Széles ívben
2010. március 06. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Széles ívben

  A sokáig a mérsékelt és a radikális jobboldal közötti politikai-kulturális híd kovácsolásában mesterkedő Széles Gábor ma igencsak határozott véleményt mondott a Jobbikról és a kapcsolódó jelenségekről saját lapjában: „A Jobbik a nemzeti bolsevizmus pártja”; és „Párhuzamot vonhatunk a Jobbik és a történelmi kommunista, illetve náci alakulatok között abban is, hogy hozzájuk hasonlóan a Jobbik is pártmilíciát hozott létre”, no és Óceánia mindig is Keletázsia ellen..., estébé. A politikafogyasztók számára valószínűleg meglepő és döbbenetesen gyorsan bekövetkező irányváltoztatás kapcsán jöjjön egy csipetnyi egotrip.

  A gárdázásról eszembe jutott, hogy közel három éve (már a Széles-éra alatt) talán én írtam először véleménycikket a Hírlapba a frissen megalakult, akkor még pár tucat fős seregletről. Akkori véleményemet mai napig fönntartom, és így visszagondolva örömmel látom, hogy az én Gárda-megítélésem kevesebbet változott, mint a Széles-birodalomé (tisztelet a kivételnek, az ottani józanul gondolkodó kollégáknak). Akkoriban - és ezt máig megtiszteltetésnek tartom - fiatal újságíróként változtatás nélkül hozták le a Gárda-jelenséget kritikusan szemlélő cikkemet. Időközben - mialatt én és Ambrus kolléga kikoptunk a folyamatosan jobbra tolódó lapból -, a Széles-médiabirodalom sztárja lett az a Pörzse Sándor, aki az egyenruhás szervezetben vezető tisztséget töltött be, médiaszerepléseivel nem kevés pozitív reklámot csapva nekik.

  Pörzse és Szélesék útja időközben elvált, előbbi fizikailag fenyegeti a korábban kolléga és barát Bayer Zsoltot, utóbbi pedig komcsináci milíciákhoz hasonlítja - már - a gárdát. Ez persze nem más, mint a magas politika, amihez nyilván nem ér fel a magamfajta polgári underground firkász. Én mégis hálát adhatok a sorsnak, hogy hat évnyi újságíróskodás során egyszer sem történt még meg az, hogy valaki tollba mondta volna a véleménycikkemet, vagy más összeesküvések szóvivője lettem volna (bár a Barikádtól a Kuruc.infón át az Egyenlítő tévéig sokan látnak lapunk egésze mögé titokzatos erőket).

  Ez van, kényes vagyok gondolati integritásomra, így most - igaz, oldalpáholyból -, de tiszta lelkiismerettel és józan eszemnél maradva rágcsálhatom a pattogatott kukit, a polgári jobboldal és a szélsőjobb között ugráló nagyvadak csörtéjét látván.

  Szórakozásomat csak egyvalami árnyalja be: fent említett, gárdázós véleménycikkemet, amit 2007 nyárutóján vezető publicisztikaként hozott le a Hírlap, nem találtam meg az archívumban. Pedig a kiírás szerint a 2000 óta megjelent összes cikk megtalálható ott. Nos, ebben meg én nem akarok összeesküvés-elméletet látni. Még szerencse, hogy volt egy blogom akkoriban, amire feltettem az összes megjelenő cikkemet, köztük ezt is.

  The MOST things change. Majd szóljatok, ha én is.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr611813950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betyár (törölt) 2010.03.06. 15:29:39

"Én mégis hálát adhatok a sorsnak, hogy hat évnyi újságíróskodás során egyszer történt még meg az,"
ergé, nem hiányzik innen egy "nem?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.03.06. 15:34:48

@betyár: de igen, elveszett a szerkesztés során. Na EZ kinek állt érdekében? :)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.03.06. 15:49:14

Akkor ismét, amit a híroldalon már leírtam: ha Széles Gábor a maga idejében két sikeres és akkor még megmenthető magyar nagyvállalatot vitt sírba, akkor miért kellene fontosnak tartanom, mi a véleménye? A fickó egy kártékony gonosztevő, akinek egyetlen erénye, hogy a Videoton és az Ikarus után a régi Magyar Hírlapot is földdel tette egyenlővé.

Mindezt a Jobbikról kialakított véleményemtől függetlenül. :)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.03.06. 15:58:19

a régi cikkem kommentjeit olvasgatva látom, hogy anno vki nem hitte el, hogy az az én cikkem volt, és bemásolta az MH-archívumból a cikk url-jét:

www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=134851

Ezen most nem jön be semmi.

Meggyes a hibás · http://meggyesahibas.blog.hu 2010.03.06. 16:15:41

Ez van, amikor a Fidesz rosszul káderezi le az embereit. Tökéletes példa Esztergom, idedobták Meggyes megsegítésére Bayert, amiből eddig csak perek születtek. Közben pedig a Jobbik szép csendben erősödik. Olyannyira, hogy a Fidesz jelöltje már személyesen is elmenne a kopogtatókért, csak meglegyen a pártja által elvárt 25%-os darabszám.

meggyesahibas.blog.hu/2010/03/06/igy_gyujt_kopogtatot_egy_nepszeru_jelolt

héjakútmácsonya 2010.03.06. 16:29:48

Valóban, meglepő, hogy miután a Magyar Hírlap szalagcímei a kurucinfó, meg a barikád szalagcímeivel vetekedett/vetekedik, és nem csekély megértésre talált a szélsőjobb a Hírlapban, most, hogy "kinőtte" magát a Jobbik, Széles Gábor a legvadabb, baloldalról is jól ismert, ám nem alaptalan vádakat szórja a kurucokra. Persze a meglepő szónál kifejezőbbet is tudok: álszent, szemforgató. Ja, meg egy cseppet gyomorforgató is. Félreértés ne essék, nem az elítélés, a nácizás, hanem az, hogy mi után teszi ezt. Miután felfuttatta lapjában ezeket a kurucokat. Széles, pfuj!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.03.06. 16:45:08

Na ennek az eligazításnak a hanganyaga miért nem bír kiszivárogni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.06. 16:54:11

ahéccázát, gellért, maga aztán a faszagyerek! :)

jan 2010.03.06. 17:24:31

Most things change. (The nélkül.)

jan 2010.03.06. 17:25:12

Van persze olyan is, hogy the more things change, the more they remain the same.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.03.06. 17:47:03

Történelmi egyházak közleménye a választásokra.
uj.katolikus.hu/cikk.php?h=1454

Értékeljétek, hogy nem a saját blogomról linkeltem be! :))

Aki valamilyen jobboldali kiállást várt - szerencsére - csalódnia kell.

asz_tapasz (törölt) 2010.03.06. 18:07:48

@héjakútmácsonya: Széles futtatta föl a radikalizmust az 5000-es példányszámú lapocskájában? Kac-kac

Téglagyári Megálló 2010.03.06. 18:59:07

@Spirál:

"Ezért kérünk mindenkit: a hangzatos kampányígéretek és indulatos kommunikációs megoldások mögé nézve olyan jelöltet, jelölteket támogasson, akik személyiségükben és elkötelezettségükben is annak reménységét hordozzák, hogy Magyarországon erősödhet a jogállamiság, csökkenhet a korrupció, növekedhet az egymás iránti bizalom."

Nos, akinek van füle a hallásra, érti, mire (kire) gondolnak.

héjakútmácsonya 2010.03.06. 20:32:01

@antiszemita_tapasz:

Felfuttatta a lapjában - írtam. Tehát a lapban történő felfuttatásról szóltam. Arról, hogy teret kapott ott az a hangnem, szóhasználat, melyen, a Széles által most nácinak nevezett csoport beszél.

csorsza 2010.03.06. 21:06:07

@Téglagyári Megálló: de ez probléma? Hogy azt kérik, tisztességes ember ne szavazzon a hazug, tolvaj, kártékony mszp/szdszre? Teljesen korrekt.

Téglagyári Megálló 2010.03.06. 22:41:22

@csorsza:

Én leszek az utolsó, aki szerint ez baj :-)

asz_tapasz (törölt) 2010.03.06. 23:39:25

@héjakútmácsonya: ez hülyeség, innen már a következő lépés a "fidesz hozta létre a szélsőjobbot" szöveg.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2010.03.06. 23:51:58

born to lose
live to win

www.youtube.com/watch?v=sVtHjOc3l_k

alap, ezen te tököljél :)

lemardtunk a kikötőben tornyosuló jéghegyekről :)))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.07. 08:19:20

Széles írása csak önmagában nézve korrekt, jó leírása Jobbiknak.

De ha hozzávesszük a szerző személyét is, akkor valóban az újbeszél jut at ember eszébe...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.07. 08:52:24

@Fedor:

Sz*les - nem is egy f*stalicska, hanem egyenesen - egy f*sdömper:-( Miért gondolják itt olyan sokan azt, hogy ha - elvtársi-baráti segítséggel - sikerül privatizálniuk néhány nagyvállalatot, akkor attól a perctől már mindenhez értenek?:-(

A nemzeti bolsevik faldumát Gerő András sütötte el néhány napja a tévében, úgy látszik, holnaptól ez lesz a menő megmondás:-( Pedig ritka nagy butaság...:-( (Csak éppen gerő tisztában van ezzel, Széles pedig... khmm!)

És: @Fedor, nem az számít, hogy mit mondd, hanem az, hogy ki mondja?:-)

ü
bbjnick

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.03.07. 09:16:17

@bbjnick: Ez így van.Empirikus bizonyítékom van rá, hogy a mandiner olvasóinak 87,5%-a retardált. :)

Téglagyári Megálló 2010.03.07. 10:38:52

@Kettes:

a vincentblogról milyen kimutatásai vannak? különösképpen a szerzők attribútumaira lennék kíváncsi, ja és én is vigyorgok, miközben ezt írom

Téglagyári Megálló 2010.03.07. 10:41:05

@bbjnick:

egy ismerősöm azt találta mondani, hogy Széles tipikusan az a magyar milliárdos, aki azt hiszi, hogy ha már pénzt csinált, akkor mindenhez ért, a médiához meg különösen

amúgy nincs baj azzal, ha megszólal, csak ne nyomja magát túlságosan előtérbe

Thulsa Doom (törölt) 2010.03.07. 14:23:05

Ez a Széles az a Széles, amelyik lenyúlta majd szétbaszta a Videotont meg az Ikarust? Most pedig mint nemzeti érzelmű polgári vállalkozó tetszeleg.
Hátakurvaanyját!

WysiWyg 2010.03.07. 14:32:11

@bbjnick: Nos, ha ritka nagy butaság, akkor leírom én is: nemzeti bolsevizmus. Mégpedig azért, mert a társadalmi feszültségek és az ezeket keltő társadalmi problémák fenntartása lételeme a jobbiknak. Egy jómódú, középosztálybeli kispolgár soha nem szavazna rájuk. Szerencséjükre kihalóban levő állatfajta.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.07. 14:47:18

@bbjnick: De az a lényeg, amit mond. Ezért írtam azt, hogy az írás korrekt. De azért a nyomtató kuruc.info tulajától olvasni ezt elég skizofrén élmény...

heima (törölt) 2010.03.07. 17:33:30

@rajcsányi.gellért (ergé): mielőtt nagyon belelovagolnád magad, szvsz csak simán szar a Magyar Hírlap online, mondjuk ehhez elég simán csak ránézni.

Bayer Zsolt eiki szócikkében hu.wikipedia.org/wiki/Bayer_Zsolt forrásként szerepel pl a "Medence és környéke" című érettségi tétel-jelölt írás, de a linkje www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=144537 szintén nem vezet sehová.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.07. 22:46:31

@Fedor: & @WysiWyg: & @Téglagyári Megálló:

Sz*lesnek a történelemhez annyi köze és a történelemről olyan fogalmai vannak, mint kortársai közül a legtöbb foximaxin edzett agyú egykori középkádernek.:-( A szájába adták ezt a nemzeti bolsevizmus-izét és (mivel vaslamit válaszolnia kellett, mint ahogy az öreg elftik szokták) felkérődzött egy kis foximaxis tananyagot, nyammogott valamit.

A Jobbiknak az égadta világon semmi köze a bolsevizmushoz. Néhány többnyire középosztálybeli és többnyire fiatal értelmiségi - az társadalmi bizonytalanságból táplálkozó általános népi elégedetlenségre építve - meghekkelte a rendszerváltás rendszerét. A most formálódó jobbik-kádergarnitúra pedig kifejezetten kispolgári elem (kis- és középvállalkozók, kisértelmiségiek stb.). Ez az egész "mozgás" sokkal inkább szociális/kulturális, mint ideológiai jellegű. Aki már látott életében náczit vagy bolsit, annak ez nyilvánvaló. De én ezt már többször, többhelyütt leírtam:-(

Mindez nem azt jelenti/nem jelenti azt, hogy ez a Jobbik-történet valami hajjjdevidám-dolog lenne, de annál azért mindenki adhatna magára egy kicsit többet (hacsak nem szándékos zavarkeltésre törekszik), minthogy, válogatás nélkül, általa negatívnak vélt jelzőkkel sorozza meg azokat, akik neki nem tetszenek.:-/

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.07. 22:52:24

@bbjnick:
annyi köze=annyi köze van
vaslamit=valamit
kifejezetten kispolgári elem=kifejezetten kispolgári-polgári elem

Alfőmérnök 2010.03.07. 23:38:57

@bbjnick: Lényegében igazad van.
Ezt a bolsizást egyébként mintha Bayer kezdte volna valamelyik nyílt levelében, igaz, ő a kuruc.infora írta, amire legalábbis nem is annyira abszurd megállapítás.

Ez a DJ Obbik nekem egy átláthatalan dolognak tűnik, eléggé heterogén, látok benne pozitívumokat, de alapvetően nekem mégiscsak egy unszi formáció. Én aszondom, hogy kerüljenek be a parlamentbe, oszt majd hátha kikupálódnak és kitermelnek egy vállalható nemzeti radikális értelmisi réteget.

Bell & Sebastian 2010.03.08. 00:58:29

Szégyellem, de egészen fiatalon még nem voltam szobatiszta. Pedig ha akkor a falhoz csapnak, minden másként alakult volna!

Nagyon elemelkedve azt tudom, kívülről sokan szurkolnak (a rebellis magyaroknak, hátha sikerül a szinte lehetetlen), mert ideje lenne már kitenni a Foglalt! -táblát az országra.

A választó alattomos állat, informálisan tájékozódik. Azt húzza be, akiből kinézi, hogy móresre tanítja a saját zsidaját. Csak most nem pejoratív értelemben. Ha Orbán ezt nem tisztázza időben, annak oka kell hogy legyen.

Az újabban kitört műbalhéknak az identifikálás a célja, és a külföldnek szól elsősorban. A Fidesz szempontjából azért káros, mert bár saját szavazói visszaédesgetését reméli (titkon), csak mélyíti az eróziót. Valószínűleg a végső duellum felvezetése, ott reméli a dupla nyereséget.

Kell még jönnie egy jó nagy rakétának is, csak attól válik értelmessé a csahosok bevetése.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.08. 01:09:19

Blogmotor %!+o(=/)><'§!!!

ü
bbjnick

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.08. 15:21:22

@bbjnick: Nem elvi alapon bolsevik, hanem működésileg.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.08. 16:27:03

@Fedor:

Ha a Jobbik nem demokratikus párt, akkor állampolgári kötelességünk kezdeményezni betiltását.

ü
bbjnick
süti beállítások módosítása