nemigen szoktam véteni.

thetriggerhappy 2010.11.20. 21:07:04

@rajcsányi.gellért (ergé):

ott volt az internet hungaryn, ahol másról sem verték a nyálukat a marha nagy szakemberek.

Bloodscalp 2010.11.20. 21:28:37

@politicus: még mindig passzolom:) azért mert nem...és nem bírom a szolid presszurát (se)

damu roland rokonod?:)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.11.20. 21:33:04

@thetriggerhappy: akkor ezek szerint te is ott voltál :) ez szuper, de Lelkylola és Zalka Szilvi ettől még két különböző személy. :)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.11.20. 21:34:32

@Bloodscalp: semmilyen szolid és nem szolid presszúra nem volt, csak fel akartuk hívni becses figyelmedet arra, h a szerzőnket nem tagadjuk le, mert nem ő a szerző. :)

De mindegy is, legyen Lola a cikk írója, ha ettől jobban alszol.. :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.20. 22:02:50

Facebookon érdekes élményem volt, amikor rákeresve megtaláltam egy újvidéki szerb lányt, akivel vagy 25 év előtt a tengerparton voltam jóban. Ilyesmire jó.
Amúgy meg néha olyan nekem, mint egy kínos nagyvállalati vezetői közös hétvége egy szállodában csapatépítő programmal, fölöslegesnek tartja az ember, de muszáj ott lenni a munkahelyi-társadalmi kapcsolatok miatt.

tewton 2010.11.20. 23:00:51

@Elpet:
lol. vigyázzon az ilyen részletek kiszivárogtatásával, Maga itt már a vincentesek rém-ikonjává nőtta magát, a crowa/vídia-konzervatív élő etalonja, erre jön holmi tengerparttal meg romantikával ... .)

tewton 2010.11.20. 23:01:48

@tewton:
pardon, crova. (bár lehet, hogy németül Wanadium?)

tewton 2010.11.20. 23:10:06

@Bell & Sebastian:
köszönöm. nekünk csak angol feliratos kulcskészletünk van, a német orientáció kimaradt a műhelyből

Bell & Sebastian 2010.11.20. 23:10:09

A von Adium a legősibb porosz nemzettség, egészen Kohn Ádámig visszavezetik a család faját.

Bell & Sebastian 2010.11.20. 23:12:54

@tewton:
Akkor maguk collban kendácsolnak? De mit? Biztos Rolszrojsza van, mi?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.20. 23:14:33

@Elpet:

Hű, @Elpet, neked ez bejön? Nekem fizikailag tud fájni:-/ A múltkor is bejelölt egy középkorú nő az iwiwen: a neve nem mond semmit; nézem a fotót, nézem és érzem az ízét (valamikor 25 évvel ezelőttről) --- a testem emlékszik rá, az "agyam" nem. Milyen már ez?!:-/

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.11.20. 23:19:42

@bbjnick:
Persze, mert ugyanaz a neve, mint magának, csak ki van egészítve a hímtagjával.

tewton 2010.11.20. 23:21:40

@Bell & Sebastian:
á, szimpla, de igényes szülői későkádárkori barkácsműhely, feljavítva. eredeti black&deckerek, effélék.

@bbjnick:
lol. benne vannak mégiscsak a rosszul megkötött nyakkendőkben? idáig azt hittem, juhászgyula blöffölt.

Bell & Sebastian 2010.11.20. 23:24:40

@tewton:
Szerszámban csak fhranszia Facom -ot vegyen, tartós, mint a (D) Miele.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.20. 23:30:41

@Bell & Sebastian:

Tudja, hogy ez nagyon erős volt?

ü
bbjnick

tewton 2010.11.20. 23:38:04

@bbjnick:
ohhh. értem már, maga miért jócselekedet-függő :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.20. 23:43:24

@bbjnick:
@tewton:

Muhahaha, ez a dal pont ideillik:

www.youtube.com/watch?v=5inPz2FNby8

Čudesno jutro u krevetu gospodje Petrović

Dobro jutro Petrovic Petre
dobro vam jutro vjeciti lafe
bilo je jutros i malo stare vatre
onako sneni prije kafe

Dobro vam jutro Petrovic Petre
dobro jutro, sta ste nocas snili
ljeto, avgust, naivne svabice jedre
sezdeset druge, sezdeset trece kad ste mladji bili

Ja da vam kazem, ja da vam kazem

Sve u finu materinu, vas san je ukakan, vas dan dosadan
bas me briga svakako, sve vam mogu reci mirno
mene niko i onako ne uzima za ozbiljno

Angol fordítás van hozzá így sebtiben

Good morning, Petar Petrović*
Good morning, you everlasting womanizer
There was some of that old fire this morning,
Sleepy as you were, before your coffee,

Good morning, Petar Petrović*
Good morning, what did you dream of last night?
Summer, August, gullible, busty German girls
'62, '63, when you were younger

But let me tell you, let me tell you

Darn it all to heck! You dream has been pooped on! Your day is boring!
I don't care, either way, I can tell you everything,
Nobody takes me seriously anyway!

Bell & Sebastian 2010.11.21. 01:47:29

@bbjnick:
Akkor elnézést kérek érte. Ezen felül háromszor lőhet.

szubjektiv 2010.11.21. 03:24:10

Én időnként rettegek egy sort, hogy mi is lesz, ha valaki rájön, hogy az ismerőseim az ismerőseim, ne adj isten kiderül, hogy a rokonaim a rokonaim, arra gondolni sem merek, hogy valaki azonosít sajét magammal:(

Talán az sem veszélytelen, hogy kiderül rólam: szeretem pilinszkyt és weörest vagy csípem suzanne vegat, de gyanúra adhat okot, hogy nem lájkolom coelho bácsit.
Teljesen kiváló osztálytalálkozó szervezésekre, meg követni a dilis unokahug lelki rezdüléseit. Ha túl sok depis számot rak fel, akkor felhívom, hogy mi van vele.

Pénteken hazajövet a buszon két idősebb személy, egy hölgyemény és egy bácsika beszélgetett mellettem.
Asszonyság szóba hozta a fészbukot. Ő nem jelentkezik ide be, dolgozzon meg a KGB a pénzéért. Akkor kezdtem figyelni.
Dumáltak gyerekekről, unokákról. Bácsi meséli, hogy micsoda ultrahangos felvétel készült az unokáról, de nem lehet tudni a nemét a kölöknek, mert nem mutatja. És elmeséli, hogy a fia már feltette a négy hónapos magzatról készült akárhány dimenziós filmecskét a fészbukra, már hollandiából is gratuláltak a fiának.
Aztán előre szaladt időben, hogy milyen lesz, ha majd a még meg nem született unoka állást keres és a munkáltató megtekinti majd meg sem született állapotában és leköveti az egész addigi életét.
Letettem a könyvet, mert érdekes felvetés volt.

Aztán mondott egy még érdekesebbet. Mi lesz, ha valami baj lesz és nem születik meg ez a gyerek?
Okos bácsi, tökéletesen megfogalmazta, hogy miért nem szabad a személyes életet közösségi oldalakon élni.

Toeck Filkow 2010.11.21. 05:24:58

Én nem értek ehhez a Facebook-dologhoz, de ha valakit Zuckerbergnek hívnak, már gyanús...

teknős 2010.11.21. 11:21:35

@Bloodscalp: Büszke? Nem tudom. Mindenesetre nem szégyenkezem miatta.
A fiaim azért használják, hogy kepcsolatot tartsanak a barátaikkal nyilvánosan.
Nem tudom az én fiaim nem szeretik nekem mutogatni a barátnőik fényképeit, én meg kiváncsi vagyok rá, milyen csajokkal kavarnak. Tudják, hogy nézem őket, legfeljebb azt nem, hogy olyasmit is megtudok róluk, amiről nem is sejtik, hogy mi az.

Lehetne finomabban fogalmazni, de a lényeg, hogy kémkedésre egy kiváló és időtakarékos eszköz. Erre pedig nem egyedül én jöttem rá, szerintem...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.21. 11:39:54

@szubjektiv:
nem személyes életet élnek. a személyes életet mímelik, hazudják maguknak. aki az iwiwen, fészbukon személyes életet él, annak nincs személyes élete. a személyes élet, ha van rá képesség, nem kívánkozik a nyilvánosság elé.

Juraviel.Ihuan.Bedvin 2010.11.21. 11:43:20

Ha már szóba került a Facsé/Fészbúk, akkor érdemes belinkelni a South Park erről szóló epizódját, ami Stan szemszögéből remekül mutat be egyes hátulütőket:

www.indavideo.hu/video/South_Park_s14_e04__You_have_0_Friends_Feliratos

:D

Amúgy épp most megy a mozikban a The Social Network, ami épp a fészbúk történetéről szól, David Fincher rendezésében.

Néhány kritika, vélemény (én még nem láttam, de kíváncsi leszek rá):

filmbuzi.hu/archives/2010/10/28/social-network-a-kozossegi-halo/

factory.freeblog.hu/archives/2010/11/13/Premier__the_social_network/

www.port.hu/social_network_-_a_kozossegi_halo_the_social_network/pls/fi/films.film_page?i_film_id=112296&i_city_id=-1&i_county_id=-1&i_order_by=1 (ez port.hu-s link, több kritikát is közzétettek)
__________________________

A témához:

Én is fent vagyok facsén és iwiwen is, minimális adatot közlök magamról (a telefonszám, utcára lebonott cím már nincs fent), és csak pár kép van fent rólam.

Az időnkénti természetfotók, filmes előzetesek és zenék linkeléséből nem hiszem, hogy komolyabb problémám lenne adatvédelmi szempontból.

Tökéletesen jó arra, hogy megtaláljunk volt osztálytársakat, tanárokat, ismerősöket, akik eltűntek az életünk teréből. Aki meg itt éli a baráti életét, annak már valószínűleg előtte is be voltak szűkölve ezen a téren a kapcsolatai.

Bloodscalp 2010.11.21. 12:52:35

@politicus: hát ettöl nem:) viszont sehol nem mondtam hogy lolitátok írt volna bármit is....félreolvasol(?)

a művésznő · http://chezoriane.blogspot.com/ 2010.11.21. 14:15:16

@Grift: és egyáltalán, már megint ez a babaházi polémia. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.21. 15:14:55

@Bell & Sebastian:

Nem kell elnézést kérnie. Nem bántónak vagy sértőnek találtam megjegyzését, hanem erősnek:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.21. 15:16:48

@Elpet:

:-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

Tehetetlen Dodó 2010.11.21. 16:53:15

@tewton: Chrome-Vanadium.
A buta németek elfelejtették, hogy nem fauval kellene írniuk.

Tehetetlen Dodó 2010.11.21. 16:56:39

@Elpet: Még jó, hogy nem Petar Dobrevről dalolgatsz unott perceidben.

tewton 2010.11.21. 17:37:28

@Grift:
nézze, jöhetünk mi itt a személyes személyességgel, de a maiaknak azt hiszem, a nem személyes személyesség a személyesség. a múltba ragadtunk. még két generáció, és a nyomtatott könyvet olvasó emberek is mucsaiak lesznek az européerek szemében.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.22. 00:13:16

@Bell & Sebastian:

Hö!

Höhöhö:-D

ü
bbjnick

pelikán* 2010.11.22. 08:50:20

Ha betartjuk a kulturált fész-felhasználó 18 pontját, nagy baj nem lehet.

mandiner.blog.hu/2010/08/18/a_kulturalt_facebook_felhasznalo_18_pontja

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.22. 13:15:48

@Téglagyári Megálló:

Nem szeretném @Elpetet kellemetlen helyzetbe hozni:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.22. 13:33:48

@Téglagyári Megálló:

Rendben, bontsa ki a kérdést:-)

ü
bbjnick

Téglagyári Megálló 2010.11.22. 13:50:43

@bbjnick:

ad 1: női ministránsokra gondoltam

ad 2: el se tudom képzelni, hogy maga valaha nem jócsaládbólvaló nővel kezdett

Tévedtem?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.22. 14:20:28

@Téglagyári Megálló:

Én nagyon szeretem és tisztelem a nőket.

Bizonyára ismeri ezt:

www.youtube.com/watch?v=QW2XI4qhDDU

03:59-től 04:27-ig

ü
bbjnick:-)

Téglagyári Megálló 2010.11.22. 14:38:52

@bbjnick:

A főszereplő utolsó mondatáról ez jutott az eszembe:

www.youtube.com/watch?v=N-6Hk1k6e0U

Bell & Sebastian 2010.11.22. 14:51:53

Nekem meg John Bunyan.
Még ha a halál árnyékának völgyében járok is, nem félek a gonosztól, mert te velem vagy...

a művésznő · http://chezoriane.blogspot.com/ 2010.11.22. 16:59:54

@tewton: tudja milyen idegesítő, ha az egyetemen valaki úgy kezdi a társalgást, hogy "láttam tegnap a fészbukon..."? és ha finoman rámutatok, hogy nevetségesek, még ők érzik sértve magukat.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.22. 17:03:49

@a művésznő:
maga egy milyen kiállhatatlan nagy arc lehet! :))

Téglagyári Megálló 2010.11.22. 17:19:59

@a művésznő:

Miért, manapság mi a menő? Ezt és ezt láttam a Művész moziban? Vagy amazt valamely álternatív színházban?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.22. 17:24:43

@Téglagyári Megálló:
nekem van egy barátom, az úgy kezdi a hölgybeszélgetést, hogy szar kúrás vagyok, de gyönyörűen szopatok, a fogadtatás vegyes. ez csak úgy eszembe jutott, tényleg, mi a menő duma, mainapság?:)

tewton 2010.11.22. 17:30:00

@a művésznő:
ennél csak az jobb, ha azzal nyit, hogy "azt írja az internet" :)

esetleg hozza zavarba őket. mondjuk "tegnap olvastam egy könyvben..." vagy "Heidegger szerint..." :)

tewton 2010.11.22. 17:33:25

@Grift:
lol. az lenne a hitelas, ha a barátja hozzátenné, hogy "és túlértékelem magam" :)

hazai sápadtarcú1 2011.02.02. 18:08:11

Nem értem mi bajotok van, volt ezzel a cikkel, teljesen profi. Pontos és egyben lendületes, a nem túl izgalmas témához képest is mondhatni élvezetes. A magyar írástudók döntő többségének halvány fogalma sincs arról sem, hogy mi fán teremnek ezek a tényezők.
A téma meg olyan, amilyen, annyi mindenki ír, annyi minden szarságról, hogy bőven belefér, hogy írjon ő is a facebookról, pláne így. Ráadásul azt, amit ír, nem maga találta ki, kutatók eredményeit említi. Pedig nem kell internetre szakosodott antropológusnak és szociológusnak lennie valakinek ahhoz, hogy megfogalmazza az internetes jelenségekkel kapcsolatos elképzeléseit, élményeit, ahogy itt is megfogalmazták mások is.

Különben nem érzik némelyek közületek magukat idiótának, legalább néha, miután baromságokat irkálnak? Boldogok a lelki szegények…Téglagyári, eltévesztetted a házszámot, szerintem. Baromi intelligens a barátod... és hát ugye embert barátjáról…
süti beállítások módosítása