Lehet-e ekkora hatalom bárki kezében?
2010. október 30. írta: jvizkeleti

Lehet-e ekkora hatalom bárki kezében?

  „Bezzeg a szocik így, úgy, amúgy…” nos ez az érvelés teljesen értelmetlen és irreleváns most. Tisztában vagyok azzal, hogy miért jutott ide az ország. Én is, ti is, de lelkük mélyén még a hardcore szoci szavazók is tudják, hogy ekkora trutyi nem jöhetett volna létre az előző nyolc év szocialista kormányzása nélkül. Tudom, hogy a helyzet mennyire súlyos - sőt, talán az átlagnál jobban át is látom, hogy milyen mélyen vagyunk benne, és ez milyen következményekkel járhat itthon, és a világgazdaság állapotait figyelembe véve az egész nyugati civilizációban.

  Egész életek munkája, felhalmozott kis vagyonkák, megtakarítások mehetnek rá. Én is végiganyáztam az elmúlt nyolc évet, már az első száz napos programtól kezdve, sokszor előbújt belőlem a proli, hogy ezt nem lehet, ez vért kíván, bűnhődniük kell.

  2002 óta minden választásra elmentem és kitartóan szavaztam a Fideszre. Nagyon örültem én is, amikor 2010-ben végre nyertünk, és újra volt remény, hogy értelmesebb politika következik. Most is úgy gondolom, hogy a törvényes elszámoltatásra igenis szükség van, mert sok minden történt itt az utóbbi időben, amiért a bíróság előtt is felelniük kell az elkövetőknek.

  Elkezdődött a kormányzás, sok jó, régen várt, lelkünknek fontos, de azért mégiscsak szimbolikus döntés született, mint a kettős állampolgárság vagy akár a Trianon-emléknap. A „gazdasági szabadságharc” után elmozdultunk az államadósság-csökkentés (vagyis hiánycsökkentés) irányába. Persze néha felszisszen az ember, hogy én nem így csinálnám: ilyen a jövőbeli magánnyugdíj befizetéseink elvonása, a különadók, egyéb lyuktömködések, vagy a párt alelnökének Köztársasági Elnökké választása. Mégis bekalkuláljuk, hogy ilyenek becsúsznak. Felszisszünk, de még együtt tudunk vele élni.

  Azonban most olyan ponthoz érkeztünk, ami egy teljesen más minőségi kategória. Az adótörvények alkotmányos kontroll alóli kivonásáról van szó. Jó cikk született a medve befalazásáról, a jobboldali újságírás jelentős része is húzta a száját, hogy „ez azért mégis milyen már”. Azonban ezek többnyire arra irányultak, hogy nem praktikus a lépés. Mert a végén még visszaüthet; mert ki tudja, kit választanak meg az emberek négy év múlva, és akkor Lázár gatyáját is leadóztatják; mert megerősödhet az ellenzék, ha népszerűtlen lesz a döntés.

*

  Kritikámmal azonban jóval mélyebbre, a helyzet valódi természetéig szeretnék leásni. Ez ugyanis olyan komolyságú lépés, ami már jóval túlmutat az egyszerű költség-haszon logikán.

  Kezdjük azzal: egyáltalán mi az értelme annak, hogy a demokratikusan megszerzett, többségi végrehajtó hatalmat korlátozzuk egy alkotmánnyal? Az alkotmány elsősorban nem azért része egy ország berendezkedésének, hogy megszabja, hogy hány éves kortól lehet valaki köztársasági elnök, vagy hány tagja van a Parlamentnek. Hanem azért, hogy a mindenkori többség hatalmát bizonyos esszenciális kérdésekben korlátozza. A legesszenciálisabb kérdés természetesen maga az adók kivetése. A mostani helyzet nem csupán arról szól, hogy jól járunk-e azzal, ha bizonyos ténylegesen meg nem érdemelt, meg nem szolgált végkielégítéseket visszaveszünk az amúgy is rogyadozó államkasszába.

  Az alkotmányos korlátok nélküli adókivetés lehetősége maga a totális hatalom. Ha tetszőlegesen megszabható az adókivetés személyi köre és az adó hatálya, akkor az bizony nagyobb hatalom, mint amellyel a mai teljes bírói kar - beleértve a helyi, megyei bíróságok, az ítélőtáblák és a legfelsőbb bíróság összes törvényszékét - együttvéve rendelkezik. Mindez ugyanannak a szervezetnek a kezében, amely a törvényhozást és a végrehajtó hatalmat is bírja, és az ország teljes GDP-nek több mint felét kezeli.

  A tetszőlegesen meghozható adótörvény azt jelenti, hogy azt gyakorlatilag a bírósági ítélethozatallal egyenértékűen is ki lehet alakítani. Vagyis akárkinek a teljes jövedelmére, vagyonelemekre visszamenőleg ki lehet vetni, mint egy bíróság által kiszabott bírságot, vagyonelkobzást. Ebben a helyzetben a Fidesz vezérkarának (lényegében Orbán Viktornak) a kezében összpontosulhatna mind a három hatalmi ág, vagy legalábbis kettő és a harmadik (bírói) hatalmi ággal teljesen egyenértékű, azt tulajdonképpen meg is haladó erő.

  A bíróság előtt ugyanis a tényállást is igazolnia kell a vádlónak, míg az adó kivetéséhez semmiféle tényállás nem kell. A kormányzattal bármilyen konfliktusba kerülő polgár, hiába vívná ki igazát a bíróságon, a kormánynak meglenne a hatalma ahhoz, hogy speciálisan erre az esetre kidolgozott adókkal büntesse meg a renegátot. Természetesen olyan adót is kivethet, amelyet lehetetlen a megszabott határidőn belül kifizetni, így valójában a személyes szabadság is bárkitől, bármilyen okkal elvehető.

*

  Ilyen hatalmat a saját édesanyám kezébe nem tennék le, nemhogy a politikai gladiátorharcot az első vonalban huszonkét éve űző Orbán Viktor kezébe. Nem akarok azonban a kóros orbánozás pszichózisába esni. Leszögezem, ekkora hatalmat, soha senkinek a kezébe, még Teréz Anya vagy János Pál pápa kezébe sem lehet helyezni. Nincs olyan válsághelyzet, nincs olyan krízis, katasztrófa, amelynek megoldása a hatalom ilyen mértékű koncentrációját igényelné. A cél nem szentesít minden eszközt.

  Azoknak, akik azzal érvelnek: „ugyan már, nem alkalmaznák úgysem ilyen körben”, megsúgom, hogy amúgy az ilyen törvényeket sohasem úgy szokták meghozni, hogy előtte előállnak: „na emberek, jöttünk, kéne a totális hatalom, hogy aztán azzal jól visszaéljünk”. Nem, ezt mindig megelőzi a népszerűség megszerzése és a kellően igazságos, jóságos, népszerű ürügyek előbányászása, hogy miért is van rá szükség. Attól, hogy valaki egy jó célért küzd, attól még nem vehet igénybe bármilyen eszközt. Sőt, vannak olyan eszközök, amelyeket semmiféle körülmények között nem lehet igénybe venni.

  Ha én parlamenti képviselő vagy köztársasági elnök lennék, akkor ezt a szégyenteljes javaslatot nem szavaznám meg, illetve nem írnám alá, még akkor sem, ha azonnal elzavarnának, kivágnának, lefokoznának. Mert lennie kell olyan pontnak, amit már csak szimplán lelkiismereti, világnézeti okokból sem lép át az ember. A Fidesz vezérkara és szavazótábora többségében magát kereszténynek valló emberekből áll. Azt gondolom, ez egy remek alkalom a mértékletesség erényének gyakorlására.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr302406437

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szégyenletes elnöki teljesítmény főműsoridőben 2010.10.30. 13:54:37

A volt alkotmánybíró és volt köztársasági elnök kénytelen volt felugrani pénteken a Sándor-palotába, hogy az utódjának elmagyarázza, mi a fene folyik a Fidesz és az Alkotmánybíróság között. Ezzel párhuzamosan meghallgatta főnökének, Orbán Viktornak a ...

Trackback: A FIDESZ elefánt a porcelánboltban 2010.10.30. 13:37:25

Atyafiak, egyszer volt, hol nem, bár lassan úgy érzem inkább ne lenne. No, szóval volt egyszer egy ember aki csodás, avagy rémisztő (kinek-kinek a tetszése szerint) átváltozáson ment keresztül. Ez a Viktor gyerök egy elefánt lett a porcelánboltban!Mint...

Trackback: Kelj fel Palcsi meséje 2010.10.30. 13:37:08

 Atyafiak, már éppen úgy terveztem, hogy nincs több mese mára, ám nem bírtam ki, csak leszen egy mai utolsó! Már vártam mikor szóla hozzánk Viktorunk egyik jelentős játszópajtása, kit nevezzünk Palcsinak, Kelj fel Palcsinak.Nem nehéz kitalálnotok ...

Trackback: A politikus róka és holló meséje 2010.10.30. 13:36:52

Atyámfiai, ti tudjátok, vannak örökérvényű mesék és vannak olyan fabulák, melyek némi fantáziával gyakran megújulnak. Alaptörténetünk ismert, rókánk ravasz, hollónk szótlan, ám mindketten ugyanarra vágynak, a kövér sajtra. Végül vörös barátunk a h...

Trackback: A kisebbrendűségben szenvedő kondás meséje 2010.10.30. 13:36:37

Atyámfiai, kicsit elkésve, de remélem még tetszésetekre, szeretnék egy egyszerű mesével megörvendeztetni Bennetek.No, szóval, még mielött Viktor gyermekünk csodálatosan rettentő elefántiázisában nem szenvedett,melyről előzöleg írtam, hetyke kis ko...

Trackback: Gyurcsány, az Alkotmány őre 2010.10.30. 12:07:45

 Folytatjuk sorozatunkat, melyben az AB jogkörét érintő javaslat verte hullámok hatásairól értekezünk. Szóltunk már a Fidesz kommunikációs baklövéséről; feltettük a kérdést, fontosabb-e az egyébként is változtatásra ítélt Alkotmány védelme, mint a...

Trackback: Megy a dezinformáció... 2010.10.30. 09:22:53

Orbán Viktor maszatol. A Zemberek Zembere meg tercel neki.Kedves tudatlan zemberek! Nem az a kérdés az AB határozata kapcsán, hogy erkölcsös-e hatalmas összegű végkielégítéseket kifizetni úgy, hogy az illetőt később visszahívják külsős tanácsadónak.Nem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tewton 2010.10.31. 22:32:03

@bz249:
kálvinisták, tévedésben éltek, de akkor is. teljes jogfosztás, a náci antiszemitizmus ennek egy lájtos, high-tech és humanista változata.

tevevanegypupu 2010.10.31. 22:35:50

@bz249:

Csak a haztartasomban. De viszont olyasmiben elek immaron eleg regota, es bizvast mondhatom maganak, hogy rend van. Es ha korulnezek korulottem, megallapithatom, hogy azok az orszagok amik tovabbleptek a demokratikus fejlodes utjan, mind dugaba doltek. Na persze Afrikarol beszelek, Europaban ilyesmi nem lehetseges.
Marmint azokban az orszagokban ahol a demokracia ugy ahogy de letezik regota. Nalunk..kellene elobb valami abszolutisztikus jobboldali diktatura hogy rend legye, aztan majd meglatjuk. Nem viccelek..sajnos.

bz249 2010.10.31. 22:39:24

@tewton: ha már gályarabok, akkor viszont egyertelmu, hogy Michiel Adrianszoon de Ruytert is illik megemliteni minimum OFF-kent

www.dbvk.hu/szabomagda/keptar/02_csoport/nagy/18-galyarabok-tavoli.jpg

Egyebkent ja, az ilyen teljes jogfosztasos dolgok benne voltak az akkori Zeitgeistban. Ha a mieink nyernek, akkor is ilyen lett volna, na de egy faradasos dontetlen lett.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.31. 22:43:09

@tölgy:

Kedves @tölgy:!

Itt ragadom meg az alkalmat, hogy egy distinkcióra felhívjam a figyelmét.

Alapvetően fogalmi a kérdés, de azért mégsem csak az.:-) Az értékrendiség nem feltétlenül az ideológiák sajátja. A/egy világnézet (amely egy alapvetően értékrendi alapon meghatározható valami) nem feltétlenül ideologikus. (Mifelénk úgy tartják, hogy egy ideológia alapvetően arról ismerszik meg, hogy negatív politikai elvekben határozza meg magát.) Következetes értékrendi alapú gondolkodást (és, megkockáztatom, cselekvést:-)) számonkérni valakin, még nem feltétlenül jelent ideologikus gondolkodást. Szerintem:-)

A világnézeti (értékrendi) következetességtől (vagy annak számonkérésétől) való viszolygás, annál is alaptalanabb (szerintem), mivel ez mindig sajátja volt a közéletnek, a politikának. A ma oly gyakran emlegetett/hivatkozot középkori közéleti, politikai élet is súlyosan világnézeti (értékrendi) alapon folyt, mivel aktorai (megkockáztatható) kivétel nélkül kereszténynek voltak. Világnézetileg mind egy platformon álltak, legfeljebb megengedték maguknak, hogy saját értékrendjük szabályait.

De ez ma nincs így! Ezért ma (szerintem) jogos elvárás egy közéleti szereplőtől a "hitvallás":-D

ü
bbjnick

bz249 2010.10.31. 22:44:05

@tevevanegypupu: nadehat Marokkoban valasztasok is vannak, vagy megbundaztak oket? Mert azt amugy a szomszed is megteszi (vigyazzon azok is gyurtak az atomhatalomra... mondjuk, a sajat hallgatom alapjan ez nem akkora veszely, bar a masik orani fiatalember ugyesebbnek nez ki).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.31. 22:45:23

@bbjnick:

hogy saját értékrendjük szabályait=hogy áthágják saját értékrendjük szabályait

megmondomdom 2010.10.31. 22:48:37

Lefogadom, hogy itt nem lesznek 4 év múlva parlamenti választások, ha a cigány Szaddam nem lesz 100%-osan biztos a nyerésében. Majd bejelentik, hogy a 2/3-os felhatalmazással élve a Nemzeti Ügyek Kormánya korlátlan időre átveszi a hatalmat. Az egész olyan Pol Pot-szerű. Már "várom", hogy mikor ássák a FIDESZ-közeli cégek a tömegsíroknak a helyet, tendereztetés nélkül, jó pénzért. :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.31. 22:56:05

@tewton: na de kedves tewtony, az nem mészárlás. Én aztat kérdeztem.

De ahogy írtam, a franciák hülyék voltak már akkor is. Abszolút monarcha ügyben sokkal jobb arc volt I. (VI.) és II. Jakab, I. és II. Károly vagy I. Erzsike.

Úgy mellesleg és tényleg csak nagyon-nagyon halkan mondanám, hogy a vallási toleranciát politikai pragmatizmusból az abszolút monarchia hívei (aminek pont a vallási pártok felett állása miatt kellett volna abszolútnak lenni a vallásháborúk idején) kezdték el nyomatni, úgyis mint J. Bodin és a politiques.

@bbjnick: hú, most hosszan kéne fejtegetnem, és álmos vagyok, de egyszer ígérem megírom magán levélben, mit gondolok erről. Ha nem tenném, figyelmeztessen.

megmondomdom 2010.10.31. 22:56:23

Emellett én is a 2/3-os FIDESZ győzelmet vártam -annak ellenére, hogy mindig is rühelltem őket is-, mert úgy tartottam, hogy a liberálbolsevik ámokfutásnál már nem jöhet rosszabb. Hatalmasat tévedtem. Én átfogó strukturális reformokat vártam. A bürokrácia leépítését, az adóelvonás mértékének ésszerű és folyamatos csökkentését, az olcsóbb állam kiépítését, gazdaságösztönzést, az egészségügy rendbetételét, az oktatás javítását stb.. Ehelyett kaptunk egy nagy semmit. Pár ideiglenes sarcot, a magánnyugdíj-pénztárak lenyúlását, meg ideiglenes adócsökkentést -mert ugye senki nem gondolja, ha multik nem hárítják tovább a költségeket-.
Ez gazdaságpolitika? Szerintem nem az. Ettől nem jön be több külföldi befektető -teljes jogbizonytalanság van és kiszámíthatatlanság, senki nem tudja, mikor melyik multira vetik ki a sarcot-. nem fog kifehéredni a szürke- és a feketegazdaság, nem fog javulni az egészségügyi ellátás, az oktatás, nem lesz egyszerűbb a bürokráciával stb..
Ez az egész arra lesz jó, hogy a FIDESZ vezetői és a közelállók szétrabolhassák a nemzeti vagyon maradékát. Nincsenek fékek, nincsenek korlátok, Csáky szalmája az ország. Míg Hagyó von Nokia és elvtársai kicsiben, de sűrűn és titokban loptak, addig a cigány Szaddamék pofátlanul nyíltan.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.31. 22:57:03

@megmondomdom: ne fogadjon. Természetesen, nem lesznek.
Más kérdés?

evil overlord (törölt) 2010.10.31. 23:00:09

@tölgy: A mórokat értem. Azt hitték, hogy a zsidók az iszlám ügynökei?
Elhiszem, hogy nem számított annyira a gazdaság, nem nagyon törődtek azzal, ha a nép nyomorgott.

@tewton: Ha nem is mészárlás, de akkor is aljas. A jakobinusoknak volt kiktől tanulniuk.

@megmondomdom: Melyik bögregyáros találta ki a "Cigány Szaddam" jelzőt? És ma a baj a jól bevált "Cigány Hitler"-rel?

tewton 2010.10.31. 23:03:37

@megmondomdom:
"Én átfogó strukturális reformokat vártam. A bürokrácia leépítését"

20-25.000 főt leépítő "mészárlásról" suttog az index. döntsék már el (azon túl, hogy igaz-e egyáltalán), hogy ez "a bürokrácia leépítése" és kisebb állam, vagy mészárlás és zsarnokság.

megmondomdom 2010.10.31. 23:04:55

Nézzük, hogy a cigány Szaddamnak mivel kellene foglalkoznia.
- Állam olcsóbbá és egyszerűbbé tétele. Több mint 10 %-kal drágábbak vagyunk mint régiós versenytársaink, s sokkal rosszabb a bürokráciánk.
- 8-10%-kal nagyobb az adóterhelés, mint régiós versenytársainknál. Ez nem jó se a külföldi befektetőknek, se a mezei adózó állampolgároknak. A jobboldali gazdaságpolitika szerint minél alacsonyabb újraelosztás szükséges.
- A fekete- és szürkegazdaság kifehérítése, 4000-5000 milliárdnyi összeg a tét.
- Egészségügy rendbetétele. Gondolom nem kell ragozni.
- Oktatás fejlesztése. Nem kell ragozni -nagyobb tudás-nagyobb hozzáadott érték-nagyobb jövedelem-.
- Gazdaság- és beruházásösztönzés. Rohamosan szakadunk le a régiós versenytársainktól ezen a téren is.
A cigány Szaddamnak ezekkel kellene foglalkoznia, nem a diktatúrájának kiépítésével.

tewton 2010.10.31. 23:05:27

@evil overlord:
a kampósorruakat hagyományosan a törölközőfejüek természetes szövetségeseinek szokták gondolni a hülyevallásosok. az unitáriusokat is.

megmondomdom 2010.10.31. 23:08:26

@tewton: Kb. 10%-kal nagyobb a bürokráciánk versenytársainkénál. A térség legdrágább és emellett egyik legműködésképtelenebb államát tartjuk fel. Természetesen szükséges a létszámleépítés, a versenyszféra munkatempójának és munkahatékonyságának a felvétele.
Az engem nem érdekel, hogy az Indexnek mi a véleménye.

bz249 2010.10.31. 23:09:07

@tewton: mondjuk annak fenyeben, hogy 1543-ban francia tuzerek lottek Esztergom falait... kimondottan vicces na

en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Esztergom_%281543%29

Nem mintha ingyen lett volna, de akkoris

en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Nice

tevevanegypupu 2010.10.31. 23:09:53

@bz249:
Valasztasok khm..igen vannak. De a hatalom az egy kezben van es punktum. Ez pedig a kiralye. Es ez igy van jol. Atomhatalomra mindenki gyur vagy legalabbis almodozik rola szoval ez nem ujdonsag. Eltem vagy nyolc evig a szomszedban is, szoval akkori tapasztalataim alapjan azt mondhatom, hogy ott sokkal rosszabb a helyzet. Es most is az.

megmondomdom 2010.10.31. 23:11:06

@evil overlord: Bevallom, a cigány Szaddam az én elmém terméke. Szerintem illik rá, annyira büszkék lettek volna a Baath Pártban, ha odavándorolnak roma felmenői.:) Akár még Vegyi Alit is kiszoríthatta volna a helyéről!:)

megmondomdom 2010.10.31. 23:19:40

@evil overlord: Amúgy pedig Adolf Hitlert nem bántsuk!

tewton 2010.10.31. 23:41:56

@bz249:
a törökök ma is nosztalgiával gondolnak esztergomra, van róla népdaluk is estergon kalesi (esztergom vára) cím alatt
www.youtube.com/watch?v=R1dmjSX_Y0I&feature=related

tewton 2010.10.31. 23:45:29

@tewton:
továbbá: estergon kalesi turisztközpont. durvább mint egy vajdahunyadvár :)
hu.wikipedia.org/wiki/Estergon_Kalesi

bz249 2010.10.31. 23:55:35

@tewton: ismerem a notat, marmint a cimet, meg varat is. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.31. 23:59:36

@tanarseged ur:

"Megnézném, hogy Mavo Miniszterelnök Úr hogy mászik ki egy ilyenből."

hm, talán némi fokozatossággal.

ó, persze néhai antallnak ez nem volt az eszköztárában. hát sajnálom. és azt is, hogy az akkor hazudozásról szónokoló orbánnak mára huss, nincs igaza.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.01. 00:18:19

Azér` az a művelt Ojrópában is előfordul, hogy amennyiben valami nem megy, akkor meg akarják az alkotmányt hágni.

"Nach der Entscheidung von Bundespräsident Horst Köhler gegen die geplante Privatisierung der Deutschen Flugsicherung (DFS) will die Bundesregierung das Vorhaben trotzdem weiterverfolgen.

Koalitionspolitiker von SPD und Union kündigten am Dienstag an, hierzu die Verfassung ändern zu wollen. Köhler hatte seine Unterschrift unter das Privatisierungsgesetzes wegen Verfassungsbedenken verweigert. Es war das erste Mal, dass Köhler von dieser Möglichkeit eines Bundespräsidenten Gebrauch machte.
(...)
Vor diesem Hintergrund erwägt die Koalition eine Verfassungsänderung, damit die Privatisierung möglich wird."

www.focus.de/politik/deutschland/flugsicherung_aid_117991.html

bz249 2010.11.01. 00:22:11

@Elpet: tizenkilencezer-hatszaztizennyolcaszorra: az Alkotmany megvaltoztasa jo, az Alkotmanybirosag eltorlese rossz.

megmondomdom 2010.11.01. 00:29:51

Magyarország még túl fiatal demokrácia ahhoz, hogy ne lenne szüksége alkotmányra. A briteknél megvannak nélküle, de itt, Alsó-Balkán szélén?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.01. 00:36:34

@Elpet: @bz249: @tölgy:

"(…) A haladás elmélete szerint nemzedék rakja rá művét nemzedék művére, így emelkedik egyre magasabbra a 'szellem piramisa'. Nem látják, hogy az élet nem rak piramist. Az életben mindig az első aktus a döntő. A kultúrák sorsát az első jellegteremtő kor szabja meg. (…) Egy kultúrán belül vagy van új, nagy, teremtő aktusokra alkalom, s akkor van, ha nem is haladás, de megújhodás – valami az első teremtés boldogságából –, vagy csak nemzedék rakja művét az előzők művére, s akkor van hanyatlás, sivárodás. Az egyenletes haladás egyenletes kihűlés. (…) Kultúránk nem haladó nemzedékek egymásra rakott műve, hanem nagy teremtő alkotások maradványa. (…) Az először letett arany, a kultúra déloszi kincse, a mohón berakott betétek ellenére is folyton fogy, a csőd veszedelme még egy olyan kultúrában is ki-kiújul, mint az európai, melybe annyi különféle nép dobja bele időről időre vagyonkáját. Egyiptom élt és megmeredt, Sumir prédául esett, Róma kerítései bedőltek. Haladtak, és közben elhasználták Isten bölcsőjükbe dugott pénzét, mint ahogy minden élet hiába próbál újra s újra megfoganni, végül is elveszti a foganással rája szállt vagyont. (…)"

(Magyarság és Európa. in: Németh László: Sorskérdések. Magvető Kk. - Szépirodalmi Kk., Bp., 1989. 252. -253. p.)

No, ezért nem/sem mindegy, hogy mi történik most:-)

ü
bbjnick

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.01. 00:54:31

@bz249:

A művelt Ojrópában a német belügyminiszter egyenest az alkotmánybírósággal áll harcban:

"Alle grundrechtlich geschützten Bereiche enden irgendwo. Wo diese Grenzen sind, wie man die gegensätzlichen Interessen abgrenzt, ist Sache des Gesetzgebers. Ich verstehe, dass manche Verfassungsrichter gern Ratschläge geben würden. Dazu sind sie aber nicht demokratisch legitimiert."

www.welt.de/politik/article1571640/Schaeuble_greift_Verfassungsrichter_scharf_an.html

Kelsen és Coase · http://igyirnankmi.hvg.hu 2010.11.01. 01:05:23

@Elpet: Ha csak szidnák őket, hidd el, nyugodtan aludnék.
Úgyhogy akkor lenne ez ütős hivatkozás, ha tudnál hozzá linkelni egy német alkotmánymódosítási javaslatot, de minimum egy azt megalapozó Merkel-nyilatkozatot.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.01. 01:29:02

@igyirnankmi.blog.hu:

Tessék:

"Berlin: (hib/MIK) Die Schaffung eines einheitlichen europäischen Luftraums - Single European Sky (SES) - wird von den Experten begrüßt. Dies wurde am Mittwochmittag bei einer Anhörung des Verkehrsausschusses deutlich, bei der es um einen Gesetzentwurf der Koalitionsfraktionen (16/12279) zur Ausgestaltung einer EU-konformen Luftsicherung ging sowie um einen Gesetzentwurf der Bundesregierung (16/11608), mit dem ein Bundesaufsichtsamt für Flugsicherung errichtet werden soll. Einbezogen in die Anhörung war ein Gesetzentwurf der Koalitionsfraktionen zur Änderung des Grundgesetzes (16/12280). "

www.bundestag.de/presse/hib/2009_04/2009_115/06.html

Ez a módosítás lehetővé tette azt a privatizációt, amit Köhler elutasított, ahogy fentebb idéztem itt: @Elpet:

"Auch Dieter Kaden, Vorsitzender der Geschäftsführer Deutsche Flugsicherung (DFS), hält die in den Gesetzentwürfen vorgeschlagenen Regelungen für "dringend notwendig".
(...)
Dadurch sah er die mögliche Gefahr einer Folgeprivatisierung der Flugsicherung, die zuletzt Bundespräsident Horst Köhler aus verfassungsrechtlichen Bedenken abgelehnt hatte."

Szóval a fenti történet itt fejeződik be alkotmánymódosítással.

Maga a dokumentum:

dip21.bundestag.de/dip21/btd/16/122/1612280.pdf

Benne:

C. Alternativen
Keine

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.11.01. 01:56:01

@Elpet:

Napok óta, ugyanaz a nóta: kotmányozni menő, AB-t herélni nem menő.

Jól tudja maga, csak próbálja maszatolni. Itt most nem egy cuki finomítás van, hanem a komplett tárgykört vesznek el az AB-tól, az adókat. Jól jött ez Fletó ellen is, hát marad most is, ráadásul megy (menne) mogyorózás nélkül is, lásd a hírös Jakab cikk.

Nichts desto trotz
aus der Nase fließt kein Honig
sondern Rotz

@bz249:

ez magának lehet érdekes, ez a lincoln klón sörivó is Sorost abzugolja: www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20101031-interju-hanswerner-sin-az-ifo-nemet-gazdasagkutato-intezet-elnoke.html

Kelsen és Coase · http://igyirnankmi.hvg.hu 2010.11.01. 02:01:55

@Elpet: köszönöm szépen a hivatkozást.

De ez az alkotmánymódosítás magát az AB-döntéssel előállt konkrét ügyet oldotta meg, .Az "Alternativen: keine"-be nyilván azt is beleérted, hogy fel se erült bennük, hogy hatéskört korlátozzanak. :)

Ilyen volt amúgy már nálunk is, a 3/1990. (III. 4.) AB határozatot is akotmánymódosítás kodifikálta felül (külföldön tartózkodók választójogának korlátozása). Kiegyeznék azzal, ha csak a különadóztatás írná be az OGY (akár szó szerint, ha máshogy nem sikerül) az Alkotmányba...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.01. 07:30:20

@evil overlord:
nem érti, hogy a zsidókat miért a spanyolok? :)))) gondolkodjon! miért szokják a zsidókat időről időre?

Manyi Béci 2010.11.01. 07:54:59

"1 eurocentben fogadhatunk"

Elég keveset hajlandó tenni rá. De érdekes:) Az egyik legfontosabb ígéretre, a tulajdonképpeni alapra.

"Adóügy: sorry jobblib vagyok"
Én pedig ballib. Éljen a progresszió!

"MNYP: nincs lényegi különbség az MNYP pénzek és az állami nyugdíjalapba befizetett járulék között: egyiket sem a polgár teszi be, hanem az állam veszi el."

Oszt használja, amire akarja?

"Az, hogy elkúrják a gazdaságot."

Amennyire emlékszem, eddig még minden párt elkúrta a gazdaságot, talán a Horn kormányt leszámítva, de ez utóbbi nyilván szoci legenda:)

"IMF: a piacról lehet kapni hitelt jótanácsok nélkül is. "

Hát, igen erősen meglepne, ha a piac garanciák nélkül vágna hozzánk milliárdokat, csupán a két szép szemünkért, pláne, hogy nem is én kérném azt a hitelt, ugyebár:D

2Mutyi alatt lopást értettem. Nem hallottam eddig tényleges lopásról (a légifotó ügy határeset)."
A mutyi tágabb fogalom ennél. Honnan tájékozódott a légifotó ügyről?

"Index: ld. előző bekezdés. Ezek vitatható döntések, nem lopások. Amúgy mi a baja az egészségügyi javaslatokkal?"
Az Index azt állította, lopás? Hírt adott egy "határesetről".
Az egészségügyi javaslatok alapjaiban rengetik meg a jelenlegi rendszert:)
Legnagyobb problémám vele az, hogy a recepteken fel kell tüntetni a születési évszámot. Szerintem ez szemétség!
Meg ez a munkaszüneti nap se tetszik. Ráadásul végre megtudom, mi az a Kati, erre betiltják??

"Trianon: ..Nem kerül pénzbe, Feri & Co-t megüti miatta a guta, kész nyereség :) "

Feri és Co. szerintem konrétan tojik a dologra:)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.01. 08:09:43

@Herr SturmLOLkotmány:
@igyirnankmi.blog.hu:

Összefoglalva: arra kívántam példát hozni, hogy egyszer: az európai értelemben vett Európában is módosítják az alkotmányt, ha szembekerül a törvényhozói szándékkal, másodszor pedig előfordul, hogy vezető német politikus feszegeti az alkotmánybíróság hatáskörének kérdését.

evil overlord (törölt) 2010.11.01. 09:00:42

@tewton: Majd egyszer megnézem profilból az erdélyi unitárius rokonokat.

@Grift: Izé, miért is voltak néha zsidóellenes pogromok a középkjorban? Az biztos, hog ynem a New York - Tel Aviv tengely miatt.

@Manyi Béci: Nem szoktam pénzben fogadni:)

Ha hiteltörlesztésre használják az OK. Ki kellene számolni, de valószínűleg kb. ennyi hitelt vettek fel az évek alatt a MNYP járulék kiesése miatti nyugdíjpótlásra.

A piac beárazza a kockázatot, és úgy ad hitelt. A jelen helyzetben az IMF hitel olcsóbb, cserébe beeszólnak a gazdaságpolitikába.

Az, hogy a saját embereiket teszik be mindenhova nem feltétlenül mutyi. Az, ha nekiállnak "megoldani okosba" a haverok ügyeit, az már az.
Légifotó: az index cikknek pusztán az alábbi bajai voltak:
- feltehetően nagyobb felbontású kép kell, mint az eddigiek
- a tenderkiírásban egyértelműen benne volt kb. 100 ezer +90% (ezt nem értem, az állam nem tudja, hogy hány ingatlana van?) ingatlan helyszíni felmérése (ismerve a földmérői árakat ez elég drága mulatság), ezt a dicső indexes propagandista elhallgatta
Ergo nincs nagyságrendbeli különbség, max. a szokásos 10-20%-ot lehet ellopni. Az egész ügyben igazából a tender beadási határidő (tíz nap) jelezte azt, hogy havernak szánt munka.
(non plus ultra: a Mester szerint miért nem használják a google maps-et: "Sőt ha már akkora az ínség, hogy a nyugdíjakat is be kell kebelezni, talán még a tök ingyenes Google-térkép is megtenné egyelőre.")

Egészségügy: hehe
Én híve vagyok a hierarchikusan felépített ellátórendszernek, de halottam olyan híreket, hogy a súlyponti kórházak sem lelkesedtek a státuszért.

Feri & Co rögtön nekiállt a revizionizmusról szövegelni (ennél már csak a Köztársaságot szeretik jobban védeni). Amúgy van egy olyan társaság Magyarországon, amelyiket tényleg kirázza a hideg minden nemzeti dologtól (nem, nem kajmánozok, azonban szdszezek). Szerencsére egyre kevesebben hallgatnak rájuk, ha Feri beáll közéjük, akkor szívni fog.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.01. 09:43:17

Még valami, aztán Mindenszentek van.

Maguk sokan azt feltételezik, hogy létezik valamiféle hatékony és decens értelmiségi magatartás, amire építve jelen problémáink korrektül, támadhatatlanul és gyorsan megoldhatóak, s amelyre hivatkozva helytelenítik, hogy az alcsúti paraszt sáros gumicsizmában bement a szalónba. Az a baj, hogy ennek a megoldásnak sem a kidolgozott gondolati bázisát, sem pedig a személyi hordozóit, garanciáit nem lehet látni. Az a baj, hogy egy ilyen megoldás valahogy soha nem jut felszínre, nem jut támogatáshoz, nem lesz meghatározó. Ennek a miértjéről kellene elgondolkodni. Lehet azért, mert van egy értelmiség, amelynek óriási elvárásai vannak, de nincs teljesítménye. Lehet azért is, mert ilyen valós megoldás nincs. Ezen elmélkedjenek.

bz249 2010.11.01. 09:54:58

@Herr SturmLOLkotmány: Itten van-e a lenyeg

"Illetve ez a sorrend garantálhatja csak, hogy a hitelező ezen túl óvatosabb legyen, és jobban mérlegelje, hova teszi a pénzét. Tudatosítani kell bennük, hogy a pénzük egy része elúszik, ha az adós csődbe megy."

Mindig az a hulye, aki a penzt adja, ugy illik hat, hogy o is szivjon. Majd tanul belole es nem ad hulyesegre kolcson legkozelebb. Ha meg nincs penz, akkor ugye el se lehet kolteni hulyesegre.

bz249 2010.11.01. 10:05:10

@Elpet: elmonodm egy egyszeru uzemi peldaval, hatha megerti. Az uzemnek van egy tuz- es balesetvedelmi szabalyzata* (Alkotmany) meg egy munkavedelmi felelose (Alkotmanybirosag), a cegvezetes (Parlament) ezt megfelelo felhatalmazas (2/3-os tamogatas) eseten szabadon megvaltoztatja. Eddig oke is a dolog.

Az ellenben, amikor a cegvezetes (Parlament) azt mondja, hogy a munkavedelmi felelos (Alkotmanybirosag) ne akarjon beleugatni abba, hogy milyen korulmenyek kozott taroljuk az acetilenpalackokat (adokat), mert semmi koze hozza az nem oke. Ha meg ezt sem erti, akkor csak sajnalni tudom.

*felteves: anarchista allapotok vannak, nincs altalanos mindenre kiterjedo szabalyzat

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.01. 10:16:51

@bz249:

A példa nem jó. A munkavédelmisnek sehol nincs joga a cégvezetés döntéseit felülbírálni, mondjuk a véleményét megkérdezik jobb helyen, de semmi több.

Tündér_Lala 2010.11.01. 10:19:06

@bz249: Muhaha. Most gonosz leszek.

De mi van, ha már javában ég a ház. A tűz közeledik az acetilén palack raktárhoz és a monkavédelmis a szabályzatra hivatkozva megakadályozza a tűzoltást, mert az veszélyes tevékenység ?
A cégvezetés küldi valahová vagy nem ?

Ha nem égne a ház semmi baj nem volna, az akár fafejű munkavédelmis legfeljebb kis kárt okozna, viszont kevés lenne a baleset. Az égő ház esetén más a helyzet.

Boccs.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.01. 10:43:59

@Manyi Béci: "erősen meglepne, ha a piac garanciák nélkül vágna hozzánk milliárdokat, csupán a két szép szemünkért"
Most 197 az CHF.
A kis tigrisek és Ázsia példája nekem azt mutatja, hogy a nagyon liberális befektetők kifejezetten kedvelik az erős kezű kormányzást. Az a garancia nekik.

@Tündér_Lala: a hülyerómaiaktól kezdve Szt. Tamásig - csupa-csupa törvényimádó - elfogadott, hogy a szükség törvényt bont. A kérdés csak az, melyik helyzet a szükséghelyzet.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.01. 10:55:27

@evil overlord:

okkam borotvája szerint, mert köcsögök voltak.

tewton 2010.11.01. 11:06:24

@evil overlord:
elég, ha lelki szemeivel nézi a lelki orraikat :)
@tölgy: 197 a CHF? a fospumpa ezt is bedöntötte?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.01. 11:12:52

@tewton: a Zindex szerint a CHF 196, 74.
Beledöglünk az erős forintba.

tewton 2010.11.01. 11:18:13

@tölgy:
nézze, a Progresszió azt mondta, paprikából az erős, forintból a gyenge a jó (persze 220-as CHF esetén óriásplakáttal kell hatni a kormányra, hogy ne báncsa a devizahiteleseket).

kész, a fospumpa elszúrta. az elején is gyanús volt, de ezzel most már egyértelmű a dolog. kompország mucsánál megrekedt.

bz249 2010.11.01. 11:32:39

@Tündér_Lala: tehat jol ertem, hogy eg a haz? 300 milliard forint ennyirol szolnak a valsagadok, a magyar koltsegvetes picivel tobb, mint 2%-rol. Nem a haz eg, hanem a kenyerpirito fustol. Azon is lehet dramazni, de mi lesz, ha tenyleg egni fog a haz?

A masik ugyben (vegkielegites) meg arrol, hogy nem hiszik el, hogy a buncselekmenyeket (mert a sikkasztas, hutlen es hanyag kezeles az buncselekmeny) buncselekmenykent kell kezelni. De akkor meg miert nem az eljaras nelkuli letartoztatas mellett allnak ki, ez csak a penz egy kis reszenek a visszaszedese. A fene se gondolta, hogy ennyi eleg az igazsagerzetuknek. Feri betesz szaz milkat, akkor rendben lesz a dolog?

@Elpet: ellenben a tuzoltoparancsnoknak van, tokeletes analogiat eleg nehez irni.

Tündér_Lala 2010.11.01. 16:24:03

@bz249: Azért mondtam, hogy gonosz vagyok, mert az analógia nem teljesen igaz.
De az igaz, hogy csúszunk lefelé évek óta és ezt meg kell állítani. Az emberek csodát várnak, amit természetesen nem fognak megkapni. De ha határozott és hatékony erőfeszítéseket érzékelnek arra, hogy a lábunkat megvethessük, azt értékelhetik.
Meg kell állítani az elszegényedést. Lehetőséget kell adni az embereknek, hogy magukért és az országért dolgozhassanak. Fojtást kell tenni a pénzszivattyúba, hogy még megérje nálunk beruházni, de a munka eredményének egy része itt maradjon. De tudom, hogy ebben egyet értünk.
Itt a hatékonyság a kérdéses.

(Alkotmányos megoldás kell ? Ott a Princz féle per. 10 évig tartott és több Md-os kárért pár százerzer Ft-os "büntetést" kapott. Erkölcsi hatása nulla (sőt, felhívás a keringőre), a társadalom anyagi kárának kompenzálása nulla. Röhögve zsebre dugott kézzel elsétált.)

Manyi Béci 2010.11.01. 17:30:24

@evil overlord:
"Az, hogy a saját embereiket teszik be mindenhova nem feltétlenül mutyi. Az, ha nekiállnak "megoldani okosba" a haverok ügyeit, az már az."
Pintérre gondol?

"Légifotó: az index cikknek pusztán az alábbi bajai voltak:
- feltehetően nagyobb felbontású kép kell, mint az eddigiek"
Feltehetően...jaja. Még a végén meggyőz ezekkel az érvekkel:)

-" a tenderkiírásban egyértelműen benne volt kb. 100 ezer +90% (ezt nem értem, az állam nem tudja, hogy hány ingatlana van?) ingatlan helyszíni felmérése
(ismerve a földmérői árakat ez elég drága mulatság), ezt a dicső indexes propagandista elhallgatta"
Lehet,hogy az index sem értette? Lehet, hogy ez egy baromság?

"max. a szokásos 10-20%-ot lehet ellopni"
Nana! Hát nem ennek lett tavasszal mindörökre vége??.

"Az egész ügyben igazából a tender beadási határidő (tíz nap) jelezte azt, hogy havernak szánt munka."
Igen, elég erős jelzés volt.

"Egészségügy: hehe"
Ugye, milyen vicces a nagy egészségüyi javaslatcsomag?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.11.01. 18:22:56

@Manyi Béci:
Te olyan végtelenül egyszerű vagy, hogy bárminek lehetnél az eredete.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.11.01. 19:16:14

@tölgy:
Az én koromban az ember gyakran válik a szokásai rabjává. Politikailag érdektelen fiatalságom idején kezdtem el a Zsindexet használni. Volt ott egy topic a Tangerine Dream-ről, ami az én kedvenc bandám, emiatt. A mai napig megnyitom az oldalt még otthon is. annak ellenére, hogy ma már csak felbosszantani tudom ott magam. A 2006-os bolsevista vérengzések, és az elmúlt 8 év gazdasági mélyrepülésének idején a kormánnyal oly' mérsékelten, visszafogottan szembe helyzkedő hírportál most nem válogat a hangzatosabbnál hangzatosabb címek között a leghitványabb minőségű írásaiban. Egyáltalán nem lepne meg, ha holnap olyan cikkeket olvasnék ott, hogy "Orbán ölte meg Kennedy-t" és "A genetika diadala - Orbán maga Adolf Hitler, csak megfiatalították". Talán túlságosan is kívülálló vagyok, de egyszerűen nem tudom elképzelni, hogyan lehet ilyen ostoba és gonosz, de legfőképpen magyargyűlölő férgek között élni és dolgozni. Ezt infactus és gyomorfekély nélkül kibírni nem lehet egyszerű. Kezdem csodálni Orbánt.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.01. 19:25:00

@igyirnankmi.blog.hu:

A német alkotmányt 1949 óta 57 alkalommal módosították, amit itt lehet nyomon követni.

www.verfassungen.de/de/gg-index.htm

Ez nem 57 változtatást jelent, mert alkalmanként több rész is módosulhatott, úgy mint például 2006 augusztus 28-i, amikor is 25 változtatást hajtottak végre.

www.landtag.nrw.de/portal/WWW/dokumentenarchiv/Dokument/XBCBGI0641.pdf?&von=02034&bis=02038

Szó nincs arról tehát, hogy a német alkotmány valami változatlan dolog lenne, nagyon is sokszor változtatták.

mialenyeg 2010.11.01. 19:27:12

Azért ez a hiszti meg maszatolás nem kéne... Az alkotmányt így is úgy is meg kell változtatni jónéhány kérdésben, hogy működjön az ország. Ezért most erre az adóügyre mint "az alkotmány szétverésére" hivatkozni egy elég merész húzás, de hát istenem, benyeli a szerencsétlen nép, mert olyan izgin hangzik. Csak ilyenkor kiábrándító látni, mennyire nincs valódi értelmiség itthon.
Teljesen más kérdés, hogy ezzel az adótörvény kínlódással meg a kormánynak rendesebben el kéne bánni, találjanak ki valami okosabbat, mint rögtön ágyúval lőni a verébre.
Egy harmadik dolog meg: apukáim, ha nem ütközik törvénybe, amit a kormányban cselekszenek, de mégsem tetszik nektek, akkor vagy a jelenlegi törvényekkel, vagy veletek van baj.
Szóval ráférne mindkét oldalra a gondolkodás. Nézzen szét mindenki szépen a nagyvilágban, hogyan szokták értelmesen megoldani ezeket a kérdéseket.

evil overlord (törölt) 2010.11.01. 19:35:03

@Manyi Béci: Nem, arra gondoltam, hogy eljön az az idő, amikor az ÁSZ-nak ki kellene taposnia pl. egy fideszes önkormányzat belét.

"Feltehetően...jaja. Még a végén meggyőz ezekkel az érvekkel:)"
Más célra akarják használni: mezőgazdasági támogatás vs. ingatlankataszter (meg pl. illegális építkezések). Légifotó ügyben expert opiniont Őrnagytól kérjen.

"Lehet,hogy az index sem értette? Lehet, hogy ez egy baromság?"
Nem, egy büdös szó sem volt a cikkben róla, de is nem csoda: 100 ezer x 50 kHUF (ennyi volt pár éve egy kitűzés + dokumentáció) az pontosan 5 milliárd.

"Nana! Hát nem ennek lett tavasszal mindörökre vége??. "
Ha sikerült visszaszorítanom a cinizmusomat, akkor én is ebben reménykedtem, ha nem sikerült, akkor abban, hogy egy nagyságrenddel kevesebbet fognak lopni mint a szocik. Azonban az indexes díszpinty 95%-os lopási arányt vizionált (ha azt vesszük, hogy korában már lefényképezték, akkor 100%-osat).

"Ugye, milyen vicces a nagy egészségüyi javaslatcsomag?"
Ön szerint ez a nagy eü. csomag?

Manyi Béci 2010.11.01. 19:48:54

@evil overlord:
Légifotó projektet halasztják valamiért.
Khm.

"Ön szerint ez a nagy eü. csomag? "
Kicsit tartok tőle, hogy az.

Volt egyszer egy hosszú vitám az előző fideszes kormány gazdasági szupertevékenységéről, tudja, és a végén egyetlen érve maradt a partnernek a nagy semmi védésére: hogy a nagy szerkezeti stb változásokat a következő ciklusban akarták meglépni. Ezen természetesen jót nevettem.
De ja vu érzésem van.:)

evil overlord (törölt) 2010.11.01. 20:01:12

@Manyi Béci: A hirtelen halasztás tényleg furcsa. A fiúk amúgy megint az elszabott kommunikáció miatt fognak bukni...

Én azt hiszem, hogy lesznek még nagy változások az egészségügyben, bár arra is lehet számítani, hogy a Mester epét fog tőlük hányni.

A mostani helyzetben azért könnyebb nagyobb változtatásokat véghez vinni, ráadásul túl sokáig már nem lehet tökölni (mert a fejünkre szakad az egész hóbelevanc). BTW, amíg Járai volt a főpénzügyér, addig a bokrosi takarékoskodást csinálta a kormány (de közben Hős Lajost elmondták minden rossznak).

tevevanegypupu 2010.11.01. 20:36:05

@Mr Falafel:
Pontosan. Orban valoszinuleg vasbol van. Eppen ezert nem kellene sokat erdeklodnie a balliberalis oldaltol, hogy megfelelnek-e nekik a fideszes tervek, hanem menni elore. Majdnem negy eve van ra. Gyerunk. A baloldal pedig drukkoljon, hogy Zuschlag, Hunvald vagy Hagyo maradjon csendben es vigye el a balhet.
2006. oktobere ota joguk nincs demokraciarol, emberi jogokrol, humanumrol es Alkotmanyrol beszelni. Elotte sem volt sok, de akkor meg neha adtak a formakra. Bar igy kivulrol nezve talan nem is, csak otthon hittek azt, hogy ez a demokracia es a rendszervaltas amiben elnek es majdcsak lesz jobb is.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.01. 21:03:50

@Manyi Béci: Manyika, a maga szoclib kedvencei sokat tehetnek arról, hogy a reform szótól feláll a jóérzésű emberek hátán a szőr.
Bármit akartak, azt reformnak nevezték. Így pl. az eü lenyúlását, amire legalább 10 éve van törekvés. Aki a Hospinvest történetét kicsit ismeri, az tudja miről lett volna szó.
A "nagy szerkezeti reformok" nevű mítosz a reformkommer közgazdák csecsebecséje a hatvanas évek óta. Minden fasza lenne, ha a hülyemagyarok reformálódni akarnának, és a hülyepolitikusok végre ezekre a tucatjával vásárolható felelőtlen faszokra hallgatnának. Eközben, a nagy szerkezeti reformok fedősztori alatt monópoliumokat létesítettek és szétlopták a közvagyont.
Szóval, kedves Manyika, legyen drága ne kenje a szart. Konkrét intézkedésekről beszéljen, az mikor lesz jó és kinek, ma kifizeti meg az árát Mert ez így csak a reformkommer bal-bla, mintha Lengyel Lászlót olvasnánk.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.11.01. 21:54:23

@evil overlord:
"A fiúk amúgy megint az elszabott kommunikáció miatt fognak bukni..."

A politika jó, csak a kommunikáció terén vannak problémák? :-)

Nem, a fiúk azért fognak bukni, mert agresszívnak és bosszúállónak fognak látszani. Pontosabban már látszanak is.

bz249 2010.11.01. 22:01:10

@evil overlord: nem lehet mindenki egy vor und zu Guttenberg, akit egesz eleteben erre keszitettek fel (mit tesz Isten, pont egy Bismarck lanyba lett szerelmes... jo Stefania egynek elmenne, ha tizzel tobb lennek), a ketharmad ezzel jar. Negyvenezret sem elere tagletaszamu partbol kell ketszazhatvan pekviselot odakuldeni. Aztan meg egybentartani.

Kelsen és Coase · http://igyirnankmi.hvg.hu 2010.11.01. 22:05:08

@Elpet: az osztrákot meg még többször, mert az még a németnél is részletesebb. mégse zárták ki egyikben sem az AB eljárását az adóügyekben... (ezt be se fejezem, nem hiszem, hogy tényeken vitatkoznánk, ezt is csak a teljesség érdekében gondoltam megjegyezni - annyit azért hadd tegyek hozzá, hogy egy évben 10 módosítás közelébe azért nem nagyon tudott eddig senki kerülni, de nekünk menni fog, ami azért ha másra nem, esetlegességre biztosan utal)

gumicsizmával a szalónba: ha őszinte lenne a kormány (féltjük a különadókat és a magánnyugdíjpénztári zsét, egyben nem látunk más kiutat, nekünk se esik ez jól, de ez van), akkor tudnám erkölcsileg elfogadni az érvelésed. innentől ez nyilván hitvita lenne (van-e alternatíva, ha igen, az reális-e): abban viszont biztos vagyok, hogy a Fideszt szorító kényszerek számottevő részét ő maga hozta létre korábbi politikájával, azaz (legalább részben) ugyanazt a spirált látjuk továbbpörögni, ami Öszödhöz is elvezetett. Szóval én betolnám harmadik opciónak a másik kettő (picsog az értelmiség és nem ad alternatívát, objektíve nincs más megoldás) azt is, hogy lenne ugyan más megoldás, de ez a kormány számára nem választható, mert még ennél is jobban hiteltelenítené a politikáját.

ami viszont most zajlik, azt őszinteség és főképp mértékletesség hiányában (jórészt fals módon ehhez az ügyhöz kötve, nyomva hozzá a jakobinus dumát, az új alkotmány elfogadása előtt nyíltan megkérdőjelezve a hatályos normativitását) sajnos semmivel se tartom védhetőnek, és baromira nem hiszem, hogy ez ellen határozottan kiállni értelmiségi picsogás lenne, sokkal inkább választópolgári kötelesség.

evil overlord (törölt) 2010.11.01. 22:06:12

@Doomhammer: 98-02 között jobban teljesítettek, mint az előtte levők és az utána jövők, de néhány elbaszott dologgal (önteltség, rossz kommunikáció, hibás személyi döntések, pár elég látványos, de kis értékű lopás stb.) köszönhetően felhozták a Dadogóst.
A mostanában tapasztalt agresszivitás, önteltség részben kommunikációs hiba: arra sem képesek, hogy a keserű pirulát cukorkába csomagolják (pl. MNYP államosítás, végkielégítések adója).
A bosszúállással nincs addig baj, amíg Ferire és tettestársaira korlátozódik :)

evil overlord (törölt) 2010.11.01. 22:13:29

@bz249: Karl Theodor Maria Nikolaus Johann Jacob Philipp Franz Joseph Sylvester Freiherr von und zu Guttenbergre gondolt? Hát igen, jobb helyeken a politikai tisztséghez születni kell. Ugye maga mondta, hogy a másik alcsúti notabilitás kellene?
Gräfin Stephanie egynek? Háremre vágyik?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.11.01. 22:17:28

@evil overlord:
"A mostanában tapasztalt agresszivitás, önteltség részben kommunikációs hiba: arra sem képesek, hogy a keserű pirulát cukorkába csomagolják (pl. MNYP államosítás, végkielégítések adója)."

Ne feledje, hogy ez nagyon keveseknek keserű pirula. Kevesen kapnak végkielégítést és a nyugdíjpénztárakat mindenki utálja a 2008-as veszteségek miatt.

Az elkeseredett kapkodás azonban és az általuk kiváltott nagyarcú megjegyzések azonban átjönnek.

Egyébként eddig jól teljesítenek. Teljesen reménytelen helyzetben vették át és mostanra stabilizálták legalább az év végéig. Dacára annak, hogy tele vannak nagypofájú hülyével.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.01. 22:17:59

@igyirnankmi.blog.hu: pedig ez értelmiségi picsogás, az eszére oly büszkéktől szánalmas érvekkel.

Kelsen és Coase · http://igyirnankmi.hvg.hu 2010.11.01. 22:23:46

@tölgy: hát te viszont nem érvelted halálra magad :)

bz249 2010.11.01. 22:23:51

@evil overlord: en tamogatom az alcsutiak kirallya koronazasat. Bar az 1944-es szerepuk nem annyira vallalhato, de egyebkent szerintem teljesen korrekt a nadori ag.

Gräfin Stephanie von Bismarck-Schönhausennal kapcsolatban az egynek elmegyet ugy ertse, ha nagyon muszaj, akkor esetleg (meg kulonben is ven mar). :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.01. 22:46:34

@igyirnankmi.blog.hu: apodiktikus kijelentés mellet minek?

@bz249: végre lenne egy refi királyunk, hogy magik is örüljenek. Látja milyen kompromisszumos hangulatban vagyok?

evil overlord (törölt) 2010.11.01. 22:49:39

@Doomhammer: Egyetértek.

@bz249: A nádori ág nekem is szimpatiku, kivéve a nyilaszimpátiát, arra nincs mentség.

Öregecskedő feleség? Atyaég, gyurcsányista lett magából az elmúlt napok hatására?

bz249 2010.11.01. 23:19:16

@tölgy: refi? Ismer refi Habsburgokat?

tevevanegypupu 2010.11.01. 23:43:09

@Doomhammer:
"Nem, a fiúk azért fognak bukni, mert agresszívnak és bosszúállónak fognak látszani. Pontosabban már látszanak is."

Szemkilovetni nem fognak.

tevevanegypupu 2010.11.01. 23:46:25

@Doomhammer:
Es tizedreszt sem olyan nagypofajuak, agresszivek, a csillagot lehazudok az egrol es a valosagot elferditok mint volt az mszp-szdsz. Azok megis nyolc evig maradnak. Ennyi talan a fidesznek is sikerul ugy, hogy jogosan agresszivek es jogosan allnak bosszut, mert van miert. Bar ezt a bosszuallast talan nevezhetnek jogos igazsagszolgaltatasnak is. es nem fontos, hogy mit szol hozza Debreczeni Jozsef vagy Meszaros Tamas. Plane nem erdekes Gyurcsany velemenye.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.11.02. 00:05:56

@tevevanegypupu:
"Szemkilovetni nem fognak."

Hát az azon múlik, sikerül-e elkerülniük a tüntetéseket. Most úgy tűnik, sikerül, de hosszú még a tél.

"Es tizedreszt sem olyan nagypofajuak, agresszivek, a csillagot lehazudok az egrol es a valosagot elferditok mint volt az mszp-szdsz."

Ez nézőpont kérdése. Feri megbukott, de nem mert nekimenni az Alkotmánybíróságnak. A Fidesz már ezen túl van alig fél év után.

"Ennyi talan a fidesznek is sikerul ugy, hogy jogosan agresszivek es jogosan allnak bosszut, mert van miert. "

A bosszúállás mindig negatív visszhangot szül. Kivéve, ha a közönség is akarja.

bz249 2010.11.02. 00:12:05

@tevevanegypupu: "Es tizedreszt sem olyan nagypofajuak, agresszivek, a csillagot lehazudok az egrol es a valosagot elferditok mint volt az mszp-szdsz. Azok megis nyolc evig maradnak."

Feri tokos volt es hajlando volt a hatalmon maradasa erdekeben aldozatot hozatni az orszaggal. Azt kellene most valahogy kifizetni... illetve valamikor olyan 2013-ra leszunk tul a nagyjan, ha minden jol megy es nem reccsen meg a vilaggazdasag.

Ezt sose feledje el, amikor Feri hatalmon maradasara gondol.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.02. 03:44:53

@Doomhammer:

"Feri megbukott, de nem mert nekimenni az Alkotmánybíróságnak. A Fidesz már ezen túl van alig fél év után."

doomhammer elvtárs, csak szólok, ez már elhajlás. kéretik visszafogottabban írkálni A Pártról.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.02. 03:47:20

ah, és a tegnapi nap poénja egy kérdés a kormányhoz:

"Igaz-e a hír, miszerint a Kormány ellopja, de legalábbis időlegesen saját céljaira használja a magánnyugdíj-pénztári tagok levont járulékbefizetéseit?"

nyami, nyami.

Manyi Béci 2010.11.02. 05:46:58

@evil overlord: @Doomhammer:
"98-02 között jobban teljesítettek,mint az előtte levők" "Teljesen reménytelen helyzetben vették át"
Készül az új legenda?
Vagy csak a szokásos memóriakiesés?
Manyika segít:
"....Elismeri például, hogy az előző kormány jelentős lépéseket tett a gazdasági és a pénzügyi rendszerek stabilizálása érdekében"
"a parlamet elé került zárszámadás általános indoklásában a kormány Bajnaiék munkáját méltatta. Elismerőleg nyilatkozott az elért eredményekről, dícsérte az "Út a munkához" programot, és az IMF-hitelt."

Manyi Béci 2010.11.02. 06:27:23

@tölgy:
Amikor a konkrét intézkedésekről beszéltem, evil kinevetett.:(
Azt mondta az arcomba: hehe
Kicsit bánt ez.
Maga is olyan durva.
És a szart is maga kenegeti:)
Azon kívül, hogy rohadt szocik, nem is mond mást.
Pedig szerintem magát is idegesíti, hogy az évszámokat fel kell tüntetni a recepteken.:)

evil overlord (törölt) 2010.11.02. 07:42:39

@Manyi Béci: ""98-02 között jobban teljesítettek,mint az előtte levők" "Teljesen reménytelen helyzetben vették át"
Készül az új legenda?"
A teljesen reménytelen helyzetet Doom írta, nem én (Ön igazán tudhatná, hogy nem vagyok a másodnickje :)).
Ön szerint Megyó jobban csinálta, mint Orbánék? A 94-98 közötti szoci kormányzás sem volt éppen valami nagy siker: gondoljon Békési töketlenkedésére, majd a Bokros-csomagra (bár volt benne ráció, de fűnyírószerű volt, ráadásul neki sem sikerült az alkotmánnyal kompatibilis jogzabályokat hozni), az elcseszett privatizációra (nem mintha Antallék nem cseszték volna el), végül a lopásokra.

Bajnai megmentette az országot az államcsődtől, de szereintem az IMF hitel miatt ez nem volt nehéz.

evil overlord (törölt) 2010.11.02. 07:44:54

@Manyi Béci: Manyika ne idegeskedjen, hallgasson egy kis vuvuzelát :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.02. 11:10:43

@evil overlord:

"ráadásul neki sem sikerült az alkotmánnyal kompatibilis jogzabályokat hozni"

és a hülyék, ahelyett, hogy elvették volna a kotmánybíróságtól a jogot, és átzúzták volna erőből a kétharmadukkal, ott töketlenkedtek. rohadt nemdemokratikus komcsik!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.02. 15:21:11

@Manyi Béci: Drága jó Manyika, az Isten éltesse és tartsa köztünk sokáig magát a 84. születésnapján!

Amikor a szarkenegetésről írtam, akkor arra voltam bátor utalni, hogy Ön "nagy szerkezeti stb változásokat" emleget. Ez talán jó egy tüntetésen (Forradalom, forradalom!), de én inkább aztat kérdezném: pontosan mit változtatna, az kinek fáj, mivel kompenzálja, kinek lesz jó, stb.
A kérdés ebben a demokratikus etvaszban az, hogy Maga fizet vagy én. Én az előbbire szavaztam.

tevevanegypupu 2010.11.02. 20:34:28

@bz249:
Most hallgattam a Dunan egy lmp-s nyikhajt, rettentoen elszantak es gyulolik a fideszt, na persze mind Solyom koponyegebol bujtak ki..Kulonben Solyom ellen nincs kifogasom, persze, hogy vedi az Alkotmanyat (a holocausttagadast bunteto torvenyt azt nagyon elitelem amiert alairta, de egyebkent lagymatagon de tette a dolgat, Gyurcsannyal o sem birt el) es persze, hogy orul, ha az lmp kiall mellette. De ezek osszefognak az mszp-vel es Gyurcsannyal is, na szoval ezt nem szabadna hagyni. Antallt sikerul megzsarolni, szinte ugyanennek a tarsasagnak az elodei tonkretettek mindent. Ha most Orban is hagyja, es ezeknek a karokatonaknak enged - mikor az orszag helyesli a 98 szazalekos adot es varja a valtozasokat - akkor tenyleg vege mindennek. Rendszervaltasnak, polgari demokracianak, Alkotmany modositasnak, mindennek. Ketharmaduk van a jo eletbe, eljenek vele!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.02. 20:41:36

@tevevanegypupu: ahogy nézem, az lmp-ben van annyi életösztön, hogy kikerüljék Feri halálos ölelését.

tevevanegypupu 2010.11.02. 22:25:10

@tölgy:
Akkor viszont eltunnek. A kozonseg mar ugy korulbelul sejti, kik s mik ok, mely hagyomany folytatoi. Abbol egy idore - a politikai eletben mindenesetre -eleg volt. Hacsak az szdsz be nem sorol valahogy mogejuk - mar ugyis ott vannak - egy-ket ev mulva. Akkor Budapesten megmaradnak.

tevevanegypupu 2010.11.02. 23:40:44

@Doomhammer:

Bosszuallas mindig negativ viszhangot szul, na ez is relàtiv, mert ugye kerdes miert. Tulajdonkeppen az elmult nyolc ev miatt lenne miert, de a bosszuallast nem ugy kepzeltem el, hogy lekapni a tiz kormerol mindenkit. Jogos es torvenyest szeretnek, bar ugy tunik az nem megy. Errol gondoskodtak idoben azok akik most eppen a demokraciat siratjak. Eltuntettek mindent ami barmit is bizonyithatna, a tenyek meg onmagaban nem bizonyitekok, errol a mi Alkotmanybirosagunk vagy a torvenykezesunk gondoskodik es gondoskodott.

tevevanegypupu 2010.11.02. 23:44:09

@elGabor:

Agh Attila temeti oket, de csak varjunk, mert meg van lehetoseg a menekulesre..mszp. Olyan helyesek voltak Mesterhazy meg Schiffer egyutt.(:

bz249 2010.11.03. 00:12:49

@elGabor: ez meg el? Es dolgozik?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.03. 07:20:03

@tevevanegypupu:

A módszer a következő: közpénzből, közvagyonból magántulajdont csinálni az állam képviselője által aláírt szerződés alapján lehet. Amint a szerződés érvénybe lép, magántulajdonról beszélünk, ami innentől szakramentum és érinthetetlen. A szerződés jogosságát bizonyítani nem kell, kifogás esetén a jogtalanságot kell bizonyítani, ami egyrészt hosszadalmas procedúra, másrészt pedig az aránytalanság és a jó erkölcs jogrendben meghatározatlan fogalmaira kell támaszkodjon. Ki tudja ugyanis meghatározni, hogy mennyi a hozzáadott érték egy megmondó értelmiségi által nyújtott szellemi teljesítményben, vagy mennyire fontos egy vezető menedzser egy önkormányzati vagy állami cégnél és mekkora végkielégítés és egyéb juttatások szerződésbe foglalásával kell őt a versenyszférától elcsábítani. És ezek után mi a garancia arra, hogy a független bíróság nem üti rá még a törvényesség pecsétjét is a szóban forgó szerződésekre.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.11.03. 08:44:21

@bz249: Engem is meglepett, de mint látja, igen.

tevevanegypupu 2010.11.03. 09:50:16

@Elpet:
Neha tenyleg nem tudja az ember, hogy duhogjon vagy nevessen. Akik miatt ide jutott az egesz orszag, azok most erkolcsrol, jogrol es tisztessegrol beszelnek es nem is szegyellik magukat. Es mindehhez tul sokan asszisztalnak ugy, hogy lassan mar a fidesz es szemely szerint Orban lesz a felelos. Egy olyan Alkotmany neveben es egy olyan Alkotmanybirosag vedelmeben, amirol tudjuk, hogy nem mindig es nem ugy szolgaltak az orszag erdeket ahogy kellett volna. Az allam tulajdonkeppen az mszp-szdsz korszakban sokkal inkabb Gyurcsany maga volt, es ugy jatszottak
mindennel es mindenkivel ahogy akartak. Szoval ez az egesz kutyakomedia a sok hobelevancos jajongoval egyutt nem veheto komolyan, es remelem Orbanek nem is veszik komolyan oket. Mert ujra egy procedurat kezdemenyezni es jogossagot bizonyitani ezekkel szemben, azert az mar tortenelmi hiba lenne.
Most eppen nincs ra szukseg. Ketharmad!
süti beállítások módosítása